abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_101074208
Iemand misschien een tip hoe ik kan zien of het DMC garen is of niet? Mijn moeder zegt dat DMC glanzender is, maar ik vind dat lastig te zien. Is er nog een manier?
Van sommige weet ik het wel, daar staan ook de k,eurcodes op. De rest komt van pakketjes en is dus onbekend. Kan ook niet meer zien van welk pakketje het komt.
pi_101074430
Risu, geen idee hoe je dat kunt zien... Wel tof dat je zoveel nu hebt, maar lastig zonder nummers of merken.

Miss_d, wat een leuk blad! Veel plezier ermee!!!

Ik heb nog geen foto's gemaakt van mijn mario, doe ik vanavond denk ik wel effe.... Er begint zowaar iets herkenbaars te ontstaan, ipv alleen maar heel veel geel... Maar nog steeds moet ik ook nog wel heel veel geel! :@
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:08:26 #28
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_101075166
Lijkt mij echt heel lastig om kleuren te gaan herkennen
Als ik alleen al kijk hoeveel tinten groen ik in m'n box heb zitten.
Maar misschien dat het met iemand van een winkel wel lukt.
Veel suc6 ermee en idd wel tof dat je nu zo veel hebt

M'n hart is klaar, vandaag maar eens op canvas gaan plakken en dan zal ik eindelijk weer eens een foto update gaan doen

En lijnloos heb je het nog een beetje leuk gehad op lowlands
W
Z
E
pi_101077992
Ik zit nu dus ook van, oke even alle groen bij elkaar zoeken... Oh het zijn allemaal andere kleuren groen...
Net ook 100 kartonnen bobbins gekocht om t beter te kunnen uitzoeken, en ik kom dus alweer tekort. Heb een foto gemaakt van de rotzooi, maar post ik vanavond wel, als ik ook een after shot heb. Ga zo weer naar de winkel om kleurencodes te zoeken en een opbergbak te scoren.

En lijnloos, welcome back. Hoe was het?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:55:34 #30
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_101078489
*O* foto update


en



hij zit wel scheef -O-
W
Z
E
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:03:02 #31
43556 miss_dynastie
pi_101078729
Wow wat tof _O_
pi_101078783
Gaaf gedaan zo met dat canvas erachter! Misschien dat ik dat ook wel wil met die pokemon, of met mijn mario werelden... geeft een soort extra dimensie! O+

LL was gaaf trouwens, erg relaxed en zo! :Y
pi_101078903
Erg leuk geworden zeg!!
pi_101079237
Erg mooi die hartjes!

Mijn update:
De eerste is klaar:

En de tweede is bijna klaar, hier moet nog 1 vlinder bij:


Vandaag is het prima weer om die tweede af te maken.
pi_101079412
Ooh die vlinders zijn ook echt heel mooi!

Hmm als ik dit allemaal zo zie dan geloof ik niet dat ik de pokemon zonder onderbrekingen af ga maken hihi
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:29:41 #36
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_101079634
Die vlinders zijn echt lief, en gelijk bedenk ik dan weer dat m'n schoonzusje heel erg van vlinders houd en dat zoiets op canvas ook wel weer leuk is om bij haar verjaardags kado te doen
Er komen alleen maar meer projectjes bij :p
Maar eerst nu de paarse hartjes afmaken
W
Z
E
pi_101079863
Ik kom ook weer eens buurten :W Wat een leuke dingen komen er hier toch voorbij! Ik vind de hartjes zo supergaaf, dan bedenk ik me dat er zo veel mogelijkheden zijn om iets te doen met borduurwerkjes. Veel te veel eigenlijk, het is zo moeilijk kiezen!
De vlindertjes zijn ook heel leuk, kleurig!

Ik ben zelf weer met veel te veel projecten tegelijk bezig. Ik ga niet eens meer tellen aan hoeveel dingen ik al wel niet begonnen ben. Ik probeer met mezelf af te spreken dat ik het bij 1 groot en eventueel 1 klein project ga houden, ben benieuwd of het gaat lukken :D

Dit is een wip van het grote project, al heeeeel veel op te zien dus ;)
pi_101081004
@ rebel-angel: Ziet er mooi uit! Misschien kun je de volgende keer beter een groter stuk borduurstof pakken en dat om het canvas heen spannen?

@Zilah: aah lieve mooie vlinders O+ O+

@awaly: Ik (probeer) het op 1 project te houden

Hier mijn update, al het groene, 1 kleur blauw en het witte op deze pagina is al gedaan (dus ben nu bezig met de grote vlakken).
pi_101081143
ooh de yoshi's worden leuk!!

@Awaly ik zie kersjes? in een mandje! schattig.

Ik heb nu een groot borduur en een groot haakproject. Die zijn beiden voor mezelf maar af en toe komt er iets kleins tussendoor voor anderen.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:17:20 #40
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_101081277
@hermelien ik heb het juist expres zo geknipt
W
Z
E
pi_101085749
Leuk die vlinders. En dat hartje staat echt leuk in dat hoekje.
Ik heb alweer een vraag, ik zocht een opbergbox, maar heb niet echt iets kunnen vinden. Meestal liggen de bobbins dan op z'n kant en kan je de kleurcode niet zien. Ik wil juist dat ze rechtop staan. Ook wil ik geen 4 boxen hebben staan, maar gewoon 1 of 2 grote.

Waar hebben jullie de boxen vandaan? En zet je ze dan ook rechtop?

Overigens heb ik met de locale hobbywinkel een soort van afgesproken dat ik af en toe langs mag komen om kleurencodes te zoeken. Alles in een keer duurt veeeeel te lang, dus ik doe het in etappes.
pi_101086243
Ik zet de bobbins gewoon rechtop, zodat ik inderdaad de codes kan lezen. Maar eigenlijk past het dan niet helemaal, althans de deksel wil dan minder makkelijk dicht, maar het kan wel. Gewoon kwestie van wat kracht zetten. Ik heb 2 vrij grote en 2 kleintjes, in die grote kunnen bijna 100 kleurtjes en in de kleine iets van 30/40 of zo. Die kleine gebruik ik dus voor dedicates projectjes... zoals de mario-wereld. Dat zijn maar 9 kleuren dus heb een doosje met die garen (+ de reserve strengen niet op bobbin...)


Grote en kleine doos bij elkaar... en nog niet zo erg gevuld als nu het geval is. Ik moet weer een nieuwe grote doos binnenkort :@

SPOILER: mariodoosje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:23:23 #43
43556 miss_dynastie
pi_101086263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:11 schreef Risu het volgende:
Leuk die vlinders. En dat hartje staat echt leuk in dat hoekje.
Ik heb alweer een vraag, ik zocht een opbergbox, maar heb niet echt iets kunnen vinden. Meestal liggen de bobbins dan op z'n kant en kan je de kleurcode niet zien. Ik wil juist dat ze rechtop staan. Ook wil ik geen 4 boxen hebben staan, maar gewoon 1 of 2 grote.

Waar hebben jullie de boxen vandaan? En zet je ze dan ook rechtop?

Overigens heb ik met de locale hobbywinkel een soort van afgesproken dat ik af en toe langs mag komen om kleurencodes te zoeken. Alles in een keer duurt veeeeel te lang, dus ik doe het in etappes.
Heb je al eens bij de Xenos gekeken of er iets voor je bij zit? Daar heb je opbergdozen voor bijna alles...
pi_101086597
mijn dozen komen van de prijsmepper. Maar daar kan ik ze ook niet rechtop inzetten. Ik heb ze dus een slag gedraaid.
pi_101087562
Leuke updates allemaal =)

Ik geloof dat ik morgen weer even een update van de mijn plaats. Maar het is nog steeds niet iets herkenbaars. Het is dat ik het plaatje erbij heb, anders zou ik ook niet echt weten dat ik nu een rots en een stukje water heb gedaan. Ik liep vandaag langs een winkel en daar zag ik de mijne opeens hangen, al helemaal gemaakt. Hij was zo mooi, dus ik hoop dat de mijne dat uiteindelijk ook wordt.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:12:25 #46
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_101090567
Mijn opberg boxen zijn eigenlijk koffers om al je boutjes en schroefjes in op te ruimen
Ik heb hem van vriendlief gehad.
In 1 box passen 160 bobbins gewoon rechtop
Ik heb nu 4 van die boxen in gebruik en die zitten weer in houder zodat je het hele zooitje in 1x kan optillen en meenemen
Zal binnenkort even een foto van het geheel maken :-)
W
Z
E
pi_101092305
Ik heb maar wat via internet besteld, althans, schoonmoeder deed dat, daar kunnen er 200 in en het lijkt erop ook rechtop. Afwachten dus. Ook een kleintje voor het werk waar ik dan op dat moment mee bezig ben. Xenos zal ik van de week ook eens langsgaan.
Ondertussen heel de dag bezig geweest, heb denk ik .....5 procent gedaan van wat ik had gekregen. Straks foto's, eerst even wat eten, maag rommelt als een gek. Vanavond ook even kleuren bestellen voor 2 projecten die ik nog wil doen. Een Paper Mario en een Kingdom Hearts plaatje. Vooral KH is superveel kleuren. Heb natuurlijk wel al wat kleuren, maar het is toch nooit genoeg voor die projecten. Zal daarvan ook wat foto's showen later.

Heel erg bedankt voor de tips. Ook leuk om te zien hoe jullie dat opgeruimd hebben. Veel kleuren ook enzo.
pi_101096424
Hey, hier de foto's die ik beloofde.
Zal ze in een spoilertag zetten, dan duurt het laden van de pagina niet zo lang.

Eerst een update van mijn nijntje project.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder de borduur spullen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet op de foto staan de 15+ patroontjes, de stof en de 2 borduurringen die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Heb het namelijk al een beetje geprobeerd en ik vind het maar niks.

En hier dan de plaatjes van de projecten die ik wil gaan doen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BTW, ik wil graag die KH op een doek waar er meer kruissteken in een cm passen, dus dat zou dan Aida 18 zijn ofzo? Hoe zat dat ook alweer? En hoe groot wordt hij dan ongeveer? Hij is 500x459 kruissteken.
De Mario is 299 bij 299 kruissteken, hoe groot zou die worden op de verschillende aida doeken? Ik heb er nog maar weinig verstand van zoals je kan zien, borduurde altijd met pakketjes.

Oh ja, en hoeveel steekjes gaan er ongeveer in uit een strengetje? Ik kan me herinneren dat ik ergens 2000 tot 2500 ofzo zag staan.
Ik schrijf al deze info op in een schriftje, dan hoef ik het iig niet nog een keer te vragen in de toekomst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Risu op 23-08-2011 20:10:51 ]
pi_101099129
die Kingdom Hearts is echt geweldig!! En Mario natuurlijk ook. En laat ik nijntje niet uitvlakken.

Even voor je rekenen hoor!
1 inch is 2,54 cm
bij aida 18 gaan er dus 18 steken in 1 inch dus dat zijn 7 kruisjes per cm.
500x459 kruisjes zou dan dus worden: 71,4 x 65,6 MEEEGAA dus!
en 299x299 gaat dan dus 42x42 worden. Ook nog erg groot!

Klinkt zo groot dat ik me afvraag of ik wel goed gerekend heb hahaha.

Uit 1 strengetje gaan inderdaag ongeveer 2000 tot 2500 kruisjes. Afhankelijk van de grootte van de kruisjes en of je alleen grote vlakken doet of steeds kleine stukjes nodig hebt.
pi_101099182
Je hebt natuurlijk ook nog fijnere aida zoals 22 maar dan wordt het wel priegelwerk. Aida 14 voor deze projecten zou ik niet aan beginnen. Zeker niet als je ze in wilt lijsten. Moet je speciale lijsten gaan bestellen haha.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')