abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:36:18 #226
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109424770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Ik ga vanmiddag ook weer een rondje. Ben deze week iedere dag geweest behalve woensdag, dat was een bewust ingelaste rustdag :P
Vandaag ga ik langs mijn werk, morgen wil ik naar mijn oma skaten een paar dorpen verderop.
En, ben je al afgevallen :o
pi_109425720
Dit misschien wat? :P Wel mooie dingetjes opzich!

Ik ben net ook weer even een lekker rondje wezen skaten, van Ermelo richting Harderwijk, daar lekker even over de boulevard en dan langs het water terug naar Ermelo. Eigenlijk bijna zelfde rondje als vorige keer. Dit keer alleen mijn Garmin niet mee.
Ik gebruik pootje-over trouwens altijd in de bochten, naar links en naar recht, ik probeer dan lekker laag te gaan hangen en dan hou je gewoon echt goed snelheid. Het is zelfs fijn om dan extra snelheid te maken vind ik. Echt heerlijk!

Zometeen ga ik er ook nog eventjes op uit, met Garmin om, kijken of ik ook de 40km/h kan gaan halen ergens :P . Toch wel een mooie mijlpaal ja!

Edit: Zo, weer terug van het testen ;) Ik merkte wel dat ik nog erg moe was van vanmorgen de halve morgen skaten. Ik ga het dus nog een keer proberen als ik goed rust heb gehad.
Mijn Garmin zegt in ieder geval dat ik een max van 38.7 heb gehaald, net geen 40 dus, maar dit staat wel in het grafiekje:

Maar ik hou maar gewoon 38.7 aan, heb ik nog wat om te verbeteren! Zal ook wel door GPS onnauwkeurigheid komen ofzo :) .

[ Bericht 26% gewijzigd door Jero_nimo op 23-03-2012 14:10:51 ]
pi_109429272
Yesss m'n record nog niet verbeterd :D Haha

ik kon het niet laten vandaag weer te gaan ondanks dat ik verplicht rust zou houden vanwege m'n rug.

Lekker in korte broek en t-shirtje O+
Heb t wel rustig aan gedaan, 15km met een gemiddelde van 19.3 km/u.


quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:08 schreef Luxuria het volgende:
Gisteren ben ik in boerengebied geweest skaten. Daar heb je hele fijne wegen, alleen nu zijn ze schijnbaar bezig op het land. Dus op verschillende plekken lag van die opgedroogde zand op de weg geplakt van de tractoren. En het stonk enorm naar mest }:|
ja hier ook! Bah :N
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:50:37 #229
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109429480
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:36 schreef Ganzz het volgende:

[..]

En, ben je al afgevallen :o
Ik dacht eerst van niet, maar volgens mij toch wel een heel klein beetje.
Met zoveel sporten moet dat wel lukken, alleen moet ik daarvoor mijn eetpratroon ook aanpassen. En dat is het lastigste punt bij mij :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109432554
Btw neem wel aan dat jullie allemaal met helm skaten toch? Lijkt me niet echt fijn 38.7 km zonder helm :o?
pi_109432973
Ik skate wel met helm :Y
pi_109433037
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef Dale. het volgende:
Btw neem wel aan dat jullie allemaal met helm skaten toch? Lijkt me niet echt fijn 38.7 km zonder helm :o?
fiets jij ook met een helm dan? dan red je heuvel af de 38km ook wel
pi_109433161
Je hebt maar één steentje, één onoplettende auto of één scheur in het wegdek nodig en je bent ofwel dood of je hebt een hersenbeschadiging.

Mijn moeder en stiefvader wielrennen allebei fanatiek, soms ook in groepen. En dat was er ook eentje zonder helm, één val en hij is nooit meer opgestaan zo plots kan het gaan.

Ik heb een heerlijke helm, t enige nadeel is dat het iets warmer is maar dat heb ik graag over voor mijn leven.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:51:16 #234
545 dop
:copyright: dop
pi_109433749
je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt , ik rij zelden met helm.
steentjes en scheuren en je bent dood is gewoon een fabeltje, een helm kan je zeker beschermen en in sommige situaties ook je leven redden , maar dat geld overal en altijd ,ook als je gaat wandelen of in de auto zit.
risico's neem je zelf en schat je zelf in.

met helm is niet raar ,of onverstandig , maar laat iedereen vrij in wat hij of zijn doet
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:01:23 #235
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109434148
Ik ga niet harder als 25km volgens mijn logs, het is hier erg vlak verder. Ik ben net een rondje geweest en ik zweet mij het lazerus... Dat belooft wat voor de zomer ;)
pi_109434152
Die wielrenner vertelde het toch mooi niet na, iedereen moet doen wat hij zelf wil maar onzin is t zeker niet.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:11:18 #237
545 dop
:copyright: dop
pi_109434495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:01 schreef hugsy33 het volgende:
Die wielrenner vertelde het toch mooi niet na, iedereen moet doen wat hij zelf wil maar onzin is t zeker niet.
ik heb genoeg steentjes en valpartijen mee gemaak , en ik leef nog steeds.
natuurlijk is een helm extra bescherming , maar niet iedereen gaat gelijk dood als hij valt.
er is nogal een verschil tussen een afdaling in de alpen of een rondje door de polder.
als je de grens opzoekt en risico's neemt moet je hem zeker opzetten , maar bij een rondje door de polder kan het voor mij prima zonder
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109434602
Ik zeg ook niet dat ELK steentje fataal is maar het kan je een hersenbeschadiging opleveren.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:20:42 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_109434817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:14 schreef hugsy33 het volgende:
Ik zeg ook niet dat ELK steentje fataal is maar het kan je een hersenbeschadiging opleveren.
draag jij een helm in de auto of als je thuis de trap af loopt ?

ik wil niet zeggen dat je dat niet moet doen ik vind het verstandig als jij die afweging maakt , maar als een ander het risico anders inschat is dat ook prima, het is niet voor iedereen het zelfde.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109434827
Ik heb inderdaad ook nog niet met helm op geskate. Ik had de mountainbike helm van mijn vriendin vandaag even opgezet, maar ik vind het toch niet wat. Rest van de bescherming heb ik wel aan, knie- elleboog- en polsbeschermers.
Zelf heb ik het idee als je met skaten onderuit gaat, door een steentje of scheur met een km of 30 per uur dat je dan voorover valt en het grotendeels kan opvangen met je armen, polsen en ellebogen dus. Met de fiets val je natuurlijk heel anders. Ik weet ook wel dat je verkeerd zou kunnen vallen, maar dat risico is voor mij klein genoeg om te negeren.
Ik ben gelukkig tot nu toe met deze skates nog nooit gevallen. Vroeger met 'aggresive'-skaten natuurlijk wel heel veel, van trappetjes en andere rare dingen enzo, maar nooit wat gebroken nog. Dus ik hoop dat dat zo blijft :)
pi_109435018
@hugsy33 ja precies probleem is een beetje dat je met skaten vaak toch wel 'opeens' valt en bijna geen reactie tijd meer hebt om je zelf op te vangen. Beste is natuurlijk om altijd voorover te vallen omdat je je dan idd zoals wordt gezegd kunt opvangen maar als je achterof valt en op je rug valt en vervolgens je hoofd op de straat bounced... Hmmm niet lekker.
pi_109435248
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:20 schreef dop het volgende:

[..]

draag jij een helm in de auto of als je thuis de trap af loopt ?

ik wil niet zeggen dat je dat niet moet doen ik vind het verstandig als jij die afweging maakt , maar als een ander het risico anders inschat is dat ook prima, het is niet voor iedereen het zelfde.
beetje scheve vergelijking, in de auto draag je daarvoor een gordel/airbag/kreukelzone.

Nogmaals iedereen moet het zelf weten maar ik neem geen onnodig risico, mijn leven heeft 5 jaar lang op "pauze" gestaan, lang genoeg wat mij betreft.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:39:14 #243
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109435359
Net een rondje geweest.
Volgens mij klopt die max. snelheid niet helemaal _O-

Volgens Endomondo was mijn maximale snelheid 34 km/u, nieuw persoonlijk record *O*
En dat op een vlakke weg.

Ik draag geen helm...
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:58:38 #244
545 dop
:copyright: dop
pi_109435874
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:34 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

beetje scheve vergelijking, in de auto draag je daarvoor een gordel/airbag/kreukelzone.

Nogmaals iedereen moet het zelf weten maar ik neem geen onnodig risico, mijn leven heeft 5 jaar lang op "pauze" gestaan, lang genoeg wat mij betreft.
is niet scheef , een airbag en een gordel zijn geen garantie dat je een auto ongeluk overleeft.
rij je formule1 dan draag je een helm, maar met een rondje door de stad doe je dat niet.
dat is een afweging van het risico die je maakt , met skaten en fietsen is dt het zelfde.

het mag duidelijk zijn dat je met helm minder risico loopt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_109458047
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:28 schreef Ganzz het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad uit op nieuwe. Verder is het hier alleen maar boerengebied >:)
Heb je nou al nieuwe dan, ik ben benieuwd! ;)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:24:45 #246
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_109467242
Ik doe skaten op hockey skates, zijn er nog meer die het daarop doen?

Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_109468444
Ik heb deze spex, al 5 jaar geleden gekocht en had weinig geld. Dit was een showmodel die voor 50 euro weg mocht ipv 150 *)

rijden heerlijk O+

[ Bericht 8% gewijzigd door hugsy33 op 24-03-2012 19:15:53 ]
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:34:42 #248
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_109469278
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:10 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb deze spex, al 5 jaar geleden gekocht en had weinig geld. Dit was een showmodel die voor 50 euro weg mocht ipv 150 *)

[ afbeelding ] rijden heerlijk O+
best sjieke dingen, alleen had ik het remblokje eraf gehaalt (gebruik ik toch nooit haha) en die helm :') maarja ieder zn eigen mening he haha :D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:28:37 #249
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109471358
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:10 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb deze spex, al 5 jaar geleden gekocht en had weinig geld. Dit was een showmodel die voor 50 euro weg mocht ipv 150 *)

[ afbeelding ] rijden heerlijk O+
Leuke foto!

Ik heb overigens nog geen andere skates, ik wou langs de winkel gaan, maar eer ik er was, was ik te laat. Daarnaast moet ik komende tijd helaas wel wat rustiger aan doen. :(

(grote spoiler met de reden)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109472008
Daar ben je mooi klaar mee! Hopelijk valt t mee en is t met fysio te verhelpen. Beterschap :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')