abonnement Unibet Coolblue
pi_100331354
Ja hoor, geef de zwarte kittens maar weer de schuld :{w

Al die foto's en verhalen van opvangkittens laten het bij mij kriebelen om ook opvangkittens te nemen :Y Natuurlijk zitten er ook de vervelende momenten bij, zoals met Oognip's nestje, maar daar kun je gewoon niets aan doen.;(

Maar voordat ik aan zoiets begin, dan moet ik eerst een ander huis (en ik weet niet eens of ze in mijn omgeving zo'n project hebben)
pi_100331883
Wat leuk Hitomi dat je het overweegt! De vervelende momenten zijn echt heel naar, maar er zijn zoveel mooiere momenten die het echt heel erg de moeite waard maken O+
Is je huis op dit moment te klein voor opvangkittens?
pi_100334471
Ik heb ergens een post staan met foto's van mijn huisje.. Even de link zoeken...

FOK! FlyLadies #9 Clean and Shine!

In de spoilers staan de foto's.

Ik heb basically één slaapkamer en een woon/eet/keuken met een badkamertje en een toilet. Ook is het hier op sommige dagen wat warmte betreft echt geen doen en vind ik het voor mijn volwassen katten al erg sneu (maar zij zoeken dan toevlucht in de slaapkamer, waar het al snel 5-7 graden koeler is) en dat wil ik die kleine hummeltjes niet aandoen. :N
pi_100338334
Even of topic, dat FlyLady ziet er echt fantastisch uit :D
pi_100339104
De kittens zien er heerlijk uit !
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 12:05:51 #31
247887 Takaiki
Obladi, oblada life goes on
pi_100348600
*alleen voor decoratie, niet voor consumptie*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
pi_100348989
Hehe, om op te vreten ;)
pi_100356533
En ik dacht dat dit geen nestje met trubbels zou worden.... :')

Gisteren ging ik kroelen met de kids en liet ze even buiten de mand wandelen. En toen viel me opeens opdat Ollie zijn achterpootjes opzij staken. :o Meelezers weten dat ik in een vorig nestje ook een kitten had met een pootafwijking dat ik heb moeten laten inslapen. ;(
De schrik sloeg me om het hart. Wat dat kitten en Ollie hebben is een aandoening die 'zwemmertje' of 'kikkerpootjes' heet. Onderzoek op internet liet zien dat het gelukkig vaak vanzelf beter wordt, mits de afwijking niet te groot is. En Ollie had zeker kracht en gevoel in de pootjes en gebruikt ze bij het lopen, maar echt effectief was het allemaal niet.

Dus vanmorgen naar Redcat gebeld en nu net terug van de DA. Ik had al een heel scenario klaar als ze zou zeggen dat het hopeloos was. :X Want dat dacht ik zeker niet! :(
Maar gelukkig zei ze meteen al dat dit zeker te behandelen was. *O*

Plan de campagne: spalkje en fysiotherapie. ^O^
Spalkje is aangelegd (en al 2 keer afgegooid. :') ) en Ollie krijgt therapie op een grote badhanddoek (want ruwe ondergrond loopt makkelijker). Basically: flinke einden rondwandelen waarbij het spalkje en/of ik zijn pootjes al een beetje corrigeren. Als hij maar genoeg oefent worden de spiertjes vanzelf sterk genoeg om alles zelf in het gareel te houden. Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren.

Een paar foto's om het te laten zien:

Op weg naar de DA samen met kersepittenbeer om tegenaan te kruipen.


Het spalkje


De achterpootjes van Ollie steken (nu ook nog met spalk) naar buiten uit ivm Polleke, maar dit is al een stuk minder dan het was zonder spalk.


Vergelijk de achterpootjes


Nou moe, wat heb ik nu aan mijn benen hangen? :?


Fillumke: kiek hem gaan, de dappere dodo. O+ *O*


Hij was trouwens de hit van het asiel, wel 10 mensen verdrongen zich om het mandje met veel oeh-s en aah-s en wat-is-hij-klein. O+ En werd daarna door de medewerkers uitgelachen met zijn spalkje. ;( Ollie vond de aandacht prima, maar zodra hij de DA zag begon hij te blazen. Slimme vent! _O-

Ow, en uiteraard heb ik indaha al op de hoogte gebracht. Ze mag zelf komen zeggen of ze hem ook met manke pootjes (wat hoogstwaarschijnlijk gewoon 100% goed komt) nog wil hebben. :+ Anders is er al een andere kandidaat. Of 2. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100356889
He Ollie, bikkeltje! Goed oefenen en luisteren naar de peut dan is spalkje binnen de kortste keren niet meer nodig. O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:00:56 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100356973
Ollie heeft Peukpootjes! :o Komt vast helemaal goed hoor, met al die goede zorgen :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100357088
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 15:50 schreef Cat22 het volgende:
En ik dacht dat dit geen nestje met trubbels zou worden.... :')

Gisteren ging ik kroelen met de kids en liet ze even buiten de mand wandelen. En toen viel me opeens opdat Ollie zijn achterpootjes opzij staken. :o Meelezers weten dat ik in een vorig nestje ook een kitten had met een pootafwijking dat ik heb moeten laten inslapen. ;(
De schrik sloeg me om het hart. Wat dat kitten en Ollie hebben is een aandoening die 'zwemmertje' of 'kikkerpootjes' heet. Onderzoek op internet liet zien dat het gelukkig vaak vanzelf beter wordt, mits de afwijking niet te groot is. En Ollie had zeker kracht en gevoel in de pootjes en gebruikt ze bij het lopen, maar echt effectief was het allemaal niet.

Dus vanmorgen naar Redcat gebeld en nu net terug van de DA. Ik had al een heel scenario klaar als ze zou zeggen dat het hopeloos was. :X Want dat dacht ik zeker niet! :(
Maar gelukkig zei ze meteen al dat dit zeker te behandelen was. *O*

Plan de campagne: spalkje en fysiotherapie. ^O^
Spalkje is aangelegd (en al 2 keer afgegooid. :') ) en Ollie krijgt therapie op een grote badhanddoek (want ruwe ondergrond loopt makkelijker). Basically: flinke einden rondwandelen waarbij het spalkje en/of ik zijn pootjes al een beetje corrigeren. Als hij maar genoeg oefent worden de spiertjes vanzelf sterk genoeg om alles zelf in het gareel te houden. Dat kan een paar dagen tot een paar weken duren.

Een paar foto's om het te laten zien:

Op weg naar de DA samen met kersepittenbeer om tegenaan te kruipen.
[ afbeelding ]

Het spalkje
[ afbeelding ]

De achterpootjes van Ollie steken (nu ook nog met spalk) naar buiten uit ivm Polleke, maar dit is al een stuk minder dan het was zonder spalk.
[ afbeelding ]

Vergelijk de achterpootjes
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Nou moe, wat heb ik nu aan mijn benen hangen? :?
[ afbeelding ]

Fillumke: kiek hem gaan, de dappere dodo. O+ *O*
[ link | afbeelding ]

Hij was trouwens de hit van het asiel, wel 10 mensen verdrongen zich om het mandje met veel oeh-s en aah-s en wat-is-hij-klein. O+ En werd daarna door de medewerkers uitgelachen met zijn spalkje. ;( Ollie vond de aandacht prima, maar zodra hij de DA zag begon hij te blazen. Slimme vent! _O-

Ow, en uiteraard heb ik indaha al op de hoogte gebracht. Ze mag zelf komen zeggen of ze hem ook met manke pootjes (wat hoogstwaarschijnlijk gewoon 100% goed komt) nog wil hebben. :+ Anders is er al een andere kandidaat. Of 2. :P
Zoals ik al aan de telefoon zei, hij is van mij en van niemand anders *;
Mijn man kwam net thuis en ik zei dat het een zwemmertje was (hij meende eerst dat hij vliezen tussen de poten had zoals een eend) en hij zei wat dan nog hier heeft iedereen wat *; dus hij komt gewoon hier wonen over een week of 5 *O*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100357188
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:03 schreef indaha het volgende:

[..]

Zoals ik al aan de telefoon zei, hij is van mij en van niemand anders *;
Mijn man kwam net thuis en ik zei dat het een zwemmertje was (hij meende eerst dat hij vliezen tussen de poten had zoals een eend) en hij zei wat dan nog hier heeft iedereen wat *; dus hij komt gewoon hier wonen over een week of 5 *O*
*;
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:06:24 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100357192
Ik had niet anders verwacht Indaha O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100357264
Heb net het filmke gezien en hij is al goed aan het oefenen, O+ het komt vast goed , mede dankzij de goede zorgen van Cat :*
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100357284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik had niet anders verwacht Indaha O+
Ik ook niet, maar het was haar goed recht geweest om ervan af te zien als hij er een handicapje aan overhoudt. Want dit was nog niet bekend toen ze voor hem viel. Maar indaha zei al aan de telefoon dat ze Ollie met en zonder mankementjes wil, zolang hij er maar lol in heeft. En dat heeft hij volgens mij wel, als je hem zo dapper ziet rondhobbelen. :Y

Blij dat indaha-man er ook zo over denkt. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100357439
Achgos, arme Ollie met dat gekke spul aan z'n pootjes.. Maar het ziet er wel lief uit zoals ie ermee rondhupst O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:12:55 #42
163650 Greys
pi_100357449
O+

Als ik deze foto zie:



zou ik als leek zeggen dat het spalkje wat lager zou moeten :@
Omdat de pootjes aan de onderkant juist wat naar buiten lijken te steken.
Maar daarom ben ik een leek en geen DA en die weet het vast beter! Goed dat er iets aan gedaan kan worden! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:13:42 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100357478
Dat is precies wat ik ook dacht, Greys :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:14:55 #44
163650 Greys
pi_100357526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:13 schreef Rewimo het volgende:
Dat is precies wat ik ook dacht, Greys :@
Misschien verschuift het ook wel op en neer enzo :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_100357589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:12 schreef Greys het volgende:
O+

Als ik deze foto zie:

[ afbeelding ]

zou ik als leek zeggen dat het spalkje wat lager zou moeten :@
Omdat de pootjes aan de onderkant juist wat naar buiten lijken te steken.
Maar daarom ben ik een leek en geen DA en die weet het vast beter! Goed dat er iets aan gedaan kan worden! O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:13 schreef Rewimo het volgende:
Dat is precies wat ik ook dacht, Greys :@
Dit is een spalkje wat ik heb aangebracht want het DA geval was onderweg al losgegaan. _O-
Ik moet er ook nog even op puzzelen, want jullie hebben gelijk dat het eigenlijk lager moet voor optimale correctie. :Y Maar dan schiet het er meteen af of ik moet het zo strak doen dat ik zijn pootjes afknel. :X Vanavond komen de vakantie-catsits dus dan heb ik extra handjes en kan ik gaan knutselen. Ik heb ook nog katoenen zwachtels meegekregen, misschien dat die beter werken of een combinatie daarvan. Nu kon ik kijken hoe hij ermee liep en of hij het niet heel vervelend vond. En voor Ollie is het denk ik ook wel fijn om na een spannende ochtend even geen polonaise aan zijn lijfje te hebben.

Ow, en ik moet er natuurlijk rekening mee houden dat Pumama de luiers nog kan verwisselen. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:19:25 #46
163650 Greys
pi_100357686
Allemaal heel erg logisch!
Ik zou er zelf ook op moeten puzzelen en mee moeten rommelen om het goed voor elkaar te krijgen, nog veel meer dan jij denk ik :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:20:51 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100357732
Ja, het schuift waarschijnlijk ook op die gladde haren en door het bewegen. Misschien kun je tombo even om raad vragen, die heeft natuurlijk ervaring met Peuk :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:21:54 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100357771
Misschien kun je het trouwens aan zijn pootjes fixeren met een stukje tape of leukoplast? Zodat het niet schuift?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_100357787
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Ja, het schuift waarschijnlijk ook op die gladde haren en door het bewegen. Misschien kun je tombo even om raad vragen, die heeft natuurlijk ervaring met Peuk :)
Ja knutselTombo O+ heeft misschien nog ideetjes, ik heb er helemaal geen verstand van :o
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_100357899
Ik zit zelf te denken aan een soort kokertje van karton wat ik losjes om zijn pootjes kan tapen. Want leukoplast rechtstreeks op die pootjes is niet goed ivm haartjes en afknelgevaar. Misschien dat de tape die ik meekreeg minder plakt, moet ik effe testen.
En als ik dan een iets breder stukje tape of stof ertussen doe kan hij ze wel onafhankelijk van elkaar bewegen, maar kunnen ze niet uit elkaar.

Dat is de theorie, nu nog de uitvoering. :7 Tombooooo! Heb je nog tips?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')