abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 december 2011 @ 15:56:58 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105618753
vrouwtje...... :X
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2011 @ 16:01:27 #127
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105618888
Barham naar -5 en klaar
Haindl naar -8 en klaar.

Kortom Pickney kan geen roet meer in het eten gooien. ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 15 december 2011 @ 16:02:16 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105618922
Ze zijn nu met -7 zeker van de tourcard, want er is nog maar 1 speler die ze voorbij kan gaan en dan staan ze precies gedeeld 30ste.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_105618936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:56 schreef golfer het volgende:
vrouwtje...... :X
Vond het wel grappig klinken toen ik het typte :+
pi_105619005
Ongelooflijk, gewoon 7 Nederlanders op de European Tour volgend jaar en het zag er na het laatste officiële toernooi van de Tour nog zo slecht uit.
  donderdag 15 december 2011 @ 16:05:45 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105619046
Wat een luxe. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_105619221
Pinckney sluit af op -8 en daardoor worden de drie Nederlanders precies 30e _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2011 @ 16:12:37 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105619250
De OP kan een beetje aangepast worden :). Voor in de OP :+



De Europese Tour kent deze Nederlandse deelnemers:
Wil Besseling
Robert-Jan Derksen
Maarten Lafeber
Joost Luiten
Reinier Saxton
Tim Sluiter
Taco Remkes
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2011 @ 19:01:29 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105625254
Wat reacties van Golf.nl

quote:
Als eerste van de Nederlanders was Wil Besseling zeker van zijn kaart voor de Europese Tour. Met -8 had hij zelfs marge.
Zo verlies je je kaart op de Challenge Tour en zou sta je opeens met een kaart voor de Europese Tour in je handen. Het kan raar lopen in een seizoen en dat besefte Wil Besseling zich ook nadat hij zich met een score van -8 als eerste Nederlander veilig speelde.

‘De afgelopen twee jaren waren echt een struggle. In plaats dat ik vooruit ging, werd het eigenlijk alleen maar minder. Ik ging achteruit in plaats van vooruit. Toch begon ik steeds beter te spelen en dat had er vooral mee te maken dat ik steeds meer in mezelf ging geloven.’

Besseling speelde zijn laatste ronde sterk. Zijn eerste bogey maakte hij op de par-5 twaalfde (zijn derde hole) na een uitstekende approach vanaf een meter of 80. Twee holes later had hij pech met een putt die de hole uit lipte, de eerste birdie. Met weer een birdie op de volgende par-5 knokte Besseling zicht echter weer onder par.

‘Het terugknokken op de tweede negen holes gisteren, heeft me ook vandaag geholpen. Ik wist dat mijn spel goed dus ik bleef de ballen goed slaan, ook als het even iet minder ging. Uiteindelijk heb ik mezelf veel kansen gegeven en nergens echt een slag weggegooid.’

Na een bogey op achttien kwam Besseling in level par door de turn, maar met knappe birdies op hole twee en drie herstelde hij zich al snel en was hij opeens twee onder par. Na een bogey op de par-3 vijfde werd het nog even spannend maar toen Besseling ook op de laatste par-5 van de dag birdie wist te maken was hij zeker.

‘Wat is dit geweldig zeg. Dit is zo’n stress toernooi, ik ben echt blij dat ik het de hele ronde goed bij elkaar heb kunnen houden.’

Besseling was in zijn ronde opvallende rustig, ook als er eens een keer iets mis ging.

‘Ik heb de laatste twee jaar zo veel geleerd. Ik heb veel gewerkt met mijn fysieke coach Eric Brommert en mijn swingcoach John Bleys. Vooral van het werk met Eric heb ik veel opgestoken. Hij heeft mij geleerd hoe ik moet trainen en heeft daar ook structuur in aangebracht. Dat hij deze week ook nog eens bereid was om mijn tas te dragen was helemaal super.’

‘Nu moet ik door op deze weg. De top-30 hier is altijd het doel geweest en dat ik dat nu gehaald heb is fantastisch.’
quote:
Tussen alle jonge jongens die hun kaart haalden liep een routinier met rode ogen rond. Maarten Lafeber behield knap zijn kaart.
De eerste minuten nadat duidelijk was geworden dat de score die hij had binnengebracht voldoende was voor lijfsbehoud, was de Eindhovenaar niet aanspreekbaar. Zeker twintig minuten lang zweefde de eenmalig tourwinnaar tussen hoop en vrees nadat hij met een bogey was geëindigd en een zekere kaart (-8) inruilde voor het bange wachten. En dat na een dag waarbij de emoties toch al dwingend aanwezig waren.

‘Dit is met afstand het ergste dat ik ooit heb meegemaakt’, zei Lafeber toen het nieuws goed en wel tot hem was doorgedrongen. ‘Het is onbeschrijfelijk wat er allemaal door je heen gaat op zo’n dag als dit. Kim, de kinderen, mijn verleden, de toekomst. Hoe kan het dat ik hier ben? Wat moet er anders? Hoe ziet mijn toekomst er uit? Je zou alleen met golf bezig moeten zijn, maar het is zo’n rollercoaster van emoties. Dat is onbeschrijflijk.’

Anders dan de eerste dagen ging het vandaag moeizaam op de baan. Het goede spel van de eerste vijf rondes kon niet tot het eind worden doorgetrokken merkte Lafeber.

‘Ik speelde de eerste vier dagen zo goed, maar ik heb mezelf niet de marge gegeven waarmee ik vandaag rustiger de baan in kon. Vandaag was het, mede door de druk, anders. Ik begon niet zo lekker, bleef er redelijk in en maakte toen op de par-3 elfde een birdie waardoor ik was rust creerde. Daarna maak ik alleen een stomme bogey op twaalf en vanaf toen werd het echt moeilijk. Ik stond op twaalf boven een putt van een halve meter en ik wist gewoon echt niet meer wat ik moest doen om die bal in de hole te krijgen. De spanning was zó groot.’

‘Een paar holes later maak je een geweldige eagle op vijftien en moet je het eigenlijk gewoon binnen brengen, maar in plaats daarvan gaat het nog bijna mis. Echt, dat ik niet twee keer een normaal ijzer zeven van de tee kon slaan… niet te geloven. Ik ben mijn caddie ook echt veel dank verschuldigd. Hij wist me steeds naar het nu te praten, was een enorme hulp. Echt geweldig.’

Uiteindelijk bleef de -7 zonder gevolgen voor Lafeber en speelt hij ook volgend seizoen op de Europese Tour.

‘Je houdt er rekening mee dat je op de Challenge Tour moet spelen, maar in alle eerlijkheid, dat zag ik echt niet voor me. Voor mijn gevoel hoor ik hier helemaal niet te staan maar de realiteit is anders. Dat ik nu de kans krijg ook volgend jaar op Tour te spelen geeft me de kans naar de toekomst te kijken. Ik ben me er heel erg van bewust dat er dingen anders moeten want het was dit jaar gewoon niet goed. Ik ga elke kans pakken die ik krijg en mijn hele team gaat er voor zorgen dat we met een andere structuur de goede kant op gaan. Want één ding weet ik heel zeker. Dit wil ik nóóit meer meemaken!’
quote:
Begin 2011 dacht Reinier Saxton dat zijn toekomst in Amerika lag. Aan het eind van het seizoen plaatste hij zich voor de Europese Tour.
‘Bizar toch dit?’, zei Reinier Saxton nog lang nadat hij met -8 van de baan was gestapt. ‘Een jaar geleden had ik eigenlijk helemaal niets en nu heb ik een kaart voor de Europese Tour op zak. Dat had je aan het begin van het jaar toch ook niet kunnen denken?’

‘De ideale lijn die ik voor ogen had was EPD, Challenge Tour, Europese Tour. Zelfs als je aan Qualifying School begint denk je er eigenlijk niet eens aan dat je je kaart gaat halen. Daar is die weg gewoon te lang voor. Dat je dan nu gewoon de Europese Tour gaat spelen is echt niet te beschrijven. Eerlijk gezegd dringt het ook nog niet echt tot me door.’

Saxton dankte zijn kwalificatie vooral aan de derde en vijfde ronde, want ook op de laatste dag liep het wat stroef.

‘De vermoeidheid sloeg toch weer toe op een gegeven moment. Zes rondes is ook gewoon lang. Het goede gevoel van gisteren was er de eerste negen holes nog wel, maar daarna werd het werken. De putter werkte niet. Ik maakte het mezelf een beetje moeilijk en daardoor werd het aan het eind toch nog spannend. Ik zag wel dat er op een gegeven moment -7 op de borden stond, maar je weet nooit of dat net 7 is of ruim. Ik eindig gewoon slecht, maar je hoort me nu echt niet klagen hoor…’

Het nieuwe jaar ziet er door de kaart voor het hoogste niveau ineens heel anders uit, realiseerde de Santpoorter zich meteen.

‘In plaats van dat je nog even hebt voor de volgende wedstrijd, kan je over twee weken in Zuid-Afrika alweer aan de slag. Dat is snel en je vraagt je bijna af of je dan wel moet spelen als je het gevoel hebt dat je misschien ook even je hoofd leeg moet maken. Maar als je het me nu vraagt ga ik echt wel die kant op hoor. De kaart die we hebben is prachtig maar natuurlijk ook niet echt goed. Van de dertig die hier vorig jaar hun kaart hebben gehaald zijn er maar vijf geweest die hun kaart hebben verlengd. Het zal een moeilijk jaar worden, maar wel een jaar waar ik echt zin in heb… De Europese Tour… Bizar.’
[quote]Hij leek op rozen te zitten, maar een slordig slot en een raar incident tijdens de ronde zorgde ervoor dat Tim Sluiter moest afwachten.
We waren eigenlijk net op weg naar de spa toen we gebeld werden dat de champagne klaar stond voor het clubhuis, lacht Tim Sluiter met het glas nog in zijn handen. We waren al een hele tijd binnen en wisten dat het op het randje zou worden. Dan kan je hier zenuwachtig rond blijven hangen, maar dat zag ik eigenlijk niet zo zitten. Het was al spannend genoeg. Al geef ik eerlijk toe dat ik heel erg baalde dat ik niet met -8 van de baan stapte. Voor mezelf, maar zeker ook voor
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105625388
Lekker hoor :D
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_105629216
Begrijp ik nou goed dat er nog verschillende soorten Tour kaarten zijn? Sluiter heeft het op Golf.nl over een niet zo'n goede kaart omdat hij als 34e een Q-school kaart heeft oid.

Trouwens bizar incident maakt hij nog mee (quote is niet helemaal goed gegaan hierboven in de post van borisz): Z'n caddy harkt de bunker voor een andere speler en dat kost sluiter 2 strafslagen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 december 2011 @ 20:19:10 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105629330
Bericht van Tim Sluiter wil er niet goed op ook na diverse edit's :? Nou ja golf.nl dan maar :P

Deze Q-schoolwinaars krijgen een zogenaamde 11.b kaart. Goed voor 18 toernooien + invitaties. Nu nog ergens een site vinden waarbij al die verschillen op papier staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 15-12-2011 20:24:32 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105639494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:17 schreef Coelho het volgende:
Begrijp ik nou goed dat er nog verschillende soorten Tour kaarten zijn? Sluiter heeft het op Golf.nl over een niet zo'n goede kaart omdat hij als 34e een Q-school kaart heeft oid.

Trouwens bizar incident maakt hij nog mee (quote is niet helemaal goed gegaan hierboven in de post van borisz): Z'n caddy harkt de bunker voor een andere speler en dat kost sluiter 2 strafslagen.
Zijn caddy is trouwens Willem Vork, ook een heel jong Nederlands talent.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 december 2011 @ 10:51:08 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105649237
quote:
Er is nog een kleine kans dat Floris de Vries zijn kaart voor 2012 kan behouden. De Europese Tour geeft hem een medical exemption
Na de teleurstelling van het mislopen van de kaart op Qualifying School, gloort er toch nog wat hoop voor Floris de Vries om zich bij de zeven landgenoten op de Europese Tour te voegen.

Het afgelopen seizoen kampte Floris de Vries meerdere keren met blessures waardoor hij in totaal vijftien weken niet in staat was deel te nemen aan wedstrijden van de Europese Tour. Mede om die reden verdiende de speler van Golf Team Holland niet voldoende geld om zijn speelrecht te behouden.

Voor spelers die langdurig geblesseerd zijn bestaat de mogelijkheid een Medical Exemption aan te vragen. Daarbij mag de speler in kwestie een aantal wedstrijden in het nieuwe seizoen gebruiken om alsnog zijn speelrechten te verlengen.

Op basis van een aantal factoren (leeftijd, aard van de blessure, aantal jaren lid van de Tour etc) besluit de commissie van de Tour of de aanvrager in aanmerkingen komt voor deze ontheffing.

‘We hebben het verzoek voor een exemption bij de Tour ingediend en we zijn blij dat we te horen hebben gekregen dat ons verzoek in ingewilligd. Floris krijgt vier extra wedstrijden om alsnog aan voldoende prijzengeld te komen om zijn kaart te behouden, of anders in elk geval een deelkaart,’aldus manager Pieter Bijnen.

De Vries komt in Categorie 10c terecht. Dat betekent dat hij een iets minder goede uitgangspositie heeft dan het afgelopen jaar, maar nog altijd goede kans heeft in de middelgrote toernooien terecht te komen.

‘We gaan op korte termijn kijken hoe we het schema in gaan vullen. Het is nu zaak de teleurstelling van Qualifying School te verwerken en dan naar de toekomst te kijken. Het wordt moeilijk om in die vier wedstrijden alsnog naar de top-115 te komen, maar de top-145 is mogelijk, daarvoor is zo’n vijftigduizend euro nodig. Als hij dat redt, dan komt hij in categorie 12 terecht en kan hij nog meer wedstrijden spelen.’
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105652491
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:17 schreef Coelho het volgende:
Begrijp ik nou goed dat er nog verschillende soorten Tour kaarten zijn? Sluiter heeft het op Golf.nl over een niet zo'n goede kaart omdat hij als 34e een Q-school kaart heeft oid.

...
Dat klopt, er zijn 11 (of misschien nog wel meer) categoriën op de ET. Hoe lager de categorie waar je inzit, hoe beter. Zo is cat 1 bijvoorbeeld voor Major en Order of Merit winnaars, hierdoor kon Micheal Campbell dus nog steeds meedoen aan alle toernooien, terwijl hij al 5 jaar niks meer presteerde. Cat 2 en 3 zijn de toernooiwinaars van de afgelopen 2 jaar. Cat 4 zijn de nummer 30-117 van de R2D vorig jaar. Hierna komen nog de med. extension, top40 career prize money en Challenge Tour geslaagden en dan pas de Q-school geslaagden. En dan ook nog in volgorde van resultaat.

Kortom, de 5 NL kunnen alleen meedoen aan toernooien als er genoeg andere spelers niet aan mee willen doen: de mindere toernooien, met minder prijzegeld en dus minder kans om ca 250.000 euro te verdienen om zo bij de top115 te eindigen. Vorig jaar redden 5 van de 34 Q-geslaagden om in de top115 te eindigen. Voordeel is wel dat er ergens in het begin van het seizoen volgens mij een re-ranking van cat 11 plaatsvindt op basis van resultaten in de eerste paar toernooien. Als je in de eerste toernooien dus goede resultaten behaalt, kom je later in meer en betere toernooien. Maar de precieze details hiervan weet ik niet.

Oftewel, euforie nu, want 5 geslaagden en 7 ET-Nederlanders is uniek. De vraag is alleen hoeveel er aan het einde in de top115 staan, dan ben je pas 'volwaardig' lid van de ET.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2012 @ 16:42:59 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106488370
Het is jaar is iig positief begonnen. Africa Open(East-Londen, Zuid-Afrika) Alle Nederlanders halen de cut. ^O^

T10 Sluiter -10,
T22 Besseling, Remkes -8
T49 Lafeber -6
T65 Saxton -5

Oosthuizen gaat met -15 aan de leiding.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_106498591
Alle 5 de cut gehaald, dat is ook lang geleden :o

Prima rondje van Sluiter weer _O_
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 16:31:32 #143
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106527587
T13 Sluiter -13
T31 Laber -11
T39 Remkes -10
T50 Saxton -9
T63 Besseling -7

Aan de leiding nu Oosthuizen en van der Walt met -21
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2012 @ 13:59:09 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106557746
De Nederlanders zijn klaar.
T18 Sluiter, Saxton -15
T34 Lafeber, Remkes -13
T60 Besseling -9

Goede laatste dag van Saxton ^O^.

Oosthuizen en van der Walt moeten nog vijf holes spelen en staan op -26 beiden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2012 @ 15:08:17 #145
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106560714
Oosthuizen prolongeert zijn titel met -27(Vierde titel op de ET voor hem). vd Walt tweede met -25.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 januari 2012 @ 15:48:45 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_106834334
Saxton weer in de top20.
quote:
Misschien maakte hij in de slotronde van het Joburg Open te weinig birdies, maar opnieuw hield de rookie zich goed staande.
Na de achttiende plaats in het Africa Open, het openingstoernooi van het seizoen 2012, was er nu een gedeelde zeventiende positie in het met 1,3 miljoen euro gedoteerde Joburg Open.

Saxton begon de laatste ronde op de par-72 East Course van Royal Johannesburg & Kensington sterk met birdies op de par-5 eerste en de par-3 vijfde, maar daarna waren de birdies wel opgedroogd. De Santpoorter won bijvoorbeeld ook geen slagen meer de op de drie andere par-5's van de lange parkbaan.

'Het was het net niet vandaag', zei Reinier Saxton na zijn ronde. 'Had ook een beetje pech met een bal achter een boom op dertien. Op vijftien was ik net te kort met mijn approach en kon ik geen up-and-down maken.'

Saxton bogeyde dus de par-4 dertiende en vijftiende om op een 72 en een totaal van 278 (-9) uit te komen. Het leverde hem in ieder geval een tweede top-20 plaats in de eerste twee weken van het jaar op.

'Nu baal ik een beetje dat ik vandaag en zeker zaterdag niet beter heb gescoord', aldus Saxton. 'Maar over een paar dagen zal ik wel tevreden over zijn. Het is inderdaad geen slecht begin van het jaar.'

Net als voor Besseling, Lafeber, Remkes en Sluiter is het nu voor Saxton wachten op speelmogelijkheden. Normaal gesproken komen de vijf geslaagden van de Qualifying School niet in aanmerking voor deelname aan de drie toernooien van de Desert Swing, Abu Dhabi, Qatar en Dubai, zodat het Indiase Avantha Masters (16-19 februari) wel eens hun eerstvolgende toernooi kan zijn.

'Ik hoop er nog een beetje op dat IMG (Saxtons invloedrijke managementsbureau, red.) misschien voor een van deze toernooien een wildcard kan verzorgen', aldus Saxton, die op 18 en 19 januari op Royal Johannesburg & Kensington niet mee doet aan de Afrikaanse kwalificatiewedstrijd voor het Brits Open. Sluiter, Besseling en Lafeber proberen wel een van de drie startbewijzen te veroveren.

'Vanwege mijn zege in het Brits Amateur mag ik tien jaar lang aan de Final Qualifying in de weken voor het Open meedoen', legt Reinier Saxton uit. 'En dat ga ik ook doen.'

'En op de komende weken terug te komen, ik ga daar het de komende dagen over hebben. Het hangt er allemaal vanaf waar ik nog in kan komen. Dat is ook bepalend waar ik ga oefenen. Om in de winter in Nederland te blijven, dat heeft ook niet veel zin.'

Na een trage maar spannende slotronde ging de zege in het Joburg Open naar de Zuid-Afrikaan Branden Grace en pakt bij zijn ETdebuut direct een titel.
http://www.golf.nl/nieuws/detail/reinier-saxton-weer-in-top-20/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2012 @ 16:40:14 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107299255
Abu Dhabi

Olesen aan de leiding met -7. Woods en McIlroy volgen op twee slagen achterstand. Joost Luiten mag staat op -2. Robert Jan Derksen is klaar met +4.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107299489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:40 schreef borisz het volgende:
Abu Dhabi

Olesen aan de leiding met -7. Woods en McIlroy volgen op twee slagen achterstand. Joost Luiten mag staat op -2. Robert Jan Derksen is klaar met +4.
Degelijke rondes van Luiten gisteren en vandaag. Hij klaagde nog vooral over dat hij zichzelf te weinig echte kansen gaf op birdie. Hij sloeg genoeg GIR, maar vaak te veraf van de hole om echt die birdies te maken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 16:28:12 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107330983
quote:
Tiger Woods en Robert Rock hebben in de voorlaatste ronde van het Abu Dhabi Championship de leiding genomen.

Met een totaal van -11 hebben de Amerikaan en de Engelsman twee slagen voorsprong op Rory McIlroy, Francesco Molinari, Peter Hanson en Paul Lawrie.

Veertienvoudig Major-winnaar Woods liet in zijn ronde van 66 slagen zes birdies noteren en hoefde geen enkele bogey te incasseren. De 36-jarige Amerikaan boekte in november 2009 de laatste van zijn 129 profzeges.

Joost Luiten zakte van de 23ste naar de 51ste plaats. Na een ronde van 73 slagen (twee birdies, een bogey en een double bogey) staat hij op -1.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 februari 2012 @ 09:05:40 #150
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107546783
De Put Acadamy van Robert Jan Derksen :+. Leuk filmpje :)

http://nos.nl/video/33687(...)ademy-op-veluwe.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')