abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:41:04 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100842826
Zo'n oude gek heeft een parkeerplek met kenteken bij mij voor de deur. Hij woont zelf iets verderop in een flat, met een parkeergarage eronder. De gemeente geeft deze parkeerplaatsen uit aan invaliden omdat het goedkoper is dan die parkeergarage.
Nu stond er altijd iemand die in een rolstoel zat en daar heb ik wel begrip voor. Die is ondertussen verhuisd.
Nu staat er sinds een tijdje een nieuwe, waardoor ik dus weer minder plekken vrij heb om te parkeren. (maar wel hetzelfde bedrag moet betalen voor mijn vergunning). Ik zag deze ietwat oudere man al een aantal keren behoorlijk kwiek wandelen en een hele tijd staan kletsen met een kennis. Hij ziet er dus bepaald niet invalide uit.

Wat zijn daarvoor eigenlijk de criteria? Het bevalt me niets dat deze man de boel oplicht waardoor ik vaak geen parkeerplek heb (en er toch veel meer voor betaal dan hij).

Groetjes,

De invalidenfakerhater.
pi_100842861
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:41 schreef Kreator het volgende:
Zo'n oude gek heeft een parkeerplek met kenteken bij mij voor de deur. Hij woont zelf iets verderop in een flat, met een parkeergarage eronder. De gemeente geeft deze parkeerplaatsen uit aan invaliden omdat het goedkoper is dan die parkeergarage.
Nu stond er altijd iemand die in een rolstoel zat en daar heb ik wel begrip voor. Die is ondertussen verhuisd.
Nu staat er sinds een tijdje een nieuwe, waardoor ik dus weer minder plekken vrij heb om te parkeren. (maar wel hetzelfde bedrag moet betalen voor mijn vergunning). Ik zag deze ietwat oudere man al een aantal keren behoorlijk kwiek wandelen en een hele tijd staan kletsen met een kennis. Hij ziet er dus bepaald niet invalide uit.Wat zijn daarvoor eigenlijk de criteria? Het bevalt me niets dat deze man de boel oplicht waardoor ik vaak geen parkeerplek heb (en er toch veel meer voor betaal dan hij).

Groetjes,

De invalidenfakerhater.
8)7
Mij mag je er voor wakker maken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:43:33 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100842884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:42 schreef minkuukel het volgende:
8)7
De gemiddelde lichamelijke handicap is behoorlijk zichtbaar. Iemand die niet kan lopen, valt op. Bij deze meneer zie je dus niets.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:43:43 #4
20758 Stringer
You have a nice day
pi_100842886
Je zou je eigenlijk niet met dit soort dingen moeten bezig houden. Vast wel goede reden voor.

[ Bericht 41% gewijzigd door Stringer op 17-08-2011 09:50:34 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:44:02 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100842894
Misschien is niet hijzelf maar zijn vrouw invalide?

Overigens kom je ook in aanmerking als je deels niet goed in staat bent tot het afleggen van bepaalde afstanden te voet. Zo kende ik iemand met een reumatische die eenmaal per week zware medicijnen moest nemen, dan een paar dagen vrij weinig kon. Maar als de medicijnen weer goed waren aangeslagen, ging het lopen ook weer goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100842926
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:41 schreef Kreator het volgende:
Wat zijn daarvoor eigenlijk de criteria? Het bevalt me niets dat deze man de boel oplicht waardoor ik vaak geen parkeerplek heb (en er toch veel meer voor betaal dan hij).

Groetjes,

De invalidenfakerhater.
Als je een beetje lef hebt, vraag je de beste man zelf op welke gronden hij de parkeerplek heeft gekregen ^O^
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:46:12 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100842943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Misschien is niet hijzelf maar zijn vrouw invalide?
Volgens mij is het een alleenstaande man. Heb er nog nooit een vrouw bij gezien in al die maanden. Dat zou dan op z'n minst twijfelachtig zijn, als hij de enige is die er gebruik van maakt.

quote:
Overigens kom je ook in aanmerking als je deels niet goed in staat bent tot het afleggen van bepaalde afstanden te voet. Zo kende ik iemand met een reumatische die eenmaal per week zware medicijnen moest nemen, dan een paar dagen vrij weinig kon. Maar als de medicijnen weer goed waren aangeslagen, ging het lopen ook weer goed.
Deze meneer loopt liever 200 meter naar zijn gehandicapten parkeerplaats zodat het gratis/goedkoper is, dan dat hij (duurder) rechtstreeks onder zijn flat in de parkeergarage parkeert. Zo erg kan het dus niet zijn.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:47:17 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100842961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef JumpingJacky het volgende:
Als je een beetje lef hebt, vraag je de beste man zelf op welke gronden hij de parkeerplek heeft gekregen ^O^
Ja, ik stond op het punt vanmorgen toen hij bij zijn auto stond en ik naar mijn werk liep. Maar ik had haast en wil ook niet iemand zomaar beschuldigen of aanvallen, als hij echt invalide blijkt te zijn.
pi_100842963
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

De gemiddelde lichamelijke handicap is behoorlijk zichtbaar. Iemand die niet kan lopen, valt op. Bij deze meneer zie je dus niets.
Mijn vriendin heeft ook een poos zo'n vergunning gehad, en die kon bij vlagen ook goed lopen (gelukkig). Die heeft serieus overwogen om haar hele verhaal op een stuk papier achter de ruit te plakken om van dit soort gezeik af te zijn. :X

Nog afgezien van die bokkel*llen die doodleuk parkeren op een invalideplek en dan zeggen, je kan goed lopen zie ik, dus ik blijf even staan totdat mijn vrouw terug komt met de boodschappen.

Moraal van dit verhaal, stel je niet aan, die vergunningen krijg je niet bij een pak vla, en jij kan aan de buitenkant niet zien hoe ziek iemand wel/niet is. :{w
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:48:14 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100842986
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, ik stond op het punt vanmorgen toen hij bij zijn auto stond en ik naar mijn werk liep. Maar ik had haast en wil ook niet iemand zomaar beschuldigen of aanvallen, als hij echt invalide blijkt te zijn.
Oh goed. Dus je houdt de optie open dat je je vergist.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:49:43 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:47 schreef fruityloop het volgende:
Moraal van dit verhaal, stel je niet aan, die vergunningen krijg je niet bij een pak vla, en jij kan aan de buitenkant niet zien hoe ziek iemand wel/niet is. :{w
Daarom vraag ik toch ook wat de criteria voor zo'n gehandicaptenplek zijn, aapmens. En ik zou je vriendin ook keihard in de kont neuken door mijn auto te laten staan als ik zag dat ze lekker vlot loopt.
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:50:12 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843025
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:48 schreef Lienekien het volgende:
Oh goed. Dus je houdt de optie open dat je je vergist.
Kleine kans dat ik me vergis. Maar het kan wel.
pi_100843028
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]


Moraal van dit verhaal, stel je niet aan, die vergunningen krijg je niet bij een pak vla, en jij kan aan de buitenkant niet zien hoe ziek iemand wel/niet is. :{w
Dit!
Kijk aub uit met oordelen over de ernst van iemands handicap, daar kun je echt niet zomaar over oordelen. Er zijn genoeg aandoeningen die goede en slechte momenten hebben.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:52:09 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:50 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Dit!
Kijk aub uit met oordelen over de ernst van iemands handicap, daar kun je echt niet zomaar over oordelen. Er zijn genoeg aandoeningen die goede en slechte momenten hebben.
Ik oordeel slechts over wat ik zie en dat is een wat oudere man (jaar of 65/70) die voor zijn leeftijd prima loopt en beweegt. Nog nooit gezien dat het moeilijk gaat, of wat dan ook. Geen stok, geen rolstoel, geen ademnood. Niks.
pi_100843093
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik oordeel slechts over wat ik zie en dat is een wat oudere man (jaar of 65/70) die voor zijn leeftijd prima loopt en beweegt. Nog nooit gezien dat het moeilijk gaat, of wat dan ook. Geen stok, geen rolstoel, geen ademnood. Niks.
En dan nog kun jij niet oordelen, want jij ziet wat? 5 minuten van een hele dag?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:31 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En dan nog kun jij niet oordelen, want jij ziet wat? 5 minuten van een hele dag?
Ik kan daar toch gewoon over oordelen? Waarom zou dat niet kunnen? Ik ontken toch nergens dat hij een verborgen handicap heeft. Op het oog ziet het er prima uit.
Hij stond laatst ook een hele tijd te kletsen op de parkeerplaats met een vriend. Als je moeilijk ter been bent, blijf je geen half uur stilstaan.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:55:42 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100843151
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:41 schreef Kreator het volgende:
Wat zijn daarvoor eigenlijk de criteria? Het bevalt me niets dat deze man de boel oplicht waardoor ik vaak geen parkeerplek heb (en er toch veel meer voor betaal dan hij).
Dat doen heel veel bejaarden.... En ze komen er allemaal mee weg "omdat ze oud zijn". Net als voordringen in de supermarkt, en zonder geldig kaartje in de trein zitten.
Wat mij betreft zouden mensen die niet meer naar een parkeerplaats kunnen lopen, ook niet meer moeten autorijden. Veel te gevaarlijk.
censuur :O
pi_100843157
Om in aanmerking te komen voor een parkeerplaats word je toch gekeurd door de GGD? Lijkt me basis genoeg :)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:57:35 #19
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_100843195
Zo ver ik weet moet je slechts een zeer korte afstand kunnen lopen (paar honderd meter max). Als deze man inderdaad nog zonder problemen kan lopen kan je je gaan afvragen wie hij heeft betaald of hoe hij ze heeft opgelicht.
Domo Arigato!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:58:04 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100843201
Mijn pa heeft een hartkwaal, mag niet meer dan 50 meter lopen.
En je ziet zo niets aan hem als je hem ziet.

Verder heb ik nog een kennis met reuma, daar zie je ook nix aan.

En toch hebben ze beide (terecht) recht op een invalidenkaart.
pi_100843219
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik kan daar toch gewoon over oordelen? Waarom zou dat niet kunnen? Ik ontken toch nergens dat hij een verborgen handicap heeft. Op het oog ziet het er prima uit.
Hij stond laatst ook een hele tijd te kletsen op de parkeerplaats met een vriend. Als je moeilijk ter been bent, blijf je geen half uur stilstaan.
En is in ieder geval duidelijk dat je weinig afweet van ziektes en handicaps. Maar vraag het gewoon aan die man, dat is het meest eerlijke en dan kan die man zichzelf in ieder geval verdedigen als het moet want je hebt je oordeel al helemaal klaar over hem.

Oh en stel dat hij geen handicap heeft, die man is rond de 70 en jij bent onder de 30? is het voor jou dan echt zo'n moeite om je auto iets verder te zetten?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 09:59:04 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat mij betreft zouden mensen die niet meer naar een parkeerplaats kunnen lopen, ook niet meer moeten autorijden. Veel te gevaarlijk.
Idd. Maar het gekke is dus dat deze gehandicaptenparkeerplaats ruim 200 meter verder lopen is dan de parkeergarage. De gemeente kent die plekken in de garage echter niet toe, omdat ze daar meer op kunnen verdienen met parkeren (heeft de beste man van de gemeente mij vorig jaar verteld toen ik een zaak won over het feit dat er ineens wel erg veel kenteken-plekken bij mij voor de deur kwamen)

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:56 schreef nectarientje het volgende:
Om in aanmerking te komen voor een parkeerplaats word je toch gekeurd door de GGD? Lijkt me basis genoeg :)
En geeft dat dan automatisch recht op een gehandicaptenparkeerplek? En die mag je gewoon houden?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2011 @ 10:00:22 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_100843251
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En is in ieder geval duidelijk dat je weinig afweet van ziektes en handicaps.
Gelukkig heb jij je oordeel een stuk minder snel klaar dan ik!

quote:
Oh en stel dat hij geen handicap heeft, die man is rond de 70 en jij bent onder de 30? is het voor jou dan echt zo'n moeite om je auto iets verder te zetten?
Ik betaal er 165 euro per jaar voor. Hij ongetwijfeld niets. Ik woon daar. Hij niet. Wat is dan eerlijk?
pi_100843257
Ik heb ook een mindervalide parkeerkaart.
Ben de 40 nog niet gepasseerd en zou zonder problemen een marathon kunnen lopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_100843262
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:41 schreef Kreator het volgende:
Wat zijn daarvoor eigenlijk de criteria? Het bevalt me niets dat deze man de boel oplicht waardoor ik vaak geen parkeerplek heb (en er toch veel meer voor betaal dan hij).
Bron.

quote:
"Een medisch onderzoek maakt deel uit van de aanvraagbehandeling."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')