abonnement Unibet Coolblue
pi_128605731
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:09 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het was toen voor de mensen zonder excursiepakket bij de gids bij te boeken voor 30 euro, prijs zal wel tig keer over de kop zijn maar ach... het was echt gruwelijk mooi!
Maar dat is als je al in Merzouga bent toch? Ik bedoelde echt van Marrakech naar Fès toe, zo'n tour van 4/5 dagen waar ik steeds over lees. Dan neem je onderweg namelijk ook allerlei andere mooie bezienswaardigheden en steden mee. :)
  vrijdag 5 juli 2013 @ 00:15:50 #102
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_128605849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:12 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Maar dat is als je al in Merzouga bent toch? Ik bedoelde echt van Marrakech naar Fès toe, zo'n tour van 4/5 dagen waar ik steeds over lees. Dan neem je onderweg namelijk ook allerlei andere mooie bezienswaardigheden en steden mee. :)
Ja dat was daar ter plekke inderdaad :)
pi_128651805
Marrakech - Merzouga - Fes is niet echt goedkoop als je het georganiseerd doet. Wij hebben er destijds naar gekeken maar het niet gedaan omdat het veel kostte. De prijs weet ik niet goed meer maar het was minstens 200 euro. Uiteindelijk hebben we voor 90 euro Marrakech - Merzouga - Marrakech gedaan incl kamelentocht en nacht in bedouinentent in de sahara (wat idd een enorme aanrader is) en vanuit Marrakech gewoon de trein genomen naar Fes.

Neem anders contact op met Equity Point hostel in Marrakech, zij hebben dergelijke excursies, ook via Merzouga naar Fes.

Let overigens ook op de ramadan, volgens mij begint die ergens volgende week. Weet niet in hoeverre dat je reis kan beïnvloeden dus zal je even op moeten zoeken.
pi_128655655
Grappig om te lezen dat sommige mensen Marokko maar een vervelend land vinden omdat een groot deel van de lokale bevolking in toeristische gebieden op je geld uit is. Wat dacht je dan? Heb ook niet de illusie dat het anders is in andere arme landen waar ook ter wereld waar veel toeristen komen.
pi_128664824
Is het leuk om 2 weken kerstvakantie in marokko te zijn? De woestijn in, surfen?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:34:59 #106
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128666815
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:39 schreef Sloggi het volgende:
Grappig om te lezen dat sommige mensen Marokko maar een vervelend land vinden omdat een groot deel van de lokale bevolking in toeristische gebieden op je geld uit is. Wat dacht je dan? Heb ook niet de illusie dat het anders is in andere arme landen waar ook ter wereld waar veel toeristen komen.
Is ook niet heel verwonderlijk. De hotels worden ook in snelvaart tempo opgeleverd tegenwoordig. Hier een lijst met wat er in 3 jaar is opgeleverd in Marrakech en omgeving. Operators als Mandarin Oriëntal, Oberoi, The Adress Hotels, Rocco Forte Collection en Kempinski gaan de komende jaren miljoenen investeren in hotels.

quote:
1. Husa Resort Spa - 180 kamers - december 2012
2. Shaza Hotel - 210 kamers - februari 2013
3. Baglioni Hotel - 80 kamers - april 2013
4. Jumeirah Golf & Polo Resort - 280 kamer - april 2013
5. Radisson Blu - 204 kamers - juni 2013
6. Pearl by Hivernage - 72 kamers - juni 2013
7. Royal Palm Hotel - 135 kamers - oktober 2013
8. Mondrian Hotel - 69 kamers - oktober 2013
9. Park Hyatt - 120 kamers - december 2013
10. Jawar Hotel - 118 kamers - december 2013
11. Osais Eco Resort - 480 kamers - voorjaar 2014
12. Marriot Palm Golf Hotel - 216 kamers - voorjaar 2014
13. Oberoi Hotel - 84 kamers - voorjaar 2014
14. Mandarin Oriental - 161 kamers - voorjaar 2014
15. Assoufid Golf & Spa Resort - 98 kamers - februari 2014
16. Mövenpick Hotel - 380 kamers - februari 2014
17. Mariott Hotel - 187 kamers - voorjaar 2015


[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2013 20:45:16 ]
pi_128719393
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:31 schreef gifkwal het volgende:
Marrakech - Merzouga - Fes is niet echt goedkoop als je het georganiseerd doet. Wij hebben er destijds naar gekeken maar het niet gedaan omdat het veel kostte. De prijs weet ik niet goed meer maar het was minstens 200 euro. Uiteindelijk hebben we voor 90 euro Marrakech - Merzouga - Marrakech gedaan incl kamelentocht en nacht in bedouinentent in de sahara (wat idd een enorme aanrader is) en vanuit Marrakech gewoon de trein genomen naar Fes.

Neem anders contact op met Equity Point hostel in Marrakech, zij hebben dergelijke excursies, ook via Merzouga naar Fes.

Let overigens ook op de ramadan, volgens mij begint die ergens volgende week. Weet niet in hoeverre dat je reis kan beïnvloeden dus zal je even op moeten zoeken.
Thanks, de trip die jij voorstelt leek me inderdaad al beter, maar ik wilde liever niet direct terug keren naar Marrakech.

Ik heb het even opgezocht, maar reizen tijdens de ramadan schijnt geen probleem te zijn. :)

Ik zit wel nog te twijfelen of Marokko hem wordt deze vakantie.
pi_128725517
Zaterdag vliegtickets en eerste twee nachten in een riad geboekt, van 15 september tot 1 oktober zit ik met mijn vriendin in Marokko. Plan is om een auto te huren en er een leuke roadtrip van te maken.

Eerste idee was om van Marrakech naar Essaiouara te rijden en dan langs de kust naar het zuiden tot Rabat, vervolgens richting Fes, verder naar Tazekka en dan de atlas in en mogelijk door naar de sahara als we nog tijd over hebben. Nog tips voor absolute musts?
pi_128728792
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:51 schreef kipknots het volgende:
Zaterdag vliegtickets en eerste twee nachten in een riad geboekt, van 15 september tot 1 oktober zit ik met mijn vriendin in Marokko. Plan is om een auto te huren en er een leuke roadtrip van te maken.

Eerste idee was om van Marrakech naar Essaiouara te rijden en dan langs de kust naar het zuiden tot Rabat, vervolgens richting Fes, verder naar Tazekka en dan de atlas in en mogelijk door naar de sahara als we nog tijd over hebben. Nog tips voor absolute musts?
Als je een trekking wil maken in de bergen zou ik naar imlil gaan en vanuit daar Toebkal ( hoogste berg van noord afrika) gaan beklimmen. Mooie ruige natuur. Woestijn bij Erch chebbie vond ik ook erg mooi. Wel bloedheet al.
pi_130460943
Iemand nog reistips voor een 10 daags reisje in de kerst en oud en nieuw periode?

Ik kom aan op fez en vertrek vanuit marrakech
Don't trust anyone else!
Trust me!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:09:00 #111
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_132184928
Ik vraag me af wat voor weer we kunnen verwachten begin december in Marrakech, na wat google-werk kom ik tot de conclusie dat er geen conclusie is..
Is het zomers of regenachtig? koud? geen idee.

Heb zojuist een weekendje weg geboekt omdat de vluchten belachelijk goedkoop waren. Nog nooit eerder in Marokko geweest maar dus een extreem korte tijd om dingen te doen.
Ik wilde op de zaterdag Marrakech verkennen en op zondag een auto huren en naar de Ourika vallei rijden..

Nog andere ideeën die dicht in de buurt liggen?
pi_132185014
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:39 schreef Sloggi het volgende:
Grappig om te lezen dat sommige mensen Marokko maar een vervelend land vinden omdat een groot deel van de lokale bevolking in toeristische gebieden op je geld uit is. Wat dacht je dan? Heb ook niet de illusie dat het anders is in andere arme landen waar ook ter wereld waar veel toeristen komen.
Zit nogal een verschil in kan ik je vertellen. In Indonesië kunnen ze ook behoorlijk op je geld uit zijn.
In het nog veel armere Laos, Vietnam en Cambodja bijna niet.

In midden Amerika zelfs helemaal niet.

Dat is dus zeker niet overal zo.
pi_132197269
Ik meld me maar eens aan. Ik vertrek over 3 weken alweer naar Marokko ( kom net terug van 3 maanden Marokko). Maar goed, ik zit het in het noorden.
pi_137509371
Weet iemand waar ik kan zien of het mogelijk is om in de gangbare gebieden te skiën?
pi_145208215
Korte fotoserie van mijn vakantie in het noorden (mei 2014)

In de bergen richting Chefchouen:




Allah Al Watan Al Malik
pi_145208382
En wat plaatjes van Chefchouen zelf (april / mei 2014):






Allah Al Watan Al Malik
pi_145236907
Mutant, loveeeeee! Chaouen, ya nouwara!! Prachtige stad is dat.
pi_145243671
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:04 schreef Mutant01 het volgende:
En wat plaatjes van Chefchouen zelf (april / mei 2014):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Chefchaouen O+
pi_145243991
Prachtige foto's! Ik zal kijken of ik later ook wat mooie foto's kan uploaden van het oosterse Marokko dat voor veel toeristen nog onbekend terrein is.
pi_145244775
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 03:44 schreef Biebsie het volgende:
Prachtige foto's! Ik zal kijken of ik later ook wat mooie foto's kan uploaden van het oosterse Marokko dat voor veel toeristen nog onbekend terrein is.
Het aantal toeristen in het noorden is ook aardig weinig. De meesten begeven zich toch in het midden van het land (Fes, Kech, Rabat, Casa, Agadir).
Allah Al Watan Al Malik
pi_145277322
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 08:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het aantal toeristen in het noorden is ook aardig weinig. De meesten begeven zich toch in het midden van het land (Fes, Kech, Rabat, Casa, Agadir).
Chamel... Marokko. *; *; *; *; *; *; Zucht, wat hou ik toch van Marokko.
pi_145302853
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 23:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Chamel... Marokko. *; *; *; *; *; *; Zucht, wat hou ik toch van Marokko.
Ik heb nog wel meer foto's die ik later zal delen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145302971
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel meer foto's die ik later zal delen.
Ben altijd in voor foto's. Al heb ik duizenden foto's van het prachtige chamel. :D
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:13:31 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_147115528
Iemand ervaring met uit eten gaan in Marrakesh?
Wat zijn de prijzen en is het een beetje kwaliteit?
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:15:34 #125
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_147118123
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef BasEnAad het volgende:
Iemand ervaring met uit eten gaan in Marrakesh?
Wat zijn de prijzen en is het een beetje kwaliteit?
Je kan voor 5 euro eten en je kan voor 50 euro eten :P Eigenlijk hangt het er vanaf waar je gaat zitten. Er zijn dure restaurants net als in Europa met uitstekende kwaliteit eten. Bij het grote plein "ze square it iz over zere" betaal je sowieso meer. Pas bij goedkopere tentjes op met dingen zoals kip maar dat is bij de wat modernere tenten absoluut geen probleem
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:25:31 #126
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_147119850
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:15 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je kan voor 5 euro eten en je kan voor 50 euro eten :P Eigenlijk hangt het er vanaf waar je gaat zitten. Er zijn dure restaurants net als in Europa met uitstekende kwaliteit eten. Bij het grote plein "ze square it iz over zere" betaal je sowieso meer. Pas bij goedkopere tentjes op met dingen zoals kip maar dat is bij de wat modernere tenten absoluut geen probleem
Bedankt!
Is het nou zo dat ze in al het eten vijgen/dadels stoppen, of is er ook voldoende avondeten zonder dat zoete?

[ Bericht 0% gewijzigd door BasEnAad op 29-11-2014 21:04:33 ]
pi_147172436
Wij hebben in Marrakech anders heerlijk gegeten op het Jemaa el Fna! Direct aan de drukte, maar toch wel achteraf waar ook alle Marokkanen zaten, heerlijk! Was denk ik een 4 euro per persoon inclusief drinken. :9~

Overigens, er is genoeg te eten dat niet zoet is. Sommige dingen bevatten dadels/vijgen maar echt niet alles. Tajine is overal wel te krijgen en bevat veel verschillende dingen. Van aardappel met kip (wel heel anders hoor) tot kameel met dadel.
  zondag 4 december 2016 @ 21:32:46 #128
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_167104952
Riezenkick!

In januari een stedentrip Fez geboekt, 170 euro voor 3,5 dag Fez voor 2 personen (vlucht en hotel) is echt top O+

Iemand nog tips?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_167105677
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2016 21:32 schreef Lov1 het volgende:
Riezenkick!

In januari een stedentrip Fez geboekt, 170 euro voor 3,5 dag Fez voor 2 personen (vlucht en hotel) is echt top O+

Iemand nog tips?
Ja, ga naar Spanje.
pi_167107628
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2016 21:32 schreef Lov1 het volgende:
Riezenkick!

In januari een stedentrip Fez geboekt, 170 euro voor 3,5 dag Fez voor 2 personen (vlucht en hotel) is echt top O+

Iemand nog tips?
Het oude centrum ik was 2 maanden terug daar en kan niet anders zeggen dan geweldig
  maandag 5 december 2016 @ 09:20:36 #131
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_167111865
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 21:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja, ga naar Spanje.
Geen goede ervaringen met Marokko?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_176466507
Iemand die mij enigszins kan vertellen of het goed te doen is om in Marokko rond te reizen met het openbaar vervoer? En dan geen taxi's, want dan kan ik net zo goed een auto huren. Ga voor 2 weekjes die kant op, maar krijg vooralsnog via google wat gemixte ervaringen te lezen.

Alvast bedankt! :)
  Moderator zaterdag 13 januari 2018 @ 00:20:24 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176466971
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mutant, loveeeeee! Chaouen, ya nouwara!! Prachtige stad is dat.
Lokquote! O-) jij kunt de vraag van Mattie over OV versus auto huren in Marokko vast goed beantwoorden ;)

Zelf heb ik geen ervaring met het OV, ben alle keren met de auto geweest. En dus niet huren maar er helemaal heen rijden O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176467740
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2016 21:32 schreef Lov1 het volgende:
Riezenkick!

In januari een stedentrip Fez geboekt, 170 euro voor 3,5 dag Fez voor 2 personen (vlucht en hotel) is echt top O+

Iemand nog tips?
Al geweest of nog niet? Zo nee, kan ik he voorzien van tips.
pi_176467750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:02 schreef mattie010 het volgende:
Iemand die mij enigszins kan vertellen of het goed te doen is om in Marokko rond te reizen met het openbaar vervoer? En dan geen taxi's, want dan kan ik net zo goed een auto huren. Ga voor 2 weekjes die kant op, maar krijg vooralsnog via google wat gemixte ervaringen te lezen.

Alvast bedankt! :)
Ga je een rondreis maken? Zo ja waar precies?
pi_176467906
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga je een rondreis maken? Zo ja waar precies?
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga je een rondreis maken? Zo ja waar precies?
Ik ga landen op Fez en heb 2 weekjes ter plekke. Ben er ooit geweest, maar toen alles met een groepje gedaan en zelf niks hoeven regelen. Meeste ging toen per taxi op het stuk Marrakech-Agadir en terug na wat ik met de bus deed.
Nu geen idee waar ik heen wil. Fez in ieder geval want daar zal ik landen, maar uh.. verder nog 0 plannen behalve dat ik ergens de natuur in wil. Rondreis is wel de bedoeling dus, maar hoef niet heel veel verschillende plekken te zien.

Zelf dacht ik aan misschien de Atlas in of eventueel naar Ouzoud (of allebei) maar omdat het begin april is, is de Atlas misschien te koud?
pi_176468040
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 01:00 schreef mattie010 het volgende:

[..]


[..]

Ik ga landen op Fez en heb 2 weekjes ter plekke. Ben er ooit geweest, maar toen alles met een groepje gedaan en zelf niks hoeven regelen. Meeste ging toen per taxi op het stuk Marrakech-Agadir en terug na wat ik met de bus deed.
Nu geen idee waar ik heen wil. Fez in ieder geval want daar zal ik landen, maar uh.. verder nog 0 plannen behalve dat ik ergens de natuur in wil. Rondreis is wel de bedoeling dus, maar hoef niet heel veel verschillende plekken te zien.

Zelf dacht ik aan misschien de Atlas in of eventueel naar Ouzoud (of allebei) maar omdat het begin april is, is de Atlas misschien te koud?
Ik zal morgen uitgebreid reageren, ok? April is een geweldige periode om in Marokko te zijn en verre van koud! Raad je wel een auto aan en kan dan routes voor je uitstippelen, inclusief alles omheen. Ken geweldige plekken die weinig mensen kennen. :)
pi_176468499
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 01:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik zal morgen uitgebreid reageren, ok? April is een geweldige periode om in Marokko te zijn en verre van koud! Raad je wel een auto aan en kan dan routes voor je uitstippelen, inclusief alles omheen. Ken geweldige plekken die weinig mensen kennen. :)
Ja dat zou echt fantastisch zijn! Dankjewel alvast!
En een auto ga ik dan wel huren ;)
pi_176468552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 01:23 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Ja dat zou echt fantastisch zijn! Dankjewel alvast!
En een auto ga ik dan wel huren ;)
Graag gedaan. Wil je veel reizen of meer in de omgeving blijven? En wat heb je de vorige keer van Marokko gezien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 01:26:15 ]
pi_176469009
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Lokquote! O-) jij kunt de vraag van Mattie over OV versus auto huren in Marokko vast goed beantwoorden ;)

Zelf heb ik geen ervaring met het OV, ben alle keren met de auto geweest. En dus niet huren maar er helemaal heen rijden O+
Zo leuk dat je er heen bent gereden. Dan heb je een deel van mijn jeugd mogen meemaken. Nostalgie. Naar Marokko rijden was altijd het leukste gedeelte. Overal Marokkanen, toiletten die helemaal smerig achtergelaten werden...en de stieren onderweg in Spanje tellen... als we dan in Madrid waren voelde het alsof we bijna in Marokko waren hahaha... eenmaal in Algeciras of op de boot allemaal omkleden en optutten, hahaha. Als we eenmaal de boot uitreden dan waren we in Ceuta ( voelt praktisch al aan als Marokko) en dan kwam je bij de chaos dat de douane heet. Vader die dan zodra we bij de grens stonden de ramen opende en zei: ruik jullie vaderland... en dan begon met allerlei verhalen over ons land. Kriebels. O+

Kan niet wachten om met mijn kinderen naar Marokko te rijden en ze hetzelfde te laten beleven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 02:01:52 ]
pi_176475041
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 01:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Graag gedaan. Wil je veel reizen of meer in de omgeving blijven? En wat heb je de vorige keer van Marokko gezien?
Vorige keer van Agadir richting Merzouga en terug naar Marrakech gegaan. Ik hoef niet per se gigantisch veel te reizen, maar wil wel echt wat verschillende dingen zien. Beetje natuur, beetje cultuur zou ideaal zijn.
pi_176476587
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:21 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Vorige keer van Agadir richting Merzouga en terug naar Marrakech gegaan. Ik hoef niet per se gigantisch veel te reizen, maar wil wel echt wat verschillende dingen zien. Beetje natuur, beetje cultuur zou ideaal zijn.
Ik doe nu even de mogelijke steden/dorpen die je kan bezoeken. Dan kom ik later terug op wat je per stad/dorp kan zien en wat de leuke eetplekken en uitgaansplekken zijn. Steden/dorpen staan niet op chronologische steden.

Fes- Moulay Idris- Volubilis- Meknes- Chaouen- Rabat- Casablanca- Marrakech- Lella Takerkoust- Ouirgane- Essouiara - Telouet- Aït-Ben-Haddou.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2018 16:05:07 ]
pi_176476817
Ik huur altijd een auto. Gewoon via Hertz (vanaf het vliegveld). Ik vlieg nooit in het hoogseizoen, dus zowel vliegtickets als huurauto zijn dan retecheap. Dit jaar weer een rondreis met vrouw en baby op de planning, drie weken lang.

Huurauto (een diesel, sedan, relatief groot) voor 380 euro in totaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_176476842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik huur altijd een auto. Gewoon via Hertz (vanaf het vliegveld). Ik vlieg ga nooit in het hoogseizoen, dus zowel vliegtickets als huurauto zijn dan retecheap. Dit jaar weer een rondreis met vrouw en baby op de planning, drie weken lang.

Huurauto (een diesel, sedan, relatief groot) voor 380 euro in totaal.
Waar vlieg je heen? Tickets naar Tanger zijn altijd duur, gewoon altijd. Zelfs in laagseizoen. :')
pi_176476855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waar vlieg je heen? Tickets naar Tanger zijn altijd duur, gewoon altijd. Zelfs in laagseizoen. :')
Ik vlieg naar Tanger (retour). Met vrouw en baby ben ik 500 euro kwijt, drie weken. Inclusief bijboeken bagage.
Allah Al Watan Al Malik
pi_176476887
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vlieg naar Tanger (retour). Met vrouw en baby ben ik 500 euro kwijt, drie weken. Inclusief bijboeken bagage.
Waar boek je? Ben in zomer aan enkeltje 400 euro kwijt. Hartpijn elk jaar weer, maar kan gewoon niet een zomer Marokko overslaan.

En ben momenteel op zoek naar tickets voor twee personen in februari en dat is ook allemaal boven 400 euro voor twee personen. Ik doe iets fout.
pi_176476911
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waar boek je? Ben in zomer aan enkeltje 400 euro kwijt. Hartpijn elk jaar weer, maar kan gewoon niet een zomer Marokko overslaan.

En ben momenteel op zoek naar tickets voor twee personen in februari en dat is ook allemaal boven 400 euro voor twee personen. Ik doe iets fout.
Ik vlieg vanaf Rotterdam met Jetairfly (TUI). Ze hebben ook hele mooie vluchttijden. Gewoon bij TUI boeken dus :)
Allah Al Watan Al Malik
pi_176476957
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik vlieg vanaf Rotterdam met Jetairfly (TUI). Ze hebben ook hele mooie vluchttijden. Gewoon bij TUI boeken dus :)
Thanks. Ga nu kijken. :)
pi_176477019
Helaas, ze vliegen niet in februari. Dan maar weer toch met Royal Air Maroc. Kan er zo onderhand een abonnement nemen.
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 18:17:17 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176502934
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 16:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Helaas, ze vliegen niet in februari. Dan maar weer toch met Royal Air Maroc. Kan er zo onderhand een abonnement nemen.
Volgens mij is Air Maroc een partner van KLM/Air France. Ik zou me eens verdiepen in het flying blue programma, kun je aardige punten mee verdienen als je vaak vliegt ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176544244
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Volgens mij is Air Maroc een partner van KLM/Air France. Ik zou me eens verdiepen in het flying blue programma, kun je aardige punten mee verdienen als je vaak vliegt ^O^
Ja, zal eens kijken. Maar RAM heeft geen kaas gegeten van klantvriendelijkheid. Typisch Marokkanen. :)
pi_179752174
TVP omdat ik eind september/begin oktober voor 16 dagen naar Marokko ga 8-)
pi_180951212
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; ¤120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
pi_180989548
Als ik het zo allemaal hoor is het het goedkoopste om het ter plekke te regelen.
pi_181171151
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 23:32 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand hier tips voor een tour naar de Sahara van een dag of 3? Ik heb de tickets naar Marokko inmiddels geboekt en ik vlieg 24 september naar Agadir en 8 oktober weer terug vanuit Tanger; ¤120 euro retour met Ryanair inclusief bagage :)
Veel plezier!

Ben april-mei 14-16 dagen in Marokko geweest, in het midden vh land, Marrakech, Ouarzazate, Taroudannt, Tinerhir (bij de Todra kloof), Merzouga, Ait-Ben-Haddou....

Ga zéker naar dit gedeelte (Midden-Marokko): schitterende, zeer afwisselende landschappen (zee - bergen met sneeuw - groene dalen - rotsgesteente - woestijn) in een hemelsbreed niet eens zo groot gebied.

Zéker bezoeken (als je van cultuur houdt):

De mooiste kasbah van Marokko: die in Skoura (Kasbah Amerhidil); iets ten noordoosten van Ouarzazate. Schitterend! _O_
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_181234938
Wij hebben een trekking gemaakt langs de kust (Essaouira) en door de Hoge Atlas. Beiden zeer de moeite waard, als je tenminste van wandelen en natuur houdt. Marrakech is natuurlijk sowieso gaaf voor een of twee dagen. Weet niet of het mag, maar ons reisverslag staat hier:

Edit
Mag inderdaad niet.

[ Bericht 22% gewijzigd door UIO_AMS op 17-08-2018 21:42:02 ]
pi_181705638
Ik ga in januari waarschijnlijk naar Marrakesh. Dus even inlezen hier.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181706989
Iedereen gaat naar Marakkesch _O- ,is zeker een mooie streek..
Maar Marokko heeft veel meer te bieden Natuurlijk
pi_182259247
Ik ben inmiddels een week in Marokko en tot dusver ben ik in Essaouira (2 dagen) en in Marrakech (1,5 dag) geweest. Tevens heb ik een woestijntour naar Merzouga (Erg Chebbi) van drie dagen gedaan vanuit Marrakech, tijdens die tour ga je ook naar Ait Ben Haddou, Ouarzazate, Dades Gorge en Todra Gorge; alle vier de moeite waard, maar mijns inziens vooral de laatste twee. De woestijn is uiteraard het mooiste, heel bijzonder landschap. Vanmorgen ben ik vertrokken in Marrakech en na een korte stop in Casablanca (voor de moskee) ben ik inmiddels in Rabat aanbeland.

Ik vond Essaouira echt geweldig, prachtige stad op een mooie locatie met een hele relaxte sfeer. Marrakech vond ik ook zeer de moeite waard, het is aanzienlijk hektischer maar ondanks de vele slechte verhalen heb ik het absoluut niet als onprettig ervaren. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen dat vinden, vooral op het grote plein in de avond zijn de mensen bij de eetkraampjes nogal opdringerig. Ik heb daar drie avonden gegeten bij tentjes waar alleen maar Marokkanen zaten (twee keer schapenkop en een keer gefrituurde vis) en daar was het eten uitstekend en goedkoop.

De woestijntour is mooi en goed als je weinig tijd hebt (zoals ik maar drie dagen), maar als je genoeg tijd hebt in Marokko zou ik daar een stuk meer tijd voor nemen. De kloven zijn schitterend en het landschap over het algemeen ook, maar aangezien ons schema nogal volgeduwd was gaf onze chauffeur flink gas en werd er niet veel gestopt. Desalniettemin zeker de moeite waard :)

Nu verblijf ik nog twee nachten in Rabat, woensdagochtend vertrek ik naar Meknes en in de late namiddag/avond van diezelfde dag verwacht ik in Fes aan te komen. Daar blijf ik nog twee dagen waarna ik via Chefchaouen naar Tangier ga; vanuit daar vlieg ik naar huis :) Enige slechte nieuws vooralsnog is dat er in de woestijn blijkbaar zand in m'n camera is gekomen; die doet het nu niet meer :'(
pi_182278161
Ter aanvulling: enkel bij BMCI bank (Marokkaanse tak van BNP Paribas, groene logo met witte sterren) heb ik zonder extra kosten kunnen pinnen. Alle andere banken die ik heb geprobeerd vragen tussen de 20 en 25 Dirham extra per opname.
pi_188348093
Iemand tips voor auto huren in Casablanca?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 15 februari 2020 @ 20:37:56 #162
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191525853
SCHOPJE!!

Vriendin en ik staan op het punt om voor eind april een reis naar Marokko te boeken.

Ons idee is een 3/4 daagse tour door de woestijn te boeken vanuit Marrakech/Fez.

Enig idee wat de prijzen daarvan zijn? Of een tip waar te boeken?
pi_191532624
Tripadvisor is het beste voor de excursies etc

Let effe op ook dat de ramadan dan ook begint zal niet een grote issue zijn als tourist maar krijg je ook iets van mee
  zondag 16 februari 2020 @ 12:33:42 #164
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191535389
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 03:26 schreef klawie het volgende:
Tripadvisor is het beste voor de excursies etc

Let effe op ook dat de ramadan dan ook begint zal niet een grote issue zijn als tourist maar krijg je ook iets van mee
Tripadvisor vind ik juist waardeloos. Elk bedrijf kan elkaar slechte reviews geven of zichzelf goede reviews geven. Ik hoor het liever van mensen die er echt geweest zijn en ervaring hebben.
pi_191535832
Ik heb toentertijd de driedaagse excursie bij m'n hotel in Marrakech geboekt. Kostte ¤90 per persoon geloof ik, maar bij mij zaten ook mensen die minder hadden betaald (tot ¤75 p.p.) en die aan precies dezelfde excursie meededen. Hangt dus van de plek af waar je boekt, en ik ga er vanuit dat de prijzen inmiddels iets hoger liggen. De excursie is overigens behoorlijk intensief en je moet lang in het busje zitten, maar ik vond het zonder meer de moeite waard :)
pi_191537135
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 12:33 schreef egelhond het volgende:

[..]

Tripadvisor vind ik juist waardeloos. Elk bedrijf kan elkaar slechte reviews geven of zichzelf goede reviews geven. Ik hoor het liever van mensen die er echt geweest zijn en ervaring hebben.
Klopt zeker maar in marokko boeken in je hotel of bij een excursie bedrijf is best wel duur
  maandag 17 februari 2020 @ 13:47:19 #167
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191551643
Wij hebben besloten om alles met een huurauto te gaan doen.
Dit is het schema. Zoals je ziet hebben we 1 reserve dag. Waar zouden we die het beste mee kunnen vullen? Bijvoorbeeld dagje extra tentenkamp aangezien dat wel erg bijzonder is. Of extra overnachting Merzouga om daar bv nog een 4x4 tocht te doen of extra kamelentocht. Of een extra nachtje tussen Merzouga en Ait Ben Haddou bijvoorbeeld Skoura om te relaxen.

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Huurauto ophalen. Rijden naar Midelt ( 200km)
Dag 4: Rijden naar Merzouga ( 265km ). Overnachting Merzouga
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: reserve
Dag 7: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 8: Rijden naar Skoura/ Ait Ben Haddou. Overnachting.
Dag 9: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.
pi_191551969
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:47 schreef egelhond het volgende:
Wij hebben besloten om alles met een huurauto te gaan doen.
Dit is het schema. Zoals je ziet hebben we 1 reserve dag. Waar zouden we die het beste mee kunnen vullen? Bijvoorbeeld dagje extra tentenkamp aangezien dat wel erg bijzonder is. Of extra overnachting Merzouga om daar bv nog een 4x4 tocht te doen of extra kamelentocht. Of een extra nachtje tussen Merzouga en Ait Ben Haddou bijvoorbeeld Skoura om te relaxen.

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Huurauto ophalen. Rijden naar Midelt ( 200km)
Dag 4: Rijden naar Merzouga ( 265km ). Overnachting Merzouga
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: reserve
Dag 7: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 8: Rijden naar Skoura/ Ait Ben Haddou. Overnachting.
Dag 9: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.
Leuke ritjes! Ook rustig aan, wij hebben bv de rit van Merzouga naar Fez is 1 dag gedaan, dat rijdt best door. Wij hadden ook een 'rustdag' na de kamelentocht, hebben we gebruikt om in een jeep rond te crossen en gewoon een dag aan het zwembad.

Waar overnacht je in Skoura? Daar weet ik nog een leuk huis met heerlijk zwembad.
Have fun!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:07:15 #169
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191567678
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Leuke ritjes! Ook rustig aan, wij hebben bv de rit van Merzouga naar Fez is 1 dag gedaan, dat rijdt best door. Wij hadden ook een 'rustdag' na de kamelentocht, hebben we gebruikt om in een jeep rond te crossen en gewoon een dag aan het zwembad.

Waar overnacht je in Skoura? Daar weet ik nog een leuk huis met heerlijk zwembad.
Have fun!
We hebben nog geen overnachtingen geboekt.Dus kom maar op met overnachtings tips :)

We zouden van Fez naar Merzouga in 1 dag kunnen doen maar we gaan lekker relaxt doen.
pi_191568460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:07 schreef egelhond het volgende:

[..]

We hebben nog geen overnachtingen geboekt.Dus kom maar op met overnachtings tips :)

We zouden van Fez naar Merzouga in 1 dag kunnen doen maar we gaan lekker relaxt doen.
https://www.booking.com/hotel/ma/kasbah-ait-ben-moro.nl.html

Echt heerlijk. Vond dit huis mooier dan dat kasteel in Ouarzazate zelf :D

Zal straks even ons hotel in Merzouga zoeken, beviel ook erg goed. Verder hadden we niet enorm bijzondere hotels eigenlijk. Zal ook even mijn Fes tip geven want wij zaten beetje in het verkeerde gebied vond ik waardoor we door een nare buurt moesten lopen.

Edit:
Merzouga: de kamelentocht gedaan met Desert Berber Fire Camp. Niet super luxe maar wel geinig. Daarna overnacht in Kasbah Azalay Merzouga (met heerlijk zwembad).

Skoura: Zoals gezegd, Ben Mouro. Volgens mij is dit een B&B en een Kasbah, moet je even checken welke beschikbaar is. B&B was heerlijk met zwembad

Fes: Ik zou niet aanraden om op het Rcif place te gaan (zaten wij). Beter ergens in de buurt van de Blue Gate! Dan zit je dichterbij de leuke dingen zoals Cafe Clock Work,

[ Bericht 14% gewijzigd door ThePlaneteer op 18-02-2020 16:10:28 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:54:49 #171
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191573822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 15:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

https://www.booking.com/hotel/ma/kasbah-ait-ben-moro.nl.html

Echt heerlijk. Vond dit huis mooier dan dat kasteel in Ouarzazate zelf :D

Zal straks even ons hotel in Merzouga zoeken, beviel ook erg goed. Verder hadden we niet enorm bijzondere hotels eigenlijk. Zal ook even mijn Fes tip geven want wij zaten beetje in het verkeerde gebied vond ik waardoor we door een nare buurt moesten lopen.

Edit:
Merzouga: de kamelentocht gedaan met Desert Berber Fire Camp. Niet super luxe maar wel geinig. Daarna overnacht in Kasbah Azalay Merzouga (met heerlijk zwembad).

Skoura: Zoals gezegd, Ben Mouro. Volgens mij is dit een B&B en een Kasbah, moet je even checken welke beschikbaar is. B&B was heerlijk met zwembad

Fes: Ik zou niet aanraden om op het Rcif place te gaan (zaten wij). Beter ergens in de buurt van de Blue Gate! Dan zit je dichterbij de leuke dingen zoals Cafe Clock Work,
Thanks voor de tip. Vraagje over Merzouga. Hoelaat gaat zo'n kamelentocht naar een tentenkamp de hele dag door of kan je dat er plekke nog boeken ?
Ofwel als we bij Merzouga aankomen eerst daar een overnachting doen of gewoon meteen de kameel op klimmen en naar dat tentenkamp? Alvast bedankt.
pi_191575456
Wij vetrokken om 5 u met de kamelen. Je kunt echter ook later, dna word je gebracht met de jeep en ga je de volgende ochtend terug met de kamelen (je betaalt maar voor 1 ritje tussen tentenkamp en Merzouga).

Ik zou lekker erna ff chillen! Dan rij je op tijd weg zodat je er 5u bent, gelijk door en daarna lekker rusten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 27 februari 2020 @ 20:18:06 #173
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_191719797
Aangepast reisschema. Huurauto tm dag 10 ( was net zo duur als 2 dagen korter ivm weekend )

Dag 1: Aankomst Fez
Dag 2: Fez
Dag 3: Fez
Dag 4: Huurauto ophalen. Rijden naar Merzouga ( 465 km). Overnachting Merzouga.
Dag 5: Kamelentocht naar Erg Chebbi. Overnachting Tentenkamp.
Dag 6: Rijden naar Todra Gorge. Overnachting nabij Kloof.
Dag 7: Rijden naar Skoura/ Quarzazate. Overnachting.
Dag 8: Rijden via Atlas gebergte naar Marrekesh.
Dag 9: Marrakesh
Dag 10: Marrakesh
Dag 11: Marrakesh
Dag 12: Vlucht naar huis 's morgens vroeg 6.45 uur.

Bijna alle overnachtingen geboekt.
Alleen dag 7 staat nog open waar te overnachten. Skoura of Quarzazate. Wat raden jullie aan?

Vanaf dag 7 begint te Ramadan.

Tips ergens een kookworkshop te doen?
En een leuke spa in Marrakesh?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')