Dit is mijn visie op beleggen (of investeren)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:10 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb geen tienduizenden euro's tot mijn beschikking. Max een paar duizend. Minimum inleg is volgens mij een paar honderd euro, dus dat red ik wel. Alleen heeft het wel nut om met zo weinig geld aan aandelen te beginnen? Je kunt toch niet rijk worden of veel winst maken? Dat idee heb ik i.i.g. en als ik verkeerd zit, ben ik benieuwd hoe jullie zijn begonnen en wat jullie ervaringen zijn.
Mijn grote vriendquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:38 schreef Mistostretto het volgende:
Luister ook eens naar beurscommentator Kees de Kort van AVS, die heeft dagelijks een item bij BNR. Ook terug te luisteren op de website.
Maar ik vermoed dat TS het meer als een leuk spelletje/speeltje ziet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik zie beleggen niet iets voor nu even snel geld verdienen, maar voor later. Dat is tenminste hoe ik het zie dan.
Goedbedoeld advies: Doe het niet. Zo te lezen ga je slechts uit van winst maken, het gaat je alleen nog maar hoe je veel winst kan maken. Er bestaat ook een tegenhanger van winst, die je ook nog weleens bij het beleggen tegenkomt....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:10 schreef computerprobleem het volgende:
....Alleen heeft het wel nut om met zo weinig geld aan aandelen te beginnen? Je kunt toch niet rijk worden of veel winst maken?
.....
Een van de vragen is dus = is het kopen/verkopen van aandelen winstgevend genoeg als je begint met een klein bedrag (max een paar duizend euro)?
Heb je enig idee hoeveel jaren het heeft geduurd voor de aandelen van Microsoft, Apple, Shell etc zoveel waard werden? Koop voor 10.000 euro TomTom en kijk over 50 jaar weer 's of je al miljonair bent..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:40 schreef computerprobleem het volgende:
Bij het aanmaken van dit topic dacht ik voornamelijk aan verhalen zoals mensen die in het begin bij Apple heel veel aandelen heel goedkoop kochten en dat ze nu miljonair zijn. Is dit het soort aandelen waar jullie ook mee bezig zijn, of is dit weer een totáál ander verhaal?
Ja dat wil ik. Ik wil aandelen kopen die nu heel goedkoop zijn. B.v. 0,50 per stuk (als zo laag bestaatquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:42 schreef muhahaha het volgende:
Ah de goeie ouwe tijd, dat is op dit moment een beetje lastig en je loopt daarmee een groter risico. Voor hetzelfde geld had Apple niet aangeslagen en waren ze falliet gegaan.
Spyker is een aandeel wat een tijdje geleden in een week tijd verdubbelde.
En wat weerhoudt je ervan om nu 1 aandeel van 2000 euro te kopen en 10 jaar te laten staan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:47 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja dat wil ik. Ik wil aandelen kopen die nu heel goedkoop zijn. B.v. 0,50 per stuk (als zo laag bestaat) en dan koop ik er 4000 of 5000 van en laat ik het gewoon 10 jaar staan.
En daarna wekenlang, ieder dag rond de 6% inleverde,...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:42 schreef muhahaha het volgende:
Spyker is een aandeel wat een tijdje geleden in een week tijd verdubbelde.
Koop dan Spijker.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:47 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja dat wil ik. Ik wil aandelen kopen die nu heel goedkoop zijn. B.v. 0,50 per stuk (als zo laag bestaat) en dan koop ik er 4000 of 5000 van en laat ik het gewoon 10 jaar staan.
Een aandeel van 2000 euro zal wel op zijn hoogtepunt zijn. Lijkt me sterk dat er straks één aandeel is dat 1 ton waard is. Misschien dat het over 10 jaar 5000 waard is, maar wanneer 5000 aandelen van 0,50 ieder slechts ¤5,- stijgen in die 10 jaar tijd, heb je er meer aan gehad denk ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:49 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En wat weerhoudt je ervan om nu 1 aandeel van 2000 euro te kopen en 10 jaar te laten staan?
Ik weet het nu zeker: Begin er niet aanquote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Een aandeel van 2000 euro zal wel op zijn hoogtepunt zijn. Lijkt me sterk dat er straks één aandeel is dat 1 ton waard is. Misschien dat het over 10 jaar 5000 waard is, maar wanneer 5000 aandelen van 0,50 ieder slechts ¤5,- stijgen in die 10 jaar tijd, heb je er meer aan gehad denk ik.
Sterker nog, Antonov moest zich terugtrekken waardoor de financiering niet rond was, als er iets gebakken lucht is is het dat aandeel wel. Ik wilde het als voorbeeld stellen voor ts alhoewel ik denk dat hij zijn centen kwijtraakt gezien zijn ervaring.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En daarna wekenlang, ieder dag rond de 6% inleverde,...
Nu pas?quote:
Ja, ik doe het rustig aan vandaagquote:
Je hebt je koffie nog niet gehad?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, ik doe het rustig aan vandaag
Hmm, goed plan!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt je koffie nog niet gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |