abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer zaterdag 3 september 2011 @ 15:15:44 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101525970
Overigens ben ik van een slakkenplaag met honderden slakjes naar een overschot aan Anatoma Helena's gegaan (dacht dat die beestjes langzaam fokten, maar dat gaat echt hard. :') )
pi_101528567
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:15 schreef Kreator het volgende:
Overigens ben ik van een slakkenplaag met honderden slakjes naar een overschot aan Anatoma Helena's gegaan (dacht dat die beestjes langzaam fokten, maar dat gaat echt hard. :') )
dat is vaak zo: je lost de ene plaag op met een andere plaag :+

en je bent niet de enige: kijk maar eens naar de wereldwijde problemen van diersoorten die uitgezet zijn en uiteindelijk zelf een plaag geworden zijn en de lokale flora en fauna vernietigen :P
En dat gebeurt dan door mensen die ervoor gestudeert hebben 8)7
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101528960
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 september 2011 15:15 schreef Kreator het volgende:
Overigens ben ik van een slakkenplaag met honderden slakjes naar een overschot aan Anatoma Helena's gegaan (dacht dat die beestjes langzaam fokten, maar dat gaat echt hard. :') )
Echter zijn de Helena's wel leuk om te zien.

(Ik heb er ook een goeie honderd denk ik... :') )
pi_101529319
Mijn slakken overschot is mooi opgegeten door mijn neolamprologus tretocephalus.



De mijne is mooi helder blauw en 13 a 14 cm groot. Pracht beest om te zien ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloria op 03-09-2011 18:05:40 ]
pi_101531912
Mooi, allebei.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:34:27 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101746625
Hey luitjes.

Tijdje niet geweest, maar ik ben er weer :P

Vraagje: Ik heb een nieuw filter systeem nodig in mijn hoek aquarium (ong 170L).
Heeft er iemand een mooi idee?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101746711
Wat voor vissen heb je in je bak (sterke vervuilers of niet?)
Wil je een intern filter, of een extern filter?

Persoonlijk zou ik een mooi extern filter plaatsen, zoals bijv een JBL e700 of een e900 (als je wat overcapaciteit wilt), dan kom je er goedkoop vanaf en heb je toch een degelijk systeem dat niet erg duur is, maar wel functioneert en ook geluidsarm is.

Je kan ook een duurdere Eheim oplossing nemen bijv, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:28:50 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101748061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat voor vissen heb je in je bak (sterke vervuilers of niet?)
Wil je een intern filter, of een extern filter?

Persoonlijk zou ik een mooi extern filter plaatsen, zoals bijv een JBL e700 of een e900 (als je wat overcapaciteit wilt), dan kom je er goedkoop vanaf en heb je toch een degelijk systeem dat niet erg duur is, maar wel functioneert en ook geluidsarm is.

Je kan ook een duurdere Eheim oplossing nemen bijv, maar dat is maar net wat je er aan uit wilt geven :P
Ik ben hem opnieuw aan het opzetten. Dat wilde ik al een half jaar geleden doen, maar financiën en tijdsgebrek zorgen voor het uitstellen ervan.

Maar het filter is kapot dus moet ik een nieuwe hebben. Ik ben niet van plan om er heel spannende vissen in te doen. Zullen waarschijnlijk voornamelijk siervissen worden in de vorm van Gourami's, tretra's, een paar algeneters en misschien nog wat dingetjes die ook een beetje in die richting zitten.
Ik moet nog even kijken wat precies, maar het zal voornamelijk in die richting zijn. Voornamelijk veel kleine vissen in ieder geval :)

Ik vind trouwens een filter van 80 euro (JBL e700 ) nog best een hoop geld :@
In dat opzicht zijn interne filters wel wat goedkoper...
Wat is het voordeel van een externe filter? Buiten dat het wat meer ruimte oplevert in het aquarium.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101748186
Extra ruimte, maar ook het schoonmaken van het filter hoeft stukken minder, omdat je externe filter meer als een half bioloog werkt. Daarnaast als je em schoon wil maken, hoef je em maar los te koppelen, en maak je em in je gootsteen ofzo schoon. Dus er komt er nauwelijks troep in je aquarium, want dat zit allemaal in je filter, en later in je gootsteen.

Ik heb zelf een e1500 (600liter bak), en ben daar echt uitmate tevreden over..
Eens per 3/4 maanden zie ik dat de uitstroom minder wordt, en dan maak ik het filter weer schoon en klaar :P

Tis eenmalig een aardige investering, maar het biedt wel voordelen. Vooral als het 'mooi' moet zijn, zou ik eerder een extern filter nemen ipv intern.

Wel kan ik aanraden om zwarte slangen te kopen, of de slangen af te tapen. Dan krijg je geen algvorming in je slangen, die de in/uitstroom niet kunnen beinvloeden.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101748748
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Wel kan ik aanraden om zwarte slangen te kopen, of de slangen af te tapen. Dan krijg je geen algvorming in je slangen, die de in/uitstroom niet kunnen beinvloeden.
Wat een geweldige tip! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:26:10 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101749641
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Extra ruimte, maar ook het schoonmaken van het filter hoeft stukken minder, omdat je externe filter meer als een half bioloog werkt. Daarnaast als je em schoon wil maken, hoef je em maar los te koppelen, en maak je em in je gootsteen ofzo schoon. Dus er komt er nauwelijks troep in je aquarium, want dat zit allemaal in je filter, en later in je gootsteen.

Ik heb zelf een e1500 (600liter bak), en ben daar echt uitmate tevreden over..
Eens per 3/4 maanden zie ik dat de uitstroom minder wordt, en dan maak ik het filter weer schoon en klaar :P

Tis eenmalig een aardige investering, maar het biedt wel voordelen. Vooral als het 'mooi' moet zijn, zou ik eerder een extern filter nemen ipv intern.

Wel kan ik aanraden om zwarte slangen te kopen, of de slangen af te tapen. Dan krijg je geen algvorming in je slangen, die de in/uitstroom niet kunnen beinvloeden.
Hoe zit dat dan met de verwarming?
Ik heb nu zo'n zwarte vierkante "kamer" waar aan de ene kant het filter zit en de andere kant de verwarming. Ik neem aan dat de verwarming niet in het filter gaat of wel?

Het klinkt op zich wel interessant :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101750517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat een geweldige tip! ^O^
Anders kun je ze steeds schoonmaken..
Ipv schoonmaken vervang ik die van mij nu, en tape ik ze af als de leverancier geen zwarte slangen heeft liggen :P

Komakie, de verwarming zit meestal los in je interne filter. Deze kun je ook los in de bak hangen. Dat wordt meestal zo gedaan. Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.

Ik wil nooit meer zonder extern filter voor de grote bak. Mijn kleine bakjes hebben allemaal interne, maar dit geeft telkens een natte/rommelige bende in de bak, en rondom de bak :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_101750714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.
dat zijn de enige filters die ik nog gebruik :Y

heb zelf 2x een Eheim 2322 en een Eheim 2180 staan
mijn vader heeft op zijn bak de Eheim 2128 zitten

allemaal met ingebouwde verwarming en dat werkt perfect + dat je geen lelijke verwarmingsstaaf weg hoeft te werken in je bak :P

wel iets duurder, maar van Eheim weet je tenminste ook dat je overal reserve-onderdelen kan krijgen (wel belangrijk als je pomp er ineens mee ophoudt ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:16:44 #214
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101751181
Het is dat ik geen extern filter kwijt kan. Anders had ik dat ook zeker genomen!

Even over die slang, waarom de kleur zwart? Waarom heb je daar geen algen groei op dan?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_101751235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:16 schreef ook_gek het volgende:
Even over die slang, waarom de kleur zwart? Waarom heb je daar geen algen groei op dan?
die zijn niet doorzichtig dus kan er geen (zon)licht in de slang komen en groeien er dus ook geen algen in :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:35:07 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101751690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Anders kun je ze steeds schoonmaken..
Ipv schoonmaken vervang ik die van mij nu, en tape ik ze af als de leverancier geen zwarte slangen heeft liggen :P

Komakie, de verwarming zit meestal los in je interne filter. Deze kun je ook los in de bak hangen. Dat wordt meestal zo gedaan. Ik heb wel iets eens gehoord over een verwarming in een extern filter, maar daar kan ik verder weinig over vertellen.

Ik wil nooit meer zonder extern filter voor de grote bak. Mijn kleine bakjes hebben allemaal interne, maar dit geeft telkens een natte/rommelige bende in de bak, en rondom de bak :P
Hmm ik ga morgen naar de visboer dus ik zal eens kijken (en vragen) wat ze er allemaal hebben :) Het klinkt wel interessant.

Btw, in je bak moet het toch altijd een natte bende zijn? :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:39:14 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_101751803
Ik heb na een jaar aanmodderen met verschillende interne filters ook een extern filter aangeschaft (Jbl E700). Wat een verademing vergeleken met interne filters. Ik heb geen grote bak (60 l) maar dat gaat prima met het filter op halve kracht (uitstroom). Overigens is die tip van zwarte slangen wel een goeie, ik heb nu de standaard doorzichtige jbl slangen maar daar zie ik al redelijk wat alg in zitten.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:52:45 #218
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_101752148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:18 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

die zijn niet doorzichtig dus kan er geen (zon)licht in de slang komen en groeien er dus ook geen algen in :P
Ah oke, had ik best zelf kunnen bedenken :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:01:47 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101752371
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:39 schreef AchJa het volgende:
Ik heb na een jaar aanmodderen met verschillende interne filters ook een extern filter aangeschaft (Jbl E700). Wat een verademing vergeleken met interne filters. Ik heb geen grote bak (60 l) maar dat gaat prima met het filter op halve kracht (uitstroom). Overigens is die tip van zwarte slangen wel een goeie, ik heb nu de standaard doorzichtige jbl slangen maar daar zie ik al redelijk wat alg in zitten.
Ik heb op zich een intern filter in mijn 60L bak die het al jaren prima doet.
Wat bedoel je met aanmodderen dan en wat is het grootste voordeel in jouw ogen van extern? Behalve dan wat Perry al zei :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:30:22 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_101753148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb op zich een intern filter in mijn 60L bak die het al jaren prima doet.
Wat bedoel je met aanmodderen dan en wat is het grootste voordeel in jouw ogen van extern? Behalve dan wat Perry al zei :)
Het grootste voordeel is onderhoud en het minder ruimte innemen in de bak zelf, maar dat zei Perry ook al.

Ook is mijn ervaring dat een extern filter het water helderder krijgt dan een intern filter. Een extern filter heeft een veel groter totaal filteroppervlak.

En je kunt ook veel makkelijker ander filtermateriaal gebruiken, zou je bv willen filteren over turf oid is dat met een intern filter weer een hoop gepruts.
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:35:21 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101788153
Vandaag naar Nemo in Almere geweest.
Een winkel met 100 alleen maar vissen. De man die me geholpen heeft was ook heel aardig en had heel veel kennis van zaken. Daarnaast probeerde hij niet het duurste van het duurste aan te smeren, maar ben ik echt goed geholpen (voor mijn idee)

Ik ben in ieder geval trotse eigenaar van een buitenfilter *O*
Een Sera 130


Daarnaast gelijk wanden gekocht. Het filter is klaar voor gebruik en de wanden zitten erin, maar de kit moet nog drogen.

In ieder geval een mooi projectje :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101793044
Dat zijn ook leuke filters :) Zelf geen ervaring mee, maar wel wat over gehoord.
Succes ermee, en foto's zien we hier graag he :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 10 september 2011 @ 21:28:40 #223
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_101796603
Project houten aquarium2 is stil komen te liggen i.v.m. aanleg rookkanaal in woning. :{ :{
  zondag 11 september 2011 @ 00:40:10 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_101803639
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat zijn ook leuke filters :) Zelf geen ervaring mee, maar wel wat over gehoord.
Succes ermee, en foto's zien we hier graag he :D
We gaan het zien hoe het allemaal werkt :)

Even nog wel een foto'tje gemaakt vanmiddag.


Het is door de spiegeling een beetje lastig om te bekijken jammer genoeg, maar goed het is een idee van wat ik aan het maken ben :P

Btw, ik vind het wel cool dat er bij het filter een buis zit met allemaal gaatjes erin waardoor het gefilterde water geleidelijker de bak in stroomt.

Wat wel een beetje jammer is, is dat je met een hoekaquarium je bijna nergens wat op het glas kwijt kunt. Bijvoorbeeld een verwarmingselement met een zuignap vast maken is niet zo relaxt aangezien hij dan gelijk aan de voorkant van je aquarium zit. Net als dat de buis van het filter niet helemaal vast te maken is doordat die langs een wand hangt waar geen zuignap aan vast kan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_101807494
Das idd lastig.. Je kan de verwarming achter je wand maken, door het één en ander te faken. Hou ons op de hoogte :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')