abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:53:18 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100572400
Er is geen 10". ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100572431
God bloody damnit! Waarom niet :(
pi_100572461
Er is voor deze single dus alleen een 7"-release met een enkele B-kant. En hij is niet gelimiteerd, maar enkel op dit moment in gelimiteerde hoeveelheid te bestellen via de site, omdat de voorraad die naar de ouderwetse winkels zou gaan is vernietigd.
pi_100572613
Dat snap ik, en het wordt dus bijgeperst binnenkort. Mijn vraag is alleen, waarom geen 10'?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:00:25 #280
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100572766
Matt zingt ook gewoon een stukje op "Who The Fuck Are Arctic Monkeys". Helemaal niet voor het eerst op Brick By Brick dus.
2000 light years from home
pi_100572809
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Merkie het volgende:
Matt zingt ook gewoon een stukje op "Who The Fuck Are Arctic Monkeys". Helemaal niet voor het eerst op Brick By Brick dus.
Joh, hij doet op zo'n beetje de helft van de tracks sinds 2005 harmonie of solo-stukjes :P.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:02:03 #282
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100572853
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Joh, hij doet op zo'n beetje de helft van de tracks sinds 2005 harmonie of solo-stukjes :P.
Ja maar dit is echt een solo-stukje, zoveel solo-stukjes doet hij niet behalve af en toe een zinnetje schreeuwen :{².
2000 light years from home
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:02:42 #283
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100572881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:57 schreef Tchock het volgende:
Dat snap ik, en het wordt dus bijgeperst binnenkort. Mijn vraag is alleen, waarom geen 10'?
Ze houden de andere Miles Kane + Death Ramps tracks gewoon bij voor de opkomende Miles Kane EP. hoop ik
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:03:11 #284
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100572912
Misschien moet Miles maar eens stoppen zichzelf op te dringen als 5e Monkey :{.

:{²
2000 light years from home
pi_100572987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef Merkie het volgende:
Misschien moet Miles maar eens stoppen zichzelf op te dringen als 5e Monkey :{.

:{²
Miles in plaats van Jamie, ik stem voor
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:05:16 #286
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100573019
Nee. Die nieuwste B-side is de eerste B-side ooit die ik na 1 keer luisteren niet nog een keer beluisterd heb ;( . En dat komt door het stemgeluid van Miles.
2000 light years from home
pi_100573056
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, Alex is veel meer 'houterig' in zijn charme. Miles is virtuoos, retesnel en afwijkend, met in The Rascals-tijd vooral veel langgerekte akkoorden met freaky effecten, en nog altijd heel veel tremolo. Het is echt heel anders. Terwijl Alex sinds de laatste jaren veel gebogen een-notige snelle solo's op de hoogste snaren doet, heen-en-weer motiefjes (noot A-noot B, noot B-noot A, als dat iets duidelijk maakt). Iets wat voor het eerst te horen was tijdens "Pretty Visitors" (zie ook live, als hij z'n gitaar pakte) en "Dangerous Animals", en is geëvolueerd in die stijl met dat droge geluid wat zo herkenbaar is voor QOTSA (solo's "Little Sister"). Solo's die hij overigens live amper waarmaakt, iets wat mij verder niet stoort, maar waar je nooit iemand over hoort.

Vergelijk dat met wat je voor het eerst hoorde op "Brick By Brick", op het album exact hetzelfde in de solo's van "All My Own Stunts", in mindere mate op "The Blond-O-Sonic Shimmer Trap", en nu dus op "Little Illusion Machine". Zelfs de productie op de studio-nummers is voor die solo's exact hetzelfde.

Laat ik het zo zeggen, het is Alex, of het is Miles die Alex imiteert en voor één moment met z'n tengels van de whammy bar en effecten afblijft ;).
Hmm.. Je maakt een goed punt. Het is inderdaad aannemelijker dat Alex de gitaarsolo speelt. Wie prefereer jij eigenlijk als gitarist? Of vergelijk je ze liever niet op die manier met elkaar?
Overigens speelt Miles toch zelden echt een solo? Als in: De band begeleidt en hij staat centraal en speelt iets dat afwijkt van een motief. Zijn geluid komt toch meer naar voren in enkel riffjes, zoals bij "Rearrange"? Misschien moet ik me toch nog meer in Miles verdiepen :P.
Ik vind overigens wel dat Alex bijna altijd zijn solo's waar maakt live. Hij heeft enkel bij "All My Own Stunts" wat moeite, maar dat vind ik niet storend. Ik zei na Paradiso wel dat het nummer wat sloppy klonk, maar daarmee doelde ik meer op de Whooohooo (je weet wel) die Alex gek genoeg in zijn eentje doet, dat is nooit zo'n succes. Het is wel vervelend dat hij de solo van "Reckless Serenade" zo vaak verneukt. Die moet gewoon perfect gespeeld worden live.

[ Bericht 0% gewijzigd door hallo-daar op 10-08-2011 23:17:38 ]
pi_100573060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:57 schreef Tchock het volgende:
Dat snap ik, en het wordt dus bijgeperst binnenkort. Mijn vraag is alleen, waarom geen 10'?
Kan gebeuren, is wel vaker zo. Wil er wat betreft deze keer wel een theorie tegenaan gooien als je dat graag wilt ;).

Er is maar één outtake uit de album-sessies, die tot nu toe ongebruikt is gebleven. De 2 B-kanten voor de eerste single zijn ook in vogelvlucht opgenomen in Engeland. Vanaf de release van het album zijn ze non-stop op pad geweest. Er is simpelweg geen tijd geweest. De huidige B-kant is gerepeteerd tijdens soundchecks, opgenomen in een korte periode dat AM en Miles beide in Engeland waren, en lag evensnel gemastered op de plank bij het label.
pi_100573344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:03 schreef Merkie het volgende:
Misschien moet Miles maar eens stoppen zichzelf op te dringen als 5e Monkey :{.

:{²
Je bedoelt dat Alex hem eens moet loslaten, of wat :P?
pi_100573399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Merkie het volgende:
Matt zingt ook gewoon een stukje op "Who The Fuck Are Arctic Monkeys". Helemaal niet voor het eerst op Brick By Brick dus.
Ja, maar op "Brick By Brick" doet hij voor het eerst de lead-vocals en is het Alex die slechts een paar zinnen zingt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:13:52 #291
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_100573459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Alex hem eens moet loslaten, of wat :P?
Misschien ook, maar ik leg liever de schuld bij Miles :6 .
2000 light years from home
pi_100573476
Homme heeft in een interview gezegd dat Jamie hem opviel als gitarist omdat ie met simpele doeltreffende lijnen komt.

En nick in een interview dat het grootste misverstand is dat Alex alles in z'n eentje zou schrijven.

Geloof dat ze sowieso allemaal hun eigen partij doen (Aisu? :P)

Al is het laatste album wel erg 'liedjes' gericht dus daar zou het anders kunnen zijn.

Maar nog los daarvan onderschatten jullie denk ik hoe belangrijk het is dat het ook nog gewoon vrienden zijn :P
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:12 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ja, maar op "Brick By Brick" doet hij voor het eerst de lead-vocals en is het Alex die slechts een paar zinnen zingt.
Mwoah, Alex doet de brick by bricks, refreinen en de bridge.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:14:40 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_100573513
Ik zou van alle Arctic Monkeys b-kantjes echt geen betere kunnen bedenken dan Little Ilusion Machine waarop Miles vocals zou kunnen doen. Heb in principe ook liever Alex zijn stem maar bij dit soort nummers past Miles zijn stem echt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_100573579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kan gebeuren, is wel vaker zo. Wil er wat betreft deze keer wel een theorie tegenaan gooien als je dat graag wilt ;).

Er is maar één outtake uit de album-sessies, die tot nu toe ongebruikt is gebleven. De 2 B-kanten voor de eerste single zijn ook in vogelvlucht opgenomen in Engeland. Vanaf de release van het album zijn ze non-stop op pad geweest. Er is simpelweg geen tijd geweest. De huidige B-kant is gerepeteerd tijdens soundchecks, opgenomen in een korte periode dat AM en Miles beide in Engeland waren, en lag evensnel gemastered op de plank bij het label.
Erg jammer. Ik kijk altijd erg uit naar de singles voor de nieuwe B-sides. ;(
pi_100573625
Oeps. Verkeerde knopje :')
pi_100573648
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:14 schreef Xrenity het volgende:
Homme heeft in een interview gezegd dat Jamie hem opviel als gitarist omdat ie met simpele doeltreffende lijnen komt.

En nick in een interview dat het grootste misverstand is dat Alex alles in z'n eentje zou schrijven.

Geloof dat ze sowieso allemaal hun eigen partij doen (Aisu? :P)
Dat soort feitjes ken ik dus niet :@
quote:
Maar nog los daarvan onderschatten jullie denk ik hoe belangrijk het is dat het ook nog gewoon vrienden zijn :P
Niet iedereen de schuld geven hè :+
pi_100573766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:12 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ja, maar op "Brick By Brick" doet hij voor het eerst de lead-vocals en is het Alex die slechts een paar zinnen zingt.
Over de "Who The Fuck" EP en Matt's vele verborgen (en minder verborgen) vocalen op de tracks gesproken, mijn favoriete 'early Matthew'-momentje is "she's there, you're there, every fucker's there".
pi_100573940
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Over de "Who The Fuck" EP en Matt's vele verborgen (en minder verborgen) vocalen op de tracks gesproken, mijn favoriete 'early Matthew'-momentje is "she's there, you're there, every fucker's there".
In "No Buses"? Kan het niet horen. Zijn er meer van dat soort momentjes? :D
pi_100574018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:22 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

In "No Buses"? Kan het niet horen. Zijn er meer van dat soort momentjes? :D
Is er geen lijstje van, ben ook wel benieuwd :D
pi_100574019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:22 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

In "No Buses"? Kan het niet horen. Zijn er meer van dat soort momentjes? :D
Zijn wel zat anomaliteiten in de studio-opnames, zoals bij elke band die opnames maakt, maar uit m'n hoofd kan ik zo even geen interessante opnoemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')