abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:17:03 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_100452154
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?

Wat lees je nu, deel 47
Het laatste wat ik uitgelezen heb is boek van Hugo Borst over zijn liefde voor Sparta.
En was vandeweek al begonnen in boek van en over Emile Roemer
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_100452177
Tap tap tap
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:00:37 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100454760
'De verloren Tombe' van K. Mosse uitgelezen op vakantie. Nu begonnen in 'Oud Kwaad' in de Charlie Parker reeks van John Connolly.

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_100472955
Net "Ghostheart" van R.J. Ellory gelezen. Erg goed boek.
pi_100473289
Ondertussen deel 8, nadat ik 7 uit heb. :)

  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:10:47 #6
202348 Susi
Temple of Love
pi_100497563


Vind er nog niet zo veel aan.
pi_100500610
quote:
Die staat ook al vrij lang op m'n lijstje met "boeken die ik toch eens zou moeten lezen". :P
Hallon!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:06:41 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100500722
quote:
Heb ik vorig jaar gelezen, weird verhaal, maar wel goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:15:14 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100501013
To the lighthouse - Virginia Woolf.

Altijd een beetje huiverig geweest om iets van haar te lezen, maar nu dan toch.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:17:52 #10
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_100503276
Ik lees nu The windup girl



Wow. Briljant geschreven, originele Science Fiction in een toekomst die op een bijzonder angstwekkende manier ook nog eens realistisch is.
Lees dit boek.
pi_100504591
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:17 schreef ChrisHantzen het volgende:
Ik lees nu The windup girl

[ afbeelding ]

Wow. Briljant geschreven, originele Science Fiction in een toekomst die op een bijzonder angstwekkende manier ook nog eens realistisch is.
Lees dit boek.
Jammer dat ie niet in het NL is. Is het boek een beetje te doen in het Engels? Ik bedoel, ik kan heel goed Engels, maar Nederlands lezen is toch vaak wat prettiger omdat je 'vloeiender' kunt lezen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:58:45 #12
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_100504828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:53 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Jammer dat ie niet in het NL is. Is het boek een beetje te doen in het Engels? Ik bedoel, ik kan heel goed Engels, maar Nederlands lezen is toch vaak wat prettiger omdat je 'vloeiender' kunt lezen.
Ik vond het goed te doen, het is erg beeldend geschreven, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe goed jij het te doen vindt.

Hier heb je een stukje:
quote:
Anderson spits the black pit into his hand, smiling. He has read travelogues of history's botanists and explorers, the men and women who pierced the deepest jungle wildernesses of the earth in search of new species—and yet their discoveries cannot compare to this single fruit.

Those people all sought discoveries. He has found a resurrection.

The peasant woman beams, sure of a sale. "Ao gee kilo kha?" How much?

"Are they safe?" he asks.

She points at the Environment Ministry certificates laid on the cobbles beside her, underlining the dates of inspection with a finger. "Latest variation," she says. "Top grade."

Anderson studies the glinting seals. Most likely, she bribed the white shirts for stamps rather than going through the full inspection process that would have guaranteed immunity to eighth-generation blister rust along with resistance to cibiscosis 111.mt7 and mt8. The cynical part of him supposes that it hardly matters. The intricate stamps that glitter in the sun are more talismanic than functional, something to make people feel secure in a dangerous world. In truth, if cibiscosis breaks out again, these certificates will do nothing. It will be a new variation, and all the old tests will be useless, and then people will pray to their Phra Seub amulets and King Rama XII images and make offerings at the City Pillar Shrine, and they will all cough up the meat of their lungs no matter how many Environment Ministry stamps adorn their produce.

Anderson pockets the ngaw's pit. "I'll take a kilo. No. Two. Song."

He hands over a hemp sack without bothering to bargain. Whatever she asks, it will be too little. Miracles are worth the world. A unique gene that resists a calorie plague or utilizes nitrogen more efficiently sends profits sky-rocketing. If he looks around the market right now, that truth is everywhere displayed. The alley bustles with Thais purchasing everything from generipped versions of U-Tex rice to vermilion-variant poultry. But all of those things are old advances, based on previous genehack work done by AgriGen and PurCal and Total Nutrient Holdings. The fruits of old science, manufactured in the bowels of the Midwest Compact's research labs.

The ngaw is different. The ngaw doesn't come from the Midwest. The Thai Kingdom is clever where others are not. It thrives while countries like India and Burma and Vietnam all fall like dominoes, starving and begging for the scientific advances of the calorie monopolies.

A few people stop to examine Anderson's purchase, but even if Anderson thinks the price is low, they apparently find it too expensive and pass on.

The woman hands across the ngaw, and Anderson almost laughs with pleasure. Not a single one of these furry fruits should exist; he might as well be hefting a sack of trilobites. If his guess about the ngaw's origin is correct, it represents a return from extinction as shocking as if a Tyrannosaurus were stalking down Thanon Sukhumvit. But then, the same is true of the potatoes and tomatoes and chiles that fill the market, all piled in such splendid abundance, an array of fecund nightshades that no one has seen in generations. In this drowning city, all things seem possible. Fruits and vegetables return from the grave, extinct flowers blossom on the avenues, and behind it all, the Environment Ministry works magic with the genetic material of generations lost.

Carrying his sacked fruit, Anderson squeezes back down the soi to the avenue beyond. A seethe of traffic greets him, morning commuters clogging Thanon Rama IX like the Mekong in flood. Bicycles and cycle rickshaws, blue-black water buffaloes and great shambling megodonts.

At Anderson's arrival, Lao Gu emerges from the shade of a crumbling office tower, carefully pinching off the burning tip of a cigarette. Nightshades again. They're everywhere. Nowhere else in the world, but here they riot in abundance. Lao Gu tucks the remainder of the tobacco into a ragged shirt pocket as he trots ahead of Anderson to their cycle rickshaw.

The old Chinese man is nothing but a scarecrow, dressed in rags, but still, he is lucky. Alive, when most of his people are dead. Employed, while his fellow Malayan refugees are packed like slaughter chickens into sweltering Expansion towers. Lao Gu has stringy muscle on his bones and enough money to indulge in Singha cigarettes. To the rest of the yellow card refugees he is as lucky as a king.

Lao Gu straddles the cycle's saddle and waits patiently as Anderson clambers into the passenger seat behind. "Office," Anderson says. "Bai khap." Then switches to Chinese. "Zou ba."

The old man stands on his pedals and they merge into traffic. Around them, bicycle bells ring like cibiscosis chimes, irritated at their obstruction. Lao Gu ignores them and weaves deeper into the traffic flow.

Anderson reaches for another ngaw, then restrains himself. He should save them. They're too valuable to gobble like a greedy child. The Thais have found some new way to disinter the past, and all he wants to do is feast on the evidence. He drums his fingers on the bagged fruit, fighting for self-control.

To distract himself, he fishes for his pack of cigarettes and lights one. He draws on the tobacco, savoring the burn, remembering his surprise when he first discovered how successful the Thai Kingdom had become, how widely spread the nightshades. And as he smokes, he thinks of Yates. Remembers the man's disappointment as they sat across from one another with resurrected history smoldering between them.
Ik waarschuw je wel: het kan een behoorlijk deprimerend boek zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:34:49 #13
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_100506189
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:18:49 #14
42184 crew  DaMart
pi_100525867
Het volgende boek dat ik ga lezen is:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_100532318
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef ChrisHantzen het volgende:

[..]

Ik vond het goed te doen, het is erg beeldend geschreven, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe goed jij het te doen vindt.

Hier heb je een stukje:

[..]

Ik waarschuw je wel: het kan een behoorlijk deprimerend boek zijn.
Hmm klinkt interessant, maar het schrijfwerk is een beetje technisch en op het randje van mooipraterij :@ Maar ik heb wat recensies gelezen en ga hem misschien proberen.
pi_100532375
Ben bezig in : ik ben niet bang van Ammaniti :)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_100536732
De laatste nacht in Twisted River van John Irving.
pi_100555748
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:43 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat hele verhaal schijnt aan alle kanten te rammelen, wist je dat? :)
Ja, daarom schreef ik ook "zou zijn gevallen''. maar toch vond ik het wel interessant en ben ik er wel benieuwd naar of het in andere loverboy-gevallen wel zo gebeurd is of kan zijn.
pi_100555914
ik ben net begonnen in ' In de hel van Guantánamo' Vijf jaar in de beruchtste gevangenis ter wereld.
Geschreven door Murat Kurnaz
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_100561405
Ik zoek trouwens ook een versie van Dante Alighieris Goddelijke Komedie die een beetje 'los' vertaald is. Ik heb een hekel aan vertalingen waarbij strak wordt vastgehouden aan het rijmschema, waardoor het geheel totaal niet lekker leest. Ik denk dus aan een moderne versie. Liefst één met illustraties van Gustav Doré.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:58:34 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_100601098
quote:
Is dat haar laatste deel? na de eerste 5 werd ik het langzaam aan toch echt wel zat.

Momenteel bezig in:
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:26:34 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100638402


Maar ik lees te weinig tegenwoordig

ook nog deze maar die is beetje te hoog voor me gegrepen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100648540

quote:
Een jonge vrouw die werkzaam is aan het gerechtelijk-geneeskundig instituut in Parijs, wordt door de Franse geheime dienst gedwongen voor onbepaalde tijd te verdwijnen: haar leven loopt gevaar omdat ze, buiten haar schuld om, betrokken is geraakt bij een groot politiek schandaal. In het begin van de winter van 2005 wordt ze ondergebracht in een kloostergemeenschap van monniken en nonnen op de beroemde Mont Saint-Michel.

Al snel ontdekt ze dat de geestelijken haar aanwezigheid niet al te zeer op prijs stellen en dat ze wordt bespioneerd: ze treft gecodeerde boodschappen aan in haar appartement en merkt dat er van tijd tot tijd iemand haar kamer doorzoekt. Ze legt zich echter bij haar nieuwe situatie neer in de wetenschap dat haar leven door het politieke schandaal voor altijd veranderd zal zijn en ze tracht zoveel mogelijk met het ritme van de kloosterlingen mee te leven. Tot het moment dat ze in een bibliotheek een mysterieus dagboek vindt. Geschreven in Egypte in het jaar 1928 door ene Jeremy Matheson, een Engelse rechercheur.

In dat jaar is Caïro in de ban van een serie gruwelijke moorden op kinderen. Hun lijken worden gevonden in de smalle, verlaten straatjes van de arme wijken van de stad of in de tombes in de necropolis, en hun lichamen zijn met veel geweld verminkt. De lokale bevolking is ervan overtuigd dat de moordenaar een ghoela is, een vrouwelijke boze geest uit de verhalen van Duizend-en-één-nacht.
Ik viel vooral voor het feit dat het zich op de Mont Saint Michel afspeelt, waar mijn man mijn ten huwelijk heeft gevraagd :)
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_100649423
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:09 schreef Blinky het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Ik viel vooral voor het feit dat het zich op de Mont Saint Michel afspeelt, waar mijn man mijn ten huwelijk heeft gevraagd :)

Wat leuk! Mijn vriend en ik zijn er twee jaar geleden geweest (MSM stond al heel lang op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken) en zijn er helemaal verliefd op geworden. Wil je laten weten of het boek een beetje bevalt? Dan kan ik het mijn vriend een keer cadeau geven, hij houdt nog al van thriller/mysterie-boeken. :)
pi_100655941
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:41 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Wat leuk! Mijn vriend en ik zijn er twee jaar geleden geweest (MSM stond al heel lang op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken) en zijn er helemaal verliefd op geworden. Wil je laten weten of het boek een beetje bevalt? Dan kan ik het mijn vriend een keer cadeau geven, hij houdt nog al van thriller/mysterie-boeken. :)
Tot nu toe bevalt het redelijk. Het leest lekker weg, maar het is tot nu toe nog niet heel spannend. Ik ben ongeveer op de helft. Het feit dat ik het 'makkelijk' weg kan leggen is wat dat betreft ook geen goed nieuws. Maar wat wel heel mooi is, zijn de beschrijvingen bij MSM. Het is alsof je er zelf rondwandelt.

Misschien komt de spanning nog, ik laat het hier weten als ik het uit heb :)
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_100658225
Rendezvous With Rama van Arthur C. Clarke

quote:
In the year 2130, a mysterious and apparently untenanted alien spaceship, Rama, enters our solar system. The first product of an alien civilisation to be encountered by man, it reveals a world of technological marvels and an unparalleled artificial ecology. But what is its purpose in 2131? Who is inside it? And why?
You're travelling through another dimension, a dimension not only of sight and sound but of mind; a journey into a wondrous land whose boundaries are that of imagination—next stop, the Twilight Zone!
pi_100670611
Ik heb HhhH opzij gegooid en ben begonnen in:



:D
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:50:24 #28
42184 crew  DaMart
pi_100670737
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:35 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb HhhH opzij gegooid en ben begonnen in:

[ afbeelding ]

:D
Leuk boek is dat :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_100670764
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Leuk boek is dat :D.
Het is zo droog geschreven, prachtig. Totaal onrealistisch, maar je slikt alles voor zoete koek.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_100670853
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:53 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het is zo droog geschreven, prachtig. Totaal onrealistisch, maar je slikt alles voor zoete koek.
Idd. Volledig absurd, maar het is geschreven alsof het heel gewoon is. Mijn vriend vergeleek het boek qua sfeer met Forrest Gump - beide verhalen worden verteld als één groot understatement.
pi_100671179


Dit is deel 2 van de trilogie. Deel 3 en 4 (ja, van de trilogie) heb ik ook nog.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_100671307
Kijk maar uit dat je de AIVD niet op je dak krijgt :+
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:40:56 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100671346
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:35 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb HhhH opzij gegooid
Want? Niet te doen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:22:51 #34
323626 vp-3
Ik ben de baas!
pi_100674081
pi_100674679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is deel 2 van de trilogie. Deel 3 en 4 (ja, van de trilogie) heb ik ook nog.
Deel vier? Die bestaat niet, dat is het eerste boek van Youngs tweede trilogie. ;)
pi_100682876
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:40 schreef Frollo het volgende:

[..]

Want? Niet te doen?
Ik kon me er niet op concentreren. Het gaat ook erg over het politieke gebeuren en over de totstandkoming van het boek.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:54:06 #37
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100704970
Deze gisteren uitgelezen:

En nu in deze begonnen:
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:03:16 #38
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_100708646


Heerlijk boek :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 21:19:47 #39
42184 crew  DaMart
pi_100778073
Tijd om te beginnen in:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 06:13:33 #40
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100795057
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:54 schreef Enfermera het volgende:
Deze gisteren uitgelezen:
[ afbeelding ]
En nu in deze begonnen:
[ afbeelding ]
Frans de Waal ^O^
pi_100908874
Marquez is uit, dus tijd voor King:
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_100909072
Gister deze uitgelezen


Nu halverwege
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:30:44 #43
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_100922033
Inmiddels op de helft van:



Één van de boeken waar de spellen van The Witcher op gebaseerd zijn, heerlijk boek!
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_100932053
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:12 schreef Fha het volgende:
Gister deze uitgelezen


O+
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:30:23 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100932125
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

O+
Van dattem! O+

Robin Hobb O+ Dat dat nieuwe deel van The Rain Wild Chronicles maar snel mag uitkomen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100932275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Van dattem! O+

Robin Hobb O+ Dat dat nieuwe deel van The Rain Wild Chronicles maar snel mag uitkomen!
Ja? Komt er meer daarover? :o *O*
Die boeken over de Krijger enzo vond ik stom. :')

Ik wil de Nar! O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_100932333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Van dattem! O+

Robin Hobb O+ Dat dat nieuwe deel van The Rain Wild Chronicles maar snel mag uitkomen!
Komt er een nieuw deel van The Rain Wild Chronicles? Dacht dat maar uit 2 delen zou bestaan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_100932382
Oh, ik loop vreselijk achter. :')

Maar in De Wilde Regenland-boeken komt de Nar zeker niet voor?

Ik zie dat deel 3 in oktober uitkomt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:09:34 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100937806
Nee, de Rain Wild Chronicles heeft geen Nar, helaas! Maar ik vond de Soldier's Son trilogy ook stom en deze weer leuk, dus er is hoop :P Het speelt zich namelijk wel weer in dezelfde buurt af zo'n beetje, en haakt wel in op bepaalde aspecten van de andere serie.

En ja Felagund, ik had eerst hetzelfde gehoord, maar op Robin Hobb's website staat dat er nog 2 delen komen in deze serie *O* Eentje rond februari 2012 en nog een zo'n 6 maanden later.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100939953
Ga nu beginnen in deel 1 van de Narnia-reeks, 'the Magician's nephew'. Heb de box met alle zeven delen van mijn ouders gekregen voor mijn verjaardag, ben benieuwd. :)
pi_100966919
Oeroeg van Hella S Haasse.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_100968163
Aan het herlezen:


De manier waarop hij zijn hoofdpersonen een stem geeft is geniaal.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_100968685
Stephen King - Lisey's Verhaal

...en voor alle Robin Hobb/fantasy liefhebbers, Patrick Rothfuss is echt 'n aanrader! O+ :)
Hallon!
  Moderator zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:44:45 #54
42184 crew  DaMart
pi_100974709
Als tactiek om het grote aantal nog te lezen boeken terug te dringen, ga ik eerst eens wat dunnere boeken lezen, te beginnen met:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 21 augustus 2011 @ 18:10:29 #55
323626 vp-3
Ik ben de baas!
pi_101009251
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:13:13 #56
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_101013011
Herlezen:

  Moderator zondag 21 augustus 2011 @ 20:14:42 #57
42184 crew  DaMart
pi_101013053
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:15:09 #58
279894 winka
There is no place like home..
pi_101013069


Erg aangrijpend :{
pi_101138416


Gauke Andriesse - De handen van Kalman Teller
Winnaar van de Gouden Strop 2011

Een vrouw raakt door een medische blunder arbeidsongeschikt. Samen met haar man gaan ze alle instanties af, maar nergens worden ze serieus genomen. De voormalige baas van de vrouw, Kalman Teller, biedt hulp en vraagt een privédetective om op onderzoek uit te gaan. Jager, de privédetective doet zelf ook wat navraag naar de man die hem betaalt. Kalman Teller heeft Auschwitz overleeft. Maar hoe?

Tot op heden aardig. Nog niet echt spannend, maar ik ben dan ook nog niet halverwege.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_101144707
Deel 3 van de Sword of Truth serie:



Tot nu toe redelijk, deel 1 en 2 waren leuker.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2011 21:43:51 ]
pi_101145990
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:15 schreef winka het volgende:
[ afbeelding ]

Erg aangrijpend :{
Heb dit boek door jouw post besteld, kende het niet en lees veel in dit thema momenteel.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_101202992
Trainspotting


Grappige verhaallijntjes maar slecht geschreven zeg, potverdorie...
pi_101203647


Weliswaar een boek wat gericht is op de young adults vind ik dit als 30-er tot nu toe een goed boek.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_101227809


Misschien wat te moeilijk voor mijn leeftijd maar ik begin er aan en ik zie dan wel hoe of wat.
pi_101255239
pi_101324840
Begonnen in



Er zitten prachtige stukken in, maar het kost me toch wel veel moeite om dit te lezen, zeker in het Engels. Na 100 pagina's even opzij gelegd en begonnen in dit boek:

Demain, on roule
pi_101373088

Net uit. Wel aardig, al vond ik het wat vervelend dat je wat je in het begin verwacht als doel van het verhaal, niet helemaal uitkomt. Er worden wat opzetjes gegeven die wel meer gebeurtenissen uitlokken, maar waarvan er een aantal achteraf een beetje afgeraffeld worden en da's jammer.

Nu beginnen in:


[ Bericht 12% gewijzigd door Mikkie op 30-08-2011 16:42:29 (plaatje werkte niet) ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:01:15 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_101373214
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 11:18 schreef Mykonos het volgende:
Begonnen in

[ afbeelding ]

Er zitten prachtige stukken in, maar het kost me toch wel veel moeite om dit te lezen, zeker in het Engels. Na 100 pagina's even opzij gelegd en begonnen in dit boek:

[ afbeelding ]
Oh ik heb Moby ook echt in stukjes gelezen, dodelijk vermoeiend he :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_101375241
Zojuist begonnen in:


"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:52:14 #70
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_101375286
Ah, ik heb de Speedboot nog steeds op mn verlanglijstje staan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:45:44 #71
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_101421660


The Girl who Kicked the Hornets' Nest - Stieg Larsson
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_101427910


Ik moet me er echt op concentreren om niets te missen, het is een stuk pittiger dan ik had verwacht. Ben benieuwd of ik met Gravity's rainbow ook zulke problemen ga kennen...
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_101468687
Spel der tronen,lied van ijs en vuur en het eerste boek van true blood uitgelezen.
Ben nu bezig aan mijn derde poging om misery uit te lezen :)...
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:55:59 #74
354441 Passievruchtje
broertje van de passievrucht
pi_101487201
Joe Speedboot van Tommy Wieringa
De eerste van de tien boeken voor mijn Nederlands literatuurlijst.
I love Israel!
pi_101498709

Zelf van Yann Martel
Net begonnen, erg prettig om te lezen

Omschrijving:
En dit is zonder meer een fantastisch geschreven boek, door de zeldzaam levendige beschrijving van hoe het is om als jongetje op te groeien. In het begin althans. Maar dan neemt het plot een opmerkelijke wending, en aan het slot wordt diezelfde onmogelijke wending onder vreselijke omstandigheden weer teruggedraaid.
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:49:58 #76
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_101499873
Plato met z'n Ideale staat.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_101521800
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:45 schreef Lov1 het volgende:
[ afbeelding ]

The Girl who Kicked the Hornets' Nest - Stieg Larsson
Is dit het vervolg op de millenium trillogie? Maar ik dacht dus dat ik ergens had gelezen dat het 4de deel niet meer uitgebracht zou worden omdat er te weinig materiaal zou zijn?
Heb nu alle 3 de delen gelezen en ook de films gekeken,echt _O_
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 11:35:52 #78
42184 crew  DaMart
pi_101521821


Blijkbaar was ik daar lang geleden al eens aan begonnen, maar het papiertje tussen bladzijde 12 en 13 impliceert dat ik toen niet ver ben gekomen :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_101521836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 11:34 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Is dit het vervolg op de millenium trillogie? Maar ik dacht dus dat ik ergens had gelezen dat het 4de deel niet meer uitgebracht zou worden omdat er te weinig materiaal zou zijn?
Heb nu alle 3 de delen gelezen en ook de films gekeken,echt _O_
Nee, dat is gewoon het derde deel in de trilogie.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_101523971
Na pagina 200 was ik vertrokken.Eindelijk misery uitgelezen.en nu ga ik de film zien :)
pi_101576980


Boek over de bio-industrie. De schrijver mixt (leuke en meer serieuze) anekdotes uit zijn eigen leven met beschrijvingen van feiten uit de bio-industrie. Ik durf bijna geen eieren, vlees en vis meer te eten...
pi_101577764
mirjam mous : Boy 7

(ja is een kinderboek )
Thank Drunk I'm a Goddess!
  maandag 5 september 2011 @ 08:24:05 #83
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_101582442


Tot nu toe alleen de introductie gelezen maar die was al interessant :)
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_101583535
quote:
6s.gif Op zondag 4 september 2011 23:50 schreef prupke het volgende:
mirjam mous : Boy 7

(ja is een kinderboek )
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:57 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]

Weliswaar een boek wat gericht is op de young adults vind ik dit als 30-er tot nu toe een goed boek.
;)


Prima boek :)

[ Bericht 38% gewijzigd door Bomenverzameling op 05-09-2011 09:49:50 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_101583597


Catch 22 dus ^O^
Demain, on roule
pi_101588872
Heb net Haantjes van Kluun uit..

Zit te twijfelen of ik hierna in Sluipschutter van Lee Child, een boek van Michael Crichton(titel weet ik niet) of aan het boek De Oorlog, horende bij de gelijknamige tv serie(gepresenteerd door Rob Trip) van 1 of 2 jaar geleden, begin/verder ga..
pi_101599048
Nog steeds bezig in De opwindvogelkronieken van Murakami.

I intend to live forever, or die trying.
pi_101599399
Ben inmiddels begonnen in deel 3 van de Narnia-reeks: 'The horse and his boy'. Reeks bevalt me tot nu toe erg goed. :)
  maandag 5 september 2011 @ 18:48:55 #89
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_101599542
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 08:24 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]

Tot nu toe alleen de introductie gelezen maar die was al interessant :)
Tijdje terug gelezen. Vond de eerste 100 pagina's het leukst.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_101609945
Children of the night. What music they make.
  maandag 5 september 2011 @ 21:36:20 #91
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101609959

Heb dit boek afgelopen maart tijdens een grote 2de hands boekenbeurs gewoon op de bonnefooi meegenomen zonder het te kennen en lag nog op de plank.
Nu zag ik tot mijn verbazing tijdens bezoek aan Nederland dat het in Nederland hoog in de top 10 staat..., iets wat mij enigszins verbaast omdat het al een boek van 7 jaar oud is ....toch maar eens aan begonnen.
En ik moet zeggen dat het makkelijk weg leest en tot nu toe een goed verhaal heeft
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_101641691


Ik ben benieuwd, ook naar de verfilming die in oktober uitkomt.
pi_101643806
Ik heb vorige week eindelijk ''The God Delusion'' van Richard Dawkins uitgelezen. Een interessant boek, hij heeft goede punten, maar ben het niet altijd met hem eens, simpelweg omdat ik geen atheist ben en hij wel.

Verder ben ik nu vooral bezig in ''The mists of Avalon'' van Marion Bradley (ben nu op driekwart, erg meeslepend) en ook af en toe in ''Sense and Sensibility'' van Jane Austen. Ook mooi, maar beetje afstandelijk geschreven.
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:51:05 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101643939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:48 schreef Yellowflower84 het volgende:
Ik heb vorige week eindelijk ''The God Delusion'' van Richard Dawkins uitgelezen. Een interessant boek, hij heeft goede punten, maar ben het niet altijd met hem eens, simpelweg omdat ik geen atheist ben en hij wel.

Dat is je enige tegenwerping?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101666487
Nee, natuurlijk niet, maar wel de belangrijkste. Hij heeft het namelijk steeds over ''de waarheid'' en ''je kunt het niet weten, maar''. Hij vergeet echter dat het misschien inderdaad niet waar is, maar dat mensen er veel aan kunnen hebben. Natuurlijk heeft hij gelijk als hij zegt dat geloof veel meer respect krijgt dan andere levensovertuigingen en dat je altijd nog je verstand moet gebruiken en naar de wetenschap moet kijken. Maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn als atheist zijn, wat overigens prima is natuurlijk.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:09:54 #96
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_101666512
Straks ga ik beginnen in De gekwelde man van Henning Mankell. :)
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_101669704


:7
  woensdag 7 september 2011 @ 13:13:43 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101669856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:07 schreef MAHL het volgende:
[ afbeelding ]

:7
Ik ben kort geleden begonnen in A Game of Thrones, ben helemaal blij het eindelijk ontdekt te hebben :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101693648
Maandag begonnen in 'the kitchens godwife', had ik vanochtend uit. Nu begonnen aan 'the joy and luck club' van haar. Ik heb echt heel erg genoten van het verhaal wat zij vertelde.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_101777330
Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets

Nassim Nicholas Taleb

Voorlopig een geniaal boek. Het zou voor mensen zware kost kunnen zijn, maar met name voor mensen die in de beleggingswereld werken een must read denk ik.
pi_101884270
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:28 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets

Nassim Nicholas Taleb

Voorlopig een geniaal boek. Het zou voor mensen zware kost kunnen zijn, maar met name voor mensen die in de beleggingswereld werken een must read denk ik.
Taleb is fantastisch, kan the black swan ook echt aanraden!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator dinsdag 13 september 2011 @ 12:22:30 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101894641
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 16:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh ik heb Moby ook echt in stukjes gelezen, dodelijk vermoeiend he :D
Zelfde hier :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101932408
I spoke proper England since I was a children.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:37:00 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_101932480
Nu bezig in het derde deel van The Women of the Otherworld series van Kelly Armstrong. Bevalt wel goed :)



Women of the Otherworld is the name of a fantasy series by Canadian author Kelley Armstrong.

The books feature werewolves, witches, necromancers, and vampires struggling to fit as "normal" in today's world.
pi_101932810


Moonwalking with Einstein, van Joshua Foer.

Machtig interessant boek over het geheugen, en hoe je kan leren veel en veel meer te onthouden. Maandag in 20 minuten all 43 films met Johnny Depp uit mijn hoofd geleerd, en nu bezig de "They Shoot Pictures, Don't They" lijst (1000 films) te onthouden. Niet heel nuttig, wel een leuke oefening, en ik ben diep onder de indruk van hoeveel meer je kan onthouden als je een beetje een goede aanpak gebruikt.

Verder is het boek ook gewoon boeiend, leuk geschreven en hij behandelt best veel aspecten (van mensen met geheugenverlies tot savants tot de opkomst van drukwerk en wat voor invloed dat had op hoe mensen dingen zijn gaan onthouden).
  woensdag 14 september 2011 @ 11:46:52 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101932811
Zijn er hier mensen die Mishima hebben gelezen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 september 2011 @ 12:02:01 #107
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_101933263
Net Morgenrood van Nietsche en De Speler van Dostojewski uit. Nu maar eens beginnen in het Proces van Kafke.
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  donderdag 15 september 2011 @ 00:57:12 #108
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_101964637
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
  vrijdag 16 september 2011 @ 14:03:06 #109
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_102016158
Voor mijn studie:
L'Enfer, c'est les autres.
pi_102020767
Ik ben inmiddels bezig in deel 4 van 'the Chronicles of Narnia': Prince Caspian. Vond deel 3 wat minder, maar heb verder tot nu toe erg van de serie genoten. :)

Ga morgen op vakantie (naar de zon, Zuid-Spanje!) en neem de volgende boeken mee om daar te lezen:

- Maarten 't Hart - een vlucht regenwulpen (nog nooit gelezen, ben benieuwd)
- Camilla Läckberg - Steenhouwer
- Tatiana de Rosnay - het huis waar jij van hield
- Roald Dahl - Boy
- Roald Dahl - Solo
- 18e vijfling van Agatha Christie

En deel 5, 6 en 7 van Narnia. :) Heerlijk lezen aan het zwembad.
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:16:01 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102021082
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben inmiddels bezig in deel 4 van 'the Chronicles of Narnia': Prince Caspian. Vond deel 3 wat minder, maar heb verder tot nu toe erg van de serie genoten. :)

Ga morgen op vakantie (naar de zon, Zuid-Spanje!) en neem de volgende boeken mee om daar te lezen:

- Maarten 't Hart - een vlucht regenwulpen (nog nooit gelezen, ben benieuwd)
- Camilla Läckberg - Steenhouwer
- Tatiana de Rosnay - het huis waar jij van hield
- Roald Dahl - Boy
- Roald Dahl - Solo
- 18e vijfling van Agatha Christie

En deel 5, 6 en 7 van Narnia. :) Heerlijk lezen aan het zwembad.
Boy heb ik gelezen, erg mooi. Solo heb ik net besteld maar nog niet binnen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102021723
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boy heb ik gelezen, erg mooi. Solo heb ik net besteld maar nog niet binnen
Heb Boy al eens gelezen toen ik een jaar of 12 was, weet nog dat ik het toen afschuwelijk vond om te lezen hoe hij op die Engelse kostschool behandeld is. Solo ken ik nog niet.

Heb vorig jaar een box met 15 kinderboeken van Roald Dahl voor mijn verjaardag gekregen (heb ik hier al eens gepost geloof ik), daar zitten deze twee ook in. In het Engels allemaal dus. :)
  vrijdag 16 september 2011 @ 19:59:00 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102029906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er hier mensen die Mishima hebben gelezen?
nee, kon hem ook niet dus maar even ge-wikied om te kijken wie deze man was.
Intressant levensverhaal
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 16 september 2011 @ 20:29:29 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102031054
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 19:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nee, kon hem ook niet dus maar even ge-wikied om te kijken wie deze man was.
Intressant levensverhaal
Jep, alsof Gerard Reve een privemilitie had en probeerde een staatsgreep te plegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102033110


Had er meer van verwacht en het duurt daarom ook een stuk langer dan ik verwacht had om 'm uit te lezen.

Daarom ook deze opgepikt:



Super.
pi_102042880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er hier mensen die Mishima hebben gelezen?
Heb deel 1 van The Sea of Fertility gelezen en deel 2 en 3 gaan mee op vakantie (deel 4 red ik denk ik niet ;)). Heel indrukwekkend.
  zaterdag 17 september 2011 @ 12:53:44 #117
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_102051378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:49 schreef Ensaf het volgende:
Plato met z'n Ideale staat.
Als je het boek uit hebt, dan moet je het boek van Karl Popper - 'de open samenleving en haar vijanden' eens lezen.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_102106654
Ik heb gisteren de klassieker ''Sense and Sensibility'' van Jane Austen uitgelezen. Daarna ben ik begonnen in een boek van Tess Gerritsen, in het Nederlands heet het ''De dood in de ogen''. Helaas heb ik veel boeken digitaal in de Nederlandse vertaling, ik lees ze liever in de originele taal (voor zover mogelijk), maar heb deze gekregen, dus dat is ook al mooi.
pi_102182150
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:03 schreef Maria2.0 het volgende:
Voor mijn studie:
[ afbeelding ]
Goed boek, alleen kleeein beetje teleurstellend einde :)
pi_102192647
Zondag hierin begonnen:
pi_102202681
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:37 schreef Cue_ het volgende:
Nu bezig in het derde deel van The Women of the Otherworld series van Kelly Armstrong. Bevalt wel goed :)

[ afbeelding ]

Women of the Otherworld is the name of a fantasy series by Canadian author Kelley Armstrong.

The books feature werewolves, witches, necromancers, and vampires struggling to fit as "normal" in today's world.
Ik heb van haar Gebeten gelezen, was n leuk tussendoortje.
pi_102204650
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er hier mensen die Mishima hebben gelezen?
Wel van gehoord, maar nooit wat van gelezen, toch maar eens doen dan. :)
Hallon!
pi_102304283
quote:
De allerbeste thriller imo
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 23 september 2011 @ 21:05:48 #124
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102312275

net begonnen, gemengde reviews dus het zal mij benieuwen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_102312493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:00 schreef Gixxergirl het volgende:
Zondag hierin begonnen:
[ afbeelding ]
Redelijk boek, gewoon vermakelijke onzin. Ik snap alle haat niet die het boek gekregen heeft, het is gewoon typische Dan Brown-onzin, maar daarom niet minder leuk :)
pi_102327899
Donderdag in deze begonnen.


Tot nu toe best aardig. Allemaal losse verhalen die op de een of andere manier allemaal met elkaar te maken hebben. Allemaal te maken met de muziekindustrie.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_102373316
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 21:10 schreef MAHL het volgende:

[..]

Redelijk boek, gewoon vermakelijke onzin. Ik snap alle haat niet die het boek gekregen heeft, het is gewoon typische Dan Brown-onzin, maar daarom niet minder leuk :)
Je kan er idd veel over zeggen, maar niet dat Dan Brown saaie boeken aflevert. :)
  zondag 25 september 2011 @ 21:05:50 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102375289
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:31 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Je kan er idd veel over zeggen, maar niet dat Dan Brown saaie boeken aflevert. :)
Nee?
Vind het kauwgom in boekvorm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102389675
Net dit boek uitgelezen:



Mijn eerste Stephen King boek en het was erg boeiend. Een boek die ik tijdens het lezen als een film in mijn hoofd zag afspelen (meer dan anders). Volgens mij zijn ze ook bezig met het maken van een film of mini series hiervan.

Nu ben ik bezig met



Ik heb in het verleden meerdere religieuze boeken gelezen 'tegen' evolutie, maar nu besef ik pas hoe ver die mensen ernaast zitten met hun hele denkwijze en argumenten.
Tot nu toe vind ik het een geweldig boek en leer ik op elke pagina weer nieuwe dingen die ik voorheen verkeerd begrepen heb of waarvan ik voorheen alleen de 'halve waarheid' wist.
Alpha kenny one
pi_102389941
pi_102390041
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 09:21 schreef falling_away het volgende:
Net dit boek uitgelezen:

[ afbeelding ]

Mijn eerste Stephen King boek en het was erg boeiend. Een boek die ik tijdens het lezen als een film in mijn hoofd zag afspelen (meer dan anders). Volgens mij zijn ze ook bezig met het maken van een film of mini series hiervan.

Nu ben ik bezig met

[ afbeelding ]

Ik heb in het verleden meerdere religieuze boeken gelezen 'tegen' evolutie, maar nu besef ik pas hoe ver die mensen ernaast zitten met hun hele denkwijze en argumenten.
Tot nu toe vind ik het een geweldig boek en leer ik op elke pagina weer nieuwe dingen die ik voorheen verkeerd begrepen heb of waarvan ik voorheen alleen de 'halve waarheid' wist.
Je klinkt wel heel kritiekloos :P

Heb zelf nooit Dawkins gelezen, maar valt me vaker op dat mensen die hem lezen het gelijk helemaal geweldig vinden. Alsof hij een soort bijbelse profeet is, maar dan anders...

Zelf ga ik maar weer eens verder in

Demain, on roule
pi_102390375
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 09:44 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Je klinkt wel heel kritiekloos :P

Heb zelf nooit Dawkins gelezen, maar valt me vaker op dat mensen die hem lezen het gelijk helemaal geweldig vinden. Alsof hij een soort bijbelse profeet is, maar dan anders...

Ok je hebt gelijk. Puntje van kritiek is zeker dat hij soms iets te persoonlijk wordt in zijn boeken tegen creationisten. Dat hoeft voor mij ook weer niet, maar het is begrijpelijk als je de achtergrond hiervan kent: Het feit dat wetenschappers vaak tegen worden gewerkt door de soms politiek machtige, rijke creationisten.

Hij schrijft vaak vanuit de eerste persoon wat soms een beetje vreemd aanvoelt voor een toch meer wetenschappelijk boek.

De reden waarom veel mensen hem geweldig vinden is denk ik omdat hij moeilijke stof toegankelijk maakt voor een heel breed publiek. Voor veel mensen zijn de boeken of documentaires van Dawkins een eerste kennismaking met de echte wetenschappelijke bewijzen, en dat kan ingrijpende gevolgen hebben in het leven (bijv. afstappen van je geloof).
Alpha kenny one
pi_102399071
Gisteren deze uitgelezen:


Echt heel slecht geschreven. Het begin en einde vond ik saai, dat heb ik niet gelezen, alleen het deel dat hij in het kamp zit. Hij heeft een machtig interessant verhaal, maar het komt door de schrijfstijl totaal niet tot zijn recht. Echt jammer.

Deze heb ik erachteraan gelezen:



Redelijk goed geschreven, maar het verhaal zelf sprak me wat minder aan.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_102399210

Net uit.
Geweldig boek.

Nu bezig in:

Begint erg goed.
Ben benieuwd!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_102399613
Ik ben begonnen in:


Tot nu toe vind ik het goed, een populair wetenschappelijk boek op een uitdagend niveau. De dialogen tussen door zijn een welkome afwisseling.

Daarnaast lees ik:
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_102439375
Iemand tips voor goede detectives?
pi_102439727
Sherlock Holmes? :P
Tap tap tap
pi_102441114
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
pi_102442776
Vandaag heb ik Erebos gelezen.


Een jeugdboek waarin een computerspel infiltreert in het echt leven van de jongeren op de school waar de dvd rouleert.
Je wordt er redelijk in mee gezogen, voor de jeugd zal het erg spannend zijn. Het einde had van mij wel wat meer uitgewerkt mogen worden.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:18:21 #140
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102446055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef MrNiles het volgende:
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
kate moss oid, niet het model. ben de titels vd boeken ff kwijt, maar haar boeken hebben wel iets weg van Dan Brown.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:28:20 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102446384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef MrNiles het volgende:
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
Nederlandstalig of Engels?
Cryptonomicon van Neal Stephenson
http://www.bol.com/nl/p/n(...)666883030/index.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102446439
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef MrNiles het volgende:
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
Hoor veel goeds over de hungergames / hongerspelen. Niet heel diep maar wel erg spannend, leest lekker weg.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:36:33 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102446672
De Zwerm is ook een lekkere vakantiethriller
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002907942/index.html

De Millennium Trilogie al gelezen? Leest heerlijk weg

De Slinger van Foucault, een geweldige thriller en een parodie op het Dan Brown Genre voordat Dan Brown genre echt bekend was.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006537947/index.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102448461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef MrNiles het volgende:
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
Ik heb dit jaar Een mooie dag om te sterven van RJ Ellory gelezen. Fantastische thriller. Een seriemoordenaar kopieert moorden van eerdere (bestane) seriemoordenaars. Detective zit met de handen in het haar tot hij hulp krijgt van een man die echt alles van de materie weet. Verhaal is origineel, spannend en zit erg goed in elkaar. En je leest er zo doorheen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_102449535
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef MrNiles het volgende:
Over 2 weken ga ik op vakantie..de enige tijd van het jaar dat ik boeken lees :)
Iemand een tip voor me?
Liefst een thriller waar een beetje vaart in zit.

De bekende boeken van Dan Brown vond ik erg goed,
Sommige van Stephan King ook, zoals GreenMile. Maar hij heeft hele vage verhalen gemaakt die mij niet konden boeien.

Iemand een aanrader?
Boeken van Henning Mankell (en dan niet de Wallander-serie, daar ken ik niks van)

Maar Diepte en De Terugkeer van de Dansleraar vond ik erg mooi, als is eerst genoemde eerder een spannend boek dan een echte thriller.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_102550353
Laatste update: ''De dood in de ogen'' van Tess Gerritsen is uit. Aardig tussendoortje, maar meer ook niet. Heb betere boeken gelezen van haar.

Dan "Mijn woestijn'' van Waris Dirie. Indrukwekkend levensverhaal over een Somalische nomadendochter die een uithuwelijking ontvlucht en in Engeland een topmodel wordt. Ze is ook speciaal ambassadeur van de VN tegen vrouwenbesnijdenis, wat in Somalie nog heel veel gebeurt (en in andere landen).

Daarna ben ik beginnen in de Aardkinderen serie van Jean Auel. Het eerste boek ''Stam van de Holebeer'' heb ik net uit en ik kan niet wachten tot ik verder mag met het tweede boek. Erg interessant. Het leest lekker weg, hoewel ik eerst moest wennen aan de lange zinnen met veel bijvoeglijke naamwoorden.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:20:41 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102555079
REAMDE de nieuwe roman van Neal Stephenson


Ben vanmorgen er in begonnen.
Zit er nu een eindje in en het is weer heerlijk ouderwets Neal Stephenson. Ik ga geen spoilers geven maar het is duidelijk geen nederlandse poldermodel literatuur. Literatuur die door iedereen begrepen moet kunnen worden. De hoofdpersonen kennen de moderne internet en netwerk gadgets, ze bellen via skype, ze mailen met hun telefoon.
Aanrader.
Ik verslond cryptonomicon, en de baroque trilogie moest ik even wegleggen en na een tijdje opnieuw in beginnen. Beide zijn geweldig. Anathem kwam ik niet in, moet dat maar eens opnieuw proberen als ik REAMDE uit heb.
De hoofdpersoon is iemand met een verleden, met een soort Bobby Shaftoe familie achtergrond, die na tien jaar online rpg heeft gespeeld besluit dat hij een beter spel kan bedenken en dat doet. Hij bekijkt het vanuit een zakelijke optiek en net als in cryptonomicon en de trilogie speelt de waarde van valuta weer een rol, maar een niet belangrijke.
Aanrader!

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102559303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben inmiddels bezig in deel 4 van 'the Chronicles of Narnia': Prince Caspian. Vond deel 3 wat minder, maar heb verder tot nu toe erg van de serie genoten. :)

Ga morgen op vakantie (naar de zon, Zuid-Spanje!) en neem de volgende boeken mee om daar te lezen:

- Maarten 't Hart - een vlucht regenwulpen (nog nooit gelezen, ben benieuwd)
- Camilla Läckberg - Steenhouwer
- Tatiana de Rosnay - het huis waar jij van hield
- Roald Dahl - Boy
- Roald Dahl - Solo
- 18e vijfling van Agatha Christie

En deel 5, 6 en 7 van Narnia. :) Heerlijk lezen aan het zwembad.
En allemaal inderdaad gelezen, inclusief nog 'De afstammeling' van Almar Olsen (oid) - was door mijn eigen boeken heen en die had mijn vriend meegenomen :P.

@PietVerdriet:
Heb van zowel Boy als Solo erg genoten. Heerlijk komisch hoe hij bepaalde gebeurtenissen uit zijn leven beschrijft (het eerste ritje van zijn zus met de auto, ik zat hardop te lachen! _O- ). Ook schrijnend hoe hij de idioterie van het verdedigen van Griekenland beschrijft door zo weinig, en ook nog eens ongetrainde, soldaten.

@MrNiles:
Probeer de boeken van Camilla Lackberg. Ben zelf geen groot thrillerfan, maar moet zeggen dat deze me erg boeien. Ze gaan iets meer richting misdaad/detective dan echt thriller, en elk boek is weer beter dan het voorgaande. Heb nu de eerste drie gelezen (IJsprinses, Predikant, Steenhouwer) - de laatste heb ik in één middag in één ruk uitgelezen. Echte page-turners dus. :)
pi_102559853
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
REAMDE de nieuwe roman van Neal Stephenson


Ben vanmorgen er in begonnen.
Zit er nu een eindje in en het is weer heerlijk ouderwets Neal Stephenson. Ik ga geen spoilers geven maar het is duidelijk geen nederlandse poldermodel literatuur. Literatuur die door iedereen begrepen moet kunnen worden. De hoofdpersonen kennen de moderne internet en netwerk gadgets, ze bellen via skype, ze mailen met hun telefoon.
Aanrader.
Ik verslond cryptonomicon, en de baroque trilogie moest ik even wegleggen en na een tijdje opnieuw in beginnen. Beide zijn geweldig. Anathem kwam ik niet in, moet dat maar eens opnieuw proberen als ik REAMDE uit heb.
De hoofdpersoon is iemand met een verleden, met een soort Bobby Shaftoe familie achtergrond, die na tien jaar online rpg heeft gespeeld besluit dat hij een beter spel kan bedenken en dat doet. Hij bekijkt het vanuit een zakelijke optiek en net als in cryptonomicon en de trilogie speelt de waarde van valuta weer een rol, maar een niet belangrijke.
Aanrader!

[ afbeelding ]
Nice! Ik hoop hem snel te ontvangen ^O^
pi_102571063
Ga morgen beginnen aan de Zwarte met het witte hart, van Arthur Japin.
Heb Zandloper van Benali net uit, topboek.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:11:37 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_102585631


Latijn weer opgepakt m.b.v. dit boek :).

[ Bericht 23% gewijzigd door Viking84 op 01-10-2011 19:03:23 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_102589971
Ebook:
De man die naar Auschwitz wilde
pi_102590099


Tot nu toe is het goed geschreven, zoals altijd wel. Maar een beetje eng verhaal.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:19:39 #154
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_102605286
Ik ben begonnen in Sprakeloos van Tom Lanoye.

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:43:23 #155
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_102607148

Is het plan om vandaag lekker in de zon te lezen :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_102607626
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 20:19 schreef marcb1974 het volgende:
[ afbeelding ]

Tot nu toe is het goed geschreven, zoals altijd wel. Maar een beetje eng verhaal.
Hoezo eng :o Ik heb hem nog niet gelezen maar hij staat wel hoog op m'n lange lijstje.
Tap tap tap
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:52:18 #157
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_102615673
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoezo eng :o Ik heb hem nog niet gelezen maar hij staat wel hoog op m'n lange lijstje.
Het is eng, niet spannend. Ben nu op de helft.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_102634597
Ik heb dit boek echt net precies uit:

Ja, ik ben lekker kinderachtig bezig met mijn 11+ boeken, maar ik zit dan ook op de pabo, dus het mag gewoon :P.
Ik begin morgen denk ik aan deze:
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
pi_102635985


So far zitten er weliswaar vlagen van herkenning in, het kan me nog niet echt intrigeren.
De humor is allemaal ook een tikkeltje doorzichtig.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:09:07 #160
347039 Vigil
Like a boss.
pi_102641643
"Viva enim mortuorum in memoria vivorum est posita" - Cicero
pi_102643921


Erg leuk en interessant boek!
  maandag 3 oktober 2011 @ 19:12:14 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102658423
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:38 schreef inkie1010 het volgende:
[ afbeelding ]

Erg leuk en interessant boek!
evne wat reviews gelezen en lijkt me inderdaad een leuk boek om er even tussendoor te doen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:12:52 #163
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102661742
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:14:14 #164
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_102841142
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:16:35 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102841215
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:09 schreef Vigil het volgende:
[ afbeelding ]
^O^ ik ben nu op pagina 350 leuk boek :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102842749


*O*
pi_102845136


Erg mooi, ben op zo'n 3/4.
pi_102845669
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 20:14 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ebook:
De man die naar Auschwitz wilde
En?

Vandaag De schaduw van de wind uitgelezen. O+ Prachtig!
De verhaalstructuur is vrij ingewikkeld, waardoor dit boek het zeker waard is om het nog een keer te herlezen in de niet al te verre toekomst.




Nu verder in Wij zijn ons brein. 8-)
Zéér interessant.



[ Bericht 23% gewijzigd door Biancavia op 08-10-2011 17:47:32 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:00:20 #169
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_102854127
Als je Swaab leest, moet je eigenlijk ook deze twee stukken lezen. Voor een vollediger beeld.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01:25 #170
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102856424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:44 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[ afbeelding ]

Erg mooi, ben op zo'n 3/4.
inderdaad, heb het ook met veel plezier gelezen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:02:27 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_102856462

somber en donker boek...
ben nu halverwege en moet nog maar zien of ik het red om het uit te lezen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 9 oktober 2011 @ 04:33:38 #172
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_102865903
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 11:38 schreef inkie1010 het volgende:
[ afbeelding ]

Erg leuk en interessant boek!
Heb 'm staan, was de moeite!
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_102866828
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:01 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

inderdaad, heb het ook met veel plezier gelezen.
Heb het gistermiddag uitgelezen, érg mooi boek. :)

Ga nu even lekker tussendoor een Agatha Christie Vijfling lezen. Heerlijk naar de dader speuren dus ;).
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:11:22 #174
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_102867357
Tellen informatieve boeken ook?

Ik lees nu "Donder en bliksem en meer over het weer" Leuk boekje en de proeven ga ik zeker doen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:14:00 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102867398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2011 20:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nice! Ik hoop hem snel te ontvangen ^O^
En, is ie al binnen? Ik ben halverwege, en vind het bijna zonde dat de helft er al weer op zit!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_102867565
Cell van Stephen King :)
Tap tap tap
pi_102868168
I think God gives us children so death won't come as *such* a disappointment.
  zondag 9 oktober 2011 @ 16:48:11 #178
6536 dwerg
chagrijn
pi_102879230


Ja. 14.gif
I intend to live forever, or die trying.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 oktober 2011 @ 17:21:40 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_102915187
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:00 schreef broer het volgende:
Als je Swaab leest, moet je eigenlijk ook deze twee stukken lezen. Voor een vollediger beeld.
Bedankt voor die links!

Ik vond ook al dat Swaab heel erg zijn eigen visie op alles in dat boek ventileert.
Pedo's zijn zo geboren, religie is achterhaald en drugs are bad, hmmkee!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_102916063
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:25 schreef CherryLips het volgende:
Cell van Stephen King :)
Hey die heb ik net uit.. dat verhaal pakt je echt vast vanaf de eerst pagina he.

Ben nu net begonnen aan Duma Key, ook van King.
Alpha kenny one
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:43:04 #182
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_102916824

The woman in black net gelezen. Moet zeggen dat ik eigenlijk de hele tijd verwachtte dat er meer zou gebeuren. De spanning is wel voelbaar, maar wordt m.i. ook weer snel weg genomen.

Nu bezig in:

I spoke proper England since I was a children.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:48:52 #183
226780 NeeEcht
Ik ben niet gek!
pi_102917040
Na een tijdje niet meer gelezen te hebben weer begonnen in deel 3 van deze serie



Deel 4 en 5 liggen ook nog op mij te wachten
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:56:45 #184
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102917335
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_102947572
Ik ben op dit moment bezig in drie boeken: ''Vallei van de Paarden'', deel 2 in de Aardkinderen serie van Jean Auel, ''Spijkerschrift'' van Kader Abdolah en ''Mystical Islam'' over de soefi-islam van Julian Baldick.
pi_103048432
Ik vond 'Een mooie dag om te sterven' zo goed dat ik nu een ander boek van Ellory lees. Een volmaakte vendetta:

De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_103179380
Gisteren uitgelezen: Op een blauwe maandag geboren, geschreven door Daniel Tammet.



Indrukwekkende biografie van een Asperger. Over hoe hij zich staande heeft weten te houden in het grote gezin waarin hij is opgegroeid, hoe hij zich op sociaal vlak heeft weten te ontwikkelen, over verliefdheid en de liefde van zijn leven. O+
Bijzonder interessant is hoe duidelijk hij zijn synesthesie kan beschrijven, hoe woorden en getallen voor hem landschappen van vormen en kleuren worden. Prachtig.
Er is een documentaire over hem gemaakt, 'Brainman', waarin hij Kim Peek ontmoet. En hij heeft het record getallen achter de komma van het getal pi verbroken. In drie maanden tijd heeft hij een reeks van 22.500 getallen uit zijn hoofd geleerd.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_103180537
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:56 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Waar heb je deze op de kop getikt en wat heb je er voor betaald, als ik zo brutaal mag zijn? :P
pi_103180953
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:20 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hey die heb ik net uit.. dat verhaal pakt je echt vast vanaf de eerst pagina he.

Ben nu net begonnen aan Duma Key, ook van King.
Die heb ik ook gelezen, erg goed.
Tap tap tap
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 10:50:33 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103181237
hier ook voor de boekenlezers : Foto's van je boekenkast
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 10:52:47 #191
42184 crew  DaMart
pi_103181317
Vergeten jullie niet een boekenlijst te posten (als je dat nog niet hebt gedaan?): FOK! Boekentop 100 2011

En ik hoop vandaag 'Otto's Oorlog' van Koos van Zomeren uit te kunnen lezen, zodat ik in een ander boek kan beginnen :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:45:28 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103183079
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:28 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Waar heb je deze op de kop getikt en wat heb je er voor betaald, als ik zo brutaal mag zijn? :P
E-Bay, en voor een prikkie, maar het is maar een heel klein dun boekje ook, ik wilde hem echt heel graag in de collectie hebben O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:45:51 #193
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103183094
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 10:52 schreef DaMart het volgende:
Vergeten jullie niet een boekenlijst te posten (als je dat nog niet hebt gedaan?): FOK! Boekentop 100 2011

En ik hoop vandaag 'Otto's Oorlog' van Koos van Zomeren uit te kunnen lezen, zodat ik in een ander boek kan beginnen :@.
Thnx voor de reminder, ik ga zeker zo ff mijn lijst maken ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_103185104
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

E-Bay, en voor een prikkie, maar het is maar een heel klein dun boekje ook, ik wilde hem echt heel graag in de collectie hebben O+
Leuk! Ik wil hem uiteindelijk ook erbij hebben, dus ik ga er eens naar zoeken.
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:35:20 #195
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_103185271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:08 schreef Daph_ het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
Ik ga hem vanmiddag halen _O_ .

Nadat ik deel een en twee van the Hitchhikers guide to the galaxy verslonden had, heb ik toch veel moeite met deel drie:

Ik raak er een beetje het draad kwijt. Besloten om hem even weg te leggen en er later weer in te beginnen!

Dit weekend mijn eerste kluun boek aangeschaft en ook in begonnen te lezen.
Kluun - Haantjes

Leest erg gemakkelijk weg, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het ook leuk lezen vind. Misschien is dit ook gewoon een minder boek van hem?

Zelf lees ik graag boeken van bijvoorbeeld Christopher Paolini, Rick Riordan, Michael Scott beetje soort boeken waar een niemand een soort superheld wordt! Kennen jullie misschien nog meer schrijvers die dit soort boeken schrijven!
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  maandag 17 oktober 2011 @ 14:29:34 #196
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103190215
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:31 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Leuk! Ik wil hem uiteindelijk ook erbij hebben, dus ik ga er eens naar zoeken.
Hijs leuk om zo ff tussendoor te lezen in afwachting van de Engelse vertaling van de nieuwe ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_103193814
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 12:35 schreef davako het volgende:

[..]

Ik ga hem vanmiddag halen _O_ .

Nadat ik deel een en twee van the Hitchhikers guide to the galaxy verslonden had, heb ik toch veel moeite met deel drie:
[ afbeelding ]
Ik raak er een beetje het draad kwijt. Besloten om hem even weg te leggen en er later weer in te beginnen!
Deel 1 was leuk, deel 2 geweldig, deel 3 minder, deel 4 vond ik niets aan. Deel 5 is weer helemaal geweldig tho, beste van de reeks, dus die moet je zeker lezen! ^O^
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:18:06 #198
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_103205105
De liquidatie dossiers, erg boeiend als je van true crime houdt
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:52:32 #199
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_103211488
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:48 schreef MAHL het volgende:

[..]

Deel 1 was leuk, deel 2 geweldig, deel 3 minder, deel 4 vond ik niets aan. Deel 5 is weer helemaal geweldig tho, beste van de reeks, dus die moet je zeker lezen! ^O^
Maar deel 3 en 4 zijn natuurlijk wel nodig om het verhaal te begrijpen. toch?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:58:16 #200
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_103230633


Robert Kirkman - The Walking Dead (Compendium 1)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_103231552
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:01:46 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103244491
Een biografie over Roald Dahl, specifiek zijn tijd in de SOE, samen met Wild Bill Donnavan en Ian Fleming.



[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 18-10-2011 20:25:29 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:30:36 #203
42184 crew  DaMart
pi_103257727
Tijd voor een nieuw boek, namelijk:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:24:42 #204
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_103261163
Op dit moment lees ik:
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_103264818
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef davako het volgende:

[..]

Maar deel 3 en 4 zijn natuurlijk wel nodig om het verhaal te begrijpen. toch?
Deel 3 wel, voor deel 4 volstaat denk ik een samenvatting.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:27:16 #206
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_103295381
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef DaMart het volgende:
Tijd voor een nieuw boek, namelijk:

[ afbeelding ]
Ik heb het eerste hoofdstuk gelezen, maar kon er niet echt doorheen komen. Laat even weten wat je ervan vindt.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 21:05:52 #207
42184 crew  DaMart
pi_103297549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:27 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Ik heb het eerste hoofdstuk gelezen, maar kon er niet echt doorheen komen. Laat even weten wat je ervan vindt.
Ik vind het juist wel lekker weglezen. Voor ik er erg in had, moest ik de trein alweer uit ;).

Maar als ik het boek uit heb, probeer ik er nog wel iets over te posten in dit topic: Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen? :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103299173
Moby Dick is uit!

Nieuw boek:



Vier vroege romans van Irene Nemirovsky in een boek, nl.:
David Golder
The Ball
Snow in Autumn
The Courilof Affair
Demain, on roule
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:03:35 #209
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_103308395
Sjeekspeers A midsummers night's dream
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_103310784
Radical Enlightenment van Jonathan Israel

Oorlog en Vrede van Tolstoj (duurt lang!)
pi_103324226


The Handmaid's Tale by Margaret Atwood
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:24:51 #212
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103457617
De Engelenmaker van Stefan Brijs net uitgelezen. Zometeen verder met Oeroeg en daarna met Caesarion van Tommy Wieringa.

En misschien dat ik daarna mijn bed maar eens ga verlaten :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_103458354
Ik lees altijd meerdere boeken tegelijk, aangezien ik ze ook recenseer. ;)

In de trein:


Recensie-exemplaar:
pi_103461722


Ben er in bezig... echt een heel mooi book :)
pi_103466196
Na lang gewacht te hebben heb ik afgelopen maand twee boeken van Dan Brown gelezen, Het Juvenalias dilemma is ondertussen uit. En ik ben behoorlijk opgeschoten met De Davinci Code.
Ik vind zijn schrijfstijl erg fijn om te lezen.

  zondag 23 oktober 2011 @ 20:13:21 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103467285
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik lees altijd meerdere boeken tegelijk, aangezien ik ze ook recenseer. ;)

In de trein:
[ afbeelding ]

Recensie-exemplaar:
[ afbeelding ]
wat vind je van The Help? staat hoor in de ranglijsten maar weet niet wat ik er van moet vinden en/of aanschaffen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103467574
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat vind je van The Help? staat hoor in de ranglijsten maar weet niet wat ik er van moet vinden en/of aanschaffen
Ik vond het een erg mooi en bijzonder boek. Vond de nederlandse vertaling af en toe wat storend, maar daar zul jij weinig last van hebben. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103467769


Amsterdamse schrijver viert al jaren Vastelaovend hier in Venlo en besluit er een boek over te schrijven. Hij weet de sfeer ontzettend goed te beschrijven, maar de melancholische, bij vlagen bijna depressieve ondertoon maakt het (voor mij) een beetje een lastig boek.
pi_103467773
Ik vond The Help één van de mooiste/aangrijpendste/ontroerendste/grappigste boeken die ik ooit gelezen heb. Ik kon het niet wegleggen, echt een aanrader!
  zondag 23 oktober 2011 @ 20:29:00 #220
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103468157
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:21 schreef _Joy_ het volgende:
Ik vond The Help één van de mooiste/aangrijpendste/ontroerendste/grappigste boeken die ik ooit gelezen heb. Ik kon het niet wegleggen, echt een aanrader!
oke, bedankt..... ik zet het op mijn boodschappenlijstje
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103469008


Straks ga ik hier in beginnen

Maarten 't Hart O+ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_103469362
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:13 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wat vind je van The Help? staat hoor in de ranglijsten maar weet niet wat ik er van moet vinden en/of aanschaffen
Ben nog niet ver, maar tot nu toe leest het zeer fijn weg (de Engelse versie). Kan 'm lastig wegleggen, heerlijk boek. O+
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:39:35 #223
294859 Beat1987
Omdat het kan.
pi_103473266
Net begonnen in Godenslaap, van Mortier. Beetje moeilijk begin, hoop dat ik makkelijk in 't verhaal kom.
pi_103474143
Ga morgen beginnen in Uncle Tom's Cabin van Harriet Beecher Stowe. Heb 'm als kind weleens in het Nederlands gelezen, maar weet er eigenlijk niets meer van. Ga het boek nu dus in het Engels lezen. :)
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:04:59 #225
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_103498385
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_103504549
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

oke, bedankt..... ik zet het op mijn boodschappenlijstje
Zeker doen. Ik heb een samenvatting geschreven van dit boek (voor een uittrekselbank), en het is me echt bijgebleven. Ik heb het boek daarna uitgeleend aan drie heel verschillende personen en ze waren stuk voor stuk onder de indruk.
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:42:16 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103504911
Lekkere vakantie thriller
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:33:08 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103509947
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103513461
Ik ben eigenlijk ergens benieuwd naar. Hoeveel boeken leest men hier gemiddeld per maand/week/dag? Wanneer en waar lees je het liefst? Lees je het liefst in een andere taal of in je moedertaal? Heb je een volledige baan en/of parttime en daardoor meer tijd om te lezen?

Ik zal eerst gaan:
Ik lees vooral 's avonds het liefst en het liefst in bed of in een luie stoel. Nadeel aan in bed lezen is toch wel dat ik soms (op mijn boek) in slaap val, vooral na een drukke dag.
Ik denk dat ik gemiddeld 2 boeken per maand lees. Dat is weinig, vind ik zelf, ik zou veel meer willen lezen, maar ik moet me er soms echt toe zetten. Als het te druk is op het werk, kan het zijn dat ik mijn gedachten er niet bij kan houden. Oh ja, ik werk 40 uur. Het liefst lees ik in het Nederlands, mijn moedertaal, maar aanzien ik erg van Franstalige boeken hou die niet zijn vertaald, lees ik ook regelmatig in het Frans.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:50:41 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_103514836


Heb net dit uit, prachtig boek! Met recht een *literaire* thriller.

Ben nu, na een hoop uitstelgedrag, begonnen aan:



*slik*.

Ik heb al iets luchtigers klaarliggen om bij te komen:



En daarna wil ik deze graag lezen:

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:18:38 #231
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_103516841
Begonnen in Oorlog en Vrede, jullie zien mij hier voorlopig niet weer.

:P
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_103516859
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:30 schreef Blinky het volgende:
Ik ben eigenlijk ergens benieuwd naar. Hoeveel boeken leest men hier gemiddeld per maand/week/dag? Wanneer en waar lees je het liefst? Lees je het liefst in een andere taal of in je moedertaal? Heb je een volledige baan en/of parttime en daardoor meer tijd om te lezen?

Ik zal eerst gaan:
Ik lees vooral 's avonds het liefst en het liefst in bed of in een luie stoel. Nadeel aan in bed lezen is toch wel dat ik soms (op mijn boek) in slaap val, vooral na een drukke dag.
Ik denk dat ik gemiddeld 2 boeken per maand lees. Dat is weinig, vind ik zelf, ik zou veel meer willen lezen, maar ik moet me er soms echt toe zetten. Als het te druk is op het werk, kan het zijn dat ik mijn gedachten er niet bij kan houden. Oh ja, ik werk 40 uur. Het liefst lees ik in het Nederlands, mijn moedertaal, maar aanzien ik erg van Franstalige boeken hou die niet zijn vertaald, lees ik ook regelmatig in het Frans.
Lijkt me leuk om het hier over te hebben, maar misschien is een nieuw topic daar een betere plaats voor? :)
pi_103516876
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zeker doen. Ik heb een samenvatting geschreven van dit boek (voor een uittrekselbank), en het is me echt bijgebleven. Ik heb het boek daarna uitgeleend aan drie heel verschillende personen en ze waren stuk voor stuk onder de indruk.
Thx voor de tip! Ik zag op Amazon ook bijna enkel 5-sterren reviews en hij kostte maar 3.5 incl verzendkosten dus ik heb hem besteld :)
Alpha kenny one
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:47:45 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103519036
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Lijkt me leuk om het hier over te hebben, maar misschien is een nieuw topic daar een betere plaats voor? :)
Hoeveel boeken lees je?
done!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103558107


Ga er vanavond aan beginnen. Hoop dat het wat is :)
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:21:36 #236
42184 crew  DaMart
pi_103558165
Ik ga nu beginnen in:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103558922
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:18 schreef Ensaf het volgende:
Begonnen in Oorlog en Vrede, jullie zien mij hier voorlopig niet weer.

:P
Ha, succes daarmee. Ik heb al meer dan 900 pagina's van dat boek gehad, maar heb het niet in een ruk gedaan, af en toe zette ik het een poosje weg.

Ga zelf beginnen in

Demain, on roule
pi_103559747
Oblomov _O_
  woensdag 26 oktober 2011 @ 09:17:15 #239
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103571136


[ Bericht 9% gewijzigd door ArtistA op 26-10-2011 10:28:58 ]
  woensdag 26 oktober 2011 @ 10:03:33 #240
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103572313
Laatst voor 10 cent meegenomen van bij de kringloop winkel, gisteren uitgelezen, geniaal boek _O_
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 26 oktober 2011 @ 13:22:08 #241
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_103579022
Jaa, Room is goed :Y

Ik lees nu:



Tom McCarthy - C
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:14:21 #242
246373 Idler
Simplicity!
pi_103593449
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:48 schreef tjoptjop het volgende:
Oblomov _O_
Sluit ik me bij aan _O_ , binnenkort maar eens herlezen.

Nu ben ik Walden van Thoreau aan het herlezen.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  Moderator donderdag 27 oktober 2011 @ 22:29:49 #243
42184 crew  DaMart
pi_103647366
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103649990
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:38:40 #245
251893 WD.40
Multispray
pi_103662849
Onlangs deze twee uitgelezen:


Nu begonnen in:
Even spuiten...zo gepiept!
pi_103677915


De veertienjarige Lorenzo maakt moeilijk contact met leeftijdgenoten. Hij wil het liefst alleen zijn. Zijn woedeaanvallen zijn inmiddels verdwenen; tegenwoordig excelleert hij in het imiteren van het gedrag en uiterlijk van zijn klasgenoten om zo onzichtbaar te zijn voor iedereen. Zijn moeder maakt zich zorgen en Lorenzo is zich daar pijnlijk van bewust. Om haar gerust te stellen vertelt hij haar een leugen. Die leugen brengt hem in contact met zijn halfzusje Olivia, over wie hij alleen maar slechte verhalen heeft gehoord. Hij wil haar in eerste instantie niet zien en weigert haar toe te laten, totdat hij zich realiseert dat ze elkaar misschien wel tot steun kunnen zijn. Ik en jij is een ontroerende novelle over twee jonge mensen die hunkeren naar acceptatie, maar die bang zijn zichzelf te verliezen. Niccolò Ammaniti is er opnieuw in geslaagd om met kleine, haarscherpe observaties en rake zinnen de kwetsbaarheid van een kind te beschrijven dat gevangenzit in een keurslijf van verwachtingen.

Echt een gaaf boek!
pi_103711296


Habibi - Craig Thompson

...niet helemaal eerlijk, want ik heb hem al uit, maar ik was er helemaal van overdonderd. Prachtige graphic novel, moet er nog dagen aan denken. Aanrader dus! :)
pi_103712407
Wat ene kutboek dat pride and predujice. ben al over de helft :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_103713847
quote:
8s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat ene kutboek dat pride and predujice. ben al over de helft :')
Ik zit nu in die andere versie :)

pi_103714539
pi_103714687
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:40 schreef lukaon het volgende:

[..]

Ik zit nu in die andere versie :)

[ afbeelding ]
ik moest lachen, maar ik krijg het echt niet uit dus.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_103715566
Even een boekje om in een paar uur uit te lezen.

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_103716119

De BBC4 radio serie uitgegeven in een luxe editie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:23:42 #254
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103776004
pi_103776025
Tap tap tap
  Licht Ontvlambaar maandag 31 oktober 2011 @ 09:27:55 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103776095


net uit... geen boek dat je niet meer weg kunt leggen als je eenmaal begonnen bent met lezen. Viel me een beetje tegen eigenlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:48:16 #257
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_103776477
Ben ter afwisseling op de zware kost van de liquidatie-dossiers

ben ik begonnen om tussendoor de nieuwe De Waal en Baantjer te lezen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 31 oktober 2011 @ 09:54:09 #258
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103776601

een van mijn favoriete verhalenvertellers, Bryce Courtenay...en wederom een prachtig boek waarbij het verhaal levendig als een film aan je voorbij trekt.
Geen hoogstaande literatuur maar prachtig beeldend vertellen, Bryce Courtenay at his best
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103778471
Heb het boek van Lee Child, uit de Reacher serie, uit.. Twijfel alleen nog of ik in een boek van Michael Crichton, een boek over de aanslag op Hitler of een ander boek over de 2e wereldoorlog ga beginnen..
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:48:20 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103786286
Afgelopen weekend gelezen



Heerlijk _O_
The truth was in here.
pi_103800155
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:48 schreef Bastard het volgende:
Afgelopen weekend gelezen

[ afbeelding ]

Heerlijk _O_
Die staat op mijn verlanglijstje voor sinterklaas. :)
pi_103801208
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_103801663
Wat een geweldig boek!

Van de New York Times Bestseller list, een van mijn favoriete lijsten.

pi_103836100
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:43 schreef Biancavia het volgende:
Gisteren uitgelezen: Op een blauwe maandag geboren, geschreven door Daniel Tammet.

[ afbeelding ]

Indrukwekkende biografie van een Asperger. Over hoe hij zich staande heeft weten te houden in het grote gezin waarin hij is opgegroeid, hoe hij zich op sociaal vlak heeft weten te ontwikkelen, over verliefdheid en de liefde van zijn leven. O+
Bijzonder interessant is hoe duidelijk hij zijn synesthesie kan beschrijven, hoe woorden en getallen voor hem landschappen van vormen en kleuren worden. Prachtig.
Er is een documentaire over hem gemaakt, 'Brainman', waarin hij Kim Peek ontmoet. En hij heeft het record getallen achter de komma van het getal pi verbroken. In drie maanden tijd heeft hij een reeks van 22.500 getallen uit zijn hoofd geleerd.
Lees dan ook es "Moonwalking with Einstein", waarin deze Tammet nader bekeken wordt. En waaruit blijkt dat het verhaal over zijn gave wellicht vele malen spectaculairder is gemaakt :)
-
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:34:33 #265
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_103854672
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 11:05 schreef MMUFC het volgende:
Heb het boek van Lee Child, uit de Reacher serie, uit.. Twijfel alleen nog of ik in een boek van Michael Crichton, een boek over de aanslag op Hitler of een ander boek over de 2e wereldoorlog ga beginnen..
Welke heb je gelezen?

Ik ben nu bezig in Tegendraads. Wederom erg goed. Ben vast van plan de hele serie te lezen.

Hierna wordt het waarschijnlijk Norwegian Wood van Murakami. Heb al zoveel goede reacties over dit boek gelezen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_103940427


Ik ga het einde niet halen.
pi_103949108


Prachtig poëtisch proza! O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_103952579
Die ligt hier ook nog klaar om gelezen te worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_103952668
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:34 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Welke heb je gelezen?

Ik ben nu bezig in Tegendraads. Wederom erg goed. Ben vast van plan de hele serie te lezen.

Hierna wordt het waarschijnlijk Norwegian Wood van Murakami. Heb al zoveel goede reacties over dit boek gelezen.
Heb Sluipschutter gelezen.
Heb er totaal al 3 of 4 gelezen, maar de rest wil ik ook lezen :)
  vrijdag 4 november 2011 @ 17:12:49 #270
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_103963294
Gisteren De gekwelde man - Henning Mankell uitgelezen. Vandaag begonnen in:

Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:07:34 #271
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_103965530
Norwegian Wood wel gekocht, maar ik laat het boek nog even liggen. Eerst deze:



Mijn eerste Thomése. Ben benieuwd.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_104060576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er hier mensen die Mishima hebben gelezen?
Ik heb A sailor who fell from grace with the sea in het Engels gelezen. In het Nederlands Bekentenissen van een gemaskerde. Beide vond ik mooi.

Verder heb ik ooit 'on Hagakure' gelezen. "The Samurai Ethic and Modern Japan", best interessant.

Ik begon Mishima te lezen omdat hij fascistische trekken had en harakiri heeft gepleegd. Vond ik erg intrigerend, zelfs als tegenpool van een fascist. Ik was benieuwd naar wat hij vond van de Japanse samenleving van nu, maar ik ben hem als schrijver (vooral zijn fictie) erg gaan waarderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Shroge op 07-11-2011 00:12:09 ]
pi_104065134


Bevalt me tot nu toe beter dan 'Het Diner'.
  maandag 7 november 2011 @ 09:48:39 #274
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_104065945
Na



uitgelezen te hebben, wilde ik even iets minder zware kost lezen. Dus ben ik begonnen in:



en ik ben na een paar uurtjes lezen en al flink opgeschoten...
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 7 november 2011 @ 10:02:46 #275
313986 MaanSelene
To the moon and back again
pi_104066236
Ik lees momenteel The Pillars of the Earth, van Ken Follett. In een woord; unputdownable! ^O^
Neem de eerste trede met vertrouwen, je hoeft niet de hele trap te zien.
Butterflies are free.....
  maandag 7 november 2011 @ 10:05:28 #276
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_104066293
quote:
17s.gif Op maandag 7 november 2011 10:02 schreef MaanSelene het volgende:
Ik lees momenteel The Pillars of the Earth, van Ken Follett. In een woord; unputdownable! ^O^
Waar gaat het over dan? Nu ben ik wel nieuwsgierig.
  maandag 7 november 2011 @ 10:06:02 #277
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_104066307
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2011 @ 10:08:47 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104066384


Begin is goed pakkend in elk geval...

[ Bericht 40% gewijzigd door Sjeen op 07-11-2011 10:19:04 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 november 2011 @ 10:10:01 #279
313986 MaanSelene
To the moon and back again
pi_104066427
quote:
5s.gif Op maandag 7 november 2011 10:05 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Waar gaat het over dan? Nu ben ik wel nieuwsgierig.
Even zo vrij geweest om te kopieren van internet;

Engeland in de twaalfde eeuw.
Terwijl burgeroorlogen het land verscheuren en hongersnood welig tiert, komen in Kingsbridge de levens van vier mensen samen in de bouw van een kathedraal die de eeuwigheid moet trotseren.
Prior Philip voelt zich geroepen een kathedraal te bouwen die God zal eren en Kingsbridge welvaart zal verschaffen. Hij ondervindt grote tegenwerking van enkele van zijn broeders en een ambitieuze bisschop die zijn plannen gedwarsboomd ziet.
Tom Builder slaat met prior Philip de handen ineen om de kathedraal te bouwen. Maar zijn moed en toewijding worden danig op de proef gesteld als een zich in zijn eer aangetast voelende jonge edelman zich inspant Tom te weerhouden van zijn doel.
Jack is een geniale jongen die uit zijn hoofd de meest elegante bouwwerken op kan tekenen. Deze gave wekt de jaloezie van zijn medebouwers en uiteindelijk wordt hij gedwongen op de vlucht te slaan.
Aliena is de dochter van een graaf, maar als haar vader de verkeerde kandidaat voor de troon steunt, stort haar veilige wereld ineen. Dan moet ze bewijzen wat ze echt waard is, in een wereld die erop gebrand lijkt te zijn haar te breken.
Terwijl hoge edelen en geestelijken vechten om de macht, moeten de burgers zien te overleven in een maatschappij waarin de regels morgen zomaar anders kunnen zijn, maar waarin een kathedraal eeuwig is.
De verwezenlijking zal veertig jaar duren; terwijl de burgeroorlog in volle hevigheid woedt en het winnen van grondstoffen tot een hachelijke zaak maakt, keren sommige van de monniken zich tegen prior Philip. Maar idealisme blijkt sterker dan afgunst, en steen voor steen, gehouwen uit bloed en gevoegd met zweet, verrijst een schitterend bouwwerk.


Er is tevens een vervolg op geschreven; World Without End. Van The Pillars of the Earth is ook een achtdelige miniserie gemaakt voor op tv, dus mocht je geen zin hebben in het boek....er is een DVD!
Neem de eerste trede met vertrouwen, je hoeft niet de hele trap te zien.
Butterflies are free.....
  maandag 7 november 2011 @ 10:16:26 #280
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_104066567
quote:
17s.gif Op maandag 7 november 2011 10:10 schreef MaanSelene het volgende:

[..]

Even zo vrij geweest om te kopieren van internet;

Engeland in de twaalfde eeuw.
Terwijl burgeroorlogen het land verscheuren en hongersnood welig tiert, komen in Kingsbridge de levens van vier mensen samen in de bouw van een kathedraal die de eeuwigheid moet trotseren.
Prior Philip voelt zich geroepen een kathedraal te bouwen die God zal eren en Kingsbridge welvaart zal verschaffen. Hij ondervindt grote tegenwerking van enkele van zijn broeders en een ambitieuze bisschop die zijn plannen gedwarsboomd ziet.
Tom Builder slaat met prior Philip de handen ineen om de kathedraal te bouwen. Maar zijn moed en toewijding worden danig op de proef gesteld als een zich in zijn eer aangetast voelende jonge edelman zich inspant Tom te weerhouden van zijn doel.
Jack is een geniale jongen die uit zijn hoofd de meest elegante bouwwerken op kan tekenen. Deze gave wekt de jaloezie van zijn medebouwers en uiteindelijk wordt hij gedwongen op de vlucht te slaan.
Aliena is de dochter van een graaf, maar als haar vader de verkeerde kandidaat voor de troon steunt, stort haar veilige wereld ineen. Dan moet ze bewijzen wat ze echt waard is, in een wereld die erop gebrand lijkt te zijn haar te breken.
Terwijl hoge edelen en geestelijken vechten om de macht, moeten de burgers zien te overleven in een maatschappij waarin de regels morgen zomaar anders kunnen zijn, maar waarin een kathedraal eeuwig is.
De verwezenlijking zal veertig jaar duren; terwijl de burgeroorlog in volle hevigheid woedt en het winnen van grondstoffen tot een hachelijke zaak maakt, keren sommige van de monniken zich tegen prior Philip. Maar idealisme blijkt sterker dan afgunst, en steen voor steen, gehouwen uit bloed en gevoegd met zweet, verrijst een schitterend bouwwerk.


Er is tevens een vervolg op geschreven; World Without End. Van The Pillars of the Earth is ook een achtdelige miniserie gemaakt voor op tv, dus mocht je geen zin hebben in het boek....er is een DVD!
Ik lees liever :)
  maandag 7 november 2011 @ 10:31:51 #281
313986 MaanSelene
To the moon and back again
pi_104066926
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2011 10:16 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik lees liever :)
Haha, ik ook, maar je hebt van die mensen......ik kan je het boek in ieder geval enorm aanraden!
Neem de eerste trede met vertrouwen, je hoeft niet de hele trap te zien.
Butterflies are free.....
pi_104099777
Uit verveling in De Avonden van Reve begonnen, blijkt hij over verveling te gaan..
  maandag 7 november 2011 @ 22:24:38 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104100109

Lag bij thuiskomst op me te wachten, er in begonnen, geweldig!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104103272
Van het weekend de nieuwe van Renate Dorrestein gelezen : de stiefmoeder
(viel verdomd tegen moet ik zeggen)

Daarstraks in de nieuwe van Tessa de Loo begonnen : Verraad me niet...
Heb hem al bijna uit :)
(mooi taal gebruik en een zeer herkenbaar onderwerp van deze tijd)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_104103347


En dan de hele serie. Volgende week donderdag komt het nieuwe boek uit en ik wil voor die tijd alles herlezen hebben. Jammer dat ik pas halverwege deel 1 ben.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 7 november 2011 @ 23:12:12 #286
67089 Gillingham
The horror...
pi_104103431


Heb ik bijna uit.
What's it going to be then, eh?
pi_104104483
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Lag bij thuiskomst op me te wachten, er in begonnen, geweldig!
Die wil ik ook graag lezen, maar ik ben bang dat ik er een half jaar over doe en dan achteraf denk: wtf heb ik gelezen? Ik ben er te dom voor ofzo :P
Tap tap tap
  maandag 7 november 2011 @ 23:35:13 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104104652
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 23:32 schreef CherryLips het volgende:

Die wil ik ook graag lezen, maar ik ben bang dat ik er een half jaar over doe en dan achteraf denk: wtf heb ik gelezen? Ik ben er te dom voor ofzo :P
Welnee, gewoon proberen, desnoods de NL vertaling, beter dit proberen dan weer een Den Braun of Sjon Chrisjam
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104106779
Volgens mij kon ik In The Name of The Rose ook alleen maar volgen omdat ik de film kende :@
Tap tap tap
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:14:31 #290
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104145331
Ik ben net begonnen in American Prometheus, de Biografie van Robert Julius Oppenheimer


http://www.americanprometheus.org/Home.htm

Erg interessant, maar ik lees dan ook graag biografieën, lees hem parallel met Eco
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:41:52 #291
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_104146486
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welnee, gewoon proberen, desnoods de NL vertaling, beter dit proberen dan weer een Den Braun of Sjon Chrisjam
Hoe graag ik Eco ook aanraad: probeer de Nederlandse vertaling te vermijden. Die is echt bar slecht.
pi_104147669
pi_104147796
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoe graag ik Eco ook aanraad: probeer de Nederlandse vertaling te vermijden. Die is echt bar slecht.
Ik vind de Nederlandse vertaling van Naam van de Roos anders heel goed.
  woensdag 9 november 2011 @ 08:37:15 #294
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_104151391
quote:
[ afbeelding ]

en ik ben na een paar uurtjes lezen en al flink opgeschoten...
Bijna uit...

Ik denk dat ik hierna in

ga beginnen.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 9 november 2011 @ 14:38:18 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104161512
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:37 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Bijna uit...

Ik denk dat ik hierna in
[ afbeelding ]
ga beginnen.
Mooi verhaal, zeker doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 10 november 2011 @ 21:54:36 #296
42184 crew  DaMart
pi_104222732
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_104293905
Weet iemand of er ook een boek is van de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain? :)
pi_104294588
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef EL_Presidente het volgende:
Weet iemand of er ook een boek is van de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain? :)
Niet dat ik weet, daarnaast waarom zou je zo'n boek lezen als je het verhaal al kent? Verboekingen van films zijn volgens mij meestal nog slechter dan de gemiddelde verfilming van een boek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_104299294


Briljant so far
Demain, on roule
  zaterdag 12 november 2011 @ 22:56:39 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104300485
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:59 schreef EL_Presidente het volgende:
Weet iemand of er ook een boek is van de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain? :)
Het scenario is voor de film geschreven, het was geen romanverfilming. Het draaiboek iswel als boek verschenen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104304446
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 22:24 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]

Briljant so far
Die is zo gaaf, daar zijn nauwelijks woorden voor.
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')