Stel dan eens dat de betaling de 3e binnen is bij de verzekeraar, geldt dan weer een dekking vanaf de 3e of heb je dan gewoon de hele maand pech.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:52 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Tja, je blijft toch zelf wel verantwoordelijk voor je betalingen. Daarnaast staat ook dat de dekking opgeschort wordt bij niet, of te late betaling. TS zou dus gewoon beter moeten weten.
Betalingsherinneringen zijn wettig gezien niet noodzakelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als ze daar niet van op de hoogte is gesteld, en [verzekeraar] wel gewoon steeds het overgemaakte bedrag incasseert heeft het er toch echt alle schijn van dat ze zich er nu (achteraf) op een bijzonder lullige manier proberen af te maken. Het lijkt me sterk dat een rechter in een procedure hierin mee zou gaan.
Aan de ene kant vind ik het lullig, maar als je als verzekeraar elke maand tig duizend brieven moet versturen voor mensen te laat betalen kan je wel bezig blijven. Daarom maak je ook de afspraak over tijdige betaling in de algemene voorwaarden; dit zou duidelijk genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als ze daar niet van op de hoogte is gesteld, en [verzekeraar] wel gewoon steeds het overgemaakte bedrag incasseert heeft het er toch echt alle schijn van dat ze zich er nu (achteraf) op een bijzonder lullige manier proberen af te maken. Het lijkt me sterk dat een rechter in een procedure hierin mee zou gaan.
Ik zou als je weet dat je te laat betaald even de verzekeraar bellen om na te vragen of en wanneer je dekking volledig is.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stel dan eens dat de betaling de 3e binnen is bij de verzekeraar, geldt dan weer een dekking vanaf de 3e of heb je dan gewoon de hele maand pech.
normaal (bij kleine bedrijfjes) begrijp ik dat wel. verzekeraars vallen daar niet onder.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een of ander tussenpersoon waarvan de naam niet gepost mag worden van muurbloempje
Dat is niet voor niets weggehaald.quote:
Een verzekeraar die klanten heeft die op tijd betalen niet snappen.quote:
Klacht indienen dan bij die dikke de Jagerquote:Op maandag 25 juli 2011 14:48 schreef klusfoobje het volgende:
voor 16:30 ? mmmm, ik zit bij de abn en daar kan ik het om 16:00 echt schudden hoor. Ik krijg er zelfs een melding van.
.quote:Als u de opdracht vóór 16.30 uur bij ons aanlevert en u voldoende saldo op uw rekening hebt, is een binnenlandse betaling binnen maximaal 1,5 uur overgemaakt. Tussen 16.30 en 17.00 worden aangeleverde opdrachten op basis van 'best effort' uitgevoerd. Dit betekent dat wij proberen deze opdrachten nog dezelfde dag te verwerken. Lukt het niet, dan wordt de spoedoverboeking de volgende werkdag vóór 8.00 uur verwerkt. Spoedbetalingen naar andere banken die in het weekend worden ingevoerd en geagendeerd, worden door ons op maandag vóór 08.00 uitgevoerd
Omdat banken voornamelijk nog met batches werken.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:59 schreef klusfoobje het volgende:
Apart, toch nog maar es goed naar kijken dan. Nu gebruik ik het zelden maar goed.
Overigens lijkt het me een geautomatiseerd systeem dus warom niet gewoon 24/7 direct verwerken.
Normaal gezien niet, maar bij verzekeringen is daar een gerechtelijke uitspraak aan te pas gekomen. Pas na een schriftelijke aanmaning waarin duidelijk gewaarschuwd wordt voor verval van rechten uit de polis kan de maatschappij de dekking van de polis laten vervallen bij non/wanbetaling.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Betalingsherinneringen zijn wettig gezien niet noodzakelijk.
Wat was de premievervaldatum en wanneer heb je betaald?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:17 schreef marbella-10 het volgende:
Ben ik druk mee bezig.. heb alle maanden geteld en alle maanden zijn betaald!!
Nu heb ik zojuist een mail van hun gekregen en daar staat het volgende in:
Uiteraard bent u geheel vrij om een juridische procedure op te starten. Als u onderstaande gedeelte uit de polisvoorwaarden leest, ziet u dat de dekking bij het uitblijven van de premie per premievervaldatum, ofwel in uw geval per 01-06-2011, is komen te vervallen.
Nu is het geval dat ik de premie in juni heb betaald en de schade in de maand juli is gereden! En deze maand ook gewoon netjes betaald is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |