Duidelijk!quote:Op donderdag 1 september 2011 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is 1 van de redenen inderdaad. Ik zelf vind het wel belangrijk om vooraf wat tests te kunnen lezen van een bepaalde fiets en bijvoorbeeld ervaringen van mensen die er al een tijd op rondfietsen. Ook vind ik het "leuk" om met een bepaald merk rond te rijden.
Verder nog tubes i.p.v. draadbanden, goedkopere crank in vergelijking met de rest van de groep, wielen zelf zijn van een onbekend merk en het stuur vind ik niet mooi
Op zich lijkt het me niet een slechte koop ofzo. Ik zou het niet doen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders wel voor deze fiets valt en daar dan ook veel plezier aan beleeft. Of het een eerlijke prijs is vind ik lastig in te schatten door de onbekende onderdelen.
[..]
Dat is natuurlijk wel erg prettig in dit geval!
Na de vraag of hij een suggestie kan doen komt hij met het volgende aanbod:quote:Mocht je verder op zoek zijn naar andere wielen dan kan ik deze bij aankoop van de fiets voor een scherpe prijs erbij leveren. Ik ben dealer van Mavic, Shimano, Fulcrum, Campagnolo, Ritchey, FSA en Reynolds.
Is dat wat?quote:Een mooie wielset voor deze fiets, die daar ook erg mooi in zouden staan zijn de Shimano WH6700 wielen. Deze wielen kan ik voor 250 euro incl. btw erbij leveren bij aankoop van de fiets.
Ik ging uit van het materiaal waaruit het frame gebouwd is. Dat staat namelijk wel genoemd, carbon. En carbon staat bekend als weinig gewicht maar minder stijf. Ik dacht dat sprinters hem wel wilden vanwege het lage gewicht waardoor ze sneller kunnen sprinten. Dat er wat energie verloren gaat in de vervorming, zo goed ben ik dan idd niet op de hoogte met racefietsen.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het lijkt me dat "licht maar niet heel stijf" nergens op is gebaseerd . Er staat niks over het gewicht en je weet niks over de stijfheid van het frame.
Edit: Overigens zou juist een sprinter op een enorm stijf frame willen rijden lijkt mij..
Bij canyon en rose blijven de grote maten juist vaak over. Check ff de outlet sectie's op die sites.quote:Op zondag 11 september 2011 13:04 schreef BraveDribbel het volgende:
Hmm, ik kom er net achter dat mijn aanpak voor een nieuwe fiets waarschijnlijk niet gaat werken.
Ik was van plan om deze winter een nieuwe fiets te gaan kopen wanneer de oude modellen in de uitverkoop gaan. Echter zeiden alle fietsenmakers dat ze vaak geen fietsen in maat 62-64 in de uitverkoop hebben, omdat ze deze meestal niet op voorraad hebben maar rechtstreeks bestellen vanuit de fabriek bij interesse van klanten...
Dus waarschijnlijk kan ik net zo goed nu alvast gaan zoeken ipv nog een paar maanden te wachten...
Dan meet hij de druk nog steeds goed.quote:Op zondag 11 september 2011 12:38 schreef Swindler het volgende:
Wat is nou de beste manier om je frans ventiel op te pompen met een compressor? Heb inmiddels al 2 (goedkope) racefietspompen met drukmeter gesloopt. Volstaat een simpel verloopnippel van frans ventiel naar autoventiel of meet hij dan de druk niet juist?
Ok, thanks, en wat betreft die 'groepen'.quote:Op zondag 18 september 2011 21:01 schreef Narcotical het volgende:
Merken zegt over het algemeen weinig.. Ik kan als bv. Trek (ik noem hier een willekeurig bekend merk) zijnde ook een fiets bouwen met een prutafmontage en prutwielen.. .
Het gaat erom dat het frame qua maat en geometrie goed bij je past, de fiets met een fatsoenlijke groep (dus schakelsysteem, ketting, tandbladen) afgemonteerd is en dat er redelijke wielen onder zitten.. Het is dus niet zo te zeggen van: "Alle fietsen van merk X zijn geweldig en alle fietsen van merk Y zijn kut.."
Ok, dan houd ik dat in m'n achterhoofd tijdens het zoeken naar de juiste fiets.quote:Op zondag 18 september 2011 21:04 schreef Narcotical het volgende:
Ik zou op zoek gaan naar minimaal een Tiagra afmontage, dat moet wel te vinden zijn voor dat budget
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |