quote:
Op zondag 9 oktober 2011 12:52 schreef Lightning_NL het volgende:Ik zit effe met een klein dilemmaatje... Die Asus EEE pad transformer vind ik echt vet. Mooi apparaat. Maar: Wel duur. En het blijft natuurlijk gewoon een gadget. Niet echt nodig, wel erg leuk. Maar ga ik daar 400-500 euro aan uitgeven? Daar ben ik nog niet helemaal over uit, ik vind het best veel geld, gezien wat je er voor krijgt.
Dus dan kijk ik een segment lager, kom ik weer bij de Hannspad uit. Als ik reviews lees, dan zijn die niet super positief (3/5 sterren bijvoorbeeld). Deze reviews zijn wel gedaan met Android 2.2 geinstalleerd.
Honeycomb schijnt dus een enorm verschil te maken, heb ik begrepen? Dus als ik zo'n Hannspad koop, en er een Honeycomb ROM op zet, kan de Hannspad zich dan meten met de 'originele' Honeycomb tablets?
Waar ik de Hannspad voornamelijk voor wil gebruiken is gewoon wat aantekeningen maken tijdens college's, beetje browsen/emailen etc. En een filmpje op USB zetten en via HDMI kabel op een TV aansluiten lijkt me ook wel leuk.
Dat er geen camera en GPS in zitten is jammer, maar is ook niet essentieel.
Wat ik wel ERG belangrijk vind is de Android Market: Werkt die 100% zoals op een android telefoon? Ik heb gelezen in reviews dat de Market in het origineel niet ondersteund wordt. Hoe zit dat met een Honeycomb ROM?
En is het ook mogelijk om met een programma via Remote Desktop in te loggen op een andere Windows computer? Dit zag ik in een review van de EEE Pad, en dat vind ik wel enórm handig.
Ik leun nu heel erg naar de Hannspad, kunnen jullie nog wat input geven?
Ik heb nu sinds gisteren een Hannspad. Zoals ik al eerder zei, de standaard ROM is echt dramatisch, die was ik binnen 5 minuten al zat. Als de reviews daarop hun oordeel baseren vind ik 3 van de 5 sterren nog hoog eigenlijk. Maar dan zet je er Honeycomb op en is het ineens een wereld van verschil. Ik heb geen ervaring met de ASUS tablets of soortgelijke, dus daar kan ik geen oordeel over vellen, maar ik ben nog niets tegengekomen wat niet werkte. Geen GPS, maar in Google Maps was de plaatsbepaling toch akelig nauwkeurig. Net nog even een Tegra spelletje gedaan en dat werkt ook prima, lekker soepel, je merkt niet dat het een tablet is voor 1/3 van de prijs van een iPad bijvoorbeeld.
De market werkt trouwens helemaal 100%

Alleen de standaard market in de rom werkte na een aantal programma's gedownload te hebben ineens niet meer, maar toen heb ik er de laatste nieuwe versie opgezet en werkt het weer helemaal goed.
remote Desktop nog niet geprobeerd, maar op mijn telefoon werkt het ook, dus waarom op de tablet niet?