abonnement Unibet Coolblue
pi_100641198
Ik heb een sim-toestel gekocht in een vodafonewinkel voor ¤100,- met de vraag aan de verkoper of er ook een mogelijkheid was om er een sim-kaart van Vodafone UK in te gebruiken. Dit zou geen probleem zijn. Vodafone was immers Vodafone volgens de verkoper.

Bij thuiskomst bleek dit echter niet te kunnen. Ik ben meteen terug gegaan naar de winkel omdat ik het toestel niet meer wilde. Echter, ook al had ik de bon, de doos was geopend (verzegeling gebroken van doos) en de telefoon gebruikt dus ik kan het toestel niet terug brengen.

Daarna heb ik de klantenservice gebeld en dit verhaal uitgelegd waardoor ik binnen 1 á 2 werkdagen een unlockcode zou ontvangen om zo toch mijn toestel te kunnen gebruiken. Dit duurde uiteindelijk 3 weken.
(in de tussentijd heb ik een ander toestel aangeschaft om zo toch beide kaarten te kunnen gebruiken)

Nu blijkt (met een hoop navraag) dat mijn toestel helemaal niet te unlocken is. Ook niet met een code.
Ik neem aan dat Vodafone hiervan al op de hoogte moet zijn geweest en ik ben daarom ook erg kwaad.

Ik heb nu 2 simkaarten van Vodafone en een toestel waar ik niets mee kan. Als ik wist dat het toestel niet te gebruiken was voor Vodafone UK had ik het toestel NOOIT gekocht.

Ik ben erg teleurgesteld en er rest mij niets anders dan over te stappen naar T-mobile en T-mobile UK waar ik wel in staat ben om 1 toestel te gebruiken voor beide simkaarten.

Ik kan mijn nummers weer non-actief maken voor mijn zakenpartners en familie en heb ¤ 100,- over de balk gegooid.

Bedankt Vodafone!

*zo, dat lucht op!*
pi_100641648
quote:
Nu blijkt (met een hoop navraag) dat mijn toestel helemaal niet te unlocken is. Ook niet met een code.
Ik mag hopen dat je dit niet van een klantenservice hebt gehoord, anders ben je er mooi ingetuind. Ik heb nog nooit gehoord van een telefoon die niet te unlocken is, zelfs niet door de provider zelf.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:53:48 #3
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_100641739
Volgens mij moet je het toestel gewoon terug kunnen brengen. Valt dit niet gewoon onder consumentenbescherming. De klant heeft misleidende informatie gekregen, waardoor het product gekocht werd. Wat TS ook al aangaf, is dat ze de telefoon nooit gekocht had, als ze wist dat de UK simkaart niet gebruikt kon worden.
pi_100643608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:53 schreef remi1986 het volgende:
Volgens mij moet je het toestel gewoon terug kunnen brengen. Valt dit niet gewoon onder consumentenbescherming. De klant heeft misleidende informatie gekregen, waardoor het product gekocht werd. Wat TS ook al aangaf, is dat ze de telefoon nooit gekocht had, als ze wist dat de UK simkaart niet gebruikt kon worden.
Klopt. Dat zou ook zo moeten maar na een discussie in de winkel van ruim een half uur werd ik genegeerd en ging de verkoper door met het helpen van andere klanten en liet me daar gewoon staan. Er zijn zelfs een aantal klanten de winkel uitgegaan omdat ze al aanvoelden dat ze hier niets moesten gaan kopen door hoe ik behandeld ben. Ik ga er ook niet meer terug naartoe. Ik ben klaar met Vodafone!
pi_100643733
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:51 schreef matz het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je dit niet van een klantenservice hebt gehoord, anders ben je er mooi ingetuind. Ik heb nog nooit gehoord van een telefoon die niet te unlocken is, zelfs niet door de provider zelf.
De code die ik van Vodafone heb gekregen unlocked mijn toestel niet. Door in een speciaal menu te komen in de telefoon kun je zien hoe de telefoon gelocked is en daar geeft hij aan dat hij permanent gelocked is.
Advies was om te unlocken ik een winkel. Dit gaat me 50 euro kosten en dit zorgt er ook nog eens voor dat mijn garantie komt te vervallen...
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:53:05 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100644075
Om welk model telefoon gaat het hier eigenlijk?

Ik heb in de winkel ook een aantal keer te horen gekregen dat een telefoon van mij niet door hen te unlocken was, terwijl die louche gsm-shops tussen Amsterdam Centraal en De Dam het binnen een kwartier voor elkaar hadden.

10e per unlock rekenen ze meestal, en je kunt hem binnen 15-45 minuten weer ophalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:01:31 #7
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100644416
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:40 schreef evelienonline het volgende:

[..]

Klopt. Dat zou ook zo moeten maar na een discussie in de winkel van ruim een half uur werd ik genegeerd en ging de verkoper door met het helpen van andere klanten en liet me daar gewoon staan. Er zijn zelfs een aantal klanten de winkel uitgegaan omdat ze al aanvoelden dat ze hier niets moesten gaan kopen door hoe ik behandeld ben. Ik ga er ook niet meer terug naartoe. Ik ben klaar met Vodafone!
:o

Vriendin van mij heeft ook jaren geleden zo'n ervaring bij een Vodafone-winkel gehad.

Ze had een nieuw toestel gekocht daar, die vervolgens na een paar weken allerlei kuren begon te vertonen en het later gewoon van tijd tot tijd helemaal niet meer deed. Zij naar de winkel met dat ding, garantiebewijs mee, en het zou een week of drie duren, maar hij werd gerepareerd.

Vervolgens na drie weken was heel die telefoon nog niet klaar, en ze begonnen bepaalde dingen ook te ontkennen. Toen kwam de aap uit de mouw en bleek dat ze die telefoon helemaal niet meer hadden liggen, geen idee. En toen moest ze maar de winkel uit want ze konden haar niet helpen, kreeg ook geen vergoeding, niks.

Nu heeft ze dit wel gewoon gepikt, dat is nog het ergste :')
pi_100644967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Om welk model telefoon gaat het hier eigenlijk?

Ik heb in de winkel ook een aantal keer te horen gekregen dat een telefoon van mij niet door hen te unlocken was, terwijl die louche gsm-shops tussen Amsterdam Centraal en De Dam het binnen een kwartier voor elkaar hadden.

10e per unlock rekenen ze meestal, en je kunt hem binnen 15-45 minuten weer ophalen.
Het is een Sony Ericsson Xperia X8.
Heb bij een aantal unlockwinkels geinformeerd maar ik kom toch uit op 50 euro (in Amsterdam ook) net zo duur als bij Vodafone dus. Maar ja, ik wil het toestel wel graag ooit gaan gebruiken. :-)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:26:07 #9
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100645294
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:28:21 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100645358
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:16 schreef evelienonline het volgende:

[..]

Het is een Sony Ericsson Xperia X8.
Heb bij een aantal unlockwinkels geinformeerd maar ik kom toch uit op 50 euro (in Amsterdam ook) net zo duur als bij Vodafone dus. Maar ja, ik wil het toestel wel graag ooit gaan gebruiken. :-)
Gewoon bij die turkenshops ook :? ik heb altijd nog 10e betaald voor echt allerlei soorten telefoons
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')