Mooi rood!quote:
En licht! Goede 800 kg en 100 pkquote:
Mja, die keuze maakt iedereen voor zich. Ik kies liever voor een kleinere en minder chique velgmaat, maar wel topbanden. Ik ken genoeg mensen die liever 18" rijden, maar vervolgens een B-merk banden er onder leggen omdat ze dat voldoende vinden. Prima, ieder z'n keuze .quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is voor mij een beetje een niets-zeggende kreet tbh. Het is inderdaad het enige contact met de weg, maar vaak kan je daar prima op besparen door een wat goedkopere band te nemen, zonder dat je heel veel kwaliteit inlevert.
Klopt, meer druk per cm².quote:[..]
je kan ook overwegen een iets smallere band aan te schaffen, die schijnen nog meer grip te hebben ook...
Waar heb je die voor nodig dan? Een verlaagde Golf I?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nu we het toch over banden hebben..
Weet iemand waar je banden echt op maat kunt laten maken?
Ik zoek een niet normale maat, die gewoon nergens ter wereld gemaakt wordt (185/30/R15)
Nee, het is niet normaal.. Ja, dat zal wel flink auw gaan doen in de portomonnee..
Dat ligt eraan of het pure interesse is, of dat je ze alweer nodig hebt .quote:Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef Marco001 het volgende:
Is het ernstig als je, terwijl je er net 4000 km oude banden oonder hebt zitten, alvast aan he tzoeken bent naar een nieuw setje? En ze zelfs al hebt gevonden? (Kumho KU39)
Het ligt aan het bouwjaar dat je wil. Ik heb een Almera uit '97 gehad waar ik prima tevreden over was. Ruimte voldoende om met vier man in te zitten (niet supercomfortabel natuurlijk, maar da's logisch), zijn ermee naar Zwitserland geweest op minivakantie. Die dingen koop je voor een appel en een ei. Het nieuwe model is wel wat duurder natuurlijk, maar technisch nog prima.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Een Twingo is meer een vergelijking met een Micra, al is een Clio inderdaad niet veel groter. Wat denk je van een Alfa 147? Of een Focus inderdaad, zijn er voldoende van te krijgen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Dan hebben wij achterin nog iets staan dat precies is wat u zoekt, mevrouwtje.quote:Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots
Hobbybak.. En het moet gewoon lager, maar daarvoor heb ik plattere banden nodig..quote:Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Of heb je nu een set van die banden en moet je nieuwe? In dat geval zou je het aan de fabrikant kunnen vragen, er vanuit gaand dat de naam op de band staat
Al lijkt mij 185/30 wel extréém plat
Daarom is hij ook op zoek naar iemand die ze op maat kan maken...quote:Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Kan je eventjes meten. als je velg smaller is dan 195, gaat het zeker wel passen . Je kan eens naar een bandenboer gaan voor wat advies.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
@L0we: minder breed schijnt inderdaad meer grip te hebben met sneeuw, echter weet ik niet of bijvoorbeeld 195 zal passen op mijn velgen.
Alleen jammer dat weinig km's zó weinig zegt, en men de prijs er toch aardig voor op durft te drijven...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:09 schreef Marco001 het volgende:
ooh, ik heb net wel de opvolger van mijn Ibiza gezien..
een lime groen 207 met zat opties, lpg, nog geen 100.000 km voor 7000 ,-
ziet dr leuk uit! Nette prijs ook wel .quote:
Das zeker waar! Maar tussen plastic bandjes en topbanden zitten natuurlijk ook nog wel heel veel stapjes. Ik hoef geen topbanden, omdat banden net onder de top bijna even goed zijn, voor een veel lagere prijs .quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, die keuze maakt iedereen voor zich. Ik kies liever voor een kleinere en minder chique velgmaat, maar wel topbanden. Ik ken genoeg mensen die liever 18" rijden, maar vervolgens een B-merk banden er onder leggen omdat ze dat voldoende vinden. Prima, ieder z'n keuze .
Ik weet dat ik het verschil duidelijk merk: met m'n eigen banden kon ik een stuk beter hoeken dan met de plastic banden die een kennis van me onder een nagenoeg identieke auto had liggen. Dat maakt voor mij de overweging simpel. Maar zoals ik zei: ieder z'n keuze .
Zeker, maar ik denk niet dat er zoveel zijn dat het de moeite loont om een hele lijn voor op te zettenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 07:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Met 165/40/16 had ik eerst 12% afwijking.. Maar dat geeft niet..
Ik snap wel dat het allemaal niet 1-2-3 kan, maar er zullen toch wel meer mensen om zulke dingen vragen?
Dat is eigenlijk wel met alle auto'squote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:12 schreef Goddelijker het volgende:
206-jes zijn leuke auto's, je moet alleen wel op de bekende punten letten als je er 1 gaat kopen.
http://link.marktplaats.nl/468954103quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Die man van de ANWB kwam, ging even proberen en zei: Remvoering losgeschoten, bekend probleem. Hij had het al vaker meegemaakt en opgelost.quote:
Ah, wat ik al dacht . Verstandig om de remcylinders en de voeringen te vervangen aan beide kanten. (niet je hoofdremcylinder, die zit onder de motorkap, en stuurt alle remmen aan.)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die man van de ANWB kwam, ging even proberen en zei: Remvoering losgeschoten, bekend probleem. Hij had het al vaker meegemaakt en opgelost.
Hij alles losgemaakt, zodra hij de trommel iets losmaakte, kwam er al allemaal zwarte remtroep uit. En toen lagen de remvoeringen inderdaad los. Dus toen heeft hij de remvoeringen verwijderd en ben ik op 3 remmen naar huis gereden, met heel veel afstand houden.
En nu donderdag naar de garage om remvoeringen en hoofdremcilinder aan beide zijden, aangezien de hoofdremcilinder iets zweette, als alles dan toch al open ligt...
Remcilinders dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, wat ik al dacht . Verstandig om de remcylinders en de voeringen te vervangen aan beide kanten. (niet je hoofdremcylinder, die zit onder de motorkap, en stuurt alle remmen aan.)
Begin 200 euro, dus het is te doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:34 schreef L0we het volgende:
Gaat wel een duur grapje worden ben ik bang, maar dan kan je er ook weer eventjes tegenaan!
Ga er alleen qua luxe niet op vooruit . Ding is zo kaal als het maar kan. Qua rij-eigenschappen is het echt een plusquote:
Dat zal zeker, maar blijf je daar niet in stuiteren?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga er alleen qua luxe niet op vooruit . Ding is zo kaal als het maar kan. Qua rij-eigenschappen is het echt een plus
Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:19 schreef Kriegel het volgende:
Nu wil ik dus heel graag weten wat er wél in je AX zit dat die 106 mist. Ik dacht dat die ook echt barebones was.
Het zijn echt hoekbakjes, dus stuiteren kan best ja .. Ook houden ze van flink toeren maken dus zuipen kan die ook wel. Op de snelweg ook dik toeren maken bij 120, maarja hoeveel kom ik op de snelweg?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zal zeker, maar blijf je daar niet in stuiteren?
[..]
Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |