Net terug van een paar dagen Limburg en het is officieel: ik kan niet klimmen.
34x25 als lichtste verzet. Daar redde ik het wel mee, maar had een 28 achter wel prettig gevonden...

Alleen op de Eyserbosweg moeten lopen...
Ik ging bij Wahlwiller de finalelus van de AGR op (lus 3), net 10km gereden vanuit Vaals, nog koud, en direct de Kruisberg opgeknald, hartslag gelijk tot 200+, dat ging al maar net, korte afdaling en daarna gelijk Eyserbosweg... No way.

Toen wat verkeerd gereden, daardoor Fromberg gemist. Keutenberg ging goed maar moest wel volle bak, Cauberg was een eitje (zelfs mensen ingehaald...

), de Geulhemmerberg gemist (ben de Rijksweg blijven volgen, maar had even van die Rijksweg af gemoeten om die klim te pakken), Bemelerberg ging goed. Daarna ging langzaam het lichtje uit, mede ook door wat vocht tekort. Op de Wolfsberg schoot de kramp erin, daarna toch de Loorberg nog redelijk makkelijk kunnen volbrengen, maar daarna was ik het wel zat. Gulpenerberg gelaten voor wat hij was. Had ook nog Camerig mee kunnen pikken, maar had ik ook geen zin meer in...
Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen.
Meer trainen dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 12-08-2011 18:16:13 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé