abonnement Unibet Coolblue
pi_99854456
Jezus TS, wat ben jij afwachtend! Er worden hier 3 pagina's lang oplossingen geboden en jij vraagt je af of je dingen wel kunt maken!

Je moet je eens niet zo druk maken over hoe erg de situatie is. Het is nou eenmaal zo. Je kan er nu niets aan veranderen maar ga als de sodermieter er voor zorgen dat het wonen in jouw huis heel onprettig wordt! Gas afsluiten en meer van zulks. Eisen dat er NU geld op tafel komt, zo niet overgaan tot uitzetting. En dit niet zelf doen natuurlijk maar via de officiële kanalen.

Incasseer het geld wat je nu mist als een verlies, of neem zoals eerder gemeld spullen in beslag.

Al moest ik daar een week lang iedere dag voor de deur liggen. Niet reageren op mailtjes sms'je telefoontjes maakt me hels!!

Verder vind ik het natuurlijk wel kut voor je :*
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:55:01 #102
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99855073
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:21 schreef JDx het volgende:
Geen antwoord op smsjes of telefoon en geen geld nog.

Maak me momenteel meer zorgen over hoe ik de rekeningen kan betalen en tot hoe ver de schuld op zal lopen.

Kan ik het maken om de telefoon, televisie, internet, gas, elektra en water af te sluiten als er volgende week nog geen geld binnen is?
Begrijp je zorgen wel, je kunt ook teveel op je bord krijgen. Maar laat de huurders weten dat je alles laat afsluiten.

Vraag me alleen af wat je concreet hebt ondernomen. Steek niet je kop in het zand om het op zijn beloop te laten he?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99914074
Vandaag met de advocaat gesproken, dat afsluiten van gas en elektra e.d. als eerste dreiging kunnen we allemaal overslaan en zal geen effect hebben, ook omdat als ze blijven gebruiken de kans bestaat dat het alsnog op mijn rekening komt omdat ik de eigenaar ben.

Volgens haar kunnen we meteen beginnen met de eerste brieven in aanloop tot een uitzettingsprocedure.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:29:22 #104
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99917115
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:51 schreef JDx het volgende:
Vandaag met de advocaat gesproken, dat afsluiten van gas en elektra e.d. als eerste dreiging kunnen we allemaal overslaan en zal geen effect hebben, ook omdat als ze blijven gebruiken de kans bestaat dat het alsnog op mijn rekening komt omdat ik de eigenaar ben.

Volgens haar kunnen we meteen beginnen met de eerste brieven in aanloop tot een uitzettingsprocedure.
Maar dat hebben we toch ook al 3 pagina's terug gezegd :P?

Maar ja nu ben je wel weer geld kwijt aan advocaat terwijl de handel manier hier al best vaak gezegd is.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99918173
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:29 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Maar dat hebben we toch ook al 3 pagina's terug gezegd :P?

Maar ja nu ben je wel weer geld kwijt aan advocaat terwijl de handel manier hier al best vaak gezegd is.
Inderdaad. Je had die brief al lang verstuurd kunnen hebben. Hoe langer jij wacht, hoe langer zij "gratis" in jouw huis verblijven. Dus ik zou maar eens actie ondernemen en vandaag nog een brief typen en hem vandaag of uiterlijk morgen per aangetekende en gewone post versturen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99918218
Respect voor je geduld! Maar als hij gehuurd heeft kun je ook nog kijken of zij daar wel op papier woont... anders zet je haar uit de woning zonder pardon. Of haal de boel overhoop en bel de politie. Of ga naar de gevangenis en regel dat iemand hem daar klappen geeft.

Maar inderdaad k*t voor je. Aanmaningen blijven sturen en administratieve kosten flink opvoeren.
pi_99918979
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:06 schreef Hydrogeny het volgende:
Respect voor je geduld! Maar als hij gehuurd heeft kun je ook nog kijken of zij daar wel op papier woont... anders zet je haar uit de woning zonder pardon. Of haal de boel overhoop en bel de politie. Of ga naar de gevangenis en regel dat iemand hem daar klappen geeft.

Maar inderdaad k*t voor je. Aanmaningen blijven sturen en administratieve kosten flink opvoeren.
Als het allemaal zo makkelijk was dan was hier vast geen 2e deel van dit topic geopend.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99920643
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:04 schreef Cyan het volgende:

[..]

Inderdaad. Je had die brief al lang verstuurd kunnen hebben. Hoe langer jij wacht, hoe langer zij "gratis" in jouw huis verblijven. Dus ik zou maar eens actie ondernemen en vandaag nog een brief typen en hem vandaag of uiterlijk morgen per aangetekende en gewone post versturen.
Ik kan zo'n brief zelf niet schrijven en ik ging er nog lange tijd vanuit dat ze zouden betalen. Mijn pa wil zelfs vandaag nog afwachten of het geld wat vrijdag beloofd was misschien te laat was. Zo goedgelovig ben ik opgevoed.

Als ik zelf zo'n brief ga schrijven dan staan er sowieso een paar fouten in en haal ik er waarschijnlijk dingen bij die niet handig zijn. Ik denk momenteel niet rationeel meer over deze mensen, kan ze wel wat aandoen, mijn leven opnieuw overhoop te gooien en voel me zo verrot als wanneer je vriend/vriendin het uitmaakt na een lange relatie. Leeg en machteloos.

En blut... en dat machteloze maakt me agressief, niet constant, maar in vlagen, soms ineens de neiging om mijn laptop tegen de muur te smijten, dat soort dingen. Omdat je niks kan doen en mensen rustig misbruik van je blijven maken. En de wet zegt: pech jonge.
pi_99921189
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik kan zo'n brief zelf niet schrijven en ik ging er nog lange tijd vanuit dat ze zouden betalen. Mijn pa wil zelfs vandaag nog afwachten of het geld wat vrijdag beloofd was misschien te laat was. Zo goedgelovig ben ik opgevoed.

Als ik zelf zo'n brief ga schrijven dan staan er sowieso een paar fouten in en haal ik er waarschijnlijk dingen bij die niet handig zijn. Ik denk momenteel niet rationeel meer over deze mensen, kan ze wel wat aandoen, mijn leven opnieuw overhoop te gooien en voel me zo verrot als wanneer je vriend/vriendin het uitmaakt na een lange relatie. Leeg en machteloos.

En blut... en dat machteloze maakt me agressief, niet constant, maar in vlagen, soms ineens de neiging om mijn laptop tegen de muur te smijten, dat soort dingen. Omdat je niks kan doen en mensen rustig misbruik van je blijven maken. En de wet zegt: pech jonge.
quote:
Geachte heer/mevrouw *achternaam* (let op dat je hier alleen de huurder noemt waarmee je een contract hebt)

via deze weg attendeer ik u erop dat u tot heden (datum) een huurachterstand heeft van *bedrag*.
Dit bedrag bestaat uit *bedrag huur* en *bedrag gwl*.

Ik verzoek u dringend om dit volledige bedrag voor uiterlijk *datum* op *rekeningnummer* te voldoen ten name van *jouw naam* onder vermelding van *huur en naam bijvoorbeeld*.

Mocht het totale bedrag van *bedrag* op *datum* niet voldaan zijn dan ben ik genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Eventuele kosten die ik hiervoor moet maken zal ik op u verhalen.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Deze brief zal zowel aangetekend als per post worden verstuurd.

M.v.g.
*Jouw naam*
Gebruik dan bovenstaande brief als voorbeeld of vul daar gewoon de bedragen, namen, rekeningnummers en data's in. :)

Vervolgens print je hem 3 keer uit. 1 keer voor de aangetekende brief, 1 keer voor de gewone post en 1 keer voor jezelf. Als je die brieven dan vandaag of uiterlijk morgen verstuurd, dan heb je in ieder geval al iets gedaan.

Je hebt ze namelijk duidelijk gemaakt dat dit niet kan en dat je tot actie over gaat. Hoe en of ze daarop reageren is een tweede. Als ze op de gestelde datum niet hebben betaald (en houd dan bijvoorbeeld 5 werkdagen aan), dan stuur je een tweede aanmaning waarin je nogmaals dreigt met juridische stappen of je laat de advocaat dan een brief opstellen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99922400
Nog even iets.

Stel je voor ik krijg ze eruit, al dan niet na een paar maanden, ik krijg al de kriebels als ik alleen maar denk aan nog een keer verhuren.

Ik heb een appartement hier tot en met december en een contract op mijn werk tot en met september. Alles lijkt erop dat die verlengd gaat worden. Kan ook iets meer gaan verdienen, maar niet genoeg voor 2 huizen.

Wat moet ik dan? Ik heb hier zeker een paar topics aan besteed voordat ik de keus had gemaakt om hier te gaan wonen en werken. De andere optie was toen in de WW blijven zitten profiteren van jullie geld.

Ps. huis verkopen is mogelijk, maar gaat me zeker 15.000 euro schuld opleveren. Er staan huizen bij dat huis in de buurt voor nog eens 15.000 minder en die zijn nog niet verkocht na 6maanden of langer. Die van mij was wel netter, nieuwe keuken, etc.
pi_99922684
Hoe dat? :')

Ik hou ongeveer 300 euro per maand over voor boodschappen, kleren, uitgaan e.d.

Dat red ik al bijna niet, goedkoop eten, weinig nieuwe kleren, goedkope winkels bijlangs.

Ik doe nu al 6 jaar over een IB-groep lening van 4500 euro. En er is nog 2000 over.
pi_99922843
Ja ik verdien maar 2000/maand bruto, denk jij iets meer dan.
pi_99923879
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:05 schreef JDx het volgende:
Nog even iets.

Stel je voor ik krijg ze eruit, al dan niet na een paar maanden, ik krijg al de kriebels als ik alleen maar denk aan nog een keer verhuren.

Ik heb een appartement hier tot en met december en een contract op mijn werk tot en met september. Alles lijkt erop dat die verlengd gaat worden. Kan ook iets meer gaan verdienen, maar niet genoeg voor 2 huizen.

Wat moet ik dan? Ik heb hier zeker een paar topics aan besteed voordat ik de keus had gemaakt om hier te gaan wonen en werken. De andere optie was toen in de WW blijven zitten profiteren van jullie geld.

Ps. huis verkopen is mogelijk, maar gaat me zeker 15.000 euro schuld opleveren. Er staan huizen bij dat huis in de buurt voor nog eens 15.000 minder en die zijn nog niet verkocht na 6maanden of langer. Die van mij was wel netter, nieuwe keuken, etc.
Ik kan me voorstellen dat je de kriebels krijgt van nog een keer verhuren. Maar je moet voor jezelf een afweging maken:

* Als je het te koop zet, zijn alle maandelijkse kosten voor jou. Maar je weet zeker dat je geen gezeik hebt met huurders over betalingen.
* Als je het verhuurd, betalen de huurders een groot deel van de maandelijkse kosten maar je hebt geen zekerheid dat ze kunnen en blijven betalen.

Ik denk dat als je kiest voor nogmaals verhuren, je sowieso geen all in huur moet rekenen maar de huurders moeten zichzelf maar aanmelden voor gas, water en licht enz.

Daarnaast moet je niet zelf op zoek gaan naar een huurder maar dit via een makelaar of bemiddelingsbureau doen. Ja je betaald bemiddelingskosten maar die screenen een huurder en regelen het papierwerk voor je.

Het is geen garantie dat het dan geweldige huurders zijn. Maar je hebt familie in de buurt wonen die af en toe een oogje in het zeil kunnen houden en je kunt afspreken dat je eens in de zoveel tijd de woning komt bekijken.

Als je het wilt verkopen moet je of een hele goede makelaar hebben en een hele goede advertentie met goede foto's maar nog veel belangrijker: heel veel geluk! En de kans zit er in dat je het onder de prijs moet verkopen met bijbehorende schuld.

Tja het zijn in beide gevallen geen geweldige situaties ... maar je moet een keuze maken.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99924844
Ik zie er al tegenop hoe ik ooit van deze 1000 euro schuld af kom als ze echt niet betalen en het nog een maand gaat duren voordat ik ze eruit krijg.

Zou me sowieso een jaar kosten aangezien ik echt niet meer dan 50-100 euro kan missen per maand.

Ben bang dat het inderdaad nog een keer verhuren wordt of werk en appartement hier opzeggen en in januari er zelf weer gaan wonen.

Want de kans dat ik erop ga verliezen is 100%. Minimaal 15.000 en ten hoogste 30.000 en dan is het nog afwachten hoe lang het leeg staat.

Enige voordeel is dat ik alles kan afsluiten (gas en elektra en alle andere voorzieningen) en echt enkel de hypotheek hoef te betalen, maar dat is ook bij verhuur.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:11:53 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99925005
Als je opnieuw gaat verhuren, zorg dan dat je in ieder geval een bron van inkomsten van huurder ter inzage hebt en dat ie ook werk heeft... Ik weet niet hoe je het nu hebt gedaan, maar als het al zo snel mis is gegaan, lijkt het erop dat je dat niet goed gecontroleerd hebt...

En, desnoods, laat ze even natrekken door een rechercherbureau. Goed, kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Denk ik dan... al is het niet helemaal legaal denk ik.

Al met al is de situatie mooi kut nu en kan dit nog jaren (of in ieder geval maanden) gaan duren. Maanden waarop je als het tegenzit geen inkomsten uit verhuur krijgt en daarna slecht een vordering. Waar de kip kaal van is.
Ook hoi !
pi_99926058
Dus volgens jou kan ik sowieso uitgaan van een schuld van 5000 euro die ik de komende maanden ga opbouwen? Plus alle bijkomende stress. Nou dan weet ik zeker dat ik straks bij een psycholoog zit of een burnout heb oid.
pi_99926575
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:39 schreef JDx het volgende:
Dus volgens jou kan ik sowieso uitgaan van een schuld van 5000 euro die ik de komende maanden ga opbouwen? Plus alle bijkomende stress. Nou dan weet ik zeker dat ik straks bij een psycholoog zit of een burnout heb oid.
Het kan alle kanten opgaan. Ze kunnen de huurachterstand opeens gaan betalen of een gedeelte daarvan. Ze kunnen niets betalen en na een aantal pittige brieven zelf vertrekken. Ze kunnen pas vertrekken nadat een rechter zich ermee bemoeit heeft. Dat kun je nu niet inschatten.

Maar hoe langer jij wacht met een brief sturen en aanmanen, hoe langer het duurt totdat je over kan gaan tot actie als ze echt niet betalen.

Ik heb het ook meegemaakt met een stel huurders die niet betaalden en steeds een ander excuus hadden. Dit ging maanden zo door en is uiteindelijk een rechtszaak geworden. Dus ik weet hoe frustrerend het is en hoe machteloos je bent. Het enige wat je kan doen is ze aanmanen en een dossier opbouwen.

Mocht je het nog eens gaan verhuren vraag dan bijvoorbeeld om een kopie van het arbeidscontract, een kopie van de laatste loonstrook, een verhuurdersverklaring van de vorige verhuurder en een verklaring van goed gedrag. En check dit ook! Of laat dit doen door een makelaar of een bemiddelingsbureau. Nogmaals dit is geen garantie dat je dan een goede huurder hebt, want het blijft altijd een gok.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99926670
Nouja die brief is onderweg, wordt gemaakt door de advocaat as we speak.
pi_99926704
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:57 schreef JDx het volgende:
Nouja die brief is onderweg, wordt gemaakt door de advocaat as we speak.
^O^

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is dat je de huurders aanmaant voor het bedrag dat ze je nu verschuldigd zijn en ze uitnodigt voor een gesprek over hoe dit opgelost gaat worden. Dan zou je met ze kunnen afspreken dat ze de woning per de zoveelste verlaten en dat de huurachterstand in zoveel termijnen wordt terugbetaald. Zet dit dan wel op papier en laat ze dit tekenen.

In de tussentijd kan jij alles op leegstand laten zetten en via een makelaar of bemiddelingsbureau op zoek kunnen gaan naar een nieuwe huurder.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99927255
Tjah, als het aan mij ligt had ik dat allang voorgesteld, en daar heb ik ook allang aan gedacht.

Wat mij betreft neem ik die 1250 euro voor lief die ze achterlopen en zijn ze morgen nog weg. Maar elke keer als ik zeg van laten we even overleggen of erover praten, of als je niet kan betalen zeg dan, dan regelen we iets, dan zeggen ze, morgen krijg ik geld, dan betaal ik.

Of zoals nog vaker, reageren ze helemaal niet.
pi_99927480
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:15 schreef JDx het volgende:
Tjah, als het aan mij ligt had ik dat allang voorgesteld, en daar heb ik ook allang aan gedacht.

Wat mij betreft neem ik die 1250 euro voor lief die ze achterlopen en zijn ze morgen nog weg. Maar elke keer als ik zeg van laten we even overleggen of erover praten, of als je niet kan betalen zeg dan, dan regelen we iets, dan zeggen ze, morgen krijg ik geld, dan betaal ik.

Of zoals nog vaker, reageren ze helemaal niet.
Tja dan houdt het op!

Grote kans dat ze nadat ze de 1e brief ontvangen hebben nog met een betalingsvoorstel komen en dan is het aan jou wat je daarmee doet.

Wij hebben toentertijd afgewezen omdat er al zoveel beloftes waren gedaan die niet waren nagekomen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99927614
Ja echt he, ik kan gewoon niet in zo iemands hoofd komen, hoe die mensen denken. Denken ze nou echt je blijft geloven dat ze die week wel betalen? Hebben ze voorheen iemand gehad die wel elke keer zei, ok is goed ofzo?

Ik snap dat niet, toen ik een keer te laat was met betalen van iets van 50 euro ofzo, voelde ik me zwaar schuldig en meteen gebeld dat het later werd etc. Ik heb nog niet 1x een telefoontje of smsje gehad dat het geld later was. Gewoon niet betalen en maar hopen dat het goed komt.

Ik kan het gewoon niet bevatten hoe die mensen denken.
pi_99927748
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:27 schreef JDx het volgende:
Ja echt he, ik kan gewoon niet in zo iemands hoofd komen, hoe die mensen denken. Denken ze nou echt je blijft geloven dat ze die week wel betalen? Hebben ze voorheen iemand gehad die wel elke keer zei, ok is goed ofzo?

Ik snap dat niet, toen ik een keer te laat was met betalen van iets van 50 euro ofzo, voelde ik me zwaar schuldig en meteen gebeld dat het later werd etc. Ik heb nog niet 1x een telefoontje of smsje gehad dat het geld later was. Gewoon niet betalen en maar hopen dat het goed komt.

Ik kan het gewoon niet bevatten hoe die mensen denken.
Waarschijnlijk hebben ze schulden en vullen ze het ene gat met het andere. Of misschien hebben ze geen inkomsten meer. Het blijft gissen maar het is wel heel erg frustrerend voor jou als verhuurder.

Maar geloof me, hier leer je van voor een volgende keer. :)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  maandag 25 juli 2011 @ 19:36:06 #124
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_99931717
Jij gaat verkeerd om met de beloftes van de huurder.
Zet meteen op papier.

"U heeft mondeling vermeld dat u morgen (datum) geld krijgt en vervolgens direct het bedrag overmaakt naar mijn rekening."

Doen ze dat niet. Dan heb je weer iets waar je mogelijk wat mee kunt in de rechtzaak.
En dat geldt dan voor alle leugens die zijn doen. Heb je zo 20 leugens verzameld en kun je aantonen dat je hier met zeer slechte huurders te maken hebben.

En dat huurders beschermd worden is omdat verhuurders vaak rijk worden door huurders jaren lang uit te buiten. Dit is compleet andersom, ik denk dat jij de wind meekrijgt als het op justitie aankomt.

En dan nog eens iets anders, TS. Ik neem aan dat je ook hebt geprobeerd om in de regio van je koophuis een baan te vinden. Die dan maar iets in een andere richting ligt. Hoe is dat gegaan?
  maandag 25 juli 2011 @ 19:57:08 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99932564
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:57 schreef JDx het volgende:
Nouja die brief is onderweg, wordt gemaakt door de advocaat as we speak.
As we speak was dus 3 voor 5. Dus vandaag kan hij al niet meer met de post mee. Dat wordt dus morgen of overmorgen. Voordat zij hem hebben is het donderdag of vrijdag. En dan is het alweer bijna agustus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')