abonnement Unibet Coolblue
pi_100708688
Met als laatste post:

Ik wil stoppen met de pil die ik nu net begonnen ben met slikken. Moet nog 7 dagen. Nu vraag ik me af wat voor invloed het heeft op je cyclus/ lijf als ik nu stop? Het is zeker beter voor je hormonen om deze strip af te maken? Wat voor invloed heeft het op je lichaam als je nu stopt? en als je dus na de laatste strip stopt? Denkt het lichaam dan , o we kunnen weer als voorheen doen, we gaan nu beginnen met een eicelfabricage of moet het eerst bijkomen en dan volgt het nieuwe ritme een maand later? Wat wordt er dan eigenlijk allemaal afgestoten door je lichaam, aangezien er geen eicel, maar wel baarmoederslijmvlies, maar waarom dan niet meer (het wordt toch dikker onder invloed van de pil? En als mensen de pil doorslikken, waar blijft dan dat baarmoederslijmvlies, dat moet toch een keer afgestoten worden?

Maar terugkomend op de belangrijkste: Maakt het weinig uit? Dat je lichaam zowiezo moet bijkomen? Het liefst stop ik er nu mee namelijk.
  Vis een optie? zondag 14 augustus 2011 @ 13:20:33 #2
70532 loveli
N
pi_100709311
Welke pil slik je en gebruikte je daarvoor iets anders? Waarom wil je zo plotseling stoppen?

Voor je hormonen zal het niet zoveel uitmaken of je nu stopt of over een week. In beide gevallen stopt de aanvoer van buitenaf en moet je eigen hormoonhuishouding het weer overnemen. Na het stoppen met de pil zal je baarmoederslijmvlies afbreken (want geen zwangerschap) en krijg je een onttrekkingsbloeding. Daarna zal er (omdat er geen hormonen zijn die het ondderdrukken) weer een eitje gaan rijpen, slijmvlies opgebouwd worden etc. dus je krijgt je eigen cyclus weer terug.

Bij doorslikken van de pil krijg je vaak een keer last van spotting, het is handig om dan een stopweek in te lassen. Er wordt tijdens een pilcyclus minder slijmvlies opgebouwd dan tijdens een normale cyclus, daarom zijn de bloedingen meestal minder dan die van je eigen cyclus.
crap in = crap out
pi_100719914
Bedankt voor je reactie. Ik slik een 2e generatie pil met verlengd oestrogeen.
Wat je schrijft is me wel bekend. Hhm, ik bedoel, zoals met je circadiane ritme zeg maar, die kan je ook enigszins sturen, maar die laat zich niet sturen, dus onderliggend blijft je lichaam een dag /nachtritme houden, met bijbehorende insuline spiegels op bepaalde momenten van de dag? Dus ik bedoel, of je hormooncyclus, daaronderliggend, hoe dat werkt? Ik weet het niet goed uit te leggen :P .

Wilde kijken wat de oestrogeen met mijn algeheel welbevinden zou doen, psychisch en fysiek, maar voel me er niet goed bij. Kan niet aangeven waarom eigenlijk, gewoon een gevoel. Er zijn factoren waardoor ik niet weet of het toe te schrijven is aan de pil. Wellicht is het ook te vroeg om er iets van te zeggen, maar voor nu toch maar stoppen.


Het is wel intrigerend hoe zoeen pil een heel hormoonhuishouden en cyclus stuurt. Het kan niet alles sturen. Bijvoorbeeld dat luteiniserend hormoon, wat doet die in de tussen tijd?
En verder, het is geen schijnzwanger, want er ontbreken veel processen die bij een echte zwangerschap wel aanwezig zijn. Bepaalde hormoonproducties. Is het heel simpel te benaderen, er zijn veel dingen in het lichaam die met elkaar samenhangen, maar soms kunnen dingen goed gescheiden van elkaar benaderd worden?

:P
pi_100721034
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:28 schreef Eensch het volgende:
Bedankt voor je reactie. Ik slik een 2e generatie pil met verlengd oestrogeen.
Wat je schrijft is me wel bekend. Hhm, ik bedoel, zoals met je circadiane ritme zeg maar, die kan je ook enigszins sturen, maar die laat zich niet sturen, dus onderliggend blijft je lichaam een dag /nachtritme houden, met bijbehorende insuline spiegels op bepaalde momenten van de dag? Dus ik bedoel, of je hormooncyclus, daaronderliggend, hoe dat werkt? Ik weet het niet goed uit te leggen :P .

Wilde kijken wat de oestrogeen met mijn algeheel welbevinden zou doen, psychisch en fysiek, maar voel me er niet goed bij. Kan niet aangeven waarom eigenlijk, gewoon een gevoel. Er zijn factoren waardoor ik niet weet of het toe te schrijven is aan de pil. Wellicht is het ook te vroeg om er iets van te zeggen, maar voor nu toch maar stoppen.


Het is wel intrigerend hoe zoeen pil een heel hormoonhuishouden en cyclus stuurt. Het kan niet alles sturen. Bijvoorbeeld dat luteiniserend hormoon, wat doet die in de tussen tijd?
En verder, het is geen schijnzwanger, want er ontbreken veel processen die bij een echte zwangerschap wel aanwezig zijn. Bepaalde hormoonproducties. Is het heel simpel te benaderen, er zijn veel dingen in het lichaam die met elkaar samenhangen, maar soms kunnen dingen goed gescheiden van elkaar benaderd worden?

:P
Honestly, ik voel me veel beter zonder die extra hormonen in mijn lichaam. Ik vind dat er veel te makkelijk met de pil begonnen zonder alle ins en outs te weten.

Na veel onderzoek te hebben gepleegd ben ik al helemaal blij dat ik die troep niet meer tot mij in neem.
  Vis een optie? zondag 14 augustus 2011 @ 18:08:41 #5
70532 loveli
N
pi_100721339
Welke tweede generatiepil? Met ethinylestradiol/levonorgestrel?

Geen idee wat je met verlengd oestrogeen bedoelt, heb bij de rest van je post ook een beetje het idee dat je een andere taal spreekt.

Werking pil: het progestageen remt groei slijmvlies en rijping van eicel, het oestrogeen bevorderd aanmaak slijmvlies. Oestrogeen zorgt juist voor aanmaak van slijmvlies.

Normaal gesproken wordt het oestrogeengehalte door de hypofyse geregeld, wanneer je oestrogeenspiegel boven een bepaald niveau is, zal je hypofyse de aanmaak van eigen oestrogeen willen remmen. Wanneer je hormoonspiegel na het stoppen met de pil weer daalt, regelt je hypofyse het weer verder.

Wat luteiniserend hormoon tijdens een pilcylus doet weet ik niet, maar tijdens een pilcyclus kan wel een eitje beginnen te rijpen (stopweek). Alleen omdat er daarna weer hormonen genomen worden, rijpt het nooit lang genoeg. Daarom gok ik dat het iig tijdens de stopweek wordt geproduceerd.

Verder interessant: vetweefsel kan ook oestrogeen produceren.

Zelf slik ik geen hormonen, ik lees er alleen over.
crap in = crap out
pi_100724310
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:04 schreef Eensch het volgende:
Met als laatste post:

Ik wil stoppen met de pil die ik nu net begonnen ben met slikken. Moet nog 7 dagen. Nu vraag ik me af wat voor invloed het heeft op je cyclus/ lijf als ik nu stop? Het is zeker beter voor je hormonen om deze strip af te maken? Wat voor invloed heeft het op je lichaam als je nu stopt? en als je dus na de laatste strip stopt? Denkt het lichaam dan , o we kunnen weer als voorheen doen, we gaan nu beginnen met een eicelfabricage of moet het eerst bijkomen en dan volgt het nieuwe ritme een maand later? Wat wordt er dan eigenlijk allemaal afgestoten door je lichaam, aangezien er geen eicel, maar wel baarmoederslijmvlies, maar waarom dan niet meer (het wordt toch dikker onder invloed van de pil? En als mensen de pil doorslikken, waar blijft dan dat baarmoederslijmvlies, dat moet toch een keer afgestoten worden?

Maar terugkomend op de belangrijkste: Maakt het weinig uit? Dat je lichaam zowiezo moet bijkomen? Het liefst stop ik er nu mee namelijk.
Ik stopte wel meteen omdat ik van microgynon 30 hoofdpijn kreeg en volgens de arts moest ik 3 maanden wennen maar dat had ik er niet voor over. Mijn menstruatie is toen 2 maanden uitgebleven en mn huid werd ietsje slechter, ik bloed nu heviger en ben weer wat onregelmatig mja.. wat ik heb ervaren is ongesteld worden altijd kut, aan de pil of niet
pi_100750249
@Naughtybun; ben het met je eensch. Het zit ingebakken in de cultuur als zijnde simpel een vorm van anticonceptie of tegen de menstruatieklachten, maar het zijn wel hormonen die mensen jarenlang tot zich nemen en heel je lichaam functioneert op de samenwerking van hormonen. Het kan niet anders dan lange termijn effecten hebben. Weinig onderzoek op dat gebied, terwijl het nu toch wel wat generaties in zwang is.

@loveli; dank voor je antwoord.

@Sofia; hoe lang duurde het voor je huid weer normaal was? Ik heb door de pil ook last van een hoofdpijn. Een zwaar hoofd. En mijn huid is juist minder mooi, meer talgproductie lijkt het.
pi_100753474
Ik zit nu 5 maanden aan de yaz24+4 op zich bevalt het prima, weinig klachten ervan, in tegenstelling tot alle anderen vormen die ik geprobeerd heb, De pil is de enige optie nog voor mij, dus dan het liefst 1 waar ik weinig last van heb, Het enige minpunt van deze pil vind ik de onregelmatigheid, Je hebt 4 stopdagen, en daarin moet je ongesteld worden, maar mijn lijf reageert daar niet op en ik wordt dus vaak pas ongesteld als ik al weer 3 dagen slik! Daar word ik wel een beetje moe van, ga het eens overleggen met de huisarts, En doorslikken is geen optie want daar komt het ook gewoon dwars doorheen!
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:35 #9
70532 loveli
N
pi_100763574
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef Eensch het volgende:
@Naughtybun; ben het met je eensch. Het zit ingebakken in de cultuur als zijnde simpel een vorm van anticonceptie of tegen de menstruatieklachten, maar het zijn wel hormonen die mensen jarenlang tot zich nemen en heel je lichaam functioneert op de samenwerking van hormonen. Het kan niet anders dan lange termijn effecten hebben. Weinig onderzoek op dat gebied, terwijl het nu toch wel wat generaties in zwang is.
Het beinvloed partnerkeuze, heeft invloed op ontwikkelen van bepaalde soorten van kanker (zowel positief als negatief), invloed op kwaliteit baarmoederslijmvlies, humeur, ... En het komt in oppervlaktewater, waardoor vissen dubbele geslachtskenmerken hebben.
quote:
@loveli; dank voor je antwoord.

@Sofia; hoe lang duurde het voor je huid weer normaal was? Ik heb door de pil ook last van een hoofdpijn. Een zwaar hoofd. En mijn huid is juist minder mooi, meer talgproductie lijkt het.
Tweede generatiepil (ik neem aan dat het progestageen levonorgestrel is) heeft een licht androgene werking. Deze pil wordt altijd als eerste voorgeschreven (protocol) omdat hierbij het risico op trombose het laagst is. Effect op het libido is ook niet schokkend, bij bepaalde pillen kan het libido verminderen (word je ook niet zwanger).
crap in = crap out
pi_100771606
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:50 schreef Eensch het volgende:


@Sofia; hoe lang duurde het voor je huid weer normaal was? Ik heb door de pil ook last van een hoofdpijn. Een zwaar hoofd. En mijn huid is juist minder mooi, meer talgproductie lijkt het.
Ik heb nog steeds kleine pukkeltjes op mn hals maar die zie je niet echt en op mn gezicht krijg ik ze wat sneller dan toen ik nog aan de pil was maar het valt wel mee en als jij juist een slechtere huid hebt door de pil krijg je er misschien niet eens last van als je stopt.

Ja die hoofdpijn is echt vreselijk, toen ik migraine kreeg stopte ik maar want dat was echt niet leuk meer :P
pi_100787735
ok een vraagje.
Ik slik dus de pil al een poosje. Vorige maand(eind vd maand) zijn we op vakantie geweest, precies in mijn stopweek. Net goed genoeg berekend dat de eerste 3 dagen van de vakantie de laatste dagen van bloeding zouden zijn. Klopte ook wel, maar de bloeding kwam pas 5 dagen na het stoppen op gang.
En ben zoals het hoort op tijd weer gaan slikken, maar sinds dat moment verlies ik een beetje bruinig slijm, niet veel..soms te weinig voor een inlegkruisje maar soms ietsjes meer.
Maar nu ben ik bijna aan het eind van de strip en ben ik aan het denken aan het gewoon doorslikken, maar bestaat er dan de kans dat ik zeg maar slijm blijf afscheiden?
Of stopt dat vanzelf wel weer?
pi_100796547
cafpow dat heb ik ook een keer gehad, mij werd toen aangeraden om toch een stopweek te doen zodat je lijf zeg maar kan resetten! en na de stopweek pakte mijn lijf het inderdaad weer gewoon op!
S. 2014
J. 2016
pi_101443367
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
cafpow dat heb ik ook een keer gehad, mij werd toen aangeraden om toch een stopweek te doen zodat je lijf zeg maar kan resetten! en na de stopweek pakte mijn lijf het inderdaad weer gewoon op!
ik heb het er nog met de ha over gehad en die zei bij mij het tegenovergesltede. Maar goed, nu is het dus minder.
Maar door allerlei omstandigheden neem ik de pil heel onregelmatig in, de ene dag om 11 uur 's nachts(normale tijd) en de andere keer om 10 's ochtends dan weer om 12 uur 's nachts..want ik vergeet het bijna constant.
Kan dit eigenlijk je stemming op negatieve wijze beinvloeden? Want ik heb nu heel veel stemmingsschommelingen die ik voorheen niet had..en er gebeurd wel veel nu en mijn leventje ligt een beetje overhoop maar volgens mij moet er toch iets meer zijn :) Want de schommelingen zijn wel beetje extreem |:(
  donderdag 1 september 2011 @ 13:26:07 #14
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_101446335
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:38 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik heb het er nog met de ha over gehad en die zei bij mij het tegenovergesltede. Maar goed, nu is het dus minder.
Maar door allerlei omstandigheden neem ik de pil heel onregelmatig in, de ene dag om 11 uur 's nachts(normale tijd) en de andere keer om 10 's ochtends dan weer om 12 uur 's nachts..want ik vergeet het bijna constant.
Kan dit eigenlijk je stemming op negatieve wijze beinvloeden? Want ik heb nu heel veel stemmingsschommelingen die ik voorheen niet had..en er gebeurd wel veel nu en mijn leventje ligt een beetje overhoop maar volgens mij moet er toch iets meer zijn :) Want de schommelingen zijn wel beetje extreem |:(
Stemmingswisselingen kunnen ook gewoon door de pil zelf komen, en dat je 'm niet consequent om ongeveer dezelfde tijd slikt helpt idd ook niet... :) Hoe lang slik je deze pil al?
Ik heb ook heel veel soorten hormonale anticonceptie uitgeprobeerd voordat ik er eentje had die mijn stemming niet zo beïnvloedde, helaas is het gewoon uittesten want het verschilt nogal van persoon tot persoon.. ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:37:32 #15
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101446646
Ik slik sinds een jaar of 7 microgynon 30, vrijwel nooit geen problemen. Slik altijd 2 stripjes, een stopweek en daarna weer een stopweek.

Zo ook nu. 2 stripjes geslikt, stopweek waarin ik ongesteld werd en begonnen met een nieuwe strip. Nu na het slikken van 8 pilletjes op m'n nieuwe strip ineens weer ongesteld geworden. Geen pil vergeten, geen diaree of overgegeven. Hoe kan dat? Dat ik binnen 2,5 week los van elkaar 2 keer ongesteld word?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  Vis een optie? donderdag 1 september 2011 @ 13:44:08 #16
70532 loveli
N
pi_101446870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:37 schreef Purdey het volgende:
Ik slik sinds een jaar of 7 microgynon 30, vrijwel nooit geen problemen. Slik altijd 2 stripjes, een stopweek en daarna weer een stopweek.

Zo ook nu. 2 stripjes geslikt, stopweek waarin ik ongesteld werd en begonnen met een nieuwe strip. Nu na het slikken van 8 pilletjes op m'n nieuwe strip ineens weer ongesteld geworden. Geen pil vergeten, geen diaree of overgegeven. Hoe kan dat? Dat ik binnen 2,5 week los van elkaar 2 keer ongesteld word?
Veranderende hormoonbalans? Het komt vaker voor dat na jarenprobleemloos slikken een gebruikster opeens anders reageert. Gezien je profiel zou je je werkgever om advies kunnen vragen ;)
crap in = crap out
  donderdag 1 september 2011 @ 13:48:41 #17
251095 Purdey
Better off alone..
pi_101447011
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Veranderende hormoonbalans? Het komt vaker voor dat na jarenprobleemloos slikken een gebruikster opeens anders reageert. Gezien je profiel zou je je werkgever om advies kunnen vragen ;)
Nou, mijn werkgever zit in de Horeca, waar ik ook werk. Dus mits een veranderende hormoonbalans kan worden verholpen met een fust bier, denk ik niet dat hij een oplossing heeft ;)

Hoe dan ook, even aanzien. Als het vaker gaat gebeuren, of deze menstruatie lang aanhoudt, ga ik even langs de HA :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_101449636
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:26 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Stemmingswisselingen kunnen ook gewoon door de pil zelf komen, en dat je 'm niet consequent om ongeveer dezelfde tijd slikt helpt idd ook niet... :) Hoe lang slik je deze pil al?
Ik heb ook heel veel soorten hormonale anticonceptie uitgeprobeerd voordat ik er eentje had die mijn stemming niet zo beïnvloedde, helaas is het gewoon uittesten want het verschilt nogal van persoon tot persoon.. ;)
Ik ga vanaf volgende week de tijd waarop ik hem inneem wijzigen naar bij het opstaan hopelijk werkt dat beter..
Maar ik slik deze pil al ruim een half jaar(richting de 8/9 maanden) :)
  donderdag 1 september 2011 @ 15:39:46 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_101450342
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:15 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik ga vanaf volgende week de tijd waarop ik hem inneem wijzigen naar bij het opstaan hopelijk werkt dat beter..
Maar ik slik deze pil al ruim een half jaar(richting de 8/9 maanden) :)
Goed plan ^O^ Ah, ja, nouja, wat hierboven gezegd wordt; het kan ook na een tijd komen dat je ineens last krijgt. Heb het zelf ook gehad -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_101506482
4 jaar de pil geslikt, 3 maanden geleden gestopt en nu wil ik weer een andere pil. Ik weet niet precies hoe ik dat ga doen want ik was er juist mee gestopt vanwege de nare bijwerkingen maar ik wil gewoon een voorbehoedsmiddel en af en toe mijn ongesteldheid overslaan... :/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101506655
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef Tamashii het volgende:
4 jaar de pil geslikt, 3 maanden geleden gestopt en nu wil ik weer een andere pil. Ik weet niet precies hoe ik dat ga doen want ik was er juist mee gestopt vanwege de nare bijwerkingen maar ik wil gewoon een voorbehoedsmiddel en af en toe mijn ongesteldheid overslaan... :/
Een spiraaltje misschien? of een nuvaring? Hoor ik ook goede verhalen over, Met spiraal heb ik wel ervaringen, met ring niet maar dat was om persoonlijke redenen geen optie!

Ik gebruik nu de yaz24+4 en op zich ben ik daar wel tevreden over, ik heb weinig last van bijwerkingen, en voor mij is dit het beste van het slechtste, Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen hormonen, maar ik wilde ook niet alleen op condoom vertrouwen.
S. 2014
J. 2016
pi_101507321
Nee ik zou echt nooit iets in me laten willen zetten, dan nog liever de prikpil. Ik had dus ook de Yaz maar daar kreeg ik stemmingswisselingen van, mijn buikklachten gingen gewoon door en ga zo maar door. Dus eigenlijk wil ik wat anders, maar ik heb er daarvoor ook al 4 verschillende gehad.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101508443
dan heb je ook nog een pleister geloof ik?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mezelf er verder nooit heel erg in verdiept heb omdat het vanwege mijn hormoon overgevoeligheid afgeraden wordt, eigenlijk alle anticonceptie, maarja na 3x een gescheurd condoom durf ik daar niet alleen op te rekenen!, Daarom leek een koperspiraal mij ook de ideale oplossing, tot mijn lijf besloot om dat kreng niet te willen! En het ging afstoten met alle ontstekingen vandien, Dus nu de yazz en dat is de beste van de slechtste voor mij!

"Voordeel" van dit alles is dat als mijn vriend en ik kinderen mogen krijgen, en wij vinden dat ons gezin compleet is, mag ik mij direct melden bij de gyn om de boel af te laten sluiten
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? zaterdag 3 september 2011 @ 00:05:35 #24
70532 loveli
N
pi_101513670
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:09 schreef Tamashii het volgende:
Nee ik zou echt nooit iets in me laten willen zetten, dan nog liever de prikpil. Ik had dus ook de Yaz maar daar kreeg ik stemmingswisselingen van, mijn buikklachten gingen gewoon door en ga zo maar door. Dus eigenlijk wil ik wat anders, maar ik heb er daarvoor ook al 4 verschillende gehad.
Welke heb je gehad?

En tien keer liever een spiraal dan de prikpil. Als je daar slecht op reageert, duurt het een eeuwigheid voor het uit je systeem is. Wat zeg ik? Honderd keer liever een rpiraaltje.
crap in = crap out
pi_101513875
Microgynon 20 en 30, nog iets, Yasmin en Yaz nu ruim een jaar gehad en 2 maanden geleden geloof ik gestopt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? zaterdag 3 september 2011 @ 01:18:07 #26
70532 loveli
N
pi_101516541
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:09 schreef Tamashii het volgende:
Microgynon 20 en 30, nog iets, Yasmin en Yaz nu ruim een jaar gehad en 2 maanden geleden geloof ik gestopt.
Vier pillen, maar 2 verschillende samenstellingen/hormonen.

Misschien is de Cerazette iets voor je? Die is zonder oestrogeen.
crap in = crap out
pi_101540630
trouwens een vraagje. Ik wil dus vanaf maandag de pil gewoon 's ochtends bij het opstaan innemen(tussen 8 en 10 's ochtends), nu neem ik hem nog rond 12 uur 's nachts in, hoe moet ik het dan doen om hem maandag in te nemen.
ZOndagavond overslaan en maandagochtend innemen en dan dinsdagochtend of zondagnacht en dan maandag of dinsdagavond.
Ik wil eigenlijk wachten tot het einde van deze strip..maar aangezien ik nog meer dan een halve strip overheb wil ik zsm. naar een regelmatige inname overstappen..
  Vis een optie? zondag 4 september 2011 @ 00:20:01 #28
70532 loveli
N
pi_101540930
Zorgen dat er minder dan 36 uur tussen zit.
crap in = crap out
pi_101889865
Ben bij de huisarts geweest en nadat ze me de nuvaring en koperspiraal had aangeraden, zei ze dat ik dan het best toch weer microgynon 30 kon nemen.

Dus die heb ik nu. Maar zal ik nu beginnen, of de eerste dag van de stopweek. Zij zei dat het niet uitmaakte namelijk...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? dinsdag 13 september 2011 @ 09:06:12 #30
70532 loveli
N
pi_101890166
Wanneer jij wilt dus. Waarom toch weer de M30 terwijl je daar eerder mee gestopt was?
crap in = crap out
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:28:21 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_101905086
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:46 schreef Tamashii het volgende:
Ben bij de huisarts geweest en nadat ze me de nuvaring en koperspiraal had aangeraden, zei ze dat ik dan het best toch weer microgynon 30 kon nemen.

Dus die heb ik nu. Maar zal ik nu beginnen, of de eerste dag van de stopweek. Zij zei dat het niet uitmaakte namelijk...
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:06 schreef loveli het volgende:
Wanneer jij wilt dus. Waarom toch weer de M30 terwijl je daar eerder mee gestopt was?
Idd ja -O-
Cerazetten werkt bij mij echt super tegen mn stemmingswisselingen, ben er superblij mee wat dat betreft :Y :D Waarom niet proberen? Ik weet dat huisartsen moeilijk doen, deed die van mij ook bij deze ("deze kan ik alleen voorschrijven voor vrouwen met borstvoeding!!"). Uh. No. :') Mijn moeder heeft 'm vroeger ook geslikt en was ook heel fijn voor haar. Dat zei ik ook, en uiteindelijk gaf ze toe. Gelukkig. :6
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_101906360
Nja, als dit niet werkt ga ik dat zeker proberen. Maar mss was ik toen iets te vroeg enzovoort, zal wel kijken!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 22 september 2011 @ 21:04:21 #33
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_102275075
Nou, ik ben weer terug op de gewone microgynon (maar dan niet het merk maar de 'goedkope' variant, waar je dan alsnog 14 euro voor 3 maanden voor mag neertellen :? }:|) want de cerazette was toch niks. Qua stemming was het super, voelde me enorm goed, maar mn huid.. wat een drama. Nog nooit zulke acne gehad, afgelopen weken bereikte het een hoogtepunt, één en al kraters op mn gezicht ;( Besproken met mn huisarts en die adviseerde toch (als eerste stap) om weer over te gaan naar de gewone pil. Ik opperde de Diane35 nog, maar dat vond zij met een kanon op een mug schieten, ze zei dat dat het nieuwste inzicht was. Nouja.
Ik kijk even hoe het gaat, als het na 3 maanden niet beter is of ik voel me er gewoon niet prettig bij qua stemming dan kap ik er helemaal mee. -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? vrijdag 23 september 2011 @ 01:05:08 #34
70532 loveli
N
pi_102286783
quote:
13s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:04 schreef Enfermera het volgende:
Nou, ik ben weer terug op de gewone microgynon (maar dan niet het merk maar de 'goedkope' variant, waar je dan alsnog 14 euro voor 3 maanden voor mag neertellen :? }:|) want de cerazette was toch niks. Qua stemming was het super, voelde me enorm goed, maar mn huid.. wat een drama. Nog nooit zulke acne gehad, afgelopen weken bereikte het een hoogtepunt, één en al kraters op mn gezicht ;( Besproken met mn huisarts en die adviseerde toch (als eerste stap) om weer over te gaan naar de gewone pil. Ik opperde de Diane35 nog, maar dat vond zij met een kanon op een mug schieten, ze zei dat dat het nieuwste inzicht was. Nouja.
Ik kijk even hoe het gaat, als het na 3 maanden niet beter is of ik voel me er gewoon niet prettig bij qua stemming dan kap ik er helemaal mee. -O-
Je huisarts heeft gelijk, de Diane is een medicijn tegen acne en geen ac-pil met prettige werking voor je huid. Voor je stemming is de Diane ook geen goede optie.

De Microgynon is niet het beste alternatief als je huidproblemen hebt, het oestrogeen is welliswaar goed voor de huid, maar het progestageen (levonorgestrel) heeft een licht androgene werking en daar zou je meer klachten van kunnen krijgen.

Mercilon/Marvelon = een goed alternatief als je last hebt van je huid, de trombosekans ligt wat hoger dan bij Microgynon en dat is de reden dat M30 het liefst wordt voorgeschreven. Yasmin/Yaz is ook een optie.
crap in = crap out
pi_102875199
Jeetje.

Ik ben nu al 8 dagen ongesteld. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid netjes begonnen met de pil, waardoor ik zelfs hoopte dat het binnen een paar dagen afgelopen zou zijn en nu gewoon fucking acht dagen. Ik word helemaal gek en het is zondag op dit moment. Maar ik kom al zo vaak bij de dokter dat ik gisteren zoiets had van; het zal wel normaal zijn om de eerste keer een week ongesteld te zijn, maar morgen zou het dan 9 dagen zijn en dan ga ik wel bellen... Maar meerdere mensen ervaring hiermee? Heb dus de microgynon 30. :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102878059
toen ik weer begon met mycrogynon ben ik 14 dagen ongesteld geweest, schijnt niet abnormaal te zijn!
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 oktober 2011 @ 21:17:15 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_102891145
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 01:05 schreef loveli het volgende:

[..]

Je huisarts heeft gelijk, de Diane is een medicijn tegen acne en geen ac-pil met prettige werking voor je huid. Voor je stemming is de Diane ook geen goede optie.

De Microgynon is niet het beste alternatief als je huidproblemen hebt, het oestrogeen is welliswaar goed voor de huid, maar het progestageen (levonorgestrel) heeft een licht androgene werking en daar zou je meer klachten van kunnen krijgen.

Mercilon/Marvelon = een goed alternatief als je last hebt van je huid, de trombosekans ligt wat hoger dan bij Microgynon en dat is de reden dat M30 het liefst wordt voorgeschreven. Yasmin/Yaz is ook een optie.
Nou, ik ben er inmiddels na 5 dagen helemaal mee gestopt :') Ik was echt totaal niet mezelf, wat ik al verwachtte. Nu heerlijk bevrijd van al de synthetische hormonen en voel me heerlijk O+ Mn huid is ook enorm opgeknapt.
Yasmin heb ik ook al gebruikt, dat was ook niks (qua stemming). Dus nouja. :+ lekker niks. :P
quote:
13s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:55 schreef Tamashii het volgende:
Jeetje.

Ik ben nu al 8 dagen ongesteld. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid netjes begonnen met de pil, waardoor ik zelfs hoopte dat het binnen een paar dagen afgelopen zou zijn en nu gewoon fucking acht dagen. Ik word helemaal gek en het is zondag op dit moment. Maar ik kom al zo vaak bij de dokter dat ik gisteren zoiets had van; het zal wel normaal zijn om de eerste keer een week ongesteld te zijn, maar morgen zou het dan 9 dagen zijn en dan ga ik wel bellen... Maar meerdere mensen ervaring hiermee? Heb dus de microgynon 30. :')
Je lichaam moet toch wennen aan die hormonen, er staat 3 maanden voor dat je lichaam er aan moet wennen :) En ik gok niet dat je zo lang ongesteld bent :+ (hoop ik althans), maar geef het idd ff 3 maanden, als je dat zolang volhoudt :P ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_102892580
Wow.

Ik denk dat ik gek word als ik dit nog een tijd moet doorgaan. :(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_102898550
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 21:35 schreef Tamashii het volgende:
Wow.

Ik denk dat ik gek word als ik dit nog een tijd moet doorgaan. :(
Gelukkig wordt je niet zo snel gek :Y)

Ik ben een paar maanden terug over gegaan op de yaz24+4 ik ben eigenlijk heel overgevoelig voor hormonen, en daarom had ik ook een spiraal maar dat ging enorm mis, een ring wil ik niet en een pil pleister of zo'n staafje mag ik niet, dus de yazz is voor mij de beste van de slechtste, en op zich heb ik weinig klachten zoals hoofdpijn en moeheid enz, maar ik ben wordt soms simpel van de cyclus, ik heb 2 maanden dat het klopt en dan weer 1 maand dat ik af en aan de hele maand ongesteld ben,maar goed kindjes wil ik wel graag maar is nog niet handig, dus we houden het nog maar vol :7
S. 2014
J. 2016
pi_102900871
@Tamshii, ik heb die pil ook. En de eerste was ik 9 dagen echt ongesteld, en daarna gewoon wat gekleurd slijmverlies. Maar is volgens mijn huisarts vrij normaal..maar als het tijdens de 2e strip blijft doorgaan, dan is er wel iets niet ok. :)
pi_102901992
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:35 schreef cafpow het volgende:
@Tamshii, ik heb die pil ook. En de eerste was ik 9 dagen echt ongesteld, en daarna gewoon wat gekleurd slijmverlies. Maar is volgens mijn huisarts vrij normaal..maar als het tijdens de 2e strip blijft doorgaan, dan is er wel iets niet ok. :)
Thanks! Ik dacht echt dat het niet helemaal goed ging. Heb deze pil namelijk al eerder gehad nadat ik begon met microgynon 20, toen volgens mij geen last gehad maar toen was ik ook 14/15. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:19:43 #42
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102953435
:W Er zit een kans in dat mijn ziekte veroorzaakt word door de pil. Nu wil ik hier dus vanaf maar weet niet goed wat ik nu moet kiezen.
Een andere pil durf ik niet want daar zitten nog steeds hormonen in dus dat lijkt me weinig nut hebben. Nu heb ik wel gehoord van het hormoonvrije spiraaltje maar buitenom het feit dat het me sowieso een eng idee lijkt om iets in je te hebben ik ook heel veel negatieve verhalen hoor hierover. Iemand een tip?
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:44:59 #43
70532 loveli
N
pi_102954423
Welke ziekte als ik vragen mag? Of anders: ligt het aan oestrogenen of progestagenen?

Als het aan oestrogeen ligt: iets met alleen progestageen. Cerazette (pil), Mirena (hormoonhoudend spiraaltje) of implanon (staafje met progestageen).

Ligt het aan het progestageen, dan kun je voor verschillende methodes kiezen of een combinatie ervan. De 'simpelste': het koperspiraaltje. Dat is in verschillende vormen te krijgen, de Gynefix lijkt het spiraaltje te zijn die door zijn vorm voor zo min mogelijk klachten zorgt. Alle andere spiraaltjes zijn t-vormig, de Gynefix wordt bovenin de baarmoeder geprikt en heeft geen plastic frame wat de baarmoeder verder irriteert.
Vaak hebben vrouwen met een koperspiraaltje wat heftigere bloedingen. Sowieso zijn bloedingen zonder hormonen heftiger dan met hormonen, want hormonen remmen de opbouw van slijmvlies.

Afhankelijk van hoe betrouwbaar het moet zijn zou je ook periodieke onthouding kunnen combineren met condooms. Er zijn verschillende natuurlijke methodes die je kunt combineren, waardoor de betrouwbaarheid stijgt. Als je temperatuur + slijm + controle van de baarmoedermond combineert, is het relatief betrouwbaar.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:46:47 #44
70532 loveli
N
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:54:44 #45
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102954764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:44 schreef loveli het volgende:
Welke ziekte als ik vragen mag? Of anders: ligt het aan oestrogenen of progestagenen?

Als het aan oestrogeen ligt: iets met alleen progestageen. Cerazette (pil), Mirena (hormoonhoudend spiraaltje) of implanon (staafje met progestageen).

Ligt het aan het progestageen, dan kun je voor verschillende methodes kiezen of een combinatie ervan. De 'simpelste': het koperspiraaltje. Dat is in verschillende vormen te krijgen, de Gynefix lijkt het spiraaltje te zijn die door zijn vorm voor zo min mogelijk klachten zorgt. Alle andere spiraaltjes zijn t-vormig, de Gynefix wordt bovenin de baarmoeder geprikt en heeft geen plastic frame wat de baarmoeder verder irriteert.
Vaak hebben vrouwen met een koperspiraaltje wat heftigere bloedingen. Sowieso zijn bloedingen zonder hormonen heftiger dan met hormonen, want hormonen remmen de opbouw van slijmvlies.

Afhankelijk van hoe betrouwbaar het moet zijn zou je ook periodieke onthouding kunnen combineren met condooms. Er zijn verschillende natuurlijke methodes die je kunt combineren, waardoor de betrouwbaarheid stijgt. Als je temperatuur + slijm + controle van de baarmoedermond combineert, is het relatief betrouwbaar.
vasculitis, maar het is niet zeker dat het door de pil komt, maar het kan door medicijnen veroorzaakt worden en dat is het enige wat ik slik. Ik ben er al eens eerder mee gestopt om te kijken of het hielp maar ik ben bang dat die periode te kort was. Ik weet dus ook niet aan welke stof het dan zou liggen, het konden nl alle medicijnen zijn, en dat ik dan gewoon een soort allergie gevormd heb wat zich uit in vasculitis.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_102954939
onthouding is een optie of een koperspiraal of een laag gedoseerde pil, ik heb zelf een koperspiraal gehad en zolang het duurde had ik geen last van extreme bloedingen of veel pijn, en vriend voelde hem ook niet, jammer dat mijn lijf hem uiteindelijk niet accepteerde want ik vond het verder ideaal!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:01:01 #47
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_102954989
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
onthouding is een optie of een koperspiraal of een laag gedoseerde pil, ik heb zelf een koperspiraal gehad en zolang het duurde had ik geen last van extreme bloedingen of veel pijn, en vriend voelde hem ook niet, jammer dat mijn lijf hem uiteindelijk niet accepteerde want ik vond het verder ideaal!
Onthouding? Neh geen optie ;)
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_102956115
Welke is nou het meest betrouwbaar, prikpil, hormoonspiraaltje of hormoonstaafje? :?

Op de site www.anticonceptiemethoden.nl staan verschillende dingen namelijk, ze spreken zichzelf tegen namelijk.

Prikpil:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=65
Theorie: minder dan 0,03% wordt zwanger
Praktijk: 0,03-0,6% wordt zwanger

Hormoonspiraaltje:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=67
Theorie & praktijk: 0,1 - 0,2% wordt zwanger.

Hormoonstaafje:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=68
Theorie: 0% wordt zwanger
Praktijk: onbekend, maar geschat wordt dat 0-3% zwanger wordt. Er zijn namelijk een paar vrouwen zwanger geworden ondanks het staafje.

Maar dan op dezelfde site:
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=52

Daar staat;
prikpil:
0,3% theorie
0,3-0,8% praktijk

hormoonstaafje:
0% theorie
0-0,3% praktijk

hormoonspiraaltje:
0,01% theorie
0,015% praktijk

WTF? :(

En sowieso, is bijvoorbeeld 1% kans op zwangerschap niet ontzettend veel? ik voel em al aankomen, hoor ik net bij die ene procent
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:35:56 #49
70532 loveli
N
pi_102956362
Ligt er maar net aan welke bron wordt gebruikt, de ene steekproefpopulatie is de andere niet.

Iedereen die aan sex doet mag zich ervan bewust zijn dat geen enkele methode 100% bescherming biedt tegen zwangerschap. En dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee.
crap in = crap out
pi_102956976
Ja klopt, maar vind ik het een beetje dom van die site dat ze verschillende dingen neerzetten..
En wat bedoel je met die verantwoordelijkheid?
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:57:41 #51
70532 loveli
N
pi_102957308
Zwangerschap kan het gevolg zijn van sex. Kun je niet met die verantwoordelijkheid omgaan, doe dan niet aan sex ;)
crap in = crap out
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:39:42 #52
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_102966990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:57 schreef loveli het volgende:
Zwangerschap kan het gevolg zijn van sex. Kun je niet met die verantwoordelijkheid omgaan, doe dan niet aan sex ;)
Wauw. Dat is echt het grootste non-argument van de eeuw. :') Stel dat je geen kinderen wilt in je leven, dan hoef je ook maar gelijk geen sex te hebben? Kom op zeg, ik dacht dat we die jaren '50 mentaliteit van de vorige eeuw wel voorbij waren. :|W
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:08:05 #53
70532 loveli
N
pi_102968699
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:39 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Wauw. Dat is echt het grootste non-argument van de eeuw. :') Stel dat je geen kinderen wilt in je leven, dan hoef je ook maar gelijk geen sex te hebben? Kom op zeg, ik dacht dat we die jaren '50 mentaliteit van de vorige eeuw wel voorbij waren. :|W
Begrijpend lezen is niet je beste punt.

Zoveel mensen doen maar raak zonder erbij stil te staan dat een zwangerschap een reele mogelijkheid is. Kom je in zo'n situatie, dan moet je keuzes maken en daarbij komt verantwoordelijkheid kijken. Niets in het leven is 100% zeker, ook niet anti-conceptie. Het siert mensen als ze vooraf nadenken over eventuele gevolgen van hun acties.
crap in = crap out
pi_103299367
Ik wil mijn menstruatie met 2 dagen vervroegen (ik slik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel).
Kan ik gewoon 2 dagen eerder stoppen met de pil innemen en dan precies een week later beginnen met een nieuwe strip? En ben ik dan altijd beschermd?
pi_103301362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:37 schreef Jessy_A het volgende:
Ik wil mijn menstruatie met 2 dagen vervroegen (ik slik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel).
Kan ik gewoon 2 dagen eerder stoppen met de pil innemen en dan precies een week later beginnen met een nieuwe strip? En ben ik dan altijd beschermd?
:Y Zolang je maar oplet dat je de stopweek niet verlengt, en er dus maximaal 7?? dagen op na houdt, ( ik heb maar 3 dagen stopweek en weet even niet meer uit mijn hoofd hoelang hij anders was, maar volgens mij een week toch?
S. 2014
J. 2016
pi_103301746
Omg, kan iemand me helpen?

Heb microgynon 30, nu al de hele pil reeks ongestelt sinds ik vorige maand begonnen ben. Moet ik nu doorslikken, 5 dagen wachten of wat moet ik doen? :/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_103302806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:15 schreef Tamashii het volgende:
Omg, kan iemand me helpen?

Heb microgynon 30, nu al de hele pil reeks ongestelt sinds ik vorige maand begonnen ben. Moet ik nu doorslikken, 5 dagen wachten of wat moet ik doen? :/
Ik zou zeggen bel je huisarts of apotheek ;)
pi_103304415
Ja, dat ga ik morgn ook doen. Maar tot die tijd? Ervaringen van andere enzo, daar is dit topic toch voor? Of is Fok alleen een doorverwijshoek? :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? woensdag 19 oktober 2011 @ 23:10:00 #59
70532 loveli
N
pi_103305233
Beste lijkt me om even een stopweek in te lassen en dan weer te beginnen met een nieuwe strip. Na 1 strip is het te kort om te zeggen dat deze pil ongeschikt voor jou is, maar lastig is het zeker. Vorige keren dat je de microgynon slikte had je geen last van doorbraakbloedingen?

Wanneer ben je begonnen? Op de eerste dag van je menstruatie of later? Indien later, dan kan dat ermee te maken hebben.
crap in = crap out
pi_103305362
Eerste dag van de menstruatie. :o daarom vind ik het zo stom.

De vorige keer is echt 4 jaar geleden dus dat weet ik niet meer. :/
Maar hoe lang duurt ook al weer een stopweek? 5 dagen ofzo?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? woensdag 19 oktober 2011 @ 23:12:52 #61
70532 loveli
N
pi_103305438
week = 7 dagen ;)
crap in = crap out
pi_103305727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:12 schreef loveli het volgende:
week = 7 dagen ;)
bij microgynon wel ja, maar ik heb een stop"week" van 3 dagen ;)
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? woensdag 19 oktober 2011 @ 23:19:30 #63
70532 loveli
N
pi_103305901
Een doorbraakbloeding kan 2 oorzaken hebben. Of het slijmvlies wordt niet in stand gehouden, of het is te dun. Bij de combinatiepil (m30 is een combinatiepil, zowel oestrogeen als progestageen) bouw je minder slijmvlies op dan tijdens een normale cyclus. Oestrogeen bouwt het op, progestageen zorgt ervoor dat het niet wordt afgebroken. Lukt dat niet, dan heb je kans op spotting (tussentijds bloedverlies) .

Bij de pillen met alleen progestageen kan het zijn dat het slijmvlies zo dun wordt, dat er spotting optreedt.

Mijn glazen bol zegt niet hoe het bij jou zit. Als je nu een stopweek doet, wordt in principe het aanwezige slijmvlies afgebroken. Begin je dan weer met een nieuwe strip, dan zou je een periode moeten krijgen waarin netjes wat slijmvlies wordt opgebouwd, dat stand houdt tot de volgende stopweek. Zonder tussentijds bloedverlies.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 19 oktober 2011 @ 23:20:01 #64
70532 loveli
N
pi_103305926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

bij microgynon wel ja, maar ik heb een stop"week" van 3 dagen ;)
? Welke pil heb je dan?
crap in = crap out
pi_103306612
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:57 schreef Tamashii het volgende:
Ja, dat ga ik morgn ook doen. Maar tot die tijd? Ervaringen van andere enzo, daar is dit topic toch voor? Of is Fok alleen een doorverwijshoek? :')
ter verduidelijking het was niet verkeerd bedoeld hoor :), maar meer als serieus antwoord...aangezien ik ditzelfde heb gehad..met dezelfde pil. Ik had echt lichtelijk bloed/slijmverlies gedurende de hele 1e maand en na de 2e maand werd dit minder, alleen moest wel een stopweek inlassen. Zodat mijn lichaam alles kon afbreken en afstoten om opnieuw te beginnen.

MAar neem je de pil regelmatig in, dus niet te vaak vergeten en op een vast tijdstip(ongeveer) omdat al deze factoren ook invloed hebben erop!
pi_103309115
Elke morgen, nog nooit vergeten. :(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_103310053
sorry, ik heb n 4daagse stopweek, ik heb de yazz 24+4 omdat dit mijn hormonale migraine zou verminderen en dat klopt gelukkig ook!

tamashii ik zou de stopweek inlassen, dan kan je lijf herprogrammeren en hopelijk gaat het daarna veel beter, maar de huisarts zal je dat morgen wel vertellen en beter uitleggen ;)
S. 2014
J. 2016
pi_103539170
Als ik nu op de eerste dag van mijn menstruatie met de pil begin, dan word ik toch een week eerder ongesteld dan normaal of niet? Vanaf dag 1 drie weken slikken en dan weer ongesteld toch?
Ja en dus?
pi_103539406
nee hoor, 3 weken slikken, dan stopweek en halverwege/einde van de stopweek wordt je ongesteld, dus hooguit een paar dagen eerder dan normaal
S. 2014
J. 2016
pi_103539595
Ah, ok. Dan max 7 dagen niet slikken en weer een nieuwe strip beginnen? Ook al ben ik nog ongesteld?
Ja en dus?
  Vis een optie? dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:33:39 #71
70532 loveli
N
pi_103540022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:24 schreef .ZilveR. het volgende:
Ah, ok. Dan max 7 dagen niet slikken en weer een nieuwe strip beginnen? Ook al ben ik nog ongesteld?
Op dag 1 van de menstruatie beginnen met slikken is alleen voor de eerste strip belangrijk ivm betrouwbaarheid. Daarna is het gewoon stopweek, strip, stopweek, strip, ... Behalve als je wilt doorslikken, dan laat je de stopweek weg.
crap in = crap out
pi_103540090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:33 schreef loveli het volgende:

[..]

Op dag 1 van de menstruatie beginnen met slikken is alleen voor de eerste strip belangrijk ivm betrouwbaarheid. Daarna is het gewoon stopweek, strip, stopweek, strip, ... Behalve als je wilt doorslikken, dan laat je de stopweek weg.
Ok dankje :)
Ga nu idd beginnen dus vandaar de vraag.
Ja en dus?
pi_103715897
Maandagavond moet ik ongesteld worden. Kan ik dan maandagavond de eerste innemen, of beter wachten tot dinsdagochtend?
Ja en dus?
pi_103724414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:43 schreef .ZilveR. het volgende:
Maandagavond moet ik ongesteld worden. Kan ik dan maandagavond de eerste innemen, of beter wachten tot dinsdagochtend?
Als jij maandagavond idd ongesteld wordt, kun je hem innemen, maar het kan ook Dinsdag, Het Ik zou het maandagavond doen,maar dan moet je ook wel echt ongesteld zijn, Er moet zeg maar vloeiing zijn anders niet innemen!
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? zondag 30 oktober 2011 @ 04:05:22 #75
70532 loveli
N
pi_103732343
Voor de betrouwbaarheid van de pil begin je op de eerste dag dat je helder bloed ziet, voor je hormooncyclus sluit het wat beter aan als je op +/- dag 5 begint (maar dan ben je niet vanaf de eerste pil veilig).
crap in = crap out
pi_103734674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 23:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als jij maandagavond idd ongesteld wordt, kun je hem innemen, maar het kan ook Dinsdag, Het Ik zou het maandagavond doen,maar dan moet je ook wel echt ongesteld zijn, Er moet zeg maar vloeiing zijn anders niet innemen!
Tnx. Dan dus maandagavond. Ben dan wel echt ongesteld, maar dus nog niet zo 'heftig' als dinsdag.
Ja en dus?
pi_103799161
Ik heb 4 jaar een Mirena spiraaltje gehad maar ik ben nu sinds 3 maanden weer aan de pil, de Microgynon 30. Deze had ik ook toen ik een jaar of 15 was en heb ik toen een jaar of 4 geslikt. Aan het einde van die 4 jaar werd ik ontzettend emotioneel over alles en in alle mogelijke vormen (heel boos, heel blij, van 'normaal' naar ontzettend chagerijnig in een paar minuten, depri gevoelens). Toen ik begon met de Mirena stopte dit en werd ik voor mijn doen weer normaal. Nu ben ik dus weer aan de pil en ben ik weer zo ontzettend labiel. Ik ga om het minste of geringste helemaal over de rooie, huilen, boos, chagerijnig, alles passeert weer de revue en ik word stapelgek van mezelf. Laat staan m'n vriend :') Nu heb ik voor aanstaande vrijdag al een afspraak gemaakt bij de huisarts om te kijken of ik aan een andere pil mag beginnen.
Heeft 1 van jullie misschien ook deze klachten eens gehad? En welke pil was voor jou de oplossing?
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 19:46:36 #78
70532 loveli
N
pi_103799827
M30 is volgens het protocol de eerste pil die wordt voorgeschreven, tromboserisico van andere pillen ligt hoger.

Mirena en M30 = zelfde progestageen, maar dan krijg je minder binnen met de Mirena. M30 heeft oestrogeen, Mirena niet. Dus of (de dosering van) het progestageen is het probleem, of het oestrogeen.

Marvelon, Yasmin, Cerazette. De eerste 2 hebben een ander progestageen, de laatste is er eentje zonder oestrogenen.

Het is niet op afstand te zeggen welke het fijnst zou zijn voor jou.
crap in = crap out
pi_103800082
Nee ik snap dat er niet zomaar een oplossing voor is en dat het inderdaad heel erg hormoongerelateerd is. Dat zal ik vrijdag dan ook wel met de huisarts bespreken, het wordt een kwestie van proberen wat het beste voor mij werkt denk ik. Maar ik was vooral benieuwd of meer vrouwen dit herkennen :)
  Vis een optie? maandag 31 oktober 2011 @ 20:07:45 #80
70532 loveli
N
pi_103801174
De Marvelon en Cerazette zijn niet helemaal uit de lucht gegrepen, het zijn pillen zijn die ik evt nog wel zou nemen als ik de pil wilde slikken ;)
crap in = crap out
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:07:44 #81
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_103805295
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:36 schreef Mazou het volgende:
Ik heb 4 jaar een Mirena spiraaltje gehad maar ik ben nu sinds 3 maanden weer aan de pil, de Microgynon 30. Deze had ik ook toen ik een jaar of 15 was en heb ik toen een jaar of 4 geslikt. Aan het einde van die 4 jaar werd ik ontzettend emotioneel over alles en in alle mogelijke vormen (heel boos, heel blij, van 'normaal' naar ontzettend chagerijnig in een paar minuten, depri gevoelens). Toen ik begon met de Mirena stopte dit en werd ik voor mijn doen weer normaal. Nu ben ik dus weer aan de pil en ben ik weer zo ontzettend labiel. Ik ga om het minste of geringste helemaal over de rooie, huilen, boos, chagerijnig, alles passeert weer de revue en ik word stapelgek van mezelf. Laat staan m'n vriend :') Nu heb ik voor aanstaande vrijdag al een afspraak gemaakt bij de huisarts om te kijken of ik aan een andere pil mag beginnen.
Heeft 1 van jullie misschien ook deze klachten eens gehad? En welke pil was voor jou de oplossing?
Yup, zelfde hier :) Ik ben idd aan de Mirena en daarna Nuvaring en Cerazette gegaan. De laatste was wel het fijnste qua stemming maar ik kreeg er op het laatst echt erge acne van kreeg... Dat was echt de druppel en ben toen helemaal gestopt met alles, ik was het zó zat. Heb een jaar de Mirena gehad, ook ongeveer een jaar de Nuvaring en ook ongeveer een jaar de Cerazette. Het lijkt een patroon te worden :')
Maar zonder pil vind ik toch het allerfijnst, merk ik nu... na 9 jaar hormonen is het wel ff genoeg weer.

Magoed, antwoord op je vraag; Cerazette vond ik qua stemming erg prettig :) Heb normaal ook erg last van PMS en hierbij helemaal niet gewoon, heerlijk. Alhoewel het voor iedereen natuurlijk proberen is, wat bij je past..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_103811665
ik ben na een mislukt avontuur met een koperspiraal eerst weer op m30 gezet, met alle drama van dien! hoofdpijn, hormonaal, labiel enz, nu zit ik aan de yaz24+4 en na een wenperiode heb ik geen klachten!
S. 2014
J. 2016
pi_104113012
Ik ben op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen met slikken (het bloedde nog maar een beetje), dat was gister 8 dagen geleden. Dan was de pil gister toch sowieso veilig? Of word ik nu gek?
Ik zit mezelf nou helemaal gek te maken omdat we het gister zonder condoom hebben gedaan.
Dus please een verlossend antwoord van jullie :')
Ja en dus?
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:56:50 #84
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_104846482
Even een klein schopje.
Mijn vriendin slikt sinds 3 maanden de pil, alleen heeft sinds enkele weken gevoelige borsten.
Is dit een normaal verschijnsel of komt dit doordat de pil die ze slikt niet helemaal de juiste is voor haar?
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:36:27 #85
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111357279
Ik heb zo`n 13 jaar Microgynon30 geslikt, altijd zonder problemen. Vorig jaar kreeg ik opeens een merkloze variant (ook in groen/wit doosje) mee en die ook zonder problemen geslikt. Nu blijkt dat de apotheek opeens weer een variant van een andere fabrikant krijgt, de merkloze hebben ze niet meer. Heb dus dit keer de Eleonore30 meegekregen.

Zit in wit doosje met wat rood/groen eraan. De pillen zijn niet helemaal rond en glad maar plat en ruw. De hormonen die erin zitten zijn precies hetzelfde als in de Microgynon30 en de merkloze variant. Maar toch heb ik sinds ik die Eleonore30 slik (nu bijna 3 weken) last van kleine bloedingen. Telkens 2 tot 3 dagen geen bloeding, dan weer een lichte bloeding, dan weer paar dagen niet, dan weer een dag wel.

Ben al voor onderzoek naar de huisarts en gynaecoloog geweest maar die konden aan mij niets vinden wat die bloedingen veroorzaakt. Ik slik trouwens op advies van de gynaecoloog de pil altijd door omdat ik anders ondanks pilgebruik toch onregelmatig ongesteld ben.

Ik heb nu zelf het idee dat die bloedingen misschien komen doordat ik 1 van de hulpstoffen in de Eleonore30 niet verdraag. Ben naar de apotheek gegaan en gezegd dat ik graag de merkloze variant weer wil, maar dat is onmogelijk zeggen ze. Maar die moeten ze toch gewoon kunnen bestellen?

Zijn er nog meer Fok!sters die problemen hebben of hebben gehad sinds ze de Eleonore30 gebruiken?
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:40:07 #86
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111357510
quote:
13s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:55 schreef Tamashii het volgende:
Jeetje.

Ik ben nu al 8 dagen ongesteld. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben op de eerste dag van mijn ongesteldheid netjes begonnen met de pil, waardoor ik zelfs hoopte dat het binnen een paar dagen afgelopen zou zijn en nu gewoon fucking acht dagen. Ik word helemaal gek en het is zondag op dit moment. Maar ik kom al zo vaak bij de dokter dat ik gisteren zoiets had van; het zal wel normaal zijn om de eerste keer een week ongesteld te zijn, maar morgen zou het dan 9 dagen zijn en dan ga ik wel bellen... Maar meerdere mensen ervaring hiermee? Heb dus de microgynon 30. :')
Is een zeer lichte pil, ik slik hem zelfs op advies van gynaecoloog al 4 jaar onafgebroken door. Hooguit 1x per jaar een lichte bloeding van 3 dagen maar verder totaal niet. Alleen nu ik opeens de Eleonore30 heb gekregen krijg ik klachten.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 00:20:32 #87
70532 loveli
N
pi_111361949
De merkvariant/merkloze is prima te bestellen, maar het kan zijn dat je verzekering 'em niet (volledig) vergoedt.

In de regel wordt bij doorslikken aangeraden zo eens in het half jaar een stopweek/bloeding te krijgen,, maar op zich kan doorslikken geen kwaad. Even een stopweek inlassen en kijken of je nog steeds last hebt.

Het ligt vaak niet aan het verdragen van de hulpstoffen, maar aan de snelheid waarmee de hormonen in je bloed worden opgenomen. Andere hulpstoffen kunnen anders worden gemetaboliseerd en de snelheid waarmee hormoon vrijkomt is daarvan afhankelijk. Vergelijk een King-pepermunt met een Faam-pepermunt. King = 20 minuten langzame afgifte van muntsmaak, terwijl een Faam pepermunt snel verbrokkelt en ook snel de muntsmaak vrijgeeft. De munt is gelijk, maar de hulpstoffen verschillen.

De hoeveelheid hormonen in de verschillende generieken is exact gelijk.

Samengevat: neem eerst een stopweek, is het de volgende pilstrip nog steeds niet opgelost, vraag de vorige pil terug.
crap in = crap out
  donderdag 10 mei 2012 @ 09:19:13 #88
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111366930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 00:20 schreef loveli het volgende:
De merkvariant/merkloze is prima te bestellen, maar het kan zijn dat je verzekering 'em niet (volledig) vergoedt.

In de regel wordt bij doorslikken aangeraden zo eens in het half jaar een stopweek/bloeding te krijgen,, maar op zich kan doorslikken geen kwaad. Even een stopweek inlassen en kijken of je nog steeds last hebt.

Het ligt vaak niet aan het verdragen van de hulpstoffen, maar aan de snelheid waarmee de hormonen in je bloed worden opgenomen. Andere hulpstoffen kunnen anders worden gemetaboliseerd en de snelheid waarmee hormoon vrijkomt is daarvan afhankelijk. Vergelijk een King-pepermunt met een Faam-pepermunt. King = 20 minuten langzame afgifte van muntsmaak, terwijl een Faam pepermunt snel verbrokkelt en ook snel de muntsmaak vrijgeeft. De munt is gelijk, maar de hulpstoffen verschillen.

De hoeveelheid hormonen in de verschillende generieken is exact gelijk.

Samengevat: neem eerst een stopweek, is het de volgende pilstrip nog steeds niet opgelost, vraag de vorige pil terug.
Merkloze en de echte microgynon krijg ik ook niet vergoed, ben namelijk 27 dus moet het altijd zelf betalen. Stopweek is geen optie want 1x stopweek betekend bij mij weer een hele tijd tussentijdse bloedingen, daarom slik ik de pil ook altijd door.

Vandaag ga ik bij een andere apotheek vragen of zij wel de merkloze variant hebben.
  Vis een optie? donderdag 10 mei 2012 @ 10:11:58 #89
70532 loveli
N
pi_111368252
Stopweek geen optie? In de M30 (en z'n generieken) zit een oestrogeen, dat zorgt voor opbouw van slijmvlies. Altijd doorslikken is niet logisch met een combinatiepil.

De gemiddelde gyn zal ook aanraden om eens in de zoveel tijd een stopweek te doen, om woekeringen van cellen te voorkomen. Baarmeoderslijmvlies is erop gemaakt om 1 tot 9 maanden te bestaan en dan weer vernieuwd te worden, niet om 10 jaar in stand gehouden te worden.

Spotting kan door 2 oorzaken komen. Of het bestaande slijmvlies breekt af, of het wordt nauwelijks opgebouwd en is te dun, waardoor spotting optreedt.

Een pil als cerazette, met alleen progestageen, wordt standaard doorgeslikt zonder stopweek, omdat daarbij geen slijmvlies wordt opgebouwd (je hebt wel wat kans op spotting, zoals hierboven beschreven).

Een combinatiepil ie er niet voor bedoeld om jaren achter elkaar door te slikken, als je absoluut geen stopweek wilt, kun je beter overleggen met je huisarts/gyn of de Cerazette voor jou een goede optie zou zijn, of bv de Mirena. Die laatste heeft ook geen oestrogenen en bij veel vrouwen stopt de menstruatie ook helemaal. Met een combinatiepil is het altijd aan te raden om na een paar strips een stopweek te nemen om spotting te voorkomen....

Slik je de pil voor je menstruatie of als anti-cocneptie?
crap in = crap out
  maandag 14 mei 2012 @ 15:14:04 #90
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_111534208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:11 schreef loveli het volgende:
Stopweek geen optie? In de M30 (en z'n generieken) zit een oestrogeen, dat zorgt voor opbouw van slijmvlies. Altijd doorslikken is niet logisch met een combinatiepil.

De gemiddelde gyn zal ook aanraden om eens in de zoveel tijd een stopweek te doen, om woekeringen van cellen te voorkomen. Baarmeoderslijmvlies is erop gemaakt om 1 tot 9 maanden te bestaan en dan weer vernieuwd te worden, niet om 10 jaar in stand gehouden te worden.

Spotting kan door 2 oorzaken komen. Of het bestaande slijmvlies breekt af, of het wordt nauwelijks opgebouwd en is te dun, waardoor spotting optreedt.

Een pil als cerazette, met alleen progestageen, wordt standaard doorgeslikt zonder stopweek, omdat daarbij geen slijmvlies wordt opgebouwd (je hebt wel wat kans op spotting, zoals hierboven beschreven).

Een combinatiepil ie er niet voor bedoeld om jaren achter elkaar door te slikken, als je absoluut geen stopweek wilt, kun je beter overleggen met je huisarts/gyn of de Cerazette voor jou een goede optie zou zijn, of bv de Mirena. Die laatste heeft ook geen oestrogenen en bij veel vrouwen stopt de menstruatie ook helemaal. Met een combinatiepil is het altijd aan te raden om na een paar strips een stopweek te nemen om spotting te voorkomen....

Slik je de pil voor je menstruatie of als anti-cocneptie?
Ik gebruik de pil voor beide redenen.

Ik slik juist op advies van gynaecoloog de microgynon30 altijd door zonder stopweek. Heb ook een korte periode de microgynon50 gehad en juist omdat ik mentruatieklachten hield (tussentijdse bloedingen als ik altijd stopweek nam) heeft hij me geadviseerd weer over te gaan op de 30 en die zonder stopweken te slikken.

Maar ik denk er nu aan om eerder over te stappen op de prikpil. Ik sta op de wachtlijst voor een maagverkleining en het is niet 100% zeker of na de operatie de pil nog veilig zal zijn. Heb dus al het advies gekregen om tegen de tijd dat ik geopereerd word al over te gaan op de prikpil. Maar zit er dus nu aan te denken om dat eerder te doen.
  Vis een optie? maandag 14 mei 2012 @ 19:55:07 #91
70532 loveli
N
pi_111546919
Wat moet je van de gynaecoloog doen bij een doorbraakbloeding?

Maagverkleining, dan neem ik aan dat je overgewicht hebt. Vetweefsel kan zich gaan gedragen als zelfstandig orgaan, dat onafhankelijk van je endocriene systeem (hormonale systeem) hormonen gaat aanmaken. Vermoedelijk is dat in jouw geval het probleem. Normaal gesproken zorgt bij slikken van de pil je regelcentrum (hypofyse) ervoor dat je zelf geen hormonen meer aanmaakt, maar bij mensen met overgewicht kan het zijn dat het vetweefsel de hormoonhuishouding overhoop gooit.

De prikpil is een optie, maar het zou niet mijn eerste keus zijn wat betreft anti-conceptie. Ik weet van meerdere gevallen waar de prikpil voor grote gezondheidsproblemen heeft gezorgd en de werking van de prikpil houdt minimaal 3 maanden aan, dus de eventuele nadelige gevolgen voor de gezondheid zijn ook niet binnen een dag voorbij.

Als ik jou was zou ik overleggen met m'n gynaecoloog en/of de specialist die je maagverkleining voor zijn/haar rekening neemt. Als het goed is val je af na je operatie en het zou goed kunnen dat je hele hormonale huishouding daardoor weer verandert en dat je dan heel anders op hormonen reageert (minder vet => minder extra hormonen => minder kans op doorbraakbloeding). Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor de mirena of implanon dan voor de prikpil (weet niet of implanon geschikt is voor mensen met veel overgewicht).
crap in = crap out
pi_111971723
Hallo allemaal,

ik ben nu anderhalf jaar aan de pil en slik hem vaak enkele strips lang door, omdat dat qua ongesteld zijn voor mij vaak beter uitkomt.
Nu ben ik met mijn derde of vierde strip bezig, en dan in de eerste week van die strip. Nu is het zo dat ik al enkele dagen last heb van lichtrood/rozig/bruin slijm. Ik ga ervanuit dat dit gewoon een doorbraakbloedingkje is, aangezien ik mijn pil zo vaak doorslik. Ik ben nu dus niet zo 'erg' ongesteld als normaal, gewoon een klein beetje, heb niet eens maandverband nodig.
Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen: deze strip afmaken en dan een stopweek inlassen, of nu meteen een stopweek inlassen? Ik heb namelijk afgelopen zaterdag en dinsdag nog seks gehad met mijn vriend, zonder condoom. Het liefst zou ik nu mijn strip gewoon afmaken en daarna een stopweek inlassen, omdat ongesteld worden me nu totaal niet uitkomt en ik dan in de war raak met de pil enzo. Maar aangezien ik seks heb gehad zonder condoom: levert me dat geen risico's met zwangerschap enzo op? Als ik zelf logisch nadenk, denk ik dat het niet uitmaakt als ik mijn strip nu afmaak, maar ik vraag het voor de zekerheid maar ff na.
Alvast bedankt!
  Vis een optie? donderdag 24 mei 2012 @ 15:15:13 #93
70532 loveli
N
pi_111972101
Stopweek inlassen wanneer het jou uitkomt, strip hoeft niet af, je kunt het nu meteen doen, maar als jij de strip wilt afmaken is het geen probleem (hooguit wat onhandig voor jezelf).
crap in = crap out
pi_111972234
Mooi. Want ik heb geen zin in een ongesteldheid komende week en al helemaal niet in een zwangerschap. Bedankt ;)
pi_112584692
Hallo allemaal!

Aanstaande dinsdag ga ik voor de 1e keer de pil halen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat gebeurde er allemaal precies? Altijd wel prettig om te weten namelijk wat me dan te wachten staat. :P
pi_113016159
Lieve dames,

Iemand enige ervaring met het slikken van de pil, normaal stipt op tijd ongesteld worden, en nu al ruim een week overtijd zijn? Heb al 2 testen gedaan, allebei negatief, Ik ben normaal heel regelmatig, ben hem afgelopen maand 1x vergeten, maar dan zou je eerder verwachten dat je doorbraakbloedingen krijgt toch?
Ik slik deze pil nu iets meer dan een jaar.daarvoor 2 jaar helemaal geen hormonen gehad

Anyway, het maakt mij onzeker en ik ben op zoek naar tips en ervaringen!
S. 2014
J. 2016
pi_113022657
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lieve dames,

Iemand enige ervaring met het slikken van de pil, normaal stipt op tijd ongesteld worden, en nu al ruim een week overtijd zijn? Heb al 2 testen gedaan, allebei negatief, Ik ben normaal heel regelmatig, ben hem afgelopen maand 1x vergeten, maar dan zou je eerder verwachten dat je doorbraakbloedingen krijgt toch?
Ik slik deze pil nu iets meer dan een jaar.daarvoor 2 jaar helemaal geen hormonen gehad

Anyway, het maakt mij onzeker en ik ben op zoek naar tips en ervaringen!
Eigen ervaring is dat ik nooit stipt ongesteld word, ook niet met de pil.
Ben je toevallig veel afgevallen of erg mager? Dat is ook van invloed op je menstruatie. Anders zou ik gewoon even bij de huisarts langsgaan en het daar bespreken en je eventueel nog een keer laten testen op zwangerschap.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:19:53 #98
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_113729929
Na 15 jaar pil ben ik het zat, vandaag is er implanon geplaatst...iemand ervaring hiermee? (alle gruwelverhalen die ik kan vinden zijn erg gedateerd..) Ik ben op zoek naar positieve ervaringen.. :)
  maandag 16 juli 2012 @ 23:08:09 #99
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114295975
Ik ben nu iets meer dan drie maanden aan de pil en ben nu ongeveer 1,5 week met deze strip bezig. Ondanks dat mijn menstruatie inmiddels dus wel even geleden is, heb ik nog steeds last van het hierboven genoemde slijm. Hiervoor heb ik één stopweek overgeslagen en dus doorgeslikt, waarin ik het overgrote deel van de strip heel licht bloedverlies heb gehad, maar toch heb besloten de strip af te maken. Ook heb ik de afgelopen dagen iets meer stress gehad dan ik normaal ondervind. Zouden deze twee dingen de oorzaken kunnen zijn van mijn 'chaotische spotting' (ik neem aan dat het dat is) deze 1,5 week? Of is er iets anders aan de hand? Ik weet dat het niet rampzalig is, maar ik vroeg me wel af waar het door komt en of ik het dus in de toekomst kan voorkomen. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  Vis een optie? dinsdag 17 juli 2012 @ 10:42:33 #100
70532 loveli
N
pi_114307721
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:08 schreef Muisraket het volgende:
Ik ben nu iets meer dan drie maanden aan de pil en ben nu ongeveer 1,5 week met deze strip bezig. Ondanks dat mijn menstruatie inmiddels dus wel even geleden is, heb ik nog steeds last van het hierboven genoemde slijm. Hiervoor heb ik één stopweek overgeslagen en dus doorgeslikt, waarin ik het overgrote deel van de strip heel licht bloedverlies heb gehad, maar toch heb besloten de strip af te maken. Ook heb ik de afgelopen dagen iets meer stress gehad dan ik normaal ondervind. Zouden deze twee dingen de oorzaken kunnen zijn van mijn 'chaotische spotting' (ik neem aan dat het dat is) deze 1,5 week? Of is er iets anders aan de hand? Ik weet dat het niet rampzalig is, maar ik vroeg me wel af waar het door komt en of ik het dus in de toekomst kan voorkomen. :)
Zit je nu op 1.5 week slikken of 1 strip + 1.5 week? Als je al meer dan een strip slikt, zou ik gewoon een stopweek (of 4 dagen) inlassen. Ik zou aanraden om eerst een paar strips volgens het boekje te slikken, zodat je weet hoe je reageert op een stopweek.
crap in = crap out
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:04:53 #101
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114308411
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Zit je nu op 1.5 week slikken of 1 strip + 1.5 week? Als je al meer dan een strip slikt, zou ik gewoon een stopweek (of 4 dagen) inlassen. Ik zou aanraden om eerst een paar strips volgens het boekje te slikken, zodat je weet hoe je reageert op een stopweek.
1,5 week, want hiervoor heb ik gewoon een stopweek ingelast. :) Normaal gesproken zou ik ook als ik er maar zo kort aan zat elke keer een stopweek inlassen, maar nu kwam het door omstandigheden zodanig ongelegen dat ik niet na 1 strip een stopweek had ingelast, maar na 2.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  Vis een optie? dinsdag 17 juli 2012 @ 11:19:00 #102
70532 loveli
N
pi_114308867
Vaak duurt het even voor je aan de pil gewend bent, als jet over een paar strips nog zo is, dan even met je huisarts overleggen.
crap in = crap out
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:20:18 #103
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114308903
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:19 schreef loveli het volgende:
Vaak duurt het even voor je aan de pil gewend bent, als jet over een paar strips nog zo is, dan even met je huisarts overleggen.
Oké, dankjewel! :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_114328592
Ik heb een vraagje.
Heb een week geleden op een ochtend seks gehad (vriendin is aan de pil).
Diezelfde avond nog klaagde ze over buikpijn en een de volgende ochtend was ze opeens 'ongesteld' terwijl ze niet aan het eind van haar strip was en de pil eigenlijk nog moest slikken.
Dit duurde twee dagen en in die tijd heeft ze de pil ook twee dagen niet genomen.

Ik ben er echter niet helemaal gerust op en hoop dat jullie kunnen uitleggen of ze wel veilig was. Na die twee dagen is ze vanzelfsprekend weer verder gegaan met de pil.

Alvast bedankt.
pi_114334660
Waarom heeft ze die 2 dagen de pil niet genomen? Het was toch niet de stopweek? In feite heeft ze nu zelf een onveilige situatie gecreerd door te stoppen voor 2 dagen, Ze had gewoon door moeten slikken, want helaas komen doorbraakbloedingen wel eens voor, Dat is volkomen normaal!

Ik weet niet in welke week van de strip het was? Je kunt het nu eigenlijk zien als dat je vriendin 2 dagen de pil is vergeten, Kijk even in welke week dat was, en lees dan de bijsluiter!
S. 2014
J. 2016
pi_114335256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:44 schreef Claaaz het volgende:
Ik heb een vraagje.
Heb een week geleden op een ochtend seks gehad (vriendin is aan de pil).
Diezelfde avond nog klaagde ze over buikpijn en een de volgende ochtend was ze opeens 'ongesteld' terwijl ze niet aan het eind van haar strip was en de pil eigenlijk nog moest slikken.
Dit duurde twee dagen en in die tijd heeft ze de pil ook twee dagen niet genomen.

Ik ben er echter niet helemaal gerust op en hoop dat jullie kunnen uitleggen of ze wel veilig was. Na die twee dagen is ze vanzelfsprekend weer verder gegaan met de pil.

Alvast bedankt.
Stom dat ze niet gewoon door heeft geslikt. Als je de pil langer dan 48 uur vergeet en je zit niet aan het begin van je strip, de eerste week toch gewoon een condoom gebruiken. Ook als je bloed, dus wel gewoon door blijven slikken. Die tussentijdse bloedingen zijn doorbraakbloedingen en komen vaker voor.
pi_114335542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:48 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Stom dat ze niet gewoon door heeft geslikt. Als je de pil langer dan 48 uur vergeet en je zit niet aan het begin van je strip, de eerste week toch gewoon een condoom gebruiken. Ook als je bloed, dus wel gewoon door blijven slikken. Die tussentijdse bloedingen zijn doorbraakbloedingen en komen vaker voor.
Het was dacht ik eind tweede of begin derde week.
Maar ook tijdens zo'n bloeding moet je dus door blijven slikken!?
Zij dacht namelijk dat dit niet het geval was...

Bedankt in ieder geval voor je antwoord.
pi_114335879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Claaaz het volgende:

[..]

Het was dacht ik eind tweede of begin derde week.
Maar ook tijdens zo'n bloeding moet je dus door blijven slikken!?
Zij dacht namelijk dat dit niet het geval was...

Bedankt in ieder geval voor je antwoord.
De enige reden om de pil niet te slikken is tijdens de stopweek...en dan ook 7 dagen, niet langer en niet korter. Als je de pil vergeet dan altijd 1 of drie weken (afhankelijk van welke week) een condoom gebruiken.
Als ik jou was zou ik haar toch adviseren om even de bijsluiter een keer goed door te nemen...om onnodige risico's te vermijden.
pi_114859808
Ik wil graag stoppen met de pil. Na 7 jaar gebruik wil ik wel eens weten hoe ik ben zonder die extra hormonen in mijn lijf. Ik heb nu vaak last van stemmingswisselingen en somberheid. Misschien komt dat mede door de pil en dat wil ik uittesten.

Maar nu heb ik een vraagje aan vrouwen die al eens gestopt zijn met de pil. Nu ik de pil gebruik weet ik precies wanneer ik ongesteld word/hoor te worden. Als ik stop met de pil weet ik dat natuurlijk in het begin niet. Nu denk ik wel dat ik de ongesteldheid aan zal voelen komen, maar stel dat dit niet zo is, wil ik niet het risico lopen dat ik opeens ongesteld word en doorlek :P Kan ik dit gewoon oplossen door elke dag een inlegkruisje te gebruiken (lijkt me ook niet helemaal fijn vanwege de hygiene maar ok)? Liever gebruik ik niks. Dus de vraag is, hoe doen vrouwen dat de eerste maanden na het stoppen met de pil?

Misschien is het wel een belachelijke vraag, maar ik vraag het me af :P
  maandag 30 juli 2012 @ 21:06:34 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114866322
Oognip: Whehe. :P Ik snap je vraag wel, dan moet je het ineens overlaten aan je lijf en dat is ook wel lastig!
Ik ben idd ook gestopt ivm stemmingswisselingen en shit, bah, wat een narigheid was dat zeg.
Ik had wel 1 keer een doorbraakbloeding-achtig-iets, geen ongesteldheid, dat was na een paar weken, en na een goeie maand werd ik echt even goed ongesteld (oeps, ohja, zo voelde dat :X). Ik had idd al standaard wat inlegkruisjes in mn tas zitten, want ik voel het echt wel als het ineens gaat 'lopen' zeg maar :+ jij niet? Anders kan je snel ff wat uit je tas pakken ;)
Toen na die 1e ongesteldheid was ik eigenlijk gelijk alweer enorm regelmatig, zoals voor mn pilgebruik, dus ja, dat is dan gewoon spullen overal mee naar toe nemen en idd soms als voorzorg maar een inlegkruisje of tampon indoen om een knoeiboel te voorkomen :+ ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114869580
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:06 schreef Enfermera het volgende:
Oognip: Whehe. :P Ik snap je vraag wel, dan moet je het ineens overlaten aan je lijf en dat is ook wel lastig!
Ik ben idd ook gestopt ivm stemmingswisselingen en shit, bah, wat een narigheid was dat zeg.
Ik had wel 1 keer een doorbraakbloeding-achtig-iets, geen ongesteldheid, dat was na een paar weken, en na een goeie maand werd ik echt even goed ongesteld (oeps, ohja, zo voelde dat :X). Ik had idd al standaard wat inlegkruisjes in mn tas zitten, want ik voel het echt wel als het ineens gaat 'lopen' zeg maar :+ jij niet? Anders kan je snel ff wat uit je tas pakken ;)
Toen na die 1e ongesteldheid was ik eigenlijk gelijk alweer enorm regelmatig, zoals voor mn pilgebruik, dus ja, dat is dan gewoon spullen overal mee naar toe nemen en idd soms als voorzorg maar een inlegkruisje of tampon indoen om een knoeiboel te voorkomen :+ ;)
Ik zou het ook wel voelen als het gaat 'lopen', maar nu ik de pil slik verlies ik tijdens mijn ongesteldheid echt nauwelijks bloed. Dus ik weet ook niet echt meer hoe een echte ongesteldheid moet voelen en qua hoeveelheid bloed :P
Vanaf september loop ik stage in het ziekenhuis dus dan heb ik een mooi wit pakje aan, zou toch stom staan als dat pakje ineens rood wordt _O- :X dus ik ga dan inderdaad maar voor een inlegkruisje.

Wat super dat jij al zo snel regelmatig was ^O^ Kan wel een paar maanden duren las ik. Ik ben wel benieuwd hoe mijn lijf het gaat oppakken en of ie het wel kan :P
Hoe was het met jouw stemmingswisselingen? Over na het stoppen met de pil?
pi_114872321
Oognip: Ik hoorde altijd bij de gelukkige die ook zonder pil heel regelmatig was, helaas deze keer niet! Wat ik nu doe is sowieso een donkere broek aan, gaat t dan mis, ziet niemand t, en idd inlegkruisje in mn tas! Het is lastig
S. 2014
J. 2016
pi_114872410
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oognip: Ik hoorde altijd bij de gelukkige die ook zonder pil heel regelmatig was, helaas deze keer niet! Wat ik nu doe is sowieso een donkere broek aan, gaat t dan mis, ziet niemand t, en idd inlegkruisje in mn tas! Het is lastig
Donkere broek is een goeie tip, alleen kan dat niet als verpleegkundige natuurlijk :P Thuis wel :Y
pi_114872489
Oh prut! dan heb je ook nog een WITTE broek! Pfft, dan op je werk toch een inlegkruisje? Kun je het er thuis gewoon uitlaten...
S. 2014
J. 2016
  maandag 30 juli 2012 @ 23:16:21 #115
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_114874969
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 19:12 schreef Oognip het volgende:
Kan ik dit gewoon oplossen door elke dag een inlegkruisje te gebruiken (lijkt me ook niet helemaal fijn vanwege de hygiene maar ok)?
En meer dan 1 inlegkruisje meenemen zodat je het na een X aantal uur kunt vervangen door een nieuw inlegkruisje? :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_114894958
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:16 schreef Muisraket het volgende:

[..]

En meer dan 1 inlegkruisje meenemen zodat je het na een X aantal uur kunt vervangen door een nieuw inlegkruisje? :)
Ja dat is nog wel een idee, maar je vagina (vreselijk woord :P) kan zich minder goed schoon houden door het gebruik van inlegkruisjes. Maar goed, kiezen tussen twee 'kwaden' :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:51:25 #117
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114910001
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:52 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel voelen als het gaat 'lopen', maar nu ik de pil slik verlies ik tijdens mijn ongesteldheid echt nauwelijks bloed. Dus ik weet ook niet echt meer hoe een echte ongesteldheid moet voelen en qua hoeveelheid bloed :P
Vanaf september loop ik stage in het ziekenhuis dus dan heb ik een mooi wit pakje aan, zou toch stom staan als dat pakje ineens rood wordt _O- :X dus ik ga dan inderdaad maar voor een inlegkruisje.

Wat super dat jij al zo snel regelmatig was ^O^ Kan wel een paar maanden duren las ik. Ik ben wel benieuwd hoe mijn lijf het gaat oppakken en of ie het wel kan :P
Hoe was het met jouw stemmingswisselingen? Over na het stoppen met de pil?
Ja precies :P Nou geloof me dat herken je denk ik wel hoor :') Maar snap het, wit pakje enzo (ben ook verpleegkundige), dat wil je idd niet :+ dan maar inlegkruisje toch :Y

Klopt.. ja ik had het ook echt niet verwacht. Nou zat ik op het laatst aan een minipil, misschien dat dat scheelt. Ohnee wacht.. daarna ben ik nog 5 dagen aan de combinatiepil gegaan, complete ramp, ben toen gelijk gestopt :')
Idd, das altijd spannend :Y
Ja, man, zoveel minder! :o kijk, nog steeds PMS enzo, maar daarvoor heb ik mijn goede vriend Pyridoxine (vit B6, vrij verkrijgbaar bij de apotheek) :) Works like a charm _O_ zelfs van mn man mag ik het nu niet meer laten staan. Anders ben ik echt niet te genieten hoor. Maar over het algemeen beter dan met de pil, het voelde letterlijk als een last van mn schouders, gewoon over het geheel genomen. En het was daarna tenminste voorspelbaar, gewoon een paar dagen voor mn ongesteldheid!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_114941132
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:51 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja precies :P Nou geloof me dat herken je denk ik wel hoor :') Maar snap het, wit pakje enzo (ben ook verpleegkundige), dat wil je idd niet :+ dan maar inlegkruisje toch :Y

Klopt.. ja ik had het ook echt niet verwacht. Nou zat ik op het laatst aan een minipil, misschien dat dat scheelt. Ohnee wacht.. daarna ben ik nog 5 dagen aan de combinatiepil gegaan, complete ramp, ben toen gelijk gestopt :')
Idd, das altijd spannend :Y
Ja, man, zoveel minder! :o kijk, nog steeds PMS enzo, maar daarvoor heb ik mijn goede vriend Pyridoxine (vit B6, vrij verkrijgbaar bij de apotheek) :) Works like a charm _O_ zelfs van mn man mag ik het nu niet meer laten staan. Anders ben ik echt niet te genieten hoor. Maar over het algemeen beter dan met de pil, het voelde letterlijk als een last van mn schouders, gewoon over het geheel genomen. En het was daarna tenminste voorspelbaar, gewoon een paar dagen voor mn ongesteldheid!
Klinkt super ^O^ En ach, PMS zal wel blijven, daar kan ik (en mijn vriend :+) wel mee leven. Duurt hoogstens een weekje en dan is het wel weer klaar, nu duurt het ongeveer 12 maanden per jaar :') :@

Mag ik vragen wat voor verpleegkundige je bent? Nu ben ik nieuwsgierig :@
  Vis een optie? woensdag 1 augustus 2012 @ 12:20:25 #119
70532 loveli
N
pi_114941521
Omega-vetzuren werken prima tegen stemmingswisselingen. Sowieso hebben de meeste mensen daar een gebrek aan. Magnesium kan ook helpen.
crap in = crap out
pi_114950371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:20 schreef loveli het volgende:
Omega-vetzuren werken prima tegen stemmingswisselingen. Sowieso hebben de meeste mensen daar een gebrek aan. Magnesium kan ook helpen.
Stoppen met de pil vaak ook. Dan stop ik liever daarmee dan dat ik er iets 'bij' moet nemen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:39:52 #121
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_114955858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:09 schreef Oognip het volgende:

[..]

Klinkt super ^O^ En ach, PMS zal wel blijven, daar kan ik (en mijn vriend :+) wel mee leven. Duurt hoogstens een weekje en dan is het wel weer klaar, nu duurt het ongeveer 12 maanden per jaar :') :@

Mag ik vragen wat voor verpleegkundige je bent? Nu ben ik nieuwsgierig :@
Yup! Hoop dat het bij jou ook zo werkt! Ja, ik had van te voren echt niet gedacht dat het zo'n enorm verschil zou maken hoor.
Hihi zo is het! En als het regelmatig is, en jij geeft hem een seintje (of hij onthoudt het :+), dan is het ook zo gepiept met de woestijnpolitiek toch? (hij moet dan gewoon even rustig doen tot de storm is gaan liggen zeg maar en niet op jou ingaan :+) mijn man zweert er ook bij XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? woensdag 1 augustus 2012 @ 22:26:36 #122
70532 loveli
N
pi_114970090
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:35 schreef Oognip het volgende:

[..]

Stoppen met de pil vaak ook. Dan stop ik liever daarmee dan dat ik er iets 'bij' moet nemen.
Niks op tegen dat je stopt met de pil, ik hoef ook geen andere hormonen in m'n lijf dan die van mezelf.

Vetzuren zijn bestanddelen van hormonen, als iemand voldoende van de juiste binnenkrijgt, is dat gunstig voor de hele hormoonhuishouding. En het hoeft niet als supplement, maar is een bestanddeel van gezonde voeding. Eet vis ;)
crap in = crap out
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:22:30 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_115008659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Niks op tegen dat je stopt met de pil, ik hoef ook geen andere hormonen in m'n lijf dan die van mezelf.

Vetzuren zijn bestanddelen van hormonen, als iemand voldoende van de juiste binnenkrijgt, is dat gunstig voor de hele hormoonhuishouding. En het hoeft niet als supplement, maar is een bestanddeel van gezonde voeding. Eet vis ;)
Maar ook weer niet teveel, want dan krijg je teveel zware metalen binnen :P :+
Ik snap je hoor, denk ook vast dat die omega vetzuren kunnen bijdragen :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:56:55 #124
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_115823830
Sinds afgelopen vrijdag ben ik aan de pil (voor mijn menstruatie) en vannacht werd ik wakker met zo'n vervelend gevoel in mijn buik (weer een ander gevoel dan menstruatiepijn). Nu word ik sinds kort iedere nacht wakker omdat ik naar de wc moet, dat is sinds ik 23 juli fluoxetine ben gaan slikken. (Ik neem aan dat dat door de fluoxetine komt omdat dat sindsdien is en ik sindsdien dus iedere nacht wakker word.) Maar komt dat vervelende buikgevoel nou door de pil? En is de combinatie van de pil en fluoxetine eigenlijk slecht? Ik slik het beide overigens op verschillende tijden van de dag.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:00:46 #125
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115824006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik aan de pil (voor mijn menstruatie) en vannacht werd ik wakker met zo'n vervelend gevoel in mijn buik (weer een ander gevoel dan menstruatiepijn). Nu word ik sinds kort iedere nacht wakker omdat ik naar de wc moet, dat is sinds ik 23 juli fluoxetine ben gaan slikken. (Ik neem aan dat dat door de fluoxetine komt omdat dat sindsdien is en ik sindsdien dus iedere nacht wakker word.) Maar komt dat vervelende buikgevoel nou door de pil? En is de combinatie van de pil en fluoxetine eigenlijk slecht? Ik slik het beide overigens op verschillende tijden van de dag.
Heb je verteld/wist je huisarts die je de pil voorschreef dat je fluoxetine slikt? Zo ja, dan zal de combinatie waarschijnlijk niet rampzalig zijn. Zo nee, dan zou ik even contact opnemen met je huisarts, die kan je daar waarschijnlijk iets beter over adviseren. En in de toekomst altijd aan je huisarts vertellen wat je al slikt voordat je aan een nieuw medicijn begint. ;)

Edit: op apotheek.nl, waar bijsluiters staan, kon ik niets vinden over de combinatie van de pil in het algemeen en fluoxetine. In mijn bijsluiter (ik slik zelf ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15) stond ook niet aangegeven dat je het niet mag combineren met antidepressiva. Mocht je niet hetzelfde slikken als ik, dan kan het geen kwaad om even de bijsluiter van je eigen pil te controleren. :)

Of ze elkaar alsnog beïnvloeden weet ik niet. Het zou kunnen, aangezien de pil ook invloed kan hebben op je gemoedstoestand en fluoxetine soms ook voor wordt geschreven bij PMS. Het kan ook zijn dat het alleen in het begin zo is en je lichaam dus gewoon even moet wennen. Ik slik geen andere medicijnen, maar was in de eerste maand zowel geestelijk als lichamelijk helemaal van het padje af. 8)7

[ Bericht 14% gewijzigd door Muisraket op 21-08-2012 15:11:32 ]
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:09:31 #126
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115824316
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik aan de pil (voor mijn menstruatie) en vannacht werd ik wakker met zo'n vervelend gevoel in mijn buik (weer een ander gevoel dan menstruatiepijn). Nu word ik sinds kort iedere nacht wakker omdat ik naar de wc moet, dat is sinds ik 23 juli fluoxetine ben gaan slikken. (Ik neem aan dat dat door de fluoxetine komt omdat dat sindsdien is en ik sindsdien dus iedere nacht wakker word.) Maar komt dat vervelende buikgevoel nou door de pil? En is de combinatie van de pil en fluoxetine eigenlijk slecht? Ik slik het beide overigens op verschillende tijden van de dag.
Bijwerkingen Fluoxetine:
Zeer vaak (> 10%): misselijkheid, diarree, slapeloosheid, hoofdpijn, vermoeidheid (o.a. asthenie). Vaak (1-10%); verminderde eetlust, angst, nervositeit, rusteloosheid, libidovermindering, slaapstoornis, abnormale dromen, concentratiestoornis, duizeligheid, slaperigheid, tremor, wazig zien, palpitatie, voorbijgaande roodheid van het gezicht en hals, geeuwen, dyspepsie, smaakveranderingen, braken, droge mond, jeuk, huiduitslag, urticaria, hyperhidrosis, artralgie, frequente mictie, gynaecologische bloeding, vertraagde of afwezige ejaculatie, impotentie, verkoudheid, gewichtsverlies.

Dus de klachten die je hebt, hoeven niet persé wat met de pil te maken te hebben...
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:36:49 #127
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_115825436
Ik weet niet zeker of de huisarts het weet maar bij de apotheek weten ze het in ieder geval wel. De bijwerking die er 'nieuw' is bijgekomen is dat gevoel aan mijn buik wat ik sinds vannacht heb, de rest van de 'kwaaltjes' die ik heb zijn hoogstwaarschijnlijk van de fluoxetine.

Ik slik overigens Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,150 mg/0,030 mg. Heeft deze over het algemeen erge bijwerkingen? Ik ben zo bang om ook van het padje af te raken (ben ook niet voor niks weer met fluoxetine begonnen) en aan te komen etc.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:38:41 #128
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115825516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of de huisarts het weet maar bij de apotheek weten ze het in ieder geval wel. De bijwerking die er 'nieuw' is bijgekomen is dat gevoel aan mijn buik wat ik sinds vannacht heb, de rest van de 'kwaaltjes' die ik heb zijn hoogstwaarschijnlijk van de fluoxetine.

Ik slik overigens Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,150 mg/0,030 mg. Heeft deze over het algemeen erge bijwerkingen? Ik ben zo bang om ook van het padje af te raken (ben ook niet voor niks weer met fluoxetine begonnen) en aan te komen etc.
Ik weet het niet, het zal sowieso per persoon enorm verschillen. Bij mij was het een maandje/3 weken flink doorbijten, waarschijnlijk aangezien ik sowieso emotioneel niet altijd even stabiel ben. Ik voelde soms ook pijn op allerhande plekken. Maar nu, een aantal maanden verder, heb ik nergens last meer van. :)
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:38:42 #129
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_115825520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik weet niet zeker of de huisarts het weet maar bij de apotheek weten ze het in ieder geval wel. De bijwerking die er 'nieuw' is bijgekomen is dat gevoel aan mijn buik wat ik sinds vannacht heb, de rest van de 'kwaaltjes' die ik heb zijn hoogstwaarschijnlijk van de fluoxetine.

Ik slik overigens Levonorgestrel/Ethinylestradiol 0,150 mg/0,030 mg. Heeft deze over het algemeen erge bijwerkingen? Ik ben zo bang om ook van het padje af te raken (ben ook niet voor niks weer met fluoxetine begonnen) en aan te komen etc.
Bijwerkingen:
Veneuze trombose (diepveneuze trombose en longembolie) met name gedurende het eerste jaar van gebruik, en arteriële trombose met soms fatale afloop. Vooral tijdens de eerste maanden van het gebruik onregelmatig vaginaal bloedverlies. Gevoelige of pijnlijke borsten, afscheiding uit de borsten. Hoofdpijn, migraine, verandering in libido, depressieve stemming. Misselijkheid en braken. Veranderingen in vaginale afscheiding. Huidaandoeningen zoals huiduitslag, erythema nodosum of multiforme en fotosensibilisatie. Intolerantie voor contactlenzen. Vochtretentie, veranderingen in lichaamsgewicht en overgevoeligheidsreacties. Onregelmatig bloedverlies ('spotting' en doorbraakbloeding) en amenorroe, vooral bij een lagere dosis oestrogeen. Toename van de ziekte van Crohn en toename van de klinische manifestatie van Dubin-Johnsonsyndroom en rotor-syndroom is gemeld tijdens gebruik. Incidenteel (irreversibele) melasma, met name bij melasma gravidarum in de anamnese. Verandering serumlipidenspiegels, waaronder (incidenteel persisterende) hypertriglyceridemie.
pi_116063041
Ik ben een tijdje pil/anticonceptie af geweest. En wil nu weer "random"beginnen met de pil. Dan duurt het toch 1 hele pilstrip voor je weer veilig bent?

Thanks :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Siral op 27-08-2012 12:54:33 ]
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 13:05:08 #131
70532 loveli
N
pi_116063479
In principe is 2 weken genoeg, maar een strip aanhouden is een prima idee. Welke ga je slikken?
crap in = crap out
pi_116072931
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
In principe is 2 weken genoeg, maar een strip aanhouden is een prima idee. Welke ga je slikken?
ethinylestradiol/desogestrel (marvelon/mercilon toch?)

tijdje nuvaring geprobeerd was èèn grote ellende.. na een week de hoop al opgegeven.

hopelijk blijft mijn stemming onder deze pil goed, zoals hij nu is, want zit prima in mijn vel momenteel.
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 17:39:35 #133
70532 loveli
N
pi_116073344
Volgens mij is dat wel een (relatief) fijne pil. Als het goed is heeft deze pil een positief effect op je huid en het effect op je gemoedstoestand is veel kleiner dan met name de Diane. Krijg je de variant met 20 microgram oestrogeen of 30? Mijn voorkeur gaat uit naar de laagst gedoseerde, als je weleens doorbraakbloedingen had, dan is de 30-variant wellicht de betere keuze.

Alle pillen hebben invloed op je verbruik van vitamine B6. Een goede multi kan helpen dat (aankomend) tekort op te vangen. Dan heb je ook minder last van PMS.

Het enige nadeel van deze pil ten opzichte van de microgynon is de iets grotere kans op trombose met dat in het achterhoofd is het verstandig om bij tekenen van migraine (niet alleen hoofdpijn, maar ook bv flitsen zien) contact op te nemen met je huisarts.
crap in = crap out
pi_116073427
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:39 schreef loveli het volgende:
Volgens mij is dat wel een (relatief) fijne pil. Als het goed is heeft deze pil een positief effect op je huid en het effect op je gemoedstoestand is veel kleiner dan met name de Diane. Krijg je de variant met 20 microgram oestrogeen of 30? Mijn voorkeur gaat uit naar de laagst gedoseerde, als je weleens doorbraakbloedingen had, dan is de 30-variant wellicht de betere keuze.

Alle pillen hebben invloed op je verbruik van vitamine B6. Een goede multi kan helpen dat (aankomend) tekort op te vangen. Dan heb je ook minder last van PMS.

Het enige nadeel van deze pil ten opzichte van de microgynon is de iets grotere kans op trombose met dat in het achterhoofd is het verstandig om bij tekenen van migraine (niet alleen hoofdpijn, maar ook bv flitsen zien) contact op te nemen met je huisarts.
Het zijn 0.02 mg/0.15 mg tabletten staat op de strip.

Had inderdaad gelezen dat het een positief effect kan hebben op de huid en dat is alleen maar mooi meegenomen. Moet zeggen dat ik weinig last heb van acne nog zo zonder gebruik van anticonceptie maar ben er wel erg gevoelig voor en heb van die ellendige periodes..

Mijn zus gebruikt deze pil ook en die lijkt er geen gekke bijverschijnselen van te hebben. Die voelt zich er prima onder dus hopelijk ook ik. Al ben ik wellicht wat gevoeliger voor depressie/stress etc, maargoed.

"Hoop" eigenlijk ook mijn menstruatie weer te kunnen regelen als ik begin met slikken, krijg mijn regels namelijk nog steeds niet.. Ze zijn 1.5 jaar geleden weggebleven en eigenlijk nooit meer terug gekomen.
  Vis een optie? maandag 27 augustus 2012 @ 17:45:27 #135
70532 loveli
N
pi_116073497
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:43 schreef Siral het volgende:
"Hoop" eigenlijk ook mijn menstruatie weer te kunnen regelen als ik begin met slikken, krijg mijn regels namelijk nog steeds niet.. Ze zijn 1.5 jaar geleden weggebleven en eigenlijk nooit meer terug gekomen.
Hm.. kay.. die gaan terugkomen als je hormoonhuishouding goede grondstoffen krijgt, weet je.. Gezonde vetzuren enzo. Een pilcyclus is geen eigen cyclus.
crap in = crap out
pi_116073561
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Hm.. kay.. die gaan terugkomen als je hormoonhuishouding goede grondstoffen krijgt, weet je.. Gezonde vetzuren enzo. Een pilcyclus is geen eigen cyclus.
Voeding zit zeer goed ;) Misschien dat het toch door mijn 'lagere' vetpercentage komt. Want goede vetten krijg ik echt genoeg binnen al een behoorlijke tijd. Of misschien duurt het herstel gewoon wat langer. Heb overigens ook ooit ergens gelegen dat vrouwen die actief sporten vaker hun menstruatie verliezen, ondanks de goede voedingstoffen etc.

En klopt..

[ Bericht 2% gewijzigd door Siral op 27-08-2012 17:53:29 ]
pi_116074654
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:05 schreef loveli het volgende:
In principe is 2 weken genoeg, maar een strip aanhouden is een prima idee. Welke ga je slikken?
Als je op de 1e dag van je menstruatie begint dan ben je toch direct veilig?
S. 2014
J. 2016
pi_116074728
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je op de 1e dag van je menstruatie begint dan ben je toch direct veilig?
Klopt. Maar ik heb geen menstruatie vandaar haha.
pi_116322324
Vraagje: vandaag sex gehad, hij is niet in mij klaargekomen. Ben wel aan de pil maar had deze week wel een beetje diarree. Niet echt, maar was wat zachter (vies gezegd) vandaag laatste pil van de strip geslikt. Kan ik voor de zekerheid nog 1 van de nieuwe doen morgen? En als ik nu deze week ongesteld word ben ik dan al zeker dat ik niet zwanger ben?
  Vis een optie? zondag 2 september 2012 @ 21:21:24 #140
70532 loveli
N
pi_116323619
Diarree = erg als het binnen een paar uur na slikken van de pil was, dus dat de pil geen tijd heeft gehad om opgenomen te worden on je bloed. Echte diarree dus. En als je toch aan het eind van je strip zit kun je dan net zo makkelijk (in het geval dat je echt diarree zou hebben) dat als eerste dag van je stopweek tellen.

Nu is er geen probleem, gewoon doen wat je normaal zou doen.
crap in = crap out
pi_116350611
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:21 schreef loveli het volgende:
Diarree = erg als het binnen een paar uur na slikken van de pil was, dus dat de pil geen tijd heeft gehad om opgenomen te worden on je bloed. Echte diarree dus. En als je toch aan het eind van je strip zit kun je dan net zo makkelijk (in het geval dat je echt diarree zou hebben) dat als eerste dag van je stopweek tellen.

Nu is er geen probleem, gewoon doen wat je normaal zou doen.
Dank je wel! Nog even over de andere vraag: Als ik deze week een bloeding krijg, ben ik dus niet zwanger? Of moet je als je de pil slikt perse een test doen?
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 17:26:45 #142
70532 loveli
N
pi_116350880
De werking van de pil is niet in gevaar geweest (volgende keer eerst vragen of je diarree effect kan hebben op de werking van de pil, dan pas sexen). De kans dat je zeanger bent is net zo groot als de kans van iedereen die de pil slikt.

In zeldzame gevallen treedt er nog steeds een bloeding op tijdens een zwangerschap, maar de kans is heel klein. Als je een bloeding krijgt is de kans dat je zwanger bent net zo klein als de kans van iedere vrouw die een bloeding krijgt.

Samengevat: nergens zorgen over maken, geen verhoogde kans dat je zwanger bent, kans op zwangerschap met de pil is nooit nul, maar iets hoger. Daar moet je altijd rekening mee houden.
crap in = crap out
pi_116377508
Okey na een dikke week heb ik noticeable bigger boobs en mijn gehele lijf voelt over het algemeen zachter.... Net alsof ik ben aangekomen, zal wel vocht zijn? Verder nog niets geks gehad! Was alleen de eerste twee dagen misselijk maar dat is misschien toeval.. So far so good I guess?

Toen ik terug met de Diane begon was ik nu al met deuren aan het slaan en aan het janken als ik mijn rits van mijn jas bijv niet dicht kreeg.
pi_116417107
Creepyyy. Get back on birth control, gain all teh boobs and ass... :o :o?? Volgens mij reageerd mijn lijf nu een beetje raar, hehe. Volgens mij hou ik ineens veel vocht vast maar dat trekt hopelijk bij?...
pi_116486272
Huuuh. Ik heb opeens een doorbraakbloeding. 1 pil heb ik deze maand te laat ingeslikt, de dag erna. En die daarop dus 12 uur later.

Maar nu 3 dagen voor mijn ongesteldheid heb ik opeens een doorbraakbloeding, anders nooit en heb deze pil al 2/3 jaar oid.

Is dit een teken van zwangerschap? Ik lees teveel slechte dingen op internet. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? vrijdag 7 september 2012 @ 00:40:32 #146
70532 loveli
N
pi_116486533
Waarom zou een doorbraakbloeding een teken zijn van zwangerschap? Bloed en zwangerschap is geen goede combo, in de regel ben je niet zwanger als er bloed is, maar in zeldzame gevallen komt het voor dat er ondanks bloedingen een zwangerschap is. Dus bloed is geen 100% garantie dat je niet zwanger bent, maar het is zeker geen teken dat je het wel bent.

Welke dag was je te laat?

Siral, je verandert je hormoonhuishouding, daarmee kan je lichaam ook veranderen. Ieder lichaam reageert anders. Als je stopt trekt het vast weer bij :+
crap in = crap out
pi_116487139
Week 3 ergens. :o
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Vis een optie? vrijdag 7 september 2012 @ 01:30:04 #148
70532 loveli
N
pi_116487210
Meeste risico is als je 'em vlak voor of vlak na de stopweek vergeet. Week 3 vergeten is op zich niet erg, maar het advies is om daarna òf meteen door te slikken, òf vanaf de vergeten pil een stopweek in te lassen.

Weet je nog precies welke dag je bent vergeten? En op welke dag van de 28 zit je nu? En als ik dan toch aan het vragen ben, op welke dagnummers heb je sex gehad?

http://nhg.artsennet.nl/k(...)d/M02_svk.htm#N66124

Edit: direct stopweek inlassen of skippen geldt vanaf 2 vergeten pillen, 1 in week 3 is vergeten pil zsm nemen en rest van strip afmaken.

[ Bericht 8% gewijzigd door loveli op 07-09-2012 01:39:54 ]
crap in = crap out
pi_116492308
Jeetje loveli, wat een vragen haha. Dat weet ik allemaal niet. Houden vrouwen dat bij? Ik weet dat ik de pil zo snel mogelijk geslikt heb en de volgende 12 uur later.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_116756344
Ooh ik kijk zo uit naar de dag dat ik de pil in de prullebak kan flikkeren!

Op ongeveer iedere pil reageer ik gewoon niet tof! Nu vanmiddag in overleg met een gynaecoloog, weer besloten om aan de microgynon 30 te gaan, maar dan 2 maanden doorslikken stopweek, 2 maanden slikken enz.

Iemand ervaringen met de microgynon 30? Nu weet ik wel dat iedere vrouw andere bijwerkingen ervaart, maar iemand ervaring met deze pil icm hoofdpijn?
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? donderdag 13 september 2012 @ 23:03:04 #151
70532 loveli
N
pi_116763451
Welke pillen heb je tot nu toe geslikt?
crap in = crap out
pi_116764082
Marvelon, diana, yasmin, yazz 24+4 cerazette, koperspiraal en nuvaring!
S. 2014
J. 2016
  Vis een optie? vrijdag 14 september 2012 @ 18:08:03 #153
70532 loveli
N
pi_116787574
Wow, dat zijn er veel. Cerazette vind ik gevoelsmatig he minst akelig, omdat er maar 1 hormoon in zit. Dacht dat hoofdpijn gerelateerd was aan oestrogeen, had je met cerazette op dezelfde manier last?

Pilgebruiksters verbruiken meer vitamine B6 en hebben vaak baat bij extra B6.

M30 is de meest voorgeschreven pil, omdat er relatief minder kans op trombose is. Als een gebruikster daar slecht op reageert wordt naar een andere oplossing gezocht. Nadeel is, dat de kans op acne toeneemt.

Het zou bv kunnen dat je oestrogeenprodutie vrij sterk is, waardoor je niet standaard op extra hormonen reageert. Als je ook op deze reageert, is er in Duitsland de Qlaira (?), dat is een pil met een ander oestrogeen dan alle pillen die je hebt gehad (behalve ceraz., want die heeft geen oestrogeen).

Vitamine B zou kunnen helpen, mocht je meer willen weten over hormoonloze anti-conceptie, dan kan ik wat linkjes PM-en.
crap in = crap out
pi_116788005
Hè, ik heb even een vraagje. Ben sinds m'n 12e ongesteld en het was na 2 jaar gewoon regelmatig, maar in 2011 werd ik niet ongesteld voor 8 maanden. Ik was niet zwanger ofzo en m'n hormoon-levels waren ook gewoon goed. Heb daarna een echo laten maken maar daar kwam ook niks uit. In oktober 2011 werd ik weer ongesteld dus ik natuurlijk weer blij dat het regelmatig werd maar sinds 3 maanden ben ik alweer niet ongesteld geworden en ik krijg toch m'n twijfels.

Ben vandaag naar de huisarts gegaan en ik denk er nu aan om gewoon aan de pil te gaan. Ik heb natuurlijk liever dat ik normaal elke maand ongesteld word, maar op de een of andere manier is het voor een tijdje regelmatig en dan weer helemaal onregelmatig.. Ik heb ergens gelezen dat ik voor zo'n +-6 maanden aan de pil kan gaan om regelmaat te krijgen en dan weer te stoppen, maar betekent het dan dat ik dan weer natuurlijk regelmatig ongesteld word of dat het weer onregelmatig blijft?

Ik wil later wel kinderen namelijk en ik weet gewoon niet wat er mis is, het is niet zo dat ik een afwijking heb want een echo + x-ray lieten beide niks zien. Hoe denken jullie erover?
''The root of suffering is attachment''
  Vis een optie? vrijdag 14 september 2012 @ 20:02:11 #155
70532 loveli
N
pi_116791469
Lang verhaal kort, ooit ingesteld geweest en nog jong => kans is groot datvje kinderen kunt krijgen.
crap in = crap out
pi_116796344
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:02 schreef Siral het volgende:
Okey na een dikke week heb ik noticeable bigger boobs
Dit dus met yasmin en een D-cup was wel meer dan genoeg hoor. Regelmatig ook nog oud bloedverlies maar ben pas halverwege mijn 2e strip... Mocht het niet bevallen ga ik weer terug naar de gyn :)
Heb de yasmin gekregen vanwege niet goed reageren op M30/stederil en hirsutisme, bij de gyn bleek dat ik een polycysteus ovarium heb waardoor de gyn een voorkeur had voor yasmin.

Waar ik overigens wel naar benieuwd ben is of er ook een merkloze versie is van yasmin en in hoeverre anticonceptie nog vergoed word bij verzekeraars, mocht ik yasmin blijven gebruiken en doorslikken gaat het zeker 200 euro per jaar kosten... Tsja :X
pi_116841345
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ooh ik kijk zo uit naar de dag dat ik de pil in de prullebak kan flikkeren!

Op ongeveer iedere pil reageer ik gewoon niet tof! Nu vanmiddag in overleg met een gynaecoloog, weer besloten om aan de microgynon 30 te gaan, maar dan 2 maanden doorslikken stopweek, 2 maanden slikken enz.

Iemand ervaringen met de microgynon 30? Nu weet ik wel dat iedere vrouw andere bijwerkingen ervaart, maar iemand ervaring met deze pil icm hoofdpijn?
Hb je al overwogen om een mirena te laten plaatsen? Ik heb zelf ongeveer alle pillen geprobeerd, maar niets hielp (tegen migraine, pijn, onregelmatige "cyclus", veel bloedverlies). Ook de nuvaring nog geprobeerd, niks. Zat al bij de huisarts met het verzoek om de hele boel eruit te laten halen. Toch, op zijn verzoek, de mirena laten plaatsen. Geweldig!
Ik weet dat niet voor iedereen de mirena de oplossing is, maar wilde dit wel even met je delen.

Sterkte in ieder geval!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_116841367
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dit dus met yasmin en een D-cup was wel meer dan genoeg hoor. Regelmatig ook nog oud bloedverlies maar ben pas halverwege mijn 2e strip... Mocht het niet bevallen ga ik weer terug naar de gyn :)
Heb de yasmin gekregen vanwege niet goed reageren op M30/stederil en hirsutisme, bij de gyn bleek dat ik een polycysteus ovarium heb waardoor de gyn een voorkeur had voor yasmin.

Waar ik overigens wel naar benieuwd ben is of er ook een merkloze versie is van yasmin en in hoeverre anticonceptie nog vergoed word bij verzekeraars, mocht ik yasmin blijven gebruiken en doorslikken gaat het zeker 200 euro per jaar kosten... Tsja :X
Helpt yasmin bij jou wel tegen hirsutisme?
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_116925008
Slik ethinylestradiol/desogestrel nu een maand en geen depressieve klachten!! *O*

Vollere borsten en meer zin in "lekkere" dingen daar in tegen wel..
pi_116925124
Een spiraal mag ik niet meer, mijn lijf stoot het af!
S. 2014
J. 2016
pi_116965637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een spiraal mag ik niet meer, mijn lijf stoot het af!
Dat heb ik wel gehoord over de koperspiraal, maar (nog niet eerder) over de mirena.

Maar das mooi kut dus.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  Vis een optie? woensdag 19 september 2012 @ 00:52:18 #162
70532 loveli
N
pi_116966312
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 11:44 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Helpt yasmin bij jou wel tegen hirsutisme?
Stediril/rigevidon/microgynon hebben een androgene werking, waardoor je er (meer) last van hirsutisme van kunt krijgen. Het stoppen met die pillen kan al voldoende zijn. Mervilon/marvelon is neutraler, yasmin heeft een licht anti-androgene werking. Afhankelijk van hoe erg het is en of het werd veroorzaakt door de vorige pil, kan het effect van overstappen op de yasmin groter of kleiner zijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 19 september 2012 @ 00:54:11 #163
70532 loveli
N
pi_116966348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een spiraal mag ik niet meer, mijn lijf stoot het af!
Ik neem aan dat komt door de T-vorm van de spiraal? In dat geval zou je kunnen overwegen of de Gynefix voor jou wel ok is, die heeft geen T-vorm die door je baarmoeder eruit wordt gewerkt.
crap in = crap out
pi_117008057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Stediril/rigevidon/microgynon hebben een androgene werking, waardoor je er (meer) last van hirsutisme van kunt krijgen. Het stoppen met die pillen kan al voldoende zijn. Mervilon/marvelon is neutraler, yasmin heeft een licht anti-androgene werking. Afhankelijk van hoe erg het is en of het werd veroorzaakt door de vorige pil, kan het effect van overstappen op de yasmin groter of kleiner zijn.
Dañ heb ik waarschijnlijk de pech dat ik nooit minder last van hirsutisme zal krijgen. Laat dan mn mirena maar zitten, ben ik tenminste ook nooit ongesteld.
Heb ongeveer alle pillen al gehad, nooit minder last van hirsutisme ervaren, ook nooit meer, maar dat is waarschijnlijk omdat het ook niet erger kan.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_117008162
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik neem aan dat komt door de T-vorm van de spiraal? In dat geval zou je kunnen overwegen of de Gynefix voor jou wel ok is, die heeft geen T-vorm die door je baarmoeder eruit wordt gewerkt.
mijn lijf reageerde nogal heftig op t spiraal en alles was ontstoken,. Ik mag daarom van de gyn daarom nooit meer een spiraal
S. 2014
J. 2016
pi_117053225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Een spiraal mag ik niet meer, mijn lijf stoot het af!
Ik heb 7 jaar microgynon 30 geslikt en heb veel hoofdpijn gehad. Geen idee overigens of het pil gerelateerd was. Ben inmiddels een paar weken gestopt met de pil en heb nog hoofdpijn (maar dat heeft een andere reden). Als die reden over is dan pas kan ik het zeggen.
  Vis een optie? vrijdag 21 september 2012 @ 10:17:06 #167
70532 loveli
N
pi_117055738
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm , doorscrollen naar 'pil een hoofdpijn'

Verder kan vitamine B6-gebrek ook hoofdpijn eeroorzaken, vrouwen die de pil slikken hebben meer B6-nodig.
crap in = crap out
pi_117064687
Is het mogelijk dat ik van twee pillen met dezelfde werking en samenstelling, van de ene onwijs veel hoofdpijn krijg en bij de ander nergens last van heb?
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:47:46 #169
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_117121032
Ik had een tijdje geleden bloedingen tijdens het doornemen terwijl ik altijd op tijd de pil neem.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Vis een optie? zaterdag 22 september 2012 @ 19:33:50 #170
70532 loveli
N
pi_117124747
Dat kan. Is het eenmalig, niks doen. Gebeurt het vaker, dan kan het handig zijn om in overleg met je huisarts eens naar je pil te kijken.
crap in = crap out
pi_117194460
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:36 schreef Tree het volgende:
Is het mogelijk dat ik van twee pillen met dezelfde werking en samenstelling, van de ene onwijs veel hoofdpijn krijg en bij de ander nergens last van heb?
Ja, dat kan. Ik heb hetzelfde gehad. Ik had eerst microgynon30, en kreeg toen op een gegeven moment van de apotheek stediril mee. En bij stediril had ik last van hoofdpijn, krampen en ik kwam aan. Op mijn verzoek mocht ik bij apotheek een andere proberen, ook met dezelfde samenstelling, maar nu merkloos. Daar heb ik weer geen last van.

Ik heb ergens gelezen dat die bijwerkingen vooral komen door de vulingrediënten in de pil. Dus niet de werkzame stoffen, maar de andere stoffen. Ik heb nu 4 pillen gehad, allemaal dezelfde samenstelling, andere vulstoffen. Die ik nu heb, komt qua vulstoffen erg overeen met microgynon30 heb ik uitgezocht, en bij stediril zaten er hele andere vulstoffen in.

Als je er erg veel last van hebt kun je langs de huisarts gaan en vragen of je een verklaring kunt krijgen dat je wegens medische noodzaak je oorspronkelijke, waarschijnlijk voor de verzekeraar duurdere, merk weer kunt krijgen. Succes!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117208209
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:52 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Ik heb hetzelfde gehad. Ik had eerst microgynon30, en kreeg toen op een gegeven moment van de apotheek stediril mee. En bij stediril had ik last van hoofdpijn, krampen en ik kwam aan. Op mijn verzoek mocht ik bij apotheek een andere proberen, ook met dezelfde samenstelling, maar nu merkloos. Daar heb ik weer geen last van.

Ik heb ergens gelezen dat die bijwerkingen vooral komen door de vulingrediënten in de pil. Dus niet de werkzame stoffen, maar de andere stoffen. Ik heb nu 4 pillen gehad, allemaal dezelfde samenstelling, andere vulstoffen. Die ik nu heb, komt qua vulstoffen erg overeen met microgynon30 heb ik uitgezocht, en bij stediril zaten er hele andere vulstoffen in.

Als je er erg veel last van hebt kun je langs de huisarts gaan en vragen of je een verklaring kunt krijgen dat je wegens medische noodzaak je oorspronkelijke, waarschijnlijk voor de verzekeraar duurdere, merk weer kunt krijgen. Succes!
Dankjewel voor je antwoord! Mijn verzekeraar vergoed volgens mij ook gewoon m'n oude pil, dus ik hoop dat ik die zonder problemen terug kan krijgen?
pi_117208319
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2012 20:42 schreef Tree het volgende:

[..]

Dankjewel voor je antwoord! Mijn verzekeraar vergoed volgens mij ook gewoon m'n oude pil, dus ik hoop dat ik die zonder problemen terug kan krijgen?
Dat zou je of bij de apotheek of bij je verzekeraar moeten navragen. Als ze dat niet doen moet je dus eerst naar je huisarts om zo'n verklaring van medische noodzaak aan te vragen. Daarna zou je verzekeraar je pil gewoon moeten vergoeden.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Vis een optie? maandag 24 september 2012 @ 21:28:20 #174
70532 loveli
N
pi_117211360
Vulstoffen kunnen invloed hebben op de snelheid waarmee het in je spijsvertering vewerkt wordt en daarmee hoe snel de hormonen in je bloed worden opgenomen (of dat een deel bv. niet op kan worden genomen). De hoeveelheid hormonen per tablet van de verschillende generieken is exact gelijk.
crap in = crap out
pi_117253264
Maakt het nu eigenlijk uit of je de ene keer 1 strip doorslikt en de andere keer 2? Soms komt 1 beter uit en soms 2. Ik kijk altijd of ik dan bv vakantie heb, dan word ik dan liever ongesteld, kan ik gewoon normaal werken. Maar maakt dat nu nog uit voor je hormonen ofzo?
pi_117256246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:06 schreef zakpatat90 het volgende:
Maakt het nu eigenlijk uit of je de ene keer 1 strip doorslikt en de andere keer 2? Soms komt 1 beter uit en soms 2. Ik kijk altijd of ik dan bv vakantie heb, dan word ik dan liever ongesteld, kan ik gewoon normaal werken. Maar maakt dat nu nog uit voor je hormonen ofzo?
Nee dat maakt niets uit. Al slik je 12 strippen achter elkaar, ook dat kan ^O^
pi_117262621
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:59 schreef Oognip het volgende:

[..]

Nee dat maakt niets uit. Al slik je 12 strippen achter elkaar, ook dat kan ^O^
En de ene keer 12, dan 3 dan 8 enz. Dus onregelmatig?
pi_117270826
even een vraagje:
Ik slik ook een tijdje de pil, microgynon 30.
Maar ik merk de laatste tijd dat ik erg veel klachten kreeg, het begon een jaar geleden, en steeds maar weer.
Voornamelijk: Hoofdpijn, depri, af en toe misselijk, en periodes heel erg moe, voornamelijk als ik weer bijna met de pil moest stoppen.
Maar door googlen kwam ik hier terecht en lees veel herkenning in verhalen.
Maar zit nu in mijn stopweek en ga daarna stoppen met de pil om te kijken wat voor effecht het op mij heeft, want ik herken mezelfde de laatste tijd echt niet meer, weinig gevel etc. maar als de stopweek bijna voorbij was, en soms slikte ik de pil wel eens een dag eerder, en ik merkte wel dat ik me daarna veel beter voelde, en klachten meestal verdwenen, maar me wel somber begin te voelen
en kreeg steeds van de dokter te horen: stress, en mijn bloed was goed. Maar ook als ik voor mijn gevoel niet veel stress had, voelde k deze klachten
en ook heb ik daarbij erg last van angst, wordt steeds erger. kan dat verband hebben?
Afgelopen dag voelde ik me redelijk goed, maar vandaag heb ik lichtelijke hoofdpijn, en erg moe, kan dit komen doordat ik in d stopweek de pil niet meer slik? En hoe lang duurt het ongeveer dat mijn lichaam er aan gewend is om de pil niet meer te slikken? dat mijn klachten minder worden?
Ik ben soms een beetje ongeduldig op dit gebied
pi_117271963
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:10 schreef zakpatat90 het volgende:

[..]

En de ene keer 12, dan 3 dan 8 enz. Dus onregelmatig?
Maakt niet uit. Je moet het zo zien, dat is het makkelijkst. Je bouwt met de pil hormonen op die voorkomen dat er een eisprong e.d. komt. Daarom zijn er ook verschillende regels per week met betrekking tot het vergeten van een pil. In principe is het zo dat als je doorslikt, die hele strip moet worden gezien als een week 3. Je kunt dus ook zonder problemen halverwege een doorslikstrip stoppen, je zit namelijk in week 3. Wel is het belangrijk om dan wel weer op tijd te beginnen met de pil, dus 7 stopdagen en dan weer beginnen.

Maar het maakt dus niet uit of je nou 8 weken of 2 weken de pil doorslikt, zolang je je maar aan de regels wat betreft de stopweek houdt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117272168
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:32 schreef nooorderling het volgende:
even een vraagje:
Ik slik ook een tijdje de pil, microgynon 30.
Maar ik merk de laatste tijd dat ik erg veel klachten kreeg, het begon een jaar geleden, en steeds maar weer.
Voornamelijk: Hoofdpijn, depri, af en toe misselijk, en periodes heel erg moe, voornamelijk als ik weer bijna met de pil moest stoppen.
Maar door googlen kwam ik hier terecht en lees veel herkenning in verhalen.
Maar zit nu in mijn stopweek en ga daarna stoppen met de pil om te kijken wat voor effecht het op mij heeft, want ik herken mezelfde de laatste tijd echt niet meer, weinig gevel etc. maar als de stopweek bijna voorbij was, en soms slikte ik de pil wel eens een dag eerder, en ik merkte wel dat ik me daarna veel beter voelde, en klachten meestal verdwenen, maar me wel somber begin te voelen
en kreeg steeds van de dokter te horen: stress, en mijn bloed was goed. Maar ook als ik voor mijn gevoel niet veel stress had, voelde k deze klachten
en ook heb ik daarbij erg last van angst, wordt steeds erger. kan dat verband hebben?
Afgelopen dag voelde ik me redelijk goed, maar vandaag heb ik lichtelijke hoofdpijn, en erg moe, kan dit komen doordat ik in d stopweek de pil niet meer slik? En hoe lang duurt het ongeveer dat mijn lichaam er aan gewend is om de pil niet meer te slikken? dat mijn klachten minder worden?
Ik ben soms een beetje ongeduldig op dit gebied
Het kan een tijdje duren dat je lichaam weer gewend is aan en leven zonder de pil. Dat verschilt per persoon, het kan meteen al over zijn, maar het kan ook ruim een half jaar duren.

Heb je ook overwogen een andere pil te vragen bij de huisarts? Je hebt ook pillen met een andere samenstelling, misschien dat microgynon gewoon niet geschikt voor jouw lichaam is. Je hebt eventueel ook nog pillen met een iedere keer een andere dosis. Die komen wat meer overeen met je natuurlijke cyclus en kan ook klachten verminderen.

Als laatste zou je ook kunnen overwegen om een koperspiraaltje te nemen. Een vriendin van mij heeft jaren hetzelfde gehad als jij, vaak ziek, zomaar verdrietig worden, stemmingswisselingen, hoofdpijn. Ze vermoedde dat het door de pil kwam en is daar mee gestopt en heeft een koperspiraaltje genomen. Die geeft namelijk geen hormonen af maar voorkomt alleen dat je zwanger wordt. Ze voelt zich nu veel beter. Maak nog eens een afspraak met de huisarts, zeg dat je denkt dat klachten door de pil komen en vraag naar de mogelijkheden.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117272262
Ik was idd de afgelopen jaren ook vaak ziek, terwijl ik bijna nooit ziek ben, en voelde me slecht, zat niet lekker in me vel, dus naar de therapie gegaan later naar de psycholoog, hielp maar even voor korte duur... maar als ik zo die verhalen lees...

Ik stop eerst een tijdje met de pil en ga dan kijken hoe ik me voel en daarna ga ik beslissen of ik een andere pil wil, want als ik me nog beter voel zonder pil dan weet ik wat de oorzaak is
pi_117272360
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:09 schreef nooorderling het volgende:
Ik was idd de afgelopen jaren ook vaak ziek, terwijl ik bijna nooit ziek ben, en voelde me slecht, zat niet lekker in me vel, dus naar de therapie gegaan later naar de psycholoog, hielp maar even voor korte duur... maar als ik zo die verhalen lees...

Ik stop eerst een tijdje met de pil en ga dan kijken hoe ik me voel en daarna ga ik beslissen of ik een andere pil wil, want als ik me nog beter voel zonder pil dan weet ik wat de oorzaak is
Het dus inderdaad kunnen komen door de hormonen in de pil, dat je lichaam daar anders op reageert. Daarom heeft die vriendin dus ook gekozen voor een koperspiraaltje. Want zwanger worden wil ze niet, maar die hormonen werken gewoon niet bij haar. Zij was ook in therapie geweest enzo en niks werkte, met de pil stoppen werkte prima.

Succes!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_117272424
dank je! Komt goed! ik ben nu in ieder geval blij dat ik nu langzaam aan een beetje weet waar het door kan komen, want ik ga ervan ujit, als ik onder therapie zou zitten, me beter zou moeten blijven voelen en niet tig keer per jaar slecht voelen, 1 of 2 keer was nog normaal geweest.
Maar ik wacht rustig af!
pi_117557922
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 11:44 schreef Jannuk het volgende:

[..]

Helpt yasmin bij jou wel tegen hirsutisme?
Voor zover ik nu het idee heb wel, maar slik hem nog geen 2 maanden :). Ik heb iig gisteren nog een doosje gehaald en ga daarna even kijken hoe het mij verder bevalt.
De enige bijwerking die ik tot nu toe heb zijn gespannen en opgezette borsten, ben ik iets minder blij mee. Maar verder geen gedoe met mijn humeur gerelateerd aan hormonen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:23:47 #185
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117564036
Die bijwerkingen kunnen nog wegtrekken. Komt vaker voor in 't begin.
pi_117569087
quote:
12s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:23 schreef Goddelijker het volgende:
Die bijwerkingen kunnen nog wegtrekken. Komt vaker voor in 't begin.
Ik mag het hopen want ik schrok nogal van mn vakantiefoto's. Nog even en ik kan in een pornoblad _O- _O- _O-
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:35:19 #187
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117569339
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik mag het hopen want ik schrok nogal van mn vakantiefoto's. Nog even en ik kan in een pornoblad _O- _O- _O-
En als het zo blijft, is het misschien toch niet de juiste pil voor je? :)
pi_117569726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En als het zo blijft, is het misschien toch niet de juiste pil voor je? :)
Mocht het zo zijn dan overleg ik het gewoon met de gyn :). Als dit het enige is en het word na verloop van tijd minder vind ik het prima hoor; vond de hirsutisme vervelender.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:43:44 #189
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117569897
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mocht het zo zijn dan overleg ik het gewoon met de gyn :). Als dit het enige is en het word na verloop van tijd minder vind ik het prima hoor; vond de hirsutisme vervelender.
Kan ik me voorstellen. En ach, sommigen betalen er dik voor om zulke borsten te krijgen.
pi_117571487
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:43 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. En ach, sommigen betalen er dik voor om zulke borsten te krijgen.
Nou, 30 euro per 2 maanden is ook een investering hoor :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:25:56 #191
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117572231
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Nou, 30 euro per 2 maanden is ook een investering hoor :+
Kun je toch 26 jaar lang gebruiken tegenover de prijs van een borstvergroting.
pi_117572532
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Kun je toch 26 jaar lang gebruiken tegenover de prijs van een borstvergroting.
Tegen die tijd zit ik vast wel in de postmenopauze :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:55:09 #193
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117573489
quote:
17s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Tegen die tijd zit ik vast wel in de postmenopauze :D
En dan gaat alles hangen...
pi_120254069
Onwetende mannenvraag:

Mijn vriendin slikt langdurig de (eenfase) pil zonder een stopweek. Nu krijgt ze eens in de zoveel maanden last van buikpijn, en last ze een stop-periode in om ongesteld te worden en zo de klachten tegen te gaan.

Ze wil graag donderdag of vrijdag haar laatste pil nemen zodat ze volgende week (wanneer we elkaar minder gaan zien) ongesteld wordt. Ze is dit aankomende weekend wel bij mij, en we willen wel graag seks hebben.

Is het veilig om dit weekend seks zonder condoom te hebben, als ze donderdag of vrijdag stopt? Of moeten we nu de condooms onder het stof vandaan gaan halen?
pi_120254442
Tijdens een stopweek is het veilig zolang ze de pil gewoon altijd op tijd inneemt en niet vergeten is. Ze kan sowieso pas zwanger worden als ze een normale eisprong heeft, zolang ze de pil slikt zijn het onttrekkingsbloedingen die ze heeft, geen 'normale' menstruatie. Dit zou je vriendin toch ook moeten weten als ze de pil zelf slikt.

Maar anti-conceptie is nooit 100% safe...so don't blame me if...
  donderdag 13 december 2012 @ 11:08:42 #196
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120261007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:18 schreef Ranjit het volgende:
Onwetende mannenvraag:

Mijn vriendin slikt langdurig de (eenfase) pil zonder een stopweek. Nu krijgt ze eens in de zoveel maanden last van buikpijn, en last ze een stop-periode in om ongesteld te worden en zo de klachten tegen te gaan.

Ze wil graag donderdag of vrijdag haar laatste pil nemen zodat ze volgende week (wanneer we elkaar minder gaan zien) ongesteld wordt. Ze is dit aankomende weekend wel bij mij, en we willen wel graag seks hebben.

Is het veilig om dit weekend seks zonder condoom te hebben, als ze donderdag of vrijdag stopt? Of moeten we nu de condooms onder het stof vandaan gaan halen?
Ik snap het niet; wat voor pil gebruikt ze? Zit er standaard wel een stopweek in of niet? Of is het zoiets als cerazette (minipil) waarin geen stopweek zit en je standaard alle strips achter elkaar door moet slikken? In deze pil zit maar 1 soort hormoon.
In dat geval is het namelijk niet veilig als ze zomaar een week stopt en dan weer begint met een strip. Ook als je dan weer begint duurt het weer even voor ie veilig is.
Als ze een 'gewone' pil gebruikt met 2 soorten hormonen dan ben je in de stopweek gewoon beschermd, als je dan weer op tijd begint natuurlijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120265371
quote:
5s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:08 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik snap het niet; wat voor pil gebruikt ze? Zit er standaard wel een stopweek in of niet? Of is het zoiets als cerazette (minipil) waarin geen stopweek zit en je standaard alle strips achter elkaar door moet slikken? In deze pil zit maar 1 soort hormoon.
In dat geval is het namelijk niet veilig als ze zomaar een week stopt en dan weer begint met een strip. Ook als je dan weer begint duurt het weer even voor ie veilig is.
Als ze een 'gewone' pil gebruikt met 2 soorten hormonen dan ben je in de stopweek gewoon beschermd, als je dan weer op tijd begint natuurlijk.
Een eenfasepil is de gewone pil, dus eentje waarbij iedere pil in de strip dezelfde hormoonsamenstelling heeft, zoals microgynon.

In dat geval is de stopweek dus gewoon veilig, mits ze daarvoor de pil goed heeft geslikt natuurlijk :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 13 december 2012 @ 13:44:58 #198
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120265990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:28 schreef essnhills het volgende:

[..]

Een eenfasepil is de gewone pil, dus eentje waarbij iedere pil in de strip dezelfde hormoonsamenstelling heeft, zoals microgynon.

In dat geval is de stopweek dus gewoon veilig, mits ze daarvoor de pil goed heeft geslikt natuurlijk :)
Bij de minipil heeft ook elke pil dezelfde samenstelling, en er stond iets overdat ze normaal geen stopweek had, dus ja. Wilde gewoon ff vragen hoe t zat :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120266545
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:44 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Bij de minipil heeft ook elke pil dezelfde samenstelling, en er stond iets overdat ze normaal geen stopweek had, dus ja. Wilde gewoon ff vragen hoe t zat :)
Op die manier :P

Maarja, als je normaal gesproken altijd doorslikt, heb je normaal geen stopweek :P

Vind het wel grappig, mijn vriend had een paar jaar geleden dezelfde vraag, die dacht dat het in de stopweek niet veilig zou zijn. Het is ook helemaal geen vreemde vraag eigenlijk :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 13 december 2012 @ 14:48:57 #200
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120268418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:01 schreef essnhills het volgende:

[..]

Op die manier :P

Maarja, als je normaal gesproken altijd doorslikt, heb je normaal geen stopweek :P

Vind het wel grappig, mijn vriend had een paar jaar geleden dezelfde vraag, die dacht dat het in de stopweek niet veilig zou zijn. Het is ook helemaal geen vreemde vraag eigenlijk :)
Zeker als je er niet dagelijks mee te maken hebt.
Over het algemeen leest de man niet de bijsluiter bij de pil, tenminste, dat verwacht ik.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:24:49 #201
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120269791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:01 schreef essnhills het volgende:

[..]

Op die manier :P

Maarja, als je normaal gesproken altijd doorslikt, heb je normaal geen stopweek :P

Vind het wel grappig, mijn vriend had een paar jaar geleden dezelfde vraag, die dacht dat het in de stopweek niet veilig zou zijn. Het is ook helemaal geen vreemde vraag eigenlijk :)
Nee, is het ook niet :) maar idd als je de bijsluiter leest, zie je dat het erin staat :P de stopweek is sowieso overbodig, is alleen ingevoerd om vrouwen het idee te laten hebben een 'normale' cyclus te hebben. Maar er is niks normaals aan synthetische hormonen die een eisprong voorkomen en nog meer dingen. Je kunt 'm in principe gewoon overslaan en de pil doorslikken, als je je daar goed bij voelt. De onttrekkingsbloeding is ook niet per se een bevestiging dat je niet zwanger bent.
Maar ik snap de logica opzich hoor, dat je wellicht niet beschermd zou zijn in de stopweek :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:26:22 #202
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120269856
Toch merk ik dat die stopweek/ontrekkingsbloeding voor sommige vrouwen toch het idee geeft dat ze niet zwanger is...
  donderdag 13 december 2012 @ 15:28:30 #203
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120269937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef Goddelijker het volgende:
Toch merk ik dat die stopweek/ontrekkingsbloeding voor sommige vrouwen toch het idee geeft dat ze niet zwanger is...
Klopt. Wordt soms ook nog gezegd volgens mij. Maar is echt geen zekerheid :) er zullen vast gevallen zijn dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt en zwanger bent, maar je kunt ook bloeden tijdens je zwangerschap zonder dat er iets aan de hand is.. dus ja
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 13 december 2012 @ 15:32:20 #204
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120270088
quote:
7s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:28 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Klopt. Wordt soms ook nog gezegd volgens mij. Maar is echt geen zekerheid :) er zullen vast gevallen zijn dat je geen onttrekkingsbloeding krijgt en zwanger bent, maar je kunt ook bloeden tijdens je zwangerschap zonder dat er iets aan de hand is.. dus ja
Precies, het is meer een geestelijk puntje dat iemand een soort idee heeft dat diegene niet zwanger is. Net zoals het ook kan voorkomen dat er geen ontrekkingsbloeding is, dat iemand dan geheel in de stress is, dat er voor zorgt dat het alleen maar langer duurt voor deze komt.

En of het doorslikken wel of niet slecht is zijn de meningen ook over verdeeld. :P
  donderdag 13 december 2012 @ 16:11:37 #205
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120271522
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:32 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Precies, het is meer een geestelijk puntje dat iemand een soort idee heeft dat diegene niet zwanger is. Net zoals het ook kan voorkomen dat er geen ontrekkingsbloeding is, dat iemand dan geheel in de stress is, dat er voor zorgt dat het alleen maar langer duurt voor deze komt.

En of het doorslikken wel of niet slecht is zijn de meningen ook over verdeeld. :P
Ohja? :P
Ik heb meerdere gynaecologen gesproken door de jaren heen en ze waren allemaal van mening dat het geen kwaad kon 'm door te slikken, zolang je ongeveer 1-2x per jaar een stopweek inlastte.. Maar het is ook maar net hoe je je erbij voelt natuurlijk :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:16:06 #206
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120271680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ohja? :P
Ik heb meerdere gynaecologen gesproken door de jaren heen en ze waren allemaal van mening dat het geen kwaad kon 'm door te slikken, zolang je ongeveer 1-2x per jaar een stopweek inlastte.. Maar het is ook maar net hoe je je erbij voelt natuurlijk :)
Ja, inderdaad die 1-2x per jaar een stopweek is sowieso aan te raden, maar dat stond er net niet bij. :P Maar je kan hem best een aantal keer doorslikken, alleen vergroot het vaak wel de kans op doorbraakbloedingen, dus vandaag dat vrouwen vaker een stopweek houden.

Inderdaad, sommigen hebben er geen last van, terwijl anderen na één keer doorslikken al zoiets hebben van, volgende keer weer een stopweek.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:32:14 #207
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120272302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, inderdaad die 1-2x per jaar een stopweek is sowieso aan te raden, maar dat stond er net niet bij. :P Maar je kan hem best een aantal keer doorslikken, alleen vergroot het vaak wel de kans op doorbraakbloedingen, dus vandaag dat vrouwen vaker een stopweek houden.

Inderdaad, sommigen hebben er geen last van, terwijl anderen na één keer doorslikken al zoiets hebben van, volgende keer weer een stopweek.
Haha nee :P Ja klopt.. dat is het nadeel.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120273832
Top, bedankt voor de reacties! Het is gewoon zo veilig als normaal dus :)
pi_120278019
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:26 schreef Goddelijker het volgende:
Toch merk ik dat die stopweek/ontrekkingsbloeding voor sommige vrouwen toch het idee geeft dat ze niet zwanger is...
Dat is volgens mij ook de reden dat het 'ingevoerd' is door de ontwikkelaars van de pil, ze waren bang dat vrouwen het niet zouden slikken als ze niet meer ongesteld zouden worden. Puur geestelijk dus, ofwel je niet meer vrouwelijk voelen omdat je niet menstrueert of een indicatie dat je niet zwanger bent. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, inderdaad die 1-2x per jaar een stopweek is sowieso aan te raden, maar dat stond er net niet bij. :P Maar je kan hem best een aantal keer doorslikken, alleen vergroot het vaak wel de kans op doorbraakbloedingen, dus vandaag dat vrouwen vaker een stopweek houden.

Inderdaad, sommigen hebben er geen last van, terwijl anderen na één keer doorslikken al zoiets hebben van, volgende keer weer een stopweek.
En dit inderdaad :P Dat is ook de enige reden dat ik om de 3 à 4 strips een stopweek inlas, om doorbraakbloedingen te voorkomen. :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 13 december 2012 @ 19:37:47 #210
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_120278715
Ik heb sinds 3 juli implanon, ben vlak daarna nog 3 dagen soort van ongesteld geweest, Sinds dan niet meer, Was in het begin even wennen...ik ben toch niet zwanger..? Nu helemaal aan gewend..ik hoop dat het wegblijft tot iig juli 2015 :Y O-)
pi_120281657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 16:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ohja? :P
Ik heb meerdere gynaecologen gesproken door de jaren heen en ze waren allemaal van mening dat het geen kwaad kon 'm door te slikken, zolang je ongeveer 1-2x per jaar een stopweek inlastte.. Maar het is ook maar net hoe je je erbij voelt natuurlijk :)
Mijn gyn geeft ook aan dat het geen kwaad kan om door te slikken, heb nu 1x (na 3 strips) doorslikken een stopweek ingelast en dat was niet bepaald een feestje. Nu ben ik weer bijna aan het einde van een 3e strip en heb dus binnenkort weer een feestweek :') Maar merk wel dat het nodig is, soms krampen in mn baarmoederregio.
  donderdag 13 december 2012 @ 22:14:24 #212
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120286122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef essnhills het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook de reden dat het 'ingevoerd' is door de ontwikkelaars van de pil, ze waren bang dat vrouwen het niet zouden slikken als ze niet meer ongesteld zouden worden. Puur geestelijk dus, ofwel je niet meer vrouwelijk voelen omdat je niet menstrueert of een indicatie dat je niet zwanger bent. :)

[..]

En dit inderdaad :P Dat is ook de enige reden dat ik om de 3 à 4 strips een stopweek inlas, om doorbraakbloedingen te voorkomen. :)
Precies. Ik denk dat het inderdaad ook om die reden is.
Mijn vriendin houdt gewoon na elke strip een stopweek, behalve als het niet uitkomt.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:19:11 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120297863
quote:
17s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Mijn gyn geeft ook aan dat het geen kwaad kan om door te slikken, heb nu 1x (na 3 strips) doorslikken een stopweek ingelast en dat was niet bepaald een feestje. Nu ben ik weer bijna aan het einde van een 3e strip en heb dus binnenkort weer een feestweek :') Maar merk wel dat het nodig is, soms krampen in mn baarmoederregio.
Haha ja precies.. Nouja, als het zo goed gaat is het mooi toch? :)
On a side note: ik ga nooit meer aan die synthetische troep, toen ik gestopt was merkte ik pas hoeveel het me beïnvloedde. Goeie vorm van anticonceptie, maar na 10 jaar was ik het wel zat :s)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:41:31 #214
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120301922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:19 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Haha ja precies.. Nouja, als het zo goed gaat is het mooi toch? :)
On a side note: ik ga nooit meer aan die synthetische troep, toen ik gestopt was merkte ik pas hoeveel het me beïnvloedde. Goeie vorm van anticonceptie, maar na 10 jaar was ik het wel zat :s)
En nu? Geheel onthouder geworden? :')
pi_120302426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En nu? Geheel onthouder geworden? :')
Zijn nog andere vormen van anticonceptie... en als je in haar onderschrift kijkt dan... O-)

Moet wel zeggen dat ik met de Yasmin minder klachten heb door de hormonen als ik het vergelijk met de mycroginon/stederil.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:14:22 #216
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120302910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En nu? Geheel onthouder geworden? :')
Whahaha nee dat echt niet zeg :') Damn.
Rubbers maar he dan :7 Voorlopig XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:18:43 #217
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120303082
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Whahaha nee dat echt niet zeg :') Damn.
Rubbers maar he dan :7 Voorlopig XD
Ja, je zal toch iets moeten inderdaad. Al is dat ook niet alles. Beter dan ongewenst/ongepland zwanger.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:49:08 #218
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120304242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, je zal toch iets moeten inderdaad. Al is dat ook niet alles. Beter dan ongewenst/ongepland zwanger.
Nee, is ook niet alles. Maar hormonen wil ik niet meer, en dan blijft er vrij weinig over, tenzij koperspiraal of sterilisatie ofzo. Dat eerste ga ik wellicht nog wel eens proberen als we genoeg kids hebben :+ en daarna dan maar het laatste :P /offtopic
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:52:43 #219
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_120304360
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:49 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, is ook niet alles. Maar hormonen wil ik niet meer, en dan blijft er vrij weinig over, tenzij koperspiraal of sterilisatie ofzo. Dat eerste ga ik wellicht nog wel eens proberen als we genoeg kids hebben :+ en daarna dan maar het laatste :P /offtopic
Je bent inderdaad nog vrij jong om je te laten steriliseren.
En spiraaltje hoor/lees je ook uiteenlopende verhalen over.
Ben benieuwd wat mijn vriendin later wilt, of ze de pil wil blijven slikken of toch iets anders wilt.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:32:43 #220
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_120813141
Ik heb even een vraagje over het gebruik van de pil.

Mijn vriendin is na een hele tijd pauze (geen relatie) weer begonnen met de pil. Ze is begonnen op de eerste dag NA haar menstruatie. Voor zover ik weer is de pil dan niet meteen veilig (alleen als je begint op de eerste dag van je menstruatie). Ze wordt eind volgende week weer ongesteld. Omdat we een weekje weg gaan wil ze de pil doorslikken. Maar is deze dan veilig?
Met andere woorden, vanaf wanneer is de pil veilig wanneer je begint met het slikken op de eerste dag NA je menstruatie? En maakt het uit als je de eerste keer meteen de pil doorslikt?
  donderdag 27 december 2012 @ 12:42:47 #221
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120813490
Na 7 dagen is ie veilig, staat ook in de bijsluiter :) weet niet of het uitmaakt als je 'm gelijk doorslikt, denk het eerlijk gezegd niet. Of je nou wel of niet een stopweek doet, hij blijft veilig als je 'm gebruikt zoals het moet :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  Vis een optie? donderdag 27 december 2012 @ 14:12:12 #222
70532 loveli
N
pi_120816747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:32 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb even een vraagje over het gebruik van de pil.

Mijn vriendin is na een hele tijd pauze (geen relatie) weer begonnen met de pil. Ze is begonnen op de eerste dag NA haar menstruatie. Voor zover ik weer is de pil dan niet meteen veilig (alleen als je begint op de eerste dag van je menstruatie). Ze wordt eind volgende week weer ongesteld. Omdat we een weekje weg gaan wil ze de pil doorslikken. Maar is deze dan veilig?
Met andere woorden, vanaf wanneer is de pil veilig wanneer je begint met het slikken op de eerste dag NA je menstruatie? En maakt het uit als je de eerste keer meteen de pil doorslikt?
Vanaf het moment dat je begint met slikken 7 dagen => veilig. Als je 30 strips achter elkaar doorslikt, tellen alleen de eerste 7 dagen van de eerste strip als onveilig. Dit geldt voor de meeste pillen, maar niet voor bv. de Yaz 24+4, daar zitten 4 hormoonloze pillen op de strip.

Als je op de eerste dag van menstruatie begint met slikken hoef je geen 7 dagen te wachten.
crap in = crap out
  vrijdag 28 december 2012 @ 08:42:26 #223
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_120852694
Bedankt voor de antwoorden, ze gebruikt MG30 nu zo'n 3 weken. Dan zal zit het wel goed denk ik en hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Ze wil wel even zien of ze geen doorbraakbloedigen krijgt, in het verleden slikte ze altijd braaf de pil door maar het komt nu beter uit omdat niet te doen.
  maandag 11 februari 2013 @ 15:43:36 #224
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_122753081
Ik weet niet of ik vandaag al de pil in heb genomen. :o Afgaande op mijn strip zou ik geen pil gemist hebben, maar ik heb hem normaal gesproken nog niet ingenomen op dit tijdstip en begin me af te vragen of ik er gisteren niet twee geslikt heb. Echt wtf, zal wel door mijn slaaptekort komen of zo, voel me echt dom. :') Maar wat kan ik nu het beste doen? :o
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:24:38 #225
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122795289
Vraagje... Vandaag kwam ik voor het eerst bij m'n nieuwe apotheek en kreeg daar in plaats van de Yasmin pil die ik al jaren slik ineens het huismerk "Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz (0.03/3 mg)".
Weet iemand of dit exact dezelfde pil als de Yasmin is? De vrouw bij de apotheek zei van wel maar ik ben er niet helemaal van overtuigd eigenlijk.. Ik ben de Yasmin ooit gaan slikken mede om puistjes tegen te gaan en heb geen zin om daar ineens weer last van te krijgen (of van andere bijwerkingen) omdat het toch niet helemaal dezelfde stoffen bevat maar deze apotheek liever met een huismerk werkt...
pi_122795946
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:24 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje... Vandaag kwam ik voor het eerst bij m'n nieuwe apotheek en kreeg daar in plaats van de Yasmin pil die ik al jaren slik ineens het huismerk "Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz (0.03/3 mg)".
Weet iemand of dit exact dezelfde pil als de Yasmin is? De vrouw bij de apotheek zei van wel maar ik ben er niet helemaal van overtuigd eigenlijk.. Ik ben de Yasmin ooit gaan slikken mede om puistjes tegen te gaan en heb geen zin om daar ineens weer last van te krijgen (of van andere bijwerkingen) omdat het toch niet helemaal dezelfde stoffen bevat maar deze apotheek liever met een huismerk werkt...
Het zijn dezelfde werkzame stoffen als de yasmin. Verschil is dat deze merkloos is en dus goedkoper is, maar voor zover ik had begrepen mocht de merkloze versie niet meer verkocht worden vanwege nog lopende patenten... Er zullen waarschijnlijk wel wat andere vulstoffen inzitten.
Ik was juist overgestapt van zorgverzekering om iig een deel van de yasmin vergoed te krijgen :') Heb je enig idee wat deze versie kost?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:46:43 #227
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122796025
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:44 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het zijn dezelfde werkzame stoffen als de yasmin. Verschil is dat deze merkloos is en dus goedkoper is, maar voor zover ik had begrepen mocht de merkloze versie niet meer verkocht worden vanwege nog lopende patenten... Er zullen waarschijnlijk wel wat andere vulstoffen inzitten.
Ik was juist overgestapt van zorgverzekering om iig een deel van de yasmin vergoed te krijgen :') Heb je enig idee wat deze versie kost?
Ik betaalde 17 euro nog wat voor 6 maanden.
Het is nogal een prijsverschil maar als ik er ook maar één negatieve bijwerking van krijg betaal ik liever gewoon weer "veel" voor de Yasmin moet ik zeggen..
pi_122796095
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik betaalde 17 euro nog wat voor 6 maanden.
Het is nogal een prijsverschil maar als ik er ook maar één negatieve bijwerking van krijg betaal ik liever gewoon weer "veel" voor de Yasmin moet ik zeggen..
:o ik betaalde voor mn laatste doosje yasmin 26 euro, die gaat 2 maanden mee door doorslikken... Staat op de website van Sandoz in de nieuwsbrief dat hij in November/December 2012 opnieuw geintroduceerd is en er nu een aantrekkelijke actie is.
http://www.sandoz.nl/asse(...)snieuws_201212V2.pdf

Ja je bent natuurlijk vrij om veel te betalen... Ik heb sowieso bij mn verzekeraar op de yasmin/merkloze versie geen preferentiebeleid als het aankomt op de vergoeding, gelukkig.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:52:17 #229
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122796203
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

:o ik betaalde voor mn laatste doosje yasmin 26 euro, die gaat 2 maanden mee door doorslikken... Staat op de website van Sandoz in de nieuwsbrief dat hij in November/December 2012 opnieuw geintroduceerd is en er nu een aantrekkelijke actie is.
http://www.sandoz.nl/asse(...)snieuws_201212V2.pdf

Ja je bent natuurlijk vrij om veel te betalen... Ik heb sowieso bij mn verzekeraar op de yasmin/merkloze versie geen preferentiebeleid als het aankomt op de vergoeding, gelukkig.
Ik betaalde inderdaad de laatste keer ook nog iets van 50 euro voor 6 maanden. Nou ja zal deze eens proberen - maar ben eigenlijk meer van "als het werkt dan vooral niks aan veranderen" :P
pi_122796364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik betaalde inderdaad de laatste keer ook nog iets van 50 euro voor 6 maanden. Nou ja zal deze eens proberen - maar ben eigenlijk meer van "als het werkt dan vooral niks aan veranderen" :P
Ja dat heb ik ook hoor, slik nu een half jaar yasmin en heb zoveel veranderingen nu in mn huid gezien dat ik niet iets wil wat minder goed werkt.
pi_123677802
Na al het gedoe over de Yasmin en Diana 35 (trobose etc) in het nieuws zit ik eraan te denken om weer terug over te stappen naar Microgynon 30.
Verlaagd dit mijn kans op trombose?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:54:15 #232
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_123679881
De kans op trombose is het grootst het eerste jaar. Vandaar dat ze geen nieuwe recepten uitschrijven, maar wel aan mensen die het al gebruiken.
Elke pil geeft verhoogde kans op trombose, zoals ook in de bijsluiters staat.
  Vis een optie? dinsdag 5 maart 2013 @ 23:28:13 #233
70532 loveli
N
pi_123686079
Roken is een risicofactor, rokende vrouwen die wat ouder zijn wordt afgeraden de Diane te slikken.

Uit de bijsluiter:
Er zijn ook gegevens die er op wijzen dat veneuze trombose vaker voorkomt bij vrouwen die Diane-
35 gebruiken dan bij vrouwen die een andere lichte combinatiepil gebruiken (anticonceptiepil met
minder dan 50 microgram ethinylestradiol).

[..]

De kans op trombose in een slagader neemt in het algemeen toe:
* met de leeftijd
* naarmate iemand meer rookt
Als u Diane-35 of een combinatiepil gebruikt, is het verstandig om te stoppen met roken,
vooral als u ouder bent dan ongeveer 35 jaar.

* als u een verhoogd vetgehalte in uw bloed heeft (cholesterol of triglyceriden)
* als u te zwaar bent
* als u een verhoogde bloeddruk heeft
* als een van uw directe familieleden op jonge leeftijd al eens een hartaanval of beroerte heeft
gehad
* als u een aandoening van uw hart of bloedvaten heeft (bijvoorbeeld een hartklepaandoening of
een hartritmestoornis)
* als u migraine heeft
* als u diabetes (suikerziekte) heeft
crap in = crap out
pi_124226194
Ik hoop dat dit topic nog bekeken wordt, want ik zit met een vraagje. Ik ben een tijd geleden gestopt met de pil omdat het mijn humeur lichtelijk beïnvloedde en ik maar bedacht dat een condoom ook niet zo erg zou zijn. Na een paar maanden ben ik de condooms zat en beïnvloed dit weer het seksleven van mij en mijn vriend. Ik zit er dus aan te denken om de pil weer te gaan slikken (lekker wispelturig, I know.) MAAR, mijn vraag is nu; kom je opnieuw weer aan wanneer je voor de tweede keer de pil gaat slikken?? Toen ik begon was ik 15 en ik ben toen best wel een paar kilootjes aangekomen namelijk.

Via google las ik dat Loveli er wel verstand van zou hebben, dus ik hoop dat jij ook hier een antwoord op hebt.
Before you assume, try the crazy method called asking.
pi_124226282
Ik zie net dat dit topic gewoon nog actief is, loze opmerking dus... ;)
Before you assume, try the crazy method called asking.
pi_124232594
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:35 schreef Ings23 het volgende:
Ik hoop dat dit topic nog bekeken wordt, want ik zit met een vraagje. Ik ben een tijd geleden gestopt met de pil omdat het mijn humeur lichtelijk beïnvloedde en ik maar bedacht dat een condoom ook niet zo erg zou zijn. Na een paar maanden ben ik de condooms zat en beïnvloed dit weer het seksleven van mij en mijn vriend. Ik zit er dus aan te denken om de pil weer te gaan slikken (lekker wispelturig, I know.) MAAR, mijn vraag is nu; kom je opnieuw weer aan wanneer je voor de tweede keer de pil gaat slikken?? Toen ik begon was ik 15 en ik ben toen best wel een paar kilootjes aangekomen namelijk.

Via google las ik dat Loveli er wel verstand van zou hebben, dus ik hoop dat jij ook hier een antwoord op hebt.
Geen idee of je bij een tweede keer opnieuw zou aankomen.

Maar als je eerste pil niet goed voor jouw werkte (dus het aankomen en het negatief beïnvloeden van je humeur) kun je misschien beter een andere pil proberen. Misschien een iets lichtere ofzo, gewoon even overleggen met je huisarts dat je je vorige pil niet zo prettig vond en waarom niet, en dat je daarom een andere wilt proberen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_124636638
Hoe zit dat nu toch met de pil en doorslikken? Wat ik dacht is: Je slikt iig de eerste strip. Daarna slik je nog door totdat je een keertje stopt, dan heb je een stopweek en dan slik je weer een hele strip.

Maar ik dacht pas. Is dat wel goed/gezond ofzo als je wel de eerste strip helemaal slikt maar daarna een onvolledige? Of maakt dat dus helemaal niks uit?

Dus kan je nadat je een hele strip hebt geslikt een stopweek nemen wanneer je maar wilt?
  Vis een optie? vrijdag 29 maart 2013 @ 11:07:09 #238
70532 loveli
N
pi_124638757
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:45 schreef zakpatat90 het volgende:
Dus kan je nadat je een hele strip hebt geslikt een stopweek nemen wanneer je maar wilt?
Ja.
crap in = crap out
pi_124649406
Hallo allemaal,

Ik ben over gegaan van de yasmin naar microgynon (ivm met dat tromboseverhaal van de yasmin vond de huisarts dat beter). Ik heb gewoon doorgeslikt in de overgang. In de 10 dagen dat bezig ben met de microgynon zijn mn borsten ENORM gegroeit. M'n vriend schrok ervan!
Ik pas mn bh's niet meer..

>> De huisarts gaf aan dat m'n lichaam nog niet zo snel kan reageren op de pil, dat 10 dagen te kort is. Het kan daar dus niet van zijn, zegt zij. Is dat ook echt zo? Ze zei verder dat de bijwerkingen de eerste 2 weken het heftigst kunnen zijn. Maar dan reageert je lichaam toch wel binnen 10 dagen?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 16:56:54 #240
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_124651727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:58 schreef Satijn het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben over gegaan van de yasmin naar microgynon (ivm met dat tromboseverhaal van de yasmin vond de huisarts dat beter). Ik heb gewoon doorgeslikt in de overgang. In de 10 dagen dat bezig ben met de microgynon zijn mn borsten ENORM gegroeit. M'n vriend schrok ervan!
Ik pas mn bh's niet meer..

>> De huisarts gaf aan dat m'n lichaam nog niet zo snel kan reageren op de pil, dat 10 dagen te kort is. Het kan daar dus niet van zijn, zegt zij. Is dat ook echt zo? Ze zei verder dat de bijwerkingen de eerste 2 weken het heftigst kunnen zijn. Maar dan reageert je lichaam toch wel binnen 10 dagen?
ik heb weken niet op mn buik kunnen slapen toen ik net begonnen was met de yasmin. Weet niet meer hoe het bij mij destijds bij de microgynon zat, heb daar wel veel gedoe mee gehad met gewicht etc.
Wacht het even af, bij mij is het iig gewoon weer normaal geworden :Y
pi_124654633
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:58 schreef Satijn het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben over gegaan van de yasmin naar microgynon (ivm met dat tromboseverhaal van de yasmin vond de huisarts dat beter). Ik heb gewoon doorgeslikt in de overgang. In de 10 dagen dat bezig ben met de microgynon zijn mn borsten ENORM gegroeit. M'n vriend schrok ervan!
Ik pas mn bh's niet meer..

>> De huisarts gaf aan dat m'n lichaam nog niet zo snel kan reageren op de pil, dat 10 dagen te kort is. Het kan daar dus niet van zijn, zegt zij. Is dat ook echt zo? Ze zei verder dat de bijwerkingen de eerste 2 weken het heftigst kunnen zijn. Maar dan reageert je lichaam toch wel binnen 10 dagen?
Had ik ook in de eerste twee weken, volgens mij had ik gewoon cup E gekregen ofzo. Na een maandje werd het normaal, zou het gewoon een beetje tijd geven. :Y
''The root of suffering is attachment''
pi_124668938
Thanks!

Beetje paniek hier; zie striae op mn borsten verschijnen. Help!
Dit is toch niet normaal?!
pi_124670084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 23:27 schreef Satijn het volgende:
Thanks!

Beetje paniek hier; zie striae op mn borsten verschijnen. Help!
Dit is toch niet normaal?!
Als je ineens flink groeit dan is het verschijnen van striae heel normaal. Door pilgebruik kunnen je borsten in omvang toenemen en er dus striae ontstaan.
Gebeurd niet bij iedereen, maar bij sommige vrouwen wel. Kun je weinig aan doen. Er zijn wel wat zalfjes die je kunt smeren, maar verwacht daar niet teveel van...
  Vis een optie? zaterdag 30 maart 2013 @ 08:56:06 #244
70532 loveli
N
pi_124676432
Striae kan ook door bepaalde hormonen veroorzaakt worden (cortisol). Stopweek inlassen en die week gebruiken om met de huisarts om tafel te zitten? Lijkt me plausibel dat je borsten wel van de pil zijn gegroeid, als er geen andere factoren zijn die van invloed kunnen zijn.

De trombosekans van de Yasmin is idd hoger dan die van Microgynon, maar vooral in de eerste periode van gebruik en bij jonge meisjes of (rokende) vrouwen na de 35). Trombosekans bij Microgynon is weer hoger dan die zonder de pil. Keuzes...
crap in = crap out
pi_124676697
Ik heb in nood maar even aan halve plaspil van mn huisgenoot gebruikt. Misschien dat dát de druk van de ketel even doet afnemen.

De huisarts geeft aan dat ik beter nog maar niet kan stoppen met de strip, omdat je dan wéér een hormoonwisseling krijgt. De huisarts zei verder dat ik ook voor iets heel anders kan gaan, bijvoorbeeld een spiraaltje omdat daar minder hormonen in zitten.

Bedankt voor jullie adviezen iig.
  Vis een optie? zaterdag 30 maart 2013 @ 09:43:31 #246
70532 loveli
N
pi_124676955
Medicijnen van een ander nemen is ook niet echt een goed idee. Heb je ergens stress van gehad? Cortisol = stresshormoon kan een rol spelen bij striae.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  donderdag 18 april 2013 @ 15:45:43 #247
362498 Aardbeilove
Strobesliefde
pi_125442899
Ik slikte altijd levonorgestrel, maar ben 2 weken geleden gestopt. Alleen nu heb ik een nieuwe vriend en ik wil dus eigenlijk zo snel mogelijk weer beginnen, zodat als het er van komt, dat we dat iig hebben.

Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds ik gestopt ben, maar lees overal dat de eerste keer menstrueren lang op zich kan laten wachten.
Wat voor consequenties heeft het als ik niet op de eerste dag van mijn menstruatie weer begin?
Ben je boos, dan dans je met een abrikoos, ben je blij dan met een aardbei.
pi_125445563
@ Aardbeilove

Je bent in ieder geval niet gelijk beschermd als je nu weer start. Het beste kun je even overleggen met je huisarts en anders in ieder geval de komende 7 dagen veilig vrijen. In je gebruiksaanwijzing staat ws ook wel wat je moet doen als je de pil langer dan 7 dagen niet slikt.
  Vis een optie? donderdag 18 april 2013 @ 18:27:57 #249
70532 loveli
N
pi_125448877
Idd eerste periode veilig, in bijsluiter staat wanneer 'ie betrouwbaar is. Ik zal wel ouderwets zijn als ik vind dat je best even mag wachten als je 2 weken geleden gestopt bent met de pil. Maar dat is een mening die thuishoort in R&P.
crap in = crap out
  donderdag 18 april 2013 @ 18:45:01 #250
362498 Aardbeilove
Strobesliefde
pi_125449302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:27 schreef loveli het volgende:
Idd eerste periode veilig, in bijsluiter staat wanneer 'ie betrouwbaar is. Ik zal wel ouderwets zijn als ik vind dat je best even mag wachten als je 2 weken geleden gestopt bent met de pil. Maar dat is een mening die thuishoort in R&P.
Stiekem even R&Pen dan:
Het is al veel langer uit met mijn vorige partner, maar heb heel lang getwijfeld of ik wel/niet zou stoppen, omdat het toch wel makkelijk was. Net twee weken te kort getwijfeld helaas. :P
Ben je boos, dan dans je met een abrikoos, ben je blij dan met een aardbei.
pi_125475709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:45 schreef Aardbeilove het volgende:

[..]

Stiekem even R&Pen dan:
Het is al veel langer uit met mijn vorige partner, maar heb heel lang getwijfeld of ik wel/niet zou stoppen, omdat het toch wel makkelijk was. Net twee weken te kort getwijfeld helaas. :P
Je kan gewoon op ieder moment weer beginnen met de pil, maar dan moet je de eerste 7 dagen óók een condoom gebruiken :Y Daarna is ie weer veilig :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_125487275
Ik kom hier weer eens binnenvallen. Ik slik nu al ongeveer 2 jaar de Pil. Ik had de huisarts horen zeggen toen hij het voor het eerst voorschreef dat ik de microgynon moest proberen, ik dacht dat het om de 30 ging.

Goed ik kreeg altijd een vervanger daarvan mee van de apotheek de ethinylestradio/levonorgestrel 0.03/0.15. Nu ben ik sinds ik de pil slik ruim 10K aangekomen..
Ik slik de pil meestal 2 a 3 maanden door en daarna een stopweek. Mijn laatste stopweek was eind december. En nu dus weer.

Zou de gewichtstoename aan de pil kunnen liggen? Ook merk ik op dat ik als ik doorslik een veel "pukkeliger" gezicht krijg. En als ik dan een stopweek inlas is het veel minder..

Lijkt het jullie verstandig om naar de HA te gaan en kijken of ik een andere pil kan krijgen? Ik heb gedacht aan tijdelijk stoppen met de pil en kijken wat er gebeurd, maar ik heb altijd heel pijnlijke menstruaties en nu met de pil zijn de klachten veel minder. Anticonceptie heb ik ze nu niet heel erg voor nodig heb nu geen vriend.

Graag tips vanuit de iets ervarenere gebruikster van de pil.
pi_125524619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:10 schreef cafpow het volgende:
Ik kom hier weer eens binnenvallen. Ik slik nu al ongeveer 2 jaar de Pil. Ik had de huisarts horen zeggen toen hij het voor het eerst voorschreef dat ik de microgynon moest proberen, ik dacht dat het om de 30 ging.

Goed ik kreeg altijd een vervanger daarvan mee van de apotheek de ethinylestradio/levonorgestrel 0.03/0.15. Nu ben ik sinds ik de pil slik ruim 10K aangekomen..
Ik slik de pil meestal 2 a 3 maanden door en daarna een stopweek. Mijn laatste stopweek was eind december. En nu dus weer.

Zou de gewichtstoename aan de pil kunnen liggen? Ook merk ik op dat ik als ik doorslik een veel "pukkeliger" gezicht krijg. En als ik dan een stopweek inlas is het veel minder..

Lijkt het jullie verstandig om naar de HA te gaan en kijken of ik een andere pil kan krijgen? Ik heb gedacht aan tijdelijk stoppen met de pil en kijken wat er gebeurd, maar ik heb altijd heel pijnlijke menstruaties en nu met de pil zijn de klachten veel minder. Anticonceptie heb ik ze nu niet heel erg voor nodig heb nu geen vriend.

Graag tips vanuit de iets ervarenere gebruikster van de pil.
Je kan altijd langs gaan bij de huisarts. Aankomen enzo vallen onder de bijwerkingen van de pil.

Ik slik nu zelf nu bijna 7 jaar de pil en ben ook kilo's aangekomen daarvan (wat bij mij wel goed uitkwam, want ik was te licht ;) ). Maar het kan ook eventueel liggen aan het 'merk' pil dat je slikt. Jij zegt dat je een vervanger slikt van Microgynon 30, dat heb ik ook. Ik ben begonnen met Microgynon 30, daarna kreeg ik als vervanger Stediril 30, en ik heb tussendoor nog een andere gehad waarvan ik de naam kwijt ben, en daarna heb ik een 'merkloze' pil gehad, dus met alleen de 2 namen van de werkzame stoffen, en daarvan slik ik inmiddels wil een tweede versie. Bij al deze pilsoorten, die volgens de apotheker exact hetzelfde zijn, had ik andere bijwerkingen.

Van de derde, waarvan ik de naam niet meer weet, kreeg ik bijvoorbeeld hoofdpijn, van stediril kreeg ik darmklachten. Die verschillen liggen aan de vulstoffen, ze gebruiken overal weer andere vulstoffen in, en daar kun je dan weer anders op reageren..

Dat je echt microgynon slikte, dus geen vervanger, had je toen bijwerkingen? Je kan namelijk ook vragen om een medische verklaring bij de huisarts dat je microgynon moet en niet de goedkopere variant.

En anders kun je natuurlijk ook in overleg met je huisarts een andere pil gaan proberen :)

Hopelijk heb je hier wat aan, succes!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_125525048
Een medische verklaring heb je volgens mij niet eens nodig, je gaat alleen veel meer betalen.

Ga ook eens na of je leefpatroon en leeftijd niet van invloed is geweest op je gewichtstoename.
Uit je verhaal kan ik namelijk niet opmaken of je in korte tijd 10 kilo bent aangekomen of over een langere periode.
Zelf heb ik van alle pillen die ik heb geslikt (zowel verschillende soorten, als diegene met dezelfde stoffen, maar onder een andere naam) wel verschillende bijwerkingen gehad. Dan wordt het idd kiezen tussen de minst erge. Vervelende is dat je het pas weet als je het gaat gebruiken. Maar ook op dezelfde pil reageerde mijn lichaam 17 jaar geleden, anders dan 10 jaar geleden.
pi_125526559
Het feit dat ik meer moet betalen maakt niet veel uit het gaat alleen van eigen risico af.
Ik heb bij de apotheek altijd dezelfde gekregen tot ongeveer 1,5 maand geleden.
El het aankomen is deels doordat ik ongezonder ben gaan eten, maar echt sinds ik met de pil ben begonnen is er een opgeblazenere versie van mij ontstaan, en nu is het hoogtepunt bereikt.
In 2 jaar ruim 10kilo. Nu ga ik in mij beginnen met de sportschool, dus als eind mei niks veranderd ga ik denk ik maar naar de ha.
pi_125526719
Ik kwam ook flink aan van de m30 en de andere versies ervan. Van de yasmin niet, daarmee wel een paar weken ontzettend pijnlijke tieten gehad.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:24:14 #257
362498 Aardbeilove
Strobesliefde
pi_126344278
Ik ben dus op een andere dag dan de eerste dag van mn menstruatie weer begonnen aan mn pil.

Alleen nu ben ik dus 2 dagen voor mn strip op was ongesteld geworden. Ik heb de strip gewoon afgemaakt alleen nu twijfel ik of ik moet doorslikken of een normale stopweek moet nemen.
Ik heb geen seks gehad en zal dat (waarschijnlijk) voorlopig ook niet hebben.

Maar ik wil het wel goed doen en huisarts is niet te bereiken in het weekend. Wat lijkt jullie slim? Doorslikken of stopweek?
Ben je boos, dan dans je met een abrikoos, ben je blij dan met een aardbei.
  Vis een optie? zaterdag 11 mei 2013 @ 13:26:35 #258
70532 loveli
N
pi_126344374
Wat jij wilt. Omdat er iets van een bloeding is lijkt het me handig om een stopweek te doen, maar doorslikken kan ook.
crap in = crap out
  zondag 12 mei 2013 @ 20:43:55 #259
345748 StampertjeX
Vriendje van bambi <3
pi_126402526
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:40 schreef StampertjeX het volgende:
Ik ben op dinsdagavond de pil vergeten, en ik kwam er woensdagavond achter zonder er bij na te denken heb ik die van dinsdag weggegooid, en gewoon die van woendsdag genomen. Op zaterdagochtend sex gehad er van uit gaant dat het veilig is (derde week) nu ben ik op dit moment beetje ongesteld, maar kan ook innestelingsbloeding zijn. nu wil ik verder gaan met nieuwe strip zonder stopweek en dan kijken of ik volgende maand gewoon ongesteld wordt. heb ik goed gehandeld of moet ik andere stappen nemen ? Alvast bedankt :)
Maar stiekem toch meer een lurker.
  Vis een optie? maandag 13 mei 2013 @ 11:06:58 #260
70532 loveli
N
pi_126422176
Geen stopweek, dan is alles ok.
crap in = crap out
pi_126716549
Vriendin zit met veel onzekerheid (en ik inmiddels ook), dus hier maar even de vraag.

Ze is in de vorige cyclus een pil vergeten en heeft de pil daarna doorgeslikt. Na die cyclus is ze ongesteld geworden. Ze is daarna op de 1e dag van de nieuwe cyclus de pil vergeten. Die heeft ze op de 2e dag alsnog samen met de tweede pil ingenomen. We hebben 2 dagen daarna (afgelopen nacht van vrijdag op zaterdag) seks gehad gehad zonder condoom (niet slim achteraf, maar dat is achteraf).

Wat is nu het risico dat ze zwanger is? En ze wilt ook graag een MAP halen, maar dat zou dan vandaag of morgen moeten gebeuren en de winkels zijn dicht. Weet iemand of je de MAP dan nog ergens anders kan krijgen?

EDIT: Ik ben nog eens aan het rekenen geslagen. Ze is op 11 mei voor het laatst ongesteld geworden. Haar volgende eisprong is op 26 mei. Op 17 mei hebben we seks gehad. Dat betekent dat die zaadcellen 9 dagen moeten overleven om überhaupt een kans op zwangerschap te hebben. Dat gebeurt quasi nooit. Dan lijkt me de kans op zwangerschap ook heel klein, als mijn berekening klopt tenminste.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheArt op 19-05-2013 12:43:35 ]
pi_126725277
Ter info: Het is geen ongesteldheid die je krijgt bij pilgebruik, maar een ontrekkingsbloeding. Er is ook geen sprake van een eisprong bij juist pilgebruik.

Normaal gesproken wordt geadviseerd om in ieder geval een week een condoom te gebruiken wanneer je de pil vergeet (in de eerste week). Maar de kans op zwangerschap is klein.
http://www.dokteronline.com/anticonceptie/pil-vergeten/

De MAP kun je bij een 24 uurs apotheek halen, die zijn ip altijd open. Even googlen naar 1 bij jullie in de buurt (meestal bij/in een ziekenhuis).
pi_126726011
Het enige probleem is dat mijn vriendin niet gretig is om een MAP te halen omdat ze dat op dit moment niet graag misselijk/vermoeid/ziek wil worden (jep, examenperiode en ze reageert vaak al overgevoelig op pillen). Wat zou je haar aanraden? Toch MAP halen (met de kans dat het minder werkt want is dan al tussen 48 en 72 uur na tijd) of denk je dat het niet hoeft?
  Vis een optie? zondag 19 mei 2013 @ 17:13:18 #264
70532 loveli
N
pi_126727806
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 16:29 schreef TheArt het volgende:
Het enige probleem is dat mijn vriendin niet gretig is om een MAP te halen omdat ze dat op dit moment niet graag misselijk/vermoeid/ziek wil worden (jep, examenperiode en ze reageert vaak al overgevoelig op pillen). Wat zou je haar aanraden? Toch MAP halen (met de kans dat het minder werkt want is dan al tussen 48 en 72 uur na tijd) of denk je dat het niet hoeft?
Doe eens meer info? Strip 1 op welke dag pil vergeten, wanneer stopweek, wanneer volgende pil vergeten? MAP bevat evenveel hormonen als 10 gewone pillen.
crap in = crap out
pi_126727915
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Doe eens meer info? Strip 1 op welke dag pil vergeten, wanneer stopweek, wanneer volgende pil vergeten? MAP bevat evenveel hormonen als 10 gewone pillen.
Strip 1 in de 3e week een pil vergeten. Daardoor geen stopweek en direct begonnen met een nieuwe strip. Daarmee alles normaal. Toen stopweek. Na die stopweek de 1e pil van de nieuwe strip vergeten. Die pil een dag later samen met de 2e pil ingenomen (dus meer dan 12 uur na het moment dat ze 'm in moest nemen). Toen seks gehad op de avond nadat ze de 3e pil ingenomen had (woensdag dus vergeten, donderdag 2 pillen ingenomen, vrijdag pil ingenomen en daarna seks gehad).
pi_126728684
Hebben jullie onveilige seks gehad voordat ze weer met de nieuwe strip moest beginnen?

Ik acht de kans zeer klein dat ze zwanger is, aangezien bij de meeste vrouwen het wel even duurt voor er weer sprake is van een normale eisprong bij pilgebruik. Vooral als ze al langdurig de pil gebruikt. Maar de kans blijft aanwezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126728922
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Sekhmet het volgende:
Hebben jullie onveilige seks gehad voordat ze weer met de nieuwe strip moest beginnen?

Ik acht de kans zeer klein dat ze zwanger is, aangezien bij de meeste vrouwen het wel even duurt voor er weer sprake is van een normale eisprong bij pilgebruik. Vooral als ze al langdurig de pil gebruikt. Maar de kans blijft aanwezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee nadat ze weer met de nieuwe strip is begonnen (nieuwe strip begonnen op donderdag (moest dus op woensdag), seks gehad op vrijdag). Mocht het ervoor zijn gebeurt, was de kans idd een stuk groter zijn geweest.

Oke, dankje voor je mening :)
  Vis een optie? zondag 19 mei 2013 @ 19:48:47 #268
70532 loveli
N
pi_126734290
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:16 schreef TheArt het volgende:

[..]

Strip 1 in de 3e week een pil vergeten. Daardoor geen stopweek en direct begonnen met een nieuwe strip. Daarmee alles normaal. Toen stopweek. Na die stopweek de 1e pil van de nieuwe strip vergeten. Die pil een dag later samen met de 2e pil ingenomen (dus meer dan 12 uur na het moment dat ze 'm in moest nemen). Toen seks gehad op de avond nadat ze de 3e pil ingenomen had (woensdag dus vergeten, donderdag 2 pillen ingenomen, vrijdag pil ingenomen en daarna seks gehad).
In de 3e week pil vergeten, geen stopweek, nieuwe strip, niks aan de hand.

Eerste week 1 pil gemist, volgens richtlijnen NHG geen actie nemen.

crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 19 mei 2013 @ 19:50:50 #269
70532 loveli
N
pi_126734408
Hier staat het nog eens uitgebreid, doorscrollen naar beneden:
https://www.nhg.org/standaarden/samenvatting/anticonceptie
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 19 mei 2013 @ 19:56:35 #270
70532 loveli
N
pi_126734678
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 17:35 schreef Sekhmet het volgende:
Hebben jullie onveilige seks gehad voordat ze weer met de nieuwe strip moest beginnen?

Ik acht de kans zeer klein dat ze zwanger is, aangezien bij de meeste vrouwen het wel even duurt voor er weer sprake is van een normale eisprong bij pilgebruik. Vooral als ze al langdurig de pil gebruikt. Maar de kans blijft aanwezig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stukje klopt niet, het verschilt heel erg van vrouw tot vrouw. Hieronder quote en linkje naar artikel:
quote:
Het is namelijk bekend dat er nogal wat individuele variatie is tussen vrouwen wat betreft follikelgroei in de stopweek.
http://www.ntvg.nl/public(...)onceptiepil/volledig
SPOILER: want lap tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_126734867
Heel erg bedankt allebei! Vooral loveli, thnx voor die NHG-bron!
pi_127356228
Als je niet rookt en je slikt de standaardpil, welke bijwerkingen zijn dan reëel?
  Vis een optie? maandag 3 juni 2013 @ 14:41:18 #273
70532 loveli
N
pi_127359675
Statistiek, dus een loterij of je ermee te maken krijgt of niet. Wat zegt de bijsluiter?
crap in = crap out
pi_127974089
Ik moet ook aan de pil. Een jaar of 6 geleden ben ik begonnen met de Diane waarmee ik na een jaar gestopt ben omdat ik er zoveel bijwerkingen van kreeg, echt een hel. Maar daarna is mijn menstruatie nooit meer teruggekomen dus nu moet ik weer beginnen voor hormonen.

Wat is een lichte pil? Ik zou het erg waarderen als ik hem zonder stopweek door kan slikken, hij helpt tegen acne en ik er niet van aankom. Via google vind ik de Yasmin, zijn er nog andere alternatieven?

Welke hormoonpreparaten zijn er nog meer eigenlijk, behalve de pil en pleisters? (en een spiraaltje, maar ik wil niks in mijn lijf hebben) Betrouwbaarheid boeit me niet, want ik heb toch geen seks.
pi_127977231
Oke, dit zal vast een hele domme vraag zijn maar ik kom er even niet uit :)

Vrijdag heb ik mijn laatste pil ingenomen. Als ik een stopweek van 7 dagen wil moet ik hem dan vrijdag weer innemen of zaterdag?

En ik kan hem toch evt. ook morgen bijvoorbeeld alweer innemen? Dan is m'n stopweek toch gewoon korter? (maar mijn ongesteldheid weer niet vrees ik :( )
  Vis een optie? woensdag 19 juni 2013 @ 11:22:06 #276
70532 loveli
N
pi_127980186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:52 schreef zakpatat90 het volgende:
Oke, dit zal vast een hele domme vraag zijn maar ik kom er even niet uit :)

Vrijdag heb ik mijn laatste pil ingenomen. Als ik een stopweek van 7 dagen wil moet ik hem dan vrijdag weer innemen of zaterdag?

En ik kan hem toch evt. ook morgen bijvoorbeeld alweer innemen? Dan is m'n stopweek toch gewoon korter? (maar mijn ongesteldheid weer niet vrees ik :( )
Klopt helemaal.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 19 juni 2013 @ 11:29:54 #277
70532 loveli
N
pi_127980511
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 03:03 schreef Sowieso. het volgende:
Ik moet ook aan de pil. Een jaar of 6 geleden ben ik begonnen met de Diane waarmee ik na een jaar gestopt ben omdat ik er zoveel bijwerkingen van kreeg, echt een hel. Maar daarna is mijn menstruatie nooit meer teruggekomen dus nu moet ik weer beginnen voor hormonen.

Wat is een lichte pil? Ik zou het erg waarderen als ik hem zonder stopweek door kan slikken, hij helpt tegen acne en ik er niet van aankom. Via google vind ik de Yasmin, zijn er nog andere alternatieven?

Welke hormoonpreparaten zijn er nog meer eigenlijk, behalve de pil en pleisters? (en een spiraaltje, maar ik wil niks in mijn lijf hebben) Betrouwbaarheid boeit me niet, want ik heb toch geen seks.
Snap het niet helemaal. Je menstruatie is niet teruggekomen zeg je, maar je bedoelt dat je eisprong niet is teruggekomen? Moet je van de huisarts aan de pil om een nepcyclus te hebben of is het de bedoeling dat je weer een eigen cyclus krijgt met eisprong? Misschien snapt je arts het beter dan ik.

Sowieso is de eerste pil die je aangeboden krijgt de levonorgestrel/ethinylestradiol (microgynon, rigevidon, stediril). Kans op trombose is het laagste, pas als je daar slecht op reageert krijg je een andere aangeboden. Protocol. Bij acne is hij minder geschikt.

De marvelon/mercilon heeft een relatief anti-androgene werking en zijn ook geschikter voor vrouwen met acne.

Verder heb je de cerazette, die is zonder oestrogeen en zonder stopweek. Oestrogeen kan een goede invloed hebben op je huid, dus misschien is die inder geschikt voor jou.

http://www.anticonceptie-online.nl/professionals.htm
quote:
Bij patiënten met huidaandoeningen -met name acne- gaat de voorkeur uit naar combinatiepreparaten met een progestativum met een anti-androgene of weinig intrinsieke androgene werking en een licht oestrogeen overwicht. Cyproteronacetaat, -het progestativum in de Diane-35 pil- heeft een anti-androgene werking en is vooral geschikt voor vrouwen met een ernstige vorm van acne vulgaris. De Diane-35 (ook bekend onder de merknamen Minerva en Elisa) is overigens niet als anticonceptiemiddel geregistreerd. Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel. Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met ‘puistjes’ zoveel mogelijk te worden vermeden. Kijk evt. voor de samenstelling van twee- en driefasenpreparaten op het overzicht.

Overigens speelt hierbij ook de individuele gevoeligheid van patiënte een rol. Vaak is enig geëxperimenteer nodig om uiteindelijk het preparaat te vinden, dat voor de individuele patiënte het meest geschikt is.
crap in = crap out
pi_127986443
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Snap het niet helemaal. Je menstruatie is niet teruggekomen zeg je, maar je bedoelt dat je eisprong niet is teruggekomen? Moet je van de huisarts aan de pil om een nepcyclus te hebben of is het de bedoeling dat je weer een eigen cyclus krijgt met eisprong? Misschien snapt je arts het beter dan ik.

Sowieso is de eerste pil die je aangeboden krijgt de levonorgestrel/ethinylestradiol (microgynon, rigevidon, stediril). Kans op trombose is het laagste, pas als je daar slecht op reageert krijg je een andere aangeboden. Protocol. Bij acne is hij minder geschikt.

De marvelon/mercilon heeft een relatief anti-androgene werking en zijn ook geschikter voor vrouwen met acne.

Verder heb je de cerazette, die is zonder oestrogeen en zonder stopweek. Oestrogeen kan een goede invloed hebben op je huid, dus misschien is die inder geschikt voor jou.

http://www.anticonceptie-online.nl/professionals.htm

[..]

Mijn cyclus is gewoon niet meer op gang gekomen na het stoppen met de diane. Wat ik eruit begreep, maakt mijn lichaam zelf geen hormonen meer aan en daarvoor moet ik dat dus simuleren omdat ik al botontkalking en andere overgangskwaaltjes begon te krijgen :')

Van de diane kwam ik ook echt kilo's per week aan de eerste tijd, en ik wil niet dat dat nu weer gebeurt. Marvelon slikt mijn moeder ook, mercilon ken ik niet.

Overigens, dit schiet me net te binnen. Hoe lang duurt het voor de pil effectief wordt? 3 uur toch? Mijn eten is meestal binnen een half uur alweer uit mijn lichaam (darmklachten en zulks, en ik zie aan de onverteerde stukjes dat het echt hetgeen was wat ik net daarvoor gegeten heb). Werkt het dan wel of ligt het al 2.5 uur in het riool te soppen voor de hormonen vrijkomen?
  Vis een optie? woensdag 19 juni 2013 @ 13:59:09 #279
70532 loveli
N
pi_127986646
Als je eten binnen een half uur door je lichaam is, is je hormoonhuishouding je kleinste probleem. Heb je voor je darmproblemen al een specialist geraadpleegd?

Als je darmen zo slecht op voedsel reageren, zou ik de pil niet in combinatie met eten slikken. En als voedsel al binnen een half uur je lichaam verlaat, hoe kun je dan voedingsstoffen opnemen die botontkalking ook tegengaan?

Met je darmproblemen naar de specialist lijkt me het belangrijkste.

Mercilon en marvelon - andere naam, zelfde hormonen. Geloof dan een van de 2 wat minder hormonen bevat (dus 'lichte' pil).
crap in = crap out
pi_127987032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:52 schreef zakpatat90 het volgende:
Oke, dit zal vast een hele domme vraag zijn maar ik kom er even niet uit :)

Vrijdag heb ik mijn laatste pil ingenomen. Als ik een stopweek van 7 dagen wil moet ik hem dan vrijdag weer innemen of zaterdag?

En ik kan hem toch evt. ook morgen bijvoorbeeld alweer innemen? Dan is m'n stopweek toch gewoon korter? (maar mijn ongesteldheid weer niet vrees ik :( )
Als je vrijdag je laatste pil hebt geslikt, is zaterdag je eerste stopdag, en dan moet je hem dus ook op zaterdag weer voor het eerst nemen ;)

Tel maar na:
Vrij - slik
za - stop
zo - stop
ma - stop
di - stop
wo - stop
do - stop
vrij - stop
za - slik

Je hebt zo precies 7 dagen dat je geen pil slikt ;)

En je kunt je stopweek inderdaad gewoon verkorten, dus morgen innemen kan prima. Je mag je stopweek alleen NOOIT verlengen, dan werkt de eerste week de pil niet goed meer.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127987129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Mijn cyclus is gewoon niet meer op gang gekomen na het stoppen met de diane. Wat ik eruit begreep, maakt mijn lichaam zelf geen hormonen meer aan en daarvoor moet ik dat dus simuleren omdat ik al botontkalking en andere overgangskwaaltjes begon te krijgen :')

Van de diane kwam ik ook echt kilo's per week aan de eerste tijd, en ik wil niet dat dat nu weer gebeurt. Marvelon slikt mijn moeder ook, mercilon ken ik niet.

Overigens, dit schiet me net te binnen. Hoe lang duurt het voor de pil effectief wordt? 3 uur toch? Mijn eten is meestal binnen een half uur alweer uit mijn lichaam (darmklachten en zulks, en ik zie aan de onverteerde stukjes dat het echt hetgeen was wat ik net daarvoor gegeten heb). Werkt het dan wel of ligt het al 2.5 uur in het riool te soppen voor de hormonen vrijkomen?
Ik zou dit eens goed met je huisarts doorspreken, wat de alternatieven zijn. Misschien kan een gewone pil bij jou wel helemaal niet inderdaad omdat je spijsvertering alles zo snel er weer uit gooit.. Net zoals dat pil normaal gesproken nog niet veilig is als je binnen 4 uur na het slikken moet overgeven of diarree krijgt.. Dan zou ik eerder denken aan de prikpil o.i.d.?

En ga ook met je spijsverteringsklachten naar de dokter, want normaal is het niet! Succes
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127989024
Oh, zelf trouwens ook eens een keer een vraag.

Ik merk de laatste maanden dat als ik tegen het einde van de strip loop, ik wat 'klachten' krijg in m'n onderbuik. Niet echt pijnlijk ofzo, maar een zeurderig gevoel, die ik ook heb als ik ongesteld moet worden. Als de strip dan echter helemaal af is, en ik óf begin met de stopweek, óf aan een nieuwe strip begin, verdwijnen de klachten weer. Ik verlies verder niets ofzo..

Herkent iemand dit?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127993222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:11 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik zou dit eens goed met je huisarts doorspreken, wat de alternatieven zijn. Misschien kan een gewone pil bij jou wel helemaal niet inderdaad omdat je spijsvertering alles zo snel er weer uit gooit.. Net zoals dat pil normaal gesproken nog niet veilig is als je binnen 4 uur na het slikken moet overgeven of diarree krijgt.. Dan zou ik eerder denken aan de prikpil o.i.d.?

En ga ook met je spijsverteringsklachten naar de dokter, want normaal is het niet! Succes
Mijn spijsverteringsklachten zijn inmiddels al wel bekend :P

Kom net van de huisarts vandaan. Uiteraard trof ik weer net de oude knar wie volgens mij begonnen is als veldarts in de tweede wereldoorlog, want volgens hem bestond er maar één soort vrouwelijke anticonceptie en dat was de microgynon 20. Wat? :') Van andere pillen of methodes (pleister, prikpil) etc had hij nog nooit gehoord, ik kon kiezen tussen de microgynon en een spiraaltje.

Die pil maar aangepakt, maar ik vraag het eerst wel in het ziekenhuis aan de internist voor ik ermee begin. Die denkt misschien niet dat Yasmin en Evra Turkse zangeressen zijn :')
pi_127993421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:40 schreef Sowieso. het volgende:

[..]

Mijn spijsverteringsklachten zijn inmiddels al wel bekend :P

Kom net van de huisarts vandaan. Uiteraard trof ik weer net de oude knar wie volgens mij begonnen is als veldarts in de tweede wereldoorlog, want volgens hem bestond er maar één soort vrouwelijke anticonceptie en dat was de microgynon 20. Wat? :') Van andere pillen of methodes (pleister, prikpil) etc had hij nog nooit gehoord, ik kon kiezen tussen de microgynon en een spiraaltje.

Die pil maar aangepakt, maar ik vraag het eerst wel in het ziekenhuis aan de internist voor ik ermee begin. Die denkt misschien niet dat Yasmin en Evra Turkse zangeressen zijn :')
Wat :') Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis? Als dat nog lang duurt zou ik even naar een andere huisarts in de buurt gaan, wat een advies weer :')

Oh, en volgens mij kan je ook vragen of je een vrouwelijke huisarts mag, door te zeggen dat je je niet op je gemak voelt om bepaalde zaken met een man te bespreken. Ik weet het niet zeker maar volgens mij mogen ze je dat niet weigeren :P Is er ook een vrouwelijke huisarts in die praktijk?

[ Bericht 10% gewijzigd door essnhills op 19-06-2013 16:52:38 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127998050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:08 schreef essnhills het volgende:

[..]

Als je vrijdag je laatste pil hebt geslikt, is zaterdag je eerste stopdag, en dan moet je hem dus ook op zaterdag weer voor het eerst nemen ;)

Tel maar na:
Vrij - slik
za - stop
zo - stop
ma - stop
di - stop
wo - stop
do - stop
vrij - stop
za - slik

Je hebt zo precies 7 dagen dat je geen pil slikt ;)

En je kunt je stopweek inderdaad gewoon verkorten, dus morgen innemen kan prima. Je mag je stopweek alleen NOOIT verlengen, dan werkt de eerste week de pil niet goed meer.
Ik tel idd 7 'stop' bij jou maar ik dacht dat zaterdag eigenlijk ook een soort stopdag is omdat je dan 's avonds pas slikt, lijkt een beetje op de 8e.
Maar zoals jij zegt lees ik overal dus ik geloof wel dat je gelijk hebt hoor :)
pi_127998335
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:54 schreef zakpatat90 het volgende:

[..]

Ik tel idd 7 'stop' bij jou maar ik dacht dat zaterdag eigenlijk ook een soort stopdag is omdat je dan 's avonds pas slikt, lijkt een beetje op de 8e.
Maar zoals jij zegt lees ik overal dus ik geloof wel dat je gelijk hebt hoor :)
Mja, je slikt je laatste pil op vrijdag ook pas 's avonds ;) Ik slik bijvoorbeeld 's ochtends, dus tegen de tijd dat het zaterdag is heb ik al een hele dag geen pil meer geslikt ;)

Maar zolang je niet meer dan 7 volle stopdagen telt is het prima :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_128247796
Hoi allemaal, ik ben sinds vrijdag de pil gaan slikken. Zit even met wat vragen.

Ik vroeg me af of het kan dat in het begin de bijwerkingen heel heftig zijn en of dat vaak nog afneemt? Ik zit namelijk de halve dag te huilen om niets. Echt om niets. Ook ben ik heel snel boos. Mijn vriend is de dupe om eerlijk te zijn, hij krijgt alles over zich heen. Iemand die dit herkent?
En stel, het wordt niet minder, na hoeveel tijd kan je naar de HA? Na 1 strip of alle 3?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 19:49:33 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_128250161
Tja, hormonen he.. Geef het idd even minimaal 3 maanden, tenzij jij het zo erg vindt dat het niet te houden is :) Maar die tijd heeft het echt wel nodig om je lijf te laten wennen eraan..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129227883
Ik heb dit topic niet gelezen,alleen de opening.
Maar ik wil even serieus waarschuwen;de pil is erg gevaarlijk! Hormonen kunnen je bloedplaatjes zo veranderen,zodat er zich bloedpropjes kunnen gaan ontwikkelen,wat kán volgen tot trombose en/of zelfs bloedproppen in de hersenen (infarct) Dit laatste is bij mij gebeurd,op mijn 25e,en door onderzoeken hebben ze het "gegooid"op roken en de pil..Ik was namelijk volledig gezond daarvoor!

Sorry als ik hiermee iemand lastig val,maar ik las de topic-titel,en wou dit even melden.
Een koperspiraaltje(bijv) is betrouwbaarder,kan je niet vergeten,en bevat geen hormonen,alsjeblieft vrouwen,neem dit serieus..
  maandag 22 juli 2013 @ 22:47:41 #290
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_129236208
Staat toch ook gewoon in de bijsluiter? :')
En volgens mij veranderen ze vrij weinig aan je bloedplaatjes hoor.
pi_129246677
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:47 schreef Goddelijker het volgende:
Staat toch ook gewoon in de bijsluiter? :')
En volgens mij veranderen ze vrij weinig aan je bloedplaatjes hoor.
Dat je op zoiets zo kinderachtig reageert,dat is echt ;)
pi_129246700
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:40 schreef Pluizebol het volgende:

[..]

Dat je op zoiets zo kinderachtig reageert,dat is echt ;)
:'(
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:44:17 #293
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_129246760
:? :')
pi_129248155
ahah,je bent een pisjong van 22 of 23,geen wonder dat je zo reageerde!
Jammer,toevallig was dit topic volgens mij serieus,en ik heb goedbedoeld mijn ervaring gedeeld,have fun in life..
pi_129248236
Dit topic is ook serieus, laat je niet opfokken door een iemand die hier toevallig ook post :)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_129248390
Dank Tamashii! ^O^
  dinsdag 23 juli 2013 @ 12:47:01 #297
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_129250946
Ik was ook heel serieus, maar de manier waarop je het post vind ik een beetje :').
Dit was inderdaad het gevaar van de pil, dat ook bekend is bij (bijna) iedereen.
Maar andere anti-conceptie brengen ook weer risico's mee, als iedereen elke keer een verhaal komt roepen van één persoon en dat we die serieus moeten nemen en dat niet meer moeten gebruiken, kunnen we straks niks meer gebruiken.
pi_129258679
Bull!!
En dat je mijn verhaal :'( vond,jammer voor jou dan,het was ook om te huilen toendertijd..

Niet iedereen weet dit..anders zou het in Frankrijk niet al uit de handel genomen zijn (sommige merken,o.a.waar ik het over heb),na velen jonge meisjes die een beroerte kregen of zelfs overleden zijn,na gebruik van deze pil!
pi_129258720
En een condoom en koperspiraaltje heeft geen risico..dus lul niet aub..
  dinsdag 23 juli 2013 @ 20:35:05 #300
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129265507
-edit-

[ Bericht 32% gewijzigd door douche-eendje op 23-07-2013 20:55:17 ]
  Vis een optie? dinsdag 23 juli 2013 @ 23:56:24 #301
70532 loveli
N
pi_129274335
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:39 schreef Pluizebol het volgende:
Niet iedereen weet dit..anders zou het in Frankrijk niet al uit de handel genomen zijn (sommige merken,o.a.waar ik het over heb),na velen jonge meisjes die een beroerte kregen of zelfs overleden zijn,na gebruik van deze pil!
Helaas is het wel bekend, maar blijkbaar is het risico niet groot genoeg om de pil niet meer voor te schrijven. Jouw geval is een ongelukkige medische statistiek..

Ik hoop dat het nieuws van de afgelopen tijd mensen laat nadenken en zich bewust laat zijn van de keuzes en verantwoordelijkheden die men heeft.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')