abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:02:18 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100882653
Hallo,

las op de FP een nieuwsbericht wat hier aan gerelateerd is. Ik heb een aantal vragen en ben benieuwd of jullie deze kunnen beantwoorden.

Vraag 1:

Als ik in Nederland de verkiezingen voor een gouverneurschap in de VS bijhoud en ik koop/reserveer al bepaalde domeinnamen, b.v.

governorarnoldschwarzenegger.com

Maakt het dan wat uit als ik zo'n domeinnaam in NL, via een Nederlandse site reserveer/koop als hij nog niet bezit is? Dus als ik in NL zo'n domeinnaam koop, is de domeinnaam dan ook voor mensen in de VS (of waar dan ook ter wereld) niet meer beschikbaar om te reserveren/kopen?

Vraag 2:

Mogen bepaalde instanties je verplichten om een domeinnaam af te geven, of moet je hiervoor zelf uit vrije wil toestemming geven of b.v. na een betaling?
pi_100882752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:02 schreef computerprobleem het volgende:
Mogen bepaalde instanties je verplichten om een domeinnaam af te geven, of moet je hiervoor zelf uit vrije wil toestemming geven of b.v. na een betaling?
Ligt aan de situatie. Als jij een beschermd naam geregistreerd heb, mag je blij zijn als je alleen de registratiekosten terugkrijgt als het bedrijf het domein claimt.

In andere gevallen kun je altijd je domein verkopen aan een bedrijf die er interesse in heeft voor een goed prijsje.
pi_100882778
Vraag 1: Nee dat maakt niet uit, geregistreerd = geregistreerd tot zover ik weet.

Trouwens, als je geld wil verdienen: raad de volgende Apple product en verdien miljoenen :P.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:08:21 #4
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100882780
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:06 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie. Als jij een beschermd naam geregistreerd heb, mag je blij zijn als je alleen de registratiekosten terugkrijgt als het bedrijf het domein claimt.

In andere gevallen kun je altijd je domein verkopen aan een bedrijf die er interesse in heeft voor een goed prijsje.
Hoe weet ik of iets een beschermd naam is?
En over die 1e vraag, als ik in NL een domein koop met .com, is deze dan ook bezet als iemand in de VS precies dezelfde wilt aanmaken, of geldt dan dat mensen waar .com geldt voorrang hebben op mensen waar eigenlijk .nl geldt of zo? :@
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:08:45 #5
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100882786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:08 schreef Baghdaddy het volgende:
Vraag 1: Nee dat maakt niet uit, geregistreerd = geregistreerd tot zover ik weet.

Trouwens, als je geld wil verdienen: raad de volgende Apple product en verdien miljoenen :P.
Waar kan ik dat raden? Ik weet dat namelijk! :D
pi_100882812
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:08 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waar kan ik dat raden? Ik weet dat namelijk! :D
Als je denkt dat je het weet; registreren!

Iemand die iPad had geraden, heeft een miljoen gekregen.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_100882824
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:17:00 #8
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100882924
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:10 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Als je denkt dat je het weet; registreren!

Iemand die iPad had geraden, heeft een miljoen gekregen.
Was hij de enige? Lijkt me sterk dat slechts een iemand op dat woord is gekomen xD
pi_100882960
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:17 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Was hij de enige? Lijkt me sterk dat slechts een iemand op dat woord is gekomen xD
Nee, maar wel de eerste. Zo zijn er andere waardevolle domeinen als:

i-pad.com
ipad.com
i-pad2.com
etc.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:21:58 #10
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100883002
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:19 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Nee, maar wel de eerste. Zo zijn er andere waardevolle domeinen als:

i-pad.com
ipad.com
i-pad2.com
etc.
Maar zo'n domein registreren is toch goedkoop? Zo'n 10 euro per jaar en anders minder.
Stel je maakt 20 domeinnamen die populair kunnen worden, kun je er dan serieus geld mee verdienen? :D
pi_100883275
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:21 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Maar zo'n domein registreren is toch goedkoop? Zo'n 10 euro per jaar en anders minder.
Stel je maakt 20 domeinnamen die populair kunnen worden, kun je er dan serieus geld mee verdienen? :D
Ja. Oud collega van mij doet niks anders meer in zijn leven dan domeinhunten, goede domeinen registreren/overkopen en doorverkopen voor dikke winst voor bedrijven/mensen die er interesse in hebben.

quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:08 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Hoe weet ik of iets een beschermd naam is?
http://register.boip.int/bmbonline/intro/select.do?language=nl
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:40:11 #12
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100883337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:37 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Ja. Oud collega van mij doet niks anders meer in zijn leven dan domeinhunten, goede domeinen registreren/overkopen en doorverkopen voor dikke winst voor bedrijven/mensen die er interesse in hebben.

[..]

http://register.boip.int/bmbonline/intro/select.do?language=nl
Hoe werkt die site :@

Als ik b.v. Apple in tiep krijg ik verschillende lijstjes met nummers enz. Maar is het dan voor mij verboden een domein te registreren met Apple erin?
pi_100883350
Geld zit er niet in hoor, uitzonderingen zijn er natuurlijk maar voor de rest is het puur geluk hebben (veel geluk).
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 02:42:41 #14
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100883380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:40 schreef Baghdaddy het volgende:
Geld zit er niet in hoor, uitzonderingen zijn er natuurlijk maar voor de rest is het puur geluk hebben (veel geluk).
Chef_M beweert wat anders. :D
pi_100883410
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:42 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Chef_M beweert wat anders. :D
Uitzonderingen zijn er altijd. Er zijn heel veel mensen die dit doen wereldwijd en daarnaast moet je nog eens hopen dat jouw idee niet al gebruikt is.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_100884043
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 02:42 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Chef_M beweert wat anders. :D
Het is zeker een uitzondering hoor, 99% van de mensen die ik ken die aan websites werken verdienen er geen reet aan.
pi_100884432
quote:
Goed bedoeld, maar een te moeilijke site voor TS. TS zoekt een site waar je gewoon een woord intypt, waarna vervolgens een groene of rode pagina verschijnt bij het al dan niet vrij zijn van die naam :P :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_100884633
Als je nu nog voor het grote geld in de domeinhandel stapt, dan kan je beter iets anders gaan doen. Die zeepbel is al een tijd geleden uit elkaar geklapt. Het aanbod is enorm groot omdat tegenwoordig bijna elke hersenscheet wordt vastgelegd. En alle echt waardevolle domeinnamen (L, LL en LLL toplevel) zijn al lang en breed vergeven. De enige manier om nog geld aan een domeinnaam te verdienen, is door er een viral of goedlopende website aan te koppelen. Een domeinnaam an sich zal niet meer zo snel een grote marktwaarde vertegenwoordigen.
Ik heb zelf ook domeinnamen in mijn bezit gehad. Maar het merendeel heb ik inmiddels weer vrijgegeven omdat er geen rendament meer in zat. Het hoogste bedrag wat ik ooit voor een domeinnaam heb ontvangen, is ¤100,-.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')