quote:
Op zondag 7 augustus 2011 22:59 schreef Patroon het volgende:[..]
Wat voor reden heeft het dat je zonder tellertje rijdt? Ik heb dat in het verleden tijdens de koersen ook wel gedaan maar had er meer profijt van dat ik zonder hartslagmeter fietste. Door te zien dat je maximaal boven je omslagpunt zit te rammen kan het psychologisch negatief invloed op je hebben.
Precies. Bij ons was het altijd trainen met hartslagmeter maar koersen vaak zonder. Dat getuur zorgt voor verminderde aandacht evenals die kilometerteller. Tijdens koers keek ik er vaak niet aan na, want dan had ik wel wat anders aan mijn hoofd. Verzet interesseerde mij ook geen bal, want voor toch het grote blad en je gebruikt achter hoogstens 4 tandjes.
Ik fiets nu zoals eerder gezegd ook zonder kilometerteller en ik vind het heerlijk! Binnenkort alleen maar weer even aan de hartslagmeter om af en toe lekker te trainen en het lichaam wat beter in de gaten te houden, maar verder is het gewoon fietsen op het gevoel en dat bevalt me best.
Ik kan me wel ergeren aan die droeftoeters die gaan melden dat ze maar liefst 34km/h fietsen tijdens de training. Tijdens de koerstijd hadden we ook altijd van die helden die ging opscheppen hoe hard ze wel niet fietsen tijdens de training. Wat voelde ik mij de eerste keer lullig, want wanneer ik op hartslag trainde dan haalde ik hoogstens 32 in het uur en die gasten minstens 36 km/h. Tijdens de koers trapte ik ze echter volledig weg en waren ze nergens te bekennen! Dat was bij de gasten gewoon een kwestie van het lichaam negeren en trainen zonder hartslagmeter. Gewoon volle bak trainen en je hele lichaam de vernieling in helpen. Veel mensen weten niet wat echt trainen inhoudt en vernielen meer dan ze opbouwen.
Maar goed volgende week maandag vertrek ik voor 17 dagen naar Fréjus! Heerlijk fietsen in een lekker klimaat, kan niet wachten. Kan ik na al die regen hier ook eindelijk een keertje bruin worden.