FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en ze waren ook al met Hushovd bezig. Op zich zou het niet vreemd zijn als er een tweede ploeg WT wordt, al zouden ze zichzelf nog wel iets moeten versterken.
Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
FDJ wil ook weer World Tour worden volgens mij. En die hebben daar punten voor nodig.
Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die hebben dan weer de meeste punten in de Europe ranking en maken dan wel weer de meeste kans. Al zullen versterkingen altijd wel helpen.
Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou ja die Europe Tour Ranking is natuurlijk van geen belang. Qua Rider Value punten staan ze nog best wat achter. En voor die World Tour-tickets die de UCI uitdeelt, zijn wel meer dan alleen ranglijstpunten.
Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar hebben de renners daar dan nauwelijks een hoge rider value? Ik moet zeggen dat ik het zelf geen denderende ploeg vind, maar op zich harken ze nog best wat bij elkaar. Al zit dat RV systeem natuurlijk heel wat anders in elkaar.
Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Bron?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee. Ze staan in de Rider Value opgeteld voor 2012 om en nabij Skil. En dan nog eens Skil zonder Degenkolb geteld.
Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:51 schreef bjarki het volgende:
[..]
Ploegpromotie en -degradatie zou veel eerlijker zijn. De twee laatste ploegen van de teamranking eruit gooien en de twee beste PCT's er voor in de plaats. Nieuwe ploegen als GreenEdge rijden dan maar een jaar geen WT, dat is ook geen ramp (wordt sowieso afwachten of ze volgend jaar wel een licentie krijgen).
Dan wordt de strijd tenminste in de koers beslist en niet met rekensommetjes op papier. Bovendien wordt de interesse in het PCT niveau dan weer groter (omdat er een prijs is om voor te strijden) en krijg je een echte ploegenstrijd op het topniveau, tot de laatste koers aan toe.
In feite was het oude systeem dat je met de oude UCI ranking had nog niet eens zo slecht. De ploegen kregen de punten opgeteld die hun renners van het komende jaar in het voorgaande jaar hadden bijeengesprokkeld en de beste 15 ploegen kregen startrecht in alle grote wedstrijden. de rest waren wildcards ... (waardoor je ook de ploegen in vorm van het huidige seizoen kon selecteren ...)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.
Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
Een wildcard hadden ze zeker wel gekregen. Maar ik begrijp je standpunt, Leopard was puntsgewijs de sterkste ploeg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:11 schreef thettes het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat in het wielrennen ploegen een beperkte levensduur hebben. Bij de meeste sporten heb je clubs met een lange levensduur in plaats van vluchtige ploegen, die ook nog eens om de haverklap splitsen en fuseren.
Daarom is het huidige systeem in de kern misschien nog wel de minst slechte oplossing (alleen het mag wat transparanter uiteraard). Je moet er toch niet aan denken dat bv. Leopard niet vooraf verzekerd was van tourdeelname?
Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook met de punten van Sohrabi zou Skil (als je die berekening van CQranking mag geloven) nog steeds niet eens in aanmerking komen voor de World Tour.
Dan staat ze nog steeds maar 21e of 22e en alleen de top 20 wordt overwogen, althans, dat heb ik me toch ooit eens laten wijsmaken. Probleem is dat de renners van Skil, met uitzondering van Kittel en Degenkolb, ridervalue-gewijs gewoon te weinig voorstellen.
Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Met de punten van Degenkolb en Sohrabi (155 in totaal) staan ze virtueel 20e, voor Astana.
Inderdaad, die komen dan 12e of zo.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
Het is toch nog niet zeker waar Martin naar toe gaat (al geloof ik niet direct dat hij naar Skil verkast)?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah zo. Het is dat Martin niet naar Skil gaat, anders waren die wel redelijk binnen voor de WT.
Oh ja klopt, die waren er nog niet bijgeteld.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit is niet juist, want de punten van Vinokourov moeten bij Astana er nog bij geteld worden. Ook als hij niet meer koerst.
quote:La fusión de Leopard y RadioShack, a falta de confirmación oficial
RadioShack-Trek será la denominación del nuevo equipo que surgirá tras la fusión del equipo de Johan Bruyneel y el Leopard. El belga será el mánager general y su actual estructura absorberá la parte luxemburgesa.
La noticia adelantada ayer por L'Equipe es confirmada hoy por La Gazzetta dello Sport que ofrece más detalles que ha podido contrastar BiciCiclismo. Según el rotativo italiano, el acuerdo es un hecho y sólo falta el anuncio oficial, a pesar de que Bruyneel no confirmó la noticia y que desde Leopard la desmintieron.
Flavio Becca, el hombre que está detrás del proyecto y que pone el dinero, no está demasiado satisfecho con el proyecto que no logró el Tour de Francia y que brilló menos de lo esperado en otras carreras importantes como el Giro de Italia. Y a nivel económico tampoco han llegado los sponsors prometidos lo que en 2012 le obligaría a repetir una importante inversión económica.
Bruyneel es el elegido para dirigir la nueva formación, mientras que Brian Nygaard pasará a ser el jefe de prensa del GreenEDGE, según La Gazzetta. De esta forma, Becca sólo tendría que aportar la mitad del presupuesto de 2011 y la operación cuenta también con el visto bueno de Trek. En los últimos meses, Leopard-Trek ha mantenido contactos con otros conjuntos ProTour para buscar una unión.
Becca ve en Bruyneel el hombre ideal para comandar una escuadra que no ha tenido capitán en 2011 pues el mánager belga tiene la experiencia de haber trabajado con Lance Armstrong y Alberto Contador y en su currículum destacan 13 Grandes Vueltas, nueve Tours de Francia, dos Giros de Italia y dos Vueltas a España.
El problema, que no un obstáculo insalvable, son los corredores bajo contrato por parte de ambas escuadras, 27 del Leopard y 13 del RadioShack, por lo que deberán salir diez corredores para ajustarse al límite de una plantilla de 30 ciclistas.
Entre otros, Andy y Frank Schleck y Fabian Cancellara, por un lado, y Janez Brajkovic, Andreas Kloden y Chris Horner, por otro, tienen firmado con sus respectivas formaciones cara a 2012.
Biciciclismo
Had wel gedacht aan een naam als LeoShack-Trek, of Radiopardquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:55 schreef TheArt het volgende:
Ondanks de ontkenning van Bruyneel komt er toch een fusie tussen RadioShack en Leopard. Volgens Biciciclismo ontbreekt alleen nog de officiële bevestiging van de fusie. Het nieuwe team gaat RadioShack-Trek heten.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |