abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_101723541
Ik wil ook hiermee beginnen! Hoe doe ik dat? :9
www.passieenplezier.nl D winkel voor erotiek
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101724205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:12 schreef quickstepster het volgende:
had pastasalade met gehaktballen, samosa's, gegrilde aubergine en courgette, en een paar blokjes fudge erin verstopt. helaas geen foto gemaakt, vriend moest eerder weg dan ik dacht! :O
Klinkt goed! Jammer dat je geen foto kon maken.
Als ik het kabeltje van mijn toestel vind post ik hier nog wat foto's van mijn bento's van deze week.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101724936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:39 schreef xSuperboo het volgende:

[..]

:o Dat klinkt goed! Ik weet zeker dat hij er blij mee was, dat is weer anders dan een boterham elke dag. Het lijkt me ook veel gezonder als je gevarieerd eet inplaats van elke dag hetzelfde. Nog plannen om bento te maken? Maak je voor jezelf ook bento?
ik maak voor mezelf al langer een bento, maar nu vriendlief meedoet is het leuker, omdat we samen voorbereiden en ik de keuken staan, dan kunnen we het ook wat ingewikkelder maken :D
Gek? kan je dat eten?
pi_101739306
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:51 schreef Tamashii het volgende:
Zorg voor een goede broodtrommel! Het hoeft niet persee een officiele bento box van Japan te zijn ofzo ;) ik zelf vindt brood trommels met aparte vakken heel erg handig en anders gewoon een simpele broodtrommel waar je creatief verschillend voedsel in verdeeld. Verder is het heel simpel eigenlijk, wat vindt je lekker? Wees creatief!
pi_101739314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Klinkt goed! Jammer dat je geen foto kon maken.
Als ik het kabeltje van mijn toestel vind post ik hier nog wat foto's van mijn bento's van deze week.
Ben benieuwd!
pi_101739320
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:10 schreef quickstepster het volgende:

[..]

ik maak voor mezelf al langer een bento, maar nu vriendlief meedoet is het leuker, omdat we samen voorbereiden en ik de keuken staan, dan kunnen we het ook wat ingewikkelder maken :D
Ohja dat is inderdaad heel erg gezellig! :)
pi_101753650
Bento´s van deze week:
5a77df54.jpg
a0ab5db4.jpg
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_101758336
ziet er lekker uit cat!! is dat brood in vormpjes rechts onderin op de eerste foto? leuk!
Gek? kan je dat eten?
pi_101758886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:10 schreef quickstepster het volgende:
ziet er lekker uit cat!! is dat brood in vormpjes rechts onderin op de eerste foto? leuk!
Ja, vormpjes. Maar dat werkt denk ik beter met witbrood en nog wat details erop. Maar daar had ik 's morgens vroeg geen zin in. :O Die vormpjes had ik ook niet besteld, foutje van de leverancier dus die mocht ik gratis houden. :)
pi_101759153
leuk! moet er toch ook eens aan, heb totaal geen uitstekers, strooiers, sausflesjes of eivormpjes :P maar nu vriend meedoet is t wel leuk om ook te gaan kunstelen ^^
Gek? kan je dat eten?
pi_101759233
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:26 schreef quickstepster het volgende:
leuk! moet er toch ook eens aan, heb totaal geen uitstekers, strooiers, sausflesjes of eivormpjes :P maar nu vriend meedoet is t wel leuk om ook te gaan kunstelen ^^
Het is verslavend hoor! Op zich kon ik best wat dingetjes vinden in mijn keukenkastjes (wat is er mis met een houten prikker, boterhamtrommeltje en een geschild gekookt eitje?) maar prikkertjes met beestjes erop, sjieke bentoboxen en eitjes in hartvorm zijn toch veel leuker? O-)
pi_101759397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Het is verslavend hoor! Op zich kon ik best wat dingetjes vinden in mijn keukenkastjes (wat is er mis met een houten prikker, boterhamtrommeltje en een geschild gekookt eitje?) maar prikkertjes met beestjes erop, sjieke bentoboxen en eitjes in hartvorm zijn toch veel leuker? O-)
ja, die sjieke boxen heb ik nu, dus dan begint het toch te kriebelen! misschien toch maar op ebay blijven kijken, want helaas is t wel redelijk duur allemaal!
Gek? kan je dat eten?
pi_101901299
Leuk om te zien dat het bento-topic nog leeft *O*

Terug van weggeweest, afstuderen ging veel tijd in zitten en dus mezelf weg gehouden van fora die te veel tijd neigen op te slokken O-) Nu hopen dat ik tijd over blijf hebben om te blijven posten.

En dan gelijk maar mijn snackbento voor vanavond, ik heb tegenwoordig 2 avondlessen tot half 10 en dan is een bento meestal aan de orde. In dit geval hebben we in middag al warm op, kwam zo uit, dus een snackbento mee om het vanavond vol te houden :Y)

Excuses voor de telefoon foto's, ik had even niets anders bij de hand, hoop dat photobucket ze netjes resized, de site deed moeilijk.

IMG00167-20110913-1533.jpg

IMG00165-20110913-1527.jpg
In ronde afgesloten bakje, stukjes leftover kip met courgette en paprika met tomaten-kruidensaus uit de oven. Strooi-kuikentje met zonnebloempitjes en pitloze druifjes. Stokjes voor de kip.

Simpel, maar ik kijk nu al uit naar de pauze :)
pi_102047832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:54 schreef vahmpcat het volgende:
Leuk om te zien dat het bento-topic nog leeft *O*

Terug van weggeweest, afstuderen ging veel tijd in zitten en dus mezelf weg gehouden van fora die te veel tijd neigen op te slokken O-) Nu hopen dat ik tijd over blijf hebben om te blijven posten.

En dan gelijk maar mijn snackbento voor vanavond, ik heb tegenwoordig 2 avondlessen tot half 10 en dan is een bento meestal aan de orde. In dit geval hebben we in middag al warm op, kwam zo uit, dus een snackbento mee om het vanavond vol te houden :Y)

Excuses voor de telefoon foto's, ik had even niets anders bij de hand, hoop dat photobucket ze netjes resized, de site deed moeilijk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In ronde afgesloten bakje, stukjes leftover kip met courgette en paprika met tomaten-kruidensaus uit de oven. Strooi-kuikentje met zonnebloempitjes en pitloze druifjes. Stokjes voor de kip.

Simpel, maar ik kijk nu al uit naar de pauze :)
Je bent het bento maken in iig niet verleerd, simpel maar wel mooi :)
pi_102340193
Hallo allemaal :W

Ik lees al een tijdje mee en wil volgende week eens gaan beginnen met het maken van bento's. Geen Japanse, want ik houd niet zo van rijst, maar ik wil wel proberen om me aan de protenen-koolhydraten-groente-verdeling te houden. Vooral omdat ik niet zo'n groente- en fruiteter ben en dit me een handige manier lijkt om daar wat aan te doen ;)

Ik heb vandaag mijn oude broodtrommel van de middelbare school opgevist en die bleek 600 ml water te kunnen bevatten, dus dat lijkt me wel een goede startbox. En ik heb bij de Xenos 4 kleine, lage bakjes gekocht om m'n eten een beetje apart te kunnen houden van elkaar. Dus ik ben er klaar voor :D

Ik vroeg me alleen af hoe jullie voor afwisseling zorgen als je alleen woont? Ik wil best een bakje wortels meenemen (om maar wat te noemen) maar wil ik die zak een beetje voor de houdbaarheidsdatum leegeten, dan moet ik elke dag die wortels meenemen...

[ Bericht 1% gewijzigd door DanToenOoitNu op 24-09-2011 20:47:25 ]
pi_102617056
Wat leuk dat je wil beginnen met Bento's maken :)
Ik ben een deel van de week kokend voor 1 persoon en een deel voor 2, ligt eraan hoe werk enzo hier aansluit op elkaar. Vriendlief werkt in de horeca en eet daarom geregeld op zijn werk wat daar verkrijgbaar is op het menu.

Ik probeer vooral naar de markt te gaan voor groenten, je kan dan zelf bepalen hoeveel je immers wilt en ik vries in wat mogelijk is in porties van 1 of 2 personen. Ook scheelt het me daarnaast gewoon een hoop geld omdat aan het einde van een marktdag vooral de prijzen een stuk schelen met supermarkten.
Verder gooi ik zelden eten weg, dat vind ik gewoon jammer en probeer altijd slim om te gaan met restjes en deze te verwerken in Bento's, in te vriezen of andere oplossingen. Hoop dat dit antwoord een beetje helpt?

Verder was dit mijn bento voor een van mijn avonden:
P9200292.jpg

Boven: Druifjes, gemengde salade met paprika, zonnebloempitjes en stukjes leftover kip. In het bakje rechts huzarensalade met een paar stukjes leftover courgette.
Onder: In het blauw bakje kwam een konijnen-ei, nog wat druifjes, en varkenflesje met wat zout voor het ei. Wraprolletjes waarvan 2 kaas-Philedephia en 3 met grilworst en kaas.

Zeker opkikker van de avond :) :Y)
pi_102838351
Wat is het rustig hier. :D

Ik had de afgelopen week nog wat bento's gemaakt (met nieuwe foodpicks O+ )
870694b0.jpg
83216990.jpg
af38cb0e.jpg

Mijn diepvriesvoorraad quiche, gehakballetjes en rijst is bijna op, dus ik ga maar eens nadenken over wat ik deze keer wil gaan maken.
pi_102838515
Die bloemenvormpjes die jij voor je komkommer gebruikt hebt, heb ik ook! O+
Heb ze laatst gebruikt bij mijn zelf georganiseerde high tea, en bij de verjaardag van mijn zusje.
Komkommer plakjes en plakjes winterpeen, iedereen vond het super leuk!
pi_102937240
Ik heb vorige week twee bento's gemaakt en ze zijn best goed bevallen! Morgen weer een nieuwe, maar hieronder wat ik vorige week in mijn oude broodtrommel hebt gestopt:

2011Bento1.jpg?t=1318279319
Quiche, pasta met pesto, kippenvleugeltjes en salade met pijnboompitjes. Ook 3 Mentosjes, maar dat was geen succes. Ze zijn tegen de pasta aangekomen waardoor de Mentosjes zompig werden en een deel van de pasta naar mint smaakte -O-

2011Bento2.jpg?t=1318279369
Quiche, pasta met tomatensaus en gehakt, broccoli en paar blokjes kaas.

Ik had vorige week nogal wat lekkere dingetjes van het weekend over, morgen wordt het iets ingetogener :)
pi_102963544
Ik wil ook zo een lief schattig bentodoosje vinden, maar zijn die niet ergens anders dan via amazon te verkrijgen? Helaas heb ik geen creditcard.
pi_103092833
heeft er iemand ervaring met deze lunchbox/bentobox?
Lunchtrommel_Rood_met_witte_stippen_m.jpg
pi_103153530
quote:
17s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:51 schreef Tamashii het volgende:
http://www.leukelunch.nl/nieuws/

Op deze site kun je heel veel ideen opdoen!
pi_103153686
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:26 schreef Deliah het volgende:
Ik wil ook zo een lief schattig bentodoosje vinden, maar zijn die niet ergens anders dan via amazon te verkrijgen? Helaas heb ik geen creditcard.
http://www.leukelunch.nl/nieuws/ (nogmaals :) )

Kijk onder het kopje "waar koop je.."
pi_104844129
wat jammer dat dit topic stilgevallen is!
Maken jullie geen bento's meer misschien? :-)

ik had een vraagje... op ebay zie je een aantal leuke bento accessoires zonder verzendkosten, maar als het ding al maar 1,75 dollar kost, sturen ze het dan echt gratis op? Iemand ervaring mee, of is dit te louche om te geloven en zitten ze gewoon te wachten tot je betaalt om dan niets op te sturen?
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:42:06 #75
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_104844470
Je moet even kijken naar het aantal sterren van zo'n leverancier. Als duizenden mensen hem positief beoordeelden zit het wel snor. Ik heb ook wel eens van die vormpjes besteld. Kan een tijdje duren voor het er is, maar in de praktijk valt het best mee. En zeker voor dat geld moet je dan niet zeuren. ;-)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')