abonnement Unibet Coolblue
pi_101742643
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.

Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Surferboy op 09-09-2011 10:30:16 ]
pi_101744078
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Advisor
03: Opleiding: vwo in nederland, daarna wo, daarna interne stage, nu traineeship.
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: te weinig
07: 13e maand: Ja, plus 14e maand, plus eindejaarsuitkering, plus een hele reeks maandelijkse toeslagen en vliegtickets, en soms gevarengeld (bij inspectie van nieuwe installaties op zee)
08: Bruto maand salaris: 6235 kaal
09: Netto maand salaris: Verschilt per maand ivm toeslagen en extra, meestal tussen de 4000 en 5500 netto
10: Overuren betaald: Geen idee
11: Werkervaring: 2 + 2 jaar
12: Goodies: Teveel om op te noemen. kan o.a. beschikking krijgen tot een chauffeur :') :') :')
Duitsland > Nederland
pi_101744314
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.

Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.
Gut gut, waarom zo zuur? Als je enigzins gelooft in marktwerking, zul je ook begrijpen dat waar ver bovengemiddeld verdiend wordt, er meestal een gebrek aan marktwerking is. Een complete beroepsgroep die zelf het "aanbod" kan bepalen is zo'n verstoring van de marktwerking. Dat is allemaal basis economie, zoals je het ongetwijfeld op school hebt gehad. En als je dus zorgt dat het aanbod laag blijft, zorg je dat de salarissen hoog liggen en zo gaat dat in meerdere beroepsgroepen (zie tandartsen bijvoorbeeld). Of denk je dat jouw salaris hetzelfde zou zijn als er opeens twee keer zoveel luchtverkeerleiders waren, waarvan er 30% werkloos thuis zat?

En je mag zeggen wat je wilt, maar ik heb nooit mijn salaris ergens verdedigd. Ik vind het heerlijk dat ik goed betaald krijg, maar ik vind zeker dat ik het niet verdien... In de financiele sector is de marktwerking pas echt verkracht, daar is jouw beroepsgroep niks bij...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:59:20 #104
256829 Sokz
Livin' the life
pi_101745588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:16 schreef Surferboy het volgende:
Tja, kan wel gaan uitleggen waarom Drive-R geen gelijk heeft. Maar dat is toch (al eerder gebleken) tegen dovemansoren gericht. Zolang ik dagelijks aan het werk ben achter de radar en Drive-R niet, weet ik op wiens oordeel ik zou vertrouwen.

Dus ik zal ook mijn mening over de beloning in de bancaire wereld achterwege laten...aangezien ik daar niet dagelijks in werk.
fraag en aanbot
pi_101746078
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:59 schreef Sokz het volgende:

[..]

fraag en aanbot
En het gebrek aan natuurlijke werking daarvan...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101748232
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
pi_101748307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
Het tekort zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de opleiding, en de toelating daartoe, gereguleerd wordt door de luchtverkeersleiders zelf? En waarom zou het salaris dan nog hoger liggen? Worden mensen momenteel verplicht om te werken? Blijkbaar is het aantrekkelijk genoeg om de vacatures te vullen, dus dat zit wel goed.

Je zou denken dat mensen het idee van marktwerking toch wel onder de knie hadden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101748334
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:34 schreef Kworb het volgende:
Met natuurlijke marktwerking zou het salaris voor luchtverkeersleiders nóg hoger liggen. Het tekort duidt alleen maar op een gebrek aan mensen die het werk naar behoren zouden kunnen uitvoeren.
PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101749030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:12 schreef Franzisska het volgende:
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Advisor
03: Opleiding: vwo in nederland, daarna wo, daarna interne stage, nu traineeship.
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: te weinig
07: 13e maand: Ja, plus 14e maand, plus eindejaarsuitkering, plus een hele reeks maandelijkse toeslagen en vliegtickets, en soms gevarengeld (bij inspectie van nieuwe installaties op zee)
08: Bruto maand salaris: 6235 kaal
09: Netto maand salaris: Verschilt per maand ivm toeslagen en extra, meestal tussen de 4000 en 5500 netto
10: Overuren betaald: Geen idee
11: Werkervaring: 2 + 2 jaar
12: Goodies: Teveel om op te noemen. kan o.a. beschikking krijgen tot een chauffeur :') :') :')
Leuk verdienen bij die multinational dan! En dan te bedenken dat een kennis van mij daar weg is gegaan.. die jongen had ook 2 wo opleidingen op zak en werkte ook waar jij werkt ;)

Denk dat ik toch maar is wat anders moet gaan doen i.p.v. in de zorg :P
pi_101754555
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

PS: Je hebt natuurlijk gelijk dat een tekort aan capabele mensen een reden kan zijn. Maar dat tekort kun je ook zelf creeren, dat was mijn punt.
En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.

Jammergenoeg is niet iedereen geschikt om het werk te doen, dat is niet alleen in Nederland zo maar over de gehele wereld. Elke ANSP (Luchtverkeersleidinginstantie) over de wereld kampt met hetzelfde probleem, er is zat aanwas/aanmeldingen maar lang niet iedereen heeft de benodigde afwijking om het werk naar behoren uit te kunnen voeren.

Met het probleem dat Schiphol en het nederlandse luchtruim qua complexiteit en uurcapaciteit in de wereldtop zit. Vandaar dat op het moment dat er inderdaad echte marktwerking zou zijn mijn salaris hoogstwaarschijnlijk hoger zou zijn dan lager.

(Verkeersleiders in Dubai bijvoorbeeld verdienen rond de 11k netto, met ca. 1,5 keer het aantal vrije dagen en een stuk minder verkeer, in Spanje zelfs nog meer tot voor kort. Maar zoals ik al zei, ik ben prima tevreden met wat ik krijg.)

Er zijn zeker dagen dat ik absoluut niet verdien wat ik krijg. Maar er zijn ook dagen waarop ik mijn jaarsalaris in 3 uur waar maak.

Maargoed, genoeg offtopic: Franzisska heeft pas een mooi salaris!! :-)
pi_101755466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:16 schreef Surferboy het volgende:

[..]

En daar sla je de spijker op zijn kop, het huidige tekort wordt niet gecreërd door LVNL. Sterker nog, LVNL is aan de minister verplicht om zoveel mogelijk luchtverkeersleiders op te leiden als mogelijk.

Jammergenoeg is niet iedereen geschikt om het werk te doen, dat is niet alleen in Nederland zo maar over de gehele wereld. Elke ANSP (Luchtverkeersleidinginstantie) over de wereld kampt met hetzelfde probleem, er is zat aanwas/aanmeldingen maar lang niet iedereen heeft de benodigde afwijking om het werk naar behoren uit te kunnen voeren.

Met het probleem dat Schiphol en het nederlandse luchtruim qua complexiteit en uurcapaciteit in de wereldtop zit. Vandaar dat op het moment dat er inderdaad echte marktwerking zou zijn mijn salaris hoogstwaarschijnlijk hoger zou zijn dan lager.

(Verkeersleiders in Dubai bijvoorbeeld verdienen rond de 11k netto, met ca. 1,5 keer het aantal vrije dagen en een stuk minder verkeer, in Spanje zelfs nog meer tot voor kort. Maar zoals ik al zei, ik ben prima tevreden met wat ik krijg.)

Er zijn zeker dagen dat ik absoluut niet verdien wat ik krijg. Maar er zijn ook dagen waarop ik mijn jaarsalaris in 3 uur waar maak.

Maargoed, genoeg offtopic: Franzisska heeft pas een mooi salaris!! :-)
Het is niet eens zozeer off-topic. Maar qua marktwerking zou je salaris niet omhoog kunnen. Waarom zou iemand jou meer betalen, blijkbaar zijn er nu toch al voldoende mensen die dit werk voor het huidig salaris willen doen? Dat is wel les 1 van marktwerking: als er voldoende aanbod van arbeid is op salaris x, dan hoeft het salaris dus niet omhoog - simpel.

En ik blijf erbij dat het ongezond is om mensen zelf controle te geven over de "toevoer". Dat hindert gewoon een efficiente markt, en dat kan nooit nadelig werken tegen jouw salaris. En ach, over die speciale capaciteiten zou ik mezelf nooit zo durven uitlaten. Maar blijkbaar geloof jij oprecht in je speciale gaven...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101755550
PS: Franzisska heeft inderdaad een best salaris, gefeliciteerd!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101761440
Ik beticht mezelf geen speciale gave, zeer zeker niet! Ik ben de meest simpele boerenlul die je kunt bedenken....en wat dat betreft is het (imho) ook weinig anders dan bankieren.

Elke aap kun je leren bankieren, maar om in de top (ben niet echt thuis in de financiele wereld, maar The City lijkt me toch redelijk richting de top) mee te kunnen zul je toch wat extra's
moeten hebben lijkt me!

Luchtverkeersleiding is in de basis een heel simpel spelletje, ware het niet dat het niveau waarop dat spelletje gespeeld wordt op Schiphol net ff wat hoger is dan het niveau waarop de meesten mee kunnen doen!

Desondanks ben je wat mij betreft van harte welkom om me ongelijk te bewijzen door een piek weg te komen werken hier! :-)
pi_101762044
Dat zou voor mij geen vooruitgang zijn qua salaris, dus dank je. En daarbij beweer ik ook nergens dat ik het beter zou kunnen natuurlijk. Echter, hoe belangrijk kwaliteit ook iets, als je ipv de top 0.10% van de kandidaten besluit de top 0.11% van de kandidaten toe te laten, heb je al in 1 klap een stuk meer mensen en dus niet dat chronische tekort. Moeilijk om hard te maken dat zo'n verruiming het eind van de luchtvaart in Nederland zal betekenen... Jouw argumentatie klinkt bijna als goeie indoctrinatie, wie heeft er nu ooit bewezen dat de grens nu exact op de juiste plek ligt?

Enfin, net als bankieren is het geen rocket science. En om in de city ver te komen moet je gewoon een beetje scherp zijn, maar voornamelijk veel mazzel hebben. Ik denk dat een hoop lui mijn baan in een paar maandjes onder de knie hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101777345
Haha, geloof graag dat het geen serieuze optie zou zijn, maar was meer bedoeld om te laten zien wat we doen. :-)

Ik snap je redenering, maar je maakt een paar aannames daarin. Vooral dat het gevraagde 'niveau' wordt bepaalt door verkeersleiders, dit is echter niet het geval. Dit niveau is aan de ene kant begrenst door de veiligheid zoals vastgelegd door ICAO en die is overal ter wereld wettelijk hetzelfde.

En aan de andere kant door de klant (de luchtvaartmaatschappijen) die de maximale capaciteit van Schiphol eisen. (Ook die capaciteit is geen natte-vinger-werk, maar te berekenen door een uur te delen door de minimale veilige tijd tussen 2 vliegtuigen)

Ik ben met je eens dat het op het eerste gezicht geen wereldschokkend effect zou hebben om de intake te verruimen met 10% minder scorende kandidaten. Dit zouden we nooit ten koste van de veiligheid laten gaan, en er zouden dus ook niet méér ongelukken gebeuren.

Maar, aangezien dit verlies aan kunde uit de lengte of uit de breedte moet komen maar niet uit de veiligheid, zou het dus logischerwijs uit de capaciteit van Schiphol moeten komen. Even heel simpel doorgerekend, maar 10% minder vluchten op een dag op Schiphol zijn 134 vluchten. Dat is héél erg veel inkomsten die Schiphol en de luchtvaartmaatschappijen mislopen.

Verder is het zeker niet zo dat je door allemaal brandende hoepels hoeft te kunnen springen terwijl je keffende poedels jongleerd terwijl je op een eenwieler rijdt om verkeersleider te worden. Als je het 100% van het niveau haalt dan wordt je gewoon verkeersleider, simple as that.

Dit lijkt me wel genoeg voor hier, mocht het je echt interesseren dan kan ik je een uitgebreidere uitleg PM'en. :-)
pi_101777999
Er valt weinig uit te leggen. Ik begrijp de beperking, maar je haalt nog steeds dingen door elkaar in je redenatie (zoals vraag en aanbod).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101778086
Geloof me er is nog veel meer uit te leggen. Maar denk dat we have te agree to disagree.
pi_101778165
Zucht. De dingen die je uit legt tot nu toe, gebruik je vervolgens in kromme redeneringen. Ik betwist de feiten nauwelijks, je conclusies zijn alleen verkeerd. Enfin, back OT.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101783915
pfff of open je eigen" ik vlieg en verdien zoveeeeel topic"
of spreek ergens in new york af...
pi_101784216
Relax, volgens mij ging het nergens over de hoeveelheid vliegen of verdienste, dus hoe je waffel. Excuses voor het off-topic gelul inderdaad, maar je frustraties boeien me niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101787555
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 14:47 schreef Drive-r het volgende:
Relax, volgens mij ging het nergens over de hoeveelheid vliegen of verdienste, dus hoe je waffel. Excuses voor het off-topic gelul inderdaad, maar je frustraties boeien me niet.
Post jij eens ;)
pi_101788051
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:08 schreef Physics het volgende:

[..]

Post jij eens ;)
Heeft 'ie al meerdere malen gedaan, alleen in voorgaande reeksen.
pi_101789360
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Functioneel-/applicatiebeheerder
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 24
06: Aantal vakantiedagen: 19,38
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 1808
09: Netto maand salaris: 1360
10: Overuren betaald: indien gewenst, anders tijd voor tijd
11: Werkervaring: 17 jaar (in dit vak 1jr.)
12: Goodies: laptop, sportbijdrage, reiskostenvergoeding voor 3km fietsen, opleidingsmogelijkheden, thuiswerken en veel taart.

Tevreden? Ja, leuke functie. Ik kan me overal tegenaan bemoeien, wat ook wordt gewaardeerd.
Voldoende tijd voor de kinderen, ook erg belangrijk in deze levensfase.

[ Bericht 1% gewijzigd door Prutzenberg op 10-09-2011 23:17:19 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_101800435
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:25 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Procesoperators op het land verdienen ook al goed ;)
De vakkennis he
ploegentoeslag en regelmatigheidstoeslag icm technische-sector-werk waarin soms ook zwaar en/of gevaarlijk werk verricht wordt schroeven het loonstrookje aardig op.
pi_101800708
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heeft 'ie al meerdere malen gedaan, alleen in voorgaande reeksen.
Tijden veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')