abonnement Unibet Coolblue
pi_100870258
Centraal topic voor amateur triatleten!

Vertel hier over jouw triatlon ervaringen, trainingen en doelen! Als je binnenkort aan een triatlon wilt gaan meedoen, kun je ook gewoon meepraten.

Vorige delen:
Centraal topic voor amateur triatleten, deel 1

Links
http://triathlonweb.nl, de triatlon website van nederland
http://www.triathlonforum.nl, triathlon forum.

Wedstrijden en evenementen
http://www.ntbinschrijvingen.nl, agenda met triatlons, duatlons en zwemlopen.
Hardloopkalender.nl, agenda met veel hardloopwedstrijden en evenementen.
http://tijdritten.nl, tijdritten agenda
http://ironman.com, de website voor de ironman

Tools
Afstandmeten.nl, eenvoudig afstanden opmeten via de 'googlemaps' methode, erg gebruiksvriendelijk!
map24.com, internetplattegrond weer je zeer eenvoudig afstanden kunt opmeten.

De wiki voor deze OP is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/AmateurTriatleten
pi_100870339
Mijn laatste post in het vorige topic:

quote:
Ik heb zo'n 2 weken geleden voor het eerst meegedaan aan een triatlon met ongeveer de afstanden van een mini-triatlon (iets minder zwemmen, wat meer fietsen en hardlopen). Ik had er niet voor getraind, een vriendin vroeg me om mee te doen en ik dacht, waarom niet.

Ik kan alleen de schoolslag, dus zag een beetje tegen het zwemmen op, maar ik kon daarmee sneller dan sommigen met borstcrawl, en net zoals ik bij sommigen hierboven al las, was het te druk om met goede techniek te zwemmen. En dat was zo voorbij. De wissel ging best prima, kon natuurlijk sneller maar voor zo'n eerste keer vond ik 't wel prima.

Het fietsen ging echt lekker! Ik heb eigenlijk nog nooit echt hard gefietst in een wedstrijd ofzo, maar ik vond het superleuk! Trapte ook best wel door, merkte alleen wel dat het schakelen af en toe niet zo soepel ging, maar ok, dat is gewoon een gebrek aan ervaring.

Het hardlopen was het onderdeel waarvan ik dacht dat het 't beste zou gaan, aangezien ik normaal gesproken aan het hardlopen ben. Niet dus. Mijn benen wilden fietsen, niet rennen, en waren helemaal slap. Ik was echt helemaal kapot van 't fietsen dus ik heb die paar kilometers, waar ik normaal gesproken m'n hand niet voor omdraai, uitgestrompeld. (ok, da's misschien een beetje overdreven, maar lekker ging 't niet.).

Was mijn eerste triatlon en wat is dat tof zeg! Het is inderdaad gewoon stoer, je doet gewoon 3 dingen tegelijk. Zat al rond te kijken om voor volgend jaar misschien zo'n triatloncursus te gaan doen en te gaan trainen voor een wat serieuzere triatlon. Maar het is echt superleuk! :)
pi_100870706
Ik wil in 2013 een kwart triathlon gaan doen. Ga dit topic dus zeker volgen voor de tips.
Eerst even wat fysieke problemen oplossen zodat ik kan gaan trainen :)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_100871715
Yesss deel 2 al!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:45:14 #5
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_100873874
Tof ArtemisQ.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_100906152
Ik loop en fiets af en toe wat laffe rondjes en zwem wat baantjes per week dus ik mag hier best meeposten vind ik :').

Wil volgend jaar één of meer triathlons gaan doen dus wedstrijdverhalen zijn altijd leuk om te lezen.
pi_101037909
Paar maanden terug ook met het idee gekomen ( volgens mij zelfs nog wat gepost hier ), maar ik denk nu er serieus over na om begin van de winter te gaan trainen.

Ik fiets al 3 jaar lang dus dat ritme heb ik te pakken en in 2009 een marathon gelopen wat ook best beviel. Natuurlijk heb ik niet de doelstelling om een volle triatlon te lopen, maar ik wilde beginnen met een kwart en van daaruit kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ohja zwemmen kan ik "niet" :P
  maandag 5 september 2011 @ 17:21:49 #8
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_101596839
Afgelopen zondag weer een triathlon gehad. Het was van onze vereniging met enkele genodigden, dus lekker klein deelnemersveld. Het was ongeveer een 1/8ste. Zwemmen zal iets van 550m zijn geweest, fietsen 19.7km en het hardlopen 6.2km.
Het zwemmen rustig aan gedaan en daar vrij veel water binnen gekregen. Inclusief wissel koste me dat een minuut af 14. Op de fiets wat tempo kunnen maken op het begin. Helaas kreeg ik al snel last van mijn buik. Waarschijnlijk te veel water binnen gekregen, of anders kwam het door de warmte. Tevens denk ik dat ik me iets heb opgeblazen op het begin. Het rondje bestond uit 3 kleine rondjes en een stuk heen en terug fietsen. Laatste kleine rondje werd ik op een rondje gezet door de uiteindelijke winnaar: niet goed voor de moraal. Fietsen deed ik in 34.5km/h, erg tegenvallend.
Daarna het hardlopen, gelijk vanaf het begin erg kortademig. Hierdoor kwam ik niet in mijn ritme en het gemiddelde tempo was met 4:45min/km ook belabberd. Dit hardlooprondje was door het natuurgebied, waar je vee tegen kwam, maar ook langs een naaktstrand wat vol lag deze laatste mooie zomer dag. Gelukkig met het hardlopen niet ingehaald. Uiteindelijk 13 minuten achter de nummer 1 geëindigd. Al met al een geslaagde loop, de tijd was alleen niet om over naar huis te schrijven.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:53:07 #9
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_102816925
Morgennacht Hawaii.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_102818975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:53 schreef No-P het volgende:
Morgennacht Hawaii.
Zo jammer dat het niet uitgezonden wordt op eurosport ofzo.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:57:38 #11
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_102819594
quote:
Die Entscheidung des Ironman Hawaii wird am 9. Oktober live im deutschen Fernsehen übertragen. Von 00:50 bis 04:30 Uhr berichtet der Hessische Rundfunk live von der Ironman-Weltmeisterschaft in der Sendung „heimspiel! extra“.
Weet niet of er een stream is of dat er nog ergens anders wordt uitgezonden.
Wel wattages en mogelijk dat hier wat op komt?

[ Bericht 19% gewijzigd door No-P op 07-10-2011 20:19:37 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_102821358
Die liveblog had ik ook net gevonden, maar ik krijg niet de indruk dat daar echt livebeelden te zien zullen zijn.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:27:12 #13
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_102823641
Waarschijnlijk wel. Hier waarschijnlijk ook im Deutsch. http://www.ndr.de/fernsehen/livestream221.html
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_102849576
Dus toch inderdaad! Tof.
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:37:45 #15
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_102868953
Wat stukjes gezien. Erg tof. Wellington met sterke comeback.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_102924416
Erg knap ja. Toen ik stopte met kijken stonden Lieto en Dibens riant voor. Wel leuk dat er nog zoveel kan veranderen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:21:58 #17
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_103059577
Een trailer van een dvd, maar een mooi filmpje wat goed illustreert waarom triathlon een geweldige sport is en waarom de sport veel meer media aandacht verdient.

Krijg bijvoorbeeld hierdoor toch de motivatie om ooit een ironman te doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 10 november 2011 @ 18:19:45 #18
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_104210566
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_104218724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:21 schreef No-P het volgende:
Een trailer van een dvd, maar een mooi filmpje wat goed illustreert waarom triathlon een geweldige sport is en waarom de sport veel meer media aandacht verdient.

Krijg bijvoorbeeld hierdoor toch de motivatie om ooit een ironman te doen.
Leuk filmpje :Y

Bedoel je een Ironman, of een volledige triathlon? Waarom niet komend seizoen al?
pi_104236229
Leuk dat dit topic gebumpt wordt :)

Ik ben van plan om in 2012 de Alpe d'Huez triathlon te doen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben?
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:38:08 #21
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_104279532
quote:
3s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:52 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Leuk filmpje :Y

Bedoel je een Ironman, of een volledige triathlon? Waarom niet komend seizoen al?
Een volledige triathlon van de Ironman reeks. Of Roth, of New Zeeland.
Nu heb ik nog geen tijd om 20-27 uur te trainen in de week. Plus rustig opbouwen is beter voor de snelheidsontwikkeling.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_106726155
Oud topic, maar het lijkt mij leuk om ooit (als ik later groot ben :+) een achtste of kwart triathlon te doen. Ben nu vooral aan het hardlopen en kom van 0 conditie, maar loop nu bijna 10 km hard, ik heb een racefiets staan en er is een zwembad in de buurt. Maar hoe werkt dat? Kan ik beter beginnen met trainen tot ik de drie afstanden los van elkaar kan doen, of kan ik beter alles tegelijk trainen? En hoe werkt dat met wissels? Ga je in de badkleding op de fiets zitten, met je loopschoenen aan? Vast niet. Hoe doet 'men' dat?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107920001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 10:38 schreef No-P het volgende:

[..]

Een volledige triathlon van de Ironman reeks. Of Roth, of New Zeeland.
Nu heb ik nog geen tijd om 20-27 uur te trainen in de week. Plus rustig opbouwen is beter voor de snelheidsontwikkeling.
Wauw. Ik denk dat ik Almere wil gaan doen dit jaar, maar verwacht in de piek-weken niet boven de 20 uur uit te komen, Nou zijn mijn doelstellingen bij lange na niet ambitieus, maar respect voor je ambitie _O_

Leuk nieuwtje overigens:
Armstrong imponeert bij eerste triatlon
pi_107923772
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:14 schreef Quinazoline het volgende:
Oud topic, maar het lijkt mij leuk om ooit (als ik later groot ben :+) een achtste of kwart triathlon te doen. Ben nu vooral aan het hardlopen en kom van 0 conditie, maar loop nu bijna 10 km hard, ik heb een racefiets staan en er is een zwembad in de buurt. Maar hoe werkt dat? Kan ik beter beginnen met trainen tot ik de drie afstanden los van elkaar kan doen, of kan ik beter alles tegelijk trainen? En hoe werkt dat met wissels? Ga je in de badkleding op de fiets zitten, met je loopschoenen aan? Vast niet. Hoe doet 'men' dat?
Als je kan zwemmen, fietsen en hardlopen. En je kan het lopen/fietsen ook uur achter elkaar volhouden kan je je gewoon inschrijven voor een achtste.

Zo heb ik het in elk geval gedaan. Mijn laatste heb ik vrijwel ongetraint gedaaan.
Ik kan totaal niet zwemmen (doe bijna 26 minuten over 500 meter) dus dan wordt het lopen en fietsen wat zwaarder, maar nog steeds goed te doen.

De meeste mensen die het eenmalig doen gaan inderdaad in badkleding (+een broekje/shirt ofzo) op de fiets zitten en fietsen met loopschoenen aan.
De pro's hebben 1 pak aan die voor alle 3 de onderdelen, en fietsen met fietsschoentjes/ lopen met hardloopschoenen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:52:31 #25
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_107948717
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 07:26 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Wauw. Ik denk dat ik Almere wil gaan doen dit jaar, maar verwacht in de piek-weken niet boven de 20 uur uit te komen, Nou zijn mijn doelstellingen bij lange na niet ambitieus, maar respect voor je ambitie _O_

Leuk nieuwtje overigens:
Armstrong imponeert bij eerste triatlon
Almere ik ook. De teamrally ;).
Tof dat je de hele doet. Respect voor.

Panama highlights
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_107982972
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:52 schreef No-P het volgende:

[..]

Almere ik ook. De teamrally ;).
Tof dat je de hele doet. Respect voor.

Panama highlights
Er moet nog heel veel gebeuren voor ik zo ver ben hoor, maar het moet haalbaar zijn :o

De teamrally is dan wel weer een stuk spectaculairder om te zien!
pi_109136232
Beginnend triatleet hier. Vooral nog in de trainingfase, wil eigenlijk pas eind van dit jaar/ begin volgend jaar aan een triatlon deelnemen.

Doe jullie ook aan kracht- uithoudingsvermogen training in een sportschool of dergelijke? Dit lijkt me namelijk erg handig om verzuring uit te stellen in een wedstrijd. ;)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:34:03 #28
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_109160993
Krachttraining is essentieel. Betere krachtoverbrenging, stabiliteit en blessure preventief.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_110544768
Wie gaat er dit jaar de triathlon van Almere?
  donderdag 19 april 2012 @ 19:26:07 #30
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110544839
Mogelijk naar de halve en anders supporteren.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_110544863
Wat houdt je tegen om de halve te gaan doen?
  donderdag 19 april 2012 @ 19:41:18 #32
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110545158
Ben nog niet zover met zwemmen. Zou dan puur voor het uitlopen en niet voor tijd. Richt me nu eerst nog op snelheid en dus de kortere afstanden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_110545166
Dat was het plan, maar door een hardnekkige scheenblessure heb ik al anderhalve maand niet kunnen hardlopen. Ik verwacht over twee weken weer te kunnen beginnen, maar ik denk niet in augustus klaar te zijn voor een hele triathlon.

Voordeel is wel dat ik nu meer spaartijd heb voor een mooi tijdritfiets :)
  Redactie Sport donderdag 19 april 2012 @ 20:19:29 #34
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110545390
Zijn er ook mensen die de Speedman in Groningen gaan doen? Ik doe de 1/4e met school, vanwege een opdracht. _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:29:00 #35
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_110548413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:19 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er ook mensen die de Speedman in Groningen gaan doen? Ik doe de 1/4e met school, vanwege een opdracht. _O_
Ik doe er dan 1 in Duitsland. Groningen is onderdeel van de eredivisie dus dat wordt wel groots denk ik.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Redactie Sport vrijdag 20 april 2012 @ 00:36:04 #36
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110548583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 00:29 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik doe er dan 1 in Duitsland. Groningen is onderdeel van de eredivisie dus dat wordt wel groots denk ik.
Als ik als een van de eersten het water uitkom dan ben ik al tevreden. De rest komt wel. :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_110550248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 20:19 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er ook mensen die de Speedman in Groningen gaan doen? Ik doe de 1/4e met school, vanwege een opdracht. _O_
Ik! Ik ga de achtste doen! Zit je op de ALO?

Ik heb m twee jaar geleden ook gedaan. Kwam als een van de laatsten uit het water en heb op de fiets alleen maar mensen ingehaald :D

Tijdrijden kan ik wel, maar zwemmen niet en lopen een beetje :')

Ik zou me dit jaar eigenlijk gaan richten op triatlon, maar het wielrennen gaat zo lekker en is stiekem veel mooier dus ik ga ook niet echt trainen voor triatlon.

Zijn er nog mensen die de Alpe d'Huez gaan doen?
  Redactie Sport vrijdag 20 april 2012 @ 08:12:31 #38
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_110550638
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:21 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik! Ik ga de achtste doen! Zit je op de ALO?

Ik heb m twee jaar geleden ook gedaan. Kwam als een van de laatsten uit het water en heb op de fiets alleen maar mensen ingehaald :D

Tijdrijden kan ik wel, maar zwemmen niet en lopen een beetje :')

Ik zou me dit jaar eigenlijk gaan richten op triatlon, maar het wielrennen gaat zo lekker en is stiekem veel mooier dus ik ga ook niet echt trainen voor triatlon.

Zijn er nog mensen die de Alpe d'Huez gaan doen?
Ja, ik doe SG. :D Ik zit zelf op wedstrijdzwemmen dus dat moet goedkomen. Fietsen kan ik ook nog wel maar hardlopen wordt de uitdaging. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_110552924
Mijn planning was om dit jaar een triatlon te doen. Maar door allerlei omstandigheden (verhuizen, werk, ziekte, vrijgezel geworden, etc, etc, etc) is mijn training erbij ingeschoten. Volgend jaar beter dus :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_110555122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:12 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, ik doe SG. :D Ik zit zelf op wedstrijdzwemmen dus dat moet goedkomen. Fietsen kan ik ook nog wel maar hardlopen wordt de uitdaging. :P
Lopen wordt ook mij grote probleem :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:20:02 #41
133321 Burner82
Speedo fan
pi_111104071
Iemand hier bekend met een triathlon-vereniging?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:33:10 #42
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111104773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:20 schreef Burner82 het volgende:
Iemand hier bekend met een triathlon-vereniging?
Ik train bij een vereniging, Is leuk, lekker samen trainen, naar wedstrijden, supporteren etc.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:42:07 #43
133321 Burner82
Speedo fan
pi_111120551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:33 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik train bij een vereniging, Is leuk, lekker samen trainen, naar wedstrijden, supporteren etc.
Train je de onderdelen dan allemaal apart, of heb je ook trainingen waarbij je 2 onderdelen combineert? (of is dat vereniging/persoons-afhankelijk)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:27:20 #44
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111131656
In de wedstrijdvoorbereiding trainen we wel eens hardlopen en fietsen samen. Afwisselend of achter elkaar. In de winter niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 13 mei 2012 @ 20:14:18 #45
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111504906
Eerste wedstrijd gehad: 1/16de en 1/8ste in team van 4. Conclusie: zwemmen ging beter dan verwacht en fietsen blijft wat achter, terwijl ik toch het meest op de fiets heb gezeten. Waarschijnlijk mis ik nog wat snelheid op de fiets, doordat ik vooral duurtrainingen gedaan. Lopen ging wel redelijk zoals ik had verwacht.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 13 mei 2012 @ 21:22:35 #46
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_111509366
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:14 schreef No-P het volgende:
Eerste wedstrijd gehad: 1/16de en 1/8ste in team van 4. Conclusie: zwemmen ging beter dan verwacht en fietsen blijft wat achter, terwijl ik toch het meest op de fiets heb gezeten. Waarschijnlijk mis ik nog wat snelheid op de fiets, doordat ik vooral duurtrainingen gedaan. Lopen ging wel redelijk zoals ik had verwacht.
Heb je buiten gezwommen? :o

Naar welke wedstrijden ben je aan het toewerken?
  zondag 13 mei 2012 @ 21:35:25 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111510308
Buiten was in een zwembad, verwarmd, dus dat was goed te doen.

Werk toe naar Bocholt, Didam Veenendaal en Gendt en wil in Didam wel graag hard knallen. Wilde verder ook naar Keulen voor de halve maar dat is zo duur, helaas daar nu het geld niet voor.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 13 mei 2012 @ 21:46:17 #48
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_111510997
Je had er verder wel redelijk goed weer bij :).

Zo te zien heb je ook meer dan genoeg tijd om je fietssnelheid op orde te krijgen voor Didam!
  zondag 20 mei 2012 @ 18:04:15 #49
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_111790880
Armstrong wint de 1/2IM in Florida.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:12:21 #50
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_111868673
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 07:21 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik! Ik ga de achtste doen! Zit je op de ALO?

Ik heb m twee jaar geleden ook gedaan. Kwam als een van de laatsten uit het water en heb op de fiets alleen maar mensen ingehaald :D

Tijdrijden kan ik wel, maar zwemmen niet en lopen een beetje :')

Ik zou me dit jaar eigenlijk gaan richten op triatlon, maar het wielrennen gaat zo lekker en is stiekem veel mooier dus ik ga ook niet echt trainen voor triatlon.

Zijn er nog mensen die de Alpe d'Huez gaan doen?
Dan komen wij elkaar daar tegen 8-)

Dacht al dat ik jouw naam voorbij had zien komen
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_111869233
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:12 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dan komen wij elkaar daar tegen 8-)

Dacht al dat ik jouw naam voorbij had zien komen
Tof!

Waar dan? :D
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:28:08 #52
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_111869292
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tof!

Waar dan? :D
Website van de Speedman :')

Het losse eindjes aan elkaar knopen was in dit geval niet zo moeilijk...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_111869847
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:28 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Website van de Speedman :')

Het losse eindjes aan elkaar knopen was in dit geval niet zo moeilijk...
Haha zijn er dan al startlijsten online? Zal eens ff kijken :')
pi_111869979
Heb trouwens ook maar een trisuit besteld. Heb geen zin om weer rond te hobbelen in m'n tijdritpak :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:46:31 #55
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_111870194
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:41 schreef Tommeke het volgende:
Heb trouwens ook maar een trisuit besteld. Heb geen zin om weer rond te hobbelen in m'n tijdritpak :')
Die moet ik ook nog even op de kop tikken, nog tips waar je die vandaan kunt halen?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_111872343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Die moet ik ook nog even op de kop tikken, nog tips waar je die vandaan kunt halen?
Rose heeft niet zulke dure tri-suits. Over de kwaliteit kan ik niet zoveel zeggen helaas.

Nog mensen die in Woerden aan de start staan maandag? Helaas zat alles al vol, maar ga wel even kijken :) Ben toch in de buurt.
pi_112778058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Die moet ik ook nog even op de kop tikken, nog tips waar je die vandaan kunt halen?
Chainreactioncycles.

Heb er wel zin in zondag! Enorm veel! Vrijdag nog ff een tijdritje om m'n fiets te testen :D
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:49:18 #58
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_112778678
Ik start in Bocholt, fietsparcours = 2 haakse bochten en verder bijna helemaal recht. Voordeel voor mij. Groningen is eredivisie en NK spint toch? Daar mag je stayeren. Al vind ik dat niet eerlijk, het is wel tof om te zien.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_112779006
Klopt. Ik doe ook een 1/8e. Dat is geen stayerwedstrijd. Ik vind het ook helemaal niets, dat stayeren.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:16:28 #60
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112781731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Chainreactioncycles.

Heb er wel zin in zondag! Enorm veel! Vrijdag nog ff een tijdritje om m'n fiets te testen :D
Uiteindelijk heb ik ook bij chainreactioncycles besteld...

Ik had ook ontzettend veel zin. Op het moment is die wat minder want ik ben gewoon sinds zondagavond hondsberoerd. Hopelijk ben ik er voor zondag weer bovenop...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112782936
Welke heb jij besteld?

Zondag is nog ver!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:09:37 #62
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112783836
Haha, hij is inmiddels weer een stuk duurder zie ik, maar ik heb de Orca Core Race suit...

Hopelijk fietst dat ding ook een beetje ok. Alhoewel het ook maar 20 km is...

Zondag is nog ver, maar ik hoop dat ik dan niet nog de naweeën ervan heb...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 12 juni 2012 @ 13:47:34 #63
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_112785224
Ik heb mijn laatste pittige looptraining gedaan. 8min, 10min, 12min wedstrijdtempo. Nu alleen nog een paar keer oefenen om het wetsuit snel uit te trekken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_112786443
Ik heb de goedkoopste. Was maar 30 pond :')

Oefenen jullie ook op wisselen? Heb ik zondag wel gedaan. Op en van de fiets springen kan ik wel aardig door dat ik in de winter aan veldrijden doe. Maar waar je alles wil hebben staan enzo is andere koek. Ik had m'n schoenen links staan terwijl ik rechts van de fiets afspring :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:25:02 #65
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_112786622
En fietsschoenen al op de fiets en ook al uit doen op de fiets :D. Wij trainen erop bij koppeltrainingen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_112787121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:25 schreef No-P het volgende:
En fietsschoenen al op de fiets en ook al uit doen op de fiets :D. Wij trainen erop bij koppeltrainingen.
En nog even elastiekjes om de schoenen om ze meteen in goeie stand te zetten :)
pi_112787583
Dat moet ik nog ff onder de knie krijgen.

Ik heb geen triatlonschoenen. Had eerst wel schoenen met klittenband. Werkt wel beter idd!
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:32:07 #68
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112792108
Schoenen doe ik momenteel niet op de fiets, maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik nog schoenen heb waarbij je de bovenste bevestiging moet klikken i.p.v. klitterband. Ik had vroeger ook klitterbandschoenen en nu wil ik nog geen nieuwe kopen. Ik heb wel van die elastiek veters voor mijn loopschoenen.

Wij hebben tijdens de introductie cursus ook geoefend op het wisselen, daar valt veel tijd te verliezen eigenlijk dus het is zeker een belangrijk onderdeel van de triathlonsport...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112803795
Klopt. Ik verloor daar twee jaar geleden veel tijd, ging er zelfs bij zitten :')

Ga misschien morgen ofzo nog ff oefenen :P
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:48:11 #70
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_112836926
Elastiekjes inderdaad.
Hebben jullie nog een tijd in gedachten of gaan jullie gewoon lekker lopen. Ik ben wel benieuwd hoe dicht ik bij het uur kan komen. Ben bang dat het fietsen bij mij spelbreker is.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:10:35 #71
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112838026
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 14:48 schreef No-P het volgende:
Elastiekjes inderdaad.
Hebben jullie nog een tijd in gedachten of gaan jullie gewoon lekker lopen. Ik ben wel benieuwd hoe dicht ik bij het uur kan komen. Ben bang dat het fietsen bij mij spelbreker is.
Ik ben blij met 1.20 of eigenlijk 1.15 of minder...

Edit: Ik moet er eik wel bijzeggen dat tijden eigenlijk niet zoveel zeggen, zeker omdat de afstanden nogal eens variëren... In mijn geval is de fietsafstand bijna 25 km, daardoor duurt het iets langer, sommige andere triathlons hebben een afstand van net iets minder dan 20...

[ Bericht 18% gewijzigd door SuperWeber op 13-06-2012 15:22:30 ]
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112839395
Vorige keer had ik 1.23. Alleen toen was het fietsrondje korter en het loopparcours makkelijker. Maar m'n conditie was toen wel minder.

Ik zie wel :P
  woensdag 13 juni 2012 @ 15:37:36 #73
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112839521
Ik heb nog altijd een beetje moeite met de overgang fietsen - lopen. Mijn kuiten trekken dat niet echt... Hopelijk hebben de trainingen geholpen...

Ik begin trouwens langzaamaan weer fitter te worden. Hopelijk sta ik helemaal fit aan de start zondag!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 15 juni 2012 @ 12:04:41 #74
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112922154
Ik heb gisteren het rondje ook alvast verkend. Is erg eenvoudig en het stond al (erg duidelijk) aangegeven. Thumbs op voor de organisatie wat dat betreft.
Geen moeilijke bochten (wat jammer is, want ook ik houd wel van een fatsoenlijke bocht fietsen). Gisteren zijn ook mijn nieuwe wielen en zo'n bidon die je in zo'n tijdritstuur kan hangen (anders vergeet ik te drinken) aangekomen. Straks maar even installeren en dan morgen nog even rustig testen...

Ik begin er ook weer zin in te krijgen!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112922924
Ik monteer misschien nog een bidon achter m'n zadel.

Heb me nog ingeschreven voor een tijdrit vanavond. Om even te testen ;)
pi_112931593
Ik zat even te kijken voor de triatlon van noordwijkerhout.
Nu keek ik bij de uitslagen van de kwart triatlon. Snelste tijd was onder de 2 uur.

Welke tijd kunnen jullie op de kwart triatlon neerzetten? Ik ben zeer benieuwd, wil namelijk ook wel is mee doen.

Zelf doe ik al jaren aan wedstrijdzwemmen en wielrennen, nu ook hardlopen erbij! Dus waarom niet combineren ;)
pi_112932498
Gewoon eens proberen! Daarom doe ik ook af en toe een triatlon. Gewoon omdat het erg leuk is :D
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:30:20 #78
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112978898
Ok, fiets is geprepareerd (kom jij met je Trek Tommeke?), schoenen en tri-suit liggen klaar, dus ik ben klaar voor morgen!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112981851
Ik moet passen.

M'n pa ligt in het ziekenhuis dus ben nu ff bij m'n ouders thuis. Verder niets levensbedreigends maar ben liever ff hier en wil morgen weer ff bij die ouwe langs.

Was anders op m'n tijdritfiets gegaan, daar ga ik veel harder op. Sporttechnisch gezien wel beetje balen, gister nog een tijdrit gereden en vrij makkelijk de 41 gemiddeld gehaald. Maarja, er zijn belangrijkere dingen dan een triathlon ;)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:46:59 #80
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112982384
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet passen.

M'n pa ligt in het ziekenhuis dus ben nu ff bij m'n ouders thuis. Verder niets levensbedreigends maar ben liever ff hier en wil morgen weer ff bij die ouwe langs.

Was anders op m'n tijdritfiets gegaan, daar ga ik veel harder op. Sporttechnisch gezien wel beetje balen, gister nog een tijdrit gereden en vrij makkelijk de 41 gemiddeld gehaald. Maarja, er zijn belangrijkere dingen dan een triathlon ;)
Ai jammer... Sterkte met je pa!!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112982658
Thnx :)

Klein hartinfarctje. Gelukkig zonder gevolgen. Was wel ff schrikken.

Succes morgen!
  zondag 17 juni 2012 @ 20:01:46 #82
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_113016539
Tot zover mijn eerste (echte) 1/8 triathlon (ik heb al wel 3 keer een wintertriathlon gedaan). 500 m zwemmen in 11.01 dat is wel voor mijn doen. Zeker als je weet dat ik in mijn jeugd ben gezakt voor mijn "basis"diploma (die na A en B komt) omdat ik geen goede beenslag heb bij de borstcrawl. Inmiddels is dat wel verbeterd, maar ik ben nog maar 10 weken bezig en er is nog veel ruimte voor verbetering.

Mijn beste onderdeel is de 25 km fietsen inclusief wissel in 43.14 minuten, mijn computer vertelde mij dat ik in exact 40 minuten had gefietst (inclusief lopen door het parc fermee), dat is gemiddeld dus bijna 37 km/h en dat is zeker niet beroerd met de wind die er stond. Daarnaast kwam ik als 70ste uit het water en kwam ik als 16de aan na het fietsen. Dus ik heb 59 mensen ingehaald op de fiets :') ...

Het lopen is eigenlijk ook geen sterk onderdeel van mij, maar met 25.50 min over 5 km (inclusief 4 keer een viaduct van 500m lang) mag ik denk ik niet ontevreden zijn, alhoewel ik vind dat het wel harder moet en kan, daar gaat dus ook nog aan gewerkt worden. Na de finish kon ik ook geen meter meer lopen. Ik had kramp in alle spieren van mijn bovenbenen en ik wist niet meer hoe ik moest gaan staan...

Eindklassering 27ste van de 130 deelnemers in 1.20.11, minder dan 13 min. na de nr. 1. Al met al ben ik aardig tevreden voor een eerste triathlon en denk ik dat ik ook mee ga doen in Drachten op 2 september...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_113016734
Onwijs leuk verslag om te lezen. Gefeliciteerd met je mooie tijd!!
  zondag 17 juni 2012 @ 21:48:29 #84
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_113023242
Mooi SW.
Ik ben zelf ook bij een 1/8ste gestart. Net over de grens in Bocholt, Duitsland. 23km van mijn ouders vandaan dus ben 's ochtends vanuit hen rustig die kant op gefietst. Ik merkte toen al dat de wind wel een rol zal gaan spelen.
Alles klaarleggen en klaar voor de start. Het zwemmen (500m) ging in 9:41 waar een stukje lopen bij zat. Kwam als 43ste uit het water, niet echt blij mee maar 1 keer in de 2 weken zwemmen brengt mij ook niet naar toptijden. Het wisselen ging niet soepel. Kreeg het touwtje van mijn wetsuit niet te pakken en pas net voor mijn fietsplaats had ik de bovenste helft uit. Met het verder uittrappen ging mijn bandje met chip ook niet af waarop ik die opnieuw om moest doen.
Op de fiets kon ik na snelheid te maken, mijn schoenen wel goed aandoen en was ik weg. De wind was best krachtig maar ik kwam na 33 minuten over exact 20km terug in het parc ferme. Dat was de 15de tijd dus was al weer een stuk opgeschoven. De looproute was anders dan bij de 1/2de welke ik van te voren bekeken had waardoor ik even in de war was. Ik liep verkeerd, moest terug wat met een kleine 20 seconden koste.
Toen het hardlopen, mijn sterkste onderdeel. De eerste km kwam ik nog niet lekker in mijn ritme. Had de hele dag al wat last van mijn maag en dit speelde toen op. Door eventjes rustig te doen en goed te ademen verminderde het weer en kon ik het tempo opvoeren. Ik kwam als 15de over de finish na 18:33 wat mijn totaal tijd op 1:04:46 bracht. Tijd iets tegenvallend, had gehoopt op een 1:02, maar opzich wel tevreden. Had stevig doorgetraind deze week en dat voelde ik wel in de benen.
Volgende week een 1/4de. Nu al zin in.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_113027402
Netjes! Ik had ook zo graag mee willen doen. Ben echt wel in goede conditie nu ;(
pi_113028747
Zit jaloers naar dit soort verslagen te kijken. Volgend jaar ga ik ook maar weer ergens van start.

Tenzij iemand nog ergens een triatlon eind van het jaar nog weet die niet vol zit.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:38:34 #87
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_113730848
Na vorige week in Gendt het rustig aan gedaan te hebben in verband met het sch*tweer hoop ik komende zaterdag in Didam weer te kunnen knallen. Als ik weer een 39' met lopen neer kan zetten met een redelijke fietstijd ben ik tevreden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:44:28 #88
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_114428295
Vandaag voor eerste keer meer dan 1000m achtereen gezwommen (2km) :D. Mag ook wel een keer want nog 3 weken tot mijn halve.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_114443031
Eindelijk weer lekker weer de komende weken. Misschien nu lekker buitenbad hier in Amsterdam opzoeken. En over paar weken lekker een weekje fietsen in Zuid-Limburg *O*

Val gelukkig nog steeds beetje bij beetje af. Hopelijk volgend jaar gewoon strak in een tri-suit. Ben inmiddels ruim vier kilo afgevallen en gaat elke maand weer wat af :)
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:36:29 #90
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_115197823
Crosspost van loperstopic

Halve triathlon Eupen ging wel goed. Doordat ik niet kan zwemmen kwam ik wat achter in het veld uit het water, dus vanaf het begin van de wedstrijd was het een inhaalrace. Tijdens het fietsen was het plan niet te hard door te knallen, het doel van de race was finishen en tijd was van secundair belang. Ook de afdalingen op save gespeeld. Heuvelop haalde ik daardoor veel mensen in en heuvelaf werd ik weer door 1 of 2 mensen ingehaald. Zonder problemen eigenlijk de 80km doorgekomen. De laatste ronde kreeg ik net bij de afdalingenen een stortbui op mijn hoofd waardoor de die ronde 4 minuten langzamer ging dan de eerdere rondes doordat ik rustig naar beneden ben gegaan.
Toen met lopen ging het eigenlijk erg makkelijk. Benen waren nog niet echt moe en ik kon een lekker tempo blijven doorlopen. Ook geen energiedips gehad, voeding dus goed geregeld. Had mijn hshorloge op mijn fiets laten zitten dus lekker op gevoel gelopen. Alle 3 rondes ook vlak rond de 30 minuten. Mooie wedstrijd.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:22:06 #91
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_115285909
Goed bezig No-P, ik ga volgende maand in Drachten meedoen, daarna nog een wintertriathlon voor de leuk en vervolgens begint de voorbereiding op volgend seizoen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116040441
Vandaag meegedaan in Emmeloord.
pi_116041053
Vandaag meegedaan in Emmeloord.

Ik wilde toch heel graag een triathlon doen en via iemand die deze wedstrijd sponsort kwam ik erbij.

Maar goed ik ging voor de 1/8e, er deden nog al wat bekenden mee, altijd gezellig. Oa, drie meisjes van m'n wielervereniging. Het doel was gezet: voor hun finishen.

Het zwemmen ging ruk, wind en stroming tegen. Maar ik kwam zonder kramp uit het water en had zo'n zin om te fietsen. Normaal zit ik altijd ineengedoken op m'n fiets de grote plaat te draaien, dat leek me nu niet handig dus heb rustiger aan gedaan. Ook niet te rustig, want ik moest die meiden toch inhalen! Het voordeel van slechte zwemmer, relatief goede fietser zijn is btw dat je alleen maar mensen inhaalt :P

Een van de dames had ik na 5km te pakken. Had wel door dat ik niet te hard moest fietsen, ook omdat ik een kramperig gevoel kreeg in m'n rechterbeen. Met moeite heb ik me ingehouden (volle bak gaan is leuker) en bij de wisselzone joeg ik een verkeersregelaar de stuipen om het lijf door als een veldrijder van m'n fiets te jumpen. Hij vond dat ik wel hard aan kwam.

Bij het hardlopen moest ik nog een van de dames (die op de fiets was uitgelopen) inhalen. In de tweede ronde lukte dat, maar ik werd op m'n beurt ook weer ingehaald. Toch kon ik met een ultieme eindjump haar weer terug inhalen en in de stromende regen finishte ik in een tijd van 1.16.40.

Achteraf had ik harder willen fietsen, maar had nu wel puf over met het lopen, dus ben ik best tevreden!
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:59:16 #94
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116043973
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:24 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag meegedaan in Emmeloord.

Ik wilde toch heel graag een triathlon doen en via iemand die deze wedstrijd sponsort kwam ik erbij.

Maar goed ik ging voor de 1/8e, er deden nog al wat bekenden mee, altijd gezellig. Oa, drie meisjes van m'n wielervereniging. Het doel was gezet: voor hun finishen.

Het zwemmen ging ruk, wind en stroming tegen. Maar ik kwam zonder kramp uit het water en had zo'n zin om te fietsen. Normaal zit ik altijd ineengedoken op m'n fiets de grote plaat te draaien, dat leek me nu niet handig dus heb rustiger aan gedaan. Ook niet te rustig, want ik moest die meiden toch inhalen! Het voordeel van slechte zwemmer, relatief goede fietser zijn is btw dat je alleen maar mensen inhaalt :P

Een van de dames had ik na 5km te pakken. Had wel door dat ik niet te hard moest fietsen, ook omdat ik een kramperig gevoel kreeg in m'n rechterbeen. Met moeite heb ik me ingehouden (volle bak gaan is leuker) en bij de wisselzone joeg ik een verkeersregelaar de stuipen om het lijf door als een veldrijder van m'n fiets te jumpen. Hij vond dat ik wel hard aan kwam.

Bij het hardlopen moest ik nog een van de dames (die op de fiets was uitgelopen) inhalen. In de tweede ronde lukte dat, maar ik werd op m'n beurt ook weer ingehaald. Toch kon ik met een ultieme eindjump haar weer terug inhalen en in de stromende regen finishte ik in een tijd van 1.16.40.

Achteraf had ik harder willen fietsen, maar had nu wel puf over met het lopen, dus ben ik best tevreden!
Leuk he dat inhalen op de fiets Tommeke. Heb ik ook meestal; in Eupen kwam ik bijvoorbeeld als 530ste ongeveer uit het water. Toen op de fiets zo'n 200 man ingehaald en lopend nog eens 130.

Ook zo in Veenendaal vorige week. In verband met de hitte mocht er geen wetsuit worden gebruikt. Ik kwam toen op ongeveer 3/4de van het veld uit het water. Het fietsparcours waren lange rechte wegen met rotondes tussen door en 180 graden keerpunten op de weg. Perfect eigenlijk voor mij, bochten rijden kan ik niet. Wel redelijk veel van 5km/h terug versnellen naar toptempo dus gemiddeld niet heel hard gereden. Het lopen bestond uit 4 rondes. Het was rond half 12 en de temperatuur had de 30 graden al bereikt. Eerste rondje ging nog op 15.5km/h zoals van te voren geplant, maar daarna zakte het naar 14.5, veel te warm om een goede tijd neer te zetten. Maar daar hadden er meer last van gezien mijn tijd toch de 6de looptijd was van de OD en 1/4de (excl eredivisie).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_116045160
Dat zijn goede tijden zeg!

Haha ja. Dat inhalen is schitterend! Onderweg schrok er zelfs iemand van me haha!
  zondag 2 september 2012 @ 20:23:11 #96
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116319197
Vandaag meegedaan aan een 1/8 triathlon in Drachten. Die wedstrijd heeft eigenlijk best wel een leuk parcours. Het zwemmen ging matig, ik had wat moeite om fatsoenlijk weg te komen en ik moest ook een paar tikken uitdelen voordat ik eindelijk een beetje ruimte had. Om vervolgens alsong om een hele groep heen te moeten zwemmen. Dan denk ik altijd, als je niet kunt zwemmen (kan ik ook niet), waarom sta je dan vooraan.
Na het zwemmen ging het fietsen wel lekker, alhoewel ik niet sneller ben geworden in de zomermaanden, kan ik het wel beter volhouden en dat is ook wat waard. Flink veel mensen ingehaald op de eerste kilometers, waarna ik blijkbaar redelijk vooraan zat, want ik kwam niet veel mensen meer tegen.
Toen het lopen, het onderdeel waar ik in de zomermaanden veel op getraind heb en ondanks dat ik in de eerste ronde wel wat last had van mijn maag (ik moet maar eens op zoek naar een andere sportdrank), heb ik uiteindelijk toch een stuk beter gelopen dan eerdere triathlons.
Mijn doel was om onder de 1.10 te eindigen, helaas is het 1.10:12 geworden, maar ondanks dat ben ik niet ontevreden...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116393731
Over een paar weken heb ik een wielrenfiets, thuis nog een aantal sportattributen.. Dus ik denk dat ik weer eens wat serieuzer ga trainen.... voor komend jaar :)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_118778191
Weer eens even een schop ertegenaan :P

Ik heb een triatlon-vereniging gevonden in de buurt. Ik hoop komende woensdag voor het eerst mee te trainen (woensdag looptraining, zaterdag/zondag zwemtraining). Fietstraining is er nu niet (vanaf het voorjaar weer), maar dat is ook wel logisch met dit klote weer :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Burner82 op 03-11-2012 17:44:57 ]
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_118780294
Triatlon lijkt me ook wel een keer leuk, zwemmen zal wel tegenvallen omdat ik alleen basis zwemkwaliteiten heb, en zeker geen tijd om intentsief te trainen. Fietsen en hardlopen moet wel lukken, ik verwacht van me zelf geen toptijden meer, ben ook niet meer de jongste ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118782166
Is gewoon leuk om te doen. Zo doe ik het ook. Rustigjes schoolslag zwemmen, dan keihard fietsen en dan met lopen sterven ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:42:51 #101
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118782616
Ik kreeg van mijn (Finse) zwager als cadeau voor het afmaken proefschrift de keuze tussen een cadeaubon van Rose of deelname aan een halve triathlon in Joroinen...

Ik ben alvast in training gegaan 8-) ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_118944334
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:42 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg van mijn (Finse) zwager als cadeau voor het afmaken proefschrift de keuze tussen een cadeaubon van Rose of deelname aan een halve triathlon in Joroinen...

Ik ben alvast in training gegaan 8-) ...
Cool. Hoelang heb je nog? :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 7 november 2012 @ 18:42:44 #103
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_118945753
Tof inderdaad.
Volgend jaar naast de eredivisie ook een eerste divisie.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 7 november 2012 @ 20:49:17 #104
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118952165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:07 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Cool. Hoelang heb je nog? :P
Eind juli, aangezien ik in april dit jaar pas serieus begonnen met triathlon is het nog wel een uitdaging om alles goed genoeg te trainen, maar ik denk dat ik goed genoeg op weg ben om met fatsoen te kunnen finishen. Vandaag wel lekker getraind met de club, morgenochtend zwemmen en dit weekend weer duurtrainen :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_118952615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:49 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Eind juli, aangezien ik in april dit jaar pas serieus begonnen met triathlon is het nog wel een uitdaging om alles goed genoeg te trainen, maar ik denk dat ik goed genoeg op weg ben om met fatsoen te kunnen finishen. Vandaag wel lekker getraind met de club, morgenochtend zwemmen en dit weekend weer duurtrainen :)
Succes in ieder geval :P

Wat voor trainingen heb je met de club?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:57:49 #106
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118952787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:55 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Succes in ieder geval :P

Wat voor trainingen heb je met de club?
Ik train meestal zwemmen en hardlopen met de club. Ik heb zelf al een achtergrond in het fietsen/schaatsen, dus daarvoor weet ik zelf wel wat ik moet doen. Ik train in de zomermaanden meestal de intervaltrainingen met de ijsvereniging mee, maar dat zou ik ook met de triathlonvereniging kunnen doen, maar zaterdagochtend komt mij meestal slecht uit.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_118953219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:57 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik train meestal zwemmen en hardlopen met de club. Ik heb zelf al een achtergrond in het fietsen/schaatsen, dus daarvoor weet ik zelf wel wat ik moet doen. Ik train in de zomermaanden meestal de intervaltrainingen met de ijsvereniging mee, maar dat zou ik ook met de triathlonvereniging kunnen doen, maar zaterdagochtend komt mij meestal slecht uit.
Ok. Ik ben een newbie op het terrein van triatlhonverenigingen, dus ik ga het vanaf woensdag meemaken :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 7 november 2012 @ 21:30:14 #108
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118955131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:03 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ok. Ik ben een newbie op het terrein van triatlhonverenigingen, dus ik ga het vanaf woensdag meemaken :P
Het voordeel van lid zijn van een vereniging is dat het stimulerend werkt. Je kunt hun trainingen als leidraad gebruiken en daaromheen je eigen trainingen plannen. Op die manier blijf je zelf ook gemotiveerd om te trainen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_118966582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:30 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Het voordeel van lid zijn van een vereniging is dat het stimulerend werkt. Je kunt hun trainingen als leidraad gebruiken en daaromheen je eigen trainingen plannen. Op die manier blijf je zelf ook gemotiveerd om te trainen...
Dat is inderdaad de insteek om bij de vereniging te gaan. De onderdelen los zijn niet meteen dingen waarvoor ik in mijn eentje in het weekend om 6 uur voor op sta of zo :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_119134540
Komende woensdag de 1e training. Ben benieuwd hoe ik me donderdagochtend om 06.00 voel als ik opsta :+
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:26:17 #111
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_119158022
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:38 schreef Burner82 het volgende:
Komende woensdag de 1e training. Ben benieuwd hoe ik me donderdagochtend om 06.00 voel als ik opsta :+
Kut denk ik :D
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_119171511
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Kut denk ik :D
Ik vrees het ook. Grootste probleem voor mij is dat ik niet kan doseren :P Vooral explosieve sporten gedaan en altijd voluit :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_119215507
Ik heb mijn 1e training gehad :D

Ik vond het hartstikke leuk om te doen, maar dat niet kunnen doseren heeft me opgebroken. Benen zo verzuurd dat ik ze niet meer voelde :+ Toen ook maar gestopt :+

Zaterdag de 1e zwemtraining :D
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 19 november 2012 @ 15:16:50 #114
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_119385542
Aah dit topic zocht ik. Ik wil rond mei, juni een kwart triathlon doen met wat maten. Alleen zwemmen is helaas een zwak punt. :(
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_119393053
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 15:16 schreef Zero17 het volgende:
Aah dit topic zocht ik. Ik wil rond mei, juni een kwart triathlon doen met wat maten. Alleen zwemmen is helaas een zwak punt. :(
Zwemmen kun je trainen he :P
Ga je voor een tijd of gewoon beetje voor de lol?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 19 november 2012 @ 20:44:08 #116
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_119401397
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:06 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Zwemmen kun je trainen he :P
Ga je voor een tijd of gewoon beetje voor de lol?
Weet nog niet echt wat een haalbare tijd is. Hangt een beetje van m'n zwemmen af.
Ik rijd wel gewoon de Col du Stockeu en de Alp d'Huez op en ren 5 km in 21 min. Misschien kijken of ik 2.5 uur kan halen. Zwemmen trainen dan maar. :P
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_119401923
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 20:44 schreef Zero17 het volgende:

[..]

Weet nog niet echt wat een haalbare tijd is. Hangt een beetje van m'n zwemmen af.
Ik rijd wel gewoon de Col du Stockeu en de Alp d'Huez op en ren 5 km in 21 min. Misschien kijken of ik 2.5 uur kan halen. Zwemmen trainen dan maar. :P
Alle onderdelen apart is ook niet zo moeilijk.... maar achter elkaar :P dat is het probleem vaak :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_119405987
Ik ren ook heel makkelijk en fiets wedstrijden. Maar zwemmen kan ik totaal niet. Nu doe ik af en toe een sprint triatlon, dus 500 meter is wel te doen.

Voordeel: je kan lekker pannenkoeken inhalen op de fiets ;)

Voor de kwart zou ik wel trainen op zwemmen!
pi_120425276
Paar weken niet kunnen trainen door van alles en nog wat en dit jaar gaat het hem ook niet meer worden. Maar denk dat ik per 1 Jan lid word van de club :D

(en toen kwam een oud-jiu-jitsu maatje en vriend van me op het briljante idee weer eens iets aan vechtsport te gaan doen.... En dan kan ik geen nee zeggen :+ Dus binnenkort iets van Aikido of Kung-fu erbij doen :+)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 27 december 2012 @ 23:13:35 #120
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_120843058
*schop*

Nee, ome IR gaat geen triathlon doen, want wat hij in het water doet heeft weinig met zwemmen te maken, maar hij heeft in oktober wel betrekkelijk ongetraind een wintertriathlon gedaan. Dat was eigenlijk heel leuk. Ik was minder kapot dan na een hardloopwedstrijd, en had ook minder moeite met herstel. Maarrrr... in maart zijn er nog 2 wintertriathlons en dan wil ik wel wat sneller (en ook een keer een kwart ipv een achtste doen): zijn er specifieke do's en dont's? Met het Grote Google kan ik niet zo veel vinden.

Heeft spinnen bv zin in de winter? Nu was fietsen ongetraind veruit m'n beste onderdeel, maar met een beetje meer moeite moet daar meer uit te halen zijn.
En hoe zit het met hartslag tijdens de triathlon? (en ook tijdens training, overigens)

[ Bericht 9% gewijzigd door I.R.Baboon op 27-12-2012 23:39:14 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 28 december 2012 @ 07:57:31 #121
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_120852352
Ik heb in verleden ook wel wat wintertriathlons gedaan. Mijn mening is dat de truc is om jezelf net niet zover te slopen zodat je nog een beetje fatsoenlijk kunt schaatsen. Bij spinnen train je meestal in hoge hartslagzones en is bruikbaar als je goed wilt zijn in de winter. Ik doe nu hoofdzakelijk rustige trainingen in lage hartslagzones, maar ik ben deze winter niet van plan om wintertriathlons te doen... Als je jezelf wilt verbeteren, moet je jezelf eens verdiepen in de trainingsleer. Daarover is genoeg te vinden op het internet. Als je gewoon lekker bezig wilt zijn hoeft dat niet, maar bouw wel rustig op, om blessures te voorkomen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:02:47 #122
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_120855386
Ik schaats nu 2-3 in de week, probeer 1x in de week te lopen en fiets bijna dagelijks een uurtje woonwerkverkeer op m'n racefietsje, dus met de basis moet het wel goedzitten, maar ik denk wel een beetje 'hmm ja, kan dat wat gerichter allemaal?' (hardlopen doe ik bv bijna altijd in hoge hartslag, en de rest bijna nooit)

(en wat de opbouw betreft: in de winter schaats ik maar word ik nooit heel goed, in de zomer train ik voor de dam tot dam, daarna neem ik me voor om te blijven lopen maar doe ik dat niet, en tussendoor vind ik dat ik veel moet wielrennen en doe ik dat ook niet. Maar dit jaar is het plan om na de wintertriathlon meteen door te gaan met 2-3x in de week wielrennen|)

[ Bericht 5% gewijzigd door I.R.Baboon op 28-12-2012 13:19:56 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_123771516
Morgen de CPC en dan eindelijk racefiets aanschaffen en training starten voor de kwart triatlon.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 12:46:21 #124
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_123786163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:42 schreef No-P het volgende:
Tof inderdaad.
Volgend jaar naast de eredivisie ook een eerste divisie.
Doe jij btw nog mee in een eerste/eredivisie team?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:44:55 #125
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_123805937
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 12:46 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Doe jij btw nog mee in een eerste/eredivisie team?
Eerste divisie start ik. Ben wel benieuwd naar het niveau, er zijn veel teams. En jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 09-03-2013 10:08:59 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:08:25 #126
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_123833432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:44 schreef No-P het volgende:

[..]

Eerste divisie start ik. Ben wel benieuwd naar het niveau, er zijn veel teams. En jij?
Er zijn bij onze vereniging veel atleten die beter zijn dan ik. Dus ik verwacht niet dat ik hiervoor in aanmerking zal komen. Ik ben van plan om een aantal OD´s te doen dit (voor)seizoen, als voorbereiding om mijn eerste halve triathlon.
Vandaag mijn eerste halve marathon gelopen en dat viel niet tegen, dus hopelijk is dat een goed voorteken...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 17 maart 2013 @ 18:09:48 #127
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_124172354
Vandaag 8 minuten sneller dan bij m'n eerste wintertriathlon. Alleen lijkt de mylaps me niet meegenomen te hebben...

Zaterdag dubbele afstand, dus hoop dat ik me morgen een beetje okay voel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_124174717
In Groningen? Welke afstand deed je?

Ik heb nog even staan kijken tijdens m'n trainingsritje. M'n vriendin deed mee in een trio als fietster.

Ik fietste een stukje achter haar aan en liet me afzakken. Toen werd ik ingehaald door een deelnemer op een fullcarbon Focus met snelle wielen en alles erop en eraan. Met m'n handjes op het stuur ging ik op een gegeven moment sneller dan die gast :')
  zondag 17 maart 2013 @ 21:19:21 #129
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_124181098
In groningen idd. Dit was de 1/8e. Had ook vrij veel fietsers ingehaald, maar ben een betere ongetrainder fietser dan getrainde hardloper dus dat krijg je al snel. De 2 mensen die mij inhaalden hadden beide enorme dijen en spiffier fietsen dan de mijne, dus dat vond ik niet erg.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_124403600
Ik probeer dit jaar of volgend jaar een kwart triatlon te doen. :)
pi_124405470
Je had deze reeks al ontdekt! Tof! Al aan het trainen?
  zondag 24 maart 2013 @ 09:24:04 #132
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_124433091
Gisteren was m'n kwart triatlon toch wel een stuk pitter dan de 1/8e. Kwam vooral door de windkracht 5 die me ieder fietsrondje iets verder demotiveerde. Maar goed, uiteindelijk ging het best goed en voelde ik me pas na de finish ontzettend beroerd.

Inmiddels weer genoeg hersteld om het volgend jaar nog een keer te willen doen (maar dan met iets meer focus op langeafstandstrainingen).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_124433922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:07 schreef Tommeke het volgende:
Je had deze reeks al ontdekt! Tof! Al aan het trainen?
Momenteel vooral op hardlopen. Fietsen deed ik altijd redelijk veel, maar met die koude winter stond dat op een lager pitje. Zwemmen is een aandachtspunt.
pi_124683992
Vanmorgen lekker op een rustig tempootje 5 km gejogd. Ruim een week amper wat gedaan door dat pokkeweer. Ik heb nog wel bergen werk te verzetten om een kwart triatlon behoorlijk te voltooien.

Ik had eind juni in Nuenen een kwart triatlon kunnen doen, maar ik heb voor die periode een vakantie op Bali geboekt. Misschien dat er in augustus of september nog ergens een triatlon is. Zo niet dan ga ik misschien voor de Tilburg Ten Miles.
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:37:19 #135
133321 Burner82
Speedo fan
pi_125083660
Omdat de triatlon-vereniging toch veel meer nadelen had dan voordelen (woon-werk-training-verkeer..) Nu maar gekozen voor de optie van atletiek- en zwemvereniging...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_125530208
1e zwemtraining gehad bij de zwemclub, beviel goed :D van de atletiek vereniging nog niks gehoord :(
Was tijdens de training aan het praten met de secretaris... en haar man geeft triathlon trainingen op de zaterdagmiddag... Dus dat kan wel eens interessant worden als ik het hardlopen en zwemmen beetje kan volhouden :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  zaterdag 20 april 2013 @ 20:01:33 #137
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_125531232
Morgen een 2e testmoment voor mij, na mijn halve marathon in maart, ga ik morgen 10 mijl hardlopen, eens even kijken of mijn wedstrijdtempo inmiddels weer wat verder is gestegen. Daarna 2 dagen rust om vervolgens mee te gaan doen aan het clubkampioenschap run-bike-run, eens kijken wat ik daarvan bak en gelijk het 3e wedstrijdmoment in mijn voorbereiding naar de halve triathlon...

:)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_125533936
Iemand die een leuke kwart weet eind September ergens ? of eind Juli ?
  zaterdag 20 april 2013 @ 22:48:48 #139
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_125538760
Morgen ga ik naar de powerman in Horst. Doe als duo mee aan de korte race. De fietser kan niet lopen door blessure dus daarom ga ik lopen. Hoop rond de 18 te lopen op de 5 en dan onder de 9 op de 2.5km.

In Juli doe ik Bilthoven, nooit gedaan dus weet niet of die leuk is. Eind september zou ik ook niet weten, maar op ntbinschrijvingen staan wel wat wedstrijdjes.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 22 april 2013 @ 19:53:36 #140
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_125611739
10 mijl hardlopen ging minder lekker dan de halve marathon die ik in maart liep. Misschien kwam dat omdat het toch iets warmer werd dan ik dacht en ik daarom met lange mouwen en lange broek toch iets te warm gekleed was. Desalniettemin liep ik gemiddeld 15 sec. Per km sneller dan de halve marathon. Dus mijn wedstrijdtempo is wel verbeterd. De volgende keer beter kleden dan gaat het vast iets beter. Ik had vooral tussen km 12 en 15 een dopje...

Nu met de beentjes omhoog om te herstellen voor woensdag...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:25:13 #141
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_125753294
Hoe leren julie eigenlijk zwemmen? ik bedoel, ik heb les gehad, diplomat'je gehaald, dus ik verzuip niet snel. maar efficient borstcrawl enzo, doe ik bepaald niet. Leer je dat op een triatlon vereniging bv?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 26 april 2013 @ 11:55:05 #142
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_125754456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe leren julie eigenlijk zwemmen? ik bedoel, ik heb les gehad, diplomat'je gehaald, dus ik verzuip niet snel. maar efficient borstcrawl enzo, doe ik bepaald niet. Leer je dat op een triatlon vereniging bv?
Ik heb 't (onder begeleiding) op het droge geleerd. Gewoon op een soort bankje waar je je de techiek een beetje eigen kunt maken. En daarna in het water om de geleerde techniek proberen toe te passen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:07:55 #143
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_125756836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe leren julie eigenlijk zwemmen? ik bedoel, ik heb les gehad, diplomat'je gehaald, dus ik verzuip niet snel. maar efficient borstcrawl enzo, doe ik bepaald niet. Leer je dat op een triatlon vereniging bv?
Ik zwem 1x in de week zelf en 1x in de week onder leiding van een zwemtrainer van de triathlonvereniging... Hetzelfde doe ik met lopen en met fietsen (alhoewel het fietsen onder leiding staat van een trainer van de ijsvereniging, maar het idee is hetzelfde)...

Ik vind efficient borstcrowl eigenlijk best wel moeilijk eik...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:10:39 #144
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_125756961
Hoeveel effcienter is crawl eigelijk tov borstslag?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:29:26 #145
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_125757617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel effcienter is crawl eigelijk tov borstslag?
Voor mij? Niet, behalve dan dat ik mijn benen minder belast, welke ik tijdens een triathlon later nog hard nodig heb...

Voor een technisch betere zwemmer kun je kijken naar bv. wereldrecords 100m school/vrije slag. Dat scheelt zo'n 12 sec. dat is ruwweg 10-15%
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:33:13 #146
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_125757745
Dus een matige zwemmer spaart de benen met Crawl, en een echt goeie gaat er sneller door. Interesant.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:51:42 #147
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_125764540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus een matige zwemmer spaart de benen met Crawl, en een echt goeie gaat er sneller door. Interesant.
Nope een triatleet spaart de benen met crawl, maar anyway komt 80 - 90% van de snelheid uit de armen (in het geval van crawl)...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_125789209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 11:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe leren julie eigenlijk zwemmen? ik bedoel, ik heb les gehad, diplomat'je gehaald, dus ik verzuip niet snel. maar efficient borstcrawl enzo, doe ik bepaald niet. Leer je dat op een triatlon vereniging bv?
Bij de zwemvereniging :P
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Redactie Sport zondag 28 april 2013 @ 20:35:51 #149
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_125838994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 21:07 schreef JopJuh het volgende:
Iemand die een leuke kwart weet eind September ergens ? of eind Juli ?
Je hebt wel de Speedman 16 juni in Groningen.. Is dat te vroeg?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:20:32 #150
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_126586931
Geen erg actief topic maar laat ik mijn neus hier ook even naar binnen steken, Ik heb vorig jaar de olympische afstand gedaan in Leiderdorp en start dit jaar op de kwart in Noordwijkerhout.

Prestatiedoelstelling: Overleven en ruim binnen de 3 uur finishen.

Zijn er nog meer hier die naar Noorwijkerhout komen?
If at first you fail, re-define your objective.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:46:19 #151
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_126588312
Noordwijkerhout denk ik niet, ik ga 25 mei Heerenveen doen, mijn debuut op de olympische afstand. Ik ben vooral bang dat ik als laatste oid het water uitkom. De rest gaat wel lukken :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 16 mei 2013 @ 21:51:06 #152
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_126605880
25 mei, dat is al vlot! Het is ook zeker niet nodig is om als eerste het water uit te komen. Als je lekker fit het water uitkomt is prima. Meer dan 80% van de inspanning moet tenslotte nog komen :)

Is Heerenveen open water of zwembad?
If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:03:31 #153
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_126622705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 21:51 schreef abraham het volgende:
25 mei, dat is al vlot! Het is ook zeker niet nodig is om als eerste het water uit te komen. Als je lekker fit het water uitkomt is prima. Meer dan 80% van de inspanning moet tenslotte nog komen :)

Is Heerenveen open water of zwembad?
Heerenveen is open water (16 graden momenteel), dus een wetsuit is wel aan te raden. Ik ga er gewoon vanuit dat ik achterin het veld uit het water kom. Mijn beste onderdelen moeten dan nog komen, dus gegarandeerd dat ik mensen ga inhalen 8-) . Hopelijk is het weer een beetje mooi, alhoewel ik relatief gezien t.o.v. de rest van het veld vaak beter ben bij slecht weer :) ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 17 mei 2013 @ 10:20:55 #154
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_126623217
Onder een bepaald aantal graden is een wetsuit verplicht. Let daar wel op.
Zwemmen is ook mijn zwakste punt, doe het gewoon te weinig.
Helaas zijn veel wedstrijden die ik ga doen OD of Sprint (750) zwemmen. Komende tijd nog wat proberen op te krikken, het buitenzwembad is open.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:26:05 #155
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_126625391
Ik ben als oud wedstrijdzwemmer best vlot door het water maar kan nog steeds niet wennen aan open water. En voor de één a twee deelnames per jaar gaat mijn voorkeur toch uit naar een zwembad. Chloor is vies maar vanuit het donkere water een voet in je gezicht is nog minder :)
If at first you fail, re-define your objective.
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:17:01 #156
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_127984828
Hier toch maar even een update plaatsen over de voorbereiding voor mijn halve triathlon:
In mei heb ik niet meegedaan in Heerenveen, omdat ik ziek was. Daarna meegedaan aan een kwart triathlon in Ten Boer. Bovenin de middenmoot geeindigd daar, na een matige zwembeurt, gevolgd door een goede fietssessie en een redelijke loopsessie. 4 dagen later meegedaan aan het clubkampioenschap triathlon waarbij de posities voor elk onderdeel apart worden bijgehouden en degene met de beste score (dus de minste punten) wint. Hierbij toch een nette 10e plaats behaald en ik mag dus niet klagen. Afgelopen zondag nog meegedaan aan een OD, waar ik een erg slechte gezwommen heb, zo slecht dat ik op de fiets niet genoeg kon goedmaken. Ergens in de middenmoot geeindigd.
Het goede nieuws is dat de afstanden geen enkel probleem waren. Ik had na de OD zelfs geeneens echte spierpijn, dus ik denk dat ik een halve wel moet aankunnen 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 24 juni 2013 @ 18:01:09 #157
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_128202879
Van het weekend 1/3de triathlon gedaan. Mooie afstand, niet te ver zwemmen, 60km fietsen en daarna 14 km (was 13.3) lopen. Laatste tijd weinig gelopen en was bang dat dat me zou opbreken, maar dat viel mee.
Ik kwam achterin het veld uit het water zoals elke keer bij de eerste divisie; daarna begint de inhaalrace. Fietsen ging redelijk, ik denk dat ik nog iets te veel heb ingehouden. Het was de 2de keer op de tijdritfiets en met de harde wind was het nog wel wennen. Na het fietsen al 40 plaatsten opgeschoven nar het midden van het veld. Na het fietsen genoeg over voor het lopen. Kon weer van mannetje naar mannetje lopen en eindigde met een tempo van net onder de 4min/km (boven de 15km/h).

Twijfel nu of ik me voor volgende week nog ergens inschrijf. Gaat er iemand nog naar Stiens?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_128211806
Een kennis van me deed daar ook mee, had m'n blitse tijdrithelm nog geleend.

Z'n vriendin doet ook aan triatlon en is best goed. Vooral in het zwemmen en fietsen. Daarom is het ook wel sneu dat veel van die wedstrijden stayerwedstrijden zijn. Hierdoor is het fietsonderdeel veel minder belangrijk.

Wat is eigenlijk de reden dat je mag stayeren?
  maandag 24 juni 2013 @ 21:44:09 #159
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_128214261
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:02 schreef Tommeke het volgende:
Een kennis van me deed daar ook mee, had m'n blitse tijdrithelm nog geleend.

Z'n vriendin doet ook aan triatlon en is best goed. Vooral in het zwemmen en fietsen. Daarom is het ook wel sneu dat veel van die wedstrijden stayerwedstrijden zijn. Hierdoor is het fietsonderdeel veel minder belangrijk.

Wat is eigenlijk de reden dat je mag stayeren?
quote:
On 10 May 99 at 10:53, Gerrino Mulder wrote:

> Ik heb even wat hulp nodig. Kan iemand mij zeggen wanneer het
> stayeren bij topwedstrijden precies is ingevoerd?

Bedoel je in Nederland, of internationaal? In geval van het laatste
was het - geloof ik - bij het WK 1995 in Cancun.
Groeten, Hans Geerts

Klopt! Maar dan als eerste WK-wedstrijd onder de ITU-vlag. In hetzelfde jaar
zijn er nog enkele andere tests gedaan bij ITU-wedstrijden. Dit had als
reden dat triathlon kandidaat Olympische Sport was. Een belangrijke
media-obstakel was het ondoorzichtige anti-stayer reglement. Probeer maar
een "gewone" TV-kijker duidelijk te maken wanneer iemand wel/niet stayert en
waarom hij/zij wel/geen straf krijgt. Verder is het bepaald niet
spectaculair te noemen al die fietsende triatleten achter elkaar aan. Bij
een aan elkaar gewaagd deelnemersveld is er bijna niet te ontkomen om niet
te stayeren zonder juryproblemen. We kennen het stayer-fenomeen al snel als
er tientallen triatleten binnen de minuuut uit het water komen. En die
situatie is zeer reeel bij toptriathlons.

De oplossing ligt dan voor de hand: stayeren toelaten. Dit om meerdere
redenen. Jurygemak; spectaculairder, duidelijke regels voor deelnemers,
tactiek wordt anders, etc.
De sport evolueerde dermate snel dat deze regel naar mijn mening ook wel
genomen moest worden.

In Nederland is in 1996 op bescheiden wijze een proef gehouden in Nieuwe
Niedorp op een sprint triathlon. Deze is in bepaalde mate gelukt. Het bleek
dat het voor de einduitslag niet veel uitmaakte of er wel of niet werd
gestayerd. Dezelfde triatleten als de vorige jaren kwalificeerden zich bij
de eerste tien. Het spectacel nam echter wel toe. De algemene snelheid nam
toe, en dit zijn toch zaken waar het publiek voor komt. Er is ook naar het
veiligheidsaspect gekeken. Dit nam de jury deze keer voor haar rekening. Zij
constateerden dat er op wat onwennigheden na, het er niet onveiliger van
werd. Want triatleten bleven toch op vaak op een of meter achter de
voorganger rijden. Dus niet zo dicht bij elkaar als wielrenners dat gewend
zijn te doen.

De volgende stayertriathlon in Nederland was volgens mij het NK in Roermond
in 1996. Hier werd heel bewust voor gekozen omdat het NK geldt als selectie
voor de EK en WK. Het uitgangspunt was hierbij dat de selectie uiteindelijk
onder vergelijkbare omstandigheden tot stand moet komen en onder dezelfde
regels als op die EK en WK gelden.

Je moet mee met de evolutie van de sport of je wilt of niet!
Ook bij andere sporten worden de regels aangepast aan de huidige maatstaven.
En je kan altijd discuseren over deze maatstaven. Maar als er beslist is,
dan dien je zo snel mogelijk de internationale regelgeving te volgen, om de
topsporters de kans te geven om optimaal onder vergelijkbare condities te
sporten. En daarmee het internationale contact niet te verliezen. Dat is een
plicht die je als bestuurder hebt voor de topsporters.

Ik kan je deze achtergrond geven, omdat de discussie in de periode 1995 en
1996 sterk was. Op dat moment was ik verantwoordelijk in het NTB-bestuur
voor Topsport.

Groetjes, Huub Stammes

n.b. Zelf heb ik in 1983 eens deelgenomen in Worms (Duitsland) 2,5 zwemmen,
25 lopen en 100 fietsen. Op dat moment was er niet echt sprake van een
reglement en er mocht gestayerd worden. Ik vond het achteraf een van mijn
mooiste wedstrijden omdat ook tactiek een hele belangrijke rol speelde in de
laatste 20 kilometer. We waren met een groepje van ca. 8 op weg naar de
finish en volop demarages. Op de laatste heuvel kon ik wegkomen en zodoende
werd ik 2e. De koploper was ruim 3 minuten voor ons uit. Let ook op de
volgorde!
In NL is het vooral in de Elite wedstrijden waar gestayerd mag worden. Ik zwem helaas te slecht voor stayerwedstrijden.
Bij alle lange afstanden vanaf 1/2de mag nog steeds niet gestayerd worden, maar die afstanden zijn ook niet Olympisch.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_128220380
Ik had al zo'n vermoeden, thanks ;)

Puur uit sportief oogpunt vind ik het maar niets :P
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:46:55 #161
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_128228804
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden, thanks ;)

Puur uit sportief oogpunt vind ik het maar niets :P
Eens, bovendien is het ook nog een beetje minachting van de kijker. Die begrijpt bij een tijdrit in de Tour de France prima waarom er niet gestayerd mag worden.

Vanuit jury oogpunt kan ik me er nog iets bij voorstellen. Het is misschien een lastig verhaal om 10 man die binnen een minuut van elkaar uit het water komen uit elkaar te houden. Aan de andere kant moeten atleten de regels gewoon respecteren. Ikzelf fiets meestal een van de betere fietstijden. Als ik iemand inhaal die bijna net zo snel fietst, dan wacht ik altijd op gunstig moment zodat ze niet aanhaken. In een stayerwedstrijd doen je fietscapaciteiten er niet meer toe, zolang je maar goed kunt zwemmen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 22 juli 2013 @ 10:32:47 #162
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_129213340
Afgelopen weekend voor het eerst een halve triathlon gedaan (1,9 - 90 - 21,1). Het was in Finland en de fiets en looproutes waren zeker niet vlak.
Zwemmen ging voor mijn begrippen erg goed. Meestal heb ik problemen met navigeren in open water, maar omdat ik dat deze keer absoluut wilde voorkomen heb ik regelmatig een aantal schoolslagen gedaan en dat heeft goed geholpen. Na ruim 41 minuten kwam ik uit het water. Vervolgens had ik een goede wissel en zat ik betrekkelijk vlot op de fiets. Tijdens de eerste fietsronde verbaasde ik mezelf met de hoeveelheid kracht die ik in mijn benen had. 40 km/h fietsen ging met gemak en ik besloot op deze manier door te fietsen. 15 km voor het einde van het fietsen ging ik even staan op de pedalen voor een heuvel en hierbij kreeg ik een beetje kramp in mijn bovenbeen. "Niet goed" dacht ik toen en in een poging te herstellen, heb ik die laatste 15 km rustiger aan gedaan. Ook kreeg ik de 2e reep niet weg op de fiets, daar heb ik maar een kwart van opgegeten. Met een fietstijd van 2.29 en een gemiddelde van ruim 36 km/h was ik hier wel tevreden over. De wissel naar het lopen ging wat minder. Het exacte afstappunt was niet erg duidelijk aangegeven er stonden al 2 bordjes waarop stond dat je van je fiets af moest terwijl het echte punt 50 m verder was. Ik stapte dus te vroeg af, waarmee ik dus wat tijd verspilde. Maar goed gel mee en lopen. Ondanks de kramp (die natuurlijk terug kwam), kon ik de eerste twee van de 4 rondjes nog met een redelijk tempo lopen en ik zat nog op een schema van tegen de 5 uur. Ik moest echter al een tijdje pissen, dus ik besloot dat maar te doen. En toen ging het bergafwaarts. Ik kreeg zijsteek en lopen ging gewoon alleen meer met tussenpauzes, uiteindelijk heb ik mezelf er doorheen weten te slepen, maar over een looptijd van 1.59 kan ik gewoon niet helemaal tevreden zijn. Met de eindtijd van 5.17:20 ben ik wel tevreden. Verder vond ik het erg gaaf om te doen, ondanks dat het lopen dus erg zwaar was. Het kan natuurlijk zijn dat de laatste 2 ronden zo zwaar waren omdat ik op de fiets al mijn eten niet heb weggekregen. Tijdens het lopen had iemand nog een opbeurende poster aan een boom geplakt met de tekst "If triathlon would be easy, they would call it football", wat natuurlijk wel weer grappig was. Anyway ik denk dat ik nog een jaartje doortrain om dit te herhalen en dan wel onder de 5 uur te duiken...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  maandag 29 juli 2013 @ 11:48:20 #163
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_129464115
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:32 schreef SuperWeber het volgende:
Afgelopen weekend voor het eerst een halve triathlon gedaan (1,9 - 90 - 21,1). Het was in Finland en de fiets en looproutes waren zeker niet vlak.
Zwemmen ging voor mijn begrippen erg goed. Meestal heb ik problemen met navigeren in open water, maar omdat ik dat deze keer absoluut wilde voorkomen heb ik regelmatig een aantal schoolslagen gedaan en dat heeft goed geholpen. Na ruim 41 minuten kwam ik uit het water. Vervolgens had ik een goede wissel en zat ik betrekkelijk vlot op de fiets. Tijdens de eerste fietsronde verbaasde ik mezelf met de hoeveelheid kracht die ik in mijn benen had. 40 km/h fietsen ging met gemak en ik besloot op deze manier door te fietsen. 15 km voor het einde van het fietsen ging ik even staan op de pedalen voor een heuvel en hierbij kreeg ik een beetje kramp in mijn bovenbeen. "Niet goed" dacht ik toen en in een poging te herstellen, heb ik die laatste 15 km rustiger aan gedaan. Ook kreeg ik de 2e reep niet weg op de fiets, daar heb ik maar een kwart van opgegeten. Met een fietstijd van 2.29 en een gemiddelde van ruim 36 km/h was ik hier wel tevreden over. De wissel naar het lopen ging wat minder. Het exacte afstappunt was niet erg duidelijk aangegeven er stonden al 2 bordjes waarop stond dat je van je fiets af moest terwijl het echte punt 50 m verder was. Ik stapte dus te vroeg af, waarmee ik dus wat tijd verspilde. Maar goed gel mee en lopen. Ondanks de kramp (die natuurlijk terug kwam), kon ik de eerste twee van de 4 rondjes nog met een redelijk tempo lopen en ik zat nog op een schema van tegen de 5 uur. Ik moest echter al een tijdje pissen, dus ik besloot dat maar te doen. En toen ging het bergafwaarts. Ik kreeg zijsteek en lopen ging gewoon alleen meer met tussenpauzes, uiteindelijk heb ik mezelf er doorheen weten te slepen, maar over een looptijd van 1.59 kan ik gewoon niet helemaal tevreden zijn. Met de eindtijd van 5.17:20 ben ik wel tevreden. Verder vond ik het erg gaaf om te doen, ondanks dat het lopen dus erg zwaar was. Het kan natuurlijk zijn dat de laatste 2 ronden zo zwaar waren omdat ik op de fiets al mijn eten niet heb weggekregen. Tijdens het lopen had iemand nog een opbeurende poster aan een boom geplakt met de tekst "If triathlon would be easy, they would call it football", wat natuurlijk wel weer grappig was. Anyway ik denk dat ik nog een jaartje doortrain om dit te herhalen en dan wel onder de 5 uur te duiken...
Top: de smaak van de langere afstand te pakken dus. Net fietsgemiddelde ook. Volgende keer misschien twee extra gelletjes mee op de fiets voor als de reep weer niet naar binnen gaat.
Ik denk dat ik zelf volgend jaar in Keulen de hele ga doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 29-07-2013 12:12:25 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:02:05 #164
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_131163517
Iets langzamer dan gehoopt. Op fiets viel de regen tegen en ook de vele fietspaden en lang bospad. Relatief ging het wel hard. Lopen wat te weinig getraind helaas. Zwem 36, t1 4, fiets 2.29. T2 3 lopen 1.35 tot 4.48. Iig voor alle vrouwen geëindigd.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:49:46 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_132600672
Vandaag de eerste wintertriathlon van het seizoen. Ondanks een vrij matige voorbereiding weer 6 minuten van m'n tijd op de 1/8 af naar 1.35. Denk niet dat er nu nog veel op de wissels te winnen valt, dus moet ik maar gewoon harder gaan trainen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_132619757
Ik heb de laatste tijd vooral krachttraining gedaan omdat ik conditioneel wel goed zit, maar mijn spieren het niet volhouden. Ik was goed op weg, hardlopen en zwemmen stonden weer op het programma.. peesontsteking in de aanhechting van mijn knieschijf... Nog 2 weken helemaal niks doen en dan heeeeeeel langzaam en voorzichtig weer opbouwen :(
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 19:42:22 #167
133321 Burner82
Speedo fan
pi_137390533
4.5 maand verder, nog steeds onder behandeling van de fysio, maar langzaam maar zeker gaat het beter. Veel fietsen, hardlopen komt weer langzaam op het programma. Goede tijd dus om eens gericht te gaan trainen. De knoop is doorgehakt...
Omdat ik toch nog wel een tijdje zal moeten trainen: eind september 1/8e triathlon van Maastricht (reëel beginnen). *O* Wordt mijn 1e, dus als iemand nog tips heeft :+
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_140103637
Ben op zoek naar hulp!

Ter voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen wil ik weer topfit worden. Dat wil ik doen door middel van Triathlon, ik woon zelf in een waterrijke omgeving, heb jarenlang hardgelopen en wielren sinds drie jaar op recreatieniveau.

Maar ik zou nu graag een triathlon willen doen aan het eind van de zomer (augustus/september). Kan iemand een inschatting doen wat haalbaar is? Zie dat er veel verschillende afstanden mogelijk zijn, dus graag jullie inzicht hierin! ;)
  maandag 19 mei 2014 @ 22:57:04 #169
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_140151769
Wat mogelijk is moet je voor jezelf uitmaken. Dat kan een buitenstaander niet voor je bedenken zonder info. Waar doel je op: tijd? Afstand? Gewichtsverlies etc.

Kies haalbare doelen en ga ervoor. En vroeg inschrijven want alles is snel vol.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 19 mei 2014 @ 22:59:41 #170
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_140151886
teren de eerste triatlon van het jaar gehad. Ut triatlon die vast op het programma staat. Nu door naar 2 halve triatlons in Duitsland in juni.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_140152724
En hoe ging het?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 10:31:58 #172
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_140161029
Helemaal vergeten om te melden dat ik 60e was op het NK Wintertriatlon.

Volgend jaar top 50. *O*.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:34:45 #173
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_140164510
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:15 schreef Tommeke het volgende:
En hoe ging het?
Wel aardig. Zat in team net snellere zwemmers dus kwam aardig kapot het zwembad uit. Op de fiets redelijk wat kopwerk kunnen doen met 2 anderen. De vierde mindere fietser wat gespaard. Toen met lopen tempo aan kunnen geven en teamgenoot soms wat geduwd. We moesten de zwakste loper (sterkste fietser die veel kopwerk had gedaan) lossen en uiteindelijk top 5 bij de recreanten. Bij de eerstedivisie waren er wel veel teams sneller.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 10:57:34 #174
133321 Burner82
Speedo fan
pi_152426154
Lekkere rotschop maar :P
Vanmiddag heb ik mijn 1e (zwem)training bij de triatlonvereniging *O*
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  woensdag 2 september 2015 @ 17:03:01 #175
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155763024
Wordt er nog een beetje getriathlont?

Ik ben er geintresserd in geraakt, en wil binnenkort eens beginnen ..
Zwemmen en fietsen maak ik me geen zorgen over, hardlopen kijk ik tegen op..
Binnenkort met evy maar eens beginnen te oefenen.
Voorlopig is een sprint triathlon het eerste doel.. Is trainen tijdens de winter handig?
en wat zou dan een leuke beginners loop zijn om mee te beginnen? ( dan kan ik mijn training er op aan passen :)

Alvast bedankt!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 19 januari 2016 @ 17:03:27 #176
452762 Wh00pWh00p
Time is long but life is short
pi_159232067
Trainen tijdens de winter is zeker wel handig!
Lekker het warme bad in of in de sportschool krachttraining of loop training doen.

Ik doe meestal een combinatie kracht/cardio en ook circuittraining 1x in de week
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:43:42 #177
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161067840
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:03 schreef Barreltje het volgende:
Wordt er nog een beetje getriathlont?

Ik ben er geintresserd in geraakt, en wil binnenkort eens beginnen ..
Zwemmen en fietsen maak ik me geen zorgen over, hardlopen kijk ik tegen op..
Binnenkort met evy maar eens beginnen te oefenen.
Voorlopig is een sprint triathlon het eerste doel.. Is trainen tijdens de winter handig?
en wat zou dan een leuke beginners loop zijn om mee te beginnen? ( dan kan ik mijn training er op aan passen :)

Alvast bedankt!!
Hee, heb je inmiddels al aan een wedstrijd meegedaan?

Ik ben ook van plan om een keer mee te gaan doen over een paar maanden (met een 1/8).
Heb al een tijdje niet meer gesport, dus begin vanaf 0.
Maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om want ik heb al vaker gezwommen, gefietst en hardgelopen in het verleden en ik heb een vrij goede basisconditie en ik bouw snel op.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 31 maart 2016 @ 09:49:09 #178
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_161067900
Mijn laatste wintertriatlon was 2 weken geleden niet zo'n succes, door maandenlange halve griepjes miste er toch wat basis waardoor ik op de schaats nauwelijks vooruit kwam. Was desondanks toch wel leuk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:46:32 #179
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161073645
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn laatste wintertriatlon was 2 weken geleden niet zo'n succes, door maandenlange halve griepjes miste er toch wat basis waardoor ik op de schaats nauwelijks vooruit kwam. Was desondanks toch wel leuk.
Wel leuk om eraan mee te doen lijkt me!
Is dat dan schaatsen in plaats van zwemmen?
Zijn de afstanden van het fietsen en hardlopen hetzelfde als bij een gewone triathlon?
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:46:45 #180
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_161076452
Ja, met het verschil dat je alleen 1/8 en een kwart kan doen, en dat je eindigt met schaatsen (eerst lopen, dan fietsen). En dat is een heel vervelende manier van bewegen als je tegen de kramp aan zit.

Afstanden bij een kwart zijn 10km lopen, 50km fietsen, 20km schaatsen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:59:02 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_161076705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:43 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hee, heb je inmiddels al aan een wedstrijd meegedaan?

Ik ben ook van plan om een keer mee te gaan doen over een paar maanden (met een 1/8).
Heb al een tijdje niet meer gesport, dus begin vanaf 0.
Maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om want ik heb al vaker gezwommen, gefietst en hardgelopen in het verleden en ik heb een vrij goede basisconditie en ik bouw snel op.
nope! :)
maar 3 juli is het zover, dan ga ik mijn eerste 1/16e doen.. ben benieuwd, ik heb uberhaupt nog nooit meegedaan aan zulke massale evenementen..
ik ga er dus de eerste keer heen voor de beleving.. eens kijken of ik het leuk vind. en zo ja, dan de rest van het jaar trainen voor een 1/8 of een kwart :) tegen die tijd wordt het fietsen weer een trainings issue ..( nu is dat nog hardlopen)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:33:53 #182
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161090498
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

nope! :)
maar 3 juli is het zover, dan ga ik mijn eerste 1/16e doen.. ben benieuwd, ik heb uberhaupt nog nooit meegedaan aan zulke massale evenementen..
ik ga er dus de eerste keer heen voor de beleving.. eens kijken of ik het leuk vind. en zo ja, dan de rest van het jaar trainen voor een 1/8 of een kwart :) tegen die tijd wordt het fietsen weer een trainings issue ..( nu is dat nog hardlopen)
Ga je die op 3 juli in Cuijk doen?
Ik ben ook aan het overwegen om dan de 1/8 mee te doen :D
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:38:01 #183
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161090536
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 16:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, met het verschil dat je alleen 1/8 en een kwart kan doen, en dat je eindigt met schaatsen (eerst lopen, dan fietsen). En dat is een heel vervelende manier van bewegen als je tegen de kramp aan zit.

Afstanden bij een kwart zijn 10km lopen, 50km fietsen, 20km schaatsen.
Dat lijkt me ook best zwaar inderdaad, want met alle drie de onderdelen belast je je benen heel erg.
Bij een gewone triathlon belast je met het zwemmen voornamelijk je armen.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 3 april 2016 @ 01:30:28 #184
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_161136341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:33 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ga je die op 3 juli in Cuijk doen?
Ik ben ook aan het overwegen om dan de 1/8 mee te doen :D
Snel inschrijven; is al vol of bijna vol. Ik heb me ook ingeschreven.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 4 april 2016 @ 08:39:30 #185
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_161162855
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 01:30 schreef No-P het volgende:

[..]

Snel inschrijven; is al vol of bijna vol. Ik heb me ook ingeschreven.
Ga ik snel doen dan, dankje!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_171070908
Ik doe in juni aan de sprintafstand mee - eerste keer. 750 zwemmen, 20 fietsen, 5 lopen.

Ben me nu op kleding aan het oriënteren. Ik wil geen tijd verliezen aan omkleden, en vraag me af wat het handigst is. Het zwemmen is in een rivier, en ik ben bang dat het nog best frisjes kan zijn. Ik heb een eenvoudig neopreen pakje gezien voor ongeveer 50 euro en het leek me wel een goed pak om in te zwemmen, alleen weet ik niet of het daarmee ook zo handig fietsen en lopen is.

Heeft iemand tips? Ik wil geen honderden euro's uitgeven want het is pas mijn eerste triathlon.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:31:53 #187
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_174145464
Ik zal deze eens een schop geven...

Afgelopen zaterdag mijn eerste hele triathlon gedaan in Barcelona.
Een geweldige ervaring en het ging tot 10 km voor de finish eigenlijk hartstikke goed. Op dat moment begon ik toch een beetje licht in mijn hoofd te worden en daarom dacht ik dat het een goed idee was om een laatste cafeïne gel tot mij te nemen. Dat viel niet helemaal goed, waardoor ik de laatste 10 km regelmatig heb moeten wandelen. Uiteindelijk toch nog net binnen 12 uur gefinisht en daar ben ik uiteindelijk nog best tevreden over :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_174177056
Ondanks dat het op het laatst niet meer zo lekker ging - wat een prestatie! Een hele triatlon, chapeau!

Ik roep geloof ik al drie jaar dat ik triatlons wil gaan doen. Ik zwem vrij aardig, loop vrij aardig, maar ik hik tegen de aanschaf van een fiets aan. En tegen het feit dat er dan heel veel getraind moet gaan worden, wat naast een 40-urige werkweek betekent dat ik veel andere dingen aan de kant moet schuiven.

In ieder geval is dit topic interessant genoeg om eens mee te lezen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:57:47 #189
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_174201097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:42 schreef Luthien87 het volgende:
Ondanks dat het op het laatst niet meer zo lekker ging - wat een prestatie! Een hele triatlon, chapeau!

Ik roep geloof ik al drie jaar dat ik triatlons wil gaan doen. Ik zwem vrij aardig, loop vrij aardig, maar ik hik tegen de aanschaf van een fiets aan. En tegen het feit dat er dan heel veel getraind moet gaan worden, wat naast een 40-urige werkweek betekent dat ik veel andere dingen aan de kant moet schuiven.

In ieder geval is dit topic interessant genoeg om eens mee te lezen.
Een fiets hoeft natuurlijk niet per sé nieuw te zijn. Er zijn voldoende mensen die een triathlon volbrengen op een gewone racefiets. Sterker nog, zelfs tijdens een Ironman kom je er voldoende tegen. Zeker als je nog nooit echt op een racefiets hebt gefietst, denk ik dat het eigenlijk verstandig is om eerst met een gewone racefiets te beginnen. Je kunt daarmee al wennen aan de houding en het 'handlen' van een racefiets. Als je er lol in krijgt, kun je altijd nog overgaan tot de aanschaf van een tijdritfiets, waar de houding nog weer een stapje 'oncomfortabeler' wordt.

In het SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #20 Staal, alu of carbon? topic kunnen ze je eventueel wel verder helpen met de aanschaf van een (tweedehands) fiets.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fossiel woensdag 27 juni 2018 @ 20:52:05 #190
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180088360
Ik zie dat dit topic niet heel actief is, maar ik ga toch een poging voor advies wagen :)

Zeer binnenkort ga ik een Olympic Distance triathlon doen (8 juli, Utrecht). Dit is mijn eerste échte triathlon, hoewel ik wel twee jaar geleden de Nautilus Triathlon heb gedaan (3 km roeien / 20 km fietsen en 5 km hardlopen). Dat is me toen prima afgegaan, dus voor de uitdaging wilde ik nu wat langere afstanden.

Behalve dat de afstanden een stuk fikser zijn, is het zwemmen voor mij het echte 'nieuwe' onderdeel. En dan ga ik ook nog eens schoolslag doen (het plan was om goed borstcrawl te leren, ,maar omstandigheden gooiden roet in het eten). Maar ik kan best flink doorzwemmen op de schoolslag en ik zorg dat ik gewoon een beetje achteraan/buiten het veld blijft zodat ze niet zo'n last van me hebben.

Maar ik vraag me een beetje af wat ik moet doen qua wel/geen wetsuit. Ik weet dat je boven bepaalde temperaturen geen wetsuit mag, maar ik kan nergens vinden wat de temperatuur bij de Strijkviertelplas nu is. En als het 'mag', wat raden jullie dan aan? Wel/niet doen?

(Ik heb geen eigen wetsuit, maar ik kan er misschien wel 1 lenen of huren. Bij huren zou het betekenen dat ik tijdens de wedstrijd voor het eerst een wetsuit aan heb, lijkt me niet ideaal :D )

Ik bedenk vast nog een hoop vragen aan jullie, maar die komen nog wel :)
Chick on a mission
  donderdag 28 juni 2018 @ 15:37:23 #191
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180102646
Allereerst succes natuurlijk. Een wetsuit levert minder voordeel op wanneer je schoolslag zwemt t.o.v. borstcrawl. Dus je zult jezelf moeten afvragen of de investering opweegt tegen de nadelen (extra tijd tijdens het wisselen). Er zullen niet veel triatleten zijn die een olympische afstand schoolslag zwemmen (ik ook niet), dus veel mensen met ervaring zijn er niet.

Voor wat betreft de watertemperatuur, meestal houdt de organisatie dit in de gaten. Houdt de website of hun Facebook pagina een week voor de wedstrijd in de gaten en meestal vind je dan wel een bericht met de actuele temperatuur. Als dat niet gebeurt krijg je het wel te horen in de briefing vooraf of tijdens het afhalen van je startnummer. Rijkelijk laat, maar je weet dan in ieder geval waar je aan toe bent.

Met de huidige voorspellingen en de grootte van die plas (tenzij hij enorm diep is), zal hij aardig opwarmen denk ik... Buiten dat heb ik 3 weken geleden al een triathlon gedaan waarbij de watertemperatuur al boven de 22 graden was...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 28 juni 2018 @ 22:18:15 #192
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_180111219
Succes. Ik ben er ook in Utrecht voor een OD.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fossiel donderdag 28 juni 2018 @ 22:38:06 #193
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180111681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:18 schreef No-P het volgende:
Succes. Ik ben er ook in Utrecht voor een OD.
Ik ben waarschijnlijk diegene die als laatste over de finishlijn komt ;)
Chick on a mission
  FOK!fossiel donderdag 28 juni 2018 @ 22:42:18 #194
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180111790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 15:37 schreef SuperWeber het volgende:
Allereerst succes natuurlijk. Een wetsuit levert minder voordeel op wanneer je schoolslag zwemt t.o.v. borstcrawl. Dus je zult jezelf moeten afvragen of de investering opweegt tegen de nadelen (extra tijd tijdens het wisselen). Er zullen niet veel triatleten zijn die een olympische afstand schoolslag zwemmen (ik ook niet), dus veel mensen met ervaring zijn er niet.
Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik ga die van een vriendin lenen en hoop toch een keer te kunnen oefenen (maar moet weer een heel weekend werken/oproepbaar zijn). Waarschijnlijk ga ik ‘m tijdens de wedstrijd niet aan doen maar neem ik ‘m mee ‘voor het geval dat’.
Chick on a mission
  vrijdag 29 juni 2018 @ 17:24:06 #195
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180125192
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:42 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie :). Ik ga die van een vriendin lenen en hoop toch een keer te kunnen oefenen (maar moet weer een heel weekend werken/oproepbaar zijn). Waarschijnlijk ga ik ‘m tijdens de wedstrijd niet aan doen maar neem ik ‘m mee ‘voor het geval dat’.
Laat na de wedstrijd nog even weten hoe het gegaan is :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fossiel zaterdag 30 juni 2018 @ 10:54:18 #196
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180136634
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 17:24 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Laat na de wedstrijd nog even weten hoe het gegaan is :)
Doe ik :)

Ik ben een paklijst aan het maken, en op de lijsten zie ik ook staan dat je ook je licentie mee moet nemen. Moet dat echt? Ik heb in al die jaren roeiwedstrijden nog nooit mijn KNRB lidmaatschap moeten aantonen.

Ik doe op een KNWU licentie mee, maar waar dat pasje ligt...
Chick on a mission
  zaterdag 30 juni 2018 @ 11:19:49 #197
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_180137078
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 10:54 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Doe ik :)

Ik ben een paklijst aan het maken, en op de lijsten zie ik ook staan dat je ook je licentie mee moet nemen. Moet dat echt? Ik heb in al die jaren roeiwedstrijden nog nooit mijn KNRB lidmaatschap moeten aantonen.

Ik doe op een KNWU licentie mee, maar waar dat pasje ligt...
Ik doe mee met de competetiewedstrijd en daar is het verplicht: men moet lid zijn van de NTB, een daglicentie is niet mogelijk en er wordt streng gecontroleerd. .
Ook bij de recreantenstartgroepen is een licentie verplicht om mee te doen, heb je die niet moet een daglicentie worden gehaald. Ik wist niet dat een KNWU licentie ook geldig was. Bij de meeste recreatieve wedstrijden (sprint en OD) zijn ze niet zo streng op het controleren van je licentie. Bij de langere afstanden is het een ander verhaal.
Even je pasje zoeken is wel verstandig om niet op de wedstrijddag zelf voor verrassingen komen te staan: er is al zoveel waar je aan moet denken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  FOK!fossiel zondag 8 juli 2018 @ 16:21:17 #198
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180334424
In het wielren-topic ook gepost, vanwege wat meer publiek ;)

Dit was voor mij dus de eerste 'echte' triathlon, want ik heb wel ooit de Nautilus Triathlon gedaan (1/8e) maar daar werd het zwem onderdeel vervangen door roeien. Omdat ik wel een uitdaging wilde, besloot ik voor een Olympic Distance te gaan.

Vooraf was het idee dat dat gelijk een mooie aanleiding was tot goed leren borstcrawlen, maar helaas liepen dingen even anders. Nu kan ik best prima doorzwemmen in de schoolslag, maar elke triathleet die ik sprak (ook hier op het forum ;) ) vertelde me dat echt níemand een OD in schoolslag doet. Dus ik zag mezelf al als laatste uit het water komen...

Tijdens het zwemmen voelde ik al heel snel dat mijn enkelband met chip los begon te gaan. Meerdere keren heb ik al watertrappend met mijn hoofd onder water de boel weer vast proberen te doen, maar de hele tijd voelde ik de losse flap naast mijn been. Nou, die chip was ik dus wel kwijt! En al het gedoe zorgde ook niet voor lekker effectief zwemmen.

Terwijl ik in mijn hoofd al boze reviews voor de website aan het schrijven was (Titel: "Dit product verpeste mijn triathlon!") begon ik eindelijk in de zwemflow te komen. En ik merkte dat ik hier en daar mensen begon in te halen, waaronder ook een aantal mannen (herkenbaar aan een andere kleur badmuts). En eenmaal uit het water geklauterd bleek ik mijn chip nog wél te hebben. Het was een andere flap die losjes zat.

Het fietsen ging echt lekker, kon er goed tempo in houden en scheurde al snel een aantal kerels voorbij. Als resultaat van de non-stayer regel heb ik nog best een flinke tijd een soort 'haasje over' (niet te verwarren met bunny hoppen ;) ) gedaan met 'mijnheer 1003' en 'mijnheer vintage paarse Batavus'. Ik merkte dat de trainingen op bochtentechniek me echt wel voordeel hebben opgeleverd, door goed door de bocht te scheuren sloeg ik vaak een gat met mensen die even snel leken te gaan.

Ondertussen deden de supportteams (vriend + goede vriendin / ouders en ouders van vriend) goed hun best :)

(Ik heb trouwens best wel lol gehad om de jongen op een snelle tijdritfiets, die maar niet voorbij de oudere man op een 'sportieve' fiets inclusief spatborden en reflectoren kwam :D )

Bij de tweede wissel kwam ik een man waarmee ik voorafgaand aan de race wat gekletst had. Hij had zich zo opgeblazen dat het voltooien van het hardloop-onderdeel geen optie meer was en moest stoppen. Vond ik echt sneu.

Het hardlooponderdeel had ik het minst zin in. Het ging niet zo hard als ik normaal kan lopen, maar ik heb wel redelijk constant gelopen. Er volgens mijn supportteams zag ik er nog verrassend fris uit. (Ja roept u maar: "Dan had je harder gekund!). Door de superlieve vrijwilligers die onvermoeibaar aanmoedigden en het mantra "ene voet voor de andere voet" kwam de finish steeds meer in zicht. Het laatste deel, dat ook nog eens over een verlaten bedrijventerrein ging was echt bleeeh... Maar uiteindelijk was dan daar echt de finish! En dat de speaker nog even je naam noemt, vind ik gewoon leuk :)

Net iets meer dan 3 uur erover gedaan, en daar was ik heel blij mee :)
Chick on a mission
  zondag 8 juli 2018 @ 19:54:21 #199
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180339317
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:21 schreef Keroppi het volgende:
Knip
Goed bezig en je eerste echte triathlon voltooit.
En wat nu? Ben je besmet met het virus? Ga je trainen voor een volgende? Of is het één keer en nooit weer?

Over een week sta ik aan de start van een halve triathlon in Klazienaveen (of all places). Dit in voorbereiding op een hele triathlon (wederom) over iets meer dan een maand. Ik heb de afgelopen week meer trainingsuren gemaakt dan ooit en ik ga nu een herstel week in. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga bakken volgende week.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fossiel zondag 8 juli 2018 @ 21:27:06 #200
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180341171
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:54 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Goed bezig en je eerste echte triathlon voltooit.
En wat nu? Ben je besmet met het virus? Ga je trainen voor een volgende? Of is het één keer en nooit weer?

Over een week sta ik aan de start van een halve triathlon in Klazienaveen (of all places). Dit in voorbereiding op een hele triathlon (wederom) over iets meer dan een maand. Ik heb de afgelopen week meer trainingsuren gemaakt dan ooit en ik ga nu een herstel week in. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga bakken volgende week.
Heel veel succes alvast!


Ik vond het superleuk, maar wel lastig om het trainen te combineren met mijn werk(tijden). Het was voor mij echt een ding om naar toe te werken maar Denk dat het voor nu even goed is.

Alhoewel een vriendin heeft aangegeven wel een keer voor 1/8e te willen trainen, misschien dat ik dan meedoe maar dan echt om een goede tijd neer te zetten :)

(Het viel me op dat in mijn categorie -age group OD- zo weinig vrouwen waren. Is dat normaal?)
Chick on a mission
  FOK!fossiel maandag 9 juli 2018 @ 09:53:59 #201
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180349106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 22:18 schreef No-P het volgende:
Succes. Ik ben er ook in Utrecht voor een OD.
Hoe ging het bij jou?
Chick on a mission
  maandag 9 juli 2018 @ 19:37:01 #202
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_180361097
Niet trainen is niet presteren.
Zwemmen is sowieso niet mijn onderdeel, minuut of 33 gedaan over 1500 m. Wat omgezwommen door matige navigatie maar wel met een goed gevoel uit 't water. Eerste rondje fietsen ging hard voor mijn doen, tegen 39 aan. Daarna begon het hard te waaien en onder andere daardoor ging het gemiddelde wat naar beneden. Vermogen op 250w kunnen houden, daar wel content mee. Lopen had ik veel te weinig gedaan en dat ging dus ook niet meer zo snel.
Al met al een leuke dag weer en een prima parcours zo, voor in de randstad.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:05:35 #203
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180545275
Even teruglezend in dit topic zie ik een verslag van mijn allereerste halve triathlon in 2013. Daar ging ik redelijk stuk tijdens het lopen.

Deze keer in Klazienaveen heb ik het beter gedaan. Ik had de wedstrijd uitgekozen als voorbereiding op een hele triathlon volgend jaar. Tijdens de twee eerdere triathlons had ik redelijke puinhoop gemaakt van het zwemmen en deze keer had ik besloten om dat beter te doen en met succes. Na 33 minuten was ik al uit het water en dat is voor mijn doen hartstikke goed. Vervolgens ben ik op de fiets gestapt en heb ik op iets boven Ironman tempo de ruim 90 km volbracht. Het was een bewuste keuze om met de rem erop te fietsen. In de eerste plaats omdat het een trainingswedstrijd was en daarnaast was het behoorlijk warm. Ik hoopte door een beetje in te houden op de fiets ik tijdens het lopen een deel van de deelnemers weer op zou rapen vanwege de omstandigheden. Dit duurde tot het derde van de vier rondjes. Ik had al verschillende snellere starters voorbij zien komen waarvan ik veel in de derde en vierde ronde heb opgeraapt. Echter werd ik zelf 1,5 km voor de finish plotseling misselijk, waardoor ik toch nog gedwongen werd om even te gaan wandelen. Wat erg jammer was, want dit kostte me 3,5 minuten en ik lag op koers voor een sub 1.40 hm, wat een pr op de hm voor mij zou zijn. Uiteindelijk net boven de 1.40 uitgekomen (8 seconden boven mijn pr :'( ) en met een paar minuten onder de 5 uur toch mooi 20 min. van mijn pr op de halve triathlon weten af te schaven...

Op naar de volgende wedstrijd...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  FOK!fossiel dinsdag 17 juli 2018 @ 22:11:05 #204
1455 Keroppi
kool kikker
pi_180546662
Goed bezig!
Chick on a mission
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:20:58 #205
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_188291106
En een jaar later weer een schop...

Deze keer weer een hele triathlon, in Tallinn deze keer. Een goed georganiseerde race in Estland. Omdat het zeewater in de week voorafgaand aan de triathlon gedaald was tot onder de 12 graden werd het zwemonderdeel verplaatst naar een meer ten westen van de stad. Watertemperatuur 18 graden. Na een seizoen flink getraind te hebben waren de verwachtingen vooraf hooggespannen. Nadat ik het water uit kwam en op mijn horloge keek zag ik 1.13 staan. Wow, beste zwemonderdeel ooit dacht ik... Vervolgens fietsen. Met kneiterharde wind viel dat niet mee, maar jarenlang trainen in het noorden van ons land leverde een meerwaarde. 4.59 (bam!!). Daarna lopen, dat ging uitstekend tot zo'n 10 km voor de finish. Toen was het beste er wel vanaf. Toch nog een nieuw pr op de marathon (3.43) weten te zetten en met een eindtijd van 10.04 ben ik echt hartstikke tevreden. Gewoon 1,5 uur sneller dan vorig jaar... Op naar volgend jaar!
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_188293078
Wauw, lekker bezig!

Ik blijf een hele triatlon doen echt heel knap en ook wel een beetje onvoorstelbaar vinden.
pi_201782111
Dit is niet voor amateurs, maar ik kon geen ander topic vinden..

quote:
Twee vrouwelijke oud-triatleten kwamen gisteren in dagblad Trouw naar buiten met verhalen over misstanden binnen hun sport. Zowel op psychisch als fysiek gebied. Meer dan twintig lotgenoten ondersteunen hun ervaringen anoniem. Olympiër Maya Kingma laat weten 'helaas niet verrast te zijn.'
https://www.ad.nl/andere-(...)ert-ontzet~ad166ee9/

Wat ik niet normaal vind, is dat deze oud-triatleten buiten de trainers en ouders om, zich vergrepen hebben aan afslankmiddelen. Het lijntje met de doping wordt zo wel dun.
Ook vind ik het apart dat er zoveel triatleten klaarblijkelijk tegen hun zin zich onder een trainingsregime werpen.
pi_201794842
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 16:54 schreef Idisrom het volgende:
Dit is niet voor amateurs, maar ik kon geen ander topic vinden..
[..]
https://www.ad.nl/andere-(...)ert-ontzet~ad166ee9/

Wat ik niet normaal vind, is dat deze oud-triatleten buiten de trainers en ouders om, zich vergrepen hebben aan afslankmiddelen. Het lijntje met de doping wordt zo wel dun.
Ook vind ik het apart dat er zoveel triatleten klaarblijkelijk tegen hun zin zich onder een trainingsregime werpen.
Omdat de druk om af te vallen vanuit trainers en misschien ook wel eigen omgeving groot is waardoor sporters stiekem nog wat extra willen doen. Risico is natuurlijk wel dat er stoffen inzitten die op de dopinglijst staan.

Over je tweede punt. Bij sommige sporten moet je meedoen met het opleidingsprogramma van de bond omdat je anders geen kans maakt op selectie voor toernooien of ondersteuning in de vorm van financiën en materiaal.
pi_201795004
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Omdat de druk om af te vallen vanuit trainers en misschien ook wel eigen omgeving groot is waardoor sporters stiekem nog wat extra willen doen. Risico is natuurlijk wel dat er stoffen inzitten die op de dopinglijst staan.

Over je tweede punt. Bij sommige sporten moet je meedoen met het opleidingsprogramma van de bond omdat je anders geen kans maakt op selectie voor toernooien of ondersteuning in de vorm van financiën en materiaal.
Maar ik had verwacht dat een vroiuw zoals Charissa Zijlstra (uit Leeuwarden) te nuchter zou zijn, om zich de wet voor te laten voorschrijven door trainers als ze er zelf niet achter zou staan.

Maar ik zie de wetenschappelijke benadering van de voedingsleer niet als een echt verbeterpunt voor (het plezier in) de sport. Net zoals het obsessieve gedrag door de wattagemeters in het wielrennen.
pi_201795634
In de wielrennerij is de obsessie voor gewicht niet veel kleiner denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')