Ik ben in oktober begonnen en afgelopen winter lag er net iets teveel sneeuw naar mijn smaak. Dus in april was ik klaar. Maar aan een beetje regen hou je geen blijvende schade aan overquote:Op donderdag 1 september 2011 16:32 schreef Sjef_Arie het volgende:
Ik ben ook van plan te beginnen met motorrlijlessen, maar heeft het eigenlijk zin om daar nu mee te beginnen?
Want het weer wordt natuurlijk alleen maar slechter.
Is motorrijles echt iets waarmee je in het voorjaar moet beginnen?
Of is dat geen probleem, het lijkt me wel lekker om hem al te hebben als de zomer begint.
J.Dam zit in het Gelredome.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:58 schreef Sjef_Arie het volgende:
Zit nog te kijken naar een rijschool omgeving arnhem/elst.
ANWB is ook nog een optie, maar Dick Joosten is iets dichterbij.
Ik pas op een normale Gladius! Schuin kan ik met mijn voet plat op de grond, recht met beide tenen. Nu nog even verhoogde laarsjes erbij kopen en dan ga ik een intakeles doen, waarschijnlijk over twee weken .quote:Op donderdag 1 september 2011 15:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Wij hadden van die oude er-5jes, die zijn al laag maar er waren er ook nog 2 verlaagd. Dat moet zeker lukken! Keep us posted. Als je bent opgestapt ben je gelijk hooked
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan toch , zolang je niet op de stoep met de motor staat that is. Ik moet zeggen dat ik ook maar net met mijn tenen op de grond kom met mijn motor (en die hebben we best wel omlaag moeten schroeven en eigenlijk zou ie van mij nog wel ietsiepietsie meer omlaag mogen) en dat stil staan met bijvoorbeeld flink wat wind al best lastig is om 'm te houden (want hoe meer voet op de grond, hoe beter je de motor recht kunt houden natuurlijk). Anders leg ik hem inderdaad ook neer (en krijg de motor dan tevens niet meer overeind, in mijn uppie, ben ook redelijk klein, licht en dus niet zo sterk).quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:27 schreef -Trinity- het volgende:
Zal eerst wel eens kijken of ik niet al te veel ga omvallen als ik stop op minder strategische plekken dan in een geul of naast een stoeprandje, moet het ding wel kunnen beheersen bij lagere snelheden en als ik stilsta. Blijft dat moeilijk dan is het toch wel het overwegen waard, deze laarzen zijn ervoor gemaakt en ik hoor er niks dan goede verhalen over, ook geen problemen met schakelen of langer zitten oid. Maar ik neem aan dat jullie niet het probleem hebben dat jullie erg klein en licht zijn?
Onthou je laatste zin, het is idd niks anders dan proberen en wennen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Ik ben altijd bang dat je met meer/een dikkere zool minder 'gevoel' hebt. Ofwel; Voel je dan nog wel net zo goed dat je remt of schakelt? Een beetje hetzelfde idee als dat het veel fijner rijden is met zomerhandschoenen (meer gevoel) dan met winterhandschoenen (dikker en dus minder gevoel). Op zich een kwestie van proberen en wennen denk ik.
Ja, dat zeg ik ook. Maar de keren dat ik dus niet naast een stoeprand kan stoppen, of in de spoorvorming van auto's maar bijvoorbeeld op een weg die omhoog loopt door een brug of midden op weg (dus op het heuveltje van de spoorvorming), heb ik misschien wel meteen een probleem. En ik weet niet of ik genoeg kracht heb om het ding zelf weer omhoog te werken als ik omwaai .quote:Op zaterdag 3 september 2011 15:50 schreef Anne het volgende:
Je kunt juist beter wel naast een stoeprandje staan toch , zolang je niet op de stoep met de motor staat that is.
Ik heb examen gedaan op een dag waarop 's ochtends examens zijn afgelast i.v.m. de gladheid. Was geloof ik 12 december.quote:Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef Hoogheid het volgende:
Heb mijn rijbewijs afgelopen november gehaald, ben toen ook eind augustus/begin september pas begonnen. Was net op tijd, want een week later was alles wit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |