Dit klopt ja, iedere meetbare storing wordt daar gemeld. Maar ik weet niet precies hoe ver dat gaat. Je zou verwachten dat als het de startblokkering is, daar ook een melding van staat.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:51 schreef gateway het volgende:
wat een nacht....
Waren op bezoek in Remscheid, wilden naar huis om 1:00, auto wil niet starten, draait wel rond, maar slaat niet aan. Nog een paar keer geprobeerd, niks.
Bellen. Afsleepwagen. Die nog ff de ECU gereset door de accu eraf te halen, hielp ook niks.
toen begon het: Naar huis, dat was te ver (dik 2 a 2,5 uur met zo'n vrachtwaggel). een plaats dichterbij (waar de schoonouders wonen) kon wel volgens de man (die weer emt zijn chef had gebeld en die weer met onze verzekering).
Eindelijk daar, auto midden op straat afgezet.... Handig. Schoonvader start de auto (in de versnelling) en wil hem zo het oprit op hobbelen. Na 10 sec start ineens de auto! En sinds toen geen problemen meer gehad.
Lekker... ook geen foutmeldingen in het systeem volgens de garage.....
Alleen, vanmorgen de verzekering gebeld; Eigenlijk hadden ze ons gewoon naar huis moeten brengen, of we hadden een hotyelovernachting betaald gekregen. Die wisten van niks, ze hebben de van de afsleepdienst helemaal niet meer gebeld met de verzekering!
Eikels! mjah. Wel irritant dat je zo niet echt op je auto kan vertrouwen.... Enigste wat de garage nog melde was evt. de komende tijd ook de reservesleutel meenemen. als ie dan niet start, andere sleutel proberen, om uit te sluiten dat het iets met de startblokkering te maken heeft.
Nu nog een vraagje van mijn kant: De garage zegt, dat als het motorstoringslampje niet brandt, er ook geen fouten in het systeem staan (ok, spannningsuitval bv, omdat de accu eraf was, maar verder geen storingen?). Klopt dit?
Heb je de injectorreiniger al geprobeerd? Ik weet niet goed of dat bij een moderne diesel ook werkt, maar bij een oude wordt ook wel eens aangeraden om plankgas te starten bij startproblemen.quote:Want uitlezen kost 15 euro, en als er echt niks instaat, dan heeft dat ook geen zin.... Wie weet het?
Zaterdag is de zoon van de eigenaar van de garage er weer hoop ik, die moet dan maar ff kijken, en dan kost het ook niks denk ik.
Vooralsnog niks geen problemen, starten en lopen!
Waarom afzeggen? Je kan toch altijd nog binnen gaan zitten als het regent?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:17 schreef Mikkie het volgende:
Hier was regen voorspeld, dus m'n terrasafspraak afgezegd, is 't nog droog .
Misschien ga ik dat ook eens proberen...quote:
Fantastisch spul.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Misschien ga ik dat ook eens proberen...
edit: psst! Autorijtopic #72 Waar L0we zijn taken uitbesteedt
Nieuwe remvoeringen en 2 nieuwe remcilinders achter.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoe is het met je remmen afgelopen? Of had je dat al gepost?
Ja, ik heb hem donderdags naar de garage gebracht en meteen laten repareren. ¤ 200,-quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:57 schreef L0we het volgende:
Oke, dat heb je dus inmiddels laten repareren. Vielen de kosten nog een beetje mee?
We wilden buiten zitten . En ik heb een schurfthekel aan door de regen fietsen, dus dat risico wilde ik ook vermijdenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom afzeggen? Je kan toch altijd nog binnen gaan zitten als het regent?
Wankelmotor .quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:30 schreef Grielen het volgende:
Knap trouwens dat ze 192 pk uit een 1.3 weten te persen, zonder turbo.
Mijn 2 liter had origineel 120 pk
Ik heb een Boxermotorquote:
Inderdaad, winterbanden en meer dan 20 graden met volle zon is niet verstandig.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Booooh ik moet zo naar Enschede toe maar met dit weer ga ik nergens heen, al helemaal niet op die winterbanden
Qua arbeidsslagen vergelijkbaar met een 2-takt, daarom meer vermogen uit een 1.3. Een rotatiemotor geeft namelijk één arbeidsslag per ''krukas''rotatie, terwijl een 4-takt zuigermotor één arbeidsslag per 2 krukasrotaties doet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:30 schreef Grielen het volgende:
Knap trouwens dat ze 192 pk uit een 1.3 weten te persen, zonder turbo.
Mijn 2 liter had origineel 120 pk
Zoals je ziet, een motor met een gebruiksaanwijzing. Houdt daar rekening mee (en lees je in) en je hebt in principe een zeer betrouwbare auto. Het grote voordeel van die motoren is natuurlijk het kleine aantal onderdelen, dus er is ook weinig dat stuk kan gaan door domme pech of slijtage.quote:Voor en nadelen
Voordelen van de wankelmotor zijn de compacte bouw, de enorme acceleratie en een minimum aan bewegende onderdelen waardoor lage productiekosten mogelijk zijn. Doordat de ontbrandingsenergie meteen in een roterende beweging wordt omgezet, is deze motor zeer trillingsarm. De conventionele verbrandingsmotor zet immers de verbrandingsenergie via een lineaire beweging (zuigers) om in een roterende beweging (krukas). Nadelen van de wankelmotor zijn een hoger olieverbruik, veroorzaakt door de bovensmering van de motor, en een vrij hoog brandstofverbruik.
Geschiedenis
Tot ca. 1970 gaven de afdichtingen tussen de hoeken van de rotor en de trommelwand nog veel problemen (de motoren hebben de neiging op dit punt sterk te slijten). Vanaf ca. 1970 zijn deze problemen grotendeels opgelost en is de wankel net zo betrouwbaar als een 4-takt uit dezelfde periode.
Door de ongunstige vorm van de verbrandingskamer is de ontsteking problematisch en gaat relatief veel warmte verloren in de wand van de verbrandingskamer. Zelfs bij de meest geavanceerde versie van de wankelmotor (de 'Renesis' van Mazda uit de RX-8) zijn er problemen. Bij de koude start wordt een hoeveelheid olie in de verbrandingskamers gespoten om slijtage aan de punten van de rotor te verminderen. Wanneer men veel korte stukjes rijdt en herhaaldelijk moet starten, komt er te veel olie op de ontsteking, die daardoor sterk vervuilt of zelfs defect kan raken.
Ik blijf dat niet snappen, mensen die niet met goed rubber rijden. Natuurlijk gaat het heel lang goed, maar het is wachten tot je een keer die vijf à tien meter later stilstaat doordat je je winterbanden eronder hebt liggen in plaats van je zomerbanden. Dat is het verschil tussen schade en geen schade.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:11 schreef monsterd. het volgende:
Mijn micra is sowieso met regen en winterbanden niet te vertrouwen tijdens dit soort weer... Moet sowieso een keer de banden uit laten balanceren want de auto trilt als een gek bij snelheden boven de 120 km/h. In dat geval kan ik gelijk de zomerbanden erop laten zetten
Leuk, in augustus al een winterbanden discussiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:45 schreef Kriegel het volgende:
Die vier dagen per jaar dat er hier aangestampte sneeuw op de weg ligt kunnen m'n rug op, daar koop ik geen winterbanden voor. Althans, zo denk ik er op dit moment over, maar dat kan uiteraard nog veranderen.
Dus die vier dagen zijn veiligheid niet belangrijk? Prima, zullen we dan ook instellen dat iedereen voortaan vier dagen per jaar overal te hard mag rijden en zich kapot mag zuipen alvorens hij gaat rijden, omdat het voor die vier dagen kennelijk niet uitmaakt?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:45 schreef Kriegel het volgende:
Die vier dagen per jaar dat er hier aangestampte sneeuw op de weg ligt kunnen m'n rug op, daar koop ik geen winterbanden voor. Althans, zo denk ik er op dit moment over, maar dat kan uiteraard nog veranderen.
Juist. Alleen willen veel mensen dat niet zien. Want dat hun zomerbanden niet slijten in de tussentijd, wordt vaak vergeten. En mensen moeten niet voor alles naar de garage gaan, maar ook zelf een krik en kruissleutel willen pakken om even een uurtje wielen te verwisselen. Maar ja... die moeite hè.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:04 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, de enige extra investering is een extra setje velgen, en dat heb ik er best voor over, want bij echte gladheid, die we vaak zat hebben, sta je bij 50km/h al een heel stuk eerder stil... om nog maar te zwijgen over buurlanden waar je met zomerbanden in de winter in overtreding ben..
Ze zaten al op de auto toen ik ze kocht en zitten mij vooralsnog niet in de weg. Op tijd afremmen zit voor 90% in je ogen + reactie er op in combinatie met je aan de veiligheidsregels houden. Zolang winterbanden in de zomer niet verboden worden en deze banden binnen de apk vallen blijven ze er op.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik blijf dat niet snappen, mensen die niet met goed rubber rijden. Natuurlijk gaat het heel lang goed, maar het is wachten tot je een keer die vijf à tien meter later stilstaat doordat je je winterbanden eronder hebt liggen in plaats van je zomerbanden. Dat is het verschil tussen schade en geen schade.
Dat is veel te kort door de bocht. De gedachte lijkt te zijn dat als je maar winterbanden hebt in de winter, dat je dan gewoon veilig kunt rijden. Met zomerbanden kun je ook veilig rijden in de winter. Het punt is dat je met glad weer niet zo kunt rijden als je doet met goed weer.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dus die vier dagen zijn veiligheid niet belangrijk? Prima, zullen we dan ook instellen dat iedereen voortaan vier dagen per jaar overal te hard mag rijden en zich kapot mag zuipen alvorens hij gaat rijden, omdat het voor die vier dagen kennelijk niet uitmaakt?
Alcohol is een ander verhaal inderdaad. Aan de andere kant vind ik het een beetje flauw om te verschuilen achter het feit dat het niet verboden is. Er zijn zoveel dingen die niet verboden zijn, maar ook absoluut niet slim zijn om te doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind het verschil tussen rijden met een biertje op en rijden met winterbanden nogal een groffe vergelijking. iets over appels met peren vergelijken. Wat house al aangeeft is dat winterbanden niet verboden zijn in de zomer. Dat zegt in principe ook genoeg. Ik geef toe dat winterbanden in de zomer idd meer gevaar met zich meebrengen ten opzichte van zomerbanden maar om te zeggen dat het belachelijk is dat je gestraft wordt voor rijden onder invloed maar niet voor winterbanden in de zomer gaat ook te ver.
Sowieso is het wisselen een kleine moeite, half uurtje werk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Alcohol is een ander verhaal inderdaad. Aan de andere kant vind ik het een beetje flauw om te verschuilen achter het feit dat het niet verboden is. Er zijn zoveel dingen die niet verboden zijn, maar ook absoluut niet slim zijn om te doen.
Op het internet lees je dat winterbanden de remweg tot wel 30 procent kunnen verlengen, ik weet van mezelf dat ik zat situaties heb meegemaakt dat als ik een meter later stil stond, het goed fout was gegaan, en daarin had ik écht niet sneller kunnen reageren.
Ik weet het wel, ik zorg dat ik mn winter- en zomerbanden op tijd wissel!
Sloompie.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is het wisselen een kleine moeite, half uurtje werk.
Hoezo haasten als het nergens voor nodig is?quote:
Was maar een geintje natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoezo haasten als het nergens voor nodig is?
En als ik een garagekrik/potkrik zou hebben, dan zou het wel sneller gaan ja
Hap niet zo joh!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Hoezo haasten als het nergens voor nodig is?
En als ik een garagekrik/potkrik zou hebben, dan zou het wel sneller gaan ja
Ik moest winterbanden halen omdat ik vanuit Polen terug naar Nederland moest in Januari... Verder is het gewoon er niet van gekomen om de zomerbanden er weer terug op te doen. Vandaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:23 schreef Piles het volgende:
Maar mensen die in de winter speciaal winterbanden kopen 'omdat het veel veiliger is' en ze er vervolgens tot de zomer op laten zitten, dat is toch wel
Beetje slap om je te verschuilen achter een verbod terwijl je zelf ook gewoon kan nadenken. Genoeg mensen die automobilisten verketteren die met de twee toegestane biertjes achter het stuur kruipen, dus ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:15 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind het verschil tussen rijden met een biertje op en rijden met winterbanden nogal een groffe vergelijking. iets over appels met peren vergelijken. Wat house al aangeeft is dat winterbanden niet verboden zijn in de zomer. Dat zegt in principe ook genoeg. Ik geef toe dat winterbanden in de zomer idd meer gevaar met zich meebrengen ten opzichte van zomerbanden maar om te zeggen dat het belachelijk is dat je gestraft wordt voor rijden onder invloed maar niet voor winterbanden in de zomer gaat ook te ver.
Ik zeg niet dat je met winterbanden sowieso veilig kan rijden, maar ik denk dat wel duidelijk vastgesteld is dat ze de veiligheid een flink stuk vergroten, en daar gaat het om. In een auto zonder ABS, ESP en airbags kun je ook veilig rijden, maar de systemen vergroten de veiligheid tijdens het rijden en eventueel bij een crash wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:18 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is veel te kort door de bocht. De gedachte lijkt te zijn dat als je maar winterbanden hebt in de winter, dat je dan gewoon veilig kunt rijden. Met zomerbanden kun je ook veilig rijden in de winter. Het punt is dat je met glad weer niet zo kunt rijden als je doet met goed weer.
Het is ook niet zo dat je met glad weer kunt rijden zoals je in de zomer doet, alleen maar omdat je winterbanden hebt. Ongelukken gebeuren doordat mensen niet anticiperen op/met glad weer, niet omdat ze toevallig geen winterbanden hebben.
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/bandentests.htmlquote:Met winterbanden de zomer door, kan dat?
We hebben het nu gehad over zomerbanden in de winter maar hoe zit het eigenlijk met winterbanden in de zomer. Als we ons weer even concentreren op remwegen want dat is toch het meest sprekend, dan kan een moderne auto op droog wegdek met zomerbanden binnen 12 meter stilstaan. Met winterbanden is remmen op droog altijd wat lastiger want het voor sneeuw ontworpen profiel is hier in het nadeel. Bij een buitentemperatuur van 15 graden zou de auto met winterbanden zo’n 14 à 15 meter nodig hebben. Bij hoge temperaturen nemen de prestaties van winterbanden snel af. Bij een buitentemperatuur van zo’n 35 graden constateerden wij een gemiddelde afname van de remprestaties van winterbanden van zo’n 30%. De auto zou dan dus zo’n 19 meter nodig hebben om tot stilstand te komen. All seasonbanden doen het beter dan winterbanden maar ook hier moet rekening gehouden worden met een merkbare afname van de prestaties bij hoge temperaturen, wij noteerden gemiddeld zo’n 25%. Ook de wegligging neemt merkbaar af, zowel bij all seasonbanden als bij winterbanden maar hier zijn de verschillen kleiner. Toch is er met winterbanden veilig te rijden in de zomer want we hebben het dan over veel minder kritieke rijomstandigheden die goed zijn te compenseren door het aanpassen van snelheid en volgafstand. Met winterbanden de zomer door kan dus wel maar ideaal is het niet. Bovendien zal de band aanmerkelijk sneller slijten dan in de winter door de hogere temperaturen.
Maar dan zou je ook kunnen stellen dat het gebruik van banden in het verkeerde seizoen in ieder geval niet afgekeurd is, "dus hebben we het er mee te doen".quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Mikkie het volgende:
Dan gaat het om standaardproductie. Dat is goedgekeurd en daar hebben 'we' het mee te doen.
Dat wilde ik ook net zeggen. Niemand ontkent dat het gevaarlijker is. Het is alleen niet nodig om eeuwig je punt te benadrukken icm met vergelijkingen die niet volledig kloppen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:04 schreef Piles het volgende:
Je slaat wel een beetje door hoor Mikkie
Veel ongelukken zullen niet ontstaan door verkeerde banden, maar door onoplettendheid van bestuurders
Ja duh. Als te gematigd reageert blijft 't bij niemand hangen .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:04 schreef Piles het volgende:
Je slaat wel een beetje door hoor Mikkie
Veel ongelukken zullen niet ontstaan door verkeerde banden, maar door onoplettendheid van bestuurders Denk dat dat een veel groter probleem is dan een paar mensen die op matig rubber rijden.
Mooi eiland ook hè? Welke route heb je gereden?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:53 schreef FalleNk810i het volgende:
Haha, ik ben ook een goede broer, heb mn broertje met nog wat andere vrienden van hem opgehaald uit Renesse
Wel lache al die brakke figuren in de auto
Good luckquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:19 schreef Hitomi het volgende:
Morgen voor het allereerst helemaal in mijn eentje een stukje rijden
Het is niet zo heel ver, 28 kilometer ongeveer, maar dat maakt niet uit! Alleen is alleen
Eh, vondt t wel een chille route ja, af en toe een beetje saai, alleen die wegen vlak langs het water enzo zijn wel tofquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Mooi eiland ook hè? Welke route heb je gereden?
Ja inderdaad vent kwam naar me toe rennen met zo'n gezicht van "okeeee" gaf hem m'n ID kaart voor de gegevens en begon de proefrit maar echt. Gelukkig reed de auto zo goed dat ik er meteen voor tekende! 100 euro bij de prijs op voor het fixen van de lak, door een zaterdagbeun bij dat bedrijf.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:54 schreef Hitomi het volgende:
Jeetje!
Dan voel je je wel echt lullig en wil je volgens mij echt dat je door grond kan zakken..
Wat voor auto, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef Hitomi het volgende:
Ach dan is het in ieder geval enigszins nog goed gekomen Ik reed echt met de plastic bumper tegen het hekje aan, ik hoorde een krak en zag het hekje verdwijnen. Ik dacht echt "neeeee". In z'n achteruit, terug de weg op... nog meer gekraak.
Gelukkig waren de buren binnen Het is echt zo'n gat, dat gaat direct het hele dorp door Maar, ik weet zeker, dat ik dit over 25 jaar nog te horen krijg, mijn vader kennende.
Hahaha Dat hoort erbij als je net je rijbewijs hebt. Risico van 't vak. Volgende keer achteruit insteken? .quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:52 schreef Hitomi het volgende:
Een Citroën Xsara station wagon uit 1998..
Volgens mij deze:
[ afbeelding ]
De keren ervoor dat ik de oprit op was gereden had ik ook al een kiele-kiele gevoel gehad met het hekje en de voorkant.. maar toen ging het goed. Dit keer was het kraaaaak.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:34 schreef gateway het volgende:
godver, ook geen geluk met de auto.... Nu loopt de rechterachterrem aan!
kwam bij me werk waar ik wat op ging halen, loop langs de auto en denk; "wat een warmte!" Velg kokend heet.....
bij me ouders de auto op de krik, wiel eraf, gekeken, ja, loopt iets aan, maar kon er niks aan doen. Wel iets gewrikt met een schroevendraaier. Weer een stuk gereden, niks....vaag...
Maar de weg naar huis was het weer raak, en het enigste wat ik anders gedaan heb na het op d krik hebben is de handrem weer gebruikt.... Lijkt alsof daardoor de rem weer hangt.
Morgenvroeg gelijk maar naar de garage en na laten kijken.
Heb je de handrem ook na laten kijken? Ik neem aan dat de garage de boel ook heeft schoongemaakt & gesmeerd? Dat is het grootste probleem bij 'plakkende' remmen. Daarnaast moeten je huidige voeringen nog eventjes zetten, waardoor ze wat minder goed zouden kunnen remmen. Dat remverschil is vreemd, dat zou niet moeten mogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:50 schreef gateway het volgende:
Rem is vervangen, beide kanten de remblokjes. Rechtsachter was gewoon bijna op! Mjah, nu zie ik het spoken zeg maar, elke keer de remmen voelen etc.... Maar toch zegt mijn gevoel dat de rem toch nog aanloopt.... maar eens ff afwachten... dan wel heet, dan niet.... ook maar af en toe een echt voelbaar verschil met linksachter......
Deze week maar ff in de gaten houden....
Oeps, minder! 1 voordeel, de volgende keer red je het wél langs het hekje . Of lag hij niet helemaal om?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:47 schreef Hitomi het volgende:
Oeps.
Ik reed de oprit van mijn vader op, dacht "ik red het nog net langs dat hekje" en toen was het kraaaaaak...
Geen schade aan de auto gelukkig, maar het voelt toch best stom.. Maar, paps is niet boos, gelukkig.
Goeie reis gehad?quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:51 schreef monsterd. het volgende:
House en ik zitten op dit moment in polen.
Wist helemaal niet dat jullie daarheen gingenquote:Op zondag 7 augustus 2011 19:51 schreef monsterd. het volgende:
House en ik zitten op dit moment in polen.
Ik heb, heel onverschillig, de latjes rechtop gezet, een beetje in de grond gepord en wat aarde ertegenaan geduwd zodat het leek alsof ie nog rechtop stond Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken....quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
Oeps, minder! 1 voordeel, de volgende keer red je het wél langs het hekje . Of lag hij niet helemaal om?
quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:38 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb, heel onverschillig, de latjes rechtop gezet, een beetje in de grond gepord en wat aarde ertegenaan geduwd zodat het leek alsof ie nog rechtop stond Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken....
Alsof je het dagelijks doet zeker?quote:Op maandag 8 augustus 2011 10:38 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik heb, heel onverschillig, de latjes rechtop gezet, een beetje in de grond gepord en wat aarde ertegenaan geduwd zodat het leek alsof ie nog rechtop stond Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken....
ach, shit happens .quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds? .quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
De snelheidsmeter in de Jetta schommelt als ik 140km/u rij op de CC. Ziet er apart uit, hij staat op de 140, maar hij schommelt rustig op en neer. Rij ik 120km/u, dan doet ie dat niet
Het is niet zo dat hij naar elke kant 1km uitslaat, de naald beweegt zich gewoon net voor en net achter het streepje van 140
Jup, daarna geen probleem meer gehadquote:Op maandag 8 augustus 2011 06:45 schreef JDude het volgende:
Bij de Elbetunnel zeker? Daar heb ik ook wel eens een middagje doorgebracht ja .
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...quote:Op maandag 8 augustus 2011 00:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Goedenacht.. Vandaag lekker uren in de file gestaan bij Hamburg
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Altijd fijn. Ik werd vorig jaar al helemaal idioot van die stapel werkzaamheden tussen Bremen en Hamburg. Merkte ook dat ik er steeds harder doorheen ging en tussen steeds kleinere gaatjes door, gewoon omdat het echt niet opschoot...
Het einde van een tijdperkquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Voordat dat klaar is...dat duurt nog wel even. Ik moest ten zuidoosten van Hamburg zijn, ben de terugweg over Hannover gereden. Met m'n 1.4'tje maar zo'n 1:12 gereden, al komt daar vooral doordat ik 'm de terugweg van 450km zo'n 400km lang constant boven de 160 heb gehouden, en laat 170 nou de top zijn .quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dit jaar hetzelfde hoor.. Ook voorbij Hamburg richting Itzenhoe hadden ze nog wat.
De Astra ging als een trein in ieder geval. Na de laatste tankstop iets meer dan een halve tank gebruikt op 350 km.. En dat voor een 1.6 benzine met zo goed als constant 140 op de teller
Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:14 schreef Purdey het volgende:
M'n pa rijdt sinds een week of 3 in de voormalige Fiësta van m'n broer, en ik heb er ook al een aantal keer mee gereden. Ik zit er nu serieus aan te denken m'n Micra in te ruilen voor een Fiësta uit ongeveer 2002/2003
Monsterd en ik waren op precies hetzelfde moment onze Micra's ineens zat
Vind t gewoon een verdomd fijne auto. Een Volvo S40 is ook fijn bijvoorbeeld maar de Astra ligt toch een stuk lekkerder op de weg.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:46 schreef Kriegel het volgende:
Je gaat toch geen Astra kopen als je zoveel keus hebt?
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, okay. Dat was bijna de enige band die me echt trok in die line-up, heb ze in 2008 (tijdje geleden alweer) gezien op Pagan Fest in 013 en dat was tamelijk geniaal.
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb iig wel Motörhead en Judas Priest gezien.. Die laatste niet helemaal trouwens. Daarnaast nog met vrienden meegeweest naar Mayhem, Skalmöld, Primal Fear en Maiden United. En nog Apocalyptica en Saltatio Mortis.. Alleen was ik toen vrij bezopen en dan vind ik zowat alles leuk
Heb meer glaasjes Jägermeister weggewerkt dan bands gezien iig
Ja, nu hoefde ik geen auto inquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En jij was altijd diegene die aan het fris zat!
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds? .
Mijn naald schommelt ook een 'beetje'. als je 20-30 rijdt slaat hij rustig 10 km naar boven en beneden. . De kabel is bijna versleten, en heb geen zin om hem te vervangen, die auto gaat toch bijna de deur uit...
Uiteraardquote:Op maandag 8 augustus 2011 12:02 schreef Kriegel het volgende:
Een brok degelijkheid, zo'n Volkswagen.
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperen .quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik zal dat vanavond eens proberen. Hoezo, waar zit je aan te denken?
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...quote:Nee joh, geen 10km, mafkees. Nee, ik zal zeggen uhm...als de naald op de 140 staat, dan staat hij dus precies boven het streepje van de 140. Als hij dan beweegt dan komt de naald niet 'los' van het streepje van de 140 zeg maar.
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij onsquote:
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:32 schreef Mikkie het volgende:Die Fiësta's zijn prima karretjes. Ik ben best wel fan van de huidige generatie Fiësta's, die rijden verbazingwekkend goed! Zonde dat er geen betere diesel dan de 1.6 beschikbaar is (al is die wel te chippen), want de 90pk (of 120 gechipt) houdt niet echt over. En de benzineversies zijn niet superzuinig. Helaas zijn ze ook tweedehands nog aardig aan de prijs. Voorlopig wordt dat 'm dus niet. Misschien nog eerder een Focus Wagon uit 2005 met de 2.0 diesel, die is te chippen naar 160+pk, dan wordt het nog een beetje leuk
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:07 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ik iets met de auto raakte
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik wat raakte, was een auto.
Zie de PIquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
Hm. Geen idee. Maar dan zou ie dat toch overal moeten doen, dus bij elke snelheid?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hij electronisch gestuurd is die naald, en dat de opnemer net tussen de 139,4 en de 139,5 meet, dat is een verschil tussen 139 en 140. Het kan zijn dat hij op die manier blijft klapperen .
[..]
Lees mn post nog eens ;-). Das mijn teller die zo danst...
Ik reed achteruit tegen een auto die in mijn dode hoek stond, had hem totaal niet gezien. Terwijl het een felrode auto was. Alleen bij mij was er lak van mijn meegespoten stootstrip af, die andere auto had niks.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef L0we het volgende:
[..]
De eerste en enige keer dat ik wat raakte was een nummerbord, met mn trekhaak...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:59 schreef Purdey het volgende:
Ik heb een keer met haaks achteruit parkeren de auto van de buurvrouw geschampt. Daar parkeerde ik gewoon echt tegenaan, heel gebroederlijk
M'n pa had al heel vaak gezegd 'Je moet in je linkerspiegel kijken' dus zat ik heel autistisch de hele tijd daarin te kijken, en toen ik ineens een raar, schavend geluid hoorde, stond ik tégen haar auto geparkeerd. En daarna moest ik weer optrekken, waardoor ik wéér met mijn auto langs haar auto schaafde. Wonder boven wonder geen enkele schade
Gewoon laten bij de kennis die je hebt . Ik ga het verder ook niet uitleggen want het boeit je geen drol vermoedelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Niet miepen Piles, jij zou toch een groot voorstander moeten zijn van een auto wissel bij ons
[..]
Ik heb géén idee waar je het verder over hebt qua chippen, pk's en andere details. Maar de eerste zin snap ik helemaal!
Deze is mooi http://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/fiesta/7639940
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Gewoon laten bij de kennis die je hebt . Ik ga het verder ook niet uitleggen want het boeit je geen drol vermoedelijk
daar hebben ze niks aan gedaan...... maar hij lijkt ook minder te worden... Heb nu van schoonvader wel remmenreiniger gehad, maar nu lijkt het probleem over? Ik kijk het nog ff aan, en ff horen of de bevriende monteur alweer aan het werk is, die moet het allemaal maar eens nakijkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 09:56 schreef L0we het volgende:
[..]
[..]
Heb je de handrem ook na laten kijken? Ik neem aan dat de garage de boel ook heeft schoongemaakt & gesmeerd? Dat is het grootste probleem bij 'plakkende' remmen. Daarnaast moeten je huidige voeringen nog eventjes zetten, waardoor ze wat minder goed zouden kunnen remmen. Dat remverschil is vreemd, dat zou niet moeten mogen.
Mja, een dealer verkoopt met een bepaalde garantie en die moet er, los van de inkoopprijs nog wat aan overhouden. Waarschijnlijk is de restwaarde bij inruil nihil, afhankelijk van de staat en de km-stand.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik kijk bij auto's naar een aantal dingen zoals km-stand, schade, jaartal, vermogen. Maar stiekem vind ik de kleur en dergelijke veel belangrijker. Ik was met het kopen van mijn micra niet eens geïntresseerd in een blik onder de motorkap. Het had me waarschijnlijk niet eens opgevallen als er geen motorblok in had gelegen
Zit net eens te kijken wat ik voor mijn Micra zou kunnen vragen. Maar er wordt doorgaans bij dealers nog 2500,-/2750,- voor gevraagd, en ik heb er vorig jaar 2250,- voor betaald. Het zou niet eens heel gek zijn om alsnog dat er voor te vragen volgens mij.
Of is het verstandiger de micra in te ruilen bij een garage waar ik iets anders koop eventueel?
Zag het in de autoweek ja , ziet er een stuk beter uit dan zijn voorganger. Alleen zal er wel weer een flink prijskaartje aan gaan hangen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:59 schreef Kriegel het volgende:
Over leuk vinden gesproken, kom ik er dus net achter dat er een nieuwe Kever aan zit te komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Holy shit, het is ineens geen wijvenbak meer! Tof karretje wel, volgens die impressie rijdt ie ook nog eens veel beter dan die mislukte New Beetle. En ja, dit alles was allang bekend maar ik zie het nu pas.
Enige kritiek die ik zelf nu kan bedenken is dat ze het opnieuw niet hebben aangedurfd om er een heckmotor in te zetten, voor het authentieke. Maar ja, goed, dat is nu eenmaal niet meer van deze tijd.
Het dubbele + 19%.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 01:15 schreef Kriegel het volgende:
In Engeland volgens dat artikel vanaf iets minder dan £15.000, wat op zich wel meevalt, maar ik heb geen idee hoe zich dat hier zal vertalen.
Ik heb het getest inmiddels bij verschillende snelheden. Bij alles t/m 139km/u doet ie dit niet. Als ik 'm op 150 zet doet ie 't ook niet. 't Is blijkbaar echt alleen maar bij 140km/uquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:15 schreef L0we het volgende:
[..]
En als je de CC 1 km hoger zet? Heb je het probleem dan nog steeds? .
In de autoweek staat deze auto inderdaad. Als ik me goed kan herinneren wordt de auto 'scherp' in de markt gezet, en moet ie minder kosten dan een Golf. Ik dacht dat 't zo geschreven stond. Want, de vorige Kever was te duur en daar zou VW van geleerd hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou rekenen op ergens tussen 25 en 30k.
Waar je al een tijd op zit te wachten? Als in, als ie daadwerkelijk komt, dan schaf ik 'm aan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:25 schreef Kriegel het volgende:
Ha, ik zou het wel weten. Ik heb in de regel niets met VW maar de Kever altijd ontzettend charmant gevonden. Als dit dan eindelijk een geslaagde moderne opvolger is, iets waar ik al een tijd op zit te wachten, weet ik wel waar m'n voorkeur naar uitgaat. En dat is niet naar een Golf CDXLVIII.
Ah ja. Ik heb zelf helemaal niks met de kever, en de 'New Beetle' vond ik al helemaal niks, maar deze nieuwe versie vind ik toch wel wat aantrekkelijker, al zou ik 'm zelf nooit nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:55 schreef Kriegel het volgende:
Dat zal niet direct lukken, maar ik zou 'm gewoon graag in het straatbeeld zien bedoel ik.
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moet .quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik heb al een hekel aan flyers onder m'n ruitenwisser, maar zo helemaal:
[ afbeelding ]
quote:"Valt wel mee?! Je hebt de balk vlak boven de grond afgebroken, wat nou het valt wel mee?!"
Heb ik nou nooit last van gehad .quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klote is dat je, zie je vaak tegenwoordig. Flyers en regenbuien gaat niet samen. Kun je gaan poetsen omdat een ander zo nodig z'n reclame kwijt moet .
En terecht!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:51 schreef Hitomi het volgende:
Had net mijn pa aan de telefoon die mij een hekjes-sloper noemde
[..]
Dan kun je gewoon niet autorijdenquote:
Ik hier in de buurt gelukkig ook weinig, maar vervelend is het wel.quote:
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.
Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn
ahwquote:
Ach, mensen die zulk soort acties uithalen verdienen elke cent van de bekeuring imho. Bijzonder asociale actie!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.
Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn
Dat laatste vooral ja. Lekker bezig Mik, geef ons het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.
Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als ik zo vrij mag zijn; dat is niet dom omdat er een politiewagen achter je reed, maar het is ronduit asociaal rijgedrag. Daarnaast is het hypocriet omdat je eerder in dit topic nog hoog van de toren aan het blazen bent over winterbanden en rijden met alcohol op en dat je daar een vergelijking tussen trekt.
Ja, en iemand die wat biertjes heeft gedronken vind zelf ook dat ie wakker en scherp is. Kom op zeg, je bent nu gewoon met 2 maten aan het meten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:08 schreef Mikkie het volgende:
Mja... de actie verdiende niet de schoonheidsprijs, maar als het kruispunt volledig leeg is op een klein rijtje auto's achter je na, dan is de gevaarzetting nihil. Feitelijk is het enige dat ik niet goed doe, het niet volgen van een streep op de weg (want ik ga gewoon door 'groen'). Chique is het niet, maar als je al bijna tien minuten achter een vrachtwagen zit die constant 60@80 doet en zo traag optrekt dat een schildpad zonder poten nog sneller weg is, dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.
[..]
Die vergelijking gaat niet op, vind ik. Want in de winter en met alcohol worden de omstandigheden aangetast en wordt je reactievermogen beïnvloed. Reageren gaat langzamer en minder goed doordat je minder grip hebt. Dit gebeurde op een volledig overzichtelijk kruispunt terwijl ik wakker en scherp was, dus dan zijn beide factoren niet van toepassing.
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat. Nu zat ie er niet, dus ging alles goed, maar wat nou als daar wel iemand staat/loopt/fietst/rijdt (het zal je kind maar zijn, volgens mij heb ik je die opmerking horen maken) en jij had die hardstikke dood gereden, wat was dan je verdediging geweest? Het was overzichtelijk en ik was wakker en scherp?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was . Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter . Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik zeg toch dat het niet super handig was . Dat jullie me affakkelen omdat de actie niet handig is, mja, daar was ik zelf ook al achter . Het verschil zit 'm voor mij in het feit dat je bij alcohol en winterse omstandigheden een stuk controle kwijt bent, wat je nu nog wel hebt. Je hebt dan niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het moet, simpelweg omdat het niet allemaal kán. Nu kon het wel, maar kies ik er zelf voor om het bewust te doen. Daarmee praat ik mijn actie niet goed, maar gaat wat mij betreft de vergelijking wel scheef.
Niet oordelen over een situatie die je niet kent . Wat ik in feite doe is gewoon rechtdoor rijden, alleen twee meter verder naar links dan de vrachtwagen, om vervolgens weer naar rechts te gaan. Van eventuele andere auto's kon gezien de situatie geen sprake zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uhuh. maar als jij door rood knalt (want dat deed je) kan het zomaar zijn dat een andere auto daar al zat.
Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Je bent nu ook al een stuk controle kwijt. Je begeeft je in allerlei posities waarin mensen je niet verwachten. Daarmee ben je compleet afhankelijk van hoe andere weggebruikers daarop reageren. En je kan altijd iets over het hoofd zien. Een fietser die nog ff snel oversteekt voor de trage vrachtwagen, of een klein autootje wat er juist voor zit.
Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.quote:En ach, als je niet in kan halen, hoeveel tijd scheelt dat nu écht dat je eerder thuis bent? ;-).
Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:10 schreef Mikkie het volgende:
De vrachtwagen trok al langzaam op dus van een nog overstekende fietser kon geen sprake zijn, die had dan al onder de vrachtwagen gelegen . De vrachtwagen reed al een stuk op de kruising dus ook kruisend verkeer kon niet meer. Anders was het wel heel erg kamikaze...
[..]
Niet oordelen over een situatie die je niet kent . Wat ik in feite doe is gewoon rechtdoor rijden, alleen twee meter verder naar links dan de vrachtwagen, om vervolgens weer naar rechts te gaan. Van eventuele andere auto's kon gezien de situatie geen sprake zijn.
In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort actiesquote:Fietsers kon niet en ik wist dat de vrachtwagen vooraan stond, dus ook dat is geen argument.
Nou, vooruit, als je beloofd dat je het nooit meer zal doen!quote:Daar heb je zeker gelijk in. Rationeel gezien schiet je er geen bal mee op.
Hoe dan ook, jullie punt is duidelijk. Let's move on!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I know. Dan zal ik wel in beroep gaan en dat wordt nog een flinke strijd, maar ik geef me niet zomaar gewonnen .quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Helaas ziet de politie dat anders, en beboet hij je voor 2 feiten als je pech hebt (door rood & niet volgen van rijrichting.
Ook dat ben ik absoluut met je eens. Feit is echter wel dat ik die omstandigheden al had uitgewist. Ik heb met een week rijbewijs ooit de fout gemaakt om bij tweebaans-rechtdoor heel goed te timen dat ik precies in groen 'viel', zeg maar. Iedereen stond te wachten voor rood, links was vrij en ik rolde onder het stoplicht door toen het groen werd. Ware het niet dat er een fietser nog voorlangs schoot. Bovenop de rem, het scheelde centimeters en ik was twee jaar van m'n leven kwijt. De fietser overigens ook . Dat was een goede les .quote:[..]
In dit specifieke geval zal het misschien niet helemaal opgaan, maar het punt wat ik wilde maken is dat de situatie vaak een stuk complexer wordt met zulk soort acties
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef Mikkie het volgende:
Alleen die belijning en dat stoplicht kunnen wel eens geld gaan kosten .
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:46 schreef Goddelijker het volgende:
Iedereen doet wel eens iets waarna je bij jezelf denkt van: Hmm, was misschien toch niet zo heel slim... Kan gebeuren.
Maar om dan meteen allemaal de Moraalridder te gaan uithangen... Iemand die zoiets doet is niet veilig bezig, maar iemand die té voorzichtig rijdt ook niet...
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.quote:
Jup, ik ken ze ook maar al te goed .quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een hele hoekerige inhaalmanoeuvre gemaakt, omdat iemand niet door reed.
Ik weet dat mijn inhaalmanoeuvre niet goed was, maar soms doe je zo'n manoeuvre en bedenk je achteraf pas dat het niet zo handig was.
Backfire postquote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:57 schreef Mikkie het volgende:
In de categorie 'dom': een enorm trage vrachtwagen inhalen voor het stoplicht. Maar dan wel over het voorsorteervak voor linksaf, door rood (voor linksaf dan, ik ging rechtdoor en dat was groen), en aan de overkant van de kruising over een verdrijvingsvlak. Weliswaar was de weg leeg voor me...maar toen ik m'n binnenspiegel keek zag ik een politieauto drie auto's achter me zitten die me nog niet eerder was opgevallen.
Dat kan wel eens een heel duur ritje geweest zijn
Whaha, die kerel met die knuppel, en al die scooter paupersquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Over gevaarlijk weggedrag gesproken trouwens:
Hier zitten ook wel wat mongolen tussen. Los van de mensen die vanuit het niets ergens tegenaan rijden en het grote aantal spookrijders, is het bizar om te zien hoe slecht sommige mensen hun spiegels gebruiken...
toch doen ze dat vrij makkelijk.... kamaraad had he vorig jaar ook, agent in burgerauto die zag dat hij verdrijvingsvlak meepakte.... gewoon een boete op kentekenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Denk dat dat wel mee valt. Als ze het zien proberen ze je echt wel eerst staande te houden, ze zullen niet zomaar een boete op kenteken sturen.
Dat zou zomaar kunnen. Lekker goedkoop, maar ik zou er niet voor kiezen, want ook in de auto ruik je die lucht enorm... Eén voordeel: je eet geheid niet meer snel frietquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 01:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik reed vorige week door België achter een oude Britse bus van Mercedes. Dat ding stonk naar een frituurpan. Zou dat ding op afgeroomd frituurvet hebben gereden?
Toen ik erachter weg was, was de geur ook weg.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.
Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Hoeveelheid gas bij wegrijden van stoplicht kan altijd mis gaan. Zelfs na 5,5jaar heb ik het nog wel eens.
Je moet gewoon meer rijden, dan komt het vanzelf wel goed. Spreek bv af met vrienden on naar evenementen te gaan. Sportwedstrijden, vakantie etc. Dan komt het vertrouwen vanzelf denk ik. Al ben ik nooit onzeker geweest behalve de eerste keren met mijn ouders.
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
En vooral denken; dikke neus, ik sta vooraan bij het stoplicht, en doe alles op me dooie gemak.
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:25 schreef Blistering het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, ik moet gewoon meer schijt krijgen aan de mensen om me heen. Nouja, in de zin van dat ik moet denken dat ik alles lekker in m'n eigen tempo doe.
Bedankt CG . Maar inderdaad: je kent de techniek om een auto te besturen en hebt basiskennis van hoe je je door het verkeer moet bewegen. Maar verkeer is een samenspel en dat verbetert niet door als een angsthaas in de auto te zitten en schijt te hebben aan de rest. Dat kan af en toe wel en natuurlijk denk je soms anders over situaties dan anderen, maar dat betekent niet dat je het grote geheel 'zomaar' aan de kant kan schuiven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik denk -kut, ben ik 't toch eens met mikkie- dat je eerst eens wat rij ervaring op moet gaan doen. Je kunt nu echt nog niet autorijden. Je kunt volgens je examinator nu een auto besturen in het verkeer op een zodanige manier die niet gevaarlijk is voor je medeweggebruikers. Maar dat betekent dus niet dat je kunt autorijden.
Iedereen is welkom . Want zoals CG heerlijk generaliseert, is iemand die een keer een lijpe actie uithaalt meteen een grenzeloze idioot die altijd kamikazestijl rondrijdt! Zo zwart-wit is het leven wel natuurlijkquote:Aan de andere kant. Je kunt ook een keer bij Mikkie in de auto stappen, dan sta je bij hem, gezien jouw angst en zijn trucs op de weg doodsangsten uit, en dan ben je daarna blij dat je het weer zelf kunt doen, want dan denk je 'ik kan dus wel beter rijden dan die malloot'. Dan stap je met wat meer zelfvertrouwen de auto in, in plaats van met angst
Ah joh, als hij er plezier in heeft . Geeft ook wel een stuk kortzichtigheid en rigiditeit aan . Ik durf te wedden dat als ik 'm ooit onderweg tegenkom, hij me niet 'herkent', hoewel hij wellicht anders denkt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen . Merk 't vanzelf wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:49 schreef Mikkie het volgende:
Als je bij een lasercontrole niet staande bent gehouden heb je over het algemeen niks te vrezen. Ze pakken daarbij alleen de excessen.
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:45 schreef Piles het volgende:
Ah joh, met correctie en tellerafwijking kost het je zeker minder dan 50 euro
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn auto heeft echt 1 km/u tellerafwijking als ik hem met TomTom of een GPS-app op mijn telefoon vergelijk.
Hey kijk, daar is de moraalridderquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Kriegel het volgende:
Laat die gozer nou 'ns met rust, CoolGuy.
Maar natuurlijk geeft dat een stuk kortzichtigheid aan Maar ik heb inmiddels al tegen de 800.000km rij ervaring, waarvan ik om precies te zijn 0 km heb gereden op winterbanden en ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ah joh, als hij er plezier in heeft . Geeft ook wel een stuk kortzichtigheid en rigiditeit aan . Ik durf te wedden dat als ik 'm ooit onderweg tegenkom, hij me niet 'herkent', hoewel hij wellicht anders denkt.
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hey kijk, daar is de moraalridder
Het subtiele verschil tussen sarcasme, en gewoon een geintje (zoals in die laatste post) wordt door jou niet echt opgepikt he
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik hoop 't maar, ze stonden tussen 2 70 borden in op de hoek van een kruispunt. Ik reed ongeveer 80 toen ik langs hun heen reed ofzo, was toch al te laat met afremmen . Merk 't vanzelf wel.
lolquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Geloof me, dan heb je helemaal niks te vrezen. Meestal pakken ze dan alleen 90+ of soms zelfs 100+, en die halen ze meteen van de weg. Ze hebben echt geen tijd om alle kentekens op te schrijven en de snelheid erbij. Dan zetten ze wel een flitswagen neer.
Ik vreet m'n lul op als je hier een bon van krijgt.
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Doe effe normaal man, als er iemand geen moraalridder is ben ik het wel. Punt is dat we het nu wel weten, hij is dom en hypocriet bezig geweest, klaar.
Leuk dat je het als geintje bedoelt, maar dat was dus niet te merken, en volgens mij ligt dat niet aan mij. Subtiliteit bestaat niet op internet, een post is geen gesproken woord.
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Of jij dat merkte of niet interesseert mij werkelijk geen zier. Ik bedoelde die laatste post als geintje. Of jij of de hele wereld dat gemerkt heeft, verandert helemaal niks aan dat ik 't wel zo bedoelde.
uhm...we zijn op fok hequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Als jij iets tegen een ander zegt is het toch wel verrekt handig als diegene het ook begrijpt, en niet alleen jij. Anders kun je net zo goed niks zeggen.
Hoezo niet? Dat is gewoon een meting van jou tov sattellieten, en zowel mijn TomTom als telefoon geven altijd dezelfde waarden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:51 schreef Piles het volgende:
[..]
GPS/TomTom is ook niet echt betrouwbaar als snelheidsmeter natuurlijk
Ik hoop maar dat mijn teller wel een afwijking heeft, want hou er wel rekening mee op de snelweg
Das wel een goeie ja Met rijles ging je echt stilstaan om te kijken, nu kijk je bij het aankomen rijden al of er ergens fietsers zijn, en kun je gewoon doorrijdenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tijdens rijlessen vond ik het op rotondes moeilijk om óók naar de fietspaden te kijken, terwijl ik me daar nu gewoon van bewust ben en daardoor rotondes veel sneller kan nemen.
Dat had ik met C. Die rijd trouwens ook veel te weinig en is heel onzeker. Terwijl ze het best kan . Heb zelf nergens last meer van, ritje Duitsland, waarom niet? Binnensteden, parkeeruitdagingen .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:50 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb er in iets meer dan 2 jaar 30.000 km op zitten, ben vanaf dag 1 alleen in de auto gestapt en overal naartoe gereden. En ik denk dat dat wel meewerkt aan je (zelf)vertrouwen.
Alleen de eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed nadat ze haar rijbewijs had gehaald was ik wel even zenuwachtig.
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar . Wel jammer dat ik nooit echt het aantal kilometers heb bijgehouden, behalve dan van de auto die ik sinds vorig jaar heb (32.000) en van m'n huidige job (3050 in de laatste twee weken )quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb zelf nergens last meer van, ritje Duitsland, waarom niet? Binnensteden, parkeeruitdagingen .
Ik ben zo'n 2,5 jaar verder sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald.. +/- 25.000 kilometer geloof ik. Heb voor stage ook nog best wat afgereden maar dat kan ik niet echt schatten , ook nog eens in tig verschillende auto's .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit! Maar goed, dat mag ook wel na 11 jaar . Wel jammer dat ik nooit echt het aantal kilometers heb bijgehouden, behalve dan van de auto die ik sinds vorig jaar heb (32.000) en van m'n huidige job (3050 in de laatste twee weken )
Niet moeilijk, wel even wennen met de koppeling en remmen .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er moeilijk aan rijden in verschillende auto's? ja, dat een Fiat Cinquecento bagger rijdt snap ik, maar feitelijk rijdt het niet anders dan een Passat. Tis nog steeds dezelfde configuratie.
Baggerste auto waar ik ooit in heb moeten rijden was een Chevrolet Matiz
Zit wel degelijk een verschil tussen een eerste en een tweede generatie qua rijdenquote:
Die koppeling heeft geen enkel gevoel (is meer een aan/uit-knop), en de remmen zijn sponzig. Boven de 90km begon het stuur te trillen als een malloot.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet moeilijk, wel even wennen met de koppeling en remmen .
Matiz heb ik best veel in gereden .. De Daewoo's rijden nog belabberder
Over het schakelen nog niet te spreken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die koppeling heeft geen enkel gevoel (is meer een aan/uit-knop), en de remmen zijn sponzig. Boven de 90km begon het stuur te trillen als een malloot.
Heel hakerig idd. Naar de eerste versnelling kun je tijdens rijden niet naartoe. Van de 1 naar 2 gaat met een harde 'klonk', dan naar de drie waar je een 'boem' hoort, naar de 4 is weer een 'klonk'.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Over het schakelen nog niet te spreken.
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Heel hakerig idd. Naar de eerste versnelling kun je tijdens rijden niet naartoe. Van de 1 naar 2 gaat met een harde 'klonk', dan naar de drie waar je een 'boem' hoort, naar de 4 is weer een 'klonk'.
En als je boven de 3000 toeren uitkomt is het net of je gaat opstijgen.
Vind sowieso de versnellingsbakken van de nieuwere VAG modellen maar jammer.. Vind ze veel te soepel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slechtste schakelbak die ik ooit heb gebruikt zat in een Seat Marbella. Dat was een grote soeplepel in een pan waarbij je een beetje moest gokken waar de versnellingen zaten.
De Marbella was gebaseerd op een Fiat Panda en geen VAG-ding.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind sowieso de versnellingsbakken van de nieuwere VAG modellen maar jammer.. Vind ze veel te soepel.
Nee, ik had het over onthouden hoeveel afstand ik in al die tijd heb afgelegd. Qua rijden maakt het me geen bal uit inderdaad, alleen al in de afgelopen twee weken met 10 verschillende wagens rondgereden .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat is er moeilijk aan rijden in verschillende auto's? ja, dat een Fiat Cinquecento bagger rijdt snap ik, maar feitelijk rijdt het niet anders dan een Passat. Tis nog steeds dezelfde configuratie.
Die Picanto's schijnen wel het probleem te hebben dat gasgeven maar twee standen heeft, volgas of niets.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.
Stap maar eens in een Hyundai Tucson. In een rit van drie km zeker vier keer mis geschakeld. Het is gewoon een grote gevoelloze bak met stroop. Wat een kutbak.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Slechtste schakelbak die ik ooit heb gebruikt zat in een Seat Marbella. Dat was een grote soeplepel in een pan waarbij je een beetje moest gokken waar de versnellingen zaten.
De eerste modellen zijn wel nogal gevoelig jaquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die Picanto's schijnen wel het probleem te hebben dat gasgeven maar twee standen heeft, volgas of niets.
heb 5 jaar geleden een week in een picanto gereden (leenauto van de garage), en dat was prima te doen! ook zeer ruim vondt ik, nadat het zo een koektrommeltje lijktquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kun je beter een Kia Picanto hebben.. Voelt toch al een stuk volwassener aan. Viel me wel op dat eigenlijk elke Daewoo bout schakelt.
Ahhhh...pioneer. Heb ik tot mn huidige auto ook altijd gehad Eerst die Pioneer met die dolfijnen als screensaver zeg maar:quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:20 schreef L0we het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/121/61/DEH-4300UB/index.html
Zojuist een nieuwe autoradio besteld, ben benieuwd
Ja, hoorde er erg veel positieve verhalen over, dus ben heel benieuwd hoe hij gaat presterenquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ahhhh...pioneer. Heb ik tot mn huidige auto ook altijd gehad
Netjes.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:04 schreef monsterd. het volgende:
Er zitten nu trouwens zomerbanden op de micra, waarvan 2 splinternieuw zijn. Verder zijn de remblokken vervangen, olie vernieuwd, bougies en filtertjes gedaan. Schade? 300 euro. Gedaan door de vriend van mn moeder
Misschien wel zo verstandig, als toch alles open ligt...quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik moet nog onderdelen regelen voor de beurt die ik ga uitvoeren. Olie laat ik nog zitten denk ik, heb ik in Februari nog gedaan. Ben benieuwd wat ik kwijt ben voor bougies, brandstoffilter, luchtfilter en een distributieset. Ook nog even nadenken of ik dan gelijk de waterpomp meeneem.
Ja maar dan moet ik weer met koelvloeistof gaan kutten.. Heb ik 3 maanden terug ook al gedaanquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Misschien wel zo verstandig, als toch alles open ligt...
Of je staat over een paar maanden met pech met een kapotte waterpomp waardoor je pakkingen eruit vliegen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik weer met koelvloeistof gaan kutten.. Heb ik 3 maanden terug ook al gedaan
Ik heb mijn radio indertijd juist uitgezocht op een draaiknop, ideaal!quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb sinds een paar weken de Pioneer DEH-2200UB in de AX hangen. Kon m voor 75 euro van iemand overkopen
[ afbeelding ]
Enige jammere vind ik de draaiknop voor het volume, heb liever druktoetsen.
Daarom heb ik een draaiknop op de radio en druktoetsen achter het stuur.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb sinds een paar weken de Pioneer DEH-2200UB in de AX hangen. Kon m voor 75 euro van iemand overkopen
[ afbeelding ]
Enige jammere vind ik de draaiknop voor het volume, heb liever druktoetsen.
Stuurwielbediening? Cruise control? Luxe? He, wat is dat?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:40 schreef Mikkie het volgende:
Ah, Ford?
Ik heb hetzelfde: draaiknop op de radio en stuurwielbediening met drukknoppen, ideaal. Maar het meest blij ben ik nog met de cruise control, die gebruik ik regelmatig.
Ja, zat ook al te kijken wat ik na mijn opleiding misschien ga kopen .. Ligt ook maar net aan de kilometers die ik ga maken trouwens.. Maar vond een Astra uit 2003 met een 2.2 diesel .. Ook genoeg opties er opquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf . Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb .
Dat kent de mijne ook niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Stuurwielbediening? Cruise control? Luxe? He, wat is dat?
Aftermarket is er een hoop te regelen hoor!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf . Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb .
Me too.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:59 schreef Mikkie het volgende:
Dat is iets waar hele volksstammen veel geld voor betalen. Inclusief ikzelf . Had 't op m'n vorige auto ook niet en dacht dat ik niks miste, maar tegenwoordig ben ik blij dat ik 't heb .
Jup 1st gen, phase2 Focus. Helaas geen cc, omdat het een diesel is. Die gebruiken geen gaskabel, en de e-gas is lastig voor cc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:40 schreef Mikkie het volgende:
Ah, Ford?
Ik heb hetzelfde: draaiknop op de radio en stuurwielbediening met drukknoppen, ideaal. Maar het meest blij ben ik nog met de cruise control, die gebruik ik regelmatig.
Valt wel mee hoor, met de juiste module werkt dat prima! Tegenwoordig werkt bijna alles met een electrisch pedaal .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jup 1st gen, phase2 Focus. Helaas geen cc, omdat het een diesel is. Die gebruiken geen gaskabel, en de e-gas is lastig voor cc.
Lijkt mij juist makkelijker toch?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, met de juiste module werkt dat prima! Tegenwoordig werkt bijna alles met een electrisch pedaal .
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik kreeg gister overigens een brief van de belastingdienst een brief, dat ik vanaf 5 november geen wegenbelasting meer hoef te betalen
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:45 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik kreeg gister overigens een brief van de belastingdienst een brief, dat ik vanaf 5 november geen wegenbelasting meer hoef te betalen
Jij rijdt toch een Subaru? of was jij dat niet? kwestie van afwegen he. Goedkopere auto, of een 'toffe' auto, maar daar zul je dan ook voor moeten betalenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand .
Nee, dat ben ik niet . Mja, zijn afwegingen inderdaad. Ik wil een auto die enigszins vlot is, maar waarin ik ook fatsoenlijk kan zitten, die ik mooi vind en waarin ik wat spul kan meenemen. Daar moet je voor betalen, en flink ook .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij rijdt toch een Subaru? of was jij dat niet? kwestie van afwegen he. Goedkopere auto, of een 'toffe' auto, maar daar zul je dan ook voor moeten betalen
hier 1050 of 1060 en 850quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Kriegel het volgende:
Ik ook iets van 50 euro, voor een auto van maar 1150 kg (gelukkig net niet eroverheen). Best idioot veel.
Voor mij scheelt het ruim 50 in de maand, ook wel de moeitequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Stuurden ze mij die brief maar eens, scheelt me ruim 100 euro per maand .
Ach, dat kost het rijden gewoonquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:19 schreef Kriegel het volgende:
Ik ook iets van 50 euro, voor een auto van maar 1150 kg (gelukkig net niet eroverheen). Best idioot veel.
Nu LPG (geen g3), maar binnenkort weer diesel .quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:29 schreef Mikkie het volgende:
Allemaal benzinerijders denk ik?
Ik betaal 320 euro per kwartaal, leve de diesel .
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=780_1313160738
Auw. Slapen in de auto = niet goed.
quote:Ik wil sterven in mijn slaap, net als mijn grootvader. Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
¤43 per kwartaal.quote:
Ik vanmorgen op de A326. Blijkbaar is ritsen een probleem en willen mensen, nu het weer wat drukker wordt, geen duimbreed toegeven op de ander. Resultaat: 3km file, waar je dan ik weet niet hoe lang over doetquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef Mikkie het volgende:
Ik stond gisteravond tegen half twaalf nog in de file op de A58 . Gelukkig verder wel goed door kunnen rijden .
Ik stond rond half 12 stil op de a12. Er was een vrachtwagen met een rotgang tegen zn voorganger geklapt. Op het laatste moment week hij nog een beetje uit, dat heeft waarschijnlijk zijn leven gered.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef Mikkie het volgende:
Ik stond gisteravond tegen half twaalf nog in de file op de A58 . Gelukkig verder wel goed door kunnen rijden .
Voor de aansluiting met de A50? Rare situatie daar. Eerst ritsen van 2 naar 1, dan in de bocht(!) weer van 1 naar 2, en dan net voor je de A50 op gaat weer van 2 naar 1. Had dan gewoon heel de bocht twee stroken open gehouden, waarbij de linkerstrook van de lus invoegt op de rechterstrook van de A50 en rechterstrook van de lus verderop invoegt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:50 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vanmorgen op de A326. Blijkbaar is ritsen een probleem en willen mensen, nu het weer wat drukker wordt, geen duimbreed toegeven op de ander. Resultaat: 3km file, waar je dan ik weet niet hoe lang over doet
Die ziet er wel heel creatief uit ja!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:00 schreef JDude het volgende:
In de categorie "creatieve knooppunten", trouwens:
A1 >< A29, Frankrijk.
In plaats van 1 knooppunt met vier richtingen, zijn hier twee T-aansluitingen met een verbindingsweg. Misschien dat de naastgelegen TGV-lijn er iets mee te maken heeft, al weet ik niet of die er eerder was dan de A29. En dat spoorlijnen prima in een knooppunt te integreren zijn is in Nederland o.a. terug te zien in knooppunt Valburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |