quote:
Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:[..]
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen maken

) en kwam met hetzelfde verhaal.
ook op internet is te lezen dat eigenlijk elke diesel ASX hiermee te maken heeft, alleen de een iets erger dan de ander. Dus ook in andere landen zoals de UK. Mitsubishi Japan heeft ook al onderkent dat dit zich voordoet. Er is zelfs al een terugroepactie geweest waarbij weer een nieuwe versie (dat was versie 9) van de software geladen werd en op kosten van Mitsubishi de olie ververst werd. Dit heeft bij mij dus allemaal niets geholpen....
ook is het olieverversen en regenereren wat ze nu dus gedaan hebben juist in opdracht van de importeur gebeurt (geeft me ook lekker veel vertrouwen in de importeur...)
ofwel ik dus minimaal 180.000km en/of 4 jaar aan deze auto vastzit en ik nu dus nog ruim 3 jaar te gaan heb wordt ik hier echt oprecht happy van