abonnement Unibet Coolblue
pi_101351203
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:13 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja inderdaad, en ze waren ook al met Hushovd bezig. Op zich zou het niet vreemd zijn als er een tweede ploeg WT wordt, al zouden ze zichzelf nog wel iets moeten versterken.
FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:24:02 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101351524
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.
Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101351725
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:24 schreef Redefine het volgende:

[..]

Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.
Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:39:06 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101352382
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.
Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101353598
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.
Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:19:41 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101354727
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101356420
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Bron?

Ik heb altijd gedacht dat die puntentelling voor WT-tickets geheim was. Maar blijkbaar is het aantal punten per renner en per team te benaderen (of zelfs precies te berekenen??) :?

Gebrekkig systeem als je het mij vraagt. Exoten uit Ethiopië en Iran halen om je team de WorldTour in te loodsen terwijl je weet dat ze waarschijnlijk nooit een PT-punt zullen behalen. :N
En het jaar erop zijn de renners niets meer waard omdat ze niet langer in Afrika en Azië kunnen rijden en dan is het weer :W

Ploegpromotie en -degradatie zou veel eerlijker zijn. De twee laatste ploegen van de teamranking eruit gooien en de twee beste PCT's er voor in de plaats. Nieuwe ploegen als GreenEdge rijden dan maar een jaar geen WT, dat is ook geen ramp (wordt sowieso afwachten of ze volgend jaar wel een licentie krijgen).
Dan wordt de strijd tenminste in de koers beslist en niet met rekensommetjes op papier. Bovendien wordt de interesse in het PCT niveau dan weer groter (omdat er een prijs is om voor te strijden) en krijg je een echte ploegenstrijd op het topniveau, tot de laatste koers aan toe.
pi_101357234
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:51 schreef bjarki het volgende:

[..]


Ploegpromotie en -degradatie zou veel eerlijker zijn. De twee laatste ploegen van de teamranking eruit gooien en de twee beste PCT's er voor in de plaats. Nieuwe ploegen als GreenEdge rijden dan maar een jaar geen WT, dat is ook geen ramp (wordt sowieso afwachten of ze volgend jaar wel een licentie krijgen).
Dan wordt de strijd tenminste in de koers beslist en niet met rekensommetjes op papier. Bovendien wordt de interesse in het PCT niveau dan weer groter (omdat er een prijs is om voor te strijden) en krijg je een echte ploegenstrijd op het topniveau, tot de laatste koers aan toe.
Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:13:22 #109
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_101357316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
In feite was het oude systeem dat je met de oude UCI ranking had nog niet eens zo slecht. De ploegen kregen de punten opgeteld die hun renners van het komende jaar in het voorgaande jaar hadden bijeengesprokkeld en de beste 15 ploegen kregen startrecht in alle grote wedstrijden. de rest waren wildcards ... (waardoor je ook de ploegen in vorm van het huidige seizoen kon selecteren ...)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_101358777
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.

Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
Een wildcard hadden ze zeker wel gekregen. Maar ik begrijp je standpunt, Leopard was puntsgewijs de sterkste ploeg.
Toch denk ik dat het systeem heel aardig zou functioneren. Wellicht zouden bedrijven dan ook meer geneigd zijn hun sponsoring te blijven continueren en er niet na 3 jaartjes uitstappen wanneer de gewenste publiciteit binnen is. Licenties kunnen daarnaast ook vrij eenvoudig overgenomen worden door nieuwe grote sponsors wanneer de oude afhaakt.

Zou mijn systeem vorig jaar in werking hebben getreden dan zou Leopard waarschijnlijk minder grote namen ingekocht hebben (en de VS/Skil aanpak hebben gevolgd: eerst groeien in PCT en dan op termijn doorgroeien naar WT). De Schlecks zullen ze zonder twijfel hebben vastgelegd, maar die hebben eigenlijk alleen behoefte aan een wildcard voor de Tour.

Hoe dan ook, de scheiding tussen PCT en WT zou wellicht kleiner worden, want dat is toch wel een probleem aan het worden. Iedereen wil in de WT meedoen, maar er is slechts plaats voor 18 teams. De wedstrijden op de continentale kalender zijn voor het grote publiek (en dus de sponsors) helemaal niet interessant meer.
Met grote nieuwe sponsors die beginnen op PCT niveau en de spannende strijd voor 2 promotie-plekken zou de continentale tour een stuk interessanter worden.

Wat bedoel je trouwens met transparant?
Mocht de precieze puntentelling naar buiten komen dan krijg je al helemaal absurde toestanden. Dan weten teams precies hoe ze ervoor staan en zullen ze tot de laatste minuut van de deadline met elkaar strijden om net 1 puntje voor de concurrentie over de eindstreep te rollen.
Lijkt me beter dat die vaagheid van nu blijft bestaan, dan weten teams weliswaar dat ze een renner met waarschijnlijk veel punten aantrekken, maar dan blijft de precieze stand ten opzichte van de concurrentie in het ongewisse (en voorkom je daarmee het tegen elkaar opbieden tot in het extreme toe) .


@Joost: ben het met je eens.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 02:12:24 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_101359894
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:04 schreef TheArt het volgende:

[..]

80 World Tour punten.
:?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:35:52 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101361195
Ook met de punten van Sohrabi zou Skil (als je die berekening van CQranking mag geloven) nog steeds niet eens in aanmerking komen voor de World Tour.

Dan staat ze nog steeds maar 21e of 22e en alleen de top 20 wordt overwogen, althans, dat heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken. Probleem is dat de renners van Skil, met uitzondering van Kittel en Degenkolb, ridervalue-gewijs gewoon te weinig voorstellen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101361248
Wel jammer dat het net Sohrabi is die dan naar Europa komt. Die zakt er in Langkawi al altijd aardig doorheen. Jammer dat een paar jaar terug een deal rond Mizbani en Askari niet doorging. Die hadden wel wat laten kunnen zien denk ik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_101362244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 02:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?
80 Rider Value-punten moeten dat natuurlijk zijn ;)
pi_101362306
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook met de punten van Sohrabi zou Skil (als je die berekening van CQranking mag geloven) nog steeds niet eens in aanmerking komen voor de World Tour.

Dan staat ze nog steeds maar 21e of 22e en alleen de top 20 wordt overwogen, althans, dat heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken. Probleem is dat de renners van Skil, met uitzondering van Kittel en Degenkolb, ridervalue-gewijs gewoon te weinig voorstellen.
Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:47:55 #116
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_101362334
Ik vind het eigenlijk redelijk bizar om World Tour en Rider Value punten in te gaan kopen bij andere ploegen om zo een startbewijs voor volgend jaar binnen te halen. Ploegen moeten het maar doen met de punten die door eigen renners zijn behaald, niet door renners van andere ploegen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_101362434
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.
Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:03:42 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101362644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Inderdaad, die komen dan 12e of zo.

En de punten van Degenkolb zijn al meegeteld, dus ze hebben nog een type als die Sohrabi nodig om zelfs maar in de buurt van de 20e te komen (als Sohrabi al naar Skil gaat natuurlijk, voor Europcar en FDJ zou het wel belangrijk kunnen zijn).

[ Bericht 6% gewijzigd door SaintOfKillers op 30-08-2011 10:13:21 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101364194
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.
Het is toch nog niet zeker waar Martin naar toe gaat (al geloof ik niet direct dat hij naar Skil verkast)?
Het zou voor de Vuelta duidelijk worden, maar heb nog niets officieels gelezen?
pi_101364565
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Oh ja klopt, die waren er nog niet bijgeteld.
pi_101365155
Ondanks de ontkenning van Bruyneel komt er toch een fusie tussen RadioShack en Leopard. Volgens Biciciclismo ontbreekt alleen nog de officiële bevestiging van de fusie. Het nieuwe team gaat RadioShack-Trek heten.

quote:
La fusión de Leopard y RadioShack, a falta de confirmación oficial

RadioShack-Trek será la denominación del nuevo equipo que surgirá tras la fusión del equipo de Johan Bruyneel y el Leopard. El belga será el mánager general y su actual estructura absorberá la parte luxemburgesa.

La noticia adelantada ayer por L'Equipe es confirmada hoy por La Gazzetta dello Sport que ofrece más detalles que ha podido contrastar BiciCiclismo. Según el rotativo italiano, el acuerdo es un hecho y sólo falta el anuncio oficial, a pesar de que Bruyneel no confirmó la noticia y que desde Leopard la desmintieron.

Flavio Becca, el hombre que está detrás del proyecto y que pone el dinero, no está demasiado satisfecho con el proyecto que no logró el Tour de Francia y que brilló menos de lo esperado en otras carreras importantes como el Giro de Italia. Y a nivel económico tampoco han llegado los sponsors prometidos lo que en 2012 le obligaría a repetir una importante inversión económica.

Bruyneel es el elegido para dirigir la nueva formación, mientras que Brian Nygaard pasará a ser el jefe de prensa del GreenEDGE, según La Gazzetta. De esta forma, Becca sólo tendría que aportar la mitad del presupuesto de 2011 y la operación cuenta también con el visto bueno de Trek. En los últimos meses, Leopard-Trek ha mantenido contactos con otros conjuntos ProTour para buscar una unión.

Becca ve en Bruyneel el hombre ideal para comandar una escuadra que no ha tenido capitán en 2011 pues el mánager belga tiene la experiencia de haber trabajado con Lance Armstrong y Alberto Contador y en su currículum destacan 13 Grandes Vueltas, nueve Tours de Francia, dos Giros de Italia y dos Vueltas a España.

El problema, que no un obstáculo insalvable, son los corredores bajo contrato por parte de ambas escuadras, 27 del Leopard y 13 del RadioShack, por lo que deberán salir diez corredores para ajustarse al límite de una plantilla de 30 ciclistas.

Entre otros, Andy y Frank Schleck y Fabian Cancellara, por un lado, y Janez Brajkovic, Andreas Kloden y Chris Horner, por otro, tienen firmado con sus respectivas formaciones cara a 2012.

Biciciclismo
pi_101365323
Dat is er toch wel heel opvallend. Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd worden en waar die renners dan naar toe gaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_101365405
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef TheArt het volgende:
Ondanks de ontkenning van Bruyneel komt er toch een fusie tussen RadioShack en Leopard. Volgens Biciciclismo ontbreekt alleen nog de officiële bevestiging van de fusie. Het nieuwe team gaat RadioShack-Trek heten.

[..]

Had wel gedacht aan een naam als LeoShack-Trek, of Radiopard :')

Krijg je een Tourploeg met Andy Schleck, Frank Schleck, Jakob Fuglsang, Andreas Kloden, Janez Brajovic, Fabian Cancellara, Haimar Zubeldia, Maxime Monfort en Jaroslav Popovitsj

[ Bericht 10% gewijzigd door franklop op 30-08-2011 12:11:45 ]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101365525
Oh ja en wat er ook in staat is dat Brian Nygaard persvoorlichter wordt bij GreenEDGE. Al wordt dat deel door Bannan ontkend.
pi_101365822
Maar op wiens licentie gaan ze dan door....

Goed nieuws voor Skil :+ ook nog qua beschikbare renners.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')