quote:
Op dinsdag 16 augustus 2011 18:51 schreef Steelbandshop het volgende:Bovendien verhuur ik vooral Steeldrums aan muzikanten voor professionele opnames of optredens van buitenlandse Steelpan virtuozen die het zonde vinden om hun eigen instrumenten mee in het vliegtuig te nemen, want daar wordt zo'n instrument niet beter van.
Goede muzikanten willen goede instrumenten die zeer zuiver gestemd zijn. Daar hangt een prijskaartje aan.
Eenmaal een Steeldrum verhuurd, dan is deze niet meer geschikt voor verkoop. Aangezien de inkoop heel hoog is, moeten wel hoge huurprijzen gerekend worden. Tweedehands verkoop is geen goede markt. Er moet dan teveel af en dat kan niet, tenzij je een oude valse gebruikte Steeldrum wilt verkopen en dan verkoop ik persoonlijk net zo lief niets.
Nogmaals,
Digna van den Broek
Steelbandshop Holland
beste Digna,
dank voor de bijzonder complete uitleg! Het maakt meteen een hoop duidelijk, het is begrijpelijk dat deze huurprijzen meer zijn afgestemd op gebruik door voor bedrijven, entertainment bureaus en andere professionals voor wie deze tarieven meestal geen probleem zijn. Dit is dus een heel andere doelgroep dan de beginnende staal-artiesten in spé, studenten met hun kleine budget etc. die niet te duur willen beginnen en juist daarom voor langere tijd iets willen huren, voor die doelgroep zijn er dus betere oplossingen begrijp ik. Kan me wel voorstellen dat het presenteren van deze prijzen, zonder de hierboven gegeven uitleg, voor verwarring kan zorgen, en mensen zelfs afschrikt waardoor ze besluiten toch maar te gaan voor een elektronische steelpan van de Wehkamp, niet eens omdat ze bang zijn dat je bijt of dat ze een klap met een pan kunnen krijgen

![200-mommy.jpg]()
Stel ik boek een vlucht naar zonnig Trinidad (waar de roots of de pan liggen) wat betaal je daar voor een goed instrument ?
Het allerbeste en nogmaals bedankt voor de informatie !
[ Bericht 1% gewijzigd door oink_oink op 17-08-2011 12:12:41 ]