Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:19 schreef Bart-Willem het volgende:
@ Cosmick: toevallig niet het gasklephuis-probleem met je V70?
Ik beweer ook nergens dat het niet kan (ik ken meerdere gevallen met hoge kilometerstanden en orginele ETM), maar wel dat het niet vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 22:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb anders nog steeds het originele gasklephuis (met de witte sticker), en er zit er niet eentje in van ACtronics ofzo. En de mijne heeft al 284.000 gelopen.
. De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:50 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Bij 220.000 nog een origineel gasklephuis hebben komt niet zo vaak voor. Op het Volvo-forum heb ik overigens gelezen dat het om iets anders gaat, maar dat mag Cosmick zelf vertellen
Vergeet zwart nietquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht .
De eerste wagen van ons pa die ik me kan herinneren was een 340 GL. Daarna kwam er een 440 en vervolgens een 460. Toen heeft hij geloof ik 2 jaartjes in een vw passat station gereden maar toen weer volvo gereden. Een V40 diesel, een schitterende V70 uit 2000 en nu zijn huidige V70 D5 uit 2004.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:47 schreef bleiblei het volgende:
Zijn er vanuit de regulars nog mensen die Volvo met de paplepel ingegoten hebben gekregen?
Van R8al weet ik dat dat zo is, maar vertel! Wat is jullie Volvo historie?
De mijne is iig. als volgende:
Ouders zijn medio eind jaren 80 van BMW overgestapt op Volvo.
De ge-erfde 5 serie is vanwege gezinsuitbreiding ingeruild op een Volvo 740 met het bekende bankje in de achterbak .
Vervolgens is deze later verkocht en kwam er een 940 Polar voor in de plaats (lease).
Deze ging weg en er kwamen:
Een V70 T5 (van de 2de serie) en een C70 T5.
Deze zijn weer ingeruild op een V70 R en en een C70 T5 Cabrio.
Deze laatste 2 zijn nu beiden ruim 10 jaar in bezit.
Zelf ben ik natuurlijk met dank aan opvoeding aangestoken en heb ik na een 2tal leaseauto's (Peugeot en Fiat) een een V40 2.0T Phase III gekocht .
M'n pa had hetzelfde met zijn V70: dan wel branden, dan weer niet. Bleek uiteindelijk het gasklephuis te zijn en nu zit er eentje in met de gele sticker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
. De exacte oorzaak is nog niet bekend; ik ga volgende week naar de garage (deze week geen tijd voor gehad). Feit is wel dat het lampje nu weer weg is. Maar er moet nog even naar gekeken worden.
Zal 's kijken morgen of ik nog de originele ETM heb (eerst even zoeken waar ik ook alweer op moet letten - geel = nieuwe / wit = origineel toch).
Ik denk dat ik wel dik over de 100 heen zit. Wekelijks een auto naar de RDW (soms wel eens een stuk of 3), dan nog proefritten/ritten naar keuringsstation/etc/etc erbij en voila. En ik heb zelf veel Volvo's gehad natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:57 schreef r8v2 het volgende:
Nou, paar honderd is wel erg overdreven, maar richting de 100 wel ja .
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.quote:
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel .quote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel isquote:Op maandag 25 juli 2011 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik ben stiekem op zoek naar een E30 BMW. Maar na het zien en horen van een 940 sedan in de buurt, vraag ik mij stiekem wel een beetje af hoe gewillig de B234F en de B230FT motoren zijn van de 940 met after market prut.
Kan ik wel begrijpen ja, maar een set Enkei Tarmac Evo 5-spaak velgen met alleen een verlaging is gelukkig niet zo foutquote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Had ik ook niet verwacht, dat sturen deel. Vroeg me alleen af wat mogelijk is met de blokken gezien de FR setup van de autoquote:Op maandag 25 juli 2011 20:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Laat ik je uit de droom helpen, zoals een E30 stuurt ga je never nooit niet voor elkaar krijgen bij een 940. Power wel
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?quote:Op maandag 25 juli 2011 22:32 schreef r8v2 het volgende:
Blok: 350pk, 300 veilig
Standaard turbo: tot 0.9-1 bar
Ecu: Turbobrick-chipjes .
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik .quote:Op maandag 25 juli 2011 22:48 schreef x3ro het volgende:
[..]
Boven de 300 gaan de cilinderbussen problemen geven? Of andere zaken?
Dank Zal hier morgen wel eens een kijkje nemen.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:51 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Eerder de drijfstangen en klepstoters vermoed ik .
Voor al uw vragen (want zoveel weet ik nu ook weer niet): turbobricks.com .
Ik denk dat je hiervoor beter navraag kunt doen bij de dealer of op volvo-forum.nl.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Die rijden ook in Nederland rond, net als de S90. Er zijn er alleen niet zo veel. Misschien zijn er van beide typen hooguit 1500 verkocht ofzo. Er rijdt ook nog wel wat import uit Zweden rond.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Le-zen:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
quote:For the Italian and Portuguese markets, the 960 was available with the 16v 2-litre turbo (190/200 PS, 140/147 kW) from September 1990 until September 1993 along with the inline sixes. Certain markets also received the 2.3 litre turbo 'Redblock' four, with 165 PS (121 kW)
Nouja, klopt niet helemaal.. De type 2 960's zijn identiek aan de V/S90. Ze hebben alleen voor het laatste anderhalf jaar een nieuwe naam gekregen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 22:47 schreef powerflux het volgende:
ik heb geen foto's, maar wel een echte V90 Estate gespot in the USA.
http://en.wikipedia.org/w(...)olvo_960.2FS90.2FV90
soort 960, maar nog wat luxer ogend, moderner interieur, 6-lijn en ook nog RWD. afgezien van dat er geen turbo-versies van zijn: hebben hebben
Klopt, meer een spruitjeslucht hangt eromheen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Volvo heeft niet het imago van een e30, wat imo een groot voordeel is
Hemel plak je niet zomaar even met tape terug. Los van het feit dat er vaak veel ruimte (isolatie) tussen hemel en metalen dak zit is hij ook nog eens best zwaar voor veel soorten tape.quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:02 schreef DUK het volgende:
Allen,
Zit de laatste tijd met een klein praktisch probleem. Sta overigens niet in de OP. In het bezit van een C30 2.0D Momentum.
Goed, sinds enkele dagen ben ik erachter dat de voering van mijn plafond (binnenkant auto) niet goed aansluit. Het gevolg is dat de zijkanten ervan zichtbaar zijn bovenaan mijn achterruiten als je naast de auto staat. Het plafond is zeg maar niet goed weggewerkt en verdwijnt niet goed achter de ruit maar valt een stukje naar beneden waardoor het van buiten zichtbaar is. Ik heb er niet eerder op gelet maar ik weet nagenoeg zeker dat ik de auto niet zo gekocht heb.
Zit aan simpele oplossingen te denken als het vastmaken van het plafond met tape aan de zijkanten of iets dergelijks maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik wellicht iets over het hoofd zie. Ook vraag ik me af hoe zoiets zomaar kan ontstaan. De voering is dus zichtbaar aan beide kanten op de aangewezen plekken.
[ afbeelding ]
Any ideas?
Ik zat er inderdaad wel naast met 1500 van beide typen, in 1997 werden er al meer dan 2000 V90's verkocht.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Overigens rijden nog wat behoorlijk wat V en S90's, het zijn de 960 estate type 1 die zeldzaam worden.
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.quote:
Jep, daarom zijn er van de 850T5-R ook 2 liter turbo uitvoeringen, en van de 740/760/780 ook 2 liter turbo's.quote:Op zondag 31 juli 2011 11:39 schreef JJH het volgende:
[..]
En dat van de italiaanse markt heeft te maken met het feit dat ze daar belasting heffen naar de cilinderinhoud.
Een 940 zit net onder de 1,5 ton.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Ik vermoed dat de belasting voor een 2.3 940 nog minder is dan hier een 1.6 440 .
En dat ga je hoe betalen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:02 schreef tomaat52 het volgende:
M'n buurman heeft al een paar jaar een Volvo 240 GL. Prachtbak.
Zelf (als ik 18 of 19 ben) wil ik een Volvo S70.
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.quote:
Ja, maar danquote:Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:54 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, maar dan
Dan komt de wegenbelasting, en de verzekering voor jouw leeftijd.
verzekering zal wel rond de 60¤-80¤ per maand zijn voor die leeftijd
+ 190¤ per maand wegenbelasting
en dan nog de benzine
Het is steeds sneller rendabel Al is het met een D5 automaat niet echt zuinig, zeg maar. 1:12 fabrieksopgave (2000 model) is niet iets om over naar huis te schrijven voor een diesel .quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:56 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, maar ik verwacht niet dat een nieuwe bestuurder direct een diesel gaat rijden
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Te koop voor rond de ¤1200, vind ik niet duur. Geld voor de auto heb ik al, en tegen die tijd heb ik wel een baan.
Da's nog altijd minder dan een S70 op benzine die 190 per maand zou kosten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:38 schreef r8v2 het volgende:
Nou, een V70 D5 automaat zit al op 137 euro per maand .
Ehhh kwartaalquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
190 Euro per maand wegenbelasting? Da's knap! Wist niet dat de S70 er als dubbele Hummer-versie was.
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:04 schreef Ventus het volgende:
[..]
Heb zelf ook een S70, zijn goed betaalbaar in de aanschaf, maar alle bijkomende kosten moet je zeker rekening mee houden.
Verzekering kost mij (24 jaar, 5 jaar schadevrij) 38 euro in de maand en de wegenbelasting is 59 euro in de maand.
Daarboven komt dan nog de benzine, gemiddeld 1:10 en onderdelen en onderhoud is relatief duur (dit jaar nieuwe uitlaat voor ¤350 en een nieuwe aandrijfas voor ¤530), dat is iets wat je je heel goed moet realiseren voordat je er aan begint.
Voor gemiddeld gebruik moet je zeker 300 euro per maand rekenen, maar dat maakt alles weer goed als je heerlijk relaxt over de Autobahn naar je vakantiebestemming snelt.
Drommels drommels en nog eens drommels!quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:54 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Uylschkuycken! Frikandel! Bal gehakt! Zak patat!
Goh!
Ik zou sowieso schrikken als er iets als een malle begint te roken, en al helemaal als het in zo'n ouwe Volvo zou zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken
Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.
http://lockerz.com/s/125967194
helemaal gesmolten en kapot . Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:35 schreef Hyman het volgende:
Ik zo net even de amazon gestart, en even de motorkap open gedaan omdat ik dacht dat ik wat hoorde, begon ineens dat ding gigantisch te roken en te stinken
Bleek het een loos draadje te zijn, die tussen het kofferbakscharnier kwam te zitten en contact maakte.
http://lockerz.com/s/125967194
helemaal gesmolten en kapot . Was wel even schrikken, dikke rookpluimen ineens.
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 bandenquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef tomaat52 het volgende:
Amai zeg, duur bakkie. Moet ik maar een beter baan gaan vinden.
Ja, waarschijnlijk veel te dikke zekeringen. Kabel is helemaal crunchy nuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:50 schreef cosmick het volgende:
[..]
Wel fijn dat het zo iets relatiefs simpel bleek te zijn!
Dat is niet voor niets altijd het lastige punt bij grote auto'squote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nieuwe banden is ook altijd zo leuk. De Merc die ik normaal gebruik, 900+ euro voor 4 banden
Aanschafprijs is een van de dingen die niets zegt, de kosten om hem te rijden zijn het 'probleem'
Zit daar geen slot op? Of ben je zelf de grapjas .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:13 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n V70 doet het weer! Gisteren wilde het ding niet meer starten (startmotor ging wel rond). Ineens schoot me net te binnen dat ik er voor de zekerheid een paar liter benzine bij moet gooien (just in case) en dat bleek een goede gedachte: het ding sloeg meteen aan.
Oftewel: een of andere grapjas heeft m'n benzinetank leeg geplunderd!
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeemquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:32 schreef TeleluvR het volgende:
Je kan toch prima starten op wat er over blijft in de leiding???
En das meestal in of bij de tank. En als die lucht aanzuigt komt er geen benzine door je injectoren .quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:14 schreef powerflux het volgende:
[..]
ligt eraan waar de pomp die de benodigde druk opbouwt zit; voor of achteraan in het systeem
Hier is de sociale controle ook groot, maar 's nachts liggen al die bejaarden in een diepe coma-slaap.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef r8v2 het volgende:
Grappig, mijn wijk staat te boek als meer pauperig maar juist door de sociale controle gaan ze daar echt niet op hun gemak een auto leeg staan te zuigen .
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is alleen WA, of WA+? Goedkoop is anders inderdaad, maar dat weet je als je een grote auto koopt. Hoeveel km's rij je per jaar?
Autokosten zijn altijd goed uit te drukken in kosten per km, maar dat moet je dan wel bijhouden
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hèquote:Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Ik vond zijn bedrag niet zoveel relatief bedoelde ik.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:01 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die 11 jaar schadevrij maken deze vergelijking wel een beetje als appels met peren hè
Heb nog geen dyno test gedaan . Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:43 schreef Mikkie het volgende:
Er staat me iets van bij dat ie een 2.0T (benzine dus) had... 160pk in de basis moet veilig naar zo'n 190-200pk te halen zijn. Een non-turbo auto is niet rendabel om te chippen, dus pech voor jou IB .
Waar ben je geweest voor het chippen, mr? En heb je ook zo'n mooie dyno-uitdraai gekregen?
Da's niet veel inderdaad, maar je schadevrije jaren helpen daar goed bij mee. Ik betaal drie keer zoveel Het BMW-imago zal daarbij vast niet meehelpen. En heb maar een paar schadevrije jaren, dat helpt ook niet. Ze zouden gewoon schadevrije km's moeten tellen, dan had ik wel meer korting gehadquote:Op maandag 15 augustus 2011 08:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ik kom voor wa + op 17,96 km vrij met 11 jaar schadevrij. Vind het eigenlijk ook wel meevallen?
Rica staat bekend om z'n Volvo-tuning, dus dat zal wel goed zitten dan. Wel lekkere cijfers hoor!quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb nog geen dyno test gedaan . Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Damnquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:29 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Heb nog geen dyno test gedaan . Ik ben bij jero design in Waalwijk geweest. De beste man heeft bij Rica gewerkt. Hij zou nu 204pk en 290nm moeten hebben. Zal in de praktijk wel klein beetje lager zijn.
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is welquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:49 schreef Mikkie het volgende:
Jij hebt tegen de 140pk toch, IB? Lijkt me ook niets om over te klagen!
Net nog even zitten kijken, maar een Saab 9-3 is ook wel een schitterende auto hoor. Ik blijf ze mooi vinden. Helaas zou voor de aanschaf van een goed exemplaar en nog behoorlijk wat spaargeld bij moeten incl inruil van huidige auto, dat doen we dus maar niet
Want dat is een belangrijk argument voor iemand die in een Volvo-liefhebber-topic post .quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mja, maar super snel is hij niet. Zeker dat koppel van 290 nm is wel
Saab is best leuk, maar toch weet ik niet of ik er snel een zou kopen. Vind vooral de motoren nogal achterhaald, ze zijn gruwelijk onzuinig voor het vermogen dat je terug krijgt.
Maar mijn auto is van '96. Daar ligt mij het knelpunt, aangezien ik de indruk heb dat de benzinemotoren van Saab amper vernieuwd zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:42 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad...onzuinigheid een issue als je een 2.0 benzine rijdt . Ik vind het nog wel meevallen. Die 150pk diesel heeft een fabrieksopgave van 1:18,2 (gecombineerd). Dat heb ik met mijn tweeliter diesel nog nooit gehaald .
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:13 schreef r8v2 het volgende:
Jeej. Vrijdag naar Zweden, . 245 ophalen .
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef x3ro het volgende:
Volvo 240'R' van van Kronenburg motorsport staat toevallig op marktplaats. Dat is toch wel een van de snelste en meest speciale Volvo's in Nederland.
420 Pk's en 600Nm aan koppel. Best aardig voor een 240
http://link.marktplaats.nl/473731136
Een ietsie aangepaste originele voorbumper erop, andere velgen (S60R bijv.) en hij ziet er al een stuk beter uit Vooral het motorische deel hiervan is geweldig gezien die jongens bij van Kronenburg echt helden zijn met die standalone KMS ECU's Hun hebben ook buggies in omloop met het het V10TT blok uit de nieuwe RS6 en nog meer van dat soort fratsen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Wel jammer dat het drempelvoedsel is gemaakt.
Fout, althans deels. Chippen van een N/A blok heeft wel degelijk nut. Koppelkromme is veel vloeiender te krijgen en de gasresponse is veel beter te krijgen. Feit is dan wel dat je niet naar iets als ziptuning moet gaan, maar je ECU custom moet laten remappen. Vermogen en koppel gains als bij een turbo zul je echter nooit zien.quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:30 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, atmosferisch chippen gaat niet opschieten Dan maar een keer een turbo of een turbodiesel kopen
14.5 getaxeerd, dus met je 12k zul je er niet ver vanaf zitten. Ga vervolgens maar eens kijken wat het kopen, inbouwen en mappen van een KMS kost of het aanpassen van de cilinderbussen(icm drijfstangen en boring etc) en dan is 12.000 een 'koopje'.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er staat geeserveerd bij. Wat zou de prijs zijn? 12 k of zit ik dan erg verkeerd.
Schijnbaar wel . Overigens was mijn pa met vakantie daar en liep er goedkoop tegenaan .quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Loont dat nog om er voor naar Zweden te gaan?
Die station is gewoon *fapfapfap*quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
en
deze:
[ afbeelding ]
heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen .
Die 1e is mijn achtergrond op werkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:25 schreef r8v2 het volgende:
Deze
[ afbeelding ]
en
deze:
[ afbeelding ]
heb ik dus nu IRL mogen aanschouwen .
Scandcar is sowieso duur. Bij gewilde onderdelen .quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef Hyman het volgende:
vandaag 2 lange dunne verstralers gekocht bij de autozaak hier. Die gaan sjoerd en ik er v/d week hopelijk in mn S40 zetten onder de kentekenplaat.
Alleen nog een klem voor dat ie onder het kentekenplaat gemonteerd kan worden.
En ik heb net ook 2 sleutels gekocht bij Scandcar, voor de amazon, kost 34¤ incl. verzendkosten en BTW. teringduur Gelukkig betaalde mn pa
Bij Katterug en Duett ook vaak .quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:50 schreef Bart-Willem het volgende:
Die sleutels voor bepaalde types en bouwjaren zijn inderdaad duur: sowieso zijn 2 types alleen via Volvo Zweden (dat oude voorraad-gebeuren) te krijgen en niet eens via de sleutelhandel na te maken (die hebben dat type sleutel niet). Worden speciaal gemaakt en dus prijzig. :/ Het contactslot zelf (zeker het oude type) is ook al prijzig. Daarom zie je bij heel veel Amazons er ook een startknop in zitten.
Zjuust, zijn ook vaak dezelfde sleutels als het eerste type Amazon.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Belangrijkste is natuurlijk dat ie motorisch in orde is en dat niet de automaat al na een paar maanden in revisie moet . Kleur maakt me niet zoveel uit. Wat opties betreft: ligt aan totaalplaatje/prijs. Cruise control, climate control en elektrische ramen must. Leren bekleding, stoelverwarming, navigatie etc. is mooi meegenomen als 't erop zit.quote:Op zondag 28 augustus 2011 12:32 schreef Mikkie het volgende:
Nog voorkeur voor kleur/opties/uitrusting?
.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie.
Zijn die benzineversies tegenwoordig ook standaard voorzien van een turbo? Anders kun je hetzelfde trucje uithalen wat ik heb gedaan, MBC ertussen .quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:29 schreef Bart-Willem het volgende:
170pk-versies zijn vaak de (nudisten)camping/caravan-trekkers. Wat ben ik "blij" met m'n 140pk-versie.
LPT's roeleren .quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, bij de 850 en S70 waren het nog 10-kleppers vs 20 kleppers (daardoor 140 vs 170pk) maar de 140pk-versie in de S60/V70N hebben al 20 kleppen. Is puur softwarematig.
Maar of je nou 600-700 Euro uit moet geven voor 30pk bij een auto met 2,5 ton of meer is maar de vraag. Al moet ik zeggen dat ik heel soms de 30pk mis (heb een paar 850's met 170pk gehad en een T5R die dik gechipt was ).
Helaas geen turbo, dat was wel leuk bij de laatste 940's: dat waren eigenlijk nagenoeg allemaal LPT's.
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.quote:Op maandag 29 augustus 2011 14:31 schreef Mikkie het volgende:
Is de 140pk niet gewoon een softwarematig gedowngrade 170pk-versie (zoals dat bij de V50 2.4 ook is)? Dan zou ik voor de 140pk gaan en bij RICA de software laten aanpassen tot 170pk.
Turbon00b .quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Na een 240 Turbo, een T-5R en een 940 met LPT zeg ik: doe mij maar atmosferisch.
Ah kijk, dat wist ik dan weer niet . Dan nog, misschien iets minder presteren... een vrachtje meer pk's als de motor het makkelijk aan kan, dat zou ik niet afslaan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:22 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Zoals BW al zegt, is dit inderdaad softwarematig. Het blok is hetzelfde. De truc is dat bij de 140 pk-versie de gasklep boven de 4500 toeren niet meer verder opent. De 170 pk haalt zijn maximale vermogen op 6000 toeren.
Helaas zul je een 140 pk nooit als een echte 170 pk kunnen laten presteren omdat de bakverhoudingen anders zijn.
http://autobedrijfpeters.(...)-overzicht/&pagina=1quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ben aan 't zoeken naar een V70 2.4 170pk automaat voor ~ 5/6.000 euro (omgeving Eindhoven). Vandaag wezen kijken naar twee, maar kon de een niet proberen (kapotte accu..) en de ander was een V70 XC. Daarvan vond ik het dashboard niet mooi. Dus ik zoek verder .
Na vorig geen stand hebben mijn pa en ik er weer eentje + 2 auto's. Welke website heb je en wat doe je danquote:Op donderdag 8 september 2011 15:02 schreef Bart-Willem het volgende:
Oja dat is ook alweer binnenkort. Voor 't eerst er heen als niet-standhouder (als ik ga, maar denk het wel). Of ik moet een stand fixen voor m'n website maar dat lijkt me nogal overdreven.
Vorig jaar:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:11 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met www.volvotips.com maar het is teringveel werk. Het is de bedoeling dat op die site echt álle info komt van alle oudere modellen (dus t/m de 850).
Is die hal @ Gorinchem nou groter of kleiner dan de Veemarkthallen? Vorig jaar was de bezetting nogal mager en was daarom de opzet wat ruimer. Maar 99% van de standhouders liep ook te klagen dat er geen zak verkocht werd (de stand tegenover ons had maar liefst 40 Euro omzet op de 1e dag ).
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he .quote:Op donderdag 8 september 2011 17:27 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vind ze alleen leuk met de grote naafdop en in superstaat (en dan onder een oud type 244 of 262), maar ze zijn inderdaad overrated. Net zoals Virgo's trouwens (te klein voor het ontwerp).
Ik vind 100 Euro eigenlijk heel erg duur voor die dingen. De originele Bosch-rotor en verdelerkap kocht ik voor 15 Euro samen en de bougiekabels waren 30 Euro oid voor originele (okee, imitatie was 17 Euro, maar toch). Wel ex BTW maar het gaat om 't idee. Denk dat in NL sowieso die dingen ruim onder de 100 Euro te krijgen zijn.
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:39 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik heb het wel over een B230 met de onsteking achterop de kop he, niet de simpele b20/21/23 variant he .
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak . Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit . Alles erop en eraan.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. Maar waarom geen automaat?
De automaten zijn inderdaad niet geweldig (bij het vorige deel van deze topicreeks ook al besproken), hoogstwaarschijnlijk omdat Volvo zo stom is geweest om te zeggen dat de automaatbakolie nooit vervangen hoeft te worden (tenzij de auto als taxi gebruikt wordt of vooral in de bergen rijdt). De bak ligt ook onder andere merken en daar wordt wel voorgeschreven om de bakolie om de zoveel tijd/km's te vervangen en je raadt het al: veel minder problemen.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Omdat dat bij die kilometerstanden een groter risico is dan een handbak . Heb de auto laten keuren; kwamen geen grote problemen naar voren. Keurmeester (> 20 jaar Volvo-ervaring) legde uit dat automaatbakken heel vaak kapot gaan. Natuurlijk, bij handbakken is het ook maar afwachten wat er in de loop van de tijd achter de auto heeft gehangen etc., maar had hier een beter gevoel bij. En de auto ziet van binnen en van buiten heel goed uit . Alles erop en eraan.
Nu nog een recentere set cd's voor de RTI vinden .
Bij Nordicar kom ik ook op 100 euro, en dan heb je geen origineel Volvo. En Nordicar is niet eens heel duur.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:32 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ja die zijn juist nog goedkoper heb ik 't idee. Van de week nog zo'n complete ontstekings-unit nog naar iemand van de 700-vereniging opgestuurd.
Mooie S80 hierboven! Gave kleur en leuk beige interieur. Maar waarom geen automaat?
Origineel Volvo? .quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef Bart-Willem het volgende:
88,05 @ Scandcar. En daar gaat nog clubkorting van af.
Nope. Die van Volvo komen uit Frankrijk (ja echt ).quote:Op vrijdag 9 september 2011 01:17 schreef Bart-Willem het volgende:
De verdelerkap wel (vandaar zo duur), de rotor zal van Bosch zijn en de bougiekabels zijn vaak van Zweedse makelij (waar Volvo zelf ze wellicht ook vandaan heeft: te herkennen aan de vismeel die erin verwerkt is en dat is de reden dat de 740 van m'n vriendin ooit marter-schade had bij de vorige eigenaar ).
Nee dat niet.quote:
Dat plaatwerk ben ik laatst nog tegengekomen maar dat zit gefelst. Dat moet je dus wel kunnen .quote:Op donderdag 22 september 2011 12:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Jawel, ik weet ergens in Zweden een bedrijf die die dingen gewoon genoeg op voorraad heeft staan, en da's goedkoper dan die 1250 Euro. Maar persoonlijk zou ik gewoon dat Klokkerholm-reparatieplaatwerk pakken, dan ben je voor een paar tientjes klaar en die dingen roesten toch wel.
Turbo's zijn er best veel geleverd. Die van de 740 is toch gewoon hetzelfde?
In een gouden doos, op een roodfluwelen kussentje, gedragen door 4 maagden denk ik ja .quote:Op donderdag 22 september 2011 15:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Krijg je ze dan toegestuurd in een gouden doos ofzo?
En zwaaien we niet meer? Ik kwam je volgens mij gisteren tegen op de Vlokhovenseweg rond 18.00 (ik reed in m'n donkergrijze V70).
Grmbl . Dat wordt dus even een Zweed lastigvallen. Ik kom wel eens in Zweden, maar Sundsvall is een beetje ver .quote:Hello r8ality,
We send all packages with "Swedish Post Office" which costs a lot to foreign countries. Some countries cheaper and some more expensive. And then there is special handling for all foreign packages. Unfortunately we have no time to set individual prices for each country at the moment. We ship only with the "Swedish Post Office" because we are focused on the Swedish market.
Lol. Ook niet netjes om dat niet ff te vragenquote:Op donderdag 22 september 2011 17:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja, maar ik snap niet dat ze beweren dat naar het buitenland duur is vanuit Zweden. Die "busgots"-shit kost geen zak normaal gesproken.
Iemand die nieuwe Volvodrive-magazine al gezien? Er staan letterlijk 2 complete rips van 2 artikelen van me in die ik @ Volvotips had neergezet.
Je kunt schadevergoeding eisen als jouw post authentiek is en door jou geschreven. Auteursrecht enzoquote:Op donderdag 22 september 2011 17:19 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik kan er niet om lachen eerlijk gezegd. Als er nou een bronvermelding neergezet was dan kon ik er nog wel redelijk mee leven. Iets online zetten betekent dat iemand het vroeg of laat wel gaat jatten, maar dat een commercieel tijdschrift dat doet gaat me te ver eerlijk gezegd.
Ik ken de hoofdredacteur wel .quote:Op donderdag 22 september 2011 17:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, ik denk dat ik de uitgever maar aan zijn vestje moet gaan trekken. :/
- (Grote) clubstandsquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:14 schreef powerflux het volgende:
even een vraagje: die VKB lijkt me tof, maar hoe moet ik het zien? fabrikanten en dealers die showen of meer een soort 2e hands markt met ook particuliere stands en samenzijn?
helemaal waar ik op hoopte, en natuurlijk volvo's kiek'n buitenquote:Op vrijdag 23 september 2011 15:20 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- (Grote) clubstands
- Veel particulieren met een kraam vol met tweedehands zooi (Dit is 70% van de kramen ongeveer)
- Kofferbakverkoop met eveneens tweedehands zooi
- Bedrijven met nieuwe onderdelen
- Bedrijven met tweedehands zut
- Stands met algemene zut zoals gereedschap, poetsmiddelen en olieën etc.
- Zowel binnen als buiten auto's te koop
Ik heb daar echt een paar keer rondgelopen met het idee van, hoezo zijn die oude Volvo's zo zeldzaam .quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:22 schreef powerflux het volgende:
[..]
helemaal waar ik op hoopte, en natuurlijk volvo's kiek'n buiten
Vergeet niet dat we het hebben over een persoon die al enkele rechtszaken tegen zich gehad heeft wegens oplichting. Om over het aantal faillissementen (met opzet) maar niet te beginnen. Voor zover ik weet valt het wel mee met zijn kennis en informatie (o.a. Sjef wordt vaak geraadpleegd, o.a. voor het V44-boek van 2 jaar geleden) en tel daarbij op dat meneer op reis was de afgelopen weken naar de VROM en ondertussen deze 2 artikelen geschreven zou hebben.... Nee dat gaat er niet helemaal in bij mij.quote:Op vrijdag 23 september 2011 14:37 schreef r8v2 het volgende:
Met alle respect voor jou, maar Paulus kent heel veel mensen in het Volvo-wereldje, met name ook bij Volvo NL. Hij heeft heel veel informatie en kan die mocht het nodig zijn nog aanvullen dankzij zijn netwerk. Ik zou het stug vinden als ie jouw website als basis gebruikt heeft. Een paar dingen herken ik wel maar het artikel is ongeveer even lang als jouw stukje. Dus als je dan alles wilt behandelen ontkom je niet aan dezelfde bruggetjes. Daarbij zie ik dingen in jouw stukje staan die ik mij niet herinner in het artikel (toevallig gelezen begin van de week ) en vice versa.
Het is inderdaad wel een geslepen kerel en betalen is ook heul moeilijk schijnbaar . Maar een slecht persoon is het niet. Anders zou mijn pa er geen vriendjes mee zijn .quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Vergeet niet dat we het hebben over een persoon die al enkele rechtszaken tegen zich gehad heeft wegens oplichting. Om over het aantal faillissementen (met opzet) maar niet te beginnen. Voor zover ik weet valt het wel mee met zijn kennis en informatie (o.a. Sjef wordt vaak geraadpleegd, o.a. voor het V44-boek van 2 jaar geleden) en tel daarbij op dat meneer op reis was de afgelopen weken naar de VROM en ondertussen deze 2 artikelen geschreven zou hebben.... Nee dat gaat er niet helemaal in bij mij.
Heb laatst het klepje van mijn muntenbakje afgebroken.quote:Op vrijdag 23 september 2011 16:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Doe dat eens, ik ben benieuwd. Heb 't ook op het Volvo-forum neergezet in een topic over dat tijdschrift dus Ben (eigenaar van een aantal forums) is vast op de hoogte en wie weet heeft die Paul al ingelicht. Qua persoon is Paul wel aardig, maar je moet er echt never nooit zaken mee doen. Ik kan er uren over vertellen maar laat ik dat maar niet doen.
Hebben jullie al verlanglijstjes voor de VKB? Ik zou wel een spoiler voor m'n V70 willen, en misschien ook wel een leren stuur (er zit nu gewoon een kunststof stuur in maar die slijten als de pest). De 740 van m'n vriendin heeft slechts 1 optie niet (wel het zeldzame pennenbakje, digitale binnen- en buitentemperatuurmeter van de 740, snowcap etc etc) en dat is het muntenbakje. Maar dat zal te duur zijn en eigenlijk ook overbodig.
Hey, bruggetje bij Son! Ik fiets daar wel es naar m'n werk .quote:Op donderdag 29 september 2011 23:04 schreef Bart-Willem het volgende:
Pruller!
En de V70 is weer APK-goedgekeurd! Alleen moet ik wel nieuwe banden fixen want door een noodstop (vrachtwagen die gewoon domweg door rood reed, niet eens in de buurt van oranje) heb ik een lelijke remplek op een band. Het ergste is nog: dat is een vrij nieuwe band. :/ Duur geintje dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Idd! leuke locatie voor foto's!! Dan kennen jullie deze misschien ook wel?quote:Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hey, bruggetje bij Son! Ik fiets daar wel es naar m'n werk .
Ow, en gave bak natuurlijk
Kan ook liggen aan het soort mensen dat nu nog zo'n auto rijdt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan heeft 'ie Malmgren genoemd (de tweeling), maar die werkten er niet in tijden van de P1800. En dat 'ie in het gezicht staat te liegen zal ik me maar niet over uitlaten maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat meneer daar absoluut niet vies van is. Ik kan nog tig voorbeelden geven (met zeer betrouwbare bronnen en bewijzen) maar dat lijkt me niet handig om dat openbaar te doen. Alhoewel veel zooi ook openbaar te vinden is.
Over de veiligheid van de 240 gesproken: een paar jaar terug (kan ook best 2009 zijn) had de bond van Zweedse verzekeraars een groot onderzoek gepubliceerd met daarin alle schadegevallen over de afgelopen jaren. Wat bleek: de 240 was nog altijd veiliger dan de "gemiddelde auto" (alle schades en ongevallen werden daarin meegenomen: van fietsertje de sloot in rijden tot aan complete gezinnen die levend gegrilld werden in de auto). Oftewel: die dingen zijn nog steeds rock-solid.
Mja, ligt eraan. Welk bouwjaar hebben we het over? Een V40 kost geen drol meer (model is gewoon 14 jaar oud) en ook een fatsoenlijke V70 kost echt niet meer de hoofdprijs (al zijn ze nooit echt goedkoop, mede door het onderhoud).quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:47 schreef bleiblei het volgende:
Voor de bestuurder of diegene op straat?
Zijn die V40 foto's in Waalre genomen?
En waarom lopen er zoveel regio genoten rond hiero? .
We hebben hier trouwens nu een lekker yuppen rijtje. En dat in een zgn. volkswijk .
V70, V40, V70 .
Klopt, maar als een andere weggebruiker dwars door zo'n 240 probeert te rijden dan boeit het niet of Opa of Sjonnie in de auto zat. Ook dat is allemaal meegenomen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kan ook liggen aan het soort mensen dat nu nog zo'n auto rijdt.
*meld .quote:Op vrijdag 30 september 2011 01:02 schreef bleiblei het volgende:
V40 is dikste van het rijtje en van mij .
En ja, het zijn geen V70r's maar er zit geen leasebak tussen. Maar goed, moet nog een keer een leuke volvo shoot doen binnenkort.
Ook de 740 deed nog prima mee, heb ik toen gelezen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:17 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan heeft 'ie Malmgren genoemd (de tweeling), maar die werkten er niet in tijden van de P1800. En dat 'ie in het gezicht staat te liegen zal ik me maar niet over uitlaten maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat meneer daar absoluut niet vies van is. Ik kan nog tig voorbeelden geven (met zeer betrouwbare bronnen en bewijzen) maar dat lijkt me niet handig om dat openbaar te doen. Alhoewel veel zooi ook openbaar te vinden is.
Over de veiligheid van de 240 gesproken: een paar jaar terug (kan ook best 2009 zijn) had de bond van Zweedse verzekeraars een groot onderzoek gepubliceerd met daarin alle schadegevallen over de afgelopen jaren. Wat bleek: de 240 was nog altijd veiliger dan de "gemiddelde auto" (alle schades en ongevallen werden daarin meegenomen: van fietsertje de sloot in rijden tot aan complete gezinnen die levend gegrilld werden in de auto). Oftewel: die dingen zijn nog steeds rock-solid.
Ik liep 2 jaar terug met de hond van m'n vriendin rond in Leiden en zag daar een Volvo 740 Estate met vrijwel hetzelfde kenteken als die van mij.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:22 schreef Bart-Willem het volgende:
Zonde!
Trouwens iets grappigs gisteren: er kwam hier een Volvo 66 in nieuwstaat aan rijden en parkeerde hier voor de flat. Toeval 1: de auto had ik eerder deze week op de snelweg gespot. Toeval 2: dat ding is in exact dezelfde kleur gespoten als m'n 244! Die 240 van me heeft de kleur van een Volvo 66 van het laatste jaar en de Volvo 343 (alhoewel de kleur tot aan 1985 gebruikt is). Wel grappig om te zien.
Ook grappig, hehequote:Op vrijdag 30 september 2011 20:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Het kenteken van m'n V70 is zo goed als identiek als die van de XC70 van Guus Meeuwis. Alleen 1 cijfer is anders. De rest is hetzelfde (ook de volgorde).
Hoe weet je dat in godesnaam? .quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:14 schreef Bart-Willem het volgende:
Het kenteken van m'n V70 is zo goed als identiek als die van de XC70 van Guus Meeuwis. Alleen 1 cijfer is anders. De rest is hetzelfde (ook de volgorde).
Omdat er in het Intovolvo-magazine ooit een interview is geweest met Guus Meeuwis en stond zijn auto er ook bij. Ze waren echter vergeten om zijn kenteken te blurren.quote:
Rij voorzichtigquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:15 schreef Agiath het volgende:
Oke, auto net opgehaald van de APK, ze hebben mijn claxon gemaakt. Alleen nu brand het SRS lampje opeens...
Betekend dat dat de airbag helemaal niet meer werkt? Dan kan ik dus weer terug naar de garage...
Ik vind het nogal stroef, aangezien ik deze week niet echt tijd heb dat ding naar de garage te brengen en ik er vrijdagmiddag mee naar België moet... Of het moet zo te maken zijn, nouja ik bel maandagochtend wel even met de garage... zuchtquote:
Heb de hele vakantie gereden zonder toeter, gewoon af en toe raampje open en schreeuwen!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:48 schreef Hyman het volgende:
ik zo gisteren rijden in de Amazon, was de toeter stuk!
Asjemenou!
Ze zullen misschien de accu te vroeg aangesloten hebben, zodat hij een fout gegeven heeft toen ze de airbag weer aangesloten hadden. Als hij gewoon weer vast zit dan is het nu een kwestie van gewoon het systeem even uitlezen en de foutcode resettenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 17:44 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik vind het nogal stroef, aangezien ik deze week niet echt tijd heb dat ding naar de garage te brengen en ik er vrijdagmiddag mee naar België moet... Of het moet zo te maken zijn, nouja ik bel maandagochtend wel even met de garage... zucht
Vrachtwagenrijbewijs niet nodig .. Geld voor benzine wel ja .. Maar zoiets gebruik je ook niet als woon/werk verkeer natuurlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:42 schreef r8v2 het volgende:
Tenzij vrachtwagenrijbewijs en teveel geld over voor benzine, denk ik het niet .
De 4x4 is al groot genoegquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:03 schreef r8v2 het volgende:
Voor de 4x4 niet nee, de 6x6 wordt al een ander verhaal .
Je mag volgens mij blij zijn met 1 op 4, of valt dat ook nog wel 'mee'?quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik ken wel iemand die zo'n ding heeft. B30 power! Het rijdt alleen verre van zuinig zeg maar.
Bij mijn pa ook wel bekend als "bomenlul" .quote:
Ah, mr. Bjorck. Z'n 242 met 500pk (en wel een Volvo blok) was veel leuker.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:09 schreef x3ro het volgende:
Japan meets Sweden?
[..]
Je mag volgens mij blij zijn met 1 op 4, of valt dat ook nog wel 'mee'?
Lol, het grappige is: hij komt uit 1 dorp verderop waar ik altijd gewoond heb. Nu heeft 'ie geen Brabants accent meer maar is het beetje een markant figuur geworden zeg maar. Zeg maar: karikatuur van zichzelf. En sommige dingen zijn minder "uniek" dan hij doet vermoeden (zoals de Duett-ambulance: die dingen zijn op extreem grote schaal geproduceerd, het was de Opel Kadett onder de ambulances).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Bij mijn pa ook wel bekend als "bomenlul" .
Ja daag, die zijn er echt niet zoveel als Duettjes zelf. Zelfs in Zweden kom je ze niet tegen..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:58 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Lol, het grappige is: hij komt uit 1 dorp verderop waar ik altijd gewoond heb. Nu heeft 'ie geen Brabants accent meer maar is het beetje een markant figuur geworden zeg maar. Zeg maar: karikatuur van zichzelf. En sommige dingen zijn minder "uniek" dan hij doet vermoeden (zoals de Duett-ambulance: die dingen zijn op extreem grote schaal geproduceerd, het was de Opel Kadett onder de ambulances).
Met zo'n C303 mag je blij zijn als je 1 op 3 rijdt. Met een 123-ignition wordt 'ie wel iets zuiniger.
Net zoals je Kadettjes niet/nauwelijks meer ziet zul je die ambulances ook niet veel meer zien. Vooral gesloopt dus (net zoals de Kadettjes). Meneer van de Swedish Collection doet net alsof zo'n ambulance uniek is, maar dat is het niet: die carrosseriebouwer (Grip) maakte verrekte veel van die dingen. In verhouding veel meer dan Nilsson.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ja daag, die zijn er echt niet zoveel als Duettjes zelf. Zelfs in Zweden kom je ze niet tegen..
Waarvan hij claimt dat hij ze allemaal heeft maar dat er gewoon eentje van rondrijdt in Brabant (heb dat ding zelfs paar keer gezien en in gezeten ). Dat ding duikt trouwens regelmatig op Marktplaats op en is verdriedubbeld in prijs.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:23 schreef daNpy het volgende:
Maar hij heeft wel 6 verlengde 760 van oude DDR ministers
Nee, een origineel donkerblauwe. Onze hoofdredacteur heeft hem een keer ge-interviewd .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Die witte? Of welke bedoel je?
"Speciale 100 liter benzinetanks" (staat op de Swedish Collection-site) my ass: die zijn iets meer dan 80 liter en veel 760's hebben die (mijn 740 Turbo had dat ook trouwens), niet speciaals aan dus.
Die heb ik ook . Maar die was 11 euro .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik heb ook een 244 DLS:
[ afbeelding ]
Was maar 10 Euro!
D'r rijdt ook een witte rond toch? Of is dat geen Brabander? Ik zoek pic!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, een origineel donkerblauwe. Onze hoofdredacteur heeft hem een keer ge-interviewd .
Een witte ja? Die zijn wel heel speciaal, want die heeft Honecker nooit besteld. Tenzij ie natuurlijk overgespoten is .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:49 schreef Bart-Willem het volgende:
[ http://img822.imageshack.us/img822/7967/imag0412f.jpg (copy/paste deze link) ]
Met origineel NL-kenteken zelfs.
Wat blijven dat toch ontzettend mooie wagens Tegen de tijd dat ik het geld heb wordt de S40 ook eens ingeruild voor zo'n beestje. Liefst wel T5 of D5 danquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:58 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, vandaag voor m'n broer op pad geweest voor een vervanger van zijn 850 T5. En we zijn geslaagd bij de Volvo-dealer.
[ afbeelding ]
Ding moet nog een afleverbeurt krijgen, wat dingetjes worden gefixt en er moet een nieuwe APK op. Zal medio volgende week wel klaar zijn. M'n broer is er blij mee. Mag ook wel, het ding is net een nieuwe! Zit alleen geen radio in en heeft er nooit in gezeten omdat de vorige eigenaar dat niet mocht van zijn geloofsovertuiging. Best een nadeel, maar het voordeel is wel dat de auto beter onderhouden en verzorgd is dan Kindeke Jezus.
@ r8v2: heeft je pa toevallig een nieuwe Amazon ofzo? Hier stond echt een supertoffe geelbeige Amazon in de straat: in erg goede staat en met Wolfrace-velgen.
Neen, 140pk dus dat zal wel wennen worden voor hem. Het ding heeft overigens "maar" 191k gelopen, niet verkeerd dus. En altijd bij die dealer in onderhoud geweest, zit ook geen krasje of deukje of iets op!quote:
Dat krijg je met die refo's hè .quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:13 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Neen, 140pk dus dat zal wel wennen worden voor hem. Het ding heeft overigens "maar" 191k gelopen, niet verkeerd dus. En altijd bij die dealer in onderhoud geweest, zit ook geen krasje of deukje of iets op!
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:39 schreef r8v2 het volgende:
Af en toe heeft Volvo van die rare uitspattingen. Iedereen kent wel die kleine 1,2 watt steeklampjes die bijvoorbeeld in je tellerbak of in de verlichting van knopjes zitten. Nu zitten die dingen ook als verlichting van symbooltjes boven de knoppen van een 940. Maar, daar zijn de draadjes van die steeklampjes door het plastic van de fitting heengestoken en aan de connectors vastgesoldeerd. Als het lampje stuk is kun je er dus niets mee . Nu heb ik er even als alternatief even wat ledverlichting ingebeund maar god hoe ga ik dit oplossen. Want tweedehands is het ook 15 jaar oud en nieuw is het er volgens mij niet meer of je betaalt 10 euro per lampje/fitting .
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:52 schreef Mikkie het volgende:
Maar die 140pk is makkelijk naar 170pk te krijgen toch? Da's alvast wat beter
De volgende keer ga ik daar ook wel weer bij de dealer kijken ja . Aan de andere kant, het wat wittere LED-kleurtje bevalt ook wel maar dan moet ik zelf houdertjes gaan fabriceren en das ook een uitdaging .quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.
Dit lijkt me héél sterk. Chippen heeft eigenlijk altijd nut, bakverhouding doet er totaal niet toe. Feit is dat hij sneller door de toeren heen trekt en dus beter/sneller/soepeler accelereert. Wat zouden volgens jou de bakverhoudingen van doen hebben met of chippen effect heeft of niet?quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Gewoon nieuwe lampjes ervoor fixen, als je toch naar Zweden gaat: daar zijn die steeklampjes (neem aan dat je die bedoelt met dat bakkeliet/plastic houdertje eraan zoals de 240 die ook heeft in andere maten) niet gek duur.
[..]
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.
Oftewel: de verhalen spreken zich elkaar nogal tegen. Zit er hier geen tjoenert die het precies weet hoe het zit?
Waarom zou dit geen nut hebben? Meer vermogen is altijd sneller accelereren en soepeler rijden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft dat geen nut ivm versnellingsbakverhoudingen die bij de 140pk-blokken anders zijn. Maar volgens de Volvo-dealer gaan ze juist er wel op vooruit en zou 't beter/lekkerder rijden dan een originele 170pk dankzij de andere verhoudingen.
Oftewel: de verhalen spreken zich elkaar nogal tegen. Zit er hier geen tjoenert die het precies weet hoe het zit?
Verliezen in de aandrijflijn zijn procentueel en gelden altijd, niet alleen bij tuning.quote:Op maandag 10 oktober 2011 14:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Welbekende tuners zeggen dat, iets met vermogensverlies in de aandrijflijn waardoor het effect nauwelijks merkbaar is. Vraag me het fijne er niet van, ik weet 't ook niet precies. Maar het klinkt wel aannemelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |