abonnement Unibet Coolblue
pi_101223155
Dat was wel eventjes spannend met dat bed in mn dooie hoek..

Een schets van hoe de auto ingeladen was:


De pakketten gingen tot halverwege boven de passagiersstoel, dus vriendlief mocht achterin zitten. We dachten dat de achterbank in delen neerklapbaar was, maar niet dus, daar kwamen we pas achter tijdens het inladen van het spul, dus vriendlief heeft op de neergeklapte achterbank gezeten met zijn rug tegen mijn stoel aan.

Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
pi_101223475
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:25 schreef Hitomi het volgende:
Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
Ik vermoed alleen een boete voor het niet dragen van de gordel. Verzekeringtechnisch kan het nog wel eens vervelend worden als er wat gebeurt :)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:53:00 #153
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_101223940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:13 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Valt zo'n ding nou onder personenauto's of niet? Ik zag er namelijk eentje laatst 120 op de snelweg rijden. Dacht dat ze maar 90 mochten
Je mag er met een B-rijbewijs in rijden en theoretisch mag je er 120 mee. In de praktijk rijdt 100-110 prettiger met zo'n gevaarte. En als 'ie flink beladen is rij ik zelfs wel eens gewoon met het grote vrachtverkeer mee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_101240355
Ben me net op de terugweg om de auto terug naar m'n pa te brengen helemaal de tering geschrokken :{

Reed mijn straat uit, een bocht om.. vliegt de deur open :X Gelukkig ver genoeg van een paaltje af en niemand naast me, dus ben naar buiten gehangen en heb 'm dichtgetrokken. Ik had daarna wel even het gevoel alsof mijn hart de deur uit was gevlogen. Ben me echt helemaal dood geschrokken. Daarna ook bijna op de rotonde een fietser voor z'n sokken gereden, puur door de schok nog. M'n benen trilden ook helemaal.

Dus ik dat melden bij m'n pa thuis: "oh, ja, de klink wil nog wel eens naar buiten blijven staan als je de deur open doet.." En daar laat ie ook niet even naar kijken ofzo :|W |:(
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:09:16 #155
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_101240418
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:59 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat doe ik normaal gesproken ook, da's het meest betrouwbaar. Maar m'n boordcomputer zit er meestal bijna niets naast, dus dat kan ook prima. Het moest ook wel even zo, want ik ga niet puur om het verbruik te berekenen na 150km weer tanken, maar ik ga ook niet 1.100km lang 125 op de cruise rijden :P
Mijn auto is ouder dan ikzelf, dus de luxe van een boordcomputer heb ik niet. BMW e30, jwz. :7
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:56:42 #156
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101257270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:08 schreef Hitomi het volgende:
Ben me net op de terugweg om de auto terug naar m'n pa te brengen helemaal de tering geschrokken :{

Reed mijn straat uit, een bocht om.. vliegt de deur open :X Gelukkig ver genoeg van een paaltje af en niemand naast me, dus ben naar buiten gehangen en heb 'm dichtgetrokken. Ik had daarna wel even het gevoel alsof mijn hart de deur uit was gevlogen. Ben me echt helemaal dood geschrokken. Daarna ook bijna op de rotonde een fietser voor z'n sokken gereden, puur door de schok nog. M'n benen trilden ook helemaal.

Dus ik dat melden bij m'n pa thuis: "oh, ja, de klink wil nog wel eens naar buiten blijven staan als je de deur open doet.." En daar laat ie ook niet even naar kijken ofzo :|W |:(
:D. Ik snap het wel: als je dat weet let je erop en laat je het niet repareren. Maar voor anderen is het wel schrikken ja :+.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:25 schreef Hitomi het volgende:
Dat was wel eventjes spannend met dat bed in mn dooie hoek..

Een schets van hoe de auto ingeladen was:
[ afbeelding ]

De pakketten gingen tot halverwege boven de passagiersstoel, dus vriendlief mocht achterin zitten. We dachten dat de achterbank in delen neerklapbaar was, maar niet dus, daar kwamen we pas achter tijdens het inladen van het spul, dus vriendlief heeft op de neergeklapte achterbank gezeten met zijn rug tegen mijn stoel aan.

Hoe strafbaar is dit eigenlijk?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik vermoed alleen een boete voor het niet dragen van de gordel. Verzekeringtechnisch kan het nog wel eens vervelend worden als er wat gebeurt :)
Ik weet het niet. Je vervoert in elk geval een persoon op een op dat moment niet-bestaande zitplaats, dus dat is al bijzonder tricky en onveilig. Maar ook die lading is niet handig. Ik weet niet wat je erin had liggen, maar bij een noodstop kan zo'n hoog geladen, niet vastgelegd pakketje naar voren vliegen. En dan kan het nog relatief licht zijn, maar met genoeg krachten zoals die bij een aanrijding vrij komen kunnen die behoorlijke schade veroorzaken. In het minste geval een blauwe plek, in het ergste geval, als het een beetje lomp is en gewicht heeft: een gebroken nek.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101258300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:56 schreef Mikkie het volgende:

[..]

:D. Ik snap het wel: als je dat weet let je erop en laat je het niet repareren. Maar voor anderen is het wel schrikken ja :+.

[..]

[..]

Ik weet het niet. Je vervoert in elk geval een persoon op een op dat moment niet-bestaande zitplaats, dus dat is al bijzonder tricky en onveilig. Maar ook die lading is niet handig. Ik weet niet wat je erin had liggen, maar bij een noodstop kan zo'n hoog geladen, niet vastgelegd pakketje naar voren vliegen. En dan kan het nog relatief licht zijn, maar met genoeg krachten zoals die bij een aanrijding vrij komen kunnen die behoorlijke schade veroorzaken. In het minste geval een blauwe plek, in het ergste geval, als het een beetje lomp is en gewicht heeft: een gebroken nek.
De lading (een bed) zat met een lang stuk touw erom heen gewikkeld vastgebonden aan de grepen aan het plafond en de deuren zodat bij bochten het niet opzij zou lazeren, ook met een stuk touw voorlangs zodat indien er een noodstop zou zijn de lading niet door de voorruit zou schieten. Uiteraard weet ik niet hoeveel krachten dat touw zou houden in het geval van een aanrijding uiteraard. Vriend zat niet voorin, dus bij een noodstop zouden de pakketjes niet tegen z'n hoofd lazeren o.i.d, daar zou ik of een ontzettend scherpe bocht voor moeten maken en het touw zou moeten knappen, of over de kop moeten slaan.

Maakt het niet veel veiliger, maar toch wel iets, en we zijn uiteraard veilig thuis gekomen. Met veel spierpijn van het sjouwen en bouwen, dat wel..
pi_101261980
:'( :'( :'( :'( :'(

Maandag maar even een schaderapport laten maken!

JA!
pi_101262099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:05 schreef Rensjebree het volgende:
:'( :'( :'( :'( :'(

Maandag maar even een schaderapport laten maken!

[ afbeelding ]
Auw :')
En wat doet die hand in je grille? :o
pi_101262187
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Auw :')
En wat doet die hand in je grille? :o
Gewoon voor de lol...

schaden is niet mijn schuld bij de weg!
JA!
pi_101262243
Wat is er gebeurd dan? :) Flinke klapper geweest, of niet?
pi_101262602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 19:13 schreef Piles het volgende:
Wat is er gebeurd dan? :) Flinke klapper geweest, of niet?
Ja dat was een flinke klap.
oude vrouw schrok van de slagboom van het parkeerterrein waar ze net wou uitrijden.
Ze zetten de auto in achteruit en gleed met aan voet van de rem af op het gaspedaal. (automaat)
Alleen stond ik net achter haar.. En ze had een trekhaak :(
JA!
  zondag 28 augustus 2011 @ 10:35:29 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101281249
Nu maar hopen dat de schade niet opweegt tegen de dagwaarde en ze je auto TL laten verklaren ;(
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 28 augustus 2011 @ 12:36:28 #164
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101283556
Gezien het feit dat 't een oude Jetta is, gaat dit een TL worden. Bumper, framepje, twee koplampen, motorkap (gezien de buiging van het frame heeft de kap ook een vervorming nu) en met een beetje pech nog wat extra schade achter/onder dat frame en bumper...dat kan zo'n bak nooit meer waard zijn.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101283639
Gisteravond de eerste schade gereden aan m'n auto. Tijdens het manoeuvreren langs een pergola geschampt met m'n achterste wielkast, liet toch wat redelijk diepe krassen achter.
pi_101283989
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187

Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
  zondag 28 augustus 2011 @ 14:33:12 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101287562
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef Mikkie het volgende:
Gezien het feit dat 't een oude Jetta is, gaat dit een TL worden. Bumper, framepje, twee koplampen, motorkap (gezien de buiging van het frame heeft de kap ook een vervorming nu) en met een beetje pech nog wat extra schade achter/onder dat frame en bumper...dat kan zo'n bak nooit meer waard zijn.
Ik vrees het ook ja. Toch zonde, dat je misschien altijd heel zuinig op je auto bent, en dat je dan door een of andere lompe doos je auto kwijt bent. Zou er behoorlijk ziek van zijn.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 28 augustus 2011 @ 15:26:22 #168
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101289557
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187

Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
Bumpers in carrosseriekleur _O-. Ze zijn gewoon van plastic en toevallig is de auto grijs, maar dit zou er niet met een serieus gezicht bij durven zetten aangezien die units gewoon van plastic zijn.

Verder geen idee, niet bekend met die auto's.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101289658
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187

Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
Kogelvrij, vervoert heiligen ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:11:49 #170
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_101291422
Pausmobiel _O_
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_101296090
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:33 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vrees het ook ja. Toch zonde, dat je misschien altijd heel zuinig op je auto bent, en dat je dan door een of andere lompe doos je auto kwijt bent. Zou er behoorlijk ziek van zijn.
Nou ja, ze zal zich vast heel kut voelen en het niete xpres hebben gedaan :p *denkt aan eigen karma*
Tap tap tap
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:52:14 #172
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101298294
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 17:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, ze zal zich vast heel kut voelen en het niete xpres hebben gedaan :p *denkt aan eigen karma*
Haha, dit was gewoon jou oudere versie. Zo'n guitig oud dametje, in een automaat die het gas met de rem verwisseld. Maar voor deze actie zou jij niet eens oud hoeven zijn :D

Nee hoor, CherryHoney, schade doe je doorgaans niet express. Mits het uit wraak op bijvoorbeeld een ex is ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_101307607
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
Vriendin van mij zoekt een renault express, is dit een beetje goeie koop?
http://link.marktplaats.nl/474847187

Zijn er nog bepaalde dingen waar je moet opletten specifiek voor dit model?
Leuk ding! Wil ze perse een combi (met raampjes)? of is een dicht model ook oke?

Dat is lastig te zeggen. Ik vind hem zelf vrij prijzig, maar waarschijnlijk heb je er ook een prima auto aan.

Waar ik even speciaal op zou letten is eventuele roestvorming rond de raampjes, en aan de dorpels. Kijk ook even aan de binnenkant van de dorpels. (als je links er onder ligt naar rechts kijken, anders wordt je voor gek versleten ;))
pi_101325839
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:36 schreef Mikkie het volgende:
Gezien het feit dat 't een oude Jetta is, gaat dit een TL worden. Bumper, framepje, twee koplampen, motorkap (gezien de buiging van het frame heeft de kap ook een vervorming nu) en met een beetje pech nog wat extra schade achter/onder dat frame en bumper...dat kan zo'n bak nooit meer waard zijn.
economisch zal hij wel tl worden verklaard..
Motorkap is gelukkig nog recht zo ver ik heb kunnen zien.
wat stuk is:
- bumper
- binnenbalk bumper
- Koplamp
- Voorfront
- Grill

Maar pleuris wat een geregel om even een schadenrapportje te kunnen laten maken.
Ik mag vanmiddag weer fijn bellen met de verzekering van de tegenpartij.
JA!
pi_101329915
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:58 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

economisch zal hij wel tl worden verklaard..
Motorkap is gelukkig nog recht zo ver ik heb kunnen zien.
wat stuk is:
- bumper
- binnenbalk bumper
- Koplamp
- Voorfront
- Grill
oops, das een vervelende lijst. Losse delen zijn nog niet zo erg, maar de voorbalk is minder prettig.
quote:
Maar pleuris wat een geregel om even een schadenrapportje te kunnen laten maken.
Ik mag vanmiddag weer fijn bellen met de verzekering van de tegenpartij.
Valt toch wel mee?

Schadehersteller uitzoeken waar je leuke afspraken mee kan maken, daarna bellen met verzekering voor een schade-expert, rapport op laten maken, auto laten fixen.

Zo heb ik het ook gedaan, het rechttrekken van de carrosserie heb ik uiteindelijk als enige laten doen door de schadehersteller, dat kostte me een fractie van het uitgekeerde bedrag. Daarna heb ik hem verder zelf opgeknapt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')