abonnement Unibet Coolblue
pi_100452593
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:50 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ik heb heel wat werkplekken gehad waar men populaire zenders luisterde, met als trieste uitschieter radio 538. Mijn god wat is dat een berg oorkanker bij elkaar. Op dit moment werk ik in een bedrijf waar geen radio aan staat en dat is een zegen met de huidige stand van zaken.
Inderdaad ik ben blij dat er op mijn werk ook geen radio aan staat. Ooit een keer 3 weken SlamFM aangehoord, dat is ook geen pretje met al die simpele stratenmakersmuziek.
pi_100452688
Dat is gewoon pure autotune-hel.

Wel jammer, omdat het qua dj's en jingles en zo niet héél gek klinkt.

Je KUNT van een zender met commerciële dance/urban best iets aardigs maken. Maar ja, zo'n zender heeft zich ook maar aan te passen aan wat nu populair is. Ik vrees dat je in de archieven moet graven, in plaats van de nadruk te leggen op recente muziek, om er inderdáád 'iets aardigs' van te maken. :{

(Of dat wérkt is weer een ánder verhaal: zelf nog een aantal weken geprobeerd, op het web, maar was een flop. Het vereist hele kundige oren om er mensen een plezier mee te kunnen doen.)

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 09:54:59 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:53:08 #78
320087 McBlackLake
PeenSvarken <3
pi_100452840
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(

Over alles wordt schamper gedaan terwijl veel fokkers zolderkamerautisten met een insectenverzameling zijn ;(
pi_100453030
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:45 schreef female81 het volgende:
Dat is gewoon pure autotune-hel.

Wel jammer, omdat het qua dj's en jingles en zo niet héél gek klinkt.

Je KUNT van een zender met commerciële dance/urban best iets aardigs maken. Maar ja, zo'n zender heeft zich ook maar aan te passen aan wat nu populair is. Ik vrees dat je in de archieven moet graven, in plaats van de nadruk te leggen op recente muziek, om er inderdáád 'iets aardigs' van te maken. :{

(Of dat wérkt is weer een ánder verhaal: zelf nog een aantal weken geprobeerd, op het web, maar was een flop. Het vereist hele kundige oren om er mensen een plezier mee te kunnen doen.)
Het probleem is in Nederland dat radiozenders ontzettend veel voor hun overdreven dure FM-pakket hebben betaald. Met dank aan onze overheid... en de zenders willen winst behalen, willen deze schulden uit 2003 tijdens de nieuwe frequentieveiling zijn geld terugverdienen... en helaas willen de adverteerders de grootste doelgroep, en dat is dus een mix van 80's en vooral de hits van nu. Jammer maar helaas, grote eenheidsworst hier op de Nederlandse radio... en of daar ooit verandering in komt? in ben bang van niet...
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:05:13 #80
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100453082
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:02 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Het probleem is in Nederland dat radiozenders ontzettend veel voor hun overdreven dure FM-pakket hebben betaald. Met dank aan onze overheid... en de zenders willen winst behalen, willen deze schulden uit 2003 tijdens de nieuwe frequentieveiling zijn geld terugverdienen... en helaas willen de adverteerders de grootste doelgroep, en dat is dus een mix van 80's en vooral de hits van nu. Jammer maar helaas, grote eenheidsworst hier op de Nederlandse radio... en of daar ooit verandering in komt? in ben bang van niet...
Mij krijgen ze niet meer terug. Zowel publiek als commercieel.

Af en toe een uitzondering voor Radio 1 of BNR, de rest mag stikken. Zit nog te twijfelen of ik dit jaar de Top2000 zal luisteren...
pi_100453133
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Mij krijgen ze niet meer terug. Zowel publiek als commercieel.

Af en toe een uitzondering voor Radio 1 of BNR, de rest mag stikken. Zit nog te twijfelen of ik dit jaar de Top2000 zal luisteren...
Ik vind dat de NPO zich niet commercieel moet gedragen op de 4 publieke FM kavels.
3FM? Leuke zender hoor, maar weg ermee. Veel te commercieel. Maak er maar een Studio Brussel variant van met echte goede alternatieve muziek (lees: brede muziek, dus van dance, pop, rock, en zelfs metal in de avonduren)
pi_100453137
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Zit nog te twijfelen of ik dit jaar de Top2000 zal luisteren...
Ik ook, maar dat heeft mede met het (zeer waarschijnlijke) bedrog te maken wat verleden jaar aan het licht is gekomen. Het gerommel met de stemmen.

Verleden jaar heb ik al geweigerd er (vrijwillig) naar te luisteren, ondanks dat ik er wél op gestemd had.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Ik vind dat de NPO zich niet commercieel moet gedragen op de 4 publieke FM kavels.
3FM? Leuke zender hoor, maar weg ermee. Veel te commercieel. Maak er maar een Studio Brussel variant van met echte goede alternatieve muziek (lees: brede muziek, dus van dance, pop, rock, en zelfs metal in de avonduren)
Maar of er voldoende mensen naar zouden willen luisteren?

De Vlaamse muziek-mentaliteit is over de gehele linie heel anders dan de onze.

Wat mij betreft is een Studio Brussel-kloon van harte welkom, dat wel. Maar ja, ik trek sowieso snel naar Franse/Belgische zenders toe, voel er vaak raakvlakken mee. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 10:20:12 ]
pi_100453234
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef female81 het volgende:

[..]

Ik ook, maar dat heeft mede met het (zeer waarschijnlijke) bedrog te maken wat verleden jaar aan het licht is gekomen. Het gerommel met de stemmen.

Verleden jaar heb ik al geweigerd er (vrijwillig) naar te luisteren, ondanks dat ik er wél op gestemd had.

[..]

Maar of er iemand naar zou willen luisteren?

De Vlaamse muziek-mentaliteit is over de gehele linie heel anders dan de onze.

Wat mij betreft is het van harte welkom, dat wel. Maar ja, ik trek sowieso snel naar Franse/Belgische zenders, voel er vaak raakvlakken mee. :)
Ik woon in Zuid-Holland-Zuid in de omgeving van Dordrecht en hier kun je Studio Brussel nog prima op de autoradio ontvangen (100.9 Mhz) en het verbaast me steeds weer dat er nog zoveel mensen naar luisteren. En dat de mensen het station kennen.

maar wat betreft muziek mentaliteit daar heb je helemaal gelijk in, de jongeren daar luisteren eenmaal graag naar wat meer pop/rock. Hier zit dat helaas anders in elkaar.
pi_100453272
Ik heb het idee dat 'net een beetje anders' iets meer zuidwaards makkelijker geaccepteerd wordt. :)

En heb het niet eens persé over pop/rock.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 10:18:00 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:13:10 #85
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100453275
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef female81 het volgende:

[..]

Ik ook, maar dat heeft mede met het (zeer waarschijnlijke) bedrog te maken wat verleden jaar aan het licht is gekomen. Het gerommel met de stemmen.

Verleden jaar heb ik al geweigerd er (vrijwillig) naar te luisteren, ondanks dat ik er wél op gestemd had.
Ik heb me bedacht: ik luister en stem niet meer. Radio 2 kan de Top2000 in hun reet stoppen...
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:21:57 #86
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100453568
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:07 schreef female81 het volgende:
Wat mij betreft is een Studio Brussel-kloon van harte welkom, dat wel. Maar ja, ik trek sowieso snel naar Franse/Belgische zenders toe, voel er vaak raakvlakken mee. :)
Studio Brussel luister ik alleen doordeweeks. Vrijdag en in het weekeinde stem ik af op WDR2 (vanwege de Bundesliga).

Twee zenders met compleet verschillende doelgroepen, maar ik voel me op beide zenders compleet thuis.
pi_100453586
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:12 schreef female81 het volgende:

Ik heb het idee dat 'net een beetje anders' iets meer zuidwaards makkelijker geaccepteerd wordt. :)
Ja het is toch ongelooflijk dat je in Vlaanderen zeer veel verschillende radiostations met hun eigen (kleine) doelgroep kan ontvangen op je radio, maar hier in Nederland zijn alle radiostations hetzelfde, met een playlist die alleen in een andere volgorde staat. Met hier en daar een andere presentator/dj.

Kijk naar Vlaanderen..

Regionaal / Landelijk in Vlaanderen:
JOE FM -> De Radio 10 Gold versie van Vlaanderen. 60's tot 00's hits.
Q-MUSIC -> De hitzender, zoals wij de zender ook in Nederland kennen
TOPRADIO -> De zender voor liefhebbers van vooral dance, trance, hardstyle en dat soort muziek
C-DANCE -> Puur alternatieve dance muziek
Radio Nostalgie -> zender met 60's tot 00's (en vooral de vergeten plaatjes)
Studio Brussel -> Alternatieve dance/pop/rock/metal zender.
Radio 1 -> Sport en Nieuws zender, afgewisseld met soft pop muziek.
Radio 2 -> Vrouwen radio, koffietijd op de radio (vind ik)
Radio Maria -> christelijke zender met gospel muziek
Crooze FM -> zender met Jazz / Blues, fashion & lifestyle.

en ga zo maar even door, allemaal in de ether te ontvangen...
en wat hebben wij?

Enkel zenders met hits, hits, hits...
pi_100453696
Ja, wel vermaak als je een dagje naar Brussel gaat (ben ik verleden week geweest), en een ouderwets analoog radiotje meeneemt (met zo'n draaiknop, waarmee je snel zenders op kunt zoeken, véél sneller dan digitaal). Ik heb er nog een paar van zulke, deels nog ingepakt, en vooruit gekocht omdat ze steeds zeldzamer worden.

Voelt bijna avontuurlijk, als je daar, op die manier, de fm-band af gaat zoeken. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 10:27:46 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:28:14 #89
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100453762
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:26 schreef female81 het volgende:
Ja, wel vermaak als je een dagje naar Brussel gaat (ben ik verleden week geweest), en een ouderwets analoog radiotje meeneemt (met zo'n draaiknop, waarmee je snel zenders op kunt zoeken). Ik heb er nog een paar van zulke, deels nog ingepakt, en vooruit gekocht omdat ze steeds zeldzamer worden.

Voelt bijna avontuurlijk, als je daar, op die manier, de fm-band af gaat zoeken. :D
Als ik straks mijn inkomsten binnen heb ga ik op zoek naar een Internetradiowekker.
pi_100453851
Je hebt een pm (ik heb inmiddels aardig wat ervaring met internetradio's, en had er ergens een stukje over getikt). :)

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 10:38:44 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:47:24 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100454352
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:30 schreef female81 het volgende:
Je hebt een pm (ik heb inmiddels aardig wat ervaring met internetradio's, en had er ergens een stukje over getikt). :)
Staat genoteerd.
pi_100462322



Jammer van dat kut hoofd daar aan de linkerkant, weet iemand hoe ik dat hoofd verwijder? :')
pi_100462967
Voorbeeld van wat TS goede muziek vindt om dit een onterechte klacht te maken
Eens met wat hierboven staat
pi_100482965
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:03 schreef Splutje het volgende:
Voorbeeld van wat TS goede muziek vindt om dit een onterechte klacht te maken
Zo gaan we dit topic niet doodmaken. :')
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_100484468
Waarom is _O_ Jimi Hendrix _O_ nog steeds niet genoemd?


Parels dit.
pi_100484490
_O_
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:49:53 #97
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_100484913
Bad meets evil - Lighters ^O^
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:51:56 #99
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_100485010
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_100488624
Dan luister je toch niet naar de top 40? Het leven kan zo makkelijk zijn.
You know I want you girl, because you're driving me crazy.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')