abonnement Unibet Coolblue
pi_100436551
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:59 schreef Moos. het volgende:
Nu ik een beetje de weg kan vinden in dubstep en al flink wat namen ken, vind ik het eigenlijk gek dat namen als Flux Pavilion en Excision onder hetzelfde label vallen als de wat oudere Caspa tracks en Benga. Laten we zeggen de Amerikaanse dubstep en het wat oudere Britse dubstep.
Ik merk gewoon dat het andere muziek is, de ene kant richt zich veel meer op de drop richt, is veel commerciëler en meer gezaag. Terwijl het andere veel deel zich veel meer richt op de wobble, de beat en de sub-bass.
Kunnen we dat gewoon niet verdelen in UK dubstep en US dubstep? Ik weet dat je daarnaast nog ook rustiger dubstep hebt maar dat benoemen we al met chillstep of soms garage.
Begrijp wat je bedoelt, probleem is alleen dat zo'n beetje alles wat rond de 140 bpm ligt en een dikke bassline heeft, dubstep heet :P. Vaak ook zwaar beïnvloed door andere genres(Wat ik overigens ook zo relaxt vindt aan het genre, de diversiteit) :) Dus feitelijk valt 't gewoon allemaal onder dubstep, alleen klinkt het gewoon heel erg verschillend. Snap wel dat je 't wilt onderverdelen, maar d'r zijn al zo veel subgenres met de meest gekke namen die verzonnen worden, dat ik het intussen opgegeven heb en 't gewoon allemaal dubstep noem :9

Overigens noemen veel personen in de UK, de 'dubstep' die jij als UK dubstep aangeeft, 'UK-Bassmusic' hoorde ik laatst... niet dat het hiermee veel duidelijker wordt.. maar goed :+

OT:
Ghosts of Paraguay _O_ (hebben overigens paar nieuwe tracks uit voor de liefhebbers) :)
pi_100437361
quote:
15s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:10 schreef Moos. het volgende:
Tering, kun je ook eens een fatsoenlijk antwoord geven? Wat is dat nou weer voor een antwoord; "OOK AL BULLSHIT". Dat is niet eens antwoord op mijn vraag en wat moet ik met een paar platenlabels?
Well fuck me, ik had het totaal verkeerd begrepen. Excuses.

quote:
de ene kant richt zich veel meer op de drop richt, is veel commerciëler en meer gezaag. Terwijl het andere veel deel zich veel meer richt op de wobble, de beat en de sub-bass.
Kunnen we dat gewoon niet verdelen in UK dubstep en US dubstep?
Ik dacht dat je bedoelde dat de drop gerichtte, commerciële en gezaag dubstep uit de UK kwam en de wobble, beat, sub-bass gerichtte uit de US, omdat de volgorde in de laatste zin zo stond.

En die platenlabels waren Engelse dubstep labels die de meest sicke shit up to date hebben uitgebracht. :)

Is van Argon Records: Amerikaans.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:39:11 #253
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100437740
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:19 schreef mr.flame het volgende:

[..]

Begrijp wat je bedoelt, probleem is alleen dat zo'n beetje alles wat rond de 140 bpm ligt en een dikke bassline heeft, dubstep heet :P. Vaak ook zwaar beïnvloed door andere genres(Wat ik overigens ook zo relaxt vindt aan het genre, de diversiteit) :) Dus feitelijk valt 't gewoon allemaal onder dubstep, alleen klinkt het gewoon heel erg verschillend. Snap wel dat je 't wilt onderverdelen, maar d'r zijn al zo veel subgenres met de meest gekke namen die verzonnen worden, dat ik het intussen opgegeven heb en 't gewoon allemaal dubstep noem :9

Overigens noemen veel personen in de UK, de 'dubstep' die jij als UK dubstep aangeeft, 'UK-Bassmusic' hoorde ik laatst... niet dat het hiermee veel duidelijker wordt.. maar goed :+

OT:
Ghosts of Paraguay _O_ (hebben overigens paar nieuwe tracks uit voor de liefhebbers) :)
Dat hele BPM gezeur is echt onzin, maar verder je verhaal wel enige kant en wal.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100437933
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:39 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Dat hele BPM gezeur is echt onzin, maar verder je verhaal wel enige kant en wal.
Mja heb 't zelf ook niet zo op 't onderverdelen naar BPM, maar 't maakt 't soms wel wat makkelijker. Of bedoelde je juist dat dubstep een veel weider bereik heeft dan +/- 135-145 bpm? (omdat er tegenwoordig veel dubstep-artiesten flink afwijken van dit tempo)? :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:45:57 #255
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100438117
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:42 schreef mr.flame het volgende:

[..]

Mja heb 't zelf ook niet zo op 't onderverdelen naar BPM, maar 't maakt 't soms wel wat makkelijker. Of bedoelde je juist dat dubstep een veel weider bereik heeft dan +/- 135-145 bpm? (omdat er tegenwoordig veel dubstep-artiesten flink afwijken van dit tempo)? :)
Ik bedoel dat er 1769282 muziekstijlen zijn met een BPM van 140, dus dat het onzin is om daar je kwalificatie op te baseren :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100438834
PPP isch niet mee eensch.

Als dubstep veel sneller of minder snel dan 140 BMP is, klinkt het niet meer naar dubstep. Therefore vind ik dat het een juiste kwalificatie is.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100439444
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef TripleP het volgende:
PPP isch niet mee eensch.

Als dubstep veel sneller of minder snel dan 140 BMP is, klinkt het niet meer naar dubstep. Therefore vind ik dat het een juiste kwalificatie is.
Heul wel, ik zou ook wel naar dubstep kunnen luisteren als het 70 bmp of 280 bmp was :D
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:18:32 #258
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100439821
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:59 schreef TripleP het volgende:
PPP isch niet mee eensch.

Als dubstep veel sneller of minder snel dan 140 BMP is, klinkt het niet meer naar dubstep. Therefore vind ik dat het een juiste kwalificatie is.
Ik bedoel dat een plaat die 140 BPM is dus niet automatisch dubstep is. Andersom geldt wel bijna altijd.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100440287
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:18 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik bedoel dat een plaat die 140 BPM is dus niet automatisch dubstep is. Andersom geldt wel bijna altijd.
Precies.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100440537
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:11 schreef Moos. het volgende:

[..]

Heul wel, ik zou ook wel naar dubstep kunnen luisteren als het 70 bmp of 280 bmp was :D
Ja je kan er wel naar luisteren, do whatever you fucking like, maar naar dubstep zal het dan totaal niet meer klinken. :P
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100442341
Weer de genre discussie :) is het niet bij elk genre dat we moeilijk doen met de hokjes? Vooral bij genres die populair worden zie je dat er vaak een commerciële variant komt?
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:07:24 #262
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_100442421
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:05 schreef MarsX het volgende:
Weer de genre discussie :) is het niet bij elk genre dat we moeilijk doen met de hokjes? Vooral bij genres die populair worden zie je dat er vaak een commerciële variant komt?
Bij genres die niet populair zijn, is een commerciële kant weinig lucratief ja.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_100442505
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:32 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ja je kan er wel naar luisteren, do whatever you fucking like, maar naar dubstep zal het dan totaal niet meer klinken. :P
Was eigenlijk een producers grapje... :') Als je een track op 280 bpm maakt, kun je het precies hetzelfde ritme krijgen als op een track van 140 bpm, je moet alleen je schema vergroten.
pi_100442555
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:07 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Bij genres die niet populair zijn, is een commerciële kant weinig lucratief ja.
Ja ik bedoel meer dat er dan een typisch 'commercieel hokje' bijkomt

Hoe bijvoorbeeld ook het genre emo om zeep is geholpen:
http://www.last.fm/tag/Emo
http://www.last.fm/tag/Real+Emo
pi_100443511
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:09 schreef Moos. het volgende:

[..]

Was eigenlijk een producers grapje... :') Als je een track op 280 bpm maakt, kun je het precies hetzelfde ritme krijgen als op een track van 140 bpm, je moet alleen je schema vergroten.
Ok
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100444050
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:09 schreef Moos. het volgende:

[..]

Was eigenlijk een producers grapje... :') Als je een track op 280 bpm maakt, kun je het precies hetzelfde ritme krijgen als op een track van 140 bpm, je moet alleen je schema vergroten.
Muziektheoretisch moet daarom ook de teleenheden erbij? Correct me if I'm wrong
pi_100444376
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:39 schreef MarsX het volgende:

[..]

Muziektheoretisch moet daarom ook de teleenheden erbij? Correct me if I'm wrong
zelfs ik begrijp je vraag niet.
Nosce te ipsum.
pi_100444592
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:45 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

zelfs ik begrijp je vraag niet.
Teleenheden als 2/2 2/4 3/2 3/4 4/4 3/8 etc.
pi_100444723
Dat is de maatsoort. En die is volgens mij altijd 4/4. :P
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100444776
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:51 schreef TripleP het volgende:
Dat is de maatsoort. En die is volgens mij 4/4.
Ja maatsoort is opgebouwd uit teleenheden en de maatsoort is bij dubstep standaart 4/4 dus als je dan wisselt van 140 naar 280 bmp gaat je nummer gewoon 2x zo snel
pi_100446959
quote:
17s.gif Op zondag 7 augustus 2011 23:52 schreef MarsX het volgende:

[..]

als je dan wisselt van 140 naar 280 bmp gaat je nummer gewoon 2x zo snel
No shit :P maar dat staat verder los van de teleenheid. :)
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100446971
Hieronder wat relevante informatie. Misschien leuk om te lezen

quote:
Rhythm
Dubstep rhythms are usually syncopated, and often shuffled or incorporating tuplets. The tempo is nearly always in the range of 138-142 beats per minute (bpm).[9] In its early stages, dubstep was often more percussive, with more influences from 2-step and grime drum patterns. A lot of producers were also experimenting with tribal drum samples, a notable example being Loefah's early release "Truly Dread". Over time, key producers at the time started to experiment with the half-step rhythm which created more of a spacious vibe, and head-nodding rhythm, a feature which started to be used more and more and has become a signature of the genre. Similarly, the half-step rhythm also started to dominate grime, and producers started to lose the more complex and jerky rhythms influenced from 2-step, and started to work with more hip-hop influenced beats.

Dubstep rhythms typically do not follow the four-to-the-floor patterns common in many other styles of electronic dance music such as techno and house but tend to rely on longer percussion loops than the four-bar phrases present in much techno or house. Often, a track's percussion will follow a pattern which when heard alone will appear to be playing at half the tempo of the track; the double-time feel is instead achieved by other elements, usually the bassline. An example of this tension generated by the conflicting tempo can be heard on the right (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blackleg_-_Smoke_Test_(excerpt).ogg). The song features a very sparse rhythm almost entirely composed of kick drum, snare drum, and a sparse hi-hat, with a distinctly half time implied 71bpm tempo. The track is instead propelled by a sub-bass following a four-to-the-floor 142bpm pattern.

In an Invisible Jukebox interview with The Wire, Kode9 commented on a DJ MRK1 (formerly Mark One) track, observing that listeners "have internalized the double-time rhythm" and the "track is so empty it makes [the listener] nervous, and you almost fill in the double time yourself, physically, to compensate".[12]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Dubstep
Nosce te ipsum.
pi_100449506

Deze track %^&$%@#$@%@$.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_100450139
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')