abonnement Unibet Coolblue
pi_100646003
Welkom in het officiële Rollercoaster Tycoon - topic! *O*

Sites:
www.rctholland.nl, www.rct-guide.nl en www.nedesigns.com.

Cheats:
Om een cheat te gebruiken moet je de naam van een van je bezoekers veranderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alle cheats werken op elke versie!

Cheats 2:
Om een cheat te gebruiken moet je de naam van een van je bezoekers veranderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alle cheats werken op elke versie!
Het spel maakt onderscheid tussen hoofdletters en kleine letters, dus de eerste gast kan je Chris Sawyer noemen, de tweede CHris Sawyer, de derde ChRis Sawyer enz.


Basis opstelling voor een succesvol park:
- 5 Achtbanen
- 1 Waterachtbaan
- 2 Draaimolens
- 1 Spookhuis
- 10 Wachtrijen van elk 10 blokjes
- 2 Ballonnen kraampje
- 3 Eet krampjes ( Wat voor eten/drinken is, mag jij weten)

RCT2 in Windowed Mode:
In RCT2 is het niet mogelijk om het spel in windowed mode te draaien, MAAR!
Hier is een Work-A-Round voor. Als je VMWare/VirtualPC download en een virtuele machine maakt kan je daarin RCT2 draaien en heb je 'windowed mode' versie! 8-)

Sandbox scenarios RCT2:
http://uploads.kexx.net/LeegVeelgeld.SC6
http://www.mrmanuel.nl/upload/AeternaPark.SC6
Plaatsen in de scenarios map.
Snel naar de map.. Windowslogo+R -> %programfiles%/Infogrames/RollerCoaster Tycoon 2/Scenarios


Vorige delen:
Topicreeks: Rollercoaster Tycoon

Beste screenshots vorige topics:
-
-
http://img826.imageshack.us/img826/1710/arizanopark.png (copy/paste deze link) -

Veel plezier en keep it On-Topic! ^O^


Vervolg topic openen? Gebruik deze OP -> http://wiki.fok.nl/index.php/OP/RollerCoasterTycoon
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:59:11 #2
351438 DolfijntjesLove
Haan33 is een beest
pi_100646504
RCT3 is echt verslavend!
heeyy ik ben een meisje 17 jaar woon in leiden en houd van music internet my friends boys en cola light
pi_100646519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:59 schreef DolfijntjesLove het volgende:
RCT3 is echt verslavend!
Alle RCT spellen zijn verslafend ;)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100647743
Toevallig afgelopen week weer eens geïnstalleerd :D Bazenspel :7
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_100647747
quote:
Basis opstelling voor een succesvol park:
- 5 Achtbanen
- 1 Waterachtbaan
- 2 Draaimolens
- 1 Spookhuis
- 10 Wachtrijen van elk 10 blokjes
- 2 Ballonnen kraampje
- 3 Eet krampjes ( Wat voor eten/drinken is, mag jij weten)
5 achtbanen is wat weinig.
Een waterachtbaan bouwde ik nooit, veel te lomp. Alleen die waterglijbaan vond ik wel geinig, lekker goedkoop toch een leuke baan bouwen.
2 draaimolens? Ik zet nòoit dubbele attracties in mijn parken. Als mijn gasten in de draaimolen willen gaan ze maar naar die ene draaimolen.
Spookhuis is geen vereiste, maar ik bouw er wel altijd in, puur en alleen omdat ik vind dat er 1 thuis hoort in een attractiepark, net als de draaimolen (al bouw ik die ook voor de muziek).
Ballonnenkraampjes zijn een leuke gimmick, maar waarom heb je die nodig voor een succesvol park? Die dingen zijn alleen leuk omdat alle bezoekers hun ballon loslaten als je een scenario hebt gehaald. Rijk word je daar toch niet van.
Eten en drinken, niet teveel van neerzetten, beter 1 hamburgertent en 1 frisdrankkraam ergens centraal plaatsen, samen met een toilet. Dan blijft dat allemaal lekker winstgevend. Als je meerdere kraampjes neerzet gaan ze al snel verlies draaien. Infokiosken uitgezonderd!

Die wachtrijen :S Gewoon lang genoeg maken zodat ze altijd vol zijn.

Aanvullende regels voor een goed park met goede attracties naar mijn idee:
- Achtbanen hebben altijd een zo groot mogelijk station.
- Achtbanen hebben zoveel mogelijk karretjes. 3 treinen van 6 karretjes is dus beter dan 2 treinen van 8 karretjes.
- Go! Karts in ieder park!
- Informatiekiosken bij de ingang vòor de eerste splitsing van je pad, zodat ìedere bezoeker er langs mòet. Probeer iedere bezoeker een plattegrond aan te smeren. Dat scheelt een hoop gezeik.
- Bankjes bij de uitgangen van heftige attracties zodat misselijke gasten kunnen zitten, dan kotsen ze veel minder snel waardoor je minder personeel nodig hebt.
- Achtbaantreinen nooit harder dan 14km/u een station in laten rijden voor het geval de stationsremmen een keer stuk gaan. Gaan ze harder dan ontploft je achtbaan gegarandeerd bij zo'n defect.
- Zorg voor genoeg paden, zodat je gasten niet constant schreeuwen dat het zo druk is in je park.
- Zorg wel dat je paden ergens heen leiden. Een pad van 2 km lang dat alleen maar rond loopt vinden je gasten niet leuk. Dus zet attracties langs de paden.
- Probeer geen pleinen aan te leggen. Iedere gast bepaald bij ìeder kruispunt van paden waar hij heen gaat. Een plein is niets anders dan een enorme berg kruispunten.
- Doolhoven zijn het moeilijkst voor je gasten als ze bestaan uit een enorm plein. Zie de tip hiervoor voor uitleg. Een doolhof ziet er dan alleen wel erg saai uit, dus maak een mooi doolhof met hier en daar wat pleintjes.
pi_100648180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:43 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

5 achtbanen is wat weinig.
Een waterachtbaan bouwde ik nooit, veel te lomp. Alleen die waterglijbaan vond ik wel geinig, lekker goedkoop toch een leuke baan bouwen.
2 draaimolens? Ik zet nòoit dubbele attracties in mijn parken. Als mijn gasten in de draaimolen willen gaan ze maar naar die ene draaimolen.
Spookhuis is geen vereiste, maar ik bouw er wel altijd in, puur en alleen omdat ik vind dat er 1 thuis hoort in een attractiepark, net als de draaimolen (al bouw ik die ook voor de muziek).
Ballonnenkraampjes zijn een leuke gimmick, maar waarom heb je die nodig voor een succesvol park? Die dingen zijn alleen leuk omdat alle bezoekers hun ballon loslaten als je een scenario hebt gehaald. Rijk word je daar toch niet van.
Eten en drinken, niet teveel van neerzetten, beter 1 hamburgertent en 1 frisdrankkraam ergens centraal plaatsen, samen met een toilet. Dan blijft dat allemaal lekker winstgevend. Als je meerdere kraampjes neerzet gaan ze al snel verlies draaien. Infokiosken uitgezonderd!

Die wachtrijen :S Gewoon lang genoeg maken zodat ze altijd vol zijn.

Aanvullende regels voor een goed park met goede attracties naar mijn idee:
- Achtbanen hebben altijd een zo groot mogelijk station.
- Achtbanen hebben zoveel mogelijk karretjes. 3 treinen van 6 karretjes is dus beter dan 2 treinen van 8 karretjes.
- Go! Karts in ieder park!
- Informatiekiosken bij de ingang vòor de eerste splitsing van je pad, zodat ìedere bezoeker er langs mòet. Probeer iedere bezoeker een plattegrond aan te smeren. Dat scheelt een hoop gezeik.
- Bankjes bij de uitgangen van heftige attracties zodat misselijke gasten kunnen zitten, dan kotsen ze veel minder snel waardoor je minder personeel nodig hebt.
- Achtbaantreinen nooit harder dan 14km/u een station in laten rijden voor het geval de stationsremmen een keer stuk gaan. Gaan ze harder dan ontploft je achtbaan gegarandeerd bij zo'n defect.
- Zorg voor genoeg paden, zodat je gasten niet constant schreeuwen dat het zo druk is in je park.
- Zorg wel dat je paden ergens heen leiden. Een pad van 2 km lang dat alleen maar rond loopt vinden je gasten niet leuk. Dus zet attracties langs de paden.
- Probeer geen pleinen aan te leggen. Iedere gast bepaald bij ìeder kruispunt van paden waar hij heen gaat. Een plein is niets anders dan een enorme berg kruispunten.
- Doolhoven zijn het moeilijkst voor je gasten als ze bestaan uit een enorm plein. Zie de tip hiervoor voor uitleg. Een doolhof ziet er dan alleen wel erg saai uit, dus maak een mooi doolhof met hier en daar wat pleintjes.
Goede tips, maar dit is wel alleen van toepassing op RCT1 en RCT2? Want RCT3 heeft geloof ik hele andere gameplay. En ik heb een park met 62 kraampjes en ze maken stuk voor stuk winst.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rezania op 12-08-2011 18:30:18 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:40:53 #7
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_100649413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Goede tips, maar dit is wel alleen van toepassing op RCT1 en RCT2? Want RCT3 heeft geloof ik hele andere gameplay. En ik heb een park met 62 kraampjes en ze maken stuk voor stuk winst.
Zijn wel goede tips inderdaad, maar enkele zijn mijn inziens enkel op 1 en 2 van toepassing.
3 heeft geen last van verdwaalde mensen door pleinen. Daar is een plein ook echt een plein in tegenstelling tot 1 en 2.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_100649683
Go karts zijn in parken waar de gasten veel spanning willen erg snel klaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100649731
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Go karts zijn in parken waar de gasten veel spanning willen erg snel klaar.
Als ze spanning willen, bouw je toch gewoon een achtbaan? Hoezo zou je klooien met Go Karts?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100649767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als ze spanning willen, bouw je toch gewoon een achtbaan? Hoezo zou je klooien met Go Karts?
Ik reageer op Swiffmeister.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100649882
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik reageer op Swiffmeister.
Oh, ik dacht dat je het met hem eens was 8)7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100658871
Kijk ik even op de klok, ben ik al bijna 5 uur achter elkaar met RCT 2 bezig :@
pi_100659080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Goede tips, maar dit is wel alleen van toepassing op RCT1 en RCT2? Want RCT3 heeft geloof ik hele andere gameplay. En ik heb een park met 62 kraampjes en ze maken stuk voor stuk winst.
Ik heb RCT3 slechts een paar keer gespeeld toen hij uitkwam en mijn conclusie was dat ze RCT verneukt hadden. Dus uiteraard zijn ze voor 1 en 2 bedoelt.

Tja, Go! Karts. Vooral in deel 1 doen die het altijd goed hier. Wellicht komt dat omdat ik ze vaak boven en dan onder de grond laat gaan waardoor de spanning stijgt (werkt ook goed bij achtbanen). En ik maak de baan altijd erg lang met veel bochten en hellingen en dan 3 keer rond laten gaan. Veel winst maakt het spul dan niet, maar het maakt geen verlies en de rijen staan altijd vol. Zeker in de parken waarin je toch maar een paar jaar de tijd hebt is het een fijne attractie.
pi_100659086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:44 schreef ArnosL het volgende:
Kijk ik even op de klok, ben ik al bijna 5 uur achter elkaar met RCT 2 bezig :@
Ik wou het net gaan spelen :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100659132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:49 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Ik heb RCT3 slechts een paar keer gespeeld toen hij uitkwam en mijn conclusie was dat ze RCT verneukt hadden. Dus uiteraard zijn ze voor 1 en 2 bedoelt.

Tja, Go! Karts. Vooral in deel 1 doen die het altijd goed hier. Wellicht komt dat omdat ik ze vaak boven en dan onder de grond laat gaan. En ik maak de baan altijd erg lang met veel bochten en hellingen en dan 3 keer rond laten gaan. Veel winst maakt het spul dan niet, maar het maakt geen verlies en de rijen staan altijd vol. Zeker in de parken waarin je toch maar een paar jaar de tijd hebt is het een fijne attractie.
In RCT3 gaat de inspecteur dan klagen dat de rit te lang duurt :') Grootste fout die ze ooit hebben gemaakt, die inspecteur. Hopelijk verwijderen ze hem in RCT4.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100659230
Ik hoop dat er een RCT 2.1 komt ipv RCT4.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100659421
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik hoop dat er een RCT 2.1 komt ipv RCT4.
Dat zou cool zijn :D
Wat ik wel fijn zou vinden is traploos inzoomen en iets meer aanzichten dan de huidige 4. Vooral bij het bouwen van een achtbaan is dat wel prettig. Maar maak het aub niet 3D zoals bij RCT3. Dat is echt zo fokking irritant! Als ik 3D aan de gang wil start ik SolidWorks of Solid Edge wel op.

Ow, en dat ze dan de graaffuncties van 1 terug plaatsen. Dat je ineens een heel vlak hellend/heuvel kunt maken als je bij 1x1 op het pijltje naar beneden drukt. Waarom is dat er eigenlijk uitgehaald?! Nu moet je iedere keer als je een berg wilt bouwen iedere tegel apart schuin maken als je het netjes glooiend wilt hebben.

Uiteraard wil ik ook mee kunnen rijden met mijn eigen achtbanen :P
pi_100659477
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik hoop dat er een RCT 2.1 komt ipv RCT4.
pi_100659692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:57 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Dat zou cool zijn :D
Wat ik wel fijn zou vinden is traploos inzoomen en iets meer aanzichten dan de huidige 4. Vooral bij het bouwen van een achtbaan is dat wel prettig. Maar maak het aub niet 3D zoals bij RCT3. Dat is echt zo fokking irritant! Als ik 3D aan de gang wil start ik SolidWorks of Solid Edge wel op.

Ow, en dat ze dan de graaffuncties van 1 terug plaatsen. Dat je ineens een heel vlak hellend/heuvel kunt maken als je bij 1x1 op het pijltje naar beneden drukt. Waarom is dat er eigenlijk uitgehaald?! Nu moet je iedere keer als je een berg wilt bouwen iedere tegel apart schuin maken als je het netjes glooiend wilt hebben.

Uiteraard wil ik ook mee kunnen rijden met mijn eigen achtbanen :P
Hoezo is het 3D van RCT3 irritant dan? Kijk het is even wennen als je RCT2 gewend bent, maar bij loopt het allemaal heel vloeiend nu. En ja, die graaffuncties van RCT1 moeten terug komen
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:29:41 #20
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_100660978
Vind dat 3D juist wel handig tijdens het bouwen van attracties in plaats van dat je vastzit aan de vier stappen zoals in 1 en 2.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:53:24 #21
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_100661951
Ik bouwde altijd een kartbaan die om heel het park heen ging met hier en daar wat afdalingen en bochtjes :') De gasten vonden hem geniaal. Damn nou heb ik ook weer zin :(
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:54:36 #22
182073 invine
blablabla etc.
pi_100662004
Go! Karts werken voor geen meter in een park waar mensen extreme attracties willen.. zelfde voor boomstam attractie enzo..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:57:10 #23
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_100662113
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef invine het volgende:
Go! Karts werken voor geen meter in een park waar mensen extreme attracties willen.. zelfde voor boomstam attractie enzo..
Nou naar ik mij kan herinneren vonden ze die kartbaan juist erg extreem. Puur omdat ie zo lang duurde. Vroeger wist ook precies hoe ik een achtbaan moest bouwen om hem een bepaalde intensiteit te geven, maar dat zit er nu niet meer in ben ik bang :')
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_100662656
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:57 schreef Equites het volgende:

[..]

Nou naar ik mij kan herinneren vonden ze die kartbaan juist erg extreem. Puur omdat ie zo lang duurde. Vroeger wist ook precies hoe ik een achtbaan moest bouwen om hem een bepaalde intensiteit te geven, maar dat zit er nu niet meer in ben ik bang :')
Gewoon zo veel mogelijk scherpe bochten, makkelijk :P Verwacht alleen niet veel opwinding. Voor opwinding moet het treintje net aan de looping halen, begrijp je.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100664411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:54 schreef invine het volgende:
Go! Karts werken voor geen meter in een park waar mensen extreme attracties willen.. zelfde voor boomstam attractie enzo..
Mja, maar het aantal scenario's waar alleen maar gasten rondlopen die extreme achtbanen willen zijn op 1 hand te tellen.
Vandaar mijn stelling: Een kartbaan is over het algemeen genomen een prima toevoeging voor een park.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')