abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:50:28 #51
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100728340
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:54 schreef BlackLodge het volgende:
Ik ben bezig de serie te kijken hoor. :P Maar dat gaat niet allemaal in 1 keer. Het is wel interessant allemaal. Eindelijk alles in 1 docu wat ik de afgelopen tijd allemaal zelf los heb moeten opzoeken.

[..]

En volgens Plato zou Atlantis ongeveer 9500 jaar voor Christus zijn vergaan. Wat dus overeenkomt met het einde van de laatste ijstijd, die 11.500 jaar geleden was. Dus zo gek is het nog niet lijkt me.
Sorry! :D Ik ben zo gewent aan kritiek dat ik je verkeert las. :@


Je zal nog voor veel Oeh en Ah's komen. :Y

Welk seizoen en aflevering zit je nu?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:41:30 #52
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_100731633
Geeft niet. ;) Ik ben het voor zover ik weet met je eens. Ik ben nu met seizoen 1, aflevering 3 bezig. Maar ik heb het gedownload, waarbij er nog een extra aflevering 0 bij zat die niet op de uitgebrachte DVD zit. Dus eigenlijk is het aflevering 4. En ik ben al wel wat oeh's en ah's tegengekomen. Een hoop dingen had ik al eerder gelezen. Vooral over de Soemeriërs en de Anunnaki etc. Maar het is echt fascinerend om het zo in een docu te zien aangevuld met nog veel meer mysteries.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:04:34 #53
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100737759
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:41 schreef BlackLodge het volgende:
Geeft niet. ;) Ik ben het voor zover ik weet met je eens. Ik ben nu met seizoen 1, aflevering 3 bezig. Maar ik heb het gedownload, waarbij er nog een extra aflevering 0 bij zat die niet op de uitgebrachte DVD zit. Dus eigenlijk is het aflevering 4. En ik ben al wel wat oeh's en ah's tegengekomen. Een hoop dingen had ik al eerder gelezen. Vooral over de Soemeriërs en de Anunnaki etc. Maar het is echt fascinerend om het zo in een docu te zien aangevuld met nog veel meer mysteries.
Juist dat laatste was voor mij de overtuiging. :Y Er is zoveel in de geschiedenis die je leert op school die ik niet vond kloppen. Nu vallen ineens alle puzzel stukjes op hun plek en is t zoveel meer logisch! :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_100741232
Was er kortgeleden ook niet een veronderstelling dat Atlantis ergens vlak voor de Spaanse kust lag, net een stukje ten noordwesten van Gibraltar?

Anyway, "men" heeft dat vierkant afgedaan als zijnde sleepsporen van de boot die de opnames maakte. Lijkt me vrij sterk, want elders zie je die sporen eigenlijk niet.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100801496
Gisteren was er de aflevering van ancient aliens en religie.

Weer wat dingen opgepikt die ik niet wist.

In een heel arm land in afrika, ik dacht ethiopië , heeft men uit de rotsen, verticaal omlaag,
steen/graniet weggehaald en zo kerken en andere gebouwen overgehouden, met verdiepingen.
Die verdiepingen dus zonder hout, of steunpilaren, omdat het uit 1 stuk is.

In india idem, maar dan in een hoef-vormige stenen/granieten bergwand.

Ook daar is alles waterpas, helemaal haaks, perfect 'rond'e versieringen rond deurposten bijv. enz.

Jordanië idem :


En dan die getallen van de met 'losse' stenen gemaakte gebouwen:
Among the drugs most colossal temples of the world's Heliopolis at Baalbek in Lebanon. What immediately strikes of this great and ancient complex is the size. Looking at the main temple of Jupiter one realizes that falls outside the scope human, especially in the basement of where you can see the bigger boulders, each of which measure more than 21 m in length for almost 5 of width and with a weight of about 1000 tonnes. According to the archeology official site attributed to the Canaanites dates to the Bronze Age, around 2900-2300 BCE and it is dedicated to the triad Adad-Ishtar-Shamash.

Pyramides idem:
Aan het boveneinde van de grote galerij volgt een korte gang en een klein voorvertrek. Daarna betreden we de koningskamer die op 42 meter hoogte in de piramide is gebouwd. De kamer meet 10,46 bij 5,23 meter en is 5,81 meter hoog en helemaal bekleed met grote platen rood graniet uit de groeven van Aswan. Het gewicht van die bekleding loopt bij een aantal op tot ca. 80 ton en de negen 5,50 meter lange plafondplaten wegen bij elkaar 370 ton. Er zijn in totaal 130 granieten platen gebruikt met een totaalgewicht van 1700 ton. Dit alleen al maakt deze kamer buitengewoon en de fascinerende vraag blijft hoe ze die enorme granieten panelen tot meer dan 40 meter hoogte hebben gekregen.

[ Bericht 10% gewijzigd door fokthesystem op 16-08-2011 12:38:51 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100802513
Het valt me eigenlijk op dat bijna alle grote oudheid gebouwen in rond evenaar gebouwd.
Ergens vind je zulke gebouwen in noorden of zuiden, alleen bij de evenaar.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:17:55 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100803316
- leuk, maar helaas niet echt serieus -

[ Bericht 96% gewijzigd door vogeltjesdans op 16-08-2011 13:40:55 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100803952
Ik was begonnen aan die Ancient Aliens docu maar had al vragen zodra ze over de landingsbanen begonnen. Sowieso wat ik hier aan beeldmateriaal zie (astronaut-achtige dingen) vind ik wat apart, want al die voorbeelden zijn dingen die lijken op wat we in deze tijd hebben, maar in deze tijd kunnen we geen verre reizen maken naar bewoonde planeten, dus wat zeggen die voorbeelden nou? landingsbanen zijn voor vliegtuigen, maar met een vliegtuig kom je het heelal niet in.

Het feit dat wij op dit moment niet zo ver in de ruimte kunnen reizen zegt dat wij geen weet hebben van hoe dingen die daarbij horen eruit zien. Ik zou dan eerder kijken naar beelden die totaal niet lijken op iets wat we ooit gezien hebben.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:39:51 #60
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_100804308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het valt me eigenlijk op dat bijna alle grote oudheid gebouwen in rond evenaar gebouwd.
Ergens vind je zulke gebouwen in noorden of zuiden, alleen bij de evenaar.
Dan moet je het boek 'Spiegel van de Hemel' van Graham Hancock maar eens lezen. Hierin word haarfijn uitgelegd waarom die gebouwen daar zijn gebouwd waar ze gebouwd zijn. Ze staan allemaal in verband met elkaar.

Andere interessante boeken van Graham Hancock zijn:
- Onderwereld: over steden / nederzettingen die onder water verdwenen na het smelten van de ijskappen.
- Het ontstaan en het einde van alles: door wie zijn de bekende bouwwerken van vroeger gebouwd? Een verloren geavanceerde beschaving? Of was het het werk van de 'Goden'?

Hij heeft veel meer boeken (waarvan 'Het Oermysterie' een echte aanrader is), maar deze sluiten niet echt aan op het onderwerp van dit topic.

[ Bericht 24% gewijzigd door AartBakkebaard op 16-08-2011 13:50:42 ]
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:53:49 #61
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_100804899
In mijn ogen is Puma Punku (Montagui liet eerder de naam al vallen in dit topic zag ik, maar zonder enige uitleg) het grootse mysterie ter wereld. Het is een oud bouwwerk, zoals we er natuurlijk veel meer kennen, maar veel complexer dan bijvoorbeeld de Piramide van Gizeh.
Over wie dit bouwwerk gebouwd heeft heeft men 2 theorieën, namelijk: een vroegere zeer geavanceerde (verloren) beschaving of buitenaardsen.

http://grenswetenschap.nl(...)erie-uit-de-oudheid/
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:59:17 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_100805117
Ik heb ook de hele serie gezien en natuurlijk loop je aan tegen wat ongeloofwaardige verhalen, ik vind sommige theorien ook erg aannemelijk. Vooral de bouwwerken ( Puma Punku o.a.) in Zuid Amerika zoals Aart hierboven weet aan te halen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:08:52 #63
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_100805507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:31 schreef Kieswiel het volgende:
Ik was begonnen aan die Ancient Aliens docu maar had al vragen zodra ze over de landingsbanen begonnen. Sowieso wat ik hier aan beeldmateriaal zie (astronaut-achtige dingen) vind ik wat apart, want al die voorbeelden zijn dingen die lijken op wat we in deze tijd hebben, maar in deze tijd kunnen we geen verre reizen maken naar bewoonde planeten, dus wat zeggen die voorbeelden nou? landingsbanen zijn voor vliegtuigen, maar met een vliegtuig kom je het heelal niet in.

Het feit dat wij op dit moment niet zo ver in de ruimte kunnen reizen zegt dat wij geen weet hebben van hoe dingen die daarbij horen eruit zien. Ik zou dan eerder kijken naar beelden die totaal niet lijken op iets wat we ooit gezien hebben.
Als je je verdiept in de Veda's (http://www.crystalinks.com/vedas.html), oude teksten uit India, volgens vele de oudste ter wereld (oorsprong), zul je zien dat ze het heel vaak over het gebruik van zogenaamde Vimāna's (http://www.crystalinks.com/vimanas.html) hebben. Een Vimāna is een vliegende machine. In deze oude teksten staat uitgelegd dat deze machines in staat waren om zowel in het water als door de aardse atmosfeer als door de ruimte te vliegen. Er staan zelfs verwijzingen in naar het gebruik van deze machines tijdens een oorlog tussen de Goden. Ook staan er verwijzingen in naar hoe deze Vimāna gebouwd werden.

Dus misschien waren de landingsbanen wel voor deze Vimāna's bedoeld.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:42:32 #64
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_100818798
Soms denk ik wel eens, om voor de gein eens luchtig en nuchter te doen, dat graancirkels een buitenaardse vorm van graffiti is, en dat de UFO sightings gewoon alien pubers zijn die hun vliegmachine gepakt hebben van hun ouders om eens even bij die rare planeet te gaan kijken waar ze van hun ouders niet heen mogen. :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:09:29 #65
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_100820237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:42 schreef BlackLodge het volgende:
Soms denk ik wel eens, om voor de gein eens luchtig en nuchter te doen, dat graancirkels een buitenaardse vorm van graffiti is, en dat de UFO sightings gewoon alien pubers zijn die hun vliegmachine gepakt hebben van hun ouders om eens even bij die rare planeet te gaan kijken waar ze van hun ouders niet heen mogen. :')
Schrijf een script... :')
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_100820354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:09 schreef heartz het volgende:

[..]

Schrijf een script... :')
:P
Er zijn soms verhalen hier te lezen dat je denkt, *George Lucas zou jaloers zijn *( Star Wars )
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:24:17 #67
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_100821152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

:P
Er zijn soms verhalen hier te lezen dat je denkt, *George Lucas zou jaloers zijn *( Star Wars )
:D
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_100825309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:42 schreef BlackLodge het volgende:
Soms denk ik wel eens, om voor de gein eens luchtig en nuchter te doen, dat graancirkels een buitenaardse vorm van graffiti is, en dat de UFO sightings gewoon alien pubers zijn die hun vliegmachine gepakt hebben van hun ouders om eens even bij die rare planeet te gaan kijken waar ze van hun ouders niet heen mogen. :')
Haha, helemaal mee eens. De aarde is simpelweg een buitenaards kladblok voor alien grafitti! :o
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100831102
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:42 schreef BlackLodge het volgende:
Soms denk ik wel eens, om voor de gein eens luchtig en nuchter te doen, dat graancirkels een buitenaardse vorm van graffiti is, en dat de UFO sightings gewoon alien pubers zijn die hun vliegmachine gepakt hebben van hun ouders om eens even bij die rare planeet te gaan kijken waar ze van hun ouders niet heen mogen. :')
Maar waarom mogen ze hier dan niet heen? Omdat we met zijn bijna 7 miljard bijzonder bedreven zijn geworden in het oorlogvoeren? :P
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:21:39 #70
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_100831423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maar waarom mogen ze hier dan niet heen? Omdat we met zijn bijna 7 miljard bijzonder bedreven zijn geworden in het oorlogvoeren? :P
Uuhm je bedoelt onze overheden.
Want wij kunnen helemaal nix :P In ieder geval niet zomaar oorlog gaan voeren :D
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_100831486
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maar waarom mogen ze hier dan niet heen? Omdat we met zijn bijna 7 miljard bijzonder bedreven zijn geworden in het oorlogvoeren? :P
Of omdat wij dan de technologie van hun zouden gebruiken, en dan zelfs gaan oorlogje spelen in de ruimte :P

Maar oke, Ontopic.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100834674
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maar waarom mogen ze hier dan niet heen? Omdat we met zijn bijna 7 miljard bijzonder bedreven zijn geworden in het oorlogvoeren? :P
Weet je hoeveel brandstof dat kost? :{w Als ze toevallig net als wij een economische crisis gehad hebben, ben je met een ommetje Aarde toch echt wel een bom duiten kwijt. Om maar niet te spreken van de interstellaire vervuiling. Wat denk je wel niet dat dat aan afval stoffen oplevert? En dan bedoel ik niet alleen vervuilende gassen, maar ook de verpakkingstroep van de McFly ... want denk je dat ze na het snacken die zooi netjes in de prullenbak mikken? Tuurlijk niet! Stolp open en hup, zo de ruimte in! En wie mag de boete betalen? Juist, paps en mams, want van hun is de schotel!
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 05:37:11 #73
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100840847
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

:P
Er zijn soms verhalen hier te lezen dat je denkt, *George Lucas zou jaloers zijn *( Star Wars )
Ja wat te denken van StarGate? :D Die komen toch aardig in de buurt met hun aliens en ancients :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_100876211
Die stargate komt inderdaad best dicht in de buurt.
Misschien bestaat het echt ook en de film is gewoon een afleiding.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_100876526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Die stargate komt inderdaad best dicht in de buurt.
Misschien bestaat het echt ook en de film is gewoon een afleiding.
Stargate SG-1 heeft daar ook een aflevering over gemaakt :')
pi_100933550
k Ben inmiddels bezig met seizoen 2 deel 6 en vind het erg interessant bewijzen genoeg toch dat we allang bezocht zijn.
pi_100935323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:10 schreef mousy31 het volgende:
k Ben inmiddels bezig met seizoen 2 deel 6 en vind het erg interessant bewijzen genoeg toch dat we allang bezocht zijn.
Nogmaals, ik heb ze bijna allemaal inmiddels ook wel gezien, hou wel in het achterhoofd dat je wel richting die conclusie gestuurd wordt. Er wordt bijna geen alternatieve mogelijkheid getoond en je loopt al snel het gevaar losstaande dongen te verbinden terwijl daar buiten het programma om geen reden voor is. Veel van het bewijs is op basis van interpretatie en die verschilt per mens.
Mooi voorbeeld is deze reply in dit topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:29 schreef BlackLodge het volgende:
Ik vind die beeldjes meer bewijs dan bijv. de bijbel. Iedereen kan wel iets opschrijven en zeggen dat het zo is.

En dat beeldje met de groot geschapen man zal ongetwijfeld symbolisch bedoeld zijn waarbij de vliegtuigjes en andere mysterieuze vondsten uit het verleden, naar mijn mening, niet symbolisch zijn. Maar juist dat ze iets nagemaakt hebben wat ze hebben gezien, hoe primitief of abstract het er dan ook uit komt te zien.
Deze user interpreteert 1 beeldje (mijn voorbeeld) als symbolisch en andere beeldjes als realistisch zonder er een goede reden voor te hebben, anders dan dat het in het verhaal past.

Redenen om het eerste beeldje als symbolisch op te vatten zijn er. Er zijn immers geen gevallen bekend van mensen die zo'n fallus hebben (nee ook negers niet) en er is ook geen historisch bewijs dat ze er ooit waren. Voorlopige conclusie, symbolisch.
Het beeldje van vliegtuigen uit de oudheid zou realistisch moeten zijn, maar wat zijn de redenen voor deze gedachte? Hebben we nu van dat soort voorwerpen? Ja. Hebben we ook maar een greintje bewijs van deze voorwerpen in het verleden? Nee. Vraag blijft dat, waarom realistisch? Omdat het dan in het geloof van de user past dat er al aliens geweest zijn?

Omdat er geschriften zijn die mogelijk gewag maken van vliegende voorwerpen? Kan een reden zijn, maar dat sluit de user al uit in zijn eerste zin: "Iedereen kan wel iets opschrijven en zeggen dat het zo is."
En zo gaat het ook in die docu's, je wordt een kant op geduwd die best goed mogelijk is, maar er is weinig ruimte voor alternatieve mogelijkheden en van te voren staat de conclusie al vast.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100936251
Maar wat vind je je van die oude teksten dan? En al die oude tekeningen, beeldjes ed.
Voordat k deze serie zag had ik al t idee dat er meer moet zijn. vind het behoorlijk egoistsich om te denken dat het heelal alleen voor ons mensen geschapen is. There must be more....
pi_100936782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:26 schreef mousy31 het volgende:
Maar wat vind je je van die oude teksten dan? En al die oude tekeningen, beeldjes ed.
Probleem is, is dat al dit soort bewijs multi-interpretabel is. Wat voor jouw een astronaut voorstelt, stelt voor de ander een baby in een berenpak voor. Wat voor jouw een afbeelding/hiëroglyfe is van een helikopter, is voor de ander een aangepast, aangetast hiëroglyfe.

Teksten zijn dat ook. Waar er teksten over een grote slang die de wereld opat als symbolisch wordt opgevat, is een tekst over goden die op de aarde landden ineens een ooggetuige verslag.

De hele bijbel wordt als symbolisch afgedaan, terwijl het boek chariots of the gods als waargebeurd wordt aangenomen, terwijl juist van de laatste bewijs is dat dit boek op een gebaseerd is op fantasy verhalen uit de eerste helft van de 20ste eeuw.

Conclusie is gewoon dat het een onderwerp is dat gestoeld is op aannames en interpretaties en niet op hard bewijs. Probleem met deze docu's is dat afhankelijk van de manier van vertellen en laten zien, je twee heel andere conclusies kan trekken, echter de makers laten alleen hun kant van het verhaal zien en zodoende kom je al snel tot de conclusie dat het "niet anders kan dat ze hier geweest zijn"
quote:
Voordat ik deze serie zag had ik al t idee dat er meer moet zijn. vind het behoorlijk egoïstisch om te denken dat het heelal alleen voor ons mensen geschapen is. There must be more....
Het is sowieso niet voor de mens geschapen, wij zijn immers maar een klein gedeelte van het leven op aarde.
Daarnaast staat buitenaards leven niet gelijk aan buitenaards bezoek (in het verleden).
Als laatste zijn ook dat aannames. Tot nu toe hebben we geen spoor van leven gevonden in ons universum naast het onze en kunnen we het ontstaan van leven nog niet nabootsen of 100% verklaren. Dat maakt het aannemen van het bestaan van buitenaards leven niets meer dan een gok of geloof en om daar dan een hele theorie van buitenaards bezoek in het verleden op te bouwen....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100967720
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Probleem is, is dat al dit soort bewijs multi-interpretabel is. Wat voor jouw een astronaut voorstelt, stelt voor de ander een baby in een berenpak voor. Wat voor jouw een afbeelding/hiëroglyfe is van een helikopter, is voor de ander een aangepast, aangetast hiëroglyfe.

Teksten zijn dat ook. Waar er teksten over een grote slang die de wereld opat als symbolisch wordt opgevat, is een tekst over goden die op de aarde landden ineens een ooggetuige verslag.

De hele bijbel wordt als symbolisch afgedaan, terwijl het boek chariots of the gods als waargebeurd wordt aangenomen, terwijl juist van de laatste bewijs is dat dit boek op een gebaseerd is op fantasy verhalen uit de eerste helft van de 20ste eeuw.

Conclusie is gewoon dat het een onderwerp is dat gestoeld is op aannames en interpretaties en niet op hard bewijs. Probleem met deze docu's is dat afhankelijk van de manier van vertellen en laten zien, je twee heel andere conclusies kan trekken, echter de makers laten alleen hun kant van het verhaal zien en zodoende kom je al snel tot de conclusie dat het "niet anders kan dat ze hier geweest zijn"

[..]

Het is sowieso niet voor de mens geschapen, wij zijn immers maar een klein gedeelte van het leven op aarde.
Daarnaast staat buitenaards leven niet gelijk aan buitenaards bezoek (in het verleden).
Als laatste zijn ook dat aannames. Tot nu toe hebben we geen spoor van leven gevonden in ons universum naast het onze en kunnen we het ontstaan van leven nog niet nabootsen of 100% verklaren. Dat maakt het aannemen van het bestaan van buitenaards leven niets meer dan een gok of geloof en om daar dan een hele theorie van buitenaards bezoek in het verleden op te bouwen....
Er zijn bewijzen maar dat word verborgen gehouden door o.a. de overheid.
En zelf heb ik ook t een en ander meegemaakt dus ik was zo wie zo al overtuigd maar vind de serie wel bere interessant, de gebouwen etc zijn zo mooi. t Kan nooit slecht zijn om hierna te kijken.
pi_100967899
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:44 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Er zijn bewijzen maar dat word verborgen gehouden door o.a. de overheid.
En daar heb jij bewijs van? Of is dat gebaseerd op verhalen van derden. Met andere woorden, je bent er erg stellig is, maar heeft die overtuiging ook een solide basis?


quote:
En zelf heb ik ook het een en ander meegemaakt dus ik was sowieso al overtuigd maar vind de serie wel bere-interessant, de gebouwen etc. zijn zo mooi. Het kan nooit slecht zijn om hiernaar te kijken.
Jezelf informeren en naar dit soort docu's te kijken kan geen kwaad nee, maar ook open blijven voor alternatieven en niet klakkeloos alles overnemen wat er gezegd wordt ook.
Als je na afloop, mede gebaseerd op eigen ervaringen en ander materiaal, gelooft dat er "meer" is, dan is dat totaal niet slecht..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100968020
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En daar heb jij bewijs van? Of is dat gebaseerd op verhalen van derden. Met andere woorden, je bent er erg stellig is, maar heeft die overtuiging ook een solide basis?

[..]

Jezelf informeren en naar dit soort docu's te kijken kan geen kwaad nee, maar ook open blijven voor alternatieven en niet klakkeloos alles overnemen wat er gezegd wordt ook.
Als je na afloop, mede gebaseerd op eigen ervaringen en ander materiaal, gelooft dat er "meer" is, dan is dat totaal niet slecht..
Waarom zou ik met bewijs moeten komen, iedreen weet dit toch dat de overheden alles verborgen houden?

Heb jij dan bewijs dat het totaal niet bestaat?
pi_100971863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Waarom zou ik met bewijs moeten komen, iedreen weet dit toch dat de overheden alles verborgen houden?

Heb jij dan bewijs dat het totaal niet bestaat?
Het feit dat overheden dingen achterhouden kan best de waarheid zijn (zelf denk ik dat ook wel), maar je weet alleen niet wat ze achterhouden. Aannames doen op wat het zou kunnen zijn is riskant, als je op basis daarvan verklaringen wilt vinden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100973783
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Waarom zou ik met bewijs moeten komen, iedereen weet dit toch dat de overheden alles verborgen houden?
Dat de overheid iets verborgen houdt, betekent natuurlijk niet dat ze ook verborgen houden dat er aliens zijn of zijn geweest.

Als ik jouw redenatie doorvoer, dan bestaat manbearpig ook werkelijk en is dit geen verzinsel van southpark. God bestaat dan, Allah ook en beide hebben ze vrij recent hun aanwezigheid duidelijk gemaakt, maar de overheid verstopt dat bewijs.

quote:
Heb jij dan bewijs dat het totaal niet bestaat?
Natuurlijk niet, dat kan niet. Je kunt immers, zonder kennis te hebben van het totale universum nooit bewijzen dat iets niet bestaat, dat idee slaat als een tang op een varken..

Maar ik nog zelf nooit aliens of ufo's gezien. Gezien jouw manier van redeneren denk ik dat dat kwalificeert als bewijs dat ze niet bestaan...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100987777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:30 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Het feit dat overheden dingen achterhouden kan best de waarheid zijn (zelf denk ik dat ook wel), maar je weet alleen niet wat ze achterhouden. Aannames doen op wat het zou kunnen zijn is riskant, als je op basis daarvan verklaringen wilt vinden.
Inderdaad, aannames voor bewijs zien vind ik nogal slordig. Ik heb geprobeerd de serie te volgen, maar ik vind het maar zozo. Normaal gesproken heb je een onderwerp (beeldjes, tekst of gebouwen) en worden daar diverse conclusies en aannames aan gegeven. Bij deze docu staat de conclusie al vast, wordt de aanname als waarheid gezien en proberen ze van alles te vinden wat als bewijs gebruikt kan worden.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:57:07 #86
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_100995247
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:26 schreef Morrigan het volgende:

Inderdaad, aannames voor bewijs zien vind ik nogal slordig.Bij deze docu staat de conclusie al vast, wordt de aanname als waarheid gezien en proberen ze van alles te vinden wat als bewijs gebruikt kan worden.
En dan hebben we de ooggetuigen nog.
Deels met zand in de ogen gestrooid door via de media duidelijke nep-opzetjes (wazige foto/video beelden e.d.) te verspreiden.

Maar ook hier geld: een ieder kan geloven wat ie wil.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_100995530
Waarom dan dat idioote gedrag omtrend rosswell eerst zeggen in de krant notabene dat er een ufo is neergestord en achteraf zeggen ze ineens t was een weerballon.
Hoop dat die waarheid daarover nog eens aan het licht komt.

En dan ook Hitler die ufo's wou bouwen er betsaan tekeningen etc van....dat moet toch ergens wegkomen denk k dan zo, er word in de serie verteld dat er 1 was neergestord in duitsland dus er zou toch best een kern van waarheid in kunnen zitten.
Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, maar wel om mn gedachten over een aantal zaken te delen dus bij deze.

En verder vind ik het erg interessant dat ze in India er heel gewoon over denken, ook vanuit de oude teksten gezien.
pi_100997489
Ik begin mij toch af te vragen, is het forum TRU nou voor de liefhebbers van TRU verhalen.
Of is het tegenwoordig meer voor mensen die met alle 'nuchterheid' moeten laten zien dat zij niet alles geloven en proberen verhalen te ontrafelen op manier die al tientallen jaren op die manier worden gepreekt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:03:36 #89
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100997751
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:54 schreef schommelstoel het volgende:
Ik begin mij toch af te vragen, is het forum TRU nou voor de liefhebbers van TRU verhalen.
Of is het tegenwoordig meer voor mensen die met alle 'nuchterheid' moeten laten zien dat zij niet alles geloven en proberen verhalen te ontrafelen op manier die al tientallen jaren op die manier worden gepreekt.
TRU is voor de liefhebbers van TRU verhalen maar het is een openbaar forum dus iedereen
heeft zijn eigen invalshoek en die kan nuchter zijn .
Als je een topic maakt en in de OP zet dat je geen discussie wilt , dan dient iedereen zich daaraan te houden , zet je dat niet in de OP , dan krijg je van alles .
Men heeft het dus ook een beetje zelf in de hand wat voor soort topic het word en welke richting je op
wilt gaan met je topic .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_100997801
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:03 schreef Summers het volgende:

[..]

TRU is voor de liefhebbers van TRU verhalen maar het is een openbaar forum dus iedereen
heeft zijn eigen invalshoek en die kan nuchter zijn .
Als je een topic maakt en in de OP zet dat je geen discussie wilt , dan dient iedereen zich daaraan te houden , zet je dat niet in de OP , dan krijg je van alles .
Men heeft het dus ook een beetje zelf in de hand wat voor soort topic het word en welke richting je op
wilt gaan met je topic .
Je maakt toch juist een topic aan omdat je erover wil discussieren? Wat heeft anders het aanmaken van een topic voor zin??
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:22:41 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100998329
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:05 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Je maakt toch juist een topic aan omdat je erover wil discussieren? Wat heeft anders het aanmaken van een topic voor zin??
Antwoord is in feedback
anders gaan we hier heel erg offtopic :D
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:29:18 #92
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_100998502
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat de overheid iets verborgen houdt, betekent natuurlijk niet dat ze ook verborgen houden dat er aliens zijn of zijn geweest.

Als ik jouw redenatie doorvoer, dan bestaat manbearpig ook werkelijk en is dit geen verzinsel van southpark. God bestaat dan, Allah ook en beide hebben ze vrij recent hun aanwezigheid duidelijk gemaakt, maar de overheid verstopt dat bewijs.

[..]

Natuurlijk niet, dat kan niet. Je kunt immers, zonder kennis te hebben van het totale universum nooit bewijzen dat iets niet bestaat, dat idee slaat als een tang op een varken..

Maar ik nog zelf nooit aliens of ufo's gezien. Gezien jouw manier van redeneren denk ik dat dat kwalificeert als bewijs dat ze niet bestaan...
Ga zelf een topic ofzo aanmaken... Ik wil hier posten zonder iedere keer weer iets te moeten verklaren of verdedigen aan jou. Zo volgens mij ook anderen hier. Wij willen hier over praten omdat we t bijzonder interessant vinden en ik iig zit niet te wachten op jou verklaringen en ontkenningen. :W
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:40:31 #93
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_100998852
Dat de overheid informatie achter houd zijn, naar mijn mening, wel bewijzen voor. Door de overheid zelf geleverd. De Roswell documenten die vrijgegeven zijn waarbij 80% van de tekst zwart en onleesbaar gemaakt is. Het feit dat ze het Roswell incident in de doofpot stoppen alleen om na 50 jaar te zeggen dat het een weerballon is. Hier zie ik in ieder geval geen logica in. Als er niks aan de hand is, is er geen reden om het te verbergen.

En het is nogal wiedes dat Ancient Aliens er vanuit gaat dat het gegaan is zoals in de serie verteld wordt, daar is de serie immers voor gemaakt. Ze gaan uit van die theorie. Als je dat niet wilt zien moet je maar iets als The Bible: In the Beginning kijken, of van welke theorie je ook uit gaat.

Ook vind ik dat ze in de serie geen definitief, onbetwistbaar bewijs leveren, maar dat ze wel zo veel mysteries en gebeurtenissen behandelen waarin het neigt naar buitenaardse invloeden dat het voor mij steeds meer aanneembaar wordt. Dat vliegtuigje bijvoorbeeld is voor mij ook geen bewijs, maar het is zeker wel iets wat indruist tegen wat die volkeren in die tijd voor kennis hadden. Alleen het feit dat het figuurtje een staartvin heeft kunnen ze niet van vogels nagemaakt hebben. Hooguit van vissen, maar ik vind het figuurtje niet op een vis lijken.
pi_101000616
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:54 schreef schommelstoel het volgende:
Ik begin mij toch af te vragen, is het forum TRU nou voor de liefhebbers van TRU verhalen.
Of is het tegenwoordig meer voor mensen die met alle 'nuchterheid' moeten laten zien dat zij niet alles geloven en proberen verhalen te ontrafelen op manier die al tientallen jaren op die manier worden gepreekt.
Ik probeer het kaf van het koren te scheiden. Je kunt wel iedere klipscheet afdoen als een TRU onderwerp, maar daarmee raken de echte interessante, onverklaarbare verhalen nogal ondergesneeuwd en onderbelicht.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_101002386
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:32 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ik probeer het kaf van het koren te scheiden. Je kunt wel iedere klipscheet afdoen als een TRU onderwerp, maar daarmee raken de echte interessante, onverklaarbare verhalen nogal ondergesneeuwd en onderbelicht.
Hier ben ik het ook wel mee eens hoor, maar de laatste tijd zijn er nog al veel aan het posten en verkondigen dat alles maar onzin is, en dat is natuurlijk niet alleen de bedoeling leek mij.

Maar wel mooi dat mijn comment iets te weeg bracht ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:47:36 #96
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_101003575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:19 schreef schommelstoel het volgende:

Hier ben ik het ook wel mee eens hoor, maar de laatste tijd zijn er nog al veel aan het posten en verkondigen dat alles maar onzin is, en dat is natuurlijk niet alleen de bedoeling leek mij.
Maar wel mooi dat mijn comment iets te weeg bracht ;)
Het zijn ideale forumdelen om te trollen of de puber uit te hangen.
Zelf kan ik mij niet voorstellen dat ik als 'wat is een golfje toch een lelijke slechte auto' anti-fan op golf fora tijd ga weggooien met anti-taal richting golf-fans.
Dus degenen die dat doen zijn grofweg: pubers, debunkers, troll's
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_101170329
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:29 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ga zelf een topic ofzo aanmaken... Ik wil hier posten zonder iedere keer weer iets te moeten verklaren of verdedigen aan jou. Zo volgens mij ook anderen hier. Wij willen hier over praten omdat we t bijzonder interessant vinden en ik iig zit niet te wachten op jou verklaringen en ontkenningen. :W
Je kunt mijn replies ook simpelweg negeren als ze je niet aanstaan, wist niet dat ik in je privé topic gestruikeld was.

Maar mij vertellen hier weg te blijven is wel het domste wat je kunt doen, andere bronnen van informatie negeren omdat ze niet overeenkomen met jouw visie is nogal kortzichtig. iemand vertellen wat hij of zij niet mag doen omdat het niet naar je eigen bekrompen wens is, is dom en onvolwassen.

Persoonlijk vind ik dat ik op een serieuze, respectvolle manier antwoord, probeer mijn kant te laten zien en kom met onderbouwing. Mijns inziens kun je daar alleen maar van leren, maar blijkbaar vind jij dat alleen maar lastig en overbodig.

Ik zeg pech voor jou, negeer ze maar als het je niet aanstaat, of start je eigen forum.. Je kunt ook naar een buurthuis gaan om met gelijkgestemden te praten zonder die enge afwijkende zienswijzen te hoeven tolereren...

:*
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_101322323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:43 schreef The_stranger het volgende:
Tot nu toe hebben we geen spoor van leven gevonden in ons universum naast het onze en kunnen we het ontstaan van leven nog niet nabootsen of 100% verklaren. Dat maakt het aannemen van het bestaan van buitenaards leven niets meer dan een gok of geloof en om daar dan een hele theorie van buitenaards bezoek in het verleden op te bouwen....
pi_101324790
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:29 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ga zelf een topic ofzo aanmaken... Ik wil hier posten zonder iedere keer weer iets te moeten verklaren of verdedigen aan jou. Zo volgens mij ook anderen hier. Wij willen hier over praten omdat we t bijzonder interessant vinden en ik iig zit niet te wachten op jou verklaringen en ontkenningen. :W
Ik vind dat je wel gelijk hebt, want door zulke reacties van posters heb k vaak geen zin meer om nog verder te praten over een onderwerp, altijd dat geharrewar over bewijs. Het haalt gelijk mn enthousiastme weg. En mijn manier van redeneren word afgedaan als onzin. Terwijl k bijna altijd vanuit mn gevoel spreek. Ik heb geen bewijs maar k weet wel wat ik gezien heb en heb veel gelezen over roswell o.a. dus de overheden houden het wel verborgen, laat t hem maar opzoeken als ie meer weten wil geen zin om links aan te leveren.
pi_101324944
Het is en blijft een hele mooie serie waar k graag naar kijk, of t nu bewijs is of niet ik geniet erg van de gebouwen en structuren die gebouwd zijn. Die hierogliefen bijv is gewoon prachtige kunst.
En ik geloof wel zeker dat die wat betekenen anders hadden ze er niet zoveel werk ingestoken.
Er zijn ook wel ander filmpjes over k ga deze zo kijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')