abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100775979
Wie heeft verstand van huurprijzen van muziek instrumenten ? Ik ben nogal verbaasd zo niet verbijsterd over de huurprijzen voor een steeldrum: http://www.steelbandshop.nl/verhuur.php

Heb ooit een Koreaans pianootje geleased, die was 30 GULDEN per maand en je hebt tegenwoordig een AUTO financiering voor 99 EURO per maand en dan wordt hij nog van jou ook.

Wat verklaard het bedrag van deze hoge huurprijzen voor een half olievat ? Huur 450 voor 1 maand + borg 750 (!!!) dat samen daar koop je toch al een behoorlijke pan voor of heb ik het mis ?
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:49:32 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_100776204
Is het heel erg dat ik eerst aan een

moest denken?
pi_100776292
Volgens mij is z'n TT ook niet helemaal correct... :)
pi_100776349
Als je op diezelfde website van je verder had gekeken kon je zien dat ze vanaf zo'n ¤1500 euro te koop zijn.
Vind ik nog niet eens zo'n gek bedrag voor een mooi instrument trouwens!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_100776465
instrumenten zijn gewoon duur, en bij slaginstrumenten heb je risico's. vandaar de prijs
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:26:55 #6
352124 o43blondiee
Onbegrepen Genie.
pi_100778490
Gaat het hier nou over steelpannen, piano's, auto's of muziekinstrumenten?
Wat een verhaal om niks :'(
Ieder zijn ding.
pi_100779021
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:26 schreef o43blondiee het volgende:
Ik wilde net zeggen: ik heb nog wel een prima steelpan in de aanbieding voor 50,- per week.

Maar TS wil een steeldrum huren, da's een niet alledaags instrument, daar betaal je voor.

Tip:
pi_100781254
ze zullen wel ervaring hebben met de staat waarin ze die dingen terugkrijgen en de herstelkosten die dat meebrengt
pi_100795702
Je kan een half olievat van de vuilnisbelt halen en gebruiken om op te drummen ja, maar dat zal niet zo klinken als een goede steeldrum. Die dingen zijn wel wat verfijnder dan je denkt.
full stops and exclamation marks
pi_100798397
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:51 schreef Redah het volgende:
Volgens mij is z'n TT ook niet helemaal correct... :)
Voor de enkele achtergestelde Fok!kers die niet het Engels niet machtig zijn: Steel pan VS Steel drum
(die is niet het keuken forum nietwaar, lol)

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:26 schreef o43blondiee het volgende:
blondje uit de categorie 'D' zeker ?

[ Bericht 18% gewijzigd door oink_oink op 16-08-2011 12:12:07 ]
pi_100815508
Beste Oink Oink,

Als eigenaresse van Steelbandshop Holland voel ik me geroepen om te reageren op uw beweringen.

De verhuur van Steeldrums/Steelpans is inderdaad niet goedkoop. Als u verder heeft gelezen kunt u zien dat na een huurperiode bij aanschaf van een nieuwe Steeldrum een flinke korting op de nieuwprijs wordt gegeven. Dit doen we om mensen die twijfelen te stimuleren eerst een tijd een Steeldrum te huren alvorens er een te kopen. Ze weten dan zeker of het echt een instrument voor hen is.

Het maken van een Steeldrum is helemaal handwerk en een echt vakmanschap. Het duurt een hele week voor een Steeldrum van een ruw olievat helemaal speelklaar is. De verchroomde uitvoeringen kennen nog een langer traject en zijn daardoor nog kostbaarder.
Er zijn maar weinig mensen op de wereld die dit vak ook echt verstaan. Helaas zijn er ook machinaal gemaakte Steeldrums en makers die het vak minder goed verstaan. Kwaliteit en handwerk is kostbaar.

Om te voorkomen dat mensen zomaar een Steeldrum huren en deze vervolgens in een paar uur tijd helemaal kapot slaan zijn de prijzen hoog. Als zo'n instrument verkeerd behandeld wordt is het snel vals en opnieuw stemmen of erger nog, een scheurtje repareren kost veel geld. Vandaar ook de hoge borg.

Wij verhuren regelmatig Steeldrums aan bedrijven en entertainment bureau's. Zij weten dat dergelijke producten huren kostbaar is en hebben dat er voor over. Ze zetten daarmee een vrij uniek instrument neer en weten dat ze er zorgvuldig mee om moeten gaan. Wie iets bijzonders wil hebben zal daarvoor moeten betalen. Als Jan en Alleman een Steeldrum zou kunnen maken zou de lol er snel af zijn, ook al kon je ze dan voor een paar tientjes kopen.

Maar wie even contact opneemt en verder informeert kan veel met mij bereiken. Ik ben de beroerdste niet en heb al menig vereniging en buurtschap voor een vriendenprijsje geholpen. Het is erg makkelijk om op internet commentaar te geven op iets wat je gelezen hebt en soms niet eens goed gelezen hebt. Maar ga eerst eens verder kijken en praten en oordeel dan pas.

Ik kan ook Steeldrums voor 30 euro gaan verhuren, maar dan heeft de volgende een afgeragde valse Steeldrum en daar heeft niemand wat aan. Exclusiviteit en vooral een hele goede kwaliteit is waar ik voor sta. Er zijn genoeg Steeldrums voor een paar honderd euro te koop. Maar uiteindelijk komen veel mensen toch bij mij terecht om te vragen of ik hun zogenaamde goedkope Steeldrum kan omstemmen omdat blijkt dat de helft van de noten mist of omdat het instrument zo vals als wat is. Zo is het nu eenmaal.

Met vriendelijke groet,

Digna van den Broek
Steelbandshop Holland
Bel gerust voor informatie. Ik bijt niet! Ik geef alleen eerlijk advies.
pi_100816722
Bovendien verhuur ik vooral Steeldrums aan muzikanten voor professionele opnames of optredens van buitenlandse Steelpan virtuozen die het zonde vinden om hun eigen instrumenten mee in het vliegtuig te nemen, want daar wordt zo'n instrument niet beter van.

Goede muzikanten willen goede instrumenten die zeer zuiver gestemd zijn. Daar hangt een prijskaartje aan.

Eenmaal een Steeldrum verhuurd, dan is deze niet meer geschikt voor verkoop. Aangezien de inkoop heel hoog is, moeten wel hoge huurprijzen gerekend worden. Tweedehands verkoop is geen goede markt. Er moet dan teveel af en dat kan niet, tenzij je een oude valse gebruikte Steeldrum wilt verkopen en dan verkoop ik persoonlijk net zo lief niets.

Nogmaals,

Digna van den Broek
Steelbandshop Holland
pi_100816797
Ik dacht dat ik in CUL was beland. :') _O-
pi_100817785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:53 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Voor de enkele achtergestelde Fok!kers die niet het Engels niet machtig zijn:
[..]
Leuk, mensen op hun taalkennis afzeiken als je zelf het verschil niet weet tussen een steelpan en een steel pan ;)
pi_100846283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:51 schreef Steelbandshop het volgende:
Bovendien verhuur ik vooral Steeldrums aan muzikanten voor professionele opnames of optredens van buitenlandse Steelpan virtuozen die het zonde vinden om hun eigen instrumenten mee in het vliegtuig te nemen, want daar wordt zo'n instrument niet beter van.

Goede muzikanten willen goede instrumenten die zeer zuiver gestemd zijn. Daar hangt een prijskaartje aan.

Eenmaal een Steeldrum verhuurd, dan is deze niet meer geschikt voor verkoop. Aangezien de inkoop heel hoog is, moeten wel hoge huurprijzen gerekend worden. Tweedehands verkoop is geen goede markt. Er moet dan teveel af en dat kan niet, tenzij je een oude valse gebruikte Steeldrum wilt verkopen en dan verkoop ik persoonlijk net zo lief niets.

Nogmaals,

Digna van den Broek
Steelbandshop Holland
beste Digna,

dank voor de bijzonder complete uitleg! Het maakt meteen een hoop duidelijk, het is begrijpelijk dat deze huurprijzen meer zijn afgestemd op gebruik door voor bedrijven, entertainment bureaus en andere professionals voor wie deze tarieven meestal geen probleem zijn. Dit is dus een heel andere doelgroep dan de beginnende staal-artiesten in spé, studenten met hun kleine budget etc. die niet te duur willen beginnen en juist daarom voor langere tijd iets willen huren, voor die doelgroep zijn er dus betere oplossingen begrijp ik. Kan me wel voorstellen dat het presenteren van deze prijzen, zonder de hierboven gegeven uitleg, voor verwarring kan zorgen, en mensen zelfs afschrikt waardoor ze besluiten toch maar te gaan voor een elektronische steelpan van de Wehkamp, niet eens omdat ze bang zijn dat je bijt of dat ze een klap met een pan kunnen krijgen :D

Stel ik boek een vlucht naar zonnig Trinidad (waar de roots of de pan liggen) wat betaal je daar voor een goed instrument ?

Het allerbeste en nogmaals bedankt voor de informatie ! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door oink_oink op 17-08-2011 12:12:41 ]
pi_100905237
Beste Oink Oink,

De dollarkoersen voor de TT dollar zijn zeer gunstig en ook de lage prijzen in Trinidad zijn gunstig. Je koopt daar al een Steelpan voor zo'n 300 tot 400 euro (omgerekend). Je moet alleen wel goed uit kijken dat je een goede Steelpan maker hebt gevonden. De laatste 20 jaar zijn er standaard patronen waardoor het instrument altijd weer verkoopbaar is. Er zijn ook nog een aantal mensen die afwijkende eigen patronen maken. Ook moet je goed opletten dat je een goed aantal noten hebt en niet van alles mist, dat de dikte van het metaal goed is. Je hebt ook dunnere metalen, maar die worden snel vals. Verder is het vervoer een probleem. Je moet eigenlijk een vliegtuigstoel reserveren en daar het instrument op zetten tijdens de vlucht. In vliegtuigen wordt met alles ruw omgegaan en dat kan je zo een instrument kosten. Een goede koffer (hard-case) en niet de zachte lederen draagtassen met TT vlag gebruiken. Ook worden de Steelpans daar in warme temperaturen gemaakt en vervolgens op grote hoogte in het vliegtuig bij min 50 graden vervoerd. In Nederland is het klimaat vochtig. Dit komt niet ten goede aan het instrument. Vandaar dat ik mijn instrumenten laat maken in Londen. Wel door een man die uit Trinidad komt en al meer dan 40 jaar ervaring heeft. Maar vanwege het klimaat en het vervoer is dat voor verkoop beter. Ik haal ze zelf met de auto op en dan pas weet ik zeker dat alles onbeschadigd aan komt.

Maar niets is leuker dan een echte souvenir Steelpan uit Trinidad te hebben. Zeker als het gewoon voor thuis is. Ik importeer ze op verzoek ook wel in Trinidad. Ik heb daar een betrouwbare leverancier. Maar wel op risico van de koper.

Ik help regelmatig studenten hoor. Ik krijg regelmatig e-mails over verhuur, want de meeste mensen lezen de informatie op de site niet eens en sturen meteen een mailtje.

Ik zal er eens over nadenken om meer uitleg te geven.

Groetjes
Digna
pi_100909055
Interessante informatie !
pi_100922024
Bedankt voor de uitgebreide informatie mevrouw Van den Broek! Heel leuk dat u de tijd neemt om ons het een en ander uit te leggen. :Y
full stops and exclamation marks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')