abonnement Unibet Coolblue
pi_100291622
Vrijdag 5 Augustus doet " the Moz" eenmalig Nederland verblijden met zoals gewend van voormalig The Smiths voorman super concert.

Wie gaat er naar huis met n felbegeerd stukje bezweet overhemd van de enige echte Morrissey??!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100296348
Eerst vanavond Lokeren en morgen Eindhoven!

[ Bericht 87% gewijzigd door Houdini72 op 04-08-2011 08:55:38 ]
There is NO such thing in life as normal!
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:58:00 #3
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_100312436
Ik heb er zin in!
pi_100312723
Ik hoorde dat er na het concert ook nog een aftershow was in het Muzikgebouw, maar ik zie er niets over staan op de website. Weet iemand hier iets meer van?
pi_100312887
Ah, hier is het nieuwe topic!
Waarom is ie niet gekoppeld?

De afterparty is in de Effenaar. :)
http://www.effenaar.nl/agenda/6982
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_100320850
Ik zit op mn iPhone op fok! Ik weet Niet hoe dat koppelen, Oude openingspost overnemen in z'n werking gaat.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100324940
Hmm ik had gehoopt nog tickets op de kop te kunnen tikken ergens, maar dat gaat moeilijk worden vrees ik. Zou het nog nut hebben om bij de ingang te wachten of er mensen tickets 'over' hebben (ik werk in E'hv, dus dat is geen probleem)?
Bleuh.
pi_100337969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:57 schreef PimD het volgende:
Hmm ik had gehoopt nog tickets op de kop te kunnen tikken ergens, maar dat gaat moeilijk worden vrees ik. Zou het nog nut hebben om bij de ingang te wachten of er mensen tickets 'over' hebben (ik werk in E'hv, dus dat is geen probleem)?
Er zullen altijd wel mensen zijn die kaartjes willen verkopen. Kom zo vroeg mogelijk en je hebt vast beet. Soms wil het ook nog wel voorkomen dat op de dag van het concert aan de kassa nog weer een aantal kaarten vrijkomen.
pi_100343074
Zijn het vanavond zitplaatsen?
Of toch staanplaatsen?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100353962
Enjoy! Ik ga er niet zijn... ;( Uiteindelijk toch wel spijt van. Al kan ik z'n uitspattingen van de laatste paar maanden niet zo waarderen. Then again... it's him... we're used to it.
pi_100354009
Morrissey. O+

Zijn muziek is mooi, maar als je hem kent is hij volgens mij echt een kut mens. :{
~Fafinette
~SeasideClubbers
~RebeccaRose
pi_100357718
Over n paar uurtjes!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 00:13:52 #13
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_100377889
Zo, dat was snel voorbij. Had wel meer verwacht dan dit, stevige set en mooi publiek. Die pure overgave is prachtig om te zien (vind ik)
pi_100379462
Gave show, maar 50 euro voor krap 70 minuten (als ik me niet vergis) vind ik toch aan de forse kant. Maar ja, wel Speedway e.d. _O_ Nieuwe nummers People Are The Same Everywhere en Action Is My Middle Name vond ik erg geslaagd - Scandinavia maakte wat minder indruk.

En mijn hemel, wat een pokkeherrie aan het einde van Meat Is Murder :')
Bleuh.
pi_100380184
Het was tof concert! Ik zat echt pal voor moz op de tribune. Starte gelijk met mijn 2 lievelings liedjes
Voorprogramma wat n bagger! In 2007 ontslagen bij n tour, hij had haar zeker n 2e kans beloofd ofzo?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_100380405
Ja ik zat al te denken, zij was toch ook dat grietje dat op That's How People Grow Up en Shame Is The Name mee zong? En het ging maar door en door en door. Volgens mij heeft ze bijna 10 'liedjes' gedaan.
Bleuh.
pi_100398571
Voor de verzamelaars onder ons: de 7" vinyl box van 1991-1995 is nu slechts 25 pond op Amazon. Normaal is ie bijna het dubbele.
Bleuh.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:23:06 #18
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_100778264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:52 schreef PimD het volgende:
Gave show, maar 50 euro voor krap 70 minuten (als ik me niet vergis) vind ik toch aan de forse kant. Maar ja, wel Speedway e.d. _O_ Nieuwe nummers People Are The Same Everywhere en Action Is My Middle Name vond ik erg geslaagd - Scandinavia maakte wat minder indruk.

En mijn hemel, wat een pokkeherrie aan het einde van Meat Is Murder :')
Dat laatste was irritant ja, het moest en zou er weer met veel gedoe ingepeperd worden.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:24:17 #19
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_100778340
Morrissey schijnt inderdaad nogal een kutmens te zijn, maar ja wat doe je eraan?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:25:17 #20
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_100778400
Ik was met iemand van m'n werk naar het concert, en toen vroeg er een (mooie) meid tijdens Meat Is Murder aan ons waarom niet iedereen tijdens dat nummer aan het dansen was?! :')
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_100787291
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:27 schreef PimD het volgende:
Voor de verzamelaars onder ons: de 7" vinyl box van 1991-1995 is nu slechts 25 pond op Amazon. Normaal is ie bijna het dubbele.
Bedankt nog voor de vermelding, mooie aankoop.
pi_101331844
http://true-to-you.net/morrissey_news_110828_02

quote:
Statement
28 August 2011

From the recent tour, Morrissey lists his most enjoyable nights as:

1. Vienna, Austria
2. Warsaw, Poland
3. Berlin, Germany
4. London Palladium, England
5. Isle Of Man
6. Bradford, England
7. Hawick, Scotland
8. Plymouth, England
9. Krakow, Poland
10. Eindhoven, Holland
:)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_101355824
3 :D
pi_112566806
quote:
Morrissey wil in 2014 met pensioen
AMSTERDAM – De Britse zanger Morrissey denkt erover om in 2014 zijn carrière als popmuzikant aan de wilgen te hangen.

Dat zegt hij tegen muzieksite Juice Online.
De voormalige frontman van de in de jaren tachtig populaire band The Smiths vindt het geven van optredens na drie decennia wel genoeg. "Dit is mijn dertigste jaar in het vak en de laatste tijd bespeur ik behoorlijk wat ouderdomsverschijnselen bij mezelf", zegt Morrissey.
"Dat vind ik enigszins zorgelijk, zoals dat vast voor iedereen het geval is. Het lichaam verandert van vorm en je kunt er niks tegen doen." Morrissey vindt 2014 een goed moment om te stoppen, omdat hij in dat jaar 55 wordt.

Hij brak in 1983 door met zijn band The Smiths en in 1988 startte hij een solocarrière met debuutalbum Viva Hate. Na een pauze van zeven jaar maakte Morrissey in 2004 een succesvolle comeback met het album You Are The Quarry. Daarna maakte hij nog twee studioalbums.
bron

Het originele interview.
quote:
You once said that you dont foresee yourself performing past 55. Is that still true?
Yes. I am slightly shocked to have gone as far as I have. This is my 30th year, and Ive aged a lot recently, which is bit distressing for me, as it must be for everyone. The body changes shape and theres nothing you can do about it. Do I continue as a modern day Andy Williams? I take one hour at a time. We will all probably be blown up by the Syrian government soon, anyway, so it hardly matters in the great scheme of things [laughs].
Jaja... en dan vrolijk een paar jaar later weer een comeback zeker. :7
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112569467
Hij komt inderdaad soms al wat krakkemikkig over op het podium, gaat met moeite en een pijn vertrekkend gezicht door de knieën. Ik vraag me soms wel af waarom hij zo dikkig is want hij is toch vegetariër? :@
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:53:59 #26
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112570401
Ja inderdaad, vreemd is dat. Misschien is het zo dat Britten een soort genetische aanleg hebben om dik te worden, en eventueel Ieren ook wel?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112570711
Het feit dat hij geen vlees (en vis) eet wil toch niet zeggen dat hij dunner zou moeten zijn?
Misschien vreet ie de hele dag door wel chocola. En wat te denken van alcohol.
Kan me ook een interview herinneren waarin de interviewer schreef dat Moz tijdens het interview een gigantische ijscoupe aan het verorberen was. :9
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112574638
Meat is Murder :Y)
pi_112575162
You are the one for me fatty O+
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:58:55 #30
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_112580697
Some girls are bigger than others :+
pi_112580823
Dat ie voor die tijd nog maar een keer naar Nederland komt met een nieuwe plaat, i.p.v. z'n oude albums opnieuw uit te brengen met nieuw artwork en demo's die albumtracks vervangen :') :')
Bleuh.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:03:50 #32
159761 Arn0
Abbey Road
pi_112580990
Ik zit nu in het midden van dit boek:


Echt een aanrader! Bijzonder leuk geschreven en niet de klassieke biografie, maar echt gezien vanuit een Morrissey standpunt. Ook interessant om te horen wat zijn (al dan niet muzikale) invloeden waren en hoe zijn achtergrond de muziek beïnvloedde. Ook gewoon erg goed geschreven.

‘Simp­son is funny, clever, hon­est, irrev­er­ent and ego­tis­ti­cal: quite the match for Mor­ris­sey. More biogra­phies should be writ­ten this way.‘
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_112581040
Ik heb dat boek vorig jaar ook gekocht, ik vond het echt vreselijk :D
Bleuh.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:05:12 #34
159761 Arn0
Abbey Road
pi_112581060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:04 schreef PimD het volgende:
Ik heb dat boek vorig jaar ook gekocht, ik vond het echt vreselijk :D
Echt? Wat vond je er dan minder aan? :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_112587431
Dat andere boek, Meetings with Morrissey is veel beter. Veel menselijker.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:02:46 #36
159761 Arn0
Abbey Road
pi_112594500
Hmm oké, ik vind het in elk geval wel leuk (inderdaad af en toe zakelijk geschreven) en recensies zijn ook wel positief. Maar dit is ook m'n eerste Smiths gerelateerde boek, nog veel te gaan. Ik geloof dat Simon Goddard zijn boeken als essentieel beschouwd worden?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_119599308
Liefhebbers, post je favoriete 5 solosongs van Morrissey vandaag of morgenochtend in dit topic:

MUZ / Top 5 van de dag #27
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zondag 27 januari 2013 @ 17:46:49 #38
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_122121944
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_122151438
Schijnt een bloedende maagzweer te zijn. Concerten voor de komende twee weken worden uitgesteld.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_124364630
:{

quote:
Morrissey 'cautioned' to retire from music because of health worries
The former frontman of The Smiths recently cancelled the remainder of his North American tour

Morrissey has said that he has been 'cautioned' to retire from music, because of his recent health troubles.

Speaking to Mexican radio station Reactor 105.7 – via MSN - the singer said: "I have been cautioned to, but it's difficult for me because it's very ingrained in me."

Morrissey recently cancelled the remainder of his US tour. A statement issued on behalf of the singer cited "medical mishaps" as the reason for the cancellation of the planned shows. Morrissey has been suffering from mounting health issues over the past few months, including Barrett's esophagus, a bleeding ulcer and double pneumonia.

The singer's publicist, Lauren Papapietro, said in a statement: "Despite his best efforts to try to continue touring, Morrissey has to take a hiatus and will not be able to continue on the rest of the tour. Morrissey thanks all of his fans for their well wishes and thoughts."

Speaking to Reactor 105.7, the former frontman of The Smiths said of his hospitalisation:

"I had a very bad time. I had internal bleeding and I was rushed into hospital and I had lost a lot of blood. They tried to patch me together over the following five weeks but it didn't work… I was on lots of IV drips for almost five weeks, and each time it seemed as though I was back to robust health I would decline... I had lost so much blood I had become anaemic, but I'm still receiving ongoing treatment and I am very optimistic now."

He continued: "It almost became absurd the number of things that happened to me, but everything just attacked me at once. The double pneumonia - everything was really a result of the fact I had lost so much blood, so the immune defenses were very, very low and couldn't cope with anything, so therefore the slightest gust of wind and I would have a terrible cold."
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_131837986
Het komt er dan toch eindelijk van!

quote:
Morrissey autobiography release date confirmed by publishers Penguin Books reveal delayed book will be out on October 17

The release of the book has been delayed numerous times in recent months and appeared to have been pulled entirely at the last minute following a "content dispute" between the singer and publisher. However, a statement published on Morrissey fan site True To You confirms the date the book will be available in the UK and Europe. A US release date has yet to be confirmed.

Morrissey: Autobiography was originally due for release on September 16 but a statement three days prior to that date explained that the book would no longer be available on that date and would not even be published by Penguin. However, Penguin subsequently released a statement of their own claiming that they will still release the book in the UK and Europe but not in America.

In 2011 a spokesperson for Penguin Books said Morrissey's forthcoming autobiography was "a classic in the making". The publisher has said it was keen to enter discussions with the former Smiths frontman, who announced he had finished the 600-page tome that year.

During a 2011 interview with BBC Radio 4's Front Row, Morrissey said he wanted the book to come out on the Penguin Classic series, despite the book franchise normally only ever being bestowed on already-established literary classics rather than new titles.

Over the past year Morrissey has postponed and cancelled a host of tour dates because of his mother's and his own ill health. He recently revealed that he nearly died earlier this year due to medical problems.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:09:41 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132283130
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:29 schreef Felixa het volgende:
Het komt er dan toch eindelijk van!

[..]

bron
En, heb je het boek gekocht? Of iemand anders in dit topic? Heb er al heel wat gemengde reacties over gelezen, zodadelijk zelf maar eens lezen. Ben benieuwd :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132287445
Binnenkort ook maar eens halen :D
Bleuh.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:55:50 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132327410
Ik ben het boek aan het lezen en ik ben erg blij. Ik had om eerlijk te zijn - gezien de rants die Morrissey de laatste jaren doet - een onsamenhangend boek vol met tirades en weinig proza verwacht maar ik zat er finaal naast. Voorlopig is het erg interessant, veel nieuwe feitjes en mooie teksten over zijn familie en zijn jeugd (die trouwens oprecht vreselijk was, de revelaties over de scholen in Manchester in de jaren 60 / 70 zijn best schokkend en lijken me wel waarheidsgetrouw, hetzij ietwat overdreven). En natuurlijk, het is prachtig geschreven. Het is even goed als zijn beste lyrics, en dat zegt veel. Het lijkt wel poëzie bij vlagen.

Ik ben voorlopig dus enthousiast maar ik lees overal dat zodra het boek bij de beruchte Smiths rechtszaak aankomt, het wel érg bitter wordt (zelfs voor zijn standaarden, hehe). Dus ik ben benieuwd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133940445
quote:
HOMOSEKSUELE RELATIE MORRISSEY UIT BOEK GEKNIPT
05 DECEMBER 2013

In oktober 2013 verscheen Morrissey’s autobiografie, waarin de voormalig Smiths-zanger openlijk vertelt over een vroegere homoseksuele relatie. Deze passages zijn echter uit de Amerikaanse versie van het boek geknipt.

Op 3 december 2013 verscheen het boek in de Amerikaanse schappen, zij het met de nodige aanpassingen. Morrissey laat in het boek weten in de jaren negentig een relatie te hebben gehad met fotograaf Jake Walters. Morrissey’s anekdotes en andere details over de liefdesgeschiedenis zijn in de Amerikaanse versie verwijderd, dan wel aangepast. Tevens is fotomateriaal van Walters uit het boek geknipt.

De uitgever was onbereikbaar voor een reactie.
bron

Wat een trieste zooi weer. :X
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_133943864
Haha, wat? Schandalig. Er waren nog niet eens expliciete passages.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_134190613

live at the nobel peace prize concert
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:36:26 #48
159761 Arn0
Abbey Road
pi_135045776
Hij gaat dit jaar een nieuw album opnemen en hij is ook bezig met een fictieboek aldus de laatste Q&A. Ik denk dat ik enthousiaster ben voor het boek dan voor het album :P

Verder vergelijkt hij vleeseters met pedofielen en Nazi's, trouwens.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_135047465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:36 schreef Arn0 het volgende:
Verder vergelijkt hij vleeseters met pedofielen en Nazi's, trouwens.
Zucht...
pi_135050512
--

[ Bericht 100% gewijzigd door QueenFan op 04-01-2014 00:19:33 ]
toch?
pi_135051079
Dat ie maar op schiet met die nieuwe plaat. "Years..." is al 5 jaar geleden en vond ik een prima plaat, net als Ringleader en Quarry. De tracks die ie de afgelopen jaren speelde vind ik, zoals ik al eerder schreef, veelbelovend!

Er komt binnenkort wel weer een nieuwe versie van Kill Uncle uit geloof ik, met uiteraard weer een aangepaste tracklist :')
Bleuh.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:40:39 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135562919
Dit topic was uit mijn AT verdwenen :?.

Anyhow, er komt dus een nieuw album en een tour, hopelijk ook weer door Nederland O+


http://mobiel.nu.nl/muzie(...)engt-jaar-album.html
KuikenGuppy
pi_136119576
Erg goed nieuws natuurlijk, hij is er gelukkig nog niet klaar mee. Zijn nieuwe record deal is voor 2 platen en de opnames beginnen in februari. Ben benieuwd!
pi_136679236
Vandaag een Amerikaanse tournee aangekondigd met Tom Jones en Cliff Richard in het voorprogramma in resp. Los Angeles en New York. :')



Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_136679271
Heeft hij nog zo'n pull in de VS - dat zijn vrij grote arena's..

En Kristeen Young natuurlijk weer erbij :')
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_136679826
De laatste paar weken weer wat meer naar 'm aan het luisteren. Wat heeft de man toch een hoop gave b-kantjes gemaakt. Ik luister veel liever naar z'n singles met alle b-kantjes dan naar de albums :D Wat gaat er nou boven Hairdresser On Fire, Disappointed, Interlude etc etc :D

[ Bericht 22% gewijzigd door PimD op 13-02-2014 21:07:53 ]
Bleuh.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:18:49 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_137481283
Nieuw album komt deze zomer al uit, mooi:
http://true-to-you.net/morrissey_news_140307_01
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_137486878
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:18 schreef Arn0 het volgende:
Nieuw album komt deze zomer al uit, mooi:
http://true-to-you.net/morrissey_news_140307_01
Ben heel benieuwd, ik zou graag weer een plaat in de richting van Ringleader of the Tormentors willen horen.
pi_137490255
Erg benieuwd. De nummers die ie de afgelopen paar jaar al live speelt vind ik over het algemeen de moeite waard. Hopelijk ook weer wat gave singles op vinyl met b-kantjes enzo. En een Europese tour natuurlijk :D
Bleuh.
pi_139687935
Gisteren eerste concert van de Amerikaanse tour.

Setlist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:17:04 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139723856
Drie nieuwe tracks *O*

Het concert eindigde alleen wat abrupt...

KuikenGuppy
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:20:42 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:57:33 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139732140
Misschien ben ik niet genoeg Moz fan in dit te weten, maar waarom noemt hij het nieuwe album een "follow-up to Viva Hate"?
KuikenGuppy
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:00:12 #64
159761 Arn0
Abbey Road
pi_139739009
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:57 schreef Burdie het volgende:
Misschien ben ik niet genoeg Moz fan in dit te weten, maar waarom noemt hij het nieuwe album een "follow-up to Viva Hate"?
Heb de context niet meegekregen, maar het is natuurlijk een klassieke commerciële truc om je nieuwe album te vergelijken met een van je meest geliefde vroegere albums :P

Overigens, eerste keer dat hij de volledige versie van Asleep live speelde, toch?

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_139908188
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_139923375
https://itunes.apple.com/(...)business/id875907196
iTunes heeft de verwachte releasedatum op 11 juli staan en de deluxe versie heeft zes nummers extra, waaronder Scandinavia en Art-Hounds. "More information on physical formats coming soon", aldus de mailing van Universal.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:43:54 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139931746
Dat is al best snel *O*
KuikenGuppy
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:16:50 #68
159761 Arn0
Abbey Road
pi_139943524
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_139951585
Hopelijk wordt die deluxe box ook gewoon aangeboden voor de UK/Europa binnenkort... Hebben hebben hebben.
Bleuh.
pi_139972836
Verschillende formats en combinatiebundels zijn nu ook hier te bestellen: https://store.universalmusic.com/morrissey/
  donderdag 15 mei 2014 @ 06:15:22 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139973858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:30 schreef Nepthys het volgende:
Verschillende formats en combinatiebundels zijn nu ook hier te bestellen: https://store.universalmusic.com/morrissey/
Als je in de USA woont, ja ;).
KuikenGuppy
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:46:58 #72
159761 Arn0
Abbey Road
pi_139978556
Morrissey is nu ook actief op Twitter _O_
https://twitter.com/itsmorrissey

itsmorrissey twitterde op woensdag 14-05-2014 om 20:47:30 Hello. Testing, 1, 2, 3. Planet Earth, are you there? One can only hope... reageer retweet
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_139980854
quote:
_O_

Geweldige vent blijft het ook. :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:23:57 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139981283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

_O_

Geweldige vent blijft het ook. :)
Erg origineel is 'ie niet qua boodschap :P ;)
KuikenGuppy
pi_139990806
"deluxe" box is besteld. 82 pond :') :D
Bleuh.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 01:26:54 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_141876872
Het nieuwe album is erg leuk. Zijn beste sinds You Are The Quarry wat mij betreft.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_141879889
straks op de fiets luisteren....ben benieuwd
  maandag 7 juli 2014 @ 23:39:58 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_142030440
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:45 schreef IAmKloot het volgende:
straks op de fiets luisteren....ben benieuwd
En, wat vond je ervan?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_142066611
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En, wat vond je ervan?
weet het nog niet zo goed, staan geweldige liedjes op met hele mooie teksten maar ook een paar hele matige. Maar het blijft een Morrissey plaat, en die zijn altijd boeiend Smiler With Knife is mijn favoriet op het moment
pi_142322909
Wat een saaie, taaie cd. Ik kom er echt amper doorheen... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142329082
Moet er ook erg aan wennen. Leukste nummer wat er voor mij nu uitspringt (na 2, 3x luisteren) is Staircase At The University. Voor de rest een beetje matig allemaal. Doe mij de nieuwe Manic Street Preachers maar.
Bleuh.
pi_142630868
Johnny Marr komt op 1 november naar de Tolhuistuin in Amsterdam.

Kaarten vanaf 25 juli, EUR 20,-.

:)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142851595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 11:36 schreef Felixa het volgende:
Johnny Marr komt op 1 november naar de Tolhuistuin in Amsterdam.

Kaarten vanaf 25 juli, EUR 20,-.

:)
Hopelijk speelt hij dan wel wat Smiths-songs (en niet alleen in de toegift), anders wordt het een lang concert...
pi_142865811
Nieuwe plaat is geweldig! Zijn beste sinds Quarry zeker, misschien nog wel beter, zeker met
die bonustracks erbij (hoewel de Quarry-periode ook mooie b-sides had).

Favorieten vooralsnog 'Staircase at the University' en 'Neal Cassady Drops Dead'.
pi_143002779
Er zit voorlopig geen concert voor ons in de pijplijn.

quote:
Morrissey is finalising plans for concerts in Athens (Greece), Istanbul (Turkey) and Rome (Italy), and he is hoping to include Bucharest (Romania) and Budapest (Hungary). A concert at Dublin's 02 has been finalised.
http://true-to-you.net/morrissey_news_140802_01
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 3 augustus 2014 @ 05:43:16 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143008875
Jammer...... :{
KuikenGuppy
pi_143299097
quote:
PLATENLABEL LAAT MORRISSEY IN DE STEEK
11 AUG 2014

De negatieve uitlatingen die Morrissey afgelopen week deed op de manier van werken van zijn platenmaatschappij is bij Harvest Records duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten: het label zette afgelopen weekend alle samenwerking stop met het ex-boegbeeld van The Smiths. Het is niet voor het eerst dat Morrissey vroegtijdig moet opstappen bij een platenlabel.

In een statement via één van zijn fansites True To You heeft de ex-zanger van The Smiths vorige week immers stevig van leer getrokken tegen Harvest Records. In zijn bericht verwijt The Moz zijn platenlabel dat deze volgens hem niet genoeg ondersteuning biedt bij het promoten van de spoken word videos die hij heeft gemaakt voor zijn nieuwe album World Peace Is None Of Your Business.

Ook zijn er op YouTube al een drietal amateurvideoclips te vinden van zijn nieuwe single World Peace Is None Of Your Business maar is klaarblijkelijk nog geen enkele stap ondernomen door zijn inmiddels ex-label om er zelf eentje te schieten. Tevens wacht Morrissey nog steeds op het eerste telefoontje met een uitnodiging om in een televisieshow te verschijnen, ook hier zou dat weer liggen aan het feit dat Harvest te laks omging met de promotie van het nieuwe album.

Het eerste concert ter promotie van World Peace Is None Of Your Business vindt op 6 oktober plaats in de Portugese hoofdstad Lissabon.
http://oor.nl/#!/articles(...)sey_in_de_steek/news

:|W
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_143307458
Het zal vast niet alleen aan het label liggen gok ik :D
Bleuh.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:47:37 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143837332
KuikenGuppy
pi_143840844
Hopelijk ook een show in Nederland. Vind WPINOYB toch wel een erg fijne plaat nu :D
Bleuh.
pi_143841780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:15 schreef PimD het volgende:
Hopelijk ook een show in Nederland. Vind WPINOYB toch wel een erg fijne plaat nu :D
Ik zou hem toch ook nog graag eens zien idd.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:52:56 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143845696
Voorlopig staat het helaas nog niet op het programma... Waar zouden jullie hem het liefst willen zien in Nederland?
KuikenGuppy
pi_143845894
Iets in de buurt, de vorige paar keer in Nijmegen en Eindhoven was goed te doen.
Bleuh.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:08:08 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143846185
Die had ik helaas gemist -O-.
Ik zou 'm graag in Tivoli willen zien O+.
KuikenGuppy
pi_143846378
Eindhoven zou ik toch vinden, was dat dan Effenaar of Klokgebouw? Ook gemist helaas.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:17:40 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143846459
Het was te snel uitverkocht toen geloof ik. Was in het Muziekgebouw.
KuikenGuppy
pi_143857023
Vera of Oosterpoort maar dat gaat hem niet worden denk ik
pi_143873715
Was niet helemaal uitverkocht toen hoor, ik heb op de dag van het concert nog kaartje gekocht aan de balie van het Muziekgebouw :-D
Bleuh.
pi_143933708
28 oktober Tivoli/Vredenburg - Utrecht.

http://true-to-you.net/morrissey_news_140828_01

Edit: het kost ¤65,- Vijf-en-zes-tig!!

https://kassa.tivoli.nl/ProgrammaDetail.aspx?mid=1&id=572236

[ Bericht 40% gewijzigd door Felixa op 28-08-2014 22:29:47 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:26:00 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143934190
*O* *O* *O*
KuikenGuppy
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:35:21 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143934618
Oh, -O- voor je edit.
KuikenGuppy
pi_143938854
Dan maar diep in de buidel tasten. Dit is waarschijnlijk de laatste kans om hem nog te kunnen zien. Mits hij niet canceled. :')
pi_143942432
3times a charm. :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143944508
http://www.tivoli.nl/

De kaartverkoop voor dit concert start zaterdag 30 augustus om 10.00 uur.

De deuren gaan om 19.15 uur open. Dit concert is semi seated.

De invloed van het Engelse icoon Morrissey (en zijn voormalige band The Smiths) op de indierock kan eigenlijk niet worden overschat. Morrissey heeft net als bijna iedereen een zwaar leven, maar in tegenstelling tot de meeste stervelingen weet hij zijn persoonlijk lijden universeel te maken in zijn songteksten. Na het relatief korte bestaan (vijf jaar) van The Smiths heeft Morrissey een solocarrière van ruim 25 jaar opgebouwd met ijzersterke albums als Viva Hate, Vauxhall And I en Ringleader Of The Tormentors. In juli verscheen World Peace Is None Of Your Business, zijn tiende soloplaat. Must-see!
pi_143944911
Tof, ben er bij!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:35:27 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143945032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Tof, ben er bij!
Ik moet nog ff iemand zoeken om mee te gaan, maar ik ook O+
KuikenGuppy
pi_143945105
Prijs is wel aan de hoge kant overigens.

[ Bericht 17% gewijzigd door indiaantje89 op 29-08-2014 11:36:51 ]
pi_143947010
Gaaf! :D

Edit: VIJF EN ZESTIG EURO? Ik mag hopen dat ie dan langer speelt dan in 2011. Toen speelde ie nog geen 5 kwartier voor 45 euro ofzo.
Bleuh.
pi_143947382
Christus! Hier zou ik best heen willen, Utrecht is te doen vanaf hier, maar daar ga ik geen 65 euro voor neerleggen.
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_143948568
Ik wil 'm ook erg graag nog een keer zien, maar 65 euro... Maar eens even héél goed over nadenken nog.
Bleuh.
pi_143949372
Ben ik nou de enige die de prijs wel mee vind vallen?
Hij heeft hier de afgelopen 10 jaar vrij vaak opgetreden en volgens mij was het altijd zo rond de 50 euro. En dit is een veel fijnere zaal dan bijvoorbeeld de HMH.
pi_143949969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:10 schreef ConnyWaves het volgende:
Ben ik nou de enige die de prijs wel mee vind vallen?
Hij heeft hier de afgelopen 10 jaar vrij vaak opgetreden en volgens mij was het altijd zo rond de 50 euro. En dit is een veel fijnere zaal dan bijvoorbeeld de HMH.
Ik hoorde juist dat de "staanplaatsen" erg bagger zijn daar? En ik wil juist lekker staan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:28:09 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143949999
Even terug gezocht: 6 juni 2009, watt Rotterdam, ¤40.

Dat is best wat inflatie in vijf jaar ;).
KuikenGuppy
pi_143981962
Ik heb kaartjes!
pi_143981996
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:27 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik hoorde juist dat de "staanplaatsen" erg bagger zijn daar? En ik wil juist lekker staan.
ik was er pas geleden nog bij de pet Shop boys en er is plek voor het podium om te staan.

zit plaatsten zijn erg goed daar.

en ja ik heb ook 2 kaartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_143982031
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:04 schreef Dandilion het volgende:

[..]

ik was er pas geleden nog bij de pet Shop boys en er is plek voor het podium om te staan.

zit plaatsten zijn erg goed daar.

en ja ik heb ook 2 kaartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Top, ook net 2 kaarten gekocht. Ben benieuwd.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:23:13 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143983233
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:02 schreef Kijana het volgende:
Ik heb kaartjes!
Ik ook *O*
KuikenGuppy
pi_145300606
quote:
Morrissey 'reveals cancer treatment'

Singer Morrissey has told a Spanish newspaper he has had treatment to remove "cancerous tissues".
http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-29524966
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:33:48 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145300911
Hij blijft er wel zichzelf onder iig "I'll rest when I'm dead".


En:

"With luck I will be able to stop singing forever, which would make many people happy."

(Hij heeft wel eens vaker aangegeven dat dit zijn laatste album zou zijn)
KuikenGuppy
pi_145301579
Jeetje... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:04:34 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145754336
Bijna! Wie gaan er van hier allemaal?


Om vast in de stemming te komen:
http://www.buzzfeed.com/l(...)266&s=mobile#1j2e8ro
KuikenGuppy
pi_145755536
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:04 schreef Burdie het volgende:
Bijna! Wie gaan er van hier allemaal?

Om vast in de stemming te komen:
http://www.buzzfeed.com/l(...)266&s=mobile#1j2e8ro
Ja hier,

Zin in! Iemand parkeertips?
pi_145782331
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja hier,

Zin in! Iemand parkeertips?
Wij zetten de auto in één van de parkeergarages in de buurt neer. Op de site staan wat parkeergarages die ze aanraden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk moet je niet 8 uur van te voren voor de deur staan om een staanplaats te kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk komen wij pas vrij laat aan. Ik begreep dat hij geen voorprogramma heeft en daardoor stipt om 20:30 uur speelt?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:52:15 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145782595
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:43 schreef Kijana het volgende:

[..]

Wij zetten de auto in één van de parkeergarages in de buurt neer. Op de site staan wat parkeergarages die ze aanraden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk moet je niet 8 uur van te voren voor de deur staan om een staanplaats te kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk komen wij pas vrij laat aan. Ik begreep dat hij geen voorprogramma heeft en daardoor stipt om 20:30 uur speelt?
Klopt:

De deuren gaan om 19:15 open. Er is geen voorprogramma, dus zorg dat je op tijd bent om niets van het concert te missen. Er zijn zowel zit- als staanplaatsen in de Grote Zaal en er is sprake van vrije plaatskeuze.

Rijnkade mis ik in het overzicht met parkeergarages? Die is volgens mij het dichtste bij (onder het station/HC).

Ik twijfel nog of ik niet liever met het OV zal gaan, dan hoef ik niet aan de cola ;).
KuikenGuppy
pi_145787066
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:43 schreef Kijana het volgende:

[..]

Wij zetten de auto in één van de parkeergarages in de buurt neer. Op de site staan wat parkeergarages die ze aanraden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk moet je niet 8 uur van te voren voor de deur staan om een staanplaats te kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk komen wij pas vrij laat aan. Ik begreep dat hij geen voorprogramma heeft en daardoor stipt om 20:30 uur speelt?
Thanks, welke van de 3 is het makkelijkst?

Ik hoop ook nog wel dat ik ergens kan staan. Zitten vind ik nooit zo tof. Ben er nog niet eerder geweest volgens mij.
pi_145831504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Thanks, welke van de 3 is het makkelijkst?

Ik hoop ook nog wel dat ik ergens kan staan. Zitten vind ik nooit zo tof. Ben er nog niet eerder geweest volgens mij.
Ik heb nog geen idee welke parkeergarage het makkelijkst is, moet ook nog de tarieven vergelijken. Rijnkade die Burdie voorstelde lijkt inderdaad het dichtste bij te zijn, maar het is allemaal op prima loopafstand.
pi_145999367
Jaaa morgen is het zover _O_

Erg veel zin in, hopelijk geen file problemen... :P. En zo te zien ga ik proberen bij La Vie te parkeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door indiaantje89 op 27-10-2014 17:12:50 ]
pi_146034004
Het is een bekend verhaal: Morrissey is zo fel tegen het eten van vlees, dat hij er backstage en in de zaal geen spoortje of geurtje van wil tegenkomen. Maar hoe moet dat nu als je speelt in een complex met meerdere zalen, zoals vanavond in Tivoli-Vredenburg. Nou, Mozz is daar simpel over: het Utrechtse muziekgebouw moet op zijn speeldag volledig vleesvrij zijn. Ook op kantoor, ook voor deelnemers van het Liszt Concours die in de Hertz zaal spelen. “Iedereen hier vindt het fantastisch om eens lekker humus en avocado op brood te eten.”
Volgens Kimtessa Hill van Tivoli-Vredenburg is de vegadag geen keiharde eis bij het boeken van Morrissey, maar een vriendelijk verzoek. Het Utrechtse podium wist waar het aan begon met het binnenhengelen van de notoire stijfkop. “Het heeft dan ook niet echt tot een discussie hoeven komen. Wij vinden het wel een nobel doel. Morrissey wil graag dat iedereen op zijn speeldag vegetarisch eet, ook het personeel, en wij hebben besloten aan die wens gehoor te geven.” Hoe de deelnemers van het Liszt Concours daar over denken, weet Hill niet. “Ik heb nog geen klachten gehoord.”

Gemopper is er wel van Joop Daalmeijer, voorzitter van de Raad Voor Cultuur. Hij zegt op Facebook: "Vanavond treedt in #‎TivoliVredenburg Morressey op. Mooi zo. Maar, in het contract met deze artiest staat dat in het hele gebouw geen vlees aanwezig mag zijn. Dus ook niet bij het Liszt Concours dat niks met @Morrissey te maken heeft. Ik kan heel goed vegetarisch koken en eet het graag. Maar tegen de dwang van deze #‎Morrissey kan ik niet zo goed. In de jury van het Liszt Concours zitten wereldberoemde pianisten uit de hele wereld, die helemaal geen eisen hebben. Ook niet qua voedsel."

Morrissey’s extreme standpunt over vleeseters is natuurlijk niets nieuws. Al in de jaren tachtig was hij overtuigd vegetariër. Het klassieke tweede album van zijn band The Smiths uit 1985 heette al Meat Is Murder. Het titelnummer is een manifest waar Morrissey zich tot op de dag van vandaag aan houdt. Onlangs nog kwam hij in het nieuws toen hij vlees eten net zo erg als pedofilie noemde. “Ik zie geen verschil tussen het eten van dieren en pedofilie”, zei hij tegen The Guardian. “Het is allebei verkrachting, geweld, moord. Als ik voorgesteld word aan iemand die vlees eet, loop ik weg.”

Het recente verleden van de zanger lijkt wel een aaneenschakeling van relletjes. De 55-jarige Engelsman lag dit jaar ook al overhoop met zijn label Harvest Records. Morrissey speelt vanavond zijn eerste en enige show in Nederland na het verschijnen van zijn album World Peace Is None Of Your Business, een album dat volgens hem niet genoeg support kreeg van zijn label, waarop hij zijn hele band liet aantreden in ‘Fuck Harvest’ shirts. Het label reageerde direct door de shirts zelf als merchandise te verkopen.

Ook had hij het aan de stok met de band We Are Scientists, die in de Amerikaanse stad San Jose in de kleine zaal van hetzelfde theater speelden. Die band claimde dat Morrissey hun show wilde laten cancelen omdat hij band was voor geluidsoverlast. Een serie onvriendelijke Facebook-posts volgde, maar het kamp Morrissey liet weten dat de aantijgingen nergens op gebaseerd waren. Toeval wil wel dat Tivoli ook We Are Scientists voor vanavond geboekt heeft. De band staat wel op veilige afstand, in de Helling, dus dat zou geluidstechnisch goed moeten komen. Fans van Morrissey hoeven volgens Kimtessa Hill niet bang te zijn voor extra tascontroles op vleeswaren bij de ingang. “Maar ik ga er niet vanuit dat iemand voor 65 euro een kaartje koopt om een worst naar binnen te smokkelen.”
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:55:23 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146037203
Typisch Moz weer :')

Zijn er al setlists bekend van eerdere concerten in deze reeks?
KuikenGuppy
pi_146041934
Uur of wat geleden zaten/stonden de die hard fans al in de lobby. :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:40:33 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146048588
Echt druk vind ik het niet?
KuikenGuppy
  woensdag 29 oktober 2014 @ 09:01:03 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146063019
Wat een zanger, we hebben genoten O+!

En Morrisseyfans blijven geniaal :P
Iemand van hier nog een stukje tshirt weten te bemachtigen? 8-)
KuikenGuppy
pi_146063721
Ik vond het fantastisch!!!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_146065394
Ja was echt geweldig, de eerste keer dat ik hem aan het werk zag fantastisch!.

En ergens vind ik zijn politieke standpunten soms wel aandoenlijk. Het hoort wel bij die man. Al hoewel ik wel Let Me Kis You en There Is A Light That Never Goes Out miste in de set.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:48:06 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146065674
Hij was sowieso spaarzaam met The Smiths liedjes en 'hits'. Maar soit ;).

Ik vond het publiek trouwens anders dan een aantal jaar geleden? Minder vetkuiven, hippies en mensen met aparte tshirts. Of misschien leek dat zo doordat wij er pas vrij laat waren.

We hebben overigens goed kunnen lachen om een fan die het halve concert met een boek liep te zwaaien dat gesigneerd moest worden. Op het laatst pakte Moz het boek aan, zei iets als 'thank you' en legde het weg als ware het een cadeau voor hem :+.
KuikenGuppy
pi_146066991
Dat heb ik nog gezien ja met dat boek. Oja wat is Utrecht een #$*F$(*$ stad om te rijden met de auto.
pi_146079736
Het was supertof! Jammer dat de setlist nogal depri werd in de tweede helft.
Komende zaterdag zitten er meer Smiths liedjes in de setlist, als ik dat zo bekijk. :D

En inderdaad het publiek leek anders dan toen ik Moz zag in 2009. Toen werd ik compleet naar voren gedrukt elke keer dat Moz dicht bij de rand van het podium stond. :P

Hopelijk was dit niet de laatste keer Morrissey op Nederlandse bodem.
pi_146080042
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:55 schreef Burdie het volgende:
Typisch Moz weer :')
Geen steak veranderd, die man
pi_146571998
16 december komt ie naar 013! :o
Voorverkoop start vrijdag, kaarten kosten EUR 65,-.

http://www.013.nl/programma/3907/morrissey

Edit:
En 15 december in Groningen.

http://www.de-oosterpoort.nl/zoeken?zoektekst=morrissey

[ Bericht 24% gewijzigd door Felixa op 12-11-2014 14:25:11 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146572218
Ja zeg, nu komt ie wel verdomd dicht in de buurt :( :D
Bleuh.
pi_146573623
Groningen! :o
Holy shit! :D
  woensdag 12 november 2014 @ 14:55:52 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146573638
:D
KuikenGuppy
pi_146639155
Kaartje 013 binnen, kon het toch niet laten. Was zo tof in Utrecht. En dit is voor mij nog dichtbij _O_
pi_146640429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Kaartje 013 binnen, kon het toch niet laten. Was zo tof in Utrecht. En dit is voor mij nog dichtbij _O_
Stiekem wil ik hem ook wel eens zien. Maar helaas niet voor die prijs.
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:01:02 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146641253
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:26 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Stiekem wil ik hem ook wel eens zien. Maar helaas niet voor die prijs.
Precies dit :{. Ja, voor een keer had ik het er wel voor over, maar niet zo snel daarna nog eens.
KuikenGuppy
pi_146647564
Ik ga wel naar Groningen. :@
pi_147050136
Gisteren naar Antwerpen geweest, wat een geweldig concert!

Goede en gevarieerde set lijst en Morrissey in topvorm:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder applaus voor het geluid in die zaal, zo waanzinnig goed.
  donderdag 27 november 2014 @ 11:39:50 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147050643
Klinkt goed :) en hij heeft het concert niet voortijdig beëindigd? ;)
KuikenGuppy
pi_147050692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:39 schreef Burdie het volgende:
Klinkt goed :) en hij heeft het concert niet voortijdig beëindigd? ;)
Nee gelukkig niet, er was wat gedoen tijdens het derde nummer en Morrissey stopte de rest van de band, dus ik zag de bui al hangen, maar gelukkig was dit binnen tien seconden gesust en begonnen ze opnieuw zonder verder gedoe.
pi_147050794
Wat een korte setlist!
Zo te zien speelt hij deze tour 18-19 nummers per avond en gisteren maar 15?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 27 november 2014 @ 11:48:59 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147050837
Dat viel me ook al op ja! Maar voor mijn gevoel wel weer wat meer klassiekers dan tijdens andere concerten?
KuikenGuppy
pi_147051108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:47 schreef Felixa het volgende:
Wat een korte setlist!
Zo te zien speelt hij deze tour 18-19 nummers per avond en gisteren maar 15?
Volgens mij waren het een paar meer nummers, maar ik heb de set lijst even gekopieerd van setlist.fm
pi_147052125
15 nummers, dat is 65 minuten ofzo? En daar moet je dan 70 euro voor betalen? :D
Bleuh.
pi_147052347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:00 schreef NikeyAjax het volgende:

[..]

Volgens mij waren het een paar meer nummers, maar ik heb de set lijst even gekopieerd van setlist.fm
One Of Our Own en Speedway staan er nu ook bij.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147053030
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:40 schreef PimD het volgende:
15 nummers, dat is 65 minuten ofzo? En daar moet je dan 70 euro voor betalen? :D
Bijna 90 minuten en 56 euro, we spreken hier niet over Mojo/Live Nation shows.
pi_147339557
Er zou gisteren een concert van Morrissey zijn in Athene, dat is niet doorgegaan. Concert van morgen in Istanbul gaat ook niet door.
Nieuwe data zijn 15 en 17 december.
Dus hoe dat met Groningen en Tilburg gaat, geen idee maar grote kans dat ze worden verplaatst.

Edit: Ik hoor net dat Groningen en Tilburg naar 2015 worden verplaatst.
Edit2: Nu ook officieel: http://true-to-you.net/morrissey_news_141206_01
(Er wordt gefluisterd dat Jesse Tobias de band heeft verlaten)

Van de organisator in Athene (google translate):

quote:
December 15
Golf Tae Kwon (P. Faliro).

MORRISSEY

NIEUWE DATUM VOOR HET UITVOEREN VAN HET CONCERT VAN MORRISSEY

De Morrissey concert vindt plaats op 15 december.

De tickets zijn uitverkocht en moeten de datum van oude, staan. Vooraf reserveren blijft bekende punten.

Opmerking: een misverstand door het publiek te voorkomen, worden geadviseerd dat - ook - uitgesteld Istanbul concert werd verplaatst naar 17 december.

Deze twee concerten (Athene en Istanbul) verving de concerten van Nederland (Groningen, Tilburg), die gepland was voor 15 en 16 december, die al datum zijn veranderd.


[ Bericht 31% gewijzigd door Felixa op 06-12-2014 21:53:34 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147343073
Damn toch wel balen :( had er net zo'n zin in.
pi_147344214
Al kan ik me haast niet voorstellen dat ie met zijn hele circus alleen voor twee concerten nog terugkomt naar Nederland. Dus er zullen óf nog (Europese) concerten worden toegevoegd óf ze worden afgelast.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_148605882
Hij heeft wat Engels tour data bekend gemaakt. Ik hoop dat de 013 show op een beetje een gunstige dag valt.
pi_148656040
quote:
Morrissey dates in Holland confirmed

13 January 2015

Morrissey dates in Holland confirmed

Monday 9 March GRONINGEN (Oosterpoort)
Tuesday 10 March TILBURG (013)
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_148667703
Oef lastige datum, hopelijk ga ik er bij kunnen zijn in 013. Anders maar ticket verkopen vrees ik :{
pi_148668409
Je krijgt toch gewoon je geld terug als je niet kunt op de nieuwe datum?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150487946
Ben er gewoon bij vanavond, zin in *O*
pi_150498775

Een tent in Tilburg verkoopt Morrissey Burgers.... denk niet dat hij daar van af weet :D
pi_150499160
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Een tent in Tilburg verkoopt Morrissey Burgers.... denk niet dat hij daar van af weet :D
Haha, nice!

Ik heb gisteravond erg genoten in Groningen. What She Said. O+
pi_150499443
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:32 schreef Kijana het volgende:

[..]

Haha, nice!

Ik heb gisteravond erg genoten in Groningen. What She Said. O+
Ben benieuwd, hoop op Asleep vanavond. En natuurlijk There Is A Light That Never Goes Out, maar die doet hij amper zo te zien deze tour. En Everday Is Like A Sunday ook, maar die doet hij dan weer wel regelmatig.
pi_150499516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[ afbeelding ]
Een tent in Tilburg verkoopt Morrissey Burgers.... denk niet dat hij daar van af weet :D
Is het dan een vegaburger?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 16:43:44 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150499595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het dan een vegaburger?
Ik neem aan van wel ;).
Ze hebben altijd één vegaburger op de kaart.

Veel plezier voor wie vanavond gaat, geniet O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_150499950
WTF

Beste muziekliefhebber,


Tot onze grote spijt gaat het optreden vanavond niet door, Morrissey is ziek.


Hierbij het officiële statement.

MORRISSEY SHOW CANCELED DUE TO ILLNESS

Tot onze spijt moeten we bekend maken dat de show van Morrissey vanavond in 013 wordt afgelast. Terwijl onze crew, samen met de Morrissey-crew, bezig was met het klaar maken van het podium, komt zojuist bij ons het bericht binnen dat Morrissey ziek is. Hierdoor kan hij vanavond niet optreden. We zijn momenteel druk bezig om de show te verzetten naar later deze maand. Meer informatie volgt zo snel mogelijk.

MORRISSEY AFGELAST WEGENS ZIEKTE

We regret to inform you that Morrissey is forced to cancel tonight's appearance in 013, Tilburg. Our stage crew, as well as Morrissey's touring party were already setting up stage and all requirements for tonight's show when we were informed by management that Morrissey is unable to perform tonight due to flu. At the moment we are trying to re-schedule the date for later this month and will advise all ticket holders as soon as possible.
pi_150500011
Indiaantje is aan het ragen :(

Tweede keer al
pi_150500042
Daaamn, wat een mazzel heb ik gehad. Hij klonk gisteren anders prima.
pi_150500121
Hij heeft indiaantje z'n Morrissey-burger gezien :Y
pi_150500446
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
Hij heeft indiaantje z'n Morrissey-burger gezien :Y
Eerste wat ik zo ga doen is langs de McDrive en wat burgers bestellen #fuckthemoz
  dinsdag 10 maart 2015 @ 17:53:06 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150501886
Wtf, ik dacht dat het een grapje was :o
KuikenGuppy
pi_150502111
Ik herinner mij nu wel weer dat hij gisteravond opmerkingen maakte over het moeten niezen, toen hij de band aan het voorstellen was.
pi_150502428
Tering... Toch wel blij dat ik mijn kaartjes heb ingeleverd. :@
Ik heb nog wel een kaartje voor Birmingham over twee weken, hopen maar dat dat wel doorgaat.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150502769
Zondag 29 maart dus nieuwe kans. Vrees niet dat dat voor mij gaat lukken.
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 13:34:53 #178
332671 crew  indiaantje89
pi_151153886
Zin in vanavond, hopelijk gaat het nu wel door.

[ Bericht 5% gewijzigd door indiaantje89 op 29-03-2015 13:44:46 ]
pi_151178165
Heerlijk genoten weer _O_ gelukkig nu wel doorgegaan, maar het wachten was de moeite.

Was heel goed bij stem (veel beter dan toen in Utrecht). Redelijke setlist al blijft het jammer dat hij sommige pareltjes niet speelt.

Tracklist:

What She Said (The Smiths song)
Suedehead
Staircase at the University
Kiss Me a Lot
Neal Cassady Drops Dead
Istanbul
Certain People I Know
Stop Me If You Think You've Heard This One Before (The Smiths song)
I'm Throwing My Arms Around Paris
Life Is a Pigsty
One of Our Own
To Give (The Reason I Live) (Frankie Valli cover)
Scandinavia
Speedway
The World Is Full of Crashing Bores
The Bullfighter Dies
Meat Is Murder (The Smiths song)
People Are the Same Everywhere
World Peace Is None of Your Business
Everyday Is Like Sunday

[ Bericht 49% gewijzigd door indiaantje89 op 30-03-2015 11:31:02 ]
pi_151415613
Nieuwe video: Morrissey in een clip met (meer dan) halfnaakte dames. :')

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:49:20 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156307825
Moz heeft gisteren voor het laatst (?) opgetreden in de UK.

http://www.nme.com/news/morrissey/88491
KuikenGuppy
pi_163542325
Zaterdag 20 augustus treed Morrissey op in de Manchester arena
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_163542438
Ik had even hoop dat er al een nieuwe plaat aan zat te komen.
Bleuh.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:45:10 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163542669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:28 schreef Dandilion het volgende:
Zaterdag 20 augustus treed Morrissey op in de Manchester arena
:').
Zie het bericht boven de jouwe. Een beetje wispelturig is hij wel, die charming man.
KuikenGuppy
pi_163543750
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

:').
Zie het bericht boven de jouwe. Een beetje wispelturig is hij wel, die charming man.
Ja, die blijft deze truc vast herhalen tot z'n 84ste. Elk jaar z'n pensioen aankondigen om vervolgens weer een optreden a 50 euro van een uur te doen.
pi_173319388
En er is een nieuwe plaat!

quote:
Morrissey is set to release his first new album since 2014.

Low in High-School will be released on November 17 on CD, coloured vinyl and limited edition cassette, as well as digital formats.

It will be the former Smiths' frontman's first album for BMG, which is also partnering with Morrissey on the launch of his new label, Etienne Records.

Low in High-School was recorded at La Fabrique Studios in France and in Rome at Ennio Morricone’s Forum Studios. The record is produced by Joe Chiccarelli, who has worked with Frank Zappa, The Strokes, Beck and The White Stripes.

Low in High-School captures 'the zeitgeist of an ever-changing world.'

Korda Marshall (EVP of BMG) said of the signing: “There are not many artists around today that can compare to Morrissey. He is an extraordinary talent. He is prodigious, literate, witty, elegant and above all, courageous. His lyrics, humour and melodies have influenced many generations. The music on this new landmark record will speak for itself and we are delighted to welcome him to BMG.”

There are likely to be tour dates to promote the record - but for now, there is only one live show booked, at the Hollywood Bowl in LA on November 10.

As a solo artist, all ten of his albums have reached the Top 10 on the UK charts, including three entries at number one.

Following his debut solo album Viva Hate back in 1988, he has since released a number of critically acclaimed follow-ups including Kill Uncle and Your Arsenal, and hugely successful comeback album You Are the Quarry after a five year hiatus in 2004.

In 2013, Morrissey published his autobiography on Penguin Classics, topping the best-seller list.
http://www.manchestereven(...)elease-date-13510965
Bleuh.
pi_173319425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 12:18 schreef PimD het volgende:
En er is een nieuwe plaat!

[..]

http://www.manchestereven(...)elease-date-13510965
Altijd als dit topic omhoogschiet ben ik bang dat ie dood is maar dit is mooi nieuws.
pi_173707198


Oh oh oh. Het begint al goed. HMV heeft al aangegeven dit niet te willen opnemen in het winkelassortiment.
Bleuh.
pi_173707214
De foto op zich vind ik niet eens zo erg (kan me voorstellen dat er mensen anders over denken), maar dat foeilelijke bord wat dat joch vasthoudt... Zonder dat bord was de boodschap ook duidelijk geweest.
Bleuh.
pi_173973346
Nieuw nummer van bovenstaand album:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174163175
De BBC heeft gisteren een live sessie van Morrissey uitgezonden met daarin een aantal nieuwe nummers en een Pretenders cover. Zie youtube comments voor links naar alle nummers. De laatste 3 nummers (met All The Young People Must Fall In Love en My Love, I'd Do Anything for You) zitten niet in de uitzending.


Vooralsnog zie ik geen reden om alvast het album te bestellen. -O-
pi_180134555
quote:


Morrissey heeft zijn concerten in het Verenigd Koninkrijk en Europa afgelast. De zanger zou woensdag al optreden in Edinburgh.
Volgens het management gooiden "logistieke omstandigheden buiten onze controle" roet in het eten, meldt de BBC. Ook door concerten in Duitsland en Zweden en twee bijzondere openluchtoptredens in Morrisseys geboortestad Manchester is een streep gezet.

Morrissey is van plan de shows "zo snel mogelijk" in te halen en liet via zijn management weten "eventueel ongemak voor de fans ten zeerste te betreuren". Vanaf maandag kunnen tickethouders hun geld terugvragen.
https://www.nu.nl/muziek/(...)-laatste-moment.html
Bleuh.
pi_180136144
"Logistieke omstandigheden"... tuurlijk... :{
Er zijn erg weinig kaarten verkocht.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_180197234
quote:
‘Morrissey en ik verschilden zo ongeveer in alles van elkaar. Altijd. Goed, ik ben dankzij zijn nummer Meat Is Murder gestopt met vlees eten, maar verder heb ik nooit veel waarde aan zijn opinies gehecht. Het enige dat ik kan zeggen is dat The Smiths opkwam voor de rechtenlozen en de onderdrukten, de dankzij hun seksuele geaardheid, ras of afkomst gemarginaliseerden in onze maatschappij. Dáár stond The Smiths voor. En we noemden onszelf links. Dat Morrissey zich inlaat met verspreiders van haat is vreselijk, maar ik voel me al zo lang zo ver van hem verwijderd dat ik me er eigenlijk niet druk om kan maken. Wat hij doet, zegt of zingt, het interesseert me niet. En let wel: zelfs hij kan onze geschiedenis niet herschrijven. Ik herken in hem niets van waar wij als band ooit voor stonden.’
Aardig interview met Johnny Marr.
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:32:52 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192500798
KuikenGuppy
pi_192501005
De nieuwe plaat is in ieder geval meer dan fine. Een stuk beter te pruimen dan de laatste twee platen met eigen materiaal (WPINOYB en LIHS). Die coverplaat van vorig jaar vond ik dan weer wel een erg leuk tussendoortje!
Bleuh.
  maandag 13 april 2020 @ 12:36:02 #197
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192595138
Deze vond ik erg leuk:


Ook qua boodschap.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')