Fixedquote:Op zondag 24 juli 2011 22:03 schreef L0we het volgende:
ai, das zonde! Asociaal, maar het gebeurt...
Edit, wil iemand anders een nieuwe maken? Ik zit mobiel...
quote:Op zondag 24 juli 2011 20:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Luchtfilter kan bijvoorbeeld niet mis gaan met vervangen.
Maar remblokjes... Het zijn en blijven toch je remmen.
Je moet inderdaad niet zomaar gaan hobbyen, maar als je van tevoren een beetje info opzoekt en Youtubet weet je genoeg. Kwestie van wat clipjes loshalen, pinnetjes terugdrukken e.d. Heel kort door de bocht: als een LTS-zwakstromer dat kan op zaterdagochtend bij zijn beunvriend, dan moet iemand met een universitaire studie het ook kunnen . Dus het gaat gewoon lukken.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:45 schreef Marco001 het volgende:
REMMEN ed ga ik echt niet zelf vervangen, kan wel, maar liever 300 euro ofzo kwijt en het laten doen, als dat ik mijn auto total-loss rij op een andere..
Dat was ik niet van planquote:Op zondag 24 juli 2011 20:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als ze maar geen brokkenpiloot wordt .
Wel klote aan autorijden: onderhoud. Was ik van de winter toe aan nieuwe winterbanden, mag ik nu voor nieuwe zomerbanden. En ik heb ze nodig, want ik ging straks door een gebrek aan grip compleet dwars bij een plasje
Kon 'm eenvoudig corrigeren en doorrijden, maar dat was wel een teken aan de wand (los van de APK waar ie met deze banden maar net doorheen kwam ). Oh, en nieuwe remblokken. En een oliebeurtje. Kortom: genoeg te doen de komende tijd.
thnx!quote:
Inderdaad! Je moet ff goed kijken, en vooral geen schroefjes & clipjes overhoudenquote:Op maandag 25 juli 2011 00:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Je moet inderdaad niet zomaar gaan hobbyen, maar als je van tevoren een beetje info opzoekt en Youtubet weet je genoeg. Kwestie van wat clipjes loshalen, pinnetjes terugdrukken e.d. Heel kort door de bocht: als een LTS-zwakstromer dat kan op zaterdagochtend bij zijn beunvriend, dan moet iemand met een universitaire studie het ook kunnen . Dus het gaat gewoon lukken.
It isn't rocket science
Ook een foutje wilde je zeggen?quote:
Vorige deel ook al!quote:
Déze micra is wel een hele grote fout ja!quote:
was me helemaal niet opgevallenquote:Op maandag 25 juli 2011 09:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Vorige deel ook al!
[..]
Déze micra is wel een hele grote fout ja!
ik moet wel toegeven dat ik deze uitvoering niet zo mooi vindquote:
Ja, daar heb je het al. Ik ben niet bang voor vieze handen maar ik geen liever geen geld uit aan onnodige zaken als ik zelf thuis niks zit te doen. In de tijd dat ik naar de garage rij en weer terug, kan ik ook de auto opkrikken en het zelf monteren. Dat scheelt me geen tijd, maar wel 60 euro arbeidsloon. Makkelijk verdiend.quote:Op maandag 25 juli 2011 00:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben te bang om aan essentiële onderdelen zoals remmen te gaan zitten + bang om vieze handjes te krijgen. Lekker uitbesteden die hap!
ohhh ben benieuwd! Succes!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:
Morgen gaat de Micra voor de APK, benieuwd wat ze allemaal vinden. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat er he-le-maal niks mis mee is
Op zijn minst ja. Als ik zie hoeveel arbeidskosten ik inmiddels bespaard heb, dat loopt echt flink in de papieren!quote:Op maandag 25 juli 2011 09:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, daar heb je het al. Ik ben niet bang voor vieze handen maar ik geen liever geen geld uit aan onnodige zaken als ik zelf thuis niks zit te doen. In de tijd dat ik naar de garage rij en weer terug, kan ik ook de auto opkrikken en het zelf monteren. Dat scheelt me geen tijd, maar wel 60 euro arbeidsloon. Makkelijk verdiend.
Succes .quote:Op maandag 25 juli 2011 10:06 schreef Purdey het volgende:
Morgen gaat de Micra voor de APK, benieuwd wat ze allemaal vinden. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat er he-le-maal niks mis mee is
Zelf klussen FTW! Ieder zn hobby he?quote:
Jep. Laatst ook even zitten vergelijken: 12,50 per liter 5W30 volsynthetische, maar merkloze olie bij de universele garage, ex. btw. Incl btw is een olieverversing dus zo'n 100 euro (want er gaat ruim vijf liter in). Vervolgens zelf 12 liter BMW LL04-olie gekocht, ook 5W30 volsynthetisch, voor omgerekend iets van 8 euro per liter, incl. btw en verzending. Dat scheelt bijna de helft. Filtertje erbij, zelf even klussen en klaar voor 50-60 euro!quote:Op maandag 25 juli 2011 10:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Op zijn minst ja. Als ik zie hoeveel arbeidskosten ik inmiddels bespaard heb, dat loopt echt flink in de papieren!
Dat valt dan nog meequote:Op maandag 25 juli 2011 10:56 schreef Hitomi het volgende:
Mijn ouders dachten een keer dat ze eindelijk eens met een 500 euro bak schroot door de APK konden komen. Ik had al direct het idee: nuh-uh, dat gaat jullie niet lukken.
Ik had namelijk tijdens mijn rijlessen eens in die bak gereden (op privéterrein bij een vriend van me ) en op het moment dat je het stuur een stuk naar links of rechts draaide, bleef de auto gewoon rechtdoor rijden.
Conclusie APK: hele auto goed, behalve de stuurkolom, die was bijna afgebroken.
Dat bleek wel, want het ding stuurde dus nog amper. Maar blijkbaar rijden die mensen er toch mee door. En dan verbaasd zijn als het een keer fout gaat...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef L0we het volgende:
Neuh, daar wordt je niet zo vrolijk van inderdaad. Al breekt dat ding ook niet zomaar af, dat voel je toch wel aankomen.
Heb je er al met haar over gepraat?quote:Op maandag 25 juli 2011 12:19 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij heb ik een probleempje met m'n auto...
Ja...quote:
dingen als de stuurinrichting zou ik toch even naar laten kijken, ook als ik geen geld heb voor de reparatie...quote:Op maandag 25 juli 2011 11:51 schreef Hitomi het volgende:
Nou, hij stuurde nog wel, maar je moest 'm iets verder doordraaien als normaal. En als je echt helemaal geen geld hebt voor een "nieuwe" auto, en je kan er nog mee rijden, dan doe je dat echt wel.
Er zijn geen ongelukken gebeurd, dus
Waarom denk je dat? Achter heb je per wiel maar 1 setje remblokjesquote:Op maandag 25 juli 2011 12:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja...
Maar volgens mij is mijn remblok van m'n handrem los/vast geschoten bij m'n achterwiel.
Trommelrem. Maar als ik achteruit rij, dan duwt hij aan 1 kant de auto omhoog. En als ik vooruit rij, kom ik geen meter vooruit.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:12 schreef L0we het volgende:
[..]
dingen als de stuurinrichting zou ik toch even naar laten kijken, ook als ik geen geld heb voor de reparatie...
[..]
Waarom denk je dat? Achter heb je per wiel maar 1 setje remblokjes
Bekend probleem, remvoeringen waarschijnlijk versleten. Je kan gewoon naar de garage rijden (vooruit rijden is helemaal geen probleem, en geen risico) en ze laten vervangen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Trommelrem. Maar als ik achteruit rij, dan duwt hij aan 1 kant de auto omhoog. En als ik vooruit rij, kom ik geen meter vooruit.
Dus straks maar even kijken, anders de ANWB er maar bij roepen.
Volgens mij wilde hij dat testraks ook nietquote:Op maandag 25 juli 2011 13:26 schreef L0we het volgende:
[..]
Bekend probleem, remvoeringen waarschijnlijk versleten. Je kan gewoon naar de garage rijden (vooruit rijden is helemaal geen probleem, en geen risico) en ze laten vervangen.
Hij moet dan weer even losschieten . Denk dat het een goed idee is gelijk allebei de kanten te vervangen. Gaat je wel tegen de 100 euro per kant kosten verwacht ik...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Volgens mij wilde hij dat testraks ook niet
Straks nog maar even proberen, ben namelijk aan het werk.
Het moet maar hè? Autorijden kost nou eenmaal geld.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij moet dan weer even losschieten . Denk dat het een goed idee is gelijk allebei de kanten te vervangen. Gaat je wel tegen de 100 euro per kant kosten verwacht ik...
Ik heb altijd een bedragje opzij staan voor mn auto, ik heb hem nodig voor mn werk, dus wil hem altijd zonder problemen kunnen reparerenquote:Op maandag 25 juli 2011 13:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het moet maar hè? Autorijden kost nou eenmaal geld.
Het komt alleen altijd op 't verkeerde moment.
Ja, ik ook hoor. Maar ik kreeg mijn boekenlijst van de week voor mijn studie...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb altijd een bedragje opzij staan voor mn auto, ik heb hem nodig voor mn werk, dus wil hem altijd zonder problemen kunnen repareren
ah, fijn!quote:Op maandag 25 juli 2011 13:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor. Maar ik kreeg mijn boekenlijst van de week voor mijn studie...
Even 1200 euro. En dan nog collegegeld. En dan nog m'n auto. Katching!quote:
Medische studie.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:15 schreef Marco001 het volgende:
dure studie dan.. Ik was maar 230 euro kwijt aan boeken..
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg. Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is. Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:00 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil voor de winter alvast een nieuw setje winterbanden aanschaffen, ik moet alleen wel op de centjes letten.
Ik dacht zelf aan:
Nokian W+: EUR 314,-
Pirelli Snowcontrol Serie II: EUR 392,-
Of toch maar iets meer uitgeven en voor andere banden gaan?
Het moet trouwens 205/55/16 zijn.
Of hiervoor gaan? http://link.marktplaats.nl/468622605
Dat is voor mij een beetje een niets-zeggende kreet tbh. Het is inderdaad het enige contact met de weg, maar vaak kan je daar prima op besparen door een wat goedkopere band te nemen, zonder dat je heel veel kwaliteit inlevert.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg.
Het principe van een winterband is al eventjes uit. Natuurlijk zal er in de marge wel wat verbeterd zijn, maar ik denk niet dat je daar heel veel van zal merken. Deze band scoort nog prima, ook in vergelijking met nieuwere banden . Ik zou er geen 80 euro extra voor uitgeven iig!quote:Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is.
Dat is heel belangrijk inderdaad. Ookal denk ik niet dat deze banden uit 2004 komen is het toch goed ff te checkenquote:Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit.
je kan ook overwegen een iets smallere band aan te schaffen, die schijnen nog meer grip te hebben ook...quote:Wil je per se 16"? 15" scheelt je alweer twintig euro per band.
Au.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dit topic gaat opeens weer hard
Morgen naar de schadehersteller Thanks mom
[ afbeelding ]
auch, wat deed mom?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:52 schreef FalleNk810i het volgende:
Wow, dit topic gaat opeens weer hard
Morgen naar de schadehersteller Thanks mom
[ afbeelding ]
Ik heb nog een setje 16" velgen staan waarmee ik niks doe, vandaar 16" en past sowieso 15" niet onder mijn auto.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou op bandenkwaliteit niet besparen. Het is je enige contact met de weg. Nokian staat in Scandinavië vrij goed bekend dus zou je kunnen doen. De Conti's zou ik laten staan. De ts810 is al in 2004 ontwikkeld en daarmee een verouderd model. Da's niet erg, maar voor twee tientjes per band meer zou ik dan liever een recente band hebben die nog verder doorontwikkeld en geoptimaliseerd is. Bovendien kun je beter je banden niet te oud hebben ivm uitdroging en achteruitgang in kwaliteit.
Wil je per se 16"? 15" scheelt je alweer twintig euro per band.
Emm ligt eraan welke zin van erg.. Opgestookt, scheef afgesleten, of totaal niet tevreden?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef Marco001 het volgende:
Is het ernstig als je, terwijl je er net 4000 km oude banden oonder hebt zitten, alvast aan he tzoeken bent naar een nieuw setje? En ze zelfs al hebt gevonden? (Kumho KU39)
Perry, mail eens naar een paar bandenboeren?
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Emm ligt eraan welke zin van erg.. Opgestookt, scheef afgesleten, of totaal niet tevreden?
Bandenboeren ben ik hier in de buurt allemaal al af geweest, ze verklaren me voor gek en willen me niet helpen
Formaat clio/206 ook goed? Dat moet goed lukken voor dat bedrag.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Een 206 zou ik een goede optie vinden. Helaas is die maar een fractie groter dan een micra. Een sedan kan opzich ook wel, zolang het dus niet te zwaar wordt.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:23 schreef Marco001 het volgende:
206? Kan ie denk ik net voor je budget krijgen, weegt onder de 1000 kg, en er zijn genoeg met airconditioning.
Of moet het sedan zijn? Dan misschien astra, cordoba(bouwjaar 2000 denk ik..)
Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugotsquote:Op maandag 25 juli 2011 23:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Formaat clio/206 ook goed? Dat moet goed lukken voor dat bedrag.
Hmm, ik heb geen ervaring met micra's, maar ik vind mijn clio ruim genoeg om er goed met 4 man in te zitten. Maar anders een Peugeot 306 bijvoorbeeld?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots
In de micra kun je met zn 4en redelijk zitten, maar daar houdt het ook op. De 306 vind ik niet zo mooi (ik neem ten minste aan dat je er een bedoelt van '98? )quote:Op maandag 25 juli 2011 23:27 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hmm, ik heb geen ervaring met micra's, maar ik vind mijn clio ruim genoeg om er goed met 4 man in te zitten. Maar anders een Peugeot 306 bijvoorbeeld?
206 is wel redelijk groot hoor.. met de5-deurs heb je en redelijke bagageruimte en kan je vrij fatsoenlijk achterin zitten...quote:Op maandag 25 juli 2011 23:25 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een 206 zou ik een goede optie vinden. Helaas is die maar een fractie groter dan een micra. Een sedan kan opzich ook wel, zolang het dus niet te zwaar wordt.
Ik ben even niet zo op de hoogte van de occasionprijzen van een 306, dus ik weet niet of je er 1 kan kopen van na de facelift (die er een stuk frisser uitzien).quote:Op maandag 25 juli 2011 23:30 schreef monsterd. het volgende:
[..]
In de micra kun je met zn 4en redelijk zitten, maar daar houdt het ook op. De 306 vind ik niet zo mooi (ik neem ten minste aan dat je er een bedoelt van '98? )
De moeder van House heeft een 206, wel een 3deurs uitvoering. En hij is idd wel wat ruimer, maar nog niet zo ruim dat ik denk van goh, dit is wel een auto waar ik minstens 3 jaar in ga rijden ofzo. En dat wil ik wel eigenlijk. Is de 5 deurs toevallig ruimer dat je weet?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:31 schreef Marco001 het volgende:
[..]
206 is wel redelijk groot hoor.. met de5-deurs heb je en redelijke bagageruimte en kan je vrij fatsoenlijk achterin zitten...
En jehebt ook nog de SW-versie..
(ik denk zelf dat een 206 stukken groter zal zijn als je micra... Binnenin is ie zelfs groter als mijn Seat, terwijl die volgens mij langer is...)
En ook de greppel ingeredenquote:Op maandag 25 juli 2011 23:33 schreef house_is_a_feeling het volgende:
pssst, monsterd heeft eens in de Laguna gezeten hoor
Het geeft een iets minder bedrukt gevoel, maar de hoofdruimte achterin is echt 3x niets (zeg ik als man van bijna 1,90 die er heel wat jaren heeft doorgebracht). Ik ervaar mijn Clio als ruimer dan de 206.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
De moeder van House heeft een 206, wel een 3deurs uitvoering. En hij is idd wel wat ruimer, maar nog niet zo ruim dat ik denk van goh, dit is wel een auto waar ik minstens 3 jaar in ga rijden ofzo. En dat wil ik wel eigenlijk. Is de 5 deurs toevallig ruimer dat je weet?
geloof het wel... zal even op de carbase kijken..quote:Op maandag 25 juli 2011 23:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
De moeder van House heeft een 206, wel een 3deurs uitvoering. En hij is idd wel wat ruimer, maar nog niet zo ruim dat ik denk van goh, dit is wel een auto waar ik minstens 3 jaar in ga rijden ofzo. En dat wil ik wel eigenlijk. Is de 5 deurs toevallig ruimer dat je weet?
Dat is een station? Een station is weer overdreven kwa groottequote:Op maandag 25 juli 2011 23:37 schreef Marco001 het volgende:
als gewicht geen bezwaar is..
http://www.autotrack.nl/tweedehands/alfa_romeo/156/8036344
beauty...
rest zijn veelalautomaat...
Zoiets heb ik ook, alleen heb ik nu ook last van irritantiepunten wat betreft de micra.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Hehe ik ben ook aan t rondkijken.. Aan de ene kant wil ik de AX nog niet kwijt maar wil ook wel wat snellers/luxers. Groter hoeft nog niet eens.
Heb nog niet echt irritatiepunten. Kijk vind de auto van mijn ouders een stuk fijner maar zoiets zit er gewoon nog niet in .quote:Op maandag 25 juli 2011 23:42 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook, alleen heb ik nu ook last van irritantiepunten wat betreft de micra.
Een sedan heeft niet per definitie meer beenruimte dan een hatchback.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:46 schreef Marco001 het volgende:
zelfde e
206 3-deurs: 3822 lang, 245 liter
5-deurs: zelfde eigenlijk.
SW is zoń 20 cm langer..
Als et je om beenruimte achterin gaa, moet je een sedan of station gaan zoeken...
Goed voorbeeld: Seat.. Ibiza en Cordoba zijn exact hetzelfde, tot aan de C-stijl...quote:Op maandag 25 juli 2011 23:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een sedan heeft niet per definitie meer beenruimte dan een hatchback.
seatjes vind ik ook wel mooiquote:Op maandag 25 juli 2011 23:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Goed voorbeeld: Seat.. Ibiza en Cordoba zijn exact hetzelfde, tot aan de C-stijl...
Elk knopje van mijn Laguna doet het!quote:Op maandag 25 juli 2011 23:57 schreef Marco001 het volgende:
bij Meganeś zou ik niet te lang stilstaan... Renault en electronica.....
Zo ook van mijn Clio.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Elk knopje van mijn Laguna doet het!
Gelukkig maar eigenlijk, wat een lelijk hok.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:00 schreef monsterd. het volgende:
De ideale vind ik eigenlijk een renault thalia, zonder te kijken naar betrouwbaarheid enzo. Helaas verkopen ze die niet in NL.
[ afbeelding ]
Nouja, lelijk.. Het verdient niet de "mooiste auto prijs". Het ziet er iig degelijk en ruim genoeg uit.quote:Op dinsdag
26 juli 2011 00:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Gelukkig maar eigenlijk, wat een lelijk hok.
Vooral de eerdere series van de vorige laguna's waren een regelrechte ramp, daarna ging het al snel een stuk beter.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef Marco001 het volgende:
nouja, onze buren hadden ook een Laguna, daar kwam letterlijk elke week weleen monteur langs, omdat hij het weer eens niet deed, niet wou starten, accu leeg omdat de radio spontaan aan ging, de auto regelmatig tijdens hetrijden er gewoon mee ophield...
Maar goed, je hebt ook altijd goede exemplaren...
Nope, dat maakt het er alleen maar slechter op, de voorkant ziet er goed uit, maar de achterkant van die auto is echt verschrikkelijk lelijk (naar mijn mening dan).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, lelijk.. Het verdient niet de "mooiste auto prijs". Het ziet er iig degelijk en ruim genoeg uit.
Misschien is dit een betere foto:
[ afbeelding ]
Heb je enigzins gelijk in. Maargoed, heb vele exemplaren in Polen rond zien rijden, het went!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nope, dat maakt het er alleen maar slechter op, de voorkant ziet er goed uit, maar de achterkant van die auto is echt verschrikkelijk lelijk (naar mijn mening dan).
Mooi rood!quote:
En licht! Goede 800 kg en 100 pkquote:
Mja, die keuze maakt iedereen voor zich. Ik kies liever voor een kleinere en minder chique velgmaat, maar wel topbanden. Ik ken genoeg mensen die liever 18" rijden, maar vervolgens een B-merk banden er onder leggen omdat ze dat voldoende vinden. Prima, ieder z'n keuze .quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is voor mij een beetje een niets-zeggende kreet tbh. Het is inderdaad het enige contact met de weg, maar vaak kan je daar prima op besparen door een wat goedkopere band te nemen, zonder dat je heel veel kwaliteit inlevert.
Klopt, meer druk per cm².quote:[..]
je kan ook overwegen een iets smallere band aan te schaffen, die schijnen nog meer grip te hebben ook...
Waar heb je die voor nodig dan? Een verlaagde Golf I?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:36 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nu we het toch over banden hebben..
Weet iemand waar je banden echt op maat kunt laten maken?
Ik zoek een niet normale maat, die gewoon nergens ter wereld gemaakt wordt (185/30/R15)
Nee, het is niet normaal.. Ja, dat zal wel flink auw gaan doen in de portomonnee..
Dat ligt eraan of het pure interesse is, of dat je ze alweer nodig hebt .quote:Op maandag 25 juli 2011 19:47 schreef Marco001 het volgende:
Is het ernstig als je, terwijl je er net 4000 km oude banden oonder hebt zitten, alvast aan he tzoeken bent naar een nieuw setje? En ze zelfs al hebt gevonden? (Kumho KU39)
Het ligt aan het bouwjaar dat je wil. Ik heb een Almera uit '97 gehad waar ik prima tevreden over was. Ruimte voldoende om met vier man in te zitten (niet supercomfortabel natuurlijk, maar da's logisch), zijn ermee naar Zwitserland geweest op minivakantie. Die dingen koop je voor een appel en een ei. Het nieuwe model is wel wat duurder natuurlijk, maar technisch nog prima.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Een Twingo is meer een vergelijking met een Micra, al is een Clio inderdaad niet veel groter. Wat denk je van een Alfa 147? Of een Focus inderdaad, zijn er voldoende van te krijgen.quote:Op maandag 25 juli 2011 23:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots
quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Dan hebben wij achterin nog iets staan dat precies is wat u zoekt, mevrouwtje.quote:Een clio vond ik ook heel leuk, maar ook die is praktisch net zo groot als een micra. In dat geval zou ik altijd nog een luxere micra kunnen kopen en dat wil ik eigenlijk niet omdat ik vind dat ze stug rijden ten opzichte van bijvoorbeeld renaults of peugots
Hobbybak.. En het moet gewoon lager, maar daarvoor heb ik plattere banden nodig..quote:Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Of heb je nu een set van die banden en moet je nieuwe? In dat geval zou je het aan de fabrikant kunnen vragen, er vanuit gaand dat de naam op de band staat
Al lijkt mij 185/30 wel extréém plat
Daarom is hij ook op zoek naar iemand die ze op maat kan maken...quote:Op maandag 25 juli 2011 22:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als het een niet bestaande maat is, is hij gewoon niet leverbaar, zo moeilijk te begrijpen is dat toch niet?
Kan je eventjes meten. als je velg smaller is dan 195, gaat het zeker wel passen . Je kan eens naar een bandenboer gaan voor wat advies.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
@L0we: minder breed schijnt inderdaad meer grip te hebben met sneeuw, echter weet ik niet of bijvoorbeeld 195 zal passen op mijn velgen.
Alleen jammer dat weinig km's zó weinig zegt, en men de prijs er toch aardig voor op durft te drijven...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:09 schreef Marco001 het volgende:
ooh, ik heb net wel de opvolger van mijn Ibiza gezien..
een lime groen 207 met zat opties, lpg, nog geen 100.000 km voor 7000 ,-
ziet dr leuk uit! Nette prijs ook wel .quote:
Das zeker waar! Maar tussen plastic bandjes en topbanden zitten natuurlijk ook nog wel heel veel stapjes. Ik hoef geen topbanden, omdat banden net onder de top bijna even goed zijn, voor een veel lagere prijs .quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, die keuze maakt iedereen voor zich. Ik kies liever voor een kleinere en minder chique velgmaat, maar wel topbanden. Ik ken genoeg mensen die liever 18" rijden, maar vervolgens een B-merk banden er onder leggen omdat ze dat voldoende vinden. Prima, ieder z'n keuze .
Ik weet dat ik het verschil duidelijk merk: met m'n eigen banden kon ik een stuk beter hoeken dan met de plastic banden die een kennis van me onder een nagenoeg identieke auto had liggen. Dat maakt voor mij de overweging simpel. Maar zoals ik zei: ieder z'n keuze .
Zeker, maar ik denk niet dat er zoveel zijn dat het de moeite loont om een hele lijn voor op te zettenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 07:33 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Met 165/40/16 had ik eerst 12% afwijking.. Maar dat geeft niet..
Ik snap wel dat het allemaal niet 1-2-3 kan, maar er zullen toch wel meer mensen om zulke dingen vragen?
Dat is eigenlijk wel met alle auto'squote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:12 schreef Goddelijker het volgende:
206-jes zijn leuke auto's, je moet alleen wel op de bekende punten letten als je er 1 gaat kopen.
http://link.marktplaats.nl/468954103quote:Op maandag 25 juli 2011 23:17 schreef monsterd. het volgende:
Zit te denken over een opvolger voor de micra. Misschien dat ik hem binnen nu en een jaar weg doe. Wil eigenlijk iets groters maar ook veiligers. Het liefst met airco. Daarnaast per se een 5 deurs, ben het 3deurse nu wel zat eigenlijk. Dat allemaal voor onder de 1100 kg en 3500 euro (liefst nog minder, moet er nog voor sparen ). Is dat haalbaar? Enige suggesties?
Kijk nu ook naar almera's, maar die zijn lastig in 5 deurs verkrijgbaar met mijn budget.
Die man van de ANWB kwam, ging even proberen en zei: Remvoering losgeschoten, bekend probleem. Hij had het al vaker meegemaakt en opgelost.quote:
Ah, wat ik al dacht . Verstandig om de remcylinders en de voeringen te vervangen aan beide kanten. (niet je hoofdremcylinder, die zit onder de motorkap, en stuurt alle remmen aan.)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die man van de ANWB kwam, ging even proberen en zei: Remvoering losgeschoten, bekend probleem. Hij had het al vaker meegemaakt en opgelost.
Hij alles losgemaakt, zodra hij de trommel iets losmaakte, kwam er al allemaal zwarte remtroep uit. En toen lagen de remvoeringen inderdaad los. Dus toen heeft hij de remvoeringen verwijderd en ben ik op 3 remmen naar huis gereden, met heel veel afstand houden.
En nu donderdag naar de garage om remvoeringen en hoofdremcilinder aan beide zijden, aangezien de hoofdremcilinder iets zweette, als alles dan toch al open ligt...
Remcilinders dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, wat ik al dacht . Verstandig om de remcylinders en de voeringen te vervangen aan beide kanten. (niet je hoofdremcylinder, die zit onder de motorkap, en stuurt alle remmen aan.)
Begin 200 euro, dus het is te doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:34 schreef L0we het volgende:
Gaat wel een duur grapje worden ben ik bang, maar dan kan je er ook weer eventjes tegenaan!
Ga er alleen qua luxe niet op vooruit . Ding is zo kaal als het maar kan. Qua rij-eigenschappen is het echt een plusquote:
Dat zal zeker, maar blijf je daar niet in stuiteren?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga er alleen qua luxe niet op vooruit . Ding is zo kaal als het maar kan. Qua rij-eigenschappen is het echt een plus
Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:19 schreef Kriegel het volgende:
Nu wil ik dus heel graag weten wat er wél in je AX zit dat die 106 mist. Ik dacht dat die ook echt barebones was.
Het zijn echt hoekbakjes, dus stuiteren kan best ja .. Ook houden ze van flink toeren maken dus zuipen kan die ook wel. Op de snelweg ook dik toeren maken bij 120, maarja hoeveel kom ik op de snelweg?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zal zeker, maar blijf je daar niet in stuiteren?
[..]
Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat...
Oh, van nul naar nul dus. Nu vat ik 'm.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat hij er op achteruit gaat...
Qua luxe wel jaquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, van nul naar nul dus. Nu vat ik 'm.
Da's niet duur. Wat is er allemaal vervangen? Filtertjes en olie?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:16 schreef Purdey het volgende:
APK en toch maar een kleine beurt, niks aan te merken, alles was in orde
Rekening viel me alles mee, 160,- en dat voor een echte Nissan merkdealer
Ze reed iets te enthousiast achteruit de schuur uit.quote:
Maar schade herstellen is best een kunstquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ze reed iets te enthousiast achteruit de schuur uit.
Mijn polo staat inmiddels bij de schadehersteller
Vindt het echt helemaal niks als er andere mensen aan mijn auto sleutelen, maar goed het moet maar he...
Daarom, ik zeg ook niet dat ik dat graag zelf had willen doen, maar gewoon het idee dat ik tot nu toe alles zelf heb gedaan en dit moet laten doen terwijl ik niet kan meekijken ofzoquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar schade herstellen is best een kunst
En zéker goed herstellen.
denk dat dat voor een knipperlicht wel meevalt???quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:28 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Daarom, ik zeg ook niet dat ik dat graag zelf had willen doen, maar gewoon het idee dat ik tot nu toe alles zelf heb gedaan en dit moet laten doen terwijl ik niet kan meekijken ofzo
Zometeen draaien ze me velgen weer achtelijk hard aan met zo'n luchttol enzo
I guess haha, filters en olie. Een 4 gas test? Die was gratis, netals de APK en afmelding. Geen idee waarom dat allemaal gratis was, service, zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's niet duur. Wat is er allemaal vervangen? Filtertjes en olie?
Een nieuwe autoquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:28 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu met een e200cdi langs de weg, net even delfzijl>nunspeet.. valt onderweg cruisecontrol, esp, stuurbekrachting en de airbags en het abs uit... even later deed de automaatbak het niet keer.... fijne auto dus..
Maar wat wil je, na 460000 km..
Dan ben ik 30 minuten te vroeg op mijn volgend ophaaladres...quote:
Iets anders. Wat maakt niet uit, als het maar geen benz isquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:28 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu met een e200cdi langs de weg, net even delfzijl>nunspeet.. valt onderweg cruisecontrol, esp, stuurbekrachting en de airbags en het abs uit... even later deed de automaatbak het niet keer.... fijne auto dus..
Maar wat wil je, na 460000 km..
Zit een deuk in t voorscherm, dus die moeten ze demonteren, en dat gaat makkelijker als het wiel even eraf is.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:31 schreef gateway het volgende:
[..]
denk dat dat voor een knipperlicht wel meevalt???
Waar ben je geweest? Probeer eens een flesje injector reiniger. Ik heb dezelfde probleempjes gehad na zoveel km's in zuid-frankrijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:51 schreef gateway het volgende:
Hmm, na een vakantie met de auto van een kleine 4500km in totaal, wou gisterochtend de auto slecht starten (net of ie geen diesel kreeg) maar daarna geen problemen meer.
Vanmorgen ineens, "Abgas Werkstatt!".... ik gelijk naar de garage, uit laten lezen, "Kommunikation Drosselklappe Fehlerhaft". Gereset, en nu is er niks meer aan de hand.
Hopen dat dit zo blijft! Gelukig bleef het nu bij het uitlezen & resetten a 15 euro.
Oeps, vervelend!quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Kadooosh het volgende:
Bah auto wil opeens niet meer starten, accu is nog wel in orde.
ANWB komt er aan...
Is het geen mogelijkheid om hem in te ruilen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:33 schreef Purdey het volgende:
Even een kleine aanprijzing, misschien hier een gegadigde?
[TK] Opel Astra 1.6 Tailgate 1996, benzine.
inderdaad wel in Frankrijk.... Getank in spanje (keer of 3) Frankrijk (2x, 1x vol en een keer eenbeetje om luxemburg te halen) en 3x in luxemburg ofzo.... Gemiddeld litertje of 45 a 50....quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:40 schreef L0we het volgende:
[..]
Waar ben je geweest? Probeer eens een flesje injector reiniger. Ik heb dezelfde probleempjes gehad na zoveel km's in zuid-frankrijk.
Ze hebben hem natuurlijk pratend gekregen moet alleen de start motor vervangen.. schijnt een bekend probleem te zijn bij deze polo's.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:02 schreef Kadooosh het volgende:
Bah auto wil opeens niet meer starten, accu is nog wel in orde.
ANWB komt er aan...
Inhalen op zulke wegen, ik ben er na 5 jaar nog steeds geen fan vanquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:13 schreef t.coenraad het volgende:
Ik zo straks in de vijfde versnelling inhalen op een 80-weg met tegenliggers. Mislukt en moest terug laten zakken. Was ook wel eng. Net een maand rijbewijs :| Reed opgefokt, doe ik ook niet nog een keer!
Ik doe dat ook niet snel, op de N57 vind ik het ook altijd maar een drama (op de weinige plekken waar het wel kan). Maar dan terug naar zijn 4 en een flinke dot gas, gelukkig is mijn wagen wel aardig snel, maar de auto van mijn ouders durf ik het ook niet zo snel te doen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Inhalen op zulke wegen, ik ben er na 5 jaar nog steeds geen fan van
Mooi weggetje geworden trouwens, Middelburg - Vrouwenpolder Heb er van de week voor het eerst over gereden, stuk sneller en handiger dan de oude route Jammer dat er dan Belgen voor je zitten die 60 rijden, maar okquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet snel, op de N57 vind ik het ook altijd maar een drama (op de weinige plekken waar het wel kan). Maar dan terug naar zijn 4 en een flinke dot gas, gelukkig is mijn wagen wel aardig snel, maar de auto van mijn ouders durf ik het ook niet zo snel te doen.
Ik ben daar al een paar keer asociaal hard overheen gereden, nog nooit zo snel vanaf de bioscoop in Vlissingen naar Haamstede kunnen knallen. Inderdaad een heerlijk weggetje.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Mooi weggetje geworden trouwens, Middelburg - Vrouwenpolder Heb er van de week voor het eerst over gereden, stuk sneller en handiger dan de oude route Jammer dat er dan Belgen voor je zitten die 60 rijden, maar ok
Jammer dat ze toch weer voor enkelbaansrotondes hebben gekozen, gemiste kans Maar je kan er 's nachts denk ik heerlijk doorrijden ja Kijken hoelang het duurt voor er flitspalen staanquote:Op woensdag 27 juli 2011 19:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik ben daar al een paar keer asociaal hard overheen gereden, nog nooit zo snel vanaf de bioscoop in Vlissingen naar Haamstede kunnen knallen. Inderdaad een heerlijk weggetje.
's nachts/'s avonds kan je er inderdaad heerlijk doorrijden, maar flitspalen lijken mij weinig effect te hebben op zo'n overzichtelijke weg. Die rotondes hadden ze inderdaad beter 2-baans kunnen maken om toeristen of vrachtverkeer te kunnen inhalen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:40 schreef Piles het volgende:
[..]
Jammer dat ze toch weer voor enkelbaansrotondes hebben gekozen, gemiste kans Maar je kan er 's nachts denk ik heerlijk doorrijden ja Kijken hoelang het duurt voor er flitspalen staan
Ruimte genoeg in Zeeland, en de doorstroom wordt er aanzienlijk door bevordert, ik zie alleen niet in waarom ze gevaarlijker zouden moeten zijn?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:13 schreef Marco001 het volgende:
2 baans rotondes kosten wel extra ruimte, en zijn gevaarlijker...
Die rotonde in Vrouwenpolder is al bijna zo groot als 2 baans, alleen de strepen missen zo'n beetjequote:Op woensdag 27 juli 2011 21:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ruimte genoeg in Zeeland, en de doorstroom wordt er aanzienlijk door bevordert, ik zie alleen niet in waarom ze gevaarlijker zouden moeten zijn?
Kost een 10tje, en kan je bij 2 tankbeurten gebruiken volgens mij... kan verder ook geen kwaadquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:38 schreef gateway het volgende:
[..]
inderdaad wel in Frankrijk.... Getank in spanje (keer of 3) Frankrijk (2x, 1x vol en een keer eenbeetje om luxemburg te halen) en 3x in luxemburg ofzo.... Gemiddeld litertje of 45 a 50....
Zou dus kunnen.... Eens ff kijken wat dat kost anders van de week voor het tanken er eens in mieteren
Dan eens kijken waar ik dat vandaan haal.de real,- heeft dat ook staan. Of dat ik naar de automaterialenzaak ga.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Kost een 10tje, en kan je bij 2 tankbeurten gebruiken volgens mij... kan verder ook geen kwaad
Ik zeg: dynamo om zeep!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:28 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu met een e200cdi langs de weg, net even delfzijl>nunspeet.. valt onderweg cruisecontrol, esp, stuurbekrachting en de airbags en het abs uit... even later deed de automaatbak het niet keer.... fijne auto dus..
Maar wat wil je, na 460000 km..
Volgens mij moet het bij één volle tank. Overigens is het wel raadzaam om daarna een tank lang niet te rustig te rijden: aangezien die cleaner soms wel wat vuil losweekt. Wel handig om dat even goed te verbranden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Kost een 10tje, en kan je bij 2 tankbeurten gebruiken volgens mij... kan verder ook geen kwaad
Ligt aan je tankinhoud natuurlijk . Volgens mij is 1 flesje genoeg voor 50 liter diesel. Dat vuil verbrand wel hoor, ook als je rustig rijdt. Eventuele ophoping ontstaat toch voornamelijk in de sproeiers, vanaf daar gaat het gelijk de motor in, en ist weg .quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:02 schreef Mikkie het volgende:
Volgens mij moet het bij één volle tank. Overigens is het wel raadzaam om daarna een tank lang niet te rustig te rijden: aangezien die cleaner soms wel wat vuil losweekt. Wel handig om dat even goed te verbranden.
Vandaag voor het tanken ook bij mij even een busje injectorreiniger er in gemikt. Half jaar terug ook al eens gedaan, kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ligt aan je tankinhoud natuurlijk . Volgens mij is 1 flesje genoeg voor 50 liter diesel. Dat vuil verbrand wel hoor, ook als je rustig rijdt. Eventuele ophoping ontstaat toch voornamelijk in de sproeiers, vanaf daar gaat het gelijk de motor in, en ist weg .
quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:08 schreef Purdey het volgende:
Het valt me nu pas op dat m'n karretje gewassen is na de beurt/apk. M'n pa had het alleen al door toen ik thuiskwam, en ik nu pas
ik moet ook tanken, maar moet eerst ff zo'n buske kopen.... vanavond ff aan denken bij de Real,- , die hebben dat ook dacht ik... autozaken zijn zo dicht, daar ben ik te laat voor. Of moet het morgen doenquote:Op donderdag 28 juli 2011 16:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vandaag voor het tanken ook bij mij even een busje injectorreiniger er in gemikt. Half jaar terug ook al eens gedaan, kan nooit kwaad.
Oudere auto's zijn er ook gevoeliger voor dan nieuwerequote:Op donderdag 28 juli 2011 17:55 schreef Marco001 het volgende:
Nog nooit nodig gehad zo'n busje.. (maarja, ik rij ook nooit zoveel op benzine..)
De Jetta toch? Mooi dingquote:Op donderdag 28 juli 2011 17:30 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, morgen om 11u kan ik mijn nieuwe auto op gaan halen
Comfortline DSG, met Executive Plus en Telefonie Premiumquote:
dat vraagt natuurlijk om uitgebreide specificatie & foto's, veeeeeeeel foto's!quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Comfortline DSG, met Executive Plus en Telefonie Premium
Dat is goed. Ik moet even kijken wanneer ik ze post, ik denk maandag wel. Ik zal als ik er aan denk morgen de camera mee nemen, kan ik vast wat plaatjes schieten Ik weet niet wat je voor specificaties wil?quote:Op donderdag 28 juli 2011 22:42 schreef gateway het volgende:
[..]
dat vraagt natuurlijk om uitgebreide specificatie & foto's, veeeeeeeel foto's!
weet ik het, motor, de opties die erop zitten?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is goed. Ik moet even kijken wanneer ik ze post, ik denk maandag wel. Ik zal als ik er aan denk morgen de camera mee nemen, kan ik vast wat plaatjes schieten Ik weet niet wat je voor specificaties wil?
1 2 | [url=http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRF8WAZM-D.jpg]Foto 1[/url] [url=http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVH3XQO6-D.jpg]Foto 2[/url] |
Ah oke dus zal het wel normaal zijn bij mijn polotje uit 1990.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:52 schreef Marco001 het volgende:
Hangt van het merk + type af.. Mijn Ibiza heeft b.v. ook maar 1 achteruitrijlicht...
Leuk om te lezen dat je al zoveel aan het rijden bentquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:51 schreef Hitomi het volgende:
Gisteren voor het eerst in de auto van mijn vader gereden.. in het donker op een onverlichte weg en ik ben half nachtblind Dus dat was wel even spannend, maar is goed gelukt.
Net even heen en weer geweest van Noordwolde FR naar Zwolle om wat extra spullen te halen.
Dat is toch niet eng Zolang ie niet van glas merk je er niks van Dekentje eromheen en rijden maarquote:Straks boodschappen doen en daarna met een salontafel achterin weer naar Wolvega... (voor het eerst met een groot log ding achterin rijden, help! )
Moest laatst een stukje rijden met een gammel aanhangwagentje waar een kuub zand op lag.. Dat was wel even billenknijpenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Leuk om te lezen dat je al zoveel aan het rijden bent
[..]
Dat is toch niet eng Zolang ie niet van glas merk je er niks van Dekentje eromheen en rijden maar
Ik had vaker willen rijden, maar ik heb niet zoveel auto's tot mijn beschikkingquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Leuk om te lezen dat je al zoveel aan het rijden bent
[..]
Dat is toch niet eng Zolang ie niet van glas merk je er niks van Dekentje eromheen en rijden maar
Buitenspiegels heb je genoeg aanquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Ik had vaker willen rijden, maar ik heb niet zoveel auto's tot mijn beschikking
En ik weet niet hoe het is om met iets achterin te rijden en hoe dat met zicht zit en weet ik veel Had liever gehad dat ie van glas was dan kon ik er juist doorheen kijken
Dat is goed te oefenen door je binnenspiegel een keer weg te klappen .quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:15 schreef Hitomi het volgende:
En ik weet niet hoe het is om met iets achterin te rijden en hoe dat met zicht zit en weet ik veel Had liever gehad dat ie van glas was dan kon ik er juist doorheen kijken
Vind bij busjes het zicht naar achteren nog niet eens het probleem... Meer de immense dode hoekquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is goed te oefenen door je binnenspiegel een keer weg te klappen .
Vanaf maandag weer hele dagen in busjes/bakwagens zonder zicht naar achteren rijden. Zal ook wel weer (heel) even wennen zijn.
Een kuub, op 1 karretje, dat is wel optimistisch jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moest laatst een stukje rijden met een gammel aanhangwagentje waar een kuub zand op lag.. Dat was wel even billenknijpen
Karretje van triplex geloof ik .. Zachte bandjes ook nogquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Een kuub, op 1 karretje, dat is wel optimistisch ja
Een kuub zand weegt anderhalve ton. Waarschijnlijk mocht je er niet eens mee rijden . Of heb je BE?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:24 schreef Sjoegerd het volgende:
Karretje van triplex geloof ik .. Zachte bandjes ook nog
BE heb ik al een tijdje in de broekzak zittenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Een kuub zand weegt anderhalve ton. Waarschijnlijk mocht je er niet eens mee rijden . Of heb je BE?
Maar niet op zo'n karretjequote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Een kuub zand weegt anderhalve ton. Waarschijnlijk mocht je er niet eens mee rijden . Of heb je BE?
of dat op een aanhangertje mag, das een grotere vraag en die zachte bandjes kwamen door die 1,5 ton waarschijnlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Een kuub zand weegt anderhalve ton. Waarschijnlijk mocht je er niet eens mee rijden . Of heb je BE?
Toen ze zeiden dat ik het moest gaan halen met dat karretje.. Zat ik wel even zo van... Juist .. Gelukkig was het maar een kilometer ofzo.quote:
Daarvan leer je alleen maar beter autorijden. Doordat je niet meer makkelijk achteruit kan kijken, leer je op tijd in je spiegels te kijken en het verkeer in totaliteit in de gaten te houden. Zodat je wéét of er iets naast je zit, zonder dat je hoeft te kijken, puur doordat je het stuk voordat je moet afslaan in je spiegels hebt gekeken.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:23 schreef JDude het volgende:
Ja, bij afslaan naar rechts en onderweg een fietspad kruisen is dat wel even goed opletten.
Dat wel, maar dat die busjes zonder dodehoekspiegel mogen/kunnen rijden heb ik nooit begrepenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarvan leer je alleen maar beter autorijden. Doordat je niet meer makkelijk achteruit kan kijken, leer je op tijd in je spiegels te kijken en het verkeer in totaliteit in de gaten te houden. Zodat je wéét of er iets naast je zit, zonder dat je hoeft te kijken, puur doordat je het stuk voordat je moet afslaan in je spiegels hebt gekeken.
moet ik eigenlijk ook nog doen, mis de bijrijdersmat in de touranquote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:15 schreef Goddelijker het volgende:
Net even een setje nieuwe automatten bestelt.
Heb ze net besteld bij www.automatten.nl nee, is geen reclame, daar kun je hem helemaal zelf samenstellen, met de kleur van de mat, kleur van de rand, wel of geen hakstuk etc.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:24 schreef gateway het volgende:
[..]
moet ik eigenlijk ook nog doen, mis de bijrijdersmat in de touran
op die site was ik ook al eens uitgekomen jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:28 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb ze net besteld bij www.automatten.nl nee, is geen reclame, daar kun je hem helemaal zelf samenstellen, met de kleur van de mat, kleur van de rand, wel of geen hakstuk etc.
36 euro incl. verzendkosten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 15:30 schreef gateway het volgende:
[..]
op die site was ik ook al eens uitgekomen ja
Klopt, heb er ook al eerder gewerkt, maar da's wel 4,5 jaar geleden .quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarvan leer je alleen maar beter autorijden. Doordat je niet meer makkelijk achteruit kan kijken, leer je op tijd in je spiegels te kijken en het verkeer in totaliteit in de gaten te houden. Zodat je wéét of er iets naast je zit, zonder dat je hoeft te kijken, puur doordat je het stuk voordat je moet afslaan in je spiegels hebt gekeken.
Sloop?quote:Op zondag 31 juli 2011 07:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik zoek een toko waar ik gewoon een losse mat kan bestellen. Alleen bij de bestuurder dus. Daar zit inmiddels een gat in, maar de andere drie matten zijn nog perfect. Weggegooid geld om die ook te gaan vervangen.
Kom maar opquote:Op zondag 31 juli 2011 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Mijn Jetta is geleverd afgelopen vrijdag. Ik heb wat foto's, maar aangezien ik niet weet of het gewenst is in dit topic om te spammen met foto's heb ik hier 1 foto. Bij interesse kan ik er meer posten
Foto's voor nu maar even weg gehaaldquote:
Ja, ik ben er ook erg blij mee. Iemand hier vroeg om de specs van de auto. In het kort is het een Jetta in Comfortline uitvoering, 1.6 TDI BlueMotion, met DSG bak. Aan extra opties heb ik niet zo heel erg veel:quote:Op zondag 31 juli 2011 21:34 schreef Goddelijker het volgende:
Héle mooie bak
Nu binnenkort even goed in de wax zetten, dan kan ie er weer even tegenaan!
Dat was ik met deze auto niet van plan nee Hoezo?quote:
Gewoon interesse, misschien leuk om je naar dit topic te wijzen?quote:Op zondag 31 juli 2011 21:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was ik met deze auto niet van plan nee Hoezo?
Ik reed mijn vorige auto (Golf VI) wel altijd door de wasstraat. Maar nu heb ik niet zo heel ver bij mij vandaan een plek gevonden waar je je auto gewoon in een box kunt rijden, en dan kun je em dus met de hand wassen, maar daar hebben ze dus ook hogedrukreinigers etc etc. Daar heb ik die Golf de laatste keer gewassen, en daar wil ik toch steeds heen blijven gaan nu met deze autoquote:Op zondag 31 juli 2011 21:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon interesse, misschien leuk om je naar dit topic te wijzen?
Het grote autopoets- en -wastopic #4
Oké.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik reed mijn vorige auto (Golf VI) wel altijd door de wasstraat. Maar nu heb ik niet zo heel ver bij mij vandaan een plek gevonden waar je je auto gewoon in een box kunt rijden, en dan kun je em dus met de hand wassen, maar daar hebben ze dus ook hogedrukreinigers etc etc. Daar heb ik die Golf de laatste keer gewassen, en daar wil ik toch steeds heen blijven gaan nu met deze auto
Laten we zeggen dat ik onder de rivieren woonquote:Op zondag 31 juli 2011 21:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Oké.
Ik weet niet waar je ergens woont? Anders kun je wel een keer een test-wax van mij krijgen, die blijft 4-5 maanden zitten.
Oké, dat is jammer.quote:Op zondag 31 juli 2011 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat ik onder de rivieren woon
Ja maar geen probleem. Tof aangeboden van jequote:
klinkt interresantquote:Op zondag 31 juli 2011 21:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Oké.
Ik weet niet waar je ergens woont? Anders kun je wel een keer een test-wax van mij krijgen, die blijft 4-5 maanden zitten.
Het gaat om:quote:Op zondag 31 juli 2011 21:54 schreef gateway het volgende:
[..]
klinkt interresant
jetta is gaaf, zeker de radio &telefoonzaken!
eerst maar eens zien hoe het met de blanke lak afloopt, die laat los, op steeds meer plaatsen....quote:Op zondag 31 juli 2011 21:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het gaat om:
http://www.carclean.nl/pr(...)PB-EXP16_100728.aspx
Als je meer wilt weten, stuur maar een DM of PM.
Neuh, je komt al met zat leuks. Iemand die een 156 wil en wat frequenter (preventief) onderhoud accepteert kan ik moeilijk op andere ideeën gaan brengen, wat een toffe wagens blijven dat toch. Prachtig. En goedkoop in aanschaf, lang leve Alfa-afschrijving zolang je maar tweedehands koopt.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:04 schreef Grielen het volgende:
Misschien nog mensen met tips, ideeën, adviezen?
Waarom niet de 406 coupé met V6?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:04 schreef Grielen het volgende:
Mooie bak!
De Subaru heeft last van ratelende klepstoters oliesensor is niet helemaal zuiver. Volgende week maar even bij de Soebie-dealer langs, of het nog op te lossen is. Anders wordt het verkopen voor de auto-cross en dan een nieuwe auto (die er sowiezo zou komen, nu dus misschien vervroegd)
Nieuwe auto zal een coupé of mooie sedan worden!
Ik zit te twijfelen tussen:
Peugeot 406 coupe (2 liter)
Hyundai Coupe (heel misschien de V6)
Alfa Romeo 156
Renault Megane coupe '03 2l (moeders heeft de sedan 1.6, best fijne wagen)
Mochten er geen te vinden zijn die voldoen of niet in het plaatje passen, dan ga ik voor de peugeot 307 2.0hDi uit 2004...
Heel wat anders dan m'n huidige auto dus.
Misschien nog mensen met tips, ideeën, adviezen?
Thx man. Ja die kofferbak is inderdaad huge. 510 liter ofzo is dat dacht ik. Ja, die type emblemen heb ik geen moeite mee. Die sticker van de dealer zint me ook niet. Op mijn vorige auto had ik dat ook, dus ik had nu gezegd dat ik die sticker niet wilde. Maar er dan tóch op plakken hequote:Op maandag 1 augustus 2011 07:46 schreef Mikkie het volgende:
Leuke car hoor, Coolguy . Valt me op hoe groot die kofferbak nog is! Overigens had ik, als ik jou was, een hoop van die type-emblemen achterop weggelaten. Vind het strak altijd wat mooier en een sticker van de stealer hoef ik er ook niet op .
En ik hoop dat je goed verzekerd bent (al scheelt het dat je onder de rivieren woont), want die RNS510 staat bekend om z'n goede 'handelswaarde'...
Anders weten ze die auto met dat navi-systeem nog makkelijker et vinden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:31 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb ik ergens gemist waarom je de foto hebt weggehaald?
(Je kan m overigens nog wel zien in de quote eronder )
Mooie wagen en leuk pakket
Oh, dan moet jij ook even je quote bewerken anders heeft t nog geen zinquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Anders weten ze die auto met dat navi-systeem nog makkelijker et vinden.
Het was maar een grapje, ik weet zijn reden niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:32 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh, dan moet jij ook even je quote bewerken anders heeft t nog geen zin
Oh doh, stond geen smiley achterquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, ik weet zijn reden niet.
Ik gebruikte een PI.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:43 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Oh doh, stond geen smiley achter
Ja, dat is de reden. Daarom heb ik ook geen foto van het navigatie systeem op 'map', omdat je dan de locatie ziet. Dus wellicht zou jij zo vriendelijk willen zijn je post ook te editen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, ik weet zijn reden niet.
Dealer kentekenplaathouder vindt ik niet eens zo erg, maar zo'n lelijke van zo'n dorpsgarage is echt afschuwelijk..quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan het me voorstellen, je hoeft 't het dievengilde niet makkelijker te maken dan het al is. Overigens zou ik bij de dealer wel stampij hebben gemaakt over die sticker. Opdonderden met die zooi. Net als die kentekenplaathouder. Gewoon clean en zwart.
Done.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is de reden. Daarom heb ik ook geen foto van het navigatie systeem op 'map', omdat je dan de locatie ziet. Dus wellicht zou jij zo vriendelijk willen zijn je post ook te editen?
Is me net iets te duur in aanschaf, wil je er een met een knappe km-stand. De verzekering is ook erg duur vergeleken met de Hyundai V6.. is ook vaak een automaat terwijl ik liever handgeschakeld rij.quote:
Ook in Duitsland gekeken? Kan lonend zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:58 schreef Grielen het volgende:
[..]
Is me net iets te duur in aanschaf, wil je er een met een knappe km-stand. De verzekering is ook erg duur vergeleken met de Hyundai V6.. is ook vaak een automaat terwijl ik liever handgeschakeld rij.
Dan is er wel een probleempje, want de tweede generatie Hyundai Coupe is hier in V6 vorm ook bijna alleen maar besteld als automaat. Waardeloos als je liever schakelt, maar in ieder geval is er nog een tiptronic stand. Zit je echter nog altijd met een vierbak.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:58 schreef Grielen het volgende:
[..]
Is me net iets te duur in aanschaf, wil je er een met een knappe km-stand. De verzekering is ook erg duur vergeleken met de Hyundai V6.. is ook vaak een automaat terwijl ik liever handgeschakeld rij.
Bij de dealer?quote:Op zondag 31 juli 2011 07:40 schreef Mikkie het volgende:
Ik zoek een toko waar ik gewoon een losse mat kan bestellen. Alleen bij de bestuurder dus. Daar zit inmiddels een gat in, maar de andere drie matten zijn nog perfect. Weggegooid geld om die ook te gaan vervangen.
Geweldige auto! Van het weekend ben ik daarmee naar Luxemburg (en terug) gereden, daar zit genoeg pit in, en hij ligt erg lekker op de weg. Leuk, op die kronkelweggetjes daarquote:Op zondag 31 juli 2011 22:04 schreef Grielen het volgende:
Mooie bak!
De Subaru heeft last van ratelende klepstoters oliesensor is niet helemaal zuiver. Volgende week maar even bij de Soebie-dealer langs, of het nog op te lossen is. Anders wordt het verkopen voor de auto-cross en dan een nieuwe auto (die er sowiezo zou komen, nu dus misschien vervroegd)
Nieuwe auto zal een coupé of mooie sedan worden!
Ik zit te twijfelen tussen:
Peugeot 406 coupe (2 liter)
Hyundai Coupe (heel misschien de V6)
Alfa Romeo 156
Renault Megane coupe '03 2l (moeders heeft de sedan 1.6, best fijne wagen)
Mochten er geen te vinden zijn die voldoen of niet in het plaatje passen, dan ga ik voor de peugeot 307 2.0hDi uit 2004...
Heel wat anders dan m'n huidige auto dus.
Misschien nog mensen met tips, ideeën, adviezen?
Dat de ventilator nog eventjes doorloopt is geen probleem, hij koelt dan nog eventjes. Hoeveel koelvloeistof gebruikt hij? Zie je het ergens lekken?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Shit, de Laguna verbruikt koelvloeistof en ventilator loopt even na nadat ik hem uitzet.
Zou eens kunnen kijken ja, en dan zien wat het kost. Op internet (meestal een stuk goedkoper) is het in elk geval alleen maar mogelijk om complete sets te bestellen, sund.quote:
Dat verbruik is wel ok ja. Nadeel van die auto vind ik het dashboard. Dat is zo saai en vreselijk plastic, daar ben ik op compleet afgeknapt toen ik aan het kijken was voor een andere auto.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef L0we het volgende:
[..]
Geweldige auto! Van het weekend ben ik daarmee naar Luxemburg (en terug) gereden, daar zit genoeg pit in, en hij ligt erg lekker op de weg. Leuk, op die kronkelweggetjes daar
Verbruik viel me ook heel erg mee! Met heel flink doorrijden (in duitsland zelfs even de top, 213 op de gps, iets over de 220 op de teller ) en met de hele achterkant vol haalden we een verbruik van iets meer dan 1:10 op gas. Dat vond ik toch wel heel erg netjes.
De coupe is wel onpractisch als je veel spul mee moet nemen. Voor 2 personen kampeer + klimspul, en hij zit erg vol . Maar aan de andere kant is het wel een prachtige auto om te zien!
Mooi dat je er zo tevreden over bent! Had je geen proefrit gemaakt (desnoods in de oude Jetta) dat je zo verbaasd bent? Overigens is de Golf met 110pk op papier wel sneller dan de Jetta. Het verschil in gretigheid kan 'm zitten in het feit dat de DSG anders is afgesteld en je bovendien een versnelling extra hebt. Daardoor wordt sneller geschakeld waarbij je makkelijk in het optimale toerenbereik van een versnelling zit. Hoe optimaler, hoe efficiënter en vlotter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, inmiddels vanmorgen mijn eerste echte rit gehad met de Jetta, van zo'n 170km. Overall indruk is goed te noemen, solide auto. Afwerking binnen tov de Golf VI die ik hiervoor had is op sommige punten merkbaar minder, zoals het plastic bovenop het dashboard. Dat was bij de Golf toch net iets mooier, net als de afwerking van de deurgrepen.
Omdat de Jetta een stuk groter is dan de Golf merk je dat met rijden. Hij is zeer comfortabel. Wat me absoluut in zeer positieve zin opvalt aan de Jetta is de gretigheid waarmee hij op het gas reageert.
Ik heb een 1.6 TDI BlueMotion 105pk met 7-DSG. De Golf had een 2.0 TDI 110pk met 6-DSG. Daarnaast is de Jetta ook zwaarder dan de Golf. Toch is de Jetta gretiger dan die Golf. Ik ben autotechnisch niet onderlegd dus ik weet niet waar dit door komt.
Wat ik wel weet is dat mijn verwachting was dat de Jetta trager zou zijn/reageren dan de Golf, maar het tegenovergestelde is waar.
Omdat de Jetta natuurlijk groter is reageert hij anders. Ik vind hem comfortabeler rijden dan de Golf. De Golf was voor mijn gevoel wat strakker afgeveerd, de Jetta is wat comfortabeler, wat limousine-achtiger als 't ware, het is echt een feest om er in te rijden
Die nieuwe Superb schijnt prima te zijn ja. Een kennis van me rijdt er eentje, kan er makkelijk achterin zitten met m'n bijna twee meter, was oprecht verbaasd! Zou voor mij in de toekomst zeker een kandidaat zijn. Prima motorisering ook inderdaad.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef Marco001 het volgende:
Wacht maar tot je eens in nog een klasse groter rijd: Skoda Superb/VW Passat bluemotion, dat rijd helemaal super! En gewoon 1:24 halen op een rit van 700 km, voornamelijk snelweg en voornamelijk 120 km/h... (in de passat) (en ruim 1200 km op 1 tank kunnen rijden volgens de BC)
Ik heb nog niet hoeven tanken met die Jetta, dat zal morgen gebeuren voor het eerst, dus ik heb ook geen idee hoeveel liter dr in kunnen. Ik heb er nu rond de 730km mee gereden, en ik moet straks nog 170km terug en dat haal ik nog makkelijk op wat er nu nog in de tank zit, dus dan heb ik al 900km gereden. Dat zal dan niet veel verschil zijn met de Golf, daarmee kwam ik maximaal 900km, maar dan was wel het lampje aan en dan moest ik als de sodemieter tanken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:43 schreef Marco001 het volgende:
Wacht maar tot je eens in nog een klasse groter rijd: Skoda Superb/VW Passat bluemotion, dat rijd helemaal super! En gewoon 1:24 halen op een rit van 700 km, voornamelijk snelweg en voornamelijk 120 km/h... (in de passat) (en ruim 1200 km op 1 tank kunnen rijden volgens de BC)
Nee, ik heb inderdaad geen proefrit gemaakt. Ik heb de auto in februari besteld. Toen stond ie net bij de dealer, en aangezien ik automaat móet rijden en die niet voorhanden was (en ik ben bij nogal wat verschillende dealers geweest..) heb ik er nooit in kunnen rijden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:46 schreef Mikkie het volgende:
Mooi dat je er zo tevreden over bent! Had je geen proefrit gemaakt (desnoods in de oude Jetta) dat je zo verbaasd bent? Overigens is de Golf met 110pk op papier wel sneller dan de Jetta. Het verschil in gretigheid kan 'm zitten in het feit dat de DSG anders is afgesteld en je bovendien een versnelling extra hebt. Daardoor wordt sneller geschakeld waarbij je makkelijk in het optimale toerenbereik van een versnelling zit. Hoe optimaler, hoe efficiënter en vlotter.
Wel jammer dat de afwerking minder is. Ik verbaas me vaak over hoe mensen in het algemeen makkelijk over een matig interieur heen stappen (zowel qua materiaalgebruik als vormgeving). Een mooie buitenkant is goed, maar uiteindelijk moet je tegen dat interieur ook de nodige tijd aan kijken.
Zoiets zou ik dus nooit doen. Anderzijds: een Jetta verschilt niet schokkend veel van een Golf en als je al een keer de DSG-bak hebt gehad zal het vast wel goed zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad geen proefrit gemaakt. Ik heb de auto in februari besteld. Toen stond ie net bij de dealer, en aangezien ik automaat móet rijden en die niet voorhanden was (en ik ben bij nogal wat verschillende dealers geweest..) heb ik er nooit in kunnen rijden.
Nee, ik bedoel met de sprint van 0-100, maar daarmee dus ook de tussenacceleratie. Dat is immers wat je in dagelijks gebruik nodig hebt, die topsnelheid geloof ik allemaal wel. Daar zou je het voordeel van een 7-bak ipv een 6-bak wel kunnen merken. Ook gunstig voor je verbruik meestal.quote:De oude Jetta heb ik een paar jaar geleden als voorloopauto gehad, maar dat kun je niet met deze auto vergelijken. Oh sneller? Als in topsnelheid? Dat zal best, ik heb met die Golf nooit topsnelheid gereden. Ik heb het echt over het reageren op het gas. Het klinkt als een plausibel verhaal wat je zegt, want ik merk het vooral bij optrekken vanuit stilstand.
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar vind het wel altijd jammer als fabrikanten daar op besparen bij een nieuw model. Eigenlijk ga je er vanuit dat het altijd vooruit gaat, maar die vlieger gaat niet altijd op...quote:Nou ja, dat moet je misschien lezen als 'de afwerking is minder'. De afwerking is absoluut goed, maar de gebruikte materialen zijn niet op alle plaatsen (bovenkant dashboard + deurpanelen bij de handgrepen) van hetzelfde niveau als de Golf. Maar dat betekent niet dat de afwerking slecht is, want het is nog steeds van hoog niveau, maar de subtiele verschillen met de Golf zie ik wel ja.
Poeh, geen idee. Ik zou er eens een ritje langs de dealer aan wagen. Zou zomaar kunnen dat er nog wel iets aan te doen is.quote:Daarnaast heb ik nog wel 1 puntje van kritiek, en dat is het deksel van de kofferbak. Toen ik bij de dealers ging kijken ging die kofferbak volledig open m.b.v. de afstandsbediening. Ik heb toen ook in de kofferbak gekeken, en daar zag je gewoon letterlijk een veer zitten. Dus zodra de klep uit het slot kwam trok die veer samen en ging de kofferbak volledig open.
Bij de Jetta die ik heb is geen veer gebruikt maar zo te zien een gasveer. Het resultaat daarvan is dat de kofferbak wel uit het slot komt, en ook een stukje naar boven gaat, maar je moet em wel een zetje geven om 'm helemaal open te laten gaan. Dat vind ik vervelend, omdat ik nu alsnog niet als ik een doos vol boodschappen voor me heb die gewoon in de kofferbak kan dumpen, want ik moet em nog een zetje geven.
Ik vraag me af of zo'n gasveer ook af te stellen is ofzo?
Heb ik eind 2008 ook gedaan bij de Golf. Ik had de Golf V besteld icm DSG, maar dat feest ging niet door omdat de Golf VI er aan kwam, en dus werd de V niet meer geleverd icm DSG. Of ik dan een andere auto wilde of wilde wachten op de VI. Ik heb gewacht op de VI. Die heb ik op google opgezocht, en gewoon 'blind' besteld. Auto werd geleverd op 7 januari 2009, en nooit een seconde spijt van gehad.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zoiets zou ik dus nooit doen. Anderzijds: een Jetta verschilt niet schokkend veel van een Golf en als je al een keer de DSG-bak hebt gehad zal het vast wel goed zijn
[..]
Nee, ik bedoel met de sprint van 0-100, maar daarmee dus ook de tussenacceleratie. Dat is immers wat je in dagelijks gebruik nodig hebt, die topsnelheid geloof ik allemaal wel. Daar zou je het voordeel van een 7-bak ipv een 6-bak wel kunnen merken. Ook gunstig voor je verbruik meestal.
[..]
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar vind het wel altijd jammer als fabrikanten daar op besparen bij een nieuw model. Eigenlijk ga je er vanuit dat het altijd vooruit gaat, maar die vlieger gaat niet altijd op...
[..]
Poeh, geen idee. Ik zou er eens een ritje langs de dealer aan wagen. Zou zomaar kunnen dat er nog wel iets aan te doen is.
Beter een schakelstang dan de hele versnellingsbak in de kreukels.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Gisteren even wezen touren met de Polo langs de lek van Lekkerkerk tot Utrecht
Echt een hele leuke route met al die bochten.
Terug via de N210 en toen begon het..
Schakelen ging raar, kreeg hem niet meer in zn 2.. Naja okay kut, misschien verkeerd gedaan en aangezien ik toch door moest rijden maar snel in zn 3 gezet en wat gas erop en weg.
Bij het volgende stoplicht in zn 1 gezet maar tot mn verbazing wou de polo totaal niet vooruit komen, blijkt dat alleen de 3de en 4de versnelling het doen.
En dat de hele schakelpook een pollepel in een pan met soep is geworden en zelfs al stond die in zn 3 kon ik de pook overal heen bewegen
Snel naar huis en zoveel mogelijk proberen om geen lage snelheid of stilstand te behalen, wie weet kom ik er niet eens meer weg...
Gelukkig gehaald tot thuis en gelijk op mn soort van brug geplaatst en ja hoor, de hele schakelstang lag los. (Had al zo'n vermoeden)
Nu nog fixen....
Ik kwam toen van een snelwegritje af, ±50km, en merkte dus dat de ventilator draaide. Niets aan de hand dacht ik, tot het een volgende rit ook weer gebeurde - maar het was een warme dag, dus weer niets aan de hand. Voor de zekerheid markeerde ik het koelvloeistofpeil en een dag later 15km gemaakt in de stad. Daarna zat er zo'n 7mm minder in. Vandaag weer snelweg, ±60km, leek niet echt wat uit te zijn maar heb het iig gemarkeerd of het weer verbruikt gaat worden. Motor wordt niet abnormaal heet verder, alleen zodra ik stop en de motorkap open doe sist het koelvloeistofbakje, of iig de omgeving ervan, met een kleine interval.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef L0we het volgende:
Dat de ventilator nog eventjes doorloopt is geen probleem, hij koelt dan nog eventjes. Hoeveel koelvloeistof gebruikt hij? Zie je het ergens lekken?
Inderdaad, niets aan de hand. Zeker op de snelweg wordt je motor lekker warm, en op het moment dat je dan stilstaat slaat hij eventjes aan. Mijn thermocontact is kapot (die regelt het aanslaan van de ventilator), en ik had binnen een minuut nadat ik vanaf de snelweg kwam een te warme motor, waardoor de koelvloeistof ging koken en het temperatuurlampje ging branden. Das niet fijn...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik kwam toen van een snelwegritje af, ±50km, en merkte dus dat de ventilator draaide. Niets aan de hand dacht ik, tot het een volgende rit ook weer gebeurde - maar het was een warme dag, dus weer niets aan de hand.
Dat is compleet normaal. Als je motor warm is bouwt het koelsysteem altijd wat druk op. Daarom moet je ook nooit het expansievat of de radiator zomaar opendraaien met een warme motor.quote:Voor de zekerheid markeerde ik het koelvloeistofpeil en een dag later 15km gemaakt in de stad. Daarna zat er zo'n 7mm minder in. Vandaag weer snelweg, ±60km, leek niet echt wat uit te zijn maar heb het iig gemarkeerd of het weer verbruikt gaat worden. Motor wordt niet abnormaal heet verder, alleen zodra ik stop en de motorkap open doe sist het koelvloeistofbakje, of iig de omgeving ervan, met een kleine interval.
Ik hoop het! Bedoeling is om zaterdag richting 't moederland te gaan ermee Ik kijk het nog even aan deze week en anders moeten we maar met de 206/Micra gaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Inderdaad, niets aan de hand. Zeker op de snelweg wordt je motor lekker warm, en op het moment dat je dan stilstaat slaat hij eventjes aan. Mijn thermocontact is kapot (die regelt het aanslaan van de ventilator), en ik had binnen een minuut nadat ik vanaf de snelweg kwam een te warme motor, waardoor de koelvloeistof ging koken en het temperatuurlampje ging branden. Das niet fijn...
[..]
Dat is compleet normaal. Als je motor warm is bouwt het koelsysteem altijd wat druk op. Daarom moet je ook nooit het expansievat of de radiator zomaar opendraaien met een warme motor.
ik zou het een paar keer checken met een koude motor, maar verwacht dat het allemaal wel mee valt
Oh, daar kan ik niet zo van wakker liggen eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:46 schreef Mikkie het volgende:
Dat verbruik is wel ok ja. Nadeel van die auto vind ik het dashboard. Dat is zo saai en vreselijk plastic, daar ben ik op compleet afgeknapt toen ik aan het kijken was voor een andere auto.
Veel plezierquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:30 schreef Sjoegerd het volgende:
Laatste berichtje tot zondagavond denk ik .. Vertrek over een paar uurtjes naar een lekker metalfestival in Noord-Duitsland .. Mijn ouders passen in die tijd op de AX en ik neem de Astra mee .. Airco en betere geluidsisolatie
Auf Wiedersehen!
Jup.. Toch niet laatste berichtje dusquote:
Logisch.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Koelvloeistof is weer boven het markeringspunt. Dus er is niets gelekt/verdampt, maar zat het gewoon in de motor/radiator/waar dan ook. Is dat een logische redenatie of is het magisch bijgevuld?
Verschillen hè . Ik kijk graag tegen een mooi dash aan, zelfs al kijk ik de meeste tijd gewoon naar buitenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh, daar kan ik niet zo van wakker liggen eerlijk gezegd
Logisch. Het nivo verschilt nogal tussen een warme / koude motor.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Koelvloeistof is weer boven het markeringspunt. Dus er is niets gelekt/verdampt, maar zat het gewoon in de motor/radiator/waar dan ook. Is dat een logische redenatie of is het magisch bijgevuld?
quote:
Dan maak ik me daar vanaf nu geen zorgen meer om, bedankt!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Logisch. Het nivo verschilt nogal tussen een warme / koude motor.
Dat deed ik in de McDrive, zonder iemand achter mequote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:11 schreef JDude het volgende:
Heb je nog geluk dat je in de lucht stampte en niet op de rem.
whehehe ja, ik heb dat probleem niet (maar dat komt omdat ik automaat gewend ben, omdat ik niet handgeschakeld mag rijden)quote:
Best wel eventjes wennen he? . Als je er eenmaal aan gewend bent rijdt het wel lekker, maar behoorlijk saai .quote:Op woensdag 3 augustus 2011 02:05 schreef Hitomi het volgende:
Een automaat en ik gaan NOG niet samen
Ik had dat een keer bij de auto van mn broertje, die remt een heel stuk gevoeliger dan mijn eigen auto. Ik zat bijna met mn tanden in het stuurquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:47 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Dat deed ik in de McDrive, zonder iemand achter me
Zo, vervelend is dat he? Hoe harder je rijdt, hoe meer last je ervan hebt. Van het weekend ruim 800 kilometer gereden, heb zeker een paar liter gesproeid, maar zelfs dat helpt op een gegeven moment niet meer...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
whehehe ja, ik heb dat probleem niet (maar dat komt omdat ik automaat gewend ben, omdat ik niet handgeschakeld mag rijden)
Vanmorgen weer 110km in de Jetta gereden. Straks nog 110km terug. Ik word alleen niet goed van die tering vliegjes die op mn voorruit uit elkaar klappen bij 140km/u. Overigens word ik ook niet goed van die regensensor
Is die gevoeligheid niet in te stellen?quote:Niet dat ie 't niet doet, hij doet 't dus té goed. dan valt er 1 miezerig druppeltje en dan wist ie. Dat is op zich niet erg, maar op een verder droge ruit levert dat alleen maar strepen op
Niet dat ik weet. Er zijn verschillende standenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vaker ramen reinigen dan
Maarre is die regensensor niet in te stellen?
Sommige mensen zijn al gevaarlijk genoeg als ze 2 handen aan het stuur hebben, als ze dan ook nog eens 5x de ruitenwisser moeten bedienen...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:21 schreef Kriegel het volgende:
Eigenlijk zijn het ook best wel loze dingen, regensensors. Elke zot kan toch ook zelf wel dat hendeltje bedienen en inschatten wanneer dat nodig is?
T is gewoon een vorm van luxe. Elke zot kan ook zelf zn lichten aan zetten, maar toch is er ook een licht sensor. Dan kun je nog argumenteren dat je je lichten makkelijker vergeet dan je ruitenwissers aangezien water op je ruit direct voor slecht zicht zorgt, maar als je, als het schemerig begint te worden 'vergeet' om je lampen aan te zetten moet je gewoon helemaal niet autorijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:21 schreef Kriegel het volgende:
Eigenlijk zijn het ook best wel loze dingen, regensensors. Elke zot kan toch ook zelf wel dat hendeltje bedienen en inschatten wanneer dat nodig is?
Klopt, maar daar gaat het niet om . Het is gewoon luxe en handig, zorgt voor meer comfort. Zo heeft mijn BMW ook een leuke feature: in de 'normale' stand van de ruitenwissers, gewoon continu dus, gaat ie met interval wissen als je stil staat, om dus te voorkomen dat ie nodeloos wist en slijtage veroorzaakt. Helemaal niet nodig en iedereen kan ook zelf de wissers even uitzetten en weer aanzetten als je gaat rijden, maar het is wel handig.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:21 schreef Kriegel het volgende:
Eigenlijk zijn het ook best wel loze dingen, regensensors. Elke zot kan toch ook zelf wel dat hendeltje bedienen en inschatten wanneer dat nodig is?
Hoe is het met je remmen afgelopen? Of had je dat al gepost?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn al gevaarlijk genoeg als ze 2 handen aan het stuur hebben, als ze dan ook nog eens 5x de ruitenwisser moeten bedienen...
Nou, d'r schijnt een hoop regen aan te komen, dus ik vermoed dat ik vanavond alle tijd heb om dat uit te proberen Ben wel benieuwd of ik met dat knopje de gevoeligheid in kan stellen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, maar daar gaat het niet om . Het is gewoon luxe en handig, zorgt voor meer comfort. Zo heeft mijn BMW ook een leuke feature: in de 'normale' stand van de ruitenwissers, gewoon continu dus, gaat ie met interval wissen als je stil staat, om dus te voorkomen dat ie nodeloos wist en slijtage veroorzaakt. Helemaal niet nodig en iedereen kan ook zelf de wissers even uitzetten en weer aanzetten als je gaat rijden, maar het is wel handig.
Btw Coolguy, ben benieuwd of de BMW-methode bij jou ook werkt (gevoeligheid van de sensor instellen dus). Laat maar horen als het binnenkort weer heeft geregend .
Van wat ik zo lees op het internet is dat niet 123 mogelijk. Zelfs de dealer heeft daar geen instelmogelijkheden voor. Dat is wel apart!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, d'r schijnt een hoop regen aan te komen, dus ik vermoed dat ik vanavond alle tijd heb om dat uit te proberen Ben wel benieuwd of ik met dat knopje de gevoeligheid in kan stellen.
Als er ook maar iets van water, hoe fijn ook, op mn ruit komt, dan wist dat ding. Bv, een auto die een stuk voor me rijdt op de snelweg gebruikt zn ruitensproeiers. Nou, dat waait altijd naar achteren, maar hoe verder je er achter rijdt, hoe 'fijner' die mist wordt van waterdruppels. Op je eigen ruit is het dan soms niet eens meer dan een speldenknopje, en dan nog kleiner (itt tot regen waar er gewoon echt druppels op je ruit komen) en dan alsnog direct wissen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |