abonnement Unibet Coolblue
pi_100676531
Even een linkje naar het vorige topic: Mammapoli deel 2

Helaas blijven er mensen naar de mammapoli gaan, dus vandaar deel 3 :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_100676555
Mula; wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt!
Heb je hoge koorts?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:54:50 #3
34726 Fratz
Max
pi_100682183
Hč bah Mula, internetten vanuit het ziekenhuis sucks.
Lig je er nu vanwege de chemo?

En Automatic, hoe is het met je moeder?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_100687035
Mijn moeder moet de 22e terug naar het ziekenhuis in Tilburg en daar gaan ze dan praten over de nieuwe behandeling. Hierbij halen ze vet weg uit haar buik en deze spuiten ze dan in haar borst. Ze kunnen het dan beetje bij beetje doen & het is dan geen "echte" operatie.
Verder voelt ze zich prima! De noodoplossing d.m.v. een schoudervulling werkt eigenlijk prima!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_100695042
Ooh Mula, hopelijk mag je snel naar huis :*

En Fratz, fijn dat je van de week weer door de apk gekomen bent, altijd fijn!

Je moeder zal wel blij zijn automatic_! Een slankere buik én ein-de-lijk een matching set tetten :+

Ik ga van de week eens kijken voor een voedings-bh, als er pads inkunnen zal een prothese ook geen probleem zijn, toch :P
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 00:07:01 #6
34726 Fratz
Max
pi_100696732
Milia heb je de speciale bh van de Hema wel een geprobeerd? Volgens mij heet dat ding post surgery of zo. Ik denk dat er ook een prothese in past?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_100697474
Daar moest ik toen op mijn knieën naar zoeken in de hema :'( , ze zijn padded en dragen heel hoog als je begrijpt wat ik bedoel en dan ook nog braaf wit, zwart of roze. Ik heb inmiddels liever een soepel stofje in een iets spannendere kleur, als ik het aandurf zal ik ook weer eens beugelbh proberen ( litteken zit voor het comfort wrsch iets te laag en zal ook te breed zijn) :'( :P
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_100705835
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:34 schreef milia het volgende:
Je moeder zal wel blij zijn automatic_! Een slankere buik én ein-de-lijk een matching set tetten :+
Ja, haha! Ik zei ook al; je mag van mij best wel wat lenen hoor 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 12:07:37 #9
34726 Fratz
Max
pi_100707085
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:21 schreef milia het volgende:
Daar moest ik toen op mijn knieën naar zoeken in de hema :'( , ze zijn padded en dragen heel hoog als je begrijpt wat ik bedoel en dan ook nog braaf wit, zwart of roze. Ik heb inmiddels liever een soepel stofje in een iets spannendere kleur, als ik het aandurf zal ik ook weer eens beugelbh proberen ( litteken zit voor het comfort wrsch iets te laag en zal ook te breed zijn) :'( :P
Ik heb wel weer beugelbh's aan maar lang niet elke bh zit lekker..
Maar ja daar kom je meestal achter tijdens het dragen en niet tijdens het passen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:09:40 #10
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100707143
Ik dacht dat ze beugels afraden? Of is dat puur vanwege het comfort (wat er dus niet/amper is)?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 12:39:33 #11
34726 Fratz
Max
pi_100707904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:09 schreef automatic_ het volgende:
Ik dacht dat ze beugels afraden? Of is dat puur vanwege het comfort (wat er dus niet/amper is)?
Ik heb dat inderdaad wel eens gelezen met betrekking tot het afknellen van lympheklieren.
Maar aangezien ik door geen enkele dokter/verpleegkundige tijdens controles op mijn vingers ben getikt hou ik het mooi zo :P
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:22:01 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_100709365
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:39 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ik heb dat inderdaad wel eens gelezen met betrekking tot het afknellen van lympheklieren.
Maar aangezien ik door geen enkele dokter/verpleegkundige tijdens controles op mijn vingers ben getikt hou ik het mooi zo :P
Je hebt groot gelijk! Mijn moeder heeft het volgens mij niet geprobeerd :N
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 08:09:18 #13
34726 Fratz
Max
pi_100841363
Mula, hoe gaat het met je?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:31:35 #14
240917 Mula
pi_100985773
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:09 schreef Fratz het volgende:
Mula, hoe gaat het met je?
Goed! Ik zit in Berlijn! ;)

Ben uiteindelijk zondag uit het ziekenhuis ontslagen toen de koorts weg was. Het was al met al behoorlijk heftig. Niet de koorts, maar wel 1 nacht niet en 1 nacht nauwelijks slapen in het ziekenhuis. Daarna nog een behoorlijke geestelijke tik gehad toen ik afgelopen week meerdere keren vanwege bloedprikken/onderzoek naar ziekenhuis moest (vanwege de koorts), terwijl ik me heel erg goed voelde en even Mula-tijd nodig had ipv zieke-Mula-tijd. Uiteindelijk is duidelijk waar de koorts vandaan kwam en dat er niet direct iets aan gedaanhoeft te worden, dus ik ben nu aan het relaxen in Berlijn. Einde vd week volgende kuur!
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:32:24 #15
240917 Mula
pi_100985802
Oh, en ik verlies als een gek haar. Ik begin kale plekken te krijgen. :'(
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:34:55 #16
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100985897
:*

Draag je je haar lang Mula?
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 00:05:57 #17
240917 Mula
pi_100987000
Nee, kort haar. Dat scheelt iets, maar niet veel. Haar OVERAL. Ik heb vanochtend bossen haar met plakband uit mn hotelbed gehaald. :o

Ik wou eigenlijk scheren voordat ik naar Berlijn zou gaan, maar vriend en ik wilden dit weekend niet te veel op ziekte concentreren en dat is toch wat moeilijker met een kale kop. Gisteren baalde ik van al het haar, maar vandaag ben ik wel blij dat ik niet geschoren heb. Het is lekker weer hier en dan is een pet toch best warm. Mijn haar is dun, ziet er niet uit, heeft kale plekken en kan alleen maar in een soort van hitler-scheiding, mar het is wel lekkr fris. En ik ken toch nimAnd in berlijn! :D
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:46:13 #18
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100995077
Geniet lekker waar je van genieten kunt en verwen jezelf. Berlijn, heerlijke stad.
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 16:34:06 #19
34726 Fratz
Max
pi_101005689
:) geniet van Berlijn!
Kan me die periode van mezelf wel herinneren. Kreeg er ook hoofdpijn van, dat had ik toen niet echt verwacht.
Ben blij dat je lekker aan het relaxen bent!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 21:46:20 #20
240917 Mula
pi_101017772
Ik ben alweer terug. Het was leuk, maar ook heftig. Ik werd ineens heel erg geconfronteerd met mezelf en alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd en alles wat er de komende tijd nog staat te gebeuren. Al met al was het fijn en positief. En rocka, berlijn is inderdaad fantastisch!

Bij terugkomst stond de realiteit alleen heel snel weer voor de deur. Het haar moest er af. :'( het deed zo'n pijn, zag er niet meer uit, er vielen mega kale plekken in en ik kon het niet eens meer normaal wassen. Het was 10x heftiger dan ik had verwacht, maar ik ben nu vooral heel blij. Nu het kort is, zie ik pas hoeveel haar ik al kwijt was. Het ziet er alleen niet uit. Ik lijk ineens op mn vader! _O-
  † In Memoriam † zondag 21 augustus 2011 @ 23:06:19 #21
34726 Fratz
Max
pi_101021938
:D

Sommige mensen staat zo'n kale kop ook gewoon. Nou het stond mij niet hehe.
Staat het jou wel?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2011 @ 09:35:00 #22
240917 Mula
pi_101031639
Nee, mij ook niet! Ik zie er niet uit!
  † In Memoriam † maandag 22 augustus 2011 @ 19:09:06 #23
34726 Fratz
Max
pi_101049929
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:35 schreef Mula het volgende:
Nee, mij ook niet! Ik zie er niet uit!
hahaha!
Ik had altijd doekjes op als ik weg moest of als er mensen langskwamen.
Een keertje had ik een bloemendoekje op, wat min of meer op een "piraten" manier geknoopt was.
Loop ik in de stad, riep er iemand "Avast matey!" naar me :')
Nooit meer opgehad natuurlijk! :P
Wat was ik blij toen ik weer haar kreeg. Heeft overigens ook lang geduurd voordat het weer enigszins leuk zak. Wel krullen gekregen! Maar die zijn nu helaas alweer pleite.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:21:18 #24
240917 Mula
pi_101086164
Echt, ik kan het woord "krullen" niet meer horen! Echt iedereen zegt tegen me dat ik nu dan wel kaal ben, maar dat ik straks waarschijnlijk wel krullen ervoor terug krijg. IK. WIL. GEEN. KRULLEN. :( Ik wil gewoon mijn eigen haar terug. Daar was ik hartstikke tevreden mee. :Y

Ik ga niet aan de doekjes, maar aan de petten en mutsen. Ik heb al een hele verzameling zomer-, herfst-, en winterpetten liggen. En mutsjes voor in bed natuurlijk. :)

Fratz, vond jij die kale kop stiekem ook wel lekker? Ik vind het wel makkelijk. :@ Ik moet alleen wel opletten dat ik bovengenoemde petten ook daadwerkelijk ga opzetten en niet zomaar zonder het huis uitren om er bij de Albert Hein achter te komen dat ik daar met een kale kop bij de kassa sta. _O- Dat heb ik nl al geregeld gehad met mijn crocs.

Stiekem ben ik heel blij om eindelijk kaal te zijn. Het haar zat echt overal (en na 2x het huis te hebben gezogen, zit het nog steeds overal) en het deed zoveel pijn. Ik vond haarpijn een vreemd begrip, maar jeetje wat kan je daar last van hebben zeg. Ik had na de scheerbeurt op sommige plekken nog haar van een paar mm zitten en dat deed zoveel pijn dat ik vandaag naar de kapper ben geweest om de bende zo kaal mogelijk te laten scheren. Ik heb vannacht slecht geslapen aangezien het voelde alsof er overal naalden in mn hoofd werden gestoken. Echt rot.

Ik word trouwens dik van de dexa (ok, en misschien een beetje van de grote hoeveelheid snoepjes die ik heb gegeten om de vieze smaak tegen te gaan :@ )/ Mijn hoofd en buik zijn echt dikker aan het worden. :'(
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:10:35 #25
34726 Fratz
Max
pi_101090495
:) vooral onder de douche was die kale kop heeeerlijk!
en ik ben ook regelmatig de deur uit geweest zonder iets op mijn hoofd :P
het waren bij mij vooral doekjes die ik gebruikte, petten staan me echt niet!
wel een paar gekocht en gekregen maar het was gewoon geen gezicht.
en een pruik had ik geen zin in (wel overwogen) maar het was lekker weer en ik zag het niet zitten om met een broeierige, jeukende cavia op mijn hoofd te zitten.

En de pijn, ja dat is shit, net of er iemand aan je haar trekt dat je niet hebt..
Bij mij duurde het ook nog best lang voordat mijn wimpers en wenkbrauwen uitvielen (ik had nog hoop dat dat niet ging gebeuren, lol) en die kwamen eerst wit en wild terug.

Ik ben van alle zooi en het vocht vast houden wel 30 kilo aangekomen :'( .
Mijn dokter vond het alleen maar goed want "dan was ik tenminste lekker sterk mochten er slechte tijden gaan komen".
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:57:59 #26
240917 Mula
pi_101092252
30 kilo? :o Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan en ben er nu 2 aangekomen. Aan het lijf te voelen had ik meer verwacht trouwens. Maar goed, het is nu wel even tijd om alle lekkere en slechte dingen uit het menu te gooien. Ik was (en ben) best bang om mijn smaak kwijt te raken en niet meer van eten te kunnen genieten en heb ook heel erg de neiging gehad om maar alles te eten (en vooral drinken) wat ik lekker vind. Dat moet dus even minder. :)

Het haar voelde bij mij niet meer als haar, maar als naalden die in mijn hoofd zaten. Echt verschrikkelijk. Vooral op een kussen liggen en dan je hoofd een beetje bewegen. :X

Ik zag mezelf ook helemaal niet met een pruik. Petten staan me ook niet, maar daar voel ik me toch beter bij dan bij een pruik. Zonder hoofddeksel is op het moment echt geen optie voor mij. Ik heb als gevolg van de dexa hele erg acne gehad (en dan bedoel ik ook ECHT erge acne) in mijn gezicht en op mijn hoofdhuid. Gezicht is aardig bijgetrokken, maar de hoofdhuid ziet er echt niet uit. Een en al pukkels. Daar voel ik me niet prettig bij om zo mee over straat te gaan. Ik werd trouwens vandaag voor het eerst nagestaard door iemand. :o Een meisje van een jaar of 7 was me aldoor echt heel vreemd aan het bekijken. Ik weet alleen niet of ze nou doorhad dat ik kaal was of dat ze gewoon mijn pet zat te bewonderen. Ik heb haar maar even vriendelijk toegelachen. ;)

Die opmerking over uitvallende wenkbrauwen en wimpers negeer ik maar even. Vandaag een depridag over alles wat met het lijf gebeurt zonder dat ik ook maar iets er aan kan doen. :'(
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:25:18 #27
34726 Fratz
Max
pi_101095967
* Fratz knuffel aan Mula geeft

dat staren is inderdaad echt kut :(
ik heb in het ziekenhuis eens gehad dat de zaalarts aan mijn moeder vroeg of ik ook een ontsteking of koorts ofzo gehad had. waar ik naast stond! dan voel je je pas echt een patiënt..

die acne heb ik gelukkig nooit gehad, maar dat lijkt me echt heel erg vervelend!
heb je al gevraagd of daar iets aan te doen is? in het ziekenhuis vertellen ze namelijk niet alles hoor en soms moet je er echt zelf achter aan.

en niet depri worden meid! schreeuw maar lekker in dit topic, het mag, dat doen wij ook :)
(zelf vond ik het altijd heel erg fijn dat Milia wist wat ik doormaakte. je bent niet alleen en een ander heeft misschien nog een tip of gewoon een luisterend oor).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:15:46 #28
240917 Mula
pi_101098629
Oeh, mensen die niet tegen jou praten, maar tegen degene die bij je is, vind ik ZO irritant. Ik heb het een keer bij een autodealer gehad waar ik samen met mijn vader was. Man zat aldoor tegen mij te praten via mijn vader en deed net alsof we getrouwd waren, terwijl mijn vader de dag daarvoor samen met mijn moeder een auto had gekocht. :? Toen heb ik em uitgelegd dat zijn vrouw thuiszat en dat ik slechts de minnares was, maar dat ik prima in staat was om zelf vragen te beantwoorden. Man wist niet waar hij moest kijken. >:)

De acne was echt heel erg. Op de eerste hulp dachten ze zelfs dat de koorts afkomstig was van mijn hoofdhuid. Het begon met rode vlekken en eindigde met heel veel van die witte punten en een opgezet gezicht. Mijn neus was nauwelijks nog te herkennen. :o Het schijnt gewoon bij de dexa te horen maar leuk was anders. Over een kale kop doe je een pet, maar hoe verberg je dit? Moet wel zeggen dat ik de voordelen vd Islam zie sinds ik kanker heb. Burqas en hoofddoekjes zijn zo gek nog niet. ;)

Ik weet dat het handig is om zelf dingen te vragen. Ik ben nogal mondig, dus dat is niet zo'n probleem. Ik heb uberhaupt wel het idee dat ik redelijk van dingen op de hoogte ben. Ik ben nogal een controlfreak en probeer zoveel mogelijk in eigen hand te houden. Vooral omdat er al zoveel is waar je geen controle meer over hebt als kankerpatient. Dat vind ik heel moeilijk.
  † In Memoriam † zondag 4 september 2011 @ 13:49:06 #29
34726 Fratz
Max
pi_101551975
Zo, mijn vakantie is bijna aangebroken :-)
Morgen de boel overdragen en dan gaan we naar Kenia :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 4 september 2011 @ 13:57:14 #30
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101552254
Kenia? WOW!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 4 september 2011 @ 20:35:18 #31
34726 Fratz
Max
pi_101566320
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:57 schreef automatic_ het volgende:
Kenia? WOW!
We zouden eigenlijk een last minute Griekenland of Turkije gaan doen, maar voor een klein beetje extra geld was dit ook mogelijk. Eigenlijk vind ik het best een avontuur :P
Ik hoop de big five te zien!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 4 september 2011 @ 21:55:14 #32
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101571250
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 20:35 schreef Fratz het volgende:

[..]

We zouden eigenlijk een last minute Griekenland of Turkije gaan doen, maar voor een klein beetje extra geld was dit ook mogelijk. Eigenlijk vind ik het best een avontuur :P
Ik hoop de big five te zien!
Meen je dat echt? Ik dacht dat Kenia super duur zou zijn!
En ja, dat is zeker een avontuur!

Ik ben trouwens vorige week met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest voor het PPO (anesthesie) onderzoek. Ze gaat nu wachten op een oproep (na 13 oktober i.v.m. mijn bachelor-uitreiking) en dan hopen we dat het daarna écht écht écht klaar is!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 4 september 2011 @ 22:25:09 #33
34726 Fratz
Max
pi_101573443
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Meen je dat echt? Ik dacht dat Kenia super duur zou zijn!
En ja, dat is zeker een avontuur!

Ik ben trouwens vorige week met mijn moeder naar het ziekenhuis geweest voor het PPO (anesthesie) onderzoek. Ze gaat nu wachten op een oproep (na 13 oktober i.v.m. mijn bachelor-uitreiking) en dan hopen we dat het daarna écht écht écht klaar is!
Ik help je hopen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 4 september 2011 @ 23:36:44 #34
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101577205
Lief!
We merken het vanzelf...

[ Bericht 73% gewijzigd door automatic_ op 04-09-2011 23:45:59 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zaterdag 10 september 2011 @ 23:08:34 #35
240917 Mula
pi_101800836
Stilletjes hiero! Alles goed met iedereen?

Hier gaat het erg goed. Afgelopen week waren ineens al mn chemo-kwaaltjes weg. Gewoon helemaal weg. Niks meer van te merken. Mond voelde prima, niet moe, geen vieze smaak, smaak was betrouwbaar, nergens pijntjes of gezeur. Ik voelde me gewoon MIJ. Echt zo fijn!

Overmorgen waarschijnlijk de 3e chemo. Dat is 2.5 week na de vorige. Ik moest van dag veranderen en het was eerst de bedoeling dat het uitgesteld zou worden. Maar ik voel me zo goed dat ik het inmiddels wel aandurf om de kuur naar voren te halen. "Zin in" is een groot woord, maar ik heb er onderhand wel zoveel vertrouwen in dat ik de komende 3 weken doorkom, dat ik er niet meer zo tegen op zie als tegen de vorige 2.
  zaterdag 10 september 2011 @ 23:24:26 #36
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101801433
Top, Mula!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 11 september 2011 @ 17:33:45 #37
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_101823200
Fijn om te horen Mula!
En gelukkig dat je "zin" hebt in de chemo. Natuurlijk klinkt dat vreemd, maar beter zo, dan dat je er weinig tot geen vertrouwen in hebt.
Wel "grappig" dat je kwaaltjes opeens helemaal weg zijn!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 12:01:23 #38
240917 Mula
pi_101852316
Chemo ging niet door. :(

Als er plek is, word ik deze week nog geopereerd aan galstenen. Dat was de reden vd koorts tijdens de 1e kuur en ook na de 2e kuur heb ik behoorlijke last gehad. Ik baal wel. 75% klaar met de 1e soort chemo klinkt stukken beter dan 50%. ~:)

Ook goed nieuws trouwens! Volgens de dr reageert de tumor goed op de behandeling!
pi_101856293
Oh bah! Heb je dat er ook nog even bij gekregen ;(
Alles gaat kapot met een chemo, en dan komen er galstenen _O-
Of komt dat vaker voor? :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 15:38:50 #40
240917 Mula
pi_101858714
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:29 schreef automatic_ het volgende:
Oh bah! Heb je dat er ook nog even bij gekregen ;(
Alles gaat kapot met een chemo, en dan komen er galstenen _O-
Of komt dat vaker voor? :@
Ze komen niet door de chemo. Ik had ze al tijdens het leveronderzoek naar uitzaaiingen. Ik had alleen tegen de echo-mevrouw gezegd dat ik de uitslag van de echo niet wou weten (want ik zou de rest van de uitslagen pas dagen later krijgen). Nou, die mevrouw was erg goed in het bewaren van geheimen, want ze heeft ook hier niks over gezegd. :D

Ik heb wel pas echt last van die dingen sinds de chemo. Tijdens mijn allergische reactie op de 1e kuur kreeg ik er last van en dat bleef zo de hele eerste week, totdat ze er een paar zakken anti-biotica ingoten. Maar een week na de 2e kuur ging het weer mis en een week later weer. ;(

Heb ik weer... nauwelijks last van de chemo en dan word ik gevloerd door 3 galstenen. :(
pi_101878744
Ooo ok :)
Fijn dat ze er in ieder geval uit gehaald worden!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_101957857
Getsie. Ik krijg net bericht dat een moeder van een klasgenootje (basisschool) en juf is overleden. Zij had tegelijk met mijn moeder borstkanker (zij voor de tweede keer) en had helaas meerdere uitzaaiingen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_101961919
Wat gek Mula, ik had ongeveer een jaar na mijn behandelingen ook opeens een galstenenaanval uit het niets :{ Gelukkig is het tot nog toe bij een aanvalletje of drie gebleven, geen pretje :N

En ben je er verder goed doorheengekomen en heb je alweer een chemo gekregen, of kan dat nu voorlopig niet?

@Automatic_ Lijkt wel of je dat soort dingen vaker hoort als je er zelf of viavia mee te maken hebt hé :{
Laatst belde een neef die ik in geen 20 jaar heb gezien me out of the blue op om te vertellen over zijn toen net aan borstkanker overleden vrouw :{ :?
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_101969504
Ja, klopt! Ik woon in een klein dorp en toen mijn moeder het kreeg (en dat ook naar buiten kwam), hoorde je het steeds meer! Het lijkt wel of mensen dan "los" komen ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_102233231
Zo. Ik heb de Pink Ribbon Goodie Bag gekocht :)
Hij was wel prijzig, maar het is voor het goede doel. Ik koop eigenlijk elk jaar wel iets. Jullie?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_102237295
Nah, eigenlijk stort ik maandelijks automatisch wat geld,
maar deze bag heb ik toch ook maar ff besteld * milia= hebbert :@
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_102237522
Hihi. Zitten best leuke dingen in! Ook een paar dure crčmes, ben benieuwd hoe dat is, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2011 @ 21:51:53 #48
240917 Mula
pi_102239341
Ik heb vorig jaar 2 Pink Ribbon-armbanden gekocht en roze nagellak. Ik denk dat ik dit jaar de roze suede wikkelarmband koop.

Herkenbaar trouwens dat mensen 'los' komen zogauw ze horen dat je kanker hebt. Ineens blijkt dat iedereen er wel op een bepaalde manier mee te maken heeft gehad. Of in mijn geval: er mee te maken krijgt! Ik ken iemand die zichzelf nav mijn verhaal eens goed gecheckt heeft en gewoon zelf borstkanker bleek te hebben! :o

Milia, ik heb nog nagevraagd of er een verband is tussen chemo en galstenen, maar volgens de dr die ik sprak is dat niet zo. Gewoon puur toeval dat het toevallig samen kwam. Mijn operatie was een eitje trouwens. Binnen no time uit bed, binnen 24 uur weer thuis en totaal geen pijn. Alleen last van mn buikspieren gehad en dat was na een paar dagen ook weer over. Wondjes waren ondanks chemo enorm snel dicht en ik heb zelfs alweer gesport! Chemo is wel later geworden dan ik had gewild (dr was ervanuitgegaan dat het te snel na operatie zou zijn en had geannuleerd), maar goed chemo zit er inmiddels in. Afwachten hoe hij dus valt dit keer...
pi_102239867
Ik hoorde vandaag weer een "horror" verhaal van een vrouw van 37. Ze dacht iets te voelen, dokter dacht dat het niets was en ze is niet verder gegaan qua onderzoeken ofzo. Na een tijdje had ze last van haar rug. Resultaat: ze "had" borstkanker en heeft nu uitzaaiingen in haar botten... Niets meer aan te doen en "einde" verhaal...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2011 @ 08:23:38 #50
34726 Fratz
Max
pi_102288692
Hallo allemaal!
Ik ben alweer een tijdje terug van vakantie!
Kenia was erg mooi hoor, maar ben wel gebroken uit het vliegtuig gekomen.
Nooit meer Arkefly voor mij. De ruimte de je daar krijgt is zo klein..
En ze wilden me niet eens een bekertje geven om mijn medicijnen in te nemen, ik moest maar naar het toilet of water kopen! Nou ja zeg. Ik heb nu nog steeds last van nek/rug dus ik heb besloten om me vandaag te laten verwennen met een massage :P.
Gister nog naar de tandarts geweest. Sinds mijn chemo's heb ik vaak last van mijn tandvlees.
ze weten echter niet precies hoe dat komt. Nou moet ik spoelen met een ranzig goedje in de hoop dat dat het oplost. Ik bem benieuwd. Het leek net of ik in een aflevering van House zat toen de tandartsen zaten te bespreken wat het kon zijn, dat vond ik dan wel weer grappig :)

@Mula: gelukkig is alles goed gegaan met je galstenen! En jij hebt dus ook allergische reacties van je chemo? Ik had dat ook. Echt niet tof. Hoe veel kuren moet je nog?

@automatic: Ik heb inmiddels ook de goodiebag besteld! Vorig jaar was ik te laat en waren ze al op. En ik koop ieder jaar roze goodies ook al ben ik ook donateur van het KWF. (en ook aan de deur weer gegeven..)
Ik heb gister nog een roze sjaal gekocht.

En ja, iedereen mag graag zijn verhalen over kanker aan jou vertellen, en het lijkt ook wel of je er veel meer van hoort nu het jou is overkomen. Gister belde mijn vervanger dat hij een medewerker van mij bijzonder verlof had gegeven: de man zijn moeder is jong overleden aan kanker, en nu heeft zijn vader longkanker.
Meh. Daar word ik dan helemaal stil van.

Zo! Nu lekker badderen enzo en me klaar maken voor mijn massage! :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 12:28:44 #51
34726 Fratz
Max
pi_102394199
Oh damn.
Ik ben door mijn rug gegaan. Dat is even geen pretje :-(
Kwam net bij de tandarts vandaan, heel mijn mond verdoofd en daarna thuis over de hond gestruikeld (LOL).
Heb ik weer :P
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102395307
Wij vlogen ook met Arkelfly en hadden toen extra beenruimte (comfortclass ofzo). Terug vlogen we met Transavia en voor mijn gevoel hadden we toen evenveel beenruimte en zaten we in de normale klasse, haha.
Wel superrrr dat de vakantie leuk was!!

Mijn moeder had dat trouwens ook! Zowel tijdens de chemo en daarna nog een jaartje ofzo. Ze had toen ook "vaak" een ontsteking.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 26 september 2011 @ 15:27:19 #53
34726 Fratz
Max
pi_102399791
Nou de tandartsassistente belde.
De tandarts vond dat ik toch nog maar een kweekje moet laten maken voor mijn tandvlees.
Meh. Ik voel een antibioticakuur of erger aankomen.

Zag net dat de nieuwe pink ribbon armband dit jaar best leuk is!
Daar moet ik mezelf maar mee troosten dan, haha! :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 13:10:49 #54
34726 Fratz
Max
pi_102510500
Meh.

Vandaag maar naar mijn huisarts geweest omdat mijn rugpijn aan blijft houden.
Ze kon niet precies vaststellen of het mijn spieren of mijn wervels zijn waar ik last van heb omdat alles zoveel pijn doet (heupen enzo ook).
Ze heeft me morfine meegegeven (van andere pijnstillers word ik momenteel erg benauwd).
En als klap op de vuurpijl gaat ze vanmiddag met mijn specialist overleggen of ik niet weer een botscan moet hebben. :'( ze wilde me absoluut niet verontrusten zei ze, maar het zou kunnen duiden op uitzaaiingen.
NEE! Het gaat allemaal net zo goed!

Jullie snappen dat ik momenteel behoorlijk in de rats zit.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102511472
Oh getsie!!
Dat wil je dan helemaal niet horen natuurlijk! *knuffel*
Wanneer hoor je meer....?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 14:02:54 #56
240917 Mula
pi_102512083
He bah Fratz! Ik hoop zo dat het allemaal niks blijkt te zijn en dat de dokter je voor niks in paniek heeft gebracht!!
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2011 @ 18:54:08 #57
34726 Fratz
Max
pi_102521656
Morgen belt ze me terug.

Meh. De morfine werkt niet, de dokter heeft me een te lage dosis gegeven..
Ik had zo gehoopt dat ik van de pijn af zou zijn.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102521789
Tjonge, het zit ook niet mee hč!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_102536418
Ooh Fratz, wat een schrik!! Hopelijk kun je heeeel snel terecht voor de scan, en dta je maar snel de best denkbare uitslag mag krijgen :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_102536596
Ik heb vanaf vandaag vakantie, ruim een maand. Helaas had ik heeeel veel geld uitgeleend, en heb vandaag gehoord dat het bedrag alleen bij stukjes en beetjes terug betaald kan worden uitgesmeerd over meer dan een jaar :'( Stomme ik, een reisje zit er nu niet in |:( (doe ik nooooiiiit meer, iets uitlenen)
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 07:11:13 #61
34726 Fratz
Max
pi_102539075
Ja ik hoop toch dat ik een scan moet en dat het dan lekker vals alarm is!

@Milia, dat is ook stom! Wat zal jij balen zeg, ik kan me goed voorstellen dat je toe bent aan een vakantie en een andere omgeving. Misschien kan je een weekendje weg? Als pleister op de wond?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102541044
Of zo'n kruidvat hotel bon kopen en gebruiken.....?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 11:26:32 #63
34726 Fratz
Max
pi_102543812
Net mijn huisarts gesproken!
Ze zei dat ik best twee morfinepilletjes mocht nemen, maar raadde me aan dat voor het slapen gaan te doen omdat je er suf van kan worden.
Ze heeft overlegd met mijn specialist en zij wilde toch graag een botscan laten maken voor de zekerheid.
De scan is al aangevraagd zelfs! Waarschijnlijk moet ik er komende week al heen.
Ook nog even bloed prikken natuurlijk.
Op een of andere rare manier ben ik toch gerustgesteld dat alles zo serieus genomen wordt en dat er toch voor de zekerheid een scan gemaakt wordt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 20:50:17 #64
240917 Mula
pi_102561692
Fijn dat er een scan wordt gemaakt fratz. Nu de twijfel er eenmaal is, is het waarschijnlijk ook maar het beste om gewoon meteen door te pakken. En dan een mooi feestje bij de masseur als blijkt dat het om een onwillige spier ipv uitzaaiingen gaat!


Hier gaat het geestelijk even heel erg slecht. Ik zie het even niet meer zitten. :'(
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 21:03:12 #65
34726 Fratz
Max
pi_102562319
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 20:50 schreef Mula het volgende:
Fijn dat er een scan wordt gemaakt fratz. Nu de twijfel er eenmaal is, is het waarschijnlijk ook maar het beste om gewoon meteen door te pakken. En dan een mooi feestje bij de masseur als blijkt dat het om een onwillige spier ipv uitzaaiingen gaat!


Hier gaat het geestelijk even heel erg slecht. Ik zie het even niet meer zitten. :'(
Oh nee toch..
Is er wel iemand bij je? Kan je je ei kwijt?
Je mag natuurlijk altijd hier een beroep op ons doen, wij zijn er voor je!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 30 september 2011 @ 21:18:23 #66
34726 Fratz
Max
pi_102563059
Je krijgt zo antwoord Mula, mijn iPad kan blijkbaar geen pm aan..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:51:30 #67
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102577777
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:18 schreef Fratz het volgende:
Je krijgt zo antwoord Mula, mijn iPad kan blijkbaar geen pm aan..
Dan moet je even naar "http://messages.fok.nl/pda/" gaan :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:52:04 #68
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102577793
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 20:50 schreef Mula het volgende:
Hier gaat het geestelijk even heel erg slecht. Ik zie het even niet meer zitten. :'(
:(
Hopelijk heb je een beetje geslapen en voel je je nu ietsjes beter...

Mijn Pink Ribbon pakket kwam vandaag binnen! Damn... Wat een zware doos _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 11:33:40 #69
34726 Fratz
Max
pi_102578657
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 10:51 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan moet je even naar "http://messages.fok.nl/pda/" gaan :)
Ah thanks, zo even proberen.
Ik denk dat ik het Pink Ribbon pakket ook vandaag krijg.
Ik ben overigens nog steeds stoney maloney van de morfine!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102593924
Gaat het weer Mula, lekker uitrazen hier hoor als het even niet gaat :*

En ben jij al weer een beetje wakker na de drugs Fratz, kijk je uit :*

Mijn bag is ook binnen, voorlopig hoeven we geen deo te kopen :D

Het geldprobleem heb ik even achter me gelaten zeg maar, komt goed en zo en het kruidvatbon is een goed idee ^O^
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 10:45:38 #71
34726 Fratz
Max
pi_102604680
Fijn om te horen Milia!
Ik moest trouwen lachen om de hoeveelheid deo's in het pakje!

Ik ben gister nog behoorlijk ziek geweest van de morfine. Misselijk en verschrikkelijk suf.
Heb mijn oproep voor de botscan ook binnen, mag dinsdag al om 8.15 aantreden voor het radioactieve goedje. Wordt een infuus, dus zal wel weer een succes worden (not!).
Natuurlijk heb ik dan ook een afspraak met de huisarts! Het wordt dus nog heel wat geregel met een duf hoofd, yay.

@ Mula: hoe ist nou?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 2 oktober 2011 @ 22:24:08 #72
34726 Fratz
Max
pi_102631698
Net mijn temperatuur gemeten omdat ik best warm aanvoel.
39,5 graden. Morgen toch maar direct de huisarts bellen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:58:13 #73
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102633776
Ik heb dat boek uit het pakket in 1,5 uur uitgelezen....
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 09:49:31 #74
34726 Fratz
Max
pi_102641315
Ik moet drie!!!!! Weken wachten op de uitslag van mijn botscan!
Nou daar ben ik niet blij mee. De assistente wilde me zelfs nog afschepen met de afspraak van 10 november die ik al had staan. Ik heb woensdag nog een afspraak met mijn huisarts, misschien kan zij nog wat voor me betekenen want drie weken in onzekerheid zitten of ik al dat niet een tumor in mijn rug heb ga ik niet trekken.

Ik ben gewoon van slag nu. -O-
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 3 oktober 2011 @ 17:14:09 #75
34726 Fratz
Max
pi_102654374
Net mijn team gebeld om een en ander uit te laten. Vier dames waren direct helemaal van slag en moesten huilen.
Nou dan hou ik het ook niet droog natuurlijk en nou lijkt alles mega erg. Toch nog maar de tijd genomen om te zeggen dat het nog steeds een geklemde zenuw of zo kan zijn.
Maar wel heftig.
En wat heb ik toch een lief team, ben super trots op ze!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:16:30 #76
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102654459
Naja, duurt zo'n botscan altijd zolang dan? :{

Mijn moeder heeft vorige week weer een foto laten maken van haar goede borst. Het duurde vrij lang voor de foto-mevrouw iets zei, dus ze kreeg het al weer benauwd. Nu bleek dat de radioloog (toch?) even goed wilde kijken i.v.m. littekenweefsel, omdat ze geopereerd is aan haar goede borst. Hij heeft eigenlijk al met 100% zekerheid gezegd dat het goed is, maar morgen moet ze naar de chirurg voor de "officiële" uitslag.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:16:44 #77
240917 Mula
pi_102689292
Fratz, meen je nou serieus dat je 3 weken moet wachten? Waarom welooit?? Echt te belachelijk voor woorden. Bij mij duurde het 6 dagen en dat was omdat ik toen de afspraak had waarin iemand mij de uitslag kon geven. De uitslag was twee dagen daarvoor al bekend (en volgens mij zelfs direct na het maken, want de scan werd gemaakt door een mevrouw en vervolgens moest de dokter langskomen om te kijken of er plekken te zien waren die nog duidelijker op de foto moesten. Lijkt me dan dat die man direct ziet wat er aan de hand is, toch? het is niet dat ze er allerlei moeilijke formules op moeten los laten.) Is er echt niemand anders in het ziekenhuis die je kan bellen om duidelijk te maken dat dit gewoon echt niet kan? Bij mij in het ziekenhuis zijn ze wat dit soort dingen betreft volgens mij best makkelijk trouwens.

automatic, mooi dat het er goed uitziet met je moeder! Wat een spanning is het toch ook allemaal he. :(

Hier gaat het nog steeds niet lekker. Geestelijk niet en lichamelijk inmiddels ook niet. Ben niet echt ziek, maar mn temperatuur is aldoor hoger dan normaal en ik voel me alsof ik tegen een griepje aanhang. Dingen die echt moeiten, doe ik gewoon, maar ik heb echt nauwelijks puf om iets extras te doen. Weinig tijd/energie voor iets leuks op dit moment en daar baal ik van. Over minder dan een week staat het volgende infuus nl. alweer te wachten.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:26:11 #78
34726 Fratz
Max
pi_102689694
Nou ik heb net twee brieven gekregen, eentje met als datum 24 oktober, en eentje met als datum 10 oktober!
Ik hoop dat mijn specialist haar secretaresse op haar kop heeft gegeven.

Ik ben onbeschrijfelijk blij!

Nou automatic: het wordt vast een leuke dag bij jullie morgen :)


@Mula: kom op!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:28:09 #79
34726 Fratz
Max
pi_102689784
En ik wou nog wat voor Mula typen maar mijn telefoon viel :P

Kop op, je bent een hartstikke sterke vrouw, laat je niet uit het veld slaan.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:05:58 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102694499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:16 schreef Mula het volgende:
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Geestelijk niet en lichamelijk inmiddels ook niet. Ben niet echt ziek, maar mn temperatuur is aldoor hoger dan normaal en ik voel me alsof ik tegen een griepje aanhang. Dingen die echt moeiten, doe ik gewoon, maar ik heb echt nauwelijks puf om iets extras te doen. Weinig tijd/energie voor iets leuks op dit moment en daar baal ik van. Over minder dan een week staat het volgende infuus nl. alweer te wachten.
Balen dat je er nog niet bovenop bent :(
Maar goed, het weer werkt ook niet echt mee. De ene keer is het weer lekker warm, krijg je er waarschijnlijk allemaal weer een beetje zin in & dan is het vanaf nu weer bagger :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:46:58 #81
34726 Fratz
Max
pi_102706341
Weer 39,5 graden koorts. Zit te twijfelen de dokter te bellen, dit is al een aantal dagen zo.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:54:18 #82
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102706854
Bellen!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:45:14 #83
240917 Mula
pi_102710178
Ik zou ook bellen Fratz! Gewoon doen. Mocht de huisarts het niet nodig vinden iets te doen, dan hoor je het wel, toch?

Ik krijg oorpijn. :( Mn temp is hoger dan normaal, maar geen koorts. Ik lig op de bank en alles is even te veel.
pi_102755414
Dames, ik denk aan jullie, kop op!! :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † woensdag 5 oktober 2011 @ 23:38:47 #85
240917 Mula
pi_102756945
Dankje milia! :*

Fratz, hoe is het? Heb je de dr nog gebeld?

Hier gaat het. Temp is normaal, maar ben verkouden. Niet supersnotterig, maar wel last van keel en oor. Volgens internet hoeft dat geen probleem voor chemo te zijn, dus we gaan er maar vanuit dat het volgende week goedkomt.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2011 @ 07:03:38 #86
34726 Fratz
Max
pi_102761261
Hallo allemaal,

Gister naar de huisarts geweest voor mijn implantaat , ze vertelde dat ze de uitslag van mijn bloed al had.
Mijn bezinksel en leverwaarden zijn niet goed -O- maar omdat ik steeds zo'n koorts heb gehad is het lastig om te zeggen hoe dat komt. Het zouden uizaaiingen kunnen zijn, maar ook heel goed een doodgewone griep.
Het calciumgehalte is wel goed! Dus de kans dat er iets met mijn botten is, is weer iets kleiner.
Kortom, ik moet gewoon de uitslag van de scan afwachten.

Ik merk wel dat het er meer inhakt dan ik dacht, blegh.

@Mula, je kan het beste even zo'n neusspray halen. Helpt voor keel en oor. Raar, maar waar!
(dit vertelde de huisarts eens, en als je het niet vaak gebruikt mag het)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 16:41:16 #87
240917 Mula
pi_102879007
Fratz, trek je het nog een beetje? Morgen de uitslag toch? Ik duim voor je!

Hier gaat het weer wat beter. Deze kuur was geestelijk heftig en ik heb besloten om dat bij de volgende niet weer zo te laten gebeuren. Ik heb gezelschap geregeld voor de paar dagen dat ik het alleen niet red en bovenal ben ik leuke dingen aan het plannen. Morgen na de kuur uit eten en volgende week naar een concert. Hoe handig een concert iets meer dan een week na je chemo is, weet ik niet, maar daar kom ik vanzelf wel achter. ;)
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:04:21 #88
34726 Fratz
Max
pi_102883241
Nou ik moest ook nog urine inleveren bij de huisarts om een blaasontsteking uit te sluiten.
Krijg ik de onnozelste assistente aan de lijn.
Ik heb geen blaasontsteking. Mooi. Maar ze had nog wel wat anders gezien dus ik moest nog ff wat vragen beantwoorden.
Vraag 1. Ben je ongesteld? Ik antwoorden dat ik dat al een paar jaar niet meer ben ivm mijn borstkanker en zo.
Vraag 2. Ben je zwanger? Nou ja zeg. Wat een lompe vraag als ik net helemaal heb uitgelegd dat ik niet meer ongesteld word. -O-.
En ze begreep me niet helemaal dus ze vroeg nog maar een keer of ik zeker wist of ik niet zwanger was. Nou ja zeg! Afgezien dat het niet kan het ze het zelf wel kunnen testen met mijn potje urine!
Daarna vroeg ze: "en wat wilt u hier nu mee?".
Toen was ik sprakeloos. Ik wil helemaal niks, alleen maar van mijn pijn af, en jouw baas, de dokter, wil zo'n test doen, dus vraag het haar!!

Enfin, af en aan heb ik enorme pijn, gebruik de morfine niet meer.
Morgen de uitslag, superspannend.

Vrijdag belde mijn manager nog, en daar heb ik nog een heel fijn gesprek mee gehad.
Ik was er zo blij mee! Tijdens mijn kankerperiode had ik een eikel als manager, ben blij dat deze zijn menselijke gezicht wel durft te laten zien.

@Mula, ik ben wel wat rustiger maar ik voel de spanning wel. Ik vind het trouwens tof dat je je volgende periode wat beter gepland hebt! En ik hoop dat je ook kunt zitten tijdens dat concert anders wordt het misschien wel wat zwaar :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:36:58 #89
240917 Mula
pi_102884620
Ik vind het ook helemaal niet gek dat je de spanning voelt. Een week of 2 a 3 na mijn uitzaaiingsonderzoeken werd er op de eerste hulp een longfoto gemaakt en dat was toch wel even slikken hoor. Zelfde met de extra leverecho die gepland werd vanwege de galstenen en de bevindingen van de patholoog anatoom nav mijn verwijderde galblaas. En dat waren allemaal onderzoeken die heel duidelijk op iets anders gericht waren dan kijken naar uitzaaiingen. Die onzekerheid is gewoon zo heftig.

Moet je morgen een beetje op tijd naar de dr? Ik zou trouwens echt even klagen over die muts van een assistente hoor! Kom op zeg, is ze nou helemaal betoeterd. Alsof jij nu op dit soort gesprekken zit te wachten!

Ik heb inderdaad zitplekken voor het concert. Het is uitverkocht en ik kon in eerste instantie alleen nog maar staanplekken vinden. Maar dat leek me niet zo handig, vooral omdat het eerst de bedoeling was dat ik ook nog met de trein zou moeten (=halve wereldreis). We gaan nu met de auto en gaan zitten. Dus dat moet goedkomen.
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:38:28 #90
240917 Mula
pi_102884680
Ik ben trouwens om een ding wel blij dat ik morgen chemo krijg; daar krijg ik het minimaal een week lekker warm van! En dat is hard nodig met dit weer! :P
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:43:06 #91
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102884873
Hoi meiden!
Wat een verhalen weer!

@Mula; Ik ben wel heeeel benieuwd hoe je concert bevalt! Haha. Laat je het even weten? ;) Naar wie ga je eigenlijk?

@Fratz; tjonge jonge... Heeft die muts haar diploma bij een pakje boter gekregen ofzo? :/ Serieus, dat zeg je toch niet?! En sowieso, ze krijgt een opdracht van de huisarts, dan hoeft ze niet door te mekkeren als je op die vragen al antwoord geeft.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:53:21 #92
240917 Mula
pi_102885350
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:43 schreef automatic_ het volgende:

@Mula; Ik ben wel heeeel benieuwd hoe je concert bevalt! Haha. Laat je het even weten? ;) Naar wie ga je eigenlijk?

Naar Britney Spears! :@ :D Ik zie trouwens net dat het helemaal niet uitverkocht is. Stond een paar dagen geleden toch echt op de website. :?
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:02:13 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102885818
Oooo dat lijkt mij stiekem ook kei leuk :@ Haha/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 20:25:56 #94
240917 Mula
pi_102887379
Dat had ik nou ook. Ik ben geen grote fan en zou er niet minimaal ¤40 per kaartje voor over hebben, maar ik had een leuke deal via vakantieveilingen en dan wil ik erg graag naar Britney. ;)
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 06:40:20 #95
240917 Mula
pi_102904709
Fratz, heel veel sterkte vandaag!! Ik geloof niet dat ik eerder iemand ZO erg een beknelde zenuw heb toegewenst als jou vandaag!!
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 11:29:02 #96
34726 Fratz
Max
pi_102909160
Mensen,

Ik heb uitzaaiingen.

Later meer.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 15:15:49 #97
240917 Mula
pi_102915912
Jee Fratz, wat een ongelofelijk *beep* nieuws! Ik weet niet goed wat te zeggen, dus ik houd het voor nu maar even bij een knuffel. :*
pi_102918353
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:29 schreef Fratz het volgende:
Mensen,

Ik heb uitzaaiingen.

Later meer.
Kut -O- Kan niets zeggen wat helpt, maar, weet dat er overal toch mensen aan je denken.

Ik lurk al een tijdje in dit topic omdat er bij een naaste onlangs borstkanker is geconstateerd. We zijn inmiddels een volledige amputatie en 6 chemokuren verder. Indicatie is dat alles ok is nu, maar er wordt gesproken of ze mee wil doen aan een onderzoek en ze moet natuurlijk nog 5 jaar hormoonbehandeling (pillen). Vond het tijdens het traject beetje te heftig om te posten.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:09:33 #99
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102920216
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:29 schreef Fratz het volgende:
Mensen,

Ik heb uitzaaiingen.

Later meer.
Verdorie! Bah :(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 18:23:21 #100
240917 Mula
pi_102923135
Fratz, als ik zie hoe jouw nieuws is ingeslagen bij mij, kan ik me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Echt een hele dikke knuffel voor jou :*
pi_102930746
OOh Fratz, mijn hart sloeg even over................ wat een ongelofeliijk kutnieuws!
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2011 @ 21:22:52 #102
34726 Fratz
Max
pi_102932333
Nou beste mensen,

Ik heb uitzaaiingen in mijn lendewervels en in mijn ribben.
Morgen moet ik nog een longfoto laten maken en een echo van mijn lever.
Donderdag krijg ik daar uitslag van en ga ik met mijn specialist bespreken "hoe nu verder".
Ik word sowieso aan mijn wervels bestraald tegen de pijn.
En verder zal het hele riedeltje aan chemo's enzo wel weer voorbij komen.
Helaas nu niet gericht op genezing, ik kan niet meer beter worden.

Het nieuws is bij mij en mijn naasten als een bom ingeslagen.
Ziek zijn, okay. Niet meer beter worden als je nog maar 36 bent?
Dat is zo niet te bevatten, zo raar, zo oneerlijk.
Zeker omdat alles zo goed leek te gaan.
Ik ben boos, maar ook heel erg verdrietig.

In een klap van wat irritante rugklachten terug bij af, nog verder van huis eerst.

Waarom? WAAROM? :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 10 oktober 2011 @ 21:25:52 #103
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_102932563
Jemie... Ik heb echt kippenvel op mijn armen en een brok in mijn keel.. Pff.... Wat vreselijk!! Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen :'(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_102933306
Ik lurk hier al een poos mee, maar vond het nooit echt mijn plaats om te posten.
Maar jezus Fratz, wat een vreselijk, oneerlijk, verpletterend nieuws! ;(
Een hartewens van iemand die je verder niet kent: ik hoop dat je de tijd die je nog hebt lééft tot de laatste snik. Gezondheid lijkt vaak zo vanzelfsprekend, maar ook zo kostbaar. Ik ben weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt.

Heel veel sterkte. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102933597
Kan geen woorden vinden, die zijn er ook niet voor dit afschuwelijke nieuws! Cat22 heeft het prachtig opgeschreven, mooi
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:17:02 #106
34726 Fratz
Max
pi_102944547
Ik ben nog lang niet van plan om er tussen uit te knijpen hoor!
Dat er naast mijn familie en vrienden hier ook onbekenden zijn die aan mij denken doet me heel, heel erg veel.

Zometeen een longfoto en een lever echo. Yay.
Ik hou jullie op de hoogte.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102945177
Ik kom toch maar even uit lurkstand. Wat een vreselijk nieuws Fratz :'( echt afschuwelijk! Ik heb er geen woorden voor... Toch wil ik je heel heel veel sterkte wensen! :*
pi_102945369
Hier ook iemand die soms dit topic bezoekt. Ik zit met een brok in mijn keel en ben er helemaal stil van :'( Wat is het toch oneerlijk allemaal :(

Fratz héél veel sterkte gewenst!! :*
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:13:00 #109
34726 Fratz
Max
pi_102947754
Wat zijn jullie allemaal lief voor mij O+
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57:43 #110
240917 Mula
pi_102948970
Heb je vannacht een beetje kunnen slapen Fratz?
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:02:53 #111
34726 Fratz
Max
pi_102949098
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef Mula het volgende:
Heb je vannacht een beetje kunnen slapen Fratz?
Mijn vriend en ik hebben tot heel laat gepraat en gehuild.
Toen maar gaan slapen omdat we ook weer vroeg op moesten.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102984489
Hoe ging het in het ziekenhuis Fratz?
En krijg je eigenlijk nog extra begeleiding oid aangeboden vanuit het z'huis
na zo'n slecht nieuws gesprek of loop ik nu te snel vooruit op de zaken?

:*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † woensdag 12 oktober 2011 @ 09:17:46 #113
34726 Fratz
Max
pi_102988463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 00:21 schreef milia het volgende:
Hoe ging het in het ziekenhuis Fratz?
En krijg je eigenlijk nog extra begeleiding oid aangeboden vanuit het z'huis
na zo'n slecht nieuws gesprek of loop ik nu te snel vooruit op de zaken?

:*
Het verliep allemaal vlotjes in het ziekenhuis, gelukkig maar, ik wil er zo weinig mogelijk tijd doorbrengen voorlopig..

Mijn specialist heeft na ons gesprek wel aangeboden om nog met een verpleegkundige na te praten maar daar had niemand zin in.

Vanochtend heeft mijn huisarts gebeld. Vond ik heel lief van haar. Ze heeft me allerlei hulp geboden. Ik heb met haar afgesproken dat ik met een psycholoog wil praten en dat snapte ze heel goed. Ze gaat straks op vakantie, gelukkig is haar collega ook volledig op de hoogte. Als ze weer terug is belt ze me weer. En ook al ben ik nog lang niet van plan om dood te gaan, ik wil naar haar vakantie aan haar gaan vragen hoe ze tegenover euthanasie staat. Misschien raar om daar nu over na te denken, maar ik ben nu helder van geest en misschien later minder.

Zoals jullie kunnen lezen gaat er van alles door mij hoofd. Vooral minder leuke dingen.
Ik ben er vooral erg bezorgd om mijn vriend. Hij houdt zich zo groot nu en ik ben trots op hem.
We hebben besloten dat we heel binnenkort toch gaan trouwen, iets wat we anders waarschijnlijk niet zouden doen. Ik wil niet alleen maar zijn vriendin geweest zijn.

En voor de rest is het heel erg veel huilen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_102993699
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:17 schreef Fratz het volgende:

[..]

Het verliep allemaal vlotjes in het ziekenhuis, gelukkig maar, ik wil er zo weinig mogelijk tijd doorbrengen voorlopig..

Mijn specialist heeft na ons gesprek wel aangeboden om nog met een verpleegkundige na te praten maar daar had niemand zin in.

Vanochtend heeft mijn huisarts gebeld. Vond ik heel lief van haar. Ze heeft me allerlei hulp geboden. Ik heb met haar afgesproken dat ik met een psycholoog wil praten en dat snapte ze heel goed. Ze gaat straks op vakantie, gelukkig is haar collega ook volledig op de hoogte. Als ze weer terug is belt ze me weer. En ook al ben ik nog lang niet van plan om dood te gaan, ik wil naar haar vakantie aan haar gaan vragen hoe ze tegenover euthanasie staat. Misschien raar om daar nu over na te denken, maar ik ben nu helder van geest en misschien later minder.

Zoals jullie kunnen lezen gaat er van alles door mij hoofd. Vooral minder leuke dingen.
Ik ben er vooral erg bezorgd om mijn vriend. Hij houdt zich zo groot nu en ik ben trots op hem.
We hebben besloten dat we heel binnenkort toch gaan trouwen, iets wat we anders waarschijnlijk niet zouden doen. Ik wil niet alleen maar zijn vriendin geweest zijn.

En voor de rest is het heel erg veel huilen.
Ik denk dat het heel goed is dat jullie ervoor kiezen te gaan trouwen. Ik ben mijn partner (inmiddels 19 jaar geleden) onverwacht verloren. Het is heel raar dat een woord zo belangrijk is, maar ik vind dat hij niet belangrijk genoeg klinkt wanneer ik hem "mijn vriend" noem. Ik noem hem daarom "mijn partner" of "de vader van mijn zoon". Als ik de keuze had gehad, zou ik ook getrouwd zijn toen het nog kon.

Wat moet het zwaar zijn dit allemaal te bespreken :'(
pi_103022008
Fratz, heel erg veel sterkte. Ik krijg een brok in m'n keel als ik het lees :'(
And so the lion fell in love with the lamb
pi_103024261
Ook deze lurker wil Fratz heel veel sterkte wensen met alles dat nog komen gaat! Sterkte met het verwerken van alle informatie, het nemen van (onmogelijk geachte) beslissingen en het omgaan met alle emoties (van jezelf, vriend en familie)
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_103030696
Fratz wat een hartverscheurend nieuws heb je gekregen... Heel veel sterkte, je hoofd zal wel overuren maken qua gedachtes en scenarios... Sterkte :*
  donderdag 13 oktober 2011 @ 12:17:06 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_103033028
Fratz, nog een toevallige passant/lurkster met een knoop in de maag van je bericht.. Veel veel sterkte, woorden schieten tekort.. :* :*
3!
pi_103050559
En nog een lurker die met je meeleeft. Sterkte, woorden schieten weer eens te kort.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:12:34 #120
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103052180
Lurker nummer zoveel. Gofter...

Wat moet ik nou zeggen? Je bent jonger dan ik. En ik maar mopperen over mijn oorontsteking...

Ontzettend veel sterkte, moed en kracht gewenst!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_103054304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:42 schreef lionessa het volgende:
En nog een lurker die met je meeleeft. Sterkte, woorden schieten weer eens te kort.
Dit. Heel veel sterkte samen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:04:13 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_103055175
Oh Fratz, wat een vreselijk nieuws heb je gekregen. Ook ik zat zo te hopen op de beknelde zenuw :(

Ik vind het knap dat je nu al denkt aan de stappen die je nog wilt nemen. Zorg goed voor jezelf en de mensen die je lief zijn, doe alles wat je nog wilt doen. En trouwen is een mooie stap! Het is zo'n mooi gebaar naar elkaar toe. Iemand laten zien dat hij speciaal voor jou is. Allemaal mensen die daar zijn omdat ze van jullie houden. Doen!!!
Lekker douchen!
pi_103062856
Wel goed van je om euthanasie alvast goed voor te bereiden, dan hoef je daar straks geen kostbare energie meer in te steken of het aan anderen over te laten idd.
En natuurlijk gefeliciteerd met je huwelijk, ook al zat dat niet in de eigenlijke planning, mooi en ontroerend!
:*

Hoe gaat het met Mula??
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:21:46 #124
34726 Fratz
Max
pi_103083358
Zulke lieve mensen hier allemaal :)

Even een update.
Ondanks mijn enorme angst dat mijn leverecho en longfoto een slechte uitkomst zouden hebben blijkt niets minder waar: ze waren beide goed!
Jullie begrijpen dat er hier in huize Fratz vreugdedansjes gemaakt werden!
Mijn perspectief wordt er anders door, yay!
Maandag word ik al bestraald tegen de pijn, waarschijnlijk wordt de pijn eerst erger en neemt ze dan af.
Ik kijk er al naar uit! Binnenkort mag ik ook weer aan het infuus om mijn botten stevig te maken.
En voorlopig hoef ik niet aan de chemokuren! Wat ben ik blij!

Dus ondanks mijn uitzaaiingen weet ik toch lichtpuntjes te ontdekken!
Alles ziet er, hoe gek het ook klinkt, toch wat zonniger uit :).
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:23:32 #125
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103083424
Dat is goed nieuws! :)

Heb je nu trouwens nog net zoveel pijn in je rug als waar het mee begonnen was?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:29:00 #126
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103083623
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:21 schreef Fratz het volgende:
Zulke lieve mensen hier allemaal :)

Even een update.
Ondanks mijn enorme angst dat mijn leverecho en longfoto een slechte uitkomst zouden hebben blijkt niets minder waar: ze waren beide goed!
Jullie begrijpen dat er hier in huize Fratz vreugdedansjes gemaakt werden!
Mijn perspectief wordt er anders door, yay!
Maandag word ik al bestraald tegen de pijn, waarschijnlijk wordt de pijn eerst erger en neemt ze dan af.
Ik kijk er al naar uit! Binnenkort mag ik ook weer aan het infuus om mijn botten stevig te maken.
En voorlopig hoef ik niet aan de chemokuren! Wat ben ik blij!

Dus ondanks mijn uitzaaiingen weet ik toch lichtpuntjes te ontdekken!
Alles ziet er, hoe gek het ook klinkt, toch wat zonniger uit :).
Gelukkig! Veel sterkte maandag :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:18:29 #127
34726 Fratz
Max
pi_103085598
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:23 schreef automatic_ het volgende:
Dat is goed nieuws! :)

Heb je nu trouwens nog net zoveel pijn in je rug als waar het mee begonnen was?
Door de medicijnen is het nu juist weer even erger.
Hopelijk is dat tijdelijk. Mijn ribben doen ook zo'n pijn.
Volgens de bijwerkingen is het tijdelijk dus we lachen tussen de pijn door..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_103085752
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:21 schreef Fratz het volgende:
Zulke lieve mensen hier allemaal :)

Even een update.
Ondanks mijn enorme angst dat mijn leverecho en longfoto een slechte uitkomst zouden hebben blijkt niets minder waar: ze waren beide goed!
Jullie begrijpen dat er hier in huize Fratz vreugdedansjes gemaakt werden!
Mijn perspectief wordt er anders door, yay!
Maandag word ik al bestraald tegen de pijn, waarschijnlijk wordt de pijn eerst erger en neemt ze dan af.
Ik kijk er al naar uit! Binnenkort mag ik ook weer aan het infuus om mijn botten stevig te maken.
En voorlopig hoef ik niet aan de chemokuren! Wat ben ik blij!

Dus ondanks mijn uitzaaiingen weet ik toch lichtpuntjes te ontdekken!
Alles ziet er, hoe gek het ook klinkt, toch wat zonniger uit :).
Wat fijn dat je kunt genieten van de positieve dingen in deze ontzettende kutsituatie. ^O^ Go Fratz!

En gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk (ook al is de aanleiding zo naar). :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103107372
Ook hier weer een lurker die meeleeft. Heel veel sterkte maandag a.s. Ik heb afgelopen dinsdag een tashangertje gekocht van Pink Ribbon omdat ik aan jou moest denken. Inderdaad goed nieuws dat de leverecho en longfoto goed waren.

Heel veel liefs en sterkte :* :*
Daar weet ik niets van maar daar voel ik alles van af
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:50:30 #130
34726 Fratz
Max
pi_103108671
Al die berichtjes hier zijn echt een opsteker :)
Het is heel tof dat er allerlei mensen aan je denken, helemaal als je ze niet eens kent.

Ik heb op het moment vreselijke bottenpijn. Als ik de pijnstillers niet goed time dat ben ik de sjaak.
Gister eentje te vroeg ingenomen en dat kon ik echt merken aan het einde van de avond.
Heb echt liggen kreunen en dat is niks voor mij. Het is een bijwerking die weer overgaat gelukkig.
Gister zijn twee collega's langs geweest, mijn buddies. Vond ik zo leuk!
Ze hadden een hele lading kaarten mee en van mijn team heb ik een mooi boek gekregen.
Ik was verbaasd dat ze wisten wat ik leuk vind, maar ze hadden stiekem met mijn vriend gebeld!
Mijn ene collega haar moeder is jaren geleden overleden aan uitzaaiingen van borstkanker, ik kon merken dat ze het heel moeilijk heeft om er mee om te gaan hoe het mij nu vergaat.
Ze was uit eigen beweging maar even naar de bedrijfsmaatschappelijk werker gegaan en die heeft haar doorverwezen naar dezelfde psycholoog waar ik straks ook heen ga. Ik vind het knap dat ze de stap heeft gezet, ze doet altijd heel stoer dat ze er zelf wel uit komt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2011 @ 17:51:51 #131
240917 Mula
pi_103153744
Fratz, je nieuws is bij mij nogal ingeslagen en ik ben daarom expres een beetje afwezig hier geweest afgelopen week. Ik wil je alleen wel even laten weten dat dat niet betekent dat ik niet aan je denk en nog belangrijker: dat ik het fijn vind dat je ondanks alles het positieve nog ziet (en dat je voorlopig niet aan de chemo's hoeft!). :*
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:20:08 #132
34726 Fratz
Max
pi_103223918
Mula: :*

Gister ben ik bij de radioloog geweest. Wat een toffe dokter, heerlijk.
Zo meelevend, was echt een warm bad.
Mijn moeder en ik hebben met haar de botscan foto's bekeken.
Voor mijn moeder was dat heel erg confronterend, die schoot direct vol, zelf vond ik het ook wel confronterend, maar ook interessant en er werd me zoveel duidelijk opeens!
Ik heb bijvoorbeeld een tijdje last gehad van mijn hoofd (de pijn die je hebt als je hoofdhaar uitvalt zeg maar).
Nou blijkt dat ik op mijn schedeldak ook uitzaaiingen heb, vandaar dat het pijn deed. Zelfde bij de achterkant van mij hoofd bij mijn nek, ik elke keer maar een ander kussen kopen, nu blijkt wat de oorzaak is.
De plek bij mijn lendewervels was wel erg donker, daar schrok ik wel van.
Na mijn gesprek ben ik direct onder de ctscanner gelegd.
Wat een lieve zusters weer, ik werd er stil van.
's Middags werd ik al bestraald, ook daar kwam ik weer in een warm bad terecht.
Een van de zusters is er ook vaak bij geweest de vorige keer en ze vroeg direct hoe het nou met me ging, hoe ik me voelde, of ik veel pijn had. En ze zei nog dat ze zo gehoopt had mij daar nooit meer te zien..
Ik was al gewaarschuwd dat mijn rug meer pijn kon gaan doen na de bestraling.
Nou direct toen ik mijn kleren weer aan deed voelde ik het al.
Heb de rest van de middag met veel pijn en kotsmisselijk (een stuk darm is natuurlijk ook meebestraald) op de bank gelegen. Aan het einde van de avond moest ik er bijna van janken, van de pijn.
Nou maar hopen dat dit snel ophoudt!

Nog leuk nieuws: gisteren hebben we aan mijn ouders verteld dat we gaan trouwen :) ik heb mijn moeder als getuige gevraagd, mijn ouders vonden het heel mooi en ze hadden het helemaal niet verwacht! Was toch wel het lichtpuntje van de dag :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:24:52 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103224855
Jemie... Het lijkt mij aan de ene kant wel fijn dat er opeens zoveel dingen duidelijk worden. En dat het dan ook daadwerkelijk te herleiden is zeg maar.
Wat ik mij af vraag (je hoeft niet te antwoorden!); hoe ziet dat er dan uit bij je schedeldak op de scan's? Zijn het dan allemaal (kleine) plekjes/bultjes of is dat dan ook helemaal?

Overigens wel super fijn dat die radioloog een fijne dokter is :) Je zit er nu helemaaaaaal niet op te wachten om een bullebak te treffen :/

Update over mijn moeder:
Ze heeft gisteren gebeld naar het ziekenhuis i.v.m. een oproep voor haar (tweede) herstel-operatie. Zegt de vrouw; "Ooo mevrouw, maar dat kan wel kerst worden hoor! Wist u dat niet? Zou u het erg vinden om met/rond kerst geholpen te worden?"
Moeders meteen teleurgesteld, want die had onder tussen wel een oproep verwacht.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:57:58 #134
34726 Fratz
Max
pi_103225583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:24 schreef automatic_ het volgende:
Jemie... Het lijkt mij aan de ene kant wel fijn dat er opeens zoveel dingen duidelijk worden. En dat het dan ook daadwerkelijk te herleiden is zeg maar.
Wat ik mij af vraag (je hoeft niet te antwoorden!); hoe ziet dat er dan uit bij je schedeldak op de scan's? Zijn het dan allemaal (kleine) plekjes/bultjes of is dat dan ook helemaal?

Overigens wel super fijn dat die radioloog een fijne dokter is :) Je zit er nu helemaaaaaal niet op te wachten om een bullebak te treffen :/

Update over mijn moeder:
Ze heeft gisteren gebeld naar het ziekenhuis i.v.m. een oproep voor haar (tweede) herstel-operatie. Zegt de vrouw; "Ooo mevrouw, maar dat kan wel kerst worden hoor! Wist u dat niet? Zou u het erg vinden om met/rond kerst geholpen te worden?"
Moeders meteen teleurgesteld, want die had onder tussen wel een oproep verwacht.
Nee toch Automatic, wat een teleurstelling voor je moeder! En dan ook nog de vraag of ze met kerst in het ziekenhuis wil liggen, doh, dat wil toch niemand.. Zou wachtlijstbemiddeling of zoiets helpen?
Ik snap ook niet ze goed dat het nog zo lang moet duren..

En hoe de scan er uit ziet, maar even onder een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:29:42 #135
240917 Mula
pi_103231721
Fratz, hoe rot (beetje understatement, maar ik weet gewoon even geen beter woord!) de situatie ook is, ik vind het zo fijn om te lezen over je huwelijk en dat iedereen in het ziekenhuis zo lief voor je is. Het kan zo`n verschil maken hoe een dokter met je omgaat. De eerste keer dat ik mijn oncologe zag ben ik best wel geschrokken. Ik kon gewoon zo weinig met haar in dat eerste gesprek. Ik liep blij naar binnen omdat ik net had gehoord dat ik geen uitzaaiingen had en ging naar buiten met het idee dat ik al halfdood was en gewoon niet meer te redden. Ze deed voor mijn gevoel zo paniekerig en onduidelijk en ik snapte haar gewoon niet. Iets later had ik een gesprek met de radioloog (Weet je dat ik nu pas besef dat zo`n type een radioloog heet? Ik noem het altijd gewoon de bestralingdokter _O- ) en die zei precies hetzelfde maar wel gewoon net even wat tactischer. Ik heb na dat gesprek er serieus over gedacht om om een andere dokter te vragen. Wat ik trouwens niet heb gedaan en dat is maar goed ook. Nu we een beetje aan elkaar gewend zijn (zij ook aan mij, ja. :P ) vind ik het echt een topwijf!

Hebben ze trouwens ook gezegd hoe lang het gaat duren voordat de pijn minder wordt? En ga je nou ook op je hoofd bestraald worden?

Auto, wat ongelofelijk irritant dat alles zo lang duurt. De situatie is al niet leuk, maar dat wachten maakt het er ook niet beter op natuurlijk. Misschien heel stom, maar ik zou zelf het nog niet eens zo erg vinden om met kerst geopereerd te worden. Ik heb er niet zo veel mee en als dat betekent dat ik minder lang moet wachten, dan eet ik gewoon wat eerder of later mijn kerstmaal!

Ik zit inmiddels 7+1d na mijn 4e chemo. Gek genoeg heb ik het idee dat de chemos steeds minder heftig vallen. :? De eerste week is verre van leuk, maar ik het het idee dat het steeds beter lukt om gewoon door te gaan, ook tijdens die week. Ik ben naar 2 verjaardagen geweest, ik ben de stad ingeweest, heb boodschappen gedaan... Tussendoor lig ik dan wel een paar uur uitgeteld op de bank tv te kijken, maar goed, het blijft natuurlijk wel chemo. ;) Ook mijn smaak is een stuk beter dan bij de eerste kuren. :Y Mijn volgende kuur wordt een andere soort, dus ik ben erg benieuwd hoe die gaan vallen!

Ik heb het vandaag trouwens wel helemaal gehad. Ik was zo stom om gister SuperMula te spelen en naar het ziekenhuis te lopen voor mn mugascan op de dag dat ik buikpijn heb (vanwege droge slijmvliezen in mn darmen) en mijn bloed op zn slechtst is. Halverwege werd ik al niet goed en toen ging er ook nog iets mis met het inspuiten van de isotopen. Pijn! :X Vannacht vanwege buikpijn de halve nacht op de wc gezeten, waardoor ik dus niet alleen 1. helemaal niet geslapen heb en 2. kou heb gevat op mn -uberhaupt al pijnlijke- nek en schouders. Ik voel me geradbraakt :'(
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:16:47 #136
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103233279
Mijn moeder is overigens op 23 december 2007 geopereerd aan haar borst, dus ja... Ze zei al; "Als het dan klaar is, dan boeit het mij niet of ik er wel/niet lig".

@Mula;
Huh? Wat grappig (of apart?) dat de kuren steeds minder zwaar worden! Naja, dikke prima natuurlijk ;)
En tja... Supermensen bestaan niet, dus SuperMula ook niet! ;)

@Fratz;
Ik snap je moeder wel! Naja, ik denk dat het zolang duurt omdat het geen spoed is.. Maar dan denk ik; wat is er in godsnaam spoed bij plastische chirurgie? Ja, iemand die opeens zijn oor/neus/arm/been kwijt is, maar verder...? Lijkt mij ook niet dat die spoedgevallen elke dag binnenkomen _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 12:56:39 #137
240917 Mula
pi_103275586
Vanavond concert! *O*

Ik ben er zo aan toe om er even uit te zijn en wat leuks te doen. Mijn gehemelte is nog wat droog en mijn darmen zijn nog niet helemaal bijgekomen, maar voor de rest geen kwaaltjes op dit moment. ik ben er klaar voor! *O* Ik wou eerst tikken "mijn haar zit in de krul en ik ben er klaar voor", maar... uh... dat is niet helemaal aan de orde geloof ik.. _O-
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:45:54 #138
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103389531
Mula! Hoe ging het?!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:54:09 #139
240917 Mula
pi_103398735
Het was leuk! Ik heb me prima vermaakt. :)

Het was ook prima te doen: ik heb helemaal geen last vd chemo gehad. Enige wat alleen vervelend is, is dat mijn (verwijderde) galblaas aan het opspelen is. Het schijnt dat het een paar maanden kan duren voordat je lijf er aan gewend is dat de galblaas weg is en dat je gedurende die tijd nog een soort aanvallen kan krijgen. Dat heb ik dus. Een beklemmend en benauwd gevoel rond mn middenrif. Lang zo erg niet als een galsteenaanval, maar niet leuk.

Fratz, hoest met jou?
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:49:12 #140
34726 Fratz
Max
pi_103408533
Ik heb pijn. Snerpende pijn.
Gister nog extra pijnstillers gekregen maar daar word ik tot nu toe alleen maar misselijk van.
En in mijn rug is de pijn nu beheersbaar, maar de pijn is nu opgeschoven naar mijn schouder en straalt uit tot mijn vingers. Ik was net zo blij dat het beter ging met mijn rug. Gister weer gejankt van de pijn. Wat is dit kut.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:00:45 #141
34726 Fratz
Max
pi_103411172
Word net door het ziekenhuis gebeld. Waar ik blijf!
Ik zou vandaag om 11:00 uur mijn eerste APD- infuus krijgen zeggen ze.
Ik vond het al raar dat ik maar geen brief had gekregen! Maandag wou ik gaan bellen.
Nou ja, nu mag ik om 13:00 toch nog komen. Dit wordt een rare dag.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:05:02 #142
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_103412753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 08:49 schreef Fratz het volgende:
Ik heb pijn. Snerpende pijn.
Gister nog extra pijnstillers gekregen maar daar word ik tot nu toe alleen maar misselijk van.
En in mijn rug is de pijn nu beheersbaar, maar de pijn is nu opgeschoven naar mijn schouder en straalt uit tot mijn vingers. Ik was net zo blij dat het beter ging met mijn rug. Gister weer gejankt van de pijn. Wat is dit kut.
Gofter meis, wat een narigheid! Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis daar direct iets aan doen; is de rare dag nog ergens goed voor! Zal voor je duimen :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:08:56 #143
240917 Mula
pi_103412850
ik duim hard met Elisa mee! Mijn botpijn bestaat voornamelijk uit een zeurend gevoel, maar de keren dat het pijn deed, deed het ook meteen echt goed pijn.Ik kan me niet voorstellen hoe jouw lijf dan nu moet voelen. Ik hoop zo dat ze op korte termijn een oplossing hiervoor vinden Fratz! :*
pi_103412882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:50 schreef Fratz het volgende:
Al die berichtjes hier zijn echt een opsteker :)
Het is heel tof dat er allerlei mensen aan je denken, helemaal als je ze niet eens kent.
Het zal wel niet helpen tegen de stekende pijn, maar hier is nog een onbekende -toevallige passant- die aan je denkt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2011 @ 10:31:18 #145
34726 Fratz
Max
pi_103444489
Lieve woorden weer allemaal! Bedankt!

Gister van 13:00 tot 16:15 in het ziekenhuis geweest.
Ik was eerst heel stoer maar toen het infuus moest worden aangebracht en werd ik nogal panisch :{.
Mijn aders liggen diep, zijn kronkelig en de vaten zijn dun. De zuster kende ik nog van de chemo's, echt een lief mens. Ze had de tranen in de ogen toen ze me terug zag.
Ik kreeg een warmtepakking om mijn hand voor het infuus prikken.
Intussen werd ik helemaal klam en zweterig bij de gedachte aan een infuus prikken. (ik voelde me echt een klein kind, maar ja, ik kon het ook niet stoppen..).
Uiteindelijk is het bij poging twee gelukt, echt top!
Heb nu wel een blauwe hand, hehe. Ik ga met mijn specialist bespreken of een port-a-cath mag.
Want deze infuus prikken stress is echt niet tof. Ik ben nu ook nog twee keer weer op zaterdag ingepland, de anesthesie is dan ook niet open, dus als er wat minder ervaren zusters zijn ben ik de pineut. Bij mijn chemo's ben ik geen enkele keer op de afdeling geprikt.
Ik werd trouwens alleen een beetje misselijk van de APD! Yay! Geen nare bijwerkingen!

Zometeen komt mijn broer met vrouw en baby langs :) Kan ik lekker de hele dag de baby knuffelen!
Daar heb ik echt zin in!

Heb er nu al zin in.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2011 @ 22:45:47 #146
240917 Mula
pi_103522880
Heb je lekker gebabyknuffeld Fratz? Gaat het al beter met de pijn?

Auto heeft je moeder al meer gehoord over de datum?

Ik geloof dat ik sinds de laatste kuur officieel een dexa-hoofd heb. :'( Echt, de eerstvolgende die tegen me zegt dat ik zo'n bolle kop heb gekregen, kan een blauw oog verwachten. :( Wel balen, want deze laatste kuur was ook meteen de laatste waarbij ik dexa zou moeten slikken. En ik geloof dat het wel een half jaar kan duren voordat het wegtrekt. :X
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:06:19 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103541299
Hi!

Nee, hier nog steeds geen nieuws/oproep, haha. Zal nog wel even duren denk ik...

Wat is dexa precies...? Volgens mij heeft mijn moeder dat niet gehad.. :@
Althans, die heeft geen bolle kop gehad.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:53:16 #148
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103547196
Aangezien ik niet zo goed weet waar ik het kwijt "moet", doe ik het gewoon hier.
Het is vandaag de sterfdag van mijn vader (is 13jr geleden verongelukt). Mijn leidinggevende belde of ik vandaag kon werken. Eerst kon ik ook niet vanwege een afspraak, maar ik ben (nu) toch op mijn werk. Even wat afleiding ofzo. Niet dat wij er nu speciaal bij stil staan vandaag, maar toch...
Net was er ook een kind wat zei "ik maak je dood!", die heb ik wel even wat strenger aangesproken. Hopelijk valt de rest van de avond mee! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_103553924
Even een :* voor iedereen hier die het nodig heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 22:14:34 #150
34726 Fratz
Max
pi_103603547
Iedereen hier een :*

Hoe is het met iedereen? Mula hou je het nog een beetje uit? En hoe is het met je moeder auto?

Mijn pijn gaat op en neer, raar hoor!
Het is nu in elk geval wel uit te houden. Volgende week naar de psycholoog. Ik merk dat ik daar ook behoefte aan begin te krijgen. Vooral als ik alleen ben dan begin in te malen, me zorgen te maken en dan komen de waterlanders vanzelf :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_103611253
:'( Ach Fratz toch......het is toch niet te vatten allemaal hé. En voor mensen aan de zijlijn is het ook al zo'n onnatuurlijke situatie, zo wreed :'( Hopelijk is de psych er zo een waar je meteen een klikje mee hebt, dat je er niet het gevoel bij hebt dat je je kostbare tijd verspilt :*

Mula, je hebt een dikke kop gekregen >:)
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_103620567
Even uit lurkstand, Fratz :*
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2011 @ 19:13:34 #153
240917 Mula
pi_103753143
Ik krijg morgen nr 5 en ik zie er zo tegen op. :'( Andere soort chemo waar je -als ik internet mag geloven- voornamelijk erg misselijk van kan worden. Gelukkig maar een paar dagen, maar toch...

ik ben geloof ik even chemo-moe. Het gaat zo goed dat ik helemaal geen nieuwe naald in mn arm wil. Ik wil gewoon op een vliegtuig stappen en ergens op een tropisch strand mijn kop heel diep in het zand steken en net doen alsof dit allemaal niet bestaat.
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2011 @ 19:14:50 #154
43556 miss_dynastie
pi_103753198
Oh Mula, er is echt niks dat ik kan zeggen dat het ook maar een beetje beter maakt, ik wou dat het kon........ daarom een hele dikke :*
pi_103754548
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:13 schreef Mula het volgende:
Ik krijg morgen nr 5 en ik zie er zo tegen op. :'( Andere soort chemo waar je -als ik internet mag geloven- voornamelijk erg misselijk van kan worden. Gelukkig maar een paar dagen, maar toch...

ik ben geloof ik even chemo-moe. Het gaat zo goed dat ik helemaal geen nieuwe naald in mn arm wil. Ik wil gewoon op een vliegtuig stappen en ergens op een tropisch strand mijn kop heel diep in het zand steken en net doen alsof dit allemaal niet bestaat.
Sterkte morgen en de dagen erna.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † zondag 30 oktober 2011 @ 20:32:56 #156
34726 Fratz
Max
pi_103757443
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:13 schreef Mula het volgende:
Ik krijg morgen nr 5 en ik zie er zo tegen op. :'( Andere soort chemo waar je -als ik internet mag geloven- voornamelijk erg misselijk van kan worden. Gelukkig maar een paar dagen, maar toch...

ik ben geloof ik even chemo-moe. Het gaat zo goed dat ik helemaal geen nieuwe naald in mn arm wil. Ik wil gewoon op een vliegtuig stappen en ergens op een tropisch strand mijn kop heel diep in het zand steken en net doen alsof dit allemaal niet bestaat.
Owwwww Mula... Ik begrijp je zo goed..
Kut chemo's! Shitziekte!
Vergeet niet in het ziekenhuis te vragen naar medicijnen tegen de misselijkheid, het helpt echt!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:50:23 #157
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103758760
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 19:13 schreef Mula het volgende:
Ik krijg morgen nr 5 en ik zie er zo tegen op. :'( Andere soort chemo waar je -als ik internet mag geloven- voornamelijk erg misselijk van kan worden. Gelukkig maar een paar dagen, maar toch...

ik ben geloof ik even chemo-moe. Het gaat zo goed dat ik helemaal geen nieuwe naald in mn arm wil. Ik wil gewoon op een vliegtuig stappen en ergens op een tropisch strand mijn kop heel diep in het zand steken en net doen alsof dit allemaal niet bestaat.
Kom op meis! Nog eventjes!! :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_103771894
Komop Mula! Het is alweer numero vijf, dat heb je alvast achter de kiezen :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2011 @ 14:15:20 #159
240917 Mula
pi_103785084
Bedankt allemaal. O+

Nr5 zit er in! Alles goed gegaan. Heb nu een vreemd weeiig gevoel in mn maag, maar ben niet echt misselijk.

Oh, en ik werd toch ziek vd opmerkingen over mn bolle kop? Misschien hebben die mensen een punt. +5 kilo in de laatste 3 weken. :X En de dokter nog mooi zeggen: komt door de dexa! Ik: en de koekjes! :@ :9
pi_103816061
En dan is er weer een dag om, weer een stapje dichterbij! Gaat het nog steeds met je?
En de dexa is herkenbaar, heb nog steeds cravings :@ :X

:*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 06:09:27 #161
240917 Mula
pi_103819282
Het gaat een stuk beter nu! Gisteravond rond 7 uur waren de medicijnen uit mn infuus uitgewerkt en toen was het echt niet leuk. Niet echt misselijk, maar wel een rotgevoel in mn maag waardoor ik me niet prettig voelde. Ik heb de anti-misselijkheidspillen een uurtje eerder genomen en voelde me binnen een half uur stukken beter. Wel af en toe een korte vlaag van misselijkheid, maar dat was na het eten van een crackertje zo verholpen. Als het niet erger wordt dan dit deze kuur, teken ik ervoor. ;)

Milia, nog steeds cravings? Hoe lang geleden heb je dexa gehad? Ik kreeg hiervoor Taxotere en moest daarbij een dag of 5 dexa slikken. Nu krijg ik Fec en krijg allen dexa in mn infuus. Ik hoop echt dat mn voedselobsessie nu verdwijnt of verminderd. Samen met hoe je gaat stinken vond ik dat misschien wel de ergste bijwerkingen vd eerste kuur.

Fratz, hoe is het met je pijn? Hoe vaak wordt je nu eigenlijk bestraald?
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 06:52:48 #162
34726 Fratz
Max
pi_103819378
Dexa, bedoel je dexamethason of iets anders? (als je dexamethaon bedielt, ik kon destijds elke dag wel een koe op..).

De pijn wordt echt minder! Ik ben er superblij om! Wel af en toe echt last van neerslachtigheid. Ik weet dat het door de medicijnen komt maar dat maakt het niet minder irritant. En over het bestralen: ik ben eenmalig bestraald. Als ik weer ergens enorme pijn krijg dan word ik daar ook weer eenmalig bestraald. Het is dan ook puur pijnbestraling, verder niets.

Vandaag ga ik voor het eerst naar de psycholoog. Ik ben benieuwd!
Oh! En gister krijg ik nog een leuk pakje van mijn collega's: een bladcadeau! :) echt erg leuk en wat lief.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 09:05:21 #163
240917 Mula
pi_103820740
Ja, ik bedoel inderdaad dexametason! Ik had aldoor 2 dagen per kuur dat ik echt foodobsessed was, maar de rest vd tijd zat ik ook nieuwe recepten uit te proberen. Ik at te veel koekjes maar het was in principe binnen de perken te houden. De laatste kuur echter niet. Kwam ook wel een beetje doordat ik bang was erg misselijk te worden van de nieuwe kuur. Het " nu kan ik er nog van genieten"-principe.

Ik ben helemaal niet misselijk! Heb zelfs nog geen medicijnen gehad! Als ik me zo blijf voelen neem ik ze vandaag ook niet.

Fratz, wat fijn dat de pijn minder aan het worden is. Je hebt geestelijk nu al genoeg op je bordje, dan is het prettig als het lijf in ieder geval niet te veel in de weg zit. Ik vind het heel verstandig dat je naar een psych gaat. Ik ben vorige week ook geweest en dat is toch wel fijn. Ookal krijg je niet altijd te horen wat je wil horen. ;)
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 12:34:26 #164
240917 Mula
pi_103826904
Ik zit te wachten op een telefoontje uit het ziekenhuis. Ik heb mogelijk (wederom) een allergische reactie op de chemo. Terwijl dat bij deze soort kuur eigenlijk nooit voorkomt. Fijn.
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:42:51 #165
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103827146
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:34 schreef Mula het volgende:
Ik zit te wachten op een telefoontje uit het ziekenhuis. Ik heb mogelijk (wederom) een allergische reactie op de chemo. Terwijl dat bij deze soort kuur eigenlijk nooit voorkomt. Fijn.
Wat krijg je dan? Jeuk ofzo?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 12:48:20 #166
240917 Mula
pi_103827322
Nee, enorm rood en warm gezicht. Uberhaupt warme rode plekken op mn lijf. Heb hele erge dorst, maar heb het idee dat ik helemaal niet in verhouding plas. Opgezet gezicht, opgeblazen gevoel in lijf. Ben sinds gister ineens 3 kilo zwaarder, dus heb het idee dat ik vocht vasthoud.

Voel me verder prima hoor. Niet misselijk of ziek verder. Ik zie er alleen niet uit. Ben er inmiddels wel achter dat je van kanker er niet charmanter gaat uitzien. :P
  dinsdag 1 november 2011 @ 13:02:24 #167
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_103827803
Sterkte allemaal! En voor wie het op prijs stelt, een dikke knuffel van mij :*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 20:13:35 #168
240917 Mula
pi_103889403
Dankje mazaru. ;)

De allergische reactie viel uiteindelijk wel mee. Aangezien ik me gewoon goed voelde, hoefde ik niet richting ziekenhuis. *O* De plekken zijn weggetrokken en ik ben inmiddels ook behoorlijk wat vocht kwijt.

Ik ben alleen zooooo moe. Alles voelt zwaar en loom. Best heftig, ookal voel ik me verder prima. Maag voelt een beetje raar, maar verder geen bijwerkingen. Gewoon lui doen en me de komende dagen laten bedienen. O~)
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 08:31:05 #169
34726 Fratz
Max
pi_103905924
Wat ben ik blij dat het allemaal meevalt Mula! Laat je maar lekker verwennen hoor :)

Ik ben dinsdag dus naar de psycholoog geweest. Was een behoorlijk emotioneel gebeuren, ik was dus ook doodmoe erna. Over twee weken gaan we het over mijn behandelplan hebben. Er zal veel rouwverwerking inzitten denk ik. Mijn ouders hebben nu ook een afspraak gemaakt en daar ben ik erg blij om.

Verder; het gaat eigenlijk best goed! Niet zoveel pijn meer! Wel veel moe. Maar dat de pijn zich behoorlijk koest houdt is echt heel erg fijn!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 3 november 2011 @ 20:53:05 #170
34726 Fratz
Max
pi_103930805
Bah. De hele dag "pijntjes" gehad. Schouder/heup/hoofd/been, niks laat me met rust.

Zo vermoeiend :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_103931710
:* Weet niet wat te zeggen Fratz , dus alleen maar effe een :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_104009514
*even uit lurkstand*
Omdat smilies mobiel niet lukken, in woordvorm een hele dikke knuffel en kus voor Fratz, maar ook de overige meiden!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_104010199
Hoe is het nu met je Fratz?

Een tante van me zit nu middenin het traject. Vreemd vlekje bij de tepel, weggehaald, bleek kwaadaardig dus nog een operatie er achteraan. Weer de randen niet schoon en omdat er via de standaard onderzoeken evengoed geen kwaadaardige cellen aan te tonen zijn adviseerde het lokale ziekenhuis een amputatie. Ze is nu voor een second opinion naar het AVL gegaan.

En ik heb de Pink Ribbon armband en een goodiebag gekocht. Normaal ben ik niet zo goede doelen geverig (behave aan de deur en wat vaste overboekingen) maar dit jaar kon ik er gewoon niet omheen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 12:14:39 #174
240917 Mula
pi_104025689
Hoest Fratz?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar; tot nu toe vind ik deze chemo een eitje. :@ Twee dagen heel erg moe geweest, derde dag voornamelijk s avonds heel erg moe (maar wel na de hele middag bezig te zijn geweest) . Vierde dag voelde ik me prima en ben ik naar een pretpark geweest. Sindsdien voel ik me net als anders, alleen s avonds eerder moe. Het rare gevoel in mn maag bleek door maagzuur te komen en is sinds ik daarvoor pillen slik helemaal weg. Enige waar ik verder een beetje last van heb is een zoete chemische smaak in mn mond, maar dat is prima te doen, aangezien mijn smaak verder prima is.

Ik begin inmiddels te geloven dat ik -ondanks de diagnose- toch nog best een goed karma heb of gewoon een talent heb voor het doorkomen van chemos. Het gaat echt belachelijk goed tot nu toe.

Om toch nog even wat geklaag in deze post te gooien; mijn wenkbrauwen zijn half weg. Alleen aan de buitenkant zit nog haar. :(
  † In Memoriam † zondag 6 november 2011 @ 22:05:40 #175
34726 Fratz
Max
pi_104054354
Hoi allemaal! :*

ik vond het maar een emotionele week met een hoop pijntjes in de avonden (tenminste vooral in de avonden).
Vandaag geprobeerd om lekker in de stoel te zitten. Ging best goed. Nu heb ik uiteraard wel pijn in mijn rug, maar we gaan toch zo slapen. Morgen maar weer even mijn manager bellen. Vorige week kon ik dat niet. Weet niet waarom, masr had er echt geen behoefte aan. Vandaag lekker niks gedaan samen met mijn vriend, heerlijk! Deze week weer bloedprikken, volgende week uitslag. Weer spannend dus! Gister nog wat onverwachte facebookberichtjes gekregen, erg fijn.

@Mula: ik vond de chemo destijds een stuk beter te behappen dan de bestraling. Mijn wenkbrauwen zijn nog steeds niet in volle glorie terug ( hier voel je je beter van hč! :P). Wees gewoon lekker blij dat je de laatste hebt gehad! Vanaf nu krijg je weer meer energie! En straks gaat je haar weer groeien!

@Cat22: sterkte voor je tante. Een operatie is zwaar, maar een amputatie lijkt mij echt verschrikkelijk.

@iedereen die ons meiden een hart onder de riem komen steken: je hebt geen idee hoe belangrijk je voor ons bent! Het is echt heel fijn om te weten dat mensen aan je denken en om je geven, ook al ken je ze niet. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104055426
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:05 schreef Fratz het volgende:
Hoi allemaal! :*

ik vond het maar een emotionele week met een hoop pijntjes in de avonden (tenminste vooral in de avonden).
Vandaag geprobeerd om lekker in de stoel te zitten. Ging best goed. Nu heb ik uiteraard wel pijn in mijn rug, maar we gaan toch zo slapen. Morgen maar weer even mijn manager bellen. Vorige week kon ik dat niet. Weet niet waarom, masr had er echt geen behoefte aan. Vandaag lekker niks gedaan samen met mijn vriend, heerlijk! Deze week weer bloedprikken, volgende week uitslag. Weer spannend dus! Gister nog wat onverwachte facebookberichtjes gekregen, erg fijn.

@Mula: ik vond de chemo destijds een stuk beter te behappen dan de bestraling. Mijn wenkbrauwen zijn nog steeds niet in volle glorie terug ( hier voel je je beter van hč! :P). Wees gewoon lekker blij dat je de laatste hebt gehad! Vanaf nu krijg je weer meer energie! En straks gaat je haar weer groeien!

@Cat22: sterkte voor je tante. Een operatie is zwaar, maar een amputatie lijkt mij echt verschrikkelijk.

@iedereen die ons meiden een hart onder de riem komen steken: je hebt geen idee hoe belangrijk je voor ons bent! Het is echt heel fijn om te weten dat mensen aan je denken en om je geven, ook al ken je ze niet. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Dan doe ik ook maar een duit in het zakje. Ik kan me niet voorstellen wat jullie doormaken, maar toch heb ik veel bewondering voor jullie allemaal hier! De humor, maar eerlijkheid waarmee jullie het brengen vind ik zo bijzonder om te lezen.

Ik hoop dat jullie zo door kunnen gaan, met deze humor en openheid, maar ik hoop ook dat dat snel niet meer hoeft, en dat de kanker helemaal weg is!

:*
pi_104069167
Heel veel sterkte voor iedereen hier :*
  † In Memoriam † maandag 7 november 2011 @ 12:06:07 #178
34726 Fratz
Max
pi_104069874
Vandaag zo'n pijn met zitten. Ik dacht dat ik het wel kon uitproberen om lekker met mijn laptop aan tafel te zitten. Maar vergeet het maar. Echt een domper :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 7 november 2011 @ 13:34:00 #179
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_104072856
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:06 schreef Fratz het volgende:
Vandaag zo'n pijn met zitten. Ik dacht dat ik het wel kon uitproberen om lekker met mijn laptop aan tafel te zitten. Maar vergeet het maar. Echt een domper :'(
Wat klote is dat. Vooral omdat lekker zinloos laptoppen zo'n leuke afleiding is -O-
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 10 november 2011 @ 14:11:52 #180
3542 Gia
User under construction
pi_104201208
Ben wel niet de meest populaire user op Fok, maar ja, ook die kunnen borstkanker krijgen.

Dus *meld*.

Ik sta nog aan 't begin van het traject, dus vind het heel interessant al jullie ervaringen met chemo en bestralingen te lezen. Zie er namelijk enorm tegen op.

Mijn verhaal in een notendop:
September: Knobbeltje ontdekt, maand gewacht (stom), ging echt niet weg, eind september naar de huisarts. Die dacht dat het waarschijnlijk onschuldig zou zijn, maar stuurde me voor de zekerheid toch maar naar het ziekenhuis voor de mammo en echo.
3 oktober: mammo + echo. Echo zag er 'verdacht' uit, dus er moest een punctie volgen.
Omdat ik bloedverdunners heb, moest ik hiervoor opgenomen worden.
4 oktober: opgenomen om de bloedverdunning te stoppen, hiervoor in plaats infuus met heparine.
6 oktober: punctie. Daarna weer bloedverdunners innemen tot gewenste INR bereikt is.
10 oktober: Uitslag punctie. Het is kanker.
11 oktober: ontslag uit ziekenhuis.
Operatie wordt gepland op 26 oktober.
21 oktober: 48ste verjaardag.
24 oktober: opname ivm bloedverdunners.
25 oktober: inspuiting radioactief stofje
26 oktober: operatie, verwijdering tumor + 1 schildwachtklier.
1 november: ontslag uit ziekenhuis
3 november: uitslag weefselonderzoek. Snijrand niet helemaal schoon, schildwachtklier bevatte uitzaaiingen.
Vervolg: a.s. woensdag krijg ik de intake voor de bestralingen, daar gaan ze eerst aan beginnen.
Volledig okselkliertoilet is volgens de laatste nieuwe richtlijnen (paar weken oud) niet meer nodig.
Na de bestraling krijg ik nog chemo en daarna nog hormoonbehandeling.

Zie erg op tegen het hele traject, vooral ook omdat ik een kunsthartklep heb en een niet zo goede hartfunctie. Voordeel, als je daar al over mag spreken, is wel dat ik plastabletten heb voor mijn hart, dat kan schelen met het vocht vasthouden waar jullie het over hebben.

Ik heb ook gelezen dat sommige chemo's bloedverdunnend werken. Dat is voor mij ook niet zo'n probleem, neem ik zelf minder bloedverdunners. Kan dit zelf prikken, gelukkig.

Als met al toch nog een heel verhaal en dat is dan nog maar in een notendop. De emoties zijn niet te beschrijven. Ik probeer wel gewoon door te gaan met leven. Houd mijn hobby's vol, zo lang dit goed gaat. Ook naar mijn zonen en mijn man toe probeer ik zo positief mogelijk te zijn. Die hebben er meer vertrouwen in dan ik. Maar ja, het is ook mijn lijf.

Morgen in elk geval eerst de controle van de wondjes. Doet nog steeds erg pijn, ook al is er maar één lymfeklier verwijderd. Maar het is nog te doen.

Als ik jullie verhalen zo lees staat me nog heel wat te wachten. Maar we moeten toch door.
pi_104201528
Hč Getsie! "Welkom" is niet echt gepast natuurlijk, maar toch zeg ik het.
Bizar hoe snel het dan kan gaan hč... Gelukkig gaat het ook snel, maar je zit nu echt in een wervelwind.

Heel veel sterkte!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 10 november 2011 @ 14:42:46 #182
3542 Gia
User under construction
pi_104202214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:22 schreef automatic_ het volgende:
Hč Getsie! "Welkom" is niet echt gepast natuurlijk, maar toch zeg ik het.
Bizar hoe snel het dan kan gaan hč... Gelukkig gaat het ook snel, maar je zit nu echt in een wervelwind.

Heel veel sterkte!!
Dank je. Inderdaad, een rollercoaster. Oktober was, ondanks mijn verjaardag, niet mijn maand.

Gelukkig heb ik een heel lieve man en fijne zonen en niet te vergeten heel veel familie en vrienden die me allemaal steunen. Echt heel fijn. Soms word ik verlegen van al die aandacht.

Helaas zijn er ook mensen die moeite hebben met mijn, soms, vrolijkheid. Ze kijken dan heel bevreemd zo van "Wat heeft die een lol, daar heeft ze toch geen reden voor".
Vind dat lastig. Ik wil gewoon zoveel mogelijk mezelf blijven en niet altijd en overal de patient zijn.

Vraag me af of de anderen op dit subforum ook die ervaring hebben en hoe ze daarmee omgaan. Spreek je die mensen aan, of laat je ze maar denken wat ze willen?
pi_104202530
Weet je, ik denk dat dat altijd is en dat het voor de buitenwereld (met name vreemde mensen) nooit "goed" is.
Toen mijn vader overleed (oktober '98), werd mijn moeder vreemd aangekeken toen ze carnaval ging vieren (februari '99); "zoiets doe je toch niet?". Maar goed; als ze thuis had gebleven, dan was het ook niet goed, want dan is het "kijk haar een zielig doen".
Toen ze geopereerd was aan haar borst en de molen in ging, was het eigenlijk precies hetzelfde. Bij haar waren het ook wel "bepaalde" mensen die het deden hoor en daar trok zij zich weinig vanaf.

Het belangrijkste ben jij en je gezin en de rest :{w
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 10 november 2011 @ 15:09:21 #184
3542 Gia
User under construction
pi_104203062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:52 schreef automatic_ het volgende:
Weet je, ik denk dat dat altijd is en dat het voor de buitenwereld (met name vreemde mensen) nooit "goed" is.
Toen mijn vader overleed (oktober '98), werd mijn moeder vreemd aangekeken toen ze carnaval ging vieren (februari '99); "zoiets doe je toch niet?". Maar goed; als ze thuis had gebleven, dan was het ook niet goed, want dan is het "kijk haar een zielig doen".
Toen ze geopereerd was aan haar borst en de molen in ging, was het eigenlijk precies hetzelfde. Bij haar waren het ook wel "bepaalde" mensen die het deden hoor en daar trok zij zich weinig vanaf.

Het belangrijkste ben jij en je gezin en de rest :{w
Ja, denk ook wel dat je het nooit 'goed' kan doen.

Hoorde iemand vertellen van een kennis van haar, die ook een maand geleden de diagnose kreeg. Die vrouw kroop te bed en kwam er niet meer uit. Tja, als zij zich daar prettig bij voelt, moet ze dat doen. Misschien doe ik dat straks ook wel als ik veel pijn heb of misselijk ben. Met slapen gaat alles over, zei mijn moeder vroeger altijd. Niks mis mee.

Voor nu wil ik liefst zo normaal mogelijk doen, of althans voor mijn doen ;) . Wie daar niet tegen kan, kijkt maar lekker de andere kant op.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 15:44:24 #185
34726 Fratz
Max
pi_104204481
Gia :*

Als je iets wilt weten, als je wilt klagen, of schreeuwen, huilen, lachen, whatever, wij zijn er hier voor je hoor!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104205174
Gia, veel sterkte met alles wat op je af gaat komen :*

Fratz :* Hoe zijn de afgelopen dagen geweest?
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 16:42:02 #187
34726 Fratz
Max
pi_104206997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:59 schreef Bamba het volgende:
Gia, veel sterkte met alles wat op je af gaat komen :*

Fratz :* Hoe zijn de afgelopen dagen geweest?
Bamba :* ;)

Heel afwisselend. Van als een hoopje ellende in bed lggen en maar niet bewegen anders had ik pijn tot lekker beneden tv kijken. Ik heb nu steeds last van mijn bekken. En eigenlijk hoop ik dat dat niet zo blijft. Mijn bekken laten bestralen lijkt me echt pijnlijk.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 17:32:12 #188
240917 Mula
pi_104208893
Fratz :*

Gia, wat k*t je hier te zien! Wat betreft je hartfunctie; volgens mij is Herceptin (het medicijn dat je krijgt bij immunotherapie) het slechtste voor je hartfunctie en aangezien je dat niet krijgt is dat alweer een meevaller. De chemo die ik nu krijg is wel slecht voor je hart, maar de vorige die ik kreeg helemaal niet. Ik neem dus aan dat ze daar tot op bepaalde hoogte wel rekening mee houden bij het bepalen van het behandelplan.

Mag ik je een tip geven trouwens? Ik weet dat het moeilijk is, maar; laat het gewoon over je heen komen en stel je er niet te veel van voor. Ik had voor mijn chemos bedacht dat ik een half jaar doodziek op de bank zou liggen en dat mijn leven compleet stil zou komen te staan. Ik was zo bang om "mij" kwijt te raken. Inmiddels ga ik richting het einde van de chemos en is het absoluut niet zoals ik het vantevoren had bedacht. Ik kom er behoorlijk makkelijk doorheen... En ja, het is dus ook gewoon mogelijk dat het je gaat meevallen!

Hier gaat alles goed. Ik ben s avonds eerder moe, maar dat is ook de enige chemo-klacht die ik heb. Ik geloof er inmiddels ook niet meer in dat ik van de resterende 3 chemos ziek ga worden. Volgens mij gaat het wel goed komen.

Ik heb het inmiddels alleen compleet gehad met de kale kop. OMG, wat is dat koud zeg. Ik heb slaapmutsjes die ik binnen draag (rest vd mutsen/petten heeft allemaal een klep en dat is irritant!!), maar die zijn gewoon te koud. Ik heb een simpel fleecemutsje dat erg prettig zit, maar daarmee zie ik eruit als een inbreker. Niet echt een optie voor en plein publique dus. Nou had ik vanmiddag het briljante idee om een zijden sjaal erover te knopen. Heel goed idee!!! Warm en de muts vult de sjaal wat op, zodat het minder plat lijkt!
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 18:07:50 #189
240917 Mula
pi_104210165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

.

Helaas zijn er ook mensen die moeite hebben met mijn, soms, vrolijkheid. Ze kijken dan heel bevreemd zo van "Wat heeft die een lol, daar heeft ze toch geen reden voor".
Vind dat lastig. Ik wil gewoon zoveel mogelijk mezelf blijven en niet altijd en overal de patient zijn.

Vraag me af of de anderen op dit subforum ook die ervaring hebben en hoe ze daarmee omgaan. Spreek je die mensen aan, of laat je ze maar denken wat ze willen?
Ik laat mensen gewoon lekker denken wat ze willen. Het valt me trouwens ook helemaal niet op hoe mensen naar me kijken. Ik was laatst met mn moeder in de Ikea en volgens haar kijken er toch best wel veel mensen naar me. Het zal wel. Ik ben daar totaal niet mee bezig. Ik reageer trouwens wel op kinderen die me aankijken. Af en toe merk ik bijv in de supermarkt dat een kind me een beetje vreemd staat aan te kijken. Dan lach ik even en zeg meestal gewoon wat. En tot nu toe krijg ik bijna altijd een grote lach terug. Ik zal er dus nog wel niet helemaal angstaanjagend uitzien. ;)

Over kinderen gesproken; ik heb me best zorgen gemaakt over de reacties van kinderen op mijn kaalzijn. Uiteindelijk viel het heel erg mee. Eentje wil me niet zonder pet zien (wat ik ook gewoon respecteer) en de rest vond het even interessant maar uiteindelijk ook wel gewoon. Ze zijn het er wel allemaal over eens dat zij niet zo nodig kaal hoeven. :P
  donderdag 10 november 2011 @ 18:29:13 #190
3542 Gia
User under construction
pi_104210868
Wat betreft de kaalheid zijn me al mutsjes beloofd die van een heel klein, heel dapper meisje zijn geweest. De dochter van een vrouw bij het koor waar ik bij ben.

Dat meisje had Hodgkin of non-Hodgkin, haal ik altijd door de war. Zij heeft ook chemo gehad, op haar 9de, dacht ik, en heeft zich er kranig doorheen geslagen. Zij droeg toen mutsjes in een volwassene maat, omdat de kindermutsjes te kinderachtig waren naar haar smaak.

Zal ze met trots dragen en er kracht uitputten. Als dat kleine ding dat kon, kan ik het toch zeker ook wel.

Alleen, dat hart, hč. Er is geen banger hart dan dat van mij, krijgt nu ineens een speciale betekenis. Had dat ook met de operatie. Ik was banger dat mijn hart de narcose niet aan zou kunnen dan van de operatie op zich. Ben eigenlijk nooit bang geweest voor operaties. Zelfs die openhartoperatie (2004) ben ik vol vertrouwen in gegaan. Vind alleen narcose supereng.
En zo is dat ook met chemo.

Denk dat ik maar eens wat aan die beroerde conditie ga doen, zodra mijn oksel niet meer zo'n pijn doet.

Wat mijn haar betreft: Ik heb tot voor de zomervakantie haar tot op mijn middel gehad en het toen radicaal af laten knippen, tot kaaklengte. Ergens maar goed, want ik denk dat het verliezen van heel lang haar, psychisch, gevoeliger ligt, dan van kort naar kaal. Zie daar niet eens zo tegenop.
Maar goed, ben ook niet meer zo jong.
Misschien laat ik het eerst nog wat korter knippen, stekeltjes of zo, zodat de overgang niet zo drastisch is voor degenen die er tegenaan moeten kijken. Maar dat zie ik nog wel.

Overigens is dit het enige forum waar ik hierover post. Heb gezien dat er heel veel speciale borstkankerfora zijn, maar daar gaat men toch veel dieper op het medische in dan op het gevoel.
Denk dat het me dan gaat duizelen van alle namen van allerlei therapieën.
  † In Memoriam † donderdag 10 november 2011 @ 18:43:24 #191
240917 Mula
pi_104211379
Wat lief van die mutsjes. O+

Ik heb verbazingwekkend weinig moeite met het kaalzijn op zich. Het is niet leuk, maar ik vind het niet erg en ik schaam me er ook niet voor. Als ik jou was, zou ik trouwens niet je haar nog korter knippen. Ik heb wegens omstandigheden heel erg lang doorgelopen met uitvallend haar en het duurde echt lang voordat er kale plekken te zien waren. Als ik jou was, zou ik zolang mogelijk mezelf proberen te blijven. Op een gegeven moment gaat je haar pijn doen en vind je overal (maar dan ook echt overal!) haar en heb je gewoon geen andere keus meer dan scheren. Als ik het over moest doen, zou ik dat moment trouwens voorblijven en al eerder scheren. Het was heel erg irritant dat er overal haar lag; rond de wcpot als je gaat plassen, elke nacht zit je hele bed onder, je kan niet meer op blote voeten lopen want de vloer zit helemaal onder etc. Scheren is niet leuk, maar persoonlijk vond ik het tegelijkertijd ook een bevrijding.

Trouwens, er zijn ook soorten chemo waar je niet kaal van wordt he?! Het kan ook zijn dat je alleen wat dunne of kale plekken krijgt!1
pi_104211386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 14:11 schreef Gia het volgende:
Ben wel niet de meest populaire user op Fok, maar ja, ook die kunnen borstkanker krijgen.
:*

Sterkte Gia.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 november 2011 @ 17:56:17 #193
3542 Gia
User under construction
pi_104254453
Mula, ik zie ook niet zo op tegen het kaal zijn. Denk dat ik wel voor een pruik ga. Er zit hier in de buurt een zaak waar je die kunt reserveren voor het geval je die nodig hebt. Word je dan toevallig niet kaal, zit je niet aan de kosten vast. Heb je em wel nodig, ligt ie meteen voor je klaar.

Vanmiddag weer bij de chirurg en de mammacare geweest. Wondjes en borst zien er goed uit.
Woensdag naar de bestralingsarts voor intake, donderdag naar de dermatoloog voor allergietest.
Had na de operatie een allergische reaktie en ze weten niet waarop. De chirurg wil dit graag onderzocht hebben voor het geval ik nog eens onder het mes moet.

Alle vragen waar ik mee zit, vooral vanwege mijn hart, moet ik aan de oncoloog stellen. Daar hoef ik pas naartoe als het bestralen klaar is. Dus, veel wijzer ben ik nog niet.

Maar goed, woensdag gaat het circus dus echt van start.

Oh, btw, dank je Sigme
pi_104294385
Meiden, ik wil jullie ook allemaal heeeeeel veel sterkte wensen! Het is gewoon echt een kutziekte.

Helaas weet ook ik van dichtbij alles van de ellende van borstkanker. Gisteren is eindelijk de tumor bij mijn moeder verwijderd. Na eerst 6 chemo's was nu eindelijk de tumor klein genoeg om weg te halen. Nu weer 1,5 week wachten op de uitslag of ze alles weg hebben kunnen halen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 13:03:35 #195
240917 Mula
pi_104313661
Gaat alles goed met je moeder Wolken? Is ze de chemos en operatie een beetje goed doorgekomen?

Hier gaat het niet lekker. Niet alleen begint de operatie nu wel erg dichtbij te komen, maar ik ben ook enorm zenuwachtig of deze nieuwe soort chemo wel aanslaat. De dr vindt dat alles goed gaat en vond het afgelopen week niet nodig om de borst te checken. Ze wou het voor mij wel doen, maar stomme ik zei vervolgens heel stoer dat het niet hoeft. en nu ben ik gestressed en zit aldoor maar te pulken en voelen waardoor de borst rood is en ik nog meer gestressed raak en ik weer meer ga voelen. :'(
  maandag 14 november 2011 @ 18:11:42 #196
3542 Gia
User under construction
pi_104360442
Toen ik in het ziekenhuis lag, was er nog een vrouw met een tumor die te groot was. Die gaat ook eerst chemo krijgen. Gelukkig was ie bij mij klein genoeg en kon ik meteen geopereerd worden.

Nu nog afwachten of de oncoloog akkoord gaat met de chemo, gezien mijn hart. Maar eerst de bestralingen. Ik heb wel met alles wat er gebeurt het gevoel dat er nadien minder kanker in je lijf zit. Misschien onzin, maar het geeft wel een goed gevoel.
pi_104362260
Mula, Ik weet niet in welke ziekenhuis je loopt, maar bij het AvL kan je ten alle tijden, op alle tijdstippen bellen en kan je meteen langs komen met vragen, opmerkingen en problemen. Als het je nu zo ongerust maakt moet je gewoon meteen even bellen. Liever een keertje teveel op controle dan 1 keer te weinig. De operatie ( borstbesparend ) bij mijn moeder is echt 100% meegevallen. De chemo is verschrikkelijk zwaar geweest. Vrijwel allles wat je kan krijgen heeft mijn moeder gehad. Maar de ene chemo is de andere niet. Ik ben een keer mee geweest en lagen er 5 anderen die ook chemo kregen. Allemaal kregen ze een andere soort.

Nog even over het afscheren van je haar. Mijn moeder had gehoord dat als je het afscheert dat het dan gaat kriebelen onder je pruik. Ze heeft gewacht tot het zelf uit ging vallen. Binnen een week was het meeste eraf en het restant heb ik eraf geknipt. Alleen draagt ze de pruik nauwelijks omdat ze het niet lekker vind zitten. Ze heeft liever gewoon een mutsje op. Alleen als ze ergens heen gaat waar ze even als alle anderen wilt zijn zet ze de pruik op.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 14 november 2011 @ 18:49:24 #198
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104362391
Ze raden ook aan om je haar te millimeteren i.p.v. helemaal kaalscheren. Althans, dat deden ze bij mijn moeder ;)
Zij heeft verder nooit last gehad van jeuk :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 08:38:31 #199
34726 Fratz
Max
pi_104426200
Lieve mensen, even een bericht van mij.
Ik zit er helemaal doorheen. Gisteren opeens een doof gevoel in mijn lip en kin gekregen.
En natuurlijk op internet gekeken wat dat kon zijn. Raakte er helemaal overstuur van.
Nu nog, nu ik dit zit te typen. Ik ga zo naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak.
De prognose van patienten met deze symptomen ziet er niet best uit.
Help me hopen dat het iets anders is, alsjeblieft.
Ik kan gewoon niet meer stoppen met huilen :'(
Gelukkig komt mijn moeder zo. Ik voel me echt heel erg k*t.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104427126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:38 schreef Fratz het volgende:
Lieve mensen, even een bericht van mij.
Ik zit er helemaal doorheen. Gisteren opeens een doof gevoel in mijn lip en kin gekregen.
En natuurlijk op internet gekeken wat dat kon zijn. Raakte er helemaal overstuur van.
Nu nog, nu ik dit zit te typen. Ik ga zo naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak.
De prognose van patienten met deze symptomen ziet er niet best uit.
Help me hopen dat het iets anders is, alsjeblieft.
Ik kan gewoon niet meer stoppen met huilen :'(
Gelukkig komt mijn moeder zo. Ik voel me echt heel erg k*t.
Ik hoop met je mee :*
Hopelijk kan je snel terecht in het ziekenhuis, zodat je weet wat er aan de hand is.
Heel veel sterkte :*
  woensdag 16 november 2011 @ 09:44:30 #201
159909 -Peach
Prunus persica
pi_104427285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:38 schreef Fratz het volgende:
Lieve mensen, even een bericht van mij.
Ik zit er helemaal doorheen. Gisteren opeens een doof gevoel in mijn lip en kin gekregen.
En natuurlijk op internet gekeken wat dat kon zijn. Raakte er helemaal overstuur van.
Nu nog, nu ik dit zit te typen. Ik ga zo naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak.
De prognose van patienten met deze symptomen ziet er niet best uit.
Help me hopen dat het iets anders is, alsjeblieft.
Ik kan gewoon niet meer stoppen met huilen :'(
Gelukkig komt mijn moeder zo. Ik voel me echt heel erg k*t.
:* Heel veel sterkte en ik hoop met je mee! Fijn dat je moeder er nu waarschijnlijk al is en hopelijk kun je snel in het ziekenhuis terecht.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_104427539
Veel sterkte en kracht voor idereen hier :*
Fratz, ik duim voor je, en hopelijk kan je snel terecht.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 10:28:37 #203
34726 Fratz
Max
pi_104428237
Ik mag vanmiddag om half drie langskomen. Mijn moeder heeft gebeld, zelf lukte het me niet :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104428439
Ach meisje toch, heel veel sterkte en ga niet meteen van het ergste uit. (Al snap ik best dat je dat wel doet) Hou moed. Knuf.
  woensdag 16 november 2011 @ 10:45:38 #205
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104428618
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:28 schreef Fratz het volgende:
Ik mag vanmiddag om half drie langskomen. Mijn moeder heeft gebeld, zelf lukte het me niet :'(
Meis toch!!! :*
Heel veel succes/sterkte vanmiddag!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 10:56:22 #206
34726 Fratz
Max
pi_104428903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:37 schreef lionessa het volgende:
Ach meisje toch, heel veel sterkte en ga niet meteen van het ergste uit. (Al snap ik best dat je dat wel doet) Hou moed. Knuf.
Ik doe mijn best. De psycholoog vindt mij dan ook heel sterk en flink. Maar soms dan lukt het gewoon niet. Dan blijven de tranen komen. Dan zie ik voor me hoe het kan zijn als ik er niet meer ben, met huilende ouders en een vriend die helemaal kapot is. Die beelden kan ik dan niet zomaar wissen. En daarna moet ik mezelf weer oppeppen en weer positief worden. Dat is loodzwaar.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 16 november 2011 @ 11:23:38 #207
3542 Gia
User under construction
pi_104429767
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:56 schreef Fratz het volgende:
Ik doe mijn best. De psycholoog vindt mij dan ook heel sterk en flink. Maar soms dan lukt het gewoon niet. Dan blijven de tranen komen. Dan zie ik voor me hoe het kan zijn als ik er niet meer ben, met huilende ouders en een vriend die helemaal kapot is. Die beelden kan ik dan niet zomaar wissen. En daarna moet ik mezelf weer oppeppen en weer positief worden. Dat is loodzwaar.
Ik ken dat gevoel en dan heb ik nog niet eens reden om nu al te wanhopen.
Soms heb je dat ook even nodig.

Als jij vanmiddag naar het ziekenhuis gaat, zit ik bij de bestralingsarts voor de intake. Moet daar mijn aandacht bijhouden en kan dan dus niet aan je denken, maar ik zal vooraf voor je bidden dat het meevalt.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 11:26:25 #208
34726 Fratz
Max
pi_104429875
Gia en alle anderen :*
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104430532
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:56 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ik doe mijn best. De psycholoog vindt mij dan ook heel sterk en flink. Maar soms dan lukt het gewoon niet. Dan blijven de tranen komen. Dan zie ik voor me hoe het kan zijn als ik er niet meer ben, met huilende ouders en een vriend die helemaal kapot is. Die beelden kan ik dan niet zomaar wissen. En daarna moet ik mezelf weer oppeppen en weer positief worden. Dat is loodzwaar.
Weet ik. En dat mag ook. Je moet het soms even kwijt en dat lukt min of meer door flink te huilen. (Ik heb die beelden soms ook, niet dat ik borstkanker heb, maar mijn zoontje heeft een hersentumor gehad en als hij dan ziek is net als nu, ben ik ook op van de zenuwen, terwijl er niets echt ernstig aan de hand is, vandaar dat ik wel met jullie allemaal mee kan leven)

En praten helpt toch ook wel, want als je dingen hardop zegt, zijn het niet meer spoken in je hoofd (althans dat heb ik geleerd) en wordt het soms ook iets luchtiger.

Ik hoop dat je nu even tot de afspraak iets kan doen ter afleiding, dan gaat de tijd iets sneller. Heel veel succes vanmiddag.
pi_104430911
Fratz :* Hopelijk blijkt het iets 'onschuldigs' te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_104431428
Och wat een schrik Fratz :'( ik kan wel zeggen dat je niet van het ergste uit moet gaan, maar dat helpt toch niet. Veel sterkte! :*
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 12:27:01 #212
240917 Mula
pi_104431709
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:56 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ik doe mijn best. De psycholoog vindt mij dan ook heel sterk en flink. Maar soms dan lukt het gewoon niet. Dan blijven de tranen komen. Dan zie ik voor me hoe het kan zijn als ik er niet meer ben, met huilende ouders en een vriend die helemaal kapot is. Die beelden kan ik dan niet zomaar wissen. En daarna moet ik mezelf weer oppeppen en weer positief worden. Dat is loodzwaar.
Oh Fratzje toch, dit is zo herkenbaar. Hele dikke knuffel voor jou. Ik denk aan je. :*

Mocht ik iets voor je kunnen doen, dan staat mn PM=box altijd voor je open he?
pi_104438379
Heel erg veel sterkte Fratz :*

Alle anderen ook natuurlijk.
pi_104439657
Fratz, heel veel sterkte. M'n gedachten gaan uit naar je :*
And so the lion fell in love with the lamb
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 16:38:24 #215
34726 Fratz
Max
pi_104440605
Nou ik ben bij de dokter geweest.
Ze denkt dat een van mijn hersenzenuwen klem zit of zoiets. Ze wil dat de neuroloog er naar kijkt.
Dat gaat maandag gebeuren, kan mooi tegelijk met mijn apd infuus. Er moet ook een mri van mijn hoofd gemaakt worden (dat had ik wel verwacht). Ook meteen maar geregeld dat ik een port-a-cath ga krijgen.
Ik ben in elk geval wel rustiger nu. Ze heeft nog wat testjes gedaan. Mijn ogen en zo doen het in elk geval nog (oogzenuw) en dat is mooi. Blijft een raar gevoel. Alsof ik een verdoving heb gekregen bij de tandarts maar dat die verdoving maar niet uitwerkt. Meh.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104441218
Bah, dat duurt nog wel even maandag. Is de MRI al ingepland?

Een port-a-cath is erg fijn. Dat heeft mijn zoontje ook gehad en zit er bij hem nog steeds in. Hij kan hem dan nog gebruiken als hij onder narcose moet voor de MRI (ivm extreme angst en je moet erg goed stil kunnen liggen). Hij had ook van die dunne adertjes.

Als ze bloed nodig hebben kan dat ook via de pac, dan hoef je niet onnodig geprikt te worden. Moet je wel even op de oncologiepoli naar vragen. (maar dat wist je vast al)

Iets anders, de oncoloog van mijn zoontje zei tegen mij een mens mag meer dan 1 kwaal hebben, dus misschien heeft het helemaal niet te maken met de kanker, maar heb je de ziekte van Lyme, dat geeft ook dat soort verschijnselen. Daar kan je misschien nog even over brainstormen met je arts en na laten kijken in je bloed. Je hoeft dan geen ring te hebben gehad. Dat hadden de mensen die ik ken ook niet gehad.
pi_104441241


[ Bericht 100% gewijzigd door lionessa op 16-11-2011 16:52:31 (dubbel) ]
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 17:30:00 #218
34726 Fratz
Max
pi_104442715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:51 schreef lionessa het volgende:
Bah, dat duurt nog wel even maandag. Is de MRI al ingepland?

Een port-a-cath is erg fijn. Dat heeft mijn zoontje ook gehad en zit er bij hem nog steeds in. Hij kan hem dan nog gebruiken als hij onder narcose moet voor de MRI (ivm extreme angst en je moet erg goed stil kunnen liggen). Hij had ook van die dunne adertjes.

Als ze bloed nodig hebben kan dat ook via de pac, dan hoef je niet onnodig geprikt te worden. Moet je wel even op de oncologiepoli naar vragen. (maar dat wist je vast al)

Iets anders, de oncoloog van mijn zoontje zei tegen mij een mens mag meer dan 1 kwaal hebben, dus misschien heeft het helemaal niet te maken met de kanker, maar heb je de ziekte van Lyme, dat geeft ook dat soort verschijnselen. Daar kan je misschien nog even over brainstormen met je arts en na laten kijken in je bloed. Je hoeft dan geen ring te hebben gehad. Dat hadden de mensen die ik ken ook niet gehad.
Voor de mri is meteen opdracht gegeven om deze in te plannen. Zal volgende week wel zijn denk ik.
Ik kijk al uit naar de cath, ik wou het vorige keer al maar toen mocht het niet.
Ik zal Lyme ook nog bespreken maandag met de neuroloog, bedankt voor de tip!
Lionessa, jij hebt ook wat te verduren met je zoontje.. Potverdorie zeg! Zo klein in de mri, nou ik heb er ook een hekel aan hoor.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_104447873
He Fratz,

Ik weet niet of het mag in combinatie met je medicijnen maar heb je al een rescue druppeltjes geprobeerd. Daar word je rustiger van en is te koop bij de drogist. Misschien een ideetje voordat je de MRI ingaat. En het is inderdaad een vervelend ding. Vooral die herrie.

Sterkte iig.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 21:15:24 #220
240917 Mula
pi_104452650
Fratz, heel fijn om te lezen dat je nu in ieder geval wat rustiger bent. Was een beklemde hersenzenuw wat je zelf ook al had gevonden op internet? Of heeft de dokter je toch nog iets kunnen geruststellen door met een andere mogelijke optie te komen?

Ik baal even zo van deze ziekte. Ik werd vanavond even met mijn neus op de feiten gedrukt over hoe erg mijn ziekte er in hakt bij de mensen om me heen. Niet fijn. :'(
  woensdag 16 november 2011 @ 21:30:32 #221
3542 Gia
User under construction
pi_104453434
Fratz, heeft de dokter ook gezegd wat ze eraan kunnen doen als het inderdaad een beknelde hersenzenuw is? Ik had zelf ook al gegoogled en andere oorzaken gevonden voor een verdoofd gevoel in onderlip en kin die m.i. minder vriendelijk klonken dan een beknelde zenuw.
Hoop voor je dat het snel op te lossen is.

Bij mij viel het vanmiddag wat tegen. Kreeg 3 tattootjes (puntje links, rechts en in het midden) en vervolgens gingen ze met de kleurdoos aan de gang. Daarna in de CT-scan. Maar helaas bleek daaruit dat er nog teveel wondvocht in de borst aanwezig is. Dus nu wordt alles 2 weken opgeschoven. De 30ste dus weer tekenen en ct-scan en dan 7 december pas bestralen. Was anders volgende week begonnen, 23 x, en was ik daarmee precies voor kerst klaar geweest. Nu wordt het ergens rond driekoningen.

Beetje een tegenvaller, want je wilt het maar achter de rug hebben. Aan de andere kant zullen de klachten minder erg zijn als mijn borst eerst beter genezen is. Nu heb ik dus eigenlijk gewoon 2 weken rust. Morgen nog wel naar de dermatoloog i.v.m. allergische reactie, maar verder gewoon even helemaal niks!
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 09:15:14 #222
34726 Fratz
Max
pi_104465516
Ach wat shit Gia, je stelt je er toch op in hč, dan is het echt heel vervelend als het niet doorgaat. Raar is dat hč, die tatjes en die strepen op je lichaam. Die strepen blijven daar al die weken staan en je wordt (ik tenminste wel want ik had een hoop zweterige opvliegers!) vaak bijgekleurd! Twee weken rust en geen polonaise aan je lijf is aan de andere kant ook wel even fijn.
En ja, ik heb die dingen ook gelezen Gia, daarom was ik ook zo vreselijk van slag. Maar de mensen die dat hebben hebben het vaker op rechts en bijna nooit op links, misschien is dat een aanwijzing? En ik heb ook geen last van hoofdpijn, ook niet van dubbel zien ofzo. Dokter heeft ook mijn oogzenuw getest. Ik hoop dus op die zenuw, de mri zal het wel uitwijzen.

@Mula, ja dat is inderdaad vreselijk. Gister sprak ik mijn broer, hij was zo enthousiast over zijn nieuwe laptop en hij wilde er van alles op gaan proberen, en toen zei hij, "ga jij nog wat doen vandaag?". Tja, naar het ziekenhuis. Ik kon meteen merken dat hij dichtklapte. En gister mijn vader in het ziekenhuis. Helemaal in de war. Hij vroeg iets aan de dokter, die antwoorde, en toen zei hij "sorry hoor", terwijl het toch een goeie vraag was. Ze zijn ook zo van slag, mijn ouders, en toch zo flink, ze komen hier een paar dagen per week en regelen hier dan alles. Ik ben zo vreselijk trots op ze. (zo even een traantje wegpinken :))

@Lionessa, nog nooit van die druppels gehoord. Maar baat het niet dan schaadt het ook niet. Die druppels gaan mee! Wederom een goede tip!

En ja, ik ben inderdaad een stuk vrolijker dan gister, gister wilde ik alleen maar jankend in bed blijven liggen (de ochtend dan). Voor vandaag heb ik bedacht dat ik alleen maar leuke dingen wil doen, ik ga straks lekker een feelgood movie op zetten en wii spelletjes spelen :) En lekker chocolade rozijnen eten, die kan mijn vriend gekocht op mij op te beuren :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fratz op 17-11-2011 11:33:03 ]
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 17 november 2011 @ 11:21:46 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104468719
Hier een lurkster die jullie allemaal een hele dikke :* wil geven. Ik word toch altijd even helemaal stil als ik dit topic lees... Wat worden veel dingen dan toch ineens relatief simpel...

:*
***
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 11:33:39 #224
34726 Fratz
Max
pi_104469028
Doh ik wilde nog even wat spelfouten corrigeren, druk ik op de quote knop.

Nou ja. Net heeft de radioloog gebeld om te vragen hoe het met mijn rug gaat.
Het gaat goed! Ze belt me over twee weken weer. Wat een lieverd is het ook.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:21:12 #225
3542 Gia
User under construction
pi_104480901
Vrijheid valt weer tegen.
Dermatoloog gaat over een week uitgebreide allergietest doen. Dinsdag, donderdag en vrijdag.
Daarvoor op maandag CT-scan plus tekenen en vanaf 5 december bestralen.

Maar goed, komende week helemaal niks. Toch effe bijtanken.

@ Fratz.
Inderdaad, iedereen is zo lief voor je. Doet wel goed. Het is zo geruststellend.
Ik hoop dat je maandag in elk geval al wat meer te horen krijgt. Niet weten is zo erg.
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 07:20:09 #226
34726 Fratz
Max
pi_104618259
Vandaag infuus en bezoekje van de neuroloog. Spannend.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 09:22:03 #227
34726 Fratz
Max
pi_104619470
Ik heb nu al de zenuwen voor het inbrengen van het infuus. Ik moet plassen, maar dat is gewoon van de zenuwen, eek!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 21 november 2011 @ 10:26:49 #228
159909 -Peach
Prunus persica
pi_104620879
Veel succes!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  maandag 21 november 2011 @ 11:05:52 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104621941
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:22 schreef Fratz het volgende:
Ik heb nu al de zenuwen voor het inbrengen van het infuus. Ik moet plassen, maar dat is gewoon van de zenuwen, eek!
Succes! :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 13:42:09 #230
240917 Mula
pi_104626998
Succes Fratz! Ik lig nu aan het infuus. Er was bij mij 3x prikken nodig voordat ie goed zat. Mijn aderen hebben geen zin meer.
  maandag 21 november 2011 @ 13:57:36 #231
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104627578
Is dit de laatste Mula...? :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 15:27:51 #232
240917 Mula
pi_104631274
nee, dit was nr 6 van 8. Ik moet dus nog 2x!

Hierna volgt de operatie en dan laat ik echt een vap plaatsen. Ik moet nog 13x een infuus hebben voor de immunotherapie en ik geloof niet dat mijn aderen dat gaan trekken. Na de operatie mag in mn linkerarm niet meer geprikt worden en rechts heb ik maar 1 ader. Anders moet er geprikt worden in mn benen. Jak!
  maandag 21 november 2011 @ 16:36:46 #233
3542 Gia
User under construction
pi_104634292
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 15:27 schreef Mula het volgende:
nee, dit was nr 6 van 8. Ik moet dus nog 2x!

Hierna volgt de operatie en dan laat ik echt een vap plaatsen. Ik moet nog 13x een infuus hebben voor de immunotherapie en ik geloof niet dat mijn aderen dat gaan trekken. Na de operatie mag in mn linkerarm niet meer geprikt worden en rechts heb ik maar 1 ader. Anders moet er geprikt worden in mn benen. Jak!
Volgens mij krijg ik geen immunotherapie. Scheelt een hoop prikken. Heb ook zo'n slechte aders.
En dan moet ik ook nog regelmatig geprikt worden voor de INR tijdens alle behandelingen die invloed kunnen hebben op de bloedstolling. En dat prikken mag weer niet in de arm waar een infuus zit.

Heb het al gehad over zo'n port-a-cat, maar dat moet met een operatie ingebracht worden en dat betekent in mijn geval een week ziekenhuis. Weer vanwege die bloedverdunners.

Maar goed, eerst maar eens gaan bestralen en dan pas naar de oncoloog.

@ Fratz: Ben je wijzer geworden van het bezoek aan de neuroloog? Hoop toch zo op goed nieuws voor je.

@ Mula: Krijg je borstsparend? Heb ik namelijk wel gehad. Heb nog veel last van zenuwpijntjes en verdikking onder de oksel en zijkant van de romp. Heel vervelend met het dragen van de beha, wat 'verplicht' is. Alvast heel veel sterkte.
pi_104634724
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:36 schreef Gia het volgende:

@ Mula: Krijg je borstsparend? Heb ik namelijk wel gehad. Heb nog veel last van zenuwpijntjes en verdikking onder de oksel en zijkant van de romp. Heel vervelend met het dragen van de beha, wat 'verplicht' is. Alvast heel veel sterkte.
Kun je geen sportbeha dragen? Dat zit misschien minder vervelend. Of zit dat te strak?
  maandag 21 november 2011 @ 16:48:30 #235
3542 Gia
User under construction
pi_104634841
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:45 schreef L0t.. het volgende:
Kun je geen sportbeha dragen? Dat zit misschien minder vervelend. Of zit dat te strak?
Heb ik, zit te strak. Paste goed in de winkel, maar nu niet meer. Ik heb er ook al tussenstukjes tussen zitten, doet nog steeds zeer. Komt omdat de huid gewoon heel gevoelig is. Zal met het bestralen nog wel erger worden, maar dan zijn de 6 weken verplicht beha dragen om en gaan ze gewoon weer in een hemdje.

Heb ook wel redelijk vooraan gestaan met het uitdelen van de borsten. ;)
  † In Memoriam † maandag 21 november 2011 @ 17:54:51 #236
240917 Mula
pi_104638023
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:36 schreef Gia het volgende:

[..]


@ Mula: Krijg je borstsparend? Heb ik namelijk wel gehad. Heb nog veel last van zenuwpijntjes en verdikking onder de oksel en zijkant van de romp. Heel vervelend met het dragen van de beha, wat 'verplicht' is. Alvast heel veel sterkte.
Nee, ik krijg aan beide zijden een amputatie. Ik had een grote tumor aan de ene kant (10+ cm) en een groot stuk voorstadium aan de andere kant. Als ik iets doe, doe ik het ook meteen goed. :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:34:52 #237
3542 Gia
User under construction
pi_104671084
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2011 17:54 schreef Mula het volgende:
Nee, ik krijg aan beide zijden een amputatie. Ik had een grote tumor aan de ene kant (10+ cm) en een groot stuk voorstadium aan de andere kant. Als ik iets doe, doe ik het ook meteen goed. :P
10 cm!! Dan snap ik wel dat je liefst amputatie wilt.
Bij mij was het 2 cm. Niet zo groot dus. Vandaar ook meteen operatie, daarna bestralen en dan nog chemo.
Heb uiteraard wel besproken of amputatie niet beter was, maar volgens de chirurg had dat voor mij geen meerwaarde wat genezing betreft. Tja, en dan hoor je dat de snijvlakken niet schoon waren. Maar dat krijgen ze dan met bestraling wel weg. Zeggen ze.

Ik moet er maar op vertrouwen, hoewel dat best lastig is. Af en toe heb je toch van die spookbeelden en dan denk ik: Als ik straks maar geen spijt heb dat ik niet heb gestaan op amputatie.

Een nichtje van me is overleden, alweer een jaar of 10 terug. Ik heb toen altijd gezegd dat ik in zo'n geval heel grondig zou zijn: Alles eraf en eruit. En dan sta je ervoor en is het toch weer anders.

Best moeilijk om zeker te weten dat ik de juiste keuzes gemaakt heb.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 16:16:11 #238
240917 Mula
pi_104678869
Gia, het is geen kwestie van willen hoor. Ik heb een hele agressieve soort en beide borsten moeten er gewoon af. Zelfs voor de borst met slechts voorstadium ( wat officieel geen kanker is en met een beetje geluk ook niet bestraald hoeft!) is borstbesparend geen optie. Ik vind het erg, maar aan de andere kant weet ik ook niet of ik ooit nog "op mn gemak" kan zijn met mn borsten. Na mijn eerste chemo begon de borst met de tumor er ineens beter (als in: niet meer vervormd zoals eerst) uit te zien en toen leek het me wel heel moeilijk om aan "normaal uitziende" borsten geopereerd te worden, maar inmiddels raak ik toch wel een beetje paniekerig van elke hobbel en bobbel die ik voel (en ik heb mastopathie dus dat zijn er veel). En daarnaast: ik heb een redelijk formaat borsten. Bij eenzijdige amputatie heb je volgens mij ook kans op problemen door scheef lopen enzo omdat de ene kant dan zwaarder is.

Heb je echt zelf de keuze kunnen maken tussen borstbesparend of amputatie? Ik lees toch ook geregeld dat doktoren zelf de keus maken (als in: borstbesparend is voldoende en dus komt er geen amputatie). Toch best vreemd, aangezien het niet om hun lijf gaat.

Trouwens, over keuzes gesproken: ik denk dat ik voor mn operatie een second opinion in het antonie van leeuwenhoek wil. Ik heb vertrouwen in mn ziekenhuis, maar met de soort die ik heb hoeft opereren niet altijd het beste te zijn. Ik wil de operatie ingaan met het idee dat dat de beste optie is.
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:52:31 #239
3542 Gia
User under construction
pi_104703480
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:16 schreef Mula het volgende:
Gia, het is geen kwestie van willen hoor.
Zo bedoelde ik het ook niet. Druk me niet altijd even duidelijk uit, denk ik.
Jij zei: als je iets doet, doe je het goed. Dat gaf een beetje de indruk dat jij hier achter staat.

Daarom zei ik, dat ik vroeger altijd geroepen heb: Als ik ooit borstkanker krijg, gaan ze er allebei meteen af en de lymfeklieren weg.
Maar de werkelijkheid is anders.
quote:
Ik heb een hele agressieve soort en beide borsten moeten er gewoon af. Zelfs voor de borst met slechts voorstadium ( wat officieel geen kanker is en met een beetje geluk ook niet bestraald hoeft!) is borstbesparend geen optie. Ik vind het erg, maar aan de andere kant weet ik ook niet of ik ooit nog "op mn gemak" kan zijn met mn borsten. Na mijn eerste chemo begon de borst met de tumor er ineens beter (als in: niet meer vervormd zoals eerst) uit te zien en toen leek het me wel heel moeilijk om aan "normaal uitziende" borsten geopereerd te worden, maar inmiddels raak ik toch wel een beetje paniekerig van elke hobbel en bobbel die ik voel (en ik heb mastopathie dus dat zijn er veel). En daarnaast: ik heb een redelijk formaat borsten. Bij eenzijdige amputatie heb je volgens mij ook kans op problemen door scheef lopen enzo omdat de ene kant dan zwaarder is.
Die van mij was ook agressief, vandaar ook de uitzaaiing naar de okselklier. En dat voor een tumortje van slechts 2 cm.
Ik ben nu aan de ene kant blij dat het borstsparend is, want ik ben ook behoorlijk toebedeeld, aan de andere kant vrees ik nog steeds voor het restantje.

Ik denk ook dat het voor amputatie uitmaakt of het in de familie voorkomt of niet. Bij mij helemaal niet, namelijk. Was echt gewoon helemaal een hormonaal geval.

Dat voelen aan bobbeltjes heb ik ook. Vooral in de oksel en bovenarmen. Denk steeds dat er nog uitzaaiingen zijn verder weg van de borst, in het lymfestelsel. Als ik een steekje voel in mijn buik ga ik daar weer op onderzoek uit.
Ik heb ook mastopathie. Is er vroeger ooit uitgekomen toen ik voor een knobbeltje onderzocht werd.
Maandag krijg ik die ct-scan voor het aftekenen van de lijnen voor bestraling. Zal eens vragen wat ze daar precies op kunnen zien en of ze het ook tegen mij zeggen als er iets verontrustends te zien is. Indien ja, dan is dat toch weer een geruststellende gedachte dat ik zo'n scan regelmatig krijg de komende maanden.
quote:
Heb je echt zelf de keuze kunnen maken tussen borstbesparend of amputatie? Ik lees toch ook geregeld dat doktoren zelf de keus maken (als in: borstbesparend is voldoende en dus komt er geen amputatie). Toch best vreemd, aangezien het niet om hun lijf gaat.
Ik weet niet wat de chirurg gedaan zou hebben als ik op amputatie had gestaan. Ik heb ingestemd met wat zij voorstelden. Heb het wel op het woord gegooid, maar het werd echt meteen afgedaan als niet nodig.
quote:
Trouwens, over keuzes gesproken: ik denk dat ik voor mn operatie een second opinion in het antonie van leeuwenhoek wil. Ik heb vertrouwen in mn ziekenhuis, maar met de soort die ik heb hoeft opereren niet altijd het beste te zijn. Ik wil de operatie ingaan met het idee dat dat de beste optie is.
Dit snap ik volkomen. Moet je ook zeker doen als je dat meer zekerheid geeft dat dit het juiste is.
Tja, wij zijn geen biologen en weten niet hoe weefsel reageert op zo'n chemotherapie. Krimpt de tumor en is het omliggende weefsel dan echt schoon, of kunnen daar nog onzichtbare kleine 'foute' celletjes zitten?
In het eerste geval zou ik denken dat borstsparend zou moeten kunnen, in elk geval wel het deel weghalen waar nog het laatste tumorweefsel zichtbaar was.
In het tweede geval zou ik, denk ik, geen moment twijfelen.

Een goede kennis van me heeft een amputatie gehad en tevens drie schildwachtklieren weggehaald.
Die waren in elk geval wel schoon. Maar zij heeft toch wel behoorlijk last van haar arm gehad. Ze heeft ook een tijdje met draintjes gelopen. Die heb ik dus niet gehad.
Vond bij mij de operatie best meevallen, hoewel ik wel last heb van mijn bovenarm.

Het cosmetische resultaat is heel netjes, moet ik zeggen, maar dat was wel het laatste waar ik me druk om maakte. Ik heb dit ook duidelijk gemaakt: Liever wat ruimer snijden dan zuinig.
Helaas waren de snijranden toch niet schoon, omdat het een tumor was met sprieten alle kanten op.

Maar goed, hoeveel verdriet iemand heeft om het verlies van een of beide borsten is heel persoonlijk. Je moet doen wat je hart je ingeeft en vergeet niet, ze kunnen tegenwoordig heel mooie reconstructies uitvoeren. Heb laatst gezien (op tv) dat ze dat bij iemand in één operatie deden. Amputatie en reconstructie mbv van een spier uit de rug.
Zag er later heel netjes uit.

Bij mijn kennis ziet het er niet zo mooi uit. Zij had echter niet zo'n grote borsten en draagt nu een siliconen prothese aan de ene kant. Met kleren aan, zie je er niks van. Maar zij vindt het toch heel erg en begrijpelijk.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 10:44:21 #240
240917 Mula
pi_104752957
/klaagmodus aan

Ik heb het helemaal gehad. :'( Ik voel me nog helemaal niet zo slecht, maar mn maag trekt het op het moment even niet meer. Maagzuur, maagpijn, raar gevoel in mn maag. Heb zelfs 2x overgegeven. Gelukkig niet misselijk verder. Wel een enorme vieze zoete chemische smaak in mn mond die ik nauwelijks wegkrijg. Ik heb gewoon even geen zin meer in dit gedoe. En ik moet nog 2x. :'(

/klaagmodus uit
  donderdag 24 november 2011 @ 10:51:09 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104753142
Klaag maar lekker hoor. Kan het me zo goed voorstellen. Je hebt hier toch ook niet om gevraagd. En je moet nou eenmaal... Lijkt me zo naar. Te weten dat je je nog een keer en daarna nog een keer zo naar gaat voelen... :{ :*

Fratz, hoe is het bij jou? Hoe ging het infuus prikken? En wist de neuroloog je meer te vertellen?
***
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 11:41:32 #242
34726 Fratz
Max
pi_104754560
Heb me een paar dagen goed beroerd gevoeld, heb daarom weinig op internet gezeten.
Maandag weer het apd infuus gehad, moest er om 10:15 zijn en een uur later zat het infuus er in :P.
Had een kamer voor mij alleen, de zuster was superlief, ze heeft met een warmte pakking gewacht tot mijn aders beter zichtbaar waren maar uiteindelijk durfte ze het toch niet aan. Toch maar naar de anestesie. Daar had de dokter het naaldje er binnen vijf minuten in (deed wel piiiiiijjjjnnn).
De neuroloog kwam langs en heeft allemaal testjes gedaan, vooral gericht om te kijken of er andere delen van mijn lichaam ook niet meer meedoen. Dus een ogentest en prikken onder de voetzolen enzo.
Maar daar is niks mee aan de hand. Ze besloot dan ook om geen mri te laten doen maar een ct scan.
Maar natuurlijk vertelde ze er niet bij dat het diezelfde dag nog ging gebeuren!

Dus opeens stond er een hele vrolijke surinaamse verpleger voor mijn neus die me kwam ophalen. Waarvoor dan! Voor de ct scan! "gaat u mee mevrouw!". Lopen met zo'n stomme infuuspaal sucks dus ik ging in de rolstoel, paal ervoor en die broeder duwen :D nou daar vloog ik door de gangen, die jongen grapjes makend, mijn moeder er achteraan rennend, het moet een grappig gezicht zijn geweest, iedereen die we tegen kwamen moest lachen!

Uiteindelijk om half drie weer thuis. De volgende dag dacht ik nergens last van te hebben totdat ik naar de wc liep, beroerd, hoofdpijn, koud, warm, een algeheel "blegh wat voel ik me beroerd" gevoel.
Toen zijn mijn ouders toch maar langsgekomen om me te verwennen :).

Heb inmiddels ook de afspraak met de chirurg binnen voor de port-a-cath, volgende week. Ze gaan eerst kijken of het onder plaatselijke verdoving kan of onder narcose, vermoedelijk is het bij mij onder narcose.

En verder: tja, wachten op de uitslag enzo hč.

@Mula: even een extra dikke knuffel voor jou, wat is het ook kut zo'n chemo. Ook. Al moet je "nog" maar twee keer, dan neemt niet weg dat het vreselijk vervelend is.
@Gia, ik heb een borstbesparende operatie gehad met een tumor van 6+cm groot + okselkliertoilet, elke persoon is toch weer anders denk ik, amputatie is bij mij eigenlijk nooit aan de orde geweest. Heb wel eerst chemo en daarna bestraling gehad, meestal doen ze daf andersom (ivm vermoeden van uitzaaiingen)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 11:42:08 #243
34726 Fratz
Max
pi_104754579
Wall of text :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 24 november 2011 @ 15:34:59 #244
3542 Gia
User under construction
pi_104762308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:41 schreef Fratz het volgende:
@Gia, ik heb een borstbesparende operatie gehad met een tumor van 6+cm groot + okselkliertoilet, elke persoon is toch weer anders denk ik, amputatie is bij mij eigenlijk nooit aan de orde geweest. Heb wel eerst chemo en daarna bestraling gehad, meestal doen ze daf andersom (ivm vermoeden van uitzaaiingen)
Er wordt ook gekeken naar de grootte van de tumor ten opzichte van de borst. Er moet nog wel wat borst overblijven, natuurlijk.
Daarbij schijnt het ook mee te spelen of het een hormoongevoelige tumor is of niet.
Een kennisje van me vertelde dat een vriendin van haar aan één kant een tumor had en bij haar werden beide borsten geamputeerd, omdat meerdere vrouwen in haar familie, waaronder haar moeder, het ook hadden gehad.

En ja, ieder mens is anders. Iedere behandeling ook.

Ik krijg eerst bestraling, inderdaad, omdat de snijranden niet schoon waren en de schildwachtklier ook niet. Okselkliertoilet is sinds een paar weken afgeschaft, schijnbaar. Nieuwe richtlijnen.
Ook vandaar eerst bestraling.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 21:17:01 #245
34726 Fratz
Max
pi_104778087
Meh, ik krijg weer een pijn in mijn rug, of, hmm bij mijn schouderbladen. Mijn t-shirt uittrekken zelf is er niet bij :'( oh wat voel ik me patiënt. *gooit er maar weer een pijnstiller in*
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 15:30:32 #246
34726 Fratz
Max
pi_104804993
Net gebeld door de secretaresse van de oncoloog, de uitslag van de ct scan krijg ik toch echt van de neuroloog. Ik daar heen bellen. Die zijn er natuurlijk niet meer :(
Maar weer een heel weekend extra wachten op de uitslag, alsof het niks is :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:39:50 #247
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104807672
Jemie.... Krijg je dan de uitslag in een gesprek?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 17:04:11 #248
34726 Fratz
Max
pi_104808442
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:39 schreef automatic_ het volgende:
Jemie.... Krijg je dan de uitslag in een gesprek?
Weet ik dus niet.. Ik ga maandag meteen bellen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 10:34:59 #249
34726 Fratz
Max
pi_104914070
[klaagmodus aan] Pijn is niet fijn! Ben de hele nacht wakker geweest, heb nu opeens pijn in mijn been. Word er helemaal gek van. Pijnstillers helpen ook al niet. Wat is dit <insert scheldwoorden>!! Op mijn lijstje voor sinterklaas: een tijdje pijnvrij zijn :'( [klaagmodus uit]
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 28 november 2011 @ 10:46:30 #250
159909 -Peach
Prunus persica
pi_104914360
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 10:34 schreef Fratz het volgende:
[klaagmodus aan] Pijn is niet fijn! Ben de hele nacht wakker geweest, heb nu opeens pijn in mijn been. Word er helemaal gek van. Pijnstillers helpen ook al niet. Wat is dit <insert scheldwoorden>!! Op mijn lijstje voor sinterklaas: een tijdje pijnvrij zijn :'( [klaagmodus uit]
Bluh wat balen allemaal Fratz :*
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 14:38:31 #251
34726 Fratz
Max
pi_104921961
Toch maar naar oncologie gebeld. Nu moet ik naar het ziekenhuis om een foto te laten maken van mijn knie en zo.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 18:43:14 #252
34726 Fratz
Max
pi_104976499
Meh. Er is nix uit de ct. Scan gekomen en nou moet ik alsnog een mri.. De schrik slaat mij om het hart. Gister nog naar het ziekenhuis geweest, zou vandaag gebeld worden, maar geen dokter.. Moet ik er morgen weer achteraan. Heb last van slappe benen, lopen doet pijn en gaat moeilijk.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:49:11 #253
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104976753
Fratzje toch! :(
Hopelijk kan de MRI dan wel op een kort termijn, zodat je weet wat er is...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:49:52 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104976782
Bwuh Fratz! Even rust in je lijf is je ook niet gegund he... -O-
***
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 18:56:53 #255
34726 Fratz
Max
pi_104977132
Ik ben al een paar dagen enorm emo, echt niet leuk. En de afgelopen weken is me nu al drie keer gevraagd of ik een interview wil geven omdat mijn team het zo goed doet. Waarop ik nog verdrietiger word. Zo hard gewerkt voor succes afgelopen jaar en ik kan alleen maar aan de zijlijn toekijken. Morgen ga ik een collega een fijn pensioen wensen, ik kan niet eens lopen, er moet een rolstoel worden geregeld. En ook al is iedereen om mij heen fantastisch, het is gewoon focking zwaar deze hele situatie :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:59:33 #256
3542 Gia
User under construction
pi_104977283
@ Fratz, heel veel sterkte. Laten we hopen dat de MRI niks ernstigs uitwijst. Je bent nu al zolang bezig.

Voor mij gaat het maandag dan eindelijk beginnen.
Gisteren strepen op mijn lijf gekregen voor de bestraling. 23 x.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de allergietest. Er zitten nu 32 plakkertjes op mijn rug.
Die gaan er donderdag vanaf en dan hoor ik vrijdag de uitslag. Effe vervelend, maar dan heb ik dat toch alvast gehad en kan ik me helemaal richten op de bestraling en daarna de chemo enz.....

Moet wel zeggen dat ik heel veel heb aan deze topics; heb ze helemaal doorgelezen.
Aan de andere kant ga je jezelf ook wel vergelijken. Bepaalde klachten die Fratz beschrijft, voel ik ook, terwijl voor mij de behandeling nog moet beginnen. Zoals pijn bij lopen, pijn in mijn schouderbladen. Maar ik moet wel zeggen dat ik dus 0,0 conditie heb. Is dus niet zo gek dat ik meteen slap ben na een operatie en 2 x een week ziekenhuis. Wat doe je daar nou de hele dag?

Heb me voorgenomen om wat vaker te gaan wandelen en te gaan steppen. Maar ja, voornemens.....bij mij komt er meestal weinig van.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2011 @ 19:07:24 #257
34726 Fratz
Max
pi_104977746
Gia, dat van die voornemens snap ik helemaal. Je hebt ook gewoon nergens zin in! Ik ben af en toe met mijn hondje gaan lopen. Maar wel 's avonds nadat ik door de buren steeds werd aangesproken en sommige mensen mijn kanker gingen vergelijken met hun griepje :D. Ik heb nu overigens een infrarood lamp voor wat pijnverlichting. Best lekker! Ik hoop dat ze snel gaan starten Gia, heb je wat meer zekerheid.

Voor alle meisjes hier: :*
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 07:46:57 #258
240917 Mula
pi_104996790
Fratz, ik hoop dat ook een mri gewoon een goede uitslag gaat geven en het toch iets onschuldigs blijkt te zijn. Heel veel sterkte met je pijn. Geestelijk is deze situatie al zo heftig, maar als je dan ook nog door middel van pijn continu erop gewezen wordt, lijkt me helemaal ondoenlijk.

Gia, fijn dat het hele circus voor jou nu gaat beginnen! Het moet toch, dus dan maar meteen he! Ik herken trouwens wat je zegt over klachten van jezelf met anderen vergelijken. Een van de redenen waarom het nieuws van Fratz bij mij behoorlijk hard insloeg, was omdat ik in die periode ook pijn in mn rug had. En in mn ribben, nek en schouders. Nou heb ik dat al jaren en weet ik verstandelijk dat het mijn oude kwaaltje is, maar toch...

Hier gaat het goed en slecht. Op een verkoudheid en een pijnlijke ader (au!) na gaat het lichamelijk goed. Ook deze kuur was na 3 dagen eigenlijk de ergste ellende (moe, maagpijn) weer voorbij. Geestelijk is een ander verhaal. Ik ben er zo klaar mee. Ik ben niet superdepri ofzo, maar ik heb gewoon geen zin meer. Mijn mond smaakt naar bleekwater en daar word ik gek van. Het lukt slecht om alleen te zijn. Ik kan mezelf nauwelijks tot iets motiveren. Zolang ik op sleeptouw wordt genomen, kan ik van alles. Ben ik alleen dan ben ik al blij als het lukt om op een dag te douchen. :{ Ik wil van alles, maar weet tegelijkertijd niet wat ik wil doen. Ik zit mezelf dus een beetje in de weg. ;)
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 08:26:33 #259
34726 Fratz
Max
pi_104997116
Mula :*
Ik snap precies wat je bedoelt. Als er niemand hier langskomt heb ik ook geen zin om mezelf uit bed te slepen. Dan kijk ik gerust de halve dag 24 kitchen of animal planet of zoiets en voel ik me shit. Ik vind het altijd fijn als er iemand langs komt, daar krijg ik ook weer energie van, heel herkenbaar! Dat je mond naar bleekwater smaakt kan ik me ook nog wel herinneren, ik proefte bijna niets meer destijds! Hadden we een keer pizza's besteld, ik met extra verse knoflook, nou ik proefte er niks van. Naar het toilet, weer terug in de kamer en ik viel zowat ik katzwijm van de knoflookgeur, maar proeven ho maar! :D

Heb trouwens donderdag middag de mri, ben net gebeld. Daar ben ik heel blij mee. (te meer omdat de radioloog zei dat ik haar ziekenhuis het nog wel minstens een maand ging duren ivm wachtlijst..).
Nou we wachten weer af :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 09:00:31 #260
240917 Mula
pi_104997526
Mooi dat de mri donderdag al is! Goed nieuws. :)

Ik had niet verwacht dat smaakproblemen zoveel invloed zouden hebben als ze blijken te hebben. Die vieze smaak zorgt inmiddels dat ik bij tijden gewoon niet lekker in mn vel zit. Eerste 4 kuren had ik chemische smaak en was het per hap afwachten wat ik wel proefde en wat niet. Ene keer niks, andere keer alleen zout en dan weer alleen zoet. Heel vermoeiend. Ik heb me rotgegeten aan Apekoppen (die drop-banaan snoepjes: daar proefde ik bijna altijd wel iets van!). Deze keer proef ik alles, maar heeft alles een zoete chemische bijsmaak. Zelfs water smaakt naar goedkope ranja. Het enige wat helpt is de hele dag door eten, want zogauw ik het doorslik is de vieze smaak weer terug.

Het eerste wat ik ga doen zogauw mijn smaak weer normaal is na de chemos, is uit eten. Wokken, zodat ik gewoon heel veel verschillende smaken kan proeven. O+
  woensdag 30 november 2011 @ 10:54:08 #261
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_104999945
Ik wil even zeggen dat jullie verhalen hier insloegen als een bliksem.

Sterkte voor iedereen.

:* :* :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_105007471
Ik lees en leef nog steeds mee met iedereen hier. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 30 november 2011 @ 16:12:37 #263
3542 Gia
User under construction
pi_105010474
@ Fratz, morgen dus al die MRI? Of volgende week pas?

In elk geval heel veel sterkte. Ik zal voor je duimen.

Wat betreft de allergietest verwacht ik daar niet veel van. Heb nauwelijks jeuk.
Morgen gaan die plakkers eraf. Gelukkig, want al die pleisters trekken wel.
Ben wel benieuwd naar de uitslag. Als het de methyleen blauw is, weet ik niet of dat met huidcontact ook een reactie geeft. Bij de operatie was het ingespoten, namelijk.
Mja, we zien wel.

Allemaal heel veel :*
pi_105024717
Dames, ik vind het zo akelig voor jullie. Heb je niks aan natuurlijk, maar ook ik lees en leef steeds mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 22:10:38 #265
240917 Mula
pi_105027066
*zwaait even naar alle meelezers* :W

Gia, het hoeft ook niet per se te jeuken toch bij een allergietest? Volgens mij is gewoon roodheid zonder jeuk ook mogelijk. Wel fijn om gewoon te weten waar je allergisch voor bent. Ik schijn allergisch te zijn voor latex en daar werd nogal moeilijk over gedaan toen er voor het begin van de kuren een operatie gepland stond. Het werd zo`n gedoe dat de hele operatie uiteindelijk geschrapt is. Toen ik een paar kuren later wel geopereerd werd, werd er eigenlijk een beetje nonchalant over gedaan. Heel fijn idee nadat je eerst horrorverhalen krijgt over anafalyctische shocks enzo. :X

Fratz, ik heb een vraag! Had jij tijdens je chemos eten wat je niet meer lekker vond en waar je eigenlijk gewoon misselijk van werd? Ik wel namelijk (alleen er aan denken zorgt er voor dat ik een misselijk gevoel krijg, terwijl ik voor de rest nog geen minuut misselijk ben geweest!) en ik vraag me af of dat nog weggaat trekken. Ik kan me op dit moment eigenlijk niet voorstellen dat ik het ooit weer eet nl!

De pijn in mn ader begint eindelijk wat minder te worden. De laatste keer kreeg ik chemo in een harde ader. Geen goed plan. :( ik kan al een paar dagen mijn arm niet meer strekken, want dan voelt het alsof mijn ader een aantal cm te kort is en trekt het gewoon en doet het echt veel pijn. :X Inmiddels doet mijn bovenarm ook vrolijk mee en lijkt het net alsof de binnenkant van mijn bovenarm gekneusd is.
pi_105037108
Jeutje, wat een hoop verhalen weer! Zeer confronterend en woorden van troost heb ik eigenlijk zo een twee drie niet paraat, alleen maar een :* en een *; voor iedereen!
Heb zelf momenteel een onrustige linkerborst waar ik pas na de feestdagen mee naar mn arts ga om de rust in het gezin voorlopig even te garanderen. Het is echt niet mijn bedoeling om het topic te kapen, maar wilde het even kwijt.

Even iets luchtigs: ik draag een armsteunkous en daar hoort ook een los handsteunkousje bij, omdat ik die al een hele tijd heb liet ik nieuwe opmeten (in juni) en bestellen, en het handje is sindsdien al zes keer teruggestuurd omdat ze maar niet snappen dat een iets langer polsstuk (die ik wilde ivm stuk vlees dat altijd tussen armpiekous en handjekous klem zit) iets anders is dan een langere duim of een langer handstuk :D Snappie? Als het zo opgeschreven staat slaat het eigenlijk nergens op _O- Maar ik wacht vol spanning op de volgende zending *)

Fratz, ik moet héééél veel aan je denken en zelfs de mensen in mijn omgeving weten dat ik van de leg af ben door jouw verhaal ook al vinden ze het gek omdat het maar via internet is, nou, boeit me niet }:| Hou vol meid,en :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 08:26:28 #267
34726 Fratz
Max
pi_105040749
Lieverds :*

@Mula: ik kon elke dag wel een koe op.. En dan had ik opeens zin in dingen die mijn vriend dan micht ophalen. En als ze voor mijn neus stonden vond ik het helemaal niet lekker. Er hebben hier dus nogal wat drankjes en sapjes in de koelkast gestaan met maar een glaasje er uit :P. Veel dingen kon ik ook niet meer proeven. Is wel teruggekomen hoor! Nu heb ik juist helemaal geen honger. Maar als ik niet eet voel ik me wel zo k*t, dus ik dwing mezelf om normaal te eten. (en anders doet mijn omgeving dat wel!).

@Gia, ja ik moet vandaag! Eerst om 10:35 naar de chirurg om te kijken of de port-a-cath onder plaatselijke verdoving of onder narcose moet en dan om 16:00 de mri. Na de chirurg ga ik even naar radiologie, heb gehoord dat je geen make up op mag naar een hoofd mri bijvoorbeeld. En dat er contrastvloeistof gespoten kan worden. Daar hebben ze me niks over verteld en ik wil het weten! Als ik een infuus moet kom ik gewoon een uurtje eerder :D Ben benieuwd wat ze over je plakkers gaan zeggen. Hopelijk valt het mee.

@Milia, ik snap meteen wat jij bedoelt met dat kousje! Doh, dom dat zij het niet snappen! En ik weet ook precies wat je bedoelt met het van de leg zijn. Mijn familie weet dat ik hier post en ik heb het wel eens over jullie, weet nog goed dat Mula hier begon te posten, ik zei tegen mijn moeder dat ik het zo shit en oneerlijk vond dat er wéér een jonge vrouw hier kwam posten! Ik ken jullie dan wel niet persoonlijk maar toch maken jullie deel uit van mijn leven. Het is fijn om hier dingen van me af te kunenn schrijven, of om iemand iets te kunnen uit leggen, of om iemand een hart onder de riem te kunnen steken of om te weten dat er hier heel veel mensen meelezen en meeleven :) :*

Gisteren ben ik op mijn werk geweest :) Een lieve collega ging met de vut en daar wilde ik graag bij zijn! Dus een collega heeft mij opgehaald. Mijn team wist van niets, ben eerst bij hun langsgeweest. Ze waren helemaal verrast en ontroerd en kwamen er meteen allemaal bij, sommigen een traantje wegpinkend (een van de jonge jongens zelfs, altijd zo stoer en daar stond hij nu). Allemaal vragen beantwoord en daarna naar het feestje gegaan. Mijn collega die met de vut ging had direct de tranen in de ogen toen hij mij zag (en ik ook!) hij was echt heel blij dat ik gekomen was. We hebben nog lang gepraat hij het met me gaat en afgesproken dat we lekker blijven mailen. De rest van mijn collega's zijn lekker bij me gaan zitten (was eigelijk een staande receptie) en we hebben lekker gepraat en afspraken gemaakt. Mijn manager heeft me nu officieel gevraagd of ik goed vind dat mijn team wordt overgenomen door mijn collega. Ik heb het er al uitgebreid met mijn collega over gehad, hij is de juiste keuze. Vond het heel fijn dat ik echt eerst mijn fiat moest geven. Terug op mijn kantoor om mijn jas op te halen kwam een van de dames me nog weer even begroeten. Ik moest echt snel weer terugkomen zei ze met een snik in haar stem, 'je wordt vreselijk gemist'.
Ik kon me goed houden, thuis heb ik wel een potje gejankt. Van blijdschap, het was fantastisch om iedereen weer te zien, maar ook van verdriet. Ik mis mijn werk, mijn collega's, het bezig zijn.

Weer een lap tekst om te lezen :* over sommige dingen kan ik dan wel bijna een boek schrijven!

@Meelurkers: :* jullie zijn een soort stille kracht hoor!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_105041363
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 08:26 schreef Fratz het volgende:
@Meelurkers: :* jullie zijn een soort stille kracht hoor!
^O^
  donderdag 1 december 2011 @ 14:45:49 #269
3542 Gia
User under construction
pi_105053121
Zo, plakkers eraf, was hier en daar een beetje geīrriteerd, volgens de verpleegkundige, maar goed, morgen hoor ik wel wat de dermatoloog ervan vindt.

Is nu al een opluchting dat het eraf is.

Goh, en dan moet ik nog gaan bestralen.

Volgens mij word je met zoiets ook danig overgevoelig...... :P

Maar goed, dit viel allemaal reuze mee. Maandag bestralen.
Hoor ik zoveel verschillende verhalen over. Mensen die veel klachten hebben, mensen die er niks van merken. Hopelijk behoor ik tot de laatste groep, maar dat is afwachten.
pi_105053460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

^O^
Hier nog een stille lezer.
Wens jullie allemaal heel veel beterschap :*
Definitely not CIA
pi_105057931
Van deze lurker ook een hart onder de riem!
Dames, ontzettend veel sterkte met alles. Erg heftig allemaal.

Tevens geeft dit mij ook een beetje een beeld hoe het bij mijn moeder moet zijn gegaan. Die is helaas in 1998 aan de uitzaaingen van borstkanker overleden. Ik werd alleen helaas wat in het ongewisse gelaten, om me te 'beschermen' en omdat ik nog behoorlijk jong was (ik was bijna 16 toen ze uiteindelijk overleed).

Petje af dat jullie hier zo open zijn. Kan me goed voorstellen dat je hier goed steun aan elkaar kan hebben.
Nogmaal heel veel sterkte, ik jullie in ieder geval hier volgen. :*
  donderdag 1 december 2011 @ 18:12:37 #272
3542 Gia
User under construction
pi_105061320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 01:21 schreef milia het volgende:
Heb zelf momenteel een onrustige linkerborst waar ik pas na de feestdagen mee naar mn arts ga om de rust in het gezin voorlopig even te garanderen.
Wat bedoel je met onrustige borst? Je voelt weer een knobbel?
Ik hoop niet dat het weer mis is, je hebt het hele traject al gehad. Wat was jij sterk. Ik probeer daar echt een voorbeeld aan te nemen.
quote:
Het is echt niet mijn bedoeling om het topic te kapen, maar wilde het even kwijt.
Topic kapen? Het was toch zeker jouw topic! ;)
  † In Memoriam † donderdag 1 december 2011 @ 18:30:11 #273
34726 Fratz
Max
pi_105061962
Zo ik ben weer thuis! De mri viel me heel erg mee. Uiteraard moest ik een infuus (contrastvloeistof) en dat hadden ze me niet vertelt. Nou succes met prikken hč! :P gelukkig kon het naaldje in mijn elleboog. Na twee keer raak. Morgen ga ik meteen naar poli bellen wanneer ik uitslag krijg, want daar heb ik uiteraard geen bericht over gehad..

En verder, ik voel me eigenlijk wel lekker vandaag voor de verandering! Hopelijk morgen ook, mijn broer en zijn vriendin komen lekker de voice kijken :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 05:55:24 #274
34726 Fratz
Max
pi_105084813
Te vroeg zitten juichen. Hele nacht niet geslapen omdat ik zo'n pijn heb in mijn bekken.
Net lekker een potje gejankt bij mijn vriend. Waarom laat mijn lichaam me zo in de steek? :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 07:35:45 #275
240917 Mula
pi_105085073
Fratz, wat kut zeg! :'(

Ik zat trouwens net de eerdere topics door te lezen en volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt Fratz! Als het inderdaad klopt, dan hebben we misschien gewoon wel saampjes in de wachtkamer gezeten. :o
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 12:05:14 #276
34726 Fratz
Max
pi_105091267
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 07:35 schreef Mula het volgende:
Fratz, wat kut zeg! :'(

Ik zat trouwens net de eerdere topics door te lezen en volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt Fratz! Als het inderdaad klopt, dan hebben we misschien gewoon wel saampjes in de wachtkamer gezeten. :o
You've got mail!
Net nog weere wat geslapen. Mijn moede is hier nu. Moet verplicht broodjes eten enzo. Heb echt geen hongermaar het moet. Alweer drie kilo afgevallen deze week. De teller staat nu op twintig kilo er af. Ik moet gaan oppassen..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:21:14 #277
3542 Gia
User under construction
pi_105102262
Vanmiddag uitslag allergietest gehad. Nikkel, chroom en inderdaad Jodium. Die eerste twee zijn niet zo verrassend, aangezien ik inderdaad weleens irritatie heb gehad met bepaalde niet zilveren of gouden sieraden. De jodium gaf niet eens zo'n heftige reactie, maar ja, bij een operatie zijn ze daar doorgaans heel scheutig mee. Dus, dat zal het dan wel geweest zijn.

@ Fratz, 20 kilo kan ik gerust missen. Wat dat betreft mag je wel wat van me hebben.
Ik was eigenlijk aan 't lijnen toen ik die knobbel vond. Ben ik nu maar mee gestopt, vrees dat het straks wel vanzelf zal gaan. Lekker laten zitten wat er zit, nu.

Veel plezier met de voice. Wij gaan ook kijken.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:23:48 #278
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105102340
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 07:35 schreef Mula het volgende:
Fratz, wat kut zeg! :'(

Ik zat trouwens net de eerdere topics door te lezen en volgens mij wonen wij bij elkaar in de buurt Fratz! Als het inderdaad klopt, dan hebben we misschien gewoon wel saampjes in de wachtkamer gezeten. :o
Dat zou wel heeel toevallig zijn dan! :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 17:32:20 #279
34726 Fratz
Max
pi_105102581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 17:21 schreef Gia het volgende:
Vanmiddag uitslag allergietest gehad. Nikkel, chroom en inderdaad Jodium. Die eerste twee zijn niet zo verrassend, aangezien ik inderdaad weleens irritatie heb gehad met bepaalde niet zilveren of gouden sieraden. De jodium gaf niet eens zo'n heftige reactie, maar ja, bij een operatie zijn ze daar doorgaans heel scheutig mee. Dus, dat zal het dan wel geweest zijn.

@ Fratz, 20 kilo kan ik gerust missen. Wat dat betreft mag je wel wat van me hebben.
Ik was eigenlijk aan 't lijnen toen ik die knobbel vond. Ben ik nu maar mee gestopt, vrees dat het straks wel vanzelf zal gaan. Lekker laten zitten wat er zit, nu.

Veel plezier met de voice. Wij gaan ook kijken.
Ik kon de twintig kilo wel missen hoor :)
Maar voor de toekomst moet ik wel uitkijken. Gewoon blijven eten dus. Als ik niet eet heb ik geen energie, voel ik me shit, enz.

Oh en Mula en ik hebben dezelfde woonplaats :D
Gaan alleen niet naar hetzelfde ziekenhuis. Maar wel toevallig!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 2 december 2011 @ 19:47:48 #280
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105108474
Dames, ook ik lees hier regelmatig mee. Een aantal van jullie heb ik wel eens in andere topics voorbij zien komen en andere namen kende ik nog niet.

Ik heb diep respect voor jullie. Ik weet dat jullie eigenlijk niet anders kunnen dan 'er mee dealen' maar toch, jullie doen 't maar.
Een dikke knuffel voor iedereen die 'm kan gebruiken! :*
A grand adventure has begun.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 22:38:57 #281
240917 Mula
pi_105117776
Jaja, ik had gelijk...Fratz en ik zijn stadsgenootjes! Thee doen lijkt me leuk! Ipad deed even moeilijk met pm, dus maar zo. ;)

Ik ben ziek. Hoesten, heel verkouden, hoofdpijn, keelpijn, ellendig voelen. Het doet pijn onder mijn ogen. Ben bang dat ik op weg ben naar een voorhoofdholte-ontsteking. Temp is 37.5, dus -gelukkig- nog niet belwaardig. Ik ben zo bang dat ik naar het ziekenhuis moet. :'(
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 22:41:43 #282
240917 Mula
pi_105117942
Oh, en ik heb voor de liefhebber ook nog wel een kilootje of 20 over hoor. Ik ben helemaal niet egoistisch hoor, ik wil best uitdelen. :P

Ik sta na 6 kuren op +10 btw. Ik ga me er maar niet druk meer over maken. Hoe moeilijk ook...
  vrijdag 2 december 2011 @ 23:13:07 #283
3542 Gia
User under construction
pi_105119511
Mula, er heerst wel een virusje, hoor. Tenminste, hier wel.
Ik probeer zelf wel goed op te letten dat ik niks oploop, maar dat valt niet mee.

Gisteren repetitie (koor) en mijn buuv stond maar te snotteren. :{w o|O

Mijn zoon werkt in een verzorgingstehuis, waar op de afdeling ook wat rondwaart. Hij moet zich nu omkleden voordat hij de afdeling verlaat. Mag niet met zijn 'besmette' uniform het huis door. Maar.....ik moet het zooitje wel wassen! Dus, flink handen wassen en ik laat het hemzelf in de wasmachine stoppen. :Y

Dus, ga maar lekker op tijd onder de wol, goed uitslapen, citrosannetje voordat je te bed gaat. Hopelijk ben je er snel weer vanaf.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2011 @ 23:25:41 #284
34726 Fratz
Max
pi_105120078
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:38 schreef Mula het volgende:
Jaja, ik had gelijk...Fratz en ik zijn stadsgenootjes! Thee doen lijkt me leuk! Ipad deed even moeilijk met pm, dus maar zo. ;)

Ik ben ziek. Hoesten, heel verkouden, hoofdpijn, keelpijn, ellendig voelen. Het doet pijn onder mijn ogen. Ben bang dat ik op weg ben naar een voorhoofdholte-ontsteking. Temp is 37.5, dus -gelukkig- nog niet belwaardig. Ik ben zo bang dat ik naar het ziekenhuis moet. :'(
Gaan we doen! ^O^

Kan je geen ibuprofen of paractamol nemen? Bij het martini heb je de oncologietelefoon, die kan ik 24 uur oer dag bellen als ik vragen heb. Heeft het umcg dat ook niet? Gewoon even bellen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 3 december 2011 @ 00:57:03 #285
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105123570
Ha! Nu weet ik waar jullie wonen :6 ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_105126999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:13 schreef Gia het volgende:
Mijn zoon werkt in een verzorgingstehuis, waar op de afdeling ook wat rondwaart. Hij moet zich nu omkleden voordat hij de afdeling verlaat. Mag niet met zijn 'besmette' uniform het huis door. Maar.....ik moet het zooitje wel wassen! Dus, flink handen wassen en ik laat het hemzelf in de wasmachine stoppen. Y


Geheel OT, maar als zoon oud genoeg is om te werken kan hij toch ook wel zelf een wasje draaien? :)
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 11:19:16 #287
240917 Mula
pi_105128271
Ik let eigenlijk helemaal niet extra op dat ik niks oploop. Ik mag niet zwemmen, naar de sauna en het ergste van alles: niet naar mijn favoriete bronnenbad. :'( maar dat is het wel zo'n beetje. Mijn oncologe doet over de rest ook niet moeilijk. Ik hoef geen mensenmassa's te vermijden ofzo. En daarbij: naar de appie moet ik toch en daar zullen ook genoeg bacterien en virussen rondzweven. ;)

Ik kan inderdaad ook 24uur per dag het ziekenhuis bellen. En dat heb ik net maar gedaan. Geen koorts, maar als ze me iets kunnen geven om te voorkomen dat ik wel in het ziekenhuis beland en daarnaast ook nog eens me deze laatste week vd kuur beter voel, dan vind ik het prima. Ik ben benieuwd.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 11:19:47 #288
240917 Mula
pi_105128282
Automatic: je woont ook in de buurt? ;)
  zaterdag 3 december 2011 @ 11:20:40 #289
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105128296
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:19 schreef Mula het volgende:
Automatic: je woont ook in de buurt? ;)
Nee, ik woon in Brabant en dan tegen Zeeland aan :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 11:49:02 #290
34726 Fratz
Max
pi_105128847
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:19 schreef Mula het volgende:
Ik let eigenlijk helemaal niet extra op dat ik niks oploop. Ik mag niet zwemmen, naar de sauna en het ergste van alles: niet naar mijn favoriete bronnenbad. :'( maar dat is het wel zo'n beetje. Mijn oncologe doet over de rest ook niet moeilijk. Ik hoef geen mensenmassa's te vermijden ofzo. En daarbij: naar de appie moet ik toch en daar zullen ook genoeg bacterien en virussen rondzweven. ;)

Ik kan inderdaad ook 24uur per dag het ziekenhuis bellen. En dat heb ik net maar gedaan. Geen koorts, maar als ze me iets kunnen geven om te voorkomen dat ik wel in het ziekenhuis beland en daarnaast ook nog eens me deze laatste week vd kuur beter voel, dan vind ik het prima. Ik ben benieuwd.
Goed dat je hebt gebeld! Daar zijn ze voor.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:45:18 #291
3542 Gia
User under construction
pi_105129945
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2011 09:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

Geheel OT, maar als zoon oud genoeg is om te werken kan hij toch ook wel zelf een wasje draaien? :)
Doet hij ook weleens. Vroeg gisteren ook of hij zijn 'besmette' kleding alvast in de wasmachine wilde doen. Maar een uur later lag het er nog steeds voor. (mannen!)
Wasmachine staat hier in de keuken, dus heb ik het toch maar zelf geriskeerd. En ach, een verkoudsheidvirus houd je toch niet tegen.

Regelmatig handen wassen is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Want overal komen mensen die het virus bij zich hebben.

Zou het wel vervelend vinden als ik komende maand ziek wordt. Moet ik met een zieke kop elke dag naar Eindhoven.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 17:54:17 #292
240917 Mula
pi_105138755
Volgens de dokter heb ik waarschijnlijk het virus dat rondgaat en kunnen ze daar niks voor geven om het de kop in te drukken op dit moment. Pas als ik echt koorts krijg, kan ik medicijnen krijgen. Verder stomen, neusdruppels, hoestdrank en paracetamol. Precies zoals ik al deed. :)

En het mooiste nieuws van allemaal: mocht ik wel koorts krijgen, dan was het volgens deze dokter af te handelen met pillen ipv infuus. O+
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 17:39:49 #293
34726 Fratz
Max
pi_105216410
Net met mijn moeder de stad in geweest! We waren bij het ziekenhuis geweest en eigenlijk voelde ik me opperbest. Zelfs nog nieuwe laarzen gekocht! Volgende week krijg ik de port-a-cath, onder gehele narcose, volgens wens :).
Heb nou trouwens een lekkere beginnende keelpijn. Mijn straf voor een middagje stadten :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 5 december 2011 @ 17:46:43 #294
3542 Gia
User under construction
pi_105216658
Zo, vanmiddag eerste bestraling gehad. Viel me erg mee. Had er wel een beetje tegenop gezien, vooral omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Als het niet erger wordt dan zo, vind ik het allemaal wel prima. De tijd die ik ermee kwijt ben, heen en terug rijden enz...., heb ik er graag voor over.

Ik had wel een beetje het gevoel van 'eindelijk worden die kankercellen vernietigd', zeker na die 12 dagen uitstel. Aan de andere kant moet ik er nu de feestdagen mee door. Anders was ik ervoor al klaar geweest.

Maar goed, morgen om 14.20.

Hoe is het met Mula en Fratz? Knap je al wat op, Mula? En Fratz, wanneer krijg je de uitslag van de mri?
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 17:46:50 #295
240917 Mula
pi_105216662
Fratz, met keelpijn begon de hele ellende bij mij.

Mijn verkoudheid is inmiddels min of meer weg, maar ik loop afgrijselijk te hoesten. Tot kokhalzen aan toe. :X
Mijn kaken en elke spier in mn bovenlijf doet er pijn van.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 17:49:51 #296
240917 Mula
pi_105216772
Gia, ik ken twee mensen die net hun bestraling hebben afgerond en die vonden het prima te doen. Moe en wat huidproblemen en heftig om elke keer naar het ziekenhuis te moeten, maar wel te doen. :Y
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:09:17 #297
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_105270282
Pffff waar te beginnen.

Aanleiding 3 tantes aan vaders kant met borstkanker voor de dokter een reden om me aan te melden bij een genetisch kliniek. Waar ik 14 dec terecht kan en al mijn lijsten met familie kwalen heb ingestuurd.

Na een hele lange zoektocht eindelijk mijn zus (38 jr) gevonden, alleen is ze net overleden aan jawel borstkanker. Ik (36 jr) krijg het toch wel wat benauwd en vraag aan mijn huisarts een mammogram voor mijn eigen gemoedsrust.

Vorige week dinsdag een mammogram gehad en moest ik terug naar de wachtkamer terwijl de radioloog de foto's beoordeelde of ik door moest voor een echo. Net mijn kont koud op de stoel werd ik terug geroepen, er moest van een bepaalde plek nogmaals een mammo gemaakt worden. Vanaf hier ging het voor mij als een sneltreinvaart binnen 5 min lag ik op de echokamer en werd ik op de hoogte gebracht. Ze hebben twee plekken in mijn rechterborst gevonden, een kleine van nog geen 2 cm en een grote van 3/4 cm. Volgende dag telefoon die middag al melden op de mammapoli en een uur later een biopsie (die me enorm is meegevallen).

En nu na een week de avond voor de uitslag begin ik het toch wel spaans benauwd te krijgen. Wat als blijft maar spoken .............. wat een onzekerheid.
pi_105271438
Lijkt me vreselijk rottdog, maar op zich wel prettig denk ik dat er wel tempo achter zit om tot een diagnose te komen
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:37:05 #299
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_105271715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:09 schreef Rottdog het volgende:
Pffff waar te beginnen.

Aanleiding 3 tantes aan vaders kant met borstkanker voor de dokter een reden om me aan te melden bij een genetisch kliniek. Waar ik 14 dec terecht kan en al mijn lijsten met familie kwalen heb ingestuurd.

Na een hele lange zoektocht eindelijk mijn zus (38 jr) gevonden, alleen is ze net overleden aan jawel borstkanker. Ik (36 jr) krijg het toch wel wat benauwd en vraag aan mijn huisarts een mammogram voor mijn eigen gemoedsrust.

Vorige week dinsdag een mammogram gehad en moest ik terug naar de wachtkamer terwijl de radioloog de foto's beoordeelde of ik door moest voor een echo. Net mijn kont koud op de stoel werd ik terug geroepen, er moest van een bepaalde plek nogmaals een mammo gemaakt worden. Vanaf hier ging het voor mij als een sneltreinvaart binnen 5 min lag ik op de echokamer en werd ik op de hoogte gebracht. Ze hebben twee plekken in mijn rechterborst gevonden, een kleine van nog geen 2 cm en een grote van 3/4 cm. Volgende dag telefoon die middag al melden op de mammapoli en een uur later een biopsie (die me enorm is meegevallen).

En nu na een week de avond voor de uitslag begin ik het toch wel spaans benauwd te krijgen. Wat als blijft maar spoken .............. wat een onzekerheid.
Meisje toch! Getsie :(
Ik hoop zo dat je morgen goed nieuws krijgt!!!! *duimt

Bij mijn moeder is het trouwens bijna 5 jaar geleden...
03-12-2007 was de mammogram en 21-12-2007 is ze geopereerd.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 22:06:22 #300
240917 Mula
pi_105273468
Jeetje Rottdog, ik hoop echt dat je morgen goed nieuws krijgt en dat we je hier niet weer zien. Waren de plekken je zelf niet opgevallen? Heel veel sterkte Met vannacht doorkomen...
  dinsdag 6 december 2011 @ 23:20:50 #301
3542 Gia
User under construction
pi_105277927
Hier verder:

Mammapoli deel 4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')