pi_100638838
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:18 schreef sciter het volgende:
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee.

Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst.

Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Je bent nog dronken?
Springbreak - Panama City Florida! - New York City - Chicago - Washington DC - St Louis - Niagara Falls
Juli 2007; Indonesie
Augustus 2009; Thailand
2012.............................
pi_100639044
quote:
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee.

Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst.

Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden?
Je vriend woont op de Galibier?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:43:52 #128
145492 CyclingGirl
A girl on a racebike
pi_100639077
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klinkt goed.

Dat stuur, krijg je daar geen last van? Zoals je wel weet is het stuur net zoals met schoenen, de maat moet wel goed zijn bij je schouder breedte. Als je een te breed stuur hebt kunnen je schouderbladen teveel naar binnen gaan staan.. maar goed dat zul je zelf het beste voelen.
Nee daar heb ik geen last van alleen dus dat ik te ver voorover zit als ik in de beugels ga en ik hou de beugels niet bij de puntjes beet maar netjes in de bocht zelf.
Cycling is like a church - many attend, but few understand.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:27:58 #129
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100640706
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nee daar heb ik geen last van alleen dus dat ik te ver voorover zit als ik in de beugels ga en ik hou de beugels niet bij de puntjes beet maar netjes in de bocht zelf.
Misschien een iets kortere stuurpen of eentje die wat verder omhoog staat? En anders misschien een spacertje onder je stuur plaatsen?

Je kan het altijd even proberen om te voelen hoe dat zit, vooral dat spacertje natuurlijk :). Je zegt in een vorige post dat je bij je nieuwe zadel rekening hebt gehouden met het feit dat die dikker is, dus in je zadelhoogte zou ik het in ieder geval niet gaan zoeken
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
The Challenge - Tot streefgewicht: 5.5 kg
pi_100641244
quote:

Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:46:49 #131
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100641459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en.
Wellicht iets met een roes en geen pijn voelen? :P. Ik ben weleens wezen spinnen, de ochtend nadat ik had doorgehaald.. Maar toen zat ik echt als een natte krant op de fiets
pi_100643217
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:40 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Zoekterm: Floyd Landis
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:31:27 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100643267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zoekterm: Floyd Landis
Of biefstuk :P
pi_100643557
Hallo beste fietsFok!ers,

Ik ben dit seizoen voor 't eerst een beetje echt aan het wielrennen geslagen en ik bedacht mezelf hier voor te stellen.

Ik ben 26 jaar oud en ik leef en fiets in Noord-Holland. Mijn tochtjes hebben me op veel plaatsen tussen Bloemendaal, Bergen, Rustenburg en Spijkerboor gebracht. Ik probeer altijd af te wisselen tussen het duin en polderlandschap waar ik hier in de regio uit kan kiezen. Ik fiets 't liefst elke keer een andere route om zoveel mogelijk dijkjes een paden te kunnen zien hier in de buurt.

Ik rij op de Specialized Allez uit begin jaren 90 die mijn pa ruim 10 jaar geleden voor me heeft gekocht om me in beweging te krijgen (ik heb er toen heel ondankbaar bijna nooit op gefietst). Hij heeft 'm vorig jaar voor zichzelf opgeknapt maar kwam na één keer fietsen tot de conclusie dat het niet de goede maat was voor 'm. Verder rijdt mijn broer al jaren bij de amateurs B (of hoe dat nu ook heet) en ik kon wat oude kleding uit zijn kast stelen dus alles was aanwezig om er eens op uit te gaan.

Mijn ambitie voor dit seizoen is dat ik goed kan rijden op het fietsweekend in Zuid-Limburg dat ik met vrienden heb gepland. Vandaar dat ik al naar het kopje was gereden in Bloemendaal om de benen te testen. Ik had toen nog een wegpylon er op zitten en ik kwam wel boven met een 21/42 (of andersom) maar 't hield niet over. Met wat tandwielen uit het archief van een vriend heb ik nu een 28 achter.. Ik hoop dat ik 't daar een beetje mee kan rooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door MZN op 12-08-2011 15:51:57 (typo) ]
If you think that's a crime you should take a look at my bloody birth certificate!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:42:56 #135
145492 CyclingGirl
A girl on a racebike
pi_100643680
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:27 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Misschien een iets kortere stuurpen of eentje die wat verder omhoog staat? En anders misschien een spacertje onder je stuur plaatsen?

Je kan het altijd even proberen om te voelen hoe dat zit, vooral dat spacertje natuurlijk :). Je zegt in een vorige post dat je bij je nieuwe zadel rekening hebt gehouden met het feit dat die dikker is, dus in je zadelhoogte zou ik het in ieder geval niet gaan zoeken
Ik denk dat ik dan voor het spacertje ga, stuurnok is met het stuur nieuw en wil niet weer wisselen en het is ook gekomen sinds dat nieuwe zadel er is, ik ga vanavond iig nog even meten met de trapas of dat wel goed zit, ik heb sinds dat zadel ook weinig gereden dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die gast van ism heeft het erop gezet en ik heb eerlijk gezegd er verder niet naar gekeken.
Cycling is like a church - many attend, but few understand.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:45:01 #136
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100643758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:42 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan voor het spacertje ga, stuurnok is met het stuur nieuw en wil niet weer wisselen en het is ook gekomen sinds dat nieuwe zadel er is, ik ga vanavond iig nog even meten met de trapas of dat wel goed zit, ik heb sinds dat zadel ook weinig gereden dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die gast van ism heeft het erop gezet en ik heb eerlijk gezegd er verder niet naar gekeken.
Nameten lijkt me inderdaad heel verstandig ;). Spacertje kan je altijd proberen, bevalt dat nog minder kan je die er altijd weer tussenuit halen
pi_100644457
Hopla weer 173 euro armer na het ophalen van mijn schatje bij de FM. _O-
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_100644752
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:37 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Nou de meeting was gratis en wel even geleden alleen heb ik nu dus een ander zadel erop, geen criteriums meer gereden alleen klassiekers waarbij ik nooit in de beugels zit, vandaar dat het mij nu op ging vallen. Bij mij is alleen maar mijn hoogte ingesteld en daar voel mij goed bij. Ik heb ook een nieuw stuur en die is iets breeder ik had een 38 en nu een 40, maar dat is niet door de meting gekomen maar gewoon omdat ik een nieuw stuur moest (andere kapot) en die niet in 38 te krijgen was.
Is het eenzelfde type stuur als de vorige?
Misschien is de bocht in het stuur groter en kom je daardoor langer te zitten.
pi_100645994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:02 schreef Pritt het volgende:
Hopla weer 173 euro armer na het ophalen van mijn schatje bij de FM. _O-
Wat is er aan gedaan?
pi_100646495
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:45 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Wat is er aan gedaan?
Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd.

Tsja en ik rijd Ultegra dus dan is het al snel een door grapje.
pi_100646760
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:58 schreef Pritt het volgende:

[..]

Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd.

Is enigzins te verantwoorden, maar ik vind het wel vrij prijzig. Daarom die ik het liever zelf, al moet je dat wel kunnen en willen natuurlijk.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:22:17 #142
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_100647166
6 keer plat op 2 weken...'k werd het spuugzat...nu maar eens nieuwe bandjes gekocht misschien dat dat helpt; Continental GP4000 S.
Twitter: @bosmansonline
pi_100647601
Net terug van een paar dagen Limburg en het is officieel: ik kan niet klimmen.

34x25 als lichtste verzet. Daar redde ik het wel mee, maar had een 28 achter wel prettig gevonden... :') Alleen op de Eyserbosweg moeten lopen...

Ik ging bij Wahlwiller de finalelus van de AGR op (lus 3), net 10km gereden vanuit Vaals, nog koud, en direct de Kruisberg opgeknald, hartslag gelijk tot 200+, dat ging al maar net, korte afdaling en daarna gelijk Eyserbosweg... No way. :') Toen wat verkeerd gereden, daardoor Fromberg gemist. Keutenberg ging goed maar moest wel volle bak, Cauberg was een eitje (zelfs mensen ingehaald... :o), de Geulhemmerberg gemist (ben de Rijksweg blijven volgen, maar had even van die Rijksweg af gemoeten om die klim te pakken), Bemelerberg ging goed. Daarna ging langzaam het lichtje uit, mede ook door wat vocht tekort. Op de Wolfsberg schoot de kramp erin, daarna toch de Loorberg nog redelijk makkelijk kunnen volbrengen, maar daarna was ik het wel zat. Gulpenerberg gelaten voor wat hij was. Had ook nog Camerig mee kunnen pikken, maar had ik ook geen zin meer in...

Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.

Meer trainen dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 12-08-2011 18:16:13 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100648517
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:38 schreef marcodej het volgende:

Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.

En daar hebben we triple voor. :P
pi_100648699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:08 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

En daar hebben we triple voor. :P
Yep, bij een nieuwe fiets wordt het dus gewoon weer een triple. Op het vlakke gooi ik er nu weer een 39-binnenblad op.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100651106
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:58 schreef Pritt het volgende:

[..]

Crankstel gereinigd? Luie flikker, dat kun je best zelf :P

Mijn bestelling van cyclestore.co.uk is al binnen *O* DinsdagAVOND besteld en vandaag dus bezorgd, vanuit Engeland. Zo snel doen zelfs Nederlandse winkels het niet. Alle spullen met minimaal 50% korting en verzendkosten met 7 pond acceptabel. Geweldige winkel.
- verwijderd door admin - senk joe!
pi_100652998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Crankstel gereinigd? Luie flikker, dat kun je best zelf :P
Bedoel daarmee dat de trappers of hoe dat ook heet uit mijn frame gedraaid zijn en gereinigd zijn.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:31:58 #148
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_100653170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 17:22 schreef mrPanerai het volgende:
6 keer plat op 2 weken...'k werd het spuugzat...nu maar eens nieuwe bandjes gekocht misschien dat dat helpt; Continental GP4000 S.
Jij gaat niet meer vallen, indien wel, ben je een prutser:P
De GP's zijn top, je rijd niet lek, en kunt misschien wel 20% snellerder door een bocht heen dan een standaard band.
Succes:)

nb: ik werd er in de bochten altijd!! uitgereden, gps erop, klaar
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:34:25 #149
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100653308
Zijn die banden echt zoveel beter? Anders ga ik die komend voorjaar ook maar meteen op de nieuwe wielset slingeren die ik dan aan ga schaffen :)
pi_100654687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:31 schreef DakDuuf het volgende:

[..]

De GP's zijn top, je rijd niet lek, en kunt misschien wel 20% snellerder door een bocht heen dan een standaard band.

nb: ik werd er in de bochten altijd!! uitgereden, gps erop, klaar
:')

Jij gelooft ook in Sinterklaas?

Die bandjes zijn puik, maar ik geloof niet dat iemand in een blinde test het verschil merkt. Tussen de oren schilt het misschien wel die 20% waar jij over praat. In de portemonnaie zelfs meer! :+

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')