abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:43:32 #176
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_101206977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 22:04 schreef JoPiDo het volgende:

Als je moeder zich kon inschrijven op haar eigen adres, dan is het bedrijf dat het netwerk onderhoud verplicht om de woning aan te sluiten op elektrische tijd, water en gas.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:37:01 #177
50430 Yuki
Student Midwife
pi_101208735
Uit een briljant topic :D

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind het heel knap dat jij dat jij als man zijnde pressies denkt te weten hoe wij vrouwen denken.
Misschien gaat dat voor een hoop mensen wel op als ik zo eens de wanhopige topics bij bijv. relaties en psychologie lees. Maar lang niet voor iedereen werkt het zo. Als vrouwen laten merken dat ze makkelijk seksueel beschikbaar zijn, denk ik niet als eerste meteen van oh help moet m'n vriend bij me zien te houden. Maar mijn eerste gedachte is dan meer van. Wat brengt iemand er toe om zo makkelijk ten prooi te willen zijn. Wist niet dat dat zo vreemd was.
No pressure, or anything :+
♥ || Baby catcher in training || ♥
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:46:15 #178
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_101222037
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef freako het volgende:

[..]

Elektrische tijd. _O_
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_101227775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef freako het volgende:

[..]

dit meen je toch niet he :')
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:37 schreef Yuki het volgende:
Uit een briljant topic :D

[..]

No pressure, or anything :+
ook een mooie _O-
~Si vis amari, ama~
pi_101234256
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Over een weekje mogen we aantreden tegen het armieterige San Marino.
2 september 20:30 te Eindhoven in het Phillips-stadion.

Telraampjes erbij!
Ik dacht dat armetierig meer gangbaar was, hoewel ze beide kunnen.

Edit: Even een E er tussen. Anders staat het zo slordig ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Gravedigger op 27-08-2011 09:01:35 ]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101235471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:01 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ik dacht dat armtierig meer gangbaar was, hoewel ze beide kunnen.
Armetierig toch?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_101243250
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:42 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:

[..]

Ik ook niet bepaald, maar om andere redenen. De meeste Egyptische vrouwen laten geen pijl haar op hun lichaam staan. Zijn ook van nature uit vaak veel minder behaard als West-Eurpese vrouwen. Heeft die even pech seg. :)
pi_101243501
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:30 schreef Vanyel het volgende:
Maar lelijk blijft het.
Dat is een kwestie van wat je gewend bent.
Ik schrok oprecht toen Step Vaessen bij Zomergasten vertelde dat ze een harde g aangeleerd had om serieus genomen te worden.
OK, de Limburgse g kan soms echt heel erg zijn, maar de harde raspende Hollandse g is ook heel lelijk. Anderzijds kan ik mensen die met een wegvallende r aan het eind van een lettergreep spreken niet serieus nemen: daar word ik altijd een beetje misselijk van. Een r hoort te rollen op de punt van de tong. Dat maakt de voorgaande klinker ook veel opener.
En vloe in plaats van vloei vind ik ook lelijk.
Maar ik ben een Brabander van oorsprong en dus gewend aan mijn eigen landschap, grondsoort en dialect.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101243687
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 22:01 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ik dacht dat armtierig meer gangbaar was, hoewel ze beide kunnen.
Ik krijg meer associaties met arme of zielige homo's!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101246955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van wat je gewend bent.
Ik schrok oprecht toen Step Vaessen bij Zomergasten vertelde dat ze een harde g aangeleerd had om serieus genomen te worden.
OK, de Limburgse g kan soms echt heel erg zijn, maar de harde raspende Hollandse g is ook heel lelijk. Anderzijds kan ik mensen die met een wegvallende r aan het eind van een lettergreep spreken niet serieus nemen: daar word ik altijd een beetje misselijk van. Een r hoort te rollen op de punt van de tong. Dat maakt de voorgaande klinker ook veel opener.
En vloe in plaats van vloei vind ik ook lelijk.
Maar ik ben een Brabander van oorsprong en dus gewend aan mijn eigen landschap, grondsoort en dialect.
Waar zeggen ze dan vloe in plaats van vloei? :?
pi_101247860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:07 schreef Sosha het volgende:

[..]

Waar zeggen ze dan vloe in plaats van vloei? :?
In Limburg o.a. wel eens.
Dat wordt dan dus ook vloetjes :r

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van wat je gewend bent.
Ik ben dat gewend, maar dat doet voor mij niks af aan de lelijkheid. :)

quote:
Een r hoort te rollen op de punt van de tong. Dat maakt de voorgaande klinker ook veel opener.
Dat kan ik dus niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:13:11 #187
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_101249199
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_101257180
[praktijk geval] Storing nokkenaspositie sensor

Lange OP, maar de moeite waard.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_101261170
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2011 09:45 schreef Helpmefok het volgende:
Iedereen die denkt dat al het geld in plofkoffers vervoerd wordt heeft het mis. Dit gebeurd alleen met waarde uit pinautomaten.

Ben ex-waardetransporteur en TS moet niet zo mekkeren. Altijd heerlijk, de trambaan op de coolsimgel over jakkeren bij file _o- agent kan me ook niet vragen het raampje open te draaien, we hebben geen zijdeur of openbaar raampje :)
pi_101264356
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:59 schreef hugsy het volgende:
ik zal volgende keer Idd een blij gepelde tomaten kopen. Heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan. Bedankt voor alle tips, buillonblokjes mag ik ook dus dat kan ik ook nog proberen :9
pi_101274413
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 10:07 schreef Sosha het volgende:

[..]

Waar zeggen ze dan vloe in plaats van vloei? :?
Op plaatsen waar men overdreven netjes wil praten. Dit naar analogie van koe / koei.
Ik weet niet of het gebonden is aan een streek en ik koop al tijden geen shag meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101274970
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 11:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

In Limburg o.a. wel eens.
Dat wordt dan dus ook vloetjes :r

[..]

Ik ben dat gewend, maar dat doet voor mij niks af aan de lelijkheid. :)

[..]

Dat kan ik dus niet.
Ik kon het ook niet. Hoewel ik uit Brabant kom, was mijn moeder Hollandse (Haags) en ik werd gepest op school met het feit dat ik de r niet goed kon uitspreken.
Toen ik in de zandbak een motor zat na te doen, realiseerde ik me opeens dat dat de juiste r was. Probleem opgelost.

Een leraar op de middelbare school vertelde dat de rollende r en de zachte g de correcte uitspraak waren voor het Nederlands.
Historisch gezien klopt dat ook wel: het Nederlands van Vondel bestond voor 3/4 uit Brabants en Vlaams, geďmporteerd door vluchtelingen, weggejaagd door de Spanjaarden, en voor slechts 1/4 uit Hollands, van de arme, plaatselijke Hollandse bevolking.

Wat ik verdrietig vind is dat veel Brabanders en Limburgers blijkjbaar leren dat hun zachte g verkeerd is, en dat ze die af gaan leren. Op cursus gaan om die lelijke raspende g aan te leren. Terwijl de Hollanders met hun brouwende r blijven denken dat dat normaal Nederlands is. En die lelijke klank over het journaal blijven verspreiden. Ik hoor de kinderen in mijn omgeving al rondlopen met dat spraakgebrek.
Ik heb niet zo veel tegen accenten, integendeel. Maar wel tegen een waardeoordeel daarover.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101279880
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik verdrietig vind is dat veel Brabanders en Limburgers blijkjbaar leren dat hun zachte g verkeerd is, en dat ze die af gaan leren. Op cursus gaan om die lelijke raspende g aan te leren.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daarvoor op cursus ging.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 28 augustus 2011 @ 07:46:42 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101279995
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2011 06:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand daarvoor op cursus ging.
Toneelspelers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101280055
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als één correcte uitspraak van het Nederlands. Het Nederlands is vanaf de zeventiende eeuw ontstaan uit de dialecten die hier gesproken werden, waarbij vooral de Vlaamse, Hollandse en Brabantse veel invloed gehad hebben. Daaruit is in elk geval grammaticaal min of meer een standaard ontstaan, maar aan uitspraak kun je altijd grofweg horen waar iemand vandaan komt (Noord, Zuid, Oost of West). Aan mij hoor je direct dat ik uit de Randstad kom, al heeft alleen een fonoloog aan me gehoord dat ik uit Rotterdam kom (sindsdien weet ik dat Rotterdammers, naast al hun andere eigenaardigheden 'beetje' uitspreken als 'beegje', en dat doe ik dus ook :D).

Oh, en ik zeg ook altijd vloe (hoewel, ik zeg het niet zo vaak), ken 'vloei' wel, maar weet zo uit mijn hoofd niemand die het zegt. Van Dale noemt het gewoon varianten van elkaar...
  zondag 28 augustus 2011 @ 09:41:41 #196
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101280528
Poging tot seksistische opmerking in een topic over een NL fotomodel die naar Libie reisde op verzoek van een van de zoons van Khadaffi:

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:20 schreef C_N het volgende:

[..]

is er een foto van haar in Burkina ,,die kan dan misschien wel blijven staan -O-
!!! Go 49-ers !!!
pi_101282432
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:08 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dat is een duidelijke typefout, die dus eigenlijk hier niet thuis hoort. Hij is wel leuk!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:19:12 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101284860
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 11:45 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Dat is een duidelijke typefout, die dus eigenlijk hier niet thuis hoort. Hij is wel leuk!
Een typefout kan ook een leuke spelfout opleveren. Ik vind het hier wel passen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101287848
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 14:30 schreef Purdey het volgende:
Er zit een soort koortje onder haar borsten, wat een soort taille creërt. Daarom lijkt ze best slank.
Singing boobies! :P
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_101319832
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 07:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Toneelspelers.
Als ik me goed herinner heeft Yvon Jaspers, uit Boxtel, op een toneelschool in 's-Hertogenbosch (!) de harde g geleerd.
Maar waarom leren journaallezers dan geen beschaafde rollende r aan het eind van een lettergreep?
Waarom is er daarvoor geen school?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')