abonnement Unibet Coolblue
pi_100415882
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 10:38:41 ]
pi_100415926
aahw wat super dat je m meegenomen hebt!
hopelijk gaat alles goed komen !
pi_100415927
Dus?
Mjah, dat is niet wat je moeder vannacht zei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:51:21 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100416154
Ben heel benieuwd Heaven :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 10:54:26 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100416219
:o Ben benieuwd wat de dierenarts gaat zeggen idd.
En probeer hem regelmatig inderdaad toch water te geven, zeker als hij dat semidroogvoer krijgt van canin :).
lolwut
pi_100416249
^O^
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_100416308
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:


En in de auto onderweg:


Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 11:02:11 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100416351
Ow TS je bent een heldin O+
Are you fokking to me?
pi_100416428
Held!

Dat hij er niet op wil lopen kan inderdaad komen door irritatie, kijken het een paar uurtjes aan, vaak gaat het vanzelf over!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2011 11:09:54 ]
pi_100416550
TS O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_100416951
Ow, wat ontzettend lief dat jullie haar mee hebben genomen O+ Uit welk land komt ze? Ik weet niet of jullie zelf katten hebben, maar denk er aan dat ze wellicht besmettelijke ziekten of parasieten bij zich draagt. Quarantaine lijkt mij geen overbodige luxe als ze in NL aankomt. Ik hoop dat ze een heel erg lang en gelukkig leven tegemoet gaat bij jullie O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Forum Admin zondag 7 augustus 2011 @ 11:36:48 #12
58651 crew  murp
murp
  Boks-Chick zondag 7 augustus 2011 @ 11:39:55 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100417072
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:59 schreef heaven7 het volgende:
Foto van het humpie bij de dierenarts nog:
[ afbeelding ]

En in de auto onderweg:
[ afbeelding ]

Hij heeft trouwens wel last van z'n infuuspootje, die is dikker en hij wil er niet op lopen. Iemand enig idee of die irritatie of wat het ook is normaal is na een infuus?
wat een iniminie! :o

dat het pootje neit tof is voor hem dat snap ik wel, als hij zo uitgemergeld en gedroogd is, vind het lijf het niet leuk dat er zo'n naald in gaat. Het heeft nauwelijiks vlees en vocht om het op te vangen... zal allemaal dus wel mega gevoelig zijn!
lolwut
pi_100417144
Och, wat een prutteltje!

Infuus kan, zeker als het een paar dagen heeft gezeten, een beetje gaan ontsteken. Dat het pootje dikker is, kan daar wel op duiden. Normaal gesproken is dat niet zo'n ramp en trekt het vanzelf wel weg, maar bij zo'n minibeestje toch wel iets om in de gaten te houden.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100417146
Held! _O_
Twiddel
pi_100417149
Och wat een zielig hoopje ;(

Fantastisch dat je dit hebt gedaan, heaven. Sterkte, hopelijk komt alles goed. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_100417225
Acherm, hummeltje O+

Heb je nat- of droogvoer van royal canin gekregen? Je kunt ook eens kijken naar kattenmelk (geen normale melk!) of ze dat misschien lust. Kat van mij was in het begin niet al te enthousiast over water drinken en die heb ik met kattenmelk wat extra's kunnen geven.
pi_100417285
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:31 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100417309
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef heaven7 het volgende:
Dank jullie voor de adviezen :) Pootje houden we in de gaten idd. Gaat morgen ook zeker verteld worden tegen de dokter. We dachten wel dat als het gaat ontsteken die anti biotica daar ook goed voor is toch?
En het is een hij :P Als we zeker weten dat het goed met em gaat komen (ik wil me nog niet te erg hechten i.v.m. verdriet) gaat ie Joey heten (one eyed Joe :P).

Anti bioticaspul is trouwens Synulox. Moet dat in de koelkast bewaard worden?
Zijn het pilletjes synulox? Koel bewaren kan nooit kwaad, maar koud lijkt me niet zo lekker voor beessies buikje O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:51:59 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100417316
Volgens mij is het een meisje trouwens (aan de kleuren te zien) :)

pumpkin_Ruby heeft er veel meer verstand van O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100417360
Is die antibiotica druppels? Ik denk niet dat druppels in zijn/haar oogje helpen tegen een eventuele ontsteking in z'n pootje.. En oogdruppels is volgens mij altijd beter om in de koelkast te bewaren ivm bacteriën.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100417368
De da zei daar dat het een jongetje is :) Zal het morgen nog wel eens vragen. Het is trouwens vloeistof, vrijdagavond aangemaakt door de da daar. Kan de bijsluiter niet lezen, is Italiaans :P
pi_100417381
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:55:24 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_100417408
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 11:54 schreef heaven7 het volgende:
Nee de druppels druppelen we in z'n bekkie. Zn oog wordt niks aan gedaan..
Dan zou ik ze koel bewaren, maar (indien mogelijk) buiten de koelkast
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_100417433
Aan de kleuren te zien denk ik idd dat het niet anders dan een meisje kan zijn :D

Maar wow wow wow _O_ Wat een helden zijn jullie _O_ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')