abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176544244
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij is Air Maroc een partner van KLM/Air France. Ik zou me eens verdiepen in het flying blue programma, kun je aardige punten mee verdienen als je vaak vliegt ^O^
Ja, zal eens kijken. Maar RAM heeft geen kaas gegeten van klantvriendelijkheid. Typisch Marokkanen. :)
pi_179752174
TVP omdat ik eind september/begin oktober voor 16 dagen naar Marokko ga 8-)
pi_180951212
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; 120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
pi_180989548
Als ik het zo allemaal hoor is het het goedkoopste om het ter plekke te regelen.
pi_181171151
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:32 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; 120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
Veel plezier!

Ben april-mei 14-16 dagen in Marokko geweest, in het midden vh land, Marrakech, Ouarzazate, Taroudannt, Tinerhir (bij de Todra kloof), Merzouga, Ait-Ben-Haddou....

Ga zker naar dit gedeelte (Midden-Marokko): schitterende, zeer afwisselende landschappen (zee - bergen met sneeuw - groene dalen - rotsgesteente - woestijn) in een hemelsbreed niet eens zo groot gebied.

Zker bezoeken (als je van cultuur houdt):

De mooiste kasbah van Marokko: die in Skoura (Kasbah Amerhidil); iets ten noordoosten van Ouarzazate. Schitterend! _O_
pi_181234938
Wij hebben een trekking gemaakt langs de kust (Essaouira) en door de Hoge Atlas. Beiden zeer de moeite waard, als je tenminste van wandelen en natuur houdt. Marrakech is natuurlijk sowieso gaaf voor een of twee dagen. Weet niet of het mag, maar ons reisverslag staat hier:

Edit
Mag inderdaad niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door UIO_AMS op 17-08-2018 21:42:02 ]
pi_181705638
Ik ga in januari waarschijnlijk naar Marrakesh. Dus even inlezen hier.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181706989
Iedereen gaat naar Marakkesch _O- ,is zeker een mooie streek..
Maar Marokko heeft veel meer te bieden Natuurlijk
pi_182259247
Ik ben inmiddels een week in Marokko en tot dusver ben ik in Essaouira (2 dagen) en in Marrakech (1,5 dag) geweest. Tevens heb ik een woestijntour naar Merzouga (Erg Chebbi) van drie dagen gedaan vanuit Marrakech, tijdens die tour ga je ook naar Ait Ben Haddou, Ouarzazate, Dades Gorge en Todra Gorge; alle vier de moeite waard, maar mijns inziens vooral de laatste twee. De woestijn is uiteraard het mooiste, heel bijzonder landschap. Vanmorgen ben ik vertrokken in Marrakech en na een korte stop in Casablanca (voor de moskee) ben ik inmiddels in Rabat aanbeland.

Ik vond Essaouira echt geweldig, prachtige stad op een mooie locatie met een hele relaxte sfeer. Marrakech vond ik ook zeer de moeite waard, het is aanzienlijk hektischer maar ondanks de vele slechte verhalen heb ik het absoluut niet als onprettig ervaren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen dat vinden, vooral op het grote plein in de avond zijn de mensen bij de eetkraampjes nogal opdringerig. Ik heb daar drie avonden gegeten bij tentjes waar alleen maar Marokkanen zaten (twee keer schapenkop en een keer gefrituurde vis) en daar was het eten uitstekend en goedkoop.

De woestijntour is mooi en goed als je weinig tijd hebt (zoals ik maar drie dagen), maar als je genoeg tijd hebt in Marokko zou ik daar een stuk meer tijd voor nemen. De kloven zijn schitterend en het landschap over het algemeen ook, maar aangezien ons schema nogal volgeduwd was gaf onze chauffeur flink gas en werd er niet veel gestopt. Desalniettemin zeker de moeite waard :)

Nu verblijf ik nog twee nachten in Rabat, woensdagochtend vertrek ik naar Meknes en in de late namiddag/avond van diezelfde dag verwacht ik in Fes aan te komen. Daar blijf ik nog twee dagen waarna ik via Chefchaouen naar Tangier ga; vanuit daar vlieg ik naar huis :) Enige slechte nieuws vooralsnog is dat er in de woestijn blijkbaar zand in m'n camera is gekomen; die doet het nu niet meer :'(
pi_182278161
Ter aanvulling: enkel bij BMCI bank (Marokkaanse tak van BNP Paribas, groene logo met witte sterren) heb ik zonder extra kosten kunnen pinnen. Alle andere banken die ik heb geprobeerd vragen tussen de 20 en 25 Dirham extra per opname.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')