pi_101347710
registreer om deze reclame te verbergen
Zo, de dag zit er op. Schoonzus + man en 4 kinderen verhuisd in 1 dagje. Wij zijn goeeeeed 8-)

Morgen is ons eigen huishouden aan de beurt. Meer zooi dan in hun huishouden (mede omdat ons huis werd gebruikt als centrale opslagplaats), en 2 bakwagens tot onze beschikking. Morgenochtend gaan we aan de slag, het zal wel lukken denk ik :)

Nu eerst slapen :)
pi_101347751
*O* het begin is er!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101348845
De kop is er af zullen we maar zeggen *O*
Een leven met electriciteit, onder hoogspanning opstaan, met weerstand naar je werk,
tegen de stroom inwerken, geladen naar huis gaan, Contact zoeken met je partner ...
en dan een opsodemieter krijgen !
pi_101349519
Kom ik even gewoon zo maar een heel erg dik knuffeltje strooien, gewoon omdat dat kán en ook omdat ik even zat te snuffen, zo mooi dat júllie het wél kunnen realiseren. Respect maar geniet ook hè, al is het maar even met een biertje midden in de zooi ^O^ :*
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101349774
(en stiekum hè,héél stiekum zit ik nu heel erg te simpen van vervangende jaloezie (en beetje te janken) jij weet wat ik bedoel O+ )
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:55:58 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_101349819
Leuk Freddeh, slaap je er nu al?
pi_101350896
Leuk, Freddeh! Ga je vanaf nu ook elke dag op de fiets naar je werk?
pi_101360610
Thanks allemaal.

@Kaas: vannacht nog in dordt geslapen, nu douchen en dan weer vol aan de bak. Vanavond eerste nacht op de boerderij.

@Cafca: Voorlopig niet omdat ik nog in zoetermeer werk en nog geen nieuwe baan heb.

Eerste dat ik deed toen ik het huis binnenliep was alle ramen opengooien. Wat een rookhol is dat geworden zeg...
pi_101393021
Zo. Vandaag was echt een waanzinnig zware dag. Maar wel verhuisd in een dag!

M'n dochtertje is helemaal in haar hum, en hoewel ze met haar 3,5 jaar al bijna een jaar zindelijk is, heeft ze toch afgelopen nacht in bed geplast. Niet verwonderlijk...

M'n neefje van 2 krijgt bonuspunten voor de eerste teek ;)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:11:00 #110
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_101393607
Succes de komende tijd. Fijn dat jullie al over zijn. ^O^
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 06:44:10 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_101399768
En? Hoe was 't wakker worden in je nieuwe huis? Beetje vreemd zeker?
pi_101412376
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:23 schreef Freddeh het volgende:

[..]

De tegeltjes zijn nog geen aanmeldingen voor, dus ik zal zorgen dat ze netjes van de muur af gaan. Welke regio woon je?

[..]

Die eetkamertafel nemen ze mee :'(

[..]

Voorlopig gaan we per huishouden 25% betalen van de rekeningen. Mogelijk zetten we er volgend jaar extra meters e.d. tussen.
das jammer, want dat is echt een mooie tafel.. Ik houd je topic in de gaten.. Wat ik me afvroeg. Ben je niet bang dat het je op den duur gaat beklemmen om zo dicht met die andere gezinnen in de buurt te wonen?
That's fascinating, Tell me more
pi_101412480
Héld met je in één dag verhuizen ^O^
  woensdag 31 augustus 2011 @ 18:06:16 #114
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_101417616
Wat goed :D
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 18:51:57 #115
43653 sigme
Zwelstijfsel
pi_101419333
Welkom in het Noorden!
Ganselijk onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
  Milf zaterdag 3 september 2011 @ 12:38:47 #116
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_101523044
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:51 schreef sigme het volgende:
Welkom in het mooie Noorden!
Ik heb vroeger veel in Appelscha gefietst en gezwommen. Mooi dorp. Woonde toen zelf in Oosterwolde. In de winter ( jaja is ver weg ) wanneer de vaart bevroren is, kun je van Appelscha naar Oosterwolde schaatsen. Rugzak met broodjes en warme choco mee O+.
Dat waren nog eens tijden 8-)
Wanneer krijg ik de FA rechten terug? 8-)
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
Tien jaar op FOK! User 16000 (Nikky) is gearriveerd!!
  zaterdag 3 september 2011 @ 12:41:40 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_101523084
Je hebt het besproken met de gemeente en bekeken wat de mogelijkheden zijn? Voor grote huishoudens en/of huishoudens met bewoners met een handicap bestaan er financiële regelingen.
pi_102126229
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 06:44 schreef kaasplankje het volgende:
En? Hoe was 't wakker worden in je nieuwe huis? Beetje vreemd zeker?
Wel raar, met name omdat we (na 3 weken nog steeds) niet op onze eigen kamer slapen. Op de eerste verdieping boven het voorhuis staan nu de wandjes voor 3 kamers overeind en zijn we toe aan schilderen en een stuclaag op een flinke wand. Helaas zijn de vakantiedagen nu weer even op en moet ik terug naar het werk. De dames blijven wel in het noorden en zijn daar dus komende week druk aan het schilderen. Ik haal het laminaat deze week in de avonden uit het oude huis, zodat we vanaf komend weekend een mooie laminaatvloer op de bovenverdieping hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

das jammer, want dat is echt een mooie tafel.. Ik houd je topic in de gaten.. Wat ik me afvroeg. Ben je niet bang dat het je op den duur gaat beklemmen om zo dicht met die andere gezinnen in de buurt te wonen?
Was ik in eerste instantie wel bang voor. Op het moment dat het plan ontstond was dat ook het enige dat me echt tegenstond. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en heb ik wel geleerd dat we met de hele familie sowieso zo close zijn. Dan kun je ook nog wel bij elkaar onder hetzelfde dak gaan wonen. En behalve dat hebben we toch onze eigen woonruimte, als je elkaar even niet zien wil/kan kun je je altijd terugtrekken naar je eigen woonruimte.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:42 schreef Lottekoekkie het volgende:
Héld met je in één dag verhuizen ^O^
Tuurlijk, doen we toch gewoon effe :Y
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 18:51 schreef sigme het volgende:
Welkom in het Noorden!
Voor mij is het een gevalletje welkom-terug. De schoonfamilie schijnt wat Fries bloed in de aderen te hebben stromen, maar zijn allemaal in het westen geboren. Ik zelf ben geboren in Delfzijl, 16 jaar lang in een niet nader te noemen dorp gewoond, daarna nog wat jaartjes in de stad Groningen en toen naar het westen getrokken voor m'n vrouw.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je hebt het besproken met de gemeente en bekeken wat de mogelijkheden zijn? Voor grote huishoudens en/of huishoudens met bewoners met een handicap bestaan er financiële regelingen.
Nog niet tot in detail, maar we zijn wel aan het praten met de gemeente wat de opties exact zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:38 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb vroeger veel in Appelscha gefietst en gezwommen. Mooi dorp. Woonde toen zelf in Oosterwolde. In de winter ( jaja is ver weg ) wanneer de vaart bevroren is, kun je van Appelscha naar Oosterwolde schaatsen. Rugzak met broodjes en warme choco mee O+.
Dat waren nog eens tijden 8-)
Haha, tof :D

Zoals jullie lezen heb ik dus nu weer internet. Mijn 3 weken werkvakantie zijn voorbij, het is tijd voor weer wat betaalde werkuren. De muurtjes op de bovenverdieping staan allemaal, die kunnen geschilderd worden. Ook zijn er 3 dakramen bijgeplaatst in onze kamers, we hebben nu dus een 'master bedroom' met uitzicht op de weide met schapen/koeien van de buren, en 2 kleinere slaapkamers met een mooi dakraam erin. Daarnaast hebben we nu in de badkamer een wat kleiner dakraam erbij gekregen waardoor we daar wat meer ventilatie hebben gekregen, en dus ook daglicht.
Op de begane grond in het voorhuis is het bar-wandje er half uit. Hier moet nog flink geklust worden, omdat we een tekort aan tijd bleken te hebben. 3 Weken is eerder voorbij dan je verwacht...
Komende week zal er in onze woonkamer een begin worden gemaakt met het gipsen van het plafond. Ik weet het, enorm jammer, want die balken daar was ik wat verliefd op geworden. Die balken gaan dus verdwijnen. Maandag wordt er geracheld, en daarna wordt het plafond dus geisoleerd, en gegipst. Zal een enorm stuk lawaai schelen van beneden naar boven en andersom, maar het gaat er wel iets nieuwbouwerig uit zien. Ik heb dus samen met 'de directrice' besloten dat we zoveel mogelijk van de overige boerderij-elementen in stand gaan houden. Er komt een redelijk landelijke keuken in, de ramen zullen in de huidige stijl blijven, we willen de parketvloer behouden, en ik zie ongetwijfeld dingen over het hoofd.
Ik ben op dit moment wat uitgeput en ga dus eerst even slapen. Morgenavond probeer ik de foto's te uploaden van de huidige stand van zaken. Tot die tijd moeten jullie het maar met deze tekst-update doen ;)
  maandag 19 september 2011 @ 06:40:30 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 6% vet!
pi_102129307
Work in progress dus, ik ben benieuwd naar de foto's
pi_102130506
Klopt, bovenverdieping is constructief nu klaar, maar moet worden afgewerkt.
Benedenverdieping is naatje, doordat er dingen tussendoor kwamen die we niet hadden voorzien. Zo blijk je uiteindelijk toch nog te weinig tijd te hebben aan 3 weken.

Hoe is het met jouw verbouwing?
pi_102274209
Heb me kapot gezocht en moet bekennen dat ik faal als ICTer. Ik kan m'n USB kabeltje van de camera niet vinden :')
pi_102281722
Toppie, schoonpapa had er nog eentje liggen, dus alsnog foto's :)

Boven was de ventilatie ronduit slecht, dus we moesten iets doen. Één klein dakraampje was gewoon té weinig voor de grote ruimte boven. Dus besloten we eerst de dichtgetimmerde raampjes aan de voorzijde open te maken. Zo gezegd, zo gedaan, de raampjes gingen open. In eerste instantie besloten we dit simpel te doen met haken, zoals hieronder op de foto. Dit is nog een oude foto, inmiddels is het met een houten constructie in orde gemaakt die veel beter bij de identiteit van zo'n oude woning past.
DSC_0014.JPG
Daarna begonnen we met het opzetten van een raamwerk voor wandjes, want ook wij willen wel graag op een eigen kamer slapen ;) Het oorspronkelijke besluit was om een tweetal slaapkamers te maken, maar na goed meten, en (na ons te hebben verbaasd over het oppervlak) nogmaals goed meten, besloten we er 3 slaapkamers van te maken met een halletje er tussen. Hieronder zie je het halletje.
DSC_0023.JPG
De slaapkamer van onze kleine meid wordt een ruime kamer voor een kind van bijna 4. Gelukkig maar, want nu is er ruimte om te groeien met een groter bed, een bureau, en eigenlijk voor een hele kamer tot tienerformaat. Voorlopig kunnen we een 'paar jaar' vooruit ;) Uiteraard kreeg onze dame een eigen dakraam van flink formaat, met uitzicht op het stukje land van de buren, met hierop 2 geiten en een paard, en blij dat ze er mee is... :D De vreemd groene, bakstenen muur is vandaag gestuct, maar hiervan heb ik nog geen foto's.
DSC_0024.JPG
DSC_0025.JPG
De tweede slaapkamer is kleiner, maar ruim genoeg om een bed en kledingkast neer te zetten. Of als thuiskantoortje voor het geval ik werk vind waarbij ik kan thuiswerken ;)
DSC_0026.JPG
Hieronder de foto's van onze eigen slaapkamer. Heel erg groot wordt hij niet, maar er hoeft dan ook geen kledingkast in omdat we een inbouwkast hebben. Hieronder vind je ook de inbouwkast. Liefst had ik een echte 'walk-in-closet' gehad, maar daar was de permanente huisgenote het niet mee eens. Dus het werd een grote kast met schuifdeuren, met hierin een stel IKEA kasten, en daarachter waanzinnig veel ruimte voor dozen etc.
Op de foto met het raam aan de voorzijde zie je overigens hier wél de houten constructie voor het openen van de raampjes. Ik dacht dat ik hier geen foto's van had, blijkbaar zit ik er ook wel eens naast :)
DSC_0027.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0030.JPG
Morgenavond rijd ik terug naar onze thuisbasis voor nieuwe foto's, en een fatsoenlijke overnachting met vrouw en kind. Ik had niet verwacht dat ik ze toch nog zo erg missen zou in een week tijd. Ik heb me wel aardig bezig kunnen houden, maar toch...
De kamers boven schijnen de afgelopen week door de dames geschilderd te zijn, dus ik ben heel erg benieuwd. Ikzelf neem morgen een auto vol laminaat mee naar Appelscha, dit wordt in het weekend door mij en m'n zwager (fantastische klushulp en 'huisgenoot'!) gelegd. Ik ben ontzettend benieuwd naar hoe dat worden gaat. Denk hierbij aan witte meubels (IKEA Hemnes), lichtblauw/grijzige wanden en een lichte whitewash eiken vloer. Ik ben ontzettend benieuwd :D

Foto's volgen komende week weer :)

Ik hoorde overigens vandaag van de permanente huisgenote dat op de begane grond de wanden ook gestuct zijn, dat de rachels op het plafond zitten en dus de isolatie erin kan en gegipst kan worden, dat er een rachelwerk op de muur van de keuken/eetkamer zit en dus ook geisoleerd en gegipst kan worden, en dat er al een barretje op het halve muurtje in de keuken ligt. Ik ben ook in dit geval weer enorm benieuwd, en vind het eerlijk gezegd een klein beetje jammer dat ik het zelf niet op de voet kan volgen, en niet bij iedere kleine wijziging aanwezig kan zijn om te zien hoe het vorm krijgt... :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:42:35 #123
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_102306537
Dat schiet al aardig op, en wat fijn dat de ruimte zo groot bleek te zijn!
pi_102383906
En weer terug van ons nieuwe huis. Aanstaande vrijdagmiddag ben ik vroeg vrij, dus ga ik hoogstwaarschijnlijk wat eerder naar m'n nieuwe huis. Afgelopen zaterdag moest ik werken, daardoor heb ik niets kunnen doen dit weekend. Balen :{

Wat er afgelopen week wél gedaan is:
• Muren op de bovenverdieping zijn gestuct
• Muren in de keuken zijn gestuct
• Muur in de keuken is geracheld en voorzien van dampwerende folie
• Slaapkamer is geschilderd
• Begin met schilderen van Hannah's kamer is gemaakt

Komende week wordt dus gedaan:
• Isolatie en gipsen van de keukenmuur
• Elektra, gas, en wateraansluiting in de keuken krijgt een permanente vorm
• Laminaat in onze kamers op de bovenverdieping wordt gelegd
• Hannah's kamer wordt afgeschilderd

Ik wou dat ik een wat langere checklist voor jullie had, maar omdat ik zelf het overzicht niet meer heb beperken we het voorlopig tot weekplanningen ;) Hopelijk krijgen we er deze week ook internet, dan kan ik zondag de foto's al uploaden. Nu moet ik ze nog van m'n camera halen en uploaden, maar ben nu wat te gaar om dat nog te doen.

Zodra we daar overigens internet hebben, probeer ik wat meer late diensten te draaien op donderdag/vrijdag, die kun je namelijk vanuit huis doen. Heb ik nog wat aan m'n ochtenden qua klussen. Nu heeft dat geen zin omdat ik dan vanuit Dordrecht naar Appelscha zou moeten rijden eerst, wat toch al gauw ruim 2 uur kost per rit.

Paar leuke dingetjes die ik nu tegenkwam waren dat Hannah steeds duidelijker gaat praten. Wat valt dat enorm op als je haar een week niet ziet zeg :) Behalve dat was ze helemaal in de wolken van haar zelf uitgezochte kleur verf voor haar kamer.... Roze! Het zat er natuurlijk dik in, maar ja, daar is het een meid voor ;) Ze heeft er meteen een mooi lampje bij gekregen voor op haar nachtkastje, ook roze uiteraard.
Vrouwlief heeft haar haar kort laten knippen. Ik heb haar een keer of 20 verteld dat ik lang haar mooi vind en dat ik het liever niet wil, en toch bleef ze er op aandringen. Ik was het er niet mee eens, maar juffie heeft het dus toch maar laten doen.... En ik vind het nog mooi ook zoals het nu is :@ :D
De dames zijn de afgelopen week ook begonnen met het opzetten van 'het kasteel' voor de kinderen. De kinderen krijgen een fantastisch houten bouwwerk in de tuin waarop ze zich volledig kunnen uitleven. Klimwand, klimnet, trampoline, glijbaan, ik wou dat ik in m'n jeugd zo'n ding had gehad 8-)

Deze week weer druk aan het werk, lange dagen omdat het oude huis ook moet worden opgeleverd bij de woningstichting. Veel opruimen, schoonmaken, gaatjes dichten, een boiler verwijderen (ja, ze gaan het huis verkopen zónder warm water voorziening... ik snap het ook niet...) en het huis verder leeg maken. Dus per aanstaande vrijdag heb ik nog maar 1 huis :)

Foto's volgen, nu bedtijd :z
pi_102533967
Zoals beloofd eindelijk foto's. Heb het door de week enorm druk, zodoende komen ze wat aan de late kant.

M'n dochtertje mocht haar eigen kleur verf kiezen, uiteraard werd dat roze.
DSC_0031.JPG

Hier meer roze, inclusief een stukje muur dat afgelopen week gestuct werd.
DSC_0032.JPG

De logeerkamer, ook heel netjes gestuct.
DSC_0033.JPG

Onze eigen slaapkamer, iets luxere kleuren dan het roze van Hannah. Let niet op de donkerbruine verwarming, die zie je straks niet meer.
DSC_0034.JPG

Ook in de keuken is gestuct. Je ziet het halve muurtje nu netjes staan. Randen worden waarschijnlijk met mooie houten balken afgewerkt.
DSC_0035.JPG

Hier nog een fotootje van een missende keuken.
DSC_0036.JPG

En nog eentje. Iemand nog belang bij de deur die je daar ziet staan?
DSC_0037.JPG

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')