abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101049974
Ik wil eigenlijk al vanaf heel jong graag gitaar leren spelen, maar tot nu toe is het er op de een of andere manier nooit van gekomen. Nu ben ik op een punt dat ik een gitaar wil kopen en er echt voor wil gaan.

Ik heb nu wel een aantal vragen aan mensen die ervaring hebben met de gitaar.

1. Ik wil graag tips wat een goede gitaar is voor een absolute amateur. Mijn budget ligt ergens rond de 100 euro. Maximum op 150 euro.
2. Ik ben nooit extreem muzikaal geweest. Is het mogelijk voor zo iemand om een beetje knap gitaar te leren spelen?

Dat zijn de belangrijkste vragen die ik op het moment heb. Ik hoop dat jullie een goede gitaar voor me weten en dat ik een kans maak om het te leren.
pi_101050689
elektrisch of akoestisch? en welke stijl spreek je het meeste aan?
pi_101051302
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:26 schreef meneerpeer het volgende:
elektrisch of akoestisch? en welke stijl spreek je het meeste aan?
Oh ja, was ik helemaal vergeten te zeggen.

Ik wil graag akoestische gitaar leren spelen. En eerlijk gezegd heb ik heel weinig verstand van stijlen. Maar ik hou van pop/rock nummers met een gitaar erin zeg maar.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:43:11 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_101051535
Hoeveel vrije tijd en doorzettingsvermogen heb je?
Long live music.
pi_101052695
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:43 schreef MASD het volgende:
Hoeveel vrije tijd en doorzettingsvermogen heb je?
Behoorlijk wat vrije tijd en doorzettingsvermogen dat heb ik wel. Tenminste vooral als ik iets echt wil. En dat is in dit geval zeker zo.
pi_101061889
Ik wil heel graag een goede tip over welke gitaar ik zou kunnen kopen. Ik heb nu vakantie, dus dan kan ik alvast flink oefenen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:32:54 #7
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_101075807
1. Bekijk/bespeel eens wat Richwood gitaren. Die zijn niet al te duur (in jouw prijsklasse zelfs) en prima te bespelen verder. Mijn eerste akoestische gitaar was destijds ook een Richwood en die beviel mij wel.
2. Ja, dat kan.
pi_101075887
Ik heb laatste deze gekocht die schijnt goed te zijn (ook geen verstand er van).
Maar wel gelijk bovenkant van je budget.

http://www.alphenaar.com/products/Cort-Earth-70-Solid-top.html
pi_101079683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:32 schreef MagicMedicine het volgende:
1. Bekijk/bespeel eens wat Richwood gitaren. Die zijn niet al te duur (in jouw prijsklasse zelfs) en prima te bespelen verder. Mijn eerste akoestische gitaar was destijds ook een Richwood en die beviel mij wel.
2. Ja, dat kan.
Dankjewel voor je reactie! Ik ga er meteen naar kijken!
pi_101079747
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:35 schreef Godtje het volgende:
Ik heb laatste deze gekocht die schijnt goed te zijn (ook geen verstand er van).
Maar wel gelijk bovenkant van je budget.

http://www.alphenaar.com/products/Cort-Earth-70-Solid-top.html
Bedankt voor de links! Ik ga me er nog maar eens even goed in verdiepen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:38:02 #12
354030 DubbleDJ
Be Damn yourself :3!
pi_101079885
Als je een beetje ritme hebt & noten kan lezen .. Dan kom je vast wel ver. Mijn moeder speelde vroeger ontzettend veel gitaar .. maar helaas heb ik het doorzettings vermorgen niet voor .. en ik heb te kleine vingertjes x]! (Dat klein zijn zit in de familie) Alleen het probleem is .. me moeder in nu ritmeloos en wil ze het ook neit meer spelen , omdat ze zit dat het niet meer klinkt.. best jammer vind ik ... Ik zeg altijd : Iedereen kan gitaar spelen als je het er maar voor over hebt!

Succes !
Amateur DJ - Opweg naar de toekomst - RJ shop lover ..
pi_101080353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 12:38 schreef DubbleDJ het volgende:
Als je een beetje ritme hebt & noten kan lezen .. Dan kom je vast wel ver. Mijn moeder speelde vroeger ontzettend veel gitaar .. maar helaas heb ik het doorzettings vermorgen niet voor .. en ik heb te kleine vingertjes x]! (Dat klein zijn zit in de familie) Alleen het probleem is .. me moeder in nu ritmeloos en wil ze het ook neit meer spelen , omdat ze zit dat het niet meer klinkt.. best jammer vind ik ... Ik zeg altijd : Iedereen kan gitaar spelen als je het er maar voor over hebt!

Succes !
Dankjewel! Noten kan ik in ieder geval nog niet lezen, maar dat is wel te leren natuurlijk. En inderdaad jammer dat je moeder nu niet meer wil spelen. Nou in ieder geval mooi dat er hoop voor me is!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:15:59 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_101098639
Noten lezen is voor pianisten en maagden. Pak die tablatuur jeweet.
Long live music.
pi_101107902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:15 schreef MASD het volgende:
Noten lezen is voor pianisten en maagden. Pak die tablatuur jeweet.
Serieus? Ik weet dus van niks, maar dat zou wel schelen.
pi_101110882
Ik zou eens tussen de andere gitaristen kijken :)

Gitaristentopic #517: Met nieuwe gitaren!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')