abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:23:27 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99998850


Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99998883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Noop, juist niet.

[..]

Per 100 gram +/- 60 gram carbs waarvan 23 gram suikers. En een deel van de niet-suikers wordt in je lichaam toch omgezet in suiker. Het is vooral leuk voor de fabrikant dat ze er 'minder suiker' op kunnen zetten. Voedingsvezels zijn wel ok, maar liever dat ze uit andere dingen komen dan ontbijtkoek. Bv. havermout :9 Lukt geitenmelk wel?

[..]

Sultana, ontbijtkoek, evergreen mgen allemaal in hetzelfde lijstje (energymix weet ik niet wat er precies in zit, maar ik google 22 gram suiker per 100 gram).

Als je lactose slecht verdraagt, is de kans aanwezig dat je tarwe ook slecht verdraagt. Dan zijn rogge, haver en gerst mildere alternatieven. Zure melkproducten (kwark, yoghurt, kaas) zijn vaak ook beter te verdragen dan melk an sich.

Is je doel om wat spiergroei te krijgen? Zo ja, dan eiwitten eten rond je sportmomenten. Ook al is vlees je ding niet, eiwitten zijn wel nuttig. En het voordeel van vlees is dat je daarmee een mooi scala aan aminozuren binnenkrijgt (en b-vitamines), vis is ook een goede bron van aminozuren. Als je overgaat op vega-alternatieven is het aminozurenprofiel toch minder compleet. Noten zijn ook ok, groente is altijd goed.
Ik bedoelde meer: moet ik meer koolhydraten eten?
Ik vind geitenmelk echt niet te zuipen :') maar ik probeer dus wel kaas te blijven eten en boter enzo. Kwark is ook wel een plan. Al vind ik die sojayoghurt best heel lekker!
Ik zal mn ontbijtkoek braaf verbannen nadat deze op is... maar moet even een goed alternatief hebben dan.

Energymix (of andere cornflakes) wissel ik ook af met fruit+yoghurt+muesli.

Ik hoef niet perse af te vallen, ik ben 1.80 en weeg 66 dus dat is op zich prima. Ik sport vrij veel en wil gewoon gezond eten. Als ik niet goed eet (lees veel vet) dan krijg ik al snel last van mn buik, maar ook moe, weinig energie enzo.
Ik sport normaal gesproken 4x per week. 1x boksen, 1x kracht+cardio en 2x hardlopen, maar heb nu een blessure. Dus dan is t meestal 3x en dan ipv hardlopen een stuk fietsen ofzo.

Ik heb het idee dat ik misschien niet voldoende eet voor mijn activiteitsniveau. Dus ik probeer wat meer voeding te eten waar ik energie van krijg. Dus meer groente/fruit en dingen zoals roggebrood dus.
Be someone that makes you happy
pi_99998885
Vik, 't was jouw beurt! :+
Ja doei.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:25:54 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99998975
Nee, jij had de lapo :P.

Men, als ik dit geweten had, had ik het niet eens aangevraagd... Aan de andere kant: je kunt het ook niet met terugwerkende kracht aanvragen, dus als ik baanloos was gebleven, was ik een hoop geld misgelopen.
Niet meer actief op Fok!
pi_99998989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Nee, jij had de lapo :P.

Men, als ik dit geweten had, had ik het niet eens aangevraagd... Aan de andere kant: je kunt het ook niet met terugwerkende kracht aanvragen, dus als ik baanloos was gebleven, was ik een hoop geld misgelopen.
Nee, jij, ik postte alleen door het slotje heen.
Ja doei.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:29 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99999006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, jij, ik postte alleen door het slotje heen.
Dan heb je nog wel de lapo :6.

Bovendien maakt dat niks meer uit met het nieuwe systeem.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:31 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99999010
Blargh, wat een zooi Vik :o Da's een boel centjes.. Kan er geen regeling getroffen worden?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99999080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Bovendien maakt dat niks meer uit met het nieuwe systeem.
Ik kan me nog tijden herinneren dat je fel tegen dat nieuwe systeem was :')!
Ja doei.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:28:17 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99999097
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Blargh, wat een zooi Vik :o Da's een boel centjes.. Kan er geen regeling getroffen worden?
Nou ja, het is de helft voor mij en de helft voor M, dus dat scheelt alweer. Hij heeft een groter probleem, want hij heeft geen spaarcentjes. Maar we kunnen het vast wel in termijnen aflossen. Zo stom, want we hebben het er een maand of 2 geleden nog over gehad en toen toen zei M dat het 'natuurlijk niet' zo was dat je als je een baan hebt ineens alles moet terugbetalen en dat ze gewoon per maand kijken.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:28:25 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99999111
Tevens: blargh, ik voel me een dikkie :') Door de ziekjes heb ik de afgelopen anderhalve week grotendeels thuis gevegeteerd en niet gesport. Nou heb ik als ik wakker word een normale buik, maar zodra ik een tijdje achter mn pctje zit lijk ik te ontploffen :') *floep* opgeblazen! En dan heb ik nog niet eens wat gegeten }:|
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99999129
HPKW waar heb jij die rabarberjam gescoord?

En Meh voor Vik, dat soort dingen zijn irritant. Heb je ook nog zo'n tegemoetkoming voor je ziektekosten...kom ff niet op de naam. Dan kun je daar ook nog iets van verwachten....

/been there done that.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99999148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tevens: blargh, ik voel me een dikkie :') Door de ziekjes heb ik de afgelopen anderhalve week grotendeels thuis gevegeteerd en niet gesport. Nou heb ik als ik wakker word een normale buik, maar zodra ik een tijdje achter mn pctje zit lijk ik te ontploffen :') *floep* opgeblazen! En dan heb ik nog niet eens wat gegeten }:|
*joins club*
Ja doei.
pi_99999194
Dan ben je haske slank toch Nallie? Ik ben ook 1.80 en 70 kg en wil niet meer afvallen omdat ik het dan niet meer mooi vind ;) Mijn heupen en schouders zijn dan ook tamelijk breed, dat schijnt van invloed te zijn ;)

Wat suikers betreft, kan je iets beter op letten.
Mijn ervaring is dat snelle suikers juist een vermoeid gevoel kunnen geven, als ik die skip voel ik me veel frisser. Meer koolhydraten lijkt me niet per sé handig? Loveli weet ongetwijfeld precies waarom.

@Vik: denk dat ze een fout maken en dat ze nu je nieuwe salaris over het hele jaar berekenen. Dat soort fouten maken ze vaker weet ik uit ervaring.. Succes ermee!
pi_99999213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tevens: blargh, ik voel me een dikkie :') Door de ziekjes heb ik de afgelopen anderhalve week grotendeels thuis gevegeteerd en niet gesport. Nou heb ik als ik wakker word een normale buik, maar zodra ik een tijdje achter mn pctje zit lijk ik te ontploffen :') *floep* opgeblazen! En dan heb ik nog niet eens wat gegeten }:|
van de week gewoon lekker gaan sporten. Als je sport maak je happy hormoontjes aan en als je niet sport niet....Lichaam is gewend aan bepaalde dosis happy hormoontjes en dus voel je jezelf poofy als je een tijdje niet sport.

Dus lekker gaan sporten dan is het weer all good :Y O+ :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:30:55 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99999237
Zelfs ik voelde me beter na sport, dus I'm with aurum! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:30:58 #16
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_99999242
WIe wil er nou geen foto met een jurkje?
Oftewel, kom maar door 8-)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_99999270
kijk ff op de FB pagina, ik kan op werk nergens anders uploaden :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_99999272
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Nee, jij had de lapo :P.

Men, als ik dit geweten had, had ik het niet eens aangevraagd... Aan de andere kant: je kunt het ook niet met terugwerkende kracht aanvragen, dus als ik baanloos was gebleven, was ik een hoop geld misgelopen.
Jawel, je kunt het wel met terugwerkende kracht aanvragen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:32:15 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99999317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:30 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

van de week gewoon lekker gaan sporten. Als je sport maak je happy hormoontjes aan en als je niet sport niet....Lichaam is gewend aan bepaalde dosis happy hormoontjes en dus voel je jezelf poofy als je een tijdje niet sport.

Dus lekker gaan sporten dan is het weer all good :Y O+ :Y
Is ook zo! Ik hoop vanavond weer te gaan meppen :9 Mn keel lijkt al een stuk beter te gaan en de snottynose is ook al minder. Ben nog wel slap, maar dat is vast ook door het vegeteren :+

De poofy is alleen wel echt waar :@ :') Want ik merk ook dat mn broek ineens strakker zit dan vanochtend :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99999318
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:30 schreef _Calimero_ het volgende:
WIe wil er nou geen foto met een jurkje?
Oftewel, kom maar door 8-)
^^ Eens.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:32:59 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99999360
Zit de tijd van de maand er niet gewoon aan te komen Maria? Dan ben ik ook altijd zo'n blowfish :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99999406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jawel, je kunt het wel met terugwerkende kracht aanvragen.
Tot twee jaar terug volgens mij, ben er net mee bezig geweest voor een familielid en die krijgt nu vanaf 2009 nog.
pi_99999423
Wut!? Oh.... blow-FISH :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:34:22 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99999452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zit de tijd van de maand er niet gewoon aan te komen Maria? Dan ben ik ook altijd zo'n blowfish :').
Ik slik door, maar zou kunnen rond deze tijd! :Y Al ben ik wel vaker een blowfish, ook onafhankelijk van de tijd van de maand :P Ik heb gewoon een gekke buik >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 27 juli 2011 @ 12:34:39 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99999466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:31 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Jawel, je kunt het wel met terugwerkende kracht aanvragen.
Hm had ik beter dat kunnen doen. Dit is niet tof: heb je net een baan, mag je meteen een smak geld gaan terugbetalen. Ben benieuwd wat voor verrassingen er nog komen volgend jaar als de aangifte ingediend wordt.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')