abonnement Unibet Coolblue
pi_99914486


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99914513
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:52 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een festool rotex ro150 welke gebruikt wordt voor schuurwerk, zou die na een schoonmaakbeurt en aanschaf van de juiste pads gebruikt kunnen worden voor polijsten en waxen, of moet je het risico gewoon niet nemen dat er krassen op je auto komen?
Die is zeker bruikbaar, maar dan moet je er echt 100% zeker van zijn dat er geen stof/slijpsel uit de ventilatiegaatjes/whatever kan komen, waardoor je krassen maakt :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_99914527
Kijk! ^O^ dat is nog eens een mooie en inhoudelijke OP. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 25 juli 2011 @ 11:10:06 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99914540
Meguiars heeft een eigen soort DAP gemaakt toch? Iemand ervaring mee?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:17:22 #5
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99914750
Op youtube staan een aantal filmpjes. Zie alleen de meerwaarde niet, hij is een stuk duurder en heeft geen extra functies.
Op elke fokker past een bril.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:19:10 #6
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99914799
Schijnt een soort rotary/da hybride vorm te zijn ofzo. Nou ja dan weet ik dat ik gewoon voor een DAP moet kijken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:21:25 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_99914873
Is het de bedoeling dat je hier ook tips bij kan plaatsen?

Tip:
Klein knijpje spoelglansmiddel v.d. vaatwasser in het afspoelwater na een wasbeurt en voor het afzemen doet wonderen voor de glans van je auto.

Niet teveel anders krijg je alsnog strepen.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:26:41 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_99915022
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Die is zeker bruikbaar, maar dan moet je er echt 100% zeker van zijn dat er geen stof/slijpsel uit de ventilatiegaatjes/whatever kan komen, waardoor je krassen maakt :)
Ah top. Dan ga ik eens kijken hoe goed ik em schoon kan maken :) .
pi_99915070
Kan ik deze tips ook gebruiken voor een (supersport) motor? Ik denk er zelf aan om de kuipen eerst te demonteren en zo te poetsen.

Iemand ervaring hiermee?
  maandag 25 juli 2011 @ 11:29:02 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99915080
Ja hoor dat kan prima, vorige topic was er iemand die had zijn kuip gepolished.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99915297
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Schijnt een soort rotary/da hybride vorm te zijn ofzo. Nou ja dan weet ik dat ik gewoon voor een DAP moet kijken.
Het blijft gewoon een dual-action polisher. Doe eens een gok waar de DA voor staat bij de DAP ;)

Met een speciale pad (mf-pad) en polijstpasta behalen ze er vrijwel gelijke resultaten mee als met een roterende machine.

Maar de Meguiars machine verschilt verder niet van een DAP, behalve in prijs. Laten liggen dus :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:36:25 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99915353
Dan ga ik voor een DAP starterskit rondkijken :P maakt het nog uit of ik een 500 of een 900 neem? Ik doe er voornamelijk waxen/glazen en in mindere mate polijsten mee.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:40:30 #13
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99915496
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:36 schreef Scorpie het volgende:
Dan ga ik voor een DAP starterskit rondkijken :P maakt het nog uit of ik een 500 of een 900 neem? Ik doe er voornamelijk waxen/glazen en in mindere mate polijsten mee.
Dan heb je aan de 500 genoeg, maar voor paar euro meer heb je een 900... ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 11:40:58 #14
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99915512
De dap500 heeft rond de 500W en de dap900 880W, je hebt dus wat extra power waardoor alles net wat makkelijker/sneller gaat. Alhoewel het resultaat van de gebruiker af hangt, zou ik toch voor de dap900 gaan :)
Op elke fokker past een bril.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:41:24 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99915525
900 it is.

Nu sparen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99958172
Ik werk zelf met een lading spul van chemical guys en meguiars.
Overigens werk in tot op heden alleen met de hand.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:26:27 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99958296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:23 schreef kefje het volgende:
Ik werk zelf met een lading spul van chemical guys en meguiars.
Overigens werk in tot op heden alleen met de hand.
Wat is nou een goeie wax van CG en Meg die kan toppen aan de Supernatural 2.0 van DJ ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99960049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is nou een goeie wax van CG en Meg die kan toppen aan de Supernatural 2.0 van DJ ?
Ik gebruik van CG de Carnauba wax.
Werkt goed en je krijgt een mooi wetlook :)
Tja van meguiars heb ik de shampoo en de Paint Restauration kit omdat ik wat auto's gedaan heb die dof waren qua kleur
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:10:23 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99960107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:08 schreef kefje het volgende:

[..]

Ik gebruik van CG de Carnauba wax.
Werkt goed en je krijgt een mooi wetlook :)
Tja van meguiars heb ik de shampoo en de Paint Restauration kit omdat ik wat auto's gedaan heb die dof waren qua kleur
Ah oke, ik moet binnenkort nog een goeie waxlaag hebben om boven mijn PB EX-P sealant aan te brengen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99960466
Ik zou zeggen kijk op chemicalguys.nl
Ik krijg overigen daar 5% korting ;)
pi_99972251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:19 schreef kefje het volgende:
Ik zou zeggen kijk op chemicalguys.nl
Ik krijg overigen daar 5% korting ;)
Dat krijgt iedereen toch, als je hun een mail stuurt?
W0ei ?
pi_99973042
Voor zover ik weet niet :)
Mijn pakket met poetsspullen:

Chemical Guys Purple Rain Redberry Wheelcleaner
Chemical Guys Wheel & Rim Cleaner
Chemical Guys Liquid Extreme Shine
Chemichal Guys Streak Free Window Clean
Chemical Guys Silk Shine Dressing
"Chemical Guys THE AMAZING FERRET WHEEL & RIM & ENGINE BRUSH- BIG FLEXIBLE GREAT FOR HARD TO REACH AREAS

"
Chemical Guys Gerbil Wheelbrush
Chemical Guys The Hedgehog Wheelbrush
Chemical Guys SUPER LUXURIOUS MICROFIBER WASHMITT
Chemical Guys Bucket+Grittguars+Sealcover
Chemical Guys W-Aps 3x
Chemical Guys Mircofiber Ulta Detailing Towel 3x
Chemical Guys Mircofiber Drying Towel
Chemical Guys Tire Applicator
Chemical Guys Medium Clay bar
Chemical Guys Luber
Meguiars Scratch X 2.0
Meguiars Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad 4x
Meguiars Gold Class Shampoo
Meguiars Smooth Surface Clay Bar
Meguiars Quick Detailer
Meguiars Ultimate Compound
Meguiars Supreme Microfiber Towel 2x
Meguiars Cold Class Carnauba Plus
Meguiars Odor Eliminator
3M 25MM afplakband
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:28:08 #23
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100023812
Ik heb me de afgelopen tijd weer eens goed in het detailen verdiept. Over een week of 2 ga ik mn auto voor de 2e keer volledig onder handen nemen. Wel nog met de hand (helaas), dus dat gaat een leuke worsteling worden ben ik bang. Maar goed, volgende aanschaf gaat een DAP worden
Ik vroeg me ten aanzien van het machinaal polijsten nog wel wat af:
Hoe gaat het maken van een testspot precies in z'n werk? Ok, je zoekt een stuk auto (motorkap) en plakt een vierkant van 50 x 50 cm af. Vervolgens bewerk je die plek met een combinatie van pad en middel waarmee je de swirls en krassen te werk denkt te gaan. Mocht dat de goede combinatie blijken dan ben je klaar om daarmee de hele auto te behandelen (hoe weet je eigenlijk dat deze combinatie niet te zwaar is? Wellicht gaat het met een lichtere combo ook al goed).
Maar wat nu als dat nog niet genoeg is? Uiteraard pak je een zwaarder middel of pad (hogere cutting factor), maar ga je die combinatie dan op diezelfde plek proberen (motorkap)? Of zoek je een andere plek op de auto omdat de eerste testspot al is bewerkt?
Knullige vraag misschien, maar ik kon hier op de diverse fora geen antwoord op vinden.
  woensdag 27 juli 2011 @ 22:42:30 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100024581
Juist een hele goeie vraag Aikara, ik vroeg me hetzelfde af.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100024612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Aikara het volgende:
Ik heb me de afgelopen tijd weer eens goed in het detailen verdiept. Over een week of 2 ga ik mn auto voor de 2e keer volledig onder handen nemen. Wel nog met de hand (helaas), dus dat gaat een leuke worsteling worden ben ik bang. Maar goed, volgende aanschaf gaat een DAP worden
Ik vroeg me ten aanzien van het machinaal polijsten nog wel wat af:
Hoe gaat het maken van een testspot precies in z'n werk? Ok, je zoekt een stuk auto (motorkap) en plakt een vierkant van 50 x 50 cm af. Vervolgens bewerk je die plek met een combinatie van pad en middel waarmee je de swirls en krassen te werk denkt te gaan. Mocht dat de goede combinatie blijken dan ben je klaar om daarmee de hele auto te behandelen (hoe weet je eigenlijk dat deze combinatie niet te zwaar is? Wellicht gaat het met een lichtere combo ook al goed).
Maar wat nu als dat nog niet genoeg is? Uiteraard pak je een zwaarder middel of pad (hogere cutting factor), maar ga je die combinatie dan op diezelfde plek proberen (motorkap)? Of zoek je een andere plek op de auto omdat de eerste testspot al is bewerkt?
Knullige vraag misschien, maar ik kon hier op de diverse fora geen antwoord op vinden.
Altijd met de lichts mogelijke combinatie beginnen, dan weet je zeker dat het niet te zwaar is. Met de hand kan je echt niet zo veel fout doen. Welke producten heb je, en wat voor auto (en kleur)
W0ei ?
  woensdag 27 juli 2011 @ 23:04:48 #26
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100025789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:43 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Altijd met de lichts mogelijke combinatie beginnen, dan weet je zeker dat het niet te zwaar is. Met de hand kan je echt niet zo veel fout doen. Welke producten heb je, en wat voor auto (en kleur)
Voor deze full detail ben ik inderdaad niet zo bang.Aangezien die nog op de ouderwetse manier gaat, zal er inderdaad weinig fout gaan.

Ik heb een heel donkerblauwe Alfa 147 (metallic lak).
M'n stappenplan is als volgt:

1. Stofzuigen (tja, je kan het maar gehad hebben)
2.Banden + velgen + wielkasten reinigen (met HD-spuit, een wheelcleaner, Megs APC, Iron X, velgenborstel en diverse andere borstels
3. Teer + insecten verwijderen (Vlaet pro tar and glue remover)
4. Afspuiten met HD spuit
5. Kunststof + glas reinigen (Megs APC)
6. Wassen (Dodo born to be mild shampoo)
7. Drogen (Delirium droogdoek)
8. Iron X over de hele auto
9. Afspoelen
10. Wassen
11. Drogen
12. Kleien (Megs klei en Dodo born slippy)
13. Wassen
14. Drogen
15. Lak reinigen (Megs paint cleaner)
16. Swirls + lichte krassen herstellen (Scratch X 2)
17. Lak voeden (Megs deep crystal polish)
18. Afspoelen
19 Drogen
20. Waxen (Megs NXT tech wax 2.0)
21. Afspoelen
22. Drogen
23. Waxen (Collinite 476S)
24. Kunststof trimmen (PB trim restorer
25. Banden (Megs tire gel)
26.Ramen (Megs glass cleaner
27. Uitlaat + grill (all metal polish)
28. Leer schoon maken (APC + gliptone leather cleaner)
29. Leer voeden (gliptone leather conditioner)
30. Automatten + vloer + hemel reinigen (APC)
31. Dashboard + stuur etc. reinigen (APC)
32. Dashboard finishen (PB Natural look)
33. Motorruimte reinigen (APC)
34. Motorruimte finishen (PB Natural look)
35. Klaar!!

En daar heb ik zo'n 3 dagen voor gereserveerd. Ben geloof ik op deze manier wel helemaal compleet.
pi_100026743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:04 schreef Aikara het volgende:

[..]

Voor deze full detail ben ik inderdaad niet zo bang.Aangezien die nog op de ouderwetse manier gaat, zal er inderdaad weinig fout gaan.

Ik heb een heel donkerblauwe Alfa 147 (metallic lak).
M'n stappenplan is als volgt:

1. Stofzuigen (tja, je kan het maar gehad hebben)
2.Banden + velgen + wielkasten reinigen (met HD-spuit, een wheelcleaner, Megs APC, Iron X, velgenborstel en diverse andere borstels
3. Teer + insecten verwijderen (Vlaet pro tar and glue remover)
4. Afspuiten met HD spuit
5. Kunststof + glas reinigen (Megs APC)
6. Wassen (Dodo born to be mild shampoo)
7. Drogen (Delirium droogdoek)
8. Iron X over de hele auto
9. Afspoelen
10. Wassen
11. Drogen
12. Kleien (Megs klei en Dodo born slippy)
13. Wassen
14. Drogen
15. Lak reinigen (Megs paint cleaner)
16. Swirls + lichte krassen herstellen (Scratch X 2)
17. Lak voeden (Megs deep crystal polish)
18. Afspoelen
19 Drogen
20. Waxen (Megs NXT tech wax 2.0)
21. Afspoelen
22. Drogen
23. Waxen (Collinite 476S)
24. Kunststof trimmen (PB trim restorer
25. Banden (Megs tire gel)
26.Ramen (Megs glass cleaner
27. Uitlaat + grill (all metal polish)
28. Leer schoon maken (APC + gliptone leather cleaner)
29. Leer voeden (gliptone leather conditioner)
30. Automatten + vloer + hemel reinigen (APC)
31. Dashboard + stuur etc. reinigen (APC)
32. Dashboard finishen (PB Natural look)
33. Motorruimte reinigen (APC)
34. Motorruimte finishen (PB Natural look)
35. Klaar!!

En daar heb ik zo'n 3 dagen voor gereserveerd. Ben geloof ik op deze manier wel helemaal compleet.
Heb je ook nog hand pads om de swirlX mee aan te brengen, of heb je er daar maar 1 van. Anders is een testspot niet echt bepaald nodig. swirlX is niet bepaald sterk.

Verder zou ik niet de Collinite over de NXT wax aanbrengen. Dan breng je een carnauba wax over een syntetische wax aan. Je hebt kans dat je daar vlekken van krijgt. Verder is het zonde om de 476 niet op de lak zelf aan te brengen, omdat dat de standtijd niet ten goede komt.
W0ei ?
  donderdag 28 juli 2011 @ 07:17:06 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100034971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:22 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Heb je ook nog hand pads om de swirlX mee aan te brengen, of heb je er daar maar 1 van. Anders is een testspot niet echt bepaald nodig. swirlX is niet bepaald sterk.

Verder zou ik niet de Collinite over de NXT wax aanbrengen. Dan breng je een carnauba wax over een syntetische wax aan. Je hebt kans dat je daar vlekken van krijgt. Verder is het zonde om de 476 niet op de lak zelf aan te brengen, omdat dat de standtijd niet ten goede komt.
Sowieso lijkt SwirlX een beetje overkill als je daarna gaat polishen, of ligt dat aan mij?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100035036
Idd.. Ik zou de Collinite ook niet over de NXT aanbrengen.
Daarnaast zou ik verschillende waxen sowieso niet vrij snel achter elkaar opbrengen. Laat eerst eentje maar eens uitdampen/uitharden, en daarna pas een andere wax er overheen.

Tussen sommige waxen moet 12/24 uur zitten, omdat je anders je waxlaag aantast, omdat deze nog niet klaar is met uitdampen. Maargoed, ik wacht er altijd minimaal een dag mee, zodat ik ook weer zeker ben dat de waxlaag niet aangetast wordt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100035382
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 07:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso lijkt SwirlX een beetje overkill als je daarna gaat polishen, of ligt dat aan mij?
Swirlx is zijn polijstmiddel hier ;)
W0ei ?
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:17:03 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100035425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:11 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Swirlx is zijn polijstmiddel hier ;)
Ah oke, ik was in de war door dit:

16. Swirls + lichte krassen herstellen (Scratch X 2)
17. Lak voeden (Megs deep crystal polish)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:18:11 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100035434
Waar staat IPA eigenlijk voor?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100035523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah oke, ik was in de war door dit:

16. Swirls + lichte krassen herstellen (Scratch X 2)
17. Lak voeden (Megs deep crystal polish)

Megs gebruikt de naam Polish als glaze in de consumentenlijn. Is dus geen polish :)

En waar zie jij IPA staan? Of in welke context, kan het ff niet plaatsen.
W0ei ?
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:35:44 #34
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100035640
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Megs gebruikt de naam Polish als glaze in de consumentenlijn. Is dus geen polish :)

En waar zie jij IPA staan? Of in welke context, kan het ff niet plaatsen.
Ik zit een beetje rond te snuffen op autodetailing.nl, en iemand had daar een liter IPA gekocht. Zag die term wel vaker vallen bij het behandelen van auto`s, maar kan het nog niet echt plaatsen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100035710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zit een beetje rond te snuffen op autodetailing.nl, en iemand had daar een liter IPA gekocht. Zag die term wel vaker vallen bij het behandelen van auto`s, maar kan het nog niet echt plaatsen.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=104498

Wordt gebruikt om alle potlijstresten te verwijderen, zodat het niet in de krassen gaat zitten en die krassen dus niet maskeert.
W0ei ?
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:53:32 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100035919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:40 schreef M3rcury het volgende:

[..]

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=104498

Wordt gebruikt om alle potlijstresten te verwijderen, zodat het niet in de krassen gaat zitten en die krassen dus niet maskeert.
Aha en staat LSP dan voor de sealant ofzo?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100036147
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aha en staat LSP dan voor de sealant ofzo?
Staat voor Last Step Product. Dus inderdaad een sealant of wax.
W0ei ?
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:10:49 #38
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100036257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 07:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Idd.. Ik zou de Collinite ook niet over de NXT aanbrengen.
Daarnaast zou ik verschillende waxen sowieso niet vrij snel achter elkaar opbrengen. Laat eerst eentje maar eens uitdampen/uitharden, en daarna pas een andere wax er overheen.

Tussen sommige waxen moet 12/24 uur zitten, omdat je anders je waxlaag aantast, omdat deze nog niet klaar is met uitdampen. Maargoed, ik wacht er altijd minimaal een dag mee, zodat ik ook weer zeker ben dat de waxlaag niet aangetast wordt.
Schijnbaar zijn er toch behoorlijk wat mensen redelijk enthousiast over die combinatie. Maar het is inderdaad misschien wel goed om een dag te wachten tot ik de 2e waxlaag aanbreng.
Bij nader inzien ga ik me hier toch nog eens in verdiepen of het handig is om op deze manier te waxen.

Verder ga ik aan de slag met scratch x (2.0) i.p.v. swirl x. Voor de scratch X heb ik de oranje cutting handpad van Monello. Voor de overige producten een combinatie van de Megs foam pad, Megs badstof paf en Lake Country badstof pad.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:12:34 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100036296
Die ScratchX krijgt wisselende reviews als ik het zo lees.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100036328
Als je die 2 waxen wil gebruiken op elkaar, zou ik het wel andersom doen.
Zet eerst de Collinite, en dan na bijv een dag erna de NXT er overheen.

Collinite staat bekend om z'n lange standtijd..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:16:41 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100036392
Ik zit erover te denken om bij mijn volgende full-detail na de EX-P van PB een wax a la Dojo Juice Super Natural 2.0 te gebruiken om af te toppen. Moet ik dan ook een dag wachten?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:29:26 #42
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100036655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je die 2 waxen wil gebruiken op elkaar, zou ik het wel andersom doen.
Zet eerst de Collinite, en dan na bijv een dag erna de NXT er overheen.

Collinite staat bekend om z'n lange standtijd..
Wat ik gelezen heb is dat juist niet goed. De NXT heeft namelijk een cleaner die de Collinite wax aantast. Als ik ze ga combineren dan is het eerst de NXT en daarna de Collinite. Maar zoals gezegd ga ik me daar toch nog even in verdiepen (thanks voor de kritische noot in deze ;)).
pi_100037568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:29 schreef Aikara het volgende:

[..]

Wat ik gelezen heb is dat juist niet goed. De NXT heeft namelijk een cleaner die de Collinite wax aantast. Als ik ze ga combineren dan is het eerst de NXT en daarna de Collinite. Maar zoals gezegd ga ik me daar toch nog even in verdiepen (thanks voor de kritische noot in deze ;)).
Volgens mensen op Meguiars fora zitten er in de NXT maar heel milde cleaners en zal er maar een heel klein gedeelte van de eerste laag worden verwijderd.
En voor de zekerheid zetten sommige dan eerst 2 lagen wax en daarna toppen met NXT.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_100037597
Ik zou de swirls laten zitten tot dat je met een DAP gaat werken.
Met de hand gaat je echt niet lukken ook niet met swirl x.
Tja en verder waarom tar remover gebruiken als je ook kan kleien :)
pi_100037887
Zonder een DAP is swirls verwijderen een zware klus, echter kan het wel.
Maar als je het tot die tijd swirls wil verbergen, moet je gewoon een glaze gebruiken voordat je gaat waxen. Doet echt wonderen om ze op die manier te verbergen.

Wbt wachttijden met toppen van een sealants/waxen heb ik es een compleet topic gelezen over de hoe en wat, maar ik kan het niet meer 1-2-3 gevonden krijgen.

@Aikara, als er cleaners in zitten zou ik de wax persoonlijk niet gebruiken. Gebruik van een glaze (lak voeden) doe je daarmee ook teniet, en dat is dan wel zonde natuurlijk. Of net als wat PeeJay1980 zegt, 2 lagen wax zetten en dan toppen met NXT.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:31:01 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100038286
Ik zoek nog een goeie applicator voor het aanbrengen van Tire Gel, iemand een tip?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:56:21 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100039031
Ik heb de meg tyre applicator maar gepakt:

Lake Country - 4 inch Red Spot Buff Finishing CCS Pad
Monello - SmartPads CCS 6.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad
Dodo Juice - Supernatural Machine Stick - 60ml
Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad

Dit zojuist besteld :D toch die DAP, ik ben overstag _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:13:38 #48
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100039548
Mooie aanwinst :)
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:16:40 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100039661
Nu hopen dat het dit weekend droog blijft, dan kan ik mijn auto aanpakken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:17:09 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100039679
Wordt trouwens doodgegooid met doeken als kado`s _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:17:35 #51
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100039695
Altijd nice :P Welke allemaal?
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:34:33 #52
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100040284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zonder een DAP is swirls verwijderen een zware klus, echter kan het wel.
Maar als je het tot die tijd swirls wil verbergen, moet je gewoon een glaze gebruiken voordat je gaat waxen. Doet echt wonderen om ze op die manier te verbergen.

Wbt wachttijden met toppen van een sealants/waxen heb ik es een compleet topic gelezen over de hoe en wat, maar ik kan het niet meer 1-2-3 gevonden krijgen.

@Aikara, als er cleaners in zitten zou ik de wax persoonlijk niet gebruiken. Gebruik van een glaze (lak voeden) doe je daarmee ook teniet, en dat is dan wel zonde natuurlijk. Of net als wat PeeJay1980 zegt, 2 lagen wax zetten en dan toppen met NXT.
Hmmm dat van die glaze is eigenlijk ook nog wel een goede oplossing, aangezien ik over een half jaartje toch een DAP aan wil schaffen. In dat geval komt uiteraard de NXT wax te vervallen en worden het 2 lagen Collinite.
Thanks voor de goede ideeen!
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:42:31 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100040566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:17 schreef Catch_me het volgende:
Altijd nice :P Welke allemaal?
Deze keer:

Poorboys World - Velvet Smooth - 50x90cm

Vorige keren:

Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - Mega Mega Plush - 40x68cm
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100041423
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:34 schreef Aikara het volgende:

[..]

Hmmm dat van die glaze is eigenlijk ook nog wel een goede oplossing, aangezien ik over een half jaartje toch een DAP aan wil schaffen. In dat geval komt uiteraard de NXT wax te vervallen en worden het 2 lagen Collinite.
Thanks voor de goede ideeen!
Leuk voorbeeldje van wat een glaze kan doen (rechterkant):


@Scorpie; leuke cadeautjes :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:12:09 #55
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100041734
Mja @Perry; denk dat ik ff vraag of carclean niet een leuke quickdetailer heeft ipv zo`n doek :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100042311
Dodo Juice - Red Mist
Poorboys QD+
:P Ze hebben genoeg staan hahaha :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100042488
Jullie mogen mijn auto ook wel eens doen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:42:16 #58
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100042718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:36 schreef The_Dean het volgende:
Jullie mogen mijn auto ook wel eens doen :D
Pics?
pi_100042949


Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:14:09 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100043829
"Helaas kunnen we gegeven producten niet ruilen. Excuses voor het ongemak. "

Zonde :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:14:37 #61
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100043849
Koop eerst maar eens fatsoenlijke velgen The_Dean.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:27:06 #62
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100044307
Ik heb me even zitten verdiepen in een glaze (PB Blackhole). Als ik het goed begrijp komt de stap met de Megs deep crystal polish te vervallen als ik Blackhole gebruik?
Of is er toch nog reden om beide stappen te doorlopen? En zo ja, in welke volgorde dan?
pi_100044341
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:14 schreef Scorpie het volgende:
Koop eerst maar eens fatsoenlijke velgen The_Dean.
Ja, ik weet het :D
Wil graag van de poets/polijstvlekken van de vorige eigenaar af.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:34:00 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100044609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:27 schreef Aikara het volgende:
Ik heb me even zitten verdiepen in een glaze (PB Blackhole). Als ik het goed begrijp komt de stap met de Megs deep crystal polish te vervallen als ik Blackhole gebruik?
Of is er toch nog reden om beide stappen te doorlopen? En zo ja, in welke volgorde dan?
Volgens mij zijn die 2 idd 1 op 1 uitwisselbaar. Ik heb zelf ook Black Hole, is wel een toppertje hoor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100044940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:27 schreef Aikara het volgende:
Ik heb me even zitten verdiepen in een glaze (PB Blackhole). Als ik het goed begrijp komt de stap met de Megs deep crystal polish te vervallen als ik Blackhole gebruik?
Of is er toch nog reden om beide stappen te doorlopen? En zo ja, in welke volgorde dan?
Dat begrijp je heel goed. Je mag ze 1 op 1 vervangen.
Glaze hoef je overigens na uitpoetsen niet te laten dampen oid. Je mag dan meteen de volgende stap (wax/sealant) er achteraan doen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:43:42 #66
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100044996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat begrijp je heel goed. Je mag ze 1 op 1 vervangen.
Glaze hoef je overigens na uitpoetsen niet te laten dampen oid. Je mag dan meteen de volgende stap (wax/sealant) er achteraan doen.
Perry, mag je na het aanbrengen van EX-P van PB gelijk aftoppen met een waxlaag (Dodo Juice Supernatural) of moet je wachten?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100045720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Perry, mag je na het aanbrengen van EX-P van PB gelijk aftoppen met een waxlaag (Dodo Juice Supernatural) of moet je wachten?
Volgens de kenners heeft dat wel wat tijd nodig.
Op amerikaanse fora heb ik zelfs 12-24 uur voorbij zien komen :D

Maar zolang wacht ik echt niet. Na 30-60 minuten vind ik het wel prima :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_100046727
Ik denk dat 24 uur ook wel lichtelijk extreem is.. 12 uur is al veel naar mijn idee :P
Als je een garage hebt kun je het wellicht es proberen en het maanden afwachten en kijken of het echt beter werkt. Maar ik gok dat er niet veel verschil in zit..

Zelf zou ik het een uurtje geven, daarna is het naar mijn idee ook al aardig goed.
Als ie buiten staat, van te voren wel paneel voor paneel even reinigen ivm opwaaiend zand en zooi..

Wel moet je opletten met sommige detailer sprays.. Die moet je niet meteen na het zetten van je wax gaan gebruiken. Daar wacht ik liever wel een dag mee, maar dat is ook een beetje gevoelsmatig.. Heb vaker gelezen dat het de waxlaag aantast, als deze nog niet hard is.

Mocht je later ergens nog vegen van wax zien zitten, kun je er altijd nog overheen waxen. De vegen zullen dan weer zacht worden, en je kan het dan ook gewoon uitpoetsen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:33:02 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100047289
Dus dan wordt het

Wassen (met een scheutje APC)
Kleien
Afspoelen
Aftapen
Polijsten
Afspoelen
Glaze
Sealant
Wax
Detailspray

[ Bericht 3% gewijzigd door Scorpie op 28-07-2011 15:06:22 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:47:45 #70
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100047850
Ik heb van de week weer erg genoten van de regen 's ochtends, allemaal van die mooie druppels op m'n auto en ramen. _O_
pi_100047869
In het kort wel voor de lak ja :)
Denk ook aan banden/wielen. Banden zou ik vooraf met APC doen. En later met bandengel mooi maken :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:53:19 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100048045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
In het kort wel voor de lak ja :)
Denk ook aan banden/wielen. Banden zou ik vooraf met APC doen. En later met bandengel mooi maken :P
Ja dat hou ik apart :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100048077
Ja en zo kun je nog aan tig dingen denken, maar als je het apart houdt is het idd juist :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:55:18 #74
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100048137
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Dus dan wordt het

Wassen (met een scheutje APC)
Kleien
Afspoelen
Polijsten
Glaze
Sealant
Wax
Detailspray
Je zou de auto nog een keer kunnen afspoelen en drogen na het polijsten, zodat er geen polijststof achterblijft, die misschien swirls of krassen veroorzaakt bij het aanbrengen van de glaze. ;)
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:02:37 #75
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100048455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Je zou de auto nog een keer kunnen afspoelen en drogen na het polijsten, zodat er geen polijststof achterblijft, die misschien swirls of krassen veroorzaakt bij het aanbrengen van de glaze. ;)
Oke, dat is wel een goeie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 juli 2011 @ 15:06:31 #76
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100048608
Aftapen vergeten _O- ook maar ff bijgezet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100069008
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Leuk voorbeeldje van wat een glaze kan doen (rechterkant):
[ afbeelding ]

@Scorpie; leuke cadeautjes :D
Zo 1tje heb ik er ook. Lancia motorkap bewerkt met een schuurspons :D

Rechts is met ALLEEN clearkote red moose machine glaze

W0ei ?
pi_100069059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk dat 24 uur ook wel lichtelijk extreem is.. 12 uur is al veel naar mijn idee :P
Als je een garage hebt kun je het wellicht es proberen en het maanden afwachten en kijken of het echt beter werkt. Maar ik gok dat er niet veel verschil in zit..

Zelf zou ik het een uurtje geven, daarna is het naar mijn idee ook al aardig goed.
Als ie buiten staat, van te voren wel paneel voor paneel even reinigen ivm opwaaiend zand en zooi..

Wel moet je opletten met sommige detailer sprays.. Die moet je niet meteen na het zetten van je wax gaan gebruiken. Daar wacht ik liever wel een dag mee, maar dat is ook een beetje gevoelsmatig.. Heb vaker gelezen dat het de waxlaag aantast, als deze nog niet hard is.

Mocht je later ergens nog vegen van wax zien zitten, kun je er altijd nog overheen waxen. De vegen zullen dan weer zacht worden, en je kan het dan ook gewoon uitpoetsen :P
Dat is het zweten van de wax. Is vaak een teken dat je hem niet lang genoeg heb laten curen, of dat je hem aangebracht heb op te warme lak :)
W0ei ?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:54:11 #79
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100077004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:27 schreef Aikara het volgende:
Ik heb me even zitten verdiepen in een glaze (PB Blackhole). Als ik het goed begrijp komt de stap met de Megs deep crystal polish te vervallen als ik Blackhole gebruik?
Of is er toch nog reden om beide stappen te doorlopen? En zo ja, in welke volgorde dan?
Ben inderdaad toch maar voor de Blackhole gegaan en dan in combinatie met de Natty's wax blue. Ik heb nu wel een flacon Megs deep crystal polish en NXT tech wax 2.0 over waar ik pas 1 keer een auto mee gedaan heb, maar goed, daar is marktplaats voor ;) (tenzij hier nog geinteresseerden rondlopen ;)).

Over 2 weekjes aan de slag, heb er zin in!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:32:12 #80
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100079856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 07:54 schreef Aikara het volgende:

[..]

Ben inderdaad toch maar voor de Blackhole gegaan en dan in combinatie met de Natty's wax blue. Ik heb nu wel een flacon Megs deep crystal polish en NXT tech wax 2.0 over waar ik pas 1 keer een auto mee gedaan heb, maar goed, daar is marktplaats voor ;) (tenzij hier nog geinteresseerden rondlopen ;)).

Over 2 weekjes aan de slag, heb er zin in!
Ik heb eventueel wel interesse in die NXT 2.0 wax. Kun je me pm'en wat je ervoor wilt hebben incl verzenden of waar hij eventueel af te halen is?
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:52:45 #81
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100080428
Weet iemand nog een goedkoop alternatief voor die Brinkmann LED lamp? 37 eurotjes vind ik wel een hoop geld.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:53:49 #82
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100080460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Weet iemand nog een goedkoop alternatief voor die Brinkmann LED lamp? 37 eurotjes vind ik wel een hoop geld.
Koop op eBay een felle LED-lamp voor de helft van 't geld?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:58:16 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100080573
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Koop op eBay een felle LED-lamp voor de helft van 't geld?
Ik zat zelf te denken aan een LED zaklamp bij de action ofzo vandaan, is dat wat?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:34:42 #84
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100081682
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zat zelf te denken aan een LED zaklamp bij de action ofzo vandaan, is dat wat?
http://www.dealextreme.co(...)p-1-14500-1-aa-55244
Je kan beter zoiets nemen denk ik.
Ik heb zelf ook een aantal van zulke zaklampen:

En dat geeft zulk licht:

Dit is op klaarlichte dag, dus hij is in het echt nog heel wat feller dan zo op de foto ;)
pi_100082164
Niet heel efficiënt in gebruik... maar voldoet op dit moment prima :)

  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:51:21 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100082231
Gewoon een bouwlamp, geniaal :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:58:28 #87
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100082484
Ja die kan je tegenwoordig ook in je auto inbouwen hoorde ik. Iets van aftermarket Xenon ofzo
:')
Op elke fokker past een bril.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:59:13 #88
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100082514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

http://www.dealextreme.co(...)p-1-14500-1-aa-55244
Je kan beter zoiets nemen denk ik.
Ik heb zelf ook een aantal van zulke zaklampen:
[ afbeelding ]
En dat geeft zulk licht:
[ afbeelding ]
Dit is op klaarlichte dag, dus hij is in het echt nog heel wat feller dan zo op de foto ;)
Vet _O_ ik heb een iets andere besteld, maar super _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 21:08:05 #89
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100102108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:28 schreef Aikara het volgende:
Ik vroeg me ten aanzien van het machinaal polijsten nog wel wat af:
Hoe gaat het maken van een testspot precies in z'n werk? Ok, je zoekt een stuk auto (motorkap) en plakt een vierkant van 50 x 50 cm af. Vervolgens bewerk je die plek met een combinatie van pad en middel waarmee je de swirls en krassen te werk denkt te gaan. Mocht dat de goede combinatie blijken dan ben je klaar om daarmee de hele auto te behandelen.
Maar wat nu als dat nog niet genoeg is? Uiteraard pak je een zwaarder middel of pad (hogere cutting factor), maar ga je die combinatie dan op diezelfde plek proberen (motorkap)? Of zoek je een andere plek op de auto omdat de eerste testspot al is bewerkt?
Knullige vraag misschien, maar ik kon hier op de diverse fora geen antwoord op vinden.
Is er nog iemand die hier een antwoord op weet?
pi_100105865
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 21:08 schreef Aikara het volgende:

[..]

Is er nog iemand die hier een antwoord op weet?
Gewoon een test spot pakken, en met de lichtst mogelijke combinatie beginnen (als je het 100% veilig wil doen) is dat niet goed, pak je natuurlijk een nieuw stukje, omdat het anders niet helemaal representatief is)

Dus het klopt inderdaad wat je zegt :)
W0ei ?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:48:04 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100106853
Grrrr PostNL kwam op het moment dat er niemand thuis is, nu komen ze morgen pas en dan wss morgenmiddag laat :( klotezooi
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100106942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 22:48 schreef Scorpie het volgende:
Grrrr PostNL kwam op het moment dat er niemand thuis is, nu komen ze morgen pas en dan wss morgenmiddag laat :( klotezooi
Wet van Murphy :X
W0ei ?
pi_100203623
Panel potjes van de Double wax van Dodo Juice gekocht. Eens kijken wat die doen ivm de supernatural :)

W0ei ?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:31:19 #94
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100203687
Gewoon gisteren niet mijn volledige detail weten af te ronden ivm tijdgebrek, nu kan ik dit weekend opnieuw _O-

Ik heb gisteren dus ook gekleid, betekent dat dat ik a.s weekend weer moet kleien of komt het wel goed denken jullie? Ik ga niet polijsten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:51:42 #95
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_100204524
Lijkt me niet, eventueel de onderste delen van de auto en bumpers.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:40:48 #96
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100206654
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:31 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon gisteren niet mijn volledige detail weten af te ronden ivm tijdgebrek, nu kan ik dit weekend opnieuw _O-

Ik heb gisteren dus ook gekleid, betekent dat dat ik a.s weekend weer moet kleien of komt het wel goed denken jullie? Ik ga niet polijsten.
Je zou even een aantal plekken kunnen testen en kijken of je er enige vervuiling vanaf haalt! ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:40:57 #97
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100209592
Oki
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:00:24 #98
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100226072
Bij mijn auto van (1 jaar nieuw) kwam er eigenlijk ook weinig vervuiling met de klei af. Nu rijd ik er niet heel veel mee dus dat zal ook wel een grote factor zijn :P

De fiat panda (wit) van me moeder waar ik komende week voor het eerst m'n DAP900 op ga loslaten is een ander verhaal denk ik :').
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:14:09 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100226424
Mijn auto is 3 maanden oud, dus zal niet veel meer opzitten nu _O-
De volvo van mijn vader daarintegen, brrrrrrrrrr :X
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:17:13 #100
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100226496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:14 schreef Scorpie het volgende:
Mijn auto is 3 maanden oud, dus zal niet veel meer opzitten nu _O-
De volvo van mijn vader daarintegen, brrrrrrrrrr :X
Ook na een paar maanden kan er aardig wat troep op zitten hoor, weet ik uit ervaring. ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:34:50 #101
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100226990
True. Anyway, ik zit eens te kijken naar polijsten en wat daar bij komt kijken, maar wat is nou de definitie van een 'hit' ? Als men roept 2 hits op oranje en 1 hit op wit bijvoorbeeld, dan is men dus 3 keer over de auto heen gegaan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:42:16 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100227216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:34 schreef Scorpie het volgende:
True. Anyway, ik zit eens te kijken naar polijsten en wat daar bij komt kijken, maar wat is nou de definitie van een 'hit' ? Als men roept 2 hits op oranje en 1 hit op wit bijvoorbeeld, dan is men dus 3 keer over de auto heen gegaan?
Juist.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:06:24 #103
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100229553
Hm, en kan een sealant waxhologrammen veroorzaken eigenlijk?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:20:25 #104
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100315332
Vandaag bij de Action 2 van die rastamitts á 85 cent gekocht en een 14 LED lampje van 2,75 :P

Vind het zonde om zo'n dure meguiars washmitt te gebruiken voor bijvoorbeeld je wielkasten, skirts en velgen. Die goedkope dingen zijn een stuk kleiner waardoor je lekker alle bagger uit alle hoekjes en kiertjes haalt :)

Led lampje is wel handig om defecten op te sporen, zelfs met batterijen die bijna op waren is het nog een aardig fel lichtje als je hem er dicht op houdt.
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:28:31 #105
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100315604
Ik ga die rastamitss en led lamp ook wel ff scoren denk, vriendin moet ook bij de Action wezen.
Had je geen microvezel doekjes meegenomen dan?

Afgelopen weekend met de DAP900 en 5.5 inch pads geoefend door de glaze en wax aan te brengen, wat een ideaal apparaat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:33:12 #106
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100315778
De microvezel doeken die ik zag liggen zagen er een beetje "slap" en veelte dun uit dus die heb ik laten liggen.
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:42:14 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100316177
Ah goed om te weten, las her en der dat mensen ze wel meenamen namelijk
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:33:51 #108
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100318236
Hoe vaak moet je die DAP pad eigenlijk tussendoor schoonmaken? Ik las verhalen dat als je hem tijdens polijsten/waxen hem plaat voor plaat moet wassen omdat ie anders uitelkaar knalt? In de handleiding van de dap staat er volgens mij niks over, en als ik het met de hand doe maak ik mijn pad tussendoor ook niet schoon :?
Op elke fokker past een bril.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 16:43:56 #109
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_100318549
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:28 schreef Scorpie het volgende:
Afgelopen weekend met de DAP900 en 5.5 inch pads geoefend door de glaze en wax aan te brengen, wat een ideaal apparaat.
Over een tijd ga ik ook een DAP aanschaffen. Ik zit er nog wel even over te dubben of ik een workshop ga doen of me laat voorlichten door een ervaren detailer. Hoe ging jouw eerste keer af? (met die DAP bedoel ik dan :p). Is zo'n workshop aan te raden of wijst het zich allemaal vanzelf wel en is het gaan met die banaan?
pi_100324755
Bij zulke workshops krijg je veel leuke tips, waaronder bijv. de stroomkabel over je schouder te nemen ipv te laten hangen achter je DAP :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100360963
Net de Ibiza even grondig onder handen genomen voor MIVW met dit resultaat:






Tevens de eerste foto's met mijn nieuwe 18-105 lens :D
pi_100365902
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:47 schreef kefje het volgende:
Net de Ibiza even grondig onder handen genomen voor MIVW met dit resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tevens de eerste foto's met mijn nieuwe 18-105 lens :D
Waar heb je de banden mee gedaan. Zo horen ze er namelijk uit te zien, en niet zo glimmend :)
W0ei ?
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:34:34 #113
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100367594
Ik heb alleen nog maar Wax en Glaze ervaring met de DAP maar het gaat vrij makkelijk als je je maar houdt aan het dambord patroon, verder gooi je na twee minuten idd die stekker over je rug omdat dat fijner werkt.
Net gemerkt dat er toch wel iets van marring op mijn auto zit, straks maar eens foto's maken om te laten zien.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100418372
Pff, wat doe je als bijna al je detail spullen bij je ouders liggen maar je toch op een schone motor wil rijden. Gewoon nieuwe bestellen. Heb maar even QD+, Bug Squash en een paar EuroW MF doekjes gekocht. (en een EX-P, want die was op). Kan ik zo iig op een schone motor rondrijden :P Shampoo en handschoen had ik hier gelukkig nog liggen :+






[ Bericht 33% gewijzigd door M3rcury op 07-08-2011 12:42:24 ]
W0ei ?
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:52:07 #115
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100418915
Net mijn laptop in de Natural Look en EX-P gezet.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:30:11 #116
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100422614
Ik kreeg trouwens van de week een mailtje van Wax-on met mooie aanbiedingen van Poorboy's, dus als iemand nog wat nodig heeft:
http://waxon.nl/prices-drop.php

Zijn wel maar tot en met vandaag geldig. O-)
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:23:32 #117
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100424536
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef Goddelijker het volgende:
Ik kreeg trouwens van de week een mailtje van Wax-on met mooie aanbiedingen van Poorboy's, dus als iemand nog wat nodig heeft:
http://waxon.nl/prices-drop.php

Zijn wel maar tot en met vandaag geldig. O-)
Goeie tip;

100201 Mothers Mag & Aluminum Polish - 140gr
100901 Poorboys World White Diamond - 473ml
100735 Poorboys World - Bug Squash - 473ml

Maar even besteld :Y
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_100424900


Wat is jullie ervaring met bovenstaand product? Ik heb het laatst gekocht en gebruikt, en twee weken later waren mijn kunststof delen alweer minder zwart.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:06:57 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100426129
Ik heb alleen PB trim restorer
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:00:42 #120
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100435368
Bah :( ik heb kleine krasjes op de motorkap gezien. Kan ik alleen de motorkap polijsten of moet ik gelijk de hele auto doen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:07:40 #121
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_100435817
Je kunt alleen de motorkap doen, maar mooier is de hele auto
pi_100444552
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Bah :( ik heb kleine krasjes op de motorkap gezien. Kan ik alleen de motorkap polijsten of moet ik gelijk de hele auto doen?
Gewoon alleen de motorkap, tenminste, mits de rest van je auto wel netjes is. anders ga je kleurverschil zien (nja, eigenlijk swirl verschil)
W0ei ?
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 10:08:41 #123
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100453175
Nou, het moment zit er aan te komen dat ik mijn auto ook voor de eerste keer moet gaan wassen. Waar ik mijn Golf VI gewoon door de wasstraat duwde, wil ik dat met mijn nieuwe auto dus per se niet doen.

Dat betekent wel dat ik wat schoonmaakproducten moet gaan aanschaffen. Mn boii Scorpie had me al wat dingen aangeraden, maar ik zie dat sommigen hier wel heel ver gaan met allerlei verschillende producten.

Wat is nou echt een must om aan te schaffen qua producten? Ik snap dat ik een washmitt + doek voor droog maken nodig heb, maar qua reinigingsproducten, wat moet ik echt minimaal voor hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:15:44 #124
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100453351
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:48 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Gewoon alleen de motorkap, tenminste, mits de rest van je auto wel netjes is. anders ga je kleurverschil zien (nja, eigenlijk swirl verschil)
De rest van de car is prima in orde, het is alleen de motorkap volgens mij. Zal straks nog wel even inspecteren.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:24:27 #125
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_100453644
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, het moment zit er aan te komen dat ik mijn auto ook voor de eerste keer moet gaan wassen. Waar ik mijn Golf VI gewoon door de wasstraat duwde, wil ik dat met mijn nieuwe auto dus per se niet doen.

Dat betekent wel dat ik wat schoonmaakproducten moet gaan aanschaffen. Mn boii Scorpie had me al wat dingen aangeraden, maar ik zie dat sommigen hier wel heel ver gaan met allerlei verschillende producten.

Wat is nou echt een must om aan te schaffen qua producten? Ik snap dat ik een washmitt + doek voor droog maken nodig heb, maar qua reinigingsproducten, wat moet ik echt minimaal voor hebben?
Ligt eraan hoe ver en hoeveel tijd je erin wilt steken...

Ik ben zelf begonnen met:
Meguiars gold class shampoo
Meguiars washmitt
Meguaris hot rims restorer (ofzo)
Meguiars NXT 2.0 (all in one product, glaze , maskeert swirls en is een wax)
Meguiars ultra soft microfiber doek
Delerium droogdoek
Velgen borstel

Dingen zoals klei had ik toen nog niet gekocht omdat de auto net 1 week oud was, maar vergis je niet er kan best veel vuil vanaf komen.

Als je het dus wilt uitbreiden en beter/langduriger resultaat wilt boeken kun je dus ipv een AIO de losse producten aanschaffen. Setje klei erbij, zooitje MF doeken , trim restorer voor je rubbers/kunstof / interieur, naja het staat eigenlijk allemaal wel in de OP :P

*vervang meguiars naar merken van je eigen keuze, dit merk ligt in alle autozaken, wil je het niet online bestellen. Online zijn er natuurlijk goedkopere en soms betere alternatieven, maar het is vaak ook gewoon wat je zelf lekker vindt werken :)
Op elke fokker past een bril.
pi_100461591
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:54 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Waar heb je de banden mee gedaan. Zo horen ze er namelijk uit te zien, en niet zo glimmend :)
Met chemical guys extreme shine.
Kan je ook gebruiken voor alle kunststof delen :)
pi_100461899
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:26 schreef kefje het volgende:

[..]

Met chemical guys extreme shine.
Kan je ook gebruiken voor alle kunststof delen :)
Nice, die ga ik een keer vergelijken met wolfgang tire gel. Heb nog helemaal niks van chemical guys staan!
W0ei ?
pi_100514601
Ik heb alles van Chemical Guys.
Heb vandaag mijn moeders zwarte 2010 Suzuki Alto gedaan.
Volledig ontdaan van swirls en krasjes :)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:46:37 #129
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100643803
Ik ben op zoek naar een lekkere luchtverfrisser, heeft iemand een tip? :D
pi_100649105
Ik heb die PB appel geur staan als je em wilt proberen..
Kheb alleen geen klein potje :(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:26:06 #131
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100650765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb die PB appel geur staan als je em wilt proberen..
Kheb alleen geen klein potje :(
Een klein beetje op een stukje doek en dan opsturen? :')
pi_100660650
Dat wil ik best doen, als jij ff een pm stuurt met je adres :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:31:51 #133
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100661089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat wil ik best doen, als jij ff een pm stuurt met je adres :P
Onderweg, toppie.
pi_100662658
Als het meezit zit ie morgen al in de bus naar jou toe :D
En oh wat zal de postbode raar kijken :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100662951
Te moeilijk, ik haal 'm wel door de wasstraat.
pi_100663286
Te moeilijk, of teveel werk bedoel je?
Tis maar net wat je wilt he..

Ik ben geen fan van de krasstraat :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:41:56 #137
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100670664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als het meezit zit ie morgen al in de bus naar jou toe :D
En oh wat zal de postbode raar kijken :D
Ik denk het ook, die denkt aan een liefdesbrief.
pi_100671213
Het is ook pure liefde natuurlijk :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:16:53 #139
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100671889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 10:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het is ook pure liefde natuurlijk :D
Maar met een even snelle opfrisbeurt ben ik ook niet langer dan 20 minuten bezig hoor in de wasbox. :@
Afspuiten, wassen met 2 emmers en washmitt, drogen en dan even snel een rondje Red Mist.
pi_100746480
Ik heb een sinds vorige week een nieuwe auto, met witte lak en lmvelgen.

1. is het zo dat je moet wachten met wassen en waxen van een nieuwe auto ivm uitharden lak?
2. is het zo dat er bij een nieuwe auto paraffine opzit, of kan ik aannemen dat dit door de dealer eraf is gehaald bij de poetsbeurt voor de aflevering.
3. Wanneer kan ik beginnen met poetsen, want met de regen van deze zomer, zit de auto al onder de modderspetters.
4. Ik las op de site van Meguiars dat ze Gold Class wash aanraden voor donkere auto's. Er staat niets bij voor andere tinten, zoals bv mijne, wit.
5. Kan ik het beste een startersset aanschaffen (wel duur met 150,- euro), aangezien ik nu alleen een fles autoshampoo en een spons had voor m'n vorige auto (maar die was met zo'n 16 jaar ook echt alleen als werkpaard gebruikt), zover als sommige hier gaan, zal ik niet gaan. een uur of 2-3 poetsen vind ik genoeg. 12 uur of meer zoals sommige doen, ga ik niet aan beginnen.
6. wat dien ik nog te weten?
<hr>
pi_100748639
Het klopt dat je met vers gespoten wagens moet wachten voordat je deze gaat detailen.
De paraffine laag zit er standaard op bij transport, en wordt door de dealer verwijderd voor aflevering (doen ze bij de "poets beurt")

Je kan er vanuit gaan dat de auto al een tijdje op het parkeerterrein van de fabriek heeft gestaan, en dan nog transport enzo.. Al met al zal de lak inmiddels wel uitgedampt zijn.

Shampoo is 'kleurloos', en daarmee mag je kiezen wat je wilt.
Wat betreft glaze en sommige wax is er wel een verschil. Er zijn waxen die geoptimaliseerd zijn voor lichte of donkere kleuren. Ze doen het op beide kleuren, maar bij de geschikte kleur zorgt het vaak voor extra diepte in de lak. Bij een algemene wax (zoals Meguiars of Mothers bijv) kun je ze op beide gebruiken en krijg je hetzelfde resultaat

Ik raad je wel aan om het 2 emmer systeem aan te wennen, tesamen met 3 washmitts. 1 goede voor de lak, 1 goedkope (van de action bijv) voor de vuile plekken zoals dorpels/sponningen, en 1 voor de wielen. (want remstof en dergelijke wil je niet op je lak krijgen). Sponzen veroorzaken swirls (waskrassen), of je moet een 'cobra, the bone' kopen. Dit is een spons, maar wel eentje die een heel stuk veiliger voor je lak.

Verder zou ik gewoon beginnen met kleien/voeden (glaze) en daarna toppen met sealant of wax. Maargoed, je gaf al aan dat je klein wilde beginnen.

2x per jaar zo'n volledige beurt (wassen/kleien/glaze/wax) kost je +- 4/5 uurtjes als je het rustig doet. Maargoed, je merkt wel dat je auto daar lekker fris door blijft.
Tussendoor alleen wassen en 2x per jaar tussendoor nog een mooi wax laagje erop zetten, en je bent klaar :)

Verder; breng je waxlaag zo DUN mogelijk op, en het poetst 10x makkelijker uit. Al het overtollige wat je op je lak smeert, veeg je je poetsdoek in.

Verder is het vooral eenmalig investeren in goed materiaal. Daarna hoef je zo af en toe maar es een fles en een pad te kopen. Lees de OP eens voor kwalitatief materiaal. Goedkope doeken zijn ook altijd makkelijk, en in de OP staan ook links naar webshops, en naar Ebay voor wat goedkope werkdoeken. En als je vragen hebt, stel je ze hier..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:29:37 #142
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100752686
Gisteren m'n auto ff de halfjaarlijkse grote beurt gegeven. Dus eerst wassen met Dodo Juice born to be mild. Daarna gekleid want dat mocht ook wel weer eens een keer en daarna de hele auto ingespoten met Iron X op aanraden van een vriend (erg grappig om allemaal paarse spoortjes te zien ontstaan). Toen de lak helemaal schoon was ben ik er met de professional polish van Poor Boys op de witte pad van Monello met de DAP 500 overheen gegaan, meer was niet nodig. Dit gevolgd door Black Hole glaze eveneens van Poor Boys. Als laatste een laagje Collinite 476S getopt met Natty's blue paste wax ook weer van Poor Boys. Nu kan ie er weer een hele tijd tegenaan.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 11:37:25 #143
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100752956
Dus ik ging vorige week naar een lokale VW dealer toe, omdat mijn achterklep niet volledig opent als ik op de knop druk. Hij springt wel uit het slot, komt 1,5 cm naar boven toe, en that's it. Maar, het is de bedoeling dat ie helemaal open gaat. Aangezien de auto splinternieuw is moet dat gewoon werken, dus ging ik naar de dealer.

Die monteur keek eens; 'ow ja, daar moeten we een nieuwe gasveer voor bestellen, want hij hoort inderdaad helemaal open te gaan'. En dat op een splinternieuwe auto :{

Vervolgens de A-stijl aan de bestuurderskant, naast het feit dat daar iemand met vieze handjes aan heeft gezeten is daar ook een klem (aan de binnenkant dus, dat kun je niet zien) kapot. Dus, ook nieuwe A-stijl besteld.

Komen ze volgende week dinsdag de auto halen, hebben er 2,5 uur werk mee, en brengen 'm dan weer terug want 'het kan niet zo zijn dat u hier zo langer mee door blijft rijden, want het betreft een splinternieuwe auto'. Overigens is dit een andere dealer dan de leverende dealer, dus tot dit moment ben ik erg tevreden erover.

Die monteur over die A-stijl? "heeft u iets laten inbouwen?" ik zeg nee, ik heb telefonie premium maar dat is gewoon af-fabriek ingebouwd. "nee, dan is dat 't ook niet, maar de leverende dealer heeft hier wel iets gedaan, want dat ding is niet voor niks kapot'.

Maar goed, volgende week dinsdag is het allemaal opgelost, maar toch doet het wel afbreuk aan mijn beleving moet ik zeggen. :(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100753788
Goed werkje PalmRoyale!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_100757003
Ik ga mijn auto binnenkort als trouwauto gebruiken. Ik heb geen last van swirls of iets dergelijks maar wil mijn auto wel eens goed laten glimmen.

Ik heb al even gekeken en gelezen maar wat adviseren jullie om naast een wasbeurt te doen?
Ik wil hem met de hand even poetsen, misschien dat de DAP500 voor 115¤ nog iets voor me is om tijd te besparen...
Wat moet ik daar nog bij kopen om meteen te kunnen beginnen? is daar speciale poets bij nodig en moet ik er nog iets van een overtrekseltje bij hebben om het spul te kunnen gebruiken met de machine?
Is het uberhaupt aan te raden, aangezien ik geen swirls hoef te verwijderen, of kan ik het poetsen dan beter laten zitten?

Daarnaast maak ik mijn auto normaal nooit droog na hetw assen (ik rij hem even droog) maar misschien dat dat niet gaat met dat weer van deze zomer dus moet ik wat hebben om hem droog te maken als ik hem in mijn garage heb gezet. Wat is een beetje de standaard beste droogmaakdoek?

Ik heb nog nooit iets als wax of sealant gebruikt, hoe gebruik je dat en welke is bijvoorbeeld een goede om te gebruiken?

Voor klei eigenlijk dezelfde vraag...

Ik hoop dat jullie me willen helpen, het is namelijk mijn eigen bruiloft :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:41:26 #146
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100757325
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:32 schreef MantaMaartuh het volgende:
Ik ga mijn auto binnenkort als trouwauto gebruiken. Ik heb geen last van swirls of iets dergelijks maar wil mijn auto wel eens goed laten glimmen.

Ik heb al even gekeken en gelezen maar wat adviseren jullie om naast een wasbeurt te doen?
Ik wil hem met de hand even poetsen, misschien dat de DAP500 voor 115¤ nog iets voor me is om tijd te besparen...
Wat moet ik daar nog bij kopen om meteen te kunnen beginnen? is daar speciale poets bij nodig en moet ik er nog iets van een overtrekseltje bij hebben om het spul te kunnen gebruiken met de machine?
Is het uberhaupt aan te raden, aangezien ik geen swirls hoef te verwijderen, of kan ik het poetsen dan beter laten zitten?

Daarnaast maak ik mijn auto normaal nooit droog na hetw assen (ik rij hem even droog) maar misschien dat dat niet gaat met dat weer van deze zomer dus moet ik wat hebben om hem droog te maken als ik hem in mijn garage heb gezet. Wat is een beetje de standaard beste droogmaakdoek?

Ik heb nog nooit iets als wax of sealant gebruikt, hoe gebruik je dat en welke is bijvoorbeeld een goede om te gebruiken?

Voor klei eigenlijk dezelfde vraag...

Ik hoop dat jullie me willen helpen, het is namelijk mijn eigen bruiloft :)
Ik weet niet waar je ergens woont? Anders is er misschien wel iemand in de buurt die zijn spullen en/of kennis kan lenen om je auto op en top te laten blinken voor dat ene dagje tegen een kleine vergoeding! :)

En voor goede droogdoeken etc, zie de OP. :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:45:06 #147
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100759739
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed werkje PalmRoyale!
Dacht ik ook :7 Ik ben ook een groot fan van Poor Boys. Altijd een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en vooral de Natty's blue ruikt zo lekker :P Alleen de shampoo van Dodo Juice vind ik beter, die schuimt wat meer en glijdt net wat makkelijker.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_100802867
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je ergens woont? Anders is er misschien wel iemand in de buurt die zijn spullen en/of kennis kan lenen om je auto op en top te laten blinken voor dat ene dagje tegen een kleine vergoeding! :)

En voor goede droogdoeken etc, zie de OP. :)
Ik woon bij Breda in de buurt.

Ik poetste normaal wel eens stukjes van de auto met de hand, maar als je dit machinaal doet heet het dan meteen polijsten? of zit daar verschil in?
pi_100806319
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:45 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Dacht ik ook :7 Ik ben ook een groot fan van Poor Boys. Altijd een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en vooral de Natty's blue ruikt zo lekker :P Alleen de shampoo van Dodo Juice vind ik beter, die schuimt wat meer en glijdt net wat makkelijker.
Ruikt lekker? Het ruikt naar kauwgomballen. Ik vind het echt te zoet :X

ik vind de Austintatious soft wax van dodo erg lekker ruiken. Ruikt een beetje naar engelse drop, maar dan minder sterk.

[ Bericht 6% gewijzigd door M3rcury op 16-08-2011 14:37:54 ]
W0ei ?
pi_100814666
Zelfde met die dodo orange wax, ruikt ook erg lekker, en de quick detailler van autoglym ruikt naar lekkere kauwgumballen, maar dan iets zachter..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_100827597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:55 schreef Marco001 het volgende:
Zelfde met die dodo orange wax, ruikt ook erg lekker, en de quick detailler van autoglym ruikt naar lekkere kauwgumballen, maar dan iets zachter..
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:55 schreef Marco001 het volgende:
Zelfde met die dodo orange wax, ruikt ook erg lekker, en de quick detailler van autoglym ruikt naar lekkere kauwgumballen, maar dan iets zachter..
Meeste waxen van dodo ruiken goed. De geur is allemaal duidelijk te herkennen, maar niet zo extreem als bij Poorboys. :) Skull candy vind ik wel een rare geur, het ruikt niet lekker, maar ook niet vies. Ik kan ook echt niet plaatsen waar het naar ruikt.
W0ei ?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:21:28 #152
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100831406
Och, uiteindelijk maakt het niet echt uit hoe het ruikt, het gaat om de kwaliteit van de was en die is bij Poor Boys prima voor alle jaargetijden behalve de winter.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:35:15 #153
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100832224
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:21 schreef PalmRoyale het volgende:
Och, uiteindelijk maakt het niet echt uit hoe het ruikt, het gaat om de kwaliteit van de was en die is bij Poor Boys prima voor alle jaargetijden behalve de winter.
PB's EX-P is anders prima voor de winter.
pi_100841195
Klopt die is ook prima!
Collinite gaat zelfs nog iets langer mee, maar zo'n lange winter hebben we nu ook weer niet :P
Regelmatig wassen en wat bijwerken en je kan ook in de winter goed vooruit.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:47:01 #155
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100842954
De winters zijn hier idd niet erg lang maar meestal wel goor, een hoop natte drab enzo. Collinite kan daar beter tegen in mijn ervaring.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:23 #156
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100843475
Hoe maken jullie de deursponningen/-openingen precies schoon?
Want je kunt niet zomaar met de tuinslang tekeer gaan daar!
pi_100843787
Hoe denken jullie hier over?
pi_100844477
doen jullie ook wel 's de onderkant wassen/poetsen en waarmee?

En kun je PB's all purpose cleaner gebruiken voor je motorblok?
<hr>
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:02:19 #159
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100844840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:50 schreef Dawnbreaker het volgende:
doen jullie ook wel 's de onderkant wassen/poetsen en waarmee?

En kun je PB's all purpose cleaner gebruiken voor je motorblok?
De onderkant? :P

Ja, die kun je gewoon gebruiken. :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:14:28 #160
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100847193
Net maar weer eens een bestelling geplaatst... :@
pi_100849888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe maken jullie de deursponningen/-openingen precies schoon?
Want je kunt niet zomaar met de tuinslang tekeer gaan daar!
Ik zet gewoon de tuinslang erop :P
W0ei ?
pi_100850518
Nou na wat inlezen heb ik het volgende besteld:

California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt

SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad

SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad

Professional Polish - 946ml

Natty's Liquid Blue - 473ml

Black Hole - 473ml

Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud

oftewel, een DAP + polish (witte pad) + glaze (zwarte pad) + wax (gouden pad) een droogdoek en een klei set :)
Ik haal wat microfiber doeken bij de action denk ik, dan heb ik als het binnen komt een flink werkje voor de boeg!

[ Bericht 13% gewijzigd door MantaMaartuh op 17-08-2011 13:51:43 ]
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:50:48 #163
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100850742
Lake Country CCS Orange Foam Anti-Static Detailing Pad (6x4 inches)
Lake Country CCS Yellow Foam Anti-Static Detailing Pad (6x4 inches)
Foam Applicator Pad (single)
Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer (250ml) (Voor iemand anders)
Meguiar's Chemical-Resistant Spray Head (single)
Foam Trigger Spray Head (single)
Plain 16oz bottle (Single)
EZ Detail Mini Brush (single)
Poorboy's Waffle Weave Microfibre Drying Towel (24x36 inch) (Voor iemand anders)

En ik had deze besteld, maar niet op voorraad, dus krijg ik m'n geld weer van terug:
Chemical Guys Stripper Scent (16oz)
pi_100850912
ik moet trouwens zeggen dat alle namen wel heel erg door de afdeling sales bedacht zijn zeg :) strippers scent, black hole, premium next generatin blabla :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:00:17 #165
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100851126
Net even ergens anders besteld:
Chemical Guys Stripper Scent
en
Chemical Guys Fabric Guard

Ik ben nu van alles voorzien, dus mag niks meer kopen van mijzelf. O-)
pi_100851453
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:00 schreef Goddelijker het volgende:
Net even ergens anders besteld:
Chemical Guys Stripper Scent
en
Chemical Guys Fabric Guard

Ik ben nu van alles voorzien, dus mag niks meer kopen van mijzelf. O-)
Ik heb net PB natural look (om dat eens keer te proberen op het mat zwarte van mijn motor)
besteld. Ook Dodo Juice Born slippy, natty's normaal en natty's blue. Kan ik vergelijken :+
W0ei ?
pi_100851484
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:55 schreef MantaMaartuh het volgende:
ik moet trouwens zeggen dat alle namen wel heel erg door de afdeling sales bedacht zijn zeg :) strippers scent, black hole, premium next generatin blabla :D
Moet je voor de gein de teksten op de site van Dodo Juice eens lezen. Kan me niet voorstellen dat die gasten nuchter zijn als ze dat schrijven :P
W0ei ?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:21:49 #168
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100852144
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:06 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik heb net PB natural look (om dat eens keer te proberen op het mat zwarte van mijn motor)
besteld. Ook Dodo Juice Born slippy, natty's normaal en natty's blue. Kan ik vergelijken :+
Had je dan niet beter Trim Restorer kunnen gebruiken? :)
pi_100852934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Had je dan niet beter Trim Restorer kunnen gebruiken? :)
Nee, want het is geen plastic. Spiegels heb ik trim restorer voor. De rest is allemaal lakwerk (of carbon natuurlijk :9 )
W0ei ?
pi_100853033
Het is het zwart/grijs semi glansende deel waar gsx-r op staat :)



Edit: het probleem is ook dat het niet helemaal glad is, dus een wax krijg je niet uitgewreven.
W0ei ?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:47:37 #171
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100853379
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:41 schreef M3rcury het volgende:
Het is het zwart/grijs semi glansende deel waar gsx-r op staat :)

[ afbeelding ]

Edit: het probleem is ook dat het niet helemaal glad is, dus een wax krijg je niet uitgewreven.
Ziet er uit als een lastige ondergrond. ;)
pi_100853686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:47 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ziet er uit als een lastige ondergrond. ;)
Gelukkig weet ik wel een beetje wat ik doe ;)
W0ei ?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:56:42 #173
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100853762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:54 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Gelukkig weet ik wel een beetje wat ik doe ;)
Dat mag ook wel.
pi_100854420
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat mag ook wel.
Als ik het niet wist zou ik inderdaad niet moeten doen wat ik nu doe :P

Zal begin september wel even laten zien waarom ik dat gekocht heb. Nu toch geen tijd. Even kijken of ik een 50/50 kan maken :)
W0ei ?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:19:53 #175
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100854740
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:11 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Als ik het niet wist zou ik inderdaad niet moeten doen wat ik nu doe :P

Zal begin september wel even laten zien waarom ik dat gekocht heb. Nu toch geen tijd. Even kijken of ik een 50/50 kan maken :)
Ben benieuwd.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:30:48 #176
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100855243
Net nog een kleine aankoop gedaan:
4x deze:
PLASTIC BOTTLE CLEAR PET 250ml x 4 WITH MINI SPRAYER
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:35:48 #177
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100862413
Vandaag een nieuwe toepassing voor Natty's blue past wax gevonden. We zijn momenteel aan het schilderen en we hadden onze plasma tv achter in de kamer tegen de muur gezet omdat we voor bezig waren. Op een gegeven moment liep een poes de kamer in die de tv wel interessant vond en nu zit er een krasje in de AR coating van het scherm. De AR coating op de tv is donkerblauwig van kleur dus ik dacht, als ik er nou eens wat Natty's blue op smeer? En wat denk je? Niks meer van te zien :P
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:18:48 #178
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100864211
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Vandaag een nieuwe toepassing voor Natty's blue past wax gevonden. We zijn momenteel aan het schilderen en we hadden onze plasma tv achter in de kamer tegen de muur gezet omdat we voor bezig waren. Op een gegeven moment liep een poes de kamer in die de tv wel interessant vond en nu zit er een krasje in de AR coating van het scherm. De AR coating op de tv is donkerblauwig van kleur dus ik dacht, als ik er nou eens wat Natty's blue op smeer? En wat denk je? Niks meer van te zien :P
Mijn LCD staat in de Red Mist, mijn laptop in de EX-P en Natural Look.
pi_100864996
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Mijn LCD staat in de Red Mist, mijn laptop in de EX-P en Natural Look.
De rand van mijn tv staat in de Dodo Juice Supernatural. Dat was het eerste object wat ik tegen kwam waar ik het op kon testen :P Mijn wc-rol houder heb ik met Mothers Mag & alu gepoetst :X
W0ei ?
pi_100870608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Goddelijker het volgende:
Hoe maken jullie de deursponningen/-openingen precies schoon?
Want je kunt niet zomaar met de tuinslang tekeer gaan daar!
Ik doe het meestal met een oude mitt, en dan veul water, en snel drogen met een goedkoop droog ding :P

Ohh jullie gebruiken het ook regelmatig in huis?
Ik heb me witte leren sneakers met APC (1:10) schoongemaakt .. Werkt als een tierelier, en ze zijn stralend wit. Daarna de schoenen (uiteraard) wel behandeld met een schoen beschermmiddel :P (ik vond het wat ver gaan om ze in het ledervet te zetten)

Verder kan ik je vertellen dat vieze fruitvliegen ter plekke sterven als je ze behandeld met APC :P :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:43:15 #181
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100873777
Oja, ik was nog vergeten te vertellen dat glimmende laptopschermen heel makkelijk en streeploos schoon worden van een quick detailer. :9
pi_100886236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:43 schreef Goddelijker het volgende:
Oja, ik was nog vergeten te vertellen dat glimmende laptopschermen heel makkelijk en streeploos schoon worden van een quick detailer. :9
Hmm, daar zou ik toch een beetje mee oppassen. Ik weet niet precies waar een laptopscherm allemaal tegen kan. Je krijgt hem ook al streepvrij schoon met een MF-doek en water.
W0ei ?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:55:02 #183
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100886392
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:48 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Hmm, daar zou ik toch een beetje mee oppassen. Ik weet niet precies waar een laptopscherm allemaal tegen kan. Je krijgt hem ook al streepvrij schoon met een MF-doek en water.
Ik hou wel van een beetje risico.
pi_100886542
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik hou wel van een beetje risico.
Waarom lijkt dat zo dubbelzinnig over te komen ;( ~O>
W0ei ?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:12:59 #185
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100886793
quote:
16s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Waarom lijkt dat zo dubbelzinnig over te komen ;( ~O>
Ik heb géén enkel idee.
pi_100886957
gisteren de auto na 4000km van vakantie in het zonnige italie van het nodige rommel ontdaan.

heb ik met de volgende producten gedaan.

- Meguair's NXT Generation Car Wash
- Meguair's Smooth Surface Clay Kit
- Meguair's SwirlX
- Meguair's NXT Tech Wax 2.0

Banden zwart gemaakt met de
- Meguair's Tyre Dressing Applicator Pad
- Action bandenzwartsel (die ik voor de prijs erg goed vind werken)

grijze auto is een $#@kleur om goed glimmend te kijken, maar glimmen doet ie als een tiet nou. in de winter maar wat nieuwe spulletjes aanschaffen, zoals nieuw washandschoenen, ironx(velgen zijn mooi schoon hoor, ook de binnenkant, maar dan krij je de teerpitjes e.d. er ook nog uit), betere droogdoeken en nog een aantal microvezel doeken.


heb geen foto van laatste poetsbeurt, maar wel een foto hoe hij er op JAF dit jaar bijstond.


toen was die op zelfde manier schoongemaakt! ;)
pi_100886982
Zo, mijn ex-Abarth :'( op canvas laten uitprinten. Staat in ClearKote Carnauba wax. Geen id waar ik hem toen mee gepolijst had. Volgens mij met de megs mirror glaze lijn.

W0ei ?
pi_100887057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef garnage-patrick het volgende:
gisteren de auto na 4000km van vakantie in het zonnige italie van het nodige rommel ontdaan.

heb ik met de volgende producten gedaan.

- Meguair's NXT Generation Car Wash
- Meguair's Smooth Surface Clay Kit
- Meguair's SwirlX
- Meguair's NXT Tech Wax 2.0

Banden zwart gemaakt met de
- Meguair's Tyre Dressing Applicator Pad
- Action bandenzwartsel (die ik voor de prijs erg goed vind werken)

grijze auto is een $#@kleur om goed glimmend te kijken, maar glimmen doet ie als een tiet nou. in de winter maar wat nieuwe spulletjes aanschaffen, zoals nieuw washandschoenen, ironx(velgen zijn mooi schoon hoor, ook de binnenkant, maar dan krij je de teerpitjes e.d. er ook nog uit), betere droogdoeken en nog een aantal microvezel doeken.


heb geen foto van laatste poetsbeurt, maar wel een foto hoe hij er op JAF dit jaar bijstond.

[ afbeelding ]
toen was die op zelfde manier schoongemaakt! ;)
Iron.X verwijderd geen teer, maar metaaldeeltjes. Voor teer kan je beter een tar remover gebruiken of kleinen.
W0ei ?
pi_100887245
ow? dan heb ik dat na het lezen van verschillende topics verkeerd begrepen, dan heb ik geen iron x nodig. ik maak elke keer als ik de auto en dus velgen schoonmaak (elke paar week dus) ook de binnenkant goed schoon, dus er zitten wat teersputtertjes.. maar daarmee is het ook mee gezegt.
pi_100887450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:29 schreef garnage-patrick het volgende:
ow? dan heb ik dat na het lezen van verschillende topics verkeerd begrepen, dan heb ik geen iron x nodig. ik maak elke keer als ik de auto en dus velgen schoonmaak (elke paar week dus) ook de binnenkant goed schoon, dus er zitten wat teersputtertjes.. maar daarmee is het ook mee gezegt.
Iron.X Wordt vaak ten onrechte als velgenreiniger aangeraden. Dat komt omdat er in remstof veel metaaldeeltjes zitten, en het dus blijkbaar wel werkt. Echter werkt Iron.X het beste op een schone velg (en al is je velg op het zicht schoon, zul je echt nog wel wat wegkrijgen met Iron.X) en dat wordt vaak niet gedaan. Dan haal je dus de oppervlakkige remstof weg, maar blijft het echt aangevreten remstof achter, ondanks dat je het niet (goed) ziet.

Weet je zeker dat het teerspetters zijn, aangekoekte remstof ziet er namelijk ook een beetje op die manier uit. Beetje zwarte smurrie die je nergens mee wegkrijgt.
W0ei ?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:42:18 #191
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100905273
CG Stripper Scent, hmmm.
pi_100908064
quote:
17s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:42 schreef Goddelijker het volgende:
CG Stripper Scent, hmmm.
Zo, heb ik daar even mooi een sample voor gechefd :P
W0ei ?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:59:36 #193
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100908529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:49 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Zo, heb ik daar even mooi een sample voor gechefd :P
Je bent de 2e al.
pi_100935900
Hehe O-)

W0ei ?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:42:28 #195
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100936753
Natty's Paste Wax heb ik ook, de normale.
pi_100936790
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:42 schreef Goddelijker het volgende:
Natty's Paste Wax heb ik ook, de normale.
Ik heb al zo veel waxen staan. Een hele doos vol :') Wilde gewoon even het verschil tussen de normale en de blauwe zien :)
W0ei ?
pi_100940458
Kan je stap 4, voeden, overslaan? Ivm tijd en kosten?

Dus alleen;
Afspoelen
wassen
kleien
cleanen
wax
Waarom niet?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:17:02 #198
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100942081
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:31 schreef Maxco het volgende:
Kan je stap 4, voeden, overslaan? Ivm tijd en kosten?

Dus alleen;
Afspoelen
wassen
kleien
cleanen
wax
Kan, maar mocht je nog ergens een half uurtje extra en 20 euro over hebben: DOEN!
pi_100945581
Heeft het veel invloed op het eindresultaat?
Waarom niet?
pi_100946589
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:54 schreef Maxco het volgende:
Heeft het veel invloed op het eindresultaat?
Ja! Een glaze voegt echt ontzettend veel glans en diepte aan je lak toe. Verder zitten in de meeste glazes veel fillers, waardoor kleine kleinere krasjes gemaskeerd worden.
W0ei ?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:24:49 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100946614
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:54 schreef Maxco het volgende:
Heeft het veel invloed op het eindresultaat?
Het voorbereidend werk (kleien, cleanen, voeden) bepaald voor het grootste gedeelte hoe het eindresultaat wordt. ;)

Ik zag het iemand bij de waxbox druk bezig met een groene fles Turtle op een VW Fox.
Ik heb alleen even voor een euro het ergste vuil van de auto afgespoten, zelfs dan heb ik nog sheeting en beading terwijl hij 3 weken niet is gewassen. O-)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:34:30 #202
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100946923
Iemand trouwens nog op zoek naar Iron-X?
Is bij Wax-On in de aanbieding :Y
http://waxon.nl/prices-drop.php
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:54:33 #203
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_100981264
pi_100982975
quote:
Ziet er weer netjes uit :)
W0ei ?
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:55:32 #205
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_100982976
Maandag ga ik weer los. Mijn auto heeft het ook wel weer verdient. Het is denk ik een maandje of 3 geleden inmiddels.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:32:43 #206
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_100994893
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:29 schreef garnage-patrick het volgende:
ow? dan heb ik dat na het lezen van verschillende topics verkeerd begrepen, dan heb ik geen iron x nodig. ik maak elke keer als ik de auto en dus velgen schoonmaak (elke paar week dus) ook de binnenkant goed schoon, dus er zitten wat teersputtertjes.. maar daarmee is het ook mee gezegt.
Als het echt zwarte teerplekjes zijn kan je ook Tar-X proberen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:37:32 #207
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_100998751
Vanochtend kwam mijn schoonzus langs met haar Corsa met lichtmetalen velgen en ze vroeg of ik nog iets had staan om de velgen goed schoon te maken. Eerst met een sopje zo veel mogelijk schoon geborsteld en toen Iron-X er op gespoten, alle 4 de velgen werden van onder tot boven paars :P Daarna nog ff Tar-X er op en ze blonken weer alsof ze nieuw waren. Zij ook weer blij *)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:35:45 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101013853
Kan je licht metalen velgen makkelijk polijsten eigenlijk?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101080852
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:35 schreef Scorpie het volgende:
Kan je licht metalen velgen makkelijk polijsten eigenlijk?
Lichtmetalen velgen zijn vaak gepoedercoated. En dat is bijna niet te doen om dat te polijsten.
W0ei ?
pi_101169607
Holla, misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen. We hebben een tijdje terug een Mazda Mx5 gekocht, uit '91. Op de lakken zitten een paar soort van barstjes.

Aan de binnenkant valt niets te zien, zit bij de kofferbak. Kan dit echter kwaad, moet dit hersteld worden of kan het zo blijven zitten?

gr. Leon
Where did all the love go?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:15:42 #211
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101170269
Het wordt waarschijnlijk steeds erger en de enige oplossing is opnieuw spuiten.
pi_101170295
Lak die barst.. Kan een slecht gerepareerde schade zijn, maar kan ook tig andere mogelijkheden zijn. Je kan er niks aan doen, maar als je het weg wil hebben, dan zul je het moeten laten spuiten.

Als je het zo laat zitten, dan bladdert het steeds verder af. Met wat pech trek je de grondlak dan ook mee, en gaat het roesten.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101174167
Oké, in ieder geval bedankt ;)
Where did all the love go?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:30:52 #214
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101174827
Vandaag de motorkap maar eens swirlvrij gemaakt :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:43:59 #215
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101199679
Hmm, ik ga waarschijnlijk morgen mijn eerste auto aanschaffen. Het is een tweedehands uit '97

Kan ik gewoon naar een autozaak gaan en daar wat standaard schoonmaak spullen aanschaffen? Of is het goedkoper om het online te doen?

Alvast bedankt,
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:17:50 #216
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101206090
Online krijg je meer keuze dan in een autozaak
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:20:53 #217
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101208241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:17 schreef Scorpie het volgende:
Online krijg je meer keuze dan in een autozaak
Oke, bedankt.

En welke onlineshop raad jij aan voor een beginner? Dus ik wil eigenlijk gewoon goedkoopspul. Geen dure klei en dergelijke. Maar om de basis mee schoon te maken en houden?

Het gaat om een rode Rover 214i 5 deurs uit 1997 (wie weet maakt dat nog verschil)
pi_101208514
Zie de OP, daar staan bekende webshops.
Je denkt eerste instantie; wat duur allemaal, maar als je eenmaal je basis hebt, hoef je alleen aan te vullen. Je kan ook gewoon beginnen met goede shampoo en wax.

Later nog gaan kleien, en wellicht nog polijsten.

Tweede optie is ook om je auto door een detailer een polijstbeurt te laten doen, en dan zelf de auto goed bij te houden ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:23:40 #219
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101210685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zie de OP, daar staan bekende webshops.
Je denkt eerste instantie; wat duur allemaal, maar als je eenmaal je basis hebt, hoef je alleen aan te vullen. Je kan ook gewoon beginnen met goede shampoo en wax.

Later nog gaan kleien, en wellicht nog polijsten.

Tweede optie is ook om je auto door een detailer een polijstbeurt te laten doen, en dan zelf de auto goed bij te houden ;)
Bedankt.

Ik dacht dat de webshops in de op echte webshops waren voor de professional. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:17:19 #220
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101216539
Je kan ook even met carclean bellen, aan de telefoon geven ze goed advies.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101216945
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:20 schreef Saninl het volgende:

[..]

Oke, bedankt.

En welke onlineshop raad jij aan voor een beginner? Dus ik wil eigenlijk gewoon goedkoopspul. Geen dure klei en dergelijke. Maar om de basis mee schoon te maken en houden?

Het gaat om een rode Rover 214i 5 deurs uit 1997 (wie weet maakt dat nog verschil)
Om je auto schoon te houden heb je alleen een paar washmitts, emmers en wat shampoo nodig.
pi_101217541
Wat is een goed product om plastic bumpers zwart te houden? Dat van Meguiars is waardeloos.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101217620
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is een goed product om plastic bumpers zwart te houden? Dat van Meguiars is waardeloos.
Poorboys Trim Restorer bijv :) Echt stukken beter (zelfde ervaring met meguiars)

Tip: Van te voren je trims goed reinigen met APC! Dan trekt de trim restorer er veel beter in, omdat de ondergrond schoon is. Wellicht na het drogen en afvegen nog een 2e laagje zetten.

Let wel op, APC stript je wax laag! Dus even opnieuw waxen op de stukken waar apc overheen loopt ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101250025
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is een goed product om plastic bumpers zwart te houden? Dat van Meguiars is waardeloos.
Black WOW Exterior Trim Restorer.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_101367086
Zo eindelijk de auto keertje weer lekker schoon. *) (helaas geen 'before' pics)




Gebruikte dingetjes (erg basic dus)
-Spons
-Autospares wash+shine, vaag merk wat er nog stond.(moet nog x goede shampoo kopen)
-Meguiars Quick Clay
-Meguiars NXT tech wax 2.0
-Meguiars Water Magnet

Trims heb ik niet gedaan.
En nog geen bandenzwart want deze set banden is net 2 weken oud. En vind ze nog goed zo.

Als het weer gaat regenen, dan zal ik ook eens fotos maken :9~
oja en het eerstvolgende wat ik moet hebben is een instap slr camera.


En heb trouwens ook voor't eerst de binnenkant van de deuren meegepakt en de onderkanten zegmaar+instaplijsten.

[ Bericht 5% gewijzigd door keesos op 30-08-2011 13:12:58 ]
toch?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:05:50 #226
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101375839
Waarom doen mensen hun kenteken altijd verbergen?

Ik zet zovaak foto's van mijn auto op facebook/twitter met het kenteken er gewoon op?
pi_101378478
Er zullen altijd wel duistere figuren zijn die achter wat basale gegevens kunnen komen aan de hand van een kenteken. Tel daarbij de soort berichten die een forumlid achterlaat, -niet dat we het allemaal doen overigens-, en criminelen weten opeens heel veel van je.
pi_101399244
wilde het resultaat delen na de info die ik uit dit topic heb gekregen

jammer alleen dat ik niet goed ervoor kon staan ivm plek in oprit, en dat het een bewolkte dag was. Volgende keer betere foto's







en daarna ook die van mn vriendin gepoetst, wat spiegelt zwart toch mooi :D



[ Bericht 15% gewijzigd door Dawnbreaker op 31-08-2011 03:26:44 ]
<hr>
  woensdag 31 augustus 2011 @ 07:24:15 #229
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101399917
Nice! Welke spullen heb je gebruikt?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:35:59 #230
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101416431
Zo,

Emmer gekocht + 2 microvezel doeken.

Morgen ff met lauw water de binnenkant helemaal doen, en dan gelijk ff langs Halfords ofzo voor een poetsmiddel.
pi_101436261
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 07:24 schreef Scorpie het volgende:
Nice! Welke spullen heb je gebruikt?
Poorboys APC
Poorboys Spray & Wipe
Poorboys White Diamond Glaze
Poorboys Polish and Sealant
2 turtle applicator pads
3 microvezel doeken
1 microvezel spons
1 gewone spons, 1 oude theedoek voor onderkant en velgen :P
<hr>
pi_101440896
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:35 schreef Saninl het volgende:
Zo,

Emmer gekocht + 2 microvezel doeken.

Morgen ff met lauw water de binnenkant helemaal doen, en dan gelijk ff langs Halfords ofzo voor een poetsmiddel.
Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 09:54:53 #233
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101440947
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?
  donderdag 1 september 2011 @ 09:57:12 #234
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101440994
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Wat voor 'poetsmiddel' heb je nodig?
Hmm, dat weet ik nog niet. Dat vraag ik daar even denk ik. Iets voor de buiten- en iets voor de binnenkant :)

Niet té duur (arme student (met auto :'))
  donderdag 1 september 2011 @ 09:58:24 #235
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101441017
Als je in de buurt woont mag je bij mij wel een beetje Poorboys shampoo ophalen voor nop, genoeg voor 2 a 3 wasbeurten :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2011 @ 09:59:14 #236
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101441036
quote:
MY EYES ARGH
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101441809
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Als je in de buurt woont mag je bij mij wel een beetje Poorboys shampoo ophalen voor nop, genoeg voor 2 a 3 wasbeurten :)
Kijk, das netjes! :D
Ik wil em nog wat CG Glozzworks shampoo evt doneren.. :)

SaniNL, koop wel een goede washmitt en droogdoek bij een van de betere zaken (wellicht online)
Emmers en een goedkope washmitt (voor de wielen) kun je bij de action halen :P (daar kom je dan weer goedkoop vanaf)

Daarnaast wellicht nog wat wax erbij nemen. Bijv. PB Natty's. Kwalitatief goed, en niet extreem duur.. Dan kun je voorlopig vooruit, en later je collectie uitbreiden met klei/cleaners/apc etc etc etc ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 10:40:48 #238
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101441898
Die washmitts van de Action zijn idd ideaal voor de velgen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:00:46 #239
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101442376
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Kijk, das netjes! :D
Ik wil em nog wat CG Glozzworks shampoo evt doneren.. :)

SaniNL, koop wel een goede washmitt en droogdoek bij een van de betere zaken (wellicht online)
Emmers en een goedkope washmitt (voor de wielen) kun je bij de action halen :P (daar kom je dan weer goedkoop vanaf)

Daarnaast wellicht nog wat wax erbij nemen. Bijv. PB Natty's. Kwalitatief goed, en niet extreem duur.. Dan kun je voorlopig vooruit, en later je collectie uitbreiden met klei/cleaners/apc etc etc etc ;)
ik dacht dat washmitts bv microvezeldoeken waren?
pi_101442840
Nee dat niet. In de OP staan wat voorbeelden. Wellicht handig om es te zien :)
Btw, ik zag al dat je niet ver van me af woont.
En ik werk tegen jou woonplaats aan. Als je wil, kan ik morgen na werktijd (rond 4 uur) je wat shampoo geven als je even richting de Mac ofzo rijdt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 11:43:09 #241
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101443480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nee dat niet. In de OP staan wat voorbeelden. Wellicht handig om es te zien :)
Btw, ik zag al dat je niet ver van me af woont.
En ik werk tegen jou woonplaats aan. Als je wil, kan ik morgen na werktijd (rond 4 uur) je wat shampoo geven als je even richting de Mac ofzo rijdt :P
Uhm, ja. Das goed. Fijn zelfs :)

Ik zie nu dat het een handschoenvormig doek is. Dat zal ik morgen ook nog even halen bij de blokker (waar ik ook de microvezeldoeken heb gehaald)

Iemand overigens nog een tip om een kratje vast te zetten in de kofferbak? Nu gaat de krat met spullen van links naar rechts bij elke rotonde (en die hebben we hier veeeel)
  donderdag 1 september 2011 @ 11:58:28 #242
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101443895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Saninl het volgende:

[..]

Uhm, ja. Das goed. Fijn zelfs :)

Ik zie nu dat het een handschoenvormig doek is. Dat zal ik morgen ook nog even halen bij de blokker (waar ik ook de microvezeldoeken heb gehaald)

Iemand overigens nog een tip om een kratje vast te zetten in de kofferbak? Nu gaat de krat met spullen van links naar rechts bij elke rotonde (en die hebben we hier veeeel)
Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet. :)
  donderdag 1 september 2011 @ 14:33:07 #243
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101448325
Carclean.nl is jarig en heeft aanbiedingen, maar ik heb ze niet gehad in de mail :( iemand anders wel?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101448362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Carclean.nl is jarig en heeft aanbiedingen, maar ik heb ze niet gehad in de mail :( iemand anders wel?
Tuurlijk 8-)

:P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:37:00 #245
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101448452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:34 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Tuurlijk 8-)

:P
Oke goed om te horen.

EN NU GEVEN DIE HANDEL!!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101448824
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke goed om te horen.

EN NU GEVEN DIE HANDEL!!
:P

quote:
Carclean.nl bestaat 4 jaar en dat vieren we!

Hoera! Carclean.nl is morgen om 21.00u precies 4 jaar jong. Net als vorig jaar hebben we een aantal speciale aanbiedingen voor je verzonnen, elke aanbieding heeft maar liefst 40% korting!

Wees er vanaf morgenavond snel bij, want de aanbiedingen zijn maar 4 dagen geldig.
( van 1 september 21:00u tot 5 september 21:00u).

Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. OP = OP! Wederverkopers zijn uitgesloten van deelname.


• CSF Delirium Drying Towel 60 * 90cm - ¤16,49 --> ¤9,90
• Poorboy's World - Natty's Blue Wax - ¤19,99 --> ¤11,94
• Meguiar's - Gold Class Car Wash 1,8l - ¤28,99 --> ¤17,39
• Mothers Wax - FX SynWax Paste - ¤21,99 --> ¤13,19
• CarPro - Iron.X 1000ml - 24,99 --> ¤14,99
• Wolfgang - Deep Gloss Spritz Sealant - ¤21,99 --> ¤13,19
• Dodo Juice - Born to be Mild 250ml - ¤12,50 --> ¤7,50
• Gliptone - Gentle Leather Conditioner - ¤10,50 --> ¤6,30
• Monello - Raffini Finale Fishing Polish - ¤16,99 --> ¤10,19

De meeste produkten heb ik al en de rest heb ik niet nodig. Geen interessante aanbiedingen voor mij helaas. En gelukkig voor mijn portemonnee :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:52:44 #247
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101448955
Voor mij zitten er wat leuke zaken tussen. Born to be Mild en de Drying Towel _O_ en die Leather conditioner is ook wel handig.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101449186
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:52 schreef Scorpie het volgende:
Voor mij zitten er wat leuke zaken tussen. Born to be Mild en de Drying Towel _O_ en die Leather conditioner is ook wel handig.
Die conditioner is erg goed, ik heb de cleaner er ook van.
Wordt aangeraden door Rolls & Bentley owners club. Werkt ook op goedkope auto's, dus kan je gewoon kopen :P

BTBM is ook een prettige shampoo trouwens. Staat hier ook in de garage.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:02:37 #249
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101449286
Ik heb nog PB shampoo staan, maar een beetje keuze is nooit weg :D
Die conditioner is idd hoog aangeschreven samen met de cleaner. Ben benieuwd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101454845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet. :)
Moet ik ook nog eens monteren.. Heb toch een plaat hout als bodem...
Hoe doen jullie dat trouwens met harde wax? Ik heb zo'n panel pot van Dodo (orange) maar zit altijd te kloten om wat wax op de applicator te kunnen krijgen...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_101455138
Panel potjes zijn ook om te proberen, dat is wat proppen..
In grote blikken (zo'n Mothers blik heb ik hier staan), past een volledige pad :P

Oh ja, mijn portomonnee gaat er vanavond aan :') :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 18:48:53 #252
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101455972
Maandag m'n auto gewassen, kom ik net thuis en ja hoor :( Hebben die debielen van de gemeente het gras gemaaid, zit heel de zijkant van m'n auto onder de kluiten aarde en gras 8)7

Ook nog een leuke verrassing: 2 deukjes in mijn linkerportier die nu de zon eens goed stond aan het licht kwamen |:(
Op elke fokker past een bril.
pi_101461374
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:48 schreef Catch_me het volgende:
Maandag m'n auto gewassen, kom ik net thuis en ja hoor :( Hebben die debielen van de gemeente het gras gemaaid, zit heel de zijkant van m'n auto onder de kluiten aarde en gras 8)7

Ook nog een leuke verrassing: 2 deukjes in mijn linkerportier die nu de zon eens goed stond aan het licht kwamen |:(
Moet je je auto ook niet in het gras zetten :D :')
  donderdag 1 september 2011 @ 21:31:29 #254
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101464570
Mijne zat onder de hondenstront door grasmaaiers van de gemeente :(
Spullen besteld trouwens :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:35:13 #255
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101464847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb van die bagage-ogen in mijn kofferbak en heb hem met zo'n 'elastiek' met 2 haken eraan vastgezet. :)
Hmm, die heb ik helaas niet.


quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:48 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

:P

[..]

De meeste produkten heb ik al en de rest heb ik niet nodig. Geen interessante aanbiedingen voor mij helaas. En gelukkig voor mijn portemonnee :P
Zitten er producten bij die je als beginner bij je eerste autootje kan gebruiken? Of is dit daar allemaal overpriced voor?
  donderdag 1 september 2011 @ 21:37:10 #256
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_101465013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:12 schreef Marco001 het volgende:.
Hoe doen jullie dat trouwens met harde wax? Ik heb zo'n panel pot van Dodo (orange) maar zit altijd te kloten om wat wax op de applicator te kunnen krijgen...
Ik heb totaal geen problemen ermee, gewoon een aantal keer de applicator erover heen laten gaan en je hebt meer dan genoeg.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:40:05 #257
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101465220
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef Saninl het volgende:

[..]

Hmm, die heb ik helaas niet.

[..]

Zitten er producten bij die je als beginner bij je eerste autootje kan gebruiken? Of is dit daar allemaal overpriced voor?
De Born to be mild shampoo en de delirium droog doek zijn perfect voor beginners!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101465731
Zeker.. En zelfs voor niet beginners ;)
Ik heb net me 2e doek ook besteld.. Altijd makkelijk! En nu ook nog es extra goedkoop ook!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 21:49:40 #259
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101465875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zeker.. En zelfs voor niet beginners ;)
Ik heb net me 2e doek ook besteld.. Altijd makkelijk! En nu ook nog es extra goedkoop ook!
Ik geef echt teveel uit :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101465922
Ik ook :'( (zoals de plus reclame :'))
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 21:52:17 #261
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101466039
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De Born to be mild shampoo en de delirium droog doek zijn perfect voor beginners!
Oke, bedankt.

Besteld!

Morgen nog ff zo'n handschoendoek halen (washmitt voor jullie pro's! :P) Blokkerrrr :P
  donderdag 1 september 2011 @ 21:54:45 #262
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101466210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef Saninl het volgende:

[..]

Oke, bedankt.

Besteld!

Morgen nog ff zo'n handschoendoek halen (washmitt voor jullie pro's! :P) Blokkerrrr :P
Goeie keus ! Je had ook een washmitt mee kunnen bestellen bij carclean, ik ken de blokker variant niet :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2011 @ 21:55:03 #263
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101466437
Daar is niks mis mee..
Als je meer voor een spons idee wil gaan, zou ik persoonlijk een Cobra 'The' Bone aanraden.

http://carclean.nl/produc(...)OBRA-195_100976.aspx

Kheb em zelf ook, en daarnaast heb ik goedkope mitts van de action voor de onderkant van de dorpel, en voor me wielen (verbreed staal :P)

Zal em morgen anders wel meebrengen, kun je em es in je handen houden en kijken hoe je het vindt. Zal ook meteen wat doekies meenemen zodat je het verschil voelt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 22:00:56 #265
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101466653
quote:
Is wel een goeie ja! http://carclean.nl/produc(...)tt_X3002_100699.aspx

Deze heb ik.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2011 @ 22:10:37 #266
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101467326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Daar is niks mis mee..
Als je meer voor een spons idee wil gaan, zou ik persoonlijk een Cobra 'The' Bone aanraden.

http://carclean.nl/produc(...)OBRA-195_100976.aspx

Kheb em zelf ook, en daarnaast heb ik goedkope mitts van de action voor de onderkant van de dorpel, en voor me wielen (verbreed staal :P)

Zal em morgen anders wel meebrengen, kun je em es in je handen houden en kijken hoe je het vindt. Zal ook meteen wat doekies meenemen zodat je het verschil voelt :P
Ja, die kan ook. Ze zijn even duur. Welke moet ik erbij bestellen? :P

Ik vind 2 weer zo overdreven..
pi_101467441
Anders wacht je tot morgenavond met bestellen..
Ik neem die ene morgen wel mee, kun je kijken of het je uberhaupt fijn in de hand ligt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 1 september 2011 @ 22:12:50 #268
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101467474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Anders wacht je tot morgenavond met bestellen..
Ik neem die ene morgen wel mee, kun je kijken of het je uberhaupt fijn in de hand ligt :P
Oh, die aanbiedingen zijn langer geldig. Prima :)
  donderdag 1 september 2011 @ 22:12:58 #269
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101467485
1 kiezen dan :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101469044
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:31 schreef Scorpie het volgende:
Mijne zat onder de hondenstront door grasmaaiers van de gemeente :(
Spullen besteld trouwens :D
Zat niks bij voo mij.. Mjah, de shampoo, maar heb nog een bijna volle fles, en om nou alleen shampoo te bestellen..

washmitt heb ik nog, Heb nog 2 handoeken liggen(1 wolfgang en 1 van Dodo) en de rest is er ook allemaal nog wel...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 2 september 2011 @ 19:40:57 #271
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101499531
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100976 Cobra - 'The Bone' Spons ¤ 9,98 ¤ 9,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm ¤ 9,90 ¤ 9,90
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml ¤ 7,50 ¤ 7,50
3 producten. Totaalbedrag: ¤ 27,38


Hmm, nog iets belangrijks vergeten? 2 microvezeldoeken heb ik al...

[ Bericht 1% gewijzigd door Saninl op 02-09-2011 20:03:08 ]
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:37:22 #272
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101502055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:40 schreef Saninl het volgende:
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100976 Cobra - 'The Bone' Spons ¤ 9,98 ¤ 9,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm ¤ 9,90 ¤ 9,90
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml ¤ 7,50 ¤ 7,50
3 producten. Totaalbedrag: ¤ 27,38


Hmm, nog iets belangrijks vergeten? 2 microvezeldoeken heb ik al...
Rain-X?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101503819
Oh heel basis mee te beginnen kun je dit alvast doen :)
Saninl, had je trouwens 2 emmers? Want je moet voor het wassen wel de twee emmer methode gebruiken. Dat scheelt je een hoop swirls en krassen. In de OP staat ie uitgelegd.

Als je een keer Rain-X wil proberen voor je het aanschaft, laat maar weten. Dan zullen we dat bij de Mac wel es doen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 3 september 2011 @ 01:56:04 #274
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101517313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oh heel basis mee te beginnen kun je dit alvast doen :)
Saninl, had je trouwens 2 emmers? Want je moet voor het wassen wel de twee emmer methode gebruiken. Dat scheelt je een hoop swirls en krassen. In de OP staat ie uitgelegd.

Als je een keer Rain-X wil proberen voor je het aanschaft, laat maar weten. Dan zullen we dat bij de Mac wel es doen :P
Ah, oke. Bedankt.

Morgen bij Halfords even de goedkoopste Washmitt kopen, want ik wil morgen al gaan wassen, en die bestelling komt pas dinsdag waarschijnlijk, dusja.
  zaterdag 3 september 2011 @ 02:06:53 #275
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101517524
Dit besteld:

100976 Cobra - 'The Bone' Spons ¤ 9,98 ¤ 9,98
101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm ¤ 9,90 ¤ 9,90
101037 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml ¤ 7,50 ¤ 7,50
101090 Turtle Wax - Love a Turtle - Vanilla ¤ 2,99 ¤ 2,99
100338 Valma - Washandschoen Microvezel - Fijne vezel ¤ 4,99 ¤ 4,99
5 producten. Totaalbedrag: ¤ 35,36
  zaterdag 3 september 2011 @ 12:31:37 #276
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_101522910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:40 schreef Saninl het volgende:
Hmm, nog iets belangrijks vergeten?
ProVision glass scrub om de ruiten schoon te maken (krijg je echt alle zooi mee van je ruiten) en daarna rain clear (ook van ProVision) er op voor de waterafstotendheid.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:37:58 #277
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101529339
Vandaag de hele auto weer een schoonmaakbeurt gegeven. Wassen, trims, ramen, velgen, banden. Hij kan er weer ff tegenaan :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 3 september 2011 @ 18:36:10 #278
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101530762
Hmm, vandaag in de volle zon voor het eerst gewassen. eigenlijk ben ik niet echt tevreden...
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:16:15 #279
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101531804
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 18:36 schreef Saninl het volgende:
Hmm, vandaag in de volle zon voor het eerst gewassen. eigenlijk ben ik niet echt tevreden...
Wat dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:29:37 #280
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101532156
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat dan?
Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..

Ik had redelijk veel shampoo gebruikt, en nadat ik even terugdacht aan mijn meet met een Fokker heb ik het toen 2maal verdunt. (dus hoop niet dat de wax ervanaf is nu).

Maar het is gewoon niet blingbling, maar nog steeds vegen enzo..
  zaterdag 3 september 2011 @ 19:39:02 #281
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101532330
Heb je wel voordat je met een volgend paneel aan de slag ging alles goed afgespoeld en droog gemaakt met je delerium? Een combinatie van (hete) zon en veel shampoo zorgt ervoor dat je al héél snel opgedroogde druppels en strepen achterlaat.

Sowieso dat de meeste shampoos bij teveel gebruik van het middel je waxlaag aantast.
Op elke fokker past een bril.
pi_101532339
Van wassen gaat je auto niet uit zichzelf glimmen, je maakt hem alleen maar schoon. Een drol kan je ook niet laten blinken.
pi_101533059
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 19:29 schreef Saninl het volgende:

[..]

Er zitten allemaal grote vegen op, en echt glanzen doet hij ook niet..

Ik had redelijk veel shampoo gebruikt, en nadat ik even terugdacht aan mijn meet met een Fokker heb ik het toen 2maal verdunt. (dus hoop niet dat de wax ervanaf is nu).

Maar het is gewoon niet blingbling, maar nog steeds vegen enzo..
Er zat +- 100/125ml shampoo (Chemical Guys Glozzworks) in, want het was bijna een kwart fles :P Das heul ruim je shampoo gebruiken haha

Je waxlaag zal hierdoor wel wat aangetast worden, omdat je teveel shampoo gebruikt.
Maargoed, met het hete weer van vandaag is het snel snel werken geweest, want het droogt echt heel snel namelijk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:34:14 #284
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_101535778
Bedankt voor de reacties!

@Perry; ik heb niet heel het potje gedaan hoor ;) Gewoon een paar drupjes.

De volgende keer zal ik nadat ik elk deel heb gedaan gelijk afdoen enzo, nu heb ik dat per "kant" gedaan (voor-2x zij en achterkant)

*aldoende leert men*
pi_101540109
Ohh dan :P
Maar die vegen kan ik niet zo goed thuisbrengen. Foto wellicht?
Mocht je er later hulp bij nodig hebben, ben je welkom..

Iedereen leert, dus dat is niet erg :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 4 september 2011 @ 00:43:14 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101541548
Het was vandaag idd niet perfect weer, ik heb het per deur gedaan zowat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 4 september 2011 @ 10:36:24 #287
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_101546895
Met die hete zon die op je lak brand kun je het waswater eraf zien stomen, hebben jullie dan geen schaduwplekken in de buurt? Anders ga ik er niet eens aan beginnen.
  zondag 4 september 2011 @ 10:39:04 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101546944
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:36 schreef 1UP het volgende:
Met die hete zon die op je lak brand kun je het waswater eraf zien stomen, hebben jullie dan geen schaduwplekken in de buurt? Anders ga ik er niet eens aan beginnen.
Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 4 september 2011 @ 10:57:38 #289
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_101547264
Wellicht dat het door de donkere kleur van de auto van mij komt, maar met wassen zie ik het toch echt van de lak afstomen. Dat gaat voor mij niet werken :)
pi_101548608
quote:
5s.gif Op zondag 4 september 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat valt best wel mee hoor? Het ligt er gewoon aan wat je werkwijze is, gewoon gedeelte afspoelen, wassen, wederom afspoelen, volgend stuk afspoelen, droogdoek voor eerste gedeelte, rinse, repeat.
Toch zou ik proberen om de auto in de schaduw te zetten. Leg je hand maar eens op de lak als hij in de volle zon staat. Dat is vaak niet eens mogelijk. Daar krijg je dus ingebrande kalkvlekken van, en die zijn niet altijd even makkelijk weg te halen.
W0ei ?
pi_101591138
vrijwel mijn hele auto is puntgaaf, heb alleen allemaal bruine puntjes op de achterklep boven de bumper.
Als het voorop zat zou ik zeggen vliegen die door de vorige eigenaar slecht verwijderd zijn, maar achter denk ik: vliegroest.
Sommige plekjes zitten al behoorlijk in de lak naar mijn idee, kan ik hier nog een specifiek middeltje op loslaten?
pi_101592074
Probeer eerst eens met kleien.
Had namelijk ook van die plekje op de achterkant van mijn auto en dat is verholpen met kleien
pi_101592082
Iron-X voor vliegroest.
Is PH neutraal, en tast je waxlaag niet aan.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101592409
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iron-X voor vliegroest.
Is PH neutraal, en tast je waxlaag niet aan.
Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?
pi_101595322
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:14 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

Hier had ik al over gelezen, geeft dit ook nog resultaat op plekjes die echt al wat naar binnen vreten?
Als ze echt naar binnen vreten zitten ze dus al IN je laklaag. Je kan het wel verwijderen met iron.x (als het vliegroest is), maar dan hou je dus een soort van gaten over. Afhankelijk hoe diep die zijn kan je ze eruit polijsten.

Maar vaak zijn de bruine of zwarte puntjes achterop je auto teer. Dit komt door de turbulente stroming achter je auto, en dat is te verwijderen met een teer verwijderaar, of met kleien :)
W0ei ?
pi_101597548
Terpentine zou ook moeten lukken als het teer is toch?
Dat werkt niet echt namelijk.. kan ze met mn nagel wel 'wegpoetsen' , maar dat ga ik natuurlijk niet op de hele achterkant doen ;)
De plekjes hebben wel echt de kleur van roest.
  donderdag 8 september 2011 @ 23:10:41 #297
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101734287
Mijn printer vandaag even onder handen genomen:
Van:


Naar:


Lijkt me toch een hele verbetering! *O*

Gebruikt: Oranje + Witte handpad, PB's Professional Polish, Black Hole en EX-P. :)

De gebruikte lamp voor de foto's is deze, voor het eerst gebruikt om swirls vast te leggen en ik moet zeggen: het werkt goed. :)
pi_101784177
Op dit moment bij een clinic bij Smartwax in Almelo. Mooi spul, genoeg inspiratie!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 11 september 2011 @ 22:32:49 #299
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_101838332
Ik heb vandaag wat Natty's red paste wax van een vriend gekregen, hij zij dat het ook goed werkt op lichte kleuren zoals bv lightningsilver van onze corsa en hij heeft helemaal gelijk. Vanochtend de motorkap er mee gedaan en vergeleken met Natty's blue geeft het op een of andere manier een wat warmere uitstraling.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 11 september 2011 @ 23:15:11 #300
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_101840728
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 22:32 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb vandaag wat Natty's red paste wax van een vriend gekregen, hij zij dat het ook goed werkt op lichte kleuren zoals bv lightningsilver van onze corsa en hij heeft helemaal gelijk. Vanochtend de motorkap er mee gedaan en vergeleken met Natty's blue geeft het op een of andere manier een wat warmere uitstraling.
Dat kan best komen door rood vs blauw. :)
  zaterdag 17 september 2011 @ 10:33:13 #301
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_102047681
Gisteren m'n auto gewassen aan de buitenkant, de binnenkant is volgende week aan de beurt. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')