abonnement Unibet Coolblue
pi_100540935
De dreumesjes:

23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
pi_100541101
Goedemorgen allemaal!

't Wordt een beetje saai. Ik heb alleen maar positieve berichten over mijn ontzéttend goedgehumeurde meisje. Echt, ik heb geen tv meer nodig en ook geen ander entertainment. Zolang Isabeau wakker is hoef ik me geen seconde te vervelen en lach ik me helemaal suf.

B: Isabeau, wil je een broodje eten?
I: Ja!
B: Alsjeblieft, hier is je broodje
I: Nee papa, even wasten!
B: wat is er?
I: Slabje!

of, elke dag vaste prik na de maaltijd:

I: Isabeau lekker toetje eten!
ik: Ja, mama gaat een toetje voor je pakken
I: Isabeau zelf sabbelen!

(echt hoe ze bij dat sabbelen komt? :? )

En sinds ongeveer een week heeft ze iets nieuws. Ineens eindigen heel veel (werk)woorden als volgt:

werken = wekkelen
varken= vakkelen
vork = vokkelen
vliegen = vliegelen
etc..
pi_100541280
Florian zegt dag! Tegen alles :D stofzuiger opbergen, dag. Leander loopt een meter weg, dag! De hele dag :D
pi_100541319
Wat is dat kletsen leuk Sorbo! Fijn dat ze zo goedgehumeurd is.

Wij gaan zo weer naar de logopediste. Alleen Amy is ineens helemaal niet fit, snotterig en mopperig. Al was dat mopperig al sinds vorige week. Ik hoop dat dit de laatste keer logopedist is, het eten gaat zo goed tegenwoordig :Y

En 's avonds zegt Florian dan Dag dag? :P
pi_100541394
Solagratia, welkom met je amy!
Hoe is het met haar? Ik las in je fotospammetje dat ze in het ziekenhuis had gelegen...
Gaat het nu weer goed met haar?

Isabeau die mama entertaint, das handig!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:56:14 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100541880
Freecell, hij kletst weer wat *O*

Ik heb de halve nacht doorgebracht op het matras op Nathan's kamer. Ik heb er veel van geleerd, o.a. als Nathan een beetje wakker wordt, gaat hij in bed zitten, zoekt zn speen op, gooit em uit bed, gaat vervolgens staan en dan huilen "mama mijn speen ligt niet meer in mn bed". Kortom, hij kan de boom in, ik heb hem gewoon steeds eventjes laten huilen, dan weer neerleggen en zelf weer op mn matras gaan liggen. Na een tijdje snapte hij de hint en heeft ie geslapen tot kwart voor 7, omdat ik al met al al gauw 2 uur wakker was vannacht (en Nathan ook) hebben we nog weer geslapen van 7 tot kwart voor 9! Ondanks vannacht voel ik me dus best fit *O* .
Ik denk dat we het te gezellig hebben gemaakt voor Nathan 's nachts, hij maakt er nu een beetje misbruik van.

Sorbo wat een gesprekken al zeg!
pi_100542037
Haha Pessie, het is een Doerakje ;)

Hij kletst inderdaad weer wat, er komen ook nieuwe woordjes bij :) Iets wat klinkt als 'koek' (ja, 90% van zijn woorden gaat over eten :D )

Solagratia :D Ja! Als ik vraag: wil je naar bed en hij is moe, dan loopt hij naar de deur en zegt 'dag!'
Als hij niet moe is, rent hij de kamer in en gaat fanatiek spelen :D En 's avonds ook, loop ik zijn kamer uit, hoor ik nog 'dag!'
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:05:38 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100542134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:02 schreef freecell het volgende:
Haha Pessie, het is een Doerakje ;)

Hij kletst inderdaad weer wat, er komen ook nieuwe woordjes bij :) Iets wat klinkt als 'koek' (ja, 90% van zijn woorden gaat over eten :D )

Solagratia :D Ja! Als ik vraag: wil je naar bed en hij is moe, dan loopt hij naar de deur en zegt 'dag!'
Als hij niet moe is, rent hij de kamer in en gaat fanatiek spelen :D En 's avonds ook, loop ik zijn kamer uit, hoor ik nog 'dag!'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt zich dus weer wat beter te voelen!
Hij houdt gewoon van eten! Wordt een goede kok :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:09:54 #9
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100542253
Isabeau, heerlijke kwebbel O+


Pessie _O-
Rienk deed dat ook :Y
Die smeet zn inboedel buiten bed en dan piepen dat ie alles kwijt was :')
Het is een fase, want ik ging steeds langzamer naar boven. Die had het op een gegeven moment ook wel door :P


Hij heeft nu iets nieuws. Ergens (zacht) (vanaf) vallen, kijken of we dat wel zien en zo ja *huilen*!
Ik ga er niet al te hard op in. Soms valt hij serieus en krijgt hij wel gewoon een kus, maar jee zeg, aan aanstellerietus doen we niet hoor :N

En hij komt me nu even melden dat de teletubbies er op is O+
"teties!! *O* "

En hij zegt "Hoi" en dan echt zo: Hoij met klinkende 'ie' Lastig om te beschrijven! :o
En doeg en doei doei.

En hij kan echt kusjes geven O+

En hij krijgt een mening. Want meneer heeft over zijn trui en tuinbroek zn favoriete vest, want die heeft een rits en ritsen zijn de bom O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:13:47 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100542360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:09 schreef Vlindur het volgende:
Pessie _O-
Rienk deed dat ook :Y
Die smeet zn inboedel buiten bed en dan piepen dat ie alles kwijt was :')
Het is een fase, want ik ging steeds langzamer naar boven. Die had het op een gegeven moment ook wel door :P

En hij komt me nu even melden dat de teletubbies er op is O+
"teties!! *O* "
Ik heb midden in de nacht ergens een speenkoord vandaan gevist die niet rond zn nek kan en daarmee zn speen aan een vrij zware knuffel vastgebonden. Die kreeg hij niet uit bed, had ie wel iets nieuws om boos over te worden :')

En ik hoor hier net "ohooh" (echo) "ohh" :')
pi_100542371
Koffie klinkt goed :+
pi_100545869
Och jee, mignonne, alleen al de gedachte aan taaislijmziekte is vreselijk. En dan al die onderzoeken bij je meisje. Dat is waar je haar aanvankelijk tegen wilde beschermen. Wat Poppedein al zegt: ze is oud genoeg om het bewust mee te maken maar niet oud genoeg om het haar echt uit te kunnen leggen. Het is voor haar eigen bestwil natuurlijk en het zal ook veel rust geven om te weten dat je al het mogelijke doet en dat ze niet iets naars heeft. Een :* voor jullie.

Pessie, verhelderend hè, je kind een tijdje observeren? :D Het is heel herkenbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100546119
Oh en Sorbo, ik vind het heerlijk om te lezen hoe het bij jullie gaat. Wat is het fijn als de dreumesjes lekker in hun vel zitten, hè? Soms besef ik dan ook ineens hoe turbulent die eerste paar jaar voor zo'n uk zijn, met al die mentale en fysieke ontwikkelingen, de ziektes en het doorkomen van de tandjes...

Ik geniet hier ook met volle teugen. Ivan wordt de laatste tijd een half uur eerder wakker dan we van hem gewend zijn en dan nemen we hem nog even in bed. Heerlijk, zo'n ochtendlijke knuffelsessie. Vanochtend was Lena ook toevallig vroeg wakker en hadden we een vol bed. Ik houd van die momenten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100547426
Eten ging toch niet zo goed als ik dacht. Amy kauwt niet echt maar plet en sabbelt meer. Zo krijgt ze het ook binnen, maar de bedoeling is dat ze echt gaat kauwen. Kauwen jullie dreumesjes alles? Dus nu hebben we weer een uitgebreide instructie meegekregen.
- voor het ontbijt en voor het middageten eerst een rijstewafel met beleg (ipv brood, zo heeft ze toch een kauwmoment. beleg is voor de smaakontwikkeling) Deze moet ik dan in de wangzak stoppen, ze mag het niet zelf doen.
- Fruit prakken en raspen zodat ze ook brij leert eten, dat is moeilijker dan hele stukken of glad gepureerd.
- bij het eten van de pap eerst een paar slokjes pap uit een bekertje zodat ze uit een beker leert drinken. De rest van de melk en het drinken mag uit de fles/rietjesbeker.

Ik vind het alleen heel lastig hoeveel eten ik Amy moet geven. Wanneer ze genoeg calorieen binnen krijgt. Maar goed ze groeit goed, dus dan krijgt ze wel genoeg binnen neem ik aan.

@ Karin, Amy groeide vanaf 8 weken al niet meer goed. Constant extra wegen bij cb en op een gegeven moment stopte ze met groeien. Ze spuugde ook veel, drinken ging niet goed. Toen is ze 8 dagen opgenomen om te kijken wat er was, bleek koemelkallergie. Sinds mei houden we ook een glutenvrij dieet want door de gluten verloor ze haar eetlust. Eten is hier dus een issue :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:54:32 #15
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100547625
Nathan kauwt met vlagen :') . Als hij brood weigert en hij bij het avondeten dus ontzettende honger heeft schuift hij alles naar binnen (en vervolgens een kokhalzende dreumes aan tafel). Als hij gewoon honger heeft kauwt hij wel.

Wat betreft genoeg, ik geef Nathan ook gewoon eten en ik kijk wanneer hij genoeg heeft gehad, hij geeft dat ook goed aan (schud nee en duwt zn bord weg). Als we pasta pesto eten dan hou ik het beter bij, daar kan hij namelijk meer van eten dan ik en dat vind ik veel te veel van het goede.

Nathan weigert glad gepureerd te eten, het enige brij-achtige dat hij eet is olvarit peuter menu.
pi_100547840
Nou, dat goed kauwen heeft hier ook wel een tijd geduurd, Sola! Ik herinner me het maken van onderstaande foto nog levendig. Ivan was hier 16 maanden oud en propte toen nog steeds alle druiven in zijn mond en slikte ze door na minimale kauwinspanning. Het valt me de laatste tijd op dat hij heel goed kauwt, maar dat is naar mijn indruk iets van de laatste maanden.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100548168
Haha wat een foto Claudia :D Hij zit echt te kijken hoe hij dat zo snel mogelijk kan wegwerken.

Ik dacht dus ook al dat (jonge) dreumesjes niet alles kauwen. Amy is dus niet zo slecht met eten als het lijkt. Maar omdat we bij de logpediste lopen, is het gelijk een 'ding' dat ze voornamelijk plet en sabbelt. Maar goed oefenmomenten met kauwen zijn nooit weg natuurlijk!

Pessie, met avondeten dan geef ik haar tot ze genoeg heeft. Maar voor de rest krijgt ze voornamelijk rijstebloempap, rijstewafels en fruit. Dus dan vind ik het lastig om te zien of ze wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik ben nu veel met tussendoortjes aan het variëren en extra geven, maar dan heb ik veel meer dan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes.
pi_100548319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:09 schreef Solagratia het volgende:
Ik dacht dus ook al dat (jonge) dreumesjes niet alles kauwen. Amy is dus niet zo slecht met eten als het lijkt. Maar omdat we bij de logpediste lopen, is het gelijk een 'ding' dat ze voornamelijk plet en sabbelt. Maar goed oefenmomenten met kauwen zijn nooit weg natuurlijk!
Ja, alles wordt onder een vergrootglas gelegd nu. Dat gebeurde ook met Lena toen ze net geboren was en in het ziekenhuis lag, alles werd geproblematiseerd terwijl veel dingen bij een ander kind niet op zouden vallen.

Het is op zich niet slecht om er iets mee te doen, lijkt me, maar voor jezelf is het wel fijn om in je achterhoofd te houden dat het niet abnormaal is. Of Ivan moet abnormaal geweest zijn, dat kan ook natuurlijk. :+ Ik heb me er wel eens een beetje zorgen om gemaakt.

Grappig trouwens om te lezen dat geprakt en geraspt voedsel moeilijker zou zijn om te eten dan hele stukken.

Oh, en wat fijn dat ze nu goed groeit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100548926
Mignonne, wat heftig :o Ik schrik er echt van dat er ook aan CF gedacht wordt. Ik hoop met iedereen mee dat dat er niet uitkomt.
Hopelijk treft ze vrijdag en volgende week een hele lieve verpleegkundige/ arts en vallen de testen A mee :*

Mrien, wat heftig dat jullie mannetje dezelfde test moet ondergaan. Is dat bij hem omdat hij vaak luchtweginfecties heeft? Ik duim heel hard dat er niets aan de hand is :*

Solagratia, wat rot dat jullie zo met eten bezig moeten zijn. Koemelkallergie is lastig, maar glutenallergie helemaal lijkt me.
Ik weet eigenlijk niet wanneer Niels goed ging kauwen, hij eet al wel heel lang gewoon rauwe partjes appel.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:18 schreef Sorbootje het volgende:
werken = wekkelen
varken= vakkelen
vork = vokkelen
vliegen = vliegelen
etc..
Oh, dit is wel heel herkenbaar!
Bijvoorbeeld grasmaaieren (of grassen :D), net als dat het ww van neusspray een tijdje neuzen was

Niels zegt trouwens sinds een week ofzo "leuke dag" O+! En ik heb geen idee waar hij dat opgepikt heeft.

En gaat "buiten pelen" volgens Niels O+

Niels' eerste kinderpraatje!

Ik vind dat we in een stomme straat wonen :( Net gingen Niels en ik bij twee moeders zitten in het speeltuintje zitten en binnen een minuut vroeg de een aan de ander of ze mee ging een blokje lopen. Gelukkig was er nog een buurmeisje van 3 jaar op het pleintje en daar heeft Niels toen een tijdje samen mee gespeeld O+ Ze reden allebei op hun loopauto rond.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:44:52 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100549444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:30 schreef Twinkly het volgende:

Ik vind dat we in een stomme straat wonen :( Net gingen Niels en ik bij twee moeders zitten in het speeltuintje zitten en binnen een minuut vroeg de een aan de ander of ze mee ging een blokje lopen. Gelukkig was er nog een buurmeisje van 3 jaar op het pleintje en daar heeft Niels toen een tijdje samen mee gespeeld O+ Ze reden allebei op hun loopauto rond.
Wij wonen in een leuke straat. Kom je hier wonen? O+
pi_100549481
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Wij wonen in een leuke straat. Kom je hier wonen? O+
Ik wist dat je dat zou zeggen :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 10 augustus 2011 @ 13:47:47 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100549566
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik wist dat je dat zou zeggen :P
Ik ben ook zo voorspelbaar :S
pi_100550000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat goed kauwen heeft hier ook wel een tijd geduurd, Sola! Ik herinner me het maken van onderstaande foto nog levendig. Ivan was hier 16 maanden oud en propte toen nog steeds alle druiven in zijn mond en slikte ze door na minimale kauwinspanning. Het valt me de laatste tijd op dat hij heel goed kauwt, maar dat is naar mijn indruk iets van de laatste maanden.

[ afbeelding ]
Oh dat was toen Isabeau en ik bij je waren! Was zo gezellig! <3

Ivan rocks!
pi_100550152
Mignonne, ik duim natuurlijk met de rest mee dat het geen CF is.... Hopelijk kunnen ze haar bij de onderzoeken goed begeleiden, zo sneu voor je meissie...

Hihi Ivan met z'n druif. Ik zie zo Dyon voor me, die propt ook zo een druif in z'n mond.
pi_100550370
Noh, wat jammer twinkly!
Ik geloof dat wij wel in een leuke buurt wonen (we wonen er nog maar net)
Er komen soms meiden uit de straat aan de deur om te vragen of "ze" mogen spelen.
Meike mag dan wel spelen van mij, maar ik wil lars nog niet uit mijn zicht hebben.
Dat vinden die meiden altijd wel jammer, want ze vinden lars helemaal het einde (en andersom) maar ik vind hem echt nog te klein daarvoor. Gelukkig komen ze ook weleens bij ons achter het huis om met lars te ouwehoeren.

Sola, lastig he, die allergieen! Lars heeft ook kma, al lijkt hij er steeds wat meer overheen te groeien, hopelijk is dat met amy ook zo! En gluten...oeh dat lijkt me een lastige.
Zwz is het niet leuk dat eten zo beladen is, je moet altijd maar weer afwachten hoe de reactie is...
En wb dat sabbelen op eten, bij ons op het kdv hebben we ook een meisje wat dat doet....brood in haar mond week maken en het dan vervolgens uitspugen, heel ranzig. Ook zo'n iel poppetje....
We vragen ons af of ze wel goed kan slikken, bijv door een te dikke amandel.

O en wb druiven, die doe ik altijd in de lengte doormidden, het schijnen nogal lastige dingen te zijn om uit een luchtpijp te krijgen. Tip van een verpleegkundige op cursus kinderehbo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100550541
Volgens mij vinden ze mij raar en te beschermend. Want Niels mag dus ook niet alleen naar het pleintje hierachter terwijl een buurmeisje dat al mocht met 1,5 jaar.

Niels eet pitloze druiven nu zonder dat ze doormidden gesneden zijn, maar ik weet niet meer wanneer ik ermee gestopt ben ze doormidden te snijden. Ja, toen hij stopte met druiven af te kauwen en weer uit te spugen, maar wanneer dat was?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100550645
Ik snij ze voor meike ook nog steeds door, better safe then sorry

En beschermend....tja ieder zijn ding....
Waar wij eerder woonden lag ons huis naast een paadje wat uitkwam op de straat, en een jochie net zo oud als meike racete er altijd in zijn uppie toen hij nog heel klein was, echt, hoe vaak ik die wel niet bijna heb zien verongelukken....
Nee, dan maar een beetje beschermend
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:16:59 #28
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100550732
hoi hoi,

hier hebben we een slechte groente en fruit eter. En daar baal ik eigenlijk wel een beetje van, ben zelf echt een konijn namelijk ;) Fruit wil ze alleen knijpfruitjes of potjes, behalve banaan, dat wil ze nog wel zo eten, de rest gewoon echt niet.
Groenten gaan er ook maar weinig in, baal ik echt wel van, want het is zo goed voor d'r. We geven nu eerst de groenten, daarna aardappelen, die wil ze wel, en dan pas vlees of vis. Dat laatste gaat als een gek maar de rest echt niet. En ik kan het 'r echt niet dwingen.
Ze kauwt sommige dingen ook echt wel goed, tijdens onze vakantie in Frankrijk moest ze wel met het stokbrood dus dat gaat nu wel,

Tegenwoordig geven we sojatoetjes en die vindt ze echt heel lekker. Ze krijgt daarbij nog 3 * melk, 's ochtends 180/6 met pap, 's middags 120/4 en om 19.00 uur 180/6. Is dat, samen met een beetje vla of joghurt, dan niet erg veel?
pi_100550755
Hier ook altijd pitloze druiven, Dyon eet die pitjes sowieso niet op ;)

Hier zou ik Dyon ook nog niet alleen naar buiten laten gaan. Kyllian was een jaartje of 3 toen hij wel bij het speeltuintje (en met meerdere kinderen) alleen mocht spelen.
Dyon loopt natuurlijk wel z'n broer achterna. Meestal blijft ik er dan bij, maar soms zitten ze samen hier achter op het grasveld bij een zandbergje te spelen. Dat is echt naar 2 meter van ons tuin vandaan en dan spiek ik ook wel continu.
pi_100550783
Alle paadjes naar ons pleintje komen ook uit op de straat (aan twee kanten zelfs een hele drukke straat). Maar die ouders leggen de verantwoordelijkheid bij oudere meisjes. Dat buurmeisje is al een keer ontsnapt, ze werd gevonden bij de supermarkt een eind verderop :X
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100550822
Becky, toch wel grappig dat ze al op zo'n jonge leeftijd hun voorkeuren voor eten hebben he. Wel jammer dat ze niet van fruit houdt, want het is zo lekker!
Dyon is echt dol op fruit, op het moment vooral druiven en nectarines.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:22:03 #32
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100550904

Mijn dansende dochter! Ze wordt echt zo groot, ze zwaait naar iedereen gedag en zegt dan 'daaaaa'. Ze helpt mee de tafel dekken en de vaatwasser inruimen....waar is mijn kleine muppie nou??
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:25:44 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100551030
Meimeltje, ik krijg er echt niets in wat niet gepureerd is. Terwijl ze op het kdv wel gewoon stukken fruit eet. Het is ook gewoon een verwend mormel ;) dat weet ik ook wel maar toch.... ik doe 1 ding echt tegen haar zin in en dat is tanden poetsen.

Ze heeft ook een enorme voor keur voor kleding. Ik ben fan van zwart maar dat krijg ik met pijn en moeite bij haar aan, wordt ze helemaal hysterisch haha . En rokjes wil ze ook niet meer aan, maar das dan pech.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:29:33 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100551174
ze heeft trouwens nog iets, kleine klauterkabouter dat het is, we hebben deze stoelen:

en ze klimt iedere keer tussen de stoelpoten (als je ze zo kan noemen) door en zit regelmatig vast....
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:38:27 #35
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100551502
Mignonne heel, heel veel sterkte! Wat zal het wachten vreselijk zijn! Dikke :*!

Noortje lekker aan het dansen meis? O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:39:32 #36
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100551549
oh mignonne, heel veel sterkte en succes. laten we allemaal hopen dat het goed is.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:52:25 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100552130
Becky, vastzitten in de stoel :D ik zie het zo voor me :D

Karin, heeft Lars alleen nog KMA? Het was toch eerst een heleboel? Of ben ik nu in de war met iemand anders?

Qua eten, Aviva eet fruit. Dat is al :) thuis eet ze geen brood, geen groente, bijna geen aardappel. Wel ontbijt, zalm, pasta, soepstengel, zoiets. En ze drinkt nog bij mij, dus ze krijgt alles wel binnen. En die bolle wangen wijzen er ook op dat het wel goed zit. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100552317
Dansende Noortje, lief!

Dyon eet gelukkig wel aardig de laatste tijd :) Hij wilde 's ochtends nooit brood, totdat we hem 's avonds voor het slapen een half flesje minder melk gaven. Ik stond echt versteld dat er zo een boterham in ging de ochtend erna. Ook krijgt hij pas nadat we beneden zijn en hij zn boterham heeft z'n beker met melk. Gelukkig dus alleen nog maar een flesje voor het slapen gaan.
pi_100553271
Davinia, Lars heeft KMA, en in het begin kon hij tegen een heleboel dingen niet, hij verdroeg 3 soorten groente, en 2 soorten fruit.
Maar dat gaat nu heel goed, fruit gaat er allemaal wel in, groente helaas niet, maar niet omdat hij er niet tegen kan, maar omdat hij er echt van gruwelt.
Bijkbaar wordt die smaak zo gevormd in het eerste jaar ofzo. Hij is echt dol op eten, maar als hij bietjes ofzo proeft...echt dan kokhalst hij het uit.

Gelukkig gaat het supergoed met Lars verder! De KMA is ook al bijna over! We moeten nog een beetje oppassen, dat wel, hij drinkt ook nog pepti, maar koekjes oid waar wat melk inzit gaat nu wel goed!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100553623
Smaakontwikkeling is ongeveer tot 13 maanden, daarom moeten wij nu heel veel smaken aanbieden en ook als ze het niet wil, toch aandringen. Want daarna gaan ze zelf bepalen wat ze willen eten, volgens de logopediste.
pi_100553907
Toen we met Lars begonnen met fruit en groente at hij echt alles met smaak op, maar kreeg hij van de meeste dingen heel veel last, en moesten we er weer mee stoppen.
Er zijn toen een paar groentes overgebleven waar hij tegen kon, boontjes, bloemkool en broccoli. We hebben nog spinazie en sla kunnen toevoegen, maar andere dingen wil hij echt niet hebben.
Hij valt er heel enthousiast op aan, maar proeft hij wat het is dan gaat hij zowat over zijn nek.

Maar, zolang hij wel goed at in het fruit dan was het niet zo'n probleem volgens de dietiste
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100554981
Lastig zeg Karin! Amy vindt veel lekker gelukkig, dus nu veel verschillende smaken aanbieden. Kan je het niet eerst met appelmoes ofzo aanbieden? En dan steeds wat minder appelmoes? Lijkt me echt heel smerig, maar wie weet werkt het.
pi_100555482
;) Hier nog een meisje gek op druifjes....
Pitloze en nog door de midden... Dan schraapt ze ze soms uit met haar ene tandje ;)
Geeft ook zo'n leuke luiers.. al die druifschilletjes!

Ze eet sowieso als een bouwvakker, dus hier geen bordjes of bakjes binnen handbereik ;) dan propt ze haar hele wangen vol...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100555742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:58 schreef Solagratia het volgende:
Lastig zeg Karin! Amy vindt veel lekker gelukkig, dus nu veel verschillende smaken aanbieden. Kan je het niet eerst met appelmoes ofzo aanbieden? En dan steeds wat minder appelmoes? Lijkt me echt heel smerig, maar wie weet werkt het.
Nopes, werkt ook niet
Maakt uit niet uit verder, het is soms een beetje lastig, want dan moet ik voor Lars steeds wat anders maken. Lang leve bonduelle, die heeft van die zakken groente die in de diepvries kunnen, kan ik gewoon een beetje van pakken. En het hoeft niet zo lang te koken, bloemkool bijv 10 minuutjes
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100556090
Isabeau is een rare met eten. Laatst aten we mexicaans, wilde ze níks van hebben. Behalve de Jalapenopepers van mijn bord! Echt stuk voor stuk moest en zou ze ze opeten en ze vertrok geen spier. En ik vond ze scherp (en ik kan véél hebben).

Gisteren had ik aardappeltjes (krieltjes), 'lokkoli' en vis. Ik dacht dat ze op de vis aan zou vallen, maar ze at eerst haar eigen en toen mijn broccoli volledig op. Daarna de helft van de vis en toen vond ze het wel genoeg. Ze bleef maar: "Nogge lokkoli!" roepen. Gekke Truus. Maar als ik vandaag hetzelfde zou aanbieden wil ze waarschijnlijk alleen de aardappeltjes. Ach door de bank genomen eet ze gewoon best goed. Niet meer zoals toen ze een jaar was ofzo, maar lang niet slecht.
pi_100556163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Nopes, werkt ook niet
Maakt uit niet uit verder, het is soms een beetje lastig, want dan moet ik voor Lars steeds wat anders maken. Lang leve bonduelle, die heeft van die zakken groente die in de diepvries kunnen, kan ik gewoon een beetje van pakken. En het hoeft niet zo lang te koken, bloemkool bijv 10 minuutjes
Die zakken gebruik ik ook inderdaad, voor als wij iets eten wat Amy niet mag. Makkelijk :Y
pi_100556711
hey dames ;) kom ook ff weer uit de lurkmodus :D
Hoogzwanger zijn en dreumes pffffffffffff, vooral als ze heul soms in de draakmodus is... (vooral tijdens het luier verschonen wil dit nog wel eens het geval zijn.... pffffffffff (voeg nog maar wat fffffff's toe ;))...

maar wilde ook ff melden dat wij eettechnisch ook wat positieve veranderingen hebben; Evie wilde op een gegeven moment persee alleen nog maar potjes eten; en heeft echt een poos, alle andere avondeten geweigerd. ik had daar best moeite mee, want ondanks dat ze wel vaak het hele potje leeg at; voelde het niet goed... We zijn zo'n 3 weken geleden ineens cold turkey gestopt met de potjes; en mijn meisje heeft een gewoon plat bord gekregen, en krijgt nu hetzelfde eten als wij eten, zelfde gepresenteerd, met eigen vork en lepel...
EN nu eet ze ineens wel goed mee!! het gaat de ene dag beter dan de andere, maar ze eet wel! en ze doet het grootste deel zelf, keurig met een vorkje of een lepeltje...
en ik ben zo trots!! en zo blij dat ze toch ineens vers mee eet. Van de week ging bijvoorbeld de bami en kip tandoori echt fantastisch :D Aardappels, groente, vlees, is hier meer vlees... en iets aardappel en 2 happen groenten ;) maar dat komt ook vast nog wel goed....

en omdat ik vond dat Evie nu toch wel een grote dreumes is, hebben we ook de ochtendpap in fles vervangen voor brood. En ook dat gaat zonder mopperen goed; meeste ochtenden zelfs 2 plakjes!!
zo fijn zulke ontwikkelingen :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100557473
De combi kleintje en dreumes is bij tijd en wijle ook best zwaar kom ik achter. Maar...vandaag gaat het goed, dus even tijd voor hier.
Driekus is eigenlijk haast geen dreumes meer, hij wordt zo groot. Hij kletst de oren van je kop, dagelijks zijn er nieuwe woorden bij. Dat is handig, want daardoor kan ie gewoon vragen wat hij wil. En hij begint eigen teksten te maken op liedjes. Zo grappig.
Hij groeit ook letterlijk ineens weer heel erg, hij gaat de hoogte in.

Wel typisch, we zijn nu een weekje gestopt met de puf (die was bijna op en dan is het een goed moment om eens even te kijken of ie zonder kan) die zijn longen beschermt. En wat zie ik vandaag: waterpokken! Die heersen echt letterlijk al maanden op het kdv, hij heeft verschillende keren kindjes met de pokken gezien en mee gespeelt, ook buiten het kdv. En nu ineens heeft ie ze. En het wordt overgebracht via hoesten...ik vind het bijna te toevallig.

Eten gaat hier soms prima, soms minder. Ik was gisteren op het kdv voor de intake van Tienus en toen vertelde de leidsters van Driekus dat ze em daar moeten afremmen in eten. Hij vindt fruit en boterhammen gewoon veel lekkerder dan warm eten (en zijn mama kan em daarin eigenlijk alleen maar gelijk geven).

Het fijnste van al vind ik dat hij nu ook weer knuffelig en aanhankelijk is naar mij toe, dat was hij in de zwangerschap echt kwijt en nu is het weer terug. Hij is sowieso aanhankelijker geworden sinds de komst van Tienus. Kortom, wij genieten hier.

Mignonne, wat vervelend dat ze nou weer allemaal onderzoeken moet. En CF, dat wil je niet eens horen...succes met eerst de onderzoeken en dan het afwachten op de uitslag.

[ Bericht 5% gewijzigd door mefke79 op 10-08-2011 20:07:51 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:14:29 #49
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100570214
Thomas had vandaag visite van zijn nieuwe buurjongetje. In het begin was die natuurlijk héél eng en moest Thomas bij mama op schoot wegkruipen, maar na een kwartiertje de kat uit de boom kijken hebben ze lekker samen gespeeld. Thomas ging ook druifjes (volgens Thomas waren het aardbeien ;) ) plukken voor de buurvrouw. Helaas waren ze nog hartstikke zuur, maar hij was er zo lekker druk mee.

Genietdagje O+

Het eten gaat hier heel langzaam aan beter. Sinds vorige week eet Thomas gebakken aardappeltjes, dat maakt het met de pot mee-eten weer een stukje makkelijker. En laatst heeft hij bijna een hele loempia gegeten, inclusief taugé en andere groentes die erin zaten.
We vragen hem nu regelmatig om iets te proeven dat hij nog niet (of niet meer) lust. Dan juichen we al bij de kleine stapjes, vastpakken, even in de mond steken. Bij boontjes is hij nu zo ver dat hij een hapje neemt, maar dit nog wel uitspuugt later. Maarja, dan heeft hij het wel even geproefd denk ik dan.
Thomas heeft trouwens vaak een hekel aan dingen die door elkaar zitten. Je kunt twee dingen pakken die hij graag eet, maar als je ze dan door elkaar doet wordt het niet gegeten.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100575182
Mignonne, ik lees het nu pas... Kan me voorstellen dat je van de week eerst eens moest laten bezinken, dat is niet zomaar iets wat er op jullie bord neergelegd word.
Fijn te lezen dat jullie een lieve en doortastende ka hebben.
Ik hoop ook dat er wat uitkomt, maar wel iets wat aangepakt kan worden en waar "normaal"mee geleefd kan worden.
Ik duim voor jullie :*
En dat de de onderzoeken fijn doorkomt!

Over nuchter zijn en onderzoeken, wij staan nog steeds versteld hoelang Roy het goed trok, hij heeft zich uitermate goed vermaakt met speelgoed en afleiding die wij hem boden, en geen kijk gegeven.
Hier mocht er toen ook geen water gedronken worden.
Daarna overgens wist hij niet hoe snel hij zijn fles melk leeg moest drinken.

Mrien bij jullie ook spannende tijden, ook hier word er aan jullie gedacht!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100586734
Mignonne, wat heftig dat ze misschien taaislijmziekte heeft, laten we heel hard hopen van niet!!
Ik hoop voor jullie dat er wel iets uit de onderzoeken komt, hopelijk maar iets kleins/lichts waar ze nog overheen kan groeien.
Sterkte alvast met de onderzoeken en het afwachten :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100586977
Mogge ladies. Rise n shine? Ik moet nog even héél goed wakker worden, maar dat heeft niets met Lente te maken. Die slaapt als een roosje.

Én ze is de hele nacht drooggebleven en heeft vanmorgen weer een dikke plas op de wc gedaan. Poepen op de wc durft ze nog niet. Als ze in dr luier poept, roept ze eerst heel bang 'POEP!' als ik dan vraag: 'Heb je gepoept?' krijg ik eerst een zielig kreunerige 'ja' en vervolgens een snelle 'NEE!' er achteraan.
pi_100587234
mogguh :)

(hopelijk) een rustig dagje hier, de peuter is met de papa naar de opa. dus ravi heeft een exlusieve mamadag
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:06:57 #54
258612 nytar
boys boys boys
pi_100587328
goedemorgen! Normaal lurk ik hier alleen maar, maar nu wil ik even apetrots melden dat jonas kan lopen! Hij was gister precies 13 maanden oud!
pi_100587347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:06 schreef nytar het volgende:
goedemorgen! Normaal lurk ik hier alleen maar, maar nu wil ik even apetrots melden dat jonas kan lopen! Hij was gister precies 13 maanden oud!
jeeej! en wat vlot *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100587358
Gefeliciteerd Nytar! Wat kun je je dan trots voelen he?


Ik heb over Isabeau niks te melden. Allemaal hetzelfde gejubel als gisteren en eergisteren....
pi_100587387
maar we zien graag jubelen sorbo :*
:P :Y *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 09:17:34 #58
258612 nytar
boys boys boys
pi_100587538
Ik kon wel janken zn trots was ik. Ik kwam uit mn werk en hij kwam uit de kamer me tegemoet lopen. Zo gaaf om te zien!
pi_100587711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 08:46 schreef Ssserpente het volgende:
Mogge ladies. Rise n shine? Ik moet nog even héél goed wakker worden, maar dat heeft niets met Lente te maken. Die slaapt als een roosje.

Én ze is de hele nacht drooggebleven en heeft vanmorgen weer een dikke plas op de wc gedaan. Poepen op de wc durft ze nog niet. Als ze in dr luier poept, roept ze eerst heel bang 'POEP!' als ik dan vraag: 'Heb je gepoept?' krijg ik eerst een zielig kreunerige 'ja' en vervolgens een snelle 'NEE!' er achteraan.
wat knap!

mijn oudste drinkt daar teveel voor :P die is echt nog niet droog s nachts voorlopig. :N hoeft ook niet natuurlijk, ware het niet dat ze zelf per se geen luier meer om wil :X de nacht duurt gewoon te lang voor de hoeveelheid plas die ze produceert.

nytar wat goed!! wat knap O+ *O*
:)
pi_100587907
Mignonne, ik lees je bericht over je oudste nu pas. Wat een onzekerheid en vast ook wel wat angst. Bah zeg. Ik duim met iedereen hier mee dat het geen CF is...

Nytar, wat goed van Jonas!!!! *O*

En Lente gewoon droog de nacht uit! *O* Wow, wat goed al van haar joh! Mijn miepie wil wel ongeveer 60 keer per dag Sjasjen (plassen) op de wc, maar er gebeurd bar weinig... Wel heeft ze zaterdag de halve dag zonder luier gelopen en dat ging best goed.... tot ze in de tuin moest poepen... Heel bang BAH BAH BAH roepend, en het hielp ook niet dat ze er vervolgens vol in ging staan :') Maar goed, zindelijk met 19 maanden lijkt me ook wat te snel :+
pi_100588035
hihi lijnloos :D wat een lekkere drol heb je ook ( :+ )
ik had ergens gelezen dat kindjes pas vanaf 18 maanden fysiek in staat zijn om de uitwendige sluitspier op commando te ontspannen. Het ophouden is niet het probleem meestal maar juist het vrijwillig op eigen initiatief ontspannen van het ding, het op een zelf gekozen moment lozen van de inhoud.
Ik vond het wel grappig om te lezen omdat de nadruk eigenlijk altijd ligt op het 'ophouden' van urine of ontlasting terwijl het blijkbaar lichamelijk een moeilijkere opgave is om het weer los te laten op de juiste plaats en een gegeven tijdstip.

en ik moet heel eerlijk zeggen dat als oudste er niet zelf mee begonnen was dat wij dan echt voorlopig nog niet aan de slag waren gegaan met t potje enzo. Ik ben er gewoon echt te huiverig voor met al die poep-issues, nog steeds. Maar het poepen lijkt er geen hinder of verandering van te ondervinden, het wordt niet beter maar zeker ook niet slechter dus dat is alles positief voor ons.
:)
pi_100588099
:(
dacht ik vandaag verlost te zijn van de peuter die constant hetzelfde muziekje opzet en een dansje doet. ziet ravi zijn kans schoon. en zet constant hetzelfde muziekje op en doet een dansje
:( :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100588174
Haha Simmu, ben je klaar mee!

Lijnloos, kleine mafketel die miep van je!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:02:44 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100588601
Lente wat knap! *O*

Nytar wow zeg, snelle vent heb je! *O*

Simmu, lekker meedansen op je mamadag ;)

Ik heb vannacht geslapen en manlief heeft bij Nathan gelegen. Ik werd om 5 voor 8 ( :o !) wakker gemaakt door manlief en zoonlief zodat Nathan kon drinken :o . Hij is om 2 uur even wakker geweest en van 4 tot 5. Verder sliep hij wel gewoon.
pi_100588852
iemand hier ziet ook zn kans schoon om met selene's verse verjaardagskadootjes te spelen. ventje zit vredig te tekenen op selene's nieuwe magic board :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:37:57 #66
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100589592
Wat goed van Jonas zeg! *O*

Super dat Lente al de hele nacht droog blijft! :o

mignonne, je kunt je meisje ook 's avonds voor jullie naar bed gaan nog even op de wc zetten (en evt 's nachts nog eens extra).

Harry weet wel wat hij moet doen op de wc, maar er komt niet altijd wat.
Vandaag al 2 luiers diarree trouwens maar verder is hij gewoon zichzelf.
Alleen al 2 nachten op een rij 1x gillend wakker. Echt gewoon opeens door merg en been. Als ik dan daar kom, kan ik niks vreemds ontdekken. Hij zit gewoon in zijn bedje 'wakker'.
Dus deze mama is een beetje gaar...

Kijk nou, onze vlegel O+
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:56:03 #67
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100590180
Klimbabydreumes :+
pi_100594103
O+

Vanmorgen zijn wij naar de kinderarts geweest met een F-je die vanmorgen laat en vrolijk wakker werd. (uiteraard, na 4 weken ziek, beter als je naar de dokter moet :+ )
Oren schoon, keel goed, longen schoon (hij hoest ook niet meer) Aangezien hij vorige week nog oren had die niet helemaal goed waren, kan zijn lijf nu dus dingen zelf oplossen en mogen we zonder AB verder *O*

Ow en dat ik vond dat hij weinig praatte. Volgens de kinderarts liep hij motorisch aardig voor en was hij met andere dingen bezig. Ow en zijn taalontwikkeling was normaal voor zijn leeftijd :+

Goed nieuws :D
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:40:56 #69
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100594263
Goed nieuws Free *O*
pi_100594360
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:37 schreef Asyniur het volgende:
Wat goed van Jonas zeg! *O*

Super dat Lente al de hele nacht droog blijft! :o

mignonne, je kunt je meisje ook 's avonds voor jullie naar bed gaan nog even op de wc zetten (en evt 's nachts nog eens extra).

Harry weet wel wat hij moet doen op de wc, maar er komt niet altijd wat.
Vandaag al 2 luiers diarree trouwens maar verder is hij gewoon zichzelf.
Alleen al 2 nachten op een rij 1x gillend wakker. Echt gewoon opeens door merg en been. Als ik dan daar kom, kan ik niks vreemds ontdekken. Hij zit gewoon in zijn bedje 'wakker'.
Dus deze mama is een beetje gaar...

Kijk nou, onze vlegel O+
[ afbeelding ]
dat doen we uiteraard :D
maar ze plast grofweg iedere 2 uur een heel potje vol, ik overdrijf niet helaas :')
ze werd voorheen ook verschoond s nachts maar lekte dan alsnog door -O-

gare nacht, herkenbaar, hier ieder uur of vaker oudste wakker, ik vermoed groeipijn ofzo? en jongste een nachtvoeding of 3. Ik ben brak :')

Free fijn! *O*
:)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:45:50 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100594541
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat doen we uiteraard :D
maar ze plast grofweg iedere 2 uur een heel potje vol, ik overdrijf niet helaas :')
ze werd voorheen ook verschoond s nachts maar lekte dan alsnog door -O-

gare nacht, herkenbaar, hier ieder uur of vaker oudste wakker, ik vermoed groeipijn ofzo? en jongste een nachtvoeding of 3. Ik ben brak :')

Jemig, dan plast ze wel echt heel erg veel zeg!

Free, wat een goed nieuws! *O*
pi_100594581
fijn free *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100594827
Free altijd fijn nieuws *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:57:49 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100598178
lente al droog 's nachts! :o Dat gaat dan ook snel al! :o *O*

nytar, mooie mijlpaal, lopend kindje! *O*

Free goed nieuws! *O*

Even een kleine jompel voor Isabeau. *O* Gewoon omdat het straks weer heel snel kan omslaan. Dus extra genieten nu O+

Hoektand drie komt ook maar meteen door. ;( De eerste twee zijn net een weekje goed door, dus het gaat lekker tegelijk allemaal. Arm schaap. ;(

Ik was gister op het CB met Aviva.
Stats: 10,3 kg bij 78 cm. Precies volgens haar eigen lijntjes O+

Ze zat eerst bij me op schoot, en bouwde meteen een toren van 5 blokjes. *O*
Daarna legde ze de blokje netjes op een rij. Dat vond de CB-mw heel knap dat ze dat al kon, ik schrok me wild, want dat doet Eli ook altijd. Hopelijk is het gewoon kopieergedrag en komt het niet uit dezelfde behoefte om alles te ordenen.

Toen ze uitgespeeld was met de blokjes zei ze "ikke klaar, mama!" Dus ik zat echt zo :o nog een driewoordenzin! Ze gaat echt hard. Vorige week werd er ook al verkondigd "choumous niet lekker", waarna de boterham door de kamer werd geslingerd. :Y)
Verder most ze met een bal gooien dat wilde ze niet. Ze wilde weer terug op schoot. Dus ik gaf iedere keer de bal terug, tot madam pissig werd en de bal door de kamer smeet. Kunstje geslaagd :+

De mevrouw vertelde dat dreumesjes minimaal 1,5 boterham en 3 happen avondeten hoeven te eten op een dag. Laat madam nou net geen brood en avondeten eten :') :+ Maar het gaat iig om de gedachte dat ze dit jaar dus echt van de lucht kunnen leven.

Verder is ze dus weer helemaal goed gekeurd. *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100612663
Nytar, wat goed! Knap, hoor! Ik merkte echt dat Lente zich ineens veel sneller ging ontwikkelen zodra ze kon lopen, ook op andere vlakken.

Mignonne, jouw oudste drinkt echt sloten water, he? :D Hoe doe je dat 's nachts dan? Leg je er een zeiltje onder? Ik moet jou trouwens nog steeds dat broekje betalen, sorry! Van de week ff doen!

Wat goed, Free! Fijn idee dat z'n lichaam het zelf aankan!

Harry, klimkabouter! :D

Da's weinig, Davinia, anderhalve boterham en drie happen avondeten. Maar wel fijn om te horen dat ze niet zoveel nodig hebben. Wat eet ze dan, als ze geen brood en avondeten lust?

Lente eet 's ochtends een boterham met pindakaas zonde korsten en een bak yoghurt met muesli en een klein schepje rietsuiker. 's Middags thuis een boterham en op het kdv twee, een of twee stukken fruit en best wat avondeten.

Dat van dat ordenen klinkt wel bekend, die 'drang' lijkt Lente ook te hebben. Misschien is ze daarom ook vrij goed in puzzelen. Ze legt ook blokjes van dezelfde vormen netjes op een rijtje en zo. Heeft ze van Nils trouwens, die is van de stapeltjes e.d., ik niet. :')
pi_100613595
Hé kuttoos, waar hangen jullie uit?
pi_100613788
ja, sorrie. ik ben gaar. ravi vond het idee "relaxdagje zonder druktemaakterzusje" helemaal niks. eerst was het leuk, maar rond 4 uur wassie het beu en ging hij in standje "drein". het was goed toen zusjelief (xxl drukjes, want met de trein naar amsterdam geweest) thuis kwam. toen hebben ze fijn saampjes "in de droomtuin" gekeken. mama is een slappe hap :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:07:32 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100613890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:01 schreef Ssserpente het volgende:
Hé kuttoos, waar hangen jullie uit?
Ik was de afwas nog aan het wegruimen ;)
Fijn dat Lente zo goed eet. :Y
Doe nog eens een filmpje van d'r O+

Davinia, fijn dat het zo goed gaat met Aviva! *O*

Pffff, hier is het de hele dag al drama. Kind brult omdat ie moe is én omdat zijn kontje weer kapot is. En dan is hij aan de diarree... Ik heb al 7 poepluiers verschoond vandaag. En hij maar huilen als je hem al op de commode legde :'(
pi_100614104
asy, is dat huilen enkel op de commode?
en :* voor de stukke billen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:13:46 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100614247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:11 schreef simmu het volgende:
asy, is dat huilen enkel op de commode?
en :* voor de stukke billen!
nope, ook als hij net gepoept heeft. hij grijpt dan ook echt naar zijn plasser/billen
echt heel erg zielig...

Ik heb hem net in bed gelegd met een pcm en een dikke laag sudo op zijn billen
pi_100614400
Leuk, Simmu, dat broer en zus het ondanks hun verschillende karakters toch zo goed met elkaar kunnen vinden. Ravi is ook echt gek op Selene, he?

Gos, ik vind dat zo sneu, Asy. Ik voel me dan ook altijd zo'n boeman als ik Lente moet verschonen. ;(

Een filmpje? :D Ik heb geen nieuwe, geloof ik! Edit: o jawel, maar da's er een van een plas op de wc, die's niet geschikt voor de openbaarheid. :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:22:00 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100614665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:16 schreef Ssserpente het volgende:

Gos, ik vind dat zo sneu, Asy. Ik voel me dan ook altijd zo'n boeman als ik Lente moet verschonen. ;(

Ja dit dus!
Hij brult en duwt je handen weg en jij maar poep weg poetsen terwijl de tranen in je ogen staan...
Ik heb hem vanmiddag maar weer in zijn blote billen buiten laten spelen. Kon het even drogen aan de lucht. Hij plaste keurig op zijn hurkjes op enkele plaatsen in de tuin ;)

Jammer dat er geen filmpje is van Lente dat geschikt is voor hét net.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:46:54 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100615846
Ssserpente, ik vind het ordenen best eng, want Eli heeft dat ook en hij is autistisch. Verder is zij heel anders en is er verder geen verdenking oid, maar ik schrik dan toch ff ;(

Asy, dat is zo zielig, die kapotte billetjes ;( kan je hem niet 'los' laten lopen? En sudo e.d. werkt niet?

Simmu, dat klinkt echt heel leuk, die interactie tussen je kinders O+ alleen aar leuk, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100616498
Davinia, ordenen 'hoort' bij een dreumes he. Het hoort bij een normale ontwikkeling wel bij die leeftijd. Probeer je daar geen zorgen om te maken, maar ik snap dat je ervan schrikt als je dit eerder als symptoom van autisme hebt meegemaakt.

"Ordenen, passen en meten
Kinderen vanaf één jaar houden er van alles onder controle te hebben. Ze houden zich bezig met ordenen: geef een kist met blokken doe er een paar andere voorwerpen bij en zet er een lege bak of tas bij. Als je voordoet hoe je het overhevelt, heb je grote kans dat ze de vreemde voorwerpen er tussenuit halen. Zo herschikken ze.
Verder vinden ze het interessant om te passen en te meten. Een puzzel van vier stukken of een vormenstoof, zijn uitdagend speelgoed voor je kleintje."


Dyon is ook heel goed in puzzelen. We hadden de puzzels een tijdje terug weggelegd omdat hij ze continu op de grond gooide. Nu had ik ze weer gepakt en hij legt ze gelijk goed in elkaar :D Kan wel 10x achter elkaar dezelfde puzzel doen. Waarschijnlijk op het kdv vaker gedaan.
pi_100616949
wat de anderen al zeggen davinia, het is echt niet direct reden tot zorg :*

en ja. mijn gebroed hangt nogal aan elkaar. niet extreem zo hoor, ze kunnen beiden heus wel een tijdje zonder de ander. maar we zijn hier wel allemaal nogal gehecht aan elkaar. ze zijn ook echt heel lief voor elkaar trouwens O+ selene troost ravi en stelt hem gerust en ravi kalmeert selene als die over door het dolle is :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100618089
Ordenen/sorteren/herhalen :D idd helemaal de speelwereld van een dreumes..
(Opleiding spelbegeleiding gedaan)

Ik vermoed hier wel soms serieus add of adhd....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100618129
Waarom, Reilain?
pi_100618220
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:23 schreef Reilain het volgende:
Ordenen/sorteren/herhalen :D idd helemaal de speelwereld van een dreumes..
(Opleiding spelbegeleiding gedaan)

Ik vermoed hier wel soms serieus add of adhd....
op de dreumesleeftijd al?
hoezo vermoed je dat?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100618440
Ik herken de kernmerken van Add bij mezelf, maar ook bij mijn vriend (en hij ziet het ook bij ons allebei)...
En bij Oona wat meer het Adhd hoekje...
Ze gaat door door door.... zit nooit stil, vrijwel altijd geluid aan het maken, korte aandachtsspanne (hoort wel bij kleintjes, maar dan nog iets versterkt voor mijn gevoel)... Ze gaat eigelijk de hele dag op 110%

This meer van.... 'het zou me absoluut niet verbazen'
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100620373
Oh, Reilain dat herken ik wel. Is Oona ook zo snel gefrusteerd als iets niet direct lukt? Puzzelen is bij Hannah bijvoorbeeld helemaal niet zo'n succes. Ze weet precies waar welk dier past, maar als het stukje niet direct goed in het gat zit dan gaat ze gooien met de puzzelstukken en jammeren.
Boekje voorlezen kan ik niet want voor dat ik ook maar 1 zin heb voorgelezen is zij al een paar pagina's verder :')

Echt het ordenen van dingen doet ze ook niet trouwens. Ze is wel een echte ontdekker. Gaat op alles en iedereen af zonder schroom of angst en benoemd dingen en kletst zich een ongeluk. Een lekkere wildebras. Is denk ik gewoon haar karakter.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:26:36 #91
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100621044
Davinia wat fijn dat et zo goed gaat met Aviva!

Verhelderend om te leren wat dreumesjes daadwerkelijk nodig hebben. Iets in mijn hoofd vind Nathan nog steeds een ondervoed dysmatuurtje terwijl hij gewoon een onderkinnetje heeft :')

Nathan vind boekjes lezen trouwens geweldig. Puzzels/blokkenstoof vind ie stom, als het de tweede keer niet past hoort het kennelijk niet zo en gaat ie wat anders doen.

Reilain, als ouders het hebben is de kans wel groter dat een kind het heeft, maar ik vermoed dat je dat wel wist.
pi_100621114
Ohhhh absoluut!! Ze is een enorm temperament vol meisje... Ik hou mijn hart vast voor de echte peuterpuberteit ;) Ik zelf heb toendertijd dagelijks staan stampvoeten tot hyperventileren toe als ik mijn zin niet kreeg haha... (Mijn gewone pubertijd ging daarintegen wel een stuk gezelliger)

Boekjes lezen is hier wonderbaarlijk juist iets wat ze heel spannend vind... zelf bladeren en dan moeten wij alles benoemen... maarja ;) Dat zijn plaatjesboekjes nog zonder hele verhalen.. dus ze kan stevig doorbladeren..

Karakter kan zeker ook... Mijn gedachtes gaan die kant wel eens op omdat we het bij onszelf ook zo herkennen ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100621148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:26 schreef pessie het volgende:
Reilain, als ouders het hebben is de kans wel groter dat een kind het heeft, maar ik vermoed dat je dat wel wist.
Idd ;) Werk in het speciaal onderwijs.. heb het ook zo vaak bij de kids en hun ouders gezien..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100621325
Asy wat sneu :*
Ravi ik snap het wel hoor, dan heb je eindelijk rust is daar natuurlijk niks aan ;) Simmu trek het je niet aan ;)
Ssserpente "officieel"hoor ik hier met Roy niet meer 8-)
Orderen sorteren herhalen <--- Dat zien wij nog niet eens.
Roy zit nog steeds in de gooi fase, en daarnaast oefent hij voor acrobaat in het circus, Hij heeft zo'n ikea stoel voor zijn verjaardag gekregen, nu legt hij die stoel op zijn kant en dan gaat Roy eroverheen hangen en dan op standje handstand en vervolgens in een deuk liggen 8)7

En het lopen gaat zo supersnel ineens, hij kruipt stukken minder en zelf op schoenen kan hij nu al aardig stappen :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:22:11 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100631899
Pfff, kwart over 5 een sirene: een volle waterige poepluier :O
Kwart over 7 weer eentje.
En as we speak hoor ik hem de luier volblazen :X

Twinks hoe was jouw nacht?

Bar, hij heeft gewoon het trucje door. En gooien en smijten is hier ook aan de orde van de dag hoor...
pi_100632000
Asy, Lars heeft het ook gehad, van die poep/waterexplosies, duurde een dag of vier.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100632067
Ik heb Amy wel eens uit de box getild (want ik verdacht haar van een poepluier) en toen stroomde het zo allemaal de box in :X
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:36:00 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_100632128
Davinia :*

Ik herken je zorgen en ondanks dat het ook bij de leeftijd hoort, houd het in de gaten :) Ook al is zij heel anders dan haar broer, dat wil niet zeggen dat het bij haar niet aanwezig is of zich gewoon pas later openbaart :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_100632167
ravi eet elke ochtend een bordje brinta, dat plakt zo lekker dat het niet wegstroomt :') *) :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:08:30 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100632758
Wat sneu die spuitluiers !
Davina ik kan me je "ongerustheid"wel voorstellen :*

Ravi brinta is lekker ^O^ pppsst Simmu foto's staan in het foto topic
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100633011
leuke foto's bar!
had je trouwens nog in de gaten dat ravi jou helemaal te gek vond?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:24:49 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100633121
Niet echt opgevallen, maar wel dat ik zo nu en dan het allerliefste glimlachje kreeg van hem, vooral met het kiekeboe :D
Het is ook een schatje ook, net als Selene
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100633607
nog in het kader van kinders die elkaar wel waarderen; vanochtend waren ik of sangdrax niet degenen die bij ravi stonden toen die het beu was in bed hoor :N ik hoorde ze wel murmelen, maar toen ik net ravi naar bed bracht zag ik dat *iemand* zijn stoeltje vlak naast zn bedje geschoven had en er lag ook al een boekje naast ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100633710
Wat ontzettend lief Simmu! Echt een klein moedertje al O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:50:27 #105
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100633739
Selene O+ Wat pas je toch goed op je kleine broertje :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100634135
Weet je wat ik een fantastisch cadeau vond wat wij kregen voor Amy's verjaardag? Echt ik ben er nog vol van :P Een goede vriend had een cd gemaakt met de naam "Amy's Songs" en daar had hij allemaal nummers opgezet die gezongen werden door een artieste die Amy heet of liedjes met de naam Amy erin. De voorkant van het hoesje was een foto van Amy. Echt zo O+ :'( *;
pi_100634149
en ravi laat het zich allemaal aanleunen he! selene heeft wel vrij ferme ideeen over wat ravi allemaal wil en leuk vindt en wat hij hoort te doen. dat wel. projectie ftw O-) lavi wil ziezie kijken mama! :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:44:01 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100636868
Simmu dat is schattig!

Net een goede kennis op bezoek gehad met haar dochter, ze is 3 weken ouder dan Nathan. Was heel gezellig, vooral het meisje en Nathan vonden het leuk! Ze hebben samen muziek gemaakt O+
pi_100637262
Goeiesmiddags, we zijn weer thuis.
Vanmorgen om 8 uur gemeld op het medisch lab. ze mocht dus helemaal niets drinken tussendoor, en uiteraard ook niets eten, mn arme prul.
Dat blazen in dat kapje was een ramp, dat viel natuurlijk te verwachten, ondanks het oefenen wat we wel gedaan hebben. Ze wilde de rups wel laten blazen, en Schaap mocht het masker ook even op, ze riep zelfs heel enthousiast Alie ook! Maar het was toch een beetje te spannend allemaal ;( en zo sneu dat het dan in totaal 7 keer moet, 2 maal per keer. Pffrt. :X

Nouja goed, ze is een mooie Nijntje ballon rijker, en ze had na afloop in no time een banaan, 2 boterhammen pindakaas en een tractatie-pakje-yoki op.
Inmiddels lijkt ze t weer vergeten :P

Volgende week de zweetproef, dat schijnt een uur te duren en daarna wachten op de uitslag.
:)
pi_100637442
Goshie, Alie :* Het is ook heel spannend en raar en dan heb je ook nog honger.
Maar het blazen ging uiteindelijk dus wel goed genoeg? Het hoeft niet over?
Krijgen jullie de uitslagen allemaal tegelijk of krijg je de uitslag van deze test als jullie weer naar het ziekenhuis moeten volgende week?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100637522
Arme Harry met zijn kapotte billen. Hopelijk is de diarree vandaag minder en gaat de uitslag snel weg :*

Niels zei vandaag "licht uit is". Dat is de eerste keer dat hij "is" gebruikt :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_100637579
Getsie, wat sneu.
Wel lief dat rups en schaap mochten blazen. O+
Gelukkig hebben jullie dit deel alvast achter de rug.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100637627
Oeks je inbox is vol!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100639278
Wat fijn dat het achter de rug is Mignonne. Lijkt me niet leuk je moppie zo te zien tijdens zo'n onderzoek. Nu op naar volgende week...
pi_100639471
stapje voor stapje mignonne :*
deze horde hebben jullie iig al genomen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100640224
gelukkig is dit in ieder geval achter de rug, Mignonne!
En het andere onderzoek was niet zo belastend toch?
Sneu hoor, je kleine meisje....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100641760
Aww arme Alie -O- wat een gedoe zo'n onderzoek! Verwen haar maar lekker Mignonne :*

Asy, hoe gaat het met Harry?

Twinkly, knap van Niels ^O^

Hannah heeft vannacht doorgeslapen *O* Gisterennacht was het wel drama want ze werd om een uur of 2 hysterisch huilend wakker en wilde niet getroost worden door mij of haar vader. Uiteindelijk is Steef toch maar even met haar naar beneden gegaan en heeft even tv gekeken en toen kalmeerde ze eindelijk.
Ik weet toch niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het leek er namelijk wel op dat ze pijn had want ze was echt in paniek, maar het doet mij dan weer een beetje pijn dat ze zich van mij af duwt als ik haar probeer te troosten en alleen tv kijken kennelijk genoeg afleidt.

Ik heb wel een vaag vermoeden dat ze buikpijn krijgt van gekookte aardappels.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:58:42 #118
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100641918
Mignonne arm meisje :*

Octo lekker doorgeslapen *O*
pi_100642023
Als Thomas wakker wordt, nemen we hem eigenlijk altijd mee naar de plaats waar wij zijn (naar onze kamer of beneden). Als hij wakker wordt, is hij namelijk meestal zo in paniek dat we hem even uit de kamer moeten halen.
En soms wordt hij gewoon wakker en ook dan nemen we hem mee naar beneden. Mag hij nog wat tv kijken of wat spelen. Meestal is het dan zo dat we hem gewoon te vroeg in bed hebben gelegd. En dan wil hij een half uur later ofzo meestal wel gaan slapen (en anders doen we het riedeltje nog eens opnieuw :D )

Mignonne, wat een stoere meid hebben jullie toch :*
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:13:42 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100642534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:01 schreef leonieke het volgende:

Mignonne, wat een stoere meid hebben jullie toch :*
Hier sluit ik me bij aan :Y

Harry is nog steeds aan de diarree. Zijn billen zijn niet beter geworden maar gelukkig ook niet slechter... :'(
Hij heeft net 10 minuten liggen gillen van de pijn en ik mocht niks. Ik durfde hem ook niet vast te houden want ik was bang hem nog meer pijn te doen...

[ Bericht 14% gewijzigd door Asyniur op 12-08-2011 19:12:02 ]
pi_100645831
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:02 schreef Twinkly het volgende:
Goshie, Alie :* Het is ook heel spannend en raar en dan heb je ook nog honger.
Maar het blazen ging uiteindelijk dus wel goed genoeg? Het hoeft niet over?
Krijgen jullie de uitslagen allemaal tegelijk of krijg je de uitslag van deze test als jullie weer naar het ziekenhuis moeten volgende week?
ze hebben haar iedere keer 2 keer laten blazen zodat ze iig hopelijk 1 geslaagde meting zouden hebben. Ik heb alleen geen idee of ze het direct konden aflezen of de meting geslaagd was of niet :? maar volgens mij ging het wel goed.
We moeten volgende week weer en die uitslagen krijgen we tegelijk in een belafspraak met de kinderarts. (en indien ernstig moeten we langskomen voor een vis-a-vis maar goed, dan weet je ook genoeg :') )
:)
pi_100651741
Gossie, je meisje, Mignonne. Ik vind 'r ook zo dapper. O+

Wat fijn, Octo! Ik duim mee dat dit blijvend is! Rot, he, al sze zich niet door je laat troosten? Lente laat zich wel troosten gelukkig, maar begint spontaan te huilen wanneer ik 'r vrijdags ophaal bij oma. Ze wil dan pertinent niet mee maar bij oma blijven. Leuk, zo'n warm welkom. :')

Harry, tien minuten liggen gillen. ;( Had je al van die spray of maizena geprobeerd?

Mag ik nog even laten zien hoe goed mijn tuttie wel niet kan puzzelen? *)


En ze kent een hoop kleuren. Ze kon er al een hoop aanwijzen en nu benoemt ze zelf ook jauw (blauw), jieuw (geel) en daas (paars).

Ze heeft trouwens vlekjes in d'r nek.



Het is vandaag erger geworden, maar het lijkt niet te jeuken. Herkenbaar voor iemand?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ssserpente op 12-08-2011 20:27:17 ]
pi_100652989
Ik herken het niet Ssserpente. Kan natuurlijk van alles zijn: warmte-uitslag, een boordje van een shirt wat irriteerde of een vlekjesziekte. Hopelijk gaat het niet alsnog jeuken.

Over het troosten: als mijn moeder er is rent ze eerst naar haar wanneer ze zich zeer heeft gedaan :o Ze is sowieso veel knuffeliger met de oma's en de opa's.
Nouja, ze voelt zich in ieder geval vertrouwd bij hun en ik corrigeer natuurlijk wat vaker.

Och arme Harry ;( zere billetjes zijn zooo naar -O- Als het nattend is zou ik er trouwens geen maizena oid op doen. De spray van Zarqa bleek hier juist een beetje bijtend te zijn, dus die hebben we ook in de ban gedaan. Via mijn schoonzusje krijg ik wel eens een tubetje zinkzalf met lidocaine erin. Dat verdoofd de huid. Nu heb je bij de drogist ook aambeienzalf waar dat ook in zit, dus dat zou je misschien kunnen proberen. Maar eigenlijk kan je beter even naar de huisarts ermee denk ik.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:29:18 #124
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100653066
Ssserpente ik kijk morgen even naar je tuttebel.
De vlekjes herken ik niet. Zijn het niet gewoon warmetbultjes door een zweterig nekje?

Ik bennet weer boven geweest omdat iemand lag te huilen en ja hoor, luier weer vol. Krijsen/gillen als je hem alleen al op de commode legt :'(
Echt je moederhart breekt. Ik heb hem gillend onder de douche gezet en daarna voorzichtig drooggedept. Maar och arm ding toch...
Billen weer ingesmeerd, luier weer aan en dan maar samen in bed blijven liggen...
Hij slaapt nu gelukkig weer.
Ik ga douchen en mijn bed opzoeken. Ik heb geen idee hoe vaak ik dit vannacht nog moet herhalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:28:34 #125
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100655710
Och Asy, om mee te gaan janken zoiets ;( Dikke :* :* voor jullie..

Octo, ik hoop dat Hannah weer doorslaqpt vannacht!
3!
pi_100655944
O wat zielig is dat toch he! Sneu voor Harry zeg....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:37:57 #127
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100656108
heftig mignonne... Wel fijn dat ze het zo snel achter zich neer kunnen leggen maar toch...

Ssserpente, hier ook zo'n pukkelkindje nu en dan. Volgens mij is het door de warmte. Had al nagedacht of ik ander wasmiddel gebruikt had of zoiets maar dat is het niet geweest hier. Misschien bij jullie wel?

och en harry... om te janken toch. :*
Hier een schimmeltje tussen de beentjes.Katsrood! Gillen, schreeuwen & huilen en nu na het smeren met zalf al ee paar daagjes gaat het gauw beter.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:48:18 #128
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100656511
Och Harry toch. Ik was nog aan het bijlezen van gisteren, dus op de vorige pagina hoopte ik nog dat er vandaag beter nieuws zou staan, maar helaas. Snel beterschap gewenst!

Mignonne, fijn dat de eerste helft er in ieder geval op zit. Nu nog wachten op de andere test en de uitslag. We duimen voor goede resultaten. Hoe lang moet je nog wachten op de uitslag?

Ik vind het altijd leuk om te lezen over broertjes en zusjes, bij Stiemie of Simmu bijvoorbeeld. Zo lief, die broeder-/zusterliefde!

Hier eigenlijk geen nieuws. We zijn aan het kijken voor een tafeltje/stoeltje voor Thomas' verjaardag. Ik twijfel nog tussen een lessenaar-achtig tafeltje of toch meer een tafeltje waar je later met vriendjes aan kunt spelen.

Moeilijk joh, kiezen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100662241
ja lastig he, er is ook zoveel keus!
Meike heeft zo'n ikea tafeltje (lack) met stoeltjes erbij, wel heel gezellig als ze met vriendinnetjes op haar kamer speelt. Maar voor Lars is zoiets nog niet nodig.

Mijn ouders geven Lars een nieuwe driewieler op zijn verjaardag. Ik heb er pas eentje gehaald van MP, maar die valt echt zowat uit elkaar, en nu krijgt hij deze:


Ik vind hem echt te gek!

Lars mocht gister even proefrijden van oma en opa, en zijn reactie: "opa! coooool!!" haha!
Hij wou er natuurlijk niet meer af, haha! ze hebben hem nu maar veilig opgeborgen. uit zicht!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100670114
Asy, wat sneu zeg ;(

Hij is ook cool Karin :D

Florian was om 4:00 wakker. Wilde niet weer gaan liggen. Dus ik er bij in liggen (waarom trap ik daar steeds in, ledikantjes zijn te klein voor mij!!) Na een kwartiertje even plassen (hij sliep toch nog niet) dus ik kwam langs Tara en hij: haal hem maar hierheen.
Uiteindelijk lagen we een half uur beiden te draaien en ging ik om 5:00 op één arm liggen. Dat vond Florian een goed idee, duwde mijn hoofd weg, ging er zelf liggen en sliep meteen. Maar ik lag net over het randje met mijn hoofd _O-
Van 6:00 tot 7:00 heb ik daadwerkelijk nog even goed geslapen _O-
Ik ben nu stijf, moe en nekpijnig :D
pi_100670416
Wauw wat knap van Lente!! En ik moest zo lachen om hoe ze nog even flink mept op de puzzel om een stukje vast te hameren!

Isabeau heeft de halve zomer van zulke plekjes in haar nek. Bij haar komt het echt van warmte. Maar bij haar zit het dus echt aan de achterkant bij haar haargrens

Mijn meisje zit al een half uur te zeuren om een ijsje. Dus....

Mignonne, wat een gedoe voor je grote meid zeg. Maar zo te lezen was ze erg stoer.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:08:14 #132
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100670907
Arme harry ;(

Free, je hebt een groter bed nodig. :P

Karin, mooi!

Het lijkt hier iedere nacht een klein beetje beter te gaan, vannacht is manlief er pas om 3 uur heen gegaan en sliep weer om 4 uur. Daarna werd ik om kwart over 6 mn bed uit gelicht om te voeden waarna meneer nog heeft geslapen van half 7 tot half 9 :D

Wat betreft tafeltje, ik zou zeggen 1 waar hij met een vriendje aan kan zitten, ik zie bij mn nichtjes dat er niets leuker is dan samen aan een tafeltje zitten kleuren/kleien.
pi_100672098
Ssserpente :o Hoe heeft Lente dat zo goed geleerd? :o Thomas kan zijn houten legpuzzel nog helemaal niet maken (heeft hij het geduld niet voor, als het niet onmiddellijk past, vliegt het stukje in de lucht) en Lente maakt al zo'n puzzels. ^O^ hoor :Y
pi_100672318
Migonne en A :* dit is nu gebeurd en achter de rug voorzichtig ervan uitgaande dat het niet over moet.
S6 nog met de volgende test!
En dan het "vervelende"wachten.

Ssserpente zijn het geen kwijl plekjes of zweetplekjes? Roy heeft dat soort plekjes ook sneller als hij veel kwijlt en of het snel warm heeft en dus zweet.

Octo en hannah :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100672435
asy heb je talkpoeder in huis? dan kun je beter dat gebruiken dat droogt het uit en bied gelijk verkoeling. :* het blijft zo sneu kapotte billen.
Ow en zo nu en dan lekker met blote billen laten rondhudderen.


Leo leuk dat setje!
En Karin wat een stoere fiets, psssst waarom geen auto :+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100672521
Het is het setje van Cara's Thomas, Bar ;)
Al heeft Thomas gisteren wel een stoeltje van Ikea gekregen (P. heeft zelf voorgesteld om te gaan, dus dat kon ik niet laten liggen :+ _O- ) voor bij een lack-tafeltje dat we hier nog staan hebben.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:07:22 #137
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100675341
Hm wij hebben ook nog een lack-tafeltje staan, maar die randjes lijken me zo scherp.
We twijfelen nog tussen het tafeltje op de foto, een mammut-setje van Ikea, of een rond houten tafeltje met 4 stoeltjes (geen foto van) dat we gezien hebben. Luxeprobleem :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100675922
Die lack-tafeltjes hebben hier altijd als salontafel gediend en dat heeft nooit noemenswaardige problemen opgeleverd (je zal zien, met die fok-wet dat het zal mislopen ;) ). Onze kasten hebben allemaal nogal scherpe randjes dus ik weet niet of we het daarom zouden laten (als in: we kunnen moeilijk al onze meubels wegzetten :') ).

Maar ik begrijp je twijfel wel :Y Voor P. was er van mammut geen sprake -O-
pi_100679037
Wij laten voor Lente een steigerhouten opberkist met een stoeltje en een plankje maken. O+ Ziet onze huiskamer er meteen stukken minder steriel uit ook, hoop ik. :P

Ik geloof niet dat ik 'r dat echt geleerd heb, Leo. Wel gestimuleerd. En ze kan zich vrij lang op iets concentreren en heeft best veel geduld. Ik vond trouwens wel dat ze vrij laat begon met het snappen van het principe van een puzzel. Volgens 'de boekjes' konden kinderen dat al veel eerder dan Lente. Maar volgens 'de boekjes' is Lente met alles erg laat. :')

Zo ook met praten. Ik dacht dat Lente best een beetje achterliep, maar op de kinderopvang spraken ze dat tegen. Het was ze iig niet opgevallen. En nu ik ben gaan tellen, blijkt ze rond de zestig woorden te zitten. Wat zou het gemiddelde zijn?
pi_100679186
Volgens mij staat er geen gemiddelde op Ssserpente.
Maar fijn toch en 60 woorden is niet weinig hoor ;)

Ben benieuwd naar jullie kist stoeltje en plankje :)

Pssst en laat je niet gek maken he met "vrij laat" ieder kindje eigen tempo :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100679745
Ik laat me ook niet gek maken, hoor, Bar. :) En maakte me al helemaal geen zorgen. Lente ontwikkelt zich prima, vooral motorisch. En als z eop d'r moeder lijkt, komt het met dat praten ook goed. :')
pi_100679948
Nou, ssserpente, ik vind het hartstikke knap van Lente. Ik denk dat er nog weinig kinderen zijn op die leeftijd die al een 'echte' puzzel kunnen maken. Ik heb er nu ook een paar voor Thomas gekocht en op de doos staat 3+. Maar dat lijkt me dan weer een beetje oud. Maar die houten knopjes-puzzels legt hij zo in elkaar.
Gisteren waren de puzzels afgeleverd, maar hij lijkt het concept van een echt puzzelstukje nog niet helemaal te snappen. Ach we oefenen er wel op. Hij vindt puzzelen helemaal te gek.
pi_100680344
Jemig mignonne ik lees het nu pas allemaal.. wat naar en wat ga ik enorm hard duimen dat het geen cf is!

Lente wat knap :D Timo heeft voor zijn verjaardag voor het eerst 'echte' puzzels gehad en hij vindt ze ook erg leuk, ben benieuwd wanneer hij ze in elkaar kan leggen zelf :)

Asy, ik zweer voor dat soort situaties nog altijd bij maizena, dat werkt echt zó enorm goed hier! :* voor Harry
pi_100680523
Mignonne, was ik helemaal vergeten te reageren. Wat een situatie zeg. Ik hoop dat het allemaal erg meevalt. Ik dacht trouwens dat op taaislijmziekte al tijdens de hielprik werd gecontroleerd. Dat dat die ene test was als je na 4 weken niks hoorde, het goed was. (bij de rest duurde het 2 weken ofzo)

En arme Harry... Ik zweer hier ook op maizena, op Fok! geleerd en nog steeds dankbaar voor. Bijna nooit nodig gehad, omdat Thomas niet heel snel open billen heeft. Zelfs niet toen hij alle 4 zijn hoektanden en 4 kiezen tegelijk kreeg. (wel heeeeeeel veeeeeeel kwijl)
pi_100684607
Volgens mij is dat pas sinds kort Aoraki, dat op CF gecontroleerd wordt bij de hielprik..
pi_100685689
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:10 schreef Chan het volgende:
Volgens mij is dat pas sinds kort Aoraki, dat op CF gecontroleerd wordt bij de hielprik..
Klopt :Y
in een aantal regio's werd dat al een tijdje gedaan bij wijze van proef en sinds 1 april dit jaar (of was t 1 mei?) wordt het landelijk getest. Maar bij allebei mijn dames is het niet meegenomen in de hielprik-testjes.
:)
pi_100686426
Mignonne wat naar die onderzoeken!
Hopelijk komt er gewoon niks uit (of iig iets dat t probleem oplost, maar niet zo ernstig is..ik druk me een beetje jammer uit :') nja you get the point)

Volgens mij is t met puzzels zo dat t kwartje opeens moet vallen ofzo. Mn nichtje deed heel lang geen puzzels, ze snapte t niet/wilde t niet snappen. Als je met dr ging puzzelen moest je alles doen want ze deed t echt niet. En opeens had ze zo alle puzzels in elkaar. Ze maakte toen ze net 3 was puzzels met 100 stukjes, op de doos stond 5+.
Floris doet dat nog niet trouwens, hij gaat met de stukjes rondlopen :D Hij heeft geen rust in zn kont, maar dat komt vast ooit wel :)

Ik stond net wel even te kijken van m trouwens. Hij kan de namen van onze katten zeggen. Hij stond net bij de bank (waar sinds kort de krabpaal staat ipv de box): DeeDee, DeeDee, en te wijzen naar t hokje wat erin zit. Dus ik denk, hij bedoelt dat ze daar vaak liggen, maar keek toch even. Lag ze idd in dat hokje...Hij gaat opeens dingen begrijpen :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:08:10 #148
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100686628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mignonne wat naar die onderzoeken!
Hopelijk komt er gewoon niks uit (of iig iets dat t probleem oplost, maar niet zo ernstig is..ik druk me een beetje jammer uit :') nja you get the point)

Volgens mij is t met puzzels zo dat t kwartje opeens moet vallen ofzo. Mn nichtje deed heel lang geen puzzels, ze snapte t niet/wilde t niet snappen. Als je met dr ging puzzelen moest je alles doen want ze deed t echt niet. En opeens had ze zo alle puzzels in elkaar. Ze maakte toen ze net 3 was puzzels met 100 stukjes, op de doos stond 5+.
Floris doet dat nog niet trouwens, hij gaat met de stukjes rondlopen :D Hij heeft geen rust in zn kont, maar dat komt vast ooit wel :)

Ik stond net wel even te kijken van m trouwens. Hij kan de namen van onze katten zeggen. Hij stond net bij de bank (waar sinds kort de krabpaal staat ipv de box): DeeDee, DeeDee, en te wijzen naar t hokje wat erin zit. Dus ik denk, hij bedoelt dat ze daar vaak liggen, maar keek toch even. Lag ze idd in dat hokje...Hij gaat opeens dingen begrijpen :')
Wow, Floris is echt taliger dan Nathan! (Als je dat zo kunt zeggen).
Nathan kan sinds vandaag de rrrrrrr nazeggen. Ik was al heel trots :')
pi_100689286
Puzzelen, daar zijn mijn beide kinderen geen fan van. Al kan Lars inmiddels aardig overweg met een knopjespuzzel. als ie zin heeft.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:01:30 #150
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100693717
Thomas is er de laatste week heel erg mee bezig. Eerder gaf hij het op als een stukje niet na 2 of 3 keer proberen goed zat, maar nu gaat hij gewoon door. Dan hoor je hem hardop of stilletjes tegen zichzelf zeggen: draaien, draaien.

Als bewijsvoering een veel te lang filmpje en ook nog met weinig licht:

Asy, hoe is het op het rodebillenvlak?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:59:32 #151
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100699059
Oh Sorbootje..
Hier ook een meisje met van die plekjes in haar nek/haargrens...
Warmteplekjes! Klinkt eigenlijk harstikke logisch ;)

Wij zaten maar weer te googlen of 5de 6de ziektes en ander gespuis...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100699667
Zulke plekjes zal idd wel door warmte komen. Dyon heeft reghelmatig rode bultjes/ plekjes rond zn mond en met name kin. Komt volgens mij ook gewoon door kwijl en warmte (icm spenen).
pi_100700460
Teveel steeds om op te reageren, ik schaam me diep jullie horen steeds hetzelfde van mij...maar vind het echt vervelend weet hoe leuk en fijn het is als andere op je reageren/mee leven
Gelukkig krijg ik veel mee via twitter of facebook....

Hier gaat het op wisselend slapen wel ok, oefeningen bij fysio gaan goed al heb ik wat moeite het feit dat mini hypermobiel is los te laten. Al weet ik dat we er heel vroeg bij zijn en ze er ook deels overheen kan groeien..
Helemaal als ik sommige verhalen van jullie lees is dit niet zo bijzonder...
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:35:31 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100705398
Ik ben helemaal niet fatsoenlijk bijgelezen, maar wel lief jullie reacties allemaal :*

De billen van Harry zijn al minder rood, maar nog lang niet beter. Gelukkig zijn ze nooit stuk geweest! Hij medlt zich meteen als hij gepoept (diarree) heeft en dan spoel ik hem meteen af, dikke laag sudo erop en wachten voor de volgende ronde.
Ondertussen heeft hij gisterochtend ook overgegeven. Dus ik ben heel de dag in de weer geweest. Hij heeft de hele dag niet meer gespuugd. Dus ik blij.
Vannacht elke 2 uur eruit voor huilend kind (waarvan maar 1x poep). Om 5 uur dacht ik dat hij vast honger moest hebben. Heb ik hem wat pap gegeven (echt maar een beetje).Uiteindelijk geslapen tot 9 uur. Ik maak ontbijt voor ons, zet kind op schoot en glop meteen weer spugen...

Behalve een beetje meer mama-plak merk ik overigens verder niks aan hem, maar ik ben bijna dood en functioneer op dit moment sowieso maar voor de helft ivm omstandigheden...

Zo en nu ga ik een jongetje een schone broek aan doen want hij ruikt me een partij zuur! :X

scuzi voor de ego-post
pi_100706080
Ook nog overgeven ook.. arme Harry... Beterschap! En sterkte Asy!

Ik had vanochtend het plan om met Lars naar een kinderboerderij te gaan. Niet die bij ons in het park, maar een ietsjes verder weg.. lekker op de fiets... maar het weer werkte niet echt mee :( Op een gegeven moment leek het droog, en volgens Buienradar zou het dat ook zijn en blijven... dus ik heel happy Larsje aangekleed, op de fiets gezet... en na 100 meter begon het te motregenen! En het miezerde alleen maar harder! Dus toch maar weer omgekeerd.. bah... ik begin er nu toch echt ook wel genoeg van te krijgen, deze Nederlandse zomer. Ik probeer toch heel erg me niet druk te maken over dingen die ik toch niet kan veranderen, maar het wordt wel steeds moeilijker om er toch vrolijk onder te blijven...

Draculettetje, wat houdt dat in? Hypermobiel?
pi_100707845
Asy dikke knuf voor jou :*

Shandaly hypermobiliteit houdt in te soepel in banden en pesen waardoor gewrichten niet goed ondersteund worden, bij mini nu vooral aan het alles overstrekken en bij haar enkels en knieën goed te zien
Bij mezelf is het vooral te soepel. Duimen , knieschijf etc vaak uit de kom of regelmatig door enkels gezakt
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:45:14 #157
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100708070
Shandaly deze zomer werkt ook echt totaal niet mee, ik probeer er ook niet chagrijnig van te worden, maar als je door de regen fietst en bedenkt dat het 14 augustus is, nou, ik denk dat daar niemand blij van wordt.

Asy, fijn dat zn billen niet kapot zijn! Maar naar dat ie zo ziek is.

Hier hebben we allebei de hele nacht on ons eigen bed doorgebracht!!! Hehe, ik ben er alleen om 4 uur heengegaan omdat Nathan zo hoestte en heb hem wat hoestdrank gegeven en daarna sliep hij verder tot 7! Gevoed en verder geslapen tot 8! Kijk, het gaat hier eindelijk de goede kant op!!!
pi_100710800
Ik word er af en toe retechagrijnig van. Vooral van mensen die zeggen dat ik niet mag klagen over het weer. Dat is wel het minste dat ik mag doen.

Hoi buurman.
pi_100711680
Ssserpente, van mij mag je klagen over het weer hoor, geen probleem. Ik heb nu bijna 16 weken verlof gehad en niet 1 week dat het echt heerlijk weer was de hele week.

Driekus heeft de waterpokken. En hoe :X Hier echt geen lichte vorm of maar een paar pokken. Het luiergebied is 1 pok, zijn eczeemknieholtes doen een combi van eczeem met pokken, rug en buik zitten onder en je herkent haast zijn neus niet meer door de vele pokken. Gelukkig begint het nu in te drogen, maar ik heb praktisch zitten huilen toen ik vrijdagmiddag thuis kwam na een dagje afwezigheid. Het arme arme jochie.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100711896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:08 schreef pessie het volgende:

[..]

Wow, Floris is echt taliger dan Nathan! (Als je dat zo kunt zeggen).
Nathan kan sinds vandaag de rrrrrrr nazeggen. Ik was al heel trots :')
Floris zegt niet heel veel hoor. Hoewel t steeds meer komt. De rrrr kan ie dan weer niet zeggen ;)
Nu hij goed kan lopen gaat ie verder met praten denk k


Mefke wat klinkt dat naar zeg, die pokken!
pi_100720615
Ai Mefke, dat klinkt helemaal naar. Eén van de nichtjes van Thomas heeft het ook zo zwaar gehad. Haar gezichtje was blijkbaar één pok. Haar zusje had het er net voor gehad en zij had maar 10 pokken ofzo in totaal. Maar nu zie je er niets meer van :)

En we hebben hier een nieuwe hit: Thomas de grappenmaker. De gesprekjes van tegenwoordig gaan vaak zo:
Thomas: Mama? Mama?
Ik: Ja, Thomasje?
Thomas: *grijns* Oopaaaaa?
Ik: Opa is op vakantie.
Thomas: *proest* (met handje voor zijn mond en opgekrulde neus erbij)

En dat zo 100 keer per dag :')
pi_100723480
Yoyo! :W
Ben er weer. :P
pi_100724019
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Ssserpente, van mij mag je klagen over het weer hoor, geen probleem. Ik heb nu bijna 16 weken verlof gehad en niet 1 week dat het echt heerlijk weer was de hele week.

Driekus heeft de waterpokken. En hoe :X Hier echt geen lichte vorm of maar een paar pokken. Het luiergebied is 1 pok, zijn eczeemknieholtes doen een combi van eczeem met pokken, rug en buik zitten onder en je herkent haast zijn neus niet meer door de vele pokken. Gelukkig begint het nu in te drogen, maar ik heb praktisch zitten huilen toen ik vrijdagmiddag thuis kwam na een dagje afwezigheid. Het arme arme jochie.
Sneu hè? Heeft hij er ook last van als in echt heel ziek zijn? Of heeft hij veel jeuk?
Leia had ook echt zooooveel pokken, haar hoofd was echt 1 pok... Op 1 ooglid zaten er wel 6 :X ik heb zelfs meerdere keren zitten brullen :@ omdat ik het zó sneu vond.. Gelukkig had zij er verder weinig last van, alleen de eerste dagen flinke koorts (en de daarbij horende jammerhuiltjes..)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:45:01 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100728013
Waterpokken zijn echt sneu! Nathan had er ook heel veel. Vooral op zn hoofd. Het enige hier dat echt goed hielp was 2 keer per dag in een havermoutbadje. Daarnaast smeerde ik met kidsclin, weet niet of dat echt geholpen heeft. Nathan heeft wel putjes eraan overgehouden helaas. Ik hoop dat et nog wat minder wordt.

Leo, geweldig gesprek!
pi_100728149
Floris heeft nog helemaal geen waterpokken gehad. En dat vind ik echt soort van bijzonder.
Zn neef en nicht hebben allebei waterpokken gehad...Zn neef echt onwijs erg. Floris drinkt regelmatig uit zijn fles (en andersom).
Ergens gelukkig ook maar, want anders had ie ze rond zn verjaardag gehad :') Zou toch jammer geweest zijn :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:28:31 #166
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100730711
Wb Groofsken, goed gehad?
Ach waterpokken zo zielig! Driekus :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100731280
Lente had het ook zo erg, vooral in d'r gezicht ook. En ze heeft er een stuk of drie, vier littekentjes aan overgehouden. De huis- en de cb-arts vragen ook altijd waar het van komt. Ik overweeg dan altijd even om 'brandende sigarettenpeuken' te antwoorden. >:)

40 weken oude krentenbol. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 14-08-2011 21:50:53 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:38:07 #168
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_100731412
Over precies twee weken gaan wij op vakantie naar Kos met onze 14,5 maand oude dochter. Ik vroeg me af of jullie weten of je flesjes babyvoeding mee mag nemen. En of jullie tips hebben om een druk vrolijk meisje rustig in het vliegtuig te houden, ze is namelijk niet zo goed in stil zitten.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_100731877
Yvette, je mag zoveel poeder als nodig voor de gehele reis + verblijf meenemen in het vliegtuig, in de handbagage dus. Wij hadden het poeder wel gewoon in de koffer, maar hadden zeker 10 van die pakjes kant en klaar in de handbagage, geen probleem.

Driekus heeft wat verhoging en is daardoor wat zielig en hij krabt ook af en toe. Ook heeft ie sinds vandaag weer last van zijn oog, dat geeft wat korstjes enzo. Ik denk dus dat dit de tweede keer is dat ie waterpokken heeft. Toen het vorig jaar op het kdv heerste heeft ie namelijk een enorme oogontsteking gehad en toen zei de huisarts al: kans dat dat de lichte vorm van waterpokken is.
Hij mag nu minimaal 1 keer per dag in de havermout in bad en ik heb ook kidsclin gehaald. Dat vindt ie wel fijn, hij vraagt er zelf om. Op zijn kontje gaat dan ook nog zinkspray (er zit gewone uitslag bij) en dan nog vette creme in de knieholten, waar zijn eczeem er bij zit. We blijven smeren zeg maar.
Het enige 'voordeel': meneer is heel erg aanhankelijk, ik krijg de hele dag knuffels en kusjes. Wel gezellig dus.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100732485
Jaja, heerlijk gehad. :Y ^O^ .

Maar ook fijn om weer thuis te zijn. Ik moet binnenkort even goed gaan lezen, zodat ik ergens op in kan haken. Nu kom ik zo suf binnevallen. :')
pi_100733197
Thomas heeft ook nog geen waterpokken gehad. Blijkbaar kan je er tegen ingeënt worden. Had ik nog nooit van gehoord.
pi_100733491
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:03 schreef leonieke het volgende:
Thomas heeft ook nog geen waterpokken gehad. Blijkbaar kan je er tegen ingeënt worden. Had ik nog nooit van gehoord.
Ik geloof dat dat in de VS in het standaard vaccinatie programma is opgenomen. :Y

Oudste heeft ook nog geen waterpokken gehad, geen enkele kinderziekte tot nu toe eigenlijk, komt nog wel :')
:)
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:11:15 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100733770
Hier ook nog geen waterpokken ofzo.
Alleen oorontsteking.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100733958
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat in de VS in het standaard vaccinatie programma is opgenomen. :Y

Oudste heeft ook nog geen waterpokken gehad, geen enkele kinderziekte tot nu toe eigenlijk, komt nog wel :')
In België kunnen kinderen ze krijgen bij de kinderarts. Ze is blijkbaar wel vrij duur. Maar aangezien we nog nooit naar een kinderarts zijn geweest :@ , heb ik het dus via via gehoord.
pi_100734427
hahaha nouja daar hoef je toch geen :@ voor te doen?
Kinderartsen zijn hele aardige, lieve, mensen, t is zo jammer voor hen dat je ze over het algemeen toch eigenlijk liever niet ziet :+

Ik weet niet of je het in NL kunt krijgen. Als je betaald, waarom niet? Ik ben ook gevaccineerd tegen hepatitis A en B bijvoorbeeld vanwege mijn studie heb ik dat destijds laten doen bijna 10 jaar geleden. Zolang je betaald geen punt. en voor de nieuwe studie mag ik nog es voor hep.B :D
Het rotavirus kun je in uitzonderingsgevallen ook via de kinderarts of de huisarts laten inenten die zit ook niet in t standaardpakket. Ik geloof dat Timo van Chan gevaccineerd is tegen t rotavirus.
:)
pi_100734686
Rotavirus wordt hier standaard gegeven, maar is het enige vaccin waar we zelf om moeten naar de apotheek (en dus moeten voor betalen).

Het kinderarts-schaam-verhaal is eigenlijk een beetje ingegeven door familie. We zijn de enige van de familie (langs P.'s kant) die naar Kind&Gezin gaan voor de controles en de vaccins en daar wordt soms nogal neerbuigend over gedaan. Het :@ is dus mijn standaardreactie geworden ;)
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:24:06 #177
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100734787
RS-virus vaccinatie is in Belgie geloof ik ook standaard. Hier krijgen alleen risico-gevalletjes die vaccinatie.

Zie mijn risicogevalletje trouwens eens gaan! O+

A grand adventure has begun.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:24:27 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100734825
Hoezo neerbuigend? Kind en gezin is toch niet zo vreselijk ;)

Jahaaaa Emma O+ Echt superleuk om te zien, in het filmpjestopic staat ook een filmpje van Roy weer, en op fb.
En zo trots als een pauw dat ze dan zijn.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100735087
Kind & Gezin is het Belgische CB toch? Waarom is dat een neerbuigende reactie waard? :o
of kun je in Belgie kiezen tussen kind & gezin en de kinderarts ofzo?

Achjoh, jullie Thomas doet het gewoon allemaal zoooo goed, die heeft al die toeters en bellen helemaal niet nodig, die kan het allemaal zelf :7 peper ze daar maar lekker mee in volgende keer :P

Emmaaaa!! Wat ben je toch een leuk ding <3 en wat knap joh!
:)
pi_100735096
Wat gaat ze al snel, Keshet :o Super hoor :)

Mja, hier in de familie wordt vaak als volgt geredeneerd: het is gratis, dus het zal niet zo goed zijn als dat ik per visite 35euro betaal. En aangezien wij dan blijkbaar voor "niet zo goed" kiezen, hebben we het minder goed voor met Thomas als zij met hun kinderen.

Hier in België kun je inderdaad zonder doorverwijzing naar een kinderarts gaan :Y De nichten van P. gaan dus standaard als hun kindje hoest naar de kinderarts, want het is nog een kind. Alsof een huisarts er voor huizen is ofzo... :?
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:27:49 #181
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100735126
Oeh, ik ga even Royfilmpjes zoeken! O+

Leonieke, wat zou de toegevoegde waarde van bezoekjes aan de kinderarts dan zijn? Niets toch?
Ik ben natuurlijk niet zo thuis in het hele Vlaamse gebeuren dus vergeef me als ik domme dingen roep he. :D
A grand adventure has begun.
pi_100735348
Keshet: kinderarts is betalend en dus ... beter?
Ik zie er ook de meerwaarde niet van in (aangezien we naar kind&gezin (=CB) gaan), maar het is frustrerend om soms het gevoel te krijgen dat we blijkbaar niet het beste zouden voor hebben met Thomas.

Maar idd, Thomas is wel een natuurtalentje *) (grapje natuurlijk :D )
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:32:29 #183
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100735471
Whaha, ik moet zo lachen om alle 'wat gaat ze snel' reacties hier en elders. :D
Dit was een filmpje waarin ze voor haar doen langzaam loopt! Ik zal eens kijken of ik haar default-snelheid kan filmen een keer. :D

* Keshet gaat op zoek naar een supersonische camera :+
A grand adventure has begun.
pi_100735626
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:32 schreef Keshet het volgende:
Whaha, ik moet zo lachen om alle 'wat gaat ze snel' reacties hier en elders. :D
Dit was een filmpje waarin ze voor haar doen langzaam loopt! Ik zal eens kijken of ik haar default-snelheid kan filmen een keer. :D

* Keshet gaat op zoek naar een supersonische camera :+
Blaaskaak ;)
Nee echt, ik vond het eigenlijk al niet meer stappen, maar lopen :Y Ze doet het echt zo super hé O+
pi_100735684
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:27 schreef leonieke het volgende:
Wat gaat ze al snel, Keshet :o Super hoor :)

Mja, hier in de familie wordt vaak als volgt geredeneerd: het is gratis, dus het zal niet zo goed zijn als dat ik per visite 35euro betaal. En aangezien wij dan blijkbaar voor "niet zo goed" kiezen, hebben we het minder goed voor met Thomas als zij met hun kinderen.

Hier in België kun je inderdaad zonder doorverwijzing naar een kinderarts gaan :Y De nichten van P. gaan dus standaard als hun kindje hoest naar de kinderarts, want het is nog een kind. Alsof een huisarts er voor huizen is ofzo... :?
:D_!
dokter, mijn hypotheek doet zo'n zeer ;( :+

Och weet je, bij de zwangerschap van oudste moesten we voor tig echo's van haar naar de gynaecoloog en uiteindelijk stuurde hij me ook weer gewoon terug naar de verloskundige. Hij zei daar zelf over dat ik in veel betere handen was bij de verloskundige, want hij zou toch alleen maar speuren naar afwijkingen en ieder klein afwijkend dingen uitvergroten en tegen het licht houden.

Ik ben er van overtuigd dat het met de kinderarts net zo is hoor, daarom stond ik er aanvankelijk ook huiverig tegenover. Het CB beschouwt je kind in beginsel als gezond en houdt de normale ontwikkeling bij. De kinderarts is er toch meer op gericht om iedere kleine afwijking door te willen zoeken tot er een verklaring voor is.

Wellicht als je zo makkelijk naar een kinderarts kunt dat het gevoelsmatig voor de arts zelf ook anders ligt maar Thomas is zeker niet slechter af bij een cb :s)
:)
pi_100736221
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D_!
dokter, mijn hypotheek doet zo'n zeer ;( :+
Die van mij doet mij alleszins regelmatig pijn, maar daar zal mijn dokter mij wel niet kunnen mee helpen :D
quote:
Och weet je, bij de zwangerschap van oudste moesten we voor tig echo's van haar naar de gynaecoloog en uiteindelijk stuurde hij me ook weer gewoon terug naar de verloskundige. Hij zei daar zelf over dat ik in veel betere handen was bij de verloskundige, want hij zou toch alleen maar speuren naar afwijkingen en ieder klein afwijkend dingen uitvergroten en tegen het licht houden.
Wel fijn dat jouw gyn daar zo eerlijk over was naar jou toe. Hij kon je nl ook bij hem laten blijven gaan en nog wat extra geld scheppen ^O^
quote:
Ik ben er van overtuigd dat het met de kinderarts net zo is hoor, daarom stond ik er aanvankelijk ook huiverig tegenover. Het CB beschouwt je kind in beginsel als gezond en houdt de normale ontwikkeling bij. De kinderarts is er toch meer op gericht om iedere kleine afwijking door te willen zoeken tot er een verklaring voor is.

Wellicht als je zo makkelijk naar een kinderarts kunt dat het gevoelsmatig voor de arts zelf ook anders ligt maar Thomas is zeker niet slechter af bij een cb :s)
Ik denk het (meestal dus :+ ) ook niet. Al zouden we natuurlijk wel naar een kinderarts gaan als daar aanleiding zou voor zijn :Y Maar voorlopig zijn er geen noemenswaardige problemen geweest, dus waarom zouden we dan de sociale zekerheid nog wat extra gaan belasten en mensen die dringend bij een kinderarts moeten zijn laten opschuiven in de agenda omdat wij willen weten hoe groot Thomas is (want echt, de nichten van P. gaan dus maandelijks op controle bij de kinderarts om hun kind te laten wegen en meten 8)7 )
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:42:22 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100736226
Dat hadden wij ook, en nu kijk ik daar ook heel anders naar, wij zijn ook erg blij met de kinderartsen, hebben er 1 hier in het ziekenhuis en 2 in belgie.

Het cb kijkt idd heel anders naar Roy en was meer gericht op zijn ontwikkeling enzo en toen die niet meer "klopte"met het "plaatje"hebben we daar regelmatig discussies overgehad.
Zelfs nadat hij in het ziekenhuis heeft gelegen, ze wisten het wel stond in het dossier maar dat waren ze voor het gemakt even vergeten erbij te pakken.

En de ka kijken heel anders, Uw zoontje loopt nog niet (was toen in mei) maar weet u in december dat was niet zomaar een griepje, dat kan er heel goed voor zorgen dat het allemaal wat langer duurd, maar u zult zien het komt wel goed.
En nu het praten ook, het cb schakelen jullie aub een logo in voor het 2de jaar want Roy zou al een aantal woorden moeten kennen.
De ka We kijken het nog wel even aan, hij maakt duidelijke verschillende klanken en dat is prima voor nu.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100736647
Zo fijn dat jullie die andere visies dan hebben, Bar en je ziet maar dat de KA's het toch bij het rechte eind hadden want Roy loopt nu toch ook al? :)

Is er eigenlijk nog een bijkomende reden waarom jullie naar het cb blijven gaan? Ik kan me namelijk voorstellen dat het soms ook moeilijk moet zijn om met de tegenstrijdige adviezen om te gaan (althans, ik zou het er wel moeilijk mee hebben).
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:50:05 #189
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100736760
Nou ja opzich moeten we nu niet vaak meer, ik zou ook eerlijk gezegd niet weten wanneer we weer moeten, ze zouden bellen en een brief sturen voor andere afspraak.

Ik maak me er nu niet meer druk om, we weten dat Roy in goeden handen is en dat er een heleboel in gang gezet is en dat hij onder controlle staat.

En ja Roy loopt nu sinds 2 weken en het gaat goed.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100736872
Groofsken, wat is het fijn dat je er weer bent. Ik heb je gemist!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100737118
Fijn om te horen :)

Ik denk dat wij nog 1 of 2 keer met Thomas op controle moeten en dat het dan overgenomen wordt door het CLB :) De volgende afspraak is alleszins als hij 2 jaar is.
pi_100750344
Hoe is het met Harry? En met Driekus?

Emma, you speedy gonzalez you!

Scholen en psz zijn weer begonnen dus Zoë en ik hebben het rijk alleen, we gaan zo blueberry muffins maken.
pi_100750475
Ik heb Driekus vandaag blij gemaakt met zijn autoromper en door zijn mooie groene schoenen aan te doen. Hij verzuchtte "mooooi mama". Hij is nu naar het kdv, ik hoop maar dat iedereen naar zijn schoenen kijkt ipv zijn pokken. Hij is er niet knapper op geworden zullen we maar zeggen.

Wij hebben ook nog wat opvanggedoe. Er zijn vier groepen op het kdv, 2 verticale en 2 horizontale. Driekus zat op de horizontale babygroep, maar moet daar nu uit. Wij willen em graag in verticale groep 1 ivm buurkindje + favo leidster. Maar daar is geen plaats tot 1 januari. Daarom zou ie nou tot 1 januari naar verticale groep 2. Dat hebben we maanden geleden al gepland, maar nu gooit Driekus zelf roet in het eten door telkens bij de peuters te gaan zitten. Hij wil eigenlijk helemaal niet weg bij de baby's en protesteert als ie naar de verticale groep moet. Maar als ze em gewoon lekker laten spelen en laten gaan op de babygroep, sjouwt ie wel zelf naar de peutergroep. Dilemma voor ons dus, want wat gaan we nou doen?! We hebben vandaag een briefje meegegeven voor de leiding, dat we graag advies hebben, want twee keer wisselen van groep lijkt me sowieso nu geen goed plan.

Groofsken, welkom terug, ik ben benieuwd naar je verhalen.
Ik ga zo eens wat filmpjes kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100750506
Keshet, wat wordt Emma ineens groot! En inderdaad, dat is gewoon lopen/rennen, niet voorzichtig schuifelen. Gaaf! En dit doet ze dus op blote voeten? Dat is wel heel fijn toch? Verwachten ze nog veel problemen met haar voetje?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100750651
Mefke, ik vrees dat je me ergens bent kwijtgeraakt in je verhaal. Welke groep van de 4 is precies de peutergroep? Of is dat nog een andere groep?
Ik ben echt helemaal niet bekend met die soorten groepen :N Bij de onthaalmoeder zijn er maar een paar kindjes en spelen ze dus allemaal samen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:13:18 #196
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100750724
Go Emma *O*

Ik vond de kinderarts maar eng. Maar goed, de kinderarts staat in mijn ogen wel in hoger aanzien dan de cb-arts. De laatste vertel ik gewoon wat ik denk en wat ik doe, de eerste nam een lumbaalpunctie bij mn 7 weken oude zoon :X
Ik heb niet altijd een even hoge achting voor het cb.
Even serieus trouwens, Nathan hoest nu een week nadat hij een paar dagen koorts heeft gehad. Moet ik de huisarts daar nog over opbellen? Het lijkt wel beter te gaan met de hoestdrank die ik voor hem heb gemaakt.

Mefke, dat is inderdaad wel even lastig. Maar als hij zelf aangeeft liever naar de horizontale groep te gaan is dat toch prima?
pi_100750795
wb kinderartsen; volgens mij hebben wij het dan nog het fijnst nu! want we hoeven niet meer op controle, maar als er iets is hoef ik enkel ff te bellen en lassen we alsnog een 'controle' in :Y ik hoef niet langs de huisarts ofzo, maar ik vermoed dat we toch wel eerst bij de huisarts staan. sterker nog; ravi is al 2 x bij de huisarts geweest: 1 x met griep en 4de dag koorts en 1 x familiebezoekje --> allemaal hooikoorts. waarom zou ik dat ventje als hij ziek is een uur in de auto stoppen als hij ook gewoon hier naar de huisarts kan?

lastig mefke. lijkt me idd een goede om bij hun te leggen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100750802
@leonieke: de peutergroep is de andere horizontale groep, dus eigenlijk het vervolg op de babygroep waar ie nu zit.

@ Pessie, geen idee of er plaats is op de peutergroep. Als dat zo is, dan zou ik ook zeggen: doen!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100750860
Goed bezig Emma... Wat zijn haar haartjes lang aan het worden... krijgt ze echt een heel ander koppie door! O+

Minke deed vanochtend een Isabeau-tje in de auto. Bij aankomst op de parkeerplaats van het kdv horode ik achter me: "Thuis? Jaaaaa..... *zucht*".... :+
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:21:30 #200
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100750934
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:16 schreef mefke79 het volgende:
@leonieke: de peutergroep is de andere horizontale groep, dus eigenlijk het vervolg op de babygroep waar ie nu zit.

@ Pessie, geen idee of er plaats is op de peutergroep. Als dat zo is, dan zou ik ook zeggen: doen!
Hm, logischerwijs zeg ik dat als hij bij e baby's is geweest dat zij ervan uit gaan dat ie ook op die opvang naar de peuters zal gaan en dat ze daar vantevoren rekening mee houden. Of ben ik nu te simpel aan het denken?
pi_100750961
Hebben jullie de vertikale groep ook met Tienus in gedachten gekozen zodat ze later misschien samen zouden kunnen zitten? Of speelt dit geen rol?
pi_100751421
Pessie, je zou het denken he...maar ja, geen idee dus.
Leonieke, nee. Sterker nog, ik heb expliciet gevraagd om ze niet bij elkaar te zetten. Nu zien ze elkaar op de speelzaal wel gewoon, maar ik wil graag dat ze niet telkens als broertjes gezien worden. Dat hadden we van te voren al bedacht en ik ben er nu al blij mee, vooral omdat Tienus een ander jochie lijkt te zijn. Voor zover je daar nu al iets van kan zeggen, maar hij lijkt meer van het doen dan van het kijken bijvoorbeeld.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100751538
Wat leuk dan dat jullie op voorhand blijkbaar al de juiste keuze hadden gemaakt ^O^ Hopelijk is er dan plaats voor Driekus in de groep waar hij zelf het liefst zou zitten (moest dat een optie zijn, zou ik daar alleszins voor kiezen :Y ).

Het is misschien ook niet zo raar dat hij bij de peuters wil gaan zitten, want daar zitten dan waarschijnlijk zijn vriendjes van vroeger die al wat ouder zijn. Of begrijp ik het toch nog verkeerd?
pi_100751747
Leonieke, nee je snapt em. Daar zitten inderdaad kindjes die eerst op de babygroep zaten. Niet allemaal, overigens want er zijn er ook naar een verticale groep gegaan. Ik hoor hopelijk straks meer van de leidsters.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100751952
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:19 schreef mignonne het volgende:
Het rotavirus kun je in uitzonderingsgevallen ook via de kinderarts of de huisarts laten inenten die zit ook niet in t standaardpakket. Ik geloof dat Timo van Chan gevaccineerd is tegen t rotavirus.
Klopt, maar ik weet niet zeker of je er een uitzonderingsgeval voor moet zijn. Het werd door de kinderartsen in het ziekenhuis waar mijn nichtje is overleden in elk geval met klem aangeraden aan mijn zus en zwager + broers/zussen van hun, maar volgens mij waren zij ook erg voor het opnemen in het standaardpakket.
Leonieke ik wist niet dat je er in België ook voor moest betalen, wel dat het daar in het standaardpakket zit.
pi_100752124
Yups, maar qua prijs viel dat wel goed mee (zeker als je meerekent dat we dan nog eens 25euro extra terug kregen van de verzekering toen we de rekeningen van de apotheek hebben ingediend). Het waren 3 vaccinaties die via de mond werden toegediend.

Maar als ik het goed begrijp hebben jullie het aan Timo gegeven omdat één van jouw nichtjes er aan overleden is?
pi_100752707
Ah, hier waren het maar 2 orale vaccinaties.
We hebben ze trouwens zelf toegediend. De huisarts wilde het ook best doen, maar omdat het toch oraal was, mochten we het ook zelf wel doen.
Hier werd het niet vergoed door de verzekering, maar dan nog vond ik het best meevallen qua prijs.
Ja klopt, een van mn zus haar dochters is eraan overleden, en haar oudste heeft er ook een tijd mee in het ziekenhuis gelegen.
pi_100752830
Afhankelijk van het merk waren het er blijkbaar 2 of 3 (maar dat wist ik maar nadat de eerste was toegediend :') ).
En wat vreselijk voor je zus ;(
pi_100757871
*O* *O* :D
Er is plaats bij de peuters! Dus Driekus mag naar de peuters. De leidster van de babygroep belde straks, zij is bang dat Driekus niet genoeg uitdaging krijgt op een verticale groep en vond de peutergroep beter. Bovendien zijn daar vriendjes en vriendinnetjes naar toe gegaan en die mist hij. Zo grappig, ik had me dus geen seconde gerealiseerd dat ie echt al zo vriendjes kon zijn met anderen. Zijn vriendinnetje zit sinds juni op de peutergroep en als zij langs de deur van de babygroep loopt en Driekus ziet, gaan ze zwaaien enzo door het glas van de deur. Hoe schattig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100768394
Wat goed mefke *O*

Dat van die vriendjes ken ik wel. Bij de onthaalmoeder hebben ze een tijdlang met 3 kindjes gezeten en Thomas trekt echt veel meer naar S.ky dan naar M.irthe. Ik merk het ook aan het feit dat hij de ene wel bij naam noemt en de andere niet.
pi_100769962
De pokken drogen in hier, gelukkig. Het ziet er nu zo uit:
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:48:51 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100773113
Och arme Driekus :'(

Emma! :o *O*
pi_100773195
Ocharme idd, maar ik blijf hem echt wel een mooierd vinden :Y
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:48:45 #214
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100776162
Arme Driekus, vervelend die waterpokken.
Thomas heb ik toentertijd ook behandeld met kidsclin, dat leek goed te helpen. Hij heeft in ieder geval niks open gekrabd. De situatie onder de luier vond ik toen ook shocking. Hij had een groepje precies boven zijn bil, waar de rand van de luier overheen schuurt. Die is kapot gegaan en daar heeft hij wel een litteken aan overgehouden. Maar gelukkig is het daar bij gebleven.

Ik ben een verjaardagsfeestje aan het voorbereiden! Morgen over een week is Thomas alweer jarig, zaterdag vieren we een feestje.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:11:08 #215
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100777584
Arm ventje.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:14:09 #216
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100777753
Driekus ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100777832
Kidsclin hebben wij ook gehad ja, dat lijkt goed te werken. Er zijn wel pokken open, maar of ze opengekrabt zijn of opengebarsten, geen idee.

Al weer bijna 2 Ca.ra! Ik weet nog zo goed dat we toen in shock waren dat ie er ineens al was, de septemberbaby die in augustus besloot te komen. Wat krijgt ie aan cadeaus? Ik vind het maar moeilijk om dingen te verzinnen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100778000
Aggos dat koppie van Driekus! <3

Jullie móeten echt even in het filmpjestopic kijken hoor. Voor het meest lachwekkende Isabeau-filmpje ever. Vind ik dan...
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:25:14 #219
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100778398
Alleen open is litteken-technisch nog niet zo'n ramp geloof ik, als ze maar niet ontstoken raken.

Van ons krijgt Thomas een tafeltje en stoeltjes voor in zijn speelhoek. Wat hij van andere mensen krijgt weet alleen lijstje.nl ;)
Ik heb er diverse boekjes op staan, een garage voor zijn auto's, een keukentje/pannetjes/speelgoedgroente/fruit, houten treinbaantje, duplo, boekensteuntjes, kindertuingereedschap (harkje/bezem). Daar zit voor ieder budget en voor ieders gading wel wat tussen geloof ik.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100779027
Hah Sorbo.. dat is toch niet meer verantwoord autorijden? Ik zou dubbel liggen achter het stuur ;)

Lars z'n waterpokken zijn alweer een tijdje geleden, maar gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden mbt littekentjes. Hij had er sowieso niet zo'n last van eigenlijk. Wel van de koorts, maar niet van jeuk. (Of hij heeft het als 6 maanden oud ventje goed weten te verbergen)
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:38:41 #221
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100779168
Koeieeeeeen!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_100779516
Ochjee, arme Driekus. Gelukkig komen ze nooit meer terug!!
Mefke, wat fijn dat je zo snel de oplossing kreeg voor het kdv dilemma :D
pi_100784615
Ach gut, pokken, arme Driekus. Jonathan had ze weeeeken geleden, en heeft nog steeds een rood vlekje op zn bil ervan. :{ En een klein litteken op zn oor.
Morgenochtend naar het CB, ben zó benieuwd naar alles :o

Ooh Emma filmpje, kijk dr gaan dan :D
En Isabeau, altijd leuk _O_

Ik kan niet wachten tot mijn opleiding begint zeg. Vind het heerlijk om alle tijd van de wereld te hebben met Jona, maar god, wat verlang ik naar intelligente gesprekken :')

Ohja! en J pakt eindelijk(?) zelf stukjes brood/fruit van zn bord en stopt ze dan zelf in zn mond ^O^ Grote kerel O+
I'm not a sinner.
pi_100785618
Wie weet er nog een leuk kado voor een mannetje dat straks 2 wordt.
Zijn opa en oma willen hem graag wat geven op zijn verjaardag, en ik heb 0,0 inspiratie. Budget is ongeveer 50¤

Hij krijgt al een driewieler en een fietsje met zijwielen.
Een keukentje hebben al, en een autogarage ook
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:39:59 #225
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100786796
Iets van duplo Karin? Hebben jullie al iets aquaplay-achtigs? Dat is hier een grote hit. Lekker poedelen met water, maar niet zo veel dat je er in kunt gaan zitten of er extreem nat van kunt worden.

En Plum, welke opleiding ga je volgen? Dat van die intelligente gesprekken geloof ik meteen! Ik zou het in ieder geval niet kunnen, full time thuis. Echt, petje af voor de mensen die het allemaal zelf doen hoor. Soms ben ik heel blij dat ik Thomas even mag overdragen :P
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:07:11 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100795522
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:39 schreef Ca.ra het volgende:
Iets van duplo Karin? Hebben jullie al iets aquaplay-achtigs? Dat is hier een grote hit. Lekker poedelen met water, maar niet zo veel dat je er in kunt gaan zitten of er extreem nat van kunt worden.

Ow? Leg dat eens uit aan Harry ;)

Hier ligt de overloop weer vol met ondergepoepte lakens en slaapzakken... :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 16-08-2011 08:40:55 ]
pi_100795752
Isabeau begint op Driekus te lijken, alleen zijn het muggenbeten in plaats van waterpokken. Arm ding.
pi_100795858
Arme Harry, heb je nog wat kunnen slapen saus? Of alleen maar druk met verschonen geweest? Sterkte!

Aw Isabeau, wordt ze al gek van de jeuk?
pi_100795866
Toen ons mannetje 2 werd was vooral de houten hematrein een grote hit, nu hij 3 is wordt er nog steeds mee gespeeld.... En aquaplay inderdaad!
pi_100795870
Hrm, saus moet asy zijn.
pi_100795883
Ze lijkt er geen last van te hebben.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:46:10 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100795887
Och arme Isabeau! Dan is ze wel erg te grazen genomen...
En wat een leuk filmpje O+

Ik heb net even terug gekeken voor het puzzelfilmpje van Lente. Wat goed zeg!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:52:18 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100795953
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:43 schreef Spewey het volgende:
Arme Harry, heb je nog wat kunnen slapen saus? Of alleen maar druk met verschonen geweest? Sterkte!

Nou op zich wel oke geslapen, alleen dus al heel vroeg wakker. Om half 6 begon hij te jengelen dus ik muziekje aan, een keer gemopperd door de babyfoon en om 6 uur had ik zoiets van 'aargh, dan maar d'ruit'. Ik kom op die kamer: stinken!
Zat het kind letterlijk van boven tot onder de poep.
Manlief is wakker geworden van het gegil dus die heeft het bed verschoond en ik heb kindlief gedoucht...
Mijn man zat vanmorgen om 6:45u op kantoor :')
pi_100795969
Oi Asy :X

Arm ventje ;( Hoelang heeft hij die diarree nu al?

Hier een ventje dat het concept woede-uitbarsting heeft ontdekt :)
Op achterhoofd en hielen woedend bananen.
En ik mag niet verder weg lopen óf aan hem komen.
Komt me bekend voor van de oudste, hihi :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:56:12 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100795995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:53 schreef freecell het volgende:
Oi Asy :X

Arm ventje ;( Hoelang heeft hij die diarree nu al?

Hier een ventje dat het concept woede-uitbarsting heeft ontdekt :)
Op achterhoofd en hielen woedend bananen.
En ik mag niet verder weg lopen óf aan hem komen.
Komt me bekend voor van de oudste, hihi :D
Vanaf vrijdagochtend...

Oei, zo erg heeft Harry het nog niet. Wel kan hij als hij heel boos is met zijn hoofd tegen iets bonken. Heeft hij een reden om nog harder te brullen ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:39:54 #236
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100796641
Ach Isabeau toch! Geweldig!

Asy, pfff, ik hoop zo dat et es een keer overgaat!

Karin, de duplo trein. Mn op een na jongste broertje kreeg die toen hij 2.5/3 was en er is heel lang mee gespeeld. Even in een internet winkel kijken misschien?

Wat betreft pok-littekens. Nathan heeft er een heel aantal onder zn haar zitten, dus mocht dat ooit gaan groeien dan zie je ze niet meer. Verder 2 of 3 echt in zn gezicht.

We hadden vannacht een doorslaper!!! *O* Jammer dat ik om kwart over 5 wakker werd :') . En Nathan na de voeding om kwart over 6 niet echt meer heeft geslapen. Maaar het positieve is: doorslapen!!!!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:56:30 #237
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_100796943
Ik kom om het hoekje spieken hier, vanaf vandaag 'horen' wij ook in dit topic O+

Karin de duplotrein is hier nog steeds een hit, Tobias wordt over 2 maanden al 6!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_100797050
Saffier en Ylana *O* Welkom hier!!!
pi_100797160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:56 schreef Saffier het volgende:
Ik kom om het hoekje spieken hier, vanaf vandaag 'horen' wij ook in dit topic O+

Karin de duplotrein is hier nog steeds een hit, Tobias wordt over 2 maanden al 6!
gefeliciteerd *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100797199
Saffier & Ylana van harte gefeliciteerd en welkom! *O*
pi_100797579
Hoi Saffier en Ylana *O*
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:25:12 #242
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100797588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:56 schreef Saffier het volgende:
Ik kom om het hoekje spieken hier, vanaf vandaag 'horen' wij ook in dit topic O+

Karin de duplotrein is hier nog steeds een hit, Tobias wordt over 2 maanden al 6!
*O* Gefeliciteerd en Welkom!!!!!
pi_100797874
Asy, wij zitten sinds zondag met hetzelfde. Thomas heeft ook flinke diarree, waar geen luier tegenop kan. Gelukkig zijn zijn billetjes wel dicht, dus hij heeft er geen last van. Hij huilt niet eens als hij helemaal onder zit. We hebben hem nu al 2 ochtenden helemaal doorweekt en met poep onder zijn oksels uit bed gehaald. Verder heeft hij een verminderde eetlust, maar er is niks aan hem te merken. Hij is gewoon vrolijk en speelt lekker etc. (dus we hebben hem vandaag ook gewoon naar het kdv gedaan, voel me wel een beetje schuldig, maar hij heeft daar ook wat meer afleiding etc...)
pi_100797879
Welkom bij de dreumesjes Ylana *O*

Asy, ben je al met Harry naar de huisarts geweest? Vind het ook wel lang duren hoor! Misschien kan je laten checken of hij niet een parasiet heeft oid.

Hannah heeft eindelijk ontdekt dat je kan spelen met duplo ^O^
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:03:38 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100800471
Saffier, gefeliciteerd nog met je 1-jarige dochter!!! *O* :* en Ylana zelf ook van O+ -e natuurlijk!
in de haak.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:04:24 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100800495
Jaaaa Daar is Ylana 1 jaar alweer van harte gefeliciteerd *O*
Saffier man en Tobias van harte met jullie dochter :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:39:22 #247
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100804283
Ylana Gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

Asyniur, ah bleh wat sneu zeg!! Hopelijk gaat het snel beter...

Sorbootje.. haha idd een briljant leuk filmpje! Daar kijk ik wel echt naar uit dat lekkere gebabbel ;)


Hier een meisje dat last heeft van haar tandjes..
Zo sneu... Heerlijk aan het spelen en ineens zit ze te huilen...
Haar eerste tandje kwam 2 weken voor haar verjaardag (29 juli) en nu zet ze er vaart achter..
Nr 3 was gisteren door.. en 4 en 5 zie ik al doorschemeren..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:41:24 #248
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100804376
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:39 schreef Reilain het volgende:
Ylana Gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!!

Asyniur, ah bleh wat sneu zeg!! Hopelijk gaat het snel beter...

Sorbootje.. haha idd een briljant leuk filmpje! Daar kijk ik wel echt naar uit dat lekkere gebabbel ;)


Hier een meisje dat last heeft van haar tandjes..
Zo sneu... Heerlijk aan het spelen en ineens zit ze te huilen...
Haar eerste tandje kwam 2 weken voor haar verjaardag (29 juli) en nu zet ze er vaart achter..
Nr 3 was gisteren door.. en 4 en 5 zie ik al doorschemeren..
Dat hebben wij hier dus ook! Al hebben we het hier over nummer 5 en 6 (Best gek, rechtsboven en linksonder).
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:36:53 #249
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100811377
Ohhh sneu is dat dan hè... Gelukkig doet vsm hier wel wonderen...
Hier nu 1 tandje onder.. in t midden..
En boven het meest linker en meest rechter snijtandje..
En de 2 doorschemers zitten ook boven!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100818619
Tandjes. ;) Geen idee hoeveel Lente nu nog moet. Ik dub tussen niks meer en nog vier kiezen. :')

Ik had me voorgenomen om noooooit te zeggen: "eerst je bord leegeten en dan mag je een ijsje!" Ik vind namelijk niet dat de hoofdmaaltijd een hindernisbaan naar het toetje moet worden. Maar vanavond, toen Lente 'IJS! riep, floepte het er zomaar ineens uit! "Eerst je bordje leegeten, dan mag je een ijsje", hoorde ik mezelf zeggen. Ik had er meteen spijt van.

Maar wat doet die tuttebel? Die schept in een keer de hele onhoud van d'r bord naar binnen, gooit d'r lege bord op tafel en zegt: "OP! Nu IJS!"

:o
pi_100818657
tandjesleed --> tsjek ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:40:11 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100818676
Saffier en Ylana, van harte gefeliciteerd! *O*

Ik heb de huisarts gebeld. Er heerst een virus met (je raad het al) diarree en braken. Kan een weekje duren, dus nog 2 dagen ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:43:44 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100818860
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:39 schreef Ssserpente het volgende:
Tandjes. ;) Geen idee hoeveel Lente nu nog moet. Ik dub tussen niks meer en nog vier kiezen. :')

Ik had me voorgenomen om noooooit te zeggen: "eerst je bord leegeten en dan mag je een ijsje!" Ik vind namelijk niet dat de hoofdmaaltijd een hindernisbaan naar het toetje moet worden. Maar vanavond, toen Lente 'IJS! riep, floepte het er zomaar ineens uit! "Eerst je bordje leegeten, dan mag je een ijsje", hoorde ik mezelf zeggen. Ik had er meteen spijt van.

Maar wat doet die tuttebel? Die schept in een keer de hele onhoud van d'r bord naar binnen, gooit d'r lege bord op tafel en zegt: "OP! Nu IJS!"

:o
_O-
pi_100819017
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:40 schreef Asyniur het volgende:

Ik heb de huisarts gebeld. Er heerst een virus met (je raad het al) diarree en braken. Kan een weekje duren, dus nog 2 dagen ;)
Mooi, dan hoef ik niet meer te bellen ;)

Saffier gefeliciteerd!!

:D die Lente!!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:04:32 #255
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100819973
Saffier en Ylana! :o Alweer een jaar, wow! Enorm gefeliciteerd en heel welkom hier *O* :*

Lente, hahaha, lekker wijf :D

Euhm.. Hoi? :W

Asy, beterschap voor je manneke :* :*

Karin, moeilijke.. Hij houdt erg van auto's he? Misschien een simpele op afstand bestuurbaar auto'tje ofzo? Een racebaan? Of een treinbaan? Offeh, tjemig.. Ik wilde voor Stef's verjaardag eigenlijk een soort speelhuis gaan maken (BE heeft er een tijd geleden eentje gekocht, zo'n handgemaakt ding van vilt, súperleuk, en dat kun je dan over je tafel hangen), maar we denken uiteindelijk dat we hem blijer maken met iets dat met auto's te maken heeft. We zaten zelf dus aan een garage ofzo, of een little people-bus of iets.
3!
pi_100820478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:04 schreef Incantrix het volgende:
Saffier en Ylana! :o Alweer een jaar, wow! Enorm gefeliciteerd en heel welkom hier *O* :*

Lente, hahaha, lekker wijf :D

Euhm.. Hoi? :W

Asy, beterschap voor je manneke :* :*

Karin, moeilijke.. Hij houdt erg van auto's he? Misschien een simpele op afstand bestuurbaar auto'tje ofzo? Een racebaan? Of een treinbaan? Offeh, tjemig.. Ik wilde voor Stef's verjaardag eigenlijk een soort speelhuis gaan maken (BE heeft er een tijd geleden eentje gekocht, zo'n handgemaakt ding van vilt, súperleuk, en dat kun je dan over je tafel hangen), maar we denken uiteindelijk dat we hem blijer maken met iets dat met auto's te maken heeft. We zaten zelf dus aan een garage ofzo, of een little people-bus of iets.
Trix, kun je niet kijken of je ipv zo'n huisje een soort garage voor over de tafel kunt maken? Met een mooie parkeerplaats voor een auto (zijn wheeleybug)?

Beterschap voor de spuitluiers onder ons met kapotte billetjes... :*
pi_100820742
*O* Ylana gefliciteerd! *O*
Saffier, Lautie en Tobias ook gefeli uiteraard!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:18:55 #258
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100820786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:13 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Trix, kun je niet kijken of je ipv zo'n huisje een soort garage voor over de tafel kunt maken? Met een mooie parkeerplaats voor een auto (zijn wheeleybug)?

Beterschap voor de spuitluiers onder ons met kapotte billetjes... :*
Haha, dat kan ook best idd! Nu kun je bij die dame die die huisjes maakt ook patronen kopen, dus ik had bedacht dat ik dan zelf zo'n huisje ging maken als long-term project ;)
3!
pi_100821626
ik las en zag waterpokken, beterschap :*

wat fijn dat er plaats is voor driekus bij de peuters *G*

dan nog een hoop tandjesleed :* wij doen mee, de laatste tand is aan het doorkomen dan nog wachten op de achterste 4 kiezen

Ylana jarig *G* gefeliciteerd :*

en emma wat ga je goed *G* :*

lente.... kleine dondersteen bord in ieder geval goed leeg gegeten, hopelijk smaaktje je ijs daarna ook lekker!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:40:26 #260
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_100825214
Thomas heeft al een paar dagen af en aan wat verhoging. Ik hoop maar dat het tandjes zijn ofzo, en niet Asy's enge supervirus. Dakenneweniehebbe, met het verjaardagsfeest in zicht.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:25:08 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100828030
Nou ja Ssserpente dan weet je in elk geval dat je invloed hebt op d'r :+
Lente ik zou ook alles doen voor een lekker ijsje hoor :9

Asy "fijn"dat het heerst en dat jullie er weer bijna vanaf moeten zijn ;)
Thomas nu niet ziek worden hoor anders moet mama straks alleen maar luiers luierdoekjes en potjes en toiletverkleinders vragen voor je verjaardag ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100829046
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:39 schreef Ssserpente het volgende:
Tandjes. ;) Geen idee hoeveel Lente nu nog moet. Ik dub tussen niks meer en nog vier kiezen. :')

Ik had me voorgenomen om noooooit te zeggen: "eerst je bord leegeten en dan mag je een ijsje!" Ik vind namelijk niet dat de hoofdmaaltijd een hindernisbaan naar het toetje moet worden. Maar vanavond, toen Lente 'IJS! riep, floepte het er zomaar ineens uit! "Eerst je bordje leegeten, dan mag je een ijsje", hoorde ik mezelf zeggen. Ik had er meteen spijt van.

Maar wat doet die tuttebel? Die schept in een keer de hele onhoud van d'r bord naar binnen, gooit d'r lege bord op tafel en zegt: "OP! Nu IJS!"

:o
hihi lekker ding :D O+

doet mijnes ook :')

en bij ons tegen de vriezer gaan hangen en bedelen. Krijgt ze van ons geen ijsje dan gaat ze bij de buurvrouw tegen de vriezer hangen en bedelen. :X dat hebben we dus maar wel heel snel de kop in gedrukt want dat wil ik echt niet hebben... bedelen bij mij is 1 ding, bedelen bij de buurvrouw is een stap te ver.
Nadeel voor ons, de buuf is uiterst gevoelig voor dr puppie-ogen-blik :') en gelijk ook de reden waarom ze bedelt, het is uiterst effectief. We hebben dus ook maar aan de buurvrouw gevraagd om niet teveel in te gaan op gebedel.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:43:59 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100829163
puppie ogen O+
Wat een stel deugnieten hebben jullie toch ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100829331
He Huup :D jij hier? :P
Ik zeg nog steeds Huup tegen R. Als ik het over je heb :')

Lente, geweldig :D
Ik denk dat we zulke acties nog met Mette gaan meemaken, ze heeft een vergaande obsessie met ijs namelijk. Terwijl we helemaal niet vaak ijs eten.
Ik heb er nog wel leuke filmpjes van.

Voor de rest.. Ik moet echt even bijlezen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 16-08-2011 23:18:33 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:47:38 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100829408
ik ben heul nie vatbaar voor puppie-ogen }:| Buum, die wel. :P

Over die hindernisbaan naar een toetje: ik hikte tegen hetzelfde aan. Maar toch, je wil ook niet dat ze de toet als hoofdmaaltijd gaan zien... Dus ben ik het gaan benaderen als koek en snoep. als extra. maar als je dus genoeg hebt van je warm hoef je geen extra...

Dat eten uit de mond sparen om snel bij de toet/iets anders wensbaars te zijn vond ik ook niet ideaal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_100829707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:47 schreef debuurvrouw het volgende:
ik ben heul nie vatbaar voor puppie-ogen }:| Buum, die wel. :P

Over die hindernisbaan naar een toetje: ik hikte tegen hetzelfde aan. Maar toch, je wil ook niet dat ze de toet als hoofdmaaltijd gaan zien... Dus ben ik het gaan benaderen als koek en snoep. als extra. maar als je dus genoeg hebt van je warm hoef je geen extra...

Dat eten uit de mond sparen om snel bij de toet/iets anders wensbaars te zijn vond ik ook niet ideaal.
ja buum :D hihi, dat was wat O+

wicks :D :W
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:58:33 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_100830070
hij is ook niks gewend die man. zeker geen schattige dreumesmeisjes met wapperwimpers en smeltlach
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_100832424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef debuurvrouw het volgende:
hij is ook niks gewend die man. zeker geen schattige dreumesmeisjes met wapperwimpers en smeltlach
hahaha ja achja, zelfs (of juist? :P) dr eigen paps is er uiterst gevoelig voor dus het ligt niet aan hem :+
ik ben er zelf iets minder gevoelig voor. Ik zie mn meisje graag blij en vrolijk maar soms mag iets gewoon niet, ook niet als je mama aaaaaah mama zegt terwijl je een knuffel komt geven :P ik merk dat B. daar toch gevoeliger voor is :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_100832804
R. Is daar ook heel gevoelig voor. Maar ik leer hem nu toch echt dat hij niet aan toe moet geven. Hij heeft het er soms echt moeilijk mee :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100833160
hahaha :D die arme mannen met dochters van ons O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_100833657
En dan krijgen we er nog 1 :D

Ik stond vandaag wel weer versteld van dat ze zoveel begrijpt.

Ik had haar bij het kdv opgehaald en ze kwam thuis en ging gelijk muiten in de keuken op zoek naar voedsel. Ze vond uiteindelijk kroepoek in de la. Hoop gezeur en geschreeuw. Ik haar verteld dat ze dat pas mocht als papa thuis was want we gingen rijst eten. Ze accepteerde het en legde netjes de zak terug en deed de la dicht :o ik was best trots op haar.
Vervolgens ging haar zoektocht wel door en zag ze de courgettesoep die ik had gemaakt voor morgen... Dat wilde ze niet accepteren dat ze daar een dag op moest gaan wachten :') toen ben ik wel gezwicht voor haar gekrijs (niks geen puppie ogen.. Alleen brute herrie kwam eruit).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:08:30 #272
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100833967
:') Heerlijk al die ijs, en voedsel-muit verhalen..
Ik ben razend benieuwd hoe dat straks hier gaat

Hier een meisje in opperste vrolijkheid... totdat ze eten gezien heeft.. ;)
Dan gaat het dak eraf totdat haar mondje gevuld is...
Hier dus regelmatig in bochten wringen om het eten zo lang mogelijk uit het zicht te houden..
Kookboek doet hier nu ook regelmatig als dienst om een stukkie fruit achter te schillen :+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_100834054
och prul hahaha brute herrie :D

ja eten voor het eten. B. en ik hebben onderling de afspraak dat als ze groente of fruit wil voor het eten omdat ze al honger heeft dat het dan okay is, maar dingen als ijs, snoep of koek of weet ik veel voordat we gaan eten wil ik niet, dat schiet niet op :P

En dat begrijpen is leuk ja O+ hier ook, tomaatje gekregen in de supermarkt, uitgelegd dat ze hem alleen vast mocht houden, nog niet eten want we moesten eerst betalen. En dat deed ze zowaar :o
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_100834368
Reilain, wij hadden hetzelfde probleem. Koken lukte dan ook echt niet meer. Uiteindelijk heb ik haar het begrip 'koken' geleerd. Dus dat het tijd kost en dat je handelingen moet doen voordat je iets kan eten.
We hebben een klein keukentje voor haar gekocht en sindsdien gaat het weer helemaal goed. Ze gaat dan ook staan koken als ik bezig ben, echt super schattig.
Maar als ze echt honger heeft......

Ook bereid ik vaak al een hoop voor als ze haar dutje doet. Alles snijden bijvoorbeeld.
Ik voel me net een efficiënte huisvrouw als ik dit zo typ, maar ik ben alles behalve dat :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:35:15 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100842673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:47 schreef debuurvrouw het volgende:
ik ben heul nie vatbaar voor puppie-ogen }:| Buum, die wel. :P

Over die hindernisbaan naar een toetje: ik hikte tegen hetzelfde aan. Maar toch, je wil ook niet dat ze de toet als hoofdmaaltijd gaan zien... Dus ben ik het gaan benaderen als koek en snoep. als extra. maar als je dus genoeg hebt van je warm hoef je geen extra...

Dat eten uit de mond sparen om snel bij de toet/iets anders wensbaars te zijn vond ik ook niet ideaal.
Ook ik vind een toetje een bonus op de maaltijd. Ik hoorde een keer van een kennis wiens dochter koemelkallergie had als klein kind en daarna nooit vla/yoghurt wilde eten. Toen ze een keer ergens was te logeren moest ze verplicht haar vla opeten want dat hoort bij de maaltijd. Ze kreeg niets behalve water als haar vla niet op was, 't Arme kind is na 24 uur gezwicht.
edit: Ze was over haar allergie heengegroeid

Ik ben blij met mn goede eter! Als ik bedenk hoe het vroeger bij ons thuis aan tafel ging :X

Wij gaan op verjaardag bij L van Freecell!

[ Bericht 1% gewijzigd door pessie op 17-08-2011 09:44:13 ]
pi_100842869
hadden die ouders niet even verteld van haar allergie? wat erg....

Roy word ook driftig als er met voedsel gewerkt word, zodra meneer eten ziet wilt hij het ook, wat wel eens heel vervelende momenten veroorzaakt. (krijsen gillen,slaan,bijten< hoezo driftbui)
We hebben ook en traphek tussen de keuken en de woonkamer gezet zodat hij in elk geval niet meer de keuken in kan als wij met eten bezig zijn, hij gaat dan aan de andere kant staan spelen, in zijn fantasie waarschijnlijk ook koken ;)
En hebben verder ook de "regel"zolang het geen koek of snoep is voor het eten mag groenten of fruit wel.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100842993
Thomas is altijd wel rond het werkblad terug te vinden als ik aan het koken ben, maar driftbuien zijn er gelukkig nog niet bij.
Wel moeten we enorm opletten als we hem eten geven dat we niets anders uithalen. Als hij bv zijn banaan aan het eten is en ik begin al een tweede stuk fruit te schillen, vliegt de banaan op de grond en wil hij enkel nog het andere stuk.
Hetzelfde geldt natuurlijk als hij iets eet en wij aan iets anders gaan beginnen (soms eet hij namelijk niet met ons mee :) ).

Meestal onthou ik het wel :+
pi_100843068
Wij lachen er wel eens om als we het hebben over de "obsessie"van Roy, Echt als Roy eten ziet ruikt of er iets over hoort krijgt hij daar zin in.
Behalve zoetigheden, geef hem geen snoep of zoete koek want dat heeft niet zijn voorkeur.
Nou ja prima voor ons.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:52:09 #279
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100843076
Ik zou eigenlijk best wel willen dat ik een kind had dat zeurde om eten.. Mijne taalt er amper na -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100843099
Zal ik het geen wat Roy teveel doet aan Rienk zenden ;)

Vlindur het komt vanzelf wel weer goed hoor, hij krijgt vanzelf vast wel weer zin in eten.

Zo wil ik graag een kindje wat eens echt stil kan liggen tijdens verkleden, tijdens verschonen. ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:05:32 #281
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_100843374
Nou, dat 'weer' zin zal hem niet worden. Rienk is nooit een eter geweest. Die wordt nergens warm of koud van.. Die eet wel goed warm (mits potje) maar overdag hoeft hij gewoon niet veel. 'sochtends krijgt hij pap en dat gaan meestal niet leeg, tussendoortjes hoeft hij niet (Geen snoep, geen koekjes, geen vers fruit en heel soms een potje fruit) Lunch (brood) eet hij niet tot 5 hapjes, dan weer geen tussendoortjes en savonds warm en een toetje na. Daarna soms nog een beker melk en dan op bed.
Maar zondag waren we bij mn schoonouders en dan snoept hij wel mee. (chips, worst en ander vlees) Maar ik kan hem toch niet altijd maar plakjes worst voorschotelen?

Hij drinkt gelukkig wel goed. Daar ben ik allang blij mee :Y

En oh, Rienk ligt ook niet stil hoor ;) Die heeft beneden tegenwoordig een lege nietmachine en die vind hij heel gaaf en ligt stil, boven geven we hem iets anders te spelen. En goed afwisselen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_100848043
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:39 schreef Ca.ra het volgende:

En Plum, welke opleiding ga je volgen? Dat van die intelligente gesprekken geloof ik meteen! Ik zou het in ieder geval niet kunnen, full time thuis. Echt, petje af voor de mensen die het allemaal zelf doen hoor. Soms ben ik heel blij dat ik Thomas even mag overdragen :P
Commercieel management :) op hszuyd in Zitterd
Haha ja, hoe fijn ik het ook vind dat ik Jonathan nu zoveel hier heb ivm vakantie, ik kan niet wachten tot ik weer naar school kan. Al ga ik hem dan waarschijnlijk ontzettend missen.. :o

En hij is weer goedgekeurd gister! Wel stom, toen ik hem hier woog, was hij 10.1kg, en op het CB maar 9.7kg.. Volgens mij klopt er iets niet aan de weegschaal hier ;)

Saffier en Ylana, gefeliciteerd nog *O*
Haha die eet-verhalen :D de gekkies.
Beterschap voor de zieken :* en ook een :* voor al het tandjesleed.
I'm not a sinner.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:45:35 #283
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100848247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:53 schreef _Bar_ het volgende:

Zo wil ik graag een kindje wat eens echt stil kan liggen tijdens verkleden, tijdens verschonen. ;)
Zijn er dreumessen die stil liggen op het aankleedkussen? :o Give me some! Nathan houdt van zn poepluier als die af is, dan moet ik echt mn best doen om hem ervan te weerhouden met zn vingers in de poep te graaien.
pi_100848608
Gadver pessie :')
Ik geef Jonathan altijd zn lievelingsknuffel tijdens het omkleden/verschonen. Dan is t gelijk duim in de mond en stil liggen.
I'm not a sinner.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:00:06 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100848831
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:39 schreef Ca.ra het volgende:
Iets van duplo Karin? Hebben jullie al iets aquaplay-achtigs? Dat is hier een grote hit. Lekker poedelen met water, maar niet zo veel dat je er in kunt gaan zitten of er extreem nat van kunt worden.

En Plum, welke opleiding ga je volgen? Dat van die intelligente gesprekken geloof ik meteen! Ik zou het in ieder geval niet kunnen, full time thuis. Echt, petje af voor de mensen die het allemaal zelf doen hoor. Soms ben ik heel blij dat ik Thomas even mag overdragen :P
Volgens Aviva kan je ook heel goed in een waterloze zitten en staan. D'r schoentjes hebben ff een dagje mogen drogen :)

Driekus, wat ben je een mooi mannetje! O+ hopelijk verdwijnen je pokjes weer snel :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100849554
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Zijn er dreumessen die stil liggen op het aankleedkussen? :o Give me some! Nathan houdt van zn poepluier als die af is, dan moet ik echt mn best doen om hem ervan te weerhouden met zn vingers in de poep te graaien.
m'n neefje ligt dus stil he, die vind het nog leuk ook... als je tegen hem zegt oei gaan we je luier verschonen, zegt hij jaaa en gaat liggen en gooit benen omhoog :+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100849769
Lars luistert gelukkig goed als ik zeg dattie daar vanaf moet blijven....ieks!!
Lars heeft gister weer op het potje gepoept en geplast!
Uit eigen initiatief!!! Super he!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100849847
als je aan ravi vraagt oftie een schone luier wil paktie zelf het kussen onder de tafel vandaan en gaat alvast klaarliggen :+ *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100850262
Lars goed zo ^O^

Ik zou eigenlijk om het voor Roy leuker te maken misschien ook meer eens moeten gaan proberen, gewoon het potje neerzetten en hem die gelegenheid bieden, misschien vind hij dat nog wel fijner dan nu ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100850397
Lars meldt "poep!"
sjokt vervolgens naar de wc, haalt potje op.
Dan doe ik hem de broek naar beneden en de luier af, en gaan met de banaan.

Maar de volgende keer kan hij het ook zo weer in de luier doen hoor.
Ik heb nog niet de illussie dattie nu zindelijk wordt ofzo.
Maar hij raakt er wel vertrouwd mee zo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100851466
is toch juist heel fijn als het rustigjes en natuurlijk en 'vanzelf' gaat karin?
wel heel fijn al dat het zo lekker gaat :Y *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100853388
Ik wil ook een stilliggende seriemoordenaar (hehe autocorrect bij dreumes verkeerd schrijven, dus die moest even). Tegenwoordig gooi k m ook in bad s ochtends ipv wassen. Gaat een stuk fijner. Kind gilt alsof ie zwaar mishandeld wordt. Nja niet fijn dus.

Hij heeft ook wat nieuws. Als ie een doekje heeft gaat ie neussnuitgeluiden maken. Waar ie dat vandaan heeft :?
Hij zit nu ook op zn loopauto ipv erachter lopen (hij snapt t een beetje :)). Hij wordt zo groot O+
pi_100859782
Pff wat ons nou toch overkwam ;( Zaten we gezellig leuk te spelen in het park hier om de hoek, krijgen we opeens kiezeltjes van bij de vijver naar onze kop gegooid. Blijken 2 jochies dat gedaan te hebben, van 8 en 10 ofzo. Vervolgens gezegd 'dat mag niet, dat is gevaarlijk', kreeg ik me toch een scheldkanonne naar de kop en de wandelwagen werd omgeduwd (hij zat er gelukkig niet in dus). Nouja, blabla, lekker negeren. Hielden ze niet op, bedreigden ze Jonathan! "moet ik hem soms doodmaken?!" met een vuist wijzend naar t manneke :o
Spullen ingepakt, wegwezen! Kregen we vervolgens nog een spatbord van een fiets naar ons hoofd! En toen begon ik maar te roepen "bel de politie, we worden aangevallen, bel de politie!!"
En toen zeiden ze 'sorry mevrouw, sorry'. WTF!

Pffff! Helemaal van slag en dit moest ik toch even kwijt hoor ;( Zo eng om je kind bijna niet te kunnen beschermen omdat ze met twéé zijn.
Politie is al aan het patrouilleren in het park gelukkig.
I'm not a sinner.
pi_100862739
Plums dat zijn de mindere dingen ja, wat een brutaliteit, dat snap je ergens niet.
Gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurd maar toch :* voor de schrik en de brutaliteit en waarschijnlijk je kwaadheid.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100863450
echt achterlijk he, zo jong en dan al bedorven....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:26:51 #296
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_100867359
Hahaha nog meer draaidreumessen dus op aankleedkussens
De la van de commode is hier ondertussen een complete speelgoed winkel in een poging elke keer iets uitdagens, leuks, spannends tevoorschijn te toveren waardoor ik net even die derrie van haar billen kan vegen voordat ze probeert om te draaien/knuffelpop in de luier te duwen/luier weg te grissen.........

@ Plums ;( Wat een verhaal zeg... Verschrikkelijk..


@ Meimeltje... Morgen komt Oona voor het eerst bij Plop ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:51:31 #297
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_100868371
Plums wat naar zeg zo'n ervaring!

Reilain, de tandenborstel werkt hier wel. Dan gaat ie zelf poetsen, zo'n 5 keer per dag. Vind ie leuk.
pi_100870556
Vanaf nu horen we hier. Yaro is al een echte dreumen met zijn eigen wil en laat het goed horen als hij zijn zin niet krijgt. Over het algemeen heerlijk, maar soms ook verdomd lastig.
Mijn kleine mannetje gaat zo hard ineens En we genieten met volle teugen O+

Hij is ineens zo veel wijzer en doet zo veel meer zelfstandig. Hij gaat steeds meer woorden zeggen en begrijpen, maar ook zijn vaardigheden gaan met zo'n grote snelheid vooruit dat het goed is zo.

Sorry voor de hoeveelheid foto's, ik kon niet kiezen, daarom in een spoiler. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100870975
Daar zijn jullie dan, As! Welkom! *O*
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:55:14 #300
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_100871165
Welkom As1981 met jullie mooie Yaro!

Ik kom even binnenvallen, krijg het niet voor elkaar om lekker op iedereen te reageren maar Noortje wordt nu meestal een keer in de avond hysterisch huilend wakker... heeft ze dan een enge droom? Iemand ervaring?
pi_100872151
ik doe eerst deze even vol...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')