pi_100602761
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:23 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Wat dat betreft kunnen we beter friesland verkopen aan Denemarken. Voor alle partijen het beste :P :*
Wat heb jij tegen de Denen? Dat land heeft wel mooi overal tent veldjes waar je als fietser gratis je tentje op mag zetten als je door het land fietst (voorlopige vakantie idee voor volgende zomer, als die tenminste niet weer zo driedubbel kut wordt)...zie ik in Friesland nog niet gebeuren!
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:50:41 #77
320219 Holenbeer
fietsende twentesupporter
pi_100603586
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen de Denen? Dat land heeft wel mooi overal tent veldjes waar je als fietser gratis je tentje op mag zetten als je door het land fietst (voorlopige vakantie idee voor volgende zomer, als die tenminste niet weer zo driedubbel kut wordt)...zie ik in Friesland nog niet gebeuren!
niets tegen Denen, maar aangezien het Fries en het Deens familie van elkaar zijn qua taal, lijkt mij Denemarken prima
pi_100603634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltje :)
Fries en Nederlands zijn aan elkaar verwant dus om nou te zeggen dat het 0,0 met elkaar te maken heeft.. :P
pi_100603802
* Oksel gaat morgen 2,5 week op fietsvakantie.

Morgen per fiets van Almelo naar Amersfoort, nachtje slapen, dan naar Ijmuiden. Boot naar New Castle, daar 2 weken rondfietsen. :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:55:21 #80
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100603843
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef Oksel het volgende:
[me=Oksel] gaat morgen 2,5 week op fietsvakantie.
[/me]

Morgen per fiets van Almelo naar Amersfoort, nachtje slapen, dan naar Ijmuiden. Boot naar New Castle, daar 2 weken rondfietsen. :)
Veel plezier :) :W
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
The Challenge - Tot streefgewicht: 5.5 kg
pi_100604126
Cool runnings O. Gingen julie nou in een tentje slapen of in hotels?
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
pi_100604342
Hostels :)
pi_100604997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog over dat diep zitten, ik merk dat als ik in de beugels zit dat ik te diep zit, ik merk een spanning in mijn bovenbenen en krachtverlies omdat ik niet fijn zit. Misschien kan een spacer helpen bij mijn stuur dan wordt ie wat hoger?

Ik moet nog even gaan meten of het kan idd met de ideale lijn met betrekking tot de as en het zadel. Ik heb nu ook een ander zadel en sinds dat zadel is dit probleem. Dat zadel heb ik overigens na de bikefitting erop gezet, dit is een testzadel.
Wat merk je als je zonder handen rijd? Mij lijkt het allemaal dat je een beetje teveel naar voor bent gekanteld (staat je zadel waterpas?). Zit je niet voor de trapas, in dat geval zadel wat naar achter.
En zoals ik al zei....als ge gewoon gaat zitten, wat zegt je gevoel dan van niet lekker zitten zonder ff helemaal aan wat voor meten dan ook te denken.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:04 schreef Oksel het volgende:
Hostels :)
Beste manier ook...tijd dat jeugdherbergen afgeleefde koten met ongedierte waren is gelukkig lang voorbij.
Twitter: @bosmansonline
pi_100606371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:19 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Wat merk je als je zonder handen rijd? Mij lijkt het allemaal dat je een beetje teveel naar voor bent gekanteld (staat je zadel waterpas?). Zit je niet voor de trapas, in dat geval zadel wat naar achter.
En zoals ik al zei....als ge gewoon gaat zitten, wat zegt je gevoel dan van niet lekker zitten zonder ff helemaal aan wat voor meten dan ook te denken.

[..]

Beste manier ook...tijd dat jeugdherbergen afgeleefde koten met ongedierte waren is gelukkig lang voorbij.
Prijzen zijn er dan ook naar. Toen ik pas geleden in Maastricht een nachtje stayok slaapzaal wou boeken bleek dat duurder te zijn dan een eigen kamer in een 3 sterren hotel :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:59:07 #85
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100606473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog over dat diep zitten, ik merk dat als ik in de beugels zit dat ik te diep zit, ik merk een spanning in mijn bovenbenen en krachtverlies omdat ik niet fijn zit. Misschien kan een spacer helpen bij mijn stuur dan wordt ie wat hoger?

Ik moet nog even gaan meten of het kan idd met de ideale lijn met betrekking tot de as en het zadel. Ik heb nu ook een ander zadel en sinds dat zadel is dit probleem. Dat zadel heb ik overigens na de bikefitting erop gezet, dit is een testzadel.
Klinkt alsof je zadel iets omlaag zou moeten of je stuur een ietsje omhoog.. Is de hoogte van de bovenkant van het zadel nog wel gelijk als met je oude zadel?
pi_100607328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:04 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik snap je zin niet helemaal, maar vind je dat je te diep naar voren zit?
misschien is je stuurpen wel wat te lang...
Eigenlijk wel erg dat je van een bikefitting terugkomt en je fiets niet goed staat natuurlijk.
maar met een setje imbussen kom je zelf al vrij ver.
Ik ben van mening dat het eerder gevoel balangrijker is dan exact meten.
Mwah, een bikefitting is eigenlijk ook niets meer dan een richtlijn. Genoeg mensen die het na de tijd nog iets bijstellen om de perfecte zit te krijgen. Uiteraard moet je niet alles gaan verdraaien, maar je mag er nog wel iets mee spelen.

Wisten jullie trouwens al dat Tom Boonen te laag zit op zijn fiets? Tommetje zijn zadel is ooit 2 cm naar beneden geschoven en tot op de dag van vandaag laat hij al zijn fietsen afstellen met een 2 cm te laag zadel. Puur persoonlijke voorkeur en gewenning.
pi_100607482
Ik had me ook laten opmeten en de fiets laten afstellen, maar toch voelde ik dat ik bij langere ritten als ik iets moeier werd meer met de knieën uiteen ging rijden. Ik heb mijn zadel 1.5cm omhoog gedaan en ik heb meer rendement en ga mijn knieën niet meer belasten omdat ik rechter op m'n pedalen blijf.
Twitter: @bosmansonline
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:35:52 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_100612460
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:24 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Mwah, een bikefitting is eigenlijk ook niets meer dan een richtlijn. Genoeg mensen die het na de tijd nog iets bijstellen om de perfecte zit te krijgen. Uiteraard moet je niet alles gaan verdraaien, maar je mag er nog wel iets mee spelen.

Wisten jullie trouwens al dat Tom Boonen te laag zit op zijn fiets? Tommetje zijn zadel is ooit 2 cm naar beneden geschoven en tot op de dag van vandaag laat hij al zijn fietsen afstellen met een 2 cm te laag zadel. Puur persoonlijke voorkeur en gewenning.
2cm is wel veel, sprinters zitten meestal wat lager toch?
pi_100613387
Zo, vanmiddag ff lekker stuk tegen de wind in lopen stoempen.
Terugweg was ook leuk, tegen de 50 per uur met wind mee :)
pi_100620872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk.
Alleen tijdens het klimmen viel mijn snelheid tot onder de 10 kmh op de snippendaalseweg.
Hebben andere renners die daar fietsen ook zo'n lage snelheid of moet ik daar meer gaan trainen.
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehad :+ . Het kan dus wel, als je er zin an hebt. Normaal rijdt ik rustiger, anders zit ik die laatste kilometers niet zo lekker...
Trainen werkt vast wel, maar je moet ook soms net je dag hebben merk ik bij mezelf.
pi_100621508
Narcotical, marcodej
Nog bedankt voor dit fantastische filmpje:

[ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 11-08-2011 22:53:56 ]
Dosis sola venenum facit
2772km gefietst 566km hardgelopen
"Die Einen hör' ich sagen Ich sei der alte nicht mehr. Und wieder Andere sich beklagen Dass ich noch der alte wär'"
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:51:21 #92
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100622295
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:36 schreef No-P het volgende:
Narcotical, (geloof ik).
Nog bedankt voor dit fantastische filmpje:
Ik kan me niks herrineren, maar graag gedaan :P :P
pi_100622467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:51 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik kan me niks herrineren, maar graag gedaan :P :P
Hersteld.

Bah balen van dit rotweer.
Dosis sola venenum facit
2772km gefietst 566km hardgelopen
"Die Einen hör' ich sagen Ich sei der alte nicht mehr. Und wieder Andere sich beklagen Dass ich noch der alte wär'"
pi_100623916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is heel veel. Ik had op een gegeven moment last van een dikke/krakende achillespees, een soort beginnende ontsteking die een maand of drie aangehouden heeft en telkens erger werd na het fietsen. Dat heb ik toen opgelost door het zadel lager te zetten: 2mm.
- verwijderd door admin - senk joe!
pi_100624058
Over soignee gesproken, ik heb een nieuw shirtje besteld, Nalini Guava. 70% korting bij cyclestore :) Daarom heb ik er gelijk twee besteld O-) Hopelijk kan ik die race fit hebben met mijn postuur :X Ik wil volgend fietsjaar toch wel een kilo of 10 lichter zijn eigenlijk, anders kom ik nooit fatsoenlijk een berg op.
- verwijderd door admin - senk joe!
pi_100624454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:35 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik vond het een frappant verhaal. Zeker omdat ze er pas later achter kwamen bij het nameten van de fiets.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Is heel veel. Ik had op een gegeven moment last van een dikke/krakende achillespees, een soort beginnende ontsteking die een maand of drie aangehouden heeft en telkens erger werd na het fietsen. Dat heb ik toen opgelost door het zadel lager te zetten: 2mm.
Wat een beetje pielen wel niet op kan lossen!
pi_100625028
Vanmiddag een regen bodywarmer gekocht van Castelli. Wat zijn die goede regenjasjes duur zeg. Allemaal rond de 100 euro. Die van Castelli was 90. Achterkant is open met gaas waardoor het niet te warm wordt en ook te gebruiken om koude wind op de borst tegen te houden als windjack

Wel weer Soigne!
Dhr. Pr. P.A. Troon
pi_100625051
Foutje
Dhr. Pr. P.A. Troon
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:03:23 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_100630995
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Meneer komt terug van 4 weken in de tropen, met je billen bloot melk uit een kokosnoot, en dan meteen al wensen voor een Hollandse zomer? :P
Ik heb tot mijn vakantie iedere week kunnen fietsen, dus een aanname dat dat na mijn vakantie ook mogelijk zou moeten zijn lijkt plausibel. Echter is er tot nu toe weinig van terecht gekomen, één keer 45 km 3 uur na aankomst op Schiphol.... :P
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:05:20 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_100631011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:28 schreef eentwee het volgende:
Over soignee gesproken, ik heb een nieuw shirtje besteld, Nalini Guava. 70% korting bij cyclestore :) Daarom heb ik er gelijk twee besteld O-) Hopelijk kan ik die race fit hebben met mijn postuur :X Ik wil volgend fietsjaar toch wel een kilo of 10 lichter zijn eigenlijk, anders kom ik nooit fatsoenlijk een berg op.
Misschien heb ik je postuur compleet verkeerd ingeschat tijdens de meeting, maar als jij 10 kilo afvalt blijft er weinig meer over... Vergeet niet dat er ook spierkracht voor in de plaats moet komen

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')