abonnement Unibet Coolblue
pi_100355354
Op 02-06-2011 heb ik bij de Gamma een tuinpaviljoen gekocht.

Toen ik op 14-07-2011 ’s middags terug kwam van mijn werk, wam ik tot de ontdekking dat het tuinpaviljoen omver is gewaaid, waarbij de bevestigingspunten zijn `geknakt'.

Aangezien hierdoor het paviljoen niet meer naar behoren kan functioneren, heb ik naar de Gamma gebeld.

De dame die mij te woord stond, wist niet direct een antwoord te geven en beloofde na consult met de fabrikant terug te bellen.

Aldus geschiedde, echter met een teleurstellend antwoord. Zij gaf namelijk aan dat ik in verband met de stormwaarschuwing, ik het doek van het paviljoen af diende te halen.
Aangezien ik dat niet gedaan had, valt het mankement buiten de garantie en dien ik mijn verzekeringsmaatschappij te benaderen.

Zij gaf tevens aan dat het verwijderen van het doek volgens de fabrikant erg makkelijk is.

Van dit antwoord antwoord werd ik niet blij. Daarbij stuit ik ook op een aantal praktische problemen:

-Had ik vanochtend om 06:00 uur, voordat ik naar mijn werk ging, het doek moeten verwijderen? (hetgeen helemaal niet makkelijk gaat, en waar op zijn minst een schroevendraaier bij nodig is)
-Als het in de loop van de dag harder gaat waaien, moet ik mij dan naar huis haasten?
-In de handleiding van het tuinpaviljoen, staat nergens aangegeven dat het doek bij harde wind verwijderd dient te worden.

Van een product met een aanschafprijs van 266 euro verwacht ik dat deze wel robuust genoeg is om het een en ander te doorstaan. Dan rijst bij mij de vraag of ik wellicht met een ondeugdelijk product te maken heb.

Gezien de aanschafdatum van het tuinpaviljoen had ik op enige coulance van de Gamma gerekend. Gamma is een franchiser met Goedhart Bouwbeheer als overkoepelende organisatie. Van de website van Goedhart Bouwbeheer citeer ik de volgende uitspraak:

Binnen Goedhart Bouwbeheer speelt de klant een centrale rol. De klant wil ruime keuze, een goede prijs-kwaliteit verhouding, gedegen advies en een prettige winkelomgeving.
De beslissing van een aankoop ligt bij de klant.
Alleen in de nabijheid van de klant kan mende aandacht richten op deze klant.
Goedhart speelt hier op in.

Zolang ik iets koop, is het citaat inderdaad van toepassing. Echter als ik garantie claim, laten ze het flink afweten.

Aangezien ik het echt niet eens ben met hoe ik als klant behandeld ben, heb ik een e-mail met bovenstaand verhaal naar Goedhart Bouwbeheer gestuurd. Met de
Verwachting om voor 01-08-2011 een adequate en bevredigende oplossing te hebben. Zoniet, dan vraag ik de Consumentenbond om hun mening en eventuele bijstand.

Van Goedhart Bouwbeheer kreeg ik vervolgens het volgende antwoord:

Het spijt mij u te moeten mededelen dat uw klacht betreffende uw tuinpaviljoen is afgewezen. Zowel de leverancier , die aanspraak op garantie moet beoordeelden, als ons onze afdeling consumentenklachten zijn van mening dat extreme weer van donderdag 14 juli de oorzaak is van de schade. Wij zullen dan ook de schade niet vergoeden. We begrijpen dat u met dit antwoord niet blij zult zijn en willen u daarom uit coulance een GAMMMA cadeaubon aan bieden van ¤ 50. We hopen u hiermee enigszins tegemoet te komen.
Aangezien ik met een cadeaubon van 50 euro mijn tuinpavlijoen niet terug heb, heb ik contact gehad met de consumentenbond. Zij geven aan dat de eerste maanden na aankoop de bewijslast bij de verkoper ligt. Daarom heb ik op advies van hun, de volgende mail naar Goedhart Bouwbeheer gestuurd:
Ik heb zojuist contact gehad met de Consumentenbond.

U en de fabrikant hadden mij er op moeten wijzen dat het tuinpaviljoen en/of het doek niet geschikt is om voor alle seizoenen te gerbuiken.
Aangezien dat noch mondeling, noch schriftelijk gebeurd is, neem ik geen genoegen met de door u aangeboden Gamma cadeaubon.

Indien u geen betere oplossing kan bieden (reperatie of vervanging van de defecte onderdelen, een nieuw tuinpaviljoen of het aankoopbedrag retour), zal ik deze kwestie aanhangig maken bij de geschillencommissie.

Na deze mail, heb ik geen enkele reactie meer mogen ontvangen van Goedhart Bouwbeheer.

Echter, de geschillencommissie vraagt een vergoeding om een eventueel geschil in behandeling te nemen. Voordat ik die stap zet, vraag ik me af hoe sterk ik in mijn recht sta. Heeft iemand daar een idee over?

Tevens heb ik een claim bij mijn verzekeringsmaatschappij ingediend. Als de verzekering tot vergoeding over gaat, dan laat ik de vraag om het tuinpavlijoen vallen, ik wil namelijk niet dubbel cashen. Het zou dan nog wel een principekwestie zijn.

In elk geval geldt vanaf nu voor mij: Gamma, dat zeg ik nooit meer!
pi_100355547
Over welke windkracht praat je hier?

Als het echt storm was is het wel logisch dat je de boel veilig stelt, dat heeft weinig met garantie te maken.

EDIT; Gevonden.
quote:
Storm aan de kust: KNMI waarschuwt voor zware windstoten
donderdag 14 juli 2011 | 11:53 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 14 juli 2011 | 12:09

Het KNMI waarschuwt voor extreem herfstachtig weer in het hele westen van het land.

In Zeeland worden vandaag zware windstoten tot circa 90 kilometer per uur verwacht. De wind komt vanuit het westen tot noordwesten. De KNMI heeft zone geel afgegeven voor Zeeland. Het waait niet alleen hard, lokaal valt er ook 20-50 millimeter regen.
Ik denk dat ze bij de Gamma heel hard moesten lachen toen je zei dat het niet in de handleiding stond.
  PR/Manusje van alles vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:24:26 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_100355549
Overmacht? lijkt mij dat het logisch is dat zoiets niet bestand is tegen extreem weer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:28:43 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100355705
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:24 schreef Wokkel het volgende:


Ik denk dat ze bij de Gamma heel hard moesten lachen toen je zei dat het niet in de handleiding stond.
Mwoa, tegenwoordig staat zelfs in de handleiding van magnetrons dat je er geen dieren of baby's (!!) in mag stoppen :')
Dus op zich zou het niet vreemd zijn om iets over harde wind in de handleiding te zetten.
pi_100355731
Je verbaast je er serieus over dat een veredelde tent, afkomstig van de Gamma, windkracht 8 niet aankan?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_100355735
Je snapt wel dat je je WC papier na gebruik weg moet gooien? Want dat heb ik ook nooit eerder op een rol zien staan.

Kom op zeg, als er noodweer voorspeld wordt, ga je je was toch ook niet buiten hangen? Je zet je tuinstoelen dan toch ook vast? Dat doe ik iig wel.

Gezien dat Gamma je nog een cadeaubon heeft gegeven, valt de klantenservice van de Gamma mij 100% mee.

Gaat het over een paviljoen als deze? http://www.gamma.com/doe-het-zelf/tuinpaviljoen-plaatsen/
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:31:29 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100355790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:29 schreef Casos het volgende:


Gezien dat Gamma je nog een cadeaubon heeft gegeven, valt de klantenservice van de Gamma mij 100% mee.

Vind ik ook. Menig winkel zou dat niet eens doen.
pi_100355936
Vind idd de Gamma best coulant dat ze je nog een bon van 50 euro aanbieden.
Als ze voorspellen dat het hard gaat waaien dan haal ik ook mn was binnen en berg het rekje op. Ik ga dan niet bij de Blokker lopen zeiken dat het rekje is omgewaaid en ik nu al mn kleren weer opnieuw moet gaan wassen. Beetje zelf nadenken mag ook wel.
  Eindredactie Games vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:38:11 #10
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100356069
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:30 schreef Wokkel het volgende:
Ik zie dat TS er alles aan doet om de bouwmarkt te blamen :)

http://forum.www.trosrada(...)01664&start=99999999
En krijgt daar hetzelfde antwoord :D Prachtig.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:39:00 #11
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_100356097
Ik vind het ook wel netjes opgelost van de Gamma.

Anderen hebben al voorbeelden gegeven van zaken die je logischerwijs niet van een product mag verwachten / met een product mag doen (baby's in magnetrons) en dat lijkt mij hier ook het geval. Op mijn parasol (die ook duurrrr was) staat ook geen briefje dat ik hem niet in de volle wind open moet laten staan, dat heet gewoon gezond verstand.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_100356098
Gevalletje overmacht wat buiten de garantie valt. Denk dat je weinig kans maakt bij de geschillencommissie.
pi_100356145
En dit alles om het bedrag van maar liefst 266 euro?

Tevens zijn de weersvoorspellingen zo dat je zeker een dag van te voren al kan zien of het hard gaan waaien ja de nee. Als je daar niet naar kijkt en je hebt zo'n ding in je tuin/terras wat dan ook staan vraag je gewoon om problemen. Typerend dat er toch nog mensen zijn om hun eigen fout op één of andere manier in andermans schoenen proberen te schuiven. Walgelijk zelfs!

Dat de consument beschermt moet worden is één, maar langzaam gaat dit ook te ver.
pi_100356234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:18 schreef 1001001 het volgende:
...
-Had ik vanochtend om 06:00 uur, voordat ik naar mijn werk ging, het doek moeten verwijderen? (hetgeen helemaal niet makkelijk gaat, en waar op zijn minst een schroevendraaier bij nodig is)
-Als het in de loop van de dag harder gaat waaien, moet ik mij dan naar huis haasten?
Ja, dat had je moeten doen.
quote:
..
Van een product met een aanschafprijs van 266 euro verwacht ik dat deze wel robuust genoeg is om het een en ander te doorstaan.
"Het een en ander" wel. Extreme weersomstandigheden niet.
quote:
...
Echter, de geschillencommissie vraagt een vergoeding om een eventueel geschil in behandeling te nemen. Voordat ik die stap zet, vraag ik me af hoe sterk ik in mijn recht sta. Heeft iemand daar een idee over?
Kansloos.
quote:
Tevens heb ik een claim bij mijn verzekeringsmaatschappij ingediend. Als de verzekering tot vergoeding over gaat, dan laat ik de vraag om het tuinpavlijoen vallen, ik wil namelijk niet dubbel cashen. Het zou dan nog wel een principekwestie zijn.
Als je schadevergoeding krijgt van de verzekeraar kan je het niet eens meer claimen bij de fabrikant.
quote:
In elk geval geldt vanaf nu voor mij: Gamma, dat zeg ik nooit meer!
:')
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:43:00 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_100356242
In hoeverre is hier sprake van een constructiefout of e.d.?

Weersomstandigheden vallen niet onder garantie.

quote:
Gamma is een franchiser met Goedhart Bouwbeheer als overkoepelende organisatie. Van de website van Goedhart Bouwbeheer citeer ik de volgende uitspraak:

Binnen Goedhart Bouwbeheer speelt de klant een centrale rol. De klant wil ruime keuze, een goede prijs-kwaliteit verhouding, gedegen advies en een prettige winkelomgeving.
De beslissing van een aankoop ligt bij de klant.
Alleen in de nabijheid van de klant kan mende aandacht richten op deze klant.
Goedhart speelt hier op in.

Zolang ik iets koop, is het citaat inderdaad van toepassing. Echter als ik garantie claim, laten ze het flink afweten.
Wat laten ze afweten dan? Ze hebben het enige juiste advies gegeven; ga naar je verzekering toe.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_100356314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:29 schreef Casos het volgende:
Je snapt wel dat je je WC papier na gebruik weg moet gooien? Want dat heb ik ook nooit eerder op een rol zien staan.

Kom op zeg, als er noodweer voorspeld wordt, ga je je was toch ook niet buiten hangen? Je zet je tuinstoelen dan toch ook vast? Dat doe ik iig wel.

Gezien dat Gamma je nog een cadeaubon heeft gegeven, valt de klantenservice van de Gamma mij 100% mee.

Gaat het over een paviljoen als deze? http://www.gamma.com/doe-het-zelf/tuinpaviljoen-plaatsen/
Precies dit dus.
Ja doei.
pi_100356342
Jij laat zo'n tuinpaviljoen staan bij een royaal vooraf aangekondigde windkracht 8, en dan verwacht je ook nog dat je recht hebt op een nieuwe? :|W

Veel sterkte met welke actie je ook nog verder meent te moeten ondernemen, en houdt ons op de hoogte zou ik zeggen. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:47:40 #18
20758 Stringer
You have a nice day
pi_100356415
Kansloos dit.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:48:07 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100356436
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mwoa, tegenwoordig staat zelfs in de handleiding van magnetrons dat je er geen dieren of baby's (!!) in mag stoppen :')
Dus op zich zou het niet vreemd zijn om iets over harde wind in de handleiding te zetten.
bij zonwering is dit idd gebruikelijk. maar het is niet verplicht natuurlijk.
bij storm zal een tuintafel ook wegwaaien bijvoorbeeld.

maargoed, in de handleiding staat wel dat het doek in moet als je weggaat. was het doek ingetrokken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:48:14 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100356441
TS kan niet zelf bedenken dat een tent-achtig-ding kapot kan gaan van harde wind? Tsja, da's dan leergeld denk ik, dit is niet de schuld van Gamma.
Juist bij een doe-het-zelf-zaak mag je toch verwachten dat mensen zelf weten wat ze doen.
censuur :O
pi_100356571
@Casos, het was inderdaad dat paviljoen. Het doek was keurig ingeklapt zoals op de link is te zien.

Aangezien het in Nederland vaker hard waait, zou een dergelijk produkt dus eigenlijk niet verkocht mogen worden.

Dat elke keer het doek los moet worden gemaakt bij harde wind (zit vastgeschroefd aan de utieinden), hadden ze echt wel even mogen vertellen bij de aanschaf van het ding.
pi_100356596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:51 schreef 1001001 het volgende:
Aangezien het in Nederland vaker hard waait, zou een dergelijk produkt dus eigenlijk niet verkocht mogen worden.

:')! Gast, wat denk je zelf :')!
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:52:30 #23
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_100356616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:51 schreef 1001001 het volgende:
@Casos, het was inderdaad dat paviljoen. Het doek was keurig ingeklapt zoals op de link is te zien.

Aangezien het in Nederland vaker hard waait, zou een dergelijk produkt dus eigenlijk niet verkocht mogen worden.

Dat elke keer het doek los moet worden gemaakt bij harde wind (zit vastgeschroefd aan de utieinden), hadden ze echt wel even mogen vertellen bij de aanschaf van het ding.
_O-

Je bent geen troll?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 15:52:50 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_100356626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:51 schreef 1001001 het volgende:
Aangezien het in Nederland vaker hard waait, zou een dergelijk produkt dus eigenlijk niet verkocht mogen worden.
:')

Tegen normale wind kan zo'n product wel, maar niet tegen extreme windstoten. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken mag ik hopen.
pi_100356683
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:51 schreef 1001001 het volgende:
@Casos, het was inderdaad dat paviljoen. Het doek was keurig ingeklapt zoals op de link is te zien.

Aangezien het in Nederland vaker hard waait, zou een dergelijk produkt dus eigenlijk niet verkocht mogen worden.

Dat elke keer het doek los moet worden gemaakt bij harde wind (zit vastgeschroefd aan de utieinden), hadden ze echt wel even mogen vertellen bij de aanschaf van het ding.
Gast je hebt het in je OP over storm. Het KNMI heeft zelfs gewaarschuwd voor die storm. Ben jij ook zo'n persoon die zijn auto onder een oude boom zet als het stormt en dan verbaasd is als er takken op zijn gevallen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')