abonnement Unibet Coolblue
pi_100407775


Vriend/vriendin in het buitenland
Dit topic is bedoeld voor mensen die een lange afstand relatie hebben met iemand in het buitenland. Dit kan tijdelijk zijn, wanneer je vriendin bijv. tijdelijk in het buitenland zit voor stage. Of wanneer je partner permanent in het buitenland woont.
Uiteraard mogen ook mensen die dit niet hebben hier in mee-posten. :)


Eerdere topics:
vriend/vriendin in het buitenland
vriend/vriendin in het buitenland #2
vriend/vriendin in het buitenland #3
vriend/vriendin in het buitenland #4
vriend/vriendin in het buitenland #5
vriend/vriendin in het buitenland #6
vriend/vriendin in het buitenland #7
vriend/vriendin in het buitenland #8


Users met een partner in het buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Users met een partner (tijdelijk) in het buitenland die inmiddels (weer) samenwonen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook een partner in het buitenland? Voeg jezelf toe aan het rijtje in de wiki d.m.v. deze link!


Partner (non-EU) naar Nederland halen voor gezinsvorming: (laatste update: 18/9/2010)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links:
- Vliegtickets
Skyscanner
World Ticket Center
- Communicatie
Skype

Laatste post uit vorige reeks:
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik zien het "begin" van de relatie als ongeveer 3 en een halve maand voordat ik daadwerkelijk naar Brazilië ging en we hadden het dus al over een relatie voordat we elkaar echt ontmoet hadden :+

Nou ja, we zijn nu ruim 2 jaar verder ^O^ w/
De OP van dit topic is hier te vinden.
pi_100407811
En weer verder. Deeltje 9 w/
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 augustus 2011 @ 00:03:19 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_100408221
Oh, ik had niet gezien dat ie op slot zat :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_100409383
Over een weekje land mijn vriend op Schiphol na hem sinds maart niet gezien te hebben!
  zondag 7 augustus 2011 @ 08:22:39 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100414626
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:29 schreef IrCute het volgende:
Over een weekje land mijn vriend op Schiphol na hem sinds maart niet gezien te hebben!
Leuk! Hoe lang blijft ie?
pi_100415224
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 08:22 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuk! Hoe lang blijft ie?
2 maanden :D We gaan een beetje rondreizen door europa enz.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:52:27 #7
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_100415247
Mn lief zit al 2 weekjes voor haar werk in het buitenland. Eerste week Turkije en nu Spanje. Hopelijk kan ze deze week terug. O+
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_100484975
Update: visum binnen! *O*

Ging lekker soepel deze keer, dat is wel een anders geweest.
Leuk detail: volgens mijn vriendin hebben ze eindelijk mijn volledige naam goed geschreven op het visum (in het cyrillisch alfabet). :9 Het staat serieus op elke visum anders geschreven. 8)7

Nog 25 nachtjes. O-)
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:25:51 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100487019
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:51 schreef Alec690 het volgende:
Update: visum binnen! *O*

Ging lekker soepel deze keer, dat is wel een anders geweest.
Leuk detail: volgens mijn vriendin hebben ze eindelijk mijn volledige naam goed geschreven op het visum (in het cyrillisch alfabet). :9 Het staat serieus op elke visum anders geschreven. 8)7

Nog 25 nachtjes. O-)
Mocht ook wel eens gewoon soepel gaan na al die keren, voor de verandering :D
pi_100499313
Mijn vriendin haal ik de 19e op van het vliegveld, ze blijft dan 9 dagen hier. Kan haast niet meer wachten, maarja dat is altijd als ik daarnaartoe ga of wanneer zij hiernaartoe komt. Hopelijk duurt het niet meer lang voordat we samenwonen ^O^
pi_100500361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:22 schreef RonB1985 het volgende:
Mijn vriendin haal ik de 19e op van het vliegveld, ze blijft dan 9 dagen hier. Kan haast niet meer wachten, maarja dat is altijd als ik daarnaartoe ga of wanneer zij hiernaartoe komt. Hopelijk duurt het niet meer lang voordat we samenwonen ^O^
Ik weet hoe je je voelt :D Waar komt ze vandaan?
pi_100500661
Hongarije. Ja en het gevoel is nu nog kut omdat ik nog niet bij haar ben maar dat zal veranderen over anderhalve week *;
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:06:44 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100500725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:04 schreef RonB1985 het volgende:
Hongarije. Ja en het gevoel is nu nog kut omdat ik nog niet bij haar ben maar dat zal veranderen over anderhalve week *;
Hoe lang zijn jullie al samen? En hoe heb je haar leren kennen? O+
pi_100500811
Mijn vriendin komt uit Noorwegen! :)
Ik heb haar leren kennen tijdens een studenten project en nu bleek dat wij samen dezelfde online game spelen.

Over een maandje komt ze 2,5 week hier heen! :D

/streept dagen af op kalender!

( tevens ik ben 22, zij is 18 - we zijn pas 1 maand samen )
De leeuw kan de vallen niet ontgaan; de vos kan zich niet tegen de wolven verdedigen. Men moet dus vos worden om de vallen te leren kennen en leeuw om de wolven schrik aan te jagen. Zij die slechts de leeuw willen nabootsen, verstaan hun zaak niet.
pi_100501040
We zijn sinds midden mei samen, hebben elkaar leren kennen via een online game. Klinkt misschien stom en anderen lachen mij ervoor uit, maar ik weet dat wij voor altijd samen zullen zijn en ik lach gewoon terug, omdat ze gewoon de ware voor mij is en ik de ware voor haar ben. Anderen noemen het een internet relatie, ik niet want ik kijk naar de toekomst en in de nabije toekomst zullen wij dan ook voor altijd samen zijn :)

Ik ben in juli 1 week bij haar geweest en die week was gewoon perfect. Ik hield al van haar alvorens ik haar in het echt had ontmoet, en andersom. Door die week is het alleen nog maar meer en meer geworden.

We zijn dus nu bijna 4 maanden samen. Ik ben trouwens 26, zij word in september 28. Zeer waarschijnlijk wonen we al samen eind september of ergens in oktober. Ik hoop in ieder geval dat het niet al te lang meer zal gaan duren.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:19:46 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100501187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:16 schreef RonB1985 het volgende:
We zijn sinds midden mei samen, hebben elkaar leren kennen via een online game. Klinkt misschien stom en anderen lachen mij ervoor uit, maar ik weet dat wij voor altijd samen zullen zijn en ik lach gewoon terug, omdat ze gewoon de ware voor mij is en ik de ware voor haar ben. Anderen noemen het een internet relatie, ik niet want ik kijk naar de toekomst en in de nabije toekomst zullen wij dan ook voor altijd samen zijn :)

Ik ben in juli 1 week bij haar geweest en die week was gewoon perfect. Ik hield al van haar alvorens ik haar in het echt had ontmoet, en andersom. Door die week is het alleen nog maar meer en meer geworden.

We zijn dus nu bijna 4 maanden samen. Ik ben trouwens 26, zij word in september 28. Zeer waarschijnlijk wonen we al samen eind september of ergens in oktober. Ik hoop in ieder geval dat het niet al te lang meer zal gaan duren.
Leuk :) En ga jij naar Hongarije verhuizen of komt zij naar hier?
pi_100501243
Nog even je eerste post gelezen:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2009 20:39 schreef kwiwi het volgende:
Nou vroeg ik me af hoe jullie (Fok!kers in een soortgelijke situatie) ervoor zorgen dat zo'n relatie blijft werken en dat het goed blijft gaan? :)
Nu zal ik ook even wat gaan delen. Ik heb best vaak "ruzies" met mijn vriendin. Puur om het feit dat wij beiden gefrustreerd zijn dat we niet samen kunnen zijn op dit moment. Het zijn soms best heftige ruzies. Echter komen wij er samen altijd sterker uit, omdat we gewoon zoveel van elkaar houden en om elkaar geven. Iedereen zegt dat het te snel is om te gaan samenwonen, echter vind ik juist dat wanneer je ermee wacht het juist kapot maakt. En als het straks door het samenwonen kapot gaat, wat ik uiteraard niet verwacht, dan zij dat zo, we hebben het dan in ieder geval geprobeerd.

Maar nee, we willen gewoon samen zijn, en wanneer wij samen zijn dan is alles goed. Ruzies heb je altijd in een relatie, echter is het niet altijd zo dat ieder koppel erdoorheen komt, laat staan dat ze er sterker uitkomen. Wij wel, dan dat geeft mij gewoon een heleboel vertrouwen en een goed gevoel.
pi_100501337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:19 schreef kwiwi het volgende:
Leuk :) En ga jij naar Hongarije verhuizen of komt zij naar hier?
Zij zal hier komen wonen, om enkele redenen. Zij ziet haar familie daar niet zo heel vaak, en ze heeft niet heel veel famielie daar wonen. Ze woont, net zoals mij, nog thuis bij haar moeder en broer. Niemand spreekt daar behoorlijk Engels, en ik spreek geen woord Hongaars. Tevens zijn de dingen hier beter geregeld dan daar, en ik heb op het moment hier ook een vaste baan, zij niet meer.

Haar ex had na een paar maanden een relatie te hebben gehad het uitgemaakt. Zij had net haar baan opgezegd om met hem samen te gaan wonen. Dat is 1 van haar zwakkere punten maar misschien ook sterke, want ze vecht altijd voor haar relaties. Echter is het voor haar nu anders omdat ik wel degelijk veel om haar geef en echt van haar hou, niet zoals haar ex. En dat weten wij van elkaar, zoiets zie je in elkaars ogen :)
pi_100519413
Hm, ik weet niet zo goed of ik hier op de juiste plek ben, maar hier dan ook mijn lovestory.

4 weken terug ben ik naar een 2 weken durende cursus geweest in Zwitserland, met nog 79 andere mensen, voor mijn werk/opleiding. Hier op dag 1 al een hele leuke jongen ontmoet, waar ik echt een enorme klik mee bleek te hebben. We zijn enorm close met elkaar opgetrokken iedere dag, continu flirten e.d., samen een middag cursus skippen om een wandeling te maken langs de rivier, zonsondergang kijken met een super uitzicht over de stad... je kent het wel. We hebben enorm goede gesprekken gehad over ontelbaar veel onderwerpen, en we denken over veel dingen hetzelfde. Zo ook in het feit dat als twee mensen voor elkaar bestemd zijn, zij ook bij elkaar zullen komen, en dat we beide geen energie steken in mensen waarvan we denken dat ze de moeite niet waard zijn, enz.

Met de smoes dat hij zich niet meer kon concentreren heeft hij de laatste middag van de cursus gemist om mij op de trein richting vliegveld te kunnen zetten (hij zou een dag later pas vertrekken). Eigenlijk zijn we allebei best verlegen als het erop aan komt (terwijl we allebei vinden dat je beter kunt zeggen wat je denkt ipv erom heen te draaien, maarja, soms is dat makkelijker gezegd dan gedaan :)). Bijvoorbeeld...ik voelde mij een avond echt niet lekker en ging dus vroeg naar mijn bed... het enige wat hij zei was: I don;t know what to say... ben toen even later terug gegaan om zijn telefoonnummer te vragen mocht er iets zijn, aangezien mijn kamergenoot in de verste verte nergens te bekennen was en ik het een veiliger idee vond dat ik wel iemand kon bellen. Zo gezegd zo gedaan, blijkt dus dat ie daarna als een idioot mijn kamergenoot is gaan zoeken en megabezorgd het hele verhaal gedaan heeft, en een kwartier later stond ie weer voor mijn deur om zeker te zijn dat het goed zou gaan met mij (van I don;t know what to say naar megabezorgd... ik vertaal dat als verlegen zijn eigenlijk).

Anyway, aan het einde van de twee weken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en iets gedaan waarvan ik 5 weken terug had gedacht dat ik dat NOOIT zou doen. Ik heb hem een brief geschreven met mijn gevoelens erin (jaja, filmachtig niet waar?) en dit gegeven vlak voordat ik de trein inging... ik had echt het gevoel dat ik gewoon eens de sprong in het diepe moest wagen, want als je nooit wat probeert gebeurt er ook niets. Die blik in zijn ogen toen de trein wegreed, het nog 2 x omdraaien om elkaar nog even vast te houden voordat de deuren van de trein echt echt echt dichtgaan... ja, dat is als een film voor mij.

Hij zou direct na de cursus 8 dagen op vakantie gaan bij zijn zus in spanje, voor het eerst in een half jaar. We hebben toen wat minimaal contact gehad via facebook, maar geen reactie op mijn brief. Nu ben ik van mening dat als je zo'n brief krijgt, op zijn minst IETS van reactie kunt geven. Afgelopen weekend dan toch nog maar eens een poging ondernomen en hem gemaild met de vraag wat ie van mijn brief vond, of ie geshockeerd of gevleid was, of dat ie gewoon niet weet wat ie erop moet zeggen. Zijn antwoord was dat ie voor nu niet weet wat ie erop moet zeggen, en dat ie hoopt dat ik niet boos op hem ben daardoor. Hij zegt dat ie echt een hele fijne tijd heeft gehad in Zwitserland met mij en dat ie graag wil dat ik eens naar hem toe kom in Italie (hebben we het meermaals over gehad, elkaar opzoeken na de cursus enz). Hij zit echter vanaf morgen t/m half september in Brazilie (komt hij vandaan en hij moest daar nog een deel van zijn phd afronden), en daarna is ie weer in italie (waar ie zijn phd doet tot eind 2012). Het zou dus eind september worden.

Ik vraag me eigenlijk af wat ik hier nu mee moet. Ik heb geen zin om valse hoop te koesteren, maar aan de andere kant, als er echt niets meer achter zat/zit bij hem had ie dat toch wel gezegd? Waarom zou je dan nog af willen spreken? En dan nog het feit dat ie een kwartier nadat ie de vorige keer niet wist wat ie moest zeggen opeens overbezorgd voor mijn kamerdeur stond... ik kan hem opeens niet meer zo goed peilen nu ie ver weg zit. Aan de andere kant, hij zal er ook niet 100 % voor willen gaan want dan had ie vast ook anders gereageerd.

Er zit niet veel anders op denk ik dan gewoon maar eens naar italie te gaan en te zien hoe het loopt. Vandaar dat ik ook niet weet of ik wel in het juiste topic zit, maar dan hebben jullie in ieder geval weer een beetje vers leesvoer he!
pi_100540610
Hey Lady_antebellum,

Leuk verhaal echter met een raar en niet zo'n leuk einde. Ik als jongen zijnde zou op zo'n brief wel degelijk reageren, positief of negatief, maar ik zou er wel iets op te zeggen hebben. Waarschijnlijk is hij gewoon bang dat het een lange afstandsrelatie gaat zijn maar het kan ook goed zijn dat hij gewoon een "vakantieliefde" wilde en verder niets. Je weet in zo'n korte periode nooit wat de ander denkt of voelt, want in het prille begin is het altijd mooi en wil je altijd meer op dat moment. Ik heb dat ook altijd gehad met vakantieliefdes, afspreken dat je elkaar weer gaat zien en dergelijke, maar daarna nooit meer iets van elkaar verneemt of elkaar al snel weer vergeet.

Ik weet verder ook niet hoe dat jij over hem denkt op dit moment of wat je nu precies voor hem voelt maar dat moet je voor jezelf even goed op een rijtje zetten allemaal zodat je wel de juiste keuze gaat maken. Zomaar naar Italië gaan en dan maar kijken wat er gaat gebeuren lijkt mij persoonlijk niet verstandig, vooral omdat hij nog niet op jouw brief heeft gereageerd. Ik denk dat hij er niet hetzelfde over denkt als jou, anders had die vast en zeker wel erop gereageerd.

Wees verstandig met wat je doet, en succes ermee in ieder geval ^O^
pi_100588201
Dag ron, bedankt voor je antwoord. Zijn reactie op die brief was dat ie niet weet wat ie moet zeggen voor nu, dat ie n hele toffe tijd had in zwitserland en met mij en of ik inderdaad nog naar hem toe zou komen in sep in italie zoals we al eerdr half hadden afgesproken in zwitserland. Nu is t zo dat ik sowieso al naar italie zou gaan (kan retour krijgen voor 20 euro, dus dat is ook geen probleem), aangezien ik in zijn stad nog iemand ken die ik eens zou willen bezoeken. Misschien heb ik het 'zomaar naar italie gaan' dan ook niet helemaal goed verwoord. Daarnaast, ben ik sowieso niet vies van een stedentripje en zal ik mezelf anders ook wel vermaken.

En hoe ik over hem denk? He's in my head. En ik weet ook wel dat dat niet hetzelfde is bij hem op dit moment, maar ik denk dat ik in real life gewoon eerst keihard op mn *** moet gaan voordat ik dat echt los kan laten. Yeah, I know, I'm complicated. Misschien dat ik er over een paar weken anders over denk, maar zo is de stand van zaken nu...
pi_100589613
Dan zou ik het zeker doen, dat tripje naar Italie, voor alle redenen die jij hierboven noemt. Dat je daar een leuke tijd met hem zal hebben daar twijfel ik niet aan, jijzelf ook niet denk ik. Ik vind het alleen jammer dat hij niet op die brief reageert, maar daar heeft hij zijn redenen voor natuurlijk.

In ieder geval wens ik je veel plezier en succes wat er ook gebeuren mag! :D
pi_100590404
Ja inderdaad, eigenlijk komt: maybe for now I'just don't know what to say wel overeen met geen reactie. Aan de andere kant, dat kan nog steeds verschillende kanten op: ofwel voelt ie eigenlijk wel hetzelfde maar is ie er voor zichzelf nog niet uit of ie de afstand wel ziet zitten, ofwel voelt ie totaaaaaaaal niet hetzelfde maar durft ie dat niet te zeggen. Een regelrechte afwijzing is het ook niet echt. Anyway, ik wil dat eigenlijk ook liever in real life met hem bespreken dan zo via mailtjes.

We zullen zien, voor t zelfde geld verwatert het contact dermate ernstig dat ik hem niet eens ga opzoeken in Italie ;). Niet dat ik dat hoop natuurlijk, maar in mijn achterhoofd hou ik er wel rekening mee.

Zeg, jij hoeft ook niet meer zo lang te wachten tot je vriendin komt he? :)
pi_100591194
Ja precies, het is afwachten, meer kun je ook niet doen op het moment. Vind het inderdaad ook wel tof dat je zoiets niet via mailtjes of smsjes wilt doen maar gewoon in real life, dat zijn de echte ^O^

Inderdaad, nog een dikke week en dan haal ik mijn schatje op van het vliegveld :)
pi_100610294
Hoppa! Vast contract gekregen. :)

Onze droom komt steeds dichterbij. Nog een paar maanden en dan kunnen we de procedure starten.

En over 3 weken naar Moskou natuurlijk! :)
pi_100613161
Good for you Alec!! :)
pi_100698547
Ik heb zin om de OP eens op te frissen, eens kijken of ik wat leuks kan maken. :)

Oh, en ondertussen. Nog 20 dagen! :P
pi_100699833


Wat vinden we hier van?

Wel St. Basil Cathedrale erin. :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 07:31:15 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100704279
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:19 schreef Alec690 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden we hier van?

Wel St. Basil Cathedrale erin. :D
:D leuk!

Maar wellicht een idee om ipv die 3 plaatjes, (kleine) vlaggen van landen te zetten? Dan is het nog wat internationaler, want nu worden er maar 3 landen vertegenwoordigd zeg maar. Bijv. vlaggen van landen waar fokkers die op dit moment in de OP staan een partner hebben? Dan is het voor iedereen een wat persoonlijker plaatje w/

Of.. een wereldkaart en dan stipjes erop voor waar iedereen hun partner zit?

[ Bericht 3% gewijzigd door kwiwi op 14-08-2011 08:07:55 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:32:55 #30
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_100707724
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:19 schreef Alec690 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat vinden we hier van?

Wel St. Basil Cathedrale erin. :D
de ondergaande zon in de OP vind ik mooier dan de opkomende zon :)

daarnaast doe je veel mensen te kort door slechts 3 plaatsen/plaatjes te plaatsen. mede daardoor vind ik het vertrekkende vliegtuig in de OP vele malen mooier. sorry.

het fok logo en die horizontale balk met daarin het hartje en vriend/vriendin vind ik in jouw plaatje dan weer leuker.
Neerkomen wel!
pi_100707765
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:32 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

de ondergaande zon in de OP vind ik mooier dan de opkomende zon :)

daarnaast doe je veel mensen te kort door slechts 3 plaatsen/plaatjes te plaatsen. mede daardoor vind ik het vertrekkende vliegtuig in de OP vele malen mooier. sorry.

het fok logo en die horizontale balk met daarin het hartje en vriend/vriendin vind ik in jouw plaatje dan weer leuker.
Ik zal binnenkort nog wel eens gaan knutselen. :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:34:58 #32
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100707782
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:34 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Ik zal binnenkort nog wel eens gaan knutselen. :P
Tijd zat, zo'n 290 posts :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:34:59 #33
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_100707783
^O^

p.s. kijk dan ook even naar de horizon, die loopt van links boven naar rechts onder :@
Neerkomen wel!
pi_100708547
Misschien een idee om alleen maar kleine foto's van verschillende wereldsteden te gebruiken en deze als collage neer te zetten?

Kom maar op met die ideeën! Hoe langer ik naar deze kijk, hoe lelijker ik hem vind worden. Maar goed, wou een keer wat anders na bijna 10 reeksen. Vandaar.

Ik hoor het graag. :)
pi_100929597
Vandaag de grote dag, mijn vriendin zal landen om half 6 vanavond :D Kan niet meer wachten...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:24:43 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100929670
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:22 schreef RonB1985 het volgende:
Vandaag de grote dag, mijn vriendin zal landen om half 6 vanavond :D Kan niet meer wachten...
Veel plezier! :s)

Ik heb inmiddels de volgende 2 tickets alweer geboekt! En ik ben nog niet eens weg uit Cyprus :P
pi_100929692
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:00 schreef Alec690 het volgende:
Misschien een idee om alleen maar kleine foto's van verschillende wereldsteden te gebruiken en deze als collage neer te zetten?

Kom maar op met die ideeën! Hoe langer ik naar deze kijk, hoe lelijker ik hem vind worden. Maar goed, wou een keer wat anders na bijna 10 reeksen. Vandaar.

Ik hoor het graag. :)
vind je het echt zo belangrijk om een mooie OP te hebben?

Ik vind het een beetje onzin, sorry. :@ We zitten hier allemaal met dezelfde reden, wat maakt het uit of er een vliegtuig of een hartje of het kremlin in de OP staat?

@ RonB: veel plezier vanavond/vannacht!

Ik ben net weer terug in Zweden na een maand vakantie samen, en heb nu erg veel moeite met de afstand, en het vooruitzicht dat we niet weten hoe lang het nog duurt. Maar goed, ik weet wel dat dit de meneer is waar ik heel graag samen mee ben, dus we gaan nog maar even door. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar samen, waarvan 2 op afstand!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:31:24 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100929887
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ben net weer terug in Zweden na een maand vakantie samen, en heb nu erg veel moeite met de afstand, en het vooruitzicht dat we niet weten hoe lang het nog duurt.
Ik vind dat laatste vaak nog moeilijker dan de afstand, want dan heb ik niks om weer naar uit te kijken zeg maar..
pi_100930184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind dat laatste vaak nog moeilijker dan de afstand, want dan heb ik niks om weer naar uit te kijken zeg maar..
Precies, ik zou dat ook niet lang vol kunnen houden, @Jagärtrut knap dat je het al zolang vol kunt houden! Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin hier in Nederland dus dan is het gedaan met het langeafstandsgezeur! Daar ben ik wel heel erg blij om want dat is gewoon killing...
pi_100930188
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vind je het echt zo belangrijk om een mooie OP te hebben?

Ik vind het een beetje onzin, sorry. :@ We zitten hier allemaal met dezelfde reden, wat maakt het uit of er een vliegtuig of een hartje of het kremlin in de OP staat?

@ RonB: veel plezier vanavond/vannacht!

Ik ben net weer terug in Zweden na een maand vakantie samen, en heb nu erg veel moeite met de afstand, en het vooruitzicht dat we niet weten hoe lang het nog duurt. Maar goed, ik weet wel dat dit de meneer is waar ik heel graag samen mee ben, dus we gaan nog maar even door. Ondertussen zijn we bijna 3 jaar samen, waarvan 2 op afstand!
Als het belangrijk zou zijn dan had ik het een reeks of 8 terug al gemaakt.

Het is puur voor de fun en ik vind het leuk als mensen blijven posten of terugkomen, als een leuke OP daar aan bijdraagt dan wil ik daar best een keer een uurtje voor uitrekken.

Maar gezien de beperkte animo zal ik ik er mee stoppen.
pi_100975307
Woei, 14 daagjes en ik ben in Moskou.
pi_100976671
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:40 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Als het belangrijk zou zijn dan had ik het een reeks of 8 terug al gemaakt.

Het is puur voor de fun en ik vind het leuk als mensen blijven posten of terugkomen, als een leuke OP daar aan bijdraagt dan wil ik daar best een keer een uurtje voor uitrekken.

Maar gezien de beperkte animo zal ik ik er mee stoppen.
Nee joh, als jij dat belangrijk vind, gewoon doen! Ik verbaasde me er alleen maar over!

Leuk, nog 14 dagen en dan naar Moskou! Nog iets minder dan 3 weken en dan is mijn vriend 10 dagen hier.
pi_100977429
Ik moet mijn vriendin misschien zes maanden missen ;(
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:00:25 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100979695
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:34 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Ik moet mijn vriendin misschien zes maanden missen ;(
Waar gaat ze naar toe?
pi_100981116
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:00 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waar gaat ze naar toe?
Ik ga naar Irak voor een half jaar ;(.
pi_100982201
oei, wat ga je daar doen? En waar in Irak?

Dat zou ik trouwens wel moeilijk, of beter, moeilijker, vinden: relaties op afstand waar ook de veiligheid een erg groot issue is. Dan zou ik me veel druk maken denk ik.

Zelf heb ik 3 maand in Zimbabwe gezeten, maar A was ik daar degene die in een 'onveilig' land zat, en kon ik de situaties goed inschatten, en B was het helemaal niet zo onveilig..maar ik zou het spannend vinden als m'n vriend naar zo'n land zou gaan, omdat je dan alleen maar af kunt wachten.. Je hebt zelf niet de controle, ofzo.
pi_100995936
Tijdje hier gepost met een account waar ik niet meer op kan..
Had een vriendinnetje in Moskou, had idd. Na een paar keer afspreken is dr een punt achter gezet. Het werkte niet meer en eerlijk gezegd was het ook niet ideaal. Elkaar 1 keer per maand zien en verder contact via facebook. Dat afspreken kost gewoon veel geld en hoe hou je het verder leuk..
Toch voel ik me er nu rot over zag dat ze alle fotos van facebook had weggehaald net..
pi_101004681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:29 schreef Jagärtrut het volgende:
oei, wat ga je daar doen? En waar in Irak?

Dat zou ik trouwens wel moeilijk, of beter, moeilijker, vinden: relaties op afstand waar ook de veiligheid een erg groot issue is. Dan zou ik me veel druk maken denk ik.

Zelf heb ik 3 maand in Zimbabwe gezeten, maar A was ik daar degene die in een 'onveilig' land zat, en kon ik de situaties goed inschatten, en B was het helemaal niet zo onveilig..maar ik zou het spannend vinden als m'n vriend naar zo'n land zou gaan, omdat je dan alleen maar af kunt wachten.. Je hebt zelf niet de controle, ofzo.
Naar Kerkuk (noord) en Basra (zuid), beide olierijke steden en gebieden waar Shell actief bezig is/zal zijn. Ik zal daar een half jaar werkzaam zijn (heel goed salaris :P). Daarna zijn we van plan om te emigreren naar een Engelstalig land.
pi_101004786
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:47 schreef Bombshell het volgende:
Tijdje hier gepost met een account waar ik niet meer op kan..
Had een vriendinnetje in Moskou, had idd. Na een paar keer afspreken is dr een punt achter gezet. Het werkte niet meer en eerlijk gezegd was het ook niet ideaal. Elkaar 1 keer per maand zien en verder contact via facebook. Dat afspreken kost gewoon veel geld en hoe hou je het verder leuk..
Toch voel ik me er nu rot over zag dat ze alle fotos van facebook had weggehaald net..
Hmm jammer en inderdaad een rotgevoel (heb het ooit meegemaakt lang geleden). Succes, en doe veel leuke dingen zodat je haar vergeet.
pi_101130044
Hij is nu op missie in het Griekse leger om geld te verdienen voor zijn verblijf in Nederland.
Wordt ie in de Gazastrook gegooid. Ik spreek hem nu 2 x 10 min per week :(
Sappig !!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:41:05 #51
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101134602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:43 schreef Loontjah het volgende:
Hij is nu op missie in het Griekse leger om geld te verdienen voor zijn verblijf in Nederland.
Wordt ie in de Gazastrook gegooid. Ik spreek hem nu 2 x 10 min per week :(
-O- Das mooi kut. Maar ja, vergeet niet dat ie door dat werk en het salaris straks naar jou kan komen :) Anders had het misschien helemaal niet eens (zo snel) gekund.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:47 schreef Bombshell het volgende:
Tijdje hier gepost met een account waar ik niet meer op kan..
Had een vriendinnetje in Moskou, had idd. Na een paar keer afspreken is dr een punt achter gezet. Het werkte niet meer en eerlijk gezegd was het ook niet ideaal. Elkaar 1 keer per maand zien en verder contact via facebook. Dat afspreken kost gewoon veel geld en hoe hou je het verder leuk..
Toch voel ik me er nu rot over zag dat ze alle fotos van facebook had weggehaald net..
Hmm dat is wel jammer.. Maar als het niet werkt is blijven aanmodderen ook niet leuk. Veel sterkte in ieder geval en hopelijk ben je er snel overheen!
pi_101321801
Mijn vriendin is ook weer thuis en ik zit ook weer op mijn werk. :(

Maar misschien binnenkort permanent samen :D
pi_101497195
Morgenochtend vroeg naar Moskou. :)
pi_101505388
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 18:36 schreef Alec690 het volgende:
Morgenochtend vroeg naar Moskou. :)
Leuk man moskou lijkt me geweldig.. helaas voor mij is het over.
Ben je weleens in Rolling Stone bar geweest daar?
pi_103541742
Nou, hier is het na 3 jaar uit. Ik zou volgend jaar zomer daarheen verhuizen, maar nu had hij ineens twijfels (nadat ik mij dus uitgeschreven heb voor een opleiding en ik dus lekker een jaar niks kan doen). Hij wil kennelijk een carriere opbouwen en daarom kan hij niet samenwonen, want hij moet alleen wonen. Voor mij klinkt het allemaal niet logisch meer, zeker nadat hij een week geleden pas is vertrokken na 2 maanden hier zijn en het allemaal nog goed ging.

En nee kennelijk ligt het écht niet aan mij en ben ik geweldig blablabla. ''Its not you its me''.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:21:48 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103541925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef IrCute het volgende:
Nou, hier is het na 3 jaar uit. Ik zou volgend jaar zomer daarheen verhuizen, maar nu had hij ineens twijfels (nadat ik mij dus uitgeschreven heb voor een opleiding en ik dus lekker een jaar niks kan doen). Hij wil kennelijk een carriere opbouwen en daarom kan hij niet samenwonen, want hij moet alleen wonen. Voor mij klinkt het allemaal niet logisch meer, zeker nadat hij een week geleden pas is vertrokken na 2 maanden hier zijn en het allemaal nog goed ging.

En nee kennelijk ligt het écht niet aan mij en ben ik geweldig blablabla. ''Its not you its me''.
Wat een raar verhaal -O- Om een carriere op te bouwen niet samen kunnen wonen? Wat mag dat dan voor carriere zijn? :{

En helemaal vervelend dat je nu even niks te doen hebt, wat afleiding zou wel handig zijn..
pi_103542063
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef IrCute het volgende:
Nou, hier is het na 3 jaar uit. Ik zou volgend jaar zomer daarheen verhuizen, maar nu had hij ineens twijfels (nadat ik mij dus uitgeschreven heb voor een opleiding en ik dus lekker een jaar niks kan doen). Hij wil kennelijk een carriere opbouwen en daarom kan hij niet samenwonen, want hij moet alleen wonen. Voor mij klinkt het allemaal niet logisch meer, zeker nadat hij een week geleden pas is vertrokken na 2 maanden hier zijn en het allemaal nog goed ging.

En nee kennelijk ligt het écht niet aan mij en ben ik geweldig blablabla. ''Its not you its me''.
Erg jammer inderdaad en net als Kwiwi vind ik het een raar verhaal. Sterkte er mee :Y
pi_103543209
Ik snap er ook helemaal niks meer van.. Hij wil gewoon niet gebonden zijn ofzo, misschien dat hij voor zijn werk moet verhuizen e.d. Hij was er gewoon niet klaar voor om samen te wonen op dit moment... Terwijl ik iedere keer daar ben geweest voor 3 maanden aan 1 stuk en in een piepklein appartementje hebben gewoond, en dat ging naar mijn mening gewoon heel goed, uiteraard waren er wel wat irritaties, maar nooit grote ruzies oid.

En ik heb hem ook gewoon verteld dat ik het helemaal niet erg vind om wat rond te verhuizen enz. Aangezien ik mijn hele leven al om de 3 jaar ofzo ben verhusd, maar goed dat maakte kennelijk geen verschil..
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:08:35 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103543398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 15:01 schreef IrCute het volgende:
Ik snap er ook helemaal niks meer van.. Hij wil gewoon niet gebonden zijn ofzo, misschien dat hij voor zijn werk moet verhuizen e.d. Hij was er gewoon niet klaar voor om samen te wonen op dit moment... Terwijl ik iedere keer daar ben geweest voor 3 maanden aan 1 stuk en in een piepklein appartementje hebben gewoond, en dat ging naar mijn mening gewoon heel goed, uiteraard waren er wel wat irritaties, maar nooit grote ruzies oid.

En ik heb hem ook gewoon verteld dat ik het helemaal niet erg vind om wat rond te verhuizen enz. Aangezien ik mijn hele leven al om de 3 jaar ofzo ben verhusd, maar goed dat maakte kennelijk geen verschil..
Klinkt meer als een excuus om niet samen te wonen dan een reden... Anders had ie je wel gevraagd hoe jij tegenover verhuizen e.d. stond in plaats van zelf te beslissen dat het niet gaat werken.

Wel heel jammer, vooral omdat je al plannen had om te gaan emigreren. Sterkte ermee in ieder geval
pi_103543520
Dankjewel :)
pi_103556900
Wat een bullshit, sterkte!
Hij mag je best minder leuk vinden hoor, maar dan mag hij dat ook eerlijk zeggen. I.p.v. zo'n halfgaar excuus.

Tijd niet gepost. Moskou was amazing, over 2 weekjes ga ik alweer. :P
We gaan de procedure eindelijk starten volgende maand. Wanneer ik in Moskou ben (over 2 weken) heeft mijn vriendin Nederlands examen voor de verblijfsvergunning.

Eindelijk, na al die jaren!
pi_103936060
Eindelijk mag ik ook uit het lijstje verwijderd worden, misschien heb ik niet zoveel gepost, maar een kleine update ben ik wel verschuldigd.

Dit voorjaar is mijn Venezolaanse vriendin hier 3 maanden geweest en zijn we hier getrouwd ^)
Ze is 2 weken na het huwelijk terug gegaan en heeft meteen op de ambassade haar basis inburgeringsexamen gehaald. Daarna is hier in Nederland de adviesaanvraag voor een verblijfsvergunning ingediend en na bijna 3 lange maanden kwam er een positief advies
Met het MVV in haar paspoort komt mijn vrouw 28 november naar Nederland en zijn we naar 4,5 maand eindelijk weer samen *;

Voor iedereen die nog niet zover is, heel veel succes ^O^

...en bellen met de IND is een ramp :X
  zondag 6 november 2011 @ 02:44:22 #63
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_104021181
. . .nog 3 maanden ;(
pi_104279661
@Pearly Spencer, gefeliciteerd.... zover is het bij mij helaas nog niet.

Het is mijn vriend nog steeds niet gelukt om een toeristenvisum te krijgen, dus ik ga weer een maand die kant op. We hopen dat het (met nieuwe papieren) lukt om een visum te krijgen zodat hij in het voorjaar 3 maanden hier kan komen. Tegen die tijd is misschien mijn huis wel verkocht zodat we plannen kunnen maken dat ik definitief naar hem kan gaan ....

Maar eerst over 43 dagen ......kerst / oud & nieuw in heerlijk warm land.

......ik heb van de week de ind aan telefoon gehad maar had meteen contact en ben goed geholpen. Misschien te maken met tijdstip van bellen (16.50), trouwens voor het eerst dat ik belde..
pi_104281951
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal -O- Om een carriere op te bouwen niet samen kunnen wonen? Wat mag dat dan voor carriere zijn? :{

En helemaal vervelend dat je nu even niks te doen hebt, wat afleiding zou wel handig zijn..
Gigolo met thuisontvangst, veel meer kan ik er niet van maken...

Raar verhaal. Maar beter niet al teveel tijd, geld en energie insteken. Is het vast niet waard.
pi_104468288
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:16 schreef IrCute het volgende:
En nee kennelijk ligt het écht niet aan mij en ben ik geweldig blablabla. ''Its not you its me''.
Jammer om dit te horen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het met mijn huidige vriendin ook al twee keer geprobeerd heb uit te maken. Ook omdat het aan mij ligt, ik ben niet erg sociaal enzo, en ik maakte altijd best veel ruzie om niks met haar, dus om haar verdere pijn te besparen heb ik het twee keer uitgemaakt, echter ze liet me niet gaan en haalde me over het niet te doen. Nu zijn we gelukkiger dan ooit en gaan we heel misschien binnenkort hier samenwonen. Ze is net weer 4 dagen hier geweest van donderdag tot en met zondag, en maandagmorgen weer naar huis vertrokken. Vanavond ga ik kijken naar een appartementje, en hopelijk gaat dat hem worden zodat we eindelijk samen kunnen zijn.

In ieder geval wens ik je veel sterkte IrCute en wil ik PearlySpencer nog feliciteren!
pi_104652102
Ben opnieuw terug uit Moskou.

Na 2 jaar eindelijk huge progress: volgende week heeft mijn vriendin examen inburgering op de ambassade van Moskou en begin december dienen we de MVV-aanvraag in.

Nog een paar maandjes en dan na jaren eindelijk altijd samen! We voldoen nu aan alles, dus het moet goed komen! :) *pray*
pi_104652176
Ik ga het via de belgische route proberen _O_ :D
pi_104771318
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:36 schreef SoraAoi het volgende:
Ik ga het via de belgische route proberen _O_ :D
Why?
pi_104771472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Why?
Omdat ik t anders niet geregeld krijg en het te duur is en ik na 5 jaar relatie er behoefte aan heb :)
pi_104771631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:33 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Omdat ik t anders niet geregeld krijg en het te duur is en ik na 5 jaar relatie er behoefte aan heb :)
Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?
  donderdag 24 november 2011 @ 19:39:07 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104771846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?
Deze discussie hebben we al een keer gevoerd met deze SoraAoi :P
pi_104771868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom krijg je het anders niet geregeld? En te duur? Verhuizen naar België kost natuurlijk ook geld en als ¤ 1.500,00 voor de papierwinkel al teveel is, vraag ik me af hoe je een BP gaat onderhouden. Of gaat hij werken?
Ik doe het liever via belgie want heb er goede verhalen over gehoord :) tnx voor de interesse hehe :P De rest zie ik vanaf dat moment wel maar ik vind het nu te lang duren en in Nederland wordt het toch strenger en strenger en vast met goede reden.
pi_104771949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Deze discussie hebben we al een keer gevoerd met deze SoraAoi :P
Dat is te vaag, teveel "gedoe". Dat kun je in België ook krijgen.
pi_104771992
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:39 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik doe het liever via belgie want heb er goede verhalen over gehoord :) tnx voor de interesse hehe :P De rest zie ik vanaf dat moment wel maar ik vind het nu te lang duren en in Nederland wordt het toch strenger en strenger en vast met goede reden.
Ja, daar zijn hele goede redenen voor. Weet niet wat het dan precies moeilijk maakt in NL? Als je aan alle voorwaarden voldoet, is het zo geregeld.

Heb overigens ervaring met de B-route.
pi_104772004
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is te vaag, teveel "gedoe". Dat kun je in België ook krijgen.
Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
  donderdag 24 november 2011 @ 19:42:27 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104772043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.
pi_104772055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, daar zijn hele goede redenen voor. Weet niet wat het dan precies moeilijk maakt in NL? Als je aan alle voorwaarden voldoet, is het zo geregeld.

Heb overigens ervaring met de B-route.
Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk niet :)
pi_104772061
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Zie ik dan wel.. als mijn partner maar hier is. De rest komt wel goed en misschien dat we later alsnog naar Nederland verhuizen.. (na die 3 maanden)
Ben je al getrouwd?
pi_104772085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik voldoe helaas niet aan de salariseisen op het moment. IK heb gesolliciteerd maar krijg alleen kutbaantjes dus tsja dan verlies je de moed al snel. Ik kan ook nog wat freelance werk doen maar dat telt natuurlijk niet :)
Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.
pi_104772087
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar je moet wel eerst door het "gedoe" heen om je partner hier te krijgen natuurlijk, of in Belgie in jouw geval.
In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goed :)
pi_104772118
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

In belgie is het makkelijker als Nederlander blijkbaar. Heb het nagevraagd en het schijnt echt stukken makkelijker te zijn dus alles komt goed :)
Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.
pi_104772122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaat je BP hier werken? Freelance werk telt wel mee. Nemen ze het gemiddelde inkomen van de laatste x-jaar.
Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?
pi_104772163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is ook stukken makkelijker, maar je moet je partner wel eerst in België zien te krijgen.
Oh jij hebt er ervaring mee? :) Hoe heb jij het gedaan en wat had je toen nodig? Ik zit wat op forums te lezen en er zijn best uitgebreide gidsen te verkrijgen maar echt iets beknopts heb ik nog niet kunnen vinden :)
pi_104772198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:43 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Het gaat toch om je jaarcontract inkomen afaik?
Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.

Niet om te stangen, maar als je BP hier niet gaat werken, vraag ik me wel af hoe je het financieel rond gaat breien als je niet eens aan de minimum eis qua inkomen voldoet.
pi_104772265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn wel meer freelancers met een buitenlandse partner... Ook dan kun je inkomen aantonen. Het gaat dan wel om daadwerkelijk inkomen, niet om opdrachten die je mogelijk binnen gaat hengelen. Het gemiddeld inkomen van de laatste drie jaar is een goede indicatie.

Niet om te stangen, maar als je BP hier niet gaat werken, vraag ik me wel af hoe je het financieel rond gaat breien als je niet eens aan de minimum eis qua inkomen voldoet.
Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graag :) Ondertussen blijf ik rondkijken. Het komt wel goed maar het belangrijkste voor mij is samen zijn :)
pi_104772345
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:44 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Oh jij hebt er ervaring mee? :) Hoe heb jij het gedaan en wat had je toen nodig? Ik zit wat op forums te lezen en er zijn best uitgebreide gidsen te verkrijgen maar echt iets beknopts heb ik nog niet kunnen vinden :)
Ja, ik heb er ervaring mee.

Ik heb eerst een toeristenvisum voor haar aangevraagd voor Nederland en daarna vanuit Nederland richting België vertrokken. Wat je nodig hebt? Geboortecertificaat (vertaald + benodigde stempels), bewijs dat je uitgeschreven bent in Nederland, bewijs van relatie, paspoort en een geldige verblijfstitel in Belgie (dat kan ook een NL toeristenvisum zijn)...

De wijkagent komt dan een keer kijken en dan krijgen jullie een 5 maanden kaart. Na die 5 maanden moet je inkomen aantonen (jij of je partner). De eisen liggen wel een stuk lager. Geloof iets van 700 euro per maand wat vereist is. Hoe je daar van rond moet komen met twee is mij een raadsel, maar dat is de eis.

Vervolgens komt die wijkagent nog een keer kijken en dan krijg je je 5 jarenkaart.
pi_104772472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:45 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Tsja als je een baantje voor me weet hoor ik het graag :) Ondertussen blijf ik rondkijken. Het komt wel goed maar het belangrijkste voor mij is samen zijn :)
Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.

Ik kwam de nodige Nederlanders tegen, aangezien mijn toenmalige vrouw hun BP'ers kende van de inburgeringscursus en de Nederlandse les. Vaak ook geredeneerd vanuit het principe "als hij/zij maar hier is"...

Dat het met 1.200 euro bruto per maand lastig rondkomen is (zeker als je werk en sociale leven een eind verderop is) en een BP zich al gauw gaat vervelen in grensdorpen, hadden ze niet over nagedacht, maar dat zorgde uiteraard wel voor problemen.
pi_104772530
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk er niet te licht over. Financiële problemen en te grote financiële beperkingen zorgen altijd voor discussie en ruzie.

Ik kwam de nodige Nederlanders tegen, aangezien mijn toenmalige vrouw hun BP'ers kende van de inburgeringscursus en de Nederlandse les. Vaak ook geredeneerd vanuit het principe "als hij/zij maar hier is"...

Dat het met 1.200 euro bruto per maand lastig rondkomen is (zeker als je werk en sociale leven een eind verderop is) en een BP zich al gauw gaat vervelen in grensdorpen, hadden ze niet over nagedacht, maar dat zorgde uiteraard wel voor problemen.
Dat is zeker waar :) Bedankt voor de informatie.
pi_104772602
Ik heb overigens wel gedoe gehad in België. Uiteindelijk heeft het alles bij elkaar 7 maanden geduurd voor dat de 5 maanden kaart kwam en heb ik ook een keer 6 uur op het politiebureau gezeten voor een verhoor.
  donderdag 24 november 2011 @ 19:52:53 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104772693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:51 schreef Halcon het volgende:
Ik heb overigens wel gedoe gehad in België. Uiteindelijk heeft het alles bij elkaar 7 maanden geduurd voor dat de 5 maanden kaart kwam en heb ik ook een keer 6 uur op het politiebureau gezeten voor een verhoor.
Waarom?
pi_104772739
Waar kwam je vriendin vandaan? :) Ik vind het allemaal zo oneerlijk allemaal...

Ja je moet een inburgeringscursus doen want dat is belangrijk
- waarom hoeven amerikanen en engelsen dat dan niet te doen

HET BEGINT BIJ TAAL
- ja leuk maar waarom hoeven amerikanen dan geen Nederlands te leren als het daarmee begint..

maar dat is een discussie zonder eind en de wereld is niet eerlijk :) Maar het is wel met 2 maten meten. Ik ken namelijk zat Amerikanen in mijn buurt die allen geen woord nederlands spreken en ook niks van visa nodig hebben :')
pi_104772782
quote:
11s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom?
Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.
pi_104772860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:53 schreef SoraAoi het volgende:
Waar kwam je vriendin vandaan? :) Ik vind het allemaal zo oneerlijk allemaal...

Ja je moet een inburgeringscursus doen want dat is belangrijk
- waarom hoeven amerikanen en engelsen dat dan niet te doen

HET BEGINT BIJ TAAL
- ja leuk maar waarom hoeven amerikanen dan geen Nederlands te leren als het daarmee begint..

maar dat is een discussie zonder eind en de wereld is niet eerlijk :) Maar het is wel met 2 maten meten. Ik ken namelijk zat Amerikanen in mijn buurt die allen geen woord nederlands spreken en ook niks van visa nodig hebben :')
Uit Peru.

In België heb je het inburgeringsrecht, niet de inburgeringsplicht. Amerikanen die hier komen wonen, komen doorgaans in verband met werk. Die mensen worden dan niet lastiggevallen met de inburgeringscursus.

Voor een BP kan het helemaal geen kwaad om de taal te spreken. In Belgie is het niet verplicht en dat is wel te merken aan de taalvaardigheid van veel BP'ers. Uiteindelijk valt het dan niet mee om je draai te vinden en om werk te vinden.
  donderdag 24 november 2011 @ 19:59:40 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104773134
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.
Ah, op die manier. Nou ja, uiteindelijk werden jullie blijkbaar geloofd :+
pi_104773258
Ik vind het sowieso belangrijk dat BP de taal leren.. dat moet je overal wel want zoals je zegt; het kan geen kwaad. Maar dat er dan mensen zijn die dat niet hoeven omdat ze van _____vul hier een speciaal knuffelland in____ komen is gewoon bs :)

Ik vind dat iedereen het moet en de taal leren doe je het beste zelf :)
pi_104773300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze wilden aanvullend bewijs van de relatie. We waren gehuwd in een land waar geen van ons vandaan komt. Niet in Nederland omdat dat erg veel gedoe was en de gemeente destijds niet wist hoe ze dat moesten organiseren (:')) en niet in haar land omdat ik niet gehuwd wil zijn in een bananenrepubliek.
bleh :)
pi_104773346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Nou ja, uiteindelijk werden jullie blijkbaar geloofd :+
Yep. Maar dat is gebruikelijk als je niets te verbergen hebt.
pi_104773395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:01 schreef SoraAoi het volgende:
Ik vind het sowieso belangrijk dat BP de taal leren.. dat moet je overal wel want zoals je zegt; het kan geen kwaad. Maar dat er dan mensen zijn die dat niet hoeven omdat ze van _____vul hier een speciaal knuffelland in____ komen is gewoon bs :)

Ik vind dat iedereen het moet en de taal leren doe je het beste zelf :)
Die mensen komen doorgaans om te werken en hebben dan al een inkomen en een sociaal netwerk. Het gros van de BP'ers is niet hoog opgeleid en de perspectieven in het sociale leven en de arbeidsmarkt zijn dan grenzend aan 0,0.
pi_104773672
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:02 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

bleh :)
Je vindt dat wsl niks, maar je zou maar uit elkaar willen en bv. op Malta gehuwd zijn...
pi_104775718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, ik heb er ervaring mee.

Ik heb eerst een toeristenvisum voor haar aangevraagd voor Nederland en daarna vanuit Nederland richting België vertrokken. Wat je nodig hebt? Geboortecertificaat (vertaald + benodigde stempels), bewijs dat je uitgeschreven bent in Nederland, bewijs van relatie, paspoort en een geldige verblijfstitel in Belgie (dat kan ook een NL toeristenvisum zijn)...

De wijkagent komt dan een keer kijken en dan krijgen jullie een 5 maanden kaart. Na die 5 maanden moet je inkomen aantonen (jij of je partner). De eisen liggen wel een stuk lager. Geloof iets van 700 euro per maand wat vereist is. Hoe je daar van rond moet komen met twee is mij een raadsel, maar dat is de eis.

Vervolgens komt die wijkagent nog een keer kijken en dan krijg je je 5 jarenkaart.
Maar als je toeristen visa aanvraagt moet je toch aangeven wanneer je terugkomt etc etc? Hoe werkt dat dan? Moet je dan liegen of wat?:) En MVV visa dan? Hoe zit het daar mee :P
pi_104776553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:42 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Maar als je toeristen visa aanvraagt moet je toch aangeven wanneer je terugkomt etc etc? Hoe werkt dat dan? Moet je dan liegen of wat?:) En MVV visa dan? Hoe zit het daar mee :P
Ja, je krijgt ook een visum voor max. 90 dagen. Gewoon niet zeggen dat je doorgaat naar België. MVV heb je dan niet nodig. 90 dagen visum in NL en intussen naar B gaan.
pi_104776690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, je krijgt ook een visum voor max. 90 dagen. Gewoon niet zeggen dat je doorgaat naar België. MVV heb je dan niet nodig. 90 dagen visum in NL en intussen naar B gaan.
En als je vriendin dan terug naar Peru gaat.. gaat dat dan nog zonder problemen? :)

Klinkt allemaal wel logisch allemaal :)
pi_104776750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:57 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

En als je vriendin dan terug naar Peru gaat.. gaat dat dan nog zonder problemen? :)

Klinkt allemaal wel logisch allemaal :)
De BP kan pas terug als de papieren in Belgie in orde zijn, lees: 5 jarenkaart binnen.

5 maandenkaart is best binnen 90 dagen te regelen. Je mag dan alleen België niet uit...
pi_104776815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

De BP kan pas terug als de papieren in Belgie in orde zijn, lees: 5 jarenkaart binnen.

5 maandenkaart is best binnen 90 dagen te regelen. Je mag dan alleen België niet uit...
Dus je mag bijvoorbeeld niet in Nederland werken en in Belgie wonen dan neem ik aan :)
pi_104777127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:59 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Dus je mag bijvoorbeeld niet in Nederland werken en in Belgie wonen dan neem ik aan :)
Je mag België officieel niet uit (je BP). Jij mag natuurlijk wel gewoon in Nederland werken. En da's handig, want met je inkomen kun je de 5 jarenkaart bemachtigen.

Als je snel teruggaat, is het overigens niet aan te raden om voor een grotere stad over de grens te kiezen, maar voor bv. een dorpje (Meerle, Meer, Wortel, Minderhout, Neerpelt, Poppel, etc).
pi_104777581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je mag België officieel niet uit (je BP). Jij mag natuurlijk wel gewoon in Nederland werken. En da's handig, want met je inkomen kun je de 5 jarenkaart bemachtigen.

Als je snel teruggaat, is het overigens niet aan te raden om voor een grotere stad over de grens te kiezen, maar voor bv. een dorpje (Meerle, Meer, Wortel, Minderhout, Neerpelt, Poppel, etc).
Je bent echt de man!! wat een informatie :D thanks!
pi_104779643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:10 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Je bent echt de man!! wat een informatie :D thanks!
Dat weet ik. Graag gedaan. :)
pi_104779931
Njah ik moet het allemaal goed op een rijtje zetten denk ik en vanaf bovenaan door gaan strepen dan komt het wel goed.
pi_104780010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:40 schreef SoraAoi het volgende:
Njah ik moet het allemaal goed op een rijtje zetten denk ik en vanaf bovenaan door gaan strepen dan komt het wel goed.
Ik zou beginnen met praktische zaken voor als hij hier eenmaal is. Die papierwinkel komt wel goed. Hier z'n draai vinden, de taal leren, een bezigheid hebben is andere koek...

Die minimum salariseis is er ook niet voor niets natuurlijk. In België is die eis aanmerkelijk lager, maar neemt niet weg dat je wel rond moet zien te komen, je af en toe wat leuks wilt doen, hij contact zal willen met het thuisfront, af en toe zijn familie zal willen opzoeken / over laten komen, etc...
pi_104783422
Ik vind de eisen niet 'te' streng. Enkel 12+ maanden contract vind ik wat fors. Maar zoals meermaals aangegeven: de vereiste van minimaal ongeveer ¤1300 euro bruto salaris is in de praktijk gewoon vrijwel onmogelijk. Ik weet niet hoe je met zelfs minder denkt rond te komen samen met je BP.

De leges zijn fors, behoorlijk fors sinds 1 juli zelfs. Maar ook daarvoor geldt, als je dat niet kan betalen, dan is een leven samen toch helemaal onmogelijk?

Ik heb alles op papier berekend. Met een simpel flatje en mijn salaris van 2x de minimum vereiste kunnen we net een normaal leven hebben. De financiële ondersteuning van mijn vriendin haar thuisfront zorgen dat we ook nog een enigszins leuk leven kunnen hebben. Haar niveau Nederlands gaat erg goed en gezien haar werkgebied (IT) + de vele internationaal erkende Microsoft certificeringen geven mij hoop op een snelle carričre start voor haar.

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
pi_104783517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:28 schreef Alec690 het volgende:
Ik vind de eisen niet 'te' streng. Enkel 12+ maanden contract vind ik wat fors. Maar zoals meermaals aangegeven: de vereiste van minimaal ongeveer ¤1300 euro bruto salaris is in de praktijk gewoon vrijwel onmogelijk. Ik weet niet hoe je met zelfs minder denkt rond te komen samen met je BP.

De leges zijn fors, behoorlijk fors sinds 1 juli zelfs. Maar ook daarvoor geldt, als je dat niet kan betalen, dan is een leven samen toch helemaal onmogelijk?

Ik heb alles op papier berekend. Met een simpel flatje en mijn salaris van 2x de minimum vereiste kunnen we net een normaal leven hebben. De financiële ondersteuning van mijn vriendin haar thuisfront zorgen dat we ook nog een enigszins leuk leven kunnen hebben. Haar niveau Nederlands gaat erg goed en gezien haar werkgebied (IT) + de vele internationaal erkende Microsoft certificeringen geven mij hoop op een snelle carričre start voor haar.

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
Ook duidelijk :) Bedankt voor de post. Ik neem alles mee in mijn overweging. Het enige probleem is een baan vinden dat goed betaald voor mij maar ik blijf zoeken :)
pi_104783983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:28 schreef Alec690 het volgende:
Ik vind de eisen niet 'te' streng. Enkel 12+ maanden contract vind ik wat fors. Maar zoals meermaals aangegeven: de vereiste van minimaal ongeveer ¤1300 euro bruto salaris is in de praktijk gewoon vrijwel onmogelijk. Ik weet niet hoe je met zelfs minder denkt rond te komen samen met je BP.

De leges zijn fors, behoorlijk fors sinds 1 juli zelfs. Maar ook daarvoor geldt, als je dat niet kan betalen, dan is een leven samen toch helemaal onmogelijk?

Ik heb alles op papier berekend. Met een simpel flatje en mijn salaris van 2x de minimum vereiste kunnen we net een normaal leven hebben. De financiële ondersteuning van mijn vriendin haar thuisfront zorgen dat we ook nog een enigszins leuk leven kunnen hebben. Haar niveau Nederlands gaat erg goed en gezien haar werkgebied (IT) + de vele internationaal erkende Microsoft certificeringen geven mij hoop op een snelle carričre start voor haar.

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
Precies. Het klinkt allemaal leuk om met een paar honderd euro salaris je BP naar Belgie te halen, maar in de praktijk beginnen de moeilijkheden dan pas.

Iemand zal toch zijn/haar draai moeten vinden in België en wat je al zegt, het kostenaspect. Ik ken gasten die met een baantje waarmee ze de Nederlandse eis niet haalden naar België zijn gegaan en dan dagelijks op en neer reden naar hun werkgever in bv. de omgeving Amsterdam... Dan is het een kwestie van tijd voor de financiële puinhoop tot boven je hoofd is gegroeid.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:48:22 #114
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104784745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:28 schreef Alec690 het volgende:

Uiteraard wens ik je alle geluk en wijsheid toe. Maar bedenk goed dat een buitenlandse partner geld kost en dat alles om maar bij elkaar te zijn snel vervelend wordt als de huur of boodschappen niet betaald kunnen worden. Ik heb dat risico bewust nooit willen nemen. Door leeftijd, maar ook door financiën, zijn we nu pas toe aan de MVV-aanvraag.
Het is niet makkelijk om rationeel te blijven nadenken als je het liefst zo snel mogelijk samen wil zijn, dus ik vind het knap als je dat wel gewoon blijft doen, zoals jullie hebben gedaan. En waarschijnlijk ook met een leuk resultaat, want jullie kunnen daardoor straks op een leuke manier samenwonen, zonder al te veel financiële zorgen als het goed is :)
pi_104793403
Ik ben al maanden aan het plannen geweest met een reëel lijstje met kosten, voor als ik hier samen met mijn vriendin een appartementje ga betrekken. En nu hebben we er 1 gevonden, en ik heb al getekend, en 15 december haal ik eerst om 7 uur 's morgens mijn vriendin op van het vliegveld, en daarna gaan we gelijk de sleutel halen en aan de slag. Samen hebben we ongeveer 6000 euro om uit te geven. Maandelijkse kosten zullen allemaal door mij betaald worden aangezien mijn vriendin de taal nog niet goed beheerst en ook nog geen werk heeft hier. Maar het is goed te doen. We zullen altijd een reserve houden van +- 2000 euro, zodat we altijd wat achter de hand hebben. Een goed startsalaris is gewoon belangrijk als je op jezelf gaat of als je gaat samenwonen. Nu weet ik ook dat 6000 geen vetpot is, maar het is genoeg om de dingen te kopen die we echt nodig hebben, en om daarna verder te sparen. Natuurlijk als mijn vriendin straks een baan heeft dan zal het sparen een stuk gemakkelijker gaan en gaan we het ook breder hebben. Tot dan, moeten we het met mijn 1400 netto inkomen doen. Niet al teveel, maar we zullen het wel gaan redden daarmee.
pi_104837702
Met ¤ 6.000,00 kun je wel een huis inrichten, mits je er zelf niet al te veel meer aan hoeft te doen. Meubels zijn niet zo duur (meer). Kwestie van goed opletten. Ik zou geen ¤ 3.000,00 aan een bank uitgeven in dit geval, maar ook voor ¤ 750,00 heb je al een mooie bank waar je een tijd mee kunt doen.

Die reserve is goed en ga je zeker nodig hebben met een inkomen van ¤ 1.400,00 netto. ¤ 1.400,00 lijkt me krap overigens, maar het zou te doen moeten zijn als je geen gekke dingen doet.

Zorgen dat je vriendin snel de taal leert en 'n werk vindt, desnoods een job als poetsvrouw of babysitter. Al verdient ze daarmee ¤ 750,00 netto, scheelt een slok op de borrel.
pi_105063285
Vriendin geslaagd voor het inburgeringsexamen met de max. score.

Trots! :)

Tussen nu en 14 dagen sturen we alle documenten naar de IND.
pi_105064460
Gefeliciteerd Alec
  donderdag 1 december 2011 @ 19:59:56 #119
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105066299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:04 schreef Alec690 het volgende:
Vriendin geslaagd voor het inburgeringsexamen met de max. score.

Trots! :)

Tussen nu en 14 dagen sturen we alle documenten naar de IND.
:D ^O^

Dat is nog eens een lekker begin!
pi_105066870
Prooooficiat Alec!
pi_105097604
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:04 schreef Alec690 het volgende:
Vriendin geslaagd voor het inburgeringsexamen met de max. score.

Trots! :)

Tussen nu en 14 dagen sturen we alle documenten naar de IND.
Kun je zeer zeker trots op zijn, gefelciteerd !!
pi_105408798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:04 schreef Alec690 het volgende:
Vriendin geslaagd voor het inburgeringsexamen met de max. score.

Trots! :)

Tussen nu en 14 dagen sturen we alle documenten naar de IND.
En opgestuurd. Spannend.

Als alles goed gaat over een paar maanden een verblijfsvergunning. Ik hoop het!
pi_105416058
Ik hoop met je mee
pi_105457147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:51 schreef Alec690 het volgende:

[..]

En opgestuurd. Spannend.

Als alles goed gaat over een paar maanden een verblijfsvergunning. Ik hoop het!
Als het dossier in orde is, is er geen enkele reden om het af te wijzen.
pi_106649210
Jammer dat het hier wat dood is geraakt ;( vandaag m'n meisje op het vliegtuig gezet voor een half jaar, bah
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:04:25 #126
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106649271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:02 schreef Mankatans het volgende:
Jammer dat het hier wat dood is geraakt ;( vandaag m'n meisje op het vliegtuig gezet voor een half jaar, bah
;( waar gaat ze naartoe?
pi_106701741
State NY, richting canadese grens, zo eindelijk skypen! :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:00:26 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106702907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:43 schreef Mankatans het volgende:
State NY, richting canadese grens, zo eindelijk skypen! :D
O dat is wel leuk om naar toe te gaan :P Voor studie?

En veel plezier! ;)
pi_106710240
Awh leuke verhalen, vooral als je weer je vriend(in) weer ziet na een lange tijd. Had in dit topic kunnen posten maar het is uit :'). Hopelijk gaat/blijft het goed met andere mensen :D
XO till we overdose
pi_106735868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 18:02 schreef Mankatans het volgende:
Jammer dat het hier wat dood is geraakt ;( vandaag m'n meisje op het vliegtuig gezet voor een half jaar, bah
Het klinkt alsof je een pakje hebt meegegeven aan DHL.
pi_106748388
haha nee, als ik afscheid had moeten nemen van een pakketje had het me niet zo zwaar gevallen denk ik ;) Ik kan haar waarsch niet opzoeken Kwiwi, in de weken dat zij vrij is kan ik niet komen. Gelukkig is er skype en hebben we allebei een heel goed gevoel bij onze relatie
  zondag 15 januari 2012 @ 15:32:00 #132
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106833890
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 00:47 schreef Mankatans het volgende:
haha nee, als ik afscheid had moeten nemen van een pakketje had het me niet zo zwaar gevallen denk ik ;) Ik kan haar waarsch niet opzoeken Kwiwi, in de weken dat zij vrij is kan ik niet komen. Gelukkig is er skype en hebben we allebei een heel goed gevoel bij onze relatie
Ow dat is wel jammer. Nou ja, de tijd gaat in ieder geval sneller om dan je in het begin denkt! :)

Ik kom net terug van Schiphol.. Na sinds ongeveer februari steeds samen geweest te zijn O+ , op hier en daar een weekje na, moeten we de komende tijd weer wat langere periodes overbruggen ;( Maar ja, hopelijk gaat m'n studie een beetje voorspoedig en is het over een jaar allemaal voorbij *O* (het steeds heen en weer reizen dan hč, niet de relatie :P )
pi_106835132
Wij kunnen nu ieder moment een positief advies krijgen. Kan elke dag...

Zal het begin februari dan echt zo mogen zijn? Na dik 2,5 jaar, eindelijk altijd samen. :D
pi_106835850
Hier is er ook een grote kans aanwezig dat wij van de zomer in ieder geval voor een jaar in hetzelfde lang wonen! En misschien wel voor veel langer.... O+

Tegen die tijd hebben we dan 4 jaar een relatie, waarvan 3 op afstand!
  zondag 15 januari 2012 @ 20:02:28 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106843606
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:12 schreef Alec690 het volgende:
Wij kunnen nu ieder moment een positief advies krijgen. Kan elke dag...

Zal het begin februari dan echt zo mogen zijn? Na dik 2,5 jaar, eindelijk altijd samen. :D
Volgens mij gaan deze dagen nog trager dan wanneer jullie niet samen waren, of valt het mee? :D

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is er ook een grote kans aanwezig dat wij van de zomer in ieder geval voor een jaar in hetzelfde lang wonen! En misschien wel voor veel langer.... O+

Tegen die tijd hebben we dan 4 jaar een relatie, waarvan 3 op afstand!
Leuk! *O* In welk land?
pi_106845441
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is er ook een grote kans aanwezig dat wij van de zomer in ieder geval voor een jaar in hetzelfde lang wonen! En misschien wel voor veel langer.... O+

Tegen die tijd hebben we dan 4 jaar een relatie, waarvan 3 op afstand!
Je kent haar 4 jaar en hebt 1 jaar verkering gehad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_106853570
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 20:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij gaan deze dagen nog trager dan wanneer jullie niet samen waren, of valt het mee? :D

[..]

Leuk! *O* In welk land?
We gaan dan in Zweden wonen. Daar woon ik ook. Hij woont in Duitsland.

@ Diego: maar natuurlijk. Elke 2 weken op en neer reizen, elke dag skypen, samen door moeilijke en leuke periodes gaan, nee. Dat is geen relatie.
  maandag 16 januari 2012 @ 14:37:47 #138
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_106869781
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 22:50 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

We gaan dan in Zweden wonen. Daar woon ik ook. Hij woont in Duitsland.

@ Diego: maar natuurlijk. Elke 2 weken op en neer reizen, elke dag skypen, samen door moeilijke en leuke periodes gaan, nee. Dat is geen relatie.
Nooit maar dan ook nooit ingaan op DAM. Troll eersteklas. Hoop dat het gaat lukken met jullie van de zomer :D
AFC AJAX
pi_106874206
Mag ik hier ook meeposten?

Ik heb gisteren mijn vriend op het vliegtuig gezet naar Letland waar hij een jaar gaat werken en ik dacht echt dat ik er beter mee om kon gaan. We kennen elkaar pas 4,5 maand en hadden vanaf dag een zo goed als een relatie. In dezelfde periode kwam deze baan voorbij voor hem en wilde hij deze kans met beide handen aangrijpen. Ik begrijp dat volkomen en ik gun het hem echt 100% maar eigenlijk had ik hem stiekem liever weer gewoon hier. :@

Gelukkig heb ik het zelf heel druk de komende tijd dus hoef ik niet kwijnend achter internet te wachten op berichtjes. Daarnaast is hij niet heel goed in contact houden met mensen dus waarschijnlijk had ik vaak toch nodeloos gewacht op een teken van leven. :P

Anyway, ik ben een beetje bang dat het niet gaat lukken omdat we eigenlijk pas heel kort wat hebben. Zijn hier mensen met een partner in het buitenland of die een partner hadden in het buitenland terwijl ze nog helemaal niet lang samen waren?
Illusion is the first of all pleasures
pi_106875143
quote:
0s.gif [b]Op zondag 15 januari 2012 22:50 schreef Jagärtrut

@ Diego: maar natuurlijk. Elke 2 weken op en neer reizen, elke dag skypen, samen door moeilijke en leuke periodes gaan, nee. Dat is geen relatie.
Zo is het inderdaad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 16 januari 2012 @ 17:24:09 #141
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106876301
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:31 schreef Missfortunate het volgende:
Mag ik hier ook meeposten?
Uiteraard! Welkom :s)

quote:
Ik heb gisteren mijn vriend op het vliegtuig gezet naar Letland waar hij een jaar gaat werken en ik dacht echt dat ik er beter mee om kon gaan. We kennen elkaar pas 4,5 maand en hadden vanaf dag een zo goed als een relatie. In dezelfde periode kwam deze baan voorbij voor hem en wilde hij deze kans met beide handen aangrijpen. Ik begrijp dat volkomen en ik gun het hem echt 100% maar eigenlijk had ik hem stiekem liever weer gewoon hier. :@
Zou ook wat raar zijn als je hem liever niet bij je had gehad ;) Kun je hem af en toe opzoeken het komende jaar? Of hij jou?

quote:
Gelukkig heb ik het zelf heel druk de komende tijd dus hoef ik niet kwijnend achter internet te wachten op berichtjes. Daarnaast is hij niet heel goed in contact houden met mensen dus waarschijnlijk had ik vaak toch nodeloos gewacht op een teken van leven. :P

Anyway, ik ben een beetje bang dat het niet gaat lukken omdat we eigenlijk pas heel kort wat hebben. Zijn hier mensen met een partner in het buitenland of die een partner hadden in het buitenland terwijl ze nog helemaal niet lang samen waren?
Mijn vriend woonde al in het buitenland toen ik hem leerde kennen. Hij is op een gegeven moment een tijdje in Nederland geweest, in die periode heb ik hem ook ontmoet, en uiteindelijk zijn we 3 maanden samen geweest voordat hij weer naar huis vertrok.
Het was in het begin wel heel lastig omdat we allebei nog niet echt wisten hoe het ging lopen, was voor beide de eerste lange afstands relatie. Maar met Skype, telefoons en wat heen en weer gereis lukte dat vrij aardig want inmiddels zijn we nog steeds samen :P

Het is niet altijd even makkelijk en je moet er wel beide tijd en moeite in willen steken. Wat wel fijn is is dat er bij jullie een duidelijke termijn aan vast zit, dan weet je dat je dit "maar" voor een jaartje hoeft vol te houden en dat het dan weer voorbij is :)
pi_106877768
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[quote]Uiteraard! Welkom :s)
Thanks!

quote:
Zou ook wat raar zijn als je hem liever niet bij je had gehad ;) Kun je hem af en toe opzoeken het komende jaar? Of hij jou?
Dat zou inderdaad geen goed begin zijn. :P Maar ik heb al ongeveer 4 tickets weten op te scharrelen van zowel hem als van familie en hoop over 5 weken die kant op te kunnen gaan. We zijn nog even in afwachting van zijn werkrooster. Ook zal hij een paar keer deze kant op komen dus hij zal hem in ieder geval meerdere keren zien dit jaar!

quote:
Mijn vriend woonde al in het buitenland toen ik hem leerde kennen. Hij is op een gegeven moment een tijdje in Nederland geweest, in die periode heb ik hem ook ontmoet, en uiteindelijk zijn we 3 maanden samen geweest voordat hij weer naar huis vertrok.
Het was in het begin wel heel lastig omdat we allebei nog niet echt wisten hoe het ging lopen, was voor beide de eerste lange afstands relatie. Maar met Skype, telefoons en wat heen en weer gereis lukte dat vrij aardig want inmiddels zijn we nog steeds samen :P

Het is niet altijd even makkelijk en je moet er wel beide tijd en moeite in willen steken. Wat wel fijn is is dat er bij jullie een duidelijke termijn aan vast zit, dan weet je dat je dit "maar" voor een jaartje hoeft vol te houden en dat het dan weer voorbij is :)
[/quote]

Wat goed dat jullie het al zo lang volhouden! Jullie hadden het toen zelfs korter dan dat wij het nu hebben. Dat geeft de burger moed. :) Wij hebben ook beide nooit eerder een lange afstands relatie gehad. Maar wat betekent voor jullie er moeite in steken? Veel contact houden? Want wij hebben het er al over gehad dat we het eigenlijk niet echt zien zitten om elke dag te skypen. Hij gaat met name 's avonds werken en ik zit vooral vast aan kantoortijden dus dat is sowieso al niet makkelijk te doen om een geschikt tijdstip te vinden daarvoor. Maar het is aan de andere kant wel weer belangrijk, denk ik, om genoeg contact met elkaar te hebben opdat je van elkaar weet wat er allemaal speelt en daardoor niet het gevaar loopt uit elkaar te groeien.

Maar ik ben inderdaad heel blij met het termijn van een jaar ook al zou het eerst maar voor 3 maanden zijn. }:| Ik hoop in ieder geval echt dat we het redden want ik ben echt gek op hem. En als hij niet naar Riga was gegaan had ik die stad waarschijnlijk ook nooit gezien dus kan ik dat ook weer van mijn lijst afstrepen. :P
Illusion is the first of all pleasures
  maandag 16 januari 2012 @ 18:13:33 #143
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_106878138
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:03 schreef Missfortunate het volgende:

[..]

Thanks!

[..]

Dat zou inderdaad geen goed begin zijn. :P Maar ik heb al ongeveer 4 tickets weten op te scharrelen van zowel hem als van familie en hoop over 5 weken die kant op te kunnen gaan. We zijn nog even in afwachting van zijn werkrooster. Ook zal hij een paar keer deze kant op komen dus hij zal hem in ieder geval meerdere keren zien dit jaar!
O dat is al vrij snel! :D Lief van hem en je familie trouwens!
quote:
[..]

Wat goed dat jullie het al zo lang volhouden! Jullie hadden het toen zelfs korter dan dat wij het nu hebben. Dat geeft de burger moed. :) Wij hebben ook beide nooit eerder een lange afstands relatie gehad. Maar wat betekent voor jullie er moeite in steken? Veel contact houden? Want wij hebben het er al over gehad dat we het eigenlijk niet echt zien zitten om elke dag te skypen. Hij gaat met name 's avonds werken en ik zit vooral vast aan kantoortijden dus dat is sowieso al niet makkelijk te doen om een geschikt tijdstip te vinden daarvoor. Maar het is aan de andere kant wel weer belangrijk, denk ik, om genoeg contact met elkaar te hebben opdat je van elkaar weet wat er allemaal speelt en daardoor niet het gevaar loopt uit elkaar te groeien.
Dat is exact wat ik bedoelde :Y Zou jammer zijn als hij daar wat veranderd is na een jaar (wat vrij logisch is als je een jaar in een andere omgeving zit) en jij niks in de gaten hebt waardoor er problemen ontstaan als hij terug is.

quote:
Maar ik ben inderdaad heel blij met het termijn van een jaar ook al zou het eerst maar voor 3 maanden zijn. }:| Ik hoop in ieder geval echt dat we het redden want ik ben echt gek op hem. En als hij niet naar Riga was gegaan had ik die stad waarschijnlijk ook nooit gezien dus kan ik dat ook weer van mijn lijst afstrepen. :P
Het heeft inderdaad ook zo z'n voordelen :+
pi_106878749
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

I know! Ik ben ook heel blij met hem en mijn familie. *;

En ik denk dat we op zich wel genoeg contact zullen hebben. Ik zie alleen bij een vriend van mij waarvan zijn partner in het buitenland zit dat ze elke avond skypen en hij daarvoor thuis blijft en sociale afspraken afzegt. Ik wil mezelf op die manier niet beperken en hij ook niet. Dus we moeten gewoon even een balans weten te vinden. En als hij over een jaar dan weer terug is en het zit nog steeds goed tussen ons dan zit het (hopelijk) ook meteen echt goed. O+
Illusion is the first of all pleasures
pi_107131338
Hallo allemaal,

Lees hier al maanden mee, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens aan te melden. Sinds vorig jaar heb ik vriendlief leren kennen via Internet. Wilde 'gewoon' beetje kletsen met mensen overal ter wereld, en opeens was hij daar.

Lichtelijk probleem: hij woont in Amerika.
We hebben elkaar eind vorig jaar gezien, en het was nog mooier dan we ons ooit konden voorstellen. Het was vanaf het eerste moment dat we elkaar via Internet leerden kennen duidelijk: dit was niet zomaar iets.

Nu kwam vriendlief mij gisteravond fijn vertellen dat ik hem aanstaande maandag mag ophalen op Schiphol. Hij wilde graag Valentines Day samen vieren... *zwijmel zwijmel*

Dus bij deze: hallo mede-lotgenoten!!!
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107133440
Letland, daar lopen lekkere meiden rond. :p
pi_107137923
}:| I know.

Maar hij heeft mij wijs gemaakt dat hij niet begrijpt waarom zijn mannelijke collega's die chicks zo lekker vinden want hij ziet alleen maar plamuur.

En ze zijn vast allemaal dom. :6
Illusion is the first of all pleasures
pi_107143768
Vandaag net terug van een maand mijn Afrikaanse lief bezocht te hebben. Afscheid nemen was erg moeilijk zeker als je niet precies weet wanneer je elkaar weer ziet. Tussen de vorige en deze keer zat namelijk ruim 6 maanden. Hopelijk lukt het hem nu wel een visum te krijgen (alle papieren zijn zover wij weten nu in orde) en komt hij over 3 maanden hier naar toe. Ik ben al aan het aftellen!!
  maandag 23 januari 2012 @ 17:24:28 #149
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107144570
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:36 schreef Juudepuut het volgende:
Hallo allemaal,

Lees hier al maanden mee, vond het nu wel tijd worden om mij ook maar eens aan te melden. Sinds vorig jaar heb ik vriendlief leren kennen via Internet. Wilde 'gewoon' beetje kletsen met mensen overal ter wereld, en opeens was hij daar.

Lichtelijk probleem: hij woont in Amerika.
We hebben elkaar eind vorig jaar gezien, en het was nog mooier dan we ons ooit konden voorstellen. Het was vanaf het eerste moment dat we elkaar via Internet leerden kennen duidelijk: dit was niet zomaar iets.

Nu kwam vriendlief mij gisteravond fijn vertellen dat ik hem aanstaande maandag mag ophalen op Schiphol. Hij wilde graag Valentines Day samen vieren... *zwijmel zwijmel*

Dus bij deze: hallo mede-lotgenoten!!!
Hoi! En welkom :s)

En leuk dat jullie volgende week al samen zijn :D Voor hoe lang?

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:01 schreef eon68 het volgende:
Vandaag net terug van een maand mijn Afrikaanse lief bezocht te hebben. Afscheid nemen was erg moeilijk zeker als je niet precies weet wanneer je elkaar weer ziet. Tussen de vorige en deze keer zat namelijk ruim 6 maanden. Hopelijk lukt het hem nu wel een visum te krijgen (alle papieren zijn zover wij weten nu in orde) en komt hij over 3 maanden hier naar toe. Ik ben al aan het aftellen!!
Ik vind het ook altijd moeilijker als er niet echt wat is om naar af te tellen.. Maar waarom kon hij vorige keer geen visum krijgen? (misschien heb je het hier al eens verteld maar weet ik het niet meer :@ )

Over aftellen gesproken.... Heb je al bericht gehad Alec? :o
pi_107144782
Ja, het is fijn om volgende bezoeken gepland te hebben. Onze tijd is fijn: Ik ga donderdag voor 10 dagen naar hem toe, dan 3 weken wachten, dan is hij voor 2.5 week hier. Dan 2 weken wachten en dan gaan we samen een week naar San Diego (waar we allebei 4 dagen moeten werken en 3 dagen vakantie hebben). Daarna komt hij waarschijnlijk voor een langere tijd hierheen...

En dan hopelijk in de zomer samenwonen!
pi_107146666
quote:
Hoi! En welkom

En leuk dat jullie volgende week al samen zijn Voor hoe lang?
Hij komt maandag in de ochtend aan en vertrekt zondag 19 februari! Lekker van elkaar genieten dus. Vooral omdat het zo onverwachts kwam, is het extra leuk. We zouden elkaar pas eigenlijk weer in Mei zien, dan zou hij mij laten overvliegen. Er is dan een bruiloft waar hij best man is, en wilde graag dat ik daar bij zou zijn.

Maar nu nog maar 6 dagen! Leuk om al jullie verhalen te lezen, goed om te weten dat ik niet de enige ben (al voelt dat soms wel zo, wanneer iedereen zijn/haar vriendin lekker dichtbij heeft wonen :( )
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
  maandag 23 januari 2012 @ 19:29:28 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107148694
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:36 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Hij komt maandag in de ochtend aan en vertrekt zondag 19 februari! Lekker van elkaar genieten dus. Vooral omdat het zo onverwachts kwam, is het extra leuk. We zouden elkaar pas eigenlijk weer in Mei zien, dan zou hij mij laten overvliegen. Er is dan een bruiloft waar hij best man is, en wilde graag dat ik daar bij zou zijn.

Maar nu nog maar 6 dagen! Leuk om al jullie verhalen te lezen, goed om te weten dat ik niet de enige ben (al voelt dat soms wel zo, wanneer iedereen zijn/haar vriendin lekker dichtbij heeft wonen :( )
O dat is helemaal leuk dan, als het eerst pas in mei zou zijn :D

En ja dat is inderdaad niet altijd leuk. Wat ik nog het meest vervelend vindt zijn gelegenheden waarbij iedereen met z'n partner is (zoals bij ons familie dingen) en ik alleen ben, dan mis ik m'n vriend alleen maar erger. Maar ja, het hoort er nou eenmaal bij. Daarentegen hebben diezelfde mensen niet dat blije gevoel als ze elkaar zien als dat ik heb als ik m'n vriend zie :D O+
pi_107172145
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:26 schreef Missfortunate het volgende:
}:| I know.

Maar hij heeft mij wijs gemaakt dat hij niet begrijpt waarom zijn mannelijke collega's die chicks zo lekker vinden want hij ziet alleen maar plamuur.

En ze zijn vast allemaal dom. :6
Yeah right
pi_107175477
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:52 schreef ovoxo het volgende:
Awh leuke verhalen, vooral als je weer je vriend(in) weer ziet na een lange tijd. Had in dit topic kunnen posten maar het is uit :'). Hopelijk gaat/blijft het goed met andere mensen :D
Dit :). Absoluut niet makkelijk en absoluut hard werken. Heb bewondering voor mensen die dit uithouden, zeker als het langer is dan een half jaartje uitwisselingsstudent. :)
pi_107175941
quote:
Pharmacist
Dit . Absoluut niet makkelijk en absoluut hard werken. Heb bewondering voor mensen die dit uithouden, zeker als het langer is dan een half jaartje uitwisselingsstudent.
Het is ook maar net hoe je erin staat. Ik heb gewoon mijn leven hier en mijn leven met P. Op den duur wil ik dat natuurlijk wel samenvoegen, maar voor the time being is dit nu goed zo. We zijn het hier allebei mee eens, en we roeien met de riemen die we hebben. Elkaar helemaal ziek maken met dat het ondraaglijk is e.d. is echt niet te doen en maakt het wachten voor ons alleen maar erger. Want het is ook niet ondraaglijk (al kan het soms wel echt even pijn doen), alleen maar lastig en soms heel erg stom ;). Maar verder vooral ontzettend leuk om te weten én voelen dat iemand 7000 km verder hoteldebotel is van mij :P
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107188869
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:24 schreef kwiwi het volgende:
)
Ik vind het ook altijd moeilijker als er niet echt wat is om naar af te tellen.. Maar waarom kon hij vorige keer geen visum krijgen? (misschien heb je het hier al eens verteld maar weet ik het niet meer :@ )

Volgens mij heb ik wel verteld dat het niet gelukt was maar niet waarom: In eerste instantie uitnodigingspapieren die opgestuurd waren en niet aankwamen, maar de gefaxte kopie was ook goed. Echter zijn de eisen voor het krijgen van een toeristenvisum verscherpt en hij kon niet voldoende aantonen dat hij genoeg geld had. Ik heb nieuwe uitnodigingspapieren (met garantstelling) persoonlijk meegenomen en hij heeft nu meer inkomen dusgaan ervan uit dat het nu wel lukt.
Klopt het idee dat het maar 3 maanden duurt ipv ??? is een stuk makkelijker mee om te gaan.
pi_107201218
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:31 schreef Missfortunate het volgende:
Mag ik hier ook meeposten?

Ik heb gisteren mijn vriend op het vliegtuig gezet naar Letland waar hij een jaar gaat werken en ik dacht echt dat ik er beter mee om kon gaan. We kennen elkaar pas 4,5 maand en hadden vanaf dag een zo goed als een relatie. In dezelfde periode kwam deze baan voorbij voor hem en wilde hij deze kans met beide handen aangrijpen. Ik begrijp dat volkomen en ik gun het hem echt 100% maar eigenlijk had ik hem stiekem liever weer gewoon hier. :@

Gelukkig heb ik het zelf heel druk de komende tijd dus hoef ik niet kwijnend achter internet te wachten op berichtjes. Daarnaast is hij niet heel goed in contact houden met mensen dus waarschijnlijk had ik vaak toch nodeloos gewacht op een teken van leven. :P

Anyway, ik ben een beetje bang dat het niet gaat lukken omdat we eigenlijk pas heel kort wat hebben. Zijn hier mensen met een partner in het buitenland of die een partner hadden in het buitenland terwijl ze nog helemaal niet lang samen waren?
Mijn vriendin zit er nu 14 dagen, we hadden 6,5 maand wat op dat moment. vorige week had ik een gala waar iedereen dus met partner was, toen begon het zo te jeuken dat ik de volgende ochtend een ticket heb geboekt om die kant op te gaan in maart :D weekje vrij weten te krijgen
pi_107203057
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Mijn vriendin zit er nu 14 dagen, we hadden 6,5 maand wat op dat moment. vorige week had ik een gala waar iedereen dus met partner was, toen begon het zo te jeuken dat ik de volgende ochtend een ticket heb geboekt om die kant op te gaan in maart :D weekje vrij weten te krijgen
Wat lief zeg, ze boft maar! Hebben jullie verder wel redelijk wat contact?
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107204257
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Mijn vriendin zit er nu 14 dagen, we hadden 6,5 maand wat op dat moment. vorige week had ik een gala waar iedereen dus met partner was, toen begon het zo te jeuken dat ik de volgende ochtend een ticket heb geboekt om die kant op te gaan in maart :D weekje vrij weten te krijgen
Echt? Ik ben jaloers! Ik ben nog in afwachting van zijn rooster. Ik wil er namelijk liever zitten als hij ook vrij is. Als het goed is krijgt hij dit eind van deze week te horen. Ik hoop er dan ergens half februari te zitten. *;

Voor hoe lang zit jouw vriendin daar?
Illusion is the first of all pleasures
pi_107237314
Vrijdag krijg ik de sleutel van mijn appartement. Verwacht daarnaast elk moment een positief resultaat voor de aanvraag verblijfsvergunning.

Nog heel even... :)
  woensdag 25 januari 2012 @ 22:28:07 #161
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107237562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:24 schreef Alec690 het volgende:
Vrijdag krijg ik de sleutel van mijn appartement. Verwacht daarnaast elk moment een positief resultaat voor de aanvraag verblijfsvergunning.

Nog heel even... :)
Je hebt dus een leuke week in het vooruitzicht! ;)
pi_107240187
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2012 22:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je hebt dus een leuke week in het vooruitzicht! ;)
Absoluut. Zodra mijn vriendin komt ook 2 weken vakantie, dus kan wat mij betreft niet snel genoeg gegaan. Maar goed, 'laatste loodjes wegen het zwaarst'. :+
pi_107241632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:42 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Wat lief zeg, ze boft maar! Hebben jullie verder wel redelijk wat contact?
ja best veel, skypen 2, 3x per week gemiddeld, maar spreken elkaar eigenlijk elke dag via gmail videochat, geluid uit en dan gewoon tijdens het studeren/werken chatten met beeld, dat werkt voor ons heel goed. Ouderwets een brief schrijven (ontvangen!) is ook wel een aanrader.

hoe zit dat bij jou?


quote:
[..]

Echt? Ik ben jaloers! Ik ben nog in afwachting van zijn rooster. Ik wil er namelijk liever zitten als hij ook vrij is. Als het goed is krijgt hij dit eind van deze week te horen. Ik hoop er dan ergens half februari te zitten. *;

Voor hoe lang zit jouw vriendin daar?
ah nice, ja ik ga ook wanneer mn vriendin springbreak heeft. Mijnes zit er voor 6 maanden, nog 5,5 to go dus. Hoop dat het je lukt!

[ Bericht 13% gewijzigd door Mankatans op 25-01-2012 23:47:12 ]
pi_107242998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:38 schreef Mankatans het volgende:

[..]

ja best veel, skypen 2, 3x per week gemiddeld, maar spreken elkaar eigenlijk elke dag via gmail videochat, geluid uit en dan gewoon tijdens het studeren/werken chatten met beeld, dat werkt voor ons heel goed. Ouderwets een brief schrijven (ontvangen!) is ook wel een aanrader.

hoe zit dat bij jou?
Wij bellen elkaar in principe elke dag (skype abbo: 5 euro onbeperkt naar amerika bellen) en daarnaast whatsappen we gedurende de dag een beetje. Gewoon checken hoe het gaat e.d. Voor ons is het belangrijk om veel contact te hebben, voelt erg fijn. Zo nu en dan videobellen we ook via de telefoon, als hij onderweg is ofzo. Dan is het net of ik met 'm op pad ga ;)

Brieven ja! Had m vorige week nog toevallig een kaartje gestuurd, altijd leuk! Verder stuurt hij met enige regelmaat een bos bloemen, en kreeg vorige week met mijn verjaardag de 1e 2 seizoenen van Modern Family in de brievenbus :D

Leuk dat jullie videochatten terwijl jullie aan het studeren zijn, best een leuk idee!!
Zijn de vliegtickets een beetje te betalen naar Letland?
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107267742
Morgen mijn eigen huis en vandaag bericht: POSITIEF!

Over 3 weken is mijn vriendin eindelijk DEFINITIEF hier. w/
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:51:30 #166
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107269159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef Alec690 het volgende:
Morgen mijn eigen huis en vandaag bericht: POSITIEF!

Over 3 weken is mijn vriendin eindelijk DEFINITIEF hier. w/
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/

Super! :D
  donderdag 26 januari 2012 @ 19:56:03 #167
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_107269376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:21 schreef Alec690 het volgende:
Morgen mijn eigen huis en vandaag bericht: POSITIEF!

Over 3 weken is mijn vriendin eindelijk DEFINITIEF hier. w/
Gefeliciteerd, het lange wachten wordt beloond!

nu raken we wel een actief lid in deze reeks kwijt :P
Neerkomen wel!
pi_107270461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 19:56 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, het lange wachten wordt beloond!

nu raken we wel een actief lid in deze reeks kwijt :P
Niets liever dan deze reeks verlaten na ruim 2 jaar. :P
Maar ik zal nog regelmatig kijken en met weemoed terugdenken.

Daarnaast moet ik nog een paar weken. :P
pi_107277138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:18 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Niets liever dan deze reeks verlaten na ruim 2 jaar. :P
Maar ik zal nog regelmatig kijken en met weemoed terugdenken.

Daarnaast moet ik nog een paar weken. :P
Een paar weken is te overzien. Gefeliciteerd. Mijn vriendin en ik staan nog aan het begin. Zo elke 2 maanden komt ze hier, af en toe reis ik naar Moskou af. Maar vanaf deze zomer hoopt ze dan uiteindelijk hier te wonen. Elke dag 1,5 tot 2 uur Skype, maar dat is toch niet het echte, je komt er wel achter wat iemand echt missen is, en schaamt je niet meer voor een emotioneel weerzien iedere keer op het vliegveld.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:34:27 #170
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107278025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:18 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Niets liever dan deze reeks verlaten na ruim 2 jaar. :P

Haha, ik denk dat iedereen er zo over denkt die hier begint met posten :P
pi_107287004
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:02 schreef Juudepuut het volgende:

Zijn de vliegtickets een beetje te betalen naar Letland?
Daar vliegen allerlei prijsvechters op, dus dat zal wel.
pi_107304040
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:02 schreef Juudepuut het volgende:

[..]

Wij bellen elkaar in principe elke dag (skype abbo: 5 euro onbeperkt naar amerika bellen) en daarnaast whatsappen we gedurende de dag een beetje. Gewoon checken hoe het gaat e.d. Voor ons is het belangrijk om veel contact te hebben, voelt erg fijn. Zo nu en dan videobellen we ook via de telefoon, als hij onderweg is ofzo. Dan is het net of ik met 'm op pad ga ;)

Brieven ja! Had m vorige week nog toevallig een kaartje gestuurd, altijd leuk! Verder stuurt hij met enige regelmaat een bos bloemen, en kreeg vorige week met mijn verjaardag de 1e 2 seizoenen van Modern Family in de brievenbus :D

Leuk dat jullie videochatten terwijl jullie aan het studeren zijn, best een leuk idee!!
Zijn de vliegtickets een beetje te betalen naar Letland?
Amerika*, als je het over mij had :p het viel mij alles mee, rechtstreeks schiphol JFK retour voor 500e
pi_107305350
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:13 schreef Mankatans het volgende:

[..]

Amerika*, als je het over mij had :p het viel mij alles mee, rechtstreeks schiphol JFK retour voor 500e
Oh haha, helemaal verkeerd gelezen denk ik. Dacht dat je vriendin ook in Letland zat, sorry :)
500 euro is nog best te doen ja, KLM heeft van die werelddeal weken ofzo hé. Ideaal dat je dan op JFK kan vliegen.Atlanta is wat duurder, maar beetje op tijd boeken doet wonderen :) In mei ga ik erheen.

Nog maar 2 dagen en 11 uur, elkaar eindelijk weer zien!
When i feel sad, i stop being sad and be awesome again.
pi_107332790
Gefeliciteerd Alec690! Wat fijn dat jullie nu eindelijk samen in een land een relatie kunnen hebben. Ik vind het ook heel knap dat jullie het zo lang volgehouden hebben (met haar komst naar NL als resultaat).

Ik vind het al moeilijk dat mijn vriend voor een jaar in het buitenland zit. Hj komt echter 'gewoon' over een jaar weer terug dus moeten we 'slechts' dat jaar zien te overleven. Maar als je een partner uit het buitenland hebt lijkt het mij lastiger.

Ik mis mijn vriend nog steeds een heleboel. Ik ben gaan sporten en ga belachelijk veel uit waardoor ik constant moe ben. En aangezien ik niet als een verlept lijk op mijn werk kan verschijnen moet dat uitgaan toch maar geminderd worden. :P Gelukkig ben ik nu zijn afwezigheid iets meer gewend en kan ik ook alleen thuis zitten zonder dat ik ga malen. Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat hij niet de tijd heeft om iets meer contact te houden. Maar dat zal wel wat meer komen als hij niet meer 12u per dag hoeft te werken. Die keren dat we geskyped hebben was het in ieder geval heel fijn. Al kreeg ik daardoor wel de neiging om het eerste beste vliegtuig zijn kant op te nemen. :@ Maar ik ga sowieso ergens in februari die kant op!
Illusion is the first of all pleasures
pi_107537824
Vandaag MVV opgehaald op de ambassade. Eind februari hier. w/
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:26:37 #176
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107538069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:22 schreef Alec690 het volgende:
Vandaag MVV opgehaald op de ambassade. Eind februari hier. w/
Ik ben jaloers :@ :X :+ Wij moeten nog even.. een jaartje maar hoop ik.
pi_108661159
Inmiddels al een week in mijn eigen appartement. Vriendin komt morgen. w/
pi_108811380
Ik moet me maar eens even melden hier geloof ik. Sinds kort een in Israël wonende vriendin :) Komt eind van de maand 1,5 week naar Nederland O+
In eerste instantie ontmoet via deviantart.com (een online kunst-gerelateerde community), daarna afgesproken toen ze in Amsterdam op vakantie was, en in februari een lang weekend naar Israël geweest. Toen was het wel raak, zegmaar :P We weten zelf ook niet helemaal hoe we het allemaal praktisch gezien gaan aanpassen, dus er moeten wat hele goede gesprekken gaan plaatsvinden eind van de maand :)
pi_108816484
Helaas zal je vriendin zowel moeten inburgeren als een taaltoets moeten doen als ze in Nederland wil gaan wonen

Ervanuitgaande dat ze alleen Israëlisch staatsburger is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:27:53 #180
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108816558
Welkom in het topic :s) Ben wel benieuwd naar hoe het verder gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas zal je vriendin zowel moeten inburgeren als een taaltoets moeten doen als ze in Nederland wil gaan wonen

Ervanuitgaande dat ze alleen Israëlisch staatsburger is
Ze weten nog niet eens hoe ze het eventueel gaan invullen...
pi_108816595
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas zal je vriendin zowel moeten inburgeren als een taaltoets moeten doen als ze in Nederland wil gaan wonen

Ervanuitgaande dat ze alleen Israëlisch staatsburger is
Haar moeder is van oorsprong Duits en dus heeft ze ook een Duits paspoort.. Dat maakt het leven een stuk makkelijker ;) Maar, zoals kwiwi zegt, dat is toekomstmuziek voorlopig.
En overigens ben ik ook niet bepaald Nederland-gebonden, en gezien onze situaties zie ik het zelfs eerder gebeuren dat ik daar heen zou gaan, maar goed.
pi_108911322
Handig voor anderen als ik hier mijn ervaring nog even neerzet tot dusver.

Woensdag 18 mei mijn Hongaarse vriendin leren kennen via een online game. Ja, we zijn nerds, maar niet heus ;)

We hadden op dat moment beiden geen werk, dus 's morgens vroeg tot 's avonds laat online in de game. Meer gechat dan gespeel eigenlijk, maar wel leuk. Uiteindelijk na een paar weken skype geďnstalleerd. Eerst via de microfoon wat praten, later ook met de cam erbij. Eigenlijk onafscheidelijk geweest sinds 18 mei 2011 tot aan nu. Elke dag chatten we op facebook, vandaag de dag nog altijd. Er is geen dag voorbij gegaan waarbij we elkaar niet hebben gesproken.

Eind juli ben ik één week naar Hongarije gegaan. Heerlijke tijd gehad ondanks dat ik de eerste twee dagen ziek was en alleen maar op bed heb gelegen. Ondanks dat er in de badkamer en toilet geen deuren zaten (Er hingen handdoeken voor omdat de deuren op dat moment werden gerestaureerd ofzo, er was in ieder geval iets mee) toch een heerlijke week gehad. Waarschijnlijk kwam die ziekte door een combinatie van spanning, niet eten die eerste dag, wel bier drinken die avond, bijna 40 graden in Hongarije, enzovoorts.

Anyway, in augustus is mijn vriendin 10 dagen hier geweest. Ook wat spanningen en ruzies gehad wat vrij normaal is als je constant bij elkaar bent natuurlijk. Ergens in november is ze met haar moeder hier geweest, lang weekend, 4 dagen, met de auto, in een hotel. Mijn vriendin heeft gewoon twee nachten bij mij geslapen. Leuke tijd gehad, alleen de avond voordat ze naar huis ging toch behoorlijke ruzie gehad, door omstandigheden. Laten we het er maar op houden dat we het beiden niet leuk vonden dat we weer afscheid van elkaar moesten nemen.

Mijn vriendin zit/zat bij een facebook groep, "Hongaren in Limburg" heet het. Nog geen week nadat zij weer thuis was had daar een meisje een post gedaan dat ze haar appartement uit zou gaan per 15 december. Ik heb gelijk gebeld en ben gelijk gaan kijken. Perfect was dit. Contract getekend en vlucht geboekt voor mijn vriendin. Haar opgehaald op het vliegveld en we wonen nu nog altijd samen.

Moraal van het hele verhaal, elkaar nog geen maand "in het echt" gezien maar toch al samenwonen na zo'n korte periode en constant werken aan de relatie. Tuurlijk zijn er in het begin vaak (heftige) ruzies, vooral ook omdat ik hiervoor nooit een serieuze relatie heb gehad, eigenlijk ook maar 1 vriendin gehad heb en dat duurde 3 maandjes. Verder geen ervaring. Ook omdat mijn vriendin, nu nog, geen werk heeft in Nederland en dus eigenlijk constant thuis zit zonder enige vorm van aanspraak, alleen als we soms bij mijn ouders of broer op bezoek gaan dus. Erg sterke meid om dit toch vol te kunnen en blijven houden.

Wat ik dus eigenlijk gewoon probeer te vertellen (als advies voor anderen) is, zolang je het volhoudt, en zolang je van elkaar houdt, dan komt alles goed. Wel constant aan blijven werken en het niet te snel opgeven en ook alleen maar doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. Toevallig zijn wij 28 en 26 dus we hebben toch al iets meer ervaring dan bijvoorbeeld 18-jarigen (no offence) maar toch. En we houden het tot nu toe vol met 1400 netto van mijn inkomentje, huurtoeslag en zorgtoeslag krijgt mijn vriendin nog niet, wanneer dit komt zal het ongeveer 1650 netto in de maand gaan worden wat het leven weer makkelijker maakt. Het kan dus makkelijk met een klein inkomentje van 1 persoon om hier te wonen en te leven, wel op de kleintjes letten.
pi_109044157
Uuugh. Een vriendin hebben die inmiddels in een verkapt oorlogsgebied woont..
Nou woont ze dan wel een km of 100 van het gebied waar de meuk uit Gaza neerkomt vandaan, maar erg rustig word ik er niet van. Zelf heeft ze zoiets van "meh, het gebeurt nou eenmaal, en het is 100km verderop..", maar als de raketten hier 100km verder neer zouden komen zou ik ook 7 kleuren schijten.
Kort gezegd, ik moet nog een beetje wennen aan de hele situatie :')
pi_109044397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:39 schreef RonB1985 het volgende:
Handig voor anderen als ik hier mijn ervaring nog even neerzet tot dusver.

Woensdag 18 mei mijn Hongaarse vriendin leren kennen via een online game. Ja, we zijn nerds, maar niet heus ;)

We hadden op dat moment beiden geen werk, dus 's morgens vroeg tot 's avonds laat online in de game. Meer gechat dan gespeel eigenlijk, maar wel leuk. Uiteindelijk na een paar weken skype geďnstalleerd. Eerst via de microfoon wat praten, later ook met de cam erbij. Eigenlijk onafscheidelijk geweest sinds 18 mei 2011 tot aan nu. Elke dag chatten we op facebook, vandaag de dag nog altijd. Er is geen dag voorbij gegaan waarbij we elkaar niet hebben gesproken.

Eind juli ben ik één week naar Hongarije gegaan. Heerlijke tijd gehad ondanks dat ik de eerste twee dagen ziek was en alleen maar op bed heb gelegen. Ondanks dat er in de badkamer en toilet geen deuren zaten (Er hingen handdoeken voor omdat de deuren op dat moment werden gerestaureerd ofzo, er was in ieder geval iets mee) toch een heerlijke week gehad. Waarschijnlijk kwam die ziekte door een combinatie van spanning, niet eten die eerste dag, wel bier drinken die avond, bijna 40 graden in Hongarije, enzovoorts.

Anyway, in augustus is mijn vriendin 10 dagen hier geweest. Ook wat spanningen en ruzies gehad wat vrij normaal is als je constant bij elkaar bent natuurlijk. Ergens in november is ze met haar moeder hier geweest, lang weekend, 4 dagen, met de auto, in een hotel. Mijn vriendin heeft gewoon twee nachten bij mij geslapen. Leuke tijd gehad, alleen de avond voordat ze naar huis ging toch behoorlijke ruzie gehad, door omstandigheden. Laten we het er maar op houden dat we het beiden niet leuk vonden dat we weer afscheid van elkaar moesten nemen.

Mijn vriendin zit/zat bij een facebook groep, "Hongaren in Limburg" heet het. Nog geen week nadat zij weer thuis was had daar een meisje een post gedaan dat ze haar appartement uit zou gaan per 15 december. Ik heb gelijk gebeld en ben gelijk gaan kijken. Perfect was dit. Contract getekend en vlucht geboekt voor mijn vriendin. Haar opgehaald op het vliegveld en we wonen nu nog altijd samen.

Moraal van het hele verhaal, elkaar nog geen maand "in het echt" gezien maar toch al samenwonen na zo'n korte periode en constant werken aan de relatie. Tuurlijk zijn er in het begin vaak (heftige) ruzies, vooral ook omdat ik hiervoor nooit een serieuze relatie heb gehad, eigenlijk ook maar 1 vriendin gehad heb en dat duurde 3 maandjes. Verder geen ervaring. Ook omdat mijn vriendin, nu nog, geen werk heeft in Nederland en dus eigenlijk constant thuis zit zonder enige vorm van aanspraak, alleen als we soms bij mijn ouders of broer op bezoek gaan dus. Erg sterke meid om dit toch vol te kunnen en blijven houden.

Wat ik dus eigenlijk gewoon probeer te vertellen (als advies voor anderen) is, zolang je het volhoudt, en zolang je van elkaar houdt, dan komt alles goed. Wel constant aan blijven werken en het niet te snel opgeven en ook alleen maar doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent. Toevallig zijn wij 28 en 26 dus we hebben toch al iets meer ervaring dan bijvoorbeeld 18-jarigen (no offence) maar toch. En we houden het tot nu toe vol met 1400 netto van mijn inkomentje, huurtoeslag en zorgtoeslag krijgt mijn vriendin nog niet, wanneer dit komt zal het ongeveer 1650 netto in de maand gaan worden wat het leven weer makkelijker maakt. Het kan dus makkelijk met een klein inkomentje van 1 persoon om hier te wonen en te leven, wel op de kleintjes letten.
Als je elkaar beu bent kan je ook allebei in een andere kamer gaan zitten en online gaan gamen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109045150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:48 schreef Intrepidity het volgende:
Uuugh. Een vriendin hebben die inmiddels in een verkapt oorlogsgebied woont..
Nou woont ze dan wel een km of 100 van het gebied waar de meuk uit Gaza neerkomt vandaan, maar erg rustig word ik er niet van. Zelf heeft ze zoiets van "meh, het gebeurt nou eenmaal, en het is 100km verderop..", maar als de raketten hier 100km verder neer zouden komen zou ik ook 7 kleuren schijten.
Kort gezegd, ik moet nog een beetje wennen aan de hele situatie :')
Ja, dat kan ik me voorstellen. Spreken jullie elkaar vaak?

Het is vaak ook lastiger voor de thuisblijvers in deze situaties denk ik, als je daar bent kun je het wat beter in perspectief zien. Ben je daar ook geweest?

Mijn vriend had hetzelfde toen ik in Zimbabwe zat, terwijl het voor mij geen probleem was om daar te zijn...
pi_109045360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Spreken jullie elkaar vaak?

Het is vaak ook lastiger voor de thuisblijvers in deze situaties denk ik, als je daar bent kun je het wat beter in perspectief zien. Ben je daar ook geweest?

Mijn vriend had hetzelfde toen ik in Zimbabwe zat, terwijl het voor mij geen probleem was om daar te zijn...
We spreken elkaar dagelijks. En volgens haar is er absoluut niets aan de hand, want tsja, dat zijn ze daar soort van gewend, maar voor mij is het nieuw :P
Ik moet er dus niet aan denken dat je zo wakker wordt :{


[ Bericht 24% gewijzigd door Intrepidity op 13-03-2012 12:42:17 ]
pi_109047217
Zit ze in de west bank?

Hier trouwens goed nieuws op lange afstandsgebied: M'n vriend en ik gaan in de zomer samenwonen. Na bijna 3 jaar lange afstand werd dat ook wel eens tijd...
pi_109049264
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Zit ze in de west bank?

Hier trouwens goed nieuws op lange afstandsgebied: M'n vriend en ik gaan in de zomer samenwonen. Na bijna 3 jaar lange afstand werd dat ook wel eens tijd...
Neuh, gewoon in Israel, in een relatief rustig gebied wat dat betreft, hemelsbreed een kilometer of 20 buiten de west bank.
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:38:28 #189
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109095907
Ik ben weer terug :)

Superlang niet meer op het forum geweest, te druk met mn studie gehad,
de laatste keer dat ik hier was in Vriend/vriendin in het buitenland #7
Dus dat is alweer een lange tijd geleden.

Heb nu een relatie van 3 en een half jaar, ben een maand geleden bij mijn vriend geweest in Suriname, heb er een kleine maand gezeten en ben nu weer in Nederland.
Ik volg de topic al een lange tijd, maar heb niet meer gepost.

Mijn vriend komt in de Zomer maanden of na de Zomer maanden hier voor 2-3 maanden.
Nu vinden we het zelf wel tijd worden om samen te zijn, zonder de afstand van 9000 kilometer.

Ik heb gemerkt dat het voor mij wat moeilijker word om hem naar Nederland te halen,
aangezien ik onder de inkomsten van 1500 per maand zit en ik dacht dat je minimaal 1440 moest verdienen. Dus de MVV zou dan worden afgewezen.
In België zit het daar weer een beetje anders en denk dat België een betere optie is,
natuurlijk betekend dat verhuizen en verder weg gaan wonen van mijn familie vandaan,
maar mijn vriend geeft zijn thuis ook op, dus daar zie ik de problemen niet van in.

Ik ben nu nog onze opties aan het bekijken en vroeg me af of er misschien iemand anders is die nog een ander idee heeft, dan te moeten verhuizen naar België?
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117462
Ik zou je eerst afvragen of je uberhaubt je vriend voor minimaal een half jaar(waarschijnlijk een stuk langer) kan onderhouden voor 1400 euro en daar komt nog bij dat er nog vele kosten bijkomen, dan moet je al snel aan 500 euro in de maand rekenen in het eerste jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:07:44 #191
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou je eerst afvragen of je uberhaubt je vriend voor minimaal een half jaar(waarschijnlijk een stuk langer) kan onderhouden voor 1400 euro en daar komt nog bij dat er nog vele kosten bijkomen, dan moet je al snel aan 500 euro in de maand rekenen in het eerste jaar
Mag hij dan in de eerste tijd dan niet werken?
Hij heeft hier wel een baan die op hem wacht.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117619
Wat voor een baan? Als hij een werkgever vindt die het papierwerk wil doen wel, anders niet. Dat zal in Belgie niet veel anders zijn

Hij mag ongeveer 6 á 9 maanden niet werken en moet dan nog een baan vinden en een jaar naar school
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:17:23 #193
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een baan? Als hij een werkgever vindt die het papierwerk wil doen wel, anders niet. Dat zal in Belgie niet veel anders zijn

Hij mag ongeveer 6 á 9 maanden niet werken en moet dan nog een baan vinden en een jaar naar school
Voor wat zou hij een jaar naar school moeten dan?
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109117907
Vak leren en inburgeren, taal leren zal in Vlaanderen vast niet nodig zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 01:54:18 #195
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109117968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vak leren en inburgeren, taal leren zal in Vlaanderen vast niet nodig zijn
Ja als het goed is mag hij dat overslaan.. Heb ik mij laten vertellen in mijn eigen gemeente, aangezien hij de lagere school heeft afgemaakt en daar Nederlands gegeven werd.
Alleen moet ik die papieren wel inleveren.
Ik vind t persoonlijk heel ingewikkeld om het zo van ind.nl te halen,
Dus ga van de week nog langs bij de gemeente om wat duidelijkheid erin te krijgen.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109118018
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 01:54 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Ja als het goed is mag hij dat overslaan.. Heb ik mij laten vertellen in mijn eigen gemeente, aangezien hij de lagere school heeft afgemaakt en daar Nederlands gegeven werd.
Alleen moet ik die papieren wel inleveren.
Ik vind t persoonlijk heel ingewikkeld om het zo van ind.nl te halen,
Dus ga van de week nog langs bij de gemeente om wat duidelijkheid erin te krijgen.
Je kan beter IND bellen

Nederland heeft andere wetten en verplichtingen dan Belgie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:03:24 #197
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109118035
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan beter IND bellen

Nederland heeft andere wetten en verplichtingen dan Belgie
Ja daar heb je ook gelijk in, maar ik kijk nog naar beide opties.
Bedankt voor je advies en de reacties.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109118045
Over welke periode heb je het overigens?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109118048
Hoe kan hij overigens meteen werken in Nederland/Belgie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:16:43 #200
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109118122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over welke periode heb je het overigens?
Over wat voor periode? Wat bedoel je precies?

Met werk bedoel ik dat er een bedrijf is die hem een baan kan aanbieden, hier in Nederland.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_109118133
Hopelijk is het dan een bedrijf dat vaker mensen van buiten de EU haalt, want het is niet echt makkelijk

Bedoelde wanneer wil je dat je vriend overkomt om in Europa te wonen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 maart 2012 @ 02:32:47 #202
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_109118222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 02:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk is het dan een bedrijf dat vaker mensen van buiten de EU haalt, want het is niet echt makkelijk

Bedoelde wanneer wil je dat je vriend overkomt om in Europa te wonen?
We gaan er pas het eind van het jaar mee beginnen en realiseren ons ook dat dit een lange periode gaat duren, aangezien dit allemaal verwerkt moet worden en natuurlijk moet het worden goedgekeurd en dan kan t zo zijn dat het afgekeurd word of dat ze meer gegevens willen.

Dus het is geen vaste periode, we gaan door tot het eind haha zo maar gezegd..
Maar ik las van iemand anders dat t 4x was afgekeurd en had ze besloten om t in Belgie te doen, binnen een jaar was dat gebeurd.
Ik hoop dat het wel geregeld is dan na een anderhalfjaar, nu is dat dan nog 2jaar.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 maart 2012 @ 09:07:54 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_109520653
:W

Lang geleden dat ik me hier heb gemeld, maar er is eindelijk eens iets te vertellen :P
Vanaf volgende week gaan m'n vriendin en ik 3 maanden "samenwonen" in een appartement in Berlijn, vooral ook om te kijken hoe het allemaal gaat en of samenwonen echt zou gaan werken enzo :P

We zijn vorige week op het idee gekomen, dus het is wat kort dag allemaal, ik ben nu dan ook aan het kijken wat ik voor 3 maanden zou moeten regelen...ben nog niet veel verder dan dat ik weet dat ik me niet uit hoef te schrijven (dat is pas voor 8 maanden), en dat ik straks de verzekering even moet bellen om te vragen hoe dat allemaal zit :P

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze heel graag :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 26 maart 2012 @ 09:41:58 #204
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_109521295
Mijn vriend is al een paar keer in Nederland geweest, en waarschijnlijk aankomende dinsdag voor wat een langere tijd..

Ingeschreven bij gemeente :Y
Hypotheek overname geregeld :Y
Sofinummer ontvangen :Y
Ingeschreven bij uitzendbureau :Y
'Ingeburgerd' door een fiets te kopen :Y

Nu alleen nog inschrijving voor de IND regelen, maar ik verwacht niet zo veel problemen. Waar moet ik op letten?
Sappig !!
  maandag 26 maart 2012 @ 09:55:45 #205
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109521651
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:07 schreef heywoodu het volgende:
:W

Lang geleden dat ik me hier heb gemeld, maar er is eindelijk eens iets te vertellen :P
Vanaf volgende week gaan m'n vriendin en ik 3 maanden "samenwonen" in een appartement in Berlijn, vooral ook om te kijken hoe het allemaal gaat en of samenwonen echt zou gaan werken enzo :P

We zijn vorige week op het idee gekomen, dus het is wat kort dag allemaal, ik ben nu dan ook aan het kijken wat ik voor 3 maanden zou moeten regelen...ben nog niet veel verder dan dat ik weet dat ik me niet uit hoef te schrijven (dat is pas voor 8 maanden), en dat ik straks de verzekering even moet bellen om te vragen hoe dat allemaal zit :P

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze heel graag :)
Ik moet zeggen dat ik ook steeds maanden weg ben zonder iets speciaals te regelen. En qua verzekeringen doe ik alles met m'n "gewone" verzekeringen.
Alleen huur ik geen appartement op eigen naam ergens anders. Doe jij dat straks wel of is het meer zoals huur van een vakantiehuisje bij wijze van spreken?
pi_109521963
Ik zal me ook maar eens melden.
Ondertussen hebben mijn Hongaarse vriendin en ik al een aantal jaar een relatie en is ze onderhand voor enkele maanden al op studie in Afrika.
Als alles meezit is ze tussen de 2 en 4 maanden hopelijk terug, afhankelijk van visa verlenging.
Al vind ik het onderzoek in Afrika hartstikke goed vor haar studie en haarzelf, toch kan ik met moeite wachten tot de dag dat ze terug is, vind er geen bal aan -O-
Liefde en infectie
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 maart 2012 @ 10:44:44 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_109522838
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 09:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook steeds maanden weg ben zonder iets speciaals te regelen. En qua verzekeringen doe ik alles met m'n "gewone" verzekeringen.
Alleen huur ik geen appartement op eigen naam ergens anders. Doe jij dat straks wel of is het meer zoals huur van een vakantiehuisje bij wijze van spreken?
Het is "zwischenmiete", dus we huren het van iemand die daar woont, maar die in die tijd niet thuis is en toch iemand wilt hebben om het huis een beetje in orde en bewoond te houden enzo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:08:02 #208
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109604013
Over 24 dagen mijn vriendin ophalen die uit Engeland komt, ze komt hier wonen :D
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:10:00 #209
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109604087
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 10:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is "zwischenmiete", dus we huren het van iemand die daar woont, maar die in die tijd niet thuis is en toch iemand wilt hebben om het huis een beetje in orde en bewoond te houden enzo :P
Ohhh dat scheelt weer wat geregel :+

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:08 schreef SunTzu het volgende:
Over 24 dagen mijn vriendin ophalen die uit Engeland komt, ze komt hier wonen :D
Leuk :D Hoe lang hebben jullie een relatie op afstand gehad?
  woensdag 28 maart 2012 @ 13:14:43 #210
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109604223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:10 schreef kwiwi het volgende:
Leuk :D Hoe lang hebben jullie een relatie op afstand gehad?
Pas 4 maanden, ze voegde mij 6 maanden geleden toe via facebook omdat ze al van plan was hier te komen wonen en niemand kende hier. Daarna is ze in december hier al geweest voor een paar weken.
Hiervoor heb ik ook een aantal relaties gehad in het buitenland omdat ik reisleider ben geweest voor een aantal jaar maar dat werkte niet door het enorme cultuur verschil.
Maar echt spannend, hoop via dit topic ook wat tips op te doen :D

Nu ff naar mijn werk toe, kijken hoe het zit met de brand van gisteren.
pi_109724610
Cultuurverschil? Hoezo dan?

Ik heb daar juist last van met Nederlandse vrouwen, omdat ik totaal niet de Nederlandse mentaliteit heb.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:12:43 #212
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_109726482
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 10:28 schreef Halcon het volgende:
Cultuurverschil? Hoezo dan?

Ik heb daar juist last van met Nederlandse vrouwen, omdat ik totaal niet de Nederlandse mentaliteit heb.
Ik ben een Vietnamese Nederlander, heb een aantal relaties gehad met echte Vietnamese vrouwen.
Die hoeven geen carričre of wat dan ook die willen gewoon het liefst je trofeevrouw zijn. Lekker niks doen, beetje mooi wezen. Nederlandse meiden vond ik ook weer te veeleisend en eigenlijk totaal niet vrouwelijk tegenover het Aziatische weer.

De meid die ik nu ken is net zoals ik gewoon een mix tussen de Westerse en Aziatische mentaliteit.
En doordat we allebei invloeden hebben van beide culturen is het gewoon een perfecte mix eigenlijk :P Voor mij voelt het gewoon aan dat het is zoals het moet zijn met haar.
pi_109760340
Zelf tussen twee werelden in zitten is lastig inderdaad. Je ziet dat ook bij bv. allochtonen in Nederland met een Islamitische achtergrond. Islamieten in NL vinden ze vaak te verwesterd, berggeiten uit Marokko te achterlijk.

Nederlandse vrouwen vind ik ten opzichte van geen enkele vrouw van een andere afkomst vrouwelijk. Het zijn gewoon net mannen. Veel van die koeien van 1m80 en tegen de 80 kg schoon aan de haak, altijd geforceerd bezig met hun "loopbaan" (ook al hebben ze gewoon een simpel administratief baantje) en echt spontaan zijn ze vrijwel nooit. Ze zullen nooit eens iets onverwachts doen. Ergens gewoon op de koffie gaan kan ook niet, dat moet je vaak dagen vantevoren inplannen, etc. Helemaal geen zin in.
pi_109804381
En toen was ze na een geweldige week ineens weer weg ;(
pi_109930171
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:39 schreef Intrepidity het volgende:
En toen was ze na een geweldige week ineens weer weg ;(
Dat is inherent aan een relatie op afstand en dat weet je vantevoren. Dat blijft kut natuurlijk, maar daar moet je mee om leren gaan.
pi_109931460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is inherent aan een relatie op afstand en dat weet je vantevoren. Dat blijft kut natuurlijk, maar daar moet je mee om leren gaan.
Klopt, en dat lukt over het algemeen ook wel hoor, maar de eerste dagen blijven natuurlijk altijd lastig. Maargoed, we gaan vrolijk door, in mei daar naartoe :)
pi_109931546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Klopt, en dat lukt over het algemeen ook wel hoor, maar de eerste dagen blijven natuurlijk altijd lastig. Maargoed, we gaan vrolijk door, in mei daar naartoe :)
Het is ook wel weer even rustig natuurlijk. Bij een relatie op afstand zit je in die paar keer per jaar dat je elkaar ziet dan ook 24/7 op elkaars lip.
pi_110475165
En toen hoorde ik dat ze morgenavond op de stoep staat voor 3 weken :D "omdat ze toch even niet zoveel te doen heeft". Dan gaat ze 8 mei naar huis en zoals reeds gepland ga ik daar naartoe op 17 mei t/m 28 mei :P Dit wordt een leuke 1,5 maand! *O*
  woensdag 18 april 2012 @ 11:47:15 #219
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_110477686
Nice en ik de mijne ophalen op Schiphol overmorgen.
pi_110599317
mmmhmm ik ben jaloers.
Het was de bedoeling dat mijn vriend ongeveer nu naar Nederland zou komen voor 3 maanden maar ondanks dat alle papieren in orde zijn is zijn visumaanvraag afgewezen. Contact met de ambassade gehad wat er mis was maar kreeg een rare, ongegronde reden te horen. We gaan nu maar een bezwaarprocedure opstarten... Iemand ervaring hiermee? Tips?
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:03:44 #221
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110601664
Wat een leuke verrassing intrepidity!

Hier nog maar 2 weekjes *O*

Wat was de reden die ze gaven dan, eon68?
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:09:40 #222
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_110609423
Een kamer voor 4 maanden geregeld hier voor m'n vriendin.

Nu nog:
- simkaart kopen
- bankrekening openen want dat kan niet zonder telefoonnummer.
- werk zoeken (op niveau, universitair natuurkunde)
- alvast een andere kamer zoeken voor na deze 4 maanden
pi_110628396
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:03 schreef kwiwi het volgende:

Wat was de reden die ze gaven dan, eon68?
ze zullen het nooit toegeven dat ze dat gezegd hebben maar omdat er recentelijk een paar van zijn landgenoten niet zijn teruggekomen vanuit europa.
pi_110628521
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:35 schreef eon68 het volgende:

[..]

ze zullen het nooit toegeven dat ze dat gezegd hebben maar omdat er recentelijk een paar van zijn landgenoten niet zijn teruggekomen vanuit europa.
waar komt hij vandaan?

Mijn vriend is hier, en blijft tot 3 mei! Fijn!
pi_110630786
Mijn vriend komt uit Afrika (en uit privacy overwegingen houd ik liever voor mij welk land precies)
  zondag 22 april 2012 @ 14:59:43 #226
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110632297
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 13:35 schreef eon68 het volgende:

[..]

ze zullen het nooit toegeven dat ze dat gezegd hebben maar omdat er recentelijk een paar van zijn landgenoten niet zijn teruggekomen vanuit europa.
Zou niet elk land dat als reden kunnen noemen...
Zo was hier een tijdje terug een groep scholieren uit India, en op weg naar het vliegveld voor de vlucht terug zijn de begeleiders er vandoor gegaan :{
pi_110660632
Precies.... van ieder land zijn er vast wel een paar die niet teruggaan naar hun vaderland.

Werkgeversverklaringen, diploma's, retourtickets, alle vereiste papieren in orde...wat meer kan je dan doen om te bewijzen dat hij gewoon terug wil naar zijn eigen vaderland !
pi_110662141
Ok ik heb nu een probleem en ik schaam me er enorm voor. Ik studeer tijdelijk in Spanje en leid een geweldig leven, nu heb ik een vriendin in Nederland waar ik eigenlijk klaar mee ben geraakt. Ik ben nog niet vreemdgegaan of wat dan ook maar heb al aantal keer op het randje gezeten. Nu komt ze volgende week dinsdag hier voor 10 (!!) dagen, wat ik sowieso al veels te lang vind maar ze had spontaan geboekt. Het is echt kut want ik heb er echt gewoon geen zin in, en zie er echt serieus tegenop. Ik denk echt niet dat ik me straks kan opladen om zo'n lange tijd het leuk te houden, wat ook gewoon erg sneu voor haar is. Echt een verotte situatie dit en weet niet wat ik moet doen.. nouja ik kan niks doen.
pi_110663913
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 03:28 schreef Chimpa het volgende:
Ok ik heb nu een probleem en ik schaam me er enorm voor. Ik studeer tijdelijk in Spanje en leid een geweldig leven, nu heb ik een vriendin in Nederland waar ik eigenlijk klaar mee ben geraakt. Ik ben nog niet vreemdgegaan of wat dan ook maar heb al aantal keer op het randje gezeten. Nu komt ze volgende week dinsdag hier voor 10 (!!) dagen, wat ik sowieso al veels te lang vind maar ze had spontaan geboekt. Het is echt kut want ik heb er echt gewoon geen zin in, en zie er echt serieus tegenop. Ik denk echt niet dat ik me straks kan opladen om zo'n lange tijd het leuk te houden, wat ook gewoon erg sneu voor haar is. Echt een verotte situatie dit en weet niet wat ik moet doen.. nouja ik kan niks doen.
Een eerlijk telefoongesprek hebben voordat ze in het vliegtuig stapt?
  maandag 23 april 2012 @ 12:51:15 #230
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_110670487
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 03:28 schreef Chimpa het volgende:
Ok ik heb nu een probleem en ik schaam me er enorm voor.
Dat is niet nodig.
Het is wel heel vervelend dat ze ineens komt, maar daar kan jij ook niks aan doen.
Nu kan je het haar tenminste face2face uitleggen, zal ze niet leuk vinden, maar beter dan dat je die 10dagen heel leuk met haar doet en het dan uitmaak wanneer ze weer weg is.
Misschien dat wanneer je haar ziet, dat je weer weet waarom je bij haar was in de 1e plaats en als dit niet zo is, nou dan weet je wat je te doen staat.

Je hoeft je niet rot te voelen, soms werkt een relatie niet en al helemaal op afstand is het moeilijk.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_110675140
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 12:51 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Dat is niet nodig.
Het is wel heel vervelend dat ze ineens komt, maar daar kan jij ook niks aan doen.
Nu kan je het haar tenminste face2face uitleggen, zal ze niet leuk vinden, maar beter dan dat je die 10dagen heel leuk met haar doet en het dan uitmaak wanneer ze weer weg is.
Misschien dat wanneer je haar ziet, dat je weer weet waarom je bij haar was in de 1e plaats en als dit niet zo is, nou dan weet je wat je te doen staat.

Je hoeft je niet rot te voelen, soms werkt een relatie niet en al helemaal op afstand is het moeilijk.
Klopt, ben hier ook gewoon achtergekomen nog niet toe te zijn aan ''echt'' een vriendin. Ik ga het sowieso niet van te voren uitmaken. Ze leeft hier al weken naar toe en breek haar echt als ik het nu uit ga maken. Ik probeer er gewoon nog een leuke 10 dagen van te maken en ik zie wel waar het schip strand. Vind het wel echt een rot situatie waar ik nu inzit, vind het zo lullig om te zeggen maar had liever gehad dat ze die ticket niet had geboekt..
  maandag 23 april 2012 @ 20:42:12 #232
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_110691217
Achja mijn vriendin, sinds ze hier is is het allemaal maar anders. Elkaar af en toe zien vond ik eigenlijk toch leuker. De afgelopen dagen hebben we elkaar zo vaak gezien dat we eigenlijk niks meer te vertellen hebben.

Ze vertelde gisteren dat ze eigenlijk een steppenwolf persoon is; iemand die het liefst 60% van de tijd alleen is. Ik weet het allemaal maar niet, zoveel relaties gehad dat het eigenlijk zo makkelijk is om dit maar weer te laten gaan en het met een ander te proberen.

Ben uitgenodigd door wat vrouwen om Koninginnedag met ze te gaan vieren, heb m'n vriendin ook maar uitgenodigd maar misschien ligt het eraan omdat ze nu continu thuis zit, nog geen werk heeft enz.

Ik blijf haar nog wel helpen met alles en dan zie ik wel hoe het loopt, toch ff goed om het zo ff een beetje eraf te schrijven.
  maandag 23 april 2012 @ 20:45:21 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110691444
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:42 schreef SunTzu het volgende:
Achja mijn vriendin, sinds ze hier is is het allemaal maar anders. Elkaar af en toe zien vond ik eigenlijk toch leuker. De afgelopen dagen hebben we elkaar zo vaak gezien dat we eigenlijk niks meer te vertellen hebben.

Ze vertelde gisteren dat ze eigenlijk een steppenwolf persoon is; iemand die het liefst 60% van de tijd alleen is. Ik weet het allemaal maar niet, zoveel relaties gehad dat het eigenlijk zo makkelijk is om dit maar weer te laten gaan en het met een ander te proberen.

Ben uitgenodigd door wat vrouwen om Koninginnedag met ze te gaan vieren, heb m'n vriendin ook maar uitgenodigd maar misschien ligt het eraan omdat ze nu continu thuis zit, nog geen werk heeft enz.

Ik blijf haar nog wel helpen met alles en dan zie ik wel hoe het loopt, toch ff goed om het zo ff een beetje eraf te schrijven.
O dat is wel een beetje een tegenvaller dan dus -O- Je was er eerst steeds zo enthousiast over dat ze kwam :) Maar ja, je komt er in ieder geval al vrij snel achter, en niet pas na jaren een relatie op afstand te hebben gehad..
  maandag 23 april 2012 @ 20:52:58 #234
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_110691947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 20:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O dat is wel een beetje een tegenvaller dan dus -O- Je was er eerst steeds zo enthousiast over dat ze kwam :) Maar ja, je komt er in ieder geval al vrij snel achter, en niet pas na jaren een relatie op afstand te hebben gehad..
Ja dat is waar, ik blijf het toch nog gewoon proberen misschien is het nu alleen zo omdat ze nog geen baan heeft en de hele dag niks doet. Ik heb haar het eerste weekend zowat half Nederland rondgereden om een beetje sightseeing te doen en overal mee uitgenomen en dan daarna op de bank tv zitten kijken is toch best saai.

Achja morgen nieuwe wagen ophalen :P
pi_110777619
Morgen komt mijn vriendin hier dus, maar ben gister nog wezen stappen, kreeg een nummer aangeboden van een goed uitziende Spaanse en heb het niet geweigerd.. dat gedaan te hebben besef ik wel er inderdaad klaar mee te zijn. Als ik dat al niet meer automatisch weiger is er iets goed mis.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:50:35 #236
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110778149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:34 schreef Chimpa het volgende:
Morgen komt mijn vriendin hier dus, maar ben gister nog wezen stappen, kreeg een nummer aangeboden van een goed uitziende Spaanse en heb het niet geweigerd.. dat gedaan te hebben besef ik wel er inderdaad klaar mee te zijn. Als ik dat al niet meer automatisch weiger is er iets goed mis.
Wat ga je nu doen dan? Die dagen gewoon doen alsof er niks aan de hand is? Het is natuurlijk een beetje laat om je vriendin nu nog te laten weten dat ze beter niet meer kan komen... Of net op tijd, het is maar hoe je het bekijkt uiteraard.
pi_110778267
quote:
11s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat ga je nu doen dan? Die dagen gewoon doen alsof er niks aan de hand is? Het is natuurlijk een beetje laat om je vriendin nu nog te laten weten dat ze beter niet meer kan komen... Of net op tijd, het is maar hoe je het bekijkt uiteraard.
Nee dat ga ik echt niet meer doen.. als ik net ook op fb zeg.. ''Jeeej eindelijk naar Spanje toe, zo zin in, al zo lang gewacht'' blabla dus dat kan echt niet. Ik probeer er gewoon wat leuks van te maken maar laat haar wel op een rustige manier weten dat ik er gewoon straks als ik weer alleen ben niet meer verder wil, althans nu niet.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:56:08 #238
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110778357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:53 schreef Chimpa het volgende:

[..]

Nee dat ga ik echt niet meer doen.. als ik net ook op fb zeg.. ''Jeeej eindelijk naar Spanje toe, zo zin in, al zo lang gewacht'' blabla dus dat kan echt niet. Ik probeer er gewoon wat leuks van te maken maar laat haar wel op een rustige manier weten dat ik er gewoon straks als ik weer alleen ben niet meer verder wil, althans nu niet.
Veel plezier dan nog die dagen in ieder geval, en succes ;)
pi_110778762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Veel plezier dan nog die dagen in ieder geval, en succes ;)
Dankje, moet er maar het beste van maken. Eerder terugvliegen is ook een dure grap, dat word hem ook niet.
pi_110798619
Ik heb bedacht, ik zie gewoon eerst ff hoe het gaat en als het nou echt niet meer leuk is ofzo weet ik hier 2 straten dichtbij echt een enorm leuk en niet dure hostel waar ze eventueel heen zou kunnen.. is dat een goeie oplossing denken jullie??
  donderdag 26 april 2012 @ 00:21:49 #241
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110799664
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:55 schreef Chimpa het volgende:
Ik heb bedacht, ik zie gewoon eerst ff hoe het gaat en als het nou echt niet meer leuk is ofzo weet ik hier 2 straten dichtbij echt een enorm leuk en niet dure hostel waar ze eventueel heen zou kunnen.. is dat een goeie oplossing denken jullie??
Dat zou ik niet doen tenzij ze zelf aangeeft ergens anders wil verblijven.. haar alleen laten in een stad waar ze niemand kent terwijl ze waarschijnlijk ook nog eens hartstikke verdrietig is..

Probeer het gewoon nog even vol te houden die dagen, ook al vind je het zelf misschien niet meer leuk, vooral omdat eerder naar huis gaan ook geen optie is.
pi_110799852
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen tenzij ze zelf aangeeft ergens anders wil verblijven.. haar alleen laten in een stad waar ze niemand kent terwijl ze waarschijnlijk ook nog eens hartstikke verdrietig is..

Probeer het gewoon nog even vol te houden die dagen, ook al vind je het zelf misschien niet meer leuk, vooral omdat eerder naar huis gaan ook geen optie is.
Ja je hebt gelijk, eigenlijk ook best triest want ik probeer er de hele tijd onderuit te komen, omdat ik er echt geen zin meer in heb. Dit soort kromme situaties moet ik in de toekomst echt zien te voorkomen.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:29:12 #243
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110799908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:27 schreef Chimpa het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, eigenlijk ook best triest want ik probeer er de hele tijd onderuit te komen, omdat ik er echt geen zin meer in heb. Dit soort kromme situaties moet ik in de toekomst echt zien te voorkomen.
Tsja dan had je eerder eerlijk moeten zijn, nu wordt het even op de blaren zitten. Wijze les voor een eventuele volgende keer ;)
pi_110799990
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Tsja dan had je eerder eerlijk moeten zijn, nu wordt het even op de blaren zitten. Wijze les voor een eventuele volgende keer ;)
Dat is zo, maar het ook pas sinds kort dat ik het echt niet meer wil en dat was al te kort van te voren. Van op de blaren zitten leer je het ook weer, om er nog maar even een wijze les uit te halen. Voor de toekomst weet ik iedergeval je partner niet zomaar de vrije wil op een ticket te gaan boeken geven. Potverdorie zomaar 10 dagen boeken, terwijl ik hier ook gewoon met school en al mijn verplichtingen zit en zij niet.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:34:58 #245
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110800056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:32 schreef Chimpa het volgende:

[..]

Dat is zo, maar het ook pas sinds kort dat ik het echt niet meer wil en dat was al te kort van te voren. Van op de blaren zitten leer je het ook weer, om er nog maar even een wijze les uit te halen. Voor de toekomst weet ik iedergeval je partner niet zomaar de vrije wil op een ticket te gaan boeken geven. Potverdorie zomaar 10 dagen boeken, terwijl ik hier ook gewoon met school en al mijn verplichtingen zit en zij niet.
Het is inderdaad heel onhandig dat ze niet even overlegd heeft of het wel uitkomt. Dat soort 'verrassingen' hou ik zelf ook niet zo van moet ik zeggen, ook al is het goed en leuk bedoeld.
pi_110800322
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel onhandig dat ze niet even overlegd heeft of het wel uitkomt. Dat soort 'verrassingen' hou ik zelf ook niet zo van moet ik zeggen, ook al is het goed en leuk bedoeld.
Het zal vast en zeker goed bedoelt zijn maar ik hou daar ook niet van, blijkt wel weer waarom. Daarnaast hebben we pas sinds afgelopen zomer en niet langer dan 4 dagen ooit bij elkaar geweest dus het is ook gelijk zo'n gok. Was gewoon niet slim van haar, veels te overhaaste beslissing. Maximaal een week was veeel beter geweest.
  donderdag 26 april 2012 @ 02:13:29 #247
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_110801786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:44 schreef Chimpa het volgende:

[..]

Het zal vast en zeker goed bedoelt zijn maar ik hou daar ook niet van, blijkt wel weer waarom. Daarnaast hebben we pas sinds afgelopen zomer en niet langer dan 4 dagen ooit bij elkaar geweest dus het is ook gelijk zo'n gok. Was gewoon niet slim van haar, veels te overhaaste beslissing. Maximaal een week was veeel beter geweest.
Als je nog steeds gek op haar geweest was, dan zou je 't wel leuk hebben gevonden toch?
En dat ze 3 dagen langer heeft geboekt dan een week maakt toch niet uit.. Elke dag is nu al te veel, omdat jij het niet meer ziet zitten.

Vond t grappig te lezen dat je schreef maximaal een week.. Omdat ze maar 3 dagen langer blijft,
Het is niks als je elkaar lang niet gezien hebt en nog gelukkig bent, zie het vanuit haar oogpunt.

(ik hou trouwens ook niet van die plotseling-voor-je-neus-staan verrassingen, maar ze zal 't met goede bedoelingen gedaan hebben)
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_110801932
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 02:13 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Als je nog steeds gek op haar geweest was, dan zou je 't wel leuk hebben gevonden toch?
En dat ze 3 dagen langer heeft geboekt dan een week maakt toch niet uit.. Elke dag is nu al te veel, omdat jij het niet meer ziet zitten.

Vond t grappig te lezen dat je schreef maximaal een week.. Omdat ze maar 3 dagen langer blijft,
Het is niks als je elkaar lang niet gezien hebt en nog gelukkig bent, zie het vanuit haar oogpunt.

(ik hou trouwens ook niet van die plotseling-voor-je-neus-staan verrassingen, maar ze zal 't met goede bedoelingen gedaan hebben)
Ja tuurlijk had ik het dan leuk gevonden, het gevoel is er gewoon niet, omdat ook mijn tijd hier gewoon doet beseffen dat ik nog niet klaar ben voor wat '''serieus''. Je hebt gelijk met dat elke dag al teveel is, maar ook als ik het nog wel enorm zag zitten vind ik 10 dagen nog te lang.

Ik zie het ook via haar oogpunt, juist daarom dat ik er maar gewoon het beste van maak. Uit mijn oogpunt had ik er nu afgezegd. Ze heeft er 100% zeker alleen maar de beste bedoelingen mee, maar het was gewoon een verkeerde beslissing om mij hier mee te verassen. Sommigen mensen vinden het juist wel leuk maar stond versteld dat ze niet doorheeft dat ik dat niet vind.

Maar je zegt het precies, zij is nu ook weg ben veel ongelukkiger terwijl ik hier gewoon een veel leuker, spannender leven leid dan in Nederland. Ik wil het gewoon niet meer, ben er nog niet klaar voor maar moet er maar gewoon het beste van maken. Dat ik 10 dagen sowieso al te lang vind staat daar los van. Ze boekte die ticket nog toen ik thuis was en ik nog wel de fijne gevoelens had maar ook toen was ik daar niet blij mee.
pi_110866017
We zijn nu 1 dag verder en opzich is het wel ok. Maar ik weet nu zeker dat het gewoon hierna klaar is. Het is opzich wel gezellig enzo maar het echte gevoel is niet terug gekomen. Vind het alleen wel moeilijk om het ''verplicht'' leuk te houden aangezien het gewoon tot volgende week zondag goed moet blijven. Heb een beetje idee toneel te spelen wat echt rot is.
  vrijdag 27 april 2012 @ 18:39:40 #250
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_110871414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:18 schreef Chimpa het volgende:
We zijn nu 1 dag verder en opzich is het wel ok. Maar ik weet nu zeker dat het gewoon hierna klaar is. Het is opzich wel gezellig enzo maar het echte gevoel is niet terug gekomen. Vind het alleen wel moeilijk om het ''verplicht'' leuk te houden aangezien het gewoon tot volgende week zondag goed moet blijven. Heb een beetje idee toneel te spelen wat echt rot is.
Doe je nu alsof alles goed is?
Ik zou dat niet doen als ik jou was, als je 't echt al zeker weet dan laat haar het nu al weten.
Anders krijgt ze Zondag het gevoel dat je haar deze hele week gewoon voor de gek hebt gehouden en kwets je haar nog meer.
Naja.. Zo zou ik me voelen tenminste als mn toekomstige ex me de hele week leuk behandeld en dan ineens dumpt..
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_111960745
Meh. 2 maanden wachten tot ik haar weer zie. Afgelopen maanden heel veel bij elkaar geweest (ruim 5 weken in 2 maanden tijd), maar nu is het toch echt even niks tot de zomervakantie begin augustus.. Dit wordt heel hard afkicken, en het is tot nu toe niet bepaald makkelijk. Doel is echter dat ze in februari voor ongeveer een half jaar bij mij in komt wonen, dus het is nog eventjes uithouden..
pi_111967331
Ah ik heb helemaal niet meer verteld hoe het is afgelopen. De 10 dagen waren best leuk nog en heb nog genoten van elkaar. Maar we hebben alles besproken en de twijfel was van beide kanten dus hebben we er op een goede, niet ruzie makende manier een punt achter gezet.

Het lucht me wel erg op. Heb nu lullig gezegd meer vrijheid. Hoef niet meer om de dag te skypen, whatsappen blabla terwijl ik helemaal niet meeleef met het leventje van mensen in Nederland. En ja, cru gezegd kan ik nu ook gewoon weer met meiden flirten zonder me schuldig te voelen. Slechte reden maar het is niet anders.

Ik was nog niet klaar, zeker niet met deze omstandigheden dat ik lang wegben, in iets serieus. Ben hierachter gekomen dat ik nog zoveel wil zien en doen en dat ik dat nu nog gewoon niet wil combineren met een vrienden, vooral 1 die het al wel serieuzer enzo ziet.

Maar eind goed, al goed :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:19:23 #253
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111967792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:09 schreef Chimpa het volgende:
Ah ik heb helemaal niet meer verteld hoe het is afgelopen. De 10 dagen waren best leuk nog en heb nog genoten van elkaar. Maar we hebben alles besproken en de twijfel was van beide kanten dus hebben we er op een goede, niet ruzie makende manier een punt achter gezet.

Het lucht me wel erg op. Heb nu lullig gezegd meer vrijheid. Hoef niet meer om de dag te skypen, whatsappen blabla terwijl ik helemaal niet meeleef met het leventje van mensen in Nederland. En ja, cru gezegd kan ik nu ook gewoon weer met meiden flirten zonder me schuldig te voelen. Slechte reden maar het is niet anders.

Ik was nog niet klaar, zeker niet met deze omstandigheden dat ik lang wegben, in iets serieus. Ben hierachter gekomen dat ik nog zoveel wil zien en doen en dat ik dat nu nog gewoon niet wil combineren met een vrienden, vooral 1 die het al wel serieuzer enzo ziet.

Maar eind goed, al goed :)
Dat valt weer mee, dat het uiteindelijk nog zo 'goed' afgelopen is :)
pi_111968372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat valt weer mee, dat het uiteindelijk nog zo 'goed' afgelopen is :)
Ja absoluut, al vond ik het soms wel even moeilijk maar voel dat dit wel de juiste keus is geweest. Het was er niet meer voor mij en je wil iemand ook geen valse hoop geven.

Bedankt overigens nog voor je reacties op de vorige pagina! :)
pi_111971077
Ik mag over een paar maanden ook in deze topic serie gaan meeposten.
Mijn vriendin gaat ergens eind september begin oktober tot halverwege januari naar Australie om te backpacken. Ik ben al in Australie geweest en heb haar ook enthousiast gemaakt om daar te gaan backpacken. En dat gaat ze nu dus ook doen.

Nu hebben wij tot nu toe al een relatie op afstand en zien we elkaar alleen in de weekenden of vrije dagen (vakantie). Maar hebben we toch een geweldig goede relatie weten te onderhouden. Die paar maanden zullen niet zo leuk worden (althans voor mij), maar kunnen we wel aan.

Positive note is wel dat voordat ze gaat backpacken ze eerst zo'n 3 maanden full time gaat werken en die drie maanden komt ze ook bij me wonen.
De eerste test wordt dus samenwonen en daarna elkaar een aantal maanden gewoon niet irl kunnen zien en vastpakken.
Every living creature on earth dies alone
pi_111972843
De knoop is doorgehakt, na 3 jaar op afstand komt mijn vriend volgend jaar in Zweden wonen! In ieder geval voor een jaar, en daarna maar verder kijken hoe het gaat.... *O* *O* *O* *O*
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:40:32 #257
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111972977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:47 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ik mag over een paar maanden ook in deze topic serie gaan meeposten.
Mijn vriendin gaat ergens eind september begin oktober tot halverwege januari naar Australie om te backpacken. Ik ben al in Australie geweest en heb haar ook enthousiast gemaakt om daar te gaan backpacken. En dat gaat ze nu dus ook doen.

Nu hebben wij tot nu toe al een relatie op afstand en zien we elkaar alleen in de weekenden of vrije dagen (vakantie). Maar hebben we toch een geweldig goede relatie weten te onderhouden. Die paar maanden zullen niet zo leuk worden (althans voor mij), maar kunnen we wel aan.

Positive note is wel dat voordat ze gaat backpacken ze eerst zo'n 3 maanden full time gaat werken en die drie maanden komt ze ook bij me wonen.
De eerste test wordt dus samenwonen en daarna elkaar een aantal maanden gewoon niet irl kunnen zien en vastpakken.
Welkom! (bijna in ieder geval ;) )

Leuk dat je er zelf ook enthousiast over bent :Y En wie weet ben je wel even blij met de rust na 3 maanden samenwonen :+
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
De knoop is doorgehakt, na 3 jaar op afstand komt mijn vriend volgend jaar in Zweden wonen! In ieder geval voor een jaar, en daarna maar verder kijken hoe het gaat.... *O* *O* *O* *O*
*O*

Ik ga de hele zomer weer naar m'n vriend, daarna nog heel even colleges, afstuderen (wat niet persé in NL hoeft) en dan maar eens zien of we kunnen samenwonen... :) We weten nog niet eens zeker in welk land hij over een jaar woont dus daar hangt alles ook een beetje vanaf.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:29:03 #258
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_112010965
Ik ben in t begin van het jaar een maand bij mijn vriend geweest.
Omdat we elkaar een hele lange tijd niet gezien, begonnen de twijfels aan te wakkeren en daarom besloot ik om hem op te zoeken of het echt over was.

Nu weet ik dat we er voor moeten zorgen dat we elkaar blijven zien, omdat ik niet zou weten wat ik zonder hem zou moeten.

Om naar zijn land te gaan (Suriname), ben ik nu ook aan het twijfelen of ik daar niet gelukkiger kan worden ipv dat mn vriend in een vreemd land komt.
Volgende maand komt hij voor 2 maanden kennis maken met mijn land en een grote kans, dat hij mijn familie ook zal moeten ontmoeten.

Dat is overigens best stressvol, omdat mijn vader er nog niet van op de hoogte is.

Maar ik ben gewoon blij dat ik hem zie, na 5 maanden alleen te zijn.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:06:13 #259
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112012515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:29 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

Dat is overigens best stressvol, omdat mijn vader er nog niet van op de hoogte is.
Waarom heb je het nog niet verteld als ik vragen mag?
  zaterdag 26 mei 2012 @ 02:33:51 #260
326184 Ritsuka.x.Soubi
Loveless.x.Beloved
pi_112043357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom heb je het nog niet verteld als ik vragen mag?
Ik was 16 en werd net 17 toen ik mn vriend leerde kennen en een lange afstands relatie zou mn vader nooit goed vinden.
Daar komt nog bij dat mn vader een negatieve gedachte heeft over Surinamers en ze eigenlijk een stempel heeft gegeven, van slechte mannen..
En het 3e probleem is dat mn pa en mn vriend eigenlijk ook bevriend zijn geraakt..
Ben bang dat mn vader zich super erg bedrogen gaat voelen door ons beide..

Ook toen ik 14 was, had mn zus veel problemen veroorzaakt toen zij een vriend kreeg.
Ik wou die fout nooit maken en wou zeker weten dat ik met een jongen voor altijd ga blijven, daarna pas vertellen aan mijn ouders.
Wat natuurlijk dom was, want om het zeker te weten dat mn vriend de gene is waar ik mn leven mee wil delen heeft jaren gekost..

Ik dacht dat ik het zeker moest weten om mn ouders niet teleur te stellen, maar nu realiseer ik me dat het zwijgen me de kop gaat kosten..

Ow en ik ben half hindoestaans en we hebben dus ook met geloof, cultuur en familie-eer te maken.
Dit laatste maakt het extra ingewikkeld, omdat mn vriend van een 'arme'- familie komt.
You fought the world alone and found finally the right track.
Now you're gone and the world looks dark, but we will fight for you, because you can't anymore.
RIP Rishi Chandrikasing
pi_112043489
Ik sta nog in de OP... :@

Het is nu al een jaar uit en ik woon inmiddels in Colombia. Wel wat vriendinnetjes in diverse buitenlanden, maar daar gaat het topic niet echt over lijkt me... 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112044552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
De knoop is doorgehakt, na 3 jaar op afstand komt mijn vriend volgend jaar in Zweden wonen! In ieder geval voor een jaar, en daarna maar verder kijken hoe het gaat.... *O* *O* *O* *O*
Yep, heb je in elk geval een jaar de tijd om te kijken hoe het samenwonen gaat en om wellicht dingen voor de toekomst te regelen.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:27:19 #263
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112045042
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:33 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:

[..]

Ik was 16 en werd net 17 toen ik mn vriend leerde kennen en een lange afstands relatie zou mn vader nooit goed vinden.
Daar komt nog bij dat mn vader een negatieve gedachte heeft over Surinamers en ze eigenlijk een stempel heeft gegeven, van slechte mannen..
En het 3e probleem is dat mn pa en mn vriend eigenlijk ook bevriend zijn geraakt..
Ben bang dat mn vader zich super erg bedrogen gaat voelen door ons beide..

Ook toen ik 14 was, had mn zus veel problemen veroorzaakt toen zij een vriend kreeg.
Ik wou die fout nooit maken en wou zeker weten dat ik met een jongen voor altijd ga blijven, daarna pas vertellen aan mijn ouders.
Wat natuurlijk dom was, want om het zeker te weten dat mn vriend de gene is waar ik mn leven mee wil delen heeft jaren gekost..

Ik dacht dat ik het zeker moest weten om mn ouders niet teleur te stellen, maar nu realiseer ik me dat het zwijgen me de kop gaat kosten..

Ow en ik ben half hindoestaans en we hebben dus ook met geloof, cultuur en familie-eer te maken.
Dit laatste maakt het extra ingewikkeld, omdat mn vriend van een 'arme'- familie komt.
Ah, dat wordt nog lastig dan -O- Maar als ze bevriend zijn weet je vader in ieder geval dat niet alle surinamers hetzelfde zijn.

quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 02:44 schreef El_Matador het volgende:
Ik sta nog in de OP... :@

Het is nu al een jaar uit en ik woon inmiddels in Colombia. Wel wat vriendinnetjes in diverse buitenlanden, maar daar gaat het topic niet echt over lijkt me... 8-)
"vriend/vriendin/scharrels in het buitenland" :D
pi_112240403
godverdomme wat duurt dat lang zeg, laatste 6 weken van de 6 maanden is m'n vriendin alleen maar aan het reizen terwijl ik hier een beetje in nederland aan m'n piemel zit te trekken (nee da's overdreven, ben zelf ook druk). nog 4 weken to go, maar hoe snel het ook gaat, dit stukje is wel even taai..

hoe vergaat het de rest?
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:25:36 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112241478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:11 schreef Mankatans het volgende:
godverdomme wat duurt dat lang zeg, laatste 6 weken van de 6 maanden is m'n vriendin alleen maar aan het reizen terwijl ik hier een beetje in nederland aan m'n piemel zit te trekken (nee da's overdreven, ben zelf ook druk). nog 4 weken to go, maar hoe snel het ook gaat, dit stukje is wel even taai..

hoe vergaat het de rest?
Pfoe 6 maanden.. nog even maar :Y

Hier gaat het wel goed, we zien elkaar van februari tot juli maar heel weinig vanwege m'n studie, maar ik moet zeggen dat ik het daar ook zo druk door heb dat de tijd vliegt. En eigenlijk vind ik het niet eens zo erg om dan alleen te zijn, want dan kan ik me volledig daarop concentreren. Nog 5 weken en dan zomervakantie en naar m'n vriend voor 5,5 week o.i.d. *O*
pi_112241909
Ik ben wel blij dat ik van mn buitenlandse vriedinnetje af ben..
Wat een geld kost dat om elkaar regelmatig te zien. En in de tussentijd leef je gewoon helemaal langs elkaar. Ik begin er nooit meer aan.
pi_112242711
Gaaf dat dit topic er is. Nooit gezien! Ik vraag me echt af hoe jullie het volhouden om je partner voor langere tijd niet te zien!? :o Op een gegeven moment word je daar toch gewoon zat van? :@

En hmm. Volgende maand vertrekt mijn bijna-vriendje voor drie maanden naar Azië om rond te reizen. Maar ja, ik kan toch niet drie maanden lang gaan skypen, mailen, Facebook en smsen/appen met 'ik mis je' en dat soort gedoe. Ik vind het nu al kut wanneer ik hem één weekje niet zie.

Eerst dacht ik er nog wel luchtig over maar nu het zo dichtbij komt, krijg ik er steeds een slechter gevoel over zegmaar.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:46:35 #268
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112243021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:42 schreef Ziba het volgende:
Gaaf dat dit topic er is. Nooit gezien! Ik vraag me echt af hoe jullie het volhouden om je partner voor langere tijd niet te zien!? :o Op een gegeven moment word je daar toch gewoon zat van? :@

En hmm. Volgende maand vertrekt mijn bijna-vriendje voor drie maanden naar Azië om rond te reizen. Maar ja, ik kan toch niet drie maanden lang gaan skypen, mailen, Facebook en smsen/appen met 'ik mis je' en dat soort gedoe. Ik vind het nu al kut wanneer ik hem één weekje niet zie.

Eerst dacht ik er nog wel luchtig over maar nu het zo dichtbij komt, krijg ik er steeds een slechter gevoel over zegmaar.
Het went... Afscheid nemen is nooit leuk natuurlijk, en soms kruipt de tijd voorbij :') maar als je elkaar weer ziet is het ook wel extra speciaal moet ik zeggen :Y
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:47:57 #269
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112243115
Hey mensen, ik ben redelijk nieuw op fok! en zag net toevallig dit topic.

Even in het kort want als jullie een lang verhaal willen lezen pakken jullie wel een boek:

Ik heb mijn vriend enkele maanden geleden leren kennen. Een maand nadat we wat hadden, hoorde hij dat hij voor zijn werk naar Denemarken moet voor minimaal een half jaar. Hij is dan elk lang weekend om de week (dus eens in de twee weken) in Nederland. Dat was wel even slikken aangezien onze relatie nog heel erg pril was, maar omdat we elkaar heel erg leuk vonden besloten we het toch te gaan proberen.
We zijn nu twee maanden verder en ik heb er nog geen spijt van. Het is soms wel moeilijk, want hij heeft ook kinderen aan wie hij tijd moet besteden, dus het komt erop neer dat ik hem eens in de twee weken van donderdagavond tot vrijdagochtend zie, en dan zaterdagavond tot zondagochtend, waarna hij weer naar Denemarken vertrekt voor anderhalve week.
Gelukkig heeft hij wifi in het hotel waar hij zit dus 's avonds zitten we veel te whatsappen. Ik mis hem wel heel erg, maar ik zie het maar zo: als onze band sterk genoeg is, komen we hier wel doorheen, en als dat niet zo is heb ik er vast in elk geval wat van geleerd.
I'm guilty of living in sin.
pi_112250729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:42 schreef Ziba het volgende:
Gaaf dat dit topic er is. Nooit gezien! Ik vraag me echt af hoe jullie het volhouden om je partner voor langere tijd niet te zien!? :o Op een gegeven moment word je daar toch gewoon zat van? :@

En hmm. Volgende maand vertrekt mijn bijna-vriendje voor drie maanden naar Azië om rond te reizen. Maar ja, ik kan toch niet drie maanden lang gaan skypen, mailen, Facebook en smsen/appen met 'ik mis je' en dat soort gedoe. Ik vind het nu al kut wanneer ik hem één weekje niet zie.

Eerst dacht ik er nog wel luchtig over maar nu het zo dichtbij komt, krijg ik er steeds een slechter gevoel over zegmaar.
Geef hem een pak condooms mee zodat je zelf niet besmet wordt als ie terugkomt.

Oh, als je de illusie hebt dat hij daar 3 maanden droog gaat staan; laat die varen. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112252235
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:42 schreef Ziba het volgende:
Gaaf dat dit topic er is. Nooit gezien! Ik vraag me echt af hoe jullie het volhouden om je partner voor langere tijd niet te zien!? :o Op een gegeven moment word je daar toch gewoon zat van? :@

En hmm. Volgende maand vertrekt mijn bijna-vriendje voor drie maanden naar Azië om rond te reizen. Maar ja, ik kan toch niet drie maanden lang gaan skypen, mailen, Facebook en smsen/appen met 'ik mis je' en dat soort gedoe. Ik vind het nu al kut wanneer ik hem één weekje niet zie.

Eerst dacht ik er nog wel luchtig over maar nu het zo dichtbij komt, krijg ik er steeds een slechter gevoel over zegmaar.
Wat kwiwi ook al zegt; mijn vriendin en ik zijn soms weken (en nu tot de zomervakantie 2 maanden; een nieuw record) uit elkaar, maar als je dan bij elkaar bent hebben we doorgaans allebei vrij, hebben we alle tijd om dingen te doen (en in een ander land, dus met vakantiegevoel en alles er op en er aan), dus ja. Het is lastig, maar de tijden dat je samen bent zijn ook extra bijzonder. En het is natuurlijk niet een situatie waarin je jaren verkeert wat mij betreft. Als je het een jaar op die afstand kunt uithouden dan is het wat mij betreft tijd om voor een permanentere oplossing te gaan zorgen, en dat is dus ook wat we aan het regelen zijn :)
pi_112252249
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 02:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geef hem een pak condooms mee zodat je zelf niet besmet wordt als ie terugkomt.

Oh, als je de illusie hebt dat hij daar 3 maanden droog gaat staan; laat die varen. :*
Onzin, niet alle mannen hangen 'm in het eerste het beste wat ze kunnen vinden, vooral niet als ze erg van hun vriendin houden. Jouw reactie zegt echt meer over jezelf dan over het mannelijk ras in het algemeen. Ik kan het over het algemeen prima een aantal maanden zonder sex uithouden. Zeker aangezien de "je bent weer terug"-sex overepisch is :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:04:32 #273
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112255745
Thank God! Er is een topic voor!

Ben net terug van een trip uit Engeland. Daar iemand ontmoet die ik door een spelletje via het internet heb leren kennen. We kenden elkaar al zo ongeveer een jaar hiervoor. Nu het probleem:

Het klikt zo ONWIJS goed tussen ons. Het voelde aan alsof we al een jaar lang een relatie hebben met elkaar. Niks was onwennig, het voelde heel natuurlijk aan. Zo, ons tweetjes. En in de afgelopen twee dagen (nu ik weer thuis ben) zit ik alleen maar met huilbuien, me verschillende dingen af te vragen, keuzes af te wegen, met pijn in het hart en lichaam, mezelf afvragen of ik hier wel klaar voor ben, of ik het zou kunnen, of hij het wel zou willen, wat ik hier in hemelsnaam mee moet gaan doen, etc..

Uiteindelijk heb ik ook uit hem gekregen dat hij wel degelijk dezelfde gevoelens heeft voor mij als ik voor hem, maar dat de afstand voor hem op dit moment echt een obstakel vormt. Hij weet het op dit moment gewoon nog niet zeker, al geeft het hem wel stof tot nadenken.

Ik heb hem verteld dat ik zijn zorgen deel. Zijn vorige twee relaties waren verre afstand en mijn laatste relatie was dan wel in Nederland (maar ook 3 uur reizen van elkaar vandaan!). Dus ik ken het lange reizen principe, maar dit is natuurlijk wel een stukje verder! En ik heb hem gezegd dat we het bijvoorbeeld wel kunnen verkennen. Er is duidelijk iets tussen ons. Dat merken we allebei. Bijvoorbeeld, ik kom nog een keertje langs, hij komt eens een keertje langs. Kijken of het afgelopen weekend niet een moment opname was, maar of er iets meer zou kunnen ontstaan. Zou zonde zijn als we het niet een kans gaven, denk ik.

Zucht, wat is dit moeilijk en vooral extreem pijnlijk! -O-
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:29:09 #274
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112256578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Thank God! Er is een topic voor!

Ben net terug van een trip uit Engeland. Daar iemand ontmoet die ik door een spelletje via het internet heb leren kennen. We kenden elkaar al zo ongeveer een jaar hiervoor. Nu het probleem:

Het klikt zo ONWIJS goed tussen ons. Het voelde aan alsof we al een jaar lang een relatie hebben met elkaar. Niks was onwennig, het voelde heel natuurlijk aan. Zo, ons tweetjes. En in de afgelopen twee dagen (nu ik weer thuis ben) zit ik alleen maar met huilbuien, me verschillende dingen af te vragen, keuzes af te wegen, met pijn in het hart en lichaam, mezelf afvragen of ik hier wel klaar voor ben, of ik het zou kunnen, of hij het wel zou willen, wat ik hier in hemelsnaam mee moet gaan doen, etc..

Uiteindelijk heb ik ook uit hem gekregen dat hij wel degelijk dezelfde gevoelens heeft voor mij als ik voor hem, maar dat de afstand voor hem op dit moment echt een obstakel vormt. Hij weet het op dit moment gewoon nog niet zeker, al geeft het hem wel stof tot nadenken.

Ik heb hem verteld dat ik zijn zorgen deel. Zijn vorige twee relaties waren verre afstand en mijn laatste relatie was dan wel in Nederland (maar ook 3 uur reizen van elkaar vandaan!). Dus ik ken het lange reizen principe, maar dit is natuurlijk wel een stukje verder! En ik heb hem gezegd dat we het bijvoorbeeld wel kunnen verkennen. Er is duidelijk iets tussen ons. Dat merken we allebei. Bijvoorbeeld, ik kom nog een keertje langs, hij komt eens een keertje langs. Kijken of het afgelopen weekend niet een moment opname was, maar of er iets meer zou kunnen ontstaan. Zou zonde zijn als we het niet een kans gaven, denk ik.

Zucht, wat is dit moeilijk en vooral extreem pijnlijk! -O-
Lijkt me inderdaad erg moeilijk.
Maar ik denk dat je het inderdaad wel kunt proberen. Je hoeft niet meteen een relatie aan te gaan met elkaar natuurlijk, maar gewoon jullie gevoelens voor elkaar verkennen. Dus regelmatig contact houden via Skype/sms, en elkaar zien wanneer dit mogelijk is.

Ik ben wel nieuwsgierig via welk spelletje jullie elkaar hebben leren kennen. Ik heb mijn vriend namelijk ook via een spelletje op internet leren kennen.
I'm guilty of living in sin.
pi_112257333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Thank God! Er is een topic voor!

Ben net terug van een trip uit Engeland. Daar iemand ontmoet die ik door een spelletje via het internet heb leren kennen. We kenden elkaar al zo ongeveer een jaar hiervoor. Nu het probleem:

Het klikt zo ONWIJS goed tussen ons. Het voelde aan alsof we al een jaar lang een relatie hebben met elkaar. Niks was onwennig, het voelde heel natuurlijk aan. Zo, ons tweetjes. En in de afgelopen twee dagen (nu ik weer thuis ben) zit ik alleen maar met huilbuien, me verschillende dingen af te vragen, keuzes af te wegen, met pijn in het hart en lichaam, mezelf afvragen of ik hier wel klaar voor ben, of ik het zou kunnen, of hij het wel zou willen, wat ik hier in hemelsnaam mee moet gaan doen, etc..

Uiteindelijk heb ik ook uit hem gekregen dat hij wel degelijk dezelfde gevoelens heeft voor mij als ik voor hem, maar dat de afstand voor hem op dit moment echt een obstakel vormt. Hij weet het op dit moment gewoon nog niet zeker, al geeft het hem wel stof tot nadenken.

Ik heb hem verteld dat ik zijn zorgen deel. Zijn vorige twee relaties waren verre afstand en mijn laatste relatie was dan wel in Nederland (maar ook 3 uur reizen van elkaar vandaan!). Dus ik ken het lange reizen principe, maar dit is natuurlijk wel een stukje verder! En ik heb hem gezegd dat we het bijvoorbeeld wel kunnen verkennen. Er is duidelijk iets tussen ons. Dat merken we allebei. Bijvoorbeeld, ik kom nog een keertje langs, hij komt eens een keertje langs. Kijken of het afgelopen weekend niet een moment opname was, maar of er iets meer zou kunnen ontstaan. Zou zonde zijn als we het niet een kans gaven, denk ik.

Zucht, wat is dit moeilijk en vooral extreem pijnlijk! -O-
Aan de andere kant, het is maar Engeland.. een easyjet ticket kost geen drol, en 3 uur reizen is ook nog wel te overzien.. Ik wou dat ik dat had ;) Als het echt klikt is die drempel plots echt geen drempel meer. Ik ben van deur tot deur zelf een uur of 10 onderweg naar m'n vriendin en het kost me een euro of 550 voor een retourtje. En ook dat werkt tot nu toe dik prima. Prijs jezelf gelukkig dat het 'maar' Engeland is. :) Als het gevoel niet sterk genoeg is en het een drempel lijkt waar je niet overheen kunt komen, dan moet je je inderdaad afvragen of het het waard is. In mijn geval kan het me allemaal geen zak schelen O+ Ookal woonde ze in Australie, dan had ik het nog met plezier gedaan.
Het is voor mij een afweging tussen: a) geld en tijd kwijt zijn en moeilijke perioden hebben dat je alleen bent, b) continue moeilijke perioden omdat we helemaal niet samen zijn en ik dat toch echt wel 200% wil.. En dan is die keuze ineens een heel stuk makkelijker :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:53:40 #276
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112257481
Ik hoop dat hij inderdaad ook wat wilt gaan proberen / verkennen. Denk dat we er beiden even de tijd voor moeten nemen nu om het op een rijtje te zetten. Gelukkig kunnen we het erover hebben met elkaar.

@intrepidity: Nou ja, de reistijd is niet exact 3 uur. Dat was mijn vorige relatie. Nu is het zo'n beetje een uur met vliegtuig, hij moet 2 uur rijden om mij op te kunnen halen. En misschien uurtje naar het vliegveld. Plus wat wachttijd. Laten we zeggen, 4/5 uurtjes?

@ Ondori: :@ World of Warcraft :@ O-)
pi_112257584
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:53 schreef Bienelientjee het volgende:
@intrepidity: Nou ja, de reistijd is niet exact 3 uur. Dat was mijn vorige relatie. Nu is het zo'n beetje een uur met vliegtuig, hij moet 2 uur rijden om mij op te kunnen halen. En misschien uurtje naar het vliegveld. Plus wat wachttijd. Laten we zeggen, 4/5 uurtjes?
Ok, het is een afstand, maar als je er allebei 100% achter staat en elkaar leuk vindt en die klik is er.. Dan zou ik er gewoon voor gaan. Ik heb zelf ook een poos lopen tobben met dat probleem, en tot de conclusie gekomen dat ik er veel spijt van zou krijgen als ik het niet geprobeerd had.
Als het niet werkt in de praktijk dan merk je dat snel genoeg zou ik zeggen, als je het niet probeert vanwege dergelijke angsten dan blijf je heel lang met what-if gevoelens rondlopen..
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:57:45 #278
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112257617
Ja, dat soort dingen heb ik ook bij hem al aangegeven. Kunnen het altijd proberen. Maar damn...dit is wel heel erg onverwachts voor mij. Waarom moet ik nu persé gevoelens krijgen voor iemand zo ver weg! :D Mijn hele lichaam is van slag! :')

Gelukkig is er een topic op Fok! Kan ik het ff kwijt. Ga het vandaag ook voorzichtig aan mijn moeder melden. (Die kan nog al eens....extreem reageren op dingen) En dit is toch wel iets extreems om sowiesow aan haar te gaan vertellen. Al ben ik ofc wel oud genoeg om die beslissing zelf te gaan nemen.
pi_112257658
Hmm, voor mijn beeld valt Engeland nog wel mee.. Het is een buurland van ons, ik zou het kunnen denk ik.. Voor het beeld, mijn vriendin woont in Israël. Niet alleen afstands- en kostentechnisch een probleem, maar ook politiek gezien niet altijd even handig.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:26:29 #280
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112258721
Wordt helaas afwachten wat we beiden voor keus gaan maken. ;( Maakt me wel bloedje nerveus allemaal.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:05:13 #281
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112260096
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:53 schreef Bienelientjee het volgende:

@ Ondori: :@ World of Warcraft :@ O-)
Haha, dat is toevallig. Zo heb ik mijn vriend dus ook ontmoet.
Hij woont dan wel in Nederland (aan de andere kant van het land) maar zit voor zijn werk nu voornamelijk in Denemarken. Het is niet hetzelfde als jouw situatie maar ik snap wel een beetje hoe je je voelt.
Ik ben het verder trouwens helemaal met Intrepidity eens :)
I'm guilty of living in sin.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:22:16 #282
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112260796
Ik hoop ook echt dat hij het wil gaan proberen of tenminste wilt gaan verkennen met mij. Ik denk dat ik er wel voor in sta om het tenminste te proberen.

Voel me er alleen op dit moment zo slecht door. Zou het echt liefde zijn? De gevoelens zijn vrij heftig op dit moment. Vooral omdat ik hier bijna niets van weet. En ik na twee jaar eindelijk weer eens zulke gevoelens door mijn lichaam heb razen. Mijn lange afstandsrelatie in Nederland was ook ongeveer om de 3 a 4 weken elkaar zien voor een lang weekend. Maar dit is echt zo'n verschil voor mij! :)

Waarom woont ie niet wat dichterbij! Waarom zitten Engeland en Nederland niet gewoon aan elkaar geplakt! :D

(Sorry voor mijn vele teksten. Wil het gewoon kwijt aan mensen. Hun reacties horen. Ik ga het zo met mijn moeder proberen. Maar die kan nog al eens heftig en boos reageren bij extreme dingen. Vooral als het te maken heeft met liefdes perikelen. Daar kan ze niet zo goed over praten met me.)
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:27:39 #283
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112261059
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik hoop ook echt dat hij het wil gaan proberen of tenminste wilt gaan verkennen met mij. Ik denk dat ik er wel voor in sta om het tenminste te proberen.

Voel me er alleen op dit moment zo slecht door. Zou het echt liefde zijn? De gevoelens zijn vrij heftig op dit moment. Vooral omdat ik hier bijna niets van weet. En ik na twee jaar eindelijk weer eens zulke gevoelens door mijn lichaam heb razen. Mijn lange afstandsrelatie in Nederland was ook ongeveer om de 3 a 4 weken elkaar zien voor een lang weekend. Maar dit is echt zo'n verschil voor mij! :)

Waarom woont ie niet wat dichterbij! Waarom zitten Engeland en Nederland niet gewoon aan elkaar geplakt! :D

(Sorry voor mijn vele teksten. Wil het gewoon kwijt aan mensen. Hun reacties horen. Ik ga het zo met mijn moeder proberen. Maar die kan nog al eens heftig en boos reageren bij extreme dingen. Vooral als het te maken heeft met liefdes perikelen. Daar kan ze niet zo goed over praten met me.)
Lastig, dat met je moeder. En als je nou probeert om rustig uit te leggen hoe je je voelt?
Jij hebt natuurlijk ook niet gekozen voor deze gevoelens, dat overkomt je gewoon.
I'm guilty of living in sin.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:38:51 #284
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112261649
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:27 schreef Ondori het volgende:

[..]

Lastig, dat met je moeder. En als je nou probeert om rustig uit te leggen hoe je je voelt?
Jij hebt natuurlijk ook niet gekozen voor deze gevoelens, dat overkomt je gewoon.
Tsja inderdaad, je kunt er weinig aan doen. En waarom zou je ook, als je verliefd bent is toch hartstikke leuk? :D
En tijden veranderen, mensen leren elkaar niet meer allemaal op de traditionele manier kennen - op school of in de buurt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:39:52 #285
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112261702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Tsja inderdaad, je kunt er weinig aan doen. En waarom zou je ook, als je verliefd bent is toch hartstikke leuk? :D
En tijden veranderen, mensen leren elkaar niet meer allemaal op de traditionele manier kennen - op school of in de buurt.
Precies :)
I'm guilty of living in sin.
pi_112263499
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:37 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Onzin, niet alle mannen hangen 'm in het eerste het beste wat ze kunnen vinden, vooral niet als ze erg van hun vriendin houden. Jouw reactie zegt echt meer over jezelf dan over het mannelijk ras in het algemeen. Ik kan het over het algemeen prima een aantal maanden zonder sex uithouden. Zeker aangezien de "je bent weer terug"-sex overepisch is :P
Gast, hoe naief ben jij?? :D
- ze hebben nog niet eens een relatie
- jij kent dronken/stonede backpackersavondjes niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:21:30 #287
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112263646
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast, hoe naief ben jij?? :D
- ze hebben nog niet eens een relatie
- jij kent dronken/stonede backpackersavondjes niet?
Jij doet nu net alsof iedereen hetzelfde is.Het ligt toch helemaal aan hoe die persoon zelf is, of hij/zij op een vakantie met anderen het bed in duikt. Dat verschilt echt wel per persoon hoor.
I'm guilty of living in sin.
pi_112264086
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gast, hoe naief ben jij?? :D
- ze hebben nog niet eens een relatie
- jij kent dronken/stonede backpackersavondjes niet?
Ik ben zelf een gast in die situatie die maanden achter elkaar niet bij z'n vriendin in de buurt is. Dat is geen naiviteit, dat heet discipline, en als je van iemand houdt dan doe je dat simpelweg niet. Als dat wel gebeurt is er blijkbaar iets mis met de relatie, want dan waardeer je het niet genoeg om dat kleine beetje discipline op te brengen.
Dat ze nog geen relatie hebben is een ander verhaal, maar binnen een relatie doe je dat imo niet. Ik had het woord 'bijna-vriendje' overigens gemist. Maar als je in dat stadium verkeert heeft de beste kerel neem ik aan ook vertrouwen in de situatie om geen gekke dingen te doen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:35:17 #289
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112264236
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:31 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik ben zelf een gast in die situatie die maanden achter elkaar niet bij z'n vriendin in de buurt is. Dat is geen naiviteit, dat heet discipline, en als je van iemand houdt dan doe je dat simpelweg niet. Als dat wel gebeurt is er blijkbaar iets mis met de relatie, want dan waardeer je het niet genoeg om dat kleine beetje discipline op te brengen.
Dat ze nog geen relatie hebben is een ander verhaal, maar binnen een relatie doe je dat imo niet. Ik had het woord 'bijna-vriendje' overigens gemist. Maar als je in dat stadium verkeert heeft de beste kerel neem ik aan ook vertrouwen in de situatie om geen gekke dingen te doen.
Dit.
I'm guilty of living in sin.
pi_112264374
als je nog niks hebt, dan wel 2 weekjes, en je gaat 3 maanden lang elke dag nieuwe vrouwen ontmoeten, dan gebeurt er sowieso iets. niks mis mee ook. het schaadt Ziba op geen enkele manier.

Mits veilig dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:12:11 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112268636
Wat een verrassing! Mijn moeder heeft verbazingwekkend goed gereageerd op mijn verhaal. Ze ging er zelfs al een stuk verder op in dan dat. Praten over werk daar en dat ze me niet tegen zal houden, aangezien het mijn toekomst is. Moest haar zelfs tegenhouden en vertellen dat ik eerst maar eens moet gaan bezien of we de keuze maken om de boel te gaan verkennen. :)

Heeft wel een bepaalde last van me schouders afgehaald merk ik. Voel me ineens een stuk meer ontspannen. Maja, nu de rest nog afwachten! :@
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:12:40 #292
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112268659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een verrassing! Mijn moeder heeft verbazingwekkend goed gereageerd op mijn verhaal. Ze ging er zelfs al een stuk verder op in dan dat. Praten over werk daar en dat ze me niet tegen zal houden, aangezien het mijn toekomst is. Moest haar zelfs tegenhouden en vertellen dat ik eerst maar eens moet gaan bezien of we de keuze maken om de boel te gaan verkennen. :)

Heeft wel een bepaalde last van me schouders afgehaald merk ik. Voel me ineens een stuk meer ontspannen. Maja, nu de rest nog afwachten! :@
:D Wat leuk dat ze er zo op reageerde!
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:17:32 #293
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112268875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:12 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een verrassing! Mijn moeder heeft verbazingwekkend goed gereageerd op mijn verhaal. Ze ging er zelfs al een stuk verder op in dan dat. Praten over werk daar en dat ze me niet tegen zal houden, aangezien het mijn toekomst is. Moest haar zelfs tegenhouden en vertellen dat ik eerst maar eens moet gaan bezien of we de keuze maken om de boel te gaan verkennen. :)

Heeft wel een bepaalde last van me schouders afgehaald merk ik. Voel me ineens een stuk meer ontspannen. Maja, nu de rest nog afwachten! :@
Inderdaad heel fijn dat het zo mee viel.
Dat is al een last minder op je schouders, toch?
I'm guilty of living in sin.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:31:01 #294
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112269469
Zeker! :D Vooral hoe ik mijn moeder normaliter ken en haar dagelijkse manier van reageren (lees negatief) ken, ben ik zeer verbaasd over deze reactie! :o

Zucht! Nu maar afwachten.... :@
pi_112271020
Klinkt goed Bien. En ja, er is een hele wereld buiten Nederland.

Zorg alleen dat je niet alleen voor hem ergens heengaat, maar ook zelf werk kan vinden enzo. Relaties duren nou eenmaal niet eeuwig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112276123
Dank mensen. Vertel jullie situaties ook eens, kwiwi en Intrepanogwat? Ben wel benieuwd! Hebben jullie bijvoorbeeld lovers écht uit het buitenland of een vriend/vriendin die tijdelijk in het buitenland is? Dat maakt het namelijk alweer anders, vind ik. Een lover echt uit het buitenland en elkaar dan maanden niet zien lijkt mij heel moeilijk.

Mata, hij moest het eens proberen. En niet iedereen is zoals jij bent. :') Maar ik weet wel wat ik aan hem heb en ik weet ook dat hij dat niet zal doen al hebben we feitelijk nog niks officieels. Hij wil trouwens ook dat ik hem daar kom opzoeken voor een paar weken/maandje dus we zijn allebei al druk aan het kijken naar goedkope tickets. :P Geeft ook wel een goed gevoel. Geen idee hoe ik het ga combineren qua mijn beginnende studie en werk maar ik denk wel dat ik het ga doen.
pi_112276410
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef Ziba het volgende:
Dank mensen. Vertel jullie situaties ook eens, kwiwi en Intrepanogwat? Ben wel benieuwd! Hebben jullie bijvoorbeeld lovers écht uit het buitenland of een vriend/vriendin die tijdelijk in het buitenland is? Dat maakt het namelijk alweer anders, vind ik. Een lover echt uit het buitenland en elkaar dan maanden niet zien lijkt mij heel moeilijk.
Mijn vriendin is Israëlisch en woont daar ook, en we hebben elkaar afgelopen najaar via het internet leren kennen (zij was op zoek naar wat info over Nederland omdat ze met een vriendin op vakantie naar Amsterdam ging) daar afgesproken, etcetera, klikte erg goed :) Daarna in februari daar naartoe geweest en toen barste het los, en ze is hier in maart en april bij elkaar 4 weken geweest :) Nu sinds begin maart 'officieel' samen. Nu kunnen we elkaar helaas 2 maandjes niet zien, maar daarna ga ik er 3 weken naartoe, daarna komt ze nog een aantal keer hier in het najaar en als het goed is komt ze vanaf het voorjaar dan hier een langere tijd verblijven :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:22:33 #298
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112276426
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef Ziba het volgende:
Dank mensen. Vertel jullie situaties ook eens, kwiwi en Intrepanogwat? Ben wel benieuwd! Hebben jullie bijvoorbeeld lovers écht uit het buitenland of een vriend/vriendin die tijdelijk in het buitenland is? Dat maakt het namelijk alweer anders, vind ik. Een lover echt uit het buitenland en elkaar dan maanden niet zien lijkt mij heel moeilijk.
Mijn vriend is Nederlands en woont zo'n 3000 km verderop (cyprus). Ik heb hem leren kennen toen hij pas een paar maanden uit Nederland weg was. We hebben inmiddels al, even denken, ruim 3 jaar een relatie op afstand maar zien elkaar vrij veel omdat we constant op en neer reizen :) Als het goed is ben ik eind oktober zo ver dat ik geen colleges meer heb en alleen nog hoef af te studeren waardoor ik kan gaan en staan waar ik wil *O*
Ik denk eigenlijk dat we beide altijd wel veel zullen blijven reizen (ook apart van elkaar), dus echt heel veel zal er straks niet veranderen maar dat vind ik ook niet erg. We zijn het zo gewend.

Alleen het dit jaar van februari tot juli zien we elkaar niet veel, maar dat wisten we al een hele tijd.

En ik hoop dat het je lukt om naar daar te gaan! :)
pi_112276675
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef Ziba het volgende:

Mata, hij moest het eens proberen. En niet iedereen is zoals jij bent. :') Maar ik weet wel wat ik aan hem heb en ik weet ook dat hij dat niet zal doen al hebben we feitelijk nog niks officieels.
_O- _O-

"Hij moest het eens proberen", wat issie, je slaafje ofzo? Volgens mij hebben mannen nog steeds vrije wil.
"Ik weet wat ik aan hem heb". Sure.

Ik zou hem nergens in beperken en gewoon hem lekker op komen zoeken zonder de druk van een relatie vooraf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112276856
quote:
6s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Hij moest het eens proberen", wat issie, je slaafje ofzo? Volgens mij hebben mannen nog steeds vrije wil.
En een hoop mannen hebben ook nog eens respect en begrip voor andere mensen hun gevoelens. Blijkbaar val jij niet in die categorie. Als je op een relatie afstevent ben je toch wel een hele stumpert als je vervolgens met de eerste de beste vakantiehoer de lakens opzoekt.. Maargoed, we spreken elkaar nog wel eens als je mentaal volwassen wordt :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:32:37 #301
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112276930
vol! even de OP updaten :P

edit: klaar :+

[ Bericht 33% gewijzigd door kwiwi op 31-05-2012 19:38:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')