quote:
Op maandag 7 november 2011 20:02 schreef meangirl89 het volgende:[..]
Ik heb het door terug te komen van een dancing met een hoge pieptoon. die verdween na een week ( samen met hevige H) maar een week later kwam die spontaan terug :s sindsdien had ik last van een lichte pieptoon rechts en lichte H links die maanden bleef aanhouden. ik had dus dagelijks pijn aan mijn linkeroor. dit is nu al verbeterd. maar bij wat te veel trillingen ( rumoerige eetzaal ofz) krijg ik alwee wat getintel. ondertussen is de pieptoon rechts al harder en hoor ik nu ook al links een hoge lichte pieptoon.
Ik liep het dus op eind januari 2011
groetjes
en bedankt voor het antwoorden DaneV
( ik steek gewoon die oordopjes in, ik weet niet hoe die die mogen, maar ik veronderstel dat die gemaakt zijn , zodat die uw oor niet kunnen schaden? Ik steek ze meestal wel diep want als je ze half laat uitzitten lijkt mij dat ook maar zinloos te zijn, niet? )
Hallo,
Laat die oordopjes lekker uit, die laten je alleen maar meer focussen op je tinnitus. Wel vervelend met H, dan doet het wellicht pijn?
Zorg je thuis ook voor een zacht muziekje, of de ventilator aan? Dan hoor je de T tenminste niet.
Ik heb al waarschijnlijk sinds mn geboorte slechthorendheid en draag sinds mn 6de ook een gehoorapparaat links.
Geen probleem allemaal, maar rond mn 15e ofzo (weet ik al niet meer), was ik zo slim om mn koptelefoon op te zetten, en de stereo aan, die nog met volume op 10 stond van de vorige dag.
Deed ff pijn, direkt stereo uitgezet en hoorde meteen piep links. Herkende het wel, had deze piep ook wel eens na aan concert of uitgaan zonder oordopjes.
Ik had toen ook 2 dagen H, maar dat is weer weggegaan. Ik kon even niet tegen het geluid van rinkelende sleutels, deed erg pijn.
Sindsdien doe ik dopjes in bij uitgaan en concerten, maar verder ook niet. de 1e dagen was ik bang niet meer te kunnen slapen maar dat ging wel. Ik ben inmiddels 35 en nog steeds geen H. Wel T rechts erbij, veel lichter. Vandaag piept links weer flink maar kan soms ook zachtjes zijn.
Ik heb eigenlijk nooit bewust TRT gedaan, maar nooit teveel op T gefocust. Wel altijd gelet op oordopjes als ik zelf muziek ging maken (drummen, met de band repeteren), of naar een concert ging. Als ik dat vergat probeer ik altijd niet te dicht bij de speakers te gaan staan. Tot nog toe prima geholpen.
Kortom: draag oordopjes voor geluidsniveaus >90 db (A) (officieel 80 ook al, maar dat zou pas schade geven na uren blootstelling, 80 dB kan je wel wat langer hebben). >90 dB komen uit: motorfietsen, vliegtuigmotor, hard op een drumstel slaan, gitaarversterker (80W of meer) op 5 of hoger, dancing/bar-dancing, concert, (dril)boor, vulkaanuitbarsting en vuurwerk <1 m afstand.
Succes mensen