abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 18:23:06 #1
240917 Mula
pi_100321572
[OUD] Hoe gaat het met ons? #11

Even korte update; eerste kuur zit er in. Ik heb nog nooit zoiets ontspannends meegemaakt!

Ik ben allergisch voor deze soort chemo en kreeg bijna direct een allergische reactie. Rood hoofd, pijn in maag en steeds benauwder. Verpleging reageerde heel adequaat, dus met een paar minuten was alles weer ok.van de anti-allergie-spuit werd ik een soort van op een prettige manier stoned. Heb het gevoel alsof ik een week op vakantie ben geweest!

Ben moe van de lange dag, dus lig onderuit, maar verder gaat alles prima. Het is dat mn vriend niet mee wil, anders ging ik winkelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 04-08-2011 20:54:16 ]
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 18:28:15 #2
240917 Mula
pi_100321693
Ik kan de laatste berichten van andere posters niet meer quoten. Ik moet echt even gaan eten. Als de berichten van andere posters in de op moet ( geen idee of dat normaal is :@ ), zou een modje dan zo lief willen zijn om dat even te doen? Of dat iedereen die zijn eigen post er weer in wil, dan even zelf kopieert? Dank!
pi_100322227
Fijn dat het zo goed verliep! Op die allergische reactie na natuurlijk, krijg je daar nu elke keer een anti-allergie-spuit voor, of wordt je chemo aangepast?
pi_100322298
Mula :* nu lekker ontspannen bijkomen!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2011 @ 18:53:18 #5
240917 Mula
pi_100322341
Ja, waarschijnlijk krijg ik de spuit elke keer ( en anders ga ik er om zeuren! Fan-tas-tisch spul!) en daarnaast gaan ze het minder snel laten inlopen. Dat moet genoeg zijn.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:14:20 #6
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100323106
Mula :o
Fijn dat het meeviel en dat het zo ontspannend was (na alle hectiek van de allergische reactie natuurlijk). Ik denk eigenlijk dat je vast wel toe was aan deze ontspanning.
Ik wil je toch wel sterkte wensen met het bijkomen van deze ervaring.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100323529
Mula, fijn dat het meeviel!
En er gebeurd nu gewoon iets tegen die stomme cellen. Niet langer alleen maar wachten. Zal ook wel beter voelen?

Oxy, wat goed dat je nog een hele dag extra naar het atelier kan. Je maakt echt mooie dingen! En er gebeurd veel bij jou zo te lezen, maar wel een goede kant op..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:30:41 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100323727
Oxy, ik wilde inderdaad ook niet aan jouw update voorbijgaan. Ik werd er gewoon helemaal blij van toen ik het las. De hoop en de liefde voor jezelf en al je talenten die er uit sprak.
Natuurlijk is het een hobbelige weg, maar het klonk als de goede weg. Ik hoop dat er snel een mooie plek in een stad voor je vrijkomt :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:33:33 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100323846
Mula, fijn dat je je nu zo goed voelt!

Oxy, dat klinkt allemaal positief! Ga zo door meid!
pi_100324654
Mula, je klinkt heel sterk en positief. Fijn dat het meeviel. Heel veel sterkte voor alles wat nog gaat komen.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:02:08 #11
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_100325163
Mijn update van vanmiddag nog een keer. Gewoon omdat het kan. :)

De laatste maanden ben ik niet meer zoveel op Fok geweest.
Door twitter, maar ook omdat ik Groei, en groeien kost veel tijd en energie.

Het gaat heel goed. Er is perspectief, maar ook dat verschuift steeds naar 'beter'. En 'meer'.
De sensorische therapie doet me de laatste maanden zo goed! Na 20 jaar psychologische therapieën, die mij alleen maar verwarder maakten, zit dit nu ineens op mijn golflengte.
Het is heerlijk om met het leven bezig te zijn. Met leven ipv overleven.

Mijn nieuwe dagbesteding gaat geweldig. (ik werk nu bij een keramiek atelier). Zo goed dat ik in september een hele dag bij ga voegen aan mijn uren. Zoveel heb ik nog nooit gewerkt.
Op toekomstig-woongebied is het ook aan het veranderen. Wat we nu zoeken, is een plek waar ik mijn eigen woonruimte heb, wel met 24-uurs begeleiding, maar niet meer in een groep. Domotica zal een grote rol gaan spelen in dat nieuwe plekje. Maar daar gaan we in oktober verder over praten.
Ik wil graag in een grote stad wonen. Omdat ik erg geniet van cultuur, culturen, diversiteit en 'opgaan in de massa'. En van het geluid van auto's 's nachts.

O+
Natuurlijk, ik heb momenten die heel erg zijn, onleefbaar zijn. Waarin ik mijzelf pijn doe.
Waarin ik dingen kapot maak. Letterlijk en figuurlijk.
Maar hoe intens die momenten ook zijn, ze zijn minder frequent. En ik kan er nu over praten.
Dat scheelt al een heleboel.

Over 2 weken ga ik een 3daagse training NLP (positief denken en communiceren) volgen voor mensen met autisme, ik ben erg benieuwd.

Grote stappen. Nog ver van huis. Maar ik kom er.
Gestaag. Soms rennend, soms struikelend, maar ik kom altijd weer terug. Bij mezelf.
Dierbare gehate.

:s) 8-)


Alle reacties (ook in PM) vind ik schitterend mooi. Dank jullie wel!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:17:23 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100325723
Mula :* fijn dat het goed gegaan is, op die allergische reactie na dan..

Oxy ik was me laatst al aan het afvragen hoe het met je ging. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Be happy with the little things in life
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:55:49 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100327172
Mula, fijn dat ze zo adequaat reageerden!

Laatste posts uit vorige topics kopieren is niet supernoodzakelijk, als men dat nog wil lezen moeten ze maar het vorige topic openen. ;)
***
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:34:12 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_100329209
Mula, fijn dat de eerste chemo je zo is meegevallen. Ik hoop dat de behandeling goed aanslaat, zonder dat je er zelf te beroerd van wordt.

En een goede update van Oxy! *O* altijd fijn :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_100343737
Mula, fijn dat het is meegevallen! Hopelijk blijf je je zo ok voelen en gaat het spul goed zn werk doen!!!

Oxy, wat ontzettend fijn om te lezen, zo'n positief bericht! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 09:24:03 #16
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100344223
Oxy wat een boel fijne ontwikkelingen *O* supergoed :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:24:01 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100345606
Mula, fijn dat het meeviel en de anti-allergie zo'n fijn effect had!

Oxy, heerlijk om jouw update te lezen!

Nijna, hoe is het bij jou? Vakantie?
pi_100353049
Chaca, vakantie hebben wij al gehad.
Thuisbegeleiding loopt, het klikt, maar ik denk dat we ook nog wat aan elkaar moeten wennen... Ik durf nog niet helemaal mezelf te zijn.
Mn eigen behandelaar was deze week ook weer terug van vakantie, wel prettig.
Het gaat wisselend, heb even een paar kinderloze dagen en dat vind ik stiekum ook wel lekker!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:09:33 #19
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100415479
Mula hoe gaat het met de bijwerkingen of voorals nog weinig last van?
:*

Nijna :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 11:40:24 #20
240917 Mula
pi_100417083
Het gaat goed! Ik heb sinds donderdag nauwelijks geslapen (bijwerking van een bepaald medicijn) en ben daardoor heel erg moe. Beetje vieze smaak in mn mond, wat last van mn maag, maar verder gaat het wel. Het kan zijn dat ik morgen (na stoppen redbull-medicijn) zieker wordt, maar vooralsnog is elke goede dag er weer een die ik in de pocket heb.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:36:41 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100420484
gelukkig :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100421402
Mula, zo is het maar net! Ik heb bewondering voor je positieve instelling! Hou vast :*
Wanneer is de volgende ronde? Zet 'em op meis :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100432789
schoonpa ligt alweer in het ziekenhuis. weer om een paniekvoetbalreden. morgenochtend mag hij weer naar huis.

schoonzusje was hier gister, die kan het niet meer aan en wil dat sangdrax meedoet met brengen en halen naar het ziekenhuis. dus we kunnen onze borst natmaken de komende maanden. het is 2.5 uur rijden naar zijn woonplaats, van daaruit een uur naar het ziekenhuis, dan in het ziekenhuis en dan weer terug. tsja.

het wordt almaar erger. tis een emotioneel chantage feestje nu. zielige mailtjes van hemzelf (misschien ben ik morgen wel dood hoor! dan zie ik mijn kleinkinderen nooit meer), bozig gezever van schoonzusje (ze vond het niet kunnen dat we zomaar zonder overleg selene's verjaardag op haar verjaardag vierden. ze vindt dat we ons aanstellen dat elke weer ernaartoe met de kinderen te belastend is, maar toen ik sarcastisch voorstelde dat zij dan sangdrax + de kinderen komt halen was ze beledigd en ze gelooft me gewoonweg niet dat selene bij elke autorit na een uur moet kotsen)

donderdag krijgen we te horen wat het plan van aanpak is. ze gaan het hebben over chemo en/of bestraling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens krijgen jullie hier mijn kant van het verhaal. natuurlijk snap ik best dat het allemaal heel beangstigend is. ik denk dat ik beter begrijp dan de meesten hoe beangstigend ziekte en het vooruitzich van sterven kan zijn. maar hier is het mijn uitlaatklep. er zijn namelijk heus ook wel grappige dingen hoor. we proberen hem mee te sleuren in ons leven en in leuke dingen. meestal faalt het, maar soms slaagt het. het gezich van de verpleegster zonet (skype) was goed waard toen sangdrax opeens tegen haar begon te babbelen ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100433274
Zwaar Simmu. Dit kan toch niet zo...
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 20:21:59 #25
240917 Mula
pi_100433324
Jeetje Simmu, dat klinkt heel erg heftig en gewoon niet meer te doen. Is het een hele asociale gedachte dat ik me afvraag of hij niet gewoon opgenomen moet worden op een psychiatrische afdeling? Het klinkt gewoon echt niet goed. Niet voor jullie, maar zeker ook niet voor hem. Heel veel sterkte!

Nijna, als mijn bloed goed blijft, krijg ik over 2.5 week de volgende kuur. Het spul is volgens mij nu al mn lijf (huid, haar, kleur aderen) aan het slopen, maar de borst voelt -nu al!- stukken beter!
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:25:58 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100433493
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:10 schreef simmu het volgende:
schoonpa ligt alweer in het ziekenhuis. weer om een paniekvoetbalreden. morgenochtend mag hij weer naar huis.

schoonzusje was hier gister, die kan het niet meer aan en wil dat sangdrax meedoet met brengen en halen naar het ziekenhuis. dus we kunnen onze borst natmaken de komende maanden. het is 2.5 uur rijden naar zijn woonplaats, van daaruit een uur naar het ziekenhuis, dan in het ziekenhuis en dan weer terug. tsja.

het wordt almaar erger. tis een emotioneel chantage feestje nu. zielige mailtjes van hemzelf (misschien ben ik morgen wel dood hoor! dan zie ik mijn kleinkinderen nooit meer), bozig gezever van schoonzusje (ze vond het niet kunnen dat we zomaar zonder overleg selene's verjaardag op haar verjaardag vierden. ze vindt dat we ons aanstellen dat elke weer ernaartoe met de kinderen te belastend is, maar toen ik sarcastisch voorstelde dat zij dan sangdrax + de kinderen komt halen was ze beledigd en ze gelooft me gewoonweg niet dat selene bij elke autorit na een uur moet kotsen)

donderdag krijgen we te horen wat het plan van aanpak is. ze gaan het hebben over chemo en/of bestraling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
overigens krijgen jullie hier mijn kant van het verhaal. natuurlijk snap ik best dat het allemaal heel beangstigend is. ik denk dat ik beter begrijp dan de meesten hoe beangstigend ziekte en het vooruitzich van sterven kan zijn. maar hier is het mijn uitlaatklep. er zijn namelijk heus ook wel grappige dingen hoor. we proberen hem mee te sleuren in ons leven en in leuke dingen. meestal faalt het, maar soms slaagt het. het gezich van de verpleegster zonet (skype) was goed waard toen sangdrax opeens tegen haar begon te babbelen ;)
simmu sorry hoor, maar als jullie 3,5 uur moeten rijden om je schoonpa in het ziekenhuis te krijgen, dan kan hij al dood zijn mooi argument
Dat ze dan maar ambulance bellen of een taxi of ziekenvervoer...
Ik denk niet dat je schoonvader iets te willen heeft in deze. Ik denk dat jullie hem gewoon voor het blok moeten zetten: of vrijwillig opname in verpleeghuis of jullie trekken je handen er vanaf en komen alleen nog voor de 'gezelligheid'. of gedwongen opname binnen psychiatrische setting, maar daarvoor is hij niet ;gevaarlijk' genoeg

Maar dat zijn mijn 2centen in reactie op jouw stukje zoals het hier staat...
pi_100435067
zonet kwamen we er achter dat de opname vannacht niet op zijn eigen initiatief was, maar afkomstig van zijn vrouw. want die kon het niet meer aan, dus maar naar het ziekenhuis weer (een uur verder. ze heeft hem nog wel zelf gebracht). sangdrax heeft toegezegd om eventueel te rijden voor geplande dingen. bv chemo of bestralingssessies, doktersafspraken, dat werk.

sangdrax gaat donderdag dus mee naar de arts afspraak. selene gaat ook mee, maar niet bij de arts zelf. dan gaat stiefschoonma ff iets met selene doen terwijl sangdrax en zn pa bij de arts zitten. sangdrax gaat dan ook aan die arts uitleggen dat het zo niet meer gaat. ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat de diverse artsen meegaan in dit manipulatieve gedoe (en dat is het. sorrie. niet bewust hoor, dat nu ook weer niet. elke speciale dag dit jaar werd hij de daaropvolgende nacht prompt opgenomen omdat hij zich zo opfokt)

asy; nja. dit bedoelde ik laatst ook een beetje met 'afgestompt'. met kiro was de situatie dusdanig dat het zo snel kon gaan dat je zelfs te laat zou zijn als je in de ouderkamer zat. van deze afstand is er weinig wat we kunnen doen. en hoe egoistisch het ook moge klinken: we zijn niet bereid om ons aller leven op totale hold te zetten en daar tijdelijk te gaan wonen. we kunnen niets anders dan gewoon maar doorgaan en er het beste van maken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100435920
mula: verwen jezelf met verstandige lekkere dingen! elke week naar de kapper en lekkere cremetjes (waar je tegen kan! kan zijn dat je huid inene niks meer kan hebben, weleda is heel huidneutraal en toch lekker)

lief zijn voor jezelf hoor :* je bent een topprestatie aan het verrichten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:00:56 #29
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100442067
Simmu ik weet even niet de juiste woorden te vinden, daarom maar even een dikke :* en een respect!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 23:03:40 #30
43556 miss_dynastie
pi_100442240
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:55 schreef simmu het volgende:
sangdrax heeft toegezegd om eventueel te rijden voor geplande dingen. bv chemo of bestralingssessies, doktersafspraken, dat werk.
Ik snap niet helemaal waarom voor chemo/bestraling gereden moet worden, daar is toch gewoon taxivervoer voor? Ik kan me voorstellen dat het prettig is als een van de kinderen meegaat naar een gesprek met de arts, maar voor chemo/bestraling lijkt het me geen doen, zeker niet met die afstanden.

Mula, een hele dikke kus voor jou :*
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:50:00 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100451821
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom voor chemo/bestraling gereden moet worden, daar is toch gewoon taxivervoer voor? Ik kan me voorstellen dat het prettig is als een van de kinderen meegaat naar een gesprek met de arts, maar voor chemo/bestraling lijkt het me geen doen, zeker niet met die afstanden.

Nou dit dus...
En simmu, ik vind het niet 'afgestompt'. Ik vind dat niemand het recht heeft om je leven te 'verpesten' en op deze manier overhoop te halen. Oók niet als je (op korte of langere termijn) dood gaat. En ik vind het ook raar dat er geen rekening gehouden wordt met de persoonlijkheid van deze man. Door toedoen van schoonvaders vrouw maar ook door de artsen, hebben ze de toestand alleen maar erger gemaakt.
Kan sangdrax niet eens bellen met een arts (van tevoren) om de situatie uit te leggen? ZOdat hij dat niet hoeft waar zijn vader bij is?
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:51:29 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100451835
Mula, wat fijn dat je borst in elk geval al beter voelt! Jammer van de rest maar dat komt strakjes weer helemaal goed!
Mijn schoonmoeder gebruikt een speciaal soort zeep/creme maar ik weet natuurlijk niet meer hoe het heet. Als ze terug zijn van vakantie, zal ik haar eens vragen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:26:12 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100452322
Mula, op de eerste plaatst een enorme virtuele knuffel en een :*. Je bent een vechter! En verder wilde ik je zeggen dat mijn moeder tijdens haar chemo heel veel profijt van aloevera heeft gehad (forever living is de site). Zowel de tandpasta en shampoo gaven veel verlichting, maar ook de pillen zorgde ervoor dat ze zich fitter voelde en sneller van de chemo herstelde. Onwijs veel succes met de hele weg!

Simmu, ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Het is allemaal bijna haast te onwerkelijk om te lezen. Hoe onhandelbaar moet het dan wel voor jou zijn. Heel veel sterkte in deze onmogelijke situatie. Ik hoop voor je dan Sangdrax bij de arts kan doordringen en dat die doet wat hem te doen staat om jullie weer te laten leven. :*

Nijna, fijn dat het met de thuishulp lijkt te klikken en ook je eigen behandelaar weer terug van vakantie. Dat zal ook wel een opluchting zijn. Hoe is het met de medicijnen. Zit je nu op een goede dosering?

En wat betreft het even kindloos zijn, daar hoef je niet stiekum van te genieten. Daar mag je met volle teugen van genieten. Je bent niet alleen mama..... je bent OOK Nijna! En des te meer kun je van je twee meiden genieten als ze weer terug zijn.
pi_100452461
Chaca, ik heb eind van de maand weer een afspraak met de psychiater om naar de medicatie te kijken, ik weet t niet zo goed of dit de goede dosering is.
Ik heb een paar rustige dagen gehad, inmiddels zijn ze weer thuis. Gisteravond moesten gelijk de grenzen weer opgezocht worden, gelukkig is mn man vandaag nog vrij.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:39:50 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100452590
Dat is wel fijn dat je je man nog hebt om vandaag op terug te vallen. Niet meteen weer in het diepe! :*
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:21:22 #36
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100453554
Pfff Simmu wat een drama zeg. Snap dat jullie er zo langzamerhand aan onderdoor gaan. Het is toch zo geregeld dat ze boven de 65 jaar een taxivervoersvergoeding krijgen. Mijn oma maakte daar altijd gebruik van. Of anders een zorgtaxi via de zorgverzekering? En verder sluit ik me aan bij een opname al dan niet gedwongen op een psychiatrische afdeling of geriatische afdeling.

Nogmaals een dikke knuffel.

Nijna rustig aan en fijn dat je man vandaag de dames nog wat bij kan sturen.

Oxy fijn te lezen dat het eigenlijk gewoon goed gaat.

Mula je klinkt zo positief en dat siert je in deze moeilijke tijd. En wat mooi dat je al een beter gevoel over/in je borst hebt gekregen en de rest komt met de tijd allemaal weer terug. Je kunt het en je gaat het gewoon doen.

Hier gaat het heel kalm aan maar eigenlijk wel goed. Zodra ik iets te veel wil doe (gisteravond waren de dames aan het spoken dus dacht ik van de vaatwasser moet nog leeg en de afwas erin dat doe ik dan maar dan staat manlief het niet alsnog om half negen te doen (vanavond mag hij het weer zelf doen al zou het twaalf uur zijn ;-))) Heb daarna twee uur lang steken en kramp in mijn buik gehad dus dat was nog effe een brug te ver terwijl ik dacht van oh het is vandaag een goede dag. Rechtop in een stoel/bank een hele poos is ook nog geen goed plan dus ik hang veel op mijn beneden bed.

Appelsappie hoe gaat het met en bij jou?

Voor een ieder die hem ontvangen wil en gebruiken kan een dikke knuffel.
pi_100453854
Books, fijn dat het best goed gaat, zolang je maar rustig aan doet!
Rustig aan en succes met het herstel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_100457560
rustig aan books!
en nijna; wat anderen ook al zeggen. je bent zelf nog altijd ook jezelf! een persoon. iemand die verder komt dan "dadada, of je nog een hapje prut wilt" :P niks nodig on je schuldig te voelen dat je wat ruimte voor jezelf behoeft :*

wb schoonpa, jullie hebben allemaal gelijk hoor. maar onderschat zijn hulpeloosheid en behoeftigheid niet. hij is op dit moment oprecht niet in staat om zelf een taxi te bellen. ik ben echt van mening dat hij niet langer thuis kan wonen. want we gaan er allemaal aan onderdoor zo en het is een hele lelijke mix van schuld, vingers wijzen en emotionele chantage aan het worden zo. sinds mijn post gisteravond al 3 x gebeld, 1 sms en 1 mail. we kunnen ons er niet voor afsluiten. de enige manier daarvoor is domweg alle contact weigeren en daar is sangdrax (begrijpelijk) niet toe bereid (tot nu toe dan. zoals het nu gaat vlak ik niet uit dat hij de hele bende afschrijft). de druk op ons, maar vooral sangdrax is enorm. en dan heeft hij tot nu toe dus nog geen chemo of bestraling gehad.

ik overweeg nu om de arts in kwestie zelf maar te mailen vooraf. ik ben namelijk een tikje wantrouwend mbt wat er dan besproken wordt. ik zie ze er helemaal voor aan om allerlei mega technische vragen te stellen mbt de medicatie en eventuele bestraling en gevolgen, prognoes enzo, zonder vragen over wat schoonpa nog wel kan en mag, zijn psychische gesteldheid en hoe wij dan verondersteld worden alles te verhapstukken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:41:53 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100459862
Ik leef met je mee, Simmu. Ik zou me ook vooral richten op het maatschappelijk werk en de psycholoog die bij je schoonvader betrokken zijn. Het zou fijn zijn als Sangdrax met hen een goed gesprek zou kunnen hebben om de mogelijkheden te bekijken. Waarschijnlijk moeten stiefmama en schoonzus er dan ook wel bij zijn. Denk je dat het mogelijk is om zo'n gesprek te kunnen regelen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_100460027
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef livelink het volgende:
Ik leef met je mee, Simmu. Ik zou me ook vooral richten op het maatschappelijk werk en de psycholoog die bij je schoonvader betrokken zijn. Het zou fijn zijn als Sangdrax met hen een goed gesprek zou kunnen hebben om de mogelijkheden te bekijken. Waarschijnlijk moeten stiefmama en schoonzus er dan ook wel bij zijn. Denk je dat het mogelijk is om zo'n gesprek te kunnen regelen?
nee. ik denk niet dat het mogelijk is om zo een gesprek te regelen. tegen de tijd dat je een datum hebt na 3000x overleggen zal het niet meer nodig zijn denk ik. mocht het toch lukken om ze allemaal in 1 ruimte te krijgen zullen ze de eerste 3 kwartier ruzie maken en het laatste kwartiertje ge9mis)bruiken om ruzie te maken, waarna er wel minstens eentje boos wegloopt. [/realisme]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 13:51:57 #41
43556 miss_dynastie
pi_100460325
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:32 schreef simmu het volgende:
wb schoonpa, jullie hebben allemaal gelijk hoor. maar onderschat zijn hulpeloosheid en behoeftigheid niet. hij is op dit moment oprecht niet in staat om zelf een taxi te bellen.
Als hij oprecht niet in staat is om te bellen, zou ik dat klusje wel voor mijn rekening nemen, als ik jullie was. Maar dat is iets anders dan zelf voor taxi spelen. Het lijkt me voor jullie eigen gezin slopend als je op een dag 7 uur (!) moet autorijden om mee te gaan naar een chemo. En dat maandenlang. Het kost je ook nog een sloot aan vrije dagen, met een beetje pech... kun je er zelf als gezin niet tussenuit, terwijl je dat juist nu zo hard nodig hebt.

Ik snap en deel je gevoel (op basis van wat je hier post, bedoel ik dan) dat thuiswonen nu niet verantwoord is. Maar ik ben bang dat je daar in die zin weinig aan kan veranderen; zolang hij niet wil en er bij de artsen niet de indruk ontstaat dat er noodzaak is (bijv. omdat ze de indruk hebben dat mantelzorg aanwezig is), kan je daar denk ik weinig aan doen. Het enige dat je wel kan doen is je eigen grenzen bewaken en duidelijk maken dat er vanzelfsprekend mantelzorg is voor noodzakelijke dingen als artsengesprekken, maar dat ter ondersteuning meegaan naar chemo ab-so-luut onhaalbaar is i.v.m. de afstand en eigen gezin. Wellicht dat je schoonfamilie jullie beschikbaarheid namelijk ook een tikje rooskleuriger voorstelt dan 'ie werkelijk is... ik denk dat je daar wel duidelijk over moet zijn.

Bewaak jullie grenzen, da's eigenlijk wat ik met veel woorden probeer duidelijk te maken :@
pi_100461588
ik werk eraan. iets concreets doen is altijd beter dan gaan zitten malen :Y
dus als start ben ik om te beginnen maar eens e.e.a. op papier aan het zetten. onder verschillende kopjes. mededelingen voor de arts (mantelzorg gaan we zo niet volhouden). vragen aan de arts (hoevaak per week dan wat, permanente opname mogelijk? dat soort dingen) en dingen die besrpoken moeten worden (waarom idd die taxi niet gebruiken, waarom hij niet opgenomen wil worden als hij zich zo slecht voelt)

eventueel dat alles naar de arts emailen vooraf (lekker aanmatigend) en uitprinten en meegevn aan sangdrax. meer kan ik niet doen. mijn eigen grenzen bewaak ik trouwens bloedjefanatiek. mijn schoonfamilie heeft inmiddels een gloeiende pesthekel aan me :') ik ben de mevrouw die de term "nee" bezigt. dat valt niet zo lekker zeg maar. ze benaderen me tegenwoordig zelden rechtstreeks. dat we hier als gezin alles altijd openlijk bespreken was dan ook een behoorlijk onaangename verrassing voor ze :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100475084
nou, ik heb het met sangdrax besproken, o.a. over vervoer. die zegt dat zijn vader gezegd heeft dat hij dat niet vergoed krijgt van de verzekeraar (wat ik vreemd vind, want hij is tot de tanden verzekerd). weet iemand hier meer van? ik krijg zo 1-2-3 niks gegoogled behalve "kijk bij uw verzekeraar"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100475227
nakijken welke verzekering je schoonvader heeft en dan gaan bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 20:10:47 #45
43556 miss_dynastie
pi_100475527
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:01 schreef simmu het volgende:
nou, ik heb het met sangdrax besproken, o.a. over vervoer. die zegt dat zijn vader gezegd heeft dat hij dat niet vergoed krijgt van de verzekeraar (wat ik vreemd vind, want hij is tot de tanden verzekerd). weet iemand hier meer van? ik krijg zo 1-2-3 niks gegoogled behalve "kijk bij uw verzekeraar"
Ik weet niet waar hij verzekerd is, maar bij mijn zorgverzekeraar (ZK) staat het volgende en dat gaat over de basisverzekering, dus dat zal voor hem ook gelden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
krijgt een vergoeding wanneer:
het gebruik maken van openbaar vervoer op medische gronden niet mogelijk is.
De vergoeding vanuit de basisverzekering krijgt u alleen voor vervoer bij nierdialyse, bij oncologische behandelingen met radio- of chemotherapie, voor visueel gehandicapten die afhankelijk zijn van begeleiding, of voor rolstoelafhankelijken. De vergoeding vanuit de aanvullende verzekering geldt voor verzekerden die geen aanspraak hebben op vervoer vanuit de basisverzekering.
U krijgt vanuit de basisverzekering een vergoeding voor:
vervoer per ambulance;
zittend ziekenvervoer met het openbaar vervoer (laagste klasse), taxivervoer of per eigen auto;
vervoer van een begeleider als begeleiding noodzakelijk is en bij begeleiding van verzekerden tot 16 jaar.
quote:
Eigen risico
Op deze vergoeding voor vervoer uit de basisverzekering is het eigen risico van toepassing. Daardoor komt mogelijk een deel van de kosten voor uw rekening. Op de vergoeding voor vervoer uit de aanvullende verzekering is het eigen risico niet van toepassing.

Lagere vergoeding
Wordt u vervoerd door een taxivervoerder waar wij geen afspraken mee hebben? Dan krijgt u een lagere vergoeding van maximaal ¤ 0,70 per kilometer.

Eigen bijdrage
Er geldt een wettelijke eigen bijdrage van ¤ 92,- per persoon per kalenderjaar zittend ziekenvervoer (openbaar vervoer, eigen vervoer en taxivervoer samen). Voor vervoer ten laste van de aanvullende verzekering met 3 sterren kennen we een extra eigen bijdrage van ¤ 92,- per persoon per kalenderjaar.
In beginsel kost het hem dus niets, behalve de eigen bijdrage.

Ik zit even te denken hoe ik het volgende kan formuleren zonder bot uit de hoek te komen, dus als het niet lukt niet al te boos zijn: jullie auto rijdt natuurlijk ook niet op water, 7 uur op een dag rijden kost een hele smak geld, want dat gaat om fikse afstanden. Ik weet niet of je schoonvader dit betaalt, maar zo niet, dan is het vervoer voor hem natuurlijk wel gratis, maar voor jullie niet... ook wel iets om rekening mee te houden!

Het lijkt me heel moeilijk voor jullie om zo klem te zitten...
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:36:17 #46
57759 simmu
pi_100476743
natuurlijk betaalt mijn schoonvader dat niet. niks botters dan wat ik zelf denk (ik denk dat ik je wel overtroef qua bot denken. ilaten we het er op houden dat ik zelf zo ook mijn gedachten heb :X )

ik zit zelf ook al de hele tijd te zoeken en heb het bij mijn tante nagevraagd omdat mij bijstond dat die het op haar basisverzekering wel vergoed kreeg. en idd. het zit gewoon in de basisverzekering.

zo sneu dit :N
enfin. zo gaan dingen dus. liegen, overdrijven en paniek zaaien. alles uit de kast trekken om ons maar zover te krijgen dat we meewerken. ik vind het zo ongelofelijk laag. en ja. als het aan mij had gelegen had ik me omgedraaid en klaar ermee. ziek of niet. helaas is dat geen optie. er zit niks anders op dan steeds alles afweren, steeds alles zelf goed uitzoeken en steeds alert blijven.

edit. teken aan de wand wellicht dat ik me opeens geroepen voelde om links en rechts verzekeringsvoorwaarden door te lezen. man, zelf de onze vergoed het nog!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:39:40 #47
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100476912
Simmu is zijn eigen bijdrage niet al een hele poos geleden op geraakt de afgelopen maanden. Ik ben ook tot aan het hoogste verzekerd maar mijn eigen bijdrage bedraagt nog een twintig euro als ik het ongeveer bijgehouden heb.

Ik zou hem er denk ik op een gegeven moment op wijzen dat het taxivervoer is of niets en dat hij dan kan gaan fietsen want net wat M_D zegt waarmee rijd jullie auto, water of zonnebloemolie? En ja ik kan ook een ongelooflijke botte hork zijn maar dat is bekend dacht ik :+

Bepaalde familieleden vonden het raar dat we E.'s verjaardag niet vierden of niet tenminste voor de dertig man naaste familie maar alleen voor de opa en twee oma's en mijn zus en man (schoonfam. (als in tante's en ooms zijn op vakantie). En dat werd tot drie keer toe gecontroleerd en als klap op de vuurpijl had er eentje vrijdagavond nog het lef om mijn man te bellen om te kijken of ik het wel meende (was mijn kant van de familie) en of ze toch echt niet om het hoekje mochten komen kijken (type ik moet vermaakt worden en de hele kwekken over wie er allemaal niet ziek/dood is etc). Dus ik heb heel vriendelijk de telefoon overgenomen en duidelijk nogmaals verteld dat we de twee verjaardagen in 1 keer vieren en dat ik als ik zeg dat ik iets zeg het ook wel duidelijk moet zijn. Prompt daarna belt opoe van ja maar ik heb al een cadeautje en ik wil even langskomen. Toen heb ik haar even gezegd dat ik net dochter nr. 3 van d'r al heel duidelijk nogmaals tekst en uitleg heb gegeven en dat ze deze week in de middag best een uurtje mag komen. Op de eea manier bestaat de helft van mijn moeder zussen/oma (de mijne) dan uit sensatiezoekers arghhhh dus leef best met je mee al is het bij jullie in de overtreffende trap met zo'n angstige schoonvader.

[ Bericht 62% gewijzigd door Books op 08-08-2011 20:45:39 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:15:05 #48
30252 Soempie
Procreating
pi_100499100
Simmu, de wettelijke eigen bijdrage is ¤ 92,- per kalenderjaar voor het vervoer. En dan moet je ook rekening houden met het eigen risico (170,- euro), maar dat lijkt me al lang verbruikt voor 2011. Het komt inderdaad vanuit de basisverzekering bij chemo/ bestralingen (Basisverzekering, de wettelijke EB en het eigen risico zijn bij elke verzekeraar gelijk, want bepaald door de overheid). Kan zijn dat de verzekeraar vooraf een machtigingsaanvraag nodig heeft, dus vraag dat voor de zekerheid nog even na.

Sterkte in elk geval.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:36:18 #49
267312 MeNicole2
pi_100501787
Mijn vader moest 32 weken lang 2 keer in de week van Almelo naar Amsterdam voor zijn bestraling enzo. Die deed dat ook met ziekenvervoer. Hij werd voor de deur opgehaald en voor de deur in het ziekenhuis afgezet. Hij hoefde niks zelf te betalen. Geen eigen bijdrage (die was allang op) in ieder geval. Wel iets van een paar cent per km geloof ik maar dat kon je toen uiteindelijk van de belasting weer terug krijgen. Was niet veel in ieder geval. Hij kon daar zelf niet voor gaan rijden.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:00:38 #50
30252 Soempie
Procreating
pi_100502671
De eigen bijdrage is voor 2011 toch echt wettelijk geregeld. Vreemd. :? En wat op kan zijn is het eigen risico.

Edit: misschien dat de eigen bijdrage via een aanvullend pakket vergoed wordt?

[ Bericht 17% gewijzigd door Soempie op 09-08-2011 12:12:03 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:09:22 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_100503006
Lieve schatten, laten we alle echt verzekeringstechnische vragen en antwoorden een beetje buiten dit topic?
Mss is het een idee om een topic in WGR te openen, Simmu, als je nog meer vragen hebt over waar iemand wel of niet recht op heeft?
***
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:19:25 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100505590
Simmu, sterkte het blijft een gevecht.

Books, jij ook rustig dan... Je lichaam geeft gelukkig de juiste signalen. Ik snap sommige families ook niet altijd. Jij weet toch wat het beste is voor je kinderen. Maar,goed ik heb het ook een keer gehad met fleurs verjaardag. Toen mocht zij kiezen wat ze wilde. En dat was geen familiefeest. Dus dat hebben we gedaan....werd vreemd gevonden door sommige.

Appelsap.....LB....hoe is het bij jullie?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:06:23 #53
57759 simmu
pi_100513509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
Lieve schatten, laten we alle echt verzekeringstechnische vragen en antwoorden een beetje buiten dit topic?
Mss is het een idee om een topic in WGR te openen, Simmu, als je nog meer vragen hebt over waar iemand wel of niet recht op heeft?
neuh, tis meer dat ik de dingen die hier besproken werden mbt alternatieven voor wij die rijden besprak en toen dus te horen kreeg van hem dat dat geen optie was, wat mij heel vreemd klonk. hoeft verder niet besproken hoor :*

het viel me een beetje koud op mijn dak zo. maar niet onverwacht zeg maar. er is nog een reden waarom sangdrax mee wil op artsgesprek :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:15:20 #54
55666 Nijna
pi_100513956
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:19 schreef chacama het volgende:

Appelsap.....LB....hoe is het bij jullie?
Vraag ik me ook af... :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 08:18:58 #55
45404 Sorbootje
pi_100586614
Mula, hoe gaat het nu met je?

Simmu, ik kan me voorstellen dat je er stápelgek van wordt. Sterkte!


Voor iedereen die mijn draagmoederavontuur wil volgen, stuur me een PM voor 't adres van ons weblog. (niet dat er al heel veel te vertellen is hoor. Deze maand spiraal eruit en verder nog niks.Maar we hebben al drie keer geblogd. Jeej!)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:59:28 #56
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100619731
Ik kom hier even binnenvallen met mijn lief en leed. Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort, maar dat hoor ik dan wel.

Doordat ik in mijn eerste zwangerschap mijn baan ben kwijtgeraakt, hebben we nu dikke schulden. Vandaag hebben we de hele grote stap gezet richting schuldhulpverlening. De aanvragen gaan na het weekend de deur uit en dan begint de wachtperiode. Het is op het moment een grote chaos in de administratie en in mijn hoofd. Kan af en toe niet meer helder denken en slapen lukt ook niet meer zo geweldig. Altijd aan het malen over wat er nu weer betaald moet worden en wat we dan nog wel kunnen, waar moet ik de luiers van betalen en waar kan ik het goedkoopst kleertjes voor de kinderen vinden.
Ik vind nog het ergste dat ik Bram en Eline niet alles meer zomaar kan geven. Bijna heel Eline's garderobe in maat 68 bestaat uit tweedehands. Voor Bram kom ik nog ontzettend veel tekort aan kleding voor de herfst, maar het is gewoon bijna niet tweedehands te vinden. Ook begin ik nu al te vrezen voor Sinterklaas, Kerst en verjaardagen. We komen straks in budgetbeheer en hebben dan zo'n 75 euro per week te besteden. Dat moet gewoon lukken, lukt ons gelukkig nu ook al, maar geen dure cadeaus voor Eline's eerste verjaardag of iets groots voor Bram.

Dit is geen roep om hulp/bedelactie, helemaal niet. Gewoon van me afschrijven ofzo....
(P.S. DML, voor de beenwarmers/leggings heb ik nog wat over van de verkoop hier op FOK, geen zorgen, dat komt zeker goed, is minimaal 4x over nagedacht :* )
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:17:28 #57
55666 Nijna
pi_100620619
Wat een enorme stap sugarsnap! Veel succes en sterkte met afwachten en met de komende tijd! Heftig, maar een moedige stap :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:19:37 #58
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_100620714
Heftig Sugarsnap! Je gaat een lastige tijd tegemoet en het kan best lang duren eer alles rond is. Veel sterkte.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:35:04 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100621445
Sugersnap :* heftig en heel veel sterkte in de aankomende tijd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:57:02 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100622580
Sugarsnap, heel veel sterkte komende tijd!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:17:26 #61
290864 AnitraX
pi_100623580
Sugarsnap knap dat jullie de beslissing hebben genomen door hulp te zoeken. Heel veel sterkte! :*
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:17:30 #62
863 Vicky
pi_100631102
Sugarsnap, knap dat je stappen hebt ondernomen! Succes en sterkte! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:48:21 #63
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100631414
Sugarsnap sterkte en je/jullie klinken alsof jullie het meteen aan gaan pakken en her korte metten meemaken en dat siert jullie.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:58:01 #64
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100631543
Books, ik heb je berichtje voor je ninja-edit gelezen, jullie ook veel sterkte :*

Iedereen onwijs bedankt voor de lieve berichtjes, zowel hier als per pm/dm :* O+
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:02:50 #65
240917 Mula
pi_100632656
Sugarsnap, ik vind jullie enorm stoer dat jullie deze stap hebben durven zetten. Er gaat misschien een rotperiode komen, maar je kindjes zijn nu nog zo klein dat ze er weinig van mee krijgen. En dan krijgen Eline en Bram maar een kleiner cadeautje. Ik denk dat ze uiteindelijk niks liever willen dan een papa en mama die gewoon kunnen slapen zonder zorgen en daardoor lekker in hun vel zitten en fijn met hen kunnen spelen. Succes met wachten. :*

Hier gaat het goed. Ik heb acne waar de gemiddelde 16-jarige jaloers op is (ranzig!!), enorm vieze chemische smaak in mn mond, beetje moe,Maagpijn, wat last van botpijn in mn benen gehad, maar als dit alles is voor de 1e kuur, dan teken ik ervoor. Ik voel me gewoon net niet 100% en dat is vermoeiend, maar prima te doen. Heb 1e controle vd borst gehad en geloof dat de dokter wel tevreden was. Geen roodheid, heel zacht en soepel. Echt een wereld van verschil met vorige week. :o oh, en als er niks geks gebeurt in de komende week (koorts ofzo) dan mag ik naar Berlijn om te vieren dat vriendje en ik 11 jaar samen zijn. O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:06:18 #66
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100632719
Mula fijn te lezen dat alles relatief goed gaat buiten wat ongemakkelijkheden na.
Ik duim voor jullie dat de reis naar Berlijn door kan gaan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:27:29 #67
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100633182
Mula, dank voor je hart onder de riem. En wat je zegt is ook wel weer waar, ze zijn nog zo klein dat ze het niet allemaal bewust meemaken.

En wat jij meemaakt is ook verschrikkelijk! Fijn om te horen dat de behandeling zo goed gaat. En ik hoop dat je lekker naar Berlijn kan gaan!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:02:25 #68
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100637454
Mula, goed om te lezen dat de bijwerkingen te hebben zijn. En natuurlijk dat de dokter tevreden is.... de beloning na de eerste chemo mag er zijn. Lekker naar Berlijn!

Sugarsnap, ik vind het ontzettend stoer van jullie. Het is een zware stap, maar ik ben er van overtuigd dat je het goede doet.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:00:33 #69
55666 Nijna
pi_100641988
Mula, we duimen voor Berlijn! Hopelijk kan dat doorgaan :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 04:57:59 #70
240917 Mula
pi_100669772
ik lig in het ziekenhuis met koorts. En het ging ZO goed. Ben er helemaal pissig om. En na de hele nacht op de eerstehulp te hebben gezeten, snurkt er ook nog iemand op zaal. Gggggrr!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 06:03:49 #71
232718 Lenaatje
pi_100669969
Och Mula, wat rot zeg! Heel veel sterkte nu!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:15:38 #72
20194 wickie
pi_100670031
Mula, wat ontzettend naar.. Heel veel sterkte en ik hoop dat de koorts snel weggaat en de andere bijwerkingen ook beperkt blijven. Chemo ondergaan is zo absurd zwaar en slopend. Dus een :* Omdat je die nu heel erg hard kan gebruiken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:46:34 #73
593 sjak
Juffie Bloem
pi_100670079
Mula heel veel sterkte! Hebben ze in het ziekenhuis geen oordopjes voor je?
Lekker douchen!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:46:59 #74
55666 Nijna
pi_100670712
Mula, dat is beroerd! Heel veel beterschap en sterkte, hopelijk ben je gauw van de koorts af :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:57:42 #75
57759 simmu
pi_100670812
beterschap mula
je kan altijd om een slaappilletje vragen he! daar zijn ze best gul mee in zo'n ziekenhuis. oordopjes hebben ze meestal ook gewoon voorradig (van die herriestoppers)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:23:35 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100677569
Mula hè dat hadden we niet afgesproken.... :* Dat de koorts weer weg mag gaan zo snel mogelijk.
Rotziekte ook ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:26:34 #77
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100679564
Och Mula, dat was niet de afspraak. Ook hier duim ik dat de koorts snel weg is en je toch nog samen met je vriend van jullie jubuleum kunt genieten (wel of niet in Berlijn). Sterkte in elk geval!
  † In Memoriam † zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:45:31 #78
240917 Mula
pi_100680126
ik baal zo. Niet naar huis, maar koorts is nu niet hoog genoeg voor infuus. Kortom enige wat er nu gebeurt is wachten en temperaturen. En dat terwijl ik een paar minuten vh ziekenhuis afwoon met een lekker bed, lekkere bank en wel lekker eten.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:32:06 #79
863 Vicky
pi_100687648
He Mula, wat onwijs klote! Dikke knuf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:43:20 #80
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_100688051
Mula :* heel veel sterkte en hopelijk zakt de koorts snel
Be happy with the little things in life
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:39:46 #81
45404 Sorbootje
pi_100690233
Balen Mula! Sterkte!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:59:11 #82
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100691024
Mula dat is nou echt verdorie te noemen. Het klonk zo goed en nu hoop ik met je mee dat de koorts snel vertrekt en dat je snel weer naar je eigen huis mag. Dikke knuffels

Sorbootje bedankt voor je linkje.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:38:10 #83
141214 XXXKarinXXX
pi_100692788
Och shit zeg Mula....! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt..... en dat je lekker in je eigen huisje mag zijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:46:21 #84
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100698549
Mula, wat naar is dat nou. Komt dat nog door die allergie? Ik hoop echt zo dat je morgen wordt ontslagen en dat je naar huis mag en koortsvrij blijft verder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 16:02:03 #85
240917 Mula
pi_100716518
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:46 schreef livelink het volgende:
Mula, wat naar is dat nou. Komt dat nog door die allergie? Ik hoop echt zo dat je morgen wordt ontslagen en dat je naar huis mag en koortsvrij blijft verder.
Nee, koorts schijnt vaker voor te komen bij chemo. Slechte weerstand en dus sneller vatbaar. Wat ik van de verpleging begreep is het redelijk gangbaar om dan een dag of 4/5 in het ziekenhuis te liggen.

Koorts was vanochtend weg. dus ik ben weer thuis. Wat een genot. Stilte. O+ En vannacht slapen. O+ En straks eten. O+ Alhoewel de KFC die ik door mn moeder heb laten bezorgen ook best smaakte. :@
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:01:17 #86
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100718950
Fijn Mula!
* _Bar_ hoopt dat de koorts uit huize Mula blijft!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:02:46 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100721118
Mula, fijn dat je weer thuis bent. Is de reis naar Berlijn nog wel een optie als het goed blijft gaan?

Ik was even aan het teruglezen hier om even voor mezelf te kijken wat er nou eigenlijk precies gebeurd is sinds ik in december 2010 hier durfde te posten dat het zo slecht ging met ons. We hebben afgelopen winter nu echt achter ons gelaten, lijkt het. Het kwam telkens opnieuw weer ter sprake in onze gesprekken met de psycholoog. We hebben echt geprobeerd uit te vinden wat er ineens zo ongelofelijk mis ging met ons. Ook omdat we het idee hadden dat we als gezin helemaal de weg kwijt zijn geraakt toen en dat Job onevenredig de dupe was geworden doordat hij uit huis moest. Maar we zijn echt op de goede weg en het lijkt erop dat Job ook weer naar huis kan in september/oktober. Begin september horen we meer. En het voelt nu niet meer alsof Job de dupe is geworden, maar dat we ook hem hebben geholpen met deze stap. Het zal best nog wel zwaar worden en misschien nog wel eens mis gaan, maar ik heb nu het gevoel dat het nooit meer zo mis zal gaan als afgelopen winter, gewoon omdat we allemaal hiervan geleerd hebben.

En Oxy, ik kwam deze post van je tegen:

quote:
Ik heb ook nieuws! Gisteren heb ik een hele middag een onderzoek gehad bij een speciale fysiotherapeute. Het was zegmaar de 'laatste strohalm' waar nog aan gegrepen kon worden voordat de leiding een indicatie Sterk Gedragsgestoord voor mij ging aanvragen. En dat zou betekenen dat ik ook op de nieuwe woonvorm niet terecht zou kunnen.
Mijn mentor was mee naar het onderzoek, en na 10 minuten vragenlijsten en observatie was de conclusie al; deze meid heeft géén gedragsstoornis, géén aanpassingsstoornis, maar het is een lichamelijke, sensorische integratie stoornis die achter mijn gedrag zit.
Ik verwerk alle prikkels zo anders, mijn lijf werkt zo anders, mijn zintuigen ook, dat het lijkt alsof ik dingen met een gedragsreden doe, om een reactie los te maken. Maar het is juist anders. Het gedrag is geen oorzaak, maar een symptoom.
In combinatie met mijn autisme is het heel heftig hoe het zich uit. Maar het was een hele emotionele dag voor mij, want eindelijk werden er de juiste vragen gesteld, ik kon bijna alles zelf beantwoorden ook. Wat voelde ik me geaccepteerd. Gezien.
Nu is mijn schema veranderd en krijg ik wekelijks een uur speciale therapie. En een sensorisch "dieet" en alle begeleiding moet hun stijl van benaderen aanpassen. :)

Mijn mentor was er dus bij toen ik van alle commotie en emotie een verschrikkelijke bui kreeg, en zeer verbaast keek ze toe hoe ik na 2 min in een hangmat schommelen, mijn stemvolume weer aanpaste, minder zelfbeschadigings dingen deed en tot rust kwam. Op de groep zou zoiets zijn ge-escaleerd tot iets reusachtigs waar iedereen kapot uit zou zijn gekomen. Het kan dus anders, er is een andere toekomst voor mij. <3

En zo ga ik leven
Het juiste leven
Vol ik en mij
Soms jij en wij
Maar het juiste leven
Is me voorgedaan
Vol ik, met mij
Met jou, met wij.

Ik ben er klaar voor!
Wat was dat een profetische post! Ook jij bent een lange weg gegaan sinds afgelopen winter, maar wat is het goed uitgepakt :Y
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:14:42 #88
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_100749557
Livelink, wat fijn dat je het vertrouwen hebt, dat je het nu aan kan. Het klinkt als een heftige weg, maar met een goede uitkomst!

Mula, fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk blijft het nu goed gaan..
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:35:43 #89
55666 Nijna
pi_100749961
Livelink :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:46:02 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100750151
Mula, fijn om te lezen dat je weer thuis bent. In je eigen omgeving herstel je toch het snelst. :*

Livelink, wat fjin om te lezen dat het bij jullie ook weer de goede kant op gaat. Dat je de zware tijd samen hebben doorstaan en dat de terugkomst van Job in het vooruitzicht zit. Dat zal voor jullie hele gezin een fijn gevoel geven. Misschien ook spanning, maar ik duim voor gezonde spanning. Geniet van alle mooie momenten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:03:11 #91
72481 appelsap
appelsap
pi_100805285
Mula, wat fijn dat je weer thuis bent! Geniet lekker van de rust en het eten en je bed.

Books lekker rustig aan doen en goed dat je op je strepen staat.

Livelink wat fijn dat het voelt alsof jullie weer op de goede weg zijn. September is gelukkig al bijna. :)

Ik ga voorlopig niet meer over mijn situatie posten in dit topic. Ik voel me er op dit moment niet fijn bij dat iedereen het zomaar kan lezen. PM-en mag altijd mocht iemand wat willen weten. :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:20:23 #92
125636 mrien
pi_100824157
Appelsap :*
En ook voor alle anderen die het nodig hebben :*

Weet iemand hoe het met Luchtbel gaat?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:35:52 #93
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100828700
Livelink :* fijn dat je het vertrouwen hebt dit aan te kunnen!
Appelsap :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:57 #94
205730 McLaura
pi_100845971
Ik wil graag vertellen wat er hier speelt/speelde.

Mijn vader krijgt vandaag een cardioversie voor zijn hartritmestoornis. Hopelijk is het de afsluiting van een heel naar jaar.

Een jaar geleden kreeg mijn vader een longontsteking die niet goed wegging. Na onderzoeken werd vastgesteld dat hij longemfyseem heeft en nog maar 50% longcapaciteit heeft. Hij is acuut gestopt met roken op 16 september. In januari werd bij een controle 'iets' gezien en na weer een rits onderzoeken bleek dat hij een tumor in zijn linkerlong had. In april is hij geopereerd en is er een stuk long verwijderd. Er waren geen uitzaaiingen!

Het advies was om 3 chemokuren te doen, dus daar is mijn vader vol goede moed aan begonnen. De kuur bestond uit 2 delen, en toen hij voor het tweede deel van de eerste kuur kwam, bleken zijn nieren heftig te reageren op de chemo. Er is dus gelijk gestopt met chemo. De oncoloog vertelde dat de 'voordelen' van de chemo niet opwegen tegen het vernielen van zijn nieren.

Afgelopen maandag heeft mijn vader controle gehad, en het zag er allemaal goed uit. De longcapaciteit is weer 50%, hij is dus supergoed gerevalideerd. Maar goed, daar heeft hij ook erg zijn best voor gedaan. Petje af dus, voor die ouwe!

En nu zit ik erg benieuwd te wachten tot mijn moeder belt dat de cardioversie gelukt is!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:45:31 #95
141214 XXXKarinXXX
pi_100846232
Spannend mclaura, en hopelijk is dit inderdaad dan een afsluiter, en kan het vanaf nu alleen maar weer beter gaan. Het is gewoon echt kloten als er iets is met een van je ouders, ik mag dat nu zelf helaas ook ondervinden....

Ik hoop dat je vader zich straks weer goed voelt, en dat jij je zorgen kunt laten varen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:09:53 #96
223828 Phaidra
pi_100847031
McLaura, wat heftig! Hopelijk kunnen jullie dit nare jaar nu goed afsluiten en zal je vader zich langzaam beter gaan voelen. Zo te lezen is hij razendsnel hersteld van de longoperatie _O_ .
Mijn moeder heeft ook longemfyseem, met nog maar een longfunctie van 30%, ik weet hoe machteloos je je kan voelen. Sterkte!

Mula, fijn dat je na de koorts weer lekker thuis bent. Hoe voel je je nu?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:15:47 #97
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100849350
McLaura heftig hoor, laat je moeder idd maar met goed nieuws bellen dat alles goed gegaan is :*

Mula kunnen/mogen jullie nog fijn naar Berlijn?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:04:22 #98
57759 simmu
pi_100851326
sterkte mclaura!
ik hoop dat de cardioversie goed gegaan is :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:49:39 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100853472
oef spannend, mclaura. sterkte voor je vader, ik hoop dat 't allemaal goed gegaan is!
in de haak.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:09:09 #100
205730 McLaura
pi_100856851
Het is heel goed gegaan : zijn hart doet nu weer normaal.
Toen mijn moeder belde, was mijn vader even een rondje aan het fietsen :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:35:45 #101
55666 Nijna
pi_100858047
Fijn om te lezen McLaura!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 04:11:47 #102
45404 Sorbootje
pi_100884246
Gelukkig Lau! En gelijk lekker fietsen.. haha
  donderdag 18 augustus 2011 @ 08:43:45 #103
72481 appelsap
appelsap
pi_100885209
Heftig allemaal Laura, fijn dat het goed gegaan is. Meteen al weer op de fiets, wat een bikkel. :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:05:44 #104
55666 Nijna
pi_101492044
Hier gaat t niet zo goed, maar ga niet helemaal uitwijden hier. Evt vragen via PM
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:47:51 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101493548
:* Nijna, gewoon omdat het nog steeds niet gaat zoals jij het wilt.
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:35:35 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101497160
Nijna :*

Ik gun het jullie zo hard en zo graag dat het beter gaat. Je bent er al zo lang voor aan het knokken. Sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:31:49 #107
55666 Nijna
pi_101499191
Dank jullie :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 19:37:33 #108
240917 Mula
pi_101499398
Nijna, heel erg veel sterkte! Ik weet uit eigen ervaring hoe wanhopig je op een gegeven moment kan worden als je zo graag wil, maar het gaat gewoon niet. Ik hoop dat dingen snel 'lichter', 'beter' en meer 'jij' worden! :*
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:02:57 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_101500436
Mula, hoe gaat het met jou? Is Berlijn nog een optie of loop ik nu achter de feiten aan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:15:54 #110
125636 mrien
pi_101500982
Nijna :*
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:38:27 #111
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_101502118
Nijna, wat duurt het zo lang voordat je je weer beter gaat voelen. Ik hoop echt dat je een goede weg vindt binnenkort!
Een dikke knuffel vanaf hier! :*
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 20:44:01 #112
240917 Mula
pi_101502423
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:02 schreef livelink het volgende:
Mula, hoe gaat het met jou? Is Berlijn nog een optie of loop ik nu achter de feiten aan?
Berlijn was al 2 weken geleden. ;)

Met mij gaat het goed. Kaal en wat kwaaltjes hier en daar, maar tot nu toe fiets ik een beetje door de kuren heen. :o :@ Heb er 2 gehad (vd 8) en had dit niet verwacht. De kwaaltjes zijn prima te doen, maar komen wel aldoor na elkaar, waardoor je je nooit ėcht helemaal lekker voelt. Dat is wel slopend. Voor de rest gaat het prima. Ook qua tumor... Onherkenbaar!
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:02:55 #113
55666 Nijna
pi_101503580
Mula, jammer dat die kwaaltjes zo achter elkaar komen. Maar fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 21:56:04 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_101506477
Mula en hoe was Berlijn ;) :P
Fijn te lezen dat het goed met je gaat, nu nog van die kleine kwaaltjes af, en super van die Tumor, is er al veel verminderd?

Nijna :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 september 2011 @ 16:28:50 #115
144006 chacama
Ondernemend!
pi_101594856
Mula, goed om te lezen dat de tumor reageerd op de chemo! Fijn dat de kwaaltjes te doen zijn. Succes nog met de rest van de rit.
  maandag 5 september 2011 @ 19:02:16 #116
72481 appelsap
appelsap
pi_101600130
Mula, jammer dat er geen kwaaltjesvrije periode is. Lees regelmatig in het Mammapoli topic en wilde even zeggen dat ik het onzettend knap vind hoe sterk jij je houdt.

Nijna, sterkte! En ik hoop dat ik binnenkort een pm van je terugkrijg. maar alles op zn tijd hoor! ;)
  maandag 5 september 2011 @ 20:42:05 #117
55666 Nijna
pi_101606232
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:02 schreef appelsap het volgende:
Mula, jammer dat er geen kwaaltjesvrije periode is. Lees regelmatig in het Mammapoli topic en wilde even zeggen dat ik het onzettend knap vind hoe sterk jij je houdt.

Nijna, sterkte! En ik hoop dat ik binnenkort een pm van je terugkrijg. maar alles op zn tijd hoor! ;)
Ik zat net te denken om je terug te pm-en ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 22 september 2011 @ 10:09:13 #118
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_102252876
ik vroeg me af hoe het met mula gaat, dus ff een kleine schop :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 22 september 2011 @ 10:19:00 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_102253099
zie 't rammelaarstopic.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 11:01:40 #120
240917 Mula
pi_102254053
Met Mula gaat het goed. ;)

Chemo nr2 is heel erg goed gevallen. Na 1.5 week waren ineens alle chemo-kwaaltjes weg en had ik in principe nergens last meer van. :o Maar toen begonnen de galstenen wederom op te spelen (die veroorzaakten de koorts bij kuur1) en werd ik ineens vorige week met spoed geopereerd. Ze waren nogal bang dat de chemo problemen zou geven bij het herstel vd operatie, maar dat was totaal niet het geval. Totaal geen pijn gehad (alleen last vd buikspieren), binnen no time uit bed, binnen 24 uur thuis en een dag later kon ik me alweer alleen redden. Wondjes zijn snel en probleemloos dichtgegaan. Binnen een week na de operatie was ik alweer aan het sporten. :o Niet helemaal zoals verwacht, maar ik vond het prrima. Mijn conditie en bloed is -ondanks de chemo- gewoon nog goed. Het is allemaal niet fijn, maar mijn lijf trekt het tot nu toe goed. Gister is kuur3 er in gegaan, dus nu weer verder afwachten...
  donderdag 22 september 2011 @ 13:33:38 #121
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102258456
Mula, je bent een bikkel! :*
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 22 september 2011 @ 13:34:57 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102258494
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Mula, je bent een bikkel! :*
+1
  donderdag 22 september 2011 @ 13:36:46 #123
216446 _Ophelia_
pi_102258561
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Mula, je bent een bikkel! :*
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen!
  donderdag 22 september 2011 @ 13:37:27 #124
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_102258581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik ook wilde zeggen!
Echt niet, jonguh!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 22 september 2011 @ 13:41:24 #125
216446 _Ophelia_
pi_102258689
quote:
12s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:37 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Echt niet, jonguh!
Pas op hè, ik heb een koelkast vol hormonen en ik prik je helemaal lek :(
  donderdag 22 september 2011 @ 13:53:43 #126
144006 chacama
Ondernemend!
pi_102259052
Mula je bent een sterk mens!

En voor Nijna nog een :* gewoon omdat het kan.....
  donderdag 22 september 2011 @ 13:59:25 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_102259250
quote:
12s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:41 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Pas op hè, ik heb een koelkast vol hormonen en ik prik je helemaal lek :(
:D !

mula, fijn om te lezen dat het goed gaat. :)
Hoe gaat het verder na de chemo's? Krijg je dan de operatie?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2011 @ 14:12:26 #128
240917 Mula
pi_102259681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

:D !

mula, fijn om te lezen dat het goed gaat. :)
Hoe gaat het verder na de chemo's? Krijg je dan de operatie?
Ja, hierna operatie. Dan bestraling en dan krijg ik nog immunotherapie (dat is 1x per 3 weken een infuus met medicijnen, maar geen chemo). Volgens mij wordt de hormoontherapie tegelijkertijd met de immunotherapie opgestart maar dat weet ik niet zeker.

quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 13:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Mula, je bent een bikkel! :*
Ik? Nee joh! Ik heb de pijngrens van een vlieg en ben ook nog eens doodsbang voor naalden. Maar hey, ik ga hier natuurlijk niet lopen te verkondigen dat ik bij elk klein prikje ga lopen miepen he? ;) zonder gekheid: tot nu toe vallen ze gewoon erg goed. Het is niet fijn, vooral de eerste week met alle kwaaltjes niet, maar ik heb geregeld griep gehad die slechter te doen was. Galstenen waren tot nu toe het ergste. Vooral de laatste aanval. Toen heb ik zelfs gehuild en mijn moeder gebeld omdat ik niet meer alleen durfde te zijn. :@
  donderdag 22 september 2011 @ 18:47:44 #129
124374 Fannie
pi_102268460
Toch ben je een bikkel Mula! ;)

Hier gaat het op het moment wel goed.
De afgelopen 3 weken intensief voor moeders gezorgd, die graag na een week ziekenhuis naar huis wilde, maar eigenlijk kon dat nog niet :N . Dus er kwam veel op mij en m'n broer neer.
Ziekenhuisbed in de woonkamer, elke dag verpleging over de vloer die mams wassen en de wondverzorging doen.
En daar dus ook slapen, want ze mocht niet alleen zijn, de medicijnen moeten gegeven en er moet gegeten/gekookt worden, ze moet aansterken want 10 kilo afgevallen :X .
En door de narcose had ze geen smaak en trek in eten, dus het was heel moeilijk om dr wat in te krijgen.
En ik was zo gefixeerd op haar dat ik na anderhalve week kapot was. :{
Maar het gaat steeds beter nu, ze kookt weer zelf, doucht onder supervisie van de verpleging, en slaapt weer in dr eigen bed, dus ik ben ook weer gewoon thuis.

Nu is het alleen nog om de paar dagen boodschapjes voor haar doen en brengen, de was doen etc. en ff kleppen hoe het gaat.
En ik moet haar soms remmen want dan wil ze weer teveel :P en dat breekt dan weer op. }:|

Maar goed, elke dag gaat het een beetje beter. :)

Over een maand ofzo willen ze haar nog wel onder de scan hebben om te kijken of ze verschillen kunnen zien met de vorige scan, qua "afwijkingen" die ze toen zagen, maar daar maken we ons niet zo druk om. De bloedwaarden zijn al omhoog gegaan dus dat is een goed teken!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  donderdag 22 september 2011 @ 18:49:22 #130
124374 Fannie
pi_102268521
Nijna, hoe gaat het met jou?
En Appelsap?
En Luchtbel?
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:59:38 #131
55666 Nijna
pi_102303147
Ben ook wel heel benieuwd naar Luchtbel...
Appelsap "spreek" ik nog wel eens via PM.

Hoe is het met mij... aan het proberen om tot rust te komen, wat nog niet meevalt...
En dan straks van hieruit verder kijken hoe verder, maar eerst rust.
Het wil nog niet zo, ik verwacht dat er nog wel wat gestoeid gaat worden met mn medicatie, maar ik wacht het allemaal maar "rustig" af ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 23 september 2011 @ 18:34:07 #132
124374 Fannie
pi_102306258
Wat naar dat het nog niet echt wil Nijna.
Ik heb vroeger ook wel aardig gestoeid met medicatie ...van Tolvon (hielp redelijk) naar Prozac (hielp totaal niet :X ) en daarna toch maar weer terug naar de Tolvon).
Tolvon heb ik 4 jaar intensief geslikt en daarna in 2 jaar afgebouwd, en daarna ging het steeds beter met mij.

Ik hoop dat je je rust kunt nemen en dat je een goeie werkende medicatie krijgt. ;)
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:15:12 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103362903
Een maandje niet gepost hier. Hoe gaat het met iedereen?

Nijna, Fannie, Mula....?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:00:45 #134
55666 Nijna
pi_103374080
Medicatie blijft nog even hetzelfde. Psychiater wil niet gaan veranderen op dit moment, eerst andere dingen... Afbouwen heb ik al diverse keren geprobeerd en dat is geen goed idee (voorlopig of misschien wel nooit).
Maar goed, druk aan het proberen uit te zoeken wat ik nodig heb en hoe we dat kunnen realiseren. Gaat nog niet echt beter...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:02:16 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103374147
Nijna :* kleine stapjes....kleine stapjes....
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:38:24 #136
240917 Mula
pi_103408901
Ik ben halverwege mijn chemo's en het gaat goed. De eerste kuur was het heftigst en sindsdien gaan ze gek genoeg eigenlijk steeds een stukje beter. Het is niet leuk, maar tot nu toe trekt het lijf het prima. :Y

Geestelijk gaat het wisselend. Ik blijf mijn nuchtere zelf, maar ik begin me langzaamaan te beseffen in wat voor nachtmerie ik ben terechtgekomen. En bovenal: dat ik nog lang niet klaar ben. Bij de diagnose hadden ze het over een behandeling van een jaar, maar ik heb laatst eens zitten rekenen. In het positiefste geval mag ik blij zijn als ik 1 januari 2013 klaar ben. :'(
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:38:03 #137
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103409587
Och Mula, dat lijkt een bijna onafzienbare berg. En een nachtmerrie inderdaad.
Ook voor jou geldt waarschijnlijk kleine stapjes...kleine stapjes... :*

Nijna :* wat ben je al lang aan het worstelen voor die stabiele toekomst.
Sterkte jullie allebei in het moeilijke proces.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:39:33 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103410710
:* Mula. Het is zo'n verschrikkelijke rotziekte die je elke keer weer doet beseffen dat we zo ontzettend kwetsbaar zijn. het gevecht dat je voert is een zwaar gevecht tegen een onzichtbare vijhand. Een strijd die je soms wilt opgeven, maar die je dwingt om te willen blijven vechten. Ik wens je alle sterkte toe die je maar nodig kunt hebben. En om je op te vrolijken...


deze komt van mijn schoonzusje die het gevecht afgelopen jaar gevoerd heeft en gewonnen heeft, maar nu dus de onzekere tijd van het doorgaan met controles tegemoet ziet.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:29:16 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103415257
mula, wat verschrikkelijk lang inderdaad.... en zoals chacama zegt, daarna ben je ook nog lang niet af van de zorgen, bah. heel veel sterkte in deze rare & moeilijke tijd. ik hoop dat het lukt om tussen alle rottige bedrijven door ook genoeg fijne dingen te doen, die het wat draaglijker maken. wel goed om te lezen dat het na die eerste chemo redelijk te doen is voor je. hopelijk zet deze trend zich voort!

nijna, voor jou is het inderdaad ook al een jarenlange strijd, ik hoop zodat je binnenkort ook eens zult kunnen genieten van rustiger en prettiger vaarwater! :*
in de haak.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:54:53 #140
240917 Mula
pi_103415965
Bedankt allemaal.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:52:14 #141
55666 Nijna
pi_103425862
Dank jullie :*

Mula, ik vind het fijn te lezen dat de chemo's goed gaan. Maar wat een achtbaan zeg... zeker als je bedenkt dat je dan ook nog wel een tijdje onderweg zult zijn. Pfoeh!
Er wordt aan je gedacht hier :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:20:53 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_103429265
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:39 schreef chacama het volgende:
:* Mula. Het is zo'n verschrikkelijke rotziekte die je elke keer weer doet beseffen dat we zo ontzettend kwetsbaar zijn. het gevecht dat je voert is een zwaar gevecht tegen een onzichtbare vijhand. Een strijd die je soms wilt opgeven, maar die je dwingt om te willen blijven vechten. Ik wens je alle sterkte toe die je maar nodig kunt hebben. En om je op te vrolijken...


deze komt van mijn schoonzusje die het gevecht afgelopen jaar gevoerd heeft en gewonnen heeft, maar nu dus de onzekere tijd van het doorgaan met controles tegemoet ziet.
Ik weet dat het goed bedoeld is hoor, maar ik kan me zo storen aan die uitdrukking "het gevecht winnen". Je kan het gevecht niet winnen. Je wordt beter of niet. "Het gevecht winnen" klinkt alsof degenen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben oid.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:16:37 #143
307064 Bubbles90.
.
pi_103462072
Mula, fijn dat je de behandelingen lichamelijk goed trekt! Het is ook niet meer dan logisch dat je het er af en toe moeilijk mee hebt.. Krijg je vanuit het ziekenhuis mogelijkheden om te praten met iemand daar?
Heel veel sterkte :*

Nijna, ook jij heel veel sterkte :*

en iedereen die dat ook nodig heeft natuurlijk..
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:18:27 #144
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103488622
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik weet dat het goed bedoeld is hoor, maar ik kan me zo storen aan die uitdrukking "het gevecht winnen". Je kan het gevecht niet winnen. Je wordt beter of niet. "Het gevecht winnen" klinkt alsof degenen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben oid.
Ik kan me voorstellen dat jij je er aan stoort, maar ik schrijf het niet met de bedoeling om aan te geven dat zij die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben. Ik zie het namelijk echt als een gevecht. Je moet elke keer weer de kracht zien te vinden om een chemo / operatie/ bestraling te ondergaan. En dat gevecht kun je winnen, maar helaas ook verliezen. Maar niet vechten betekent dat je sowieso overlijd.

En wat Bubbles vraagt...Mula heb je mensen om mee te praten....?
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:24:15 #145
57759 simmu
pi_103488727
sorrie chaca, maar hierin ga ik met vivi mee. zulke uitdrukkingen irriteren mij ook nogal. het is geen bewust gevecht wat iemand aangaat en dat je kan winnen of verliezen. sterker nog; je verliest altijd, zelfs als je overleeft. je hebt om te beginnen je gezondheid verloren. het is geen bewuste keuze die je maakt, geen besluit tot niet vechten wat dan automatisch betekent dat je sowieso overlijdt. voor mij betekent de uitdrukking alleen maar artsen die nare nare dingen doen waar je als ouder bijstaat en niks kan doen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 24 oktober 2011 @ 11:18:04 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103490026
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:24 schreef simmu het volgende:
sorrie chaca, maar hierin ga ik met vivi mee. zulke uitdrukkingen irriteren mij ook nogal. het is geen bewust gevecht wat iemand aangaat en dat je kan winnen of verliezen. sterker nog; je verliest altijd, zelfs als je overleeft. je hebt om te beginnen je gezondheid verloren. het is geen bewuste keuze die je maakt, geen besluit tot niet vechten wat dan automatisch betekent dat je sowieso overlijdt. voor mij betekent de uitdrukking alleen maar artsen die nare nare dingen doen waar je als ouder bijstaat en niks kan doen
Duidelijk! En niet iets waar je sorry voor hoeft te zeggen.

Ik basseer mijn opmerking op de ervaringen die ik - als 'buitenstaander' - heb met kanker. Een gekleurde mening dus. Dat die uitspraak over vechten, winnen en of verliezen stoort, daarvan kan ik alleen maar zeggen dat ik dat begrijp, maar dat het niets afdoet aan het gevoel dat ik heb.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:48:27 #147
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_103500196
Goed geformuleerd Simmu.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:45:37 #148
124374 Fannie
pi_103553837
Mula, als je nou eens wist dat je dan ook klaar zou zijn hé, 1 januari 2013. Dan weet je dat je ergens naar toe werkt ;) .Nu blijft het spannend want je weet niet of je dan "klaar" bent.
Ik wens je heel veel sterkte! :*

Nijna, hoe lang ben je nu al aan de medicijnen?
Merk je daar echt geen verschil in als zonder meds?
Het zoeken naar wat het beste werkt kan idd lang duren. :X
En aan afbouwen moet je denk ik nog helemaal niet denken, pas als je je helemaal goed voelt, met meds en eventueel therapie, kan je daar eens aan gaan denken. ;)
Het kost tijd, lange tijd .
Knuf voor jou! :*

Hier gaat het op zich nog steeds goed, mams gaat steeds beter, ze doet weer van alles zelf.
Om de dag krijgt ze nog een verpleegster in huis die de wond verzorgt, die wond van de galblaasoperatie, die is gewoon niet goed verzorgt in het zkh }:| dus heeft een lange nasleep.
Anderhalve week terug is ze weer onder de scan geweest want dat wilde de internist graag, om te kijken of er veranderingen te zien waren in de "afwijkingen".
We hebben tot vandaag toe niks gehoord dus we gaan er vanuit dat ze dus geen lympheklierkanker heeft!
Ze voelt zich verder ook prima, dus ik denk dat de hele stressvolle boel met een sisser afloopt!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:29:31 #149
55666 Nijna
pi_103591596
Fannie, ik denk dat ik de fluoxetine al een jaar of 7 a 8 slik. Wel tussendoor 2 keer afgebouwd, maar dus ook weer begonnen. Het lijkt of het wel iets doet, maar het is ook weer geen verschil van dag en nacht.
Afbouwen gaat denk ik nooit gebeuren, als ik heel realistisch ben...
Gister goed gesprek met de psychiater gehad. In elk geval nog wel 6 weken onderweg voorlopig, dan hebben we weer een evaluatiemoment.
Er kan van alles veranderen, maar ik verwacht geen wonderen. Heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat het na al die jaren therapie nu ineens wel zou veranderen... Maar wie weet. Alleen moet ik eerst zien voordat ik geloof.

Fannie, wat slecht dat ze die wond zo slecht hebben verzorgd... :{
Wanneer krijgt ze uitslag van de scan? Of krijgt ze alleen bericht als t niet in orde is?
Sterkte ook daar :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:14:20 #150
124374 Fannie
pi_103593447
Nijna, ik keek net ff naar je linkjes van Ma-Ma, want ik dacht dat jouw slecht voelen in verband stond met een pnd, maar je kinders zijn jonger dan 7 jaar.
Ontzettend jammer dat de fluoxetine niet het effect geeft zoals je zou willen.
En ook dat die jaren therapie geen zoden aan de dijk zet.
Moed houden, al klinkt dat makkelijk natuurlijk. ;)
Maar ik hoop wel dat je binnenkort eens een tijd hebt dat je kan zeggen, hee, het gaat nu best lekker eigenlijk. :*

Ja die wond van m'n ma was een drama, de nietjes werden eruit gehaald en toen een grote pleister erop! Terwijl er luchtdoorlatende gaasjes op moesten.
De thuiszorg mevrouw die als eerste bij haar thuiskwam daarna sloeg steil achterover, "hoe hebben ze dit zo kunnen doen" :o .
Ik zal niet in detail gaan maar de wond was gewoon op 3 plaatsen open. :X .
Vandaar dat ze nu nog steeds wondverzorging nodig heeft want het is nog niet dicht, wel bijna gelukkig.

De uitslag van de scan ligt nu bij de huisarts denk ik, als de boel nog niet goed was geweest had de internist wel contact opgenomen denken we.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  donderdag 27 oktober 2011 @ 07:50:59 #151
55666 Nijna
pi_103613362
Fannie, nee geen pnd. Ik voelde me al veel eerder slecht (nu zo'n 11 jaar in hulpverlenersland met af en toe wat pauzes tussendoor). Inmiddels laat ik wel steeds meer van mezelf zien, dus ik groei wel, denk ik. Maar ben er ook nog lang niet :{.
Ik probeer moed te houden, maar die zakt me bij tijd en wijle ook wel behoorlijk in de schoenen...
Dank je :*

Wat slordig dat ze zo laks zijn geweest met die wond...
Je zou toch verwachten dat ze meedenken en doen om te zorgen dat het zo netjes mogelijk geneest... maar in dit geval niet dus... Sterkte daar :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 10:43:51 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103616261
Fannie, sterkte met alles. Wat een slechte zet van het ziekenhuis. Ik duim dat de wond snel geneest. Ook raar dat jullie niets meer gehoord hebben over die scan. Inderdaad maar duimen dat geen nieuws, goed nieuws is.

Nijna, het blijft rot, maar vind het wel goed om te lezen dat je zelf al ziet dat je meer jezelf laat zien dan 11 jaar geleden. Wat een tijd, he! Ik duim heel erg hard dat je inderdaad net als Fannie zegt...op een dag kan zeggen...he, dit gaat best lekker zo... :*
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:32:15 #153
125636 mrien
pi_103722111
Nijna :* ik hoop zo dat het binnenkort weer een stuk beter gaat. Ik gun het jou en jullie zo!

Weet iemand hoe het met Luchtbel gaat? En met appelsap?
  Moderator zondag 30 oktober 2011 @ 09:20:36 #154
5428 crew  miss_sly
pi_103733646
Nijna :* ik wil graag meer, wijze woorden zeggen waar je ook wat aan hebt, maar ik zou niet weten wat. Daarom alleen een virtuele knuffel :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 oktober 2011 @ 09:44:55 #155
55666 Nijna
pi_103733918
Dank jullie, ik vraag me ook af hoe het met luchtbel is, iemand die dat weet?
En appelsap, hoe is het met jou?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:33:17 #156
72481 appelsap
appelsap
pi_103811498
Mula, heel veel sterkte.

Jemig Fannie, wat een gedoe met die wond. Fijn dat het bijna dicht is.

Nijna, voor jou een dikke knuffel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:46:51 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103812229
Appelsap :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 1 november 2011 @ 07:44:21 #158
5428 crew  miss_sly
pi_103819643
appelsap, wat heftig! Ook een dikke :* voor jou!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:37:43 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_103821583
Och Appelsap, wat verdrietig. En wat zwaar. Tja, die kloof tussen ratio en gevoel is tijdens een depressie zo groot en zo lastig te overbruggen... Je schuldgevoelens naar Damian toe zijn ook heel begrijpelijk. Kan zijn papa veel opvangen qua liefde geven en fijn samen zijn? En zijn er andere volwassenen (opa/oma?) beschikbaar om hem die basis van veiligheid te kunnen geven? Dat kan dan hopelijk wat van het gemis jouwerzijds compenseren.
Veel sterkte hoor. En succes, ook voor jullie samen. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:36:34 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_103824900
Appelsap :*
  dinsdag 1 november 2011 @ 14:42:14 #161
72481 appelsap
appelsap
pi_103830628
Bedankt. :)

Moonah, zijn papa neemt een gedeelte op zich inderdaad. Verder niemand. We zijn daarom ook bezig praktische dingen te bedenken (die ik kan uitvoeren) om Damian toch dat gevoel/die basis te geven. Hopelijk is dat voldoende.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:00:48 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103831180
och appelsap toch... wat ontzettend zwaar moet dit zijn. ;( en al zo lang.. veel sterkte in dit moeilijke proces! en misschien toch ook nog aanvullende hulp proberen te vinden, zodat niet alles op Damians vader terecht komt?

ik vraag me ook geregeld af hoe 't met Luchtbel is.

Nijna, jij ook weer sterkte he. :*
in de haak.
  woensdag 2 november 2011 @ 15:32:45 #163
72481 appelsap
appelsap
pi_103876579
Al geprobeerd Trui, maar dat gaat niet.
  woensdag 2 november 2011 @ 16:57:14 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_103880465
Ach, wat erg voor Damian.. :{
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 2 november 2011 @ 19:46:46 #165
72481 appelsap
appelsap
pi_103887854
Ik vraag me ook regelmatig af hoe het met Luchtbel is. Ik heb een tijdje terug een PM gestuurd, maar niks terug gekregen.

Ik wil graag deze en deze foto nog met jullie delen. Afgelopen maand gemaakt en erg waardevol voor me. O+
  woensdag 2 november 2011 @ 19:51:15 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103888108
Wat een mooie foto's Appelsap O+
En wat is Damian groot geworden zeg :o

Ik hoop dat je gevoel ook mee gaat werken in je weg omhoog uit het dal :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † woensdag 2 november 2011 @ 20:02:30 #167
240917 Mula
pi_103888786
Wat een innemende lach heeft Damian. O+ Mooie fotos Appelsap! Ik hoop echt dat je nu eindelijk eens dat diepste punt hebt gehad en dat dingen nu weer beter gaan en dat je snel weer volledig van je zoon kan genieten! :*
  woensdag 2 november 2011 @ 20:46:42 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103891270
Wat een mooie foto's appelsap! :Y
***
  Moderator woensdag 2 november 2011 @ 20:51:19 #169
5428 crew  miss_sly
pi_103891552
Mooie foto's appelsap, wat zullen die inderdaad dierbaar zijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 november 2011 @ 12:08:26 #170
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103910731
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:46 schreef appelsap het volgende:
Ik vraag me ook regelmatig af hoe het met Luchtbel is. Ik heb een tijdje terug een PM gestuurd, maar niks terug gekregen.

Ik wil graag deze en deze foto nog met jullie delen. Afgelopen maand gemaakt en erg waardevol voor me. O+
Dat kan ik me voorstellen. Er is duidelijk op te zien hoe gek hij met je is. Wat een heerlijke stralende lach heeft hij!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 3 november 2011 @ 15:34:34 #171
55666 Nijna
pi_103916749
Wat een ontzettend mooie foto's appelsap, kan me voorstellen dat ze erg waardevol voor jou zijn.

Wil even zeggen dat er hier wel van allerlei kanten dingen in gang gezet worden, ik hoop echt dat er nu wat gaat veranderen, dat het me lukt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 3 november 2011 @ 16:30:42 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103918676
ik hoop het ook nijna!! :* :* :*
(cato was blij met de mooie tekening van mirte trouwens, dank jullie wel!)

en appelsap, mooi! & lieve foto's zijn 't. koesteren!
in de haak.
  donderdag 3 november 2011 @ 18:44:10 #173
55666 Nijna
pi_103923150
Graag gedaan Trui, fijn dat de tekening in de smaak is gevallen :) zal het doorgeven :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 november 2011 @ 22:25:12 #174
20194 wickie
pi_104182801
Ik kom me hier maar eens melden, met mijn pech verhaal..

Na een goede zwangerschap zonder klachten werd onze eerste dochter geboren. Het was een zware bevalling waar vooral de kleine het erg zwaar had. Zodra ze eruit kwam bleek waarom, ze was veel lichter dan verwacht 2425 gram. Even schrikken maar ze leek geen dysmatuur klachten te hebben. Wel was ze een klassieke krampjesbaby en huilde ze bijna de hele dag de eerste 4 maanden.
Na 2,5 week na de geboorte kreeg ik een trombosebeen en een vervette lever. Een maand lang was ik kreupel en goed ziek. Het herstel daarna was ook langdurig ook heb ik een half jaar aan de bloedverdunners gezeten.

De wens voor een 2e bleef toch wel aanwezig. Na gesprekken met de internist en huisarts kregen we te horen dat het hoogstwaarschijnlijk pech was en dat de kans op herhaling heel klein zou zijn.
Ook zou ik een volgende zwangerschap goed gemonitord worden en zou ik na de geboorte tot weken erna bloedverdunners gebruiken om herhaling tegen te gaan. We hadden er vertrouwen in en gingen ervoor. Vrij snel was ik weer zwanger. Ook deze zwangerschap ging bijna klachten vrij (alleen veel harde buiken, door een groeispurt bleek later).
Wies werd geboren en was gewoon meer dan een kilo zwaarder van Mette. We waren dolgelukkig en hadden zin in een normale kraamtijd. Het ging heerlijk de eerste week, rustige baby, borstvoeding ging erg goed, Mette vond ook alles goed. Maar al snel begon mn been weer te zeuren. Dit werd de week erna steeds erger. Na 10 dagen toch maar laten controleren in het ziekenhuis, er werd niks gevonden. Opgelucht gingen we weer naar huis. In de dagen erna werd het toch erger en kon ik niet meer lopen met dat been. Dus weer naar het ziekenhuis. Nu werd er wel trombose gevonden. Shit... gaan we weer, dacht ik.
Bloedverdunners werden verhoogd en een half jaar werd me verteld, steunkous moest weer uit de kast (voor de komende 2 jaar weer) en een doorverwijzing naar de Hematoloog, want toch wel vreemd dat ik ondanks de antistolling weer trombose kreeg, weer in het kraambed.
Na 2 weken was ik wel weer volledig op de been. De pijn was deze keer een stuk minder omdat we er vroeg bij waren. We accepteerden de situatie en gingen weer door, alles weer naar normaal en weer in standje genieten.
Toen kreeg ik spruw door de verminderde weerstand door de trombose. Ik had er flink last van, pijnlijke en jeukende borsten. De huisarts vond mijn verhaal van spruw maar niks en wilde me niks voorschrijven. Ik nam contact op met een lactatiekundige die ons goed hielp.
Ook kreeg ik een harde, pijnlijke plek die maar niet weg ging. Maar ja, ik had geen koorts en geen rode plek dus dacht niet aan een borstontsteking. Na een halve week was de plek nog niet weg het besloeg inmiddels 1/3e van mn borst en het deed verschrikkelijk pijn. We gingen op het inloopspreekuur van de lactatiekundige langs. Ze schrok van de plek en kreeg hem ook niet weg. Ze drukte me op het hart naar de huisartsenpost te gaan als het erger werd of niet verminderde de dag erna (was op een zaterdag).
De dag erna dus maar naar de huisartsenpost gegaan. De pijn was nog meer verergerd, ik kreeg verhoging en voeden ging niet meer. Ook was mn productie aan die borst volledig ingestort in 2 dagen tijd. De arts die ons hielp keek ook zorgelijk en zei dat ik naar onze eigen huisarts moest gaan als er maandag nog geen verbetering was, want dan moest er een chirurg naar kijken.
Maandag was er geen verbetering dus naar de huisarts. Zij keek naar mijn borst (ze heeft niet gevoeld) en hoorde mijn verhaal aan. Niks aan de hand zei ze, doorgaan met de antibiotica.
De dag erna wist ik niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn, ik was in staat m'n borst eraf te snijden (bij wijze van spreken) ook had ik het heel koud en dan weer heel warm (later begreep dat dat koortsstuipen zijn). De lactatiekundige zei dat er een chirurg naar moest kijken. De huisarts wilde ons in eerste instantie geen verwijzing geven, we hebben er om moeten zeuren. Uiteindelijk kregen we een doorverwijzing voor een echo. Volgens de assistente konden we ermee naar een willekeurig ziekenhuis bij de rontgen. We gingen naar het EMC omdat ik daar ook voor de trombose werd behandeld. Daar aangekomen (ik op de fiets met mn koorts lichaam :') ) bleek dat ze niks voor me konden betekenen. Ik zou eerst naar een chirurg.
Plomp verloren zaten we op een bankje in het ziekenhuis, vol ongeloof, het was net een slechte film. Maar weer de huisarts gebeld. Zij begon weer over vaak aanleggen, nieuwe antibiotica kuur en afwachten. Ze wilde niet verwijzen naar een chirurg. De assistente was met ons begaan en ging bellen met alle ziekenhuizen in de stad voor een echo afspraak. We zouden op z'n vroegst pas meer dan een week later ergens terecht kunnen.
Radeloos de lactatiekundige gebeld, ze was woedend en ging zelf rondbellen. Een dag later konden we in het Ikazia terecht bij de chirurg. Wat een engel was ze, onze heldin!
De chirurg heeft gelijk een echo laten maken en het was een grote abces. Met een spoedoperatie is hij diezelfde dag verwijderd. Daarna nog 2 dagen in het ziekenhuis gebleven.
Nu 3 weken later ben ik nog herstellende ervan. De wond is nog open en begint nu langzaamaan dicht te groeien. De borstvoeding kreeg ik niet afgebouwd maar dankzij lactatieremmers is dat inmiddels gelukt.
Vandaag ben ik voor het eerst een dag alleen geweest met mijn beide dochters. Eerder was lichamelijk niet mogelijk geweest. Wat heb ik genoten vandaag. Eindelijk was het weer een soort van normaal.

Nu begint het natraject.
Gisteren ben ik bij de hematoloog geweest, dat was een goed gesprek. De antistolling nu zal een jaar zijn en niet een half jaar (laat ik maar niet uitweiden over dat ze me te lage doseringen antistolling hebben voorgeschreven, dan wordt het verhaal nog langer).
Ik ben ook geprikt om te testen voor een bepaald syndroom waar ik even de naam van ben vergeten. Het zal voor mij niet bedreigend zijn, maar het kan wel erfelijk zijn en de meisjes zouden het dus ook kunnen hebben. Zij mogen dan nooit hormoonhoudende anticonceptie gebruiken en bij een zwangerschap krijgen ze antistolling en aspirine.
Over 3 weken krijg ik de uitslag.
Ik mag ook geen hormoonhoudende anticonceptie en heb dus de keuze uit een koperspiraal of sterilisatie.

De borst heelt nu vrij snel. Over 3 maanden wordt er nog een mammografie gemaakt ter controle.

Ik zou over 2 weken weer moeten gaan werken. Dat gaat nog niet en ik ga me dus ziek melden.

Psychisch raakt het me deze keer wel hard, waarom al die pech.. Maar bovenal wil ik vanaf nu gewoon weer genieten, geen lichamelijke shit meer. Gewoon voor m'n kindjes kunnen zorgen.

Ik moest het even kwijt.
Ik heb het beknopt gehouden en dan nog is het een lang verhaal geworden :') Sorry als het misschien wat warrig geschreven is. Ik lees het nog een paar keer over en edit het misschien nog.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 november 2011 @ 22:47:32 #175
125636 mrien
pi_104184144
Wickie wat een ellende heb je allemaal gehad :(
Dikke knuffel voor jou :*
  woensdag 9 november 2011 @ 23:03:10 #176
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_104185066
Omg Wickie, wat een <censored> kraamtijd. :*
Ga je opzoek naar een andere huisarts?
  woensdag 9 november 2011 @ 23:05:10 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104185163
Wicky dat is nou niet echt een fijne 2de kraamtijd en tijd erna... En wat erg van je Ha dat je echt moest smeken.
Hopelijk nu rust en dat je maar fijn op mag knappen :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:18:39 #178
139317 Chan
pi_104185895
Hele dikke :* Wicky! Ik hoop dat je gauw nog verder hersteld bent zodat je lekker kunt genieten van je gezinnetje :*
  woensdag 9 november 2011 @ 23:28:11 #179
20194 wickie
pi_104186406
Spewey, ja wij hebben al een andere huisarts gevonden. We moeten ons alleen nog over laten schrijven.
Het was een hele fijne praktijk met een geweldige dokter. Hij is begin september met pensioen gegaan. De praktijk was dus net overgenomen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 november 2011 @ 23:52:23 #180
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_104187664
Ah, mooi. ^O^ Wat zonde dat je vertrouwde huisarts dan net met pensioen moest gaan.
Écht alles kwam tegelijk zeg, sheesh.
Wel fijn dat je vandaag eindelijk hebt kunnen genieten, hoop dat nu alle dagen zo zijn en dat je herstel heel voorspoedig verloopt. :*
  woensdag 9 november 2011 @ 23:58:42 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104187930
Wickie, wat een verhaal, ik schrik er van. Ik hoop dat je nu echt snel lichamelijk opknapt en optimaal van je meiden kan genieten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 10 november 2011 @ 08:36:59 #182
185206 _Ingrid_
pi_104191987
Wickie wat heftig :*
  donderdag 10 november 2011 @ 10:37:56 #183
72481 appelsap
appelsap
pi_104194414
Wat een verhaal Wickie. Fijn dat jullie een andere huisarts gevonden hebben.
Ik hoop dat je lichamelijk snel weer opknapt en dat jij je portie voor de komende tijd wel gehad hebt. Geniet van je kindjes.
  donderdag 10 november 2011 @ 10:46:52 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104194643
Wicky beterschap met alles zowel lichamelijk als mentaal... en geniet lekker van je meiden :*
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:32:27 #185
55666 Nijna
pi_104261487
OMG Wickie, wat een verhaal zeg. En wat heb je moeten leuren zeg. Hopelijk knap je lichamelijk goed op en lukt het mentaal ook om het een plekje te geven en kan je dan nu lekker gaan genieten van jullie meiden :*!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:24:01 #186
55666 Nijna
pi_104267986
Ik ga trouwens proberen of ik met de wijkverpleegkundige in gesprek kan over hoe het is (mis)gelopen qua hulp. Althans... ik vind dat ze veel adequater had kunnen handelen en daar blijf ik maar mee bezig, dus op aanraden van mn zielenknijper maar eens kijken of een gesprek me daar wat berusting in kan brengen. Ik ga volgende week gelijk bellen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:34:43 #187
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104268694
@Nijna, lijkt me een goed plan. Het helpt nu misschien niet meer concreet, maar het kan anderen in de toekomst wel misschien helpen...en jij hebt het dan in elk geval van je af gepraat/geschreven.
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:11:28 #188
55666 Nijna
pi_104280020
En dat is precies de insteek chacama. De psych vroeg ook of ik een klacht in wilde dienen, maar zo ver wil ik eerst maar niet gaan. Als we het met een gesprekje naar tevredenheid op kunnen lossen, heeft dat mijn voorkeur.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:24:19 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_104280233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 11:11 schreef Nijna het volgende:
En dat is precies de insteek chacama. De psych vroeg ook of ik een klacht in wilde dienen, maar zo ver wil ik eerst maar niet gaan. Als we het met een gesprekje naar tevredenheid op kunnen lossen, heeft dat mijn voorkeur.
Mooi! En het klinkt bekend. Ik heb vooral veel brieven geschreven, maar het hielp in elk geval wel om het letterlijk van me af te schrijven. Sommige zijn verstuurd anderen zijn bewaard.
  woensdag 16 november 2011 @ 10:01:56 #190
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_104427639
Ik ben op zoek naar wat tips/ervaringen.

Ik ga door de grond als ik op de fiets zit. Niet alleen mijn stuitje (dat verhaal heeft al een keer hier gestaan) maar alle botten etc wat maar met je zitvlak te maken heeft doet pijn als ik op mijn zadel zit. Bij gewoon zitten heb ik er geen last van. Tenminste nu wel door die fiets maar normaal niet.
Herkend iemand dit en heeft iemand tips?

Ik wil zo graag straks fietstochtjes kunnen maken met mijn kleine man. Nu is de vijf minuten naar het kdv al een hel ;(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 16 november 2011 @ 10:09:32 #191
200053 Solagratia
pi_104427801
Mijn bekkentherapeut heeft me aangeraden om naar een goede fietsenzaak te gaan en een zadel precies te laten aanmeten. Dan heb je een zadel die de gevoelige punten ontziet of juist steun geeft. Zou zoiets helpen? Of anders een rond zadel? Ik ken hem alleen onder de naam 'rokkenzadel'. Flink balen zeg dat het zo'n pijn doet!
  woensdag 16 november 2011 @ 10:24:41 #192
100412 mefke79
komt goed!
pi_104428136
dml, ik heb een tijd een heel dik zadel gehad voor mensen met zitvlakproblemen (eigenlijk zelfde reden als jij) gewoon bij een goede fietsenmaker gehaald. En dan goed laten afstellen, niet te hoog, misschien net niet horizontaal oid. Je voelt het snel genoeg. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 21:06:23 #193
240917 Mula
pi_106139888
Even een schop voor dit topic, zodat ik ongegeneerd mijn goede nieuws kan spammen. *O*

Ik heb vandaag de uitslag van mijn MRI gehad. Mijn chemokuren zijn heel erg goed aangeslagen! Was bij mijn eerdere MRI erg duidelijk waar kanker zat, bij de laatste moet je zoeken om wat te vinden.

Nog een chemo te gaan! *O* (alhoewel het voor mij stiekem meer voelt als "omg, nooooooooooog een keer. :'( )

*sluipt weer weg*
  woensdag 28 december 2011 @ 21:12:08 #194
141214 XXXKarinXXX
pi_106140148
*O* Mula *O* bewondering voor hoe je je er doorheen slaat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 28 december 2011 @ 21:14:03 #195
183280 Jore
pi_106140229
Wat fijn, Mula! Ik hoop heel erg voor je dat de kanker straks helemaal niet meer terug te vinden is. Super! *O*
  woensdag 28 december 2011 @ 21:14:22 #196
232718 Lenaatje
pi_106140248
*O* wow wat fijn!
  woensdag 28 december 2011 @ 21:19:39 #197
57759 simmu
pi_106140464
klinkt goed mula!
hou vol *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 21:22:10 #198
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106140565
Niet wegsluipen Mula, even blijven zodat we kunnen meejompelen *O* Wat een ontzettend goed nieuws *O*
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 28 december 2011 @ 22:37:48 #199
185206 _Ingrid_
pi_106144256
Mula *O*
  woensdag 28 december 2011 @ 23:39:20 #200
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106148107
Mula *O* wat ontzettend fijn dit !!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 28 december 2011 @ 23:51:28 #201
290864 AnitraX
pi_106148766
Mula wat fijn!! Succes verder

Dizzy wat voor pijn heb je met je stuitje? Pm mag ook,want stuitje en pijn in bekken kan allemaal bij elkaar horen
  donderdag 29 december 2011 @ 08:47:18 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106155763
Huh? Als het samenhangt met bekken is het PM-waardig? :@ Niet dat het er toe doet, maar het leest een beetje vaag. :D

Mula, wat een supernieuws! *O*
***
  donderdag 29 december 2011 @ 11:09:01 #203
55666 Nijna
pi_106158310
Mula, dat klinkt goed *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 29 december 2011 @ 13:23:42 #204
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106162780
Mula eat fijn dat de chemo zo goed heeft aangeslagen! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:01:34 #205
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106168814
Mula, dat is goed nieuws zeg ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 30-12-2011 21:31:59 ]
  donderdag 29 december 2011 @ 16:10:06 #206
301698 Jipster
pi_106169171
Mula wat een goed nieuws! Wat fijn om daarmee dit jaar te kunnen afsluiten.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:25:20 #207
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106169832
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:51 schreef AnitraX het volgende:
Mula wat fijn!! Succes verder

Dizzy wat voor pijn heb je met je stuitje? Pm mag ook,want stuitje en pijn in bekken kan allemaal bij elkaar horen
Ik heb geen pijn in mijn bekken. Enkel mijn stuitje doet zeer bij het zitten. Elke druk erop is naar.

Mula wat een super nieuws! Succes met je laatste chemo :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † vrijdag 30 december 2011 @ 21:21:05 #208
240917 Mula
pi_106220274
Bedankt allemaal. :) De tumor was al een behoorlijke tijd niet meer te voelen, dus het is niet een hele grote verrassing dat de kuren aan slaan. Maar goed, toch wel fijn om wat "bewijs" te krijgen. Vooral erg fijn om te weten dat de laatste 21 weken niet voor niks zijn geweest. ;)
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:37:56 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_106221020
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb geen pijn in mijn bekken. Enkel mijn stuitje doet zeer bij het zitten. Elke druk erop is naar.

Mula wat een super nieuws! Succes met je laatste chemo :*
Niet erop drukken dan maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:51:47 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106224637
goed nieuws, mula! dat de laatste kuur ook de laatste klap moge toebrengen aan wat er nog aan slechte cellen in je lijf zit. :*
in de haak.
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:55:21 #211
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106224868
21 weken alweer, Mula :|W
Wat een enorme lange tijd eigenlijk. Maar wat vreselijk fijn dat het wel zijn werk heeft gedaan!!

Succes met de laatste loodjes. En dan op naar een heel goed 2012 *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 31 december 2011 @ 06:38:18 #212
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106236101
*O* Mula wat een goed nieuws :*
Be happy with the little things in life
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:00:50 #213
256711 Kleurdoos
pi_106348445
Ik krijg net een bezorgd telefoontje van mn arts.. het schijnt dat ik de nieuwe superbacterie te pakken heb, die me resistent maakt antibiotica etc) ESBL heet het :{ (waardoor ik een baarmoederontsteking heb) Ook moeten ze nu het ziekenhuis informeren omdat ESBL gevaarlijk is voor andere zieke mensen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:13:02 #214
360114 Gerberaatje
pi_106348831
Daar ben je klaar mee KD -O-

En nu?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:16:30 #215
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106348941
-O- KD :* Is dat zoiets als MRSA?? *google aanslingert ondertussen?? Daar ben je dan lekker klaar mee :{
Be happy with the little things in life
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:16:31 #216
256711 Kleurdoos
pi_106348942
Niets, ze kunnen er niets tegen doen. Straks overleg met gyn. Maar nu snappen ze ook waarom mijn bevalling zo hels was (ik overdrijf niet) bevallen met een ontstoken baarmoeder) En t is ook gevaarlijk voor zwangere vrouwen..en die 3 weken ziekenhuis hebben ze me gekweekt tot aan t bizarre toe.. behalve op ESBL ofzo :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:18:14 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106349000
Bôh KD...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:19:10 #218
256711 Kleurdoos
pi_106349035
ik lees:
2. Hoe gevaarlijk is ESBL?
Voor gezonde mensen is ESBL ongevaarlijk, maar voor wie een infectie én ESBL-enzymen in de darmen heeft, is het een erg vervelende en riskante bijkomstigheid. De infectie is immers moeilijk te bestrijden vanwege de resistentie van ESBL tegen veel antibiotica. Arts-microbioloog Miquel Ekkelenkamp meldt in NRC Handelsblad dat alleen meropenem= nog inzetbaar is bij mensen met ESBL en een infectie(1). Andere antibiotica hebben geen effect. ik had dus weinig weerstand tijdens de zwangerschap en heb m zo opgelopen.

maar meropenem , eens even opzoeken.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:22:08 #219
216446 _Ophelia_
pi_106349125
Dat is geen tof nieuws zeg -O-
Maar er is dus in ieder geval nog één antibioticum dat zou moeten helpen?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:23:09 #220
256711 Kleurdoos
pi_106349156
pffff ik maak me echt zorgen nu, want ik geef borstvoeding, kusjes aan Lex en Elin (speeksel) en ik had t tijdens mijn bevalling al :{
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:23:11 #221
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106349157
Ben je mooi klaar mee KD -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:23:17 #222
57759 simmu
pi_106349165
brrrr kd, daar ben je mooi klaar mee :{
beterschap! :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:26:33 #223
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_106349271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
pffff ik maak me echt zorgen nu, want ik geef borstvoeding, kusjes aan Lex en Elin (speeksel) en ik had t tijdens mijn bevalling al :{
Teveel googlen is ook niet handig. Het komt voor in het kippenvlees :{

http://nl.m.wikipedia.org(...)_B%C3%A8ta-Lactamase
Be happy with the little things in life
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:28:10 #224
216446 _Ophelia_
pi_106349332
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
pffff ik maak me echt zorgen nu, want ik geef borstvoeding, kusjes aan Lex en Elin (speeksel) en ik had t tijdens mijn bevalling al :{
Ik vroeg me inderdaad al af wat dit nu voor Lex betekende, maar daar heb je verder nog geen uitleg over gehad begrijp ik?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:29:11 #225
256711 Kleurdoos
pi_106349367
nope..vanmiddag meer. Fijn zo, op elins verjaardag :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:30:33 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_106349408
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:23 schreef Kleurdoos het volgende:
pffff ik maak me echt zorgen nu, want ik geef borstvoeding, kusjes aan Lex en Elin (speeksel) en ik had t tijdens mijn bevalling al :{
Oi! :{
Wat naar dat je geen duidelijkheid hebt. Sterkte...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:34:07 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_106349529
Crap KD, daar zit je echt niet op te wachten. Hopelijk vanmiddag inderdaad meer duidelijkheid.

Ennuh, gefeliciteerd met Elin!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 12:37:18 #228
640 snoopy
peanuts
pi_106349648
Dat klinkt niet mooi KD :{
Ze zullen de rest van het gezin ook wel gaan testen? Hopelijk vinden ze er iets op.

En gefeliciteerd met je dametje.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 12:39:49 #229
5428 crew  miss_sly
pi_106349747
Kdke, wat klinkt het rot. Logisch dat je je zorgen maakt. En dat op Elins verjaardag :{
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:12:59 #230
301698 Jipster
pi_106351040
KD wat schrikken zeg, :{
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:13:14 #231
256711 Kleurdoos
pi_106351052
Ook vele Baby’s worden tijdens het Baren besmet of via Borstvoeding besmet met een gram- negatieve ESBL bacteriën, waarbij deze zich Anticipeer met het Cytomegalovirus in nog specifieke voorkomende symptoomloze verlopen ontsteking bacteriën welke praktisch niet meetbaar zijn. Ook blijkt het Virus resistent te zijn voor de gangbare Antibiotica. Het blijkt net of de Overheid doelbewust de ESBL significante toename van 1 miljoen Burgers blijken al besmet te zijn zonder het zelf te weten, dus andere ook besmetten met deze complexere veranderde Zoönose Ziekteverwekkers van Laaggradige Ontstekingvirussen nemen hand over hand toe.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:18:01 #232
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106351252
Oi KD, dat klinkt naar..
Hopelijk gaat die ene AB dan goed werken voor je! En heeft de rest van de fam het niet..

En gefeliciteerd met meisje!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:29:07 #233
256711 Kleurdoos
pi_106351744
yeah baby, de dokter zei serieus dat ik t maar even moest googlen.. nu lees ik dat er mensen dood aan gaan omdat ze gewoonweg niet te behandelen zijn
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:31:09 #234
216446 _Ophelia_
pi_106351818
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:29 schreef Kleurdoos het volgende:
de dokter zei serieus dat ik t maar even moest googlen..
Behoorlijk waardeloos advies :{
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:32:34 #235
256711 Kleurdoos
pi_106351863
en van schrik smeer ik paarse oogschaduw op mn wangen ipv blusher :D :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:40:08 #236
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_106352186
Kd, dat is schrikken. Hoop voor je dat als ze het goed uitzoeken bij jou meevalt.

Succes!!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:44:27 #237
256711 Kleurdoos
pi_106352349
1e update, ze belde tussendoor om me gerust te stellen, het is iig niet schadelijk voor Lex en Elin, die hebben het niet dat kon ze al met zekerheid stellen door de ESBLsoort (je hebt ook DNA achtige varianten) dus vooralsnog is t alleen gevaarlijk voor mij :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:48:06 #238
301698 Jipster
pi_106352495
KD, hoe komen ze er eigenlijk ineens bij? Heb jij nog last van die baarmoederontsteking? Kwamen ze erachter omdat de AB niet werkte of of of...?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:48:58 #239
232718 Lenaatje
pi_106352534
Jeetje KD das niet niks. Sterkte!

Gefeliciteerd met je dametje!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:50:38 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106352607
Jeutje KD! Daar ben je ook lekker mee dan... -O- :{

Gefeliciteerd met Elin!
***
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:54:24 #241
256711 Kleurdoos
pi_106352807
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:48 schreef Jipster het volgende:
KD, hoe komen ze er eigenlijk ineens bij? Heb jij nog last van die baarmoederontsteking? Kwamen ze erachter omdat de AB niet werkte of of of...?
de kweek die afgenomen is bij de HAP die liet op zich wachten omdat ie via de post ging vlak voor de kerst. En ik moest wachten op de uitslag ivm BV en antibioticakuur.
Maargoed, dat valt dus al af.. want resistent.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:56:46 #242
256711 Kleurdoos
pi_106352930
dus nu is het de vraag of de ontsteking niet te ver gevorderd is om te behandelen..en zo wel dan euh kan ik doodgaan ofzo :P
maar ik wacht de dokter nog wel even af :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 13:57:22 #243
45404 Sorbootje
pi_106352951
Oh wat een toestand KD! Maar in elk wel een geruststelling dat 't niet schadelijk is voor Lex en Elin. Neemt niet weg dat 't zwaar k*t is!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:04:54 #244
232718 Lenaatje
pi_106353306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:56 schreef Kleurdoos het volgende:
dus nu is het de vraag of de ontsteking niet te ver gevorderd is om te behandelen..en zo wel dan euh kan ik doodgaan ofzo :P
maar ik wacht de dokter nog wel even af :P
Nou dat klinkt wel heel naar dat doodgaan, gatsie....
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:09:25 #245
256711 Kleurdoos
pi_106353519
je merkt er weinig van heb ik vernomen! :P
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:09:45 #246
256711 Kleurdoos
pi_106353530
en doodgaan heeft ook al geen betekenis meer, vraag maar aan MissJones
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:11:06 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_106353595
Jij lieverd met je grote bek! :*
Maar ondertussen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:25:16 #248
256711 Kleurdoos
pi_106354212
Juhp, ik voel me flink naar :)
Maar ik ga eerst feestvieren met mijn moppedop!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:27:15 #249
232718 Lenaatje
pi_106354297
ik krijg er gewoon rillingen van KD! Maar het is niet niks! Ik ga duimen dat het te behandelen is!

Feestze!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:32:30 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106354554
Kd dat is niet niks...

Fijn verjaardag in elk geval om je grote dame!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † dinsdag 3 januari 2012 @ 14:35:43 #251
240917 Mula
pi_106354714
Jeetje Kleurdoos, dat is schrikken zeg! Heel erg veel sterkte. En gefeliciteerd met de jongedame!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:41:22 #252
360114 Gerberaatje
pi_106357838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 13:29 schreef Kleurdoos het volgende:
yeah baby, de dokter zei serieus dat ik t maar even moest googlen.. nu lees ik dat er mensen dood aan gaan omdat ze gewoonweg niet te behandelen zijn
Serieus, het gaat om zo'n serieuse bacterie en jouw arts zegt dat je maar even moet googlen??
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:45:40 #253
256711 Kleurdoos
pi_106358039
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:41 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Serieus, het gaat om zo'n serieuse bacterie en jouw arts zegt dat je maar even moet googlen??
jep.
'google maar, op internet is best veel bekend over deze bacterie'

Zelf bekende ze dat ze helemaal niet op de hoogte was van een infectie door ESBL vandaar dat ze nu ook in overleg is met een specialist en een deskundige op het gebied van 'kweekjes/bacterie/schimmels' e.d.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:55:15 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_106358523
Hè KD..Waardeloos in 't kwadraat dit!

Sterkte!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:05:55 #255
108643 tessie
pi_106359071
Jeetje wat een nieuws KD!
Hebben ze helemaal niks gezegd over hoe nu verder, wat ze nu van plan zijn en onderzoeken die nog moeten ofzo?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:07:43 #256
211487 Estrys
pi_106359172
Nee he, dat heb jij weer -O- Sterkte ermee, hopelijk snel duidelijkheid van de arts
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:13:15 #257
294430 Oognip
pi_106359418
Jeetje KD, wat heftig :{
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:14:17 #258
111414 Vanyel
pi_106359464
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Zelf bekende ze dat ze helemaal niet op de hoogte was van een infectie door ESBL vandaar dat ze nu ook in overleg is met een specialist en een deskundige op het gebied van 'kweekjes/bacterie/schimmels' e.d.
Daar hou ik wel van, als een arts daar eerlijk over is en een specialist inschakelt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:38:59 #259
137265 Twinkly
<3
pi_106360580
KD :o Wat schrikken!! Was dat ook de reden dat je al zo vroeg weeen had? Omg, bevallen met een ontstoken baarmoeder :X
Gelukkig hebben Elin en Lex het niet...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:35:46 #260
256711 Kleurdoos
pi_106364827
Ik heb hoogstwaarschijnlijk de 'passant variant' die zou min. 2 mnd en max een jaar voor onrust kunnen zorgen. ik moet nu gewoon heel heel heel! erg goed oppassen voor ontstekingen e.d.
tiktakboembommetje
Verder kan er weinig mee gedaan worden, sowieso omdat er niet veel bekend is nog.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:39:43 #261
55666 Nijna
pi_106364957
KD, getsie wat een rotbericht. Ook omdat het allemaal nog zo vaag is. Afwachten dus voorlopig?!
:*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:03:47 #262
256711 Kleurdoos
pi_106365864
nouja ik ben al een eind op weg ik heb t minstens al 4 mnd.. en t duurt 2-12mnd..
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:12:48 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_106366244
Tjee Kleurdoos, dat zuigt behoorlijk! Sterkte meissie, hoop dat het allemaal met een sisser afloopt!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:21:41 #264
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_106366656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb hoogstwaarschijnlijk de 'passant variant' die zou min. 2 mnd en max een jaar voor onrust kunnen zorgen. ik moet nu gewoon heel heel heel! erg goed oppassen voor ontstekingen e.d.
tiktakboembommetje
Verder kan er weinig mee gedaan worden, sowieso omdat er niet veel bekend is nog.
Heb je deze informatie van de huisarts?
Ik zou - hoe dan ook - zorgen dat ik zo rap mogelijk bij een specialist in behandeling kwam.
Het zekere voor het onzekere nemen!

Sterkte, en ondanks alles hoop ik dat jullie toch een beetje een fijne (verjaar)dag hebben gehad.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:28:15 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_106366940
Jeetje, KD. Wat een nieuws zomaar even tussendoor. Ik hoop dat hij zich snel koest gaat houden en een specialist raadplegen klinkt voor mij ook wel als een goed idee.
Sterkte! En ook nog gefeliciteerd met je grote meid natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:11:52 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106368761
Kd :o
Damn mooi kut zeg :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:19:16 #267
108643 tessie
pi_106369115
Maar wat gaan ze nu doen dan? Want die baarmoederontsteking heb je toch nog steeds? Daar kan je toch ook niet zomaar mee rond blijven lopen lijkt me?
Wat raar dat ze zo vaag hiermee omgaan... klinkt toch wel als iets ernstigs...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:19:44 #268
190225 Morretje
pi_106369137
Jeumig KD! :o
Kwamen daar ook de bloedingen vandaan in de laatste weken van je zwangerschap?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 20:20:10 #269
5428 crew  miss_sly
pi_106369163
Pf KD wel fijn dat het niet meteen kritisch is. Een bezoekje aan een specialist zou ik er misschien ook wel voor over hebben. Juist to be safe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:30:35 #270
236041 Poezebeest
pi_106369661
Jeetje kd; dit is niet wat je hoopt te horen. Gelukkig hebben Elin en Lex nergens last van. En wat de rest ook zegt, wellicht is een afspraak bij een specialist wel een goed idee. Iig veel sterkte ermee :*
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:25:28 #271
100412 mefke79
komt goed!
pi_106372369
en kd, zoek dan ook even een specialist die hier echt verstand van heeft. Laat desnoods je verzekering even zoeken naar de juiste specialist als de huisarts er niet uitkomt.

Schrikken hoor, bah. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:23:17 #272
256711 Kleurdoos
pi_106375268
o ik ga zeker opzoek naar een specialist hoor, voor mijn veiligheid en omdat ik wil weten waar t vandaan komt (kip of ziekenhuis) en hoelang ik het al heb!
waarschijnlijk komen daar die bloedingen ook vandaan idd en het deeed toen al zo'n pijn bij het toucheren.en ook tijdens t bekijken met eendenbek vonden ze t er al wel wat rood uitzien daar maar ze gaven de goede doorbloeding de schuld terwijl het achteraf waarschijnlijk dus al ontstoken was.

Maargoed. morgen bel ik iig verder!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:24:13 #273
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106375311
Sjeez KD. Wat een verhaal! Sterkte ermee! :*
A grand adventure has begun.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:24:23 #274
256711 Kleurdoos
pi_106375322
Ik wil ook een nickchange nu. BacTrien O+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:25:04 #275
256711 Kleurdoos
pi_106375349
Ik voel me echt bijna zo'n MJ geval met mn rare verhaal :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:34:36 #276
285017 Cantare
pi_106375900
Jeetje, wat eng en naar om dat te hebben, Kleurdoos. En ook dat je daardoor zo'n helse bevalling hebt gehad. Bah. Ik hoop dat je er snel bovenop komt!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:37:12 #277
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106376027
-O- Jeumig KD, doe eens niet. :*
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:39:03 #278
185206 _Ingrid_
pi_106376127
Wat eng zeg KD :*
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:39:18 #279
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106376143
Ennuh, ga je nou je verloskundige from hell ook nog bellen? :+

Misschien is zij ook wel besmet ofzo.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:44:35 #280
263835 -Caroline-
pi_106376433
Kleurdoos, wat een nare toestand , sterkte gewenst! :*
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:54:04 #281
256711 Kleurdoos
pi_106376908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:39 schreef Keshet het volgende:
Ennuh, ga je nou je verloskundige from hell ook nog bellen? :+

Misschien is zij ook wel besmet ofzo.
ik heb de praktijk laten weten dat ik de bacterie draag, want ook zwangere vrouwen zijn een risicogroep en ik kan er zomaar 1 besmet hebben oid. en de VK is ook enigzins vrijgesproken van blaam als t echt door de bacterie kwam (al bloedde ik pas flink na toucheren..)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:58:22 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106377100
he bah KD, wat eng....
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2012 @ 01:13:09 #283
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_106382942
KD, wat k*t :*
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:40:25 #284
267312 MeNicole2
pi_106387078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik voel me echt bijna zo'n MJ geval met mn rare verhaal :D
Ja was de aandacht even bij je weg :P ;)

Maar hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Moet er niet aan denken dat ze er niks mee kunnen...
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:21:03 #285
256711 Kleurdoos
pi_106387746
Er is een update de dokter belde me met nog wat extra info. ik ben dus wel besmettelijk maar alleen voor hele zieke mensen. ook zagen ze aan het aantal (oid) in de kweek dat de bacterie al wel af aan het nemen was dus ik zit er waarschijnlijk niet nog een halfjaar aan vast. En mocht ik er op tijd bij zijn dan is er nog een speciale kuur in het ziekenhuis (soort antibiotica via het infuus) waardoor je t zou moeten redden. Als je te laat bent dan heje pech maar dat komt weinig voor en als het voorkomt dan vooral bij bejaarden met een slechte gezondheid (die overlijden dan aan de simpelste ontstekingkjes) (als ik het goed heb!)
ik zorg er dus alleen maar voor dat de vergrijzing stopt.

Superbacteriewoman! Ik ga zo even een cape naaien.
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:23:43 #286
211487 Estrys
pi_106387788
Ik voel een painttekening opkomen O-)

Fijn dat het al wat aan het afnemen is, dat is goed nieuws toch?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:42:22 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_106388202
Getver KD :X Wat eng allemaal joh!
Fijn dat je nu wel iets meer duidelijkheid hebt. je komt heel nuchter over maar ondertussen zal je wel flink geschrokken zijn! :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:49:15 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_106388350
pfff kd das mooi 'kut' hopelijk neemt de bacterie snel de benen en ben je weer een gezond milfje.
Kun je wel doorgaan met de borstvoeding?
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:13:47 #289
256711 Kleurdoos
pi_106388933
jep. bv is van bekend dat de baby wel wat binnenkrijgt maar de hoeveelheid is te verwaarlozen
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:16:40 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_106389000
De bacterie bestrijd je ook weer... Dus je maakt ook antistoffen, die krijgt hij dan ook..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:20:02 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_106389101
Kleurdoos, wat een verhaal! :o Sterkte zeg! :*
  woensdag 4 januari 2012 @ 12:56:17 #292
342985 tweeoogje
pi_106391962
Kleurdoos :* komt vast allemaal goed, maar poeh, scary shit!
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:00:30 #293
364461 Vleugels
pi_106392096
Heb jij weer :') -O-
Beterschap!
Vlieg met me mee
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:59:47 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106394207
Sjezus KD, wat een toestand :o
Beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:22:28 #295
20194 wickie
pi_106400715
KDtje.. boh zeg.. wat heftig en kut.. dat die bacterie maar snel oprot uit je lichaam :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:52:52 #296
593 sjak
Juffie Bloem
pi_106415446
Heftig KD. Dat is dan even een rollercoaster waar je in wordt gegooid. Gelukkig lijkt het de minder erge variant, maar toch brrrr. Enge bacterien! Nou snel beter worden jij super BacTrien!
Lekker douchen!
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:01:18 #297
156629 F_r
pi_106415861
KD heel veel sterkte
En gefeliciteerd met je meisje
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:38:55 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106417857
Nou zeg KD, wat een toestand! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:44:25 #299
204477 DustinHenderson
Grrr
pi_106418105
KD, beterschap, wat een verhaal zeg! Dus de baarmoederontsteking moet vanzelf minderen? Pijn van onder is echt irritant :X
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:04:14 #300
256711 Kleurdoos
pi_106419021
probeer zo maar eens te bevallen! (ik vond mijzelf zo'aansteller :') omdat die van elin 'een eitje was itt deze keer'
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:14:22 #301
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106419412
Jee zeg KD.... Wat een kloteberichten!!! Wel fijn dat het aan het afnemen is..
:* Iets met aan je denken enzo...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')